Je moet ook niet aan je platjes voelenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:02 schreef ColdFeet het volgende:
Ohhh Vik, wat schrikken! Sterkte!
Sigme, platte kaas is pretty much gewoon kwarkIk vind het ook een malle uitdrukking, nu ik er zo eens over nadenk. Net als je plattekes voelen
Tis wel grappig om te lezen....quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:03 schreef Sjaapje het volgende:
Heel veel sterkte Viking!
Platte kaas is inderdaad kwark denk ik. De appelsien zat er bij, de wortel en de rijstwafel werden een halfuurtje later opgegeten...
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Klinkt als een fijn lijstje An, maar ik ben echt slecht in het beoordelen van lijstjes.
Mijn mening is een slecht referentiepunt. Beter hoor je iets van kwak, sigme, coldfeet, mini, uniek, etcquote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:16 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik ben het ook een beetje kwijt, daarop pleur ik ze hier neer ter beoordeling
I rest my casequote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:21 schreef ColdFeet het volgende:
An, ik ben er niet wild vanSmeerkaas en smeerworst, brrr. Je lunch is echt behoorlijk licht, ik ben geen fan van eierkoeken en je D is ook wat licht (of je moet veel aardappel hebben gegeten).
En light ijs is echt verschrikkelijke rotzooiKun je niet veel beter een bol minder nemen en dan gewoon roomijs?
misschien dat ik het daarom niet luste, want ik deed er steeds véél meer in. Je merkt pas dat het zo dikkig wordt als het al te laat is, itt tot brintaquote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:26 schreef sigme het volgende:
[..]
6 eetlepers havermout in 200ml melk? Heb je een fijne weegschaal, zodat je kan wegen hoeveel havermout dat is? (Als ik 6 eetlepels havermout in minder dan een kwart liter melk gooi, wordt dat geen pap maar beton.) Ik denk dat je lijstje redelijk ok is, al vind ik het diner wat licht.
Juist heel veel groenten...bijna 200 gram peultjes met champignons en nu zit ik volquote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:21 schreef ColdFeet het volgende:
An, ik ben er niet wild vanSmeerkaas en smeerworst, brrr. Je lunch is echt behoorlijk licht, ik ben geen fan van eierkoeken en je D is ook wat licht (of je moet veel aardappel hebben gegeten).
En light ijs is echt verschrikkelijke rotzooiKun je niet veel beter een bol minder nemen en dan gewoon roomijs?
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:26 schreef ColdFeet het volgende:
OK, ik heb bij iedereen wat te zeikenCali, waarom die lepel pasta? Vertel me alsjeblieft dat je niet vanmorgen vroeg met een lepel in de pot hebt zitten hengelen en het zo hebt opgelikt (*rolt met ogen
). Puike lijst trouwens, dat wel.
Maria, je weet dat die Eat-Naturalgevallen echt alleen zijn voor als je omvalt van de honger en er verder niets anders is? Puff, Likkepot?
Die van Co is wel nice (bietjes!), zij het misschien net iets te low-cal naar mijn zin.
Jij houdt je niet aan de voorgeschreven rustdagen!!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:20 schreef MevrouwPuff het volgende:
Verder heb ik nog Evy les 13 gedaan in een best grote ronde, zodat ik niet zo goed wist waar ik precies liep en of ik wel een beetje binnen een redelijke afstand bleef...Gelukkig was ik na een kwartier langer dan de evyles wel thuis.
Dan heb je denk ik echt wat te weinig gegeten, vandaag.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:26 schreef An24 het volgende:
[..]
Juist heel veel groenten...bijna 200 gram peultjes met champignons en nu zit ik vol![]()
En ik kan de lightijs ook gewoon niet nemen, maar had zin in zoet![]()
Overigens heb ik de koffie, cola light, snoep en chips al zo goed als verbannen, dus alles op zijn tijd
Het is budgettechnisch zeer verantwoord voor mijn negatieve saldo zonder inkomsten op dit moment en lekkerder dan tonijn uit blik. Al staat het een stuk sjieker om 'uit blik' weg te laten natuurlijkquote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Makreel uit blik klinkt echt... ffffiieees
Leg dat van de appeltaart en eierkoek dan eens uit? Qua calorieën wint de appeltaart, maar daar zitten meer voedingsstoffen in...bedoel je dat?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dan heb je denk ik echt wat te weinig gegeten, vandaag.
't Is altijd een lastig evenwicht tussen jezelf wel lekkere dingen toestaan, maar niet teveel snoepen. Ik ben meer enthousiast over de appeltaart dan over de eierkoek; als je dan wat 'fouts' neemt, neem dan in ieder geval iets echt lekkers
Light ijs, brrrr. Lees de verpakking eens
Ik krijg een beetje zo'n Sheba-erlebnis erbijquote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:30 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Het is budgettechnisch zeer verantwoord voor mijn negatieve saldo zonder inkomsten op dit moment en lekkerder dan tonijn uit blik. Al staat het een stuk sjieker om 'uit blik' weg te laten natuurlijk
Ik weet! Hij was voor in de trein, toen ik i.v.m. haast nog niks anders bij me hadquote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:26 schreef ColdFeet het volgende:
Maria, je weet dat die Eat-Naturalgevallen echt alleen zijn voor als je omvalt van de honger en er verder niets anders is?
Ja, ik ben ook benieuwd! Om de een of andere duistere reden denkt mijn vriendje dat eierkoeken gezond zijn en ik krijg dat maar niet uit zijn hoofd. Ik heb wetenschappelijke feiten nodig om deze rationele man te overtuigen!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:31 schreef An24 het volgende:
[..]
Leg dat van de appeltaart en eierkoek dan eens uit? Qua calorieën wint de appeltaart, maar daar zitten meer voedingsstoffen in...bedoel je dat?
Haha, gezegend met een goed geheugen en ik 'zag' je ineens veel sneller vooruit gaan dan ik zelfquote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:39 schreef MevrouwPuff het volgende:
Anne: je hebt goed opgelet!Vanmiddag was ik om vier uur al klaar en na een frustrerende middag 'op het krukje zitten' was ik wel toe aan iets om m'n gedachten ervan af te zetten. Zou het erg zijn dan, qua blessurekans en spierpijn? Les 14 ga ik btw niet morgen doen, ik schrok ervan toen ik hoorde wat je dan gaat lopen
De appeltaart bevat zeker meer kcal, en voor dat beetje appel hoef je 't ook niet te doen, maar (zelfgemaakte) appeltaart is echt iets lekkers, een traktatie. Als je dan af en toe als het je wordt aangeboden een stukje neemt, is dat niet zo'n ramp voor je lijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:31 schreef An24 het volgende:
[..]
Leg dat van de appeltaart en eierkoek dan eens uit? Qua calorieën wint de appeltaart, maar daar zitten meer voedingsstoffen in...bedoel je dat?
Ik ook. Word altijd misselijk van appeltaart.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:05 schreef Tinkepink het volgende:
Zo zie je maar dat smaak iets persoonlijks is. Ik vind eierkoeken lekkerder dan appeltaart.
Das idd persoonlijke smaak dan. Ik vind eierkoek echt lekker en ontbijtkoek ook. En ja, ik heb idd ook een hele "fijne smaak" , maar zeg expres ook: ik kan ook genieten van de simpele dingen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:04 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
De appeltaart bevat zeker meer kcal, en voor dat beetje appel hoef je 't ook niet te doen, maar (zelfgemaakte) appeltaart is echt iets lekkers, een traktatie. Als je dan af en toe als het je wordt aangeboden een stukje neemt, is dat niet zo'n ramp voor je lijn.
Eierkoeken zijn saai en droog en niet echt lekker enzo. en voor je het weet eet je ze elke dag, omdat die zak er toch nog ligt.
Misschien is het mijn persoonlijke voorkeur, maar ik heb liever af en toe iets echt lekkers, dan steeds middelmatige producten te eten om mijn hang naar zoet te bevredigenZelfde geldt voor light-ijs. En als ik het mij goed herinner, ben jij best een liefhebber van lekker eten (van dat kookprogramma, toch?); ga dan voor het beste en het lekkerste, in plaats van voor suffe dingen als ontbijtkoek en eierkoek.
Sterkte!! Maar bij een hartaanval val je toch flauw?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:54 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb even met m'n vader gebeld en die klonk wel vrij relaxed, dus ik denk dat ik me geen zorgen hoef te maken vooralsnog. Ze kreeg het vanmiddag ineens heel koud en toen heeft m'n vader haar naar het zkh gebracht. En daar hebben ze dus geconstateerd dat ze ws een hartaanval heeft gehad. Ze heeft ook longontsteking momenteel en ik hoorde iets over een virus in het bloed, dus ze zijn haar nu uitgebreid aan het onderzoeken en ze moet een paar dagen tot een week blijven. Iig is ze nu in goede handen, maar ik houd m'n telefoon wel in de buurt natuurlijk. Just in case...
Gaat dat over likkepot? Lekker gemalen varkentjesquote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:39 schreef MevrouwPuff het volgende:
* MevrouwPuff schiet meteen in de verdediging!![]()
CF: het is slecht yeah i know, en ik heb de ingrediëntenlijst zelfs gelezen! Raar dat ik het nog eet inderdaadmaar m'n vriend had het gekocht, het is de enige vleeswaar die ik in huis heb en ik vind het zonde om eten weg te gooien.
ajuin = ui?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:40 schreef Sjaapje het volgende:
Mijn lijstje voor vandaag
7u: 2 boterhammen; confituur (met extra fruit van de Lidl, thuis eet ik altijd zelfgemaakt...) en kruidenkaas en 100 ml fruitsap
10u: 2 koffies zwart met koffiekoek (geen idee hoe dat in Nederland noemt, zoiets dat je bij de bakker koopt)
16u: 2 borden 'zelfgemaakte' soep (poedersoep geupdate met paprika, ajuin en tomatenpuree met 2 boterhammen kruidenkaas
18u: tas magere platte kaas met aarbei, appelsien, wortel, rijstkoek
19u: 40 min lopen
20u: heel veel spruitjes met gebakken aardappel en modzarellaburger
24u: misschien een biertje pintje op Erasmusfeestje maar zal vooral cola light worden...
Is wel grappig tijdens mijn studentenleven at ik dus niet veel, en tijdens stage/werk eet ik massa's, lang leve de omgekeerde wereld...
En bedankt iedereen voor het welkom, vond het best wel spannend zo posten
Edit: ik denk dus nederlands als ik dit schrijf, en dan komt er zoiets uit als biertje, waar haal ik het...
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:16 schreef P.F het volgende:
[..]
ajuin = ui?
appelsien is dat sinaasappelsap of sinaasappel?
en ik dacht dat een tas een kopje was?
quote:Marmelade is een soort jam waarin de schillen van citrusvruchten en andere vruchten met het vruchtvlees worden meeverwerkt en hierdoor een wat bitter-zoete smaak heeft. Oranjemarmelade is hiervan het bekendste voorbeeld.
Het woord "marmelade" is ontleend aan de Portugese naam van de kweepeer, marmelo
Ahaaquote:Jam of confituur is een voedingsmiddel bestaande uit een pasta van vruchten, dat op diverse wijzen wordt toegepast, waaronder als broodbeleg en in gebak.
quote:Naast jam bestaat er ook confituur en marmelade. Ze worden alle drie op dezelfde manier gemaakt, met dit verschil:
* In confituur worden hele vruchten gebruikt, al kan het zijn dat tijdens de bereiding vruchten stuk gaan.
* Bij de bereiding van jam worden de vruchten gepureerd of tijdens de bereiding fijngehakt.
* Bij de bereiding van gelei wordt alleen het sap van de vruchten gebruikt.
* Marmelade wordt gemaakt met (de schillen van) citrusvruchten en heeft hierdoor een bitterzoete smaak.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:16 schreef Merel het volgende:
[..]
Gaat dat over likkepot? Lekker gemalen varkentjes
Nope.quote:
en dit:quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:16 schreef _Calimero_ het volgende:
Ik houd jullie niet meer bij![]()
Sterkte voor Viking en verder heb ik geen idee wat er zoal aan de hand is.
was vandaag op een congres dus mijn lijstje is niet echt om over naar huis te schrijven, maar here goes:quote:
Ik zag dat topic toevallig in de AT staan en ik dacht: leuke mooie foto's, maar meer om aan mijn vriendje te geven of zo. Ik zou er zelf niet posten..quote:
Ik was jong, naïef, en ervan overtuigd dat m'n lichaam het enige was wat ik te bieden had. Ik had toen wel nog best een oké lijf, al zeg ik het zelf.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:48 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik zag dat topic toevallig in de AT staan en ik dacht: leuke mooie foto's, maar meer om aan mijn vriendje te geven of zo. Ik zou er zelf niet posten..
En toen was ik benieuwd wie wel!
Hehe ja, ik had niet zo'n honger maar wel zin in yoghurt en ik vond dat ik groente moest eten maar had geen boodschappen gedaan en had nog wel doperwtjes en worteltjes in de kast staan. Ik heb ze niet door de yoghurt gedaan hoorquote:
Ja die zijn ook mooi!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik was jong, naïef, en ervan overtuigd dat m'n lichaam het enige was wat ik te bieden had. Ik had toen wel nog best een oké lijf, al zeg ik het zelf.. Tegenwoordig komt het niet meer in me op.
Dat komt goed...Ik eet er nog geen twee per week, anders zou het niet lekker meer zijnquote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:22 schreef ColdFeet het volgende:
[..]en confituur is gewoon jam.
An, wel, 't is natuurlijk je eigen keuze wat je wel en niet eet, maar kijk uit met ontbijtkoek en eierkoek, eet ze niet iedere dag (want: loze calorieen!).
welkom!!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:41 schreef Sjaapje het volgende:
Oké na een tijdje 'meelurken' toch wel tijd om zelf eens te reageren.
Ik doe voor de moment (3 maand) stage in Pécs Hongarije, maar anders ben ik stagair in Vlaanderen. Ah en ben nu 22, volgende maand 23. Vroeger kon ik echt eten wat ik wou, wat ik dan ook deed. Maar de laatste paar jaren komt er toch elke keer wat bij. En nu is die wat mij toch wat te veel geworden en is het tijd voor actie! Probleem is gewoon dat ik altijd honger heb. En dus ook gewoon te veel eet.
Ik ben meter 70 en zou graag iets van 58 kg wegen, dan ben ik echt slank want mijn benen zijn enorm gespierd, en daar moet ik nu eenmaal mee leven...
Nujah mijn meestal lijstje
O: 2-3 boterhammen met confituur/choco/kippewit/boursin/salami/...
T: appel
L: 2-3 boterhammen met kippewit/boersin/kaas/salami/slaatje en soms soep/salade erbij
T: hangt er van af: koekje, stuk zelfgemaakte cake, fruit, yogurt,chocolade,koffiekoek
D: Heel veel groenten, beetje vlees (max 100 gr) en pasta/rijst/aardappelen/... (daar heb ik in verminderd want dat at ik echt teveel)
T: Thee met bak magere yogurt/platte kaas met fruit en wat crunch of soms klein bakje chips
Drinken: water, thee, koffie, cola light
Maar heb zo wel elke dag mijn dom moment, zoals vanmorgen, had mijn appel mee maar mijn medestagairs waren allemaal een koffiekoek aan het eten zoals elke dag en vandaag kon ik het niet houden...
Daarnaast probeer ik wel zoveel mogelijk te sporten, Evy lessen heb ik niet echt nodig want loop met gemak een half uur of langer of ga een uurtje zwemmen (maar een gesloten zwembad en 10 cm sneeuw steken daar voor de moment wel stokken in de wielen) en fiets ik zeker hier meer als 30 min per dag meestal.
Shoot! Want vermageren doe ik helemaal niet, nujah een weegschaal heb ik niet zodus ik gok dat het ergens rond de 65-67 hangt.
Nou, in Gouda en Rotterdam wel. Je mag het hebben van mij!quote:
Stad in Hongarijequote:
Aha. Werkelijk waar nog nooit van gehoordquote:
Welke film is dat, Co?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:14 schreef conleche het volgende:
Ik vind eierkoeken niet zo lekker. Of ik moet er flink confituur op smeren en slagroom opdoen. Maar ontbijtkoek daarentegen vind ik echt lekker en het is misschien niet gezond. Maar er zit minder vet en kcals in dan in appeltaart en ik vind appeltaart niet lekkerder. Dus daarom eet ik weleens ontbijtkoek.
Net een enorm zielige film gezien, waarin ze allemaal gorilla's vermoordden. Ik moet dan heel hard tegen mezelf zeggen dat het maar een film is, maar dat lukt dan niet, want het doet me denken aan een docu die ik ooit zag over apen in het wild (ik geloof ook gorilla's) en daar ging een moederaap dood en het kindaapje wilde niet van haar zijde wijken, terwijl de rest van de groep verdertrok. En dat kleine aapje bleef net zolang zitten naast zijn dode moeder tot het ook stierf.
En ik kan me herinneren dat ik zo boos was op de filmmakers dat ze het beestje niet hadden gered.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:54 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb even met m'n vader gebeld en die klonk wel vrij relaxed, dus ik denk dat ik me geen zorgen hoef te maken vooralsnog. Ze kreeg het vanmiddag ineens heel koud en toen heeft m'n vader haar naar het zkh gebracht. En daar hebben ze dus geconstateerd dat ze ws een hartaanval heeft gehad. Ze heeft ook longontsteking momenteel en ik hoorde iets over een virus in het bloed, dus ze zijn haar nu uitgebreid aan het onderzoeken en ze moet een paar dagen tot een week blijven. Iig is ze nu in goede handen, maar ik houd m'n telefoon wel in de buurt natuurlijk. Just in case...
He, die film heb ik gezien, maar ik kan me de gorilla's helemaal niet herinneren! Alleen maar een nare bewaker en een rare gymzaal.quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:12 schreef conleche het volgende:
Hey, weer sneeuw!! Ik wil wel lente natuurlijk, maar ik blijf sneeuw leuk vinden! En dit is wel de winter waaraan je refereert als er de komende 20 jaar weer niks valt: "Weet je nog die winter van 2009-2010???"
Vik, al nieuws van je moeder? En die film heet Instinct met o.a. Anthony Hopkins en Cuba Gooding junior. Hoe de docu heet weet ik niet meer.
quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:48 schreef anna82 het volgende:
[..]
He, die film heb ik gezien, maar ik kan me de gorilla's helemaal niet herinneren! Alleen maar een nare bewaker en een rare gymzaal.
Ik zou eigenlijk nog winterse foto's moeten maken van de stad zodat ik die later aan mijn kleinkinderen kan laten zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mooi hè, die grachten met sneeuw!!!![]()
Neuh, iets met een missing link, geloof ik..........quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:41 schreef _Calimero_ het volgende:
Hadden we nou al foto's gezien van de meet...??
Ja, dan moet je ook zeggen wat er in stond hey...quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
En ik heb een mailtje van m'n eerste opdrachtgevers!.
Is het hartje nog geen clue?quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:24 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Ja, dan moet je ook zeggen wat er in stond hey...
quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:11 schreef conleche het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mooi hè, die grachten met sneeuw!!!
Ja daar geniet ik wel van! Met de vorige lading sneeuw zijn we op een zondag door het Vondelpark (over het ijs!) gewandeld, daarna hebben we geschaatst op het Museumplein, de tentoonstelling IJspret in het Rijksmuseum bekeken en toen langs de grachten en de galerietjes, door de stad, naar de Magere Brug gelopen om uit te komen bij de Hermitage, waar een gigantische rij stond, dus toen zijn we weer naar huis gegaan. Maar dat was echt prachtig!![]()
quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:29 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ja daar geniet ik wel van! Met de vorige lading sneeuw zijn we op een zondag door het Vondelpark (over het ijs!) gewandeld, daarna hebben we geschaatst op het Museumplein, de tentoonstelling IJspret in het Rijksmuseum bekeken en toen langs de grachten en de galerietjes, door de stad, naar de Magere Brug gelopen om uit te komen bij de Hermitage, waar een gigantische rij stond, dus toen zijn we weer naar huis gegaan. Maar dat was echt prachtig!
Dat is nou een karakter dat ik zelden per ongeluk intyp...quote:
O ja, die film. Ik dacht al dat je die bedoelde.quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:12 schreef conleche het volgende:
Hey, weer sneeuw!! Ik wil wel lente natuurlijk, maar ik blijf sneeuw leuk vinden! En dit is wel de winter waaraan je refereert als er de komende 20 jaar weer niks valt: "Weet je nog die winter van 2009-2010???"
Vik, al nieuws van je moeder? En die film heet Instinct met o.a. Anthony Hopkins en Cuba Gooding junior. Hoe de docu heet weet ik niet meer.
Puik ontbijtjequote:Op woensdag 10 februari 2010 12:07 schreef Tinkepink het volgende:
Ik zou vandaag toch minder zoet eten, nou, dat is niet helemaal geluktDe schade tot nu toe:
o. berliner
t. paar dropjes
t. appel + beschuit met muisjes + ei
Echt²
In jouw gebouw zit wel een magnetron! En in de AH to go ookquote:Op woensdag 10 februari 2010 08:46 schreef Chicolate het volgende:
Goeiemorgen. Van 10 tot 9 college, geen magnetron in de buurt en een vrij blut banksaldo. Dit gaat leuk worden joh ...
Hoeveel is er dan bijgekomen de afgelopen tijd Mini?quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:02 schreef Mini_rulez het volgende:
Hier ook2.
In afwachting van de daolnwod van het nieuwe Weight Watchers-programma () ben ik de afgelopen dagen nog maar niet begonnen en dankzij de verjaardag van m'n moeder ben ik juist aangekomen (weer
) en ben ik nu nog maar 4 kilo lichter dan toen ik 4 jaar geleden echt 'dik' was.
vandaar ook het vraagteken...ik moet het maar even aanzien geloof ik...quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als je al niet lekker bent, zou ik niet gaan hardlopen geloof ik. Zou niet meer vragen van je lijf dan strikt noodzakelijk.
Sinds afgelopen zomer ongeveer 7 kilo. Het gaat heel geleidelijk, maar wel de verkeerde kant op.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Hoeveel is er dan bijgekomen de afgelopen tijd Mini?
Woops, ja kan me voorstellen dat je daarvan baalt. Maar, commentaar geven op anderen is altijd makkelijker hequote:Op woensdag 10 februari 2010 13:13 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Sinds afgelopen zomer ongeveer 7 kilo. Het gaat heel geleidelijk, maar wel de verkeerde kant op.![]()
Zo zie je maar, ik kan wel commentaar geven op andermans lijstjes maar weten hoe het moet en het doen zijn echt twee verschillende dingen.
Lekker maken met groenten werkt niet voor iedereen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:14 schreef An24 het volgende:
[..]
Das idd persoonlijke smaak dan. Ik vind eierkoek echt lekker en ontbijtkoek ook. En ja, ik heb idd ook een hele "fijne smaak" , maar zeg expres ook: ik kan ook genieten van de simpele dingen.
Er zijn mensen aan de lijn die dan zeggen: gadver, wat een saaie lunch, smaakt me niet. Dan hebben ze een dubbele boterham met kipfilet. En dan denk ik: dan is er echt iets mis, dat je zo iets gezonds niet lekker vind en ook nog eens saai vind omdat je aan de lijn doet? Maak het dan lekker met groenten denk ik dan. Dus mij zal je nooit iets zien eten omdat het moet omdat ik aan de lijn ben, das niet volgens mijn principes.
bedenk dus goed waar je over oordeelt dus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-edit- Toch maar even in een spoiler omdat het niet over mezelf gaat, hoewel ik net zo zou zijn als ik niet van jongs af aan beter opgelet had.
[ Bericht 8% gewijzigd door Mini_rulez op 10-02-2010 13:42:59 ]Are you pondering what I'm pondering?
Waar?quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:58 schreef P.F het volgende:
[..]
In jouw gebouw zit wel een magnetron! En in de AH to go ook
Thanx! Die soufflé is een expirement though, nooit gedaan en kon ook geen souffléschaal vinden, dus ik doe het óf in een hoge glazen ovenschaal, of in een gietijzeren hoge pan, weet niet wat het beste is. Misschien dat CF dat weet?quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:10 schreef AKnynke het volgende:
Co, jij eet altijd zo lekker! Ik word altijd blij en jaloers van jouw lijstjes!
Ik geloof dat ik ziek aan het worden ben...diarree en heb een misselijk gevoel, en m'n maag voelt naar aan...En dat kan ik niet gebruiken want morgen moet ik vliegen naar de Duutser...Als t zo is dan zou het echt heel erg slecht uitkomen..
Lijstje voor vandaag:
O: appel en banaan door yoghurt met muesli
L: bakje sinaasappelyoghurt met muesli, 2 stuks naan (zelfgebakken)
T: 2x knackebrod
T: mueslireep
S: 30 minuten hardlopen?
D: rest linzensoep met naan
T: geen idee
Wederom, geen groentes, maar het zij zo..
K zou het in de glazen schaal doen, en wat suiker op de binnenkant strooien, want ik geloof dat de schaal voor souffle een beetje geribbeld moet zijn.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:40 schreef conleche het volgende:
[..]
Thanx! Die soufflé is een expirement though, nooit gedaan en kon ook geen souffléschaal vinden, dus ik doe het óf in een hoge glazen ovenschaal, of in een gietijzeren hoge pan, weet niet wat het beste is. Misschien dat CF dat weet?
En linzen zijn ook groenten.![]()
@Mini: ik vind dat het stomste wat je kan doen: een dieet waar je dingen moet eten die je niet lekker vindt, dan weet je zeker dat je het niet volhoudt. Zeg dat maar tegen je vader!Als je groenten zo uit het water niet lekker vindt, dan moet je wokken, grillen, gratineren, whatever, net zo lang proberen tot je het wel lekker vindt. Ik persoonlijk vind een in water gekookte stronk broccoli ook minder lekker dan broccolisoep. Dus eet ik de soep.
Dat zeggen wij dus ook, maarja dan mag hij weer ontbijten met spek en ei of 's avonds een rookworst eten en dan is hij weer helemaal blij.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:40 schreef conleche het volgende:
[..]
Thanx! Die soufflé is een expirement though, nooit gedaan en kon ook geen souffléschaal vinden, dus ik doe het óf in een hoge glazen ovenschaal, of in een gietijzeren hoge pan, weet niet wat het beste is. Misschien dat CF dat weet?
En linzen zijn ook groenten.![]()
@Mini: ik vind dat het stomste wat je kan doen: een dieet waar je dingen moet eten die je niet lekker vindt, dan weet je zeker dat je het niet volhoudt. Zeg dat maar tegen je vader!Als je groenten zo uit het water niet lekker vindt, dan moet je wokken, grillen, gratineren, whatever, net zo lang proberen tot je het wel lekker vindt. Ik persoonlijk vind een in water gekookte stronk broccoli ook minder lekker dan broccolisoep. Dus eet ik de soep.
QFT. En suiker lijkt me maar vies bij een hartige souffléquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Voor het rijzen van een soufflé is het het belangrijkst dat de zijkanten van de schaal recht omhoog gaan.
Ramekinnetjes met ribbels aan de buitenkant zijn aan de binnenkant wel gewoon glad.
Hij heeft de lijstjes al in december gekregen en geprint. Maar het is idd dat die dingen overblijven. Ligt er ineens een halve rooie biet in de koelkastquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:47 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat zeggen wij dus ook, maarja dan mag hij weer ontbijten met spek en ei of 's avonds een rookworst eten en dan is hij weer helemaal blij.![]()
Meestal wíl hij die groente gewoon niet lekker vinden, maar we blijven het proberen...
Syrena: heeft jouw vader ook dat je pas heel kort van tevoren het lijstje krijgt? En steeds andere dingen moet eten waar dan weer de helft van overblijft? Dan snap ik wel waar je moeder over klaagt. Dr. Frank maakt het er niet gezelliger op in huis...
Ik zie het bij mijn vader ook; het heeft lang geduurd voor hij zijn gejojo achter zich kon laten (het lijkt nu wel aardig te lukken trouwens, dat dan weer wel).quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:58 schreef Mini_rulez het volgende:
Tja, mannen zijn volgens mij toch meer van het "alles of niets", gewoon iets weglaten is zeker te soft.
zie je in de groep bij ons ook. 1 man die maar 1300 kcal eet en dan gewoon niet wil luisteren als de dietiste zegt dat ie meer moet eten "ja maar ik heb geen honger"... er ging nog geen belletje bij m rinkelen toen t kleine meisje dat anderhalf keer zoveel at als hij (ik) maar 3 ons minder was afgevallen dan hij...quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:58 schreef Mini_rulez het volgende:
Tja, mannen zijn volgens mij toch meer van het "alles of niets", gewoon iets weglaten is zeker te soft.
Dat is nou net vaak het punt. Dan zeggen ze dat die rare maaltijden werken, maar als je vooral je tussendoortjes mindert en/of gezonder maakt, ben je al heel ver op pad. En dan kan je gewoon normale maaltijden blijven eten.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:53 schreef Syrena het volgende:
[..]
Hij heeft de lijstjes al in december gekregen en geprint. Maar het is idd dat die dingen overblijven. Ligt er ineens een halve rooie biet in de koelkastMaar afgelopen weekend was m'n moeder rebels en heeft ze geen boodschappen gedaan, m'n vader heeft z'n lijstjes toen gerecycled.
En wij hadden patat en hij koude vleeswaren met augurken en toen hebben we hem onze kaassoufle aangepraatEn in het weekend maken we meestal broccolisoep of pompoensoep en dat eet hij dan ook.
Ik vind het wel fijn dat ie nu flink geminderd is met de wijn. En er geen zak chips meer doorheen gaat in het weekend. Maar dat had ie ook gewoon kunnen laten en dan wel normaal eten.
Oh, ik typte mijn post zonder dat ik dit had gelezen...quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:58 schreef Mini_rulez het volgende:
Die is gewoon z'n spieren aan het verbranden!quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
zie je in de groep bij ons ook. 1 man die maar 1300 kcal eet en dan gewoon niet wil luisteren als de dietiste zegt dat ie meer moet eten "ja maar ik heb geen honger"... er ging nog geen belletje bij m rinkelen toen t kleine meisje dat anderhalf keer zoveel at als hij (ik) maar 3 ons minder was afgevallen dan hij...
ik denk niet dat ie dit vol kan blijven houden.
Precies. En ook zonder meteen aan de 'rare maaltijden' te gaan, kun je best eens wat slanker avondeten: een rijkgevulde salade of soep, zo een of twee keer per week... Dingen als friet en nacho's voor een enkele gelegenheid bewaren...quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:24 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Dat is nou net vaak het punt. Dan zeggen ze dat die rare maaltijden werken, maar als je vooral je tussendoortjes mindert en/of gezonder maakt, ben je al heel ver op pad. En dan kan je gewoon normale maaltijden blijven eten.
Dat is dan ook zo'n beetje de methode die ik aanhoudt. Ontbijt/lunch/avondeten zijn eigenlijk helemaal niet zo anders dan anders. Hoewel ik bij het avondeten wel wat minder eet. Daar was mijn tweede keer opscheppen altijd wel heel royaal. Nu hebben we een normale hoeveelheid die we met z'n tweeen (zo'n beetje) helemaal op krijgen en je dus automatisch al niet te veel kan nemen. En daarnaast ben ik afgestapt van de koekjes en andere dingen die er bij m'n bijbaan altijd lagen. Dat scheelt een hoop!
Zodoende heb ik ook niet het idee dat ik er veel moeite voor hoef te doen en daarom is het juist goed vol te houden. En dat geeft me ook het idee dat ik het wat meer blijvend gaat zijn zonder ge-jojo.
Jij bent zo te horen de uitzondering die de regel bevestigt.quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:25 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Oh, ik typte mijn post zonder dat ik dit had gelezen...
Is Rachel nu weer zwanger??quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:40 schreef AKnynke het volgende:
Ai, ik ging net naar de wc hier in de bieb, lag in de vuilnisbak waar je je papiertje weggooit nadat je je handen hebt gewassen een zwangerschapstest. En de test lag er naast. Ik kon me nog net weerhouden om te kijken wat de uitslag van de test was. Dat soort dingen doe je toch thuis, lijkt me?
quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:27 schreef ColdFeet het volgende:
Mijn vader ging, als hij dieet was, altijd rigoureus stoppen met kaas (zijn favoriete eten ever). In plaats van nou gewoon een of twee boterhammen met kaas en de rest wat slanker, meteen nul. Geen cola en pinda's meer 's avonds, water en worteltjesAmai, hij zag er ook altijd zielig uit joh, als hij lijnde
![]()
Neen, Wolve: herkenbaar?
Ik ben niet zo heel erg van het zelfgekookte eten hoor. Ik ben meer van het MoBlo-gekookte eten.quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:31 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Precies. En ook zonder meteen aan de 'rare maaltijden' te gaan, kun je best eens wat slanker avondeten: een rijkgevulde salade of soep, zo een of twee keer per week... Dingen als friet en nacho's voor een enkele gelegenheid bewaren...
Maar je moet niet vergeten dat jij het best treft dat jullie allebei wel van zelfgekookt houden; veel mensen vinden aardappel-anders met een karbonaadje en een bakje komkommersla een volwaardige maaltijdDat tikt aan hoor!
Zelfde bij onsquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:53 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo heel erg van het zelfgekookte eten hoor. Ik ben meer van het MoBlo-gekookte eten.
Er zijn maar weinig dingen die ik maak in de keuken. De dingen die ik "kook" zijn pannenkoeken en hamburgers. En ik prak de avocado voor de guacamole tegenwoordig wel eens.Verder ruim ik vooral alle rommel op die Mo maakt tijdens het koken. En ik spoel de vaat voor, ruim de vaatwasser in en uit. Dat soort zaken.
Je zou kunnen zeggen: Mo kookt en ik zorg dat zij kan koken.
Och, het opruimen en afwassen zijn juist de vervelende dingen, als je dat niet hoeft te doen is het helemaal niet erg om altijd te koken.quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:53 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo heel erg van het zelfgekookte eten hoor. Ik ben meer van het MoBlo-gekookte eten.
Er zijn maar weinig dingen die ik maak in de keuken. De dingen die ik "kook" zijn pannenkoeken en hamburgers. En ik prak de avocado voor de guacamole tegenwoordig wel eens.Verder ruim ik vooral alle rommel op die Mo maakt tijdens het koken. En ik spoel de vaat voor, ruim de vaatwasser in en uit. Dat soort zaken.
Ik heb zo'n ding wel eens op het toilet in een lunchroom gevonden, nog gekkere plaats! En toen ik dat bij de bediening meldde ("Het is een zooi op het toilet en er ligt een beplaste zwangerschapstest op de grond") keken ze me aan alsof ík gestoord wasquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:40 schreef AKnynke het volgende:
Ai, ik ging net naar de wc hier in de bieb, lag in de vuilnisbak waar je je papiertje weggooit nadat je je handen hebt gewassen een zwangerschapstest. En de test lag er naast. Ik kon me nog net weerhouden om te kijken wat de uitslag van de test was. Dat soort dingen doe je toch thuis, lijkt me?
als wij samen zijn doet de Duutser ook vaak de afwas, maar meer omdat hij vindt dat ik niet goed kan afwassen. Geen probleem, dacht ik zo!quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hier is het ook: ik ook, m'n vriend doet de afwas.. Gelukkig maar, want als ik ergens een hekel aan heb is het afwassen...
Ik ga even smsen!quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:30 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Waar?Maar AH to go is te ver. Ik ga niet met mn bakje boerenkool naar de AH to go om het daar op te warmen en dan in de metro mee terug te nemen naar de uva
Merk je ook niets aan je kleding? Dat het ruimer zit? Je bent zo te zien wel goed bezig, wel veel suikers bij je ontbijt en ik mis zuivel, maar goed dat je kookt!quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:38 schreef TyVole het volgende:
Ik ben sinds ik in het buitenland ben gaan wonen 5 kg aangekomen. Veel bier en eigenlijk nooit zelf koken zijn daar debet aan. Graag wil ik weer naar mijn streefgewicht van 83 kg toe.
Sinds twee maanden ben ik dus gestopt met vette luches en kook ik 's avonds weer zelf (Aziatisch, Italiaans of Mexicaans, vaak vegetarisch en met veel groenten). 's Middags eet ik nu twee stuks fruit (appel/banaan/kiwi) en een broodje met ham of kaas. Het ontbijt bestaat uit drie sneden brood met hagelslag en jam. Verder drink ik alleen maar water eigenlijk. Geen vruchtensappen en dergelijke meer (suikers).
Ik deed aan hardlopen twee keer 45 minuten per week, maar door de kou heb ik dat nu veranderd naar twee keer 1,5 uur fitness (30 min vetverbranding, 1 uur gewichten) en 1 uur squashen (val je niet echt van af, weet ik) in de week. deze drie avonden zijn ten koste gegaan van mijn kroegavondjes, dus dat is dubbele winst.
Het effect tot nu toe is nogal gering, al heb ik wel meer spiermassa gekregen. Zodra het weer het toelaat ga ik het hardlopen weer oppikken en dan moet het goed komen. Vijf kilo is immers niet echt heel erg veel.
Ja, jij moet ophouden gemixte signalen af te geven en eens een vriendin nemen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:46 schreef neen het volgende:
Volgens mij ben je sowieso al goed bezig Tyvole
Niemand trouwens die mijn zooi opruimt of eten voor me maakt
Zo doen wij het ook! Sinds ik samenwoon met iemand die mijn kookkunsten waardeert is het zoveel leuker om te koken. En word ik er ook steeds beter inquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:53 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, er moet nodig worden opgeruimd hier.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:47 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja, jij moet ophouden gemixte signalen af te geven en eens een vriendin nemen.
Heb je een vriendje of een bediende?quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:56 schreef P.F het volgende:
Mijn vriendje kookt en doet de afwas. Hij kan de vaatwasser namelijk veeel beter inruimen dan ik!
En ik kreeg vanochtend ontbijt op bed!
Neequote:
Dat mag!quote:
Niet onderschatten wat warmte doet. Ik was ook mega-dun toen ik in Zuid Frankrijk woonde! Je eet echt minder dan, als vanzelf.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:03 schreef Merel het volgende:
TyVole, in welk buitenland woon je? Vriendinnetje van mij is 5 jaar geleden in Italië gaan wonen en daar heel erg afgevallen. Dat zou ik dus niet kunnen, ik zou me volvreten aan pasta en pizza
Naar wie?quote:
*schudt hand* ik ben net 3x (zonder laptop, maar met trots) op mijn plaat gegaan en wel 20x zo bijnaquote:Op woensdag 10 februari 2010 16:05 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik was NIET blij vanochtend. Het begon met een geluid in de keuken, wat maar niet op leek te houden en waarvan ik midden in de nacht wakker werd. Ik had het nog wel onderzocht maar kon niks vinden, dus heb 2 x tegen de gootsteen geslagen in de hoop dat het op zou houden. Vanochtend kwam ik erachter dat de kraan gewoon nog openstond![]()
Verder deed ik de gordijnen open en er lag gewoon WEER sneeuw %$#@#@@@@! Welke smurf heeft dit verzonnen?
Bovendien ben ik 2 keer op mijn gat gegaan vandaag, met een volle tas waar o.a. mijn laptop in zat.
*grom![]()
Maar eh, er bestaan ergere dingen (zoals de moeder van Vik) en ik ga vanaaf maar iets lekkers koken om de pijn te verzachten
Dude, eet die rotzooi nou gewoon nietquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:28 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Naar wie?![]()
Broodjes bapao uit de vriezert zijn maar 28 ct. Terwijl de ook merkloze uit het koelvak 60 ct zijn. En ze kunnen allebei in de magnetron ... weer een soort budgetfood gevonden (en weer niet gezond. Ze hadden geen aanbieding voor groente, dus die moet ik thuis maar ergens vandaan halen vanavond).
quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:37 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dude, eet die rotzooi nou gewoon nietKom op, je was zo goed bezig om het gesnoep en gevreet te schrappen, zet nu even door!
Als je goedkope groente zoekt: diepvriesdoperwtjes.
Vriendjequote:Op woensdag 10 februari 2010 17:28 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Naar wie?![]()
Broodjes bapao uit de vriezert zijn maar 28 ct. Terwijl de ook merkloze uit het koelvak 60 ct zijn. En ze kunnen allebei in de magnetron ... weer een soort budgetfood gevonden (en weer niet gezond. Ze hadden geen aanbieding voor groente, dus die moet ik thuis maar ergens vandaan halen vanavond).
Zonnebank op je werk?quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:28 schreef sigme het volgende:
Keurige kantoordaglijst (vind ik dan he, commentaar mag best)5:15 Brinta 8:00 2 roggebroodjes pindakaas 10:00 2 roggebroodjes pindakaas 12:00 zonnebank 13:00 2 roggebroodjes pindakaas 17:45 port 18:00 avondeten: macaroni met plakjes lamsworst, ui, champignons, sperziebonen
toe: custardvla met stoofpeer
Nee, zo gek is het nog net nietquote:
Dus niet al te veel last van je maag gekregen? Geniet ervan in Duitsland!quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:14 schreef AKnynke het volgende:
Zo, ik ben terug uit de sportschool. Alleen maar 20 minuten gelopen, maar was wel fijn..
Koffer is gepakt, sollicitatie is verstuurd, ik ben klaar om te gaan...
Lijstje:
O: banaan en appel door yoghurt met muesli
L: 2 naan-broodjes, bakje sinaasappelyoghurt met muesli
T: 2 knackebrod met roomkaas
T: mueslireep
S: 20 minuten hardlopen
T: banaan
D: 2 kommen linzensoep en halve pizza
T: ?
Heeeel veel succes, hoop zelfs voor je dat je hem enorm lekker vindquote:Op woensdag 10 februari 2010 19:16 schreef kwakz0r het volgende:
ohja, mijn lijstje is min of meer t zelfde als ik gisteren zei, alleen geen boterhammen met ham gehad maar twee pistoletjes met fricandeau en een zakje wortelsalade - ik had me verslapen en moest dus lunch onderweg kopen.
morgenavond eet ik pannenkoeken, heb er nu al enorm zin in!! en zondag eet ik weer pannenkoeken, want mn melk moet op. maar dat geeft niet, want das goed voor mn calciumen vleesvrij, ook wel eens goed voor me! deze week is beetje raar. overmorgen weer uit eten en zaterdag is mn moeder jarig en geen idee wat ik daar te eten krijg...
(ja ik ben weer terug, ik had duidelijk honger daarnet, want nu ik gegeten heb deert t me niks meer)
sorry als ik trouwens niet zo reageerderig ben af en toe, of erg self-involved post. ik ben nu gewoon zo ontzettend bezig met mn eten. dat zou wel minder moeten worden naar mate ik langer bezig ben, zei de dietiste. maar t is nu nog allemaal moeilijk (al valt dat eigenlijk wel mee) en vooral spannend.
ik ga over drie kwartier mn eerste mineola/mandarijn sinds mn peutertijd aansnijden en proeven enzo... spannend!
Dat dusquote:Op woensdag 10 februari 2010 19:26 schreef sigme het volgende:
Succes met de mineola, Kwak!
Ik vind het fijn om je belevenissen te lezen. En ze zijn nog enorm ontopic ook. En zou je je niet sowieso minder verontschuldigen? Hoe dan ook: vooral doorgaan zo.
Erg herkenbaar. Hiervoor had ik een vriendje die alles lekker vond. Maar specifieke smaak had hij niet, dus al was het een simpel prakkie: boeiend! Nu heb ik een lover die ook echt smaak op prijs stelt en zelfs zijn eigen grenzen verlegt. Dat motiveert mij ook weer om meer de keuken in te gaan en echt mijn best te doen, waardoor ik weer meer van goed ten kan genieten en minder nodig hebquote:Op woensdag 10 februari 2010 15:48 schreef anna82 het volgende:
[..]
Zo doen wij het ook! Sinds ik samenwoon met iemand die mijn kookkunsten waardeert is het zoveel leuker om te koken. En word ik er ook steeds beter inVoor 2010 was het goede voornemen om niet meer met pakjes te koken en dan word je ineens een stuk creativer in de keuken!
Edit: iedereen heeft dus die taakverdeling
t doet nog een beetje zeer, maar t valt mee geloof ik.quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:30 schreef anna82 het volgende:
[..]
Dus niet al te veel last van je maag gekregen? Geniet ervan in Duitsland!
Je hebt toch niet wortel en appel door de warme chocomelk gedronken??quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:48 schreef An24 het volgende:
[..]
Erg herkenbaar. Hiervoor had ik een vriendje die alles lekker vond. Maar specifieke smaak had hij niet, dus al was het een simpel prakkie: boeiend! Nu heb ik een lover die ook echt smaak op prijs stelt en zelfs zijn eigen grenzen verlegt. Dat motiveert mij ook weer om meer de keuken in te gaan en echt mijn best te doen, waardoor ik weer meer van goed ten kan genieten en minder nodig heb![]()
Anekdote: Schoonmoeder zegt: Jeroenje eet pasta
Ik met mijn grote mond: ligt er gewoon aan hoe je het klaar maakt
De pasta kwam uit iedereens neus, behalve uit die van mijn schoonmoeder, heel vreemd, haha
Lijst vandaag:
o: boterham met boter en snijworst en een banaan
t: eetlepeltje cashewnootjes, ongezouten
s: chiropraktor. Klinkt vreemd, maar dat kraken van mijn lijf moet bij mij echt om uit een rolstoel te blijven, maar kost heel veel energie
l: zelfgemaakte frittata met aardappel, courgette en een klein beetje chorizo. 2 getoast brood met boter
t: zelfgemaakt sapje van appel en wortel en warme chocomel (lekkere opwarmer als je pijn hebt)
d: 125 gram volkorenpasta met heerlijke rode italiaanse saus met gehakt, aubergine en champignons, kappertjes en basilicum![]()
t: thee en water
Ja viel Spass! Hoe lang heb je 'm nou niet gezien?quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:52 schreef AKnynke het volgende:
[..]
t doet nog een beetje zeer, maar t valt mee geloof ik.
Thanks, ik vind het nog wat gek om te geloven dat ikweer zie. T voelt nu zo lang geleden...
quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:54 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Je hebt toch niet wortel en appel door de warme chocomelk gedronken??
quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:02 schreef uniekhoorn het volgende:
Puff, dat doe je netjes! zeker niet onder gaan zitten, misschien meer fruit en groente??
Wat zijn gemalen biggetjes?
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:16 schreef Merel het volgende:
[..]
Gaat dat over likkepot? Lekker gemalen varkentjes
Als je dan toch aan het opscheppen bent over je kookkunsten, moet je toch eigenlijk ook wel vertellen over je TV-optreden, vind je niet?quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:48 schreef An24 het volgende:
Erg herkenbaar. Hiervoor had ik een vriendje die alles lekker vond. Maar specifieke smaak had hij niet, dus al was het een simpel prakkie: boeiend! Nu heb ik een lover die ook echt smaak op prijs stelt en zelfs zijn eigen grenzen verlegt. Dat motiveert mij ook weer om meer de keuken in te gaan en echt mijn best te doen, waardoor ik weer meer van goed ten kan genieten en minder nodig heb![]()
Anekdote: Schoonmoeder zegt: Jeroenje eet pasta
Ik met mijn grote mond: ligt er gewoon aan hoe je het klaar maakt
De pasta kwam uit iedereens neus, behalve uit die van mijn schoonmoeder, heel vreemd, haha
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.waar een mens al blij mee kan zijn
weet iemand trouwens hoe lang die conference peren die nu bij de AH in de bonus zijn nog moeten rijpen op de schaal? ze zijn nu nog keihard volgens mij...Kwak
Fünf Wochen...quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja viel Spass! Hoe lang heb je 'm nou niet gezien?
quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:20 schreef kwakz0r het volgende:
jullie vinden het vast hilarisch en onherkenbaar, maar ik heb 1 partje minneola helemaal opgegeten zonder kokhalzen.
toen kon ik even niet meer hebben, dus heb m strak in plasticfolie verpakt en ga morgen proberen 2 partje of misschien wel meer te eten.
detailsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.waar een mens al blij mee kan zijn
weet iemand trouwens hoe lang die conference peren die nu bij de AH in de bonus zijn nog moeten rijpen op de schaal? ze zijn nu nog keihard volgens mij...![]()
Die peren, ik zou ze laten rijpen totdat ze lekker zacht zijn. Gewoon op knijpbaarheid doen..Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
Jeetje! Ik kan me niet voorstellen dat ik Duvel zo lang niet zou zienquote:
Tis ook helemaal niet leuk. Maar, tis des te leuker als je elkaar weer ziet.quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Jeetje! Ik kan me niet voorstellen dat ik Duvel zo lang niet zou zien! Lijkt me echt heel moeilijk
.
mja, ik maak me dus juist een beetje zorgen om te zachte peren. denk dat ik ze makkelijker kan eten als ze harder zijn. appels lust ik ook het liefste keihard. maar ik weet niet hoe harde peren smaken versus zachte.quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:22 schreef AKnynke het volgende:
[..]
![]()
Die peren, ik zou ze laten rijpen totdat ze lekker zacht zijn. Gewoon op knijpbaarheid doen..
Grappig dat we zo'n andere kijk op de zaak hebben, want ik ben juist van mening dat het wél lekker gaat! Kwak herkent valkuilen, gaat ze uit de weg, let goed op haar eetpatroon, vermijdt uitschieters, haalt zelfs iets gezonds als ze eten moet halen.... ik ben trots!quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:33 schreef uniekhoorn het volgende:Kwak, ik vind je zo ongelooflijk sterk al gaat het zo moeizaam, je weet en vooral je DURFT toe te geven dat het niet zo lekker gaat, respect hoor!
Ik vind te harde peren echt niet lekker... dan zijn ze nog niet zoet en is het net alsof je op een tak kauwt ofzoquote:Op woensdag 10 februari 2010 20:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
mja, ik maak me dus juist een beetje zorgen om te zachte peren. denk dat ik ze makkelijker kan eten als ze harder zijn. appels lust ik ook het liefste keihard. maar ik weet niet hoe harde peren smaken versus zachte.
heb wel de hele tijd t gevoel dat dat mandarijnding nu nog helemaal achterin mn keel zit ipv braaf in mn maag. maar dat zal wel tussen mn oren zitten.
Harde peren zijn niet lekker. Peren horen zoet en sappig te zijn..Appels horen stevig te zijn. Geen appels met peren vergelijk he!quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
mja, ik maak me dus juist een beetje zorgen om te zachte peren. denk dat ik ze makkelijker kan eten als ze harder zijn. appels lust ik ook het liefste keihard. maar ik weet niet hoe harde peren smaken versus zachte.
quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:20 schreef kwakz0r het volgende:jullie vinden het vast hilarisch en onherkenbaar, maar ik heb 1 partje minneola helemaal opgegeten zonder kokhalzen.
toen kon ik even niet meer hebben, dus heb m strak in plasticfolie verpakt en ga morgen proberen 2 partje of misschien wel meer te eten.
detailsHilarisch inderdaadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.waar een mens al blij mee kan zijn
weet iemand trouwens hoe lang die conference peren die nu bij de AH in de bonus zijn nog moeten rijpen op de schaal? ze zijn nu nog keihard volgens mij...
![]()
Herkenbaar... Alleen dat ik bij grapefruits alle velletjes van de partjes peldus wel stukken minder erg dan jij!
quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:24 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Harde peren zijn niet lekker. Peren horen zoet en sappig te zijn..Appels horen stevig te zijn. Geen appels met peren vergelijk he!
ik denk dat uniek dat ook wel een beetje bedoelde, zo las ik het althans... ik vind t fijn dat jullie trots zijn, dat helpt ook echt.quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:24 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Grappig dat we zo'n andere kijk op de zaak hebben, want ik ben juist van mening dat het wél lekker gaat! Kwak herkent valkuilen, gaat ze uit de weg, let goed op haar eetpatroon, vermijdt uitschieters, haalt zelfs iets gezonds als ze eten moet halen.... ik ben trots!
Dat dus!quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nah, ik vind dat je het echt fantastisch doet kwak.
Haha, wie is de chef is deze maand al een jaar geleden.....aanstaande zaterdag laatste deel van de restaurantbonnen opmakenquote:Op woensdag 10 februari 2010 20:18 schreef Merel het volgende:
[..]
Als je dan toch aan het opscheppen bent over je kookkunsten, moet je toch eigenlijk ook wel vertellen over je TV-optreden, vind je niet?![]()
Ik vind Doyenne juist lekkerder en smaakvollerquote:Op woensdag 10 februari 2010 20:30 schreef Tinkepink het volgende:
Conference is ook veel lekkerder dan Doyenne. De structuur is ook smaakvoller.Doyenne wordt snel papperig.
Foutje?quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:35 schreef Tinkepink het volgende:
Echt? ik heb bij een groenteboer gewerkten wij moesten altijd de doyenne adviseren.
quote:
Zijn we ook eens ontopicquote:
per 4 zijn ze al eetrijp, los moeten ze nog even rijpen... die waren in de bonus, de andere niet...quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:54 schreef P.F het volgende:
Ik weet nooit of ik die peren per 4 verpakt moet nemen of die losse
Ik ookquote:
wow, dat is wel heel goedkoop ja. Maar wat doe je in hemelsnaam met 4 kilo aardappelen?quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, en een kilo uien! Bij de normaal veel te dure buurtsuper, 't was een actie.
Een paar keer hutspot eten, aardappelpuree, dan is het zo op hoor. En anders maar niet, voor die 5 euro...quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:04 schreef AKnynke het volgende:
[..]
wow, dat is wel heel goedkoop ja. Maar wat doe je in hemelsnaam met 4 kilo aardappelen?
"normaal" bij ons op dorp was een zak van 10 kilo halen bij de boerquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:07 schreef Blurred86 het volgende:
Dat hangt er maar vanaf wat je gewoon noemt hoor
Volgens mij is 2 kilo 'normaal'.
Ik koop zelf altijd zakken van 1 of 1.5 kilo, oude aardappelen zijn vies!
Ik ookquote:
Toen was ik trouwens wel op m'n zwaarst denk ik, schrok best toen ik die foto's zag, vond mezelf zo vol. Toen woog ik 72 kilo ofzo. En toen ging het naar 65. Nu dus 68,5quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:12 schreef Merel het volgende:
Die foto op m'n hyves met die capuchon op is door haar gemaakt
Die is stoer!quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:12 schreef Merel het volgende:
[..]
Ik ook
Die foto op m'n hyves met die capuchon op is door haar gemaakt
Dat bedoelde ik ookquote:Op woensdag 10 februari 2010 20:24 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Grappig dat we zo'n andere kijk op de zaak hebben, want ik ben juist van mening dat het wél lekker gaat! Kwak herkent valkuilen, gaat ze uit de weg, let goed op haar eetpatroon, vermijdt uitschieters, haalt zelfs iets gezonds als ze eten moet halen.... ik ben trots!
Dat 'normaal' baseerde ik op de AH hier die de meeste soorten aardappelen in twee kilo zakken verkoopt en dan een paar grotere en een paar kleinere. Voor mij zelf is 1 kilo eigenlijk al te veel, dat wordt al oud voor ik het op heb. Al moet ik wel zeggen dat ik erg kieskeurig ben wat aardappelen betreft,en ik haal 200g geschild niet eens. Het liefst zou ik alleen maar nieuwe aardappelen eten, met schilquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:10 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
"normaal" bij ons op dorp was een zak van 10 kilo halen bij de boerdus ik vind 4 kilo niet zo vreemd. heb zelf ook 3 kilo liggen, en die krijg ik wel op voor t oud is, grotendeels dan...eet paar keer per week aardappel, 250 gram geschild gewicht per keer...
quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:01 schreef motorbloempje het volgende:
bier drinken in de bestuurskamer met youtubefilmpjes!!!!
oeh *ril* ik háát nieuwe aardappelen... ik lust alleen kruimige, door de stamppot, gebakken, of geprakt met jus of boter/margarine erdoorquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:18 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
Dat 'normaal' baseerde ik op de AH hier die de meeste soorten aardappelen in twee kilo zakken verkoopt en dan een paar grotere en een paar kleinere. Voor mij zelf is 1 kilo eigenlijk al te veel, dat wordt al oud voor ik het op heb. Al moet ik wel zeggen dat ik erg kieskeurig ben wat aardappelen betreft,en ik haal 200g geschild niet eens. Het liefst zou ik alleen maar nieuwe aardappelen eten, met schil
Het zal er wel aan liggen dat ik niet Nederlands ben en dus niet opgegroeid met agv maaltijden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |