abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82148117
Chill, ik heb echt van die wielrenarmpjes
pi_82182372
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:47 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Die van mij zitten naar binnen toe helaas.

Zo'n tijdritpak zit echt strak idd, maar wel erg stretch. Maar ik bedoel dat ik daar ook in ga zwemmen...
Ik heb gister nog even getraind op zwemmen, wou eerst buiten zwemmen maar 't was zo'n kutweer
Heb in overleg met m'n vriendin besloten lekker de schoolslag te zwemmen, dat kost 't minste energie en ik ben zo'n prutser dat ik toch niet veel sneller ga als met de borstcrawl..

@e-runner: 26 gemiddeld op een mountainbike is toch helemaal niet verkeerd?
Tja, ik ben meer een loper dus qua intensiteit voelde het rustig aan. Ik weet niet wat voor fietsers een redelijk tempo is eigenlijk. Ik heb nog een oud race-fietsje dus ik ga het binnenkort daar eens op proberen.
Begin het wel leuker te vinden het fietsen, ik ben er gewoon minder moe van dan van het lopen.
Borstcrawl is best lastig om te leren. Ik kan het wel een beetje, maar het is de meest effectieve slag voor een wedstrijd. Je hebt trouwens van die tri-pakjes is dat niks voor je dan?
pi_82184330
M'n vriendin heeft ook zo'n pakje. Maar ik heb geen zin zoveel geld uit te geven als ik niet eens weet of ik 't wel blijf doen. 't Wordt zondag iig 23 graden ofzo met 'n flink zonnetje, dus ik waag 't er op.

Tsjah, wat is een goed gemiddelde? 't Ligt aan de training, maar als ik 'n paar uurtjes rustig ga peddelen zit ik meestal tussen de 28 en 30 per uur. Het is inderdaad veel minder intensief dan lopen.
pi_82184650
Begint nu toch echt te kriebelen :p

Nog 2 maandjes voor ik mee ga doen aan een achtste, heb (nogsteeds) geen idee wat ik van mijn eindtijd moet verwachten....

Als ik ga rekenen kom ik op zo een uur en drie kwartier, maar dan heb ik geen idee of 22 minuten voor 500 meter zwemmen een reëel doel is. (26 min voor 5km en 52 min voor 20km voor het fietsen lijken mij wel reëel).

Eerders maar een paar keer baantjes gaan trekken in het zwembad, zodat ik iig weer wat feeling heb en heen idee heb hoe snel ik zwem ongeveer.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:51:08 #105
148059 Pritt
Atheïst
pi_82185079
22 minuten voor 500 meter is wel super sloom hoor. Dat zijn maar 10 baantjes.
Ik ben geen super zwemmer, maar doe 1km in minder tijd.
Dat kan je zeker weten sneller.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_82186939
22min over 500m dan doe je dus 1min en 6sec over 25m.

Hop, ga 's naar t zwembad jij!
pi_82190825
ik heb wel 6 jaar gedaan over mijn A diploma hé!!

Maargoed volgens jullie wat ruim genomen dus, waarschijnlijk ga ik vrijdag ff wat baantjes trekken met mijn meisje dan.

Misschien komt die anderhalf uur dan wel in zicht. (Maar dat ligt dan weer aan de eerste wissel, aangezien ik nog twijfel om ff te drogen of te gaan fietsen/lopen in mijn zwembroek)
  dinsdag 1 juni 2010 @ 15:14:10 #108
148059 Pritt
Atheïst
pi_82191136
Op wat voor fiets ga je rijden? Omdat je op 52 minuten berekening uitkomt.
pi_82191193
Op een gewone mountainbike, iets meer weerstand dan die wielrenfietsen
  dinsdag 1 juni 2010 @ 15:22:42 #110
148059 Pritt
Atheïst
pi_82191558
Ok, dan lijkt me dat idd wel een mooie tijd om voor te gaan.
welke ga je aan delen nemen trouwens?
pi_82191655
Schotsman in Vlissingen
  dinsdag 1 juni 2010 @ 15:30:23 #112
148059 Pritt
Atheïst
pi_82191885
Ah Vlissingen is voor mij wat te ver om aan mee te doen. Jammer!
pi_82194366
Succes met de voorbereidingen CaLeX en Tommeke. Welke ga jij doen Tommeke? Als je volgende week moet dan doe je misschien dezelfde als ik (Midzomeravondtriatlon). Alhoewel jij volgens mij aan de andere kant van het land woont

Over die fietsschoenen: ik heb schoenen met 2 klittenband+ 1 snelsluiter (die dingen die je vaak bij skates hebt). Dat op de fiets aandoen leek mij niet zo handig, maar lopen op die fietsschoenen valt reuze mee...En op zich lijkt het niet alsof ze veel schade hebben ondervonden....

@Pritt: heb je met wetsuit buiten gezwommen of zonder? Ik moet echt nog een wetsuit gaan aanschaffen!Is het handig om met lange mouwen te nemen of met korte? Donderdag maar eens kijken, dan kan ik het van het weekend nog even uitproberen. Voordeel is wel dat buiten zwemmen gratis is

Afgelopen zondag trouwens 10km hardloopwedstrijd en m'n benen zijn helemaal kapot. Normaal heb ik helemaal niet zoveel spierpijn! Te weinig volume en intensiteit in de training afgelopen paar weken denk ik. Dat belooft wat voor volgende week!
  dinsdag 1 juni 2010 @ 17:44:50 #114
148059 Pritt
Atheïst
pi_82198227
Ok, ik heb me zojuist ingeschreven voor de triatlon van Heerhugowaard volgende week woensdag. Beetje kort dag, maar met de basis zit het wel goed. Het is maar een 1/8. Heb er nu al super veel zin in.

Ik zwem trouwens zonder wetsuit buiten, is mij nu even te duur, student he.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 18:04:38 #115
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_82199133
nu maar hopen dat ze dan geen foto's nemen nadat je het water uitkomt nemen he
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_82199720
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:18 schreef bananablues het volgende:
Dat op de fiets aandoen leek mij niet zo handig, maar lopen op die fietsschoenen valt reuze mee...En op zich lijkt het niet alsof ze veel schade hebben ondervonden....
Scheelt weer tijd he, schoenen op de fiets aandoen. En 't is niet zo lastig om te leren, middagje oefenen en je hebt het redelijk onder de knie.
quote:
IIs het handig om met lange mouwen te nemen of met korte? Donderdag maar eens kijken, dan kan ik het van het weekend nog even uitproberen. Voordeel is wel dat buiten zwemmen gratis is
Lange mouwen is nog wat meer drijfvermogen & warmer dan geen mouwen. Zeker voor de niet zo goede zwemmer aan te raden. Heb zelf ook een wetsuit met lange mouwen. Korte mouwen heb ik nog niet gezien op wetsuits voor triatlon.
pi_82210760
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:19 schreef Adadas het volgende:

[..]

Scheelt weer tijd he, schoenen op de fiets aandoen. En 't is niet zo lastig om te leren, middagje oefenen en je hebt het redelijk onder de knie.
Waarschijnlijk klopt dat, maar ik vind die paar seconden op dit moment niet echt belangrijk. Met beetje training kunnen er veel minuten af: vind ik veel belangrijker . Plus lijkt het me handig om 1 klitteband sluiting te hebben om dat te doen en ik ga nu geen nieuwe schoenen kopen.
quote:
[..]

Lange mouwen is nog wat meer drijfvermogen & warmer dan geen mouwen. Zeker voor de niet zo goede zwemmer aan te raden. Heb zelf ook een wetsuit met lange mouwen. Korte mouwen heb ik nog niet gezien op wetsuits voor triatlon.
Mooi dan weet ik dat. Zit nog wel beetje te twijfelen. Misschien ga ik toch nog even zonder wetsuit. Hangt beetje af van de watertemperatuur. Er komen wel veel warme dagen aan...
  dinsdag 1 juni 2010 @ 23:11:41 #118
148059 Pritt
Atheïst
pi_82215807
Heb even een planning voor mijzelf gemaakt voor volgende week.
Dit is het schema waarop ik vertrek:

11 min zwemmen.
36 min fietsen (34km/h)
25 min (12km/h)
3 min (2x wisselen)

1:15

Dit is heerlijk ruim gerekend. Ben benieuwd wat het gaat worden.
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:59:38 #119
148059 Pritt
Atheïst
pi_82245358
Ben trouwens weer aan het afvallen, potjandorie, probeer juist zwaarder te worden.
Nu een BMI van 20.
pi_82245525
@bananablues: thnx! Jij ook. Denk alleen niet dat we elkaar tegenkomen aangezien ik in Grunn bezig ben
pi_82260809
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 23:11 schreef Pritt het volgende:
Heb even een planning voor mijzelf gemaakt voor volgende week.

11 min zwemmen.
36 min fietsen (34km/h)
25 min (12km/h)
3 min (2x wisselen)

Dit is heerlijk ruim gerekend. Ben benieuwd wat het gaat worden.
Als ik al je posts lees is dat heel erg ruim
pi_82270916
Gaat er hier nog iemand meedoen met het NSK Zwemloop of NSK Tijdrijden ?
pi_82271192
Ik ga meedoen aan het NSK Tijdrijden. In de categorie heren zonder licentie. Hopelijk doen er niet teveel triatleten zonder wielerlicentie mee, wie weet haal ik dan nog 'n medaille

Al is de concurrentie uit m'n eigen fietsvereniging groot genoeg.
pi_82273613
Zou leuk zijn als je die medaille kon bemachtigen

Ik zit nog te twijfelen... Ten eerste is het 1,5 uur reizen vanaf hier. Ten tweede denk ik dat ik ongeveer laatste word. Ten derde doe ik 11 juni al de 1/8e triatlon en 15 juni het NSK Zwemloop. Het is dus allemaal wat kort op elkaar dan...

Het is wel de laatste kans voor mij, want ik ben afgelopen jaar afgestudeerd...

[ Bericht 0% gewijzigd door bananablues op 03-06-2010 11:19:52 ]
pi_82274559
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:50 schreef bananablues het volgende:
Zou leuk zijn als je die medaille kon bemachtigen

Ik zit nog te twijfelen... Ten eerste is het 1,5 uur reizen vanaf hier. Ten tweede denk ik dat ik ongeveer laatste word. Ten derde doe ik 11 juni al de 1/8e triatlon en 15 juni met het NSK Zwemloop. Het is dus allemaal wat kort op elkaar dan...

Het is wel de laatste kans voor mij, want ik ben afgelopen jaar afgestudeerd...
Vind het jammer dat die van 11 juni geen duatlhon is, anders had ik er ook wel aan mee gedaan denk ik.
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:07:53 #126
148059 Pritt
Atheïst
pi_82282105
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:53 schreef bananablues het volgende:

[..]

Als ik al je posts lees is dat heel erg ruim
Te veel bier, te weinig sport laatste tijd.

Hier misschien wel leuk om te kijken.
Serie uit Belgie, 5 mensen met weinig sportvermogen gaan triatlon in Lanzarote doen.
http://www.atv.be/ik-ben-een-triatleet
pi_82287509
Net eerste koppeltraining van het jaar: hardlopend naar de plas (1,75km), daar ongeveer 350m zwemmen en toen nog 2,25km naar huis gerend.

Alles in redelijk tempo, alhoewel ik nog lichte spierpijn had. Ik moet echt wat meer letten op techniek bij het zwemmen, vooral bij het ademen verlies ik de pijlvorm... Ook heb ik echt onwijs zitten slalommen in het water: recht zwemmen is erg lastig Ik vind de temperatuur wel OK en ga geen wetsuit kopen voor volgende week...

Wel blij: kuiten konden het deze keer goed aan na het zwemmen. Maar nu ben ik ook niet voluit gegaan. Ik denk dat vaker zulk soort trainingen wel zullen helpen met mijn kuiten klaarstomen voor triatlons/zwemlopen

@ TV serie: fietsen in de wisselzone!! Maar wel redelijke tijd nog 2:36 uur voor 1500m, 40km en 11km...

[ Bericht 11% gewijzigd door bananablues op 03-06-2010 16:38:23 ]
  donderdag 3 juni 2010 @ 17:43:23 #128
133321 Burner82
Speedo fan
pi_82291421
Hebben jullie trouwens een regelmaat/opbouw in jullie training?
Ik probeer nou 2 keer per week 10 km fietsen, gevolgd door 3 km lopen te doen, en dat zo op te gaan schroeven (en over een tijdje zwemmen in de plassen erbij)
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_82291480
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 17:43 schreef Burner82 het volgende:
Ik heb totaal geen regelmaat/opbouw

Maar ik ga ook voor het uitlopen ipv een toptijd
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:23:41 #130
133321 Burner82
Speedo fan
pi_82296001
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 17:45 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ik heb totaal geen regelmaat/opbouw

Maar ik ga ook voor het uitlopen ipv een toptijd
Ik ook, maar ja. Om het uit te lopen heb je ook een bepaalde conditie nodig
pi_82303547
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 17:43 schreef Burner82 het volgende:
Yup, ik volg een trainingsschema wat ik zelf maak: hoop gelezen, wat ervaring dankzij een jaar wedstrijdroeien en gezond verstand en je kan al een aardig schema zelf in elkaar draaien. Trainingen van de vereniging zijn zeg maar mijn kapstok, en daaromheen heb ik andere trainingen gepland (bijv: de vereniging geeft niet 3x per week hardloop training)
pi_82347645
Nog 2 daagjes, heb er zo'n zin in! Net ff het fietsparcours verkend en gister nog 'n koppeltraining gedaan.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 00:20:49 #133
148059 Pritt
Atheïst
pi_82353662
Ik ga morgen mijn lichaam even goed bronzen in de zon zodat ik woensdag goed op de foto kan.
pi_82386062
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:15 schreef Tommeke het volgende:
Nog 2 daagjes, heb er zo'n zin in! Net ff het fietsparcours verkend en gister nog 'n koppeltraining gedaan.
Succes vandaag Ben benieuwd wat voor killertijd je neerzet
  zondag 6 juni 2010 @ 11:57:30 #135
133321 Burner82
Speedo fan
pi_82388691
quote:
Op zondag 6 juni 2010 09:56 schreef bananablues het volgende:

[..]

Succes vandaag Ben benieuwd wat voor killertijd je neerzet
Met deze hitte val je toch dood neer na 200 meter?
pi_82389946
Zwemmen zal verkoelend zijn, fietsen heb je altijd nog wind die je afkoelt.

Gewoon genoeg drinken en het komt wel goed denk ik
  zondag 6 juni 2010 @ 14:00:47 #137
148059 Pritt
Atheïst
pi_82393349
Begin toch een beetje spanning te voelen voor woensdag a.s.
Zometeen mijn laatste zwemtraining doen en dan lekker uitrusten tot woensdag.
Alleen morgen ofzo nog een stuurtraining doen, erg bochtig parcours. Niet mijn favoriet.
pi_82397768
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:00 schreef Pritt het volgende:
Begin toch een beetje spanning te voelen voor woensdag a.s.
Zometeen mijn laatste zwemtraining doen en dan lekker uitrusten tot woensdag.
Alleen morgen ofzo nog een stuurtraining doen, erg bochtig parcours. Niet mijn favoriet.
Ik zou de dag voor de wedstrijd niet rusten, kan je beter beetje bewegen. Twee dagen voor je wedstrijd kan je wel rustdag pakken, maar de dag voor de wedstrijd gewoon wat kort & extensief bewegen (fietsen heeft bij mij de voorkeur) om je lichaam even op te wekken uit de ruststand. Succes!
pi_82428564
quote:
Op zondag 6 juni 2010 11:57 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Met deze hitte val je toch dood neer na 200 meter?
Ja, 't was echt niet te doen zo warm 's middags. M'n vriendin moest al eerder starten omdat ze de olympische afstand deed en zodoende was ik al flink op tijd en heb ik eerst een paar uur lopen puffen in de warmte daar. Maar ze deed 't wel goed. 4e zwemtijd (vorig jaar had ze meer getraind en kwam ze als 2e uit 't water) maar 't mooiste was dat ze de 2e fietstijd had. Heeft 't feit dat ik haar vaak op sleeptouw nam op de fiets toch geholpen. Bij 't hardlopen lag ze 3e, maar ze was na 1,5 km gekapt omdat ze enorme blaren kreeg (iemand tips?) en nog wat last van shin splints had. Van mij mocht ze eigenlijk niet eens hardlopen

Om half 4 was 't mijn beurt om 't water in te springen. Ik stond redelijk vooraan in 't midden in m'n tijdritpakje. Achteraf niet zo slim als je niet zo'n goede zwemmer bent als ik. Wel kicken, zo met z'n allen 't water in duiken! Anyway, rustig aan gedaan en na 13.15 minuten liep ik 't parc fermeée in om te wisselen. M'n buurman was iets sneller en ik zei dat ik 'm nog tegen hoopte te komen

Het fietsen ging lekker. Omdat ik in 't begin een beetje in m'n ritme wou en moest komen deed ik 't rustig aan en reed ik rond de 36 per uur. 't Viel me op dat sommige er een bijna een ploegentijdrit van maakten door met z'n allen te stayeren. Wel lekker om zulke figuren in te halen. Op een geven moment haalde ik twee man in waarvan de laatste flink aan 't stayeren was. Ik ging iets sneller en zei tegen 'm: Zo'n mooie fiets, en 't dan niet op eigen kracht doen. Pikt die pannekoek bij mij aan en ging ie in mijn wiel zitten
Ik ben toen maar even gaan versnellen en heb 10, 20 meter gepakt. Sowieso zat ik toen wel lekker in m'n ritme en ben ook maar sneller gaan fietsen, wind mee 40-41 en wind tegen rond de 38,5. Voor m'n gevoel nog wel op reserve. Op een van de laatste stroken met wind mee werd ik nog ingehaald, maar met wind tegen haalde ik diegene weer in. En op 't laatst m'n buurman ook (had wel door dat dat ook 'n wielrenner was). M'n uiteindelijke fietstijd zat zo rond de 39 minuten over 24,5 km.

Aangemoedigd door m'n schoonfamilie ben ik 't parc fermée ingerend en ben ik tegelijk met m'n buurman gaan rennen. Hier kan ik kort over zijn. Dat ging voor geen meter. Had al 2 maanden niet meer serieus hardgelopen en ik kreeg enorm last van m'n maag. Waarschijnlijk door de lauwe Aquarius die ik tijdens 't fietsen gedronken had. Onderweg heb ik ook even een paar keer gewandeld maar 't mocht niet baten. M'n streeftijd was 1.25, als ik dat haalde zou ik 'n nieuwe zwembroek van m'n vriendin krijgen (Ze vind m'n huidige bloemetjeszwembroek lelijk ). Onderweg kwam ik iemand van m'n fietsclub tegen die 't keerpunt al voorbij was en hij riep naar me dat ik die tijd echt wel ging halen. Ik was wel lekker aan 't sterven, maar gelukkig stond er veel publiek en moedigden de andere deelnemers me ook aan.

Sowieso was de sfeer onderling echt leuk. Iedereen pepte elkaar op. M'n looptijd was ronde de 27 minuten. Met 'n sprintje haalde ik m'n voorganger nog in en toen zat ik ook echt kapot. Finishen blijft 't lekkerste gevoel. Daar kreeg iedereen een sportdrankje en ben ik even in 't gras gaan zitten om na te praten met wat lui van de studententriatlonvereniging en m'n wielrentrainer, die gewonnen had. M'n looptijd was 0:27:18 wat er voor zorgde dat m'n eindtijd 1:23:44 was.

Ik denk echt wel dat ik dit vaker ga doen, wat een vette sport! Ik moet sowieso 't hardlopen maar weer oppikken en voor 't zwemmen kan ik bij de Aclo (een studentensportorganisatie) wel 'n beginnerscursus volgen zodat ik 'n fatsoenlijke borstcrawl kan zwemmen. Dit jaar ga ik zeker nog 'n triatlon doen ergens in augustus, en ik ga met m'n vriendin de Triambla op Ameland doen. Zij gaat dan zwemmen en als ze niet geblesseerd is lopen en ik ga mountainbiken en eventueel lopen.
pi_82428742
Vet verslag Tommeke! Goed gedaan Je vriendin klinkt als een erg goede triatlete die ons er allemaal uitloopt/zwemt/fietst Jammer dat ze moest stoppen..

Ondanks hitte toch onder streeftijd . Het klinkt een beetje als mijn verhaal trouwens, waarbij hardlopen ook voor geen meter ging . Wel frappant dat je wind tegen en wind mee zo weinig verschil had op de fiets:o. Bij mij scheelde dat echt 10km/h. Dat zal wel aan de fietservaring liggen

Bij degene die ik had gedaan kwam iktrouwens geen enkele stayeraar tegen! Daar reed ook NTB jury op de motor langs..
pi_82429105
Thnx

Misschien is die omschakeling naar hardlopen toch moeilijk? Train jij daar ook op?
M'n vriendin is best goed, vorig jaar was ze 3e op het NK tot 23. Ze kan echt goed zwemmen, en ook wel aardig lopen. Alleen was haar fietsen haar zwakke punt, maar eigenlijk door mij is ze lid geworden van 'n wielervereniging en heeft ze ook wat tijdritten gedaan. Ik denk dat dat haar snelheid wel ten goede is gekomen.

Over 't fietsen heb ik 'n paar theorien. Ten eerste ben ik 'n diesel en geen krachtpatser. Ik rij ook 't liefst zo vlak mogelijk. Als ik vlakker rij, kan ik ook bijna altijd in hetzelfde verzet rijden en blijf ik beter in m'n ritme. Wind mee alleen een hogere trapfrequentie. Ik heb gister ook maar één keer geschakeld. Dat was halverwege toen ik opschakelde om sneller te gaan. Mij is verteld dat je juist met wind tegen meer kan verliezen dan met wind mee. Iedereen kan wind mee wel boven de 40 per uur fietsen. Stel dat ik wind tegen 34 per uur ga fietsen en wind mee 44 per uur, dan ben ik wind mee aardig boven m'n kookpunt aan 't fietsen terwijl ik dan wind tegen harder kan. Ik kan dan beter wind mee 40-41 gaan rijden. Ik verlies dan relatief weinig, en wat ik verlies maak ik wind tegen wel weer goed omdat ik dan 4 per uur harder rij. Het verschil tussen 34 en 38 is procentueel gezien hoger dan tussen 40 en 44. Ik weet niet of die rekensom klopt, maar dat is mijn theorie

Gister haalde ik ook de meeste mensen in als de wind tegen stond. Al denk ik wel dat, omdat fietsen gewoon mijn sport is, mij niveau wel hoger lag dan de deelnemers om mij heen. En dat ik daarom wind tegen misschien ook meer power heb.
pi_82429295
Leuk verslag

Ik denk dat het kleine verschil komt omdat het niet zo hard waaide, ik fietste gisteren zelf ook 40 wind mee en 37 windje tegen. Ben het trouwens helemaal mee eens dat je je winst windje tegen moet pakken, omdat je daar idd het meeste verliest want je zit langer op die lagere snelheid.

Over het lopen: geen idee of het trainbaar is door veel te lopen naar het fietsen, ik heb die trainingen dit jaar nog niet gedaan en liep gisteren na 750m zwemmen en 20km fietsen een PR op de 5k Mentaal moet je klaar zijn voor de omschakeling, en dat kost een kilometertje of 2, daarna merk dat mijn ademhaling wat regelmatiger wordt, en de benen voelen weer als hardloopbenen ipv fietsbenen waarmee je hardloopt.

Gisteren op 1:05:49 gefinished voor de 750/20/5, ben er tevreden over!
pi_82429630
Knappe tijd hoor!
pi_82430228
Leuke verslagen (en knappe tijden) van beide

Ik heb zelf gister een softbaltoernooi gehad, en in mijn enthousiastme (lees mijn best doen omdat ik niet tegen mijn verlies kan) sloeg ik een (net niet) homerun waarbij ik een sliding moest maken op thuis.... kunstveld met een korte broek natuurlijk Lig nu nog redelijk open, dus dat wordt de komende week niet rennen/fietsen (aangezien ik vanavond ook nog een wedstrijd heb).
  maandag 7 juni 2010 @ 09:57:21 #145
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_82431174
Toffe verslagen Ik krijg ook al helemaal zin om een keer een wedstrijd te gaan doen Alleen moet ik maar eens gaan wieleren. Wat is dat stayeren trouwens, bij elkaar in het wiel hangen ofzo? Soort van waaierformatie? En Tommeke, heb jij ook zo'n fiets van 3000 euro of meer? Je gaat wel echt super snel volgens mij. Ik moet het voorlopig nog hebben van het hardlopen.

En Calex, auw!

[ Bericht 0% gewijzigd door beertenderrr op 07-06-2010 11:21:35 ]
pi_82431604
Ja, bij elkaar in 't wiel zitten. Schijnt 40% aan energie te schelen. Uhh, mijn fiets heeft me tweedehands 225 euro gekost

Heb er wel andere wielen (20 euro voor 'n tweedehands setje dat normaal 300 kost), remmen en derailleurs opgezet. En ik heb 'n dicht achterwiel. Maar die heb ik zelf geconstrueerd.

Je benen moeten toch 't werk doen
pi_82431797
quote:
Op maandag 7 juni 2010 09:57 schreef beertenderrr het volgende:
En Calex, auw!
gelukkig was he ook niet bij de eerste bal, daarna heb ik hem maar wat verder geslagen

Ik was allang blij dat ik wakker werd zoals ik ging slapen, met mijn been boven de dekens, ipv aan de dekens vast Duurt een weekje maximaal en dan kan ik er weer tegen aan.

Ik heb zaterdag nog wel even gefietst (27km) als triatlon training, constant 24+ gereden en aan het eind 4km lang doorgetrokken met 28+. Als ik die 28+ vol zou kunnen houden, dan kan ik zomaar 10min van mijn doel afhalen.
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:11 schreef Tommeke het volgende:

Heb er wel andere wielen (20 euro voor 'n tweedehands setje dat normaal 300 kost), remmen en derailleurs opgezet. En ik heb 'n dicht achterwiel. Maar die heb ik zelf geconstrueerd.

Wat is het voordeel van een dicht achterwiel?
pi_82432302
Het schijnt aerodynamischer te zijn, ik denk dat 't als een zeil werkt.
  maandag 7 juni 2010 @ 10:33:21 #149
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_82432431
Hmmm toch een interessant topic waar ik me in ga melden. Ik heb nog nooit iets met een triatlon gedaan en er dus ook weinig verstand van.

Wel heb ik 3 maanden getraind voor een marathon en deze ook uitgelopen, tevens fiets ik nu veel dus dat is een goede basis. Het zwemmen? Ik verzuip bijna in een badkuip..

Vraagje, kan je zomaar inschrijven voor wedstrijden? Heb je hiervoor licenties nodig? Lidmaatschap van clubs?
pi_82432668
Goed bezig Drassss

Zoals je kan lezen heb ik gister voor 't eerst een triathlon gedaan en ben dus ook een newbie.
Je hoeft geen licentie te hebben volgens mij.
  maandag 7 juni 2010 @ 10:42:06 #151
148059 Pritt
Atheïst
pi_82432733
Wow Tommie en Adadas, beide super goed prestaties
Nu voel ik de druk voor woensdag om daar in de buurt van te komen.
Al laat ik mijn streeftijd lekker op 1:15 liggen.

Wat waren precies de afstanden bij jouw Tom? 500/24.5/5?
  maandag 7 juni 2010 @ 10:44:28 #152
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_82432826
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:40 schreef Tommeke het volgende:
Goed bezig Drassss

Zoals je kan lezen heb ik gister voor 't eerst een triathlon gedaan en ben dus ook een newbie.
Je hoeft geen licentie te hebben volgens mij.
Waar moet ik aan denken bij de voorbereiding van een wedstrijd?

- Zwemkleding, nog iets speciaals?
- Fiets, helm etc moet je allemaal zelf regelen neem ik aan?
- Lopen, niks bijzonders lijkt me.

Sorry als je het al in het topic had genoemd, maar heb je toevallig een site van de 1ste wedstrijd die jij gelopen hebt? Leuk om eens te bekijken hoe alles in zijn werk gaat.

Ik ben eigenlijk een persoon die alles 1x gedaan wil hebben. 1 marathon, want echt 20x sterven is me meer dan genoeg op een dag
pi_82433208
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:44 schreef Drassss het volgende:

[..]

Waar moet ik aan denken bij de voorbereiding van een wedstrijd?

- Zwemkleding, nog iets speciaals?
- Fiets, helm etc moet je allemaal zelf regelen neem ik aan?
- Lopen, niks bijzonders lijkt me.

Sorry als je het al in het topic had genoemd, maar heb je toevallig een site van de 1ste wedstrijd die jij gelopen hebt? Leuk om eens te bekijken hoe alles in zijn werk gaat.

Ik ben eigenlijk een persoon die alles 1x gedaan wil hebben. 1 marathon, want echt 20x sterven is me meer dan genoeg op een dag
Vragen staat natuurlijk helemaal vrij

-Zwemkleding; bij koud water (<14graden) kan het zijn dat de organisatie een wetsuit eist, anders kan je aantrekken wat je zelf wil (speedo/Bermunda)
-Fiets; Helm is verplicht, en aan de fiets kan ook eisen gestelt worden, er zijn wedstrijden waar een wielrenfiets verplicht is, maar er zijn ook wedstrijden die je op je omafiets mag uitrijden.
-Lopen is inderdaan niets bijzonder

Volgens mij is het een sport die vrij veel combinaties aan regels heeft/kan hebben.
  maandag 7 juni 2010 @ 11:11:20 #154
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_82433803
Bedankt Calex. Google is ook mijn vriend dus ik ben al wat wijzer geworden.
pi_82433963
Ik moet zelf ook nog mijn eerste doen (7augustus ) maar heb me ook al ingelezen.
  maandag 7 juni 2010 @ 11:25:52 #156
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_82434344
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:15 schreef CaLeX het volgende:
Ik moet zelf ook nog mijn eerste doen (7augustus ) maar heb me ook al ingelezen.
Jammer dat ik nu pas op het idee kom om... Ik ga er over nadenken en wanneer ik de uitdaging aan wil gaan zal ik eerst iets aan mijn zwemmen moeten doen

Succes alvast voor in Aug.
pi_82434516
Je wil een hele trialton gaan doen of een 4de/achtste?

Ik doe een 8ste (500m zwemmen 20km fietsen en 5km lopen), en zie zelf ook op tegen het zwemmen, maar de geluiden hier zijn; als je een paar keer traint kan je het wel in een kwartiertje met een gewone schoolslag. Kost wel wat aan kracht, maargoed.

En met jouw conditie moet het fietsen en rennen geen probleem zijn volgens mij, dus als je nu gaat trainen op het zwemmen, dan kan je over 1 of anders maximaal 2 maanden makkelijk een 8ste doen.
  maandag 7 juni 2010 @ 11:41:19 #158
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_82434972
Heb wat zitten kijken naar wedstrijden in de buurt en dat valt wat tegen volgens mij in Brabant. Ik kan natuurlijk even ergens heen rijden dat is het probleem ook niet eigenlijk.

Ik zag een leuke wedstrijd omgeving eindhoven. 1/4, met 1km zwemmen 43km fietsen en 10km lopen. Ik zou liever nog iets meer doen alleen zal altijd het zwemmen gaan opbreken. Hoel anger het fiets/loop gedeelte hoe beter voor mij normaal gesproken

Ja ik heb ook maar 3 maanden getraind voor een hele marathon. Als je maar vaak genoeg traint en iets van een partroon qua trainingsarbeid inbrengt is dat goed te doen. Ik moet eens gaan kijken of ik mijn doel al naar dit jaar wil opschuiven of dat ik juist heel goed ga trainen ( vooral het zwemgedeelte ) om zodoende een leuke tijd neer te zetten.
pi_82436030
Leuke verslagen om te lezen! Het was natuurlijk behoorlijk warm van het weekend dus geen ideaal weer om te sporten. Vooral tijdens het lopen merk je dat omdat je daar de minste koeling hebt.
Maar mooie prestaties. Je fietst aardig hard Tom en gezien je overige onderdelen kan je daar nog flink tijd op pakken. Wat waren jouw tussentijden op de onderdelen Adadas?

Zelf heb ik zaterdag voor het eerst in jaren op een racefiets gezeten. Een oudje wat al zo'n 5 jaar in de schuur stond. Vroeger heb ik er wel eens een enkele keer op gereden maar daarna niet meer.
Het was behoorlijk wennen moet ik zeggen. Ik vond het zelfs een beetje eng omdat de remmen anders zitten en de houding ook zo vreemd is. Ik rijd overigens niet met toe-clips (schrijf je dat zo?)
Een fietshelm had ik ook nog liggen en zo was ik helemaal klaar voor het fietsen. Het was warm maar daar had ik tijdens het fietsen geen last van. Vond het wel lekker zo.

Met lopen vond ik het altijd maar niks die warmte, maar dit ging goed. Het fietsen ging lekker al heb ik me goed ingehouden vanwege m'n blessure. Al met al zo'n 50 km gefietst (met tussenstop erin bij m'n ouders) Wel kreeg ik een flinke zadelpijn! Ai op het eind was het niet leuk meer.
Ondanks die zeem in m'n broek. Lekker bezig geweest maar ik mis het lopen wel zeg!
Hoop dat ik van de fysio deze week mag lopen. Het fietsen wil ik er wel in houden, ms ga ik eens kijken bij de tri-vereniging in de buurt. Die doen koppeltrainingen zag ik en dat lijkt me leuk om te doen.
Maar eerst weer helemaal fit zijn natuurlijk. Geduld oefenen dus..
pi_82436307
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:41 schreef Drassss het volgende:
Heb wat zitten kijken naar wedstrijden in de buurt en dat valt wat tegen volgens mij in Brabant. Ik kan natuurlijk even ergens heen rijden dat is het probleem ook niet eigenlijk.

Ik zag een leuke wedstrijd omgeving eindhoven. 1/4, met 1km zwemmen 43km fietsen en 10km lopen. Ik zou liever nog iets meer doen alleen zal altijd het zwemmen gaan opbreken. Hoel anger het fiets/loop gedeelte hoe beter voor mij normaal gesproken

Ja ik heb ook maar 3 maanden getraind voor een hele marathon. Als je maar vaak genoeg traint en iets van een partroon qua trainingsarbeid inbrengt is dat goed te doen. Ik moet eens gaan kijken of ik mijn doel al naar dit jaar wil opschuiven of dat ik juist heel goed ga trainen ( vooral het zwemgedeelte ) om zodoende een leuke tijd neer te zetten.
Als je de techniek een beetje beheerst met het zwemmen gaat het heel aardig. Als je het een paar keer per week doet ga je aardig vooruit. Jaren geleden heb ik het een tijdje gedaan en zwom ik na een maand of drie toch wel onder de 20 minuten op de km. Het is wel handig als je hier begeleiding in krijgt, iemand die je de juiste techniek aanleert. Want zwemmen is net als schaatsen een technische sport.
  maandag 7 juni 2010 @ 12:21:06 #161
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_82436544
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:14 schreef e-runner het volgende:

[..]

Als je de techniek een beetje beheerst met het zwemmen gaat het heel aardig. Als je het een paar keer per week doet ga je aardig vooruit. Jaren geleden heb ik het een tijdje gedaan en zwom ik na een maand of drie toch wel onder de 20 minuten op de km. Het is wel handig als je hier begeleiding in krijgt, iemand die je de juiste techniek aanleert. Want zwemmen is net als schaatsen een technische sport.
Oke bedankt. Daar ga ik over nadenken. Ik ben altijd een persoon die het graag zelf uitzoekt. Zelf aanklooien en lezen/afkijken van andere om een bepaalde techniek te creëren.
pi_82438308
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:42 schreef Pritt het volgende:

Wat waren precies de afstanden bij jouw Tom? 500/24.5/5?
Jeps!

't Kriebelt nu wel om net als m'n vriendin de Alpe d'Huez triatlon te doen
  maandag 7 juni 2010 @ 13:20:47 #163
148059 Pritt
Atheïst
pi_82438792
Ok, als ik het dan even terugreken naar mijn afstand 500/20/5 met een gem. van 35 op de fiets zit je een minuut onder mijn streeftijd.
pi_82438810
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:07 schreef e-runner het volgende:
Wat waren jouw tussentijden op de onderdelen Adadas?
Ongeveer: 11min zwem, 32:30 fiets, 19:20 loop. Wisseltijden dus totaal bijna 3min. Officiële tussentijden zijn nog niet bekend.
  maandag 7 juni 2010 @ 13:43:36 #165
148059 Pritt
Atheïst
pi_82439757
Wow 15,5 km/h per uur hardlopen. Dat is zeker niet mis.
pi_82440695
quote:
Op maandag 7 juni 2010 13:43 schreef Pritt het volgende:
Wow 15,5 km/h per uur hardlopen. Dat is zeker niet mis.
Dat fietsen gaat anders ook met 38km/u vrij hard....
  maandag 7 juni 2010 @ 16:07:45 #167
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_82447249
Wat trouwens als je lek rijdt? Pure pech en lekker langs de kant gaan plakken neem ik aan?
  maandag 7 juni 2010 @ 16:14:16 #168
133321 Burner82
Speedo fan
pi_82447597
Ik heb helaas weinig tijd gehad om te trainen maar zoals het er nu naar uit ziet, kan ik morgen wel weer trainen. En volgens mij ben ik de slechtse van allemaal hier

Leuke verslagen trouwens (en goede tijden, kan ik voorlopig alleen nog maar van dromen )
pi_82455990
quote:
Op maandag 7 juni 2010 13:21 schreef Adadas het volgende:
Ongeveer: 11min zwem, 32:30 fiets, 19:20 loop. Wisseltijden dus totaal bijna 3min. Officiële tussentijden zijn nog niet bekend.
Tijden zijn bekend, dus een kleine correctie: 11:55 zwem, 32:23 fiets en 19:51 loop. Wisseltijden waren nogal snel, samen nog geen 2minuten. Prima, net onder m'n streeftijden allemaal.
pi_82458080
Echt goed! Hoop dat ik over een tijd ook zo snel kan zijn

Ik denk dat lopen na fietsen best goed te trainen is. Staat hier in een boek dat ik heb geleend van de bieb ook. Ben alleen weer overtraind aan het raken dus heb het nog niet geprobeerd. Als ik na m'n werk thuiskom om half 7 heb ik meestal alleen maar honger en geen zin om nog even de hardloopschoenen aan te doen.

Btw, waren jullie triatlons in open water of een zwembad? En met wetsuit of zonder gezwommen?
pi_82458862
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:07 schreef Drassss het volgende:
Wat trouwens als je lek rijdt? Pure pech en lekker langs de kant gaan plakken neem ik aan?
Yep, of stoppen met de triatlon. Maar dan is het handig om alsnog je band te plakken anders kan je een hoop kilometers gaan lopen met de fiets denk ik
  maandag 7 juni 2010 @ 21:26:11 #172
148059 Pritt
Atheïst
pi_82466571
Net nog even een testje gedaan voor de 500 meter. 9:15. Rustig gezwommen, het tempo wat aan moet kunnen tijdens de triatlon.
pi_82477722
quote:
Op maandag 7 juni 2010 09:21 schreef CaLeX het volgende:
Leuke verslagen (en knappe tijden) van beide

Ik heb zelf gister een softbaltoernooi gehad, en in mijn enthousiastme (lees mijn best doen omdat ik niet tegen mijn verlies kan) sloeg ik een (net niet) homerun waarbij ik een sliding moest maken op thuis.... kunstveld met een korte broek natuurlijk Lig nu nog redelijk open, dus dat wordt de komende week niet rennen/fietsen (aangezien ik vanavond ook nog een wedstrijd heb).
KAK, ik heb nog een sliding gemaakt....

Toch maar even naar het ziekenhuis gegaan en een tentanus prik gehad...

Maar we hebben wel gewonnen
  dinsdag 8 juni 2010 @ 01:10:02 #174
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_82478601
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 00:40 schreef CaLeX het volgende:

[..]

KAK, ik heb nog een sliding gemaakt....

Toch maar even naar het ziekenhuis gegaan en een tentanus prik gehad...

Maar we hebben wel gewonnen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_82481836
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 01:10 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geeft niets, ik had het scenario ook al vooraf bedacht

Ik zou met 2 uitjes het gelijkmakende of winnende punt zijn als er iemand geblesseerd zou raken.... En het kwam natuurlijk uit
pi_82484988
Vanochtend om 7 uur gaan zwemmen. Was 5 jaar geleden dat ik het voor het laatst gedaan had.
Ik had toen wel de crawl aangeleerd en ik was benieuwd of ik het nog wel een beetje kon.

Hoewel het 7 uur in de morgen was bleek het toch nog aardig vol in het bad. Veel oudere mensen die rustig hun baanjes aan het trekken waren. Ik heb zo'n mooie speedo-bril en die opgezet en maar een beetje gaan klooien. Want in het begin moest ik er behoorlijk in komen. Vooral het ademhalen was lastig.
Dat vond ik toen ik de borstcrawl aanleerde ook al lastig. Je ligt met je hoofd in het water en schuin opzij haal je om de zoveel slagen adem. In het begin was ik telkens buiten adem omdat ik niet goed lucht kon halen. Maar later kwam ik er beter in. Het ging zelfs best goed. Hoewel m'n techniek prut is ging het best goed vond ik. Het lukte me later niet na elke slag adem te halen maar na bijv 3 slagen.
Toen ging het beter. Het flipperen met m'n benen bleef ik ook aardig doen.
Ook iets wat ik jaren geleden best moest oefenen om dat onafhankelijk van m'n armen te doen.
Het zwemmen is eigenlijk net als schaatsen je verleert het niet. Als je het eenmaal geleerd hebt vergeet je dat niet.

Jammer was dat ik wel m'n lies voelde en dus ook het zwemmen niet te vaak mag doen. Eigenlijk voorlopig ook beter van niet. Volgens de fysio gaat het iets beter met m'n lies. Zelf voel ik nog steeds de pijn en lopen zit er dus voorlopig niet in. Stel me voorlopig maar in op 6 weken niet lopen.
Fietsen gaat dan nog wel, maar is ook wel gevoelig.
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:30:08 #177
148059 Pritt
Atheïst
pi_82550069
Lekker weertje om zo meteen mijn triatlon in te gaan doen.
pi_82550273
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:30 schreef Pritt het volgende:
Lekker weertje om zo meteen mijn triatlon in te gaan doen.
Succes! Wel uitkijken met nat wegdek op de fiets he
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:34:03 #179
148059 Pritt
Atheïst
pi_82550346
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:32 schreef bananablues het volgende:

[..]

Succes! Wel uitkijken met nat wegdek op de fiets he
Ik ben al geen held in de bochten, het is een bochtig parcours en het regent als een gek.
Poultje maken of ik onderuit ga of niet.
pi_82551012
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:34 schreef Pritt het volgende:

[..]

Ik ben al geen held in de bochten, het is een bochtig parcours en het regent als een gek.
Is goed, en dan gaan we kijken wie de grootste heeft
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:17:36 #181
133321 Burner82
Speedo fan
pi_82558679
Hele dag klote weer, ik besluit om niet meer te gaan trainen, wordt het mooi weer

Succes met niet teveel onderuit gaan Pritt
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:20:44 #182
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_82558823
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:34 schreef Pritt het volgende:

[..]

5 euro dat je gewoon op je fiets blijft, maar tijdens het hardlopen over klinkers wegglijdt?
pi_82606306
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 23:11 schreef Pritt het volgende:

11 min zwemmen.
36 min fietsen (34km/h)
25 min (12km/h)
3 min (2x wisselen)

Bovenstaande was dus het schema waarop ik zou vertrekken, maar toen ik gisterochtend wakker werd wist ik al dat het niet makkelijk zou worden, want het water viel hier met bakken uit de hemel. Overdag hard gestudeerd en 2 1/2 uur van te voren flink pasta lopen bunkeren.

Aangekomen werd het weer er niet beter op, constant regen en fris weer met flinke wind. Maar goed, we startten met 150 man. Bij het ingaan van het water was het enorm dringen, waar ik lekker iedereen heb laten voorgaan omdat ik wel wat beters te doen had dan strandworstelen met mannen. Zwemmen ging echt super vreemd. Het water was best warm maar toch had ik veel druk op mijn borst. Eigenlijk realiseerde ik me halverwege het zwemmen pas dat ik begonnen was aan de wedstrijd. Rondom de boeien was het waterworstelen, waar ik ook weer lekker ben blijven wachten. Kwam geen moment in mijn mooie lange slag desondanks toch voor mijn doen een prima tijd neergezet, na 9 minuten was ik uit het water.

Toen kwam de horror, ik moest mij gaan omkleden maar alles was kletsnat geregend. Had je je eenmaal afgedroogd was je weer nat. Dus daar overheen gezet en maar gewoon gaan aankleden. Alles liep volledig de mist in. Wielrenpakje ging totaal niet goed aan omdat die te nat was en ik zat maar hard te kloten om dat ding goed over mijn lichaam uit te rollen. Nou ok, ik had alles eindelijk redelijk aan dacht ik, behalve mijn handschoentjes maar die wilde ik doen op de fiets, verkeerde beslissing. Ik reed zeker 5 minuten later pas het parc fermee uit. Eenmaal op de fiets heb ik de eerst minuut nog zitten kloten met mijn handschoenen. Eindelijk kon ik echt fietsen en ben ik flink gaan huishouden. Heerlijk gevoel om mannetjes op hun dure Cervelo tijdritfietsen in de halen. Het parcours was overal super gevaarlijk, veel scherpe bochten die nat waren, maar zo fanatiek als ik ben, heb ik daar wel zo hard mogelijk doorheen geragd. Overigens heb ik veel mensen zien stayeren ook al mocht dat niet en ging de motor achter mij zitten om mij te controleren op stayeren. Over het fietsonderdeel heb ik uiteindelijk 33 minuten gedaan. Dus 36km/h gemiddeld, super blij mee.

Nu begon de echte nachtmerrie. Parc fermee weer. Aangezien het zo nat was had ik ook totaal geen zin meer om mij op te kleden, dus heb ik het maar gehouden bij alleen een schoenenwissel. Dat was ook een flinke opgave, met verkleunde vingertjes. Toen ik het parc weer uitliep voelde ik meteen mijn kuiten vollopen en ik liep alsof ik in mijn broek had gescheten. Maar goed, dat is bekend fenomeen dus even doorheen bijten. Dit ging goed maar omdat moment begon mijn maag aan alle kanten te draaien. Ik moest de hele tijd boertjes laten en ik kon gewoon niet meer harder want dan wist ik dat ik ging nekken. Heel vervelend als je voelt dat je fysiek wel beter kan. Werd dus ook door zeker 10 man ingehaald de eerste ronde. Tweede ronde was alles eindelijk goed geacclimatiseerd en ging het rennen eindelijk lekker. In combinatie met een eindsprint en een huppeltje over de finish eindigde ik op een tijd van 1:14:25. Nog wel onder mijn streeftijd. Ben uiteindelijk 69( )ste van de 115 gefinished geworden. Maar er waren dus 35 uitvallers vanwege het fijne weer.

Samenvattend:

Zwemmen:
Fietsen:
Hardlopen:
Parc fermee:

Al met al wel een topavondje gehad. Ben nu alweer volledig hersteld.
pi_82606684
Mooie tijd (en leuk verslag)

Met iets beter weer en gevoel, kan je er dus nog wel wat vanaf halen
  donderdag 10 juni 2010 @ 11:08:45 #185
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_82606945
haha leuk om te lezen jammer van de lichamelijke ongemakken, anders was je vast veel sneller teruggeweest. Normaal zou ik van een verslag zin hebben om ook mee te doen, maar in dit geval niet
pi_82607959
Ik heb nu ook super veel zin om er nog eentje doen omdat ik wel het gevoel heb dat er nog wel een stukje van mijn tijd af kan. Ga er denk ik nog eentje begin juli doen.
pi_82612008
Mooi verslag Pritt! Knappe prestatie in heroische omstandigheden dus!

Een vraagje: waarom gebruik je handschoentjes bij 't fietsen? Ik neem aan dat je dus geen ligstuur hebt?
pi_82612253
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 12:55 schreef Tommeke het volgende:
Mooi verslag Pritt! Knappe prestatie in heroische omstandigheden dus!

Een vraagje: waarom gebruik je handschoentjes bij 't fietsen? Ik neem aan dat je dus geen ligstuur hebt?
Als (amateur) wielrenner fiets ik graag met handschoentjes, omdat het wat druk wegneemt op je handen/polsen. Ook iets meer grip, zeker met slecht weer, zodat je wat beter kan sturen.
pi_82612592
Ik fiets met slecht weer juist liever zonder handschoentjes, en zeker met een ligstuurtje
pi_82612856
Ja, ik heb idd nog geen ligstuur voor mijn fiets, iets te duur nog.
Verder denk ik dat ik volgende keer ook die handschoentjes niet aantrek, maar goed zo leer je elke keer wat.. Verder denk ik dat ik met hardlopen ook ga oefenen op hardlopen zonder sokken. Dat gaat ook een hoop tijd schelen.
pi_82613179
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 13:12 schreef Pritt het volgende:
Ja, ik heb idd nog geen ligstuur voor mijn fiets, iets te duur nog.
Verder denk ik dat ik volgende keer ook die handschoentjes niet aantrek, maar goed zo leer je elke keer wat.. Verder denk ik dat ik met hardlopen ook ga oefenen op hardlopen zonder sokken. Dat gaat ook een hoop tijd schelen.
Handschoentjes zijn idd nergens goed voor in de wedstrijd, kost alleen maar tijd om ze aan te trekken. En voor die 20 of 40km hoef je niet zo comfortabel te zitten, het is geen training

Maar ik loop mijn 5km's met sokken, en t scheelt maximaal 3seconden (voor beide sokken) om ze aan te doen, en loopt toch stukje prettiger. Maar misschien ben jij wat minder blaargevoelig

Leuk dat je eerste triathlon bevallen is!
pi_82614306
Op zich hoeft 'n opzetstuurtje niet duur te zijn hoor. Heb mijne voor 7,50 van marktplaats afgeplukt
pi_82620163
Leuk verslag Pritt, en toch goed gedaan in zulk weer! Klinkt alsof je veel kunt winnen bij wissel zwemmen naar wielrennen. Geen wielrenpak aandoen en geen handschoenen scheelt een hoop.
Ik had na het zwemmen sokken aangedaan zonder afdrogen en dat werkte wel goed... ligt ook aan de sokken die je hebt denk ik. Na de zwemloop, waar ik 2 gigantische open blaren aan over had gehoudenomdat ik zonder sokken was vertrokken, doe ik dat niet meer!

Dat gevoel om gelijk nog 1 te doen ken ik maar al te goed! Daardoor moet ik morgenavond mijn tweede triatlon doen... Daarna dinsdag NSK Zwemloop. Hoop dat ik op tijd hersteld ben...

[ Bericht 1% gewijzigd door bananablues op 10-06-2010 16:13:02 ]
pi_82698210
Gisteren midzomeravondtriatlon gedaan, maar het voelde niet echt als midzomer...

Was 's ochtends naar m'n werk gefietst met al m'n spullen in m'n tas (de triatlon was 15 minuten van mn werk fietsen). Halverwege bedacht ik me dat ik m'n horloge vergeten was en dus totaal niet zou weten hoeveel minuten ik had gezwommen/gefietst.

Na het werk nog op m'n werk gegeten en daarna naar de triatlon gegaan. Was wel leuk om de scholencompetitie te zien, allemaal kinderen die (vaak voor het eerst) een triatlon gaan doen. Komen ze sprintend het water uit om zich bij hun fietst op hun dooie gemak om te kleden bijv
Uiteindelijk mochten wij... velen hadden een wetsuit en ons werd verteld dat het water 14 graden was en dus koud. Maar als die kinderen het kunnen dan kunnen wij het ook wel he
Zwemmen ging dus echt voor geen meter.. Wist niet waar ik was in het water en kon totaal niet op mijn techniek letten. Volgens mij zwom ik tussen allemaal schoolslag-zwemmers ergens aan het einde van de groep. Halverwege nog echt getwijfeld om gewoon schoolslag te gaan doen, dan kon ik tenminste nog zien waar ik heen moest. Maar dat heb ik toch niet gedaan.

Net zoals Pritt met verkleumd lichaam omgekleed. Ik ben maar gaan zitten want ik kreeg mijn schoenen niet aan Hoorde de omroeper zeggen dat er 15 minuten voorbij waren. Ik was dus rond de 4-5 minuten langzamer met zwemmen dan een maand geleden in het zwembad!

Fietsen ging wel oke. Mijn voeten voelde ik niet meer en het was best koud. Eerste rondje rustig aangedaan 32-34km/u en tweede rondje wat meer aangezet tot 35-36km/h. Daarna wissel... kon ik m'n plek niet vinden Was een rij te ver gelopen, maargoed... die wissel ging wel wat beter.
Verbazingwekkend genoeg kreeg ik bij het hardlopen maar een klein beetje last van m'n kuiten, wat ik zoveel mogelijk genegeerd heb. Voeten voelde ik toch al niet dus dat was mooi meegenomen . Oke het hardlopen gaat toch niet zo snel als normaal en het voelt apart, maar het voelde beter dan bij mijn vorige triatlon. Parcours was wel vervelend want het was een smal pad met heen en terug veel hardlopers en inhalen moest je dus doen als er tegenover je niemand inhaalde. Met kleine maar snelle passen haalde ik nog wel wat mensen in. Uiteindeljk over 500m zwemmen, 28km fietsen en 5km hardlopen 1 uur 27 minuten gedaan, als ik goed heb gekeken op de klok aan het einde.

Daarna even gerust en toen moest ik nog 20km terug naar huis fietsen. Dat ging nog verbazingwekkend goed: ik kon 25km/h goed aanhouden.... Ook heb ik nu bijna geen spierpijn. Apart hoor...

Maargoed zwemmen (in open water) is dus een erg zwak punt
pi_82699527
Leuk verslag! Goede tijd ook!

Kan me trouwens voorstellen dat je ook een beetje gedesorienteert bent als je zo koud 't water uit komt.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 11:50:16 #196
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_82701115
leuk om te lezen bananeblues! Jammer dat je op je sterkste onderdeel niet volop kon vlammen. 20 minuten naar huis fietsen na een wedstrijd is wel zuur hoor
pi_82703352
kut, was dat gister?

Ik dacht vandaag, wilde er wel even gaan kijken....

Leuk verslagje BB, en nog een mooie tijd ook wel.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 13:16:42 #198
148059 Pritt
Atheïst
pi_82703695
Leuk hoor BB! Buiten zwemmen is wel flink wat anders dan een zwembad he? Volgens mij verbrand je daar ook super veel energie om een beetje warm te blijven.
pi_82724482
Ja, in open water zwemmen is lastig. Dat ga ik ook wel vaker oefenen

En met de tijd ben ik wel tevreden, had ook wel gerekend op 1:25 tot 1:30 . Heb wel het idee dat ik in ieder geval beter heb hardgelopen dan de vorige keer!
  maandag 14 juni 2010 @ 11:01:37 #200
133321 Burner82
Speedo fan
pi_82778562
Ik krijg mijn scheenbeen spieren maar niet zover dat ze eens stoppen met tegelijkertijd te verkrampen. Kon bijna niet eens meer lopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')