abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77528427
Wij hebben eigenlijk geen plek om de was te drogen. Als dit koude weer voorbij is gaat het rek weer het balkon op. Ik ben niet zo happig op het aanschaffen van een wasdroger, want het is echt een stroomvreter (13% van je totale stroomverbruik, meen ik me te herinneren). Het kost dus veel geld en het is niet bepaald milieuvriendelijk. Maar ik ben bang dat mijn gemakzucht het toch gaat winnen. Als ik moet kiezen tussen avonduurtjes doorbrengen met Ivan of met de was dan is de keuze gauw gemaakt.

Ik zweer trouwens bij ossengalzeep. Dat is wonderbaarlijk spul. Vaak krijg ik zelfs oude vlekken uit kleding. Mijn neefje heeft een rode fruitvlek in een wit slabbetje achtergelaten en die vlek kreeg ik er een paar dagen later nog uit! Bij de Etos verkopen ze ossengalzeep in stickvorm - ideaal.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77528458
Ik gebruik altijd een knippertje, en heb tot nu toe nog niet in Jamie zn vinger geknipt * martine gaat op zoek naar hout en klopt snel af

Jamie heeft een spuitluiers niet te kort, hij heeft zich 3 keer onder gescheten tot op zn rug, De luiers lekte ook nog eens door ( en dat voor pampers). Hij kotste zich ook nog eens helemaal onder. Dus heb hem al 5 keer omgekleed vandaag Net deed ik zn luier uit ging hij nog ff poepen, nou ja poep het was gewoon bruin water wat er uitkwam. Hij kwijlt/waterig spuugt ook veel. Beginnende luieruitslag door de zure poep. Maar verder geen koorst of zo. En hij is nog steeds vrolijk. Kan dit allemaal komen door die tanden? Heb VSM druppeltjes gehaald voor zn tandjes, gebruiken jullie dit alleen als ze er last van hebben of ook preventief?
  maandag 1 februari 2010 @ 20:55:21 #53
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77528477
heeft hier iemand de goudentip om zachtjes aan Roy af te laten wennen aan de afzuigkap/fohn/stofzuiger.

Vind het zo sneu dat hij nu alweer onder de afzuigkap staat, welliswaar ligt te slapen, maar in zijn bed ligt hij alleen maar te krijsen, en zichzelf zo wakker te houden.
en onder de kap duurd het 5 min en hij slaapt.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_77528576
quote:
Op maandag 1 februari 2010 20:54 schreef martine1984 het volgende:
Ik gebruik altijd een knippertje, en heb tot nu toe nog niet in Jamie zn vinger geknipt * martine gaat op zoek naar hout en klopt snel af

Jamie heeft een spuitluiers niet te kort, hij heeft zich 3 keer onder gescheten tot op zn rug, De luiers lekte ook nog eens door ( en dat voor pampers). Hij kotste zich ook nog eens helemaal onder. Dus heb hem al 5 keer omgekleed vandaag
Ladies and gentlemen, we have a winner.
pi_77528671

Claudia, ik kreeg de poep er in het begin wel uit, maar tegenwoordig niet meer. Nu heb ik zo'n flesje ossegalzeep staan, daar zit een borsteltje bovenop en kan je het goed inzepen. Alles superschoon, zelfs witte spullen. Dus eerst ossegalzeep erop en dan zo in de wasmachine mikken.

Lottes nageltjes vielen er in het begin ook vanzelf af, maar nu doen we het met een schaartje. Ik dacht dat zo'n knipper niet mocht Huups? Of is dat een speciale babyknipper ofzo? Nageltjes knippen doe ik altijd net na een voeding, want anders valt ze mn handen aan, omdat ze op mn vingers wil kauwen. Verder in de houdgreep inderdaad. Scheuren is hier wel eens fout gegaan, had ze een ontstoken vingertje. Echt zo'n groene pusbult onder d'r nageltje.. oeps. Teennageltjes knippen vind ik eng, tot nu toe heb ik alleen die van d'r grote tenen gedaan. Die andere hebben geen witte randjes ofzo

voor alle zieke baby's en papa's en mama's. Hier gaat het gelukkig aan onze deur voorbij *afklopt*

BE, fijn dat jullie zo goed geholpen zijn door de arts. En jullie en Oscar zullen er snel genoeg aan wennen toch?
Lotte!
Noah!
pi_77528769
Linda ik heb zo'n manicurensetje voor baby's daar zit een klein knippertje in. Dus dan neem ik aan dat je die mag gebruiken, anders zullen ze het toch niet als zodanig verkopen
  maandag 1 februari 2010 @ 21:02:38 #57
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77528849
Be, idd een fijne arts
en toch ondanks dat het voor een "goed doel"is vind ik het een moedige beslissing.
Is niet zomaar iets waar je gelijk voor kiest.
En een dikke voor Oscar met zijn tandjes
pi_77528973
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:01 schreef martine1984 het volgende:
Linda ik heb zo'n manicurensetje voor baby's daar zit een klein knippertje in. Dus dan neem ik aan dat je die mag gebruiken, anders zullen ze het toch niet als zodanig verkopen
Kweenie, dacht het ergens gelezen te hebben. Ga wel even zoeken.

En Bar, misschien proberen om 'm strak onder een dekentje te leggen en dan zelf boven nog wat te rommelen? Of zoals het nu bij Lotte een succes is: voeden op d'r kamertje, dan in een voorverwarmd bedje en dan in het donker ernaast blijven zitten met een hand op d'r gezichtje om de speen vast te houden. Als ik dat niet doe of gewoon wegga, is het ook brullen. Eerste keer duurde het erg lang, maar nu ben ik met een kwartiertje dr kamertje uit
Lotte!
Noah!
pi_77529032
quote:
Op maandag 1 februari 2010 20:55 schreef _Bar_ het volgende:
heeft hier iemand de goudentip om zachtjes aan Roy af te laten wennen aan de afzuigkap/fohn/stofzuiger.

Vind het zo sneu dat hij nu alweer onder de afzuigkap staat, welliswaar ligt te slapen, maar in zijn bed ligt hij alleen maar te krijsen, en zichzelf zo wakker te houden.
en onder de kap duurd het 5 min en hij slaapt.
Ik heb geen gouden tip, maar ik heb noodgedwongen naar alternatieven moeten zoeken omdat de stofzuiger ineens niet meer werkte. We hebben de stofzuiger min of meer moeten vervangen door onszelf. Ik weet niet wat bij Roy werkt of zou kunnen werken, maar bij Ivan deed aaien over zijn wang het goed, en zingen. In het begin kostte het meer tijd om hem in slaap te krijgen dan hij daadwerkelijk sliep, heel frustrerend. We zijn op een gegeven moment steeds eerder weg gaan lopen. Eerst bleven we nog bij hem tot hij helemaal sliep, daarna net voordat hij sliep, en nu lopen we meteen nadat we hem in bed hebben gelegd alweer weg.

Ik moet erbij zeggen dat Ivan erg veel baat heeft bij een speen, dus die helpt ons ook erg. Verder moet ik hem in bed leggen voordat hij echt moe wordt want anders wordt het geheid huilen. Ik houd dus goed in de gaten of hij signalen afgeeft waaruit blijkt dat hij moe begint te worden. Soms ligt hij nog een tijdje vrolijk in bed maar dat vind ik prima. Ik heb ergens gelezen dat baby's ook dan tot rust komen en dat je ze dat moet gunnen. (Voor volwassenen schijnt het juist slecht te zijn om wakker in bed te blijven liggen.)

Verder probeer ik speelgoed in bed te vermijden, maar hij heeft wel aan elke kant 1 knuffel liggen zodat hij niet alleen is. En hij slaapt in een Puckababy. En oh ja, ik hecht ook grote waarde aan voorspelbaarheid. Ik heb altijd hetzelfde ritueeltje als ik hem in bed leg en als ik hem uit bed haal (dan zing ik het zelfverzonnen 'Hee Hallo!'-lied ). Als hij voor zijn nachtelijke slaapje naar bed gaat hanteer ik een iets ander ritueel.
pi_77529041
Stiemie slingert ah.nl aan en gaat meteen ossegalzeep met de boodschappen mee bestellen
pi_77529109
Martine:
quote:
Nagels knippen
Babynagels groeien snel. Als je ze niet bijhoudt, worden de nageltjes puntig en kan de baby zichzelf openkrabben. Zachte babynageltjes kun je het beste afscheuren en voorzichtig recht vijlen met een kartonnen vijl. Je mag ze ook knippen. Gebruik dan wel een speciaal babyschaartje met stompe punten.
Bron

Maar een knipper zal vast ook wel mogen. Lijkt me wel veel handiger eigenlijk...
Lotte!
Noah!
pi_77529193
Helaas geen tips voor je Bar.

We hebben voor Esmee ook een ieniemienie-ritueeltje als ze naar bed gaat. Slaapzakje aan, nog even knuffelen, in bed, aai over haar bol en "welterusten Esmeetje". En dan gaan we de kamer uit. Als we langer blijven, wordt ze onrustig.
  maandag 1 februari 2010 @ 21:09:56 #63
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77529195
Het is telkens tussen 18 en 19 uur (huiluurtje) wel eten, maar slapen forget it.
En het is niet huilen, het is echt frustreerend krijsen, en voorheen viel hij nog wel in slaap na een kwartier, maar dat is ook niet meer het geval tegenwoordig.

Nou ja hij slaapt wel maar alleen onder de afzuigkap
Straks na de laatste fles kunnen we hem zo zonder problemen in zijn bed leggen.
pi_77529240
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:06 schreef Claudia_x het volgende:

dan zing ik het zelfverzonnen 'Hee Hallo!'-lied
Is dat net zoiets als het lied 'Hallo lieve Isabeau?"

Isabeau slaapt nu met een sokje om haar hand, want het bloede nog behoorlijk. Maar ze is lief gaan slapen. Gelukkig maar. En, sorry, maar het doet me goed om te lezen dat ik niet de enige ben.
pi_77529267
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:06 schreef Stiemie het volgende:
Stiemie slingert ah.nl aan en gaat meteen ossegalzeep met de boodschappen mee bestellen
Ah heeft het niet
ik heb deze

De dop is dus meteen een borsteltje. Veel fijner als een stukje zeep. Je kan het bij de etos enzo wel kopen denk ik..
Lotte!
Noah!
  maandag 1 februari 2010 @ 21:14:29 #66
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77529390
Sorbo, hier laat ik opa en oma Roy zijn nageltjes knippen, puur omdat ik uit ervaring het niet durf.
Thijs heb ik keertje in zijn vingers geknipt, en nu wil ik dat gewoon niet meer.
pi_77529476
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:11 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Is dat net zoiets als het lied 'Hallo lieve Isabeau?"

Ik zal er wel een keer een filmpje van maken, want hij begint dan toch zo ontzettend schattig te lachen. (Met klodders kwijl in zijn mondhoeken, en 2 van die zeehondvinnen naast z'n hoofdje door de Puckababy. En als ik hem dan uit de Puckababy haal gaat hij zich hééééél ijverig uitrekken. Mijn kind blijft me maar mateloos fascineren. )
pi_77530587
In vingertjes knippen... *check*
Fake it till you make it...
  maandag 1 februari 2010 @ 21:44:57 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77530814
_Bar_, kan je het geluid niet gewoon opnemen en dan op zijn kamertje afspelen?
Dan is hij iig alvast daar en heb je die stap genomen.
En dan zou ik het steeds eerst zonder proberen en als het echt niet gaat, dan toch dat cd'tje aan.
Er zijn legio kinderen die (in)slapen met cd'tjes met kinderliedjes aan, of met muziekjes uit zo'n trekdoosje.
Roy heeft toevallig dat geruis nodig. Doet me denken aan die amerikaanse meneer van laatst met dat hele harde shhhhhhhhhh, dat dat aan de baarmoedergeluiden deed denken, dat is hiermee mss ook wel zo voor Roy.
Lekker laten gaan voorlopig zou ik zeggen, hij is nog zo klein...
pi_77531099
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:11 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ah heeft het niet
Kon het al niet vinden en dat terwijl je ook artikelen van Etos kunt meebestellen. Nou ja morgen anders maar eens op pad gaan
pi_77531170
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:44 schreef Brighteyes het volgende:
_Bar_, kan je het geluid niet gewoon opnemen en dan op zijn kamertje afspelen?
Dan is hij iig alvast daar en heb je die stap genomen.
Dat heb ik ook geprobeerd, opnemen, en het is me niet gelukt om daar het geluid succesvol mee na te bootsen.
quote:
Doet me denken aan die amerikaanse meneer van laatst met dat hele harde shhhhhhhhhh, dat dat aan de baarmoedergeluiden deed denken, dat is hiermee mss ook wel zo voor Roy.
Lekker laten gaan voorlopig zou ik zeggen, hij is nog zo klein...
Tegen mij zei iedereen dat je ze tot 6 maanden niet kunt 'verwennen'. Roy is nu bijna 6 maanden oud. Zou het vanuit dat oogpunt niet beter zijn om hem toch te laten ontwennen? (Ik weet het niet, hoor, ik heb geen ervaring met oudere baby's.)

Als alleen dat ene dutje een probleem is zou ik er trouwens uberhaupt niet zo mee zitten.
  maandag 1 februari 2010 @ 21:51:34 #72
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77531180
is misschien helemaal zo stom nog niet, nu alleen nog even bedenken hoe wij het gaan opnemen.
een draagbare tevoorschijn toveren.

Het is niet zozeer dat ik er echt mee zit hoor Claudia.
maar het zorgt ervoor dat we nu niet meer kunnen opruimen
En het is alleen bij ons dit ene slaapje.
bij de oppas heeft Roy het ook 2 slaapjes, en die hebben geen afzuigkap, maar gebruiken daar al de stofzuiger tegenwoordig
pi_77531275
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:50 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Kon het al niet vinden en dat terwijl je ook artikelen van Etos kunt meebestellen. Nou ja morgen anders maar eens op pad gaan
Mijn ervaring is dat supermarkten het niet hebben (iig mijn Vomar en AH niet). Bij de Etos moet je even in het hoekje met Biotex en zo kijken; daar staat ook ossengalzeep (in stickvorm en ook om gewoon in de wasmachine te gooien; de variant van Linda ken ik niet).
pi_77531353
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:51 schreef _Bar_ het volgende:
is misschien helemaal zo stom nog niet, nu alleen nog even bedenken hoe wij het gaan opnemen.
een draagbare tevoorschijn toveren.

Het is niet zozeer dat ik er echt mee zit hoor Claudia.
maar het zorgt ervoor dat we nu niet meer kunnen opruimen

Ik zou van de nood een deugd maken. Jij ontfermt je over Roy en je lief ruimt in de tussentijd even op.
pi_77531405
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:50 schreef Stiemie het volgende:

[..]

http://www.drogisterij.net/?zoekterm=ossengalzeep&mode=datab&zoekform=1&zoekcode=ODUuMTc4LjgxLjIy

Ik heb het hier gewoon in de drogist gekocht...in het schap waar ook vanisch enzo staat

Edit: Claudia, ik zie het online ook niet staan. Hier heet het Gallseife en bijna iedere fabrikant heeft een blokje, of met een borsteltje. Ik kom eind feb. weer naar Nederland. Wil best wat flesjes meenemen hoor
Lotte!
Noah!
  maandag 1 februari 2010 @ 21:58:48 #76
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77531515
en mocht Roy dit nodig hebben de rest van z'n leven, dan krijgt hij wel een afzuigkap van ons kadoo als hij op zichzelf gaat wonen
pi_77531590
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:58 schreef _Bar_ het volgende:
en mocht Roy dit nodig hebben de rest van z'n leven, dan krijgt hij wel een afzuigkap van ons kadoo als hij op zichzelf gaat wonen

Bij ons werd elke Kerst weer hetzelfde grapje gemaakt. *Rammelt met cadeautje* Ehm... een wasemkap? Nou euh... verrek!

Hmf, het wordt wel heel offtopic zo. Ontopic: Ivan slaapt nog steeds elke avond na het eten bij mij op schoot omdat hij dan niet zijn bedje in wil. Ik vind het lekker knus. Ik ga er vanuit dat hij er in zijn puberteit vanzelf mee stopt.
pi_77532328
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:58 schreef _Bar_ het volgende:

Ik kom even om de hoek kijken hoor, in de laatste week dat m'n meiske een kleine baby is ( !!! )
Beterschap aan alle zieken in elk geval.

Ik krijg zo'n amusante mental image van al die brullende moeders die in vingertjes knippen. Niet dat het in vingertjes knippen nou zo grappig is hoor, maar ik kan me er dus eerlijk waar niets bij voorstellen dat je dan zelf gaat huilen Ik ga als zij pijn heeft meteen in troostmodus, heel functioneel. Ik moet ook niet huilen bij haar prikjes of de eerste keer dat iemand oppaste of wat dan ook. Ben ik nu een ontaarde moeder?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_77534009
ik moest ook niet huilen bij prikjes, en ik heb niet echt moeite met wegbrengen naar een oppas. Ik vind het niet leuk, maar huilen, nee.
Maar dat knippen... dat jij je kind bewust pijn doet. Okay niet expres, maar het is wel jouw schuld. Je kind bloed, er zit letterlijk een lelijke hap in de vinger van je kind en je kind brult harder dan bij de prikjes de eerste keer, en het is mijn schuld. Dat ging bij mij wel even door merg en been hoor. En vooral als je kind je dan ook nog aankijkt met een "wat doe jij nou?!" blik. oh toen schoot ik wel even vol hoor pff.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77534217
Dag meiden, even snel, ik ben pas net terug van een day out of hell op mijn werk.
Ik zag poepvragen: hier is het meteen onder de kraan, nat maken, met een afwasborstel het ergste eraf schrobben, ossegal erop, nog effe schrobben en dan voor de zekerheid effe in de biotex weken tot de volgende was of als er al een was is, daarbij gooien en dan op 30 of 40. En geloof me, dat wordt schoon.
Over de droger: ja rompers gaan in de droger, die van de Hema krimpen dan wel 1 keer, maar het is zooo veel sneller dat ik het er voor over heb. En dan hebben wij een goedkope droger.
Oscar aan de helm, fijn dat het gewoon kan Be. En wat je zegt, tis effe doorbijten, maar het komt goed en je gaat vast snel verbetering zien.
Huup, beterschap.
Nagels? Knippen met zo'n knipper en dan minimaal 1 keer per week. Tis niet bij te houden.
Ossegal is trouwens bij de kruidvat te krijgen!
Timo, grote baby! Dat is al snel!
Innepin, jij ook nog maar een weekje hier. Tjee, gaat echt snel. Ik huil ook niet bij prikjes trouwens. Vind het zwaar sneu voor em, maar huilen, nuh, dat niet. En bij opassen ook niet. Dus als jij een ontaarde mama bent, dan ben ik dat ook.

Morgen ga ik effe goed bijlezen. Nou eerst een potje janken in bed en dan slapen. Morgen gaat het vast stukken beter. En ja, dat weet ik zeker, want morgen ben ik lekker de hele dag bij mijn manneke!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_77534752
oh poepvlekken!!
ja die hebben we hier niet eigenlijk

En Linda, ik heb begrepen dat je de eerste 6 weken de nagels niet mag knippen maar moet vijlen omdat de nagel dan nog helemaal aan de huid vastgegroeid zit. Daarna mag je wel knippen (wij hebben gewacht tot 12 weken geloof k). Mijn knippertje komt idd ook gewoon uit het manicuresetje. Ik ben daar eerlijk gezegd handiger mee dan met een schaartje.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 2 februari 2010 @ 04:55:28 #82
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77539551
goedenacht

@Mefke; in elk geval een hele dikke knuffel voor je. Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt en het inderdaad vandaag een betere dag wordt....

@Martine & Jamie: gaat het daar nu wat beter? vervelend als die kleintjes ziek zijn .....

@Sorboo; gedeelde smart is halve smart zeggen ze toch? en ik snap wel dat je je dan even heel rot voelt..

Over het wassen: ik was het echte witte (dus hydrofielluiers en sommige rompers en sokjes) samen met de slabbetjes op 60 graden. En die was gaat in de droger; behalve de rompers.
Verder was ik alle gekleurde kleertjes op 40 graden en die hang ik allemaal op het wasrekje. Grote poeplekkage hebben we hier nog niet gehad... maar ik zal die wastips even onthouden.
uhhh wet van fok he? gaat ff afkloppen

@BE: goed dat Oscar toch een helmpje krijgt. Best even vervelend en niet leuk voor je mannetje; maar uiteindelijk went hij er vast snel aan en heeft hij in elk geval voor de rest van zijn leven een mooi rond koppie.

*BJ zwaait Chan en Innepin uit! jeetje beide kids alweer een half jaar! time flies! tot over 4 maanden*

Alle andere mama's met zieke kindjes en mama die zelf ziek zijn een dikke knuffel en veel beterschap..

Evie heeft last van dr prikjes... gisteravond heeft ze een poos ontroostbaar gehuild.. zo zielig.. en ik was trainen en vriendlief heeft op een gegeven moment lekker met Evie meegehuild.. Zielig hoor.
Gelukkig gaat het nu wel wat beter. (ze heeft paracetamolzetpillen gehad. 2x) Alleen wilde ze net natuurlijk wel drinken. Gisteravond te weinig gehad denk ik... (1 flesje half op en daarna overgegeven). Stomme prikjes..
Maar ze ligt dr inmiddels weer in.. hoop dat ik zo ook nog lekker kan slapen en mijn meisje morgen weer een stukker fitter en blijer wakker wordt..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_77539613
Mefke dat klinkt niet fijn Hopelijk heeft het huilen even lekker opgelucht en ben je daarna lekker gaan slapen. Je had toch ook nog een sollicitatie binnenkort? Heel veel succes!

BJ sterkte voor je meisje. Prikjes zouden eigenlijk niet zo nuttig moeten zijn, dan konden we ze gewoon afschaffen Zo zielig die kleintjes die niet lekker zijn na de prikken. Beterschap voor je meiske!

O en hier dan ook een ontaardde moeder Maar ik moest toch huilen hoor toen ik in hun vingertjes knipte. Het gebeurt ook altijd net bij het laatste vingertje. Dat je al bijna in euforische stemming ben omdat het zo goed ging Inderdaad zoals Huup schreef... vooral zo erg omdat je weet dat jij dat gedaan hebt.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 06:56:46 #84
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_77539728
Goodmornings Haha, nu voel ik me een suffe doos omdat ik wél moest huilen bij de prikjes Naar de oppas vind ik dan weer niet zo erg, maar tot nu toe waren dat ook altijd mijn ouders. Komende week een concert in een andere stad, dát zal wel even spannend zijn denk ik.. Komende week hebben we ook de intake bij onze crèche enenen! Ze blijken toch plek te hebben op de dagen die wij hadden aangevraagd! (Eén van beide dagen lukte eerst niet.) Stef was gister lekker vrolijk verder, heerlijk mannetje Heb hem zonet alleen zeiknat uit bed gehaald, dr inlegger van zijn luier was weggezakt. Ik hoop dat zijn slaapzak in de droger kan, anders heb ik vanavond een probleem..

BE, toch voor de helm, het lijkt me fijn duidelijkheid te hebben De helm zal bedt wennen zijn, maar Oscar is zo'n enorm leuk ventje, daar doet een helm niks aan af

Twinkly, gaat het alweer wat beter met jou en Niels? Ik hoop het, beterschap voor beiden in elk geval!

Chan en Innepin, woah, jullie gaan ons ook al verlaten! Timo en Willow, wat worden jullie groot! We zillen jullie missen hoor

BJ, wat een vervelend gedoe toch he, die prikjes.. Hoop dat Evie vandaag weer ok is

En bluh, nu durf ik helemaal geen nageltjes meer te knippen, maar vijlen werkt echt voor geen meter.. Arme kinders met knipjes in de vingers en arme mama's met een rotgevoel! Sowieso voelt het enorm rot om je kind per ongeluk pijn te doen, daar was ik al wel achter..

Martine, alles ok daar? En Karin, bij jou?

Mefke, nou hoor Wat vervelend dat je je zo rot voelt om je werk! Was je nu al aan het solliciteren? Ik duim voor je!

Lol @ de wasemkap, whehe.. Leuk, ergens op kraamvisite komen en een wasemkap in de babykamer aantreffen En jij je als visite maar afvragen of de koter in kwestie dan echt zó erg stinkt..

Owja, en poepvlekken lukken niet altijd hier (tenminste, de vlekken lukken prima hoor, het eruit krijgen soms wat minder ), maar hier helpt het nog wel om het een middagje in het daglicht te leggen in het raamkozijn!
3!
pi_77540434
Ik heb hier ooit gelezen dat poepvlekken er goed uitgaan als je de kleertjes in de zon te drogen hangt (waar blijft de zon? )

Nageltjes vijl ik met mijn eigen vijl. Dat gaat supersnel, 5 keer vijlen per nageltje en ze zijn weer mooi kort. Die babynagelvijltjes werken inderdaad voor geen meter.

Be fijn dat het nu snel gaat met de helm. Je bent er al zo lang mee bezig, hopelijk geeft het je rust. En ik vind het een hele moedige keus. Dat realiseerde ik me pas nu ik zelf voor het probleem sta.

Fijn dat er plek is op het kdv Incantrix
De slaapzak die ik heb kan niet in de droger, maar op de verwarming droogt hij wel altijd in een paar uur.

Mefke

Hoe is het met mini sproetje?
En met Niels?

Ik zou eigenlijk gisteren weer beginnen met werken maar ik heb nog uitstel tot donderdag. Want maandag en dinsdag nog geen plek op het kdv en toen zou ik woensdag beginnen. Maar mijn werkgever vond dat niet leuk voor mij omdat er woensdag bijna niemand is, dus heb ik een extra vrije dag van de zaak gekregen
Donderdag en vrijdag gaat mijn vriend vrij nemen, want ik wil mijn meisje nog niet naar het kdv brengen. Ze is eindelijk net weer beter en ik wil dat ze eerst wat aansterkt. Ze is in een maand tijd nog geen 200 gram aangekomen door al die diarree en griep
pi_77540789
Goedemorgen!

't Vingertje van Isabeau ziet er niet meer zo dramatisch uit als gisteren. alleen nog een klein donker puntje. Gisteren had ze het bloed lekker over d'r gezicht en mijn tiet gesmeerd. Het is zo'n schatje

Voor iedereen die zich suf voelt omdat ze wel ergens om huilen. Ik huil om álles. Ik geloof dat ik daar nog 5,5 mnd de hormonen de schuld van mag geven.

Wat een ontzettend k*tweer vandaag zeg. En ik kon de regenhoes van de kinderwagen niet vinden, dus heb Isabeau in de kinderwagen ingebouwd met mijn tassen, zodat ze droog bleef. Ik zelf ben behoorlijk doorweekt. Altijd fijn zo'n goed begin van de dag.

Innepin, wat een raar idee dat Willow bijna kleine baby af is!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 09:14:03 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77540852
Over ontaarde moeders gesproken.
Oscar had gisteren wat koorts maar was na een zetpil prima te spreken.
Vanmorgen had hij hij 38 dus ik heb er een zetpilletje in geschoven en hem toch naar de creche gebracht, ik zou hem toch wel vroeg gaan halen ivm de helm-meting.
Maar nu belden ze net dat hij 38.5 heeft, en dat dus met de zetpil van 06.30 er nog in, en dat hij toch echt niet in zijn hummetje is. Arm ding...
Dus nu ga ik maar naar huis met een stapel werk mee.

Weet niet zo goed wat ik met de afspraak van vanmiddag aan moet. Ga zo eerst maar eens kijken hoe hij is...
  dinsdag 2 februari 2010 @ 09:18:22 #88
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77540961
@twinkly; wat fijn dat je nog een dagje extra hebt gekregen. Toch lekker aangezien je kleintje nog steeds wat ziekjes is

@Trix: wat goed dat jullie ook een plekje hebben!!! Wij mogen ook volgende week met Evie op introductie.

@Sorboo; fijn dat de schade beperkt is gebleven

Evie knapt alweer wat op... net wel weer een hele fles op; dus die haalt wel weer in wat ze gisteren gemist heeft.
Alleen is papa nu ziek... ook niet leuk. Maar wel gezellig dat ik een paar daagjes niet alleen ben..
pi_77541002
Och Oscar Begin jij nou ook al?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 09:33:17 #90
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77541262
en nog een voor BE en Oscar... arm mannetje...
pi_77541440
BJ en Incantrix wat lief dat jullie naar Jamie vragen. Hij is nog steeds wat verkouden en heeft last van zn doorkomende tand (spuitpoep met bij horende luieruitslag) verder gelukkig geen koorts meer. Eigenlijk is hij nog steeds een vrolijk ventje

nog even in de herhaling, heb vsm druppels gehaald voor zn tand. Wanneer gebruik je dat preventief(bedoel weinig merkbare last) of als ze er echt merkbaar last van krijgen?
pi_77542304
Borstvoedingspoepvlekken gewoon wassen en als het nog geel uit de machine komt nat in de volle zon leggen dan zie je de vlek gewoon verdwijnen (alleen jammer dat het nu winter is, geen idee of het dan ook zo goed werkt).

Heb een hele tijd niets van me laten horen na 2 keer borstontsteking. Tijdje nodig gehad om aan te sterken en om productie weer op gang te krijgen. Gisteren m'n huurkolf weer terug gebracht, contact met lactatiekundige is voorbij, het moet gewoon goed gaan vanaf nu. Helaas is m'n kleine meisje nu verkouden en drinkt daardoor nogal sloom (en eergisteren erg vaak, om het uur, pfff). Lees hier ook over veel zieke kindjes, zielig he, voor allemaal! M'n grote meisje is trouwens ook al een week ziek, ook heel vermoeiend.
Oh en Davinia, poep op de muur check. Vanmorgen heeft ze het ook gepresteerd bij mijn vriend. Ik lag in bed en heb alleen de foto mogen bewonderen Gisteren overigens terwijl ik d'r 's nachts op bed verschoonde een plasstraal van anderhalve meter ver, ze moest schijnbaar erg nodig
pi_77542324
Zijn dat die homeopatische? Chamodent ofzo? Volgens mij kan je die gewoon een tijdje geven want bij homeopathie duurt het ook altijd even voordat het werkt toch?
pi_77542368
Ik heb maar half bijgelezen, ben nog erg slapjes

voor alle zieken

Jeetje Xenia maar 200 gram, ik hoop dat ze het deze maand dubbeldik inhaalt! Wat lief van je baas dat hij meedenkt en je een dag later mag beginnen.

Die ossengaltip ga ik onthouden Ik week de vlekken altijd eerst in biotex en dan in de wasmachine op 60 graden, maar het gaat er niet altijd uit.

Oh en Claudia wij hebben een droger en ik doe bijna alle kleren er in op strijkdroog (zal op andere drogers wel lauwwarm zijn ofzo?) en dan hang ik ze op. Dan duurt het drogen niet zo lang en gaan de kreukels er uit. Ik strijk namelijk nooit, of het moet een overhemd zijn, maar gelukkig draagt mijn Lief die zelden. Handdoeken worden heerlijk zacht in de droger!

Zeer ontaarde moeder modus:
Ik heb ook een keertje in Niels' vingertje geknipt, hij kreeg gelukkig alleen maar een hele kleine onderhuidse bloeduitstorting. Maar ik had het niet door omdat het niet direct te zien was, ik dacht dat hij miepte en ging gewoon door met knippen
Vijlen duurt veel te lang en dan brult hij nog langer, dus hier wordt nog steeds geknipt.

We zijn alweer wat opgeknapt gelukkig. Niels was gistermiddag alweer vrolijk en wilde spelen maar wij lagen met hoge koorts in bed. Wat moet dat zwaar zijn als je kindje een peuter is en wil spelen en jij ligt ziek in bed Niels wordt tenminste nog moe na 1,5 uur...
Niels heeft nog steeds hele maffe en heel veel ontlasting, gek genoeg heeft hij geen koorts gehad
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_77542636
Meneer was wakker van 03:00 tot 06:00 en toen alweer om 8.40
Ik ben MOE. Nu ligt hij op mn borst te slapen. En ik zit zo in dubio om hem in bed te kiepen en zelf ook nog even te gaan slapen..

En hij heeft al 3 dagen *pffrt* *flots* broek vol, tot zn rug aan toe
Ik blijf wassen hier..

Ik lees binnenkort ff goed bij hoor, kom niet toe aan goed bijlezen en op reageren al helemaal niet

voor jullie
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:54:51 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77543301
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:19 schreef Stiemie het volgende:
Zijn dat die homeopatische? Chamodent ofzo? Volgens mij kan je die gewoon een tijdje geven want bij homeopathie duurt het ook altijd even voordat het werkt toch?
Ja, als hij idd nu overduidelijk tandjes aan het krijgen is kan je het gewoon 3 keer per dag geven.

Bij Oscar lijkt het toch ook wel overduidelijk van zijn tandjes te komen.
Flesje was net klaar toen ik op het kdv aan kwam, dus die hebben we lekker daar nog even gedronken en thuis in zijn hangmatje in de box. Toen was het wel even brullen, maar na chamodent druppeltjes en even met dentinox over zijn boventandjes gewreven is hij als een blok in slaap gevallen.
Straks nog even tempen en dan denk ik dat ik hem wel gewoon mee neem voor die meting. Hij was net bij het kdv gewoon vrolijk aan het pruttelen namelijk.
Die voortanden zijn trouwens ook echt enorm meteen. De ondertandjes zijn van die schattige kleine puntjes, maar dit is echt SNIJtand zeg maar.

Sidney, wat balen van die ontstekingen zeg. WB!
pi_77543643
BE, waarom gebruik jij én Dentinox én Chamodent? Ik zat gister in de winkel ook te ienemienemutten tussen die 2, maar werkt t verschillend dat jij beide gebruikt? (oké ik snap dat de een homeopatisch werkt en de ander niet... maar ik ben gewoon even benieuwd of het jouw ervaring is dat t toegevoegde waarde heeft om het naast elkaar te gebruiken)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  dinsdag 2 februari 2010 @ 11:15:53 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77543865
Dentinox werkt meteen, je smeert het op de plek zelf en het werkt verdovend. Als je zelf een druppeltje op je tong doet voel je het meteen, er ziet iets van Lidocaine-dinges in.
Ik gebruik in principe het liefst alleen Chamodent ivm dat dat homeopathisch is en me dat een beetje een baat het niet, schaadt het niet gevoel geeft en dan idd nu het zo duidelijk is dat die tandjes aan het doorbreken zijn gewoon 3 keer per dag als onderhoud zodat het over het geheel heen minder of (hopelijk) geen pijn doet.
Maar als hij, zoals net echt ligt te huilen omdat hij pijn heeft dan verlicht die Dentinox gewoon direct. En dan kan hij lekker in slaap vallen.

Chamodent dus 'gewoon' omdat hij nu tandjes aan het krijgen is, maar ook niet wekenlang hoor, en Dentinox als het echt even zeer doet.

Klinkt die enigszins logisch?

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 02-02-2010 11:32:59 ]
pi_77544400
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 06:56 schreef Incantrix het volgende:
Ik hoop dat zijn slaapzak in de droger kan, anders heb ik vanavond een probleem..
Zie, jullie hebben allemaal gewoon een droger! En ik maar stuntelen met één wasrek in een appartementje. Ik heb de Puckababy zelfs al een keer drooggefohnd.
pi_77544822
Ik moet echt nagekeken worden. Ik scroll door dit topic en lees op die foto Geill safe... en in het laatste bericht van Claudia las ik Fuckababy.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')