abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77844399
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:58 schreef Mini_rulez het volgende:
Tja, mannen zijn volgens mij toch meer van het "alles of niets", gewoon iets weglaten is zeker te soft.
Ik zie het bij mijn vader ook; het heeft lang geduurd voor hij zijn gejojo achter zich kon laten (het lijkt nu wel aardig te lukken trouwens, dat dan weer wel).
pi_77844826
quote:
Tja, mannen zijn volgens mij toch meer van het "alles of niets", gewoon iets weglaten is zeker te soft.
zie je in de groep bij ons ook. 1 man die maar 1300 kcal eet en dan gewoon niet wil luisteren als de dietiste zegt dat ie meer moet eten "ja maar ik heb geen honger"... er ging nog geen belletje bij m rinkelen toen t kleine meisje dat anderhalf keer zoveel at als hij (ik) maar 3 ons minder was afgevallen dan hij...

ik denk niet dat ie dit vol kan blijven houden.
Kwak
  woensdag 10 februari 2010 @ 14:24:43 #153
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_77844853
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:53 schreef Syrena het volgende:

[..]

Hij heeft de lijstjes al in december gekregen en geprint. Maar het is idd dat die dingen overblijven. Ligt er ineens een halve rooie biet in de koelkast Maar afgelopen weekend was m'n moeder rebels en heeft ze geen boodschappen gedaan, m'n vader heeft z'n lijstjes toen gerecycled.

En wij hadden patat en hij koude vleeswaren met augurken en toen hebben we hem onze kaassoufle aangepraat En in het weekend maken we meestal broccolisoep of pompoensoep en dat eet hij dan ook.

Ik vind het wel fijn dat ie nu flink geminderd is met de wijn. En er geen zak chips meer doorheen gaat in het weekend. Maar dat had ie ook gewoon kunnen laten en dan wel normaal eten.
Dat is nou net vaak het punt. Dan zeggen ze dat die rare maaltijden werken, maar als je vooral je tussendoortjes mindert en/of gezonder maakt, ben je al heel ver op pad. En dan kan je gewoon normale maaltijden blijven eten.

Dat is dan ook zo'n beetje de methode die ik aanhoudt. Ontbijt/lunch/avondeten zijn eigenlijk helemaal niet zo anders dan anders. Hoewel ik bij het avondeten wel wat minder eet. Daar was mijn tweede keer opscheppen altijd wel heel royaal. Nu hebben we een normale hoeveelheid die we met z'n tweeen (zo'n beetje) helemaal op krijgen en je dus automatisch al niet te veel kan nemen. En daarnaast ben ik afgestapt van de koekjes en andere dingen die er bij m'n bijbaan altijd lagen. Dat scheelt een hoop!

Zodoende heb ik ook niet het idee dat ik er veel moeite voor hoef te doen en daarom is het juist goed vol te houden. En dat geeft me ook het idee dat ik het wat meer blijvend gaat zijn zonder ge-jojo.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  woensdag 10 februari 2010 @ 14:25:07 #154
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_77844867
quote:
Oh, ik typte mijn post zonder dat ik dit had gelezen...
  woensdag 10 februari 2010 @ 14:25:57 #155
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_77844908
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:24 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

zie je in de groep bij ons ook. 1 man die maar 1300 kcal eet en dan gewoon niet wil luisteren als de dietiste zegt dat ie meer moet eten "ja maar ik heb geen honger"... er ging nog geen belletje bij m rinkelen toen t kleine meisje dat anderhalf keer zoveel at als hij (ik) maar 3 ons minder was afgevallen dan hij...

ik denk niet dat ie dit vol kan blijven houden.
Die is gewoon z'n spieren aan het verbranden!
pi_77844980
Mijn vader ging, als hij dieet was, altijd rigoureus stoppen met kaas (zijn favoriete eten ever). In plaats van nou gewoon een of twee boterhammen met kaas en de rest wat slanker, meteen nul. Geen cola en pinda's meer 's avonds, water en worteltjes Amai, hij zag er ook altijd zielig uit joh, als hij lijnde

Neen, Wolve: herkenbaar?
Ik sla Adelante over, want die is al slank
  woensdag 10 februari 2010 @ 14:28:27 #157
236335 neen
schone schijn
pi_77845001
Als ik snoep ofzo, dan ook veel
het lijkt niet wat het is
pi_77845135
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:24 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Dat is nou net vaak het punt. Dan zeggen ze dat die rare maaltijden werken, maar als je vooral je tussendoortjes mindert en/of gezonder maakt, ben je al heel ver op pad. En dan kan je gewoon normale maaltijden blijven eten.

Dat is dan ook zo'n beetje de methode die ik aanhoudt. Ontbijt/lunch/avondeten zijn eigenlijk helemaal niet zo anders dan anders. Hoewel ik bij het avondeten wel wat minder eet. Daar was mijn tweede keer opscheppen altijd wel heel royaal. Nu hebben we een normale hoeveelheid die we met z'n tweeen (zo'n beetje) helemaal op krijgen en je dus automatisch al niet te veel kan nemen. En daarnaast ben ik afgestapt van de koekjes en andere dingen die er bij m'n bijbaan altijd lagen. Dat scheelt een hoop!

Zodoende heb ik ook niet het idee dat ik er veel moeite voor hoef te doen en daarom is het juist goed vol te houden. En dat geeft me ook het idee dat ik het wat meer blijvend gaat zijn zonder ge-jojo.
Precies. En ook zonder meteen aan de 'rare maaltijden' te gaan, kun je best eens wat slanker avondeten: een rijkgevulde salade of soep, zo een of twee keer per week... Dingen als friet en nacho's voor een enkele gelegenheid bewaren...

Maar je moet niet vergeten dat jij het best treft dat jullie allebei wel van zelfgekookt houden; veel mensen vinden aardappel-anders met een karbonaadje en een bakje komkommersla een volwaardige maaltijd Dat tikt aan hoor!
pi_77845174
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:25 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Oh, ik typte mijn post zonder dat ik dit had gelezen...
Jij bent zo te horen de uitzondering die de regel bevestigt.

-edit- Oh jee, nu klink ik nog steeds heel generaliserend hè? Ik bedoelde het positief!
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 10 februari 2010 @ 14:40:14 #160
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_77845469
Ai, ik ging net naar de wc hier in de bieb, lag in de vuilnisbak waar je je papiertje weggooit nadat je je handen hebt gewassen een zwangerschapstest. En de test lag er naast. Ik kon me nog net weerhouden om te kijken wat de uitslag van de test was. Dat soort dingen doe je toch thuis, lijkt me?
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_77845630
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:40 schreef AKnynke het volgende:
Ai, ik ging net naar de wc hier in de bieb, lag in de vuilnisbak waar je je papiertje weggooit nadat je je handen hebt gewassen een zwangerschapstest. En de test lag er naast. Ik kon me nog net weerhouden om te kijken wat de uitslag van de test was. Dat soort dingen doe je toch thuis, lijkt me?
Is Rachel nu weer zwanger??

Mijn glazen ovenschaal en m'n gietijzeren pan zijn allebei rechtomhooggaand, maar niet van aardewerk dus. Ik denk dat ik de glazen schaal maar probeer. En flink beboteren en bebloemen dan maar. Suiker lijkt me niet zo lekker bij paddestoelen en kaas inderdaad.......
  woensdag 10 februari 2010 @ 14:45:47 #162
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_77845681
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:27 schreef ColdFeet het volgende:
Mijn vader ging, als hij dieet was, altijd rigoureus stoppen met kaas (zijn favoriete eten ever). In plaats van nou gewoon een of twee boterhammen met kaas en de rest wat slanker, meteen nul. Geen cola en pinda's meer 's avonds, water en worteltjes Amai, hij zag er ook altijd zielig uit joh, als hij lijnde

Neen, Wolve: herkenbaar?

Als je je eten vies vindt, houd je het toch niet vol. En dan ga je jezelf inderdaad zielig vinden. En als je dan klaar bent met "lijnen", mag je dan alles weer gewoon eten? Ik dacht het niet, want dan kom je vanzelf weer op je oude gewicht.

Je moet je huidige manier van eten ook na afloop van je dieet kunnen volhouden. Anders eet je te weinig of te slecht. Hoe ik nu eet, zou ik volgens mij jaaaaren kunnen volhouden. Ik kom dan vanzelf op een gewicht waar het stabiel blijft. De ene dag is het wat meer dan de andere, maar het gaat uiteindelijk ook allemaal om gemiddelden. Zo vind ik het ook niet erg als er een kerstdiner ofzo is. Op de weegschaal is het misschien niet fijn, maar zo'n eenmalige uitbarsting is toch na een paar dagen gewoon doen weer weg.

Kortom, nee, niet herkenbaar wat mij betreft. Ik blijf lekkere dingen eten.
pi_77845761
Mijn mams maakt ook soufle in een glazen schaal

En mijn vader overtuigen dat ie de tussendoors moet laten en gewoon eten lukt niet. Je kunt net zo goed tegen een houten deur praten. Geloof me
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 10 februari 2010 @ 14:53:07 #164
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_77845954
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:31 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Precies. En ook zonder meteen aan de 'rare maaltijden' te gaan, kun je best eens wat slanker avondeten: een rijkgevulde salade of soep, zo een of twee keer per week... Dingen als friet en nacho's voor een enkele gelegenheid bewaren...

Maar je moet niet vergeten dat jij het best treft dat jullie allebei wel van zelfgekookt houden; veel mensen vinden aardappel-anders met een karbonaadje en een bakje komkommersla een volwaardige maaltijd Dat tikt aan hoor!
Ik ben niet zo heel erg van het zelfgekookte eten hoor. Ik ben meer van het MoBlo-gekookte eten.
Er zijn maar weinig dingen die ik maak in de keuken. De dingen die ik "kook" zijn pannenkoeken en hamburgers. En ik prak de avocado voor de guacamole tegenwoordig wel eens. Verder ruim ik vooral alle rommel op die Mo maakt tijdens het koken. En ik spoel de vaat voor, ruim de vaatwasser in en uit. Dat soort zaken.

Je zou kunnen zeggen: Mo kookt en ik zorg dat zij kan koken.
  woensdag 10 februari 2010 @ 14:54:08 #165
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_77845993
Ik ken alleen een kaassouflé en daar hoef je helemaal geen schaal voor te hebben
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_77846211
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:53 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Ik ben niet zo heel erg van het zelfgekookte eten hoor. Ik ben meer van het MoBlo-gekookte eten.
Er zijn maar weinig dingen die ik maak in de keuken. De dingen die ik "kook" zijn pannenkoeken en hamburgers. En ik prak de avocado voor de guacamole tegenwoordig wel eens. Verder ruim ik vooral alle rommel op die Mo maakt tijdens het koken. En ik spoel de vaat voor, ruim de vaatwasser in en uit. Dat soort zaken.

Zelfde bij ons Nou ja, Meneer heeft wel iets meer specialiteiten dan jij (wel allemaal uit Ainsley en aanverwanten, maar dat mag de pret niet drukken ). Afijn: jullie eten niet bepaald als gemiddelde nederlanders, bedoel ik maar te zeggen.
pi_77846300
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:53 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Och, het opruimen en afwassen zijn juist de vervelende dingen, als je dat niet hoeft te doen is het helemaal niet erg om altijd te koken.
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:02:21 #168
331 Merel
Be here now.
pi_77846337
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:40 schreef AKnynke het volgende:
Ik heb zo'n ding wel eens op het toilet in een lunchroom gevonden, nog gekkere plaats! En toen ik dat bij de bediening meldde ("Het is een zooi op het toilet en er ligt een beplaste zwangerschapstest op de grond") keken ze me aan alsof ík gestoord was

Heb ondertussen enorm veel zin in vanavond: een avondje helemaal niks doen! Op de bank zitten en series kijken, daar ben ik zoooo aan toe

Vanochtend trouwens 68,5 op de weegschaal. Al ietsje minder dan die afschuwelijke 69-komma-nog-wat van laatst. Het moet echt naar 62, de eerste aanbiedingen voor bikini's kwamen alweer binnen in m'n mail...
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_77846437
Hier is het ook: ik ook, m'n vriend doet de afwas. . Gelukkig maar, want als ik ergens een hekel aan heb is het afwassen...
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:06:13 #170
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_77846488
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hier is het ook: ik ook, m'n vriend doet de afwas. . Gelukkig maar, want als ik ergens een hekel aan heb is het afwassen...
als wij samen zijn doet de Duutser ook vaak de afwas, maar meer omdat hij vindt dat ik niet goed kan afwassen. Geen probleem, dacht ik zo!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_77847244
Mijn Meneer wast echt vet slordig af Maar ook weer niet zo erg dat ik het over zou nemen
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:28:52 #172
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_77847330
Wij hebben een Bertha.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_77847429
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:30 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Waar? Maar AH to go is te ver. Ik ga niet met mn bakje boerenkool naar de AH to go om het daar op te warmen en dan in de metro mee terug te nemen naar de uva
Ik ga even smsen!
pi_77847642
Ik ben sinds ik in het buitenland ben gaan wonen 5 kg aangekomen. Veel bier en eigenlijk nooit zelf koken zijn daar debet aan. Graag wil ik weer naar mijn streefgewicht van 83 kg toe.
Sinds twee maanden ben ik dus gestopt met vette luches en kook ik 's avonds weer zelf (Aziatisch, Italiaans of Mexicaans, vaak vegetarisch en met veel groenten). 's Middags eet ik nu twee stuks fruit (appel/banaan/kiwi) en een broodje met ham of kaas. Het ontbijt bestaat uit drie sneden brood met hagelslag en jam. Verder drink ik alleen maar water eigenlijk. Geen vruchtensappen en dergelijke meer (suikers).

Ik deed aan hardlopen twee keer 45 minuten per week, maar door de kou heb ik dat nu veranderd naar twee keer 1,5 uur fitness (30 min vetverbranding, 1 uur gewichten) en 1 uur squashen (val je niet echt van af, weet ik) in de week. deze drie avonden zijn ten koste gegaan van mijn kroegavondjes, dus dat is dubbele winst.

Het effect tot nu toe is nogal gering, al heb ik wel meer spiermassa gekregen. Zodra het weer het toelaat ga ik het hardlopen weer oppikken en dan moet het goed komen. Vijf kilo is immers niet echt heel erg veel.
^ To je nesmysl ^
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:41:00 #175
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_77847720
Zo, mijn vriend was thuis van het werk, heb ik maar even naar de ijsbaan gestuurd, kan ie mooi oefenen voor de elf meren tocht

Gisteren ingeschreven en betaald voor een wandeltocht in mei voor 25 km

Ik kook ook en vriend ruimt op, ideaal!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')