abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80523796
Om het zo kort mogelijk te houden maar een paar bandjes die me nu te binnen schieten per 'periode':
Van metal (slipknot, mudvayne, children of bodom, linkin park)
Naar punk en hardcore ( black flag, agnostic front, madball, exploited, cheap sex)
én oi (cockney rejects, angelic upstart, the oppressed)
Naar vanalles ( Chopin, enter shikari, paramore, serj tankian, placebo)
pi_80539617
5-9 jaar:

Queen, Clouseau en Kinderen voor Kinderen, daar begon het mee.
Vervolgens kwam ik in aanraking met housemuziek en was er meteen gek op.
Felix, 2 Unlimited, Cappella, Dance 2 Trance, Culture Beat, Moby, N-Trance onder andere

10-13 jaar
Niet echt een vaste smaak, luisterde wel regelmatig muziek maar kocht geen cd's.
De hardcoretijd vond ik niets, sommige platen kon ik wel waarderen, maar de gabbers vond ik niks.
Ik vond wat rap leuk, maar vooral dance (Sash! , Sunclub, Dj Jean, Wamdue Project enzovoorts)

14 - 16 jaar
Ineens ontdekte ik trance en dat vond ik zo mooi dat ik er helemaal gek op werd en het tot vandaag de dag nog steeds vaak luister.
Het begon met Rank 1 (Dutch Force - Deadline, Airwave) , Armin Van Buuren,Johan Gielen, Tiësto, Ferry Corsten en breidde uit met M.I.K.E (Push), Airwave, Oliver Lieb, Scot Project en vele anderen.

17 - nu
Via internet, af en toe een feestje en vrienden steeds meer muziek ontdekken.
Toch blijft de nadruk altijd op dance en electronische muziek liggen.
Door internet ontdek ik andere stijlen (ik dacht zelfs dat Techno iets was als Hardstyle en Drum 'n Bass kende ik totaal niet) en artiesten.
Van Shpongle, Amon Tobin en Boards of Canada naar High Contrast, Joris Voorn tot Wouter Hamel
En een boel andere muziek (wat rock, beetje pop, jazz en klassiek).

[ Bericht 3% gewijzigd door Gitank2 op 20-04-2010 22:28:51 ]
Neil LOVES Carrots!
  dinsdag 20 april 2010 @ 22:45:07 #83
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_80541755
0-12:
Top 40 spul, zoals vrijwel iedereen hier. Ik weet dat ik oa erg blij werd van Sash!, Cartoons, Aqua, Vengaboys en zo nog wel wat namen uit die hoek.

12-15:
Rammstein brak in deze periode door met Sonne en Within Temptation met Ice Queen, dat beviel mij zeer en ik ben me wat verder in metaldingetjes gaan verdiepen. Within Temptation verdween snel weer naar de achtergrond toen ik Nighwish en Tristania leerde kennen, dat was veel leuker. Rammstein bleef er wel in.

16-18:
Nightwish en Tristania deden het nogal goed in de 'gothic' hoek maar de gemiddelde gothic weet blijkbaar ook niet wat dat genre inhoudt, want er kwam nog veel meer bij kijken. Ben toen ook in aanraking gekomen met oude jaren '80 bands als The Sisters Of Mercy, Bauhaus, Joy Division en Siouxsie & The Banshees. Dat een tijdje veel geluisterd, samen met wat elektronische dingetjes zoals VNV Nation. De bandjes uit de periode '12-15 jaar' bleef ik daarbij ook nog wel grotendeels luisteren.

18-20:
Naast de bands die ik al luisterde ging ik nog wat breder zoeken, ik kwam ook meer uit bij stoner en doom dingetjes. Daarnaast ook wat experimentelere muziek opgezocht, en ben ook nog een hoop uit de indie hoek gaan luisteren, en wat pop. Vrij veel dus, ik dacht niet meer in genres en luisterde gewoon wat ik tof vond, dat heeft een hoop nieuwe en leuke muziek opgeleverd.

20-22 (nu):
De tendens van de 18-20 zet zich eigenlijk nog steeds voort. Alles dat leuk is luister ik, en dingen uit mijn periode 12-15 eigenlijk ook nog wel. De meeste favorieten door de jaren heen zijn wel behouden gebleven, dat valt wel op eigenlijk.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 20 april 2010 @ 23:26:20 #84
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_80543713
Tot ongeveer 8 jaar:
Zoals de meesten luisterde ik toen met m'n ouders mee. De radio stond eigenlijk altijd aan (op radio 10 Gold), dus erg veel klassiekers gehoord in die tijd. Verder werd vaak muziek gedraaid van artiesten als Simon & Garfunkel, Queen, Boudewijn de Groot en nog veel meer wat me nu even niet meer te binnen wil schieten. Ook synthesizermeuk was goed vertegenwoordigd.
Zelf had ik ook bandjes van voorgenoemde artiesten en uiteraard Kinderen voor Kinderen.

8 tot 12 jaar:
M'n oudere zus begon met top 40 muziek te luisteren en ik deed gezellig mee! De muziek van m'n ouders speelde door, maar werd nu afgewisseld met Happy Hardcore en boybands. (Ik kan de nummers van de Backstreet Boys nog steeds meezingen. ) Verder kreeg ik ook m'n eerste eigen CD, namelijk van Hanson. (En ook die nummers kan ik ongetwijfeld nog steeds meezingen. )

13 tot 16 jaar:
M'n eigen top 40 tijd. Ik herinner me uit die tijd dat ik heel veel naar de welbekende muziekzenders heb gekeken. Qua muziekvoorkeur niet heel erg veel ontwikkeling, ik weet alleen dat ik Californication van The Red Hot Chili Peppers toen heel vaak voorbij heb zien komen. Voornamelijk rockbandjes dus.

17 tot 18 jaar:
De duisterdere bandjes deden hun intrede, beginnend met bandjes als HIM en The Rasmus. In die tijd kreeg m'n zus een vriendje dat metal luisterde en die CD's heb ik eigenlijk allemaal wel gekopieerd. Dus meteen een dosis Slipknot, Machine Head en weet ik wat er nog meer tussenzat.

19 tot 20 jaar:
De metalrichting werd versterkt door studiegenoten, veel nieuwe metalbands leren kennen en in die tijd heb ik ook steeds meer leren waarderen. Favorieten uit die tijd zijn toch Amorphis, Moonsorrow en Swallow The Sun. (En nee, het is niet toevallig dat dit allemaal Finse bands zijn. ) In die tijd begon ik ook te luisteren naar industrial en een van mijn ganggenootjes liet me kennismaken met de rockbandjes die toen hip waren.

21 en verder:
De bands van voorgaande jaren komen eigenlijk allemaal weer terug (een paar uitzonderingen daargelaten) en ik herontdek de muziek van m'n ouders. Veel jaren '70 muziek, voornamelijk op vinyl, wat ik van zolder afplukte. De rest van de genres ontwikkelde ook lekker door, wat vooral resulteerde in héél veel leuke bandjes om te luisteren. (Met name in de folk metal, death metal en black metal.)
Recentelijk heb ik weer een "nieuw" genre ontdekt: post-rock. Momenteel ben ik er nog niet heel erg in thuis, maar wat ik ervan ken, bevalt me uitstekend. Ook komen er weer steeds meer gitaarbandjes bij.

Over het geheel genomen kan je wel zeggen dat rockmuziek m'n voorkeur heeft. En whoei, lang verhaal geworden. Oh well...
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 1 september 2010 @ 22:05:37 #85
235465 maffemaniak
'My home is in my head!&#
pi_85966050
Jeugd (t/m 15 jaar)
Top 40 meuk, Michael Jackson (groot fan), al die Jabba-Dabba-Doo-Dance-ellende

15 t/m 20:
Acda en de Munnick, Queen, Red hot Chilli Peppers, Wyclef Jean, Fugees, Alicia Keys, Lenny Kravitz, George Michael, Krezip, Moby

20- nu
John Mayer (groot fan van zijn live muziek. Vooral zijn gitaarsolo's. Die zeiknummer als Daughters hoeft hij niet meer te zingen van me.) Kings of Leon, Maroon 5, Zucchero, David gray, Nick Drake, Jesse Dee, Amos Lee ( O+ ), Hurts, Jason Mraz, Jamiriquai, Beatles, Massive Attack, One Republic, Paolo Nutini, Patrick Watson, Radiohead, Snow Patrol, The Police, The Doors ( O+ ), The Killers, Coldplay.

Allemaal redelijk bekende muziek dus. Ik hou van rustige nummers, vrolijke nummers en singer/songwriters.
  woensdag 1 september 2010 @ 23:59:27 #86
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_85971361
Leuk topic :)

Ook globale leeftijden.. met wat favo artiesten erbij

<12 - top 40, 80's spul
Michael Jackson, Duran Duran, Paula Abdul, etc

13 - hardrock, hair metal
Guns N' Roses, Bon Jovi

15 - thrash metal, grunge, singer songwriter
Metallica, Sepultura, Nirvana, Alice In Chains, Tori Amos, Lisa Loeb

17 - death metal, grunge, nu metal, hardcore punk, singer songwriter
Morbid Angel, Cannibal Corpse, KORN, Incubus, Alice In Chains, Pearl Jam, Biohazard, Madball, Tori Amos, Lisa Loeb

19 - black metal, nu metal, hardcore punk, singer songwriter
Cradle Of Filth, Dimmu Borgir, KORN, Incubus, Madball, Tori Amos, Lisa Loeb

22 - black metal, nu metal, gothic rock, dark wave, singer songwriter
Satyricon, Gorgoroth, KORN, Incubus, The Sisters of Mercy, Christian Death, Black Tape For a Blue Girl, Lycia, Tori Amos, Lisa Loeb

25 - gothic rock, industrial, ambient, (neo) klassiek, singer songwriter
The Sisters of Mercy, Christian Death, Fields Of The Nephilim, Nine Inch Nails, Ministry, Coil, Suicide Commando, Alio Die, Ozymandias, Tori Amos, Lisa Loeb

>30 - gothic rock, industrial, (dark) ambient, noise, neo-folk, martial music, (neo klassiek), singer songwriter
The Sisters of Mercy, Christian Death, Fields Of The Nephilim, Ministry, Coil, Tactical Sekt, Hocico, Lustmord, Paranoia Inducta, Merzbow, Melt Banana, boris, Rome, Current 93, Die Weisse Rose, Predella Avant, Ozymandias, Tori Amos, Lisa Loeb

[ Bericht 21% gewijzigd door Zeitgeist op 02-09-2010 00:17:38 ]
The Light Is Leaving Us All
pi_86095284
< edit: gewist >

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2010 10:02:10 ]
pi_87652533
4-6 Kindercds(herinner me vooral VOF de kunst) en muziek die mijn ouders zongen in hun kwartet, van christmas carols tot mr. sandman

6-10 vooral TMF-muziek(eerste herinnering: Wes met Alane :p), een beetje van de ska/punkpop die mijn zus luisterde en the beatles van mijn ouders

11-13 nog steeds vooral de mainstream muziek van TMF waarvan sommige door mij wat werden uitgediept (lees:gedownload met eerst napster daarna kazaa en later limewire) onder andere coldplay, RHCP, Sum 41 en muse
13-14 muziek begon me wat meer te interesseren en ik begon zowaar een beetje een eigen smaak te vormen vooral een beetje de moderne rockbandjes als the white stripes, the strokes en meer the ...s. Daarnaast had ik een cd van de gorillaz en waren de RHCP mijn grote helden. Ook vond ik een beetje stonerrock wel interessant a la QOTSA en kyuss

15-16 ik begon wat meer verschillende muziek te luisteren boven op de rockbandjes kwamen nu bandjes zoals interpol, franz ferdinand. Jamiroquai kwam om de hoek kijken. Ik begon me ook een beetje te interesseren voor jazzachtige bandjes en af en toe zelfs echt jazz, wel redelijk oppervlakkig nog. Ook begon ik steeds meer naar indie bandjes te kijken, die waren er al voor een gedeelte, maar onder andere belle and sebastian werd toen geluisterd

17-nu

Langzamerhand greep ik steeds meer muziek aan om te gaan luisteren, the beatles werden helemaal kapot geluisterd en ondertussen vond de electronische muziek zijn weg in mijn leven ondertussen luister ik echt enorm gevarieerd en verschit het per maand nog wat ik veel luister. In ieder geval veel electro, indie, singer/songwriter, chillwave, dancehall, jazz, shoegaze, psychedic rock, folk, synthpop en veel muziek die ik zo niet onder kan brengen
pi_87738492
Ik post hier om dit terug te vinden voor als ik eens tijd heb. En om de lijst van n00b te lezen.
pi_87739090
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 00:57 schreef friekin_ het volgende:
Ik post hier om dit terug te vinden voor als ik eens tijd heb. En om de lijst van n00b te lezen.
Ik zou ook nog eens een keer meer tijd erin moeten steken en zo'n mooi verhaal schrijven als wat sommigen hier hebben gedaan :) (wat ik ook wel heb gedaan, maar dat was in 10 minuten getyped)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Redactie Frontpage woensdag 20 oktober 2010 @ 22:49:57 #91
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_87775418
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  donderdag 21 oktober 2010 @ 14:40:00 #92
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_87793401
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 00:57 schreef friekin_ het volgende:
Ok, ok.

Liefde voor muziek zat er al vroeg in bij me. Luisterde aandachtig naar de radio (in die mate dat ik sommige liedjes na 2 decennia onthouding van airplay op de radio nog herken), keek naar Toppop en luisterde naar de tapes die m'n pa opgenomen had van de Nationale Hitparade. Want Felix Meurders praatte niet door de nummers heen.
Een maand voor mijn 10e verjaardag begon ik de Top40 bij te houden. Op papier. Dat duurde niet lang, al heb ik het later nog wel eens geprobeerd. Wel gewoon blijven luisteren, uiteraard. (kan me nog wel herinneen dat ik het niet tof vond als mijn favoriete liedjes in het rechterrijtje bleven steken. ik kan nu nog steeds niet tegen onrecht ;) )
Omdat ik eerder dus ook al best aandachtig radio luisterde, herkende ik die liedjes later ook. En toen wilde ik weten wat, en van wanneer, ze waren. Met als gevolg dat ik op mijn 12e al trots eigenaar was van een Hitdossier en een OOR's Popencyclopedie.

Naast de Top40 begon ik me, mede door het op tv uitzenden van popfestivals als Pinkpop, Parkpop en Torhout/Werchter, als puber te interesseren voor de wat meer alternatieve muziek. Al snel liep ik in bandshirtjes en liet m'n haar groeien.

In m'n twenties stond ik voor alle muziek open. Wel met een voorkeur voor de steviger alternatieve gitaarmuziek. Speelde in bandje door het hele land en om de tijd te doden bij het vele wachten werden er wel eens triviaquizjes over popmuziek gespeeld. Met succes mijnerzijds, dus ook eens popquizzen in café's gaan proberen. Beviel ook niet slecht en blijven doen, waardoor ook weer veel muziek leren kennen.
Met daarnaast natuurlijk ook internet als fantastisch middel om te ontdekken.

Vandaag de dag luister ik alles wat los en vast zit. Maar eigenlijk deed ik dat altijd al.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_87799571
Tof topic!

0-14 jaar
Ik luisterde eigenlijk nooit naar muziek en de meeste muziek interesseerde me niet. (Ik had toen al een hekel aan zingende kinderen, iets waar ik nu nog niet naar kan luisteren :P) Enige uitzondering was Rowwen Hèze. Mijn ouders zijn echt Limburgers, dus dit kreeg ik met de paplepel ingegoten. Mijn eerste concert was dan ook op 4-jarige leeftijd op een bierkrat langs het podium in een feesttent vol bier en Rowwen Hèze.

14-15 jaar
In de brugklas/2e klas werd het kopiëren van cd's hip, dus werd de nieuwste cd van Eminem (Marshall Mathers LP) op zo'n grote schaal gekopieerd dat er een exemplaar over was, die ik toen maar heb gekregen. Door deze cd werd mijn interesse in muziek langzaam aan een beetje aangewakkerd. Mijn vader moest als rock/blues liefhebber echter met lede ogen aanzien (of horen :P) hoe ik enkel naar deze plaat luisterde. Dus werd er een bekende ingeschakeld die me kopietjes gaf van Linkin Park's 'Hybrid Theory', Alien Ant Farm's 'Anthology' en Limp Bizkit 'Chocolate Starfish and the Hot Dog Flavored Water'. Eminem was al stoer, maar schreeuwende mannen met heavy gitaren waren natuurlijk nog meer de shit, dus deze cd's werden helemaal kapot gedraaid. Ik begon een beetje op te letten wat er zoal op MTV en TMF voorbij kwam (ja, die draaiden toen nog muziek) en pikte ik er nummers uit die ik leuk vond.

16 jaar
Rond deze tijd begonnen we met het spelen van Dungeons & Dragons, en daar hoorde natuurlijk muziek bij 'die er een beetje bij past'. Het luister arsenaal werd dan ook uitgebreid met Nightwish, Within Temptation, Rhapsody, Blind Guardian en meer bands binnen de gothic/fantasy/power metal subgenres. Alles wat in de Large stond was cool, dus dan kun je wel raden wat voor soort muziek er nog meer werd geluisterd. In de vakantie hoorde ik voor het eerste 'Californication' van de Red Hot Chili Peppers, een cd die nu nog steeds tot m'n favorieten behoort. Ook ging ik voor de eerste keer een dagje naar Pinkpop, waardoor ik ook de smaak van live muziek te pakken kreeg.

17-19 jaar
Na Nightwish en Within Temptation kreeg ik steeds meer interesse voor iets luidruchtigere/minder softe metal. Van Metallica tot Slayer tot Finntroll, alle klassiekers binnen het genre werden wel een keer beluisterd. Ook diverse subgenres werden beluisterd zoals death metal, thrash metal en gothic metal.

19- 24 jaar (tot nu dus)
Eens in de zoveel tijd luister je wel eens een albumpje dat je vroeger veel draaide. Soms denk je dan 'hoe heb ik dit ooit kunnen luisteren' en soms denk je 'eigenlijk is dat best een gaaf plaatje'. Na een paar jaar eigenlijk alleen naar metal te hebben geluisterd heb ik m'n oudere cd's er weer eens bij gepakt en deze weer beluisterd. Ook begon ik aan een nieuwe studie (Algemene Cultuurwetenschappen) waarbij een iets bredere blik op o.a. muziek toch wel wordt gepromoot. Langzaam aan werd de muzieksmaak dan ook uitgebreid met verschillende voor mij nieuwe genres. Door de soundtrack van de film 'Fear and Loathing in Las Vegas' kwam ik in aanraking met veel oude muziek, waaronder The Jefferson Airplane, tot op heden een van mijn favoriete bands. Nu luister ik van jazz tot death metal, van singer-songwriter tot country. De enige muziek waar ik niets aan vind draaien ze op TMF/MTV, de muziekzenders waar het (oh ironie!) mee begonnen is.

(Wow lap tekst zeg! Ik zie het pas nu ik klaar ben :P
tl;dr: niks -> large alto -> metal -> brede muzieksmaak ;-))
"Music, man. Put that tape on!"
pi_87804291
Hm, in mijn tijd luisterden we bij Dungeons & Dragons naar Camel, Jethro Tull en Wishbone Ash enzo......
pi_87806183
Nou, ik heb chocolade. Wijn. Tijd om te typen :')

Opgegroeid met muziek en hi-fi. Wij hadden thuis gigantische speakers, en nu pas besef ik me hoe goed ze zijn.
Quad ESL 57 O+

Mijn moeder draaide veel muziek grijs : Dire Straits, Simon & Garfunkel, Melanie, Joni Mitchell, Janis Ian, Joan Armatrading, Paul Simon, Tom Jones. Ik ben echt met de oude dingen opgegroeid. Ik kan me wel een paar aparte uitstapjes herinneren, moeders ging op Aerobics & Steps (dat was hip) en ze zeulde een cd van Technotronic mee naar huis. Ook kan ik me herinneren dat Kaoma met Lambada doodgedraaid werd. Van mijn nichtje kreeg ik op mijn 10e de cd van The Cranberries - No Need To Argue.
De eerste cd die ik zelf kocht was van 2Unlimited, de eerste single was No Mercy :') . Ik kreeg een betere band met mijn broer rond mijn 11e, en hij gaf me een hoop muziek op cassette. Orbital, Prodigy, en natuurlijk.. Aphex Twin.
Eigenlijk was dat het keerpunt. Voor mijn 12e was ik een normaal, lief meiske die veel boomhutten bouwde. Daarna werd ik nogal.. obsessief.
Eigenlijk is mijn smaak alle kanten opgegaan. Franse chansons, drum 'n bass, elektronisch gebliep (verzamelnaam voor idm, noise, industrial, ambient) en veel indie. Natuurlijk heb ik ook gezondigd:
Marilyn Manson. Veel.
Ik ging om met de alto's ( :') ) op school, dus ik moest eraan geloven. Maar verder ben ik altijd een bietje mijn eigen gang gegaan. Spinvis, Dr. Dre, Aphex, makkelijke house (ook lekker soms), post-punk, new-wave, hippiesound.. Ik kan alles eigenlijk wel hebben.

Voor de toekomst heb ik goede hoop. Nog meer verdiepen in bepaalde stromingen en artiesten.

:9
pi_87807972
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 19:58 schreef friekin_ het volgende:
....... de eerste single was No Mercy ................

Leuk verhaal verder. Goede smaak komt niet vanzelf ;)
pi_87808039
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 20:37 schreef cafca het volgende:

[..]

Leuk verhaal verder. Goede smaak komt niet vanzelf ;)
Nee. Helaas.. deze.

:')

En ja. Ik dacht, doe er wat moeite voor.
pi_87842519
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 19:12 schreef cafca het volgende:
Hm, in mijn tijd luisterden we bij Dungeons & Dragons naar Camel, Jethro Tull en Wishbone Ash enzo......
Jethro Tull luister ik nu regelmatig, zonder dobbelstenen. :P
"Music, man. Put that tape on!"
pi_87845990
ben nu net 16 maar ik heb best veel genre's al geluisterd

toen ik 12 was begon het bij jumpstyle :')
daarna ontdekte ik als snel Hardcore.
rond me 13e luisterde ik punk rock ,veel van de band rise against(nu nog af en toe)
toen ik 14 was werd ik door een nieuwe klasgenoot weer aangestoken met hardcore.
daarna ontdekte ik vrij snel al hardstyle en luisterde dat steeds tot ik 15 en eenhalf was.
daarna ging ik over na trance en house tot m'n 16e. en nu luister ik veel dubstep en Drum & Bass.
ook hardstyle luister ik nog best veel. hardcore op het moment niet echt meer.
Born free... taxed to death
pi_95898527
0 tot 29 jaar: Kinderen voor Kinderen

En nu ik 30 ben luister ik nog steeds KVK!
Jeweetzelf!

Eigenlijk is dit 'n verkapte TVP... Ik ga hier nu nog serieus op in. Gaaf topic trouwens!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_95904611
13 jaar: Alternative rock
14 jaar: Electronic, house, indie, alternative
15 jaar: Electronic, house, indie, ambient, alternative, reggae, post-rock
16 jaar: Hip-hop, electronic, classical, instrumental hip-hop, ambient, alternative, post-rock, latin

Muziek luisteren begon eigenlijk vanaf de middelbare school, onder andere door vrienden en Last.fm is mijn smaak steeds verder uitgebreid en ik luister nu vooral hip-hop maar ik luister ook graag ambient elektronische muziek (Aphex Twin, Boards of Canada, Flying Lotus, Four Tet etc. etc.)
Momenteel zit ik vooral in de Nederlandse hip-hop maar het algemene hip-hop thread hier geeft me ook veel inspiratie :)
Geen visum, geen paspoort, geen douane, geen grenzen, geen irritante verhalen van vervelende mensen.
  Moderator zondag 24 april 2011 @ 01:24:38 #102
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_95907020
quote:
11s.gif Op donderdag 25 februari 2010 21:55 schreef cafca het volgende:

[..]

Je bent WTF-muziek vergeten.....
Ik luister eigenlijk steeds meer muziek minder <-- is dat een correcte zin, ik verlang wel eens weer terug naar een album helemaal tot in de puntjes te kennen maar dat zit er steeds minder in. Op mn werk zing ik bijna alles op 3fm mee vooral de wat oudere hitjes, laatst was het weer zover bij godley and creme - englishman in new york. En het stomme is ik heb geen idee waarom ik die nummers ken ik denk dat het echt komt omdat ik gewoon van 0 tot nu hilversum 3/radio 3/3fm heb geluisterd. De arbeidsvitaminen hebben me opgevoed :o

(fantômas meezingen wil ik ook altijd wel proberen ;) )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_95909106
"Ik luister eigenlijk steeds meer muziek minder" --> bedoel je daarmee dat je je scheel downloadt, eigenlijk veels teveel, maar dat veel ervan ook weer heel vluchtig aan je voorbij gaat? Muziek als wegwerp-product?

Zo ja: Je hebt het zelf in de hand. Ik heb ook zo'n tijd gehad (2003/2004) waarin ik veels te veel uitprobeerde en daardoor vreselijk vervlakte, maar dat moet je eigenlijk gewoon niet toelaten. :N

Ik laat het nu een beetje op z'n beloop, onder het motto 'je kunt toch nooit alles leren kennen'. Ik zet een internetzender aan, en dan merk ik vanzelf wel of er wat bij zit. Met twee sterk bovengemiddeld leuke, voor mij onbekende nummers per week ben ik tevreden (het jaartal zal me verder worst wezen). Dat 'ik moet dit-en-dat-perse-horen', en 'ik-moet-perse-van-alle-nieuwe-muziek-op-de-hoogte-zijn', dat ik mezelf dat opleg, is voorbij.

Als je een hanteerbare aanvoer van leuke muziek die je nog niet kent hebt, heb je per nummer veel meer tijd om er aandacht aan te besteden, en blijft het ook fris klinken. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2011 07:05:34 ]
pi_95910836
Zat deze week wat klassieke hardrock albums te luisteren in de auto, dan kom je erachter dat het al 20 jaar geleden is dat je ze kocht...ze hebben gewoon niks aan kracht ingeboet, integendeel ik ontdek er nog steeds nieuwe dingen op. Prachtig !
  Moderator zondag 24 april 2011 @ 11:21:06 #105
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_95912696
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 03:43 schreef female81 het volgende:
"Ik luister eigenlijk steeds meer muziek minder" --> bedoel je daarmee dat je je scheel downloadt, eigenlijk veels teveel, maar dat veel ervan ook weer heel vluchtig aan je voorbij gaat? Muziek als wegwerp-product?

Zo ja: Je hebt het zelf in de hand. Ik heb ook zo'n tijd gehad (2003/2004) waarin ik veels te veel uitprobeerde en daardoor vreselijk vervlakte, maar dat moet je eigenlijk gewoon niet toelaten. :N

Ik laat het nu een beetje op z'n beloop, onder het motto 'je kunt toch nooit alles leren kennen'. Ik zet een internetzender aan, en dan merk ik vanzelf wel of er wat bij zit. Met twee sterk bovengemiddeld leuke, voor mij onbekende nummers per week ben ik tevreden (het jaartal zal me verder worst wezen). Dat 'ik moet dit-en-dat-perse-horen', en 'ik-moet-perse-van-alle-nieuwe-muziek-op-de-hoogte-zijn', dat ik mezelf dat opleg, is voorbij.

Als je een hanteerbare aanvoer van leuke muziek die je nog niet kent hebt, heb je per nummer veel meer tijd om er aandacht aan te besteden, en blijft het ook fris klinken. :)
Het ergste is zelfs als ik die methode aanhoud is het nog te veel maar opzich ken ik mijn LPs wel goed en vaak ga ik daar ook echt voor zitten om ze te luisteren en is het iets minder muzikale behang. Alhoewel ik zeg wel muzikale behang maar ik heb wel een duidelijke voorkeur en laat niet alles opstaan. Nouja dit is allemaal niet ontopic.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Sport zaterdag 2 november 2013 @ 20:00:36 #106
274204 crew  Mexicanobakker
pi_132832116
Tijd om dit topic eens een trap te geven.

Goed, ik denk dat het begon in 2001. Toen was ik 8 en raakte ik voor het eerst in aanraking met popmuziek. Een hele ontdekking natuurlijk, maar je komt als jongere niet echt verder dan de muziek van je ouders en de TV. Toch was er al een afscheiding merkbaar, want ik kan me herinneren dat ik No One Knows van de 'oubollig klinkende' Queens of the Stone Age het goed deed bij mij. Tot aan 2005 waren het vooral hitjes van artiesten die het goed deden. Artiesten die wat mij betreft verder goede hitjes hadden waren Muse, Guns 'n Roses, Within Temptation maar ook Anouk, Gigi d'Agostino, DJ Tiesto, Kylie Minogue enz. Maar ach, daar was ik jong voor.

Maar in 2005 werd alles anders. Ik hoorde van mensen dat metal cool en hip was, ik was toen een jaar of 12 en niet heel erg actief met muziek bezig. Dat veranderde alleen met een nummer wat ik hoorde op TMF. Street Spirit van Radiohead. Wat een legendarisch mooi liedje vond ik dat, zeker met die clip. Het veranderde mijn hele beeld en ik was compleet om. Ik ging wat onderzoek doen en allereerst stuitte ik op Britpop, met dank aan MTV, anno 2006. Mijn favorieten werden toen Radiohead, Muse, The Cure, The Smiths, Arctic Monkeys en Snow Patrol. Maar de laatste 3 verdwenen snel toen ik daar op uitgekeken was.

Vervolgens liet ik mezelf toch meezuigen in de metalhype die er in mijn klas was. Slipknot vond ik vreselijk maar Metallica en Guns 'n Roses prima, dus ik ging zoeken. De eerste bands waar ik op kwam waren Dream Theater en Blind Guardian, maar later vooral heel veel Nightwish, Epica, dat soort bandjes met zangeressen. Dat hield ik vol tot aan mijn 14e. Favoriete bands: Nightwish, Muse, Blind Guardian, Epica, After Forever, Radiohead, Metallica, The Cure

Op mijn 14e, April-Juli 2007 herontdekte ik MTV en daarmee ook een aantal oude bands die ik eerder tof vond, zoals Queens of the Stone Age en Snow Patrol. Ook leerde ik kennis maken met de britpopgolf en postpunkrevival, in de vorm van bands als Interpol, Bloc Party, Editors, Athlete, Babyshambles en Air Traffic. Muse, Radiohead en Nightwish bleven echter onverslaanbaar. Electronische muziek en rap werd nog altijd niet gewaardeerd...

Maar dat werd anders in oktober 2007. Ik vond het nieuwe liedje van de Chemical Brothers wel lollig, dat was The Salmon Dance. Een nummer wat ik wel gimmicky vond, maar na een aantal keer begon ik ook andere electronische muziek beter te vinden. Te beginnen met Daft Punk ging het langzaam door naar Faithless, Björk en Fischerspooner. Dat werd snel opgevolgd met het leren kennen van 3voor12 digitaal, waarop ook alleraardigste plaatjes werden gedraaid. De hitjes van The Raveonettes en Asobi Seksu werden zeer gewaardeerd. In december waren mijn favoriete bands opeens helemaal anders buiten de eerste 2: Muse, Radiohead, Editors, Blind Guardian, Björk, Feist, Maxïmo Park, The Raveonettes, Blood Red Shoes, The Cure

En de verandering bleef eigenlijk een jaar doorgaan zonder mijn echte eigen geluid gevonden te hebben. Het was een tijd van veel proberen, en door Opgezwolle ging ik ook rapmuziek weer meer waarderen. Het was een kwestie van tijd voordat de Beastie Boys het bij mij erg goed deden. Ook Interpol, wat voor mij het zwakkere broertje van Editors was, steeg langzaam in achting. Daarnaast ging ik voor het eerst naar Rock Werchter, waar Sigur Ros indruk op me maakte. Dat dat zo goed was merkte ik eigenlijk pas toen ik hun lowlands-optreden terughoorde. Metal maakte voor het eerst een kleine comeback, maar ook popmuziek als van Katy Perry deed het op dat moment ineens weer goed bij mij. Ook leerde ik voor het eerst wat oudere dingen terugluisteren, en dan ook van voor de 80's. Dit alles door Let's Dance to Joy Division van The Wombats.
Maar ook triphop begon te komen, Machine Gun was geen binnenkomer voor Portishead maar door The Rip kwam het genre aardig goed aan en begon ik het meer te luisteren.:

September 2008: Muse, Radiohead, Sigur Rós, The Dillinger Escape Plan, Editors, MGMT, Opgezwolle, The Ting Tings, Katy Perry, Arctic Monkeys, Joy Division, The Kills, Nirvana, Portishead

Maar pas na die periode ging ik echt langzaam in de richting van wat ik nu luister. Pas rond die jaarwisseling greep ik voor het eerst naar nieuwe namen die ik zocht als dEUS, Pixies en The Arcade Fire. Maar het was toen nog het hardere werk dat me greep. Placebo werd een enorme hit, en die stonden later dat jaar op Pinkpop. Ook kwam ik door Joy Division steeds meer in de 80's gothic. VH1 stond ook steeds meer aan om oudere muziek te leren kennen. De naam My Bloody Valentine wekte ook voor het eerst interesse, maar ik kwam nog niet verder dan het repeaten van When You Sleep

April 2009: Placebo, Muse, The Cure, Joy Division, The Kills, Nirvana, Pixies, Queens of the Stone Age, Pearl Jam, Alice in Chains, Sigur Rós, Mogwai, Portishead, TV on the Radio...

Intussen had ik steeds meer media om muziek te ontdekken. Op school deed ik eindexamen muziek en in het boek stonden wat leuke oude bands. Ik luisterde voor het eerst redelijk de top 2000 mee, waarmee ik ook wat leuke oude dingen leerde kennen. Het duurde weliswaar nog een jaar voordat ik echt deze oude muziek ging luisteren. Wel werd de dream pop voor het eerst bekend voor me en vond ik ook een terugkeer naar de (vooral progressieve) metal.

Eind 2009: Muse, Placebo, Pixies, The Cure, Portishead, Sigur Rós, Textures, Dream Theater, Opeth, De Jeugd van Tegenwoordig, Daft Punk, This Mortal Coil, Queens of the Stone Age, Editors

In 2010 was het pas voor het eerst dat ik ook de openere maar toch noisy rock uitvond. Dingen als Arcade Fire, The National en dEUS sloot ik definitief in mijn armen nadat ik ze nooit echt makkelijk vond. Ik had ook voor het eerst wel eens een zender op UPC radio op staan die veel dingen van The Smiths, Blur, enz. draaiden. En dan was er nog de top 2000, die me vooral Pink Floyd lieten ontdekken in het eerste jaar, en natuurlijk de Beatles.

Eind 2010: Pixies, Placebo, Muse, The Cure, Portishead, Sigur Rós, Queens of the Stone Age, Arcade Fire, Kyuss, Blur, The Beatles, Nirvana, Joy Division, The Velvet Underground

Door de UPC radio leerde ik ook meer van My Bloody Valentine kennen, en ook dingen als Tool, Nine Inch Nails, enz. Het was voor mij wel de definitieve omslag van de recente rock naar de rock van eind jaren 80-begin jaren 90. Interpols Turn on the Bright Lights was ook niet meer weg te denken.

Eind 2011: Pixies, Interpol, Tool, Blur, Muse, Portishead, The Cure, Sigur Rós, Kyuss, My Bloody Valentine

En dan de tijd dat er misschien wel het minst veranderde: de laatste 2 jaar. Al deze bands luister ik namelijk nog steeds. Ik luister alleen veel meer shoegaze (Slowdive, maar ook The Raveonettes en Asobi Seksu die ik eerder noemde), harde metal (bijv. Ulver, ISIS) noise-achtige dingen als Sonic Youth en Boris, en ambient (Boards of Canada, Dead Can Dance). Daarnaast nog meer oudere dingen, mijn muzieksmaak is wel veel meer verouderd.

Nu: My Bloody Valentine, Interpol, Sonic Youth, Slowdive, ISIS, Boards of Canada, Tool, Kyuss, Portishead, Sigur Rós, Muse, Blur

En dat is het, denk ik.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_132836414
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2010 21:05 schreef psychedelicate het volgende:
Ik schaam me dood als ik terugdenk aan mijn skaterperiode.
Hoezo? Sum 41 en blink-182 zijn vet.. Wacht ik ga dit ook doen.
pi_132836939
Tot 11 jaar:Niet echt interesse in muziek, begin groep 8 vond ik tmf toch wel vet en ging ik top 40 luisteren.

12 jaar: Ik ontdekte Green Day en downloade hun album en ik vond het fucking vet.

13 jaar:Ik ontdekte NOFX, Sum 41 en Foo Fighters.

14 jaar: Mn smaak werd iets zwaarder en ik ontdekte My Chemical Romance, Anti-Flag maar ook Blink-182 en Fall Out Boy.

15 jaar:Metalcore klonk opeens best goed, Bring Me The Horizon, Asking Alexandria, Black Veil Brides vond ik tof.

16 jaar: Nu zijn mn favoriete bands Green Day, blink-182, My Chemical Romance, Billy Talent, Bad Religion, Anti-Flag, Rancid, Bring Me The Horizon, All Time Low en Pierce The Veil.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2013 21:47:15 ]
  zaterdag 2 november 2013 @ 23:06:33 #109
412661 brooklyndodger
Irritatie verhogend kritisch
pi_132840370
Tot 12 de platenkast van mijn ouders(van motorhead tot spandue ballet...) en hier ligt de grond wel

12 jaar Mtv net als mexicona bakker en goede oude club 3voor12. Meteen al een gigantisch veelvraat uit deze tijd waren mijn favoriete bands queens of the stone age, muse en beastie boys, neem meteen een aboment op de oor(toen het nog goed was...). Maar ook het setje dat lost sounds(Jay Retarted voor solo gaan) speelde en het behoorlijk chaotische interview maakte een diepe indruk. Rond die tijd begong het indie balletje al een beetje te rollen

13 jaar, lang haar en bandjes als arctic monkeys en maximo park horen tussen de nieuwe favorieten. Uit deze tijd leerde ik ook met veel moeite slsk(soulseek) aan de praat te krijgen en begon ik een beetje oppervlakkig naar de inspiratie bronnen van boven staande bands te luisteren. Dingen als Joy division, the stooges, gang of four en the smiths bevallen me erg goed en vooral de laatste 2 blijven eeuwige favorieten. Langzaam beging door mijn buurjongen mij ook de hardcore punk bekend te worden.

14 jaar, gigantisch rommelig en alles zeggend jaar voor me maar ook voor de muziek. De postpunk diep ik nog verder uit en ik kom uit bij bandjes als de pop group en au pairs en dat smaakt naar meer. Ook is dit jaar de eerste aanraking met new weird america(o.a Joanna Newsom, Devendra Banhart en Cocorosie) en ik val hierdoor steeds meer in de expremintele kant van de muziek terwijl ik gewoon mijn oude favorieten blijf luisteren. Hierdoor kom ik uit bij bands als Xiu Xiu(nog steeds mijn favoriete band), animal collective en beging me echt te verdiepen in bands als stereolab wat lijd tot een stortvloed van jaren 80 synthpop en een hoop aparte postpunk en andere muziek

. Ohja en Jay Retarted's blood visions komt uit, ik ben meteen er weg van en beging ook de garage punk flink uit te zoeken. Ik beging nu ook al wat enige regelmaat naar optredens te gaan in de omgeving. Voor de rest val ik via Nirvana voor eeuwig in de macht van de oude boze mannen met gitaren muziek genaamd noiserock. Jesus lizard en Shellac zijn twee bands die het meest daarvan bovenuit schieten. Voor de rest beging ik bizar veel screamo(SKRAMZ) te luisteren waar ik nooit echt ook mee ben opgehouden.

15 jaar, de proto-hipster jaren noemen we het maar. Ik ondek bands als Liars en beging (serieus) met het luisteren van o.a krautrock, 'goede popmuziek', noise en ambient. Het lange haar gaat eraf en maakt plaats voor een opscheerig achtig kapsel. Ga nog meer naar optredens maar val ook weer terug op mijn geliefde (britse) indierock door bands als Los Campesinos! en born ruffians. Zie het beste concert dat ik ooit heb gezien in kortrijk, Boredoms in de kreun wat ook een flink schop in de goede richting was.

16 jaar het doorluisteren gaat door en ik geef een tijd op aan rockmuziek. Vooral hiphop, electronic (pop) en folk muziek. Beging me te verdiepen in jaren 80 pop muziek en darkwave en franse ye-ye pop en val vooral terug op dignen als smog en The Microphones.

17 tot nu ik luister eigenlijk gewoon waar ik zin en heb en er zit ook gewoon te bizare groei om hier neer te knallen in, ik ondek nog weinig nieuwe genres maar ben vooral aan het graven naar goede muziek. De bands hierboven blijven favorieten maar je blijf toch eeuwig ontdekken.
pi_132843596
Als baby herinner ik mij dat mijn moeder voor ik ging slapen altijd het melodietje van "Can't help falling in love van Elvis Presley afspeelde. Toen ik tiener werd was Rock muziek voor mij de muziek en dan moet je denken aan Stones,Kiss,Led Zeppelin,Uriah Heep,Deep Purple,The Who en naar mate ik ouder werd kwam de ommekeer naar meer big bands en jaren 40/50 muziek. :s)
pi_132843820
Hou oud ben jij brooklyndodger? :o ik dacht altijd dat jij zo'n enorme oude rot bent, met veel oudelullen muziek en muziek waar je even over moet doen voordat je het leert waarderen..maar als je geschiedenis slechts tot ongeveer 18 jaar gaat :D En als ik je verslag lees, klinkt die ontwikkeling ook echt totaal niet als een ontwikkeling in je tienerjaren? :? :? Of beslaat dat laatste stukje gewoon 10 jaar ofzo? :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_132845905
Eind jaren 90 begonnen met Queen (eerste muziek die ik echt goed vond).

2001/2002 begonnen met (black) metal luisteren.

2006 jaren 60/70 muziek ontdekt.

Eind 2009 de klassieke muziek ingerold.

Daarna weer een terugkeer naar black metal.

2011 veel Franstalige muziek ontdekt.

En het afgelopen jaar veel nieuwe muziek ontdekt, ook veel popmuziek.

Sinds een half jaar luister ik eigenlijk alles waar ik een goed gevoel van krijg (of het nou pop, klassiek is of black metal). Al blijft klassieke muziek mijn voorkeur houden.
  zondag 3 november 2013 @ 09:22:00 #113
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_132846113
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 01:14 schreef Norrage het volgende:
Hou oud ben jij brooklyndodger? :o ik dacht altijd dat jij zo'n enorme oude rot bent, met veel oudelullen muziek en muziek waar je even over moet doen voordat je het leert waarderen..maar als je geschiedenis slechts tot ongeveer 18 jaar gaat :D En als ik je verslag lees, klinkt die ontwikkeling ook echt totaal niet als een ontwikkeling in je tienerjaren? :? :? Of beslaat dat laatste stukje gewoon 10 jaar ofzo? :D
Ik vermoed zo rond de 20, gezien die clip uit 2005 stamt. Maar met zo'n ontwikkeling in je vroege tienerjaren moet je wel in goed gezelschap hebben verkeerd ja.

Leuk om deze thread na een paar jaar weer eens door te lezen. Bij mij is er qua smaak niet zo veel veranderd in tussentijd: zelfde genres, meer artiesten. Dat is het wel :P
  zondag 3 november 2013 @ 09:34:03 #114
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_132846213
9 jaar (80s):
Michael Jackson

11 jaar (80s):
Prince

13 jaar (80s)
Thrash Metal
Guns n' Roses

15 jaar (80s)
Sex Pistols
The Damned
Buzzcocks
Undertones
Red Hot Chili Peppers
The Stone Roses

17 jaar (90s)
Big Star
Nirvana
Pearl jam
Screaming Trees

19 jaar (90s)
The Posies
Gigolo Aunts

21 jaar (90s)
Blur
en veel andere britpop
The Replacements

23 jaar (90s)
The Smiths
Echo and the Bunnymen
The Only Ones
The Stooges
The Velvet Underground
New York Dolls

25 jaar (90s)
Nick Drake

27 jaar (00s)
Interpol
The Chameleons

29-39 (00s -10s)
Animal Collective
Cut Copy

Heel summiere opsomming dit, want er is veel meer
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_132847280
Ik waag nog maar eens een poging; heb een oude versie ooit verwijderd omdat het bij nader inzien iets teveel gezever was.

Begin 1990-medio 1991
Kinderen Voor Kinderen + platenkast van ouders. Cd's én oude vinylplaten. Van BZN tot oude rockklassiekers.

Medio 1991-1993
Na ontdekking van hedendaagse muziek opeens amper meer belangstelling voor muziek van m'n ouders. Nu met name veel dance. Zowel supercommercieel (2 Unlimited-obsessie...) als wat diepgaander, opgepikt van programma's als Dancetrax en For Those Who Like To Groove. En de betere verzamelcd's.

1994-2000
Nog steeds veel dance, wel nog wat sterker naar het commerciële neigende dan in de periode hiervoor. Ontzettend blij en plat, vaak. Noem een kwalitatief twijfelachtig maar wel ontzettend vrolijk eurodance-, eurotrance- of happy hardcore-deuntje (of iets uit 1998-2000 in de categorie 'typisch Belgische dance', dat had een specifiek geluid), en de kans is zeer groot dat ik er destijds van genoten heb. Al ging een portie clubtrance er ook wel in.

2001-2004
Nog steeds voornamelijk dance en nog steeds toegankelijk, maar niet zo plat meer. Internetzender Dancenet (cq. DanceRadioOne) pushte me eind 2000 de juiste richting op. Alsof ik iets gevonden had wat ik onbewust zocht. Sleutelnummers: David Morales - Needin' you, Daft Punk - One more time en Etienne De Crecy - Am I wrong. En dankzij het internet kon het hele dancegebeuren verder uitgediept worden. Veel Id&T Radio geluisterd, ook.

2005-2007
Smaaktechnisch een chaotische tussenperiode. Erg zoekende, snuffelend aan +/- 1001 genres en subgenres, waarbij de nummers varieerden van bijna prehistorisch (sinds 1991 niet meer interessant gevonden...) tot splinternieuw. Al bleek ik een beetje funky al snel lekker te vinden, en werd het over de gehele linie wat subtieler en minder 'in your face'. M'n afkeer van dingen als overdreven loudness wars stamt uit deze tijd, ik kon niet veel met van die nummers als 'Call on me' die je op een gegeven moment kreeg. Veel geluid en weinig dynamiek, zeg maar. Sowieso minder connectie voelend met de nogal veranderende dancescene. Aan de dancekant wel veel invloed van Franse zenders als Underground FG. Mooi gearrangeerde house, techno en tussenvormen/zijtakken ervan.

Laatste maanden van 2007/eerste maanden van 2008
Meer interesse krijgend voor de wat minder mainstream 'zwarte' muziek in vele soorten en maten, o.a. dankzij Miles Davis' Bitches Brew-album en Lefto's Studio Brussel-programma 'De Hop' (tegenwoordig beheert 'ie internetstation Laid Back Radio, met dezelfde soort muziek). En voorjaar 2008 viel het kwartje opeens. In combinatie met alle invloeden van de jaren ervoor viel het bizarre mengelmoesje van dingen die ik mooi vond, van oud tot nieuw en van obscuur tot overbekend, eindelijk op z'n plek.

Daarna is er niks meer veranderd. Afgezien van het feit dat er vanaf 2010 internetradio's in huis kwamen, waardoor het veel makkelijker werd om het soort muziek zoals in de laatste alinea te ontdekken. :)

Invloeden van Belgen en Fransen zie je in m'n muzikale verleden wel steeds terug komen, op diverse manieren. Of het nou nummers zijn die daar geproduceerd zijn, of radiozenders die daar vandaan komen (en die op zich wel muziek uit diverse landen draaien). De rave die je in m'n muzikale begintijd had, had ook al invloeden vanuit die richting.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2013 20:17:38 ]
pi_132848309
Voor m'n 8ste weet ik niet zoveel eigenlijk...

8 -10:
J.S. Bach (via onze leraar waarvoor nog eeuwig dankbaar _O_ ), Pink Floyd, Yes en Jeff Wayne via mijn vader, Kinderen voor kinderen omdat iedereen die shit luisterende, Raymond van het Groenewoud.

10-12:
Ohoh..de Bon Jovi fase. Véél Bon Jovi. Beetje Pearl Jam en Nirvana.

12-14:
Nirvana en de hele Seattle grunge scene. Bon Jovi achter me gelaten, op zoek naar hardere muziek.

14-16:
Bleef erg alto met nieuwere bands: Radiohead, Smashing Pumpkins etc. Ging in een eigen bandje spelen, speelde zelf meer instrumentale post-rock nummers. Herontdekking van klassieke muziek middels 2 vriendinnen die beide viool speelden.

16-20:
Beetje hetzelfde eigenlijk.

20-25:
Meer post-rock, post-grunge fase.

25-nu:
Vanuit de grotendeels instrumentale post-rock, post-grunge toch weer terecht gekomen bij klassieke muziek, hoewel ik bijna alles luister. Nooit in elektronische muziek geweest zoals je kunt zien.

C'est ma vie! :W
I feel kinda Locrian today
pi_132848654
Toen ik heel jong was waren mijn favoriete liedjes. Mexico, lika virgin en bad.

6 - 10 met mijn broer vooral Bob Marley, Peter Tosh, Guns 'n Roses en Aerosmith geluisterd.

10 - 14 eigenlijk alles wat 'de klas' leuk vond.

14 - 18 The Offspring, sum41, linkin park, limp bizkit, RHCP

18 - 20 Deep purple, van Morrison, Bob Marley, Aerosmith

20 tot 29 Eigenlijk kan ik de meeste muziek wel waarderen, zelfs een enkel Nederlands nummer. Voorkeur gaat op dit moment naar singer-song writing.
  zondag 3 november 2013 @ 12:43:19 #118
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_132849181
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 01:14 schreef Norrage het volgende:
Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij is hij een jaartje of twee jonger dan ik ben. Dat zal dan 21/22 moeten zijn. Even een brooklyndodger-worshippingpost hier, maar het is echt verbazingwekkend hoeveel muziekkennis die jongen heeft. _O_ Hij zou mij zo een lijst van 20 bands kunnen geven waar ik nog nooit van gehoord heb maar die perfect in mijn straatje zouden passen. Weet ook wie in welke band heeft gespeeld en zijprojectjes en nog meer van dat soort dingen. Hij noemde afgelopen donderdag, wachtende op Lust for Youth, nog tussen neus en lippen door een band met twee EP's uit en nog geen 300 listeners op last.fm, en gaat dan verbaasd zitten doen omdat ik het niet ken. :')
pi_132857306
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:30 schreef paulvdb08 het volgende:

[..]

Hoezo? Sum 41 en blink-182 zijn vet.. Wacht ik ga dit ook doen.
Op mijn 16e was blink-182 ook mijn favoriete band, maar toen ontdekte ik echte muziek. Als je eenmaal de instrumentatie en teksten van bijvoorbeeld The Beatles ontdekt hebt, dan is het bijna onmogelijk om terug te gaan naar alleen maar powerchords en liedjes over de meest kinderachtige dingen.
  zondag 3 november 2013 @ 16:54:38 #120
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_132858042
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 16:33 schreef psychedelicate het volgende:

[..]

Op mijn 16e was blink-182 ook mijn favoriete band, maar toen ontdekte ik echte muziek. Als je eenmaal de instrumentatie en teksten van bijvoorbeeld The Beatles ontdekt hebt, dan is het bijna onmogelijk om terug te gaan naar alleen maar powerchords en liedjes over de meest kinderachtige dingen.
Nee hoor :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')