0-12 (1975-1988) Hup daar is Willem met de waterpomptangMijn beginperiode kent eigenlijk niet echt een muziekinteresse. Ik had 2 LP's van de Fabeltjeskrant en 1 van Loekie de Leeuw (een langspeel-avontuur

). Verdere invloeden kwamen van ouders en mijn 2-3 jaar oudere broer. Helaas luisterden mijn ouders heel veel naar WDR4 (

), mijn broer's muzieksmaak boeide me niet veel (Doe Maar en andere pop).
13-15 (1989-1991) BreakthruMet klasgenoten deed ik mee aan de playbackshow op de basisschool, we werden 2de met Europe's Final Countdown. Ik kan nochthans niet zeggen dat ik toen al in muziek geinteresseerd was.
En toen kwam Queen's Breakthru met haar briljante videoclip... ik was verkocht. Ik struinde de Top40 af naar goede muziek en kwam uit bij: Roxette's The Look & Listen To Your Heart en de Golden Earring's Turn The World Around. Maar het was toch vooral Queen waar mijn interesse lag. Gek trouwens, er was toch vroeger ook een band genaamd Queen (je weet wel met die zanger met die snor) itt de huidige Queen met die bebaarde zanger

. Needless to say, ik bleek een immens archief aan fantastische muziek aangeboord te hebben met Queen.
Mijn muziek verzamelde ik met cassette's die ik volgooide met LP's en CD's die in de bibliotheek haalde. Een enkele keer kocht ik een LP (A Kind Of Magic). Vrij snel echter zag ik de opkomst van de CD als iets onvermijdelijks... nog voordat ik een CD-speler had kocht ik mijn eerste CD (Prince - Batman). Mijn broer had een CD-speler en die kon ik gebruiken om zolang mijn CD's op cassette over te zetten, ik zou uiteindelijk toch wel een CD-speler krijgen... kwestie van vooruit denken.
Chronologische CD-aankopen (vroeger kon ik zelfs de top 10 nog uit mijn hoofd)
1. Prince - Batman
2. Queen - The Miracle
3. Queen - News Of The World
4. Roxette - Look Sharp!
5. Neneh Cherry - Raw Like SushiMijn muzieksmaak kende 3 richtingen: Rock, Pop en Synthesizer (het was immers de gouden tijd van de Arcade verzamelaars zoals de Synthesizer Greatest serie)
De periode liep af met de komst van de concertbezoeken, maar niet voordat Freddie Mercury stierf... Queen zou ik nooit meer live kunnen zien.
16-25 (1992-2000) The Kids Wanna RockDe jaren 90... opkomst van de house en de ondergang van de rock (ook wel grunge genoemd). Ofschoon er ik nu iets anders tegenaan kijk, was ik niet echt blij met wat er aan muziek kwam. Krampachtig hield ik vast aan mijn favoriete muziek. Mijn muziek was toch vooral in de jaren 70 (Deep Purple, Led Zeppelin) gemaakt. Gelukkig dat er nog enkele acts waren die dit ook vonden (Black Crowes, Lenny Kravitz, Kula Shaker).
Ik kan me nog een zaterdag- of zondagochtend herinneren waarop ik 's ochtends voor de tv zat voor de gebruikelijke dosis cartoons toen ik op MTV AC/DC's Thunderstruck zag... vet man. Dat weekend nog ging ik mijn broer's LP's pakken om meer van dit harde spul te luisteren. De eerste plaat die ik opzette was Metallica's Master Of Puppets.
Pop en dance konden me gestolen worden: Het was rock t/m metal wat de klok sloeg.
Mijn concertperiode begon nogal gedwongen. Ik kon via de fanclub kaarten krijgen voor het Freddie Mercury Tribute concert in Londen. Mijn ouders vonden het wel goed aangezien een vriend van hun wel wilde rijden en ons in de gaten zou houden. Mijn eerste concert bracht me: Queen (wat resteerde), Guns n' Roses, Metallica, Def Leppard, Extreme, Robert Plant, Roger Daltrey, David Bowie, Elton John, Annie Lennox, Lisa Stansfield, Seal, Spinal Tap, etc....
In de jaren 90 bezocht ik de volgende concerten:
Van Halen (Little Angels), Metallica (Suicidal Tendencies, Megadeth), Guns n' Roses (Suicidal Tendencies, Blind Melon), Aerosmith (Vai), Meat Loaf, Rolling Stones, Rock Am Ring '94, 2x Pinkpop ('95&'97 i think), Skid Row, Ozzy Osbourne, Iron Maiden, KISS en nog een hoop kleinere concerten.26-32 (2001-2007) Let The Music Do The TalkingDankzij het internet (online sinds 1995) werd de mogelijkheid om muziek te horen natuurlijk bijna limitless. Eind jaren 90 zat ik nog driftig op school te downloaden en alles in een grote zip-file (verdeeld over tientallen diskette's) naar huis te transporteren. Het nieuwe millennium bracht echter breedband-internet en losse nummers downloaden veranderde in albums downloaden welke op zijn beurt weer veranderde in discografiën downloaden. Ik was ondertussen oud genoeg om nostalgisch naar bepaalde zaken te luisteren waardoor ook pop-muziek uit de jaren 80 en 90 mij weer begon aan te spreken. Zelfs muziek van mijn vader (Everly Brothers). Plotseling kwamen er allerlei buitenbeentjes in mijn muziekcollectie zoals bijvoorbeeld Apollo 440 (hetgeen ik in retrospect wellicht kan linken aan Prince's Batdance (welk ook een mix tussen rock en dance is).
Ondertussen luister ik zo'n beetje de meeste genres. Zeg maar van Abba t/m ZZ Top.
Uitzonderingen zijn House/Hardcore/Trance.
Buiten de standaardsmaak (Classic Rock tot Metal) heb ik eindelijk ook eens tijd genomen om een aantal artiesten te luisteren waarvan ik wist dat het goed moest zijn: Pink Floyd en Dream Theater onder andere.
Ook luister ik graag naar Jazz of Blues als de stemming het toelaat.
33-34 (2008-2010) Heaven & HellDe laatste ontwikkelingen zijn de terugkomst van de Rock. Na het hele grunge en alternatief uit de 90's en de nu-metal uit de 00's, leidde AC/DC's Black Ice ('k vind het persoonlijk trouwens niet echt een sterk album) een nieuwe periode voor de hardrock/metal in. Plotseling komen er gigantisch veel sterke albums uit en ieder genre mag weer gehoord worden (zelfs de hairmetal

).
Daarnaast is er een flinke revival aan de gang op het gebied van Vinyl. Mijn LP collectie is letterlijk met honderden procenten gestegen.
Wat gaat er nog komen? Tja, dankzij mijn nieuwe versterker ben ik de laatste tijd wel erg geinteresseerd aan het raken in audio-dvd's en DTS-cd's. Re-releases zijn aan de orde van de dag, het mag van mij wel wat vaker eens wat uitvoeriger aangepakt worden... i want surround.
Waar kijken we naar uit? De nieuwe Megadeth
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)