abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juni 2010 @ 10:42:06 #151
148059 Pritt
Atheïst
pi_82432733
Wow Tommie en Adadas, beide super goed prestaties
Nu voel ik de druk voor woensdag om daar in de buurt van te komen.
Al laat ik mijn streeftijd lekker op 1:15 liggen.

Wat waren precies de afstanden bij jouw Tom? 500/24.5/5?
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  maandag 7 juni 2010 @ 10:44:28 #152
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_82432826
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:40 schreef Tommeke het volgende:
Goed bezig Drassss

Zoals je kan lezen heb ik gister voor 't eerst een triathlon gedaan en ben dus ook een newbie.
Je hoeft geen licentie te hebben volgens mij.
Waar moet ik aan denken bij de voorbereiding van een wedstrijd?

- Zwemkleding, nog iets speciaals?
- Fiets, helm etc moet je allemaal zelf regelen neem ik aan?
- Lopen, niks bijzonders lijkt me.

Sorry als je het al in het topic had genoemd, maar heb je toevallig een site van de 1ste wedstrijd die jij gelopen hebt? Leuk om eens te bekijken hoe alles in zijn werk gaat.

Ik ben eigenlijk een persoon die alles 1x gedaan wil hebben. 1 marathon, want echt 20x sterven is me meer dan genoeg op een dag
pi_82433208
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:44 schreef Drassss het volgende:

[..]

Waar moet ik aan denken bij de voorbereiding van een wedstrijd?

- Zwemkleding, nog iets speciaals?
- Fiets, helm etc moet je allemaal zelf regelen neem ik aan?
- Lopen, niks bijzonders lijkt me.

Sorry als je het al in het topic had genoemd, maar heb je toevallig een site van de 1ste wedstrijd die jij gelopen hebt? Leuk om eens te bekijken hoe alles in zijn werk gaat.

Ik ben eigenlijk een persoon die alles 1x gedaan wil hebben. 1 marathon, want echt 20x sterven is me meer dan genoeg op een dag
Vragen staat natuurlijk helemaal vrij

-Zwemkleding; bij koud water (<14graden) kan het zijn dat de organisatie een wetsuit eist, anders kan je aantrekken wat je zelf wil (speedo/Bermunda)
-Fiets; Helm is verplicht, en aan de fiets kan ook eisen gestelt worden, er zijn wedstrijden waar een wielrenfiets verplicht is, maar er zijn ook wedstrijden die je op je omafiets mag uitrijden.
-Lopen is inderdaan niets bijzonder

Volgens mij is het een sport die vrij veel combinaties aan regels heeft/kan hebben.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 7 juni 2010 @ 11:11:20 #154
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_82433803
Bedankt Calex. Google is ook mijn vriend dus ik ben al wat wijzer geworden.
pi_82433963
Ik moet zelf ook nog mijn eerste doen (7augustus ) maar heb me ook al ingelezen.
  maandag 7 juni 2010 @ 11:25:52 #156
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_82434344
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:15 schreef CaLeX het volgende:
Ik moet zelf ook nog mijn eerste doen (7augustus ) maar heb me ook al ingelezen.
Jammer dat ik nu pas op het idee kom om... Ik ga er over nadenken en wanneer ik de uitdaging aan wil gaan zal ik eerst iets aan mijn zwemmen moeten doen

Succes alvast voor in Aug.
pi_82434516
Je wil een hele trialton gaan doen of een 4de/achtste?

Ik doe een 8ste (500m zwemmen 20km fietsen en 5km lopen), en zie zelf ook op tegen het zwemmen, maar de geluiden hier zijn; als je een paar keer traint kan je het wel in een kwartiertje met een gewone schoolslag. Kost wel wat aan kracht, maargoed.

En met jouw conditie moet het fietsen en rennen geen probleem zijn volgens mij, dus als je nu gaat trainen op het zwemmen, dan kan je over 1 of anders maximaal 2 maanden makkelijk een 8ste doen.
  maandag 7 juni 2010 @ 11:41:19 #158
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_82434972
Heb wat zitten kijken naar wedstrijden in de buurt en dat valt wat tegen volgens mij in Brabant. Ik kan natuurlijk even ergens heen rijden dat is het probleem ook niet eigenlijk.

Ik zag een leuke wedstrijd omgeving eindhoven. 1/4, met 1km zwemmen 43km fietsen en 10km lopen. Ik zou liever nog iets meer doen alleen zal altijd het zwemmen gaan opbreken. Hoel anger het fiets/loop gedeelte hoe beter voor mij normaal gesproken

Ja ik heb ook maar 3 maanden getraind voor een hele marathon. Als je maar vaak genoeg traint en iets van een partroon qua trainingsarbeid inbrengt is dat goed te doen. Ik moet eens gaan kijken of ik mijn doel al naar dit jaar wil opschuiven of dat ik juist heel goed ga trainen ( vooral het zwemgedeelte ) om zodoende een leuke tijd neer te zetten.
pi_82436030
Leuke verslagen om te lezen! Het was natuurlijk behoorlijk warm van het weekend dus geen ideaal weer om te sporten. Vooral tijdens het lopen merk je dat omdat je daar de minste koeling hebt.
Maar mooie prestaties. Je fietst aardig hard Tom en gezien je overige onderdelen kan je daar nog flink tijd op pakken. Wat waren jouw tussentijden op de onderdelen Adadas?

Zelf heb ik zaterdag voor het eerst in jaren op een racefiets gezeten. Een oudje wat al zo'n 5 jaar in de schuur stond. Vroeger heb ik er wel eens een enkele keer op gereden maar daarna niet meer.
Het was behoorlijk wennen moet ik zeggen. Ik vond het zelfs een beetje eng omdat de remmen anders zitten en de houding ook zo vreemd is. Ik rijd overigens niet met toe-clips (schrijf je dat zo?)
Een fietshelm had ik ook nog liggen en zo was ik helemaal klaar voor het fietsen. Het was warm maar daar had ik tijdens het fietsen geen last van. Vond het wel lekker zo.

Met lopen vond ik het altijd maar niks die warmte, maar dit ging goed. Het fietsen ging lekker al heb ik me goed ingehouden vanwege m'n blessure. Al met al zo'n 50 km gefietst (met tussenstop erin bij m'n ouders) Wel kreeg ik een flinke zadelpijn! Ai op het eind was het niet leuk meer.
Ondanks die zeem in m'n broek. Lekker bezig geweest maar ik mis het lopen wel zeg!
Hoop dat ik van de fysio deze week mag lopen. Het fietsen wil ik er wel in houden, ms ga ik eens kijken bij de tri-vereniging in de buurt. Die doen koppeltrainingen zag ik en dat lijkt me leuk om te doen.
Maar eerst weer helemaal fit zijn natuurlijk. Geduld oefenen dus..
pi_82436307
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:41 schreef Drassss het volgende:
Heb wat zitten kijken naar wedstrijden in de buurt en dat valt wat tegen volgens mij in Brabant. Ik kan natuurlijk even ergens heen rijden dat is het probleem ook niet eigenlijk.

Ik zag een leuke wedstrijd omgeving eindhoven. 1/4, met 1km zwemmen 43km fietsen en 10km lopen. Ik zou liever nog iets meer doen alleen zal altijd het zwemmen gaan opbreken. Hoel anger het fiets/loop gedeelte hoe beter voor mij normaal gesproken

Ja ik heb ook maar 3 maanden getraind voor een hele marathon. Als je maar vaak genoeg traint en iets van een partroon qua trainingsarbeid inbrengt is dat goed te doen. Ik moet eens gaan kijken of ik mijn doel al naar dit jaar wil opschuiven of dat ik juist heel goed ga trainen ( vooral het zwemgedeelte ) om zodoende een leuke tijd neer te zetten.
Als je de techniek een beetje beheerst met het zwemmen gaat het heel aardig. Als je het een paar keer per week doet ga je aardig vooruit. Jaren geleden heb ik het een tijdje gedaan en zwom ik na een maand of drie toch wel onder de 20 minuten op de km. Het is wel handig als je hier begeleiding in krijgt, iemand die je de juiste techniek aanleert. Want zwemmen is net als schaatsen een technische sport.
  maandag 7 juni 2010 @ 12:21:06 #161
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_82436544
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:14 schreef e-runner het volgende:

[..]

Als je de techniek een beetje beheerst met het zwemmen gaat het heel aardig. Als je het een paar keer per week doet ga je aardig vooruit. Jaren geleden heb ik het een tijdje gedaan en zwom ik na een maand of drie toch wel onder de 20 minuten op de km. Het is wel handig als je hier begeleiding in krijgt, iemand die je de juiste techniek aanleert. Want zwemmen is net als schaatsen een technische sport.
Oke bedankt. Daar ga ik over nadenken. Ik ben altijd een persoon die het graag zelf uitzoekt. Zelf aanklooien en lezen/afkijken van andere om een bepaalde techniek te creëren.
pi_82438308
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:42 schreef Pritt het volgende:

Wat waren precies de afstanden bij jouw Tom? 500/24.5/5?
Jeps!

't Kriebelt nu wel om net als m'n vriendin de Alpe d'Huez triatlon te doen
  maandag 7 juni 2010 @ 13:20:47 #163
148059 Pritt
Atheïst
pi_82438792
Ok, als ik het dan even terugreken naar mijn afstand 500/20/5 met een gem. van 35 op de fiets zit je een minuut onder mijn streeftijd.
pi_82438810
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:07 schreef e-runner het volgende:
Wat waren jouw tussentijden op de onderdelen Adadas?
Ongeveer: 11min zwem, 32:30 fiets, 19:20 loop. Wisseltijden dus totaal bijna 3min. Officiële tussentijden zijn nog niet bekend.
  maandag 7 juni 2010 @ 13:43:36 #165
148059 Pritt
Atheïst
pi_82439757
Wow 15,5 km/h per uur hardlopen. Dat is zeker niet mis.
pi_82440695
quote:
Op maandag 7 juni 2010 13:43 schreef Pritt het volgende:
Wow 15,5 km/h per uur hardlopen. Dat is zeker niet mis.
Dat fietsen gaat anders ook met 38km/u vrij hard....
  maandag 7 juni 2010 @ 16:07:45 #167
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_82447249
Wat trouwens als je lek rijdt? Pure pech en lekker langs de kant gaan plakken neem ik aan?
  maandag 7 juni 2010 @ 16:14:16 #168
133321 Burner82
Speedo fan
pi_82447597
Ik heb helaas weinig tijd gehad om te trainen maar zoals het er nu naar uit ziet, kan ik morgen wel weer trainen. En volgens mij ben ik de slechtse van allemaal hier

Leuke verslagen trouwens (en goede tijden, kan ik voorlopig alleen nog maar van dromen )
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_82455990
quote:
Op maandag 7 juni 2010 13:21 schreef Adadas het volgende:
Ongeveer: 11min zwem, 32:30 fiets, 19:20 loop. Wisseltijden dus totaal bijna 3min. Officiële tussentijden zijn nog niet bekend.
Tijden zijn bekend, dus een kleine correctie: 11:55 zwem, 32:23 fiets en 19:51 loop. Wisseltijden waren nogal snel, samen nog geen 2minuten. Prima, net onder m'n streeftijden allemaal.
pi_82458080
Echt goed! Hoop dat ik over een tijd ook zo snel kan zijn

Ik denk dat lopen na fietsen best goed te trainen is. Staat hier in een boek dat ik heb geleend van de bieb ook. Ben alleen weer overtraind aan het raken dus heb het nog niet geprobeerd. Als ik na m'n werk thuiskom om half 7 heb ik meestal alleen maar honger en geen zin om nog even de hardloopschoenen aan te doen.

Btw, waren jullie triatlons in open water of een zwembad? En met wetsuit of zonder gezwommen?
pi_82458862
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:07 schreef Drassss het volgende:
Wat trouwens als je lek rijdt? Pure pech en lekker langs de kant gaan plakken neem ik aan?
Yep, of stoppen met de triatlon. Maar dan is het handig om alsnog je band te plakken anders kan je een hoop kilometers gaan lopen met de fiets denk ik
  maandag 7 juni 2010 @ 21:26:11 #172
148059 Pritt
Atheïst
pi_82466571
Net nog even een testje gedaan voor de 500 meter. 9:15. Rustig gezwommen, het tempo wat aan moet kunnen tijdens de triatlon.
pi_82477722
quote:
Op maandag 7 juni 2010 09:21 schreef CaLeX het volgende:
Leuke verslagen (en knappe tijden) van beide

Ik heb zelf gister een softbaltoernooi gehad, en in mijn enthousiastme (lees mijn best doen omdat ik niet tegen mijn verlies kan) sloeg ik een (net niet) homerun waarbij ik een sliding moest maken op thuis.... kunstveld met een korte broek natuurlijk Lig nu nog redelijk open, dus dat wordt de komende week niet rennen/fietsen (aangezien ik vanavond ook nog een wedstrijd heb).
KAK, ik heb nog een sliding gemaakt....

Toch maar even naar het ziekenhuis gegaan en een tentanus prik gehad...

Maar we hebben wel gewonnen
  dinsdag 8 juni 2010 @ 01:10:02 #174
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_82478601
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 00:40 schreef CaLeX het volgende:

[..]

KAK, ik heb nog een sliding gemaakt....

Toch maar even naar het ziekenhuis gegaan en een tentanus prik gehad...

Maar we hebben wel gewonnen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_82481836
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 01:10 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geeft niets, ik had het scenario ook al vooraf bedacht

Ik zou met 2 uitjes het gelijkmakende of winnende punt zijn als er iemand geblesseerd zou raken.... En het kwam natuurlijk uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')