abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77819536
Het vorige deel: Slank #946 - Ik ga me echt niet excuseren :P

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe!
De OP is hier te vinden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:37:05 #2
331 Merel
Be here now.
pi_77819581
Oh Vik wat rot! Heel veel sterkte. En inderdaad, ga erheen!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_77819584
Zoals sigme zegt.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_77819625
Vik. . Sterkte meid! En inderdaad, moeders gaan voor school!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:44:09 #5
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_77819879
Wat zij zeggen...
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:44:10 #6
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_77819880
Damn Vik..
Sterkte !
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:53:20 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77820244
TVP. Ik probeer eerst m'n vader even te bereiken om even te horen hoe en wat en dan beslis ik verder. Ben nu intussen nog aan het doorwerken, want met piekeren en wachten bereik ik ook niks.
Niet meer actief op Fok!
pi_77820519
Sterkte vik, er wordt aan je gedacht
pi_77820645
Ohhh Vik, wat schrikken! Sterkte!

Sigme, platte kaas is pretty much gewoon kwark Ik vind het ook een malle uitdrukking, nu ik er zo eens over nadenk. Net als je plattekes voelen
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:03:34 #10
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_77820693
Heel veel sterkte Viking!

Platte kaas is inderdaad kwark denk ik. De appelsien zat er bij, de wortel en de rijstwafel werden een halfuurtje later opgegeten...
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_77820722
Oh jee Vik, sterkte!
pi_77820738
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:02 schreef ColdFeet het volgende:
Ohhh Vik, wat schrikken! Sterkte!

Sigme, platte kaas is pretty much gewoon kwark Ik vind het ook een malle uitdrukking, nu ik er zo eens over nadenk. Net als je plattekes voelen
Je moet ook niet aan je platjes voelen .
Het was toch dat je 'm flink had hangen?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:04:41 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77820746
Sterkte Vik!

En welkom nog aan Sjaapje.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_77821008
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:03 schreef Sjaapje het volgende:
Heel veel sterkte Viking!

Platte kaas is inderdaad kwark denk ik. De appelsien zat er bij, de wortel en de rijstwafel werden een halfuurtje later opgegeten...
Tis wel grappig om te lezen....

Had laatst door zoiets ook zo'n misverstand. Ik als fotograaf zou iemand fotograferen....Mjah....zegt de bredase, " Ik heb daar helemaal geen neus voor" Nou ja, zeg ik, jou neus komt super op de foto Bedoelde ze dat ze niets van fotografie weet Sorry

Mijn lijstje vandaag:

o: 2 krackers met smeerkaas en smeerworst
t: fruitsalade van appel en druif (en een heel klein puntje appeltaart van jarige collega -was lekkah )
l: Tomaat paprikasoep en een salade van gemengde sla, ei, spek en dressing.
t: eierkoek
d: stukje gepocheerde zalm, peultjes met beetje paturain en champignons en aardappelpuree
t: twee bolletjes hertog light ijs

En nu aan de thee
pi_77821052
Viking, wat schrikken! Het is een cliche, maar in het ziekenhuis is ze in de beste handen. Sterkte!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:11:44 #16
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77821060
Klinkt als een fijn lijstje An, maar ik ben echt slecht in het beoordelen van lijstjes .
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_77821273
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Klinkt als een fijn lijstje An, maar ik ben echt slecht in het beoordelen van lijstjes .
Ik ben het ook een beetje kwijt, daarop pleur ik ze hier neer ter beoordeling
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:16:20 #18
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_77821275
Ik houd jullie niet meer bij

Sterkte voor Viking en verder heb ik geen idee wat er zoal aan de hand is.

Een lijstje dan maar

O: een lepel chocopasta, verse ananas en een klein kommetje brinta
S: krachttraining
T: yoghurt met verse ananas en beetje muesli
L: 2x muesli/notenbrood met kaas
T: 1 droge rijstwafel ---> was ik vergeten!!
T: 2x brood kipfilet
D: pasta met véél saus van tonijn, 1 courgette, 1/2 bakje champs en gepelde tomaten

[ Bericht 4% gewijzigd door _Calimero_ op 09-02-2010 20:33:37 ]
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:17:25 #19
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77821325
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:16 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik ben het ook een beetje kwijt, daarop pleur ik ze hier neer ter beoordeling
Mijn mening is een slecht referentiepunt. Beter hoor je iets van kwak, sigme, coldfeet, mini, uniek, etc
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:18:41 #20
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77821384
Hoi!
Oei Viking! Sterkte ermee

En welkom sjaapje!

Lijstje Erg veelzijdig vandaag

O: twee bruine bolletjes met casselerrib
T: Eat Natural mueslireep
L: twee bruine bolletjes met casselerrib
T: bruin bolletje met casselerrib
D: restje tomatensoep met twee sneetjes brood
T: Griekse yoghurt met jam

Per bolletje 2 plakjes
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_77821465
Welkom sjaapje

Ohja m'n lijstje

O: dubbele boterham met choco(pasta )
T: peer
L: dubbele boterham met ananasroomkaas, dubbele met likkepot
T: appel, dropje, 2 worteltjes
D: macaroni met paprika en makreel uit blik
T: (ga ik nog eten) yoghurt met appel/kaneel prutje (van de AH)

Verder heb ik nog Evy les 13 gedaan in een best grote ronde, zodat ik niet zo goed wist waar ik precies liep en of ik wel een beetje binnen een redelijke afstand bleef... Gelukkig was ik na een kwartier langer dan de evyles wel thuis.
pi_77821473
Sterkte Vik!

Ik heb het de hele dag al zo enorm koud. Ik wil lente!!

Mijn lijstje is iets veranderd:

O: 2 crackers met filet américain, 1 met rauwkostsalade en 1 met pindakaas/sambal/komkommer
T: nog een cracker pindakaas/sambal/komkommer
S: stepshape/interval
L: 1x geroosterd brood met 2 gekookte eitjes en een plakje ham en een minneola; lekker!!
T: appel
T: wodka, light chips ovenzoutjes
D: varkenshaas met gebakken champignons met platte peterselie en sperzieboontjes rode bietjes met zure komkommer.
toe: kwark/limoen/zoetstof Chocolademousse van vitalinea
T: thee met 2 blokjes pure choco
pi_77821493
An, ik ben er niet wild van Smeerkaas en smeerworst, brrr. Je lunch is echt behoorlijk licht, ik ben geen fan van eierkoeken en je D is ook wat licht (of je moet veel aardappel hebben gegeten).

En light ijs is echt verschrikkelijke rotzooi Kun je niet veel beter een bol minder nemen en dan gewoon roomijs?
pi_77821514
En dank je voor het commentaar Sigme!

Het avondeten was inderdaad een beetje te licht, dus ik heb zilvervliesrijst toegevoegd. En ik brouw wel eens papjes waarin de lepel rechtop kan blijven staan. Zal het morgen eens afwegen.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:23:38 #25
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77821583
Makreel uit blik klinkt echt... ffffiieees
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:24:14 #26
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77821604
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:21 schreef ColdFeet het volgende:
An, ik ben er niet wild van Smeerkaas en smeerworst, brrr. Je lunch is echt behoorlijk licht, ik ben geen fan van eierkoeken en je D is ook wat licht (of je moet veel aardappel hebben gegeten).

En light ijs is echt verschrikkelijke rotzooi Kun je niet veel beter een bol minder nemen en dan gewoon roomijs?
I rest my case
pi_77821620
Jeetje Vik, da's schrikken . Sterkte!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:25:42 #28
236335 neen
schone schijn
pi_77821666
Ik had dus de auto van m'n buurvrouw geleend vanochtend, ga ik zo de sleutels terugbrengen met bloemen jeweets is ze niet thuis
het lijkt niet wat het is
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:25:43 #29
277802 _Calimero_
pi_77821668
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:26 schreef sigme het volgende:

[..]

6 eetlepers havermout in 200ml melk? Heb je een fijne weegschaal, zodat je kan wegen hoeveel havermout dat is? (Als ik 6 eetlepels havermout in minder dan een kwart liter melk gooi, wordt dat geen pap maar beton.) Ik denk dat je lijstje redelijk ok is, al vind ik het diner wat licht.
misschien dat ik het daarom niet luste, want ik deed er steeds véél meer in. Je merkt pas dat het zo dikkig wordt als het al te laat is, itt tot brinta
pi_77821684
OK, ik heb bij iedereen wat te zeiken Cali, waarom die lepel pasta? Vertel me alsjeblieft dat je niet vanmorgen vroeg met een lepel in de pot hebt zitten hengelen en het zo hebt opgelikt (*rolt met ogen ). Puike lijst trouwens, dat wel.
Maria, je weet dat die Eat-Naturalgevallen echt alleen zijn voor als je omvalt van de honger en er verder niets anders is? Puff, Likkepot?

Die van Co is wel nice (bietjes! ), zij het misschien net iets te low-cal naar mijn zin.
pi_77821688
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:21 schreef ColdFeet het volgende:

Juist heel veel groenten...bijna 200 gram peultjes met champignons en nu zit ik vol

En ik kan de lightijs ook gewoon niet nemen, maar had zin in zoet

Overigens heb ik de koffie, cola light, snoep en chips al zo goed als verbannen, dus alles op zijn tijd
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:26:55 #32
236335 neen
schone schijn
pi_77821723
Koffie verbannen?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:27:22 #33
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77821746
Mijne is ook nog wat anders geworden:

O: 2 boterhammen (appelstroop/pindakaas)
T: -
L: 500 ml biogarde met ca. 10 rozijntjes
T: 1 speculaasje
D: vegetarische lasagne met ricotta en courgette

*duikt weg
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:28:32 #34
277802 _Calimero_
pi_77821806
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:26 schreef ColdFeet het volgende:
OK, ik heb bij iedereen wat te zeiken Cali, waarom die lepel pasta? Vertel me alsjeblieft dat je niet vanmorgen vroeg met een lepel in de pot hebt zitten hengelen en het zo hebt opgelikt (*rolt met ogen ). Puike lijst trouwens, dat wel.
Maria, je weet dat die Eat-Naturalgevallen echt alleen zijn voor als je omvalt van de honger en er verder niets anders is? Puff, Likkepot?

Die van Co is wel nice (bietjes! ), zij het misschien net iets te low-cal naar mijn zin.
Ik leef al 4 dagen in een eetbui ofzo en vandaag dreigde niet anders te gaan, maar na die ene lepen (was pot leeg) besloot ik maar weer eens normaal te gaan doen.
En op die ene lepel na, vond ik het een prima lijst
pi_77821832
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:20 schreef MevrouwPuff het volgende:
Verder heb ik nog Evy les 13 gedaan in een best grote ronde, zodat ik niet zo goed wist waar ik precies liep en of ik wel een beetje binnen een redelijke afstand bleef... Gelukkig was ik na een kwartier langer dan de evyles wel thuis.
Jij houdt je niet aan de voorgeschreven rustdagen!! En ik iets te veel, want Evy 10 heb ik weer uitgesteld tot morgen..
pi_77821842
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:26 schreef An24 het volgende:

[..]

Juist heel veel groenten...bijna 200 gram peultjes met champignons en nu zit ik vol

En ik kan de lightijs ook gewoon niet nemen, maar had zin in zoet

Overigens heb ik de koffie, cola light, snoep en chips al zo goed als verbannen, dus alles op zijn tijd
Dan heb je denk ik echt wat te weinig gegeten, vandaag.

't Is altijd een lastig evenwicht tussen jezelf wel lekkere dingen toestaan, maar niet teveel snoepen. Ik ben meer enthousiast over de appeltaart dan over de eierkoek; als je dan wat 'fouts' neemt, neem dan in ieder geval iets echt lekkers

Light ijs, brrrr. Lees de verpakking eens
pi_77821877
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Makreel uit blik klinkt echt... ffffiieees
Het is budgettechnisch zeer verantwoord voor mijn negatieve saldo zonder inkomsten op dit moment en lekkerder dan tonijn uit blik. Al staat het een stuk sjieker om 'uit blik' weg te laten natuurlijk
pi_77821919
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:29 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Dan heb je denk ik echt wat te weinig gegeten, vandaag.

't Is altijd een lastig evenwicht tussen jezelf wel lekkere dingen toestaan, maar niet teveel snoepen. Ik ben meer enthousiast over de appeltaart dan over de eierkoek; als je dan wat 'fouts' neemt, neem dan in ieder geval iets echt lekkers

Light ijs, brrrr. Lees de verpakking eens
Leg dat van de appeltaart en eierkoek dan eens uit? Qua calorieën wint de appeltaart, maar daar zitten meer voedingsstoffen in...bedoel je dat?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:31:36 #39
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77821942
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:30 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Het is budgettechnisch zeer verantwoord voor mijn negatieve saldo zonder inkomsten op dit moment en lekkerder dan tonijn uit blik. Al staat het een stuk sjieker om 'uit blik' weg te laten natuurlijk
Ik krijg een beetje zo'n Sheba-erlebnis erbij .
pi_77821966
Lijstje:

O: Brinta
T: anderhalve peer
L: tosti (met alleen kaas), gekookt eitje
T: volkoren boterham met gestampte muisjes
T: bakje kwark
S: Pilates
D: volkoren spaghetti met gegrilde courgette, aubergine, rode en gele paprika, wat uitgebakken spekjes, tijm

Ik vind Pilates bij m'n nieuwe sportschool zo fijn. . De juf heeft een heel fijne, zachte stem en zegt dingen over het beheersen van je lichaam en in contact zijn met jezelf en zo. .
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:32:34 #41
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77821979
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:26 schreef ColdFeet het volgende:

Maria, je weet dat die Eat-Naturalgevallen echt alleen zijn voor als je omvalt van de honger en er verder niets anders is?
Ik weet! Hij was voor in de trein, toen ik i.v.m. haast nog niks anders bij me had Er zit op mijn station dan niks anders dan een Kiosk dus dan vind ik Eat Natural repen (met grote noten enzo ) beter en lekkerder dan evergreen of zoiets! Al is het natuurlijk zeker niet optimaal.
Verder vind ik mn lijstje, op de eenzijdigheid na, wel puik trouwens
pi_77822237
* MevrouwPuff schiet meteen in de verdediging!
CF: het is slecht yeah i know, en ik heb de ingrediëntenlijst zelfs gelezen! Raar dat ik het nog eet inderdaad maar m'n vriend had het gekocht, het is de enige vleeswaar die ik in huis heb en ik vind het zonde om eten weg te gooien.

Anne: je hebt goed opgelet! Vanmiddag was ik om vier uur al klaar en na een frustrerende middag 'op het krukje zitten' was ik wel toe aan iets om m'n gedachten ervan af te zetten. Zou het erg zijn dan, qua blessurekans en spierpijn? Les 14 ga ik btw niet morgen doen, ik schrok ervan toen ik hoorde wat je dan gaat lopen
pi_77822241
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:31 schreef An24 het volgende:

[..]

Leg dat van de appeltaart en eierkoek dan eens uit? Qua calorieën wint de appeltaart, maar daar zitten meer voedingsstoffen in...bedoel je dat?
Ja, ik ben ook benieuwd! Om de een of andere duistere reden denkt mijn vriendje dat eierkoeken gezond zijn en ik krijg dat maar niet uit zijn hoofd. Ik heb wetenschappelijke feiten nodig om deze rationele man te overtuigen!
pi_77822477
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:39 schreef MevrouwPuff het volgende:

Anne: je hebt goed opgelet! Vanmiddag was ik om vier uur al klaar en na een frustrerende middag 'op het krukje zitten' was ik wel toe aan iets om m'n gedachten ervan af te zetten. Zou het erg zijn dan, qua blessurekans en spierpijn? Les 14 ga ik btw niet morgen doen, ik schrok ervan toen ik hoorde wat je dan gaat lopen
Haha, gezegend met een goed geheugen en ik 'zag' je ineens veel sneller vooruit gaan dan ik zelf . Qua spierpijn merk je het vrij snel natuurlijk, maar blessures sluipen er vaak langzaam in. Ik heb mijn knieen een beetje kapotgewandeld, dus daarom doe ik het iets rustiger aan - plus dat ik nul zelfdiscipline heb en veel liever onder het beroemde dekentje op de gerieflijke bank zit
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:48:51 #45
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_77822600
Viking, heel veel sterkte! Hoop dat je nu wat duidelijk hebt al!

M'n soep was lekker, maar niet bijzonder. Zelfgemaakte naan is daarentegen heerlijk!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:54:34 #46
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77822873
Ik heb even met m'n vader gebeld en die klonk wel vrij relaxed, dus ik denk dat ik me geen zorgen hoef te maken vooralsnog. Ze kreeg het vanmiddag ineens heel koud en toen heeft m'n vader haar naar het zkh gebracht. En daar hebben ze dus geconstateerd dat ze ws een hartaanval heeft gehad. Ze heeft ook longontsteking momenteel en ik hoorde iets over een virus in het bloed, dus ze zijn haar nu uitgebreid aan het onderzoeken en ze moet een paar dagen tot een week blijven. Iig is ze nu in goede handen, maar ik houd m'n telefoon wel in de buurt natuurlijk. Just in case...
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:56:20 #47
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77822959
Sterkte Vik! Ik hoop dat het allemaal meevalt met je moeder.

Mijn daglijstje is nogal eh... zoet
o. berliner + half duits broodje met oude kaas
t. probiotisch drankje + ei + stukje chocolade
l. stuk cake + boterham filet + boterham eiersalade + cracker appelstroop
t. banaan + stuk cake + stuk taart
d. 8 olijven + bordje salade van krautsalade, gewone sla, sperziebonen, geitenkaas, komkommer en dressing+ sperziebonen + vleesspies in pepersaus + sherry (?) vooraf, pruimenlikeur (?) achteraf, apfelschorle

Morgen maar even rustig aan met de zoetigheid
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:57:46 #48
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77823026
Oh, en makreel uit blik is best eetbaar
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:58:28 #49
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77823065
Beter dat ze even goed door de medische molen gaat Vik!
pi_77823334
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:31 schreef An24 het volgende:

[..]

De appeltaart bevat zeker meer kcal, en voor dat beetje appel hoef je 't ook niet te doen, maar (zelfgemaakte) appeltaart is echt iets lekkers, een traktatie. Als je dan af en toe als het je wordt aangeboden een stukje neemt, is dat niet zo'n ramp voor je lijn.
Eierkoeken zijn saai en droog en niet echt lekker enzo. en voor je het weet eet je ze elke dag, omdat die zak er toch nog ligt.

Misschien is het mijn persoonlijke voorkeur, maar ik heb liever af en toe iets echt lekkers, dan steeds middelmatige producten te eten om mijn hang naar zoet te bevredigen Zelfde geldt voor light-ijs. En als ik het mij goed herinner, ben jij best een liefhebber van lekker eten (van dat kookprogramma, toch?); ga dan voor het beste en het lekkerste, in plaats van voor suffe dingen als ontbijtkoek en eierkoek.
pi_77823377
Oh Vik, wat naar.
Hopelijk gaat het snel weer beter met je moeder.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 21:05:28 #52
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77823389
Zo zie je maar dat smaak iets persoonlijks is. Ik vind eierkoeken lekkerder dan appeltaart.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 21:06:17 #53
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77823429
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:05 schreef Tinkepink het volgende:
Zo zie je maar dat smaak iets persoonlijks is. Ik vind eierkoeken lekkerder dan appeltaart.
Ik ook. Word altijd misselijk van appeltaart.
pi_77823826
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:04 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

De appeltaart bevat zeker meer kcal, en voor dat beetje appel hoef je 't ook niet te doen, maar (zelfgemaakte) appeltaart is echt iets lekkers, een traktatie. Als je dan af en toe als het je wordt aangeboden een stukje neemt, is dat niet zo'n ramp voor je lijn.
Eierkoeken zijn saai en droog en niet echt lekker enzo. en voor je het weet eet je ze elke dag, omdat die zak er toch nog ligt.

Misschien is het mijn persoonlijke voorkeur, maar ik heb liever af en toe iets echt lekkers, dan steeds middelmatige producten te eten om mijn hang naar zoet te bevredigen Zelfde geldt voor light-ijs. En als ik het mij goed herinner, ben jij best een liefhebber van lekker eten (van dat kookprogramma, toch?); ga dan voor het beste en het lekkerste, in plaats van voor suffe dingen als ontbijtkoek en eierkoek.
Das idd persoonlijke smaak dan. Ik vind eierkoek echt lekker en ontbijtkoek ook. En ja, ik heb idd ook een hele "fijne smaak" , maar zeg expres ook: ik kan ook genieten van de simpele dingen.

Er zijn mensen aan de lijn die dan zeggen: gadver, wat een saaie lunch, smaakt me niet. Dan hebben ze een dubbele boterham met kipfilet. En dan denk ik: dan is er echt iets mis, dat je zo iets gezonds niet lekker vind en ook nog eens saai vind omdat je aan de lijn doet? Maak het dan lekker met groenten denk ik dan. Dus mij zal je nooit iets zien eten omdat het moet omdat ik aan de lijn ben, das niet volgens mijn principes.

bedenk dus goed waar je over oordeelt dus
pi_77823864
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:54 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb even met m'n vader gebeld en die klonk wel vrij relaxed, dus ik denk dat ik me geen zorgen hoef te maken vooralsnog. Ze kreeg het vanmiddag ineens heel koud en toen heeft m'n vader haar naar het zkh gebracht. En daar hebben ze dus geconstateerd dat ze ws een hartaanval heeft gehad. Ze heeft ook longontsteking momenteel en ik hoorde iets over een virus in het bloed, dus ze zijn haar nu uitgebreid aan het onderzoeken en ze moet een paar dagen tot een week blijven. Iig is ze nu in goede handen, maar ik houd m'n telefoon wel in de buurt natuurlijk. Just in case...
Sterkte!! Maar bij een hartaanval val je toch flauw?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 21:16:50 #56
331 Merel
Be here now.
pi_77823950
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:39 schreef MevrouwPuff het volgende:
* MevrouwPuff schiet meteen in de verdediging!
CF: het is slecht yeah i know, en ik heb de ingrediëntenlijst zelfs gelezen! Raar dat ik het nog eet inderdaad maar m'n vriend had het gekocht, het is de enige vleeswaar die ik in huis heb en ik vind het zonde om eten weg te gooien.
Gaat dat over likkepot? Lekker gemalen varkentjes
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_77823953
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:40 schreef Sjaapje het volgende:
Mijn lijstje voor vandaag

7u: 2 boterhammen; confituur (met extra fruit van de Lidl, thuis eet ik altijd zelfgemaakt...) en kruidenkaas en 100 ml fruitsap
10u: 2 koffies zwart met koffiekoek (geen idee hoe dat in Nederland noemt, zoiets dat je bij de bakker koopt)
16u: 2 borden 'zelfgemaakte' soep (poedersoep geupdate met paprika, ajuin en tomatenpuree met 2 boterhammen kruidenkaas
18u: tas magere platte kaas met aarbei, appelsien, wortel, rijstkoek
19u: 40 min lopen
20u: heel veel spruitjes met gebakken aardappel en modzarellaburger
24u: misschien een biertje pintje op Erasmusfeestje maar zal vooral cola light worden...

Is wel grappig tijdens mijn studentenleven at ik dus niet veel, en tijdens stage/werk eet ik massa's, lang leve de omgekeerde wereld...
En bedankt iedereen voor het welkom, vond het best wel spannend zo posten
Edit: ik denk dus nederlands als ik dit schrijf, en dan komt er zoiets uit als biertje, waar haal ik het...
ajuin = ui?
appelsien is dat sinaasappelsap of sinaasappel?
en ik dacht dat een tas een kopje was?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 21:18:26 #58
236335 neen
schone schijn
pi_77824022
En sletsen zijn slippers!
pi_77824068
en confituur is jam? of marmelade?
pi_77824083
en rijstkoek is zeker rijstwafel ?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 21:21:27 #61
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_77824163
Fruitsap = sinasappelsap
Appelsien = sinasappel
En confituur is jam denk ik, zou niet weten wat marmelade is :$
en voor de rest allemaal juist (man ik wist niet dat er zoveel verschil was...)
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_77824230
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:16 schreef P.F het volgende:

[..]

ajuin = ui?
appelsien is dat sinaasappelsap of sinaasappel?
en ik dacht dat een tas een kopje was?
en confituur is gewoon jam.

An, wel, 't is natuurlijk je eigen keuze wat je wel en niet eet, maar kijk uit met ontbijtkoek en eierkoek, eet ze niet iedere dag (want: loze calorieen!).
pi_77824242
Marmelade is een soort gelei jam met flintertjes sinaasappelschil..
quote:
Marmelade is een soort jam waarin de schillen van citrusvruchten en andere vruchten met het vruchtvlees worden meeverwerkt en hierdoor een wat bitter-zoete smaak heeft. Oranjemarmelade is hiervan het bekendste voorbeeld.

Het woord "marmelade" is ontleend aan de Portugese naam van de kweepeer, marmelo
pi_77824261
-dubbel-
pi_77824296
quote:
Jam of confituur is een voedingsmiddel bestaande uit een pasta van vruchten, dat op diverse wijzen wordt toegepast, waaronder als broodbeleg en in gebak.
Ahaa
quote:
Naast jam bestaat er ook confituur en marmelade. Ze worden alle drie op dezelfde manier gemaakt, met dit verschil:

* In confituur worden hele vruchten gebruikt, al kan het zijn dat tijdens de bereiding vruchten stuk gaan.
* Bij de bereiding van jam worden de vruchten gepureerd of tijdens de bereiding fijngehakt.
* Bij de bereiding van gelei wordt alleen het sap van de vruchten gebruikt.
* Marmelade wordt gemaakt met (de schillen van) citrusvruchten en heeft hierdoor een bitterzoete smaak.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 21:24:25 #66
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77824308
Toenemende kans op sneeuw

Boven de Noordzee liggen sneeuwbuien te
wachten om ons land te veroveren.Tot
middernacht blijft het nog droog en
klaart het soms op.Het vriest licht tot
matig en de noordoostenwind zwakt af.

Komende nacht trekken de sneeuwbuien
geleidelijk het land op.Ze komen eerst
in het westen en noorden voor en daar
kan het plaatselijk glad worden.

Woensdag en donderdag vallen overal
sneeuwbuien en ligt het kwik in de
middag rond nul.Daarna wordt de vorst
getemperd en blijft het vaker droog.

Wéér sneeuw!
pi_77824309
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:16 schreef Merel het volgende:

[..]

mooie mental images van lieve biggetjes krijg ik daarvan, en behoeftes om vegetarier te worden (al kan ik die toch niet lang volhouden)
Wat moet ik morgen dan meenemen op m'n brood
  dinsdag 9 februari 2010 @ 21:28:49 #68
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_77824535
Jeetje Viking, wat schrikken! Hopelijk gaat het snel wat beter met je moeder. Veel sterkte!

Ik ben net terug van de EHBO-cursus. Nu even lekker zitten en niets doen.
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_77824573
Wie heeft er wel eens in S&G gepost ?
pi_77824899
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:29 schreef P.F het volgende:
Euhm, ik. . Hoezo?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 21:35:18 #71
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77824946
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:29 schreef P.F het volgende:
Nope.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 21:41:31 #72
229513 Blurred86
Live Positive
pi_77825253
dit:
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:16 schreef _Calimero_ het volgende:
Ik houd jullie niet meer bij

Sterkte voor Viking en verder heb ik geen idee wat er zoal aan de hand is.
en dit:
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:16 schreef _Calimero_ het volgende:
Een lijstje dan maar

was vandaag op een congres dus mijn lijstje is niet echt om over naar huis te schrijven, maar here goes:
O: havermout met banaan lijnzaad en pindakaas
T: klein cakeje + koffie met koffiemelk
L: beetje kip/pesto/patasalade, sla, 'bruin' broodje roomkaas, 'bruin' broodje ham, kaasbroodje (zo'n bladerdeegding) glas karnemelk +meer koffie met koffiemelk
T: bonbon en pepsi light
T: glas prosecco, glas rose, 2 bitterballen, 1 minikaassoufle, 3 blokjes kaas, kaaskoekje (waarom weet ik dat nog allemaal zo precies )
D: druiven met yoghurt en muesli, pot doperwtjes en worteltjes

waarom staat bij mij ipv de smiley Vikings avatar??? het is alweer normaal, nvm
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  dinsdag 9 februari 2010 @ 21:47:25 #73
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_77825545
Apart avondeten Blurred .
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_77825600
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:34 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Euhm, ik. . Hoezo?
Ik zag dat topic toevallig in de AT staan en ik dacht: leuke mooie foto's, maar meer om aan mijn vriendje te geven of zo. Ik zou er zelf niet posten..

En toen was ik benieuwd wie wel!
pi_77825873
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:48 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik zag dat topic toevallig in de AT staan en ik dacht: leuke mooie foto's, maar meer om aan mijn vriendje te geven of zo. Ik zou er zelf niet posten..

En toen was ik benieuwd wie wel!
Ik was jong, naïef, en ervan overtuigd dat m'n lichaam het enige was wat ik te bieden had. Ik had toen wel nog best een oké lijf, al zeg ik het zelf. . Tegenwoordig komt het niet meer in me op.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 21:53:29 #76
229513 Blurred86
Live Positive
pi_77825888
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:47 schreef Rituals het volgende:
Apart avondeten Blurred .
Hehe ja, ik had niet zo'n honger maar wel zin in yoghurt en ik vond dat ik groente moest eten maar had geen boodschappen gedaan en had nog wel doperwtjes en worteltjes in de kast staan. Ik heb ze niet door de yoghurt gedaan hoor
pi_77826195
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:53 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik was jong, naïef, en ervan overtuigd dat m'n lichaam het enige was wat ik te bieden had. Ik had toen wel nog best een oké lijf, al zeg ik het zelf. . Tegenwoordig komt het niet meer in me op.
Ja die zijn ook mooi!
pi_77827009
Wow wat schrikken Vik!

Zo en nu even mn broertje onder de douche vandaan schoppen, ik wil ook .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_77830082
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:22 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

en confituur is gewoon jam.

An, wel, 't is natuurlijk je eigen keuze wat je wel en niet eet, maar kijk uit met ontbijtkoek en eierkoek, eet ze niet iedere dag (want: loze calorieen!).
Dat komt goed...Ik eet er nog geen twee per week, anders zou het niet lekker meer zijn
pi_77830505
Ik vind eierkoeken niet zo lekker. Of ik moet er flink confituur op smeren en slagroom opdoen . Maar ontbijtkoek daarentegen vind ik echt lekker en het is misschien niet gezond. Maar er zit minder vet en kcals in dan in appeltaart en ik vind appeltaart niet lekkerder. Dus daarom eet ik weleens ontbijtkoek.

Net een enorm zielige film gezien, waarin ze allemaal gorilla's vermoordden. Ik moet dan heel hard tegen mezelf zeggen dat het maar een film is, maar dat lukt dan niet, want het doet me denken aan een docu die ik ooit zag over apen in het wild (ik geloof ook gorilla's) en daar ging een moederaap dood en het kindaapje wilde niet van haar zijde wijken, terwijl de rest van de groep verdertrok. En dat kleine aapje bleef net zolang zitten naast zijn dode moeder tot het ook stierf.

En ik kan me herinneren dat ik zo boos was op de filmmakers dat ze het beestje niet hadden gered.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 23:26:29 #81
331 Merel
Be here now.
pi_77831016
Oooh ja, dat is zielig Co! Denk dat ik de film niet eens uitgekeken zou hebben.

Volgens mij kom ik voor vandaag op ongeveer 2000 kcal uit. Hm.
pi_77834044
Viking, wat schrikken! veel sterkte
Kwak
pi_77834049
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:41 schreef Sjaapje het volgende:
Oké na een tijdje 'meelurken' toch wel tijd om zelf eens te reageren.
Ik doe voor de moment (3 maand) stage in Pécs Hongarije, maar anders ben ik stagair in Vlaanderen. Ah en ben nu 22, volgende maand 23. Vroeger kon ik echt eten wat ik wou, wat ik dan ook deed. Maar de laatste paar jaren komt er toch elke keer wat bij. En nu is die wat mij toch wat te veel geworden en is het tijd voor actie! Probleem is gewoon dat ik altijd honger heb. En dus ook gewoon te veel eet.
Ik ben meter 70 en zou graag iets van 58 kg wegen, dan ben ik echt slank want mijn benen zijn enorm gespierd, en daar moet ik nu eenmaal mee leven...
Nujah mijn meestal lijstje
O: 2-3 boterhammen met confituur/choco/kippewit/boursin/salami/...
L: 2-3 boterhammen met kippewit/boersin/kaas/salami/slaatje en soms soep/salade erbij
T: hangt er van af: koekje, stuk zelfgemaakte cake, fruit, yogurt,chocolade,koffiekoek
D: Heel veel groenten, beetje vlees (max 100 gr) en pasta/rijst/aardappelen/... (daar heb ik in verminderd want dat at ik echt teveel)
T: Thee met bak magere yogurt/platte kaas met fruit en wat crunch of soms klein bakje chips
Drinken: water, thee, koffie, cola light

Maar heb zo wel elke dag mijn dom moment, zoals vanmorgen, had mijn appel mee maar mijn medestagairs waren allemaal een koffiekoek aan het eten zoals elke dag en vandaag kon ik het niet houden...
Daarnaast probeer ik wel zoveel mogelijk te sporten, Evy lessen heb ik niet echt nodig want loop met gemak een half uur of langer of ga een uurtje zwemmen (maar een gesloten zwembad en 10 cm sneeuw steken daar voor de moment wel stokken in de wielen) en fiets ik zeker hier meer als 30 min per dag meestal.

Shoot! Want vermageren doe ik helemaal niet, nujah een weegschaal heb ik niet zodus ik gok dat het ergens rond de 65-67 hangt.
welkom!!

Ik ben in mei een paar dagen in Pecs met mn koor en orkest (studenten), we geven ook een concert daar!
Kwak
pi_77834062
net thuis van een geweldig leuke avond!!

eerst lekker gegeten met de meiden van mn middelbare school. was ontzettend gezellig! Heb me alleen niet zo goed beheerst als ik van plan was... heb toch een toetje genomen. een dame blanche. maarrr heb er wel van genoten.

daarna belde een vriend me en ben ik in de kroeg beland, 1 glaasje wijn gedronken.

schade van vandaag 2500 kcal dat klinkt nu ineens wel als heel veel, maar t is nog onder mn onderhoud gelukkig... (mn theoretische onderhoud, dat wel)

en ik heb een nieuwe laptop besteld want deze is echt té oud en gaar en stuk...

lijstjes:
vandaag
o- cruesli, glas limonadesiroop
l- 2 volk. boterhammen met ham
t- rode paprika
t- 2 volk. boterhammen met ham
d-entrecote, patatjes, dame blanche
t- een glas wijn

schade: 2500 kcal

morgen
o- cruesli
t- appel
l- 2 volk. boterhammen met ham, gele paprika
t- 2 volk. boterhammen met ham
d- gehaktballetjes met spaghetti en worteltjes
t- mijn eerste poging tot het eten van een mineola, of als dat toch te eng is een peer.

totaal: 1700 kcal
Kwak
pi_77834071
en vier op een rij omdat toch iedereen al naar bed is

morgen weer psycho-educatiegroep...merk dat ik daar totaal geen zin meer in heb nu de therapie al begonnen is... maar we gaan wel! hoppa de trein in morgenochtend. dus nu naar bed, welterusten niemand!
Kwak
  woensdag 10 februari 2010 @ 03:17:24 #86
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_77834165
Dan ben ik al terug in Belgenland, maar Pécs is echt wel de moeite! (en dan zal alles wrsch wel klaar zijn voor Pécs 2010 want nu is alles nog bouwwerf).
Hongaarse DJ's moeten nog leren om niet 5 maal op 1 feestje hetzelfde nummer te draaien, was dat beu en heb vannacht ook maar 4u geslapen zodus naar bed want om 7u30 verwachten ze mij weer... Och en het bier is 'kwark' met een 'sinasappel' geworden
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_77834915
Nee. Ik wíl geen sneeuw meer. .
  woensdag 10 februari 2010 @ 08:00:04 #88
331 Merel
Be here now.
pi_77834937
Ik ben die sneeuw inmiddels ook goed zat

Sjaapje, toen ik in de 4e klas zat heb ik een uitwisseling met Pécs gehad, dus wij gingen een weekje naar Pécs en daarna kwamen de Hongaren een weekje naar Nederland. Hartstikke leuk!
  woensdag 10 februari 2010 @ 08:08:55 #89
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77835005
Ok. Wát of wie is Pécs?

En sneeuw

Maar: goeiemorgen!
pi_77835062
hier ligt geen sneeuw
  woensdag 10 februari 2010 @ 08:15:27 #91
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77835065
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 08:14 schreef Blurred86 het volgende:
hier ligt geen sneeuw
Nou, in Gouda en Rotterdam wel. Je mag het hebben van mij!
  woensdag 10 februari 2010 @ 08:17:11 #92
331 Merel
Be here now.
pi_77835080
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 08:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ok. Wát of wie is Pécs?
Stad in Hongarije
  woensdag 10 februari 2010 @ 08:19:03 #93
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77835096
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 08:17 schreef Merel het volgende:

[..]

Stad in Hongarije
Aha. Werkelijk waar nog nooit van gehoord .
pi_77835137
Ik vroeg me al af of ik de enige was die Pécs niet kende. .
  woensdag 10 februari 2010 @ 08:25:43 #95
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_77835180
Het sneeuwt heel erg hard hier...Zo er toch maar doorheen, moet heel veel regelen en doen vandaag!
  woensdag 10 februari 2010 @ 08:39:10 #96
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77835326
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:14 schreef conleche het volgende:
Ik vind eierkoeken niet zo lekker. Of ik moet er flink confituur op smeren en slagroom opdoen . Maar ontbijtkoek daarentegen vind ik echt lekker en het is misschien niet gezond. Maar er zit minder vet en kcals in dan in appeltaart en ik vind appeltaart niet lekkerder. Dus daarom eet ik weleens ontbijtkoek.

Net een enorm zielige film gezien, waarin ze allemaal gorilla's vermoordden. Ik moet dan heel hard tegen mezelf zeggen dat het maar een film is, maar dat lukt dan niet, want het doet me denken aan een docu die ik ooit zag over apen in het wild (ik geloof ook gorilla's) en daar ging een moederaap dood en het kindaapje wilde niet van haar zijde wijken, terwijl de rest van de groep verdertrok. En dat kleine aapje bleef net zolang zitten naast zijn dode moeder tot het ook stierf.

En ik kan me herinneren dat ik zo boos was op de filmmakers dat ze het beestje niet hadden gered.
Welke film is dat, Co?

Ik vind appeltaart lekkerder dan eierkoeken of ontbijtkoek .
Ik heb vannacht iets beter geslapen dan voorgaande nachten geloof ik, maar nog steeds niet voldoende . En ik wil geen sneeuw, want ik moet morgen met de trein naar Zwolle om m'n portfolio in te leveren .
Niet meer actief op Fok!
pi_77835407
Goeiemorgen . Van 10 tot 9 college, geen magnetron in de buurt en een vrij blut banksaldo. Dit gaat leuk worden joh ...
pi_77835823
hoi!
Ja doei.
pi_77836086
Moggels! Hoe is het met je mams Vik, nog nieuws? Hoop dat ze snel opknapt.

Ik lig thuis op de bank Te niezen en snotten en naar de wc te rennen En morgen moet ik naar Voorburg om m'n plan in te leveren en horen we wat we moeten doen voor de nieuwe module. Dus dan moet ik beterder zijn dan nu.

Hier (nog) geen sneeuw. Wel inmiddels twee uitnodigingen voor activiteiten op carnavalszaterdag (halp, nu moet ik kiezen) en zondag komt een reut mensen de optocht kijken, dat is stiekem traditie geworden (halp, blijven ze eten? Hoeveel lekkers haal ik in huis?!)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_77836376
Sneeuw.
pi_77836483
Vik, al nieuws van je moeder?

Er ligt hier weer megaveel sneeuw, ben maar gaan lopen naar m'n werk. Buh.
pi_77836514
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:54 schreef Viking84 het volgende:

hoop dat 't snel beter gaat!
Ja doei.
pi_77836778
goedemorgen!

Ik vind de sneeuw ook niet meer zo leuk. Vanochtend ging ik keihard onderuit, want er was niet gestrooid (en ik vloog iets te overmoedig de bocht in..). Nu heb ik een blauwe knie en wilde ik in bed een holletje maken om in weg te kruipen en er pas weer uit te komen als de narcissen bloeien. Maar toen nam ik toch maar de bus om naar werk te gaan.

Beterschap Syrena! En hoe is het met je moeder Viking?
pi_77837149
Hey, weer sneeuw!! Ik wil wel lente natuurlijk, maar ik blijf sneeuw leuk vinden! En dit is wel de winter waaraan je refereert als er de komende 20 jaar weer niks valt: "Weet je nog die winter van 2009-2010???"

Vik, al nieuws van je moeder? En die film heet Instinct met o.a. Anthony Hopkins en Cuba Gooding junior. Hoe de docu heet weet ik niet meer.
  woensdag 10 februari 2010 @ 10:15:59 #105
277802 _Calimero_
pi_77837243
Hier nog sneeuw-vrij en hopelijk blijft dat nog 2 uur zo, want ik moet met de racefiets de weg op (de fietsenmaker zit 15 km verderop).

Lijstje;
o; koffie en 2 sneetjes muesli-notenbrood, 1 met jam en 1 met kaas
t: druiven
l; tosti misschien met kaas/kipfilet
t: ?
d; iets met pasta. denk dat ik een nieuwe rode saus ga maken
  woensdag 10 februari 2010 @ 10:28:04 #106
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_77837558
Zo, alles uitgeprint voor m'n sollicitaties. Wat een gedoe, de ene printer werkt niet, dus ik moest naar het volgende gebouw, waar geen word 2007 geinstalleerd was op de computers, maar goed. Hij doet t. Straks een grote envelop kopen en dan kan het er allemaal in. M'n eerste volwassen-sollicitatie!

En ik ga morgen naar Duitsland! (Als de vliegtuigen normaal gaan, natuurlijk!)
pi_77837628
Crap, kom er net achter dat ik m'n USB-stick ben vergeten op 't werk. Die met al mijn series erop
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 10 februari 2010 @ 10:41:05 #108
277802 _Calimero_
pi_77837911
Hadden we nou al foto's gezien van de meet...??
pi_77838104
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 10:12 schreef conleche het volgende:
Hey, weer sneeuw!! Ik wil wel lente natuurlijk, maar ik blijf sneeuw leuk vinden! En dit is wel de winter waaraan je refereert als er de komende 20 jaar weer niks valt: "Weet je nog die winter van 2009-2010???"

Vik, al nieuws van je moeder? En die film heet Instinct met o.a. Anthony Hopkins en Cuba Gooding junior. Hoe de docu heet weet ik niet meer.
He, die film heb ik gezien, maar ik kan me de gorilla's helemaal niet herinneren! Alleen maar een nare bewaker en een rare gymzaal.

Ik zou eigenlijk nog winterse foto's moeten maken van de stad zodat ik die later aan mijn kleinkinderen kan laten zien .
pi_77838725
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 10:48 schreef anna82 het volgende:

[..]

He, die film heb ik gezien, maar ik kan me de gorilla's helemaal niet herinneren! Alleen maar een nare bewaker en een rare gymzaal.

Ik zou eigenlijk nog winterse foto's moeten maken van de stad zodat ik die later aan mijn kleinkinderen kan laten zien .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mooi hè, die grachten met sneeuw!!!
pi_77838751
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 10:41 schreef _Calimero_ het volgende:
Hadden we nou al foto's gezien van de meet...??
Neuh, iets met een missing link, geloof ik..........
pi_77838783
nee, geen tijd gehad zit nu ook weer op de uni waar ik dus die kaart niet in een pc kan stoppen! Maar ik doe het voor we naar Schotland gaan!
Ja doei.
  woensdag 10 februari 2010 @ 11:22:47 #113
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_77839077
Haai, hopelijk gaat het goed met de moeder van Vik!

Sneeuw

Lijst:
O: Kom yoghurt en een grote appel
S: 1.15 uur hometrainen
T: cracker met jam
S: sneeuwscheppen
L: 4 boterhammen met rookworst en ham
T: cracker met philadelphia
T: 2 blokjes chocola, sinaasappel
D: gegrilde biefstuk, dop/wort, spinazie blub, gekookte aardappels
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_77839100
Wow, ik heb net echt een geweldige bijeenkomst van de scriptiegroep gehad. Er was een andere begeleider dan normaal, wat een inspirerende kerel! M'n beste vriendin zit ook in de groep (gezellig! ) en ik zág haar gewoon hoe langer hoe verliefder worden. .

En ik heb een mailtje van m'n eerste opdrachtgevers! .
  woensdag 10 februari 2010 @ 11:24:26 #115
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_77839123
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 11:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
En ik heb een mailtje van m'n eerste opdrachtgevers! .
Ja, dan moet je ook zeggen wat er in stond hey...
pi_77839132
Hoi!!

Net lopend naar de kapper geweest, want het sneeuwde behoorlijk. Toch weer 40 min. beweging gehad .
Nu zit ik wel aan de koffie verkeerd met een stroopkoek . Even opwarmen!
Ik schrik trouwens iedere keer als ik bij de kapper afreken. Dit keer was ik 67 euro kwijt!! Okay, ik heb er wel een haarspray/verzorgingsding bijgekocht, maar ik had niet verwacht dat ik daar meer dan 30 euro aan kwijt zou zijn... Maar gezien het totaal lijkt het daar wel op . Ach ja, het zijn vaak wel heel goede producten (waar ik ook zo een jaar mee doe).

Vik, ik ben ook benieuwd hoe het nu met je moeder gaat!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_77839253
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 11:24 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Ja, dan moet je ook zeggen wat er in stond hey...
Is het hartje nog geen clue? . Ze vonden de taarten in ieder geval prachtig en bedanken me voor het bijzondere tintje dat mijn taarten aan de eerste verjaardag van hun dochtertje hebben gegeven. En als ze nog een gelegenheid hebben dan weten ze me te vinden.
pi_77839268
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 11:11 schreef conleche het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mooi hè, die grachten met sneeuw!!!

Ja daar geniet ik wel van! Met de vorige lading sneeuw zijn we op een zondag door het Vondelpark (over het ijs!) gewandeld, daarna hebben we geschaatst op het Museumplein, de tentoonstelling IJspret in het Rijksmuseum bekeken en toen langs de grachten en de galerietjes, door de stad, naar de Magere Brug gelopen om uit te komen bij de Hermitage, waar een gigantische rij stond, dus toen zijn we weer naar huis gegaan. Maar dat was echt prachtig!
  woensdag 10 februari 2010 @ 11:35:16 #119
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_77839422
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 11:29 schreef anna82 het volgende:

[..]

Ja daar geniet ik wel van! Met de vorige lading sneeuw zijn we op een zondag door het Vondelpark (over het ijs!) gewandeld, daarna hebben we geschaatst op het Museumplein, de tentoonstelling IJspret in het Rijksmuseum bekeken en toen langs de grachten en de galerietjes, door de stad, naar de Magere Brug gelopen om uit te komen bij de Hermitage, waar een gigantische rij stond, dus toen zijn we weer naar huis gegaan. Maar dat was echt prachtig!
  woensdag 10 februari 2010 @ 12:07:14 #120
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77840553
Ik zou vandaag toch minder zoet eten, nou, dat is niet helemaal gelukt De schade tot nu toe:
o. berliner
t. paar dropjes
t. appel + beschuit met muisjes + ei

Echt ²
  woensdag 10 februari 2010 @ 12:11:44 #121
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_77840709
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 12:07 schreef Tinkepink het volgende:
²
Dat is nou een karakter dat ik zelden per ongeluk intyp...
pi_77840783
die was ook niet perongeluk!

dat was een in het kwadraat 2
Ja doei.
  woensdag 10 februari 2010 @ 12:22:04 #123
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77841029
Inderdaad ² Zeker nu ik er nog een paar dropjes in heb gegooid en zo brood ga eten. Met appelstroop.
  woensdag 10 februari 2010 @ 12:23:43 #124
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_77841070
Oh...

Anyway, tijd voor lunsj!
  woensdag 10 februari 2010 @ 12:51:26 #125
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77841913
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 10:12 schreef conleche het volgende:

O ja, die film. Ik dacht al dat je die bedoelde.

Ik ben eindelijk verstandig geworden: ga m'n coach mailen dat ik morgen en vandaag niet wil lesgeven. Ik ga m'n portfolio afmaken, morgen een handtekening laten zetten, het dan inleveren in Zwolle en daarna wil ik tot en met het weekend gewoon rust aan m'n hoofd. Uitzieken, bij m'n moeder langs als ik voldoende opgeknapt ben... Bovendien moet ik volgende week fit zijn, want dan is m'n assessment.

Officieel had ik nu ook op school moeten zijn, maar ik ben min of meer weggestuurd om te gaan uitzieken .

En ik heb nu neusdruppels, dus hopelijk word ik nu niet meer wakker van een verstopte neus 's nachts .
Niet meer actief op Fok!
pi_77841947
TVP!

Sterkte met je moeder Viking, ik hoop dat het meevalt!
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 10 februari 2010 @ 12:57:50 #127
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77842115
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 12:07 schreef Tinkepink het volgende:
Ik zou vandaag toch minder zoet eten, nou, dat is niet helemaal gelukt De schade tot nu toe:
o. berliner
t. paar dropjes
t. appel + beschuit met muisjes + ei

Echt ²
Puik ontbijtje

Mijn lijstje so far:

O: 250 gr viervruchtenyoghurt
L: 2 boterhammen pindakaas
T: misschien dan eindelijk een minneola die al een week in mn tas zit
S: RPM
D: pasta, Duvel heeft wat gehaald, geen idee wat

Mweh.
  woensdag 10 februari 2010 @ 12:57:58 #128
331 Merel
Be here now.
pi_77842119
Lijstje!

O - twee krentenbollen en een sloot fanta pomelo zero
L - beker melk, beker milk & fruit sinaasappel, donkerbruine boterham met filet americain, donkerbruine boterham met rookvlees en een hardgekookt eitje, gebonden tomatensoep met 1 balletje
T - banaan, sinaasappel
D - volkorenspaghetti met gehaktengroententomatensaus
pi_77842121
Lijstje:

O1: 50 gram fruit 'n fibre met 80 gram melk
O2: 1x geroosterd brood met filet A. en een zachtgekookt eitje (lekkere combi! )
L: 2x geroosterd brood: 1 met osseworst/mosterd en 1 met filet A. en rauwkost. En glas biologisch sap: appel/cranberry
T: wodka, ovenzoutjes of light chips
D: paddenstoelensoufflé, met een salade. Toe: chocomousse van vitalinea

[ Bericht 4% gewijzigd door conleche op 10-02-2010 13:09:37 ]
pi_77842141
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 08:46 schreef Chicolate het volgende:
Goeiemorgen . Van 10 tot 9 college, geen magnetron in de buurt en een vrij blut banksaldo. Dit gaat leuk worden joh ...
In jouw gebouw zit wel een magnetron! En in de AH to go ook
pi_77842242
Hier ook 2.

In afwachting van de daolnwod van het nieuwe Weight Watchers-programma ( ) ben ik de afgelopen dagen nog maar niet begonnen en dankzij de verjaardag van m'n moeder ben ik juist aangekomen (weer ) en ben ik nu nog maar 4 kilo lichter dan toen ik 4 jaar geleden echt 'dik' was.
  woensdag 10 februari 2010 @ 13:06:29 #132
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77842328
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:02 schreef Mini_rulez het volgende:
Hier ook 2.

In afwachting van de daolnwod van het nieuwe Weight Watchers-programma ( ) ben ik de afgelopen dagen nog maar niet begonnen en dankzij de verjaardag van m'n moeder ben ik juist aangekomen (weer ) en ben ik nu nog maar 4 kilo lichter dan toen ik 4 jaar geleden echt 'dik' was.
Hoeveel is er dan bijgekomen de afgelopen tijd Mini?
  woensdag 10 februari 2010 @ 13:10:19 #133
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_77842426
Co, jij eet altijd zo lekker! Ik word altijd blij en jaloers van jouw lijstjes!

Ik geloof dat ik ziek aan het worden ben...diarree en heb een misselijk gevoel, en m'n maag voelt naar aan...En dat kan ik niet gebruiken want morgen moet ik vliegen naar de Duutser...Als t zo is dan zou het echt heel erg slecht uitkomen..

Lijstje voor vandaag:

O: appel en banaan door yoghurt met muesli
L: bakje sinaasappelyoghurt met muesli, 2 stuks naan (zelfgebakken)
T: 2x knackebrod
T: mueslireep
S: 30 minuten hardlopen?
D: rest linzensoep met naan
T: geen idee

Wederom, geen groentes, maar het zij zo..
  woensdag 10 februari 2010 @ 13:11:56 #134
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77842469
Als je al niet lekker bent, zou ik niet gaan hardlopen geloof ik. Zou niet meer vragen van je lijf dan strikt noodzakelijk.
  woensdag 10 februari 2010 @ 13:12:38 #135
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_77842496
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als je al niet lekker bent, zou ik niet gaan hardlopen geloof ik. Zou niet meer vragen van je lijf dan strikt noodzakelijk.
vandaar ook het vraagteken...ik moet het maar even aanzien geloof ik...
pi_77842511
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:06 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Hoeveel is er dan bijgekomen de afgelopen tijd Mini?
Sinds afgelopen zomer ongeveer 7 kilo. Het gaat heel geleidelijk, maar wel de verkeerde kant op.

Zo zie je maar, ik kan wel commentaar geven op andermans lijstjes maar weten hoe het moet en het doen zijn echt twee verschillende dingen.
  woensdag 10 februari 2010 @ 13:18:35 #137
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77842664
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:13 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Sinds afgelopen zomer ongeveer 7 kilo. Het gaat heel geleidelijk, maar wel de verkeerde kant op.

Zo zie je maar, ik kan wel commentaar geven op andermans lijstjes maar weten hoe het moet en het doen zijn echt twee verschillende dingen.
Woops, ja kan me voorstellen dat je daarvan baalt. Maar, commentaar geven op anderen is altijd makkelijker he .
pi_77842949
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:14 schreef An24 het volgende:

[..]

Das idd persoonlijke smaak dan. Ik vind eierkoek echt lekker en ontbijtkoek ook. En ja, ik heb idd ook een hele "fijne smaak" , maar zeg expres ook: ik kan ook genieten van de simpele dingen.

Er zijn mensen aan de lijn die dan zeggen: gadver, wat een saaie lunch, smaakt me niet. Dan hebben ze een dubbele boterham met kipfilet. En dan denk ik: dan is er echt iets mis, dat je zo iets gezonds niet lekker vind en ook nog eens saai vind omdat je aan de lijn doet? Maak het dan lekker met groenten denk ik dan. Dus mij zal je nooit iets zien eten omdat het moet omdat ik aan de lijn ben, das niet volgens mijn principes.

bedenk dus goed waar je over oordeelt dus
Lekker maken met groenten werkt niet voor iedereen.
SPOILER
-edit- Toch maar even in een spoiler omdat het niet over mezelf gaat, hoewel ik net zo zou zijn als ik niet van jongs af aan beter opgelet had.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mini_rulez op 10-02-2010 13:42:59 ]
pi_77843045
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 12:58 schreef P.F het volgende:

[..]

In jouw gebouw zit wel een magnetron! En in de AH to go ook
Waar? Maar AH to go is te ver. Ik ga niet met mn bakje boerenkool naar de AH to go om het daar op te warmen en dan in de metro mee terug te nemen naar de uva
pi_77843372
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:10 schreef AKnynke het volgende:
Co, jij eet altijd zo lekker! Ik word altijd blij en jaloers van jouw lijstjes!

Ik geloof dat ik ziek aan het worden ben...diarree en heb een misselijk gevoel, en m'n maag voelt naar aan...En dat kan ik niet gebruiken want morgen moet ik vliegen naar de Duutser...Als t zo is dan zou het echt heel erg slecht uitkomen..

Lijstje voor vandaag:

O: appel en banaan door yoghurt met muesli
L: bakje sinaasappelyoghurt met muesli, 2 stuks naan (zelfgebakken)
T: 2x knackebrod
S: 30 minuten hardlopen?
D: rest linzensoep met naan
T: geen idee

Wederom, geen groentes, maar het zij zo..
Thanx! Die soufflé is een expirement though, nooit gedaan en kon ook geen souffléschaal vinden, dus ik doe het óf in een hoge glazen ovenschaal, of in een gietijzeren hoge pan, weet niet wat het beste is. Misschien dat CF dat weet?

En linzen zijn ook groenten.

@Mini: ik vind dat het stomste wat je kan doen: een dieet waar je dingen moet eten die je niet lekker vindt, dan weet je zeker dat je het niet volhoudt. Zeg dat maar tegen je vader! Als je groenten zo uit het water niet lekker vindt, dan moet je wokken, grillen, gratineren, whatever, net zo lang proberen tot je het wel lekker vindt. Ik persoonlijk vind een in water gekookte stronk broccoli ook minder lekker dan broccolisoep. Dus eet ik de soep.
pi_77843376
Mijn vader zeurt niet over Dr. Frank Het is sowieso niet een zeur-man, het is echt een binnenvetter.
Mijn moeder zeurt er wel al weken over: "Ik weet helemaal niet meer wat ik nu moet koken!" "Kijk nou hoe lang dat boodschappenlijstje is en dan heb ik alleen de dingen die voor dat &^^%$$ dieet moeten!" *huil*kras*

En dat gaat al vier weken zo En daartussendoor nog gezeur dat mijn vader nieuwe kleren MOET. Moet ie ook, maar mijn moeder ziet het als een persoonlijke faal dat ie in hele oude kleren loopt. En dat is ook al 36 jaar hetzelfde liedje, dat ze de energie nog kan opbrengen om het aan te kaarten elke keer
  woensdag 10 februari 2010 @ 13:42:46 #142
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_77843450
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:40 schreef conleche het volgende:

[..]

Thanx! Die soufflé is een expirement though, nooit gedaan en kon ook geen souffléschaal vinden, dus ik doe het óf in een hoge glazen ovenschaal, of in een gietijzeren hoge pan, weet niet wat het beste is. Misschien dat CF dat weet?

@Mini: ik vind dat het stomste wat je kan doen: een dieet waar je dingen moet eten die je niet lekker vindt, dan weet je zeker dat je het niet volhoudt. Zeg dat maar tegen je vader! Als je groenten zo uit het water niet lekker vindt, dan moet je wokken, grillen, gratineren, whatever, net zo lang proberen tot je het wel lekker vindt. Ik persoonlijk vind een in water gekookte stronk broccoli ook minder lekker dan broccolisoep. Dus eet ik de soep.
K zou het in de glazen schaal doen, en wat suiker op de binnenkant strooien, want ik geloof dat de schaal voor souffle een beetje geribbeld moet zijn.
pi_77843557
Voor het rijzen van een soufflé is het het belangrijkst dat de zijkanten van de schaal recht omhoog gaan.

Ramekinnetjes met ribbels aan de buitenkant zijn aan de binnenkant wel gewoon glad.
pi_77843599
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:40 schreef conleche het volgende:

[..]

Dat zeggen wij dus ook, maarja dan mag hij weer ontbijten met spek en ei of 's avonds een rookworst eten en dan is hij weer helemaal blij.
Meestal wíl hij die groente gewoon niet lekker vinden, maar we blijven het proberen...

Syrena: heeft jouw vader ook dat je pas heel kort van tevoren het lijstje krijgt? En steeds andere dingen moet eten waar dan weer de helft van overblijft? Dan snap ik wel waar je moeder over klaagt. Dr. Frank maakt het er niet gezelliger op in huis...
pi_77843606
O: Thee met honing en citroen, twee sneetjes volkorenpeperkoek minder suiker
T: Twee crackers met pate, eentje met chocopasta
T: Thee met honing en citroen
L: Twee crackers met makreelfilet
D: Knolselderijsoep & een goulahkreketje

Mijn tanden doen zeer van de verkoudheid. Zo'n irritant gevoel
pi_77843630
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Voor het rijzen van een soufflé is het het belangrijkst dat de zijkanten van de schaal recht omhoog gaan.

Ramekinnetjes met ribbels aan de buitenkant zijn aan de binnenkant wel gewoon glad.
QFT. En suiker lijkt me maar vies bij een hartige soufflé Wat wel lekker is: flink beboteren en dan bestrooien met gemalen noten (heb ik van Gordon R geleerd).

Maar eigenlijk hou ik helemaal niet van soufflé
pi_77843800
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:47 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Dat zeggen wij dus ook, maarja dan mag hij weer ontbijten met spek en ei of 's avonds een rookworst eten en dan is hij weer helemaal blij.
Meestal wíl hij die groente gewoon niet lekker vinden, maar we blijven het proberen...

Syrena: heeft jouw vader ook dat je pas heel kort van tevoren het lijstje krijgt? En steeds andere dingen moet eten waar dan weer de helft van overblijft? Dan snap ik wel waar je moeder over klaagt. Dr. Frank maakt het er niet gezelliger op in huis...
Hij heeft de lijstjes al in december gekregen en geprint. Maar het is idd dat die dingen overblijven. Ligt er ineens een halve rooie biet in de koelkast Maar afgelopen weekend was m'n moeder rebels en heeft ze geen boodschappen gedaan, m'n vader heeft z'n lijstjes toen gerecycled.

En wij hadden patat en hij koude vleeswaren met augurken en toen hebben we hem onze kaassoufle aangepraat En in het weekend maken we meestal broccolisoep of pompoensoep en dat eet hij dan ook.

Ik vind het wel fijn dat ie nu flink geminderd is met de wijn. En er geen zak chips meer doorheen gaat in het weekend. Maar dat had ie ook gewoon kunnen laten en dan wel normaal eten.
pi_77843958
Lijstje!

O: Havermout (250 ml en 50 gr havermout)
L: 2 bruine boterhammen, 1 met ei, komkommer en sla, 1 met ossenworst, komkommer en sla
T: bakje aardbeienyoghurt
D: nog geen idee, iets met rijst en kip ws
S: nu echt Evy 10!
pi_77843982
Tja, mannen zijn volgens mij toch meer van het "alles of niets", gewoon iets weglaten is zeker te soft.
pi_77844014
!
Ja doei.
pi_77844399
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:58 schreef Mini_rulez het volgende:
Tja, mannen zijn volgens mij toch meer van het "alles of niets", gewoon iets weglaten is zeker te soft.
Ik zie het bij mijn vader ook; het heeft lang geduurd voor hij zijn gejojo achter zich kon laten (het lijkt nu wel aardig te lukken trouwens, dat dan weer wel).
pi_77844826
quote:
zie je in de groep bij ons ook. 1 man die maar 1300 kcal eet en dan gewoon niet wil luisteren als de dietiste zegt dat ie meer moet eten "ja maar ik heb geen honger"... er ging nog geen belletje bij m rinkelen toen t kleine meisje dat anderhalf keer zoveel at als hij (ik) maar 3 ons minder was afgevallen dan hij...

ik denk niet dat ie dit vol kan blijven houden.
Kwak
  woensdag 10 februari 2010 @ 14:24:43 #153
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_77844853
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:53 schreef Syrena het volgende:

[..]

Hij heeft de lijstjes al in december gekregen en geprint. Maar het is idd dat die dingen overblijven. Ligt er ineens een halve rooie biet in de koelkast Maar afgelopen weekend was m'n moeder rebels en heeft ze geen boodschappen gedaan, m'n vader heeft z'n lijstjes toen gerecycled.

En wij hadden patat en hij koude vleeswaren met augurken en toen hebben we hem onze kaassoufle aangepraat En in het weekend maken we meestal broccolisoep of pompoensoep en dat eet hij dan ook.

Ik vind het wel fijn dat ie nu flink geminderd is met de wijn. En er geen zak chips meer doorheen gaat in het weekend. Maar dat had ie ook gewoon kunnen laten en dan wel normaal eten.
Dat is nou net vaak het punt. Dan zeggen ze dat die rare maaltijden werken, maar als je vooral je tussendoortjes mindert en/of gezonder maakt, ben je al heel ver op pad. En dan kan je gewoon normale maaltijden blijven eten.

Dat is dan ook zo'n beetje de methode die ik aanhoudt. Ontbijt/lunch/avondeten zijn eigenlijk helemaal niet zo anders dan anders. Hoewel ik bij het avondeten wel wat minder eet. Daar was mijn tweede keer opscheppen altijd wel heel royaal. Nu hebben we een normale hoeveelheid die we met z'n tweeen (zo'n beetje) helemaal op krijgen en je dus automatisch al niet te veel kan nemen. En daarnaast ben ik afgestapt van de koekjes en andere dingen die er bij m'n bijbaan altijd lagen. Dat scheelt een hoop!

Zodoende heb ik ook niet het idee dat ik er veel moeite voor hoef te doen en daarom is het juist goed vol te houden. En dat geeft me ook het idee dat ik het wat meer blijvend gaat zijn zonder ge-jojo.
  woensdag 10 februari 2010 @ 14:25:07 #154
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_77844867
quote:
Oh, ik typte mijn post zonder dat ik dit had gelezen...
  woensdag 10 februari 2010 @ 14:25:57 #155
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_77844908
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:24 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

zie je in de groep bij ons ook. 1 man die maar 1300 kcal eet en dan gewoon niet wil luisteren als de dietiste zegt dat ie meer moet eten "ja maar ik heb geen honger"... er ging nog geen belletje bij m rinkelen toen t kleine meisje dat anderhalf keer zoveel at als hij (ik) maar 3 ons minder was afgevallen dan hij...

ik denk niet dat ie dit vol kan blijven houden.
Die is gewoon z'n spieren aan het verbranden!
pi_77844980
Mijn vader ging, als hij dieet was, altijd rigoureus stoppen met kaas (zijn favoriete eten ever). In plaats van nou gewoon een of twee boterhammen met kaas en de rest wat slanker, meteen nul. Geen cola en pinda's meer 's avonds, water en worteltjes Amai, hij zag er ook altijd zielig uit joh, als hij lijnde

Neen, Wolve: herkenbaar?
Ik sla Adelante over, want die is al slank
  woensdag 10 februari 2010 @ 14:28:27 #157
236335 neen
schone schijn
pi_77845001
Als ik snoep ofzo, dan ook veel
pi_77845135
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:24 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Dat is nou net vaak het punt. Dan zeggen ze dat die rare maaltijden werken, maar als je vooral je tussendoortjes mindert en/of gezonder maakt, ben je al heel ver op pad. En dan kan je gewoon normale maaltijden blijven eten.

Dat is dan ook zo'n beetje de methode die ik aanhoudt. Ontbijt/lunch/avondeten zijn eigenlijk helemaal niet zo anders dan anders. Hoewel ik bij het avondeten wel wat minder eet. Daar was mijn tweede keer opscheppen altijd wel heel royaal. Nu hebben we een normale hoeveelheid die we met z'n tweeen (zo'n beetje) helemaal op krijgen en je dus automatisch al niet te veel kan nemen. En daarnaast ben ik afgestapt van de koekjes en andere dingen die er bij m'n bijbaan altijd lagen. Dat scheelt een hoop!

Zodoende heb ik ook niet het idee dat ik er veel moeite voor hoef te doen en daarom is het juist goed vol te houden. En dat geeft me ook het idee dat ik het wat meer blijvend gaat zijn zonder ge-jojo.
Precies. En ook zonder meteen aan de 'rare maaltijden' te gaan, kun je best eens wat slanker avondeten: een rijkgevulde salade of soep, zo een of twee keer per week... Dingen als friet en nacho's voor een enkele gelegenheid bewaren...

Maar je moet niet vergeten dat jij het best treft dat jullie allebei wel van zelfgekookt houden; veel mensen vinden aardappel-anders met een karbonaadje en een bakje komkommersla een volwaardige maaltijd Dat tikt aan hoor!
pi_77845174
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:25 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Oh, ik typte mijn post zonder dat ik dit had gelezen...
Jij bent zo te horen de uitzondering die de regel bevestigt.

-edit- Oh jee, nu klink ik nog steeds heel generaliserend hè? Ik bedoelde het positief!
  woensdag 10 februari 2010 @ 14:40:14 #160
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_77845469
Ai, ik ging net naar de wc hier in de bieb, lag in de vuilnisbak waar je je papiertje weggooit nadat je je handen hebt gewassen een zwangerschapstest. En de test lag er naast. Ik kon me nog net weerhouden om te kijken wat de uitslag van de test was. Dat soort dingen doe je toch thuis, lijkt me?
pi_77845630
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:40 schreef AKnynke het volgende:
Ai, ik ging net naar de wc hier in de bieb, lag in de vuilnisbak waar je je papiertje weggooit nadat je je handen hebt gewassen een zwangerschapstest. En de test lag er naast. Ik kon me nog net weerhouden om te kijken wat de uitslag van de test was. Dat soort dingen doe je toch thuis, lijkt me?
Is Rachel nu weer zwanger??

Mijn glazen ovenschaal en m'n gietijzeren pan zijn allebei rechtomhooggaand, maar niet van aardewerk dus. Ik denk dat ik de glazen schaal maar probeer. En flink beboteren en bebloemen dan maar. Suiker lijkt me niet zo lekker bij paddestoelen en kaas inderdaad.......
  woensdag 10 februari 2010 @ 14:45:47 #162
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_77845681
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:27 schreef ColdFeet het volgende:
Mijn vader ging, als hij dieet was, altijd rigoureus stoppen met kaas (zijn favoriete eten ever). In plaats van nou gewoon een of twee boterhammen met kaas en de rest wat slanker, meteen nul. Geen cola en pinda's meer 's avonds, water en worteltjes Amai, hij zag er ook altijd zielig uit joh, als hij lijnde

Neen, Wolve: herkenbaar?

Als je je eten vies vindt, houd je het toch niet vol. En dan ga je jezelf inderdaad zielig vinden. En als je dan klaar bent met "lijnen", mag je dan alles weer gewoon eten? Ik dacht het niet, want dan kom je vanzelf weer op je oude gewicht.

Je moet je huidige manier van eten ook na afloop van je dieet kunnen volhouden. Anders eet je te weinig of te slecht. Hoe ik nu eet, zou ik volgens mij jaaaaren kunnen volhouden. Ik kom dan vanzelf op een gewicht waar het stabiel blijft. De ene dag is het wat meer dan de andere, maar het gaat uiteindelijk ook allemaal om gemiddelden. Zo vind ik het ook niet erg als er een kerstdiner ofzo is. Op de weegschaal is het misschien niet fijn, maar zo'n eenmalige uitbarsting is toch na een paar dagen gewoon doen weer weg.

Kortom, nee, niet herkenbaar wat mij betreft. Ik blijf lekkere dingen eten.
pi_77845761
Mijn mams maakt ook soufle in een glazen schaal

En mijn vader overtuigen dat ie de tussendoors moet laten en gewoon eten lukt niet. Je kunt net zo goed tegen een houten deur praten. Geloof me
  woensdag 10 februari 2010 @ 14:53:07 #164
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_77845954
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:31 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Precies. En ook zonder meteen aan de 'rare maaltijden' te gaan, kun je best eens wat slanker avondeten: een rijkgevulde salade of soep, zo een of twee keer per week... Dingen als friet en nacho's voor een enkele gelegenheid bewaren...

Maar je moet niet vergeten dat jij het best treft dat jullie allebei wel van zelfgekookt houden; veel mensen vinden aardappel-anders met een karbonaadje en een bakje komkommersla een volwaardige maaltijd Dat tikt aan hoor!
Ik ben niet zo heel erg van het zelfgekookte eten hoor. Ik ben meer van het MoBlo-gekookte eten.
Er zijn maar weinig dingen die ik maak in de keuken. De dingen die ik "kook" zijn pannenkoeken en hamburgers. En ik prak de avocado voor de guacamole tegenwoordig wel eens. Verder ruim ik vooral alle rommel op die Mo maakt tijdens het koken. En ik spoel de vaat voor, ruim de vaatwasser in en uit. Dat soort zaken.

Je zou kunnen zeggen: Mo kookt en ik zorg dat zij kan koken.
  woensdag 10 februari 2010 @ 14:54:08 #165
277802 _Calimero_
pi_77845993
Ik ken alleen een kaassouflé en daar hoef je helemaal geen schaal voor te hebben
pi_77846211
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:53 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Ik ben niet zo heel erg van het zelfgekookte eten hoor. Ik ben meer van het MoBlo-gekookte eten.
Er zijn maar weinig dingen die ik maak in de keuken. De dingen die ik "kook" zijn pannenkoeken en hamburgers. En ik prak de avocado voor de guacamole tegenwoordig wel eens. Verder ruim ik vooral alle rommel op die Mo maakt tijdens het koken. En ik spoel de vaat voor, ruim de vaatwasser in en uit. Dat soort zaken.

Zelfde bij ons Nou ja, Meneer heeft wel iets meer specialiteiten dan jij (wel allemaal uit Ainsley en aanverwanten, maar dat mag de pret niet drukken ). Afijn: jullie eten niet bepaald als gemiddelde nederlanders, bedoel ik maar te zeggen.
pi_77846300
quote:

[..]

Och, het opruimen en afwassen zijn juist de vervelende dingen, als je dat niet hoeft te doen is het helemaal niet erg om altijd te koken.
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:02:21 #168
331 Merel
Be here now.
pi_77846337
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:40 schreef AKnynke het volgende:
Ik heb zo'n ding wel eens op het toilet in een lunchroom gevonden, nog gekkere plaats! En toen ik dat bij de bediening meldde ("Het is een zooi op het toilet en er ligt een beplaste zwangerschapstest op de grond") keken ze me aan alsof ík gestoord was

Heb ondertussen enorm veel zin in vanavond: een avondje helemaal niks doen! Op de bank zitten en series kijken, daar ben ik zoooo aan toe

Vanochtend trouwens 68,5 op de weegschaal. Al ietsje minder dan die afschuwelijke 69-komma-nog-wat van laatst. Het moet echt naar 62, de eerste aanbiedingen voor bikini's kwamen alweer binnen in m'n mail...
pi_77846437
Hier is het ook: ik ook, m'n vriend doet de afwas. . Gelukkig maar, want als ik ergens een hekel aan heb is het afwassen...
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:06:13 #170
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_77846488
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hier is het ook: ik ook, m'n vriend doet de afwas. . Gelukkig maar, want als ik ergens een hekel aan heb is het afwassen...
als wij samen zijn doet de Duutser ook vaak de afwas, maar meer omdat hij vindt dat ik niet goed kan afwassen. Geen probleem, dacht ik zo!
pi_77847244
Mijn Meneer wast echt vet slordig af Maar ook weer niet zo erg dat ik het over zou nemen
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:28:52 #172
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77847330
Wij hebben een Bertha.
pi_77847429
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:30 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Waar? Maar AH to go is te ver. Ik ga niet met mn bakje boerenkool naar de AH to go om het daar op te warmen en dan in de metro mee terug te nemen naar de uva
Ik ga even smsen!
pi_77847642
Ik ben sinds ik in het buitenland ben gaan wonen 5 kg aangekomen. Veel bier en eigenlijk nooit zelf koken zijn daar debet aan. Graag wil ik weer naar mijn streefgewicht van 83 kg toe.
Sinds twee maanden ben ik dus gestopt met vette luches en kook ik 's avonds weer zelf (Aziatisch, Italiaans of Mexicaans, vaak vegetarisch en met veel groenten). 's Middags eet ik nu twee stuks fruit (appel/banaan/kiwi) en een broodje met ham of kaas. Het ontbijt bestaat uit drie sneden brood met hagelslag en jam. Verder drink ik alleen maar water eigenlijk. Geen vruchtensappen en dergelijke meer (suikers).

Ik deed aan hardlopen twee keer 45 minuten per week, maar door de kou heb ik dat nu veranderd naar twee keer 1,5 uur fitness (30 min vetverbranding, 1 uur gewichten) en 1 uur squashen (val je niet echt van af, weet ik) in de week. deze drie avonden zijn ten koste gegaan van mijn kroegavondjes, dus dat is dubbele winst.

Het effect tot nu toe is nogal gering, al heb ik wel meer spiermassa gekregen. Zodra het weer het toelaat ga ik het hardlopen weer oppikken en dan moet het goed komen. Vijf kilo is immers niet echt heel erg veel.
^ To je nesmysl ^
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:41:00 #175
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_77847720
Zo, mijn vriend was thuis van het werk, heb ik maar even naar de ijsbaan gestuurd, kan ie mooi oefenen voor de elf meren tocht

Gisteren ingeschreven en betaald voor een wandeltocht in mei voor 25 km

Ik kook ook en vriend ruimt op, ideaal!
pi_77847816
Mijn meneer heeft een vaatwasser en doet ook mijn vaat !
(Haalt en brengt hij netjes )
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:46:27 #177
236335 neen
schone schijn
pi_77847913
Volgens mij ben je sowieso al goed bezig Tyvole

Niemand trouwens die mijn zooi opruimt of eten voor me maakt
pi_77847942
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:38 schreef TyVole het volgende:
Ik ben sinds ik in het buitenland ben gaan wonen 5 kg aangekomen. Veel bier en eigenlijk nooit zelf koken zijn daar debet aan. Graag wil ik weer naar mijn streefgewicht van 83 kg toe.
Sinds twee maanden ben ik dus gestopt met vette luches en kook ik 's avonds weer zelf (Aziatisch, Italiaans of Mexicaans, vaak vegetarisch en met veel groenten). 's Middags eet ik nu twee stuks fruit (appel/banaan/kiwi) en een broodje met ham of kaas. Het ontbijt bestaat uit drie sneden brood met hagelslag en jam. Verder drink ik alleen maar water eigenlijk. Geen vruchtensappen en dergelijke meer (suikers).

Ik deed aan hardlopen twee keer 45 minuten per week, maar door de kou heb ik dat nu veranderd naar twee keer 1,5 uur fitness (30 min vetverbranding, 1 uur gewichten) en 1 uur squashen (val je niet echt van af, weet ik) in de week. deze drie avonden zijn ten koste gegaan van mijn kroegavondjes, dus dat is dubbele winst.

Het effect tot nu toe is nogal gering, al heb ik wel meer spiermassa gekregen. Zodra het weer het toelaat ga ik het hardlopen weer oppikken en dan moet het goed komen. Vijf kilo is immers niet echt heel erg veel.
Merk je ook niets aan je kleding? Dat het ruimer zit? Je bent zo te zien wel goed bezig, wel veel suikers bij je ontbijt en ik mis zuivel, maar goed dat je kookt!

Anders maar wachten tot je weer kan hardlopen, dan gaat het meestal wel snel, dat afvallen.
pi_77847977
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:46 schreef neen het volgende:
Volgens mij ben je sowieso al goed bezig Tyvole

Niemand trouwens die mijn zooi opruimt of eten voor me maakt
Ja, jij moet ophouden gemixte signalen af te geven en eens een vriendin nemen.
pi_77848009
quote:

[..]

Zo doen wij het ook! Sinds ik samenwoon met iemand die mijn kookkunsten waardeert is het zoveel leuker om te koken. En word ik er ook steeds beter in Voor 2010 was het goede voornemen om niet meer met pakjes te koken en dan word je ineens een stuk creativer in de keuken!

Edit: iedereen heeft dus die taakverdeling
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:51:30 #181
236335 neen
schone schijn
pi_77848101
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:47 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja, jij moet ophouden gemixte signalen af te geven en eens een vriendin nemen.
Je hebt gelijk, er moet nodig worden opgeruimd hier.
pi_77848257
Mijn vriendje kookt en doet de afwas. Hij kan de vaatwasser namelijk veeel beter inruimen dan ik !

En ik kreeg vanochtend ontbijt op bed !
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:56:37 #183
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77848279
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:56 schreef P.F het volgende:
Mijn vriendje kookt en doet de afwas. Hij kan de vaatwasser namelijk veeel beter inruimen dan ik !

En ik kreeg vanochtend ontbijt op bed !
Heb je een vriendje of een bediende?
pi_77848324
Jaloers ?
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:58:48 #185
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77848349
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:58 schreef P.F het volgende:
Jaloers ?
Nee .
pi_77848370
Dan vind ik het een stomme vraag!
pi_77848392
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:58 schreef P.F het volgende:
Jaloers ?
Best!
pi_77848465
Ik kan andere dingen weer heel goed !
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:01:58 #189
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77848489
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:59 schreef P.F het volgende:
Dan vind ik het een stomme vraag!
Dat mag!
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:03:06 #190
331 Merel
Be here now.
pi_77848529
TyVole, in welk buitenland woon je? Vriendinnetje van mij is 5 jaar geleden in Italië gaan wonen en daar heel erg afgevallen. Dat zou ik dus niet kunnen, ik zou me volvreten aan pasta en pizza
pi_77848572
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:03 schreef Merel het volgende:
TyVole, in welk buitenland woon je? Vriendinnetje van mij is 5 jaar geleden in Italië gaan wonen en daar heel erg afgevallen. Dat zou ik dus niet kunnen, ik zou me volvreten aan pasta en pizza
Niet onderschatten wat warmte doet. Ik was ook mega-dun toen ik in Zuid Frankrijk woonde! Je eet echt minder dan, als vanzelf.
pi_77848597
Ik was NIET blij vanochtend. Het begon met een geluid in de keuken, wat maar niet op leek te houden en waarvan ik midden in de nacht wakker werd. Ik had het nog wel onderzocht maar kon niks vinden, dus heb 2 x tegen de gootsteen geslagen in de hoop dat het op zou houden. Vanochtend kwam ik erachter dat de kraan gewoon nog openstond

Verder deed ik de gordijnen open en er lag gewoon WEER sneeuw %$#@#@@@@! Welke smurf heeft dit verzonnen?
Bovendien ben ik 2 keer op mijn gat gegaan vandaag, met een volle tas waar o.a. mijn laptop in zat.

*grom

Maar eh, er bestaan ergere dingen (zoals de moeder van Vik ) en ik ga vanaaf maar iets lekkers koken om de pijn te verzachten
pi_77848795
Koud!!
Sterkte met je moeder vik!

Lijstje
O: 2 boterhammen halverine/kifilet
L: 2 boterhammen fricandeau, 1 boterham sandwichspread
T: kiwi
S: toch maar geen sportschool, misschien 20 min crosstrainer, eerst moed verzamelen
D: spruitjes, gekookte aardappels, tartaartje, beetje mosterd
T: wat yoghurt of kwark
pi_77849127
Mijn lijstje voor vandaag, ik weet dat het niet veel soeps is. Veel te veel snelle koolhydraten.

O: klein stukje ciabatta met notenpaté (erg laat, tot 12 uur ofzo met koppijn in bed gelegen )
L: ciabatta ter grootte van een mini-afbakbroodje met yorkham
T: stukje vlaai, de gezondste die ik kan vinden, ws gewoon gistdeeg met fruit (we gaan koffiedrinken met vriendje's oma en die wil graag wat lekkers voor ons kopen)
D: aardappels, vlees en groente en zelfgeperst sinaasappelsap
T: misschien nog een klein puntje vlaai die over is van mijn moeder's verjaardag
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:48:26 #195
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_77850264
Lijstje (het is niet echt goed...)
o: banaan
t: 1,5 koffiekoek (moest blijkbaar ineens ok doen en anders val ik flauw...)
l: vies broodje met vies beleg (die Hongaarse broodjes zijn niets voor mij maar had honger en was het enige buiten gigantische chocoladeslagroomtaart)
t: koffie met een chocoladereepachtig
t: snoepjes gedeeld met andere stagair
d: tomaten-paprikasoep met boterham en omelet met champignon en paprika
t: magere yogurt met fruit (banaan appelsien kers)

En de planning voor morgen
o: magere yogurt met fruit (banaan pompelmoes appelsien)
t: banaan
l: 2 bruine broodjes met koolrabi appel wortelsalade op de trein naar budapest, en vanaf dan is het 6 dagen zien...

Wat klagen jullie over sneeuw, het is hier ook weer begonnen en er lag al 2 weken 10 cm... bweurg!
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_77851136
Nou ja sjaapje, je D maakt wel een en ander goed voor het geklungel van de rest van de dag, zullen we maar zeggen Goeie kans dat je die enorme honger kreeg omdat je met een banaan ontbeet? Is weinig, plus veel suiker. Volgende keer een tas platte kaas erbij
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:14:31 #197
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_77851185
Ik weet het maar was te laat uit mijn bed . En honger had ik niet echt maar moet wel genoeg gegeten hebben voor ik aan tafel sta, want soms duren die operaties plotseling 9 uur... En even vlug iets gaan eten zit daar niet in.
Och en ik ben echt zo een restricted eater, once you break it you better break it good...
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_77851633
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:31 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik ga even smsen!
Naar wie?

Broodjes bapao uit de vriezert zijn maar 28 ct . Terwijl de ook merkloze uit het koelvak 60 ct zijn. En ze kunnen allebei in de magnetron ... weer een soort budgetfood gevonden (en weer niet gezond. Ze hadden geen aanbieding voor groente, dus die moet ik thuis maar ergens vandaan halen vanavond).
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:33:11 #199
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77851790
Grutjes! Wat is het koud! Tas is gepakt, zo richting sportschool .

(Eigenlijk want ik heb nog niet zoveel zin )
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:34:58 #200
277802 _Calimero_
pi_77851853
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:05 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik was NIET blij vanochtend. Het begon met een geluid in de keuken, wat maar niet op leek te houden en waarvan ik midden in de nacht wakker werd. Ik had het nog wel onderzocht maar kon niks vinden, dus heb 2 x tegen de gootsteen geslagen in de hoop dat het op zou houden. Vanochtend kwam ik erachter dat de kraan gewoon nog openstond

Verder deed ik de gordijnen open en er lag gewoon WEER sneeuw %$#@#@@@@! Welke smurf heeft dit verzonnen?
Bovendien ben ik 2 keer op mijn gat gegaan vandaag, met een volle tas waar o.a. mijn laptop in zat.

*grom

Maar eh, er bestaan ergere dingen (zoals de moeder van Vik ) en ik ga vanaaf maar iets lekkers koken om de pijn te verzachten
*schudt hand* ik ben net 3x (zonder laptop, maar met trots) op mijn plaat gegaan en wel 20x zo bijna Ik werd echt agressief en was er zo klaar mee (heb ook geen goede winterschoenen) dat ik zojuist snowboots (laatste paar in mijn maat in heel de stad geloof ik) voor 120 euro heb gekocht. Belachelijk duur natuurlijk, maar liever dat, dan nog meer blauwe plekken en koude voeten
pi_77851910
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:28 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Naar wie?

Broodjes bapao uit de vriezert zijn maar 28 ct . Terwijl de ook merkloze uit het koelvak 60 ct zijn. En ze kunnen allebei in de magnetron ... weer een soort budgetfood gevonden (en weer niet gezond. Ze hadden geen aanbieding voor groente, dus die moet ik thuis maar ergens vandaan halen vanavond).
Dude, eet die rotzooi nou gewoon niet Kom op, je was zo goed bezig om het gesnoep en gevreet te schrappen, zet nu even door!
Als je goedkope groente zoekt: diepvriesdoperwtjes.
pi_77852133
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:37 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Dude, eet die rotzooi nou gewoon niet Kom op, je was zo goed bezig om het gesnoep en gevreet te schrappen, zet nu even door!
Als je goedkope groente zoekt: diepvriesdoperwtjes.

Maar dat van die doperwtjes is een goede voor de volgende keer! Kleine positieve noot: ik heb geen chips, koek, snoep of chocolade meegenomen. En daar had ik wel zin in (maar ik vond de verpakkingen te groot, uitgaande dat het toch opgaat vanavond zou ik dan flink misselijk zijn ).
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:49:53 #203
171422 LadyBlack
paint it black
pi_77852335

Jeetje, wat een eng bericht over Vikings moeder! Ik hoop dat ze gauw opknapt!

Mijn lijstje van vandaag:
O: 2 boterhammen, jam en vegaham
L: 2 boterhammen, smeerkaas en jam
T: dropjes
D: gnocchi met goedgevulde tomatensaus en misschien vega-gehaktballetjes
T: misschien een borreltje

Ohja, en na het eten (of terwijl ik kook) doet ook mijn vriend de afwas
pi_77852433
ik stop even met lezen (vanavond dan he) ik merk dat ik het moeilijk vind om te lezen hoe mensen praten over lekkers en snoep en snacks. ik heb erg last van externe eetprikkels en dat is een hele week goed gegaan, maar vanavond trek ik het even niet - ik word chagerijnig en krijg er trek van.

gauw avondeten maken, dan is t daarna wel weer over denk ik, maar dan ga ik mezelf niet weer pesten door hier of in t dieettopic over eten te lezen.
Kwak
pi_77852785
Oh, mijn lijst:
O: volle yoghurt
T: amandelen
L: 2 bruine bolletjes abrikozenjam light, blondie-ding (pindakaasbrownie met witte choco)
T: 2 appels
B: 2x half uur lopen
D: biefstukje met champignons & sherry, doperwtenpuree, boontjes erbij (of wat Meneer ook koopt)
T: port, wat zoutjes.
pi_77853045
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:28 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Naar wie?

Vriendje Hij smst wel, maar niet waar dat ding staat.. Een beetje beneden bij economie.. Bij een lift staat ie, dat weet ik nog wel..
pi_77853078
Ja kap eens met snacks eten, jullie jagen kwak weg!
pi_77853660
Keurige kantoordaglijst (vind ik dan he, commentaar mag best)
  • 5:15 Brinta
  • 8:00 2 roggebroodjes pindakaas
  • 10:00 2 roggebroodjes pindakaas
  • 12:00 zonnebank
  • 13:00 2 roggebroodjes pindakaas
  • 17:45 port
  • 18:00 avondeten: macaroni met plakjes lamsworst, ui, champignons, sperziebonen
                    toe: custardvla met stoofpeer
  • ik moet verrassend weinig
    pi_77854418
    Niets op aan te merken! Maar ik ben natuurlijk geen lid van het lijstjes-beoordeel-team

Ik kreeg vandaag nog een leuk compliment op mijn werk. Ik heb een collega die 1.55 is en behoorlijk rond en ze zei: "Ja, ik heb de pech dat ik klein ben, dan lijk je al snel dik. Maar jij bent zo lang, bij jou valt het helemaal niet op!" Ik moest er wel even om grinniken

Nu ga ik genieten van de huisgemaakte nasi van mijn vriend . En ik zie hem nu al druk pannen afdrogen, dus volgens mij valt er weinig op te ruimen nadien. Ik denk dat ik hem maar hou.
    pi_77854698
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 18:28 schreef sigme het volgende:
    Keurige kantoordaglijst (vind ik dan he, commentaar mag best)
  • 5:15 Brinta
  • 8:00 2 roggebroodjes pindakaas
  • 10:00 2 roggebroodjes pindakaas
  • 12:00 zonnebank
  • 13:00 2 roggebroodjes pindakaas
  • 17:45 port
  • 18:00 avondeten: macaroni met plakjes lamsworst, ui, champignons, sperziebonen
                    toe: custardvla met stoofpeer
  • Zonnebank op je werk?
      woensdag 10 februari 2010 @ 19:04:49 #211
    229513 Blurred86
    Live Positive
    pi_77855049
    hoi! Lijstje:

O: havermout met banaan pindakaas en lijnzaad
    L: volkoren tosti kaas met mosterd, dubbele vegapate +koffie met melk +1 gedroogde dadel
    T: 1 chocolade koffieleutje
    D: kikkererwtencurry met zilvervliesrijst
    T: koffie met melk
    T: yoghurt met druiven en muesli
    pi_77855145
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 18:55 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Zonnebank op je werk?
    Nee, zo gek is het nog net niet . Dat was de besteding van de lunchpauze. Past precies in een half uur: erheen lopen, zonnebaden, teruglopen.
    pi_77855150
    Lijstjestijd?

O: Brinta
    T: Pim's bij de thee
    L: 2 geroosterde volkoren boterhammen met appelstroop, gekookt eitje
    T: 150 gr kwark
    T: rode paprika
    D: pilav met spinazie, lenteuitjes en cashewnoten
      woensdag 10 februari 2010 @ 19:14:01 #214
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_77855382
    Zo, ik ben terug uit de sportschool. Alleen maar 20 minuten gelopen, maar was wel fijn..

Koffer is gepakt, sollicitatie is verstuurd, ik ben klaar om te gaan...

Lijstje:

O: banaan en appel door yoghurt met muesli
    L: 2 naan-broodjes, bakje sinaasappelyoghurt met muesli
    T: 2 knackebrod met roomkaas
    S: 20 minuten hardlopen
    T: banaan
    D: 2 kommen linzensoep en halve pizza
    T: ?
    pi_77855453
    ohja, mijn lijstje is min of meer t zelfde als ik gisteren zei, alleen geen boterhammen met ham gehad maar twee pistoletjes met fricandeau en een zakje wortelsalade - ik had me verslapen en moest dus lunch onderweg kopen.

morgenavond eet ik pannenkoeken, heb er nu al enorm zin in!! en zondag eet ik weer pannenkoeken, want mn melk moet op. maar dat geeft niet, want das goed voor mn calcium en vleesvrij, ook wel eens goed voor me! deze week is beetje raar. overmorgen weer uit eten en zaterdag is mn moeder jarig en geen idee wat ik daar te eten krijg...

(ja ik ben weer terug, ik had duidelijk honger daarnet, want nu ik gegeten heb deert t me niks meer)

sorry als ik trouwens niet zo reageerderig ben af en toe, of erg self-involved post. ik ben nu gewoon zo ontzettend bezig met mn eten. dat zou wel minder moeten worden naar mate ik langer bezig ben, zei de dietiste. maar t is nu nog allemaal moeilijk (al valt dat eigenlijk wel mee) en vooral spannend.

ik ga over drie kwartier mn eerste mineola/mandarijn sinds mn peutertijd aansnijden en proeven enzo... spannend!
    Kwak
    pi_77855854
    Succes met de mineola, Kwak!

Ik vind het fijn om je belevenissen te lezen. En ze zijn nog enorm ontopic ook. En zou je je niet sowieso minder verontschuldigen? Hoe dan ook: vooral doorgaan zo.
    pi_77856039
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 19:14 schreef AKnynke het volgende:
    Zo, ik ben terug uit de sportschool. Alleen maar 20 minuten gelopen, maar was wel fijn..

Koffer is gepakt, sollicitatie is verstuurd, ik ben klaar om te gaan...

Lijstje:

O: banaan en appel door yoghurt met muesli
    L: 2 naan-broodjes, bakje sinaasappelyoghurt met muesli
    T: 2 knackebrod met roomkaas
    S: 20 minuten hardlopen
    T: banaan
    D: 2 kommen linzensoep en halve pizza
    T: ?
    Dus niet al te veel last van je maag gekregen? Geniet ervan in Duitsland!
      woensdag 10 februari 2010 @ 19:33:41 #218
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_77856175
    Bruinbrood 5 snee
    Magere melk 1 beker 100

Roomkaas light (8%vet) 1 voor 1 snee
    Runderrookvlees 1 voor 1 snee
    Achterham 2 voor 1 snee Jam 1 voor 1 snee
    Cracottes Vital 2 stuks
    Volle yoghurt 1 schaaltje
    Aardappelen gebakken,... 2 opscheplepel
    Sla rauw zonder dressing 1 schaaltje
    Mosterd 3 theelepel
    Paprika rode rauw 1 stuks
    Ui gebakken 1 opscheplepel
    Spinazie à la crème 300 gram
    Doperwten met wortelen... 350 gram
    Biefstuk bereid,... 150 gram
    Peer 1 stuks
    Kiwi (alle soorten) 1 stuks 30
    Appel 1 stuks 60
    Stroopkoek 1 stuks
    Merci 2 staafje

Totaal 1855 ikcal.

Komt nog 4 cola berenburg bij.

Kwak, ik vind je zo ongelooflijk sterk al gaat het zo moeizaam, je weet en vooral je DURFT toe te geven dat het niet zo lekker gaat, respect hoor!
      woensdag 10 februari 2010 @ 19:39:50 #219
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_77856434
    Ohai! Ik begin nou ook wel benieuwd te worden naar die minneolas! Succes ermee, Kwak!

Lijstjestijd? Ik doe mee!

O: twee sneetjes met chocopasta ivm makkelijk kauwbaar
    T: banananananana
    L: twee sneetjes chocopasta
    T: mueslireep met amandelen
    D: hutspot met slavinkje

Eigen verdict: teveel suiker. Maar verder kan het ermee door.
    pi_77856446
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 19:16 schreef kwakz0r het volgende:
    ohja, mijn lijstje is min of meer t zelfde als ik gisteren zei, alleen geen boterhammen met ham gehad maar twee pistoletjes met fricandeau en een zakje wortelsalade - ik had me verslapen en moest dus lunch onderweg kopen.

morgenavond eet ik pannenkoeken, heb er nu al enorm zin in!! en zondag eet ik weer pannenkoeken, want mn melk moet op. maar dat geeft niet, want das goed voor mn calcium en vleesvrij, ook wel eens goed voor me! deze week is beetje raar. overmorgen weer uit eten en zaterdag is mn moeder jarig en geen idee wat ik daar te eten krijg...

(ja ik ben weer terug, ik had duidelijk honger daarnet, want nu ik gegeten heb deert t me niks meer)

sorry als ik trouwens niet zo reageerderig ben af en toe, of erg self-involved post. ik ben nu gewoon zo ontzettend bezig met mn eten. dat zou wel minder moeten worden naar mate ik langer bezig ben, zei de dietiste. maar t is nu nog allemaal moeilijk (al valt dat eigenlijk wel mee) en vooral spannend.

ik ga over drie kwartier mn eerste mineola/mandarijn sinds mn peutertijd aansnijden en proeven enzo... spannend!
    Heeeel veel succes, hoop zelfs voor je dat je hem enorm lekker vind
      woensdag 10 februari 2010 @ 19:41:28 #221
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_77856503
    Hoe zal het met viks moeder gaan??

Krijg jij niet wat te weinig vitamientjes maria??
      woensdag 10 februari 2010 @ 19:43:47 #222
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_77856582
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 19:26 schreef sigme het volgende:
    Succes met de mineola, Kwak!

Ik vind het fijn om je belevenissen te lezen. En ze zijn nog enorm ontopic ook. En zou je je niet sowieso minder verontschuldigen? Hoe dan ook: vooral doorgaan zo.
    Dat dus .

Hoe was de minneola?

Ik ben net terug van fietsen. Ik fiets beduidend beter als ik nog geen avondeten op heb van tevoren. Nu dus aan een bord pasta met veel groentes!
    pi_77856750
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 15:48 schreef anna82 het volgende:

[..]

Zo doen wij het ook! Sinds ik samenwoon met iemand die mijn kookkunsten waardeert is het zoveel leuker om te koken. En word ik er ook steeds beter in Voor 2010 was het goede voornemen om niet meer met pakjes te koken en dan word je ineens een stuk creativer in de keuken!

Edit: iedereen heeft dus die taakverdeling
    Erg herkenbaar. Hiervoor had ik een vriendje die alles lekker vond. Maar specifieke smaak had hij niet, dus al was het een simpel prakkie: boeiend! Nu heb ik een lover die ook echt smaak op prijs stelt en zelfs zijn eigen grenzen verlegt. Dat motiveert mij ook weer om meer de keuken in te gaan en echt mijn best te doen, waardoor ik weer meer van goed ten kan genieten en minder nodig heb

Anekdote: Schoonmoeder zegt: Jeroen je eet pasta Ik met mijn grote mond: ligt er gewoon aan hoe je het klaar maakt De pasta kwam uit iedereens neus, behalve uit die van mijn schoonmoeder, heel vreemd, haha

Lijst vandaag:

o: boterham met boter en snijworst en een banaan
    t: eetlepeltje cashewnootjes, ongezouten
    s: chiropraktor. Klinkt vreemd, maar dat kraken van mijn lijf moet bij mij echt om uit een rolstoel te blijven, maar kost heel veel energie
    l: zelfgemaakte frittata met aardappel, courgette en een klein beetje chorizo. 2 getoast brood met boter
    t: zelfgemaakt sapje van appel en wortel en warme chocomel (lekkere opwarmer als je pijn hebt)
    d: 125 gram volkorenpasta met heerlijke rode italiaanse saus met gehakt, aubergine en champignons, kappertjes en basilicum
    t: thee en water
    pi_77856886
    Hoi!
    Blij dat ik gister ben gaan hardlopen zeg Al ben ik niet in de illusie dat het morgen wel gaat lukkenbuiten..

Lijstje
    O: dubbele boterham chocopasta
    T: 2 kaakjes
    L: selderiesoep, 2 boterhammen met ananasroomkaas en 2 met gemalen biggetjes
    T: peer, appel
    B: half glaasje wijn, handje pinda's
    D: lasagna, wortelsalade

M'n meetprogramma komt uit op 1670 kcal, zo gaat het al de hele week ongeveer. Veel minder kcal eten lijkt me ook niet nodig.
      woensdag 10 februari 2010 @ 19:52:33 #225
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_77856901
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 19:30 schreef anna82 het volgende:

[..]

Dus niet al te veel last van je maag gekregen? Geniet ervan in Duitsland!
    t doet nog een beetje zeer, maar t valt mee geloof ik.

Thanks, ik vind het nog wat gek om te geloven dat ik weer zie. T voelt nu zo lang geleden...
      woensdag 10 februari 2010 @ 19:54:19 #226
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_77856967
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 19:48 schreef An24 het volgende:

[..]

Erg herkenbaar. Hiervoor had ik een vriendje die alles lekker vond. Maar specifieke smaak had hij niet, dus al was het een simpel prakkie: boeiend! Nu heb ik een lover die ook echt smaak op prijs stelt en zelfs zijn eigen grenzen verlegt. Dat motiveert mij ook weer om meer de keuken in te gaan en echt mijn best te doen, waardoor ik weer meer van goed ten kan genieten en minder nodig heb

Anekdote: Schoonmoeder zegt: Jeroen je eet pasta Ik met mijn grote mond: ligt er gewoon aan hoe je het klaar maakt De pasta kwam uit iedereens neus, behalve uit die van mijn schoonmoeder, heel vreemd, haha

Lijst vandaag:

o: boterham met boter en snijworst en een banaan
    t: eetlepeltje cashewnootjes, ongezouten
    s: chiropraktor. Klinkt vreemd, maar dat kraken van mijn lijf moet bij mij echt om uit een rolstoel te blijven, maar kost heel veel energie
    l: zelfgemaakte frittata met aardappel, courgette en een klein beetje chorizo. 2 getoast brood met boter
    t: zelfgemaakt sapje van appel en wortel en warme chocomel (lekkere opwarmer als je pijn hebt)
    d: 125 gram volkorenpasta met heerlijke rode italiaanse saus met gehakt, aubergine en champignons, kappertjes en basilicum
    t: thee en water
    Je hebt toch niet wortel en appel door de warme chocomelk gedronken??
      woensdag 10 februari 2010 @ 19:55:25 #227
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_77857019
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 19:52 schreef AKnynke het volgende:

[..]

t doet nog een beetje zeer, maar t valt mee geloof ik.

Thanks, ik vind het nog wat gek om te geloven dat ik weer zie. T voelt nu zo lang geleden...
    Ja viel Spass! Hoe lang heb je 'm nou niet gezien?
    pi_77857160
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 19:54 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Je hebt toch niet wortel en appel door de warme chocomelk gedronken??
    nee jakkie
      woensdag 10 februari 2010 @ 20:02:22 #229
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_77857307
    Puff, dat doe je netjes! zeker niet onder gaan zitten, misschien meer fruit en groente??
    Wat zijn gemalen biggetjes?

Beterschap Nynke!
    pi_77857776
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 20:02 schreef uniekhoorn het volgende:
    Puff, dat doe je netjes! zeker niet onder gaan zitten, misschien meer fruit en groente??
    Wat zijn gemalen biggetjes?
    Dit:
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 21:16 schreef Merel het volgende:

[..]

pi_77857902
    Ik heb smeerkaas gekocht in het kader van nieuwe dingen proberen !
      woensdag 10 februari 2010 @ 20:18:09 #232
    331 Merel
    Be here now.
    pi_77857928
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 19:48 schreef An24 het volgende:

Als je dan toch aan het opscheppen bent over je kookkunsten, moet je toch eigenlijk ook wel vertellen over je TV-optreden, vind je niet?
    pi_77858031
    jullie vinden het vast hilarisch en onherkenbaar, maar ik heb 1 partje minneola helemaal opgegeten zonder kokhalzen.

toen kon ik even niet meer hebben, dus heb m strak in plasticfolie verpakt en ga morgen proberen 2 partje of misschien wel meer te eten.

details
    SPOILER
    waar een mens al blij mee kan zijn

weet iemand trouwens hoe lang die conference peren die nu bij de AH in de bonus zijn nog moeten rijpen op de schaal? ze zijn nu nog keihard volgens mij...
    Kwak
      woensdag 10 februari 2010 @ 20:20:55 #234
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_77858053
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 19:55 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja viel Spass! Hoe lang heb je 'm nou niet gezien?
    Fünf Wochen...
      woensdag 10 februari 2010 @ 20:21:39 #235
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_77858079
    Even in een papieren zak doen met een banaantje erbij kwak, dan rijpen ze sneller
      woensdag 10 februari 2010 @ 20:22:02 #236
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_77858100
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 20:20 schreef kwakz0r het volgende:
    jullie vinden het vast hilarisch en onherkenbaar, maar ik heb 1 partje minneola helemaal opgegeten zonder kokhalzen.

toen kon ik even niet meer hebben, dus heb m strak in plasticfolie verpakt en ga morgen proberen 2 partje of misschien wel meer te eten.

details
    SPOILER

weet iemand trouwens hoe lang die conference peren die nu bij de AH in de bonus zijn nog moeten rijpen op de schaal? ze zijn nu nog keihard volgens mij...

Die peren, ik zou ze laten rijpen totdat ze lekker zacht zijn. Gewoon op knijpbaarheid doen..
      woensdag 10 februari 2010 @ 20:22:32 #237
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_77858125
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 20:20 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Fünf Wochen...
    Jeetje! Ik kan me niet voorstellen dat ik Duvel zo lang niet zou zien ! Lijkt me echt heel moeilijk .
      woensdag 10 februari 2010 @ 20:23:22 #238
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_77858165
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 20:22 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Jeetje! Ik kan me niet voorstellen dat ik Duvel zo lang niet zou zien ! Lijkt me echt heel moeilijk .
    Tis ook helemaal niet leuk. Maar, tis des te leuker als je elkaar weer ziet. Helaas ben ik ongesteld..
    pi_77858183
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 20:22 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Die peren, ik zou ze laten rijpen totdat ze lekker zacht zijn. Gewoon op knijpbaarheid doen..
    mja, ik maak me dus juist een beetje zorgen om te zachte peren. denk dat ik ze makkelijker kan eten als ze harder zijn. appels lust ik ook het liefste keihard. maar ik weet niet hoe harde peren smaken versus zachte.

heb wel de hele tijd t gevoel dat dat mandarijnding nu nog helemaal achterin mn keel zit ipv braaf in mn maag. maar dat zal wel tussen mn oren zitten.
    Kwak
    pi_77858210
    Hurray voor kwak! .
      woensdag 10 februari 2010 @ 20:24:27 #241
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_77858236
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 19:33 schreef uniekhoorn het volgende:Kwak, ik vind je zo ongelooflijk sterk al gaat het zo moeizaam, je weet en vooral je DURFT toe te geven dat het niet zo lekker gaat, respect hoor!
    Grappig dat we zo'n andere kijk op de zaak hebben, want ik ben juist van mening dat het wél lekker gaat! Kwak herkent valkuilen, gaat ze uit de weg, let goed op haar eetpatroon, vermijdt uitschieters, haalt zelfs iets gezonds als ze eten moet halen.... ik ben trots!
      woensdag 10 februari 2010 @ 20:24:48 #242
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_77858249
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 20:23 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

mja, ik maak me dus juist een beetje zorgen om te zachte peren. denk dat ik ze makkelijker kan eten als ze harder zijn. appels lust ik ook het liefste keihard. maar ik weet niet hoe harde peren smaken versus zachte.

heb wel de hele tijd t gevoel dat dat mandarijnding nu nog helemaal achterin mn keel zit ipv braaf in mn maag. maar dat zal wel tussen mn oren zitten.
    Ik vind te harde peren echt niet lekker... dan zijn ze nog niet zoet en is het net alsof je op een tak kauwt ofzo .
      woensdag 10 februari 2010 @ 20:24:51 #243
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_77858252
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 20:23 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Harde peren zijn niet lekker. Peren horen zoet en sappig te zijn..Appels horen stevig te zijn. Geen appels met peren vergelijk he!
    pi_77858257
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 20:20 schreef kwakz0r het volgende:

details
    SPOILER

Hilarisch inderdaad
    Herkenbaar... Alleen dat ik bij grapefruits alle velletjes van de partjes pel dus wel stukken minder erg dan jij!
      woensdag 10 februari 2010 @ 20:25:21 #245
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_77858269
    Harde peren zijn wat droog van structuur en smakeloos. Half rijp zijn ze het lekkerste. Nog stevig maar wel smaakvol.
      woensdag 10 februari 2010 @ 20:26:49 #246
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_77858344
    Ik vind peren lastig, ze zijn vaak té hard of juist té zacht. Onhandig fruit.
    pi_77858382
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 20:24 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Harde peren zijn niet lekker. Peren horen zoet en sappig te zijn..Appels horen stevig te zijn. Geen appels met peren vergelijk he!

Veel plezier morgen! Had ik nog niet gezegd.
    pi_77858384
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 20:24 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Grappig dat we zo'n andere kijk op de zaak hebben, want ik ben juist van mening dat het wél lekker gaat! Kwak herkent valkuilen, gaat ze uit de weg, let goed op haar eetpatroon, vermijdt uitschieters, haalt zelfs iets gezonds als ze eten moet halen.... ik ben trots!
    ik denk dat uniek dat ook wel een beetje bedoelde, zo las ik het althans... ik vind t fijn dat jullie trots zijn, dat helpt ook echt.

deze week is gewoon 100% anders dan vorige week, omdat het drukker is met uitjes en etentjes en omdat ik een beetje onhandig boodschappen heb gedaan (misshcien eet ik zondag wel iets anders dan pannenkoeken, hangt even af van de zaterdag. dan flikker ik dta halve pak melk wel gewoon weg )

ik probeer i.e.g. zonder de panikeren er elke dag het beste van te maken. ben zelf ook best wel trots.
    Kwak
      woensdag 10 februari 2010 @ 20:28:38 #249
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_77858433
    Nah, ik vind dat je het echt fantastisch doet kwak .
    pi_77858450
    ik denk dat ik met de peren op mn neus en handen afga. als ik ze nog niet eng zacht vind voelen, en wel al lekker vind ruiken dan ga ik m aansnijden denk ik. ik heb expres de conference genomen omdat die harder en groener waren dan de doyenne du comice... 0 verstand van fruit...
    Kwak
    pi_77858498
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 20:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
    Nah, ik vind dat je het echt fantastisch doet kwak .
    Dat dus! En wat sigme zei, leuk (for lack of a better word) om te lezen hoe het je vergaat.
      woensdag 10 februari 2010 @ 20:30:42 #252
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_77858512
    Conference is ook veel lekkerder dan Doyenne. De structuur is ook smaakvoller.Doyenne wordt snel papperig.
    pi_77858561
    Stay with me, let's just breathe.
    It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
    pi_77858580
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 20:18 schreef Merel het volgende:

[..]

Als je dan toch aan het opscheppen bent over je kookkunsten, moet je toch eigenlijk ook wel vertellen over je TV-optreden, vind je niet?
    Haha, wie is de chef is deze maand al een jaar geleden.....aanstaande zaterdag laatste deel van de restaurantbonnen opmaken

Kwak: is het erg vreemd als ik trots op je ben Knap als je zo grenzen kunt verleggen! Vind het super goed hoe je dat gedaan hebt, bikkel
    pi_77858586
    Papperige peren

Peren
    It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
    pi_77858597
    mooi! dan had ik goed gegokt! (ze zaten ook vol bruine plekken en strepen en butsen).

ben met appels ook vrij kieskeurig, maar das gewoon een kwestie van smaak, niet van fobieën. veel van de nieuwere rassen vind ik wel lekker, jonagold ook, maar fuji en gala niet (melige bende) en vooral elstar vind ik echt niet lekker... braeburn en granny heb ik geen mening over....die zijn zuur en "niet vies"
    Kwak
      woensdag 10 februari 2010 @ 20:32:38 #257
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_77858598
    Def. lijstje:
    O: 250 ml viervruchtenyoghurt
    L: 3 (kleine) boterhammen met pindakaas
    T: speculaasje
    T: 1 chocolate chip cookie
    S: RPM
    D: 1 1/2 bord macaroni

De minneola's zitten nog steeds in mn tas .
      woensdag 10 februari 2010 @ 20:32:49 #258
    229513 Blurred86
    Live Positive
    pi_77858603
    Ik vind harde peren juist wel lekker hoor, en zachte peren eigenlijk ook

Gewoon op je eigen gevoel afgaan lijkt me inderdaad het beste Kwak

En gefeliciteerd met je minneola-overwinning
      woensdag 10 februari 2010 @ 20:33:54 #259
    229513 Blurred86
    Live Positive
    pi_77858644
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 20:30 schreef Tinkepink het volgende:
    Conference is ook veel lekkerder dan Doyenne. De structuur is ook smaakvoller.Doyenne wordt snel papperig.
    Ik vind Doyenne juist lekkerder en smaakvoller
      woensdag 10 februari 2010 @ 20:35:17 #260
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_77858714
    Echt? ik heb bij een groenteboer gewerkten wij moesten altijd de doyenne coference adviseren.
    pi_77858741
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 20:35 schreef Tinkepink het volgende:
    Echt? ik heb bij een groenteboer gewerkten wij moesten altijd de doyenne adviseren.
    Foutje?
      woensdag 10 februari 2010 @ 20:36:52 #262
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_77858805
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 20:35 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Foutje?
    Ja.
    pi_77858912
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 20:36 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja.
    Ik moest even twee keer lezen!
    pi_77859044
    gut ik maak een perendiscussie los
    Kwak
      woensdag 10 februari 2010 @ 20:42:38 #265
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_77859082
    Late reactie, maar Uniek: ik heb zowel fruit als groente op toch?

Goed bezig, kwakkert! Babysteps at a time
    pi_77859212
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 20:41 schreef kwakz0r het volgende:
    gut ik maak een perendiscussie los
    Zijn we ook eens ontopic
    pi_77859555
    ja, daarom bloedt het ook meteen dood
    Kwak
    pi_77859636
    Ik stond vandaag ook te twijfelen bij de peren En bij al het andere fruit.. Heb uiteindelijk alleen maar 5 bananen meegenomen
    pi_77859652
    Ik weet nooit of ik die peren per 4 verpakt moet nemen of die losse
    pi_77859731
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 20:54 schreef P.F het volgende:
    Ik weet nooit of ik die peren per 4 verpakt moet nemen of die losse
    per 4 zijn ze al eetrijp, los moeten ze nog even rijpen... die waren in de bonus, de andere niet...
    Kwak
      woensdag 10 februari 2010 @ 20:56:49 #271
    229513 Blurred86
    Live Positive
    pi_77859768
    Los natuurlijk, dan kun je ze zelf uitkiezen!
    pi_77859866
    Ik heb an trouwens wel eens gezien
      woensdag 10 februari 2010 @ 20:59:57 #273
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_77859921
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 20:58 schreef P.F het volgende:
    Ik ook .
    pi_77859986
    Ik heb vanmiddag 4 kilo aardappelen, 2 kilo sinaasappels, 1 kilo appels, 3 paprika's, een komkommer en een bak champignons, in een shopper, gekocht voor 5 euro. .
    pi_77860006
    bier drinken in de bestuurskamer met youtubefilmpjes!!!!
    Ja doei.
    pi_77860035
    Waar? Dat klinkt relax!

Ik wou bij de albert zweyn allemaal fruit en groente inslaan, maar toen bedacht ik mij dat ik dat beter ergens anders kon doen !
    pi_77860070
    Oh, en een kilo uien! Bij de normaal veel te dure buurtsuper, 't was een actie.
    pi_77860137
    met kappertjes, paprika?tappenade en die dan vullen met uitgeholde paprika's en dan in de oven: lekker
      woensdag 10 februari 2010 @ 21:04:34 #279
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_77860162
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 21:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Oh, en een kilo uien! Bij de normaal veel te dure buurtsuper, 't was een actie.
    wow, dat is wel heel goedkoop ja. Maar wat doe je in hemelsnaam met 4 kilo aardappelen?
    pi_77860194
    Een gewone zak is 5 kilo.. Valt mee toch..
    pi_77860318
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 21:04 schreef AKnynke het volgende:

[..]

wow, dat is wel heel goedkoop ja. Maar wat doe je in hemelsnaam met 4 kilo aardappelen?
    Een paar keer hutspot eten, aardappelpuree, dan is het zo op hoor. En anders maar niet, voor die 5 euro... .
      woensdag 10 februari 2010 @ 21:07:36 #282
    229513 Blurred86
    Live Positive
    pi_77860336
    Dat hangt er maar vanaf wat je gewoon noemt hoor
    Volgens mij is 2 kilo 'normaal'.
    Ik koop zelf altijd zakken van 1 of 1.5 kilo, oude aardappelen zijn vies!
      woensdag 10 februari 2010 @ 21:09:54 #283
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_77860424
    Ik eet echt bijna nooit aardappelen, en je kunt ze hier ook los kopen. Dus dan een keer 5 ofzo voor de hutspot en dan is het weer goed voor 2 weken..
    pi_77860450
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 21:07 schreef Blurred86 het volgende:
    Dat hangt er maar vanaf wat je gewoon noemt hoor
    Volgens mij is 2 kilo 'normaal'.
    Ik koop zelf altijd zakken van 1 of 1.5 kilo, oude aardappelen zijn vies!
    "normaal" bij ons op dorp was een zak van 10 kilo halen bij de boer dus ik vind 4 kilo niet zo vreemd. heb zelf ook 3 kilo liggen, en die krijg ik wel op voor t oud is, grotendeels dan...eet paar keer per week aardappel, 250 gram geschild gewicht per keer...
    Kwak
      woensdag 10 februari 2010 @ 21:11:44 #285
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_77860520
    Ik krijg 2 kg vaak al niet op, tenzij ik stamppot maak... ik vind (gekookte) aardappelen niet zo lekker.
      woensdag 10 februari 2010 @ 21:12:48 #286
    331 Merel
    Be here now.
    pi_77860582
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 20:58 schreef P.F het volgende:
    Ik ook

Die foto op m'n hyves met die capuchon op is door haar gemaakt
      woensdag 10 februari 2010 @ 21:14:32 #287
    331 Merel
    Be here now.
    pi_77860664
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 21:12 schreef Merel het volgende:

Toen was ik trouwens wel op m'n zwaarst denk ik, schrok best toen ik die foto's zag, vond mezelf zo vol. Toen woog ik 72 kilo ofzo. En toen ging het naar 65. Nu dus 68,5 En ik wil 62.
    pi_77860718
    Met z'n tweeën eet je toch al snel een halve kilo aardappels per keer hoor. En al gooi je wat weg, dan is het waarschijnlijk nog goedkoper dan een kleinere zak ergens anders.
    Je kunt heel veel lekkere dingen met aardappel maken, zeker als het echt winter is zoals nu.
      woensdag 10 februari 2010 @ 21:15:46 #289
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_77860730
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 21:12 schreef Merel het volgende:

[..]

Ik ook

Die is stoer!
      woensdag 10 februari 2010 @ 21:17:07 #290
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_77860800
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 20:24 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik ook
    Kwak las het goed, ben niet zo handig in het juist uitdrukken

Weltrusten lieve slankies
      woensdag 10 februari 2010 @ 21:18:05 #291
    229513 Blurred86
    Live Positive
    pi_77860864
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 21:10 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

"normaal" bij ons op dorp was een zak van 10 kilo halen bij de boer dus ik vind 4 kilo niet zo vreemd. heb zelf ook 3 kilo liggen, en die krijg ik wel op voor t oud is, grotendeels dan...eet paar keer per week aardappel, 250 gram geschild gewicht per keer...
    Dat 'normaal' baseerde ik op de AH hier die de meeste soorten aardappelen in twee kilo zakken verkoopt en dan een paar grotere en een paar kleinere. Voor mij zelf is 1 kilo eigenlijk al te veel, dat wordt al oud voor ik het op heb. Al moet ik wel zeggen dat ik erg kieskeurig ben wat aardappelen betreft,en ik haal 200g geschild niet eens. Het liefst zou ik alleen maar nieuwe aardappelen eten, met schil
    Het zal er wel aan liggen dat ik niet Nederlands ben en dus niet opgegroeid met agv maaltijden
    pi_77861256
    Trusten Uniekhoorn!

Ha, wij hadden laatst een 5 kilo zak aardappelen gekocht en omdat we nogal klein behuisd zijn lag die zak op het balkon (net als de stofzuiger, de voorraad fruit, al ons gereedschap en een x-aantal paar schoenen ). Een week vrieskou later wilden we stamppot maken met die aardappelen, dus geschild en in de pan, komt me daar toch een ranzige lucht vanaf! Ik weet niet precies wat voor chemische reacties er tot stand zijn gekomen, maar aardappelen zijn dus niet geschikt om in te vriezen!

Ik ben nu wel benieuwd of iemand An als de chef zag?
      woensdag 10 februari 2010 @ 21:25:56 #293
    22930 Wolve000
    Het loopt wel los
    pi_77861316
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 21:01 schreef motorbloempje het volgende:
    bier drinken in de bestuurskamer met youtubefilmpjes!!!!
    pi_77861369
    whehe, kom je me zo halen met de auto
    Ja doei.
    pi_77861385
    maar niet nu al, want ik mag nog niet weg van Iris! !
    Ja doei.
    pi_77861466
    * Sarabi lurkt toch maar weer eens mee
    pi_77861537
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 21:18 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

Dat 'normaal' baseerde ik op de AH hier die de meeste soorten aardappelen in twee kilo zakken verkoopt en dan een paar grotere en een paar kleinere. Voor mij zelf is 1 kilo eigenlijk al te veel, dat wordt al oud voor ik het op heb. Al moet ik wel zeggen dat ik erg kieskeurig ben wat aardappelen betreft,en ik haal 200g geschild niet eens. Het liefst zou ik alleen maar nieuwe aardappelen eten, met schil
    Het zal er wel aan liggen dat ik niet Nederlands ben en dus niet opgegroeid met agv maaltijden
    oeh *ril* ik háát nieuwe aardappelen... ik lust alleen kruimige, door de stamppot, gebakken, of geprakt met jus of boter/margarine erdoor heel hollands ja
    Kwak
    pi_77861643
    DaD je site is stuk !
    pi_77861703
    Ja doei.
      woensdag 10 februari 2010 @ 21:36:30 #300
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_77861869
    Ik ben 50% rechts
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
    pi_77862039
    gefeliciteerd! !
    Ja doei.
    pi_77862053
    ! dus..
    Ja doei.
      woensdag 10 februari 2010 @ 21:40:35 #303
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_77862075
    hij is vol he!?!
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')