abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77528427
Wij hebben eigenlijk geen plek om de was te drogen. Als dit koude weer voorbij is gaat het rek weer het balkon op. Ik ben niet zo happig op het aanschaffen van een wasdroger, want het is echt een stroomvreter (13% van je totale stroomverbruik, meen ik me te herinneren). Het kost dus veel geld en het is niet bepaald milieuvriendelijk. Maar ik ben bang dat mijn gemakzucht het toch gaat winnen. Als ik moet kiezen tussen avonduurtjes doorbrengen met Ivan of met de was dan is de keuze gauw gemaakt.

Ik zweer trouwens bij ossengalzeep. Dat is wonderbaarlijk spul. Vaak krijg ik zelfs oude vlekken uit kleding. Mijn neefje heeft een rode fruitvlek in een wit slabbetje achtergelaten en die vlek kreeg ik er een paar dagen later nog uit! Bij de Etos verkopen ze ossengalzeep in stickvorm - ideaal.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77528458
Ik gebruik altijd een knippertje, en heb tot nu toe nog niet in Jamie zn vinger geknipt * martine gaat op zoek naar hout en klopt snel af

Jamie heeft een spuitluiers niet te kort, hij heeft zich 3 keer onder gescheten tot op zn rug, De luiers lekte ook nog eens door ( en dat voor pampers). Hij kotste zich ook nog eens helemaal onder. Dus heb hem al 5 keer omgekleed vandaag Net deed ik zn luier uit ging hij nog ff poepen, nou ja poep het was gewoon bruin water wat er uitkwam. Hij kwijlt/waterig spuugt ook veel. Beginnende luieruitslag door de zure poep. Maar verder geen koorst of zo. En hij is nog steeds vrolijk. Kan dit allemaal komen door die tanden? Heb VSM druppeltjes gehaald voor zn tandjes, gebruiken jullie dit alleen als ze er last van hebben of ook preventief?
  maandag 1 februari 2010 @ 20:55:21 #53
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77528477
heeft hier iemand de goudentip om zachtjes aan Roy af te laten wennen aan de afzuigkap/fohn/stofzuiger.

Vind het zo sneu dat hij nu alweer onder de afzuigkap staat, welliswaar ligt te slapen, maar in zijn bed ligt hij alleen maar te krijsen, en zichzelf zo wakker te houden.
en onder de kap duurd het 5 min en hij slaapt.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_77528576
quote:
Op maandag 1 februari 2010 20:54 schreef martine1984 het volgende:
Ik gebruik altijd een knippertje, en heb tot nu toe nog niet in Jamie zn vinger geknipt * martine gaat op zoek naar hout en klopt snel af

Jamie heeft een spuitluiers niet te kort, hij heeft zich 3 keer onder gescheten tot op zn rug, De luiers lekte ook nog eens door ( en dat voor pampers). Hij kotste zich ook nog eens helemaal onder. Dus heb hem al 5 keer omgekleed vandaag
Ladies and gentlemen, we have a winner.
pi_77528671

Claudia, ik kreeg de poep er in het begin wel uit, maar tegenwoordig niet meer. Nu heb ik zo'n flesje ossegalzeep staan, daar zit een borsteltje bovenop en kan je het goed inzepen. Alles superschoon, zelfs witte spullen. Dus eerst ossegalzeep erop en dan zo in de wasmachine mikken.

Lottes nageltjes vielen er in het begin ook vanzelf af, maar nu doen we het met een schaartje. Ik dacht dat zo'n knipper niet mocht Huups? Of is dat een speciale babyknipper ofzo? Nageltjes knippen doe ik altijd net na een voeding, want anders valt ze mn handen aan, omdat ze op mn vingers wil kauwen. Verder in de houdgreep inderdaad. Scheuren is hier wel eens fout gegaan, had ze een ontstoken vingertje. Echt zo'n groene pusbult onder d'r nageltje.. oeps. Teennageltjes knippen vind ik eng, tot nu toe heb ik alleen die van d'r grote tenen gedaan. Die andere hebben geen witte randjes ofzo

voor alle zieke baby's en papa's en mama's. Hier gaat het gelukkig aan onze deur voorbij *afklopt*

BE, fijn dat jullie zo goed geholpen zijn door de arts. En jullie en Oscar zullen er snel genoeg aan wennen toch?
Lotte!
Noah!
pi_77528769
Linda ik heb zo'n manicurensetje voor baby's daar zit een klein knippertje in. Dus dan neem ik aan dat je die mag gebruiken, anders zullen ze het toch niet als zodanig verkopen
  maandag 1 februari 2010 @ 21:02:38 #57
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77528849
Be, idd een fijne arts
en toch ondanks dat het voor een "goed doel"is vind ik het een moedige beslissing.
Is niet zomaar iets waar je gelijk voor kiest.
En een dikke voor Oscar met zijn tandjes
pi_77528973
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:01 schreef martine1984 het volgende:
Linda ik heb zo'n manicurensetje voor baby's daar zit een klein knippertje in. Dus dan neem ik aan dat je die mag gebruiken, anders zullen ze het toch niet als zodanig verkopen
Kweenie, dacht het ergens gelezen te hebben. Ga wel even zoeken.

En Bar, misschien proberen om 'm strak onder een dekentje te leggen en dan zelf boven nog wat te rommelen? Of zoals het nu bij Lotte een succes is: voeden op d'r kamertje, dan in een voorverwarmd bedje en dan in het donker ernaast blijven zitten met een hand op d'r gezichtje om de speen vast te houden. Als ik dat niet doe of gewoon wegga, is het ook brullen. Eerste keer duurde het erg lang, maar nu ben ik met een kwartiertje dr kamertje uit
Lotte!
Noah!
pi_77529032
quote:
Op maandag 1 februari 2010 20:55 schreef _Bar_ het volgende:
heeft hier iemand de goudentip om zachtjes aan Roy af te laten wennen aan de afzuigkap/fohn/stofzuiger.

Vind het zo sneu dat hij nu alweer onder de afzuigkap staat, welliswaar ligt te slapen, maar in zijn bed ligt hij alleen maar te krijsen, en zichzelf zo wakker te houden.
en onder de kap duurd het 5 min en hij slaapt.
Ik heb geen gouden tip, maar ik heb noodgedwongen naar alternatieven moeten zoeken omdat de stofzuiger ineens niet meer werkte. We hebben de stofzuiger min of meer moeten vervangen door onszelf. Ik weet niet wat bij Roy werkt of zou kunnen werken, maar bij Ivan deed aaien over zijn wang het goed, en zingen. In het begin kostte het meer tijd om hem in slaap te krijgen dan hij daadwerkelijk sliep, heel frustrerend. We zijn op een gegeven moment steeds eerder weg gaan lopen. Eerst bleven we nog bij hem tot hij helemaal sliep, daarna net voordat hij sliep, en nu lopen we meteen nadat we hem in bed hebben gelegd alweer weg.

Ik moet erbij zeggen dat Ivan erg veel baat heeft bij een speen, dus die helpt ons ook erg. Verder moet ik hem in bed leggen voordat hij echt moe wordt want anders wordt het geheid huilen. Ik houd dus goed in de gaten of hij signalen afgeeft waaruit blijkt dat hij moe begint te worden. Soms ligt hij nog een tijdje vrolijk in bed maar dat vind ik prima. Ik heb ergens gelezen dat baby's ook dan tot rust komen en dat je ze dat moet gunnen. (Voor volwassenen schijnt het juist slecht te zijn om wakker in bed te blijven liggen.)

Verder probeer ik speelgoed in bed te vermijden, maar hij heeft wel aan elke kant 1 knuffel liggen zodat hij niet alleen is. En hij slaapt in een Puckababy. En oh ja, ik hecht ook grote waarde aan voorspelbaarheid. Ik heb altijd hetzelfde ritueeltje als ik hem in bed leg en als ik hem uit bed haal (dan zing ik het zelfverzonnen 'Hee Hallo!'-lied ). Als hij voor zijn nachtelijke slaapje naar bed gaat hanteer ik een iets ander ritueel.
pi_77529041
Stiemie slingert ah.nl aan en gaat meteen ossegalzeep met de boodschappen mee bestellen
pi_77529109
Martine:
quote:
Nagels knippen
Babynagels groeien snel. Als je ze niet bijhoudt, worden de nageltjes puntig en kan de baby zichzelf openkrabben. Zachte babynageltjes kun je het beste afscheuren en voorzichtig recht vijlen met een kartonnen vijl. Je mag ze ook knippen. Gebruik dan wel een speciaal babyschaartje met stompe punten.
Bron

Maar een knipper zal vast ook wel mogen. Lijkt me wel veel handiger eigenlijk...
Lotte!
Noah!
pi_77529193
Helaas geen tips voor je Bar.

We hebben voor Esmee ook een ieniemienie-ritueeltje als ze naar bed gaat. Slaapzakje aan, nog even knuffelen, in bed, aai over haar bol en "welterusten Esmeetje". En dan gaan we de kamer uit. Als we langer blijven, wordt ze onrustig.
  maandag 1 februari 2010 @ 21:09:56 #63
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77529195
Het is telkens tussen 18 en 19 uur (huiluurtje) wel eten, maar slapen forget it.
En het is niet huilen, het is echt frustreerend krijsen, en voorheen viel hij nog wel in slaap na een kwartier, maar dat is ook niet meer het geval tegenwoordig.

Nou ja hij slaapt wel maar alleen onder de afzuigkap
Straks na de laatste fles kunnen we hem zo zonder problemen in zijn bed leggen.
pi_77529240
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:06 schreef Claudia_x het volgende:

dan zing ik het zelfverzonnen 'Hee Hallo!'-lied
Is dat net zoiets als het lied 'Hallo lieve Isabeau?"

Isabeau slaapt nu met een sokje om haar hand, want het bloede nog behoorlijk. Maar ze is lief gaan slapen. Gelukkig maar. En, sorry, maar het doet me goed om te lezen dat ik niet de enige ben.
pi_77529267
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:06 schreef Stiemie het volgende:
Stiemie slingert ah.nl aan en gaat meteen ossegalzeep met de boodschappen mee bestellen
Ah heeft het niet
ik heb deze

De dop is dus meteen een borsteltje. Veel fijner als een stukje zeep. Je kan het bij de etos enzo wel kopen denk ik..
Lotte!
Noah!
  maandag 1 februari 2010 @ 21:14:29 #66
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77529390
Sorbo, hier laat ik opa en oma Roy zijn nageltjes knippen, puur omdat ik uit ervaring het niet durf.
Thijs heb ik keertje in zijn vingers geknipt, en nu wil ik dat gewoon niet meer.
pi_77529476
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:11 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Is dat net zoiets als het lied 'Hallo lieve Isabeau?"

Ik zal er wel een keer een filmpje van maken, want hij begint dan toch zo ontzettend schattig te lachen. (Met klodders kwijl in zijn mondhoeken, en 2 van die zeehondvinnen naast z'n hoofdje door de Puckababy. En als ik hem dan uit de Puckababy haal gaat hij zich hééééél ijverig uitrekken. Mijn kind blijft me maar mateloos fascineren. )
pi_77530587
In vingertjes knippen... *check*
Fake it till you make it...
  maandag 1 februari 2010 @ 21:44:57 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77530814
_Bar_, kan je het geluid niet gewoon opnemen en dan op zijn kamertje afspelen?
Dan is hij iig alvast daar en heb je die stap genomen.
En dan zou ik het steeds eerst zonder proberen en als het echt niet gaat, dan toch dat cd'tje aan.
Er zijn legio kinderen die (in)slapen met cd'tjes met kinderliedjes aan, of met muziekjes uit zo'n trekdoosje.
Roy heeft toevallig dat geruis nodig. Doet me denken aan die amerikaanse meneer van laatst met dat hele harde shhhhhhhhhh, dat dat aan de baarmoedergeluiden deed denken, dat is hiermee mss ook wel zo voor Roy.
Lekker laten gaan voorlopig zou ik zeggen, hij is nog zo klein...
pi_77531099
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:11 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ah heeft het niet
Kon het al niet vinden en dat terwijl je ook artikelen van Etos kunt meebestellen. Nou ja morgen anders maar eens op pad gaan
pi_77531170
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:44 schreef Brighteyes het volgende:
_Bar_, kan je het geluid niet gewoon opnemen en dan op zijn kamertje afspelen?
Dan is hij iig alvast daar en heb je die stap genomen.
Dat heb ik ook geprobeerd, opnemen, en het is me niet gelukt om daar het geluid succesvol mee na te bootsen.
quote:
Doet me denken aan die amerikaanse meneer van laatst met dat hele harde shhhhhhhhhh, dat dat aan de baarmoedergeluiden deed denken, dat is hiermee mss ook wel zo voor Roy.
Lekker laten gaan voorlopig zou ik zeggen, hij is nog zo klein...
Tegen mij zei iedereen dat je ze tot 6 maanden niet kunt 'verwennen'. Roy is nu bijna 6 maanden oud. Zou het vanuit dat oogpunt niet beter zijn om hem toch te laten ontwennen? (Ik weet het niet, hoor, ik heb geen ervaring met oudere baby's.)

Als alleen dat ene dutje een probleem is zou ik er trouwens uberhaupt niet zo mee zitten.
  maandag 1 februari 2010 @ 21:51:34 #72
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77531180
is misschien helemaal zo stom nog niet, nu alleen nog even bedenken hoe wij het gaan opnemen.
een draagbare tevoorschijn toveren.

Het is niet zozeer dat ik er echt mee zit hoor Claudia.
maar het zorgt ervoor dat we nu niet meer kunnen opruimen
En het is alleen bij ons dit ene slaapje.
bij de oppas heeft Roy het ook 2 slaapjes, en die hebben geen afzuigkap, maar gebruiken daar al de stofzuiger tegenwoordig
pi_77531275
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:50 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Kon het al niet vinden en dat terwijl je ook artikelen van Etos kunt meebestellen. Nou ja morgen anders maar eens op pad gaan
Mijn ervaring is dat supermarkten het niet hebben (iig mijn Vomar en AH niet). Bij de Etos moet je even in het hoekje met Biotex en zo kijken; daar staat ook ossengalzeep (in stickvorm en ook om gewoon in de wasmachine te gooien; de variant van Linda ken ik niet).
pi_77531353
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:51 schreef _Bar_ het volgende:
is misschien helemaal zo stom nog niet, nu alleen nog even bedenken hoe wij het gaan opnemen.
een draagbare tevoorschijn toveren.

Het is niet zozeer dat ik er echt mee zit hoor Claudia.
maar het zorgt ervoor dat we nu niet meer kunnen opruimen

Ik zou van de nood een deugd maken. Jij ontfermt je over Roy en je lief ruimt in de tussentijd even op.
pi_77531405
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:50 schreef Stiemie het volgende:

[..]

http://www.drogisterij.net/?zoekterm=ossengalzeep&mode=datab&zoekform=1&zoekcode=ODUuMTc4LjgxLjIy

Ik heb het hier gewoon in de drogist gekocht...in het schap waar ook vanisch enzo staat

Edit: Claudia, ik zie het online ook niet staan. Hier heet het Gallseife en bijna iedere fabrikant heeft een blokje, of met een borsteltje. Ik kom eind feb. weer naar Nederland. Wil best wat flesjes meenemen hoor
Lotte!
Noah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')