Waar moet ik aan denken bij de voorbereiding van een wedstrijd?quote:Op maandag 7 juni 2010 10:40 schreef Tommeke het volgende:
Goed bezig Drassss
Zoals je kan lezen heb ik gister voor 't eerst een triathlon gedaan en ben dus ook een newbie.
Je hoeft geen licentie te hebben volgens mij.
Vragen staat natuurlijk helemaal vrijquote:Op maandag 7 juni 2010 10:44 schreef Drassss het volgende:
[..]
Waar moet ik aan denken bij de voorbereiding van een wedstrijd?
- Zwemkleding, nog iets speciaals?
- Fiets, helm etc moet je allemaal zelf regelen neem ik aan?
- Lopen, niks bijzonders lijkt me.
Sorry als je het al in het topic had genoemd, maar heb je toevallig een site van de 1ste wedstrijd die jij gelopen hebt? Leuk om eens te bekijken hoe alles in zijn werk gaat.
Ik ben eigenlijk een persoon die alles 1x gedaan wil hebben. 1 marathon, want echt 20x sterven is me meer dan genoeg op een dag
Jammer dat ik nu pas op het idee kom om... Ik ga er over nadenken en wanneer ik de uitdaging aan wil gaan zal ik eerst iets aan mijn zwemmen moeten doenquote:Op maandag 7 juni 2010 11:15 schreef CaLeX het volgende:
Ik moet zelf ook nog mijn eerste doen (7augustus![]()
) maar heb me ook al ingelezen.
Als je de techniek een beetje beheerst met het zwemmen gaat het heel aardig. Als je het een paar keer per week doet ga je aardig vooruit. Jaren geleden heb ik het een tijdje gedaan en zwom ik na een maand of drie toch wel onder de 20 minuten op de km. Het is wel handig als je hier begeleiding in krijgt, iemand die je de juiste techniek aanleert. Want zwemmen is net als schaatsen een technische sport.quote:Op maandag 7 juni 2010 11:41 schreef Drassss het volgende:
Heb wat zitten kijken naar wedstrijden in de buurt en dat valt wat tegen volgens mij in Brabant. Ik kan natuurlijk even ergens heen rijden dat is het probleem ook niet eigenlijk.
Ik zag een leuke wedstrijd omgeving eindhoven. 1/4, met 1km zwemmen 43km fietsen en 10km lopen. Ik zou liever nog iets meer doen alleen zal altijd het zwemmen gaan opbreken. Hoel anger het fiets/loop gedeelte hoe beter voor mij normaal gesproken![]()
Ja ik heb ook maar 3 maanden getraind voor een hele marathon. Als je maar vaak genoeg traint en iets van een partroon qua trainingsarbeid inbrengt is dat goed te doen. Ik moet eens gaan kijken of ik mijn doel al naar dit jaar wil opschuiven of dat ik juist heel goed ga trainen ( vooral het zwemgedeelte ) om zodoende een leuke tijd neer te zetten.
Oke bedankt. Daar ga ik over nadenken. Ik ben altijd een persoon die het graag zelf uitzoekt. Zelf aanklooien en lezen/afkijken van andere om een bepaalde techniek te creëren.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:14 schreef e-runner het volgende:
[..]
Als je de techniek een beetje beheerst met het zwemmen gaat het heel aardig. Als je het een paar keer per week doet ga je aardig vooruit. Jaren geleden heb ik het een tijdje gedaan en zwom ik na een maand of drie toch wel onder de 20 minuten op de km. Het is wel handig als je hier begeleiding in krijgt, iemand die je de juiste techniek aanleert. Want zwemmen is net als schaatsen een technische sport.
Jeps!quote:Op maandag 7 juni 2010 10:42 schreef Pritt het volgende:
Wat waren precies de afstanden bij jouw Tom? 500/24.5/5?
Ongeveer: 11min zwem, 32:30 fiets, 19:20 loop. Wisseltijden dus totaal bijna 3min. Officiële tussentijden zijn nog niet bekend.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:07 schreef e-runner het volgende:
Wat waren jouw tussentijden op de onderdelen Adadas?
Dat fietsen gaat anders ook met 38km/u vrij hard....quote:Op maandag 7 juni 2010 13:43 schreef Pritt het volgende:
Wow 15,5 km/h per uur hardlopen. Dat is zeker niet mis.
Tijden zijn bekend, dus een kleine correctie: 11:55 zwem, 32:23 fiets en 19:51 loop. Wisseltijden waren nogal snel, samen nog geen 2minuten. Prima, net onder m'n streeftijden allemaal.quote:Op maandag 7 juni 2010 13:21 schreef Adadas het volgende:
Ongeveer: 11min zwem, 32:30 fiets, 19:20 loop. Wisseltijden dus totaal bijna 3min. Officiële tussentijden zijn nog niet bekend.
Yep, of stoppen met de triatlon. Maar dan is het handig om alsnog je band te plakken anders kan je een hoop kilometers gaan lopen met de fiets denk ikquote:Op maandag 7 juni 2010 16:07 schreef Drassss het volgende:
Wat trouwens als je lek rijdt? Pure pech en lekker langs de kant gaan plakken neem ik aan?
quote:Op maandag 7 juni 2010 09:21 schreef CaLeX het volgende:
Leuke verslagen (en knappe tijden) van beide
Ik heb zelf gister een softbaltoernooi gehad, en in mijn enthousiastme (lees mijn best doen omdat ik niet tegen mijn verlies kan) sloeg ik een (net niet) homerun waarbij ik een sliding moest maken op thuis.... kunstveld met een korte broek natuurlijkLig nu nog redelijk open, dus dat wordt de komende week niet rennen/fietsen (aangezien ik vanavond ook nog een wedstrijd heb).
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 00:40 schreef CaLeX het volgende:
[..]KAK, ik heb nog een sliding gemaakt....
Toch maar even naar het ziekenhuis gegaan en een tentanus prik gehad...
Maar we hebben wel gewonnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 01:10 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Geeft niets, ik had het scenario ook al vooraf bedachtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zou met 2 uitjes het gelijkmakende of winnende punt zijn als er iemand geblesseerd zou raken.... En het kwam natuurlijk uitTrek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Succes! Wel uitkijken met nat wegdek op de fiets hequote:Op woensdag 9 juni 2010 14:30 schreef Pritt het volgende:
Lekker weertje om zo meteen mijn triatlon in te gaan doen.
Ik ben al geen held in de bochten, het is een bochtig parcours en het regent als een gek.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:32 schreef bananablues het volgende:
[..]
Succes! Wel uitkijken met nat wegdek op de fiets he
Is goed, en dan gaan we kijken wie de grootste heeftquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:34 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ik ben al geen held in de bochten, het is een bochtig parcours en het regent als een gek.![]()
Poultje maken of ik onderuit ga of niet.
5 euro dat je gewoon op je fiets blijft, maar tijdens het hardlopen over klinkers wegglijdt?quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:34 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ik ben al geen held in de bochten, het is een bochtig parcours en het regent als een gek.![]()
Poultje maken of ik onderuit ga of niet.
Bovenstaande was dus het schema waarop ik zou vertrekken, maar toen ik gisterochtend wakker werd wist ik al dat het niet makkelijk zou worden, want het water viel hier met bakken uit de hemel. Overdag hard gestudeerd en 2 1/2 uur van te voren flink pasta lopen bunkeren.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:11 schreef Pritt het volgende:
Dit is het schema waarop ik vertrek:
11 min zwemmen.
36 min fietsen (34km/h)
25 min (12km/h)
3 min (2x wisselen)
1:15
Als (amateur)quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:55 schreef Tommeke het volgende:
Mooi verslag Pritt! Knappe prestatie in heroische omstandigheden dus!
Een vraagje: waarom gebruik je handschoentjes bij 't fietsen? Ik neem aan dat je dus geen ligstuur hebt?
Handschoentjes zijn idd nergens goed voor in de wedstrijd, kost alleen maar tijd om ze aan te trekken. En voor die 20 of 40km hoef je niet zo comfortabel te zitten, het is geen trainingquote:Op donderdag 10 juni 2010 13:12 schreef Pritt het volgende:
Ja, ik heb idd nog geen ligstuur voor mijn fiets, iets te duur nog.
Verder denk ik dat ik volgende keer ook die handschoentjes niet aantrek, maar goed zo leer je elke keer wat.. Verder denk ik dat ik met hardlopen ook ga oefenen op hardlopen zonder sokken. Dat gaat ook een hoop tijd schelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |