Hehe dat heb ik ook een beetje met mijn gabberperiode.. Niet zozeer om de muziek maar meer om het feit ik behoorlijk meeging in die hype..quote:Ik schaam me dood als ik terugdenk aan mijn skaterperiode.
5-10 jaar: Muziek van mijn ouders (klassiek, Herman van Veen, Ramses Shaffy, Jacques Brel, Charles Aznavour) en mijn oudere zussen (Beatles,Bob Dylan, Bruce Springsteen, Eagles, Pink Floyd, Queen)quote:Op zaterdag 13 februari 2010 21:51 schreef cafca het volgende:
Leuk topic, als ik nog es wat tijd over heb, ga ik er eens voor zitten....
Green day ruigere rockquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:05 schreef MMUFC het volgende:
Tot mijn 10e(1994) luisterde ik vooral muziek waar mijn ouders naar luisterden zoals Queen, The Beatles..
In 1994 en 1995 werd ik beïnvloed door de rock smaak van mijn broer door The Offspring(wat ik nu nog steeds gaaf vind!) en Green Day(die ik tussen 1998 en 2008 niet echt geluisterd heb). Verder luisterde ik ook happy hardcore in die periode..
Vanaf 1996 begon ik(naast The Offspring) een eigen smaak te ontwikkelenWat begon met bijvoorbeeld No Doubt en later door ging naar 3 Doors Down en Krezip. In deze periode had ik ook wat bands waar ik via mijn broer achter kwam, zoals Linkin Park.
Vanaf mijn 23e(2006) ging ik over naar de iets ruigere rock(in vergelijking met 3DD) zoals Green Day en Foo Fighters.
iemand met smaakquote:Op donderdag 25 februari 2010 15:29 schreef searchanddestroy het volgende:
Tot tien jaar waarschijnlijk dingen als Tina Turner en gewoon top 40 muziek. Van tien tot twaalf was het The Game, 50 Cent en dat soort onzin. Van twaalf tot veertien (ik durf het bijna niet te zeggen) was het Tokio hotel en van veertien tot nu vooral dingen als Bring me the Horizon, A Day to Remember, Job for a Cowboy, UnderOath, Enter Shikari etc. Maar ook 30 Seconds to Mars, Paolo Nutini, Prodigy, U2, Depeche Mode, The Smiths.
Je bent WTF-muziek vergeten.....quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:03 schreef Bosbeetle het volgende:
5 - 10 helemaal weg van normaal
10 -12 vroege house muziek, house party cds etc
12-16 gabber veel platen gekocht
16-18 RATM Nirvana bush etc.
18- nu Primus/ mr. bungle/ tool/ deftones etc
23 - nu maria mena
24 - nu stoner rock
25 - nu drone, avant garde, john zorn, conlon nancarrow, cage, reich etc.
Maar eigenlijk vind ik alle muziek die ik vroeger luisterde nog wel leuk met uitzondering van Korn
Wat nog leuker is, is dat ik tijdens mijn muzikale ontdekkingsreis nauwelijks iets heb gedownload. Ja, ooit ben ik eens met Napster aan de slag geweest, maar aangezien ik destijds al naar redelijk obscure muziek op zoek was, was dit nauwelijks te vinden via dit medium. Praktisch alle nieuwe dingen die ik via internet heb ontdekt, heb ik via een stream of iets dergelijks kunnen beluisteren.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 08:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Kijk toch eens hoe slecht het internet en mp3s zijn voor de muziekiedereen is helemaal geintreseerd in allerlei verschillende stromingen en kan luisteren naar de muziek die hij wil en kan nieuwe dingen ontdekken
HIER GAAT DE MUZIEK INDUSTRIE AAN KAPOT!
Tegenwoordig heb je op soulseek alles wat je maar kunt wensen anders, omdat soulseek van oorsprong bedoeld is voor bands die hun eigen muziek willen promoten.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:12 schreef OMG het volgende:
[..]
Wat nog leuker is, is dat ik tijdens mijn muzikale ontdekkingsreis nauwelijks iets heb gedownload. Ja, ooit ben ik eens met Napster aan de slag geweest, maar aangezien ik destijds al naar redelijk obscure muziek op zoek was, was dit nauwelijks te vinden via dit medium. Praktisch alle nieuwe dingen die ik via internet heb ontdekt, heb ik via een stream of iets dergelijks kunnen beluisteren.
Maar ook daar gaat de muziekindustrie aan kapot!.
Die is interessant, vanwaar die overgang van zo'n toffe opvoeding naar tmf en trance?quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:28 schreef psaexorp het volgende:
0-10 Opgevoed met Psychedelic Rock, Post-punk / new wave en soms wat klassiek
11 - 13 tmf/ mtv muziek + trance
14 - 15 nu-metal en metalcore
16 - 17 death metal / grind / en alle andere te bedenken metalstromingen
17 - 20 crust punk, osdm, hardcore en stoner rock
20 - nu lichte voorkeur voor Drum and Bass en andere elektronische meuk.
dat is best simpel, rond mijn 10de begon ik zelf met zoeken en zelfstandig luisteren naar muziek via de computer en wekkerradio die ik toen kreeg/ en aangezien ik redelijk eigenwijs ben en niet wist wat voor nummers mijn ouders afspeelden volgde ik mijn eigen weg.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:47 schreef On het volgende:
[..]
Die is interessant, vanwaar die overgang van zo'n toffe opvoeding naar tmf en trance?
Gast, Brokencyde?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 02:42 schreef Thas het volgende:
Muziek van mijn ouders, eerlijk gezegd grotendeels vergeten. Ik vond liedjes van de Backstreet Boys wel leuk volgens mij ![]()
Beyonce, Sean Paul Usher Top40, Tiësto (Love Comes Again echt té vaak gedraaid) Eminem e.a. bekende rap, Top40 Linkin Park, Top40, Tiësto Bullet For My Valentine, Billy Talent Saosin met Anthony Green (Vind ik nog altijd het beste ooit) Daughtry, Tiësto Enter Shikari, Skillet, Top40 Tiësto (Elements of Life!), Top40 Tijd heel weinig muziek geluisterd Enter Shikari, Top40 Billboard Hot100, Soulja Boy , Dancesmash
Trance, vooral Ayu Trance, Tiësto, ASoT cd's BrokeNCYDE, Billboard Hot100, Skillet, Hardcore Techno; Eigenlijk alles door elkaar
Zoals je kan zien, vooral dingen met veel synths (Trance, dance), elektrische gitaren (Saosin, Enter Shikari, BFMV) en Rap/Pop/Billboard muziekEn in BrokeNCYDE komen al die dingen voor
Het enige wat alle muziek gemeen heeft, is dat het (voor 99%) altijd uptempo is!
En het is vaak heel specifiek; dan vind ik 1 liedje van een artiest/band fantastisch, en de rest verschrikkelijkHetzelfde met genres, dat ik maar 1 band van een genre goed vind
![]()
19 April @ Melkweg, nu al zin inquote:
Ja die gaan natuurlijk niet in dit topic posten hé!quote:Op maandag 8 maart 2010 13:38 schreef Bosbeetle het volgende:
wel jammer dat er geen echte hokjes denkers meer bestaan
kom er maar in ritmo
Gezien je username gaat het vast helemaal goed komenquote:Op donderdag 4 maart 2010 16:57 schreef LetItBleed het volgende:
8-12 HipHop en Top-40
12-14 Top-40 en Pop
14 - nu Indie, Classic Rock, Alternative, Folk, Electronic
ik zie vooruitgang
I did.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:31 schreef Desunoto het volgende:
[veel moeite]
Jezus, dat ik de moeite heb genomen...
Alsof iemand dit gaat lezen.![]()
quote:
Ik zou ook nog eens een keer meer tijd erin moeten steken en zo'n mooi verhaal schrijven als wat sommigen hier hebben gedaanquote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:57 schreef friekin_ het volgende:
Ik post hier om dit terug te vinden voor als ik eens tijd heb. En om de lijst van n00b te lezen.
quote:Ok, ok.Op woensdag 20 oktober 2010 00:57 schreef friekin_ het volgende:
Ik post hier om dit terug te vinden voor als ik eens tijd heb. En om de lijst van n00b te lezen.
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 19:58 schreef friekin_ het volgende:
....... de eerste single was No Mercy ................
quote:Nee. Helaas.. deze.Op donderdag 21 oktober 2010 20:37 schreef cafca het volgende:
[..]
Leuk verhaal verder. Goede smaak komt niet vanzelf
quote:Jethro Tull luister ik nu regelmatig, zonder dobbelstenen.Op donderdag 21 oktober 2010 19:12 schreef cafca het volgende:
Hm, in mijn tijd luisterden we bij Dungeons & Dragons naar Camel, Jethro Tull en Wishbone Ash enzo......
Ik luister eigenlijk steeds meer muziek minder <-- is dat een correcte zin, ik verlang wel eens weer terug naar een album helemaal tot in de puntjes te kennen maar dat zit er steeds minder in. Op mn werk zing ik bijna alles op 3fm mee vooral de wat oudere hitjes, laatst was het weer zover bij godley and creme - englishman in new york. En het stomme is ik heb geen idee waarom ik die nummers ken ik denk dat het echt komt omdat ik gewoon van 0 tot nu hilversum 3/radio 3/3fm heb geluisterd. De arbeidsvitaminen hebben me opgevoedquote:
Het ergste is zelfs als ik die methode aanhoud is het nog te veel maar opzich ken ik mijn LPs wel goed en vaak ga ik daar ook echt voor zitten om ze te luisteren en is het iets minder muzikale behang. Alhoewel ik zeg wel muzikale behang maar ik heb wel een duidelijke voorkeur en laat niet alles opstaan. Nouja dit is allemaal niet ontopic.quote:Op zondag 24 april 2011 03:43 schreef female81 het volgende:
"Ik luister eigenlijk steeds meer muziek minder" --> bedoel je daarmee dat je je scheel downloadt, eigenlijk veels teveel, maar dat veel ervan ook weer heel vluchtig aan je voorbij gaat? Muziek als wegwerp-product?
Zo ja: Je hebt het zelf in de hand. Ik heb ook zo'n tijd gehad (2003/2004) waarin ik veels te veel uitprobeerde en daardoor vreselijk vervlakte, maar dat moet je eigenlijk gewoon niet toelaten.
Ik laat het nu een beetje op z'n beloop, onder het motto 'je kunt toch nooit alles leren kennen'. Ik zet een internetzender aan, en dan merk ik vanzelf wel of er wat bij zit. Met twee sterk bovengemiddeld leuke, voor mij onbekende nummers per week ben ik tevreden (het jaartal zal me verder worst wezen). Dat 'ik moet dit-en-dat-perse-horen', en 'ik-moet-perse-van-alle-nieuwe-muziek-op-de-hoogte-zijn', dat ik mezelf dat opleg, is voorbij.
Als je een hanteerbare aanvoer van leuke muziek die je nog niet kent hebt, heb je per nummer veel meer tijd om er aandacht aan te besteden, en blijft het ook fris klinken.
Hoezo? Sum 41 en blink-182 zijn vet.. Wacht ik ga dit ook doen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:05 schreef psychedelicate het volgende:
Ik schaam me dood als ik terugdenk aan mijn skaterperiode.
Ik vermoed zo rond de 20, gezien die clip uit 2005 stamt. Maar met zo'n ontwikkeling in je vroege tienerjaren moet je wel in goed gezelschap hebben verkeerd ja.quote:Op zondag 3 november 2013 01:14 schreef Norrage het volgende:
Hou oud ben jij brooklyndodger?ik dacht altijd dat jij zo'n enorme oude rot bent, met veel oudelullen muziek en muziek waar je even over moet doen voordat je het leert waarderen..maar als je geschiedenis slechts tot ongeveer 18 jaar gaat
En als ik je verslag lees, klinkt die ontwikkeling ook echt totaal niet als een ontwikkeling in je tienerjaren?
![]()
Of beslaat dat laatste stukje gewoon 10 jaar ofzo?
![]()
Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij is hij een jaartje of twee jonger dan ik ben. Dat zal dan 21/22 moeten zijn. Even een brooklyndodger-worshippingpost hier, maar het is echt verbazingwekkend hoeveel muziekkennis die jongen heeft.quote:Op zondag 3 november 2013 01:14 schreef Norrage het volgende:
Hou oud ben jij brooklyndodger?ik dacht altijd dat jij zo'n enorme oude rot bent, met veel oudelullen muziek en muziek waar je even over moet doen voordat je het leert waarderen..maar als je geschiedenis slechts tot ongeveer 18 jaar gaat
En als ik je verslag lees, klinkt die ontwikkeling ook echt totaal niet als een ontwikkeling in je tienerjaren?
![]()
Of beslaat dat laatste stukje gewoon 10 jaar ofzo?
![]()
Op mijn 16e was blink-182 ook mijn favoriete band, maar toen ontdekte ik echte muziek. Als je eenmaal de instrumentatie en teksten van bijvoorbeeld The Beatles ontdekt hebt, dan is het bijna onmogelijk om terug te gaan naar alleen maar powerchords en liedjes over de meest kinderachtige dingen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 21:30 schreef paulvdb08 het volgende:
[..]
Hoezo? Sum 41 en blink-182 zijn vet.. Wacht ik ga dit ook doen.
Nee hoorquote:Op zondag 3 november 2013 16:33 schreef psychedelicate het volgende:
[..]
Op mijn 16e was blink-182 ook mijn favoriete band, maar toen ontdekte ik echte muziek. Als je eenmaal de instrumentatie en teksten van bijvoorbeeld The Beatles ontdekt hebt, dan is het bijna onmogelijk om terug te gaan naar alleen maar powerchords en liedjes over de meest kinderachtige dingen.
Dat je op zijn leeftijd, zoveel muziek kan kennen...ongekend. En sommige muziek die hij al luisterde toen ie 12/13 was...Bizarquote:Op zondag 3 november 2013 12:43 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij is hij een jaartje of twee jonger dan ik ben. Dat zal dan 21/22 moeten zijn. Even een brooklyndodger-worshippingpost hier, maar het is echt verbazingwekkend hoeveel muziekkennis die jongen heeft.Hij zou mij zo een lijst van 20 bands kunnen geven waar ik nog nooit van gehoord heb maar die perfect in mijn straatje zouden passen. Weet ook wie in welke band heeft gespeeld en zijprojectjes en nog meer van dat soort dingen. Hij noemde afgelopen donderdag, wachtende op Lust for Youth, nog tussen neus en lippen door een band met twee EP's uit en nog geen 300 listeners op last.fm, en gaat dan verbaasd zitten doen omdat ik het niet ken.
Ja man. Nu zit ik elke avond te verpieteren terwijl ik de diepe teksten van the Beatles voor de honderdste keer analyseer.quote:Op zondag 3 november 2013 16:33 schreef psychedelicate het volgende:
[..]
Op mijn 16e was blink-182 ook mijn favoriete band, maar toen ontdekte ik echte muziek. Als je eenmaal de instrumentatie en teksten van bijvoorbeeld The Beatles ontdekt hebt, dan is het bijna onmogelijk om terug te gaan naar alleen maar powerchords en liedjes over de meest kinderachtige dingen.
Leuk om weer terug te lezen... en natuurlijk aan te vullen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:31 schreef Desunoto het volgende:
- lang verhaal van ruim drie jaar geleden -
Het ironische is je bent zeker niet de eerste die het denkt maar ik heb gewoon zo bizar veel tijd aan muziek uitzoeken, doorzoeken en luisteren besteed(nog steeds) vanaf jonge leeftijd en een apart kind zijn hebben ook meegehopen. Mijn hoofd heeft vaak ook een redelijk baard om zich heen(r.i.p) waardoor ik vaak als een 30 jarige man werd aangezienquote:Op zondag 3 november 2013 01:14 schreef Norrage het volgende:
![]()
Hah valt eigenlijk heel erg mee. Ik heb het vooral zelf allemaal zitten uit te zoeken maar natuurlijk zijn er ook invloeden geweest van wat familie leden, vrienden en soortgenoten in deze idiote smaak. Mijn ouders smaak is wel echt een goede invloed geweest maar is ook echt al over the place maar nooit erg diep, pa vooral dingen als saxon, motorhead en oude u2 en country en ma daartegen leonard cohen, bob dylan en 80's pop Ook natuurlijk heeft internet en websites als musicmeter, last.fm en rateyourmusic grote rollen gespeeld.quote:Op zondag 3 november 2013 09:22 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Ik vermoed zo rond de 20, gezien die clip uit 2005 stamt. Maar met zo'n ontwikkeling in je vroege tienerjaren moet je wel in goed gezelschap hebben verkeerd ja.
Bedankt man. Echt niemand weet nooit hoe oud ik ben, zelfs mijn beste maat dacht vorige week dat ik ouder dan hem wasquote:Op zondag 3 november 2013 12:43 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij is hij een jaartje of twee jonger dan ik ben. Dat zal dan 21/22 moeten zijn. Even een brooklyndodger-worshippingpost hier, maar het is echt verbazingwekkend hoeveel muziekkennis die jongen heeft.Hij zou mij zo een lijst van 20 bands kunnen geven waar ik nog nooit van gehoord heb maar die perfect in mijn straatje zouden passen. Weet ook wie in welke band heeft gespeeld en zijprojectjes en nog meer van dat soort dingen. Hij noemde afgelopen donderdag, wachtende op Lust for Youth, nog tussen neus en lippen door een band met twee EP's uit en nog geen 300 listeners op last.fm, en gaat dan verbaasd zitten doen omdat ik het niet ken.
Brooklyndodger is echt nog vele malen baziger dan ik ooit zou dromen te zijn inderdaad.quote:Op zondag 3 november 2013 12:43 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Later kwamen daar wat nieuwe dingen bij dankzij de radio en platenkasten van familie (lang leve de cassete's). Toen ik in groep 6 zat kregen we een cd-speler thuis en op mijn verjaardag kreeg ik dan ook mijn allereerste eigen cd: Hanson
_!. Maar goed toen vond ik het prachtig natuurlijk, gelukkig ging het snel de goede kant op, daarna kwamen albums van The Verve, Garbage, K's Choice Placebo en de Guano Apes huize Gehenna binnen.
Middelbare school
TMF en MTV werden ineens belangrijk tijdverdrijf. Het meeste ging redelijk langs me heen, maar daar was dan ineens de Nu-metal herrie die gewoon 's middags werd gedraaid. Ik vond het geweldig! en was idolaat van bands als Korn, Deftones, Slipknot, Limp Bizkit, Rage Against the Machine etc.. Ik had eindelijk muziek gevonden die mijn ouders afgrijselijk vonden, ook wel belangrijk als rebelse puberWat al snel leidde tot een eigen stereo'tje
Waar ik ook nog eens mooi de alternatieve liedjes die af en toe gedraaid werden op 3FM kon opnemen voor mijn walkman. En maandagavond stond de VCR aan voor Rockzone, @lter8 en Wet&Wild.
Al snel kwamen de cd-branders op de markt en dat opende ook weer deuren. CD's lenen van vrienden, familie en zelfs van de lokale bibliotheek om ze daarna te kopiëren. Ik begon me wat meer te interesseren in de metal zonder het 'nu'-label (Sepultura, Soulfly, Alice in Chains) maar ook andere dingen (The Prodigy, Pearl Jam, Nirvana, Chemical Brothers) en begon wat raardere dingen te waarderen, zoals die lang uitgerekte spookgeluidjes op de live versie van Dazed & Confused van Led Zeppelin.
Nog steeds fantastisch
Internet
En toen kwam er (na veel zeuren) internet in huis, en daarmee dus ook Napster (en later DC++). Ik was niet alleen maar meer afhankelijk van suggesties naar nieuwe muziek van mijn vrienden, familie of liner-notes in de albums, maar kon gewoon op websites als allmusic.com (en later Rateyourmusic.com) kijken wat mij interessant leek. Zoeken naar bands die leken op mijn favoriete bandjes, onbekende pareltjes uit favoriete genre's ontdekken. En vooral ook zoeken naar albums met een bepaalde sfeer (dat kon op allmusic). Mijn smaak verbreedde zich dan ook explosief.
Eerst richtte een lange zoektocht naar muziek die steeds extremer klonk, van meer 'generieke' metal, naar death-metal, black metal, grindcore, naar experimentele en obscure artiesten als Nurse With Wound, Current 93, Coil, Skinny Puppy, S.P.K., Throbbing Gristle, Merzbow. Na al dit geweld begon ik weer wat meer de 'menselijke' muziek op te zoeken en vond die in de Krautrock, Post-rock, IDM, Stoner-metal en ook wel wat post-punk.
Vanaf (pak 'm beet) mijn 20e, pakte ik ineens de Jazz op. Een genre waar ik daarvoor erg kriebelig en akelig van werd (net als mijn ouders nu nog steeds). Dit begon bij redelijk makkelijke behapbare artiesten als Dave Brubeck en albums als 'Kind of Blue' van Miles Davis en 'My Favorite Things' van Coltrane. Via Miles Davis kwam ik al snel bij z'n cross-over platen en zo opende de wereld van Funk en Soul voor mij, via Coltrane raakte in aanmerking met de free-jazz en avant-garde-jazz, waardoor ik mensen als John Zorn, Pharoah Sander, Ornette Coleman, Charles Mingus, Art Ensemble of Chicago etc. erg ging waarderen. Ik downloadde ontzettend veel, maar mocht nog steeds erg graag cd's kopen. (vaak ook stiekem, omdat mijn ouders die herrie maar onzin vonden om geld aan uit te geven
)
nu
Terugkijkende kan ik eigenlijk wel concluderen dat mijn smaak nooit zo veel veranderd is, maar vooral is verbreed. Eigenlijk alles wat ik ooit te gek vond, vind ik nu nog steeds te gek. (ja ok, misschien op die Hanson CD en wat nu-metal na, maar nog steeds snap ik de charme die er me toen in aantrok) Er komt gewoon steeds meer bij. Ik ben wel een beetje van de cd's afgestapt en overgegaan (eigenlijk teruggegaan) naar vinyl. Ook het downloaden wordt steeds meer streamen, dankzij diensten als Spotify en Bandcamp. Maar nog steeds probeer ik zo veel mogelijk te luisteren, ongeacht genre, populariteit of wat b.v. vrienden ervan vinden, en dat kan ik nog wel een tijdje volhouden denk ik
Robert Moog died for our synths
Let it be en hey jude ken ik en dat is wel goed maar niet net zo speciaal zoals jij het beschrijftquote:Op zondag 3 november 2013 16:33 schreef psychedelicate het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk verstand van de Beatles.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:51 schreef paulvdb08 het volgende:
[..]
Let it be en hey jude ken ik en dat is wel goed maar niet net zo speciaal zoals jij het beschrijft
Ninja editquote:Op vrijdag 8 november 2013 19:53 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk verstand van wat je zegt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2012SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2011SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2010SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2009SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2008SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2007SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2006SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2005SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2004SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2003SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2002SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2001SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2000SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1998SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zo'n lijst heb ik ook, alleen houd ik hem op rateyourmusic bij; http://rateyourmusic.com/(...)een_them_live_list_/"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."![]()
Kick want tof topicEven denken, kan zijn dat de leeftijden van mij niet helemaal kloppen want ik weet het niet 100% zeker hoe oud ik was. Als heel klein meisje begon ik met de Spice Girls
9 jaar - Toen kwam de eerste cd uit van Britney Spears. Ik was helemaal dol op die cd. Was mijn allereerste cd ooit, blij wat ik ermee was. Voor de rest weinig muziek geluisterd in deze tijd
13 jaar - Ging ik voor het eerst met gothics en skaters om en kwam ik aanraking met de bands Murderdolls, Kittie, Marilyn Manson, Mindless Self Indulgence en HIM. Van HIM heb ik ook het logo op mijn arm staan inmiddels en Murderdolls blijft ook altijd een plekje hebben in mijn hart. Weinig andere muziek echt bewust geluisterd in de periode, misschien nog bands zoals Bowling for Soup enz
14 jaar - Toen had ik een hele erge Good Charlotte periode, ik was echt helemaal leip van die band. Alleen maar Good Charlotte geluisterd, dag en nacht. Ook in deze tijd KoЯn leren kennen, kreeg een cd van een Canadees waar we logeerde in Canada. Die zag mijn obsessie voor GC en dacht dat ik zijn KoЯn cd's dan ook wel wou hebben. In deze periode kende ik de horrorpunk band Misfits ook al (ook nog steeds fan van)
16 jaar- Blink-182 periode. Weet ik nog weinig van verder. Nog meer punkrock bandjes ging ik toen die tijd ook luisteren.. net als allemaal foute emo muziek zoals Fall Out Boy, Panic At The Disco! etc. Hierna kwam dan ook mijn emo periode haha
17 jaar - Fall Out Boy, PATD!, Drop Dead Gorgeous, Bring Me The Horizon, Bullet For My Valentine en noem het maar op. Allemaal van die screamo bands en emo bandjes. Ik ken er nog wel 20 opnoemen maar doe ik maar niet, probeer het zelf te vergeten haha. Ergste muziek periode van mijn leven
19 jaar - Allemaal soorten metal en rock muziek. KoЯn, Slipknot, Mötley Crue, Children Of Bodom, Dope, Flogging Molly, Dropkick Murphys, Otep
, System of a Down etc. etc.
21 jaar - Slipknot en Marilyn Manson weer herontdekt en helemaal grijs gedraaid. Ik luisterde deze 2 bands ook al voor ik 21 was maar toen was ik nooit echt fan. Nu was ik echt helemaal fan.. en nog steeds vind ik Slipknot echt een bazenband en Marilyn Manson een baas. Ook steeds meer elektronische muziek zoals Massive Attack ging ik in deze tijd luisteren
23 jaar - Ineens vond ik hardstyle geweldig, hardstyle hier, hardstyle daar. Alleen maar hardstyle luisteren.
24 jaar (nu) - Hardcore!
Ik heb wel altijd al naar oude bands zoals Pink Floyd, Black Sabbath, Simon & Garfunkel etc. geluisterd. Doe ik nog steeds met heel veel liefde. Vooral Pink Floyd & Black Sabbath
Your beauty never ever scared me.![]()
Poe, eens even terug denken:
Tot 10: oude 'classic' rock zoals Deep Purple, Survivor, Europe, UFO, Toto, Golden Earring. Maar ook bands als U2 en REM.
10 tot 15: Toen werd de muziek wat heavier: Metallica, Iron Maiden, Savatage, Dream Theater, Aerosmith, The Gathering, Annihilator, Skid Row, Ayreon, Van Halen, Joe Satriani, Steve Vai, Yngwie Malmsteen.
15 tot 20: weer een stap heavier, maar vooral ook erg veel progressieve rock/metal: Heel veel Dream Theater, Machine Head, Death, Enchant, Fates Warning, Within Temptation, Spock's Beard, Testament, Rush, (oude) Anathema, Rhapsody, Queensryche, Paradise Lost, Morgana Lefay.
20 tot 25: Toen werd de muziek vooral 'moeilijk' en kwam ook Jazz en fusion om de hoek kijken: Meshuggah, The Mars Volta, Greg Howe, Racer X, Frank Zappa, Charlie Parker, Dizzy Gillespie, Weather Report, Return To Forever, Porcupine Tree, Devin Townsend, Watchtower, Pain Of Salvation, Ozric Tentacles, Mr Bungle, King Crimson, Herbie Hancock, Radiohead
25 tot 32 (nu): Vooral heel veel verdieping van al het bovenstaande en ook steeds meer muziek waar sfeer belangrijker is dan het 'moeilijk zijn': Sigur Ros, (nieuwe) Anathema, Riverside, Wolverine, Pink Floyd, Anneke van Giersbergen. Sinds kort echter wat meer 'technische/progressieve death metal: Scar Symmetry, Blood Of God, Textures, Opeth, After The Burial, Protest The Hero, Periphery.
Voor mij is het altijd verbreding van m'n muzieksmaak geweest. Ik luister nu nog steeds naar muziek die ik beluisterde toen wanneer ik pakweg 7 was.![]()
Ik ga dit ff een kick geven.![]()
Jaren 80
Vooral veel oude muziek, denk aan 60s the lion sleept tonight etc, the cure en aanverwanten dankzij m'n tantes.Eind jaren 80 begin ik als kleine mpc60 de Hip Hop te ontdekken. Tribe called quest, Delasoul en NWA.
Jaren 90
Veel Hip Hop blijven luisteren, dit waren natuurlijk ook de magische jaren met geniale albums van Tribe, WU Tang, KrS en ga zo maar door. Ook luisterde ik veel Nirvana. In m'n walkman zat of Nirvana of Hip Hop. Gabberhouse heb ik indirect ook veel van mee gekregen omdat vrienden van mij langzaam aan gabbers werden. Dit had ten gevolge dat ik eind jaren 90 heel veel electronische muziek ben gaan luisteren. FSOL
Jaren 0
Nadat ik ontdekte dat al die Hip Hop albums eigenlijk kapot gesampled zijn van andere artiesten ben ik in aanraking gekomen met veel van die artiesten. De begin jaren van deze eeuw staan voor mij dan ook voor de ontdekking van Jazz en Soul. Beiden muziekstijlen die ik nog steeds veel luister. Aangezien ik altijd nieuwe muziek blijf luisteren heb ik ook de indieopkomst goed meegekregen, Franz Ferdinand en consorten heb ik allemaal in de platenkast staan thuis.
Jaren 10 (nu)
Nog steeds luister ik naar alle muziekstromingen maar ben wel iets selectiever geworden. Het moet mij nu echt beroeren wil ik er een lp/cd van kopen. Dit integenstelling tot voorgaande jaren waar ik bijna alles kocht wat goed aangeschreven wordt door de muziekpers. Mijn persoonlijke favoriet tot nu toe is toch wel de Britse band the Heavy.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.![]()
Bob Marley, Michael Jackson en Wu-Tang waren zo ongeveer de eerste artiesten die ik zo leuk vond dat ik om casettebandjes ging vragen. Dat was denk ik zo rond groep 6 van de basisschool.
Brugklas opeens in aanraking gekomen met bands als Nirvana en later Korn. Flink wat (nu)metal geluisterd. Ook mijn nog-steeds favoriete band Fun Lovin' Criminals leren kennen.
Vanaf mijn 15e ongeveer begon de hiphop-age. Ik luisterde al af en aan dingen als Wu-Tang dus maar nu begon ik het echt te appreciëren en intensief te luisteren. Notorious, L, en pac heb ik het meest geluisterd maar al met al durf ik te beweren dat de 90's hiphop hetgeen is waar ik het meest van heb geluisterd. De keren dat ik nu iets tegenkom wat ik dig en nog niet ken uit dat genre zijn verschrikkelijk zeldzaam.
Zo rond mijn 18e begon mijn tunnelvisie voor hiphop kleiner te worden en begon ik steeds meer uitstapjes te maken naar Lounge, deephouse en andere 'chillmuziek'. Kruder & Dorfmeister, Bonobo of een van de duizenden mixjes waar ik opeens toegang tot had dankzij bronnen als youtube.
En nu ik tegen mijn 30e aanzit merk ik eigenlijk dat genres me niet zoveel meer doen. Ik luister van alles. Soms heb ik opeens weer een hiphop of juist metal-bui maar doorgaans luister ik alles een beetje door elkaar.Conscience do cost.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: