quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zie, jullie hebben allemaal gewoon een droger! En ik maar stuntelen met één wasrek in een appartementje. Ik heb de Puckababy zelfs al een keer drooggefohnd.
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:22 schreef martine1984 het volgende:
BE klinkt zeer logisch. Ik ga straks nog maar even naar de etos voor die zalf (ben naam al weer kwijt). Hebben we die ook maar in huis.
Ik doe de slaapzakken nooit in de droger, dan heb je kans dat de stof krimpt maar de rits niet.
Ja heel logisch en ook heel duidelijk! Thnx! Grappige is dat ik werktechnisch echt van de "evidence based medicine" ben en niet veel met homeopathie doe, als het Lena aangaat gebruik ik het liefst zo weinig mogelijk, en als het even kan zo min mogelijk "agressieve" medicatie en trek ik dus juist weer veel meer naar de VSM producten...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:15 schreef Brighteyes het volgende:
Dentinox werkt meteen, je smeert het op de plek zelf en het werkt verdovend. Als je zelf een druppeltje op je tong doet voel je het meteen, er ziet iets van Lidocaine-dinges in.
Ik gebruik in principe het liefst alleen Chamodent ivm dat dat homeopathisch is en me dat een beetje een baat het niet, schaadt het niet gevoel geeft en dan idd nu het zo duidelijk is dat die tandjes aan het doorbreken zijn gewoon 3 keer per dag als onderhoud zodat het over het geheel heen minder of (hopelijk) geen pijn doet.
Maar als hij, zoals net echt ligt te huilen omdat hij pijn heeft dan verlicht die Dentinox gewoon direct. En dan kan hij lekker in slaap vallen.
Chamodent dus 'gewoon' omdat hij nu tandjes aan het krijgen is, maar ook niet wekenlang hoor, en Dentinox als het echt even zeer doet.
Klinkt die enigszins logisch?
I hear ya. Ik huil ook nog steeds overal om.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 09:10 schreef Sorbootje het volgende:
Voor iedereen die zich suf voelt omdat ze wel ergens om huilen. Ik huil om álles. Ik geloof dat ik daar nog 5,5 mnd de hormonen de schuld van mag geven.
ik ga de 25e pasquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:58 schreef mefke79 het volgende:
Vlindur, ik blijf nog effe hoor. Driekus is pas 18 weken. Innepin gaat wel zo en huup ook geloof ik...
Oh, stomquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:58 schreef mefke79 het volgende:
Vlindur, ik blijf nog effe hoor. Driekus is pas 18 weken. Innepin gaat wel zo en huup ook geloof ik...
Tip 2: gebruik ze pas als ze echt nodig zijn.quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:51 schreef Beessie-Jen het volgende:
jeuj Vlindur; wat fijn dat Rienk het ook zo goed doet!en een tip voor de prikjes: haal vast paracetamol zetpilletjes (60 mg) in huis... die kan je vast wel gebruiken....
Hè! Je verpest het placebo effectquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil niet ontkennen dat er agressieve en minder agressieve medicijnen zijn, maar zuiver homeopathische middelen hebben geen werkzaam bestanddeel.
iddquote:Op woensdag 3 februari 2010 14:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Tip 2: gebruik ze pas als ze echt nodig zijn.
Zowel Sasha als Oscar (en vele andere kindjes) hebben nooit koorts oid gehad na de prikjes dus preventief geven is echt niet nodig. Als het wel nodig is helpen ze snel genoeg.
5 weken (na uitgerekende datum)quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:07 schreef Beessie-Jen het volgende:
aaah Niels; veel beterschap ermee...![]()
en Evie wil niet meer van mij af... zelfs in de wipstoel is het raak. Zodra ze zich vandaag alleen moet vermaken is het huilen... klinkt dat als een sprongetje???
bedankt Vlindur..quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:15 schreef Vlindur het volgende:
[..]
5 weken (na uitgerekende datum)
Sprong van Sensaties
Dit sprongetje...
Is anders dan de negen volgende. Je merkt als moeder wel dat je baby Hangerig, Humeurig en Huilerig is, maar de veranderingen die je baby ondergaat zijn moeilijk voor ons te zien. Dit komt doordat de veranderingen ín zijn lijfje plaatsvinden. In het hoofdstuk van Oei, ik groei! over deze sprong lees je alles over die interne veranderingen. Toch blijft het moeilijk om je als volwassene een beeld te vormen bij de belevingswereld van je vijf weken oude uk. Wel zul je versteld staan van de enorme veranderingen die je gaat zien. Je merkt na het nemen van deze sprong dat hij opeens ‘anders’ is. ‘Groter’, ‘minder kwetsbaar’, ‘temperamentvoller’ en... nog steeds even lief.
--
Het eerste sprongetje: groeien en een traan
Alles wijst erop dat je baby rondom deze sprong een snelle rijping meemaakt van stofwisseling, ingewanden en zintuigen. Hij is duidelijk meer ge��nteresseerd in de wereld om zich heen en kan nu ook voorbij de afstand van 20 tot 30 centimeter iets beter zien. Als moeder merk je dat je baby opeens meer reageert op jou en anderen. Je baby kan voor het eerst of veel vaker dan voorheen een traan produceren.
Grote bla, maar ja, het zal wel een 'sprongetje' zijn ja, Succes er mee! Rienk had het een poosje terug al.
Ik heb het er ook vandaan. Rienk is 2 weken te vroeg, maar deze hadden we al gehad. Hij was de dag daarna ineens veel helderder en ging ons aankijken en lachenquote:Op woensdag 3 februari 2010 17:25 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
bedankt Vlindur..ik heb oei ik groei ook en ik herken wel veel erin...
en Evie is natuurlijk bijna 4 weken te vroeg geboren; dus die sprongetjes komen iets later...
dat aankijken en volgen doet Evie al weken; maar echt lachen is nog spaarzaam; dus misschien dat ze dat nu wel ontwikkeld...quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:35 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik heb het er ook vandaan. Rienk is 2 weken te vroeg, maar deze hadden we al gehad. Hij was de dag daarna ineens veel helderder en ging ons aankijken en lachen
1 volle dag volgens mij, ik wist toen niet dat het een sprongetje was, bedacht ik me dagen later pas. Misschien ook wel 2 dagenquote:Op woensdag 3 februari 2010 17:40 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
dat aankijken en volgen doet Evie al weken; maar echt lachen is nog spaarzaam; dus misschien dat ze dat nu wel ontwikkeld...
en volgens mij is ze half in slaap aan het vallen in de wipstoel... dat zou dan het eerste zelfstandige slaapmoment van vandaag zijn...![]()
hoelang hebben de sprongetjes bij jullie geduurd??
Ik zit er ook aan te denken.quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:47 schreef Vlindur het volgende:
Ik vraag me af hoe het met Lars is gegaan vandaag. Ik hoop zo dat er een oplossing is gevonden of dat ze er nu goed mee bezig zijn.
Moet de hele middag al aan ze denken..
Goede tip! Ik merk dat veel mensen om me heen er bij voorbaat al een zetpil in doen, ik snap dat nietquote:Op woensdag 3 februari 2010 14:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Tip 2: gebruik ze pas als ze echt nodig zijn.
Zowel Sasha als Oscar (en vele andere kindjes) hebben nooit koorts oid gehad na de prikjes dus preventief geven is echt niet nodig. Als het wel nodig is helpen ze snel genoeg.
Wow, wat heftig! Ook ik kan me niet herinneren dat je daar al iets over verteld had. Ik had er ook nog nooit van gehoord, kraamvrouwenkoorts.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:36 schreef Tan het volgende:
Vanmiddag had ik een nacontrole bij de VK in het ziekenhuis, beetje standaard verhaaltje. Wel apart om te horen was dat die plotseling extreem hoge koorts die ik kreeg in de kraamweek was veroorzaakt door kraamvrouwenkoorts. Dat is in de meeste gevallen dodelijk, tenzij op tijd ingegrepen en achteraf bezien was ik al vrij ver heen (hoge koorts, stijf, erge dorst, snelle pols), en ik maar denken dat die ABkuur overdreven was... niet dus, het heeft mijn leven geredecht raar om te horen zo achteraf, en ben blij dat ik het destijds niet wist hoe erg het was...
Dat meen je niet!quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:19 schreef Brighteyes het volgende:
Tjee Tan, wat een schrik!
Karin, wat fijn dat het goed is het met Lars!
Ik voel inmiddels een beetje met je mee. Oscar heeft al sinds maandag vrij stevige koorts, tussen 38,7 en 39,5 en hoewel hij verder niet ziek of echt mopperig is vind ik het toch wel heel naar hoor.
Er is voornamelijk heel, heel veel snot en als soms verslikt hij zich daarin en hij liep al een paar keer helemaal rood aan dat hij er even niet meer uit leek te komen. Moest kloppen om hem weer aan het ademen te krijgen.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |