Haha! Dat doet mijn meisje vast niet!!quote:Op maandag 1 februari 2010 11:08 schreef DaviniaHR het volgende:
nou dacht ik dus dat meisjes de muur niet zouden kunnen bevuilen...
inmiddels ben ik een illusie armer en een ervaring rijker
ohoh de Fokwet weer!quote:Op maandag 1 februari 2010 13:27 schreef Brighteyes het volgende:
Overigens gaan de boventanden toch niet geheel ongemerkt, knalrode wangetjes, 38,7 en heel erg zielig huilen wat ik helemaal niet van hem ken net. Heb hem maar een zetpilletje gegeven en nu ligt hij lekker te slapen.
Hee wat goed!quote:Op maandag 1 februari 2010 13:27 schreef Brighteyes het volgende:
Wb Lijnloos, leuk dat het weekendje geslaagd was!
Vanochtend hadden wij de afspraak in het ziekenhuis voor Oscar's koppie en de arts heeft even gekeken en gevoeld en vroeg toen aan ons wat wij eigenlijk wilden en toen wij aangaven dat wij zelf toch wel 'graag' een helmpje zouden willen omdat we er niet zeker van zijn dat moeder natuur dit nog recht gaat trekken was dat geen probleem.
Ze zei nog dat bij afwijkingen tot 104% en tot 6 maanden het meestal echt wel vanzelf bij gaat trekken, maar na die 6 maanden is de kans dat het nog vanzelf goed komt heel erg klein.
Ze zei wel nog, en dat vinden wij zelf wel heel jammer eigenlijk, dat de scheefstand van de oren niet gecorrigeerd wordt door een helmpje. Nu zie je dat ook pas echt goed als je van boven kijkt, dus op zich is dat niet heel erg, maar voor ons was dat nou juist een van de punten het wel te doen.
Oscar heeft nog een rontgenfoto van zijn koppie gekregen om te checken of de schedelnaden niet al vastgegroeid waren, want dan is helmtherapie juist heel erg slecht, maar dat komt maar bij heel weinig kindjes voor en gezien ons verhaal was het eig. wel duideijk dat de scheefgroei bij Oscar vanuit de voorkeurshouding komt. Omdat ze het toch niet zo goed kon voelen wilde ze voor de zekerheid die foto laten maken. Ze heeft nog niet gebeld, dus ik gok dat het goed is.
Morgenmiddag hebben we al een afspraak bij de ortopedie, en als ik het goed heb gaan ze dan ook al meteen de helm aanmeten!Gaat snel ineens!
Dan zou hij over een week of 2 al klaar zijn.
Overigens gaan de boventanden toch niet geheel ongemerkt, knalrode wangetjes, 38,7 en heel erg zielig huilen wat ik helemaal niet van hem ken net. Heb hem maar een zetpilletje gegeven en nu ligt hij lekker te slapen.
oooo Sorboo wat vervelend!!!quote:Op maandag 1 februari 2010 18:30 schreef Sorbootje het volgende:
Ooh ik voel me ZO naar! De nageltjes van Isabeau werden erg lang en met voorzichtig scheuren lukte het niet meer.. Dus met angst en beven toch maar het babynagelschaartje geprobeerd. Doe ik ultravoorzichtig, knip ik toch in haar vingertje!Isabeau gaf maar een heel klein huiltje, maar het bloedt best wel dus ík huil harder dan zij
Dat schaartje gaat onmiddelijk de prullebak in
De bovenste rand valt er elke keer vanzelf af.quote:Op maandag 1 februari 2010 20:25 schreef Stiemie het volgende:
Nog nooit geknipt, gevijld of gescheurd? Wow dat zou hier echt niet kunnen Claudia. Esmee's nagels groeien als kool. Ze krabt zichzelf anders ook steeds
Geen idee of dat nog gaat veranderen, maar het klinkt ideaalquote:Op maandag 1 februari 2010 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De bovenste rand valt er elke keer vanzelf af.Misschien verandert dat nog als hij ouder is?
Ladies and gentlemen, we have a winner.quote:Op maandag 1 februari 2010 20:54 schreef martine1984 het volgende:
Ik gebruik altijd een knippertje, en heb tot nu toe nog niet in Jamie zn vinger geknipt * martine gaat op zoek naar hout en klopt snel af
Jamie heeft een spuitluiers niet te kort, hij heeft zich 3 keer onder gescheten tot op zn rug, De luiers lekte ook nog eens door ( en dat voor pampers). Hij kotste zich ook nog eens helemaal onder. Dus heb hem al 5 keer omgekleed vandaag![]()
Kweenie, dacht het ergens gelezen te hebben. Ga wel even zoeken.quote:Op maandag 1 februari 2010 21:01 schreef martine1984 het volgende:
Linda ik heb zo'n manicurensetje voor baby's daar zit een klein knippertje in. Dus dan neem ik aan dat je die mag gebruiken, anders zullen ze het toch niet als zodanig verkopen
Ik heb geen gouden tip, maar ik heb noodgedwongen naar alternatieven moeten zoeken omdat de stofzuiger ineens niet meer werkte. We hebben de stofzuiger min of meer moeten vervangen door onszelf. Ik weet niet wat bij Roy werkt of zou kunnen werken, maar bij Ivan deed aaien over zijn wang het goed, en zingen. In het begin kostte het meer tijd om hem in slaap te krijgen dan hij daadwerkelijk sliep, heel frustrerend. We zijn op een gegeven moment steeds eerder weg gaan lopen. Eerst bleven we nog bij hem tot hij helemaal sliep, daarna net voordat hij sliep, en nu lopen we meteen nadat we hem in bed hebben gelegd alweer weg.quote:Op maandag 1 februari 2010 20:55 schreef _Bar_ het volgende:
heeft hier iemand de goudentip om zachtjes aan Roy af te laten wennen aan de afzuigkap/fohn/stofzuiger.
Vind het zo sneu dat hij nu alweer onder de afzuigkap staat, welliswaar ligt te slapen, maar in zijn bed ligt hij alleen maar te krijsen, en zichzelf zo wakker te houden.
en onder de kap duurd het 5 min en hij slaapt.
Bronquote:Nagels knippen
Babynagels groeien snel. Als je ze niet bijhoudt, worden de nageltjes puntig en kan de baby zichzelf openkrabben. Zachte babynageltjes kun je het beste afscheuren en voorzichtig recht vijlen met een kartonnen vijl. Je mag ze ook knippen. Gebruik dan wel een speciaal babyschaartje met stompe punten.
Is dat net zoiets als het lied 'Hallo lieve Isabeau?"quote:Op maandag 1 februari 2010 21:06 schreef Claudia_x het volgende:
dan zing ik het zelfverzonnen 'Hee Hallo!'-lied![]()
Ah heeft het nietquote:Op maandag 1 februari 2010 21:06 schreef Stiemie het volgende:
Stiemie slingert ah.nl aan en gaat meteen ossegalzeep met de boodschappen mee bestellen
quote:Op maandag 1 februari 2010 21:11 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Is dat net zoiets als het lied 'Hallo lieve Isabeau?"![]()
quote:
Dat heb ik ook geprobeerd, opnemen, en het is me niet gelukt om daar het geluid succesvol mee na te bootsen.quote:Op maandag 1 februari 2010 21:44 schreef Brighteyes het volgende:
_Bar_, kan je het geluid niet gewoon opnemen en dan op zijn kamertje afspelen?
Dan is hij iig alvast daar en heb je die stap genomen.
Tegen mij zei iedereen dat je ze tot 6 maanden niet kunt 'verwennen'. Roy is nu bijna 6 maanden oud. Zou het vanuit dat oogpunt niet beter zijn om hem toch te laten ontwennen? (Ik weet het niet, hoor, ik heb geen ervaring met oudere baby's.)quote:Doet me denken aan die amerikaanse meneer van laatst met dat hele harde shhhhhhhhhh, dat dat aan de baarmoedergeluiden deed denken, dat is hiermee mss ook wel zo voor Roy.
Lekker laten gaan voorlopig zou ik zeggen, hij is nog zo klein...
Mijn ervaring is dat supermarkten het niet hebben (iig mijn Vomar en AH niet). Bij de Etos moet je even in het hoekje met Biotex en zo kijken; daar staat ook ossengalzeep (in stickvorm en ook om gewoon in de wasmachine te gooien; de variant van Linda ken ik niet).quote:Op maandag 1 februari 2010 21:50 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Kon het al niet vinden en dat terwijl je ook artikelen van Etos kunt meebestellen. Nou ja morgen anders maar eens op pad gaan
Ik zou van de nood een deugd maken. Jij ontfermt je over Roy en je lief ruimt in de tussentijd even op.quote:Op maandag 1 februari 2010 21:51 schreef _Bar_ het volgende:
is misschien helemaal zo stom nog niet, nu alleen nog even bedenken hoe wij het gaan opnemen.
een draagbare tevoorschijn toveren.
Het is niet zozeer dat ik er echt mee zit hoor Claudia.
maar het zorgt ervoor dat we nu niet meer kunnen opruimen
http://www.drogisterij.net/?zoekterm=ossengalzeep&mode=datab&zoekform=1&zoekcode=ODUuMTc4LjgxLjIyquote:Op maandag 1 februari 2010 21:50 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Kon het al niet vinden en dat terwijl je ook artikelen van Etos kunt meebestellen. Nou ja morgen anders maar eens op pad gaan
quote:Op maandag 1 februari 2010 21:58 schreef _Bar_ het volgende:
en mocht Roy dit nodig hebben de rest van z'n leven, dan krijgt hij wel een afzuigkap van ons kadoo als hij op zichzelf gaat wonen
quote:Op maandag 1 februari 2010 21:58 schreef _Bar_ het volgende:
en mocht Roy dit nodig hebben de rest van z'n leven, dan krijgt hij wel een afzuigkap van ons kadoo als hij op zichzelf gaat wonen
Ja, als hij idd nu overduidelijk tandjes aan het krijgen is kan je het gewoon 3 keer per dag geven.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:19 schreef Stiemie het volgende:
Zijn dat die homeopatische? Chamodent ofzo? Volgens mij kan je die gewoon een tijdje geven want bij homeopathie duurt het ook altijd even voordat het werkt toch?
Zie, jullie hebben allemaal gewoon een droger! En ik maar stuntelen met één wasrek in een appartementje. Ik heb de Puckababy zelfs al een keer drooggefohnd.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 06:56 schreef Incantrix het volgende:
Ik hoop dat zijn slaapzak in de droger kan, anders heb ik vanavond een probleem..
Wij hebben geen droger hoor, wel 5 lange waslijnen en 3 droogrekken en 2 kleine droogrekjes en als iets perse droog moet dan gaat het op de verwarming. Gisteren vroeg m'n schoonmoeder nog of we geen droger willen, ja op zich wel, maar ik vind het zo zonde van de energie (plus geen goede staplek), maar het lijkt me hemels voor de handdoeken want die zijn altijd zo hard. Ik zou overigens liever een balkonnetje willen hebben om 's zomers buiten spul op te hangen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:32 schreef Claudia_x het volgende:
Zie, jullie hebben allemaal gewoon een droger! En ik maar stuntelen met één wasrek in een appartementje. Ik heb de Puckababy zelfs al een keer drooggefohnd.
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zie, jullie hebben allemaal gewoon een droger! En ik maar stuntelen met één wasrek in een appartementje. Ik heb de Puckababy zelfs al een keer drooggefohnd.
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:22 schreef martine1984 het volgende:
BE klinkt zeer logisch. Ik ga straks nog maar even naar de etos voor die zalf (ben naam al weer kwijt). Hebben we die ook maar in huis.
Ik doe de slaapzakken nooit in de droger, dan heb je kans dat de stof krimpt maar de rits niet.
Ja heel logisch en ook heel duidelijk! Thnx! Grappige is dat ik werktechnisch echt van de "evidence based medicine" ben en niet veel met homeopathie doe, als het Lena aangaat gebruik ik het liefst zo weinig mogelijk, en als het even kan zo min mogelijk "agressieve" medicatie en trek ik dus juist weer veel meer naar de VSM producten...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:15 schreef Brighteyes het volgende:
Dentinox werkt meteen, je smeert het op de plek zelf en het werkt verdovend. Als je zelf een druppeltje op je tong doet voel je het meteen, er ziet iets van Lidocaine-dinges in.
Ik gebruik in principe het liefst alleen Chamodent ivm dat dat homeopathisch is en me dat een beetje een baat het niet, schaadt het niet gevoel geeft en dan idd nu het zo duidelijk is dat die tandjes aan het doorbreken zijn gewoon 3 keer per dag als onderhoud zodat het over het geheel heen minder of (hopelijk) geen pijn doet.
Maar als hij, zoals net echt ligt te huilen omdat hij pijn heeft dan verlicht die Dentinox gewoon direct. En dan kan hij lekker in slaap vallen.
Chamodent dus 'gewoon' omdat hij nu tandjes aan het krijgen is, maar ook niet wekenlang hoor, en Dentinox als het echt even zeer doet.
Klinkt die enigszins logisch?
I hear ya. Ik huil ook nog steeds overal om.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 09:10 schreef Sorbootje het volgende:
Voor iedereen die zich suf voelt omdat ze wel ergens om huilen. Ik huil om álles. Ik geloof dat ik daar nog 5,5 mnd de hormonen de schuld van mag geven.
ik ga de 25e pasquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:58 schreef mefke79 het volgende:
Vlindur, ik blijf nog effe hoor. Driekus is pas 18 weken. Innepin gaat wel zo en huup ook geloof ik...
Oh, stomquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:58 schreef mefke79 het volgende:
Vlindur, ik blijf nog effe hoor. Driekus is pas 18 weken. Innepin gaat wel zo en huup ook geloof ik...
Tip 2: gebruik ze pas als ze echt nodig zijn.quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:51 schreef Beessie-Jen het volgende:
jeuj Vlindur; wat fijn dat Rienk het ook zo goed doet!en een tip voor de prikjes: haal vast paracetamol zetpilletjes (60 mg) in huis... die kan je vast wel gebruiken....
Hè! Je verpest het placebo effectquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil niet ontkennen dat er agressieve en minder agressieve medicijnen zijn, maar zuiver homeopathische middelen hebben geen werkzaam bestanddeel.
iddquote:Op woensdag 3 februari 2010 14:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Tip 2: gebruik ze pas als ze echt nodig zijn.
Zowel Sasha als Oscar (en vele andere kindjes) hebben nooit koorts oid gehad na de prikjes dus preventief geven is echt niet nodig. Als het wel nodig is helpen ze snel genoeg.
5 weken (na uitgerekende datum)quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:07 schreef Beessie-Jen het volgende:
aaah Niels; veel beterschap ermee...![]()
en Evie wil niet meer van mij af... zelfs in de wipstoel is het raak. Zodra ze zich vandaag alleen moet vermaken is het huilen... klinkt dat als een sprongetje???
bedankt Vlindur..quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:15 schreef Vlindur het volgende:
[..]
5 weken (na uitgerekende datum)
Sprong van Sensaties
Dit sprongetje...
Is anders dan de negen volgende. Je merkt als moeder wel dat je baby Hangerig, Humeurig en Huilerig is, maar de veranderingen die je baby ondergaat zijn moeilijk voor ons te zien. Dit komt doordat de veranderingen ín zijn lijfje plaatsvinden. In het hoofdstuk van Oei, ik groei! over deze sprong lees je alles over die interne veranderingen. Toch blijft het moeilijk om je als volwassene een beeld te vormen bij de belevingswereld van je vijf weken oude uk. Wel zul je versteld staan van de enorme veranderingen die je gaat zien. Je merkt na het nemen van deze sprong dat hij opeens ‘anders’ is. ‘Groter’, ‘minder kwetsbaar’, ‘temperamentvoller’ en... nog steeds even lief.
--
Het eerste sprongetje: groeien en een traan
Alles wijst erop dat je baby rondom deze sprong een snelle rijping meemaakt van stofwisseling, ingewanden en zintuigen. Hij is duidelijk meer ge��nteresseerd in de wereld om zich heen en kan nu ook voorbij de afstand van 20 tot 30 centimeter iets beter zien. Als moeder merk je dat je baby opeens meer reageert op jou en anderen. Je baby kan voor het eerst of veel vaker dan voorheen een traan produceren.
Grote bla, maar ja, het zal wel een 'sprongetje' zijn ja, Succes er mee! Rienk had het een poosje terug al.
Ik heb het er ook vandaan. Rienk is 2 weken te vroeg, maar deze hadden we al gehad. Hij was de dag daarna ineens veel helderder en ging ons aankijken en lachenquote:Op woensdag 3 februari 2010 17:25 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
bedankt Vlindur..ik heb oei ik groei ook en ik herken wel veel erin...
en Evie is natuurlijk bijna 4 weken te vroeg geboren; dus die sprongetjes komen iets later...
dat aankijken en volgen doet Evie al weken; maar echt lachen is nog spaarzaam; dus misschien dat ze dat nu wel ontwikkeld...quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:35 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik heb het er ook vandaan. Rienk is 2 weken te vroeg, maar deze hadden we al gehad. Hij was de dag daarna ineens veel helderder en ging ons aankijken en lachen
1 volle dag volgens mij, ik wist toen niet dat het een sprongetje was, bedacht ik me dagen later pas. Misschien ook wel 2 dagenquote:Op woensdag 3 februari 2010 17:40 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
dat aankijken en volgen doet Evie al weken; maar echt lachen is nog spaarzaam; dus misschien dat ze dat nu wel ontwikkeld...
en volgens mij is ze half in slaap aan het vallen in de wipstoel... dat zou dan het eerste zelfstandige slaapmoment van vandaag zijn...![]()
hoelang hebben de sprongetjes bij jullie geduurd??
Ik zit er ook aan te denken.quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:47 schreef Vlindur het volgende:
Ik vraag me af hoe het met Lars is gegaan vandaag. Ik hoop zo dat er een oplossing is gevonden of dat ze er nu goed mee bezig zijn.
Moet de hele middag al aan ze denken..
Goede tip! Ik merk dat veel mensen om me heen er bij voorbaat al een zetpil in doen, ik snap dat nietquote:Op woensdag 3 februari 2010 14:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Tip 2: gebruik ze pas als ze echt nodig zijn.
Zowel Sasha als Oscar (en vele andere kindjes) hebben nooit koorts oid gehad na de prikjes dus preventief geven is echt niet nodig. Als het wel nodig is helpen ze snel genoeg.
Wow, wat heftig! Ook ik kan me niet herinneren dat je daar al iets over verteld had. Ik had er ook nog nooit van gehoord, kraamvrouwenkoorts.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:36 schreef Tan het volgende:
Vanmiddag had ik een nacontrole bij de VK in het ziekenhuis, beetje standaard verhaaltje. Wel apart om te horen was dat die plotseling extreem hoge koorts die ik kreeg in de kraamweek was veroorzaakt door kraamvrouwenkoorts. Dat is in de meeste gevallen dodelijk, tenzij op tijd ingegrepen en achteraf bezien was ik al vrij ver heen (hoge koorts, stijf, erge dorst, snelle pols), en ik maar denken dat die ABkuur overdreven was... niet dus, het heeft mijn leven geredecht raar om te horen zo achteraf, en ben blij dat ik het destijds niet wist hoe erg het was...
Dat meen je niet!quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:19 schreef Brighteyes het volgende:
Tjee Tan, wat een schrik!
Karin, wat fijn dat het goed is het met Lars!
Ik voel inmiddels een beetje met je mee. Oscar heeft al sinds maandag vrij stevige koorts, tussen 38,7 en 39,5 en hoewel hij verder niet ziek of echt mopperig is vind ik het toch wel heel naar hoor.
Er is voornamelijk heel, heel veel snot en als soms verslikt hij zich daarin en hij liep al een paar keer helemaal rood aan dat hij er even niet meer uit leek te komen. Moest kloppen om hem weer aan het ademen te krijgen.![]()
De één doet dat meer dan de ander, bij mij althans... Junah maakte altijd al geluid en klanken die op praten leken, en dat is nog stteds een kwebbel. Jessai deed dat niet of nauwelijks en is nog steeds een stille. De andere twee zaten daar tussenin, en die zijn ook niet extreem vroeg of laat gaan praten.quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:16 schreef Claudia_x het volgende:
Hji is nu duidelijk het stadium van kraaien voorbij. Is dit iets wat alle kindjes doen, of praat de een meer dan de ander? Ik heb het gefilmd, dus ik zal straks wel posten wat ik bedoel.
Dat vraag ik me trouwens regelmatig af, in hoeverre het karakter van een baby iets zegt over het karakter van het oudere kind. Is jouw ervaring met je kinderen dat karaktertrekken al vroeg aanwezig en te herkennen zijn?quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:21 schreef Tan het volgende:
Martine, sluit me bij de anderen aan, misschien is het iets onschuldigs, maar bellen kan geen kwaad.
[..]
De één doet dat meer dan de ander, bij mij althans... Junah maakte altijd al geluid en klanken die op praten leken, en dat is nog stteds een kwebbel. Jessai deed dat niet of nauwelijks en is nog steeds een stille. De andere twee zaten daar tussenin, en die zijn ook niet extreem vroeg of laat gaan praten.
Ja, echt! Baby's hebben duidelijk al een blijvend karakter...Junah was als baby heel open en extravert, dat is ze nog steeds, net als Chinook. Ook al zo'n halve clownquote:Op donderdag 4 februari 2010 09:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat vraag ik me trouwens regelmatig af, in hoeverre het karakter van een baby iets zegt over het karakter van het oudere kind. Is jouw ervaring met je kinderen dat karaktertrekken al vroeg aanwezig en te herkennen zijn?
Oh, ik zou het zo leuk vinden als Ivan een babbelkont is.Zijn vader is meer van de stille wateren en ik ben een wandelende ouwehoermachine.
Wat fijnquote:Op donderdag 4 februari 2010 09:34 schreef Brighteyes het volgende:
Hier is het goed gegaan vannacht!HIj is 1 keertje wakker geweest om een uur of 3, maar na even instoppen heeft hij daarna doorgeslapen tot kwart voor 7!
Ik had wel gisteren 3 uien helemaal klein gesneden met de keuken machine en die onder zijn bedje gezet!![]()
Wat is er de 27e dan?quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:58 schreef Incantrix het volgende:
Claudia, whehe, leukTwéé kwebbels bij elkaar! Kom jij de 27e ook? Pleeeeaaase?
Ow, sorryquote:Op donderdag 4 februari 2010 10:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat is er de 27e dan?![]()
Je klinkt trouwens vrij gelaten over je fysieke problemen. Begrijpelijk, ze duren nu ookal zolang.Je beslissing m.b.t. je werk klinkt heel verstandig. Heb je er vrede mee? En hoe hebben ze op je werk gereageerd?
quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:57 schreef Claudia_x het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Het filmpje zelf is van niet al te beste kwaliteit, maar oh wat vind ik mijn zoon leuk.
Ivan heeft precies hetzelfde en die zit aan de borstvoeding. Ik vind het heel vervelend maar ik weet niet wat ik eraan kan doen. Ik heb weinig hoop dat het met 3 maanden ineens gaat verdwijnen; hij heeft er echt al de volle 12 weken last van.quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:46 schreef Aoraki het volgende:
Hier alles goed. Thomas heeft nog steeds best vaak kramp, hij is nu 11,5 week. Ik dacht dat het na 3 maanden over moest zijn. Hij heeft vooral veel lucht, vooral 's ochtends schreeuwt hij het uit, gevolgd door een windje. Ik laat hem na elke flesvoeding goed boeren, dat lukt meestal wel. Maar hij blijft veel windjes laten... Kan dit aan de voeding liggen, dat hij die niet verdraagt? Hij krijgt nu gewoon Friso standaard 1...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:46 schreef Aoraki het volgende:
Blijkbaar kan Thomas klokkijken... 22.00 laatste voeding, 6.00 wakker. 22.10 -> 6.10, 22.30 -> 6.30, 21.50 -> 5.50
En het antwoord is: ongeveer een weekquote:Op donderdag 28 januari 2010 13:34 schreef WupWup het volgende:
[..]
That reminds me, hoe lang duurt het ongeveer vanaf enthousiast proberen tot daadwerkelijk rollen? Emma probeert het namelijk ook heeeeel hard, maar d'r onderste arm ligt nog vreselijk in de weg(van rug naar buik)
quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:56 schreef WupWup het volgende:
[..]
En het antwoord is: ongeveer een weekik had toch een kleine baby besteld
![]()
En toch was het bij Senna wel ineens vrijwel over. Ik had de hoop ook al opgegeven dat het rondom de 3 maanden voorbij zou zijn, en ineens was het zo. Weg krampjes, veel minder huilen, rustiger. Ik hoop het voor de mama's hier met baby's met krampjes ook. Zo naar, die krampjes!quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ivan heeft precies hetzelfde en die zit aan de borstvoeding. Ik vind het heel vervelend maar ik weet niet wat ik eraan kan doen. Ik heb weinig hoop dat het met 3 maanden ineens gaat verdwijnen; hij heeft er echt al de volle 12 weken last van.
Maar ook als het om krampjes gaan die veroorzaakt worden door lucht? Toen Thomas bv kreeg had hij ook krampje, maar kwamen er nooit windjes. Nu met fv worden de krampjes veroorzaakt door lucht -> veel windjes... Ik vraag me af of dat ook na 3-4 maanden overgaat, of dat ik iets fout doe met de flesvoeding... Ik roer altijd voorzichtig en hij drinkt meestal heel netjes, maar zelfs als hij boert na elke voeding houdt hij die lucht...quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En toch was het bij Senna wel ineens vrijwel over. Ik had de hoop ook al opgegeven dat het rondom de 3 maanden voorbij zou zijn, en ineens was het zo. Weg krampjes, veel minder huilen, rustiger. Ik hoop het voor de mama's hier met baby's met krampjes ook. Zo naar, die krampjes!
quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:56 schreef WupWup het volgende:
[..]
En het antwoord is: ongeveer een weekik had toch een kleine baby besteld
![]()
gevonden!quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:08 schreef Brighteyes het volgende:
Twinkly, ik heb idd de baby-versie maar daar zit nog steeds Kamfer in.
Nou ja goed, het wordt veelgebruikt, door de apotheek verkocht, het zal dus wel gewoon in orde zijn. Weet ook niet meer precies wat hij toen zei...
quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:45 schreef Takkembah het volgende:
hier wordt er ook flink geouwehoerdOooh, wat schattig! Zo leuk dat terugpraten en nadoen. Ik kan niet wachten tot Ivan dat gaat doen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Ik denk dat het om lucht gaat, ja. Er volgen vaak flinke scheten op. Soms heeft hij ook krampen omdat hij bijvoorbeeld een middaglang bezig is om te drukken, en dan hebben we aan het eind van de middag ineens 3 gigantische poepluiers.quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:13 schreef Aoraki het volgende:
[..]
Maar ook als het om krampjes gaan die veroorzaakt worden door lucht? Toen Thomas bv kreeg had hij ook krampje, maar kwamen er nooit windjes. Nu met fv worden de krampjes veroorzaakt door lucht -> veel windjes... Ik vraag me af of dat ook na 3-4 maanden overgaat, of dat ik iets fout doe met de flesvoeding... Ik roer altijd voorzichtig en hij drinkt meestal heel netjes, maar zelfs als hij boert na elke voeding houdt hij die lucht...
Dat is goed om te horen! Het zal wel een keer overgaan, maar ik heb ook wel verhalen gelezen over kindjes die er tot minstens 6 maanden last van hadden. Ik begrijp ook niet zo goed hoe dat zit met rijping van het darmstelsel; er is toch een reden dat je beter tot 6 maanden kunt wachten met bijvoeden?quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En toch was het bij Senna wel ineens vrijwel over. Ik had de hoop ook al opgegeven dat het rondom de 3 maanden voorbij zou zijn, en ineens was het zo. Weg krampjes, veel minder huilen, rustiger. Ik hoop het voor de mama's hier met baby's met krampjes ook. Zo naar, die krampjes!
Je klinkt echt al als een geroutineerde moeder.quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:00 schreef Twinkly het volgende:
Helemaal vergeten te vertellen wat ik wilde vertellen
Niels heeft geen diarree meer maar nu is hij verkouden en humeurig. Hij blijft wel spugen, maar niets ernstigs hoor, hij moet vast gewoon even goed slapen.
Dat doet Ivan ook! Het hoort volgens mij bij het ontdekken wat hij allemaal met zijn handjes kan. Ik vind het een behoorlijk hilarisch gezicht.quote:Hij heeft in zijn bedje overdag echt altijd zijn vuistje in zijn mond, dat wordt zeker weten een duimertje. Zelfs als hij klaar is met drinken stopt hij steeds vaker zijn vuist in zijn mond, tss is die lekkerder dan mijn borst?![]()
![]()
Wat een eikel! Ik woon in een appartementcomplex dus ik hoef alleen de intercom te beantwoorden. Vervolgens ga ik op m'n gemakje naar beneden en moet hij wel blijven wachten want hij heeft al gebeld, haha.quote:Pff ik erger me zo aan onze postbode. Hij belt 9 van de 10 keer aan wanneer ik met Niels bezig ben, dan haast ik me naar de deur en dan is hij alweer (bezig met) weggelopen en moet ik hem terugroepen. Laatste keer zei ik dat ik bezig was met Niels, "Ja, dat dacht ik al". Tss wacht dan even suf konijnDaarnet ook weer. Ik was Niels aan het verschonen, gaat de bel, ik wikkel hem in een doek en snel de trap af, deur open, busje rijdt weg... grrr... En in het pakje wat hij vandaag zou brengen zit de electrische kolf van mijn schoonzusje
Oh en hij heeft ook altijd een peuk in z'n mond en dan stinkt de hele hal naar vieze sjag.
Ik ga zo maar even een briefje aan de deur hangen "na aanbellen even geduld aub, ben met kind bezig"
quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:45 schreef Takkembah het volgende:
Hoe staat het met Sorboooo en alle andere pas werkende mummies? Wil alles alweer drinken?
Ah kijk. Er was dus toch wel iets...quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:48 schreef Twinkly het volgende:
[..]
gevonden!
Troel hoe is het eigenlijk met Jochem? Kom 'ns gauw vertellen!!!!
quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:47 schreef Sorbootje het volgende:
http://s29.photobucket.com/albums/c252/Sorbootje/?action=view¤t=Isabeaudecember2009129.flv
Deze is van december
aaaah zo poepigquote:Op donderdag 4 februari 2010 14:47 schreef Sorbootje het volgende:
http://s29.photobucket.com/albums/c252/Sorbootje/?action=view¤t=Isabeaudecember2009129.flv
Deze is van december
hihi ik ook en ik doe Niels na en dat vindt hij helemaal leuk, dan maakt hij keer op keer hetzelfde geluidje.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:43 schreef Poppejans het volgende:
[..]
aaaah zo poepig![]()
zo praat ik ook altijd tegen Wolf, en dan ook nog met gekke geluidjes terugmakend
We hebben geen Windhoos. We hebben Appels.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:40 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het ook heel knap van Rienk! En wat heeft hij mooie ogen.
Tip: Bij Windows zit standaard het programma Windows Movie Maker en daar kun je heel makkelijk filmpjes mee monteren.
Ik lees trouwens in de omschrijving van je filmpje dat hij steeds langer in de box kan. Merk je dat het steeds beter gaat allemaal, of is het nog worstelen?
Ook al zo'n poepie. Eigenlijk zijn alle beebs liefquote:Op donderdag 4 februari 2010 16:21 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb ook een filmpje! Van vanochtend. Hij is achterlijk lang bezig geweest met uploaden, want het is ook een achterlijk lang filmpje![]()
Maar wel met zn hoofd omhoog!
Die had ie eerst nog hoger, maar voordat moeders de camera er bij had was de lol er al weer wat af
Acda en de Munnikquote:Op donderdag 4 februari 2010 17:09 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Ook al zo'n poepie. Eigenlijk zijn alle beebs lief![]()
Jouw onderschrift stond trouwens op ons gebeurtekaartje...!
quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:57 schreef DaviniaHR het volgende:
karin, wat fijn dat er een oorzaak is gevonde voor lars' huilen! hopeijk gaat het nu alweer eens tuk beter!
bj, wrs was het een sprongetje, want aviva heeft ook 3 dagen nergens willen slapen behalve in de doek, en vandaag heeft ze heerlijk in de doomooseat gemaften was ze gewoon beter te spreken (voor zover ze wakker is
) en ze zijn toch 1 dag na elkaar uitgerekend, dus qua sprongen gaan ze gelijk op
be, wat een leuke foto's, en wat onwijs fijn dat het zo kindvriendelijk kan!
en wat een lieve filmpjes!![]()
![]()
![]()
![]()
vwb scheetjes laten, het helpt wel om het kindje met de rug tegen je buik te hangen en adn vasthouden in de knieholtes (kikkerhouding), ik hou ook altijd haar beentjes zo als ik haar boer, komt de lucht veel sneller als wanneer ik dat niet doe.
kwas net bij mn ouders, madam schijt prachtig nast haar luier, ikhad geen back-up pakje bij me, dus ze heeft nu een paar sokken over haar benen en daar een panty overheen aansommige fouten maak je maar 1 keer, zou je denken.
ik heb dus ook een foto van eli in mijn sokken en shirtje omdat ik geen back-up pakje meehad
Ja, heel veel mensen wel.quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:52 schreef flowerbox het volgende:
*meldt* oh nee dat hoeft niet meer
![]()
Hier gaat alles heel goed. Ze groeit goed en is lekker helder als ze wakker is. Ze is gewoon de liefste en de mooiste.
Maar..ze spuugt ontzettend veel. Echt het komt er met bakken uit. Iemand hier ervaring mee?
Ohhh wat heerlijk en wat lief van je schoonzus!!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:40 schreef Sorbootje het volgende:
En komend weekend voor het eerst een écht Sorbo-weekend. Morgen met mijn schoonzus naar de sauna. Krijg een lekkere massage en gezichtsbehandeling. Zondag met mijn lief uit eten en lekker op stap. Mijn schoonzus past op. Zo heerlijk! Omdat Isabeau niet uit de fles drinkt kunnen we haar eigenlijk nooit bij oppas onderbrengen, maar mijn schoonzus zegt: Voed haar van tevoren goed en wij redden ons er wel mee. Al moet ik de hele avond met haar op de arm lopen.
Zo lief, want ik ben er zó aan toe!
Heel lief inderdaad!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:40 schreef Sorbootje het volgende:
En komend weekend voor het eerst een écht Sorbo-weekend. Morgen met mijn schoonzus naar de sauna. Krijg een lekkere massage en gezichtsbehandeling. Zondag met mijn lief uit eten en lekker op stap. Mijn schoonzus past op. Zo heerlijk! Omdat Isabeau niet uit de fles drinkt kunnen we haar eigenlijk nooit bij oppas onderbrengen, maar mijn schoonzus zegt: Voed haar van tevoren goed en wij redden ons er wel mee. Al moet ik de hele avond met haar op de arm lopen.
Zo lief, want ik ben er zó aan toe!
Oh boy, wat een nacht!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:06 schreef Stiemie het volgende:Esmee is de hele nacht aan het spoken geweest...geloof dat ik maar zo'n 2 uur geslapen heb. Om half 6 heb ik mijn vriend wakker gemaakt zodat Esmee in de wipstoel tussen onze hoofdkussens in kon zitten en ik toch ook nog wat kon liggen. Helaas ging om 7 uur weer de wekker van mijn vriend en toen moest Linde er om 7.30 uur ook uit zodat hij haar naar de opvang kon brengen. En dan is het toch wel handig als ik ook nog even meehelp.
Esmee heeft om 8 uur en om 8.15 50 ml voeding gekregen en dat is er tot nu toe in gebleven. Ze is inmiddels weer aan het huilen want ze werd tijdens haar hazenslaapje wakker van een enorme diarreeluiers. Nu net alle flessen in de sterilisator gedaan voor je-weet-maar-nooit en dan straks weer 50 ml geven. Ben alleen bang dat er van even bijslapen zo niks gaat komen
Afhankelijk van of Ivan wel of geen ochtendhumeur eraan overhoudt kun je hem wakker maken op t moment dat je wilt voeden. Amélie kan ik meestal zo uit haar bedje tillen, ze schrikt dan even (quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:18 schreef Claudia_x het volgende:
Vraagje voor de werkende moeders: hoe gaan jullie om met 's ochtends voeden? Ik wil graag om 7 uur naar m'n werk vertrekken, maar Ivan heeft nog geen vast tijdstip waarop hij wakker wordt 's ochtends. En ik wil hem graag zelf 's ochtends voeden want dat betekent weer 1 keer kolven minder (en dus 1 zorg minder).
Klinkt als Elyasquote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:11 schreef Poppejans het volgende:
Hij is overdag veel wakker,als ik hem dan in de wagen leg moet hij huilen en bij mij in draagdoek is wat hij heel fijn vindt![]()
Maar echt huilerig is hij niet, hij ligt echt uren te kijken naar alles om zich heen, gek mannetje
Precies! En dan zullen onze jongetjes gewoon niet heel erg veel slaap nodig hebben, ik vind het wel gezelligquote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:19 schreef Tan het volgende:
. Maar ja, dit is ook wel eens leuk, zolang hij niet huilt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |