abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77584256
Hier zijn de nachten ook weer wat minder de laatste week.

Leah drinkt rond 22.30/23.00 en dan weer tegen 2.30. Dat gaat dus goed.
Maar na die voeding van 2.30 gaat het mis. De voeding zelf verloopt onrustig, veel kreunen, mishappen, krabben naar mijn borsten. Wakker zijn, dommelen, weer drinken, aan mijn tepels trekken met haar kaakjes. Krampjes...
Dat soort dingen.

Dit gaat gewoon zo door tot de wekker gaat om 6.30 en ik op moet staan voor de jongens dus een nachtrust heb ik eigenlijk niet meer. Na 6.30 en de rest van de ochtend slaapt ze dan wel weer goed.

Wonder boven wonder voel ik me verder prima trouwens en ik ben niet extreem moe ofzo terwijl ik overdag ook totaal niet meer aan slapen of rusten toekom.

Nou ja, des te beter dan maar
pi_77586042
Zo. We zijn goedgekeurd!

Gewicht: 4875
Lentge: 56.5
Hoofdomtrek: 38.2

Alles was netjes binnen de lijntjes en zolang Rienk goed groeit en verder niet lijdt onder het spugen is het gewoon een kwestie van veel wassen.

Verder geen nieuws of zorgzaamheden

Hij heeft geen prikjes gehad, die waren op. Nu mag ik maandag even binnenkomen vallen en dan krijgt hij ze dan. En 8 maart weer een nieuwe afspraak.

Karin, heeeel veel succes straks!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:32:13 #153
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77586430
@Lily, klinkt heel erg als Elyas, die doet ook zo. Niet altijd, maar wel vaak, met dezelfde tijden ook. Ik heb gemerkt dat als ik even de tijd neem om hem te laten boeren dat het wel beter gaat, maar ik krijg er heel vaak 's nachts niet goed een boer uit, die komt dan in etappes en ik ben te duf om hem lang goed vast te houden.

@vlindur, fijn dat ze zich geen zorgen maken om het spugen en dat hij wel goed groeit.

@Karin, heel veel sterkte, wat zielig allemaal voor Lars zo (en ook voor jou)
pi_77588477
Oh ja, boeren... dat schiet er inderdaad vaak bij in 's nachts!

Maar ze drinkt ook wel slecht dan hoor. Ze wil het dus wel want huilen maar neemt er heerlijk de tijd voor zeg maar, waardoor ik en zij ook in slaap vallen enzo...heel gedoe...
pi_77588556
fijn Vlindur
  woensdag 3 februari 2010 @ 13:51:35 #156
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77589686
jeuj Vlindur; wat fijn dat Rienk het ook zo goed doet! en een tip voor de prikjes: haal vast paracetamol zetpilletjes (60 mg) in huis... die kan je vast wel gebruiken....

@Lily; zo dat klinkt echt al enorm heftige gebroken nachten... wat knap dat je je ondanks dat nog goed staande kan houden.

Ik ga zo een poging doen tot nog wat slaap. Ben ook helemaal kapot.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 3 februari 2010 @ 14:00:00 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77589998
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 13:51 schreef Beessie-Jen het volgende:
jeuj Vlindur; wat fijn dat Rienk het ook zo goed doet! en een tip voor de prikjes: haal vast paracetamol zetpilletjes (60 mg) in huis... die kan je vast wel gebruiken....
Tip 2: gebruik ze pas als ze echt nodig zijn.
Zowel Sasha als Oscar (en vele andere kindjes) hebben nooit koorts oid gehad na de prikjes dus preventief geven is echt niet nodig. Als het wel nodig is helpen ze snel genoeg.
pi_77590007
Och Karin wat ontzettend naar dat je niet weet waarom je ventje het zo moeilijk heeft nu Maar als ze hem in het ziekenhuis houden mag je dan niet bij hem blijven?

BE wat fijn dat Oscar's hoofdje opgemeten kon worden met computerapparatuur zodat hij geen gips op zijn hoofdje hoefde. Zo te zien vond hij het ook best wel ok allemaal wat er gebeurde. Hopelijk is dat ook zo als hij de helm op moet!

Voor Rienk!!
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil niet ontkennen dat er agressieve en minder agressieve medicijnen zijn, maar zuiver homeopathische middelen hebben geen werkzaam bestanddeel.
Hè! Je verpest het placebo effect

Hier is het ook altijd heel moeilijk om er 's nachts een boertje uit te krijgen. Dan leg ik hem maar gewoon neer en als er echt iets dwars zit merk ik het wel

Niels is alweer helemaal fit maar zijn papa en mama nog niet We hangen gezellig samen op de bank en kijken Lost ( steeds als je denkt dat het niet vager kan worden wordt het nog vager) Mijn productie is echt enorm gedaald door de koorts (?) dus Niels is ook flink aan het regelen sinds gisteren, maar gelukkig neemt de productie alweer toe.
Het was maandag wel verwarrend voor Niels hoor. We deden zo gek, lagen alleen maar in bed en wilden niet echt spelen. Hij snapte er niets van en was helemaal uit zijn ritme. Op dinsdagochtend was hij daarom al om 5.30 uur klaarwakker en klaar om te spelen
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  woensdag 3 februari 2010 @ 14:09:22 #159
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77590353
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 14:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Zowel Sasha als Oscar (en vele andere kindjes) hebben nooit koorts oid gehad na de prikjes dus preventief geven is echt niet nodig. Als het wel nodig is helpen ze snel genoeg.
idd
en tip 3: koop geen paracetamol 120 mg zetpillen om te halveren; want het schijnt dat je nooit zeker weet of je kindje dan daadwerkelijk 60 mg krijgt in die helft. (aangezien het werkzame medicijn wordt opgelost in die zetpil en er nooit gegarandeerd op elke plek evenveel zit.).
pi_77590979
Bedankt voor de tips!
Het CB had het al verteld ook

Kusje voor Niels

Rienk boert ook amper trouwens. En Leah moeilijke nachten? He bah, hoop dat het snel weer beter gaat!
pi_77595099
Te vroeg gejuigd, Niels moest weer spugen, wilde bijna niet drinken, heeft verhoging en hoest een beetje. Gelukkig wilde hij wel slapen Knapt hij vast wel van op.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  woensdag 3 februari 2010 @ 17:07:58 #162
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77597307
aaah Niels; veel beterschap ermee...

en Evie wil niet meer van mij af... zelfs in de wipstoel is het raak. Zodra ze zich vandaag alleen moet vermaken is het huilen... klinkt dat als een sprongetje???
pi_77597572
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:07 schreef Beessie-Jen het volgende:
aaah Niels; veel beterschap ermee...

en Evie wil niet meer van mij af... zelfs in de wipstoel is het raak. Zodra ze zich vandaag alleen moet vermaken is het huilen... klinkt dat als een sprongetje???
5 weken (na uitgerekende datum)
Sprong van Sensaties
Dit sprongetje...

Is anders dan de negen volgende. Je merkt als moeder wel dat je baby Hangerig, Humeurig en Huilerig is, maar de veranderingen die je baby ondergaat zijn moeilijk voor ons te zien. Dit komt doordat de veranderingen ín zijn lijfje plaatsvinden. In het hoofdstuk van Oei, ik groei! over deze sprong lees je alles over die interne veranderingen. Toch blijft het moeilijk om je als volwassene een beeld te vormen bij de belevingswereld van je vijf weken oude uk. Wel zul je versteld staan van de enorme veranderingen die je gaat zien. Je merkt na het nemen van deze sprong dat hij opeens ‘anders’ is. ‘Groter’, ‘minder kwetsbaar’, ‘temperamentvoller’ en... nog steeds even lief.

--

Het eerste sprongetje: groeien en een traan

Alles wijst erop dat je baby rondom deze sprong een snelle rijping meemaakt van stofwisseling, ingewanden en zintuigen. Hij is duidelijk meer ge��nteresseerd in de wereld om zich heen en kan nu ook voorbij de afstand van 20 tot 30 centimeter iets beter zien. Als moeder merk je dat je baby opeens meer reageert op jou en anderen. Je baby kan voor het eerst of veel vaker dan voorheen een traan produceren.

Grote bla, maar ja, het zal wel een 'sprongetje' zijn ja, Succes er mee! Rienk had het een poosje terug al.
  woensdag 3 februari 2010 @ 17:25:13 #164
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77597988
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:15 schreef Vlindur het volgende:

[..]

5 weken (na uitgerekende datum)
Sprong van Sensaties
Dit sprongetje...

Is anders dan de negen volgende. Je merkt als moeder wel dat je baby Hangerig, Humeurig en Huilerig is, maar de veranderingen die je baby ondergaat zijn moeilijk voor ons te zien. Dit komt doordat de veranderingen ín zijn lijfje plaatsvinden. In het hoofdstuk van Oei, ik groei! over deze sprong lees je alles over die interne veranderingen. Toch blijft het moeilijk om je als volwassene een beeld te vormen bij de belevingswereld van je vijf weken oude uk. Wel zul je versteld staan van de enorme veranderingen die je gaat zien. Je merkt na het nemen van deze sprong dat hij opeens ‘anders’ is. ‘Groter’, ‘minder kwetsbaar’, ‘temperamentvoller’ en... nog steeds even lief.

--

Het eerste sprongetje: groeien en een traan

Alles wijst erop dat je baby rondom deze sprong een snelle rijping meemaakt van stofwisseling, ingewanden en zintuigen. Hij is duidelijk meer ge��nteresseerd in de wereld om zich heen en kan nu ook voorbij de afstand van 20 tot 30 centimeter iets beter zien. Als moeder merk je dat je baby opeens meer reageert op jou en anderen. Je baby kan voor het eerst of veel vaker dan voorheen een traan produceren.

Grote bla, maar ja, het zal wel een 'sprongetje' zijn ja, Succes er mee! Rienk had het een poosje terug al.
bedankt Vlindur.. ik heb oei ik groei ook en ik herken wel veel erin...

en Evie is natuurlijk bijna 4 weken te vroeg geboren; dus die sprongetjes komen iets later...
pi_77598383
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:25 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

bedankt Vlindur.. ik heb oei ik groei ook en ik herken wel veel erin...

en Evie is natuurlijk bijna 4 weken te vroeg geboren; dus die sprongetjes komen iets later...
Ik heb het er ook vandaan. Rienk is 2 weken te vroeg, maar deze hadden we al gehad. Hij was de dag daarna ineens veel helderder en ging ons aankijken en lachen
  woensdag 3 februari 2010 @ 17:40:58 #166
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77598562
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:35 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik heb het er ook vandaan. Rienk is 2 weken te vroeg, maar deze hadden we al gehad. Hij was de dag daarna ineens veel helderder en ging ons aankijken en lachen
dat aankijken en volgen doet Evie al weken; maar echt lachen is nog spaarzaam; dus misschien dat ze dat nu wel ontwikkeld...
en volgens mij is ze half in slaap aan het vallen in de wipstoel... dat zou dan het eerste zelfstandige slaapmoment van vandaag zijn...
hoelang hebben de sprongetjes bij jullie geduurd??
pi_77598755
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:40 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

dat aankijken en volgen doet Evie al weken; maar echt lachen is nog spaarzaam; dus misschien dat ze dat nu wel ontwikkeld...
en volgens mij is ze half in slaap aan het vallen in de wipstoel... dat zou dan het eerste zelfstandige slaapmoment van vandaag zijn...
hoelang hebben de sprongetjes bij jullie geduurd??
1 volle dag volgens mij, ik wist toen niet dat het een sprongetje was, bedacht ik me dagen later pas. Misschien ook wel 2 dagen Sorry, geen idee eigenlijk..
pi_77598795
Ik vraag me af hoe het met Lars is gegaan vandaag. Ik hoop zo dat er een oplossing is gevonden of dat ze er nu goed mee bezig zijn.
Moet de hele middag al aan ze denken..
pi_77598864
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:47 schreef Vlindur het volgende:
Ik vraag me af hoe het met Lars is gegaan vandaag. Ik hoop zo dat er een oplossing is gevonden of dat ze er nu goed mee bezig zijn.
Moet de hele middag al aan ze denken..
Ik zit er ook aan te denken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 3 februari 2010 @ 18:36:46 #170
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77600405
Vanmiddag had ik een nacontrole bij de VK in het ziekenhuis, beetje standaard verhaaltje. Wel apart om te horen was dat die plotseling extreem hoge koorts die ik kreeg in de kraamweek was veroorzaakt door kraamvrouwenkoorts. Dat is in de meeste gevallen dodelijk, tenzij op tijd ingegrepen en achteraf bezien was ik al vrij ver heen (hoge koorts, stijf, erge dorst, snelle pols), en ik maar denken dat die ABkuur overdreven was... niet dus, het heeft mijn leven gered echt raar om te horen zo achteraf, en ben blij dat ik het destijds niet wist hoe erg het was...

En inderdaad... hoop dat het met Lars allemaal goed is
pi_77601837
Nog geen nieuws van Karin & Lars? Och jee....ik hoop zo dat ze iets vinden en dat ze het kunnen oplossen...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_77602904
Tan, tjemig, ik heb helemaal niet meegekregen dat je zo ziek bent geweest na de bevalling.Dat lijkt me ook schrikken, al is het dan achteraf. Fijn dat je toen mensen om je heen had die het serieus namen!
pi_77602931
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 14:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Goede tip! Ik merk dat veel mensen om me heen er bij voorbaat al een zetpil in doen, ik snap dat niet

Sorbootje, ik zou proberen te blijven oefenen met die beker. (een gewone of een tuit) Dat is sowieso flink oefenen voor ze dat echt door hebben! En rijstebloem, maar dat was al genoemd geloof ik.

Karin, ik hoop dat Lars niet hoeft te blijven en ze wel een oorzaak hebben kunnen vinden!
pi_77603007
Sprongetjes varieerden hier bij Linde van een dag tot een kleine week. De ene keer was ze er sneller doorheen dan de andere keer, maar je weet natuurlijk nooit of er bij zo'n langer sprongetje ook een virusje ofzo meespeelde

Tan dat is schrikken zeg, ook als je het pas achteraf hoort. Kan me voorstellen dat het nog wel even in je gedachten blijft ronddwalen.

En Karin waar blijf je nou? Het zal allemaal toch wel goed gegaan zijn met kleine Lars?
pi_77603515
Die tip met de paracetamol is wel goed ja. Je merkt het gauw genoeg als ze het wel nodig hebben. Driekus dus. Die moet je dus wel echt meteen een pilletje geven, op bed leggen en dan voor de nacht en de ochtend erop ook eentje geven. Doe je het niet, krijgt ie echt goed koorts en daar wordt ie niet vrolijk van. Schijn ik vroeger zelf ook gehad te hebben. Bij de volgende prik krijgt ie dus zijn pilletje al een half uur voor de prik op aanraden van de cb-arts.

Karin? Waar zit je? Toch niet in het ziekenhuis nog he...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')