Je moet ook niet aan je platjes voelenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:02 schreef ColdFeet het volgende:
Ohhh Vik, wat schrikken! Sterkte!
Sigme, platte kaas is pretty much gewoon kwarkIk vind het ook een malle uitdrukking, nu ik er zo eens over nadenk. Net als je plattekes voelen
Tis wel grappig om te lezen....quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:03 schreef Sjaapje het volgende:
Heel veel sterkte Viking!
Platte kaas is inderdaad kwark denk ik. De appelsien zat er bij, de wortel en de rijstwafel werden een halfuurtje later opgegeten...
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Klinkt als een fijn lijstje An, maar ik ben echt slecht in het beoordelen van lijstjes.
Mijn mening is een slecht referentiepunt. Beter hoor je iets van kwak, sigme, coldfeet, mini, uniek, etcquote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:16 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik ben het ook een beetje kwijt, daarop pleur ik ze hier neer ter beoordeling
I rest my casequote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:21 schreef ColdFeet het volgende:
An, ik ben er niet wild vanSmeerkaas en smeerworst, brrr. Je lunch is echt behoorlijk licht, ik ben geen fan van eierkoeken en je D is ook wat licht (of je moet veel aardappel hebben gegeten).
En light ijs is echt verschrikkelijke rotzooiKun je niet veel beter een bol minder nemen en dan gewoon roomijs?
misschien dat ik het daarom niet luste, want ik deed er steeds véél meer in. Je merkt pas dat het zo dikkig wordt als het al te laat is, itt tot brintaquote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:26 schreef sigme het volgende:
[..]
6 eetlepers havermout in 200ml melk? Heb je een fijne weegschaal, zodat je kan wegen hoeveel havermout dat is? (Als ik 6 eetlepels havermout in minder dan een kwart liter melk gooi, wordt dat geen pap maar beton.) Ik denk dat je lijstje redelijk ok is, al vind ik het diner wat licht.
Juist heel veel groenten...bijna 200 gram peultjes met champignons en nu zit ik volquote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:21 schreef ColdFeet het volgende:
An, ik ben er niet wild vanSmeerkaas en smeerworst, brrr. Je lunch is echt behoorlijk licht, ik ben geen fan van eierkoeken en je D is ook wat licht (of je moet veel aardappel hebben gegeten).
En light ijs is echt verschrikkelijke rotzooiKun je niet veel beter een bol minder nemen en dan gewoon roomijs?
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:26 schreef ColdFeet het volgende:
OK, ik heb bij iedereen wat te zeikenCali, waarom die lepel pasta? Vertel me alsjeblieft dat je niet vanmorgen vroeg met een lepel in de pot hebt zitten hengelen en het zo hebt opgelikt (*rolt met ogen
). Puike lijst trouwens, dat wel.
Maria, je weet dat die Eat-Naturalgevallen echt alleen zijn voor als je omvalt van de honger en er verder niets anders is? Puff, Likkepot?
Die van Co is wel nice (bietjes!), zij het misschien net iets te low-cal naar mijn zin.
Jij houdt je niet aan de voorgeschreven rustdagen!!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:20 schreef MevrouwPuff het volgende:
Verder heb ik nog Evy les 13 gedaan in een best grote ronde, zodat ik niet zo goed wist waar ik precies liep en of ik wel een beetje binnen een redelijke afstand bleef...Gelukkig was ik na een kwartier langer dan de evyles wel thuis.
Dan heb je denk ik echt wat te weinig gegeten, vandaag.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:26 schreef An24 het volgende:
[..]
Juist heel veel groenten...bijna 200 gram peultjes met champignons en nu zit ik vol![]()
En ik kan de lightijs ook gewoon niet nemen, maar had zin in zoet![]()
Overigens heb ik de koffie, cola light, snoep en chips al zo goed als verbannen, dus alles op zijn tijd
Het is budgettechnisch zeer verantwoord voor mijn negatieve saldo zonder inkomsten op dit moment en lekkerder dan tonijn uit blik. Al staat het een stuk sjieker om 'uit blik' weg te laten natuurlijkquote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Makreel uit blik klinkt echt... ffffiieees
Leg dat van de appeltaart en eierkoek dan eens uit? Qua calorieën wint de appeltaart, maar daar zitten meer voedingsstoffen in...bedoel je dat?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dan heb je denk ik echt wat te weinig gegeten, vandaag.
't Is altijd een lastig evenwicht tussen jezelf wel lekkere dingen toestaan, maar niet teveel snoepen. Ik ben meer enthousiast over de appeltaart dan over de eierkoek; als je dan wat 'fouts' neemt, neem dan in ieder geval iets echt lekkers
Light ijs, brrrr. Lees de verpakking eens
Ik krijg een beetje zo'n Sheba-erlebnis erbijquote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:30 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Het is budgettechnisch zeer verantwoord voor mijn negatieve saldo zonder inkomsten op dit moment en lekkerder dan tonijn uit blik. Al staat het een stuk sjieker om 'uit blik' weg te laten natuurlijk
Ik weet! Hij was voor in de trein, toen ik i.v.m. haast nog niks anders bij me hadquote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:26 schreef ColdFeet het volgende:
Maria, je weet dat die Eat-Naturalgevallen echt alleen zijn voor als je omvalt van de honger en er verder niets anders is?
Ja, ik ben ook benieuwd! Om de een of andere duistere reden denkt mijn vriendje dat eierkoeken gezond zijn en ik krijg dat maar niet uit zijn hoofd. Ik heb wetenschappelijke feiten nodig om deze rationele man te overtuigen!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:31 schreef An24 het volgende:
[..]
Leg dat van de appeltaart en eierkoek dan eens uit? Qua calorieën wint de appeltaart, maar daar zitten meer voedingsstoffen in...bedoel je dat?
Haha, gezegend met een goed geheugen en ik 'zag' je ineens veel sneller vooruit gaan dan ik zelfquote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:39 schreef MevrouwPuff het volgende:
Anne: je hebt goed opgelet!Vanmiddag was ik om vier uur al klaar en na een frustrerende middag 'op het krukje zitten' was ik wel toe aan iets om m'n gedachten ervan af te zetten. Zou het erg zijn dan, qua blessurekans en spierpijn? Les 14 ga ik btw niet morgen doen, ik schrok ervan toen ik hoorde wat je dan gaat lopen
De appeltaart bevat zeker meer kcal, en voor dat beetje appel hoef je 't ook niet te doen, maar (zelfgemaakte) appeltaart is echt iets lekkers, een traktatie. Als je dan af en toe als het je wordt aangeboden een stukje neemt, is dat niet zo'n ramp voor je lijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:31 schreef An24 het volgende:
[..]
Leg dat van de appeltaart en eierkoek dan eens uit? Qua calorieën wint de appeltaart, maar daar zitten meer voedingsstoffen in...bedoel je dat?
Ik ook. Word altijd misselijk van appeltaart.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:05 schreef Tinkepink het volgende:
Zo zie je maar dat smaak iets persoonlijks is. Ik vind eierkoeken lekkerder dan appeltaart.
Das idd persoonlijke smaak dan. Ik vind eierkoek echt lekker en ontbijtkoek ook. En ja, ik heb idd ook een hele "fijne smaak" , maar zeg expres ook: ik kan ook genieten van de simpele dingen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:04 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
De appeltaart bevat zeker meer kcal, en voor dat beetje appel hoef je 't ook niet te doen, maar (zelfgemaakte) appeltaart is echt iets lekkers, een traktatie. Als je dan af en toe als het je wordt aangeboden een stukje neemt, is dat niet zo'n ramp voor je lijn.
Eierkoeken zijn saai en droog en niet echt lekker enzo. en voor je het weet eet je ze elke dag, omdat die zak er toch nog ligt.
Misschien is het mijn persoonlijke voorkeur, maar ik heb liever af en toe iets echt lekkers, dan steeds middelmatige producten te eten om mijn hang naar zoet te bevredigenZelfde geldt voor light-ijs. En als ik het mij goed herinner, ben jij best een liefhebber van lekker eten (van dat kookprogramma, toch?); ga dan voor het beste en het lekkerste, in plaats van voor suffe dingen als ontbijtkoek en eierkoek.
Sterkte!! Maar bij een hartaanval val je toch flauw?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:54 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb even met m'n vader gebeld en die klonk wel vrij relaxed, dus ik denk dat ik me geen zorgen hoef te maken vooralsnog. Ze kreeg het vanmiddag ineens heel koud en toen heeft m'n vader haar naar het zkh gebracht. En daar hebben ze dus geconstateerd dat ze ws een hartaanval heeft gehad. Ze heeft ook longontsteking momenteel en ik hoorde iets over een virus in het bloed, dus ze zijn haar nu uitgebreid aan het onderzoeken en ze moet een paar dagen tot een week blijven. Iig is ze nu in goede handen, maar ik houd m'n telefoon wel in de buurt natuurlijk. Just in case...
Gaat dat over likkepot? Lekker gemalen varkentjesquote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:39 schreef MevrouwPuff het volgende:
* MevrouwPuff schiet meteen in de verdediging!![]()
CF: het is slecht yeah i know, en ik heb de ingrediëntenlijst zelfs gelezen! Raar dat ik het nog eet inderdaadmaar m'n vriend had het gekocht, het is de enige vleeswaar die ik in huis heb en ik vind het zonde om eten weg te gooien.
ajuin = ui?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:40 schreef Sjaapje het volgende:
Mijn lijstje voor vandaag
7u: 2 boterhammen; confituur (met extra fruit van de Lidl, thuis eet ik altijd zelfgemaakt...) en kruidenkaas en 100 ml fruitsap
10u: 2 koffies zwart met koffiekoek (geen idee hoe dat in Nederland noemt, zoiets dat je bij de bakker koopt)
16u: 2 borden 'zelfgemaakte' soep (poedersoep geupdate met paprika, ajuin en tomatenpuree met 2 boterhammen kruidenkaas
18u: tas magere platte kaas met aarbei, appelsien, wortel, rijstkoek
19u: 40 min lopen
20u: heel veel spruitjes met gebakken aardappel en modzarellaburger
24u: misschien een biertje pintje op Erasmusfeestje maar zal vooral cola light worden...
Is wel grappig tijdens mijn studentenleven at ik dus niet veel, en tijdens stage/werk eet ik massa's, lang leve de omgekeerde wereld...
En bedankt iedereen voor het welkom, vond het best wel spannend zo posten
Edit: ik denk dus nederlands als ik dit schrijf, en dan komt er zoiets uit als biertje, waar haal ik het...
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:16 schreef P.F het volgende:
[..]
ajuin = ui?
appelsien is dat sinaasappelsap of sinaasappel?
en ik dacht dat een tas een kopje was?
quote:Marmelade is een soort jam waarin de schillen van citrusvruchten en andere vruchten met het vruchtvlees worden meeverwerkt en hierdoor een wat bitter-zoete smaak heeft. Oranjemarmelade is hiervan het bekendste voorbeeld.
Het woord "marmelade" is ontleend aan de Portugese naam van de kweepeer, marmelo
Ahaaquote:Jam of confituur is een voedingsmiddel bestaande uit een pasta van vruchten, dat op diverse wijzen wordt toegepast, waaronder als broodbeleg en in gebak.
quote:Naast jam bestaat er ook confituur en marmelade. Ze worden alle drie op dezelfde manier gemaakt, met dit verschil:
* In confituur worden hele vruchten gebruikt, al kan het zijn dat tijdens de bereiding vruchten stuk gaan.
* Bij de bereiding van jam worden de vruchten gepureerd of tijdens de bereiding fijngehakt.
* Bij de bereiding van gelei wordt alleen het sap van de vruchten gebruikt.
* Marmelade wordt gemaakt met (de schillen van) citrusvruchten en heeft hierdoor een bitterzoete smaak.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:16 schreef Merel het volgende:
[..]
Gaat dat over likkepot? Lekker gemalen varkentjes
Nope.quote:
en dit:quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:16 schreef _Calimero_ het volgende:
Ik houd jullie niet meer bij![]()
Sterkte voor Viking en verder heb ik geen idee wat er zoal aan de hand is.
was vandaag op een congres dus mijn lijstje is niet echt om over naar huis te schrijven, maar here goes:quote:
Ik zag dat topic toevallig in de AT staan en ik dacht: leuke mooie foto's, maar meer om aan mijn vriendje te geven of zo. Ik zou er zelf niet posten..quote:
Ik was jong, naïef, en ervan overtuigd dat m'n lichaam het enige was wat ik te bieden had. Ik had toen wel nog best een oké lijf, al zeg ik het zelf.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:48 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik zag dat topic toevallig in de AT staan en ik dacht: leuke mooie foto's, maar meer om aan mijn vriendje te geven of zo. Ik zou er zelf niet posten..
En toen was ik benieuwd wie wel!
Hehe ja, ik had niet zo'n honger maar wel zin in yoghurt en ik vond dat ik groente moest eten maar had geen boodschappen gedaan en had nog wel doperwtjes en worteltjes in de kast staan. Ik heb ze niet door de yoghurt gedaan hoorquote:
Ja die zijn ook mooi!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik was jong, naïef, en ervan overtuigd dat m'n lichaam het enige was wat ik te bieden had. Ik had toen wel nog best een oké lijf, al zeg ik het zelf.. Tegenwoordig komt het niet meer in me op.
Dat komt goed...Ik eet er nog geen twee per week, anders zou het niet lekker meer zijnquote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:22 schreef ColdFeet het volgende:
[..]en confituur is gewoon jam.
An, wel, 't is natuurlijk je eigen keuze wat je wel en niet eet, maar kijk uit met ontbijtkoek en eierkoek, eet ze niet iedere dag (want: loze calorieen!).
welkom!!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:41 schreef Sjaapje het volgende:
Oké na een tijdje 'meelurken' toch wel tijd om zelf eens te reageren.
Ik doe voor de moment (3 maand) stage in Pécs Hongarije, maar anders ben ik stagair in Vlaanderen. Ah en ben nu 22, volgende maand 23. Vroeger kon ik echt eten wat ik wou, wat ik dan ook deed. Maar de laatste paar jaren komt er toch elke keer wat bij. En nu is die wat mij toch wat te veel geworden en is het tijd voor actie! Probleem is gewoon dat ik altijd honger heb. En dus ook gewoon te veel eet.
Ik ben meter 70 en zou graag iets van 58 kg wegen, dan ben ik echt slank want mijn benen zijn enorm gespierd, en daar moet ik nu eenmaal mee leven...
Nujah mijn meestal lijstje
O: 2-3 boterhammen met confituur/choco/kippewit/boursin/salami/...
T: appel
L: 2-3 boterhammen met kippewit/boersin/kaas/salami/slaatje en soms soep/salade erbij
T: hangt er van af: koekje, stuk zelfgemaakte cake, fruit, yogurt,chocolade,koffiekoek
D: Heel veel groenten, beetje vlees (max 100 gr) en pasta/rijst/aardappelen/... (daar heb ik in verminderd want dat at ik echt teveel)
T: Thee met bak magere yogurt/platte kaas met fruit en wat crunch of soms klein bakje chips
Drinken: water, thee, koffie, cola light
Maar heb zo wel elke dag mijn dom moment, zoals vanmorgen, had mijn appel mee maar mijn medestagairs waren allemaal een koffiekoek aan het eten zoals elke dag en vandaag kon ik het niet houden...
Daarnaast probeer ik wel zoveel mogelijk te sporten, Evy lessen heb ik niet echt nodig want loop met gemak een half uur of langer of ga een uurtje zwemmen (maar een gesloten zwembad en 10 cm sneeuw steken daar voor de moment wel stokken in de wielen) en fiets ik zeker hier meer als 30 min per dag meestal.
Shoot! Want vermageren doe ik helemaal niet, nujah een weegschaal heb ik niet zodus ik gok dat het ergens rond de 65-67 hangt.
Nou, in Gouda en Rotterdam wel. Je mag het hebben van mij!quote:
Stad in Hongarijequote:
Aha. Werkelijk waar nog nooit van gehoordquote:
Welke film is dat, Co?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:14 schreef conleche het volgende:
Ik vind eierkoeken niet zo lekker. Of ik moet er flink confituur op smeren en slagroom opdoen. Maar ontbijtkoek daarentegen vind ik echt lekker en het is misschien niet gezond. Maar er zit minder vet en kcals in dan in appeltaart en ik vind appeltaart niet lekkerder. Dus daarom eet ik weleens ontbijtkoek.
Net een enorm zielige film gezien, waarin ze allemaal gorilla's vermoordden. Ik moet dan heel hard tegen mezelf zeggen dat het maar een film is, maar dat lukt dan niet, want het doet me denken aan een docu die ik ooit zag over apen in het wild (ik geloof ook gorilla's) en daar ging een moederaap dood en het kindaapje wilde niet van haar zijde wijken, terwijl de rest van de groep verdertrok. En dat kleine aapje bleef net zolang zitten naast zijn dode moeder tot het ook stierf.
En ik kan me herinneren dat ik zo boos was op de filmmakers dat ze het beestje niet hadden gered.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |