quote:
Ja, 't was echt niet te doen zo warm 's middags. M'n vriendin moest al eerder starten omdat ze de olympische afstand deed en zodoende was ik al flink op tijd en heb ik eerst een paar uur lopen puffen in de warmte daar. Maar ze deed 't wel goed. 4e zwemtijd (vorig jaar had ze meer getraind en kwam ze als 2e uit 't water) maar 't mooiste was dat ze de 2e fietstijd had. Heeft 't feit dat ik haar vaak op sleeptouw nam op de fiets toch geholpen. Bij 't hardlopen lag ze 3e, maar ze was na 1,5 km gekapt omdat ze enorme blaren kreeg (iemand tips?) en nog wat last van shin splints had. Van mij mocht ze eigenlijk niet eens hardlopen

Om half 4 was 't mijn beurt om 't water in te springen. Ik stond redelijk vooraan in 't midden in m'n tijdritpakje. Achteraf niet zo slim als je niet zo'n goede zwemmer bent als ik. Wel kicken, zo met z'n allen 't water in duiken! Anyway, rustig aan gedaan en na 13.15 minuten liep ik 't parc fermeée in om te wisselen. M'n buurman was iets sneller en ik zei dat ik 'm nog tegen hoopte te komen
Het fietsen ging lekker. Omdat ik in 't begin een beetje in m'n ritme wou en moest komen deed ik 't rustig aan en reed ik rond de 36 per uur. 't Viel me op dat sommige er een bijna een ploegentijdrit van maakten door met z'n allen te stayeren. Wel lekker om zulke figuren in te halen. Op een geven moment haalde ik twee man in waarvan de laatste flink aan 't stayeren was. Ik ging iets sneller en zei tegen 'm: Zo'n mooie fiets, en 't dan niet op eigen kracht doen. Pikt die pannekoek bij mij aan en ging ie in mijn wiel zitten

Ik ben toen maar even gaan versnellen en heb 10, 20 meter gepakt. Sowieso zat ik toen wel lekker in m'n ritme en ben ook maar sneller gaan fietsen, wind mee 40-41 en wind tegen rond de 38,5. Voor m'n gevoel nog wel op reserve. Op een van de laatste stroken met wind mee werd ik nog ingehaald, maar met wind tegen haalde ik diegene weer in. En op 't laatst m'n buurman ook (had wel door dat dat ook 'n wielrenner was). M'n uiteindelijke fietstijd zat zo rond de 39 minuten over 24,5 km.
Aangemoedigd door m'n schoonfamilie ben ik 't parc fermée ingerend en ben ik tegelijk met m'n buurman gaan rennen. Hier kan ik kort over zijn. Dat ging voor geen meter. Had al 2 maanden niet meer serieus hardgelopen en ik kreeg enorm last van m'n maag. Waarschijnlijk door de lauwe Aquarius die ik tijdens 't fietsen gedronken had. Onderweg heb ik ook even een paar keer gewandeld maar 't mocht niet baten. M'n streeftijd was 1.25, als ik dat haalde zou ik 'n nieuwe zwembroek van m'n vriendin krijgen (Ze vind m'n huidige bloemetjeszwembroek lelijk

). Onderweg kwam ik iemand van m'n fietsclub tegen die 't keerpunt al voorbij was en hij riep naar me dat ik die tijd echt wel ging halen. Ik was wel lekker aan 't sterven, maar gelukkig stond er veel publiek en moedigden de andere deelnemers me ook aan.
Sowieso was de sfeer onderling echt leuk. Iedereen pepte elkaar op. M'n looptijd was ronde de 27 minuten. Met 'n sprintje haalde ik m'n voorganger nog in en toen zat ik ook echt kapot. Finishen blijft 't lekkerste gevoel. Daar kreeg iedereen een sportdrankje en ben ik even in 't gras gaan zitten om na te praten met wat lui van de studententriatlonvereniging en m'n wielrentrainer, die gewonnen had. M'n looptijd was 0:27:18 wat er voor zorgde dat m'n eindtijd 1:23:44 was.
Ik denk echt wel dat ik dit vaker ga doen, wat een vette sport! Ik moet sowieso 't hardlopen maar weer oppikken en voor 't zwemmen kan ik bij de Aclo (een studentensportorganisatie) wel 'n beginnerscursus volgen zodat ik 'n fatsoenlijke borstcrawl kan zwemmen. Dit jaar ga ik zeker nog 'n triatlon doen ergens in augustus, en ik ga met m'n vriendin de Triambla op Ameland doen. Zij gaat dan zwemmen en als ze niet geblesseerd is lopen en ik ga mountainbiken en eventueel lopen.