abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132872791
De nieuwe Grobbel *O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 4 november 2013 @ 12:38:19 #127
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132885511
0 - 13 jaar
Luisterde ik van alles wat. Een lichte voorkeur voor dingen als Micheal Jackson.
De Eurohouse rage vond ik niet echt wat.

13 - 18
Ik ontdekte Smash van The Offspring en vond het gelijk vet. Tot die tijd kwam ik nooit in aanraking met dat soort muziek, maar toen was ik gelijk fan.
Ik ging steeds meer muziek uit het genre luisteren. Green Day, NOFX, Bad Religion, Pennywise, etc.

18 - 22
De Nu metal rage deed zijn intrede. Zelf toen veel Limp Bizkit, Linkin Park, Papa Roach, etc geluisterd. Daarnaast de punkrock muziek bijgehouden.

22 - 31
Wat extra soorten rock zijn er bij gekomen. Bands als Iron Maiden zijn toegevoegd aan de playlists.
Verder hou ik nog steeds veel bands van vroeger bij.
Helaas zijn er de laatste paar jaar niet heel veel bands bij gekomen aangezien het metal/punk genre wat mij betreft iets is uitgedund.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_132885903
8-12 jaar oud (1986-1990) : Nog geen smaak ontwikkeld, luisterde naar alles wat op de radio kwam

12-16 jaar oud (1990-1994) : (Gangster) Rap ontdekt, luisterde 90% van de tijd dus naar NWA, Dr Dre, Snoop Dogg, Eazy E, Cypress Hill, House of Pain etc etc etc, de overige 10% luisterde ik naar early housemuziek via mijn oudere zus die CD’s als Turn up the Bass grijs draaide.

16-20 jaar oud (1994-1998) : Hardcore ontdekt (Gabber), werd dus 90% hakkuh en old school house incl. alle feesten toen, en de overige 10% bleef bij rap.

20-24 jaar oud (1998-2002) : Hardcore(feesten) zat geworden, op zoek naar een nieuwe elektronische stijl, eerst techno/electro, later progressive house. (Deep Dish, Jimmy van M, Satoshi Tomiie, Steve Lawler etc etc)

24-28 jaar oud (2002-2006) : Progressive house werd me iets te melodieus en blij, op naar de minimal house en techhouse

28-32 jaar oud (2006-2010): Volop techno, techhouse, minimal, deephouse etc etc

32-35 jaar oud (2010-nu) : Techno vind ik alleen nog leuk op feesten, techhouse, minimal en deephouse is gebleven, erbij gekomen is Nu-disco.

Verder luister ik ook nog naar 60’s/70’s/80’s muziek, reggae, rap…. Maar vnl. elektronische muziek, die liefde gaat nooit meer over.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 4 november 2013 @ 14:00:36 #129
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_132887671
Oh had ik hier niet gereageerd? :?

Het begon allemaal met dit singeltje:

Ik hoor verhalen van mijn ouders dat ik toen nog amper kon lopen, dat ik dan blij begon te wiebelen in een poging tot dansen zodra ze dit nummer op de platenspeler legden. Hoewel mijn muzieksmaak door de jaren behoorlijk is verbreed, zijn mijn dans-moves nooit veel verder gekomen :P

Blij mini-gehena'tje met koptelefoon en design-kussen

Daarna de basisschool:
Mijn muzieksmaak kwam (zoals denk ik bij iedereen) voort uit de platenkast van mijn ouders. Mijn moeder hield meer van popliedjes (The Birds, (oude) Bee Gees, Simon & Garfunkel, John Denver, etc..) mijn vader meer van hard/blues-rock (Ten Years After, Rainbow, Rare Earth, Led Zeppelin). Hij had ook platen van Black Sabbath en Uriah Heep, maar die draaide ik niet zo vaak, omdat ik bang voor de hoezen was :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Later kwamen daar wat nieuwe dingen bij dankzij de radio en platenkasten van familie (lang leve de cassete's :D). Toen ik in groep 6 zat kregen we een cd-speler thuis en op mijn verjaardag kreeg ik dan ook mijn allereerste eigen cd: Hanson :')_!. Maar goed toen vond ik het prachtig natuurlijk, gelukkig ging het snel de goede kant op, daarna kwamen albums van The Verve, Garbage, K's Choice Placebo en de Guano Apes huize Gehenna binnen.

Middelbare school
TMF en MTV werden ineens belangrijk tijdverdrijf. Het meeste ging redelijk langs me heen, maar daar was dan ineens de Nu-metal herrie die gewoon 's middags werd gedraaid. Ik vond het geweldig! en was idolaat van bands als Korn, Deftones, Slipknot, Limp Bizkit, Rage Against the Machine etc.. Ik had eindelijk muziek gevonden die mijn ouders afgrijselijk vonden, ook wel belangrijk als rebelse puber :P Wat al snel leidde tot een eigen stereo'tje :7 Waar ik ook nog eens mooi de alternatieve liedjes die af en toe gedraaid werden op 3FM kon opnemen voor mijn walkman. En maandagavond stond de VCR aan voor Rockzone, @lter8 en Wet&Wild.

Al snel kwamen de cd-branders op de markt en dat opende ook weer deuren. CD's lenen van vrienden, familie en zelfs van de lokale bibliotheek om ze daarna te kopiëren. Ik begon me wat meer te interesseren in de metal zonder het 'nu'-label (Sepultura, Soulfly, Alice in Chains) maar ook andere dingen (The Prodigy, Pearl Jam, Nirvana, Chemical Brothers) en begon wat raardere dingen te waarderen, zoals die lang uitgerekte spookgeluidjes op de live versie van Dazed & Confused van Led Zeppelin.

Nog steeds fantastisch _O_

Internet
En toen kwam er (na veel zeuren) internet in huis, en daarmee dus ook Napster (en later DC++). Ik was niet alleen maar meer afhankelijk van suggesties naar nieuwe muziek van mijn vrienden, familie of liner-notes in de albums, maar kon gewoon op websites als allmusic.com (en later Rateyourmusic.com) kijken wat mij interessant leek. Zoeken naar bands die leken op mijn favoriete bandjes, onbekende pareltjes uit favoriete genre's ontdekken. En vooral ook zoeken naar albums met een bepaalde sfeer (dat kon op allmusic). Mijn smaak verbreedde zich dan ook explosief.

Eerst richtte een lange zoektocht naar muziek die steeds extremer klonk, van meer 'generieke' metal, naar death-metal, black metal, grindcore, naar experimentele en obscure artiesten als Nurse With Wound, Current 93, Coil, Skinny Puppy, S.P.K., Throbbing Gristle, Merzbow. Na al dit geweld begon ik weer wat meer de 'menselijke' muziek op te zoeken en vond die in de Krautrock, Post-rock, IDM, Stoner-metal en ook wel wat post-punk.

Vanaf (pak 'm beet) mijn 20e, pakte ik ineens de Jazz op. Een genre waar ik daarvoor erg kriebelig en akelig van werd (net als mijn ouders nu nog steeds :P). Dit begon bij redelijk makkelijke behapbare artiesten als Dave Brubeck en albums als 'Kind of Blue' van Miles Davis en 'My Favorite Things' van Coltrane. Via Miles Davis kwam ik al snel bij z'n cross-over platen en zo opende de wereld van Funk en Soul voor mij, via Coltrane raakte in aanmerking met de free-jazz en avant-garde-jazz, waardoor ik mensen als John Zorn, Pharoah Sander, Ornette Coleman, Charles Mingus, Art Ensemble of Chicago etc. erg ging waarderen. Ik downloadde ontzettend veel, maar mocht nog steeds erg graag cd's kopen. (vaak ook stiekem, omdat mijn ouders die herrie maar onzin vonden om geld aan uit te geven :P)

nu
Terugkijkende kan ik eigenlijk wel concluderen dat mijn smaak nooit zo veel veranderd is, maar vooral is verbreed. Eigenlijk alles wat ik ooit te gek vond, vind ik nu nog steeds te gek. (ja ok, misschien op die Hanson CD en wat nu-metal na, maar nog steeds snap ik de charme die er me toen in aantrok) Er komt gewoon steeds meer bij. Ik ben wel een beetje van de cd's afgestapt en overgegaan (eigenlijk teruggegaan) naar vinyl. Ook het downloaden wordt steeds meer streamen, dankzij diensten als Spotify en Bandcamp. Maar nog steeds probeer ik zo veel mogelijk te luisteren, ongeacht genre, populariteit of wat b.v. vrienden ervan vinden, en dat kan ik nog wel een tijdje volhouden denk ik :)
Robert Moog died for our synths
pi_132905076
Nou, als kleine Kerft had ik weinig interesse in muziek. Toen ik een jaar of 5 was, danste ik wel de Macarena en ik kon blijkbaar alle Marco Borsato nummers uit mijn hoofd (mijn favoriet was blijkbaar 'Wie Heeft dat gedaan' ofzo).

Daarna had ik een aantal jaar steeds minder interesse in muziek, had in groep 5 wel nog een cdtje laten maken voor een weeksluiting met onder andere Def Rhymz, Justin Timberlake, Bhangra Knights vs. Husan, Daniel Bedingfield en nog wat meer hitjes.

Een paar jaar niks meer geluisterd, toen in groep 7 nog een cd laten maken met troep als Jan Smit, Ali B, Nick en Simon, Robbie Williams. Niet om naar huis te schrijven, jaar erop ook nog een cdtje gemaakt en vanaf dat jaar begon ik muziek wat te waarderen. Hielp natuurlijk ook mee dat we in groep 8-feestjes met zijn allen gingen 'Rampeneren'. Note dat ik toen een hekel aan Hip-Hop had en ik dacht dat de Wu-Tang Clan Japanners waren.

In de brugklas probeer je opnieuw je plek te vinden en ik deed dat dus ook. Thuis keek ik The Box en dat was geniaal. Vanaf nu herinner ik het allemaal goed dus ga ik met jaartallen werken:

2006: The Box veel aan het kijken, het nummer dat ik echt waardeerde was Ridin' van Chamillionaire. Dat had echt iets, de snelle raps, het was lekker gangster (dacht ik althans, jaren later kom je erachter dat het een nummer over 'racial stereotyping' is.) etc. Zo had je ook Touch It Remix van Busta Rhymes en dingen van DMX en T.I. Die nummers zette ik op mijn telefoon en in 2007 maakte ik ook een Last.fm account aan aangezien ik actief begon te worden op internetfora:

www.last.fm/user/thaicecream

2007: Ik ging verder en begon via internet nummers op te zoeken, door iemand van een ander forum kwam ik op Kanye West en zo nog wat dingen. Ik luisterde toen ook mijn allereerste album, daarvoor begon mijn muziekcarriere pas echt: Wu-Tang Clan - Enter The Wu-Tang: 36 Chambers. Ik waardeerde het de eerste keer nog niet zo als nu, maar wist wel dat het niet veel beter werd dan dat. Het enige nummer dat ik echt bleef luisteren was 'The Mystery of Chessboxin''. Dat was precies wat ik vet vond, snel verses wisselen en snel rijmen. 'Triumph' was ook zo'n nummer en die vond ik nog fijner. Kwam toen op de IGN Hip-Hop Boards terecht waar ik tot op de dag van vandaag nog steeds rondkijk, al neem ik de meningen niet altijd even serieus meer als toen. Heb nog wat meer old school dingen geluisterd toen, maar het was toch vooral het gangster spul waar ik toen van hield.

2008: Hier gingen we verder verdiepen. Ik kwam op RYM terecht en keek vooral bij de Hip-Hop lijst van Nodima, waar ik een hele hoop dingen begon af te gaan. Zo kwam ik onder andere bij MF DOOM en zijn projecten zoals Madvillain, Dangerdoom etc. Ik ontdekte toen ook de 'freshmen' van die jaren. Wiz Khalifa was de eerste, weet nog goed dat ik tijdens de zelfstandig werkuren 'This Plane' van hem luisterde. Ik zette allerlei muziek op mijn PSP en dat werd mijn go-to muziekdevice. Tijdens het folders rondbrengen zette ik lekker muziek op en tijdens het insteken hier en daar een albumpje.

2009: Waar ik in 2008 het liefste alleen dingen luisterde die niemand anders kende stapte ik in 2009 volledig over naar de freshmen. Wiz Khalifa, Curren$y, Wale, J.Cole werden mijn favoriete rappers. Ze hadden stijl, ze waren jong, fris, de raps waren kleurrijk en je voelde je goed als je het luisterde. Ik kwam op vele nieuwe en frisse dingen terecht en luisterde meestal naar de nieuwe en jonge rappers. Echter waren er nog steeds veel underground dingen die ik al die tijd ook gewaardeerd heb (Deltron 3030, Madvillain, Dr. Octagon.) Later in 2009 begon ik zelf mijn RYM account, die nooit echt actief geweest is: http://rateyourmusic.com/~Triple_T

2010: In 2010 begon ik verder dingen te ontdekken, K'naan was een ontdekking waar ik erg trots op was. Vroeg in het jaar kwam 'Pilot Talk' van Curren$y uit wat misschien nog steeds een van mijn meest favoriete albums is, superrelaxed. Geniet er elke keer opnieuw van. Begin 2010 begon ik ook mijn huidige Last.fm account waar ik in het begin vooral Hip-Hop, R&B en Soul luisterde. Ik ontdekte wel graag nieuwe Hip-Hop, al hadden de bekende mannen altijd de voorkeur.

2011: 2011 is een inactief muziekjaar voor mij geweest, weinig nieuwe dingen ontdekt, wel meer Nederhop, Soul en wat andere dingen gaan luisteren. Ook begon ik me te verdiepen in Latin muziek zoals reggaeton. Verder ontdekte ik weinig dingen. Big K.R.I.T., Tyler, The Creator en Frank Ocean waren onderhand de enige nieuwe dingen die ik begon te luisteren. Ook werd ik fan van Camp Lo's geweldige album 'Uptown Saturday Night'. Ten slotte begon ik een afkeer aan sommige rappers te krijgen die ik eerst luisterde. Het begon met Wiz Khalifa die vreselijke muziek begon te maken. Een jaar later volgde Wale ook en sinds kort luister ik ook geen Frank Ocean en J.Cole meer.

2012: 2012 was het jaar dat alles voor me veranderde. Ik besloot op aansporen van anderen op een forum andere muziek te gaan proberen. Het begon lekker simpel met Keane, The Kooks, Foster the People en Two Door Cinema Club. Ik begon alles van iedereen te proberen en zo kwam ik ook al heel snel op The Mars Volta wat toch al een heel stuk ontoegankelijker is. In de zomer begon ik Songpop te spelen en zo kwam ik ook bij een hoop dingen. In 2012 heb ik enorm veel Bloc Party geluisterd ook en mijn huidige favoriete band Queens of the Stone Age ontdekt. Heb echt amper Hip-Hop geluisterd dat jaar, mijn interesse was echt tot het dieptepunt gedaald. Al helemaal toen iedereen Kendrick Lamar enorm begon te hypen, wie ik enorm overschat vind. In de zomer kwam ik hier op Fok! en daar heb ik K-Pop ontdekt, wat ook volledig mijn leven veranderd heeft. Ik kwam erachter dat Aziatische meiden toch eigenlijk heel mooi zijn en door mijn interesse in vrouwen ben ik door gaan zoeken en zo ben ik me op een onbedoelde wijze erg gaan interesseren in Aziatische (vooral Koreaanse) cultuur en muziek. Nu ga ik volgend jaar ook op uitwisseling in Korea als het goed is, heb er enorm zin in.

2013: Hoeveel muziek ik dit jaar wel niet geluisterd heb, denk dat ik een wereldwijd record gezet heb. In maart heb ik een RYM account aangemaakt (even reclame maken: www.rateyourmusic.com/~Kerftminister) waar ik enorm actief ben. Ik houd een lijst bij en luister als het mogelijk is meerdere albums. Wat voor genre? Maakt geen reet uit, ik probeer alles (bijna alles, speedcore, hardcore doe ik mezelf niet aan) en vind ook enorm veel dingen vet, Ik kan bijna alle genres wel waarderen, behalve Death/Black Metal, alles met te hysterische krijsende of brullende vocalen, hele saaie standaard pop/indie en een hoop electro-spul. Ben nog steeds een beetje aan het kijken wat ik echt het vetste vind, al heb ik wel al een lijst met 40 acts die ik echt enorm vet vind. Ben sinds een paar maanden ook weer begonnen me verder te verdiepen in Hip-Hop, vind mezelf een redelijke kenner, dus wil weer een hoop albums gaan luisteren. :P

Kleine greep uit mijn favoriete acts: Queens of the Stone Age, Curren$y, Black Milk, The Roots, Wu-Tang Clan, Canibus, Organized Konfusion, Blur, Asobi Seksu, Refused, Dinosaur Jr., My Bloody Valentine, Can, Kyuss, Exuma, Boris, tricot, Jimi Hendrix, One Ok Rock, Modest Mouse, Janelle Monae etc. etc.
  maandag 4 november 2013 @ 21:42:36 #131
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
  maandag 4 november 2013 @ 22:31:33 #132
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132909116
Leuk topic :)

0-8: lionel richie, Eric clapton, alan parson, pink floyd, Queen. (mn ouders muziek he)

8-12: Michael jackson.

12-13: Soundtracks(film)(zoals van disney films, lion king, batman forever, judge dredd etc), Luniz, Michael jackson, Riverdance, Piano muziek.

13-16: (op volgorde) Underground gangsterrap (cypress hill toen ie nog niet bekend was bijv), House (thunderdome etc), Jesus christ superstar ost, Audio virtual project electronische muziek, Horrorfilm muziek, Science fiction film muziek, Mission impossible ost, Matrix ost, Jive jones.

16-18: Slipknot, sugababes, Fred durst, riverdance, piano muziek.

18-21: (op volgorde) Muse, Within temptation, Incubus, Dimmu borgir, Anathema, Ayreon, piano muziek.

21-26: Incubus, Helium vola, Bjork, Muse, Osdorp posse.

26-27: Klassieke muziek(bach, fauré, brahms voornamelijk), Michael jackson, Muse, Incubus, Bjork, alan parson, Pink floyd.

27-30: Queen (periode, nu niet meer), Klassieke muziek(zie boven), Chiptunes, Ayreon, Alan parson, Muse.

[ Bericht 26% gewijzigd door BaajGuardian op 04-11-2013 22:44:25 ]
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 5 november 2013 @ 08:26:21 #133
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_132915886
Van mijn zestiende tot twintigste: vooral christelijke rock en metal.
Van twintigste tot nu (24): eigenlijk teveel om op te noemen. Meeste listen voor Muse. Maar Johnny Cash en Leonard Cohen doen het ook goed. Jurk en Eefje de Visser vind ik ook fijn en oude rotten Zeppelin, Beatles, Metallica zijn goed. Jaren zeventig is ook prima vertegenwoordigd met Doobie Brothers/ Steely Dan/Boston.
Tel daar een regelmatig uitstapje richting brostep (Zomboy/Ry Legit) en nederhop (Kraantje Pappie/Jeugd van tegenwoordig) bij op en je hebt een mooi gemixte muziek smaak.
pi_133055423
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 16:33 schreef psychedelicate het volgende:

[..]

Op mijn 16e was blink-182 ook mijn favoriete band, maar toen ontdekte ik echte muziek. Als je eenmaal de instrumentatie en teksten van bijvoorbeeld The Beatles ontdekt hebt, dan is het bijna onmogelijk om terug te gaan naar alleen maar powerchords en liedjes over de meest kinderachtige dingen.
Let it be en hey jude ken ik en dat is wel goed maar niet net zo speciaal zoals jij het beschrijft :')
  vrijdag 8 november 2013 @ 19:53:18 #135
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_133055508
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:51 schreef paulvdb08 het volgende:

[..]

Let it be en hey jude ken ik en dat is wel goed maar niet net zo speciaal zoals jij het beschrijft :')
Je hebt duidelijk verstand van de Beatles.
pi_133055586
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:53 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk verstand van wat je zegt.
Ninja edit :')

Haters gonna hate. :7

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2013 19:55:45 ]
pi_133157495
Als UBER nerd heb ik v.a. 1998 een lijstje van concerten, festivals(, musicals, cabaret e.d) bijgehouden waar ik ben geweest. Ik geloof dat hij nog wel aardig klopt. Trek een grote cirkel rondom dat spul en dan weet je voldoende.
De musicals/cabaret heb ik er niet uitgehaald wegens luiheid. Wel even in spoilers om lappen tekst te voorkomen.

2013
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2012
SPOILER
2011
SPOILER
2010
SPOILER
2009
SPOILER
2008
SPOILER
2007
SPOILER
2006
SPOILER
2005
SPOILER
2004
SPOILER
2003
SPOILER
2002
SPOILER
2001
SPOILER
2000
SPOILER
1998
SPOILER
pi_133157862
Zo'n lijst heb ik ook, alleen houd ik hem op rateyourmusic bij; http://rateyourmusic.com/(...)een_them_live_list_/
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_133157920
Ik ouderwets in een word bestand. :P
  roze woensdag 12 februari 2014 @ 12:42:25 #140
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_136621823
Kick want tof topic _O_ Even denken, kan zijn dat de leeftijden van mij niet helemaal kloppen want ik weet het niet 100% zeker hoe oud ik was. Als heel klein meisje begon ik met de Spice Girls

9 jaar - Toen kwam de eerste cd uit van Britney Spears. Ik was helemaal dol op die cd. Was mijn allereerste cd ooit, blij wat ik ermee was. Voor de rest weinig muziek geluisterd in deze tijd

13 jaar - Ging ik voor het eerst met gothics en skaters om en kwam ik aanraking met de bands Murderdolls, Kittie, Marilyn Manson, Mindless Self Indulgence en HIM. Van HIM heb ik ook het logo op mijn arm staan inmiddels en Murderdolls blijft ook altijd een plekje hebben in mijn hart. Weinig andere muziek echt bewust geluisterd in de periode, misschien nog bands zoals Bowling for Soup enz

14 jaar - Toen had ik een hele erge Good Charlotte periode, ik was echt helemaal leip van die band. Alleen maar Good Charlotte geluisterd, dag en nacht. Ook in deze tijd KoЯn leren kennen, kreeg een cd van een Canadees waar we logeerde in Canada. Die zag mijn obsessie voor GC en dacht dat ik zijn KoЯn cd's dan ook wel wou hebben. In deze periode kende ik de horrorpunk band Misfits ook al (ook nog steeds fan van)

16 jaar- Blink-182 periode. Weet ik nog weinig van verder. Nog meer punkrock bandjes ging ik toen die tijd ook luisteren.. net als allemaal foute emo muziek zoals Fall Out Boy, Panic At The Disco! etc. Hierna kwam dan ook mijn emo periode haha

17 jaar - Fall Out Boy, PATD!, Drop Dead Gorgeous, Bring Me The Horizon, Bullet For My Valentine en noem het maar op. Allemaal van die screamo bands en emo bandjes. Ik ken er nog wel 20 opnoemen maar doe ik maar niet, probeer het zelf te vergeten haha. Ergste muziek periode van mijn leven

19 jaar - Allemaal soorten metal en rock muziek. KoЯn, Slipknot, Mötley Crue O+, Children Of Bodom, Dope, Flogging Molly, Dropkick Murphys, Otep O+, System of a Down etc. etc.

21 jaar - Slipknot en Marilyn Manson weer herontdekt en helemaal grijs gedraaid. Ik luisterde deze 2 bands ook al voor ik 21 was maar toen was ik nooit echt fan. Nu was ik echt helemaal fan.. en nog steeds vind ik Slipknot echt een bazenband en Marilyn Manson een baas. Ook steeds meer elektronische muziek zoals Massive Attack ging ik in deze tijd luisteren

23 jaar - Ineens vond ik hardstyle geweldig, hardstyle hier, hardstyle daar. Alleen maar hardstyle luisteren.

24 jaar (nu) - Hardcore! O+

Ik heb wel altijd al naar oude bands zoals Pink Floyd, Black Sabbath, Simon & Garfunkel etc. geluisterd. Doe ik nog steeds met heel veel liefde. Vooral Pink Floyd & Black Sabbath _O_
Your beauty never ever scared me.
  donderdag 13 februari 2014 @ 13:16:47 #141
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_136661350
Poe, eens even terug denken:

Tot 10: oude 'classic' rock zoals Deep Purple, Survivor, Europe, UFO, Toto, Golden Earring. Maar ook bands als U2 en REM.

10 tot 15: Toen werd de muziek wat heavier: Metallica, Iron Maiden, Savatage, Dream Theater, Aerosmith, The Gathering, Annihilator, Skid Row, Ayreon, Van Halen, Joe Satriani, Steve Vai, Yngwie Malmsteen.

15 tot 20: weer een stap heavier, maar vooral ook erg veel progressieve rock/metal: Heel veel Dream Theater, Machine Head, Death, Enchant, Fates Warning, Within Temptation, Spock's Beard, Testament, Rush, (oude) Anathema, Rhapsody, Queensryche, Paradise Lost, Morgana Lefay.

20 tot 25: Toen werd de muziek vooral 'moeilijk' en kwam ook Jazz en fusion om de hoek kijken: Meshuggah, The Mars Volta, Greg Howe, Racer X, Frank Zappa, Charlie Parker, Dizzy Gillespie, Weather Report, Return To Forever, Porcupine Tree, Devin Townsend, Watchtower, Pain Of Salvation, Ozric Tentacles, Mr Bungle, King Crimson, Herbie Hancock, Radiohead

25 tot 32 (nu): Vooral heel veel verdieping van al het bovenstaande en ook steeds meer muziek waar sfeer belangrijker is dan het 'moeilijk zijn': Sigur Ros, (nieuwe) Anathema, Riverside, Wolverine, Pink Floyd, Anneke van Giersbergen. Sinds kort echter wat meer 'technische/progressieve death metal: Scar Symmetry, Blood Of God, Textures, Opeth, After The Burial, Protest The Hero, Periphery.

Voor mij is het altijd verbreding van m'n muzieksmaak geweest. Ik luister nu nog steeds naar muziek die ik beluisterde toen wanneer ik pakweg 7 was.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 15:47:51 #142
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_159965759
Ik ga dit ff een kick geven. :Y

Jaren 80

Vooral veel oude muziek, denk aan 60s the lion sleept tonight etc, the cure en aanverwanten dankzij m'n tantes. _O_ Eind jaren 80 begin ik als kleine mpc60 de Hip Hop te ontdekken. Tribe called quest, Delasoul en NWA.

Jaren 90

Veel Hip Hop blijven luisteren, dit waren natuurlijk ook de magische jaren met geniale albums van Tribe, WU Tang, KrS en ga zo maar door. Ook luisterde ik veel Nirvana. In m'n walkman zat of Nirvana of Hip Hop. Gabberhouse heb ik indirect ook veel van mee gekregen omdat vrienden van mij langzaam aan gabbers werden. Dit had ten gevolge dat ik eind jaren 90 heel veel electronische muziek ben gaan luisteren. FSOL O+

Jaren 0

Nadat ik ontdekte dat al die Hip Hop albums eigenlijk kapot gesampled zijn van andere artiesten ben ik in aanraking gekomen met veel van die artiesten. De begin jaren van deze eeuw staan voor mij dan ook voor de ontdekking van Jazz en Soul. Beiden muziekstijlen die ik nog steeds veel luister. Aangezien ik altijd nieuwe muziek blijf luisteren heb ik ook de indieopkomst goed meegekregen, Franz Ferdinand en consorten heb ik allemaal in de platenkast staan thuis.

Jaren 10 (nu)

Nog steeds luister ik naar alle muziekstromingen maar ben wel iets selectiever geworden. Het moet mij nu echt beroeren wil ik er een lp/cd van kopen. Dit integenstelling tot voorgaande jaren waar ik bijna alles kocht wat goed aangeschreven wordt door de muziekpers. Mijn persoonlijke favoriet tot nu toe is toch wel de Britse band the Heavy. _O_
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_159966903
Bob Marley, Michael Jackson en Wu-Tang waren zo ongeveer de eerste artiesten die ik zo leuk vond dat ik om casettebandjes ging vragen. Dat was denk ik zo rond groep 6 van de basisschool.

Brugklas opeens in aanraking gekomen met bands als Nirvana en later Korn. Flink wat (nu)metal geluisterd. Ook mijn nog-steeds favoriete band Fun Lovin' Criminals leren kennen.

Vanaf mijn 15e ongeveer begon de hiphop-age. Ik luisterde al af en aan dingen als Wu-Tang dus maar nu begon ik het echt te appreciëren en intensief te luisteren. Notorious, L, en pac heb ik het meest geluisterd maar al met al durf ik te beweren dat de 90's hiphop hetgeen is waar ik het meest van heb geluisterd. De keren dat ik nu iets tegenkom wat ik dig en nog niet ken uit dat genre zijn verschrikkelijk zeldzaam.

Zo rond mijn 18e begon mijn tunnelvisie voor hiphop kleiner te worden en begon ik steeds meer uitstapjes te maken naar Lounge, deephouse en andere 'chillmuziek'. Kruder & Dorfmeister, Bonobo of een van de duizenden mixjes waar ik opeens toegang tot had dankzij bronnen als youtube.

En nu ik tegen mijn 30e aanzit merk ik eigenlijk dat genres me niet zoveel meer doen. Ik luister van alles. Soms heb ik opeens weer een hiphop of juist metal-bui maar doorgaans luister ik alles een beetje door elkaar.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')