abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78735339
0-10 Opgevoed met Psychedelic Rock, Post-punk / new wave en soms wat klassiek
11 - 13 tmf/ mtv muziek + trance
14 - 15 nu-metal en metalcore
16 - 17 death metal / grind / en alle andere te bedenken metalstromingen
17 - 20 crust punk, osdm, hardcore en stoner rock
20 - nu lichte voorkeur voor Drum and Bass en andere elektronische meuk.
pi_78736644
8-12 HipHop en Top-40
12-14 Top-40 en Pop
14 - nu Indie, Classic Rock, Alternative, Folk, Electronic

ik zie vooruitgang
  vrijdag 5 maart 2010 @ 12:28:54 #53
293871 Forskneck
Hotsieflots
pi_78769264
0-10 Top 40 zooi
10-15 happy hardcore - hardcore en wat rock en metal
15-17 Rap
17-19 Alleen maar Hardcore
19 - Nu Van Rock tot Stoner Rock en van Metal tot DeathMetal
pi_78770080
0-10 top 40 zooi
10 tot 15 ontdekte ik een nummer van Korn, en mede door internet en de mensen waartegen ik online speelde rolde ik in de black/death metal scene.
15 tot nu (22) door mijn vrienden meegetrokken naar dance-feesten en zo een voorkeur ontwikkeld voor Eerly hardcore (met name Ruffneck) verder luister ik nu zo nu en dan nog metal... Verder heb ik niet echt een sterke voorkeur meer, sta overal wel een beetje open voor
pi_78772372
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:28 schreef psaexorp het volgende:
0-10 Opgevoed met Psychedelic Rock, Post-punk / new wave en soms wat klassiek
11 - 13 tmf/ mtv muziek + trance
14 - 15 nu-metal en metalcore
16 - 17 death metal / grind / en alle andere te bedenken metalstromingen
17 - 20 crust punk, osdm, hardcore en stoner rock
20 - nu lichte voorkeur voor Drum and Bass en andere elektronische meuk.
Die is interessant, vanwaar die overgang van zo'n toffe opvoeding naar tmf en trance?
pi_78804637
  • Muziek van mijn ouders, eerlijk gezegd grotendeels vergeten. Ik vond liedjes van de Backstreet Boys wel leuk volgens mij
  • Beyonce, Sean Paul
  • Usher
  • Top40, Tiësto (Love Comes Again echt té vaak gedraaid)
  • Eminem e.a. bekende rap, Top40
  • Linkin Park, Top40, Tiësto
  • Bullet For My Valentine, Billy Talent
  • Saosin met Anthony Green (Vind ik nog altijd het beste ooit)
  • Daughtry, Tiësto
  • Enter Shikari, Skillet, Top40
  • Tiësto (Elements of Life!), Top40
  • Tijd heel weinig muziek geluisterd
  • Enter Shikari, Top40
  • Billboard Hot100, Soulja Boy , Dancesmash
  • Trance, vooral Ayu Trance, Tiësto, ASoT cd's
  • BrokeNCYDE, Billboard Hot100, Skillet, Hardcore Techno; Eigenlijk alles door elkaar

Zoals je kan zien, vooral dingen met veel synths (Trance, dance), elektrische gitaren (Saosin, Enter Shikari, BFMV) en Rap/Pop/Billboard muziek En in BrokeNCYDE komen al die dingen voor
    Het enige wat alle muziek gemeen heeft, is dat het (voor 99%) altijd uptempo is!
    En het is vaak heel specifiek; dan vind ik 1 liedje van een artiest/band fantastisch, en de rest verschrikkelijk Hetzelfde met genres, dat ik maar 1 band van een genre goed vind
  • Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
    pi_78812530
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 13:47 schreef On het volgende:

[..]

Die is interessant, vanwaar die overgang van zo'n toffe opvoeding naar tmf en trance?
    dat is best simpel, rond mijn 10de begon ik zelf met zoeken en zelfstandig luisteren naar muziek via de computer en wekkerradio die ik toen kreeg/ en aangezien ik redelijk eigenwijs ben en niet wist wat voor nummers mijn ouders afspeelden volgde ik mijn eigen weg.
    wat overigens niet wil zeggen dat ik het (toen) niet meer luister(de), ik heb hier enkel de voorkeurgenres uit die tijden neergeplempt.
    pi_78819292
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 02:42 schreef Thas het volgende:
  • Muziek van mijn ouders, eerlijk gezegd grotendeels vergeten. Ik vond liedjes van de Backstreet Boys wel leuk volgens mij
  • Beyonce, Sean Paul
  • Usher
  • Top40, Tiësto (Love Comes Again echt té vaak gedraaid)
  • Eminem e.a. bekende rap, Top40
  • Linkin Park, Top40, Tiësto
  • Bullet For My Valentine, Billy Talent
  • Saosin met Anthony Green (Vind ik nog altijd het beste ooit)
  • Daughtry, Tiësto
  • Enter Shikari, Skillet, Top40
  • Tiësto (Elements of Life!), Top40
  • Tijd heel weinig muziek geluisterd
  • Enter Shikari, Top40
  • Billboard Hot100, Soulja Boy , Dancesmash
  • Trance, vooral Ayu Trance, Tiësto, ASoT cd's
  • BrokeNCYDE, Billboard Hot100, Skillet, Hardcore Techno; Eigenlijk alles door elkaar

Zoals je kan zien, vooral dingen met veel synths (Trance, dance), elektrische gitaren (Saosin, Enter Shikari, BFMV) en Rap/Pop/Billboard muziek En in BrokeNCYDE komen al die dingen voor
    Het enige wat alle muziek gemeen heeft, is dat het (voor 99%) altijd uptempo is!
    En het is vaak heel specifiek; dan vind ik 1 liedje van een artiest/band fantastisch, en de rest verschrikkelijk Hetzelfde met genres, dat ik maar 1 band van een genre goed vind
  • Gast, Brokencyde?
    pi_78820947
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 17:26 schreef OM-NOM-NOM het volgende:

[..]

Gast, Brokencyde?
    19 April @ Melkweg, nu al zin in
    To each his own, er zijn ook mensen die met plezier naar Frans Duits luisteren
    Ik vind het ook onbegrijpelijk dat sommigen dit leuk vinden:
    Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
    pi_78824143
    De grote lijn is zo'n beetje dit:

Rond 1986 = europe, survivor, bon jovi, queen
    Rond 1988 = iron maiden
    Rond 1991 = guns n roses en metallica
    Rond 1992 = megadeth, anthrax, queensryche, motley crue, faith no more, priest, sabbath
    Rond 1994 = bad religion, pennywise, sick of it all, biohazard, life of agony
    Rond 2000-2005 = alle voorgaande muziek die ik van '88 tot '94 luisterde
    Sinds 2006 = bruce springsteen, pink floyd, the police, joy division, u2, the cure en alle voorgaande muziek die ik tot '94 luisterde

Ik heb ook nog wel eens een paar weken een happy hardcore periode gehad, maar geen idee wanneer dat was.
      zaterdag 6 maart 2010 @ 22:25:13 #61
    87680 Mirel
    Mirel wil een bongophone.
    pi_78829865
    Wat ik opmerk bij de mensen die ergens house, techno of dnb hebben, dat ze nooit rock of oude rock 'n roll muziek luisteren. Vooral het warme geluid die een akoestische gitaar maakt is toch écht iets wat je mist.

12 en jonger
    Ik kreeg graag clips op MTV. Sash, 2 Brothers on the 4th Floor, 2 Unlimited, Milk Inc, dat soort meuk vond ik toen leuk . Hardcore en Thunderdome cd's waren de eerste cd's die we toen kochten. Maar ook dance en trance cd's. Meh.

13 tot 14
    Alternatief doen begon. Was toen vooral Tupac, Eazy-E en NWA. Maar ook Pete Rock en DJ Premier producties. Tevens metal lopen ontdekken. Iron Maiden, Metallica, Ozzy Osbourne. Onbewust van de gaafheid kreeg ik allemaal cd's van iemand van m'n vader's werk. Zaten Korn, Megadeth en Beastie Boys tussen, en andere dingen.

15 tot 16
    Underground en old school hiphop en 'indie' muziek, wat electronica. , Atmosphere, Jurassic 5, Jedi Mind Tricks, Cunninlynguists, MF Doom, Outerspace. Van 'indie' was het vooral de bands die op MTV komen zoals Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs etc. Metal werd toen minder maar luisterde nog steeds harde dingen zoals Rammstein. Van electronica was het dan iets zoals triphop en andere dingen waarvan ik de naam niet weet. Massive Attack, Prodigy, Chemical Brothers. Tevens veel reggae, en dan met name Bob Marley en Peter Tosh. Ska zoals Sublime en Ska-P.

17 tot 20 (nu)
    Country, DnB, punk, punkrock, gypsypunk muzieksmaken erbij gekomen. Van de country Kenny Rogers, Willie Nelson, Gram Parsons, Byrds. Oude rock 'n roll wat er altijd al is geweest ook aan het uitbreiden. Van de hiphop en indie wat onbekendere en experimentelere dingen. Van reggae meer roots-reggae aan het ontdekken, Studio One dingen o.a. Willie Williams, Toots & The Maytals, Horace Andy, Barry Brown, Dennis Brown, Linval Thompson, Inner Circle (voordat Jacob Miller doodging) Alles wat in de film Rockers te horen is.

Ik mis veel dingen in mijn verhaal want het is gewoon zoveel dat ik het niet allemaal kan onthouden. Als ik zo mijn verhaal bekijk ziet het er ook oppervlakkig uit, maar dat is het zeker niet. Ik noem enkel de bekende uit de groepen. Daarnaast heb ik niks verteld over dingen zoals Bat for Lashes, Air of Gorillaz. Spaanstalige muziek vind ik tegenwoordig ook helemaal gaaaaaaf.

lijstje rechts in het menu: http://www.last.fm/user/paard

Wat nu op m'n mp3 speler staat:
    Atmosphere, MGMT, Barry Brown, Dennis Brown, CunninLynguists, Depeche Mode, Nouvelle Vague, Bat For Lashes, La Roux, The Streets, Shantel, Kultur Shock, Rammstein, Marilyn Manson, AC/DC, Gorillaz, El-P, P.O.S, Doomtree, Silversun Pickups, Aesop Rock, Linval Thompson, Toots & The Maytals, The Byrds, The International Submarine Band, Chemical Brothers, Luciano Pavarotti, Venetian Snares, Die Antwoord, Muse, Manu Chao, Fun Loving Criminals, Ska-P, Sublime, El Puchero Del Hortelano, Che Sudaka, Beastie Boys, Santigold, Queens of the Stone Age en Electric Six..

Zó. POEH.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mirel op 07-03-2010 15:31:55 ]
    When all else fails, you always have delusion.
    pi_78882289
    11 en jonger
    Voornamelijk beïnvloed door m'n ouders, variërend van klassiek (Chopin, Satie, Grieg, enz) tot bijvoorbeeld Joy Division, (vroege) Pink Floyd, Janis Joplin en Frank Zappa.

12 - 20
    Hardrock (beginnend met Guns 'n Roses ), metal, grunge. De muziek die ik voor mn 12e luisterde bleef in de playlists voorkomen .

20 - 28
    Steeds minder Guns n' Roses en aanverwanten. Steeds meer bands als The Gathering, Tiamat, Rammstein. Blues/jazz. Manu Chao.

28 - nu
    Naast bovenstaande onder andere ook Tool, Arcade Fire, Placebo en Manic Street Preachers.

Eigenlijk heb ik vooral de house, hiphop en top40 genres links laten liggen .
      maandag 8 maart 2010 @ 12:22:15 #63
    215658 Trashcanman
    I talk to planets baby!
    pi_78884112
    Tot en met 10 jaar:
    Voornamelijk wat mijn ouders op hadden staan: bekende gitaarmuziek uit de jaren 60 en 70.
    Voor zover ik met muziek bezig was vond ik vooral Status Quo en Normaal tof.

Zo rond mijn 10e ben ik wat meer zelf gaan ontdekken. Heb vooral heel veel gabber geluisterd.
    Tegen mijn 14e ben ik minder gabber gaan luisteren en kwam ik via Nirvana en Metallica weer terug bij rock. Vooral bands als: Alice in Chains, Guns 'n Roses, Motorhead en Soundgarden. Toen ben ik ook veel nu-metal gaan luisteren maar daar was ik 3 jaar later wel weer flauw van.

Rond m'n 17 vooral veel metal a la: Iron Maiden, Megadeth, Sepultura, Machine Head, Savatage, Fear Factory, After Forever en bands waar mijn pa mee aankwam: Deep Purple, Status Quo (ja, die had ik idd al eerder genoemd) en vooral Black Sabbath. O ja, en zo nu en dan wat HC/punk. En tijdens mijn baantje op zaterdag had ik altijd radio 4 opstaan.

Een jaartje of 2 later was mijn smaak uitgewaaierd richting Death, Thrash/crossover, Black, Grind, Doom enz. Bands als: Napalm Death, Morbid Angel, Voivod, Entombed, Pig Destroyer, TDEP, Necrophagia, My Dying Bride, Darkthrone, Pitchshifter, Krux en Slayer.

Op Mijn 21e heb ik eens wat Kyuss geluisterd en sindsdien ben ik aardig verslingerd aan stoner rock en aanverwante muziek: Sludge, Ouderwetse doom a la Pentagram en Trouble, Drone en psychedelische rock uit de 60's en 70's. Een tijd later ben ik ook met genres als breakcore, IDM, ambient, noise en D'nB in aanraking gekomen en ik begon me ook te interesseren in Experimentele muziek en popmuziek en wave uit de jaren 80. O ja, en ook dingen als Nick Drake en Boudewijn de Groot.

Tegenwoordig (ben nu 25) luister ik zo'n beetje alles wat ik hiervoor genoemd heb, de nu-metal even niet mee gerekend.

[ Bericht 1% gewijzigd door Trashcanman op 08-03-2010 12:36:36 ]
      maandag 8 maart 2010 @ 12:35:22 #64
    215658 Trashcanman
    I talk to planets baby!
    pi_78884554
    .

[ Bericht 99% gewijzigd door Trashcanman op 08-03-2010 12:35:47 (Dubbel) ]
      maandag 8 maart 2010 @ 13:17:38 #65
    183595 Lente_ninja
    They never saw it coming
    pi_78886070
    Jaren 80: Smurfenhouse
    Jaren 90: Alles van de Spice Girls tot Happy hardcore, hoe fouter hoe beter. Kinderdisco!
    Jaren 00: Start van puberteit en emoperiode. Als het maar lekker duister en 'gothic' was.
    Jaren 10: Hou tegenwoordig meer van rock en héél soms wat metal (en af en toe stiekem een ouderwets happy hardcore deuntje uit nostalgie ). Ook heb ik iets met soundtracks van film, TV en games, zoals Pirates of the Carribean, Dragon Ball Z en Prince of Persia. Om één of andere reden wordt ik daar tijdens het schrijven heel creatief van.
      Moderator maandag 8 maart 2010 @ 13:38:21 #66
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_78886844
    wel jammer dat er geen echte hokjes denkers meer bestaan

kom er maar in ritmo
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_78889306
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 13:38 schreef Bosbeetle het volgende:
    wel jammer dat er geen echte hokjes denkers meer bestaan

kom er maar in ritmo
    Ja die gaan natuurlijk niet in dit topic posten hé!
    dan krijg je dit soort rotzooi

0-10: voornamelijk muziek afkomstig van mijn kvlt true grimme ouders, blvck metvl
    10-15 nog steeds luister ik naar de creme de a la creme van de metal; Goat Semen, Kataxu, Kvist en Abyssic Hate \m/ 606 \m/
    15- 20; ik luister eigenlijk nog steeds kvlt blvk, maar tegenwoordig doe ik ook moeite om in mijn strakke leren broek en leren jas vol met obscure metal patches concerten te bezoeken. met een blik op oneindige hatelijk- en chagarijnigheid betast ik eenmaal per minuut mijn kvlte riem waar zich kogels uit den 1940-'45 krieg bevinden
    pi_78905782
    - Smurfen!
    - 2 Unlimited, Venga Boys, Captain Jack
    - Basisschoolpop (FIve, BSB, enz)
    - Toen begon het downloaden. Ik weet nog dat de albums van Eminem toen het eerste binnenrolden. Eigenlijk toen voornamelijk hits die ik van TMF, The Box of MTV kende.
    - Mijn echte muzikale carriere begon in het dancegenre. Trance Engergy, Svenson & Gielen, G-Spott, dat soort dingetjes. Dat werd echter al snel hardhouse, waar ik me een flinke tijd in verdiept heb en ook nog naar feesten geweest ben. Heel even is het zelfs nog hardcore geworden. Dit heeft wel een flinke tijd geduurd.
    - Langszamerhand is dit over gegaan in populaire pop en rock. Mijn eerste concert was Intwine, niet lang daarna volgden RHCP. Robbie Williams is ook iemand die ik echt heel lang veel heb kunnen luisteren.
    - Mede dankzij het medium internet kon ik al snel veel meer ontdekken. Dit leidde mijn indie tijdperk in, iets wat toen ook helemaal opkomend is en nu een beetje aan zijn eind komt. Dan bedoel ik bandjes als Kaiser Chiefs, Arctic Monkeys, Franz Ferdinand, etc. Maar ook veel minder bekende bandjes.
    - Daarna volgde een verzadigde periode. Er kwam weinig boeiends nieuws uit vond ik, dus ging ik op zoek naar alternatieven. Zo kwam ik uit bij oudere muziek, waarvan ik vooral The Beatles erg kon en kan waarderen. Bovendien uitstapjes gemaakt naar electro.
    - Op dit moment is het eigenlijk van alles wat. Ik ben iets meer de richting van folk, alternatieve pop (als je het zo mag zeggen) en singer songwriters opgegaan. Mijn periode in Spanje heeft er voor gezorgd dat ik Spaanse muziek ook goed kan waarderen.

Eigenlijk is er altijd een muzieksoort geweest die de voorkeur heeft gehad, maar dit heeft de andere soorten nooit uitgesloten. Dat zorgt er voor dat mijn smaak nu ook erg breed is. Zo vind ik electro heerlijk om op uit te gaan, maar luister ik thuis van alles en nog wat. Alleen de trance/hardhouse vind ik echt niets meer.
    pi_78905977
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 16:57 schreef LetItBleed het volgende:
    8-12 HipHop en Top-40
    12-14 Top-40 en Pop
    14 - nu Indie, Classic Rock, Alternative, Folk, Electronic

ik zie vooruitgang
    Gezien je username gaat het vast helemaal goed komen
      donderdag 15 april 2010 @ 18:05:22 #70
    297770 samsalabim
    Tot het je oren uit komt.
    pi_80352098
    Rond mijn 9e een diehard slipknot luisteraartje.
    Ben toen meer in greenday-achtige shit (punkrock dus) geraakt, bijna een jaar
    Daaruit kwam voort dat ik gitaar wou leren spelen, en daarmee heb ik dus een duidelijke smaak gekregen:
    Indie-rock (begon allemaal met Franz Ferdinand, nog steeds een van mijn lievelingsbands), jazz (maar liefst geen direct geïmproviseerde), blues, akoestisch... en af en toe een beetje house.

Goed topic trouwens!
    Leuk hee.
      † In Memoriam † vrijdag 16 april 2010 @ 00:28:49 #71
    108371 sinterklaaskapoentje
    Wie komt er alle jaren...
    pi_80369393
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 22:25 schreef Mirel het volgende:
    verhaal

Cunninlynguists x1000
    :')
      vrijdag 16 april 2010 @ 01:52:03 #72
    9362 Dubbelzuurrr
    Humanistisch misantroop
    pi_80370534
    Hmmm.. TMI.

[ Bericht 50% gewijzigd door Dubbelzuurrr op 16-04-2010 02:31:46 ]
    It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
    pi_80428510
    0-2
    Vanaf mijn geboorte werd er altijd erg hard bandjes als Nirvana, Metallica, Pearl Jam en Queen gedraaid door mijn vader. Mijn moeder draaide echter Turkse Pop muziek.

In de tussentijd interesseerde muziek me niet echt. K3, Kus en Chip-z, etc. Maar dat kan je haast niet rekenen tot muziek.

9-12
    Vooral veel hiphop en top-40 muziek. In die tijd hadden we nog geen internet thuis, dus ik moest het doen met TMF en singles kopen.Beyoncé, Shakira, Christina Aguilera, noem maar op.

12-14
    Ik durf het haast niet te vertellen. Ik leerde Tokio Hotel kennen, en dat heeft zo een beetje mijn hele leven op z'n kop gezet. Mijn genrevoorkeur draaide helemaal om. Ik ging naar Rock en metal luisteren, en kleedde me er ook naar. Ook kwamen concerten in mijn leven. 03-06-2006, Tokio Hotel, om precies te zijn. Enkele bandjes die ik toen tof vond, zijn Tokio Hotel, Nirvana, Slipknot, Simple Plan, Limp Bizkit, Metallica, en alles wat je onder "Alt0ow-muziek" kan zetten.

14-16
    Rond mijn 14e leerde ik Bring Me The Horizon kennen. En dat vond ik ZO tof. Ik leerde meer metcalcore, posthxc, deathcore, grindcore, nu-metalbandjes kennen. M'n ouders begrepen niet wat ik er aan vond. Ik bezocht ook concerten, en de sfeer werd alleen maar beter naarmate het muziek 'ruiger' werd. Say hello to emo/scene.

16-heden
    ik heb nu een erg brede muzieksmaak. Van veel bovengenoemde genres kan ik nog steeds van genieten, maar ik zet nu ook wel eend d&b op. Of hiphop. En daarna pop (Lady GaGa ), deathcore, nederhop, punk - kortom, tegenwoordig luister ik alles. Ik vind dit ook veel beter, want je beperken tot een enkel genre is doodzonde.
      zaterdag 17 april 2010 @ 21:54:58 #74
    7168 Kptelmo
    Syntax Error
    pi_80430652
    0-12 (1975-1988) Hup daar is Willem met de waterpomptang

Mijn beginperiode kent eigenlijk niet echt een muziekinteresse. Ik had 2 LP's van de Fabeltjeskrant en 1 van Loekie de Leeuw (een langspeel-avontuur ). Verdere invloeden kwamen van ouders en mijn 2-3 jaar oudere broer. Helaas luisterden mijn ouders heel veel naar WDR4 ( ), mijn broer's muzieksmaak boeide me niet veel (Doe Maar en andere pop).

13-15 (1989-1991) Breakthru

Met klasgenoten deed ik mee aan de playbackshow op de basisschool, we werden 2de met Europe's Final Countdown. Ik kan nochthans niet zeggen dat ik toen al in muziek geinteresseerd was.
    En toen kwam Queen's Breakthru met haar briljante videoclip... ik was verkocht. Ik struinde de Top40 af naar goede muziek en kwam uit bij: Roxette's The Look & Listen To Your Heart en de Golden Earring's Turn The World Around. Maar het was toch vooral Queen waar mijn interesse lag. Gek trouwens, er was toch vroeger ook een band genaamd Queen (je weet wel met die zanger met die snor) itt de huidige Queen met die bebaarde zanger . Needless to say, ik bleek een immens archief aan fantastische muziek aangeboord te hebben met Queen.

Mijn muziek verzamelde ik met cassette's die ik volgooide met LP's en CD's die in de bibliotheek haalde. Een enkele keer kocht ik een LP (A Kind Of Magic). Vrij snel echter zag ik de opkomst van de CD als iets onvermijdelijks... nog voordat ik een CD-speler had kocht ik mijn eerste CD (Prince - Batman). Mijn broer had een CD-speler en die kon ik gebruiken om zolang mijn CD's op cassette over te zetten, ik zou uiteindelijk toch wel een CD-speler krijgen... kwestie van vooruit denken.

Chronologische CD-aankopen (vroeger kon ik zelfs de top 10 nog uit mijn hoofd)
    1. Prince - Batman
    2. Queen - The Miracle
    3. Queen - News Of The World
    4. Roxette - Look Sharp!
    5. Neneh Cherry - Raw Like Sushi

Mijn muzieksmaak kende 3 richtingen: Rock, Pop en Synthesizer (het was immers de gouden tijd van de Arcade verzamelaars zoals de Synthesizer Greatest serie)

De periode liep af met de komst van de concertbezoeken, maar niet voordat Freddie Mercury stierf... Queen zou ik nooit meer live kunnen zien.

16-25 (1992-2000) The Kids Wanna Rock

De jaren 90... opkomst van de house en de ondergang van de rock (ook wel grunge genoemd). Ofschoon er ik nu iets anders tegenaan kijk, was ik niet echt blij met wat er aan muziek kwam. Krampachtig hield ik vast aan mijn favoriete muziek. Mijn muziek was toch vooral in de jaren 70 (Deep Purple, Led Zeppelin) gemaakt. Gelukkig dat er nog enkele acts waren die dit ook vonden (Black Crowes, Lenny Kravitz, Kula Shaker).
    Ik kan me nog een zaterdag- of zondagochtend herinneren waarop ik 's ochtends voor de tv zat voor de gebruikelijke dosis cartoons toen ik op MTV AC/DC's Thunderstruck zag... vet man. Dat weekend nog ging ik mijn broer's LP's pakken om meer van dit harde spul te luisteren. De eerste plaat die ik opzette was Metallica's Master Of Puppets.

Pop en dance konden me gestolen worden: Het was rock t/m metal wat de klok sloeg.

Mijn concertperiode begon nogal gedwongen. Ik kon via de fanclub kaarten krijgen voor het Freddie Mercury Tribute concert in Londen. Mijn ouders vonden het wel goed aangezien een vriend van hun wel wilde rijden en ons in de gaten zou houden. Mijn eerste concert bracht me: Queen (wat resteerde), Guns n' Roses, Metallica, Def Leppard, Extreme, Robert Plant, Roger Daltrey, David Bowie, Elton John, Annie Lennox, Lisa Stansfield, Seal, Spinal Tap, etc....

In de jaren 90 bezocht ik de volgende concerten:
    Van Halen (Little Angels), Metallica (Suicidal Tendencies, Megadeth), Guns n' Roses (Suicidal Tendencies, Blind Melon), Aerosmith (Vai), Meat Loaf, Rolling Stones, Rock Am Ring '94, 2x Pinkpop ('95&'97 i think), Skid Row, Ozzy Osbourne, Iron Maiden, KISS en nog een hoop kleinere concerten.

26-32 (2001-2007) Let The Music Do The Talking

Dankzij het internet (online sinds 1995) werd de mogelijkheid om muziek te horen natuurlijk bijna limitless. Eind jaren 90 zat ik nog driftig op school te downloaden en alles in een grote zip-file (verdeeld over tientallen diskette's) naar huis te transporteren. Het nieuwe millennium bracht echter breedband-internet en losse nummers downloaden veranderde in albums downloaden welke op zijn beurt weer veranderde in discografiën downloaden. Ik was ondertussen oud genoeg om nostalgisch naar bepaalde zaken te luisteren waardoor ook pop-muziek uit de jaren 80 en 90 mij weer begon aan te spreken. Zelfs muziek van mijn vader (Everly Brothers). Plotseling kwamen er allerlei buitenbeentjes in mijn muziekcollectie zoals bijvoorbeeld Apollo 440 (hetgeen ik in retrospect wellicht kan linken aan Prince's Batdance (welk ook een mix tussen rock en dance is).

Ondertussen luister ik zo'n beetje de meeste genres. Zeg maar van Abba t/m ZZ Top.
    Uitzonderingen zijn House/Hardcore/Trance.

Buiten de standaardsmaak (Classic Rock tot Metal) heb ik eindelijk ook eens tijd genomen om een aantal artiesten te luisteren waarvan ik wist dat het goed moest zijn: Pink Floyd en Dream Theater onder andere.
    Ook luister ik graag naar Jazz of Blues als de stemming het toelaat.

33-34 (2008-2010) Heaven & Hell

De laatste ontwikkelingen zijn de terugkomst van de Rock. Na het hele grunge en alternatief uit de 90's en de nu-metal uit de 00's, leidde AC/DC's Black Ice ('k vind het persoonlijk trouwens niet echt een sterk album) een nieuwe periode voor de hardrock/metal in. Plotseling komen er gigantisch veel sterke albums uit en ieder genre mag weer gehoord worden (zelfs de hairmetal ).
    Daarnaast is er een flinke revival aan de gang op het gebied van Vinyl. Mijn LP collectie is letterlijk met honderden procenten gestegen.

Wat gaat er nog komen? Tja, dankzij mijn nieuwe versterker ben ik de laatste tijd wel erg geinteresseerd aan het raken in audio-dvd's en DTS-cd's. Re-releases zijn aan de orde van de dag, het mag van mij wel wat vaker eens wat uitvoeriger aangepakt worden... i want surround.
    Waar kijken we naar uit? De nieuwe Megadeth
    "Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
    pi_80433378
    Basisschool: opgegroeid met de top 40 en TMF uiteraard. Hoe kan het anders, ik wist niet beter en van m'n vaders ouwe lullen muziek en moeders Tina Turner moest ik niets hebben. Ik vond de Spice Girls geweldig. Het enige waar ik op lette was de zang. Al verstond ik er niets van. Toen was het: leuke stem + aanstekelijke melodie = leuk. Vengaboys was ook de shit trouwens. WE'RE GOING TO IBIZA! De eerste single die ik kocht was Will Smith's Miami en ik was ook verliefd op het nummer Alane van Wes.

Brugklas: Usher e.d artiesten. Yeah, yeah, yeah. Dezelfde top 40 en TMF meuk, maar kon toen m'n vaders z'n Golden Earring ook al wat meer waarderen. Pakte her en der wat rocknummers van o.a Nirvana, Pearl Jam, Deep Purple. Maar 99% was nog steeds de top 40 en wat m'n klasgenoten leuk vonden. Hele albums luisterde ik nooit. Slechts singles.

2e klas: wat meer op ontdekking gegaan in de rockmuziek. Uiteenlopende bands van alle jaartallen als My Chemical Romance, AC/DC, meer Pearl Jam en Golden Earring. Hiphop en dance/disco muziek eigenlijk in een heel korte tijd aan de kant geschoven. TMF zette ik alleen nog maar aan voor "TMF rockt". Zonde trouwens dat dat is verdwenen sinds vorig jaar of zoiets. Werd in deze periode ook fan van Within Temptation. Begon ook hele albums te luisteren.

3e klas: van Within Temptation naar Nightwish, Lacuna Coil e.d. Maar ook alles van de 2e bleef, hoewel de oudere rock in iets mindere mate. Een aantal nummers van Utada Hikaru grijsgedraaid nadat ik haar ontdekte door een videospel. Begon hier ongeveer met albums te kopen. Kocht nooit meer singles, alleen albums. Begon hier met naar wat (gratis) concerten te gaan.

4e klas: een vriendin van me liet me eens L'Arc~en~Ciel horen nadat ze erachter kwam dat ik fan was geworden van Utada Hikaru. Compleet andere muziek wel, alleen de taal kwam overeen: Japans. Sinds de eerste keer luisteren was ik meteen verkocht. Pop/rock-ish maar met een geweldige en unieke sound. Het balletje begon sneller te rollen en ik ontdekte een aantal andere Japanse rockbands als Nightmare en the GazettE. Hier besloot ik dat Japans de mooiste taal in muziek is.

5e klas: zo'n beetje een heel jaar lang alleen met Japanse rockmuziek bezig geweest. Tientallen bands ontdekt en eigenlijk nam het 100% van m'n luistertijd in beslag. Hoewel ik andere muziek zeker ook kon waarderen, had ik geen tijd/zin om dat te luisteren omdat... X Japan, LUNA SEA, Janne Da Arc, etc.

En de laatste twee jaar: interesse in heel veel Japanse artiesten nog steeds, maar het op de achtergrond geraakte Golden Earring e.d. kwamen weer terug! Ook meer muziek dat rock mixt met een ander genre aan het ontdekken. En soms komen er artiesten langs die ik niet eens in een bepaald genre kan/wil stoppen: Asriel bijvoorbeeld. Prachtig, maar denk soms dat ik de enige ben die dat vindt. En een stuk meer albums gekocht dan voorheen.

Jezus, dat ik de moeite heb genomen...
    Alsof iemand dit gaat lezen.
    pi_80433882
    Ik heb niet echt interessante ontwikkelingen ofzo, ik heb nooit lange periodes gehad waar ik 1 bepaalde soort muziek heel intensief luisterde. Maar een beetje globaal:
    0-10 niks? Nog zo kort geleden en ik weet het echt niet. Wss wat mijn ouders luisterde. En ik was fan van Shania Twain, dat kan ik me dan nog wel herinneren. En ik denk dat het rond die tijd ook wel Spice Girls en consorten was.
    10-12 We begonnen TMF te kijken. S Club 7 kan ik me nog herinneren, en andere top40 wss.
    12-14 Nog steeds top 40
    14-16 Green Day en dat soort shit. Maar ook gewoon top 40. Had geen favoriete band denk ik. Nooit gehad ook eigenlijk.
    16-17,5 Vooral veel TMF-indie, The Kooks en Kaiser Chiefs brachten mij 'underground'. Ging van daar steeds verder zoeken, maar was vooral fan van Razorlight en Arctic Monkeys en Franz Ferdinand, de bekende meuk dus.
    17,5-18,5 - Ik ging op kamers, kon eindelijk naar concerten en ging ook naar London Calling, waar ik wel wat dingen heb ontdekt. Mijn smaak werd steeds obscuurder, ging steeds naar meer concerten. Ik werd ook gek op Joy Division en The Smiths.
    18,5-nu (20) - Ik luister alles wat de blogs mij brengen, heb nog steeds wel bands uit de tijd van dat ik 16 was die ik veel luister. Ga ook vaak naar concerten Ik luister ook veel oude muziek. Ik kan mijn smaak echt niet definiëren. Favoriete band is bijv. The Smiths maar luister ook graag HEALTH, of Tiga, of weetikveel, de nieuwste NME-hype. Luister vrijwel geen Top40 meer, alleen Katy Perry
    pi_80433949
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 23:31 schreef Desunoto het volgende:
    [veel moeite]

Jezus, dat ik de moeite heb genomen...
    Alsof iemand dit gaat lezen.
    I did.
    pi_80433978
    Wat leuk om te lezen dat heeeeeeeeel veel mensen van Top-40 naar rock gingen.
    pi_80434075
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 23:53 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

I did.

Ik had die van jou ook gelezen voordat ik de mijne schreef
    En inderdaad, maar de top 40 tijd met de hits van toen ontkomt niemand aan denk ik.
      maandag 19 april 2010 @ 18:52:49 #80
    300111 Elynasedai
    Kissed by fire
    pi_80491139
    Ik luisterde voor mijn 12e behalve naar kinderplaten naar de radio: veel top 40 muziek dus (KLF tot Madonna tot...REM). Kreeg bands als Normaal en Deep Purple mee van m'n vader (hij zette weleens een oude plaat op als m'n moeder een avondje weg was hihi)

Middelbare schooltijd:
    ik begon te luisteren naar Pinkop e.d. op de radio en elke zondag nam ik muziek op van "Mr Lee's mysterious washing machine" op zondagavond (punk/metal/hardcore programma) en naar Kink FM.
    Luisterde veel naar grunge: Pearl Jam, Soundgarden, Nirvana, Stone Temple Pilots, Smashing Pumpkins, etc.
    Toen MTV nog tof was keek ik naar Headbanger's ball en begon me ook te interesseren voor allerlei soorten metal bv Metallica, Fear Factory, Machine Head, System of a Down, Life of Agony, Korn, Deftones, Pantera.

>18 jaar: daarna kwam een punk/hardcore periode: NOFX, Lagwagon, Pennywise, Undeclinable Ambuscade, Heideroosjes, Millen Colin, Propagandhi, Madball, Sick of it all, Raised Fist, Ignite, Agnostic Front (ook Offspring en Green Day)

Tussen de ruige gitaren door vond ik hiphop ook wel leuk: Wu Tang Clan, Onyx, Mobb Deep.

24 - nu (30):
    doordat ik op mijn werk veel radio (3FM) luister kom ik meer in aanraking met andere muziekstromingen. Af en toe springt er een artiest of liedje positief uit maar meer ook niet. Leuke achtergrondmuziek

Door mijn huidige vriend ben ik wat (voor mij nieuwe) bands tegengekomen en ben ik klassieke rock wat meer gaan waarderen (ouwe rommel zoals hij het zelf zegt (Led Zeppelin, Deep Purple, Morphine, oude(re) albums van Metallica)

Sinds een paar jaar luister ik ook graag naar Folk(achtige) muziek zoals Rapalje en Omnia, en naar bands zoals After Forever (haar stem is zoooo geweldig!!), Within Temptation en Epica.

Ik luister nog steeds grunge en metal en ben ondertussen al jaren fan van the Black Crowes (vette hippies) (zo heb ik de laatste maand alleen maar hún nieuwe cd geluisterd als ik een cd opzette (paar keer per week ) ) erg he

Door de dood van Peter Steele kreeg ik toch een beetje heimwee en ben van het weekend bezig geweest met het downloaden van "ouwe -lullen-metal-muziek" (uit middelbare schooltijd) zoals Life of Agony, Fear Factory, Machine Head (zie voor uitleg het betreffende topic )

Korte samenvatting: ik sta meer open voor verschillende muziekstylen dan vroeger, maar grunge en metal zijn nog lang niet uit mijn systeem
    pi_80523796
    Om het zo kort mogelijk te houden maar een paar bandjes die me nu te binnen schieten per 'periode':
    Van metal (slipknot, mudvayne, children of bodom, linkin park)
    Naar punk en hardcore ( black flag, agnostic front, madball, exploited, cheap sex)
    én oi (cockney rejects, angelic upstart, the oppressed)
    Naar vanalles ( Chopin, enter shikari, paramore, serj tankian, placebo)
    pi_80539617
    5-9 jaar:

Queen, Clouseau en Kinderen voor Kinderen, daar begon het mee.
    Vervolgens kwam ik in aanraking met housemuziek en was er meteen gek op.
    Felix, 2 Unlimited, Cappella, Dance 2 Trance, Culture Beat, Moby, N-Trance onder andere

10-13 jaar
    Niet echt een vaste smaak, luisterde wel regelmatig muziek maar kocht geen cd's.
    De hardcoretijd vond ik niets, sommige platen kon ik wel waarderen, maar de gabbers vond ik niks.
    Ik vond wat rap leuk, maar vooral dance (Sash! , Sunclub, Dj Jean, Wamdue Project enzovoorts)

14 - 16 jaar
    Ineens ontdekte ik trance en dat vond ik zo mooi dat ik er helemaal gek op werd en het tot vandaag de dag nog steeds vaak luister.
    Het begon met Rank 1 (Dutch Force - Deadline, Airwave) , Armin Van Buuren,Johan Gielen, Tiësto, Ferry Corsten en breidde uit met M.I.K.E (Push), Airwave, Oliver Lieb, Scot Project en vele anderen.

17 - nu
    Via internet, af en toe een feestje en vrienden steeds meer muziek ontdekken.
    Toch blijft de nadruk altijd op dance en electronische muziek liggen.
    Door internet ontdek ik andere stijlen (ik dacht zelfs dat Techno iets was als Hardstyle en Drum 'n Bass kende ik totaal niet) en artiesten.
    Van Shpongle, Amon Tobin en Boards of Canada naar High Contrast, Joris Voorn tot Wouter Hamel
    En een boel andere muziek (wat rock, beetje pop, jazz en klassiek).

[ Bericht 3% gewijzigd door Gitank2 op 20-04-2010 22:28:51 ]
    Neil LOVES Carrots!
      dinsdag 20 april 2010 @ 22:45:07 #83
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_80541755
    0-12:
    Top 40 spul, zoals vrijwel iedereen hier. Ik weet dat ik oa erg blij werd van Sash!, Cartoons, Aqua, Vengaboys en zo nog wel wat namen uit die hoek.

12-15:
    Rammstein brak in deze periode door met Sonne en Within Temptation met Ice Queen, dat beviel mij zeer en ik ben me wat verder in metaldingetjes gaan verdiepen. Within Temptation verdween snel weer naar de achtergrond toen ik Nighwish en Tristania leerde kennen, dat was veel leuker. Rammstein bleef er wel in.

16-18:
    Nightwish en Tristania deden het nogal goed in de 'gothic' hoek maar de gemiddelde gothic weet blijkbaar ook niet wat dat genre inhoudt, want er kwam nog veel meer bij kijken. Ben toen ook in aanraking gekomen met oude jaren '80 bands als The Sisters Of Mercy, Bauhaus, Joy Division en Siouxsie & The Banshees. Dat een tijdje veel geluisterd, samen met wat elektronische dingetjes zoals VNV Nation. De bandjes uit de periode '12-15 jaar' bleef ik daarbij ook nog wel grotendeels luisteren.

18-20:
    Naast de bands die ik al luisterde ging ik nog wat breder zoeken, ik kwam ook meer uit bij stoner en doom dingetjes. Daarnaast ook wat experimentelere muziek opgezocht, en ben ook nog een hoop uit de indie hoek gaan luisteren, en wat pop. Vrij veel dus, ik dacht niet meer in genres en luisterde gewoon wat ik tof vond, dat heeft een hoop nieuwe en leuke muziek opgeleverd.

20-22 (nu):
    De tendens van de 18-20 zet zich eigenlijk nog steeds voort. Alles dat leuk is luister ik, en dingen uit mijn periode 12-15 eigenlijk ook nog wel. De meeste favorieten door de jaren heen zijn wel behouden gebleven, dat valt wel op eigenlijk.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      dinsdag 20 april 2010 @ 23:26:20 #84
    242690 IJsdraakje
    Womansplainer
    pi_80543713
    Tot ongeveer 8 jaar:
    Zoals de meesten luisterde ik toen met m'n ouders mee. De radio stond eigenlijk altijd aan (op radio 10 Gold), dus erg veel klassiekers gehoord in die tijd. Verder werd vaak muziek gedraaid van artiesten als Simon & Garfunkel, Queen, Boudewijn de Groot en nog veel meer wat me nu even niet meer te binnen wil schieten. Ook synthesizermeuk was goed vertegenwoordigd.
    Zelf had ik ook bandjes van voorgenoemde artiesten en uiteraard Kinderen voor Kinderen.

8 tot 12 jaar:
    M'n oudere zus begon met top 40 muziek te luisteren en ik deed gezellig mee! De muziek van m'n ouders speelde door, maar werd nu afgewisseld met Happy Hardcore en boybands. (Ik kan de nummers van de Backstreet Boys nog steeds meezingen. ) Verder kreeg ik ook m'n eerste eigen CD, namelijk van Hanson. (En ook die nummers kan ik ongetwijfeld nog steeds meezingen. )

13 tot 16 jaar:
    M'n eigen top 40 tijd. Ik herinner me uit die tijd dat ik heel veel naar de welbekende muziekzenders heb gekeken. Qua muziekvoorkeur niet heel erg veel ontwikkeling, ik weet alleen dat ik Californication van The Red Hot Chili Peppers toen heel vaak voorbij heb zien komen. Voornamelijk rockbandjes dus.

17 tot 18 jaar:
    De duisterdere bandjes deden hun intrede, beginnend met bandjes als HIM en The Rasmus. In die tijd kreeg m'n zus een vriendje dat metal luisterde en die CD's heb ik eigenlijk allemaal wel gekopieerd. Dus meteen een dosis Slipknot, Machine Head en weet ik wat er nog meer tussenzat.

19 tot 20 jaar:
    De metalrichting werd versterkt door studiegenoten, veel nieuwe metalbands leren kennen en in die tijd heb ik ook steeds meer leren waarderen. Favorieten uit die tijd zijn toch Amorphis, Moonsorrow en Swallow The Sun. (En nee, het is niet toevallig dat dit allemaal Finse bands zijn. ) In die tijd begon ik ook te luisteren naar industrial en een van mijn ganggenootjes liet me kennismaken met de rockbandjes die toen hip waren.

21 en verder:
    De bands van voorgaande jaren komen eigenlijk allemaal weer terug (een paar uitzonderingen daargelaten) en ik herontdek de muziek van m'n ouders. Veel jaren '70 muziek, voornamelijk op vinyl, wat ik van zolder afplukte. De rest van de genres ontwikkelde ook lekker door, wat vooral resulteerde in héél veel leuke bandjes om te luisteren. (Met name in de folk metal, death metal en black metal.)
    Recentelijk heb ik weer een "nieuw" genre ontdekt: post-rock. Momenteel ben ik er nog niet heel erg in thuis, maar wat ik ervan ken, bevalt me uitstekend. Ook komen er weer steeds meer gitaarbandjes bij.

Over het geheel genomen kan je wel zeggen dat rockmuziek m'n voorkeur heeft. En whoei, lang verhaal geworden. Oh well...
    Jumalatkin kuolevat
    Edessäni vuotavat
    Olen tämän maailman loppu
    Minä olen tyhjyys
      woensdag 1 september 2010 @ 22:05:37 #85
    235465 maffemaniak
    'My home is in my head!&#
    pi_85966050
    Jeugd (t/m 15 jaar)
    Top 40 meuk, Michael Jackson (groot fan), al die Jabba-Dabba-Doo-Dance-ellende

15 t/m 20:
    Acda en de Munnick, Queen, Red hot Chilli Peppers, Wyclef Jean, Fugees, Alicia Keys, Lenny Kravitz, George Michael, Krezip, Moby

20- nu
    John Mayer (groot fan van zijn live muziek. Vooral zijn gitaarsolo's. Die zeiknummer als Daughters hoeft hij niet meer te zingen van me.) Kings of Leon, Maroon 5, Zucchero, David gray, Nick Drake, Jesse Dee, Amos Lee ( O+ ), Hurts, Jason Mraz, Jamiriquai, Beatles, Massive Attack, One Republic, Paolo Nutini, Patrick Watson, Radiohead, Snow Patrol, The Police, The Doors ( O+ ), The Killers, Coldplay.

Allemaal redelijk bekende muziek dus. Ik hou van rustige nummers, vrolijke nummers en singer/songwriters.
      woensdag 1 september 2010 @ 23:59:27 #86
    94218 Zeitgeist
    Es lebe die Freiheit!
    pi_85971361
    Leuk topic :)

Ook globale leeftijden.. met wat favo artiesten erbij

<12 - top 40, 80's spul
    Michael Jackson, Duran Duran, Paula Abdul, etc

13 - hardrock, hair metal
    Guns N' Roses, Bon Jovi

15 - thrash metal, grunge, singer songwriter
    Metallica, Sepultura, Nirvana, Alice In Chains, Tori Amos, Lisa Loeb

17 - death metal, grunge, nu metal, hardcore punk, singer songwriter
    Morbid Angel, Cannibal Corpse, KORN, Incubus, Alice In Chains, Pearl Jam, Biohazard, Madball, Tori Amos, Lisa Loeb

19 - black metal, nu metal, hardcore punk, singer songwriter
    Cradle Of Filth, Dimmu Borgir, KORN, Incubus, Madball, Tori Amos, Lisa Loeb

22 - black metal, nu metal, gothic rock, dark wave, singer songwriter
    Satyricon, Gorgoroth, KORN, Incubus, The Sisters of Mercy, Christian Death, Black Tape For a Blue Girl, Lycia, Tori Amos, Lisa Loeb

25 - gothic rock, industrial, ambient, (neo) klassiek, singer songwriter
    The Sisters of Mercy, Christian Death, Fields Of The Nephilim, Nine Inch Nails, Ministry, Coil, Suicide Commando, Alio Die, Ozymandias, Tori Amos, Lisa Loeb

>30 - gothic rock, industrial, (dark) ambient, noise, neo-folk, martial music, (neo klassiek), singer songwriter
    The Sisters of Mercy, Christian Death, Fields Of The Nephilim, Ministry, Coil, Tactical Sekt, Hocico, Lustmord, Paranoia Inducta, Merzbow, Melt Banana, boris, Rome, Current 93, Die Weisse Rose, Predella Avant, Ozymandias, Tori Amos, Lisa Loeb

[ Bericht 21% gewijzigd door Zeitgeist op 02-09-2010 00:17:38 ]
    The Light Is Leaving Us All
    pi_86095284
    < edit: gewist >

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2010 10:02:10 ]
    pi_87652533
    4-6 Kindercds(herinner me vooral VOF de kunst) en muziek die mijn ouders zongen in hun kwartet, van christmas carols tot mr. sandman

6-10 vooral TMF-muziek(eerste herinnering: Wes met Alane :p), een beetje van de ska/punkpop die mijn zus luisterde en the beatles van mijn ouders

11-13 nog steeds vooral de mainstream muziek van TMF waarvan sommige door mij wat werden uitgediept (lees:gedownload met eerst napster daarna kazaa en later limewire) onder andere coldplay, RHCP, Sum 41 en muse
    13-14 muziek begon me wat meer te interesseren en ik begon zowaar een beetje een eigen smaak te vormen vooral een beetje de moderne rockbandjes als the white stripes, the strokes en meer the ...s. Daarnaast had ik een cd van de gorillaz en waren de RHCP mijn grote helden. Ook vond ik een beetje stonerrock wel interessant a la QOTSA en kyuss

15-16 ik begon wat meer verschillende muziek te luisteren boven op de rockbandjes kwamen nu bandjes zoals interpol, franz ferdinand. Jamiroquai kwam om de hoek kijken. Ik begon me ook een beetje te interesseren voor jazzachtige bandjes en af en toe zelfs echt jazz, wel redelijk oppervlakkig nog. Ook begon ik steeds meer naar indie bandjes te kijken, die waren er al voor een gedeelte, maar onder andere belle and sebastian werd toen geluisterd

17-nu

Langzamerhand greep ik steeds meer muziek aan om te gaan luisteren, the beatles werden helemaal kapot geluisterd en ondertussen vond de electronische muziek zijn weg in mijn leven ondertussen luister ik echt enorm gevarieerd en verschit het per maand nog wat ik veel luister. In ieder geval veel electro, indie, singer/songwriter, chillwave, dancehall, jazz, shoegaze, psychedic rock, folk, synthpop en veel muziek die ik zo niet onder kan brengen
    pi_87738492
    Ik post hier om dit terug te vinden voor als ik eens tijd heb. En om de lijst van n00b te lezen.
    pi_87739090
    quote:
    Op woensdag 20 oktober 2010 00:57 schreef friekin_ het volgende:
    Ik post hier om dit terug te vinden voor als ik eens tijd heb. En om de lijst van n00b te lezen.
    Ik zou ook nog eens een keer meer tijd erin moeten steken en zo'n mooi verhaal schrijven als wat sommigen hier hebben gedaan :) (wat ik ook wel heb gedaan, maar dat was in 10 minuten getyped)
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
      Redactie Frontpage woensdag 20 oktober 2010 @ 22:49:57 #91
    165583 crew  bazbo
    & his rubber chicken
    pi_87775418
    'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
    Meer informatie op www.bazbo.net
      donderdag 21 oktober 2010 @ 14:40:00 #92
    267549 n00biedoobiedoo
    Speaking In Thongs
    pi_87793401
    quote:
    Op woensdag 20 oktober 2010 00:57 schreef friekin_ het volgende:
    Ok, ok.

Liefde voor muziek zat er al vroeg in bij me. Luisterde aandachtig naar de radio (in die mate dat ik sommige liedjes na 2 decennia onthouding van airplay op de radio nog herken), keek naar Toppop en luisterde naar de tapes die m'n pa opgenomen had van de Nationale Hitparade. Want Felix Meurders praatte niet door de nummers heen.
    Een maand voor mijn 10e verjaardag begon ik de Top40 bij te houden. Op papier. Dat duurde niet lang, al heb ik het later nog wel eens geprobeerd. Wel gewoon blijven luisteren, uiteraard. (kan me nog wel herinneen dat ik het niet tof vond als mijn favoriete liedjes in het rechterrijtje bleven steken. ik kan nu nog steeds niet tegen onrecht ;) )
    Omdat ik eerder dus ook al best aandachtig radio luisterde, herkende ik die liedjes later ook. En toen wilde ik weten wat, en van wanneer, ze waren. Met als gevolg dat ik op mijn 12e al trots eigenaar was van een Hitdossier en een OOR's Popencyclopedie.

Naast de Top40 begon ik me, mede door het op tv uitzenden van popfestivals als Pinkpop, Parkpop en Torhout/Werchter, als puber te interesseren voor de wat meer alternatieve muziek. Al snel liep ik in bandshirtjes en liet m'n haar groeien.

In m'n twenties stond ik voor alle muziek open. Wel met een voorkeur voor de steviger alternatieve gitaarmuziek. Speelde in bandje door het hele land en om de tijd te doden bij het vele wachten werden er wel eens triviaquizjes over popmuziek gespeeld. Met succes mijnerzijds, dus ook eens popquizzen in café's gaan proberen. Beviel ook niet slecht en blijven doen, waardoor ook weer veel muziek leren kennen.
    Met daarnaast natuurlijk ook internet als fantastisch middel om te ontdekken.

Vandaag de dag luister ik alles wat los en vast zit. Maar eigenlijk deed ik dat altijd al.
    - Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
    - Maar had Lady Gaga onder haar vleesjurk nu ook een hamstring?
    pi_87799571
    Tof topic!

0-14 jaar
    Ik luisterde eigenlijk nooit naar muziek en de meeste muziek interesseerde me niet. (Ik had toen al een hekel aan zingende kinderen, iets waar ik nu nog niet naar kan luisteren :P) Enige uitzondering was Rowwen Hèze. Mijn ouders zijn echt Limburgers, dus dit kreeg ik met de paplepel ingegoten. Mijn eerste concert was dan ook op 4-jarige leeftijd op een bierkrat langs het podium in een feesttent vol bier en Rowwen Hèze.

14-15 jaar
    In de brugklas/2e klas werd het kopiëren van cd's hip, dus werd de nieuwste cd van Eminem (Marshall Mathers LP) op zo'n grote schaal gekopieerd dat er een exemplaar over was, die ik toen maar heb gekregen. Door deze cd werd mijn interesse in muziek langzaam aan een beetje aangewakkerd. Mijn vader moest als rock/blues liefhebber echter met lede ogen aanzien (of horen :P) hoe ik enkel naar deze plaat luisterde. Dus werd er een bekende ingeschakeld die me kopietjes gaf van Linkin Park's 'Hybrid Theory', Alien Ant Farm's 'Anthology' en Limp Bizkit 'Chocolate Starfish and the Hot Dog Flavored Water'. Eminem was al stoer, maar schreeuwende mannen met heavy gitaren waren natuurlijk nog meer de shit, dus deze cd's werden helemaal kapot gedraaid. Ik begon een beetje op te letten wat er zoal op MTV en TMF voorbij kwam (ja, die draaiden toen nog muziek) en pikte ik er nummers uit die ik leuk vond.

16 jaar
    Rond deze tijd begonnen we met het spelen van Dungeons & Dragons, en daar hoorde natuurlijk muziek bij 'die er een beetje bij past'. Het luister arsenaal werd dan ook uitgebreid met Nightwish, Within Temptation, Rhapsody, Blind Guardian en meer bands binnen de gothic/fantasy/power metal subgenres. Alles wat in de Large stond was cool, dus dan kun je wel raden wat voor soort muziek er nog meer werd geluisterd. In de vakantie hoorde ik voor het eerste 'Californication' van de Red Hot Chili Peppers, een cd die nu nog steeds tot m'n favorieten behoort. Ook ging ik voor de eerste keer een dagje naar Pinkpop, waardoor ik ook de smaak van live muziek te pakken kreeg.

17-19 jaar
    Na Nightwish en Within Temptation kreeg ik steeds meer interesse voor iets luidruchtigere/minder softe metal. Van Metallica tot Slayer tot Finntroll, alle klassiekers binnen het genre werden wel een keer beluisterd. Ook diverse subgenres werden beluisterd zoals death metal, thrash metal en gothic metal.

19- 24 jaar (tot nu dus)
    Eens in de zoveel tijd luister je wel eens een albumpje dat je vroeger veel draaide. Soms denk je dan 'hoe heb ik dit ooit kunnen luisteren' en soms denk je 'eigenlijk is dat best een gaaf plaatje'. Na een paar jaar eigenlijk alleen naar metal te hebben geluisterd heb ik m'n oudere cd's er weer eens bij gepakt en deze weer beluisterd. Ook begon ik aan een nieuwe studie (Algemene Cultuurwetenschappen) waarbij een iets bredere blik op o.a. muziek toch wel wordt gepromoot. Langzaam aan werd de muzieksmaak dan ook uitgebreid met verschillende voor mij nieuwe genres. Door de soundtrack van de film 'Fear and Loathing in Las Vegas' kwam ik in aanraking met veel oude muziek, waaronder The Jefferson Airplane, tot op heden een van mijn favoriete bands. Nu luister ik van jazz tot death metal, van singer-songwriter tot country. De enige muziek waar ik niets aan vind draaien ze op TMF/MTV, de muziekzenders waar het (oh ironie!) mee begonnen is.

(Wow lap tekst zeg! Ik zie het pas nu ik klaar ben :P
    tl;dr: niks -> large alto -> metal -> brede muzieksmaak ;-))
    "Music, man. Put that tape on!"
    pi_87804291
    Hm, in mijn tijd luisterden we bij Dungeons & Dragons naar Camel, Jethro Tull en Wishbone Ash enzo......
    pi_87806183
    Nou, ik heb chocolade. Wijn. Tijd om te typen :')

Opgegroeid met muziek en hi-fi. Wij hadden thuis gigantische speakers, en nu pas besef ik me hoe goed ze zijn.
    Quad ESL 57 O+

Mijn moeder draaide veel muziek grijs : Dire Straits, Simon & Garfunkel, Melanie, Joni Mitchell, Janis Ian, Joan Armatrading, Paul Simon, Tom Jones. Ik ben echt met de oude dingen opgegroeid. Ik kan me wel een paar aparte uitstapjes herinneren, moeders ging op Aerobics & Steps (dat was hip) en ze zeulde een cd van Technotronic mee naar huis. Ook kan ik me herinneren dat Kaoma met Lambada doodgedraaid werd. Van mijn nichtje kreeg ik op mijn 10e de cd van The Cranberries - No Need To Argue.
    De eerste cd die ik zelf kocht was van 2Unlimited, de eerste single was No Mercy :') . Ik kreeg een betere band met mijn broer rond mijn 11e, en hij gaf me een hoop muziek op cassette. Orbital, Prodigy, en natuurlijk.. Aphex Twin.
    Eigenlijk was dat het keerpunt. Voor mijn 12e was ik een normaal, lief meiske die veel boomhutten bouwde. Daarna werd ik nogal.. obsessief.
    Eigenlijk is mijn smaak alle kanten opgegaan. Franse chansons, drum 'n bass, elektronisch gebliep (verzamelnaam voor idm, noise, industrial, ambient) en veel indie. Natuurlijk heb ik ook gezondigd:
    Marilyn Manson. Veel.
    Ik ging om met de alto's ( :') ) op school, dus ik moest eraan geloven. Maar verder ben ik altijd een bietje mijn eigen gang gegaan. Spinvis, Dr. Dre, Aphex, makkelijke house (ook lekker soms), post-punk, new-wave, hippiesound.. Ik kan alles eigenlijk wel hebben.

Voor de toekomst heb ik goede hoop. Nog meer verdiepen in bepaalde stromingen en artiesten.

:9
    pi_87807972
    quote:
    Op donderdag 21 oktober 2010 19:58 schreef friekin_ het volgende:
    ....... de eerste single was No Mercy ................

Leuk verhaal verder. Goede smaak komt niet vanzelf ;)
    pi_87808039
    quote:
    Op donderdag 21 oktober 2010 20:37 schreef cafca het volgende:

[..]

Leuk verhaal verder. Goede smaak komt niet vanzelf ;)
    Nee. Helaas.. deze.

:')

En ja. Ik dacht, doe er wat moeite voor.
    pi_87842519
    quote:
    Op donderdag 21 oktober 2010 19:12 schreef cafca het volgende:
    Hm, in mijn tijd luisterden we bij Dungeons & Dragons naar Camel, Jethro Tull en Wishbone Ash enzo......
    Jethro Tull luister ik nu regelmatig, zonder dobbelstenen. :P
    "Music, man. Put that tape on!"
    pi_87845990
    ben nu net 16 maar ik heb best veel genre's al geluisterd

toen ik 12 was begon het bij jumpstyle :')
    daarna ontdekte ik als snel Hardcore.
    rond me 13e luisterde ik punk rock ,veel van de band rise against(nu nog af en toe)
    toen ik 14 was werd ik door een nieuwe klasgenoot weer aangestoken met hardcore.
    daarna ontdekte ik vrij snel al hardstyle en luisterde dat steeds tot ik 15 en eenhalf was.
    daarna ging ik over na trance en house tot m'n 16e. en nu luister ik veel dubstep en Drum & Bass.
    ook hardstyle luister ik nog best veel. hardcore op het moment niet echt meer.
    Born free... taxed to death
    pi_95898527
    0 tot 29 jaar: Kinderen voor Kinderen

En nu ik 30 ben luister ik nog steeds KVK!
    Jeweetzelf!

Eigenlijk is dit 'n verkapte TVP... Ik ga hier nu nog serieus op in. Gaaf topic trouwens!
    You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')