abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:22:50 #103
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_77546189
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zie, jullie hebben allemaal gewoon een droger! En ik maar stuntelen met één wasrek in een appartementje. Ik heb de Puckababy zelfs al een keer drooggefohnd.

Toen ik op mezelf ging wonen vond ik dat heel erg onnodig en heb ik geen droger gekocht. Na een week trok ik gillend de haren uit mijn kop en de tweede week heb ik mijn laatste centjes bij elkaar gescharreld om een droger te kopen Ik kan gewoon niet zonder, ik háát het als ik iets wil hebben 'maar het is nog niet droog'. Ik heb liever geen vaatwasser dan geen droger Overigens drogen wij het meeste babyspul en de luiers van Stef wel aan het rek danwel over de verwarming (érg goed voor de luchtvochtigheid in huis op het moment ), dat hoeft maar heel weinig te krimpen en het past al niet meer, dus ik doe dat maar wel zo

En boy oh boy, Stef heeft éindelijk eens overdag zijn baseball-pakje aan, kan ik eindelijk een leuke foto ervan maken.. Het staat hem zó lief!

Ohja, en wie zei het, Xenia? Hierzo trekken de poepvlekken na het wassen er ook gewoon uit als het niet heel zonnig is, maar we het gewoon in het raamkozijn leggen aan de kant waar de zon zich op dat moment bevind. Het is er inderdaad zó uit!
3!
pi_77546191
BE klinkt zeer logisch. Ik ga straks nog maar even naar de etos voor die zalf (ben naam al weer kwijt). Hebben we die ook maar in huis.

Ik doe de slaapzakken nooit in de droger, dan heb je kans dat de stof krimpt maar de rits niet.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:24:21 #105
95408 Incantrix
pi_77546243
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:22 schreef martine1984 het volgende:
BE klinkt zeer logisch. Ik ga straks nog maar even naar de etos voor die zalf (ben naam al weer kwijt). Hebben we die ook maar in huis.

Ik doe de slaapzakken nooit in de droger, dan heb je kans dat de stof krimpt maar de rits niet.

Dát had ik nog niet bedacht, dank je wel!
3!
pi_77546266
oja en voor nageltje gebruik ik ook een knipper. Ik weet niet of het mag, maar ik kan niks bedenken waardoor het niet zou mogen en het werkt een stuk fijner.
pi_77546315
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:15 schreef Brighteyes het volgende:
Dentinox werkt meteen, je smeert het op de plek zelf en het werkt verdovend. Als je zelf een druppeltje op je tong doet voel je het meteen, er ziet iets van Lidocaine-dinges in.
Ik gebruik in principe het liefst alleen Chamodent ivm dat dat homeopathisch is en me dat een beetje een baat het niet, schaadt het niet gevoel geeft en dan idd nu het zo duidelijk is dat die tandjes aan het doorbreken zijn gewoon 3 keer per dag als onderhoud zodat het over het geheel heen minder of (hopelijk) geen pijn doet.
Maar als hij, zoals net echt ligt te huilen omdat hij pijn heeft dan verlicht die Dentinox gewoon direct. En dan kan hij lekker in slaap vallen.

Chamodent dus 'gewoon' omdat hij nu tandjes aan het krijgen is, maar ook niet wekenlang hoor, en Dentinox als het echt even zeer doet.

Klinkt die enigszins logisch?
Ja heel logisch en ook heel duidelijk! Thnx! Grappige is dat ik werktechnisch echt van de "evidence based medicine" ben en niet veel met homeopathie doe, als het Lena aangaat gebruik ik het liefst zo weinig mogelijk, en als het even kan zo min mogelijk "agressieve" medicatie en trek ik dus juist weer veel meer naar de VSM producten...

Beterschap voor je kleine stoertje!

Hier ook een ziek mupke... Tot aan ademnood moeten spugen en net zat ze net ingesnoerd in de maxicosi om zichzelf weer volledig onder te spugen, wat zo liggend natuurlijk best lastig is.. ze bleef er echt roodaangelopen inhangen, en dan willen die gordels natuurlijk lang zo snel niet los als anders... dus kind in bad, kind op bed en moeders is de maxicosi aan het strippen om de boel te wassen en de zure lucht te verdrijven...

Innepin.. Mag ik ook bij jouw ontaarde clubje

Mafkezen zijn we met elkaar dat we onszelf daarmee ontaard noemen.. kom op zich, als iets duidelijk moge zijn hier dan is dat ieders liefde voor zn kind..niets ontaards aan zoiets als wel of niet huilen omdat je kind pijn heeft al dan niet door jou aangericht!

[ Bericht 15% gewijzigd door Poppedein op 02-02-2010 12:32:26 ]
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_77546358
Huup, zoals jij het beschrijft klinkt het inderdaad wel erg zielig...! Ik moet zeggen dat ik nog nooit in d'r vinger heb geknipt hoor, dat kan ook schelen

Oscar, arm jochie toch.. beterschap!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_77547310
Mijn in-vinger-knip-incident was voor alle duidelijkheid ook met een knippertje
pi_77547484
Ik begrijp niet zo goed hoe mensen kunnen denken dat een middel wel iets goeds kan doen maar niet iets vervelends. Een middel heeft een werkzaam bestanddeel of het heeft geen werkzaam bestanddeel. In het eerste geval zul je altijd (kans op) bijwerkingen hebben; in het laatste geval gebruik je het middel alleen voor je eigen gevoel.

En ik gooi deze er nog maar eens in:

Ik wil niet ontkennen dat er agressieve en minder agressieve medicijnen zijn, maar zuiver homeopathische middelen hebben geen werkzaam bestanddeel.

[ Bericht 23% gewijzigd door Claudia_x op 02-02-2010 13:04:03 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77547606
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 09:10 schreef Sorbootje het volgende:

Voor iedereen die zich suf voelt omdat ze wel ergens om huilen. Ik huil om álles. Ik geloof dat ik daar nog 5,5 mnd de hormonen de schuld van mag geven.
I hear ya. Ik huil ook nog steeds overal om.
pi_77549147
Zo, lekker bijgeslapen, een heerlijke ochtend geknuffeld met mijn manneke en lekker gegeten: ik kan er weer even tegenaan. Stomme dag gisteren maar gauw vergeten. Ik wist dat ie lang zou worden, maar als je dan na een nutteloze vergadering buiten komt en je eerst je auto moet uitbikken en vervolgens glibberend en glijend naar huis rijdt om thuis te horen dat ze op het kdv 5 ipv 4 flessen gegeven hebben, dan is alle energie gewoonweg op.

Ik heb voor mijn verjaardag van mijn mama mijn eigen kaart van het cb gekregen. En ik was in die tijd best groot (nu nog, 184 cm) maar onze Driekus is nog veel groter . Hij ligt op lengte zo'n 2 maanden voor op mijn groei en op gewicht zo'n 4 maanden. Ik ga zo eens kijken of ik het in een grafiekje kan zetten, lijkt me grappig.

Tandjes! Hier niet hoor, kwijlen doet ie wel, maar dat doet ie al weken. En verder is het gewoon een heel lief en vrolijk manneke dat er zo enorm van kan genieten om zelf te spelen in de box of op een kleed. Vindt ie echt veel leuker dan op schoot zitten. En hij wordt zo snel groot, vanochtend alles wat 62 was van de bovenkleding de la uitgedaan en ook de eerste 62 broekjes. En hij heeft een dik hoofd, zijn muts van kikkid was maat 9-12 maanden, maar is em al te klein. Hij kan nog wel op, maar dan staat de muts in zijn hoofdje na een half uurtje.

En over dat huilen. Ik had mezelf echt zo beloofd gisteren tijdens mijn werk en de fijne vergadering niet te gaan huilen en dat is zo waar gelukt. Oke, tranen in mijn ogen in de auto, maar dat mag.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 2 februari 2010 @ 14:17:27 #113
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77550367
even een voor alle mama's die bij hun kindjes in de vinger geknipt hebben! bij eli is het me tnt gelukt om enkel in nagel te knippen, en ik hoop dat het ook bij aviva zo zal gaan.

mefke, nog gefeli met de verjaardag van je moeder! (lezen is een vak apart... )

aviva slaapt hier enkel in de doek. al het andere is brullen, speen weigeren, heel eventjes slapen en dan weer in totale paniek wakker worden. op zich heel gezellig knus en zo, maar toch...
ze is nog zo mini, dus kvind het niet erg, maar het zou wel fijn zijn als ze zometeen wel in haar eentje kan slapen.

en ze is een ontzettende koukleum en gewoon heel lief

[ Bericht 3% gewijzigd door DaviniaHR op 02-02-2010 14:27:08 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77550616
volgens mij was 't haar eigen verjaardag
pi_77551624
Mefke toch, klote is zo'n dag, hè? Maar er staan gelukkig ook dagen tegenover dat het geluk je toe lijkt te lachen. Ik loop op die dagen fluitend van het station naar huis, kijk naar de vogels, lach naar de mensen. En straks kom ik ook nog eens gewoon thuis bij mijn zoon. Nog een weekje, dan mag ik hem gaan leren missen.

Ik heb je verjaardag helemaal gemist! Bij deze nog gefeliciteerd.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 15:32:50 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77553421
We zijn terug en dit deel was iig heel simpel. Ik dacht dat ze nog met gips een afdruk namen, maar het is helemaal 3D-computerspul. Hij werd in een soort van Bumbo seat gezet met een pantykousje (achtig dan he) op zijn koppie met puntjes erop, en toen werden er allemaal camerabeelden gemaakt terwijl ze hem ronddraaiden en toen verscheen er een mooi 3D beeld van Oscar zijn koppie op de PC.

17 februari is hij klaar en gaan we de helm halen. Je mag zelf een printje voor de helm kiezen. Ik wilde eerst effen, maar dat vond ik toch wel heel saai.
Nu heb ik gekozen voor 'light sky'. Dat is een beetje lichtblauwgrijs met hier en daar een gekleurd puntje erop. Gek hoor... nu is het wel ineens helemaal voor het echie.
Maar goed, wel ook 'for the better'.

Foto'tjes, van mijn telefoon want de kleine camera besloot het weer eens op te geven. Dat ding slurpt echt batterijen. *gaat vanavond op marktplaats!

Hier zie je goed de apparatuur:

Uiterst charmant close-upje.

pi_77555434
Oh, Be, wat leuk om te zien hoe ze dat doen! Ik dacht ook echt aan een gipsafdruk, doen ze met steunzolen, prothesen ed ook, dus waarom hier niet mee dacht ik. En wat is Oscar toch een mooi knulletje.
Dat spugen he, duurt dat lang? Driekus spuugt nooit, maar net kwam er al voor de tweede keer flink wat terug. En hij is zichzelf niet, ligt nu ook te mopperen in bed (na een half uur mopperen op het kleed). Had em net in de nieuwe draagdoek, maar ook dat was ie zo beu. Jammer dat ie nou net niet lekker is op mijn vrije dag, maar daar doe je weinig aan. Gaat vast zo weer over, toch?
pi_77555557
Awww Oscar, hoe futuristisch! Wel fijn dat het allemaal digitaal kan en ze idd niet met gips ofzo aan de slag hoeven.
pi_77555850
BE, wat een foto's... grappig om te zien hoe ze dat doen. En het gaat wel snel in ene hoor... maar goed, dan heeft Oscar er ook eerder profijt van moet je maar denken. Spannend hoor! En wat gaat ie rap met zijn tanden zeg, wow!

-je voor alle zieke kinders en mama's...

mefke, nog gefeliciteerd! En wat een leuk kado van je moeder... wel grappig om dan Driekus en jezelf te kunnen vergelijken... Volgens mij heb ik ook nog zo'n grafiek in mijn babyboek zitten... ook maar eens checken hoe ik en Minke van elkaar verschillen.

Sidn3y, wat een gedoe joh met de borstontstekingen.. Hopelijk wil het vanaf nu gewoon goed lukken, zeker omdat je natuurlijk nog een kindje hebt en die heeft ook een fitte mama nodig. Beterschap meid!

Davinia, lijkt me zwaar dat Aviva zo hangerig is bij jou... ook wel heel lief en knus idd, maar wel zwaar. Hoe gaat het met Eli erbij? Vind hij het niet erg dat Aviva zoveel bij jou is dan?

Twinkly, fijn dat het met Niels beter gaat. Voor jou en je vent wel beterschap gewenst!

Jamie ook weer aan de beterende hand las ik, gelukkig! Al die zieke kindjes, bah...

Hier gaat alles prima eigenlijk... mijn kleine meid is lekker vrolijk, slaapt weinig overdag, maar ligt wel lekker rustig in de wipper. Straks weer lekker in de box met de mobile (dankzij een tip van Ssserpente ding weer aan de praat gekregen! ) want dat is toch wel interessant. Net geluncht bij een meid van de pufclub, wiens dochtertje op dezelfde dag als Minke is geboren en daar heeft ze ook heerlijk in de box liggen kijken en luisteren naar hun mobile... die dingen zijn echt de bom !
pi_77556191
Be, wat een leuke foto's. Zo te zien had Oscar het daar prima naar zijn zin!

Ik ben vandaag voor het eerst de hele dag kindloos geweest... ze is naar het kdv. Ik moet zeggen dat ik me er deze keer heel rustig onder voel. Ik heb maar 2 keer gebeld, hahahaha. Eerste flesje dronk ze daar niet maar gelukkig had ze bij de tweede zo'n honger dat hij toch echt wel naar binnen ging.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_77556290
Oh Be, ik wist ook niet dat het zo ging! Wel veel fijner voor zo'n kleintje
En de kleine man wat ziekjes, sneu hoor!

Hier hebben we sinds een week ook eindelijk een droger,
We hadden vanuit Haarlem een combimachine, maar die staat in de garage en was helemaal niet handig (5 kilo wassen en 2.5 drogen), dus hebben we een (A++) wasmachine gekocht toen Rienk er bijna was, want met zo'n baby is een 8 kilo wasser vast wel handig. En na een aantal weken zonder droger te moeten drogen hebben sinds vorige week ook eindelijk een droger ook een A++ dus super zuinig allemaal Hij doet het heel goed en ik ben er zooooo blij mee

De poep is problematisch. Hij zit er constant onder, maar ik spoel het nu direct uit en heb het dan te weken in een emmer met wasmiddel tot ik wassen ga. (1 romper is verpest doordat ik het niet in een sopje had, maar alleen in water)

Innepin en Mefke al bijna weer naar het volgende babytopic! Wat gaat het toch snel!

En gelukkig hier nog niet in de vingers geknipt, lijkt me echt vreselijk!

Davinia, jammer dat Aviva alleen in de doek slaapt, Rienk ligt nu te slapen op zn buik in de box, maar hij is flink humeurig vandaag Die werd om 16:30 wakker en sliep 3 kwartier later alweer
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_77557055
Vlindur, ik blijf nog effe hoor. Driekus is pas 18 weken. Innepin gaat wel zo en huup ook geloof ik...
pi_77558269
Oscar, hip hoor! Wel fijn dat het zo digitaal kan zonder gips enzo...
Fake it till you make it...
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:06:30 #124
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_77561790
Wat cool BE, wij moesten Lilah op d'r rug in een scanner leggen, dit is nog veul handiger!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_77562569
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:58 schreef mefke79 het volgende:
Vlindur, ik blijf nog effe hoor. Driekus is pas 18 weken. Innepin gaat wel zo en huup ook geloof ik...
ik ga de 25e pas
Eerst Iris, Roy, Willow, Thomas, Evi en Oscar nog en de dag na Evi en Oscar schuiven wij door

Ik ga me maar ns goed inlezen in het rapley topic trouwens
Amélie vindt het zo mooi, al dat eten van ons. Ze lijkt echt benieuwd, ze kijkt van goh, ze stoppen het wel in hun mond maar t komt er niet meer uit Mooi om te zien vind ik dat, die interesse van je kindje in wat je doet. Ik ben benieuwd hoe ze het gaat vinden over 3 weekjes.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77562570
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:58 schreef mefke79 het volgende:
Oh, stom

Chan, Nijna, Bar en Innepin, DuchessX, Ca.ra, Brighteyes, Huuphuup, Kersjes en Poppedein zijn deze maand!

Wat een hoop!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:34:02 #127
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77563031
jeetje dat gaat echt hard! en de maanden vliegen ook voorbij... ik verbaas me ook dat Evie ineens al bijna 2 maanden is.. voor mijn gevoel ben ik net vorige week bevallen ofzo, heel raar...

@Sidn3y, jeetje 2 x borstontsteking... wat zwaaaaar! ik heb dr eentje gehad en was daar goed ziek van. Kan me voorstellen dat je het heel zwaar hebt gehad de afgelopen tijd. Hoop voor je dat het nu bergopwaarts gaat en je lekker kan genieten van je gezinnetje. Beterschap en sterkte in elk geval.

@BE; wat boeiend die foto's van Oscar. Ik wist echt niet dat ze dat op die manier deden. Wel makkelijk dat het zo kan. En het lijkt me ook minder belastend voor zo'n kleintje.

@Twinkly; blij om te horen dat je mannetje opknapt!

@martine; ook Jamie aan de beterende hand.. fijn joh!

@Lijnloos; wat fijn dat bij jullie alles zo lekker loopt! en zo;n lekker vrolijk meisje. Heerlijk!

Evie is gelukkig veel fitter vandaag; lijkt of de prikjes niet veel invloed meer hebben; ze is alleen wel vandaag veeeeel slaperiger ivm gisteren. maar misschien is dat nog wel een nasleep ervan?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_77567193
Ik heb wel bijgelezen maar het is way too much om te reageren.
Wel zag ik nog even Oscar bij de helmmeneer...och als ik dat zo zie zitten vind ik het ook wel een beetje zielig... maar ik snap het heel goed dat julllie het doen, en dat vind ik eigenlijk ook heel dapper en wijs!

Met Lars gaat het weer niet goed. Koorts is weg, maar nu is hij als hij niet slaapt weer totaal hysterisch.
Hij gilt het weer uit en is niet te troosten.
Ik snap niet waar dat nou vandaan komt, is het bijwerking van de AB? Toch nog niet fit? (maar tijdens het ziek zijn gilde hij helemaal niet) is het zijn frustratie omdat hij dingen wil die hij niet kan? Of is er toch wat anders aan de hand? Snachts ligt hij ook de halve nacht bij me omdat hij anders Meike ook wakker brult.
Morgen hebben we weer een afspraak bij de kinderarts, laat ze hem maar eens goed nakijken.
Ik weet wel dat ik dit niet meer ga volhouden zo.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_77567257
Och Karin...wat ontzettend sneu, maar vooral ook wat ontzettend moeilijk voor jou/jullie als het zo'n raadsel is waar het door komt en je dus op geen mogelijkheid de oorzaak weg kunt nemen...bah!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_77567525
Karin wat erg dat het nog steeds niet lekker loopt met je kleine vriendje. Kan me heel goed voorstellen dat het je gewoon even te veel wordt zo Hopelijk brengt de kinderarts morgen de oplossing.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 02-02-2010 21:56:16 ]
pi_77569719
Karin, wat vervelend! Je hebt pm
pi_77569994
Het is zo lief dat jullie zo meeleven! moet er wel van huilen maar ach....
We zullen het zien morgen. Er moet iets gebeuren denk ik, dit kan niet meer zo
pi_77570192
Karin . Laat inderdaad maar goed kijken morgen en geef ook aan dat het zo niet meer kan... Ik hoop dat de kinderarts wat meer duidelijkheid kan geven waarom je kleine vriendje zich blijkbaar niet ok voelt. Dikke
pi_77572724
Wat leuk die foto's BE, en wat een kindvriendelijke manier zo! En leuke opmeetmeneer volgens mij
Oscar lijkt het ook helemaal niet erg te vinden gelukkig! Kan me best voorstellen dat dat gepluk aan je hoofd niet fijn is

He Karin wat vervelend, laten ze hem maar eens goed onderzoeken nou hoor, dit is toch niet helemaal normaal dat een kindje zich zolang niet lekker voelt.Sterkte ermee

Ik las dat Huup wat zei over fruit, ik heb Opperdepop kunnen kopen vorige week bij de AH dus tegen die tijd ga ik daar mee experimenteren.
Maar we gaan eerst ook nog meedoen met een eetonderzoek van de Universiteit hier, die starten van de zomer een onderzoek met 130 baby's die voor het eerst vaste voeding gaan krijgen,heeel kort samengevat komt het hierop neer: Maken ze oa videopnames van je kind en eetdagboekjes om te bepalen hoe de smaak zich ontwikkelt van een kind. Krijg je voor langere periode gratis fruit en groentehapjes enzo.

Net terug van de na-gym, vrijdags afgesproken met een aantal in de verloskundigenpraktijk hier in de buurt, daar is iedere week moederscafe , lijkt me gezellig!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 3 februari 2010 @ 06:36:41 #135
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77579755
he bah Karin; dat schiet niet op zeg... wat ontzettend naar dat je kleine man ziekjes blijft.

Ik moet straks eens in het 'oei ik groei- boek' lezen; want ik denk dat Evie een sprongetje aan het maken is. Ze is inmiddels 8,5 week en als ik daar de kleine 4 weken aftrek dat ze te vroeg is geboren; dan is het precies de 1e sprong, rond de 5 weken.
Gisteren overdag begon het eigenlijk al; steeds willen knuffelen; na de fles mij liggen om in slaap te vallen. Nou vind ik dat overdag zelf ook lekker, dus nooit bij stil gestaan; dacht dat ze gewoon hangerig was van de prikjes van de dag ervoor. Maar van8 was het echt even feest. En Evie huilt bijna nooit en is normaal heel erg makkelijk. Maar na de laatste fles wilde ons meisje absoluut niet slapen in ons wiegje. Elke keer als ze weer rustig was en weer leek te slapen op mijn of vriendlief zijn borst; was het na het terugleggen in haar wiegje; elke keer huilen huilen huilen. Tot enorm krijsen aan toe... en dat ken ik echt helemaal niet van Evie. Geen harde buikjes, dus geen darmkrampjes; fles aangeboden; geen honger; verschoond; geen poep.... zo zijn we tot na 3en bezig geweest en toen viel onze dame pas in slaap...
ik hoop echt dat dit een fase is...
straks het boek er maar eens bijpakken; denk dat die nu wel van pas komt...

geluk bij een ongeluk; vriendlief is ziek thuis; dus die kon me van8 wel mooi ondersteunen.
pi_77580592
Mijn kleine baby is vandaag 6 maanden . Onvoorstelbaar hard gegaan

Lieve kleine baby-tjes, tot gauw in het volgende topic
pi_77580895
Goedemorgen lieve mensen [/Mies Bouwmanmodus]

Karin, je arme arme jongetje en wat moet het voor jou ook zwaar zijn. Vooral het niet weten wat er nou aan de hand is. Machteloos gevoel lijkt me dat.

Nijna, tot over een paar maandjes. Kom af en toe nog maar even spieken hier hoor!

BJ, 'fijn' dat je vriend ziek is Hopelijk valt 't allemaal mee met 't sprongetje van Evie.

Hier een beetje een vreemde nacht achter de rug. Niets bijzonders op zich, maar Isabeau sliep eerst als een roosje van acht tot één. Toen heb ik gevoed.. een uurtje later wilde ze weer drinken en daarna gewoon weer geslapen tot ik haar wakker maakte om naar het KDV te gaan. Vond het zo vreemd, die twee voedingen zo kort na elkaar.. Nou ja, maakt verder helemaal niet uit hoor. En het grote voordeel was dat ik bij de tweede keer had verwacht dat het al zes uur zou zijn en als er dan twee uur op de wekker staat.. Heerlijk!
pi_77581633
BE fijn dat het allemaal zo snel gaat nu en die foto's zijn erg leuk! Gelukkig kan het op deze manier en gaan ze niet aan het kliederen met gips!

Lars jochie toch

Evie hopelijk slaap je vannacht wat beter
pi_77581797
Ik kom gewoon af en toe nog even spieken hoor Sorbo .

Succes vandaag bij de kinderarts Karin!
pi_77582020
Oh lieve Lars..

Evie een sprongetje? Succes! Wij hadden 2 weken terug zo'n nacht, hoop toch echt niet dat hij gauw weer komt. Die zijn echt hels

Straks voor het eerst naar het CB, ben zelfs een beetje zenuwachtig
Eerst zo maar eens mijn auto uitbikken en hopen dat het niet al te glad zal zijn..

Oh en echt erg. Rienk sliep van 00:30 tot 04:00 en van 05:00 tot 8:40.
Een keer raden wie er dus weinig geslapen heeft omdat ze dacht dat haar zoon toch wel zo wakker zou worden?
pi_77582217
Haha Vlindur... dat doe je goed!

Ik wil jullie even iets voorleggen. Zoals jullie weten heb ik een eigenwijze baby fijnproever die niets van de fles wil weten. Omdat ik inmiddels begin te geloven dat ze gewoon nooit uit de fles zal gaan drinken en ze bijna vier maanden is overweeg ik om over een paar weken met vast voedsel te beginnen. Eigenlijk wilde ik wachten tot zes maanden (en aan de Rapley, maar dat kan tegen die tijd alsnog natuurlijk), maar het zou haar dagen op het kdv wat makkelijker maken als ze overdag wat kan 'eten'. Al is het maar een beetje. Maar ik vind vier maanden aan de andere kant best vroeg. Ik vind dit een moeilijke keuze! Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
pi_77582295
Met 4 maanden 'mag' het en tja, jij weet het het beste, kunnen we allemaal wel een mening hebben, maar jij voelt het het beste aan wat je dochter nodig heeft.

En ja, ik zou het misschien idd ook wel proberen. Kun je dr niet gewoon uit een beker laten drinken? Dat schijnen ze toch te kunnen? Net als cupfeeden dus
pi_77582382
Haha ja ik hoor het allemaal maar gewoon te voelen en te weten, maar dat is nu dus even niet zo

Uit een bekertje drinken gaat voor geen meter, maar we proberen het wel. Net zoals we al oefenen met een lepeltje. Die twee dingen gaan wel beter dan de fles.
pi_77582855
Ik zou het niet doen Sorbo, ze raden niet voor niks aan te wachten tot 6 maanden. Ik ben met Meike toen ook eerder begonnen, maar toen kon je ook echt merken dat haar darmpjes dat nog niet aankonden.
Kan me voorstellen wat je beweegreden is, maar die fles dat komt echt wel hoor. Blijven proberen, ze zal echt niet tot haar 16e uit je borst blijven drinken.

Vlindur, succes bij het CB, niet zenuwachtig zijn joh, ik vond het altijd alleen maar leuk eigenlijk. Even weer weten hoeveel Rienk is gegroeid enzo.
En glad...reken dr maar op! Ik ben vanmorgen door een aardige meneer weggedrukt bij het stoplicht omdat mijn auto geen grip kreeg op die ijsbaan.

Vanmiddag naar de kinderarts, ik zie er tegenop. Maar je zult zien dat ik straks opgelucht ben, wat de uitslag ook is. Misschien houden ze hem daar. misschien zijn er poliklinisch wat onderzoeken mogelijk.
Als ze maar eens verder kijken nu, en niet meer op de gok iets proberen. Ik wil nu weten wat er aan de hand is. Ik ben alleen zo bang dat als we hem in het zkh laten dat hij daar de hele dag en nacht huilt, en ze hem niet troosten. Is er iemand die ervaring heeft op dat gebied? Want die gedachte laat me niet los, en zo wil ik mijn vriendje daar niet achter laten.
pi_77583010
Karin, ik ga heel hard voor jullie duimen vanmiddag!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77583154
Ja dat denk ik ook Karin, dat ze last van haar darmpjes gaat krijgen. En moedermelk met rijstebloem krijgt ze al op het kdv, op aanraden van het CB. Als ze daar meer handigheid in krijgt moet dat ook wel voldoende zijn. Toch? Het blijft gewoon aan me knagen dat ze overdag honger heeft terwijl ik op mijn werk mijn boterhammetjes op smikkel. Vandaar dat ik die dingen overweeg.

Maar die fles, dat zie ik echt niet meer gebeuren. Er zit gewoon geen enkele vooruitgang in. Ik heb gewoon een eigenwijs monstertje geschapen.
  woensdag 3 februari 2010 @ 10:46:46 #147
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77583210
heel veel succes bij de kinderarts Karin. Ik hoop dat ze de oorzaak vinden waarom je kleintje ziek is. In elk geval zal ik ook meeduimen.

@Vlindur: succes bij CB. Eerste afspraak is niet vervelend hoor. Alleen wegen, meten en lichamelijk onderzoek en wat vragen beantwoorden. Ben benieuwd hoeveel Rienk al gegroeid is!

@Sorboo; ik heb er ook totaal geen verstand van; vast voedsel enzo. Maar ik hoop eigenlijk nog steeds voor je dat je meisje uiteindelijk uit de fles gaat drinken. Je had al verschillende flessen geprobeerd toch?

Ik ben doodmoe door van8. Hoop vanmiddag nog even een dutje te doen. Ik laat vriendlief nu mooi slapen; dan kan ik dan mooi een poging gaan doen.
pi_77583360
Ja ik heb echt heel veel flessen en spenen en ook methoden geprobeerd... maar ik denk dat ze het hele flesgebeuren overslaat en meteen uit een beker oid gaat drinken. Eerder dan uit de fles.

Hopelijk kun je vanmiddag nog even wat slaap pakken BJ!
pi_77583949
Oh lieve Lars, kereltje wat een ellende zeg. Hopelijk kan de kinderarts vanmiddag al iets vinden Karin. Hoop met je mee dat hij niet in het zkh hoeft te blijven, maar als het toch zo is is daar vast een goede reden voor om hem beter te maken. En laten huilen doen ze vast niet, er zijn daar prima verpleegkundige en die passen heel goed op jouw kleine vent.

BJ, wat een nacht joh... hoop dat je vandaag nog wat slaap kan inhalen hoor. Is wel killing dat je zo weinig slaap krijgt dan.

Vlindur, succes bij het CB en wat BJ ook al zei, het stelt niet heel veel voor zo'n eerste keer.

Sorbootje, ik kan je ook niet echt raad geven, geen idee of vast voedsel met 4 maanden al een goed idee is. Maar wellicht ziet Isabeau binnenkort toch het licht of de fles...

Nijna met grote Iris! Tot over een maand of 5 in het volgende topic!

Hier weinig te melden weer... vannacht maar 1 keer eruit gehoeven voor Minke, werd wel meteen beloond met een ongelofelijke poepluier (de lucht kwam me op de gang ongeveer al tegemoet) maar verder heeft ze lekker lief liggen slapen. Wel weer een beetje aan het spugen, maar niet zo dramatisch als een paar weken geleden en ze lijkt er ook geen last van te hebben, dus alleen vervelend dat we nu wat sneller van kleertjes moeten verwisselen.
pi_77584076
Karin, mocht Lars in het ziekenhuis moeten blijven dan kun jij toch bij hem blijven? Of kan dat om thuisredenen niet? Hoe dan ook; succes en sterkte. Ik kan me zeer goed voorstellen dat je nu echt wilt weten wat er aan de hand is (en dat hij snel weer de oude is)
pi_77584256
Hier zijn de nachten ook weer wat minder de laatste week.

Leah drinkt rond 22.30/23.00 en dan weer tegen 2.30. Dat gaat dus goed.
Maar na die voeding van 2.30 gaat het mis. De voeding zelf verloopt onrustig, veel kreunen, mishappen, krabben naar mijn borsten. Wakker zijn, dommelen, weer drinken, aan mijn tepels trekken met haar kaakjes. Krampjes...
Dat soort dingen.

Dit gaat gewoon zo door tot de wekker gaat om 6.30 en ik op moet staan voor de jongens dus een nachtrust heb ik eigenlijk niet meer. Na 6.30 en de rest van de ochtend slaapt ze dan wel weer goed.

Wonder boven wonder voel ik me verder prima trouwens en ik ben niet extreem moe ofzo terwijl ik overdag ook totaal niet meer aan slapen of rusten toekom.

Nou ja, des te beter dan maar
pi_77586042
Zo. We zijn goedgekeurd!

Gewicht: 4875
Lentge: 56.5
Hoofdomtrek: 38.2

Alles was netjes binnen de lijntjes en zolang Rienk goed groeit en verder niet lijdt onder het spugen is het gewoon een kwestie van veel wassen.

Verder geen nieuws of zorgzaamheden

Hij heeft geen prikjes gehad, die waren op. Nu mag ik maandag even binnenkomen vallen en dan krijgt hij ze dan. En 8 maart weer een nieuwe afspraak.

Karin, heeeel veel succes straks!
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:32:13 #153
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77586430
@Lily, klinkt heel erg als Elyas, die doet ook zo. Niet altijd, maar wel vaak, met dezelfde tijden ook. Ik heb gemerkt dat als ik even de tijd neem om hem te laten boeren dat het wel beter gaat, maar ik krijg er heel vaak 's nachts niet goed een boer uit, die komt dan in etappes en ik ben te duf om hem lang goed vast te houden.

@vlindur, fijn dat ze zich geen zorgen maken om het spugen en dat hij wel goed groeit.

@Karin, heel veel sterkte, wat zielig allemaal voor Lars zo (en ook voor jou)
pi_77588477
Oh ja, boeren... dat schiet er inderdaad vaak bij in 's nachts!

Maar ze drinkt ook wel slecht dan hoor. Ze wil het dus wel want huilen maar neemt er heerlijk de tijd voor zeg maar, waardoor ik en zij ook in slaap vallen enzo...heel gedoe...
pi_77588556
fijn Vlindur
  woensdag 3 februari 2010 @ 13:51:35 #156
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77589686
jeuj Vlindur; wat fijn dat Rienk het ook zo goed doet! en een tip voor de prikjes: haal vast paracetamol zetpilletjes (60 mg) in huis... die kan je vast wel gebruiken....

@Lily; zo dat klinkt echt al enorm heftige gebroken nachten... wat knap dat je je ondanks dat nog goed staande kan houden.

Ik ga zo een poging doen tot nog wat slaap. Ben ook helemaal kapot.
  woensdag 3 februari 2010 @ 14:00:00 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77589998
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 13:51 schreef Beessie-Jen het volgende:
jeuj Vlindur; wat fijn dat Rienk het ook zo goed doet! en een tip voor de prikjes: haal vast paracetamol zetpilletjes (60 mg) in huis... die kan je vast wel gebruiken....
Tip 2: gebruik ze pas als ze echt nodig zijn.
Zowel Sasha als Oscar (en vele andere kindjes) hebben nooit koorts oid gehad na de prikjes dus preventief geven is echt niet nodig. Als het wel nodig is helpen ze snel genoeg.
pi_77590007
Och Karin wat ontzettend naar dat je niet weet waarom je ventje het zo moeilijk heeft nu Maar als ze hem in het ziekenhuis houden mag je dan niet bij hem blijven?

BE wat fijn dat Oscar's hoofdje opgemeten kon worden met computerapparatuur zodat hij geen gips op zijn hoofdje hoefde. Zo te zien vond hij het ook best wel ok allemaal wat er gebeurde. Hopelijk is dat ook zo als hij de helm op moet!

Voor Rienk!!
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil niet ontkennen dat er agressieve en minder agressieve medicijnen zijn, maar zuiver homeopathische middelen hebben geen werkzaam bestanddeel.
Hè! Je verpest het placebo effect

Hier is het ook altijd heel moeilijk om er 's nachts een boertje uit te krijgen. Dan leg ik hem maar gewoon neer en als er echt iets dwars zit merk ik het wel

Niels is alweer helemaal fit maar zijn papa en mama nog niet We hangen gezellig samen op de bank en kijken Lost ( steeds als je denkt dat het niet vager kan worden wordt het nog vager) Mijn productie is echt enorm gedaald door de koorts (?) dus Niels is ook flink aan het regelen sinds gisteren, maar gelukkig neemt de productie alweer toe.
Het was maandag wel verwarrend voor Niels hoor. We deden zo gek, lagen alleen maar in bed en wilden niet echt spelen. Hij snapte er niets van en was helemaal uit zijn ritme. Op dinsdagochtend was hij daarom al om 5.30 uur klaarwakker en klaar om te spelen
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  woensdag 3 februari 2010 @ 14:09:22 #159
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77590353
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 14:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Zowel Sasha als Oscar (en vele andere kindjes) hebben nooit koorts oid gehad na de prikjes dus preventief geven is echt niet nodig. Als het wel nodig is helpen ze snel genoeg.
idd
en tip 3: koop geen paracetamol 120 mg zetpillen om te halveren; want het schijnt dat je nooit zeker weet of je kindje dan daadwerkelijk 60 mg krijgt in die helft. (aangezien het werkzame medicijn wordt opgelost in die zetpil en er nooit gegarandeerd op elke plek evenveel zit.).
pi_77590979
Bedankt voor de tips!
Het CB had het al verteld ook

Kusje voor Niels

Rienk boert ook amper trouwens. En Leah moeilijke nachten? He bah, hoop dat het snel weer beter gaat!
pi_77595099
Te vroeg gejuigd, Niels moest weer spugen, wilde bijna niet drinken, heeft verhoging en hoest een beetje. Gelukkig wilde hij wel slapen Knapt hij vast wel van op.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  woensdag 3 februari 2010 @ 17:07:58 #162
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77597307
aaah Niels; veel beterschap ermee...

en Evie wil niet meer van mij af... zelfs in de wipstoel is het raak. Zodra ze zich vandaag alleen moet vermaken is het huilen... klinkt dat als een sprongetje???
pi_77597572
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:07 schreef Beessie-Jen het volgende:
aaah Niels; veel beterschap ermee...

en Evie wil niet meer van mij af... zelfs in de wipstoel is het raak. Zodra ze zich vandaag alleen moet vermaken is het huilen... klinkt dat als een sprongetje???
5 weken (na uitgerekende datum)
Sprong van Sensaties
Dit sprongetje...

Is anders dan de negen volgende. Je merkt als moeder wel dat je baby Hangerig, Humeurig en Huilerig is, maar de veranderingen die je baby ondergaat zijn moeilijk voor ons te zien. Dit komt doordat de veranderingen ín zijn lijfje plaatsvinden. In het hoofdstuk van Oei, ik groei! over deze sprong lees je alles over die interne veranderingen. Toch blijft het moeilijk om je als volwassene een beeld te vormen bij de belevingswereld van je vijf weken oude uk. Wel zul je versteld staan van de enorme veranderingen die je gaat zien. Je merkt na het nemen van deze sprong dat hij opeens ‘anders’ is. ‘Groter’, ‘minder kwetsbaar’, ‘temperamentvoller’ en... nog steeds even lief.

--

Het eerste sprongetje: groeien en een traan

Alles wijst erop dat je baby rondom deze sprong een snelle rijping meemaakt van stofwisseling, ingewanden en zintuigen. Hij is duidelijk meer ge��nteresseerd in de wereld om zich heen en kan nu ook voorbij de afstand van 20 tot 30 centimeter iets beter zien. Als moeder merk je dat je baby opeens meer reageert op jou en anderen. Je baby kan voor het eerst of veel vaker dan voorheen een traan produceren.

Grote bla, maar ja, het zal wel een 'sprongetje' zijn ja, Succes er mee! Rienk had het een poosje terug al.
  woensdag 3 februari 2010 @ 17:25:13 #164
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77597988
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:15 schreef Vlindur het volgende:

[..]

5 weken (na uitgerekende datum)
Sprong van Sensaties
Dit sprongetje...

Is anders dan de negen volgende. Je merkt als moeder wel dat je baby Hangerig, Humeurig en Huilerig is, maar de veranderingen die je baby ondergaat zijn moeilijk voor ons te zien. Dit komt doordat de veranderingen ín zijn lijfje plaatsvinden. In het hoofdstuk van Oei, ik groei! over deze sprong lees je alles over die interne veranderingen. Toch blijft het moeilijk om je als volwassene een beeld te vormen bij de belevingswereld van je vijf weken oude uk. Wel zul je versteld staan van de enorme veranderingen die je gaat zien. Je merkt na het nemen van deze sprong dat hij opeens ‘anders’ is. ‘Groter’, ‘minder kwetsbaar’, ‘temperamentvoller’ en... nog steeds even lief.

--

Het eerste sprongetje: groeien en een traan

Alles wijst erop dat je baby rondom deze sprong een snelle rijping meemaakt van stofwisseling, ingewanden en zintuigen. Hij is duidelijk meer ge��nteresseerd in de wereld om zich heen en kan nu ook voorbij de afstand van 20 tot 30 centimeter iets beter zien. Als moeder merk je dat je baby opeens meer reageert op jou en anderen. Je baby kan voor het eerst of veel vaker dan voorheen een traan produceren.

Grote bla, maar ja, het zal wel een 'sprongetje' zijn ja, Succes er mee! Rienk had het een poosje terug al.
bedankt Vlindur.. ik heb oei ik groei ook en ik herken wel veel erin...

en Evie is natuurlijk bijna 4 weken te vroeg geboren; dus die sprongetjes komen iets later...
pi_77598383
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:25 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

bedankt Vlindur.. ik heb oei ik groei ook en ik herken wel veel erin...

en Evie is natuurlijk bijna 4 weken te vroeg geboren; dus die sprongetjes komen iets later...
Ik heb het er ook vandaan. Rienk is 2 weken te vroeg, maar deze hadden we al gehad. Hij was de dag daarna ineens veel helderder en ging ons aankijken en lachen
  woensdag 3 februari 2010 @ 17:40:58 #166
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77598562
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:35 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik heb het er ook vandaan. Rienk is 2 weken te vroeg, maar deze hadden we al gehad. Hij was de dag daarna ineens veel helderder en ging ons aankijken en lachen
dat aankijken en volgen doet Evie al weken; maar echt lachen is nog spaarzaam; dus misschien dat ze dat nu wel ontwikkeld...
en volgens mij is ze half in slaap aan het vallen in de wipstoel... dat zou dan het eerste zelfstandige slaapmoment van vandaag zijn...
hoelang hebben de sprongetjes bij jullie geduurd??
pi_77598755
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:40 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

dat aankijken en volgen doet Evie al weken; maar echt lachen is nog spaarzaam; dus misschien dat ze dat nu wel ontwikkeld...
en volgens mij is ze half in slaap aan het vallen in de wipstoel... dat zou dan het eerste zelfstandige slaapmoment van vandaag zijn...
hoelang hebben de sprongetjes bij jullie geduurd??
1 volle dag volgens mij, ik wist toen niet dat het een sprongetje was, bedacht ik me dagen later pas. Misschien ook wel 2 dagen Sorry, geen idee eigenlijk..
pi_77598795
Ik vraag me af hoe het met Lars is gegaan vandaag. Ik hoop zo dat er een oplossing is gevonden of dat ze er nu goed mee bezig zijn.
Moet de hele middag al aan ze denken..
pi_77598864
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:47 schreef Vlindur het volgende:
Ik vraag me af hoe het met Lars is gegaan vandaag. Ik hoop zo dat er een oplossing is gevonden of dat ze er nu goed mee bezig zijn.
Moet de hele middag al aan ze denken..
Ik zit er ook aan te denken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 3 februari 2010 @ 18:36:46 #170
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77600405
Vanmiddag had ik een nacontrole bij de VK in het ziekenhuis, beetje standaard verhaaltje. Wel apart om te horen was dat die plotseling extreem hoge koorts die ik kreeg in de kraamweek was veroorzaakt door kraamvrouwenkoorts. Dat is in de meeste gevallen dodelijk, tenzij op tijd ingegrepen en achteraf bezien was ik al vrij ver heen (hoge koorts, stijf, erge dorst, snelle pols), en ik maar denken dat die ABkuur overdreven was... niet dus, het heeft mijn leven gered echt raar om te horen zo achteraf, en ben blij dat ik het destijds niet wist hoe erg het was...

En inderdaad... hoop dat het met Lars allemaal goed is
pi_77601837
Nog geen nieuws van Karin & Lars? Och jee....ik hoop zo dat ze iets vinden en dat ze het kunnen oplossen...
pi_77602904
Tan, tjemig, ik heb helemaal niet meegekregen dat je zo ziek bent geweest na de bevalling.Dat lijkt me ook schrikken, al is het dan achteraf. Fijn dat je toen mensen om je heen had die het serieus namen!
pi_77602931
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 14:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Goede tip! Ik merk dat veel mensen om me heen er bij voorbaat al een zetpil in doen, ik snap dat niet

Sorbootje, ik zou proberen te blijven oefenen met die beker. (een gewone of een tuit) Dat is sowieso flink oefenen voor ze dat echt door hebben! En rijstebloem, maar dat was al genoemd geloof ik.

Karin, ik hoop dat Lars niet hoeft te blijven en ze wel een oorzaak hebben kunnen vinden!
pi_77603007
Sprongetjes varieerden hier bij Linde van een dag tot een kleine week. De ene keer was ze er sneller doorheen dan de andere keer, maar je weet natuurlijk nooit of er bij zo'n langer sprongetje ook een virusje ofzo meespeelde

Tan dat is schrikken zeg, ook als je het pas achteraf hoort. Kan me voorstellen dat het nog wel even in je gedachten blijft ronddwalen.

En Karin waar blijf je nou? Het zal allemaal toch wel goed gegaan zijn met kleine Lars?
pi_77603515
Die tip met de paracetamol is wel goed ja. Je merkt het gauw genoeg als ze het wel nodig hebben. Driekus dus. Die moet je dus wel echt meteen een pilletje geven, op bed leggen en dan voor de nacht en de ochtend erop ook eentje geven. Doe je het niet, krijgt ie echt goed koorts en daar wordt ie niet vrolijk van. Schijn ik vroeger zelf ook gehad te hebben. Bij de volgende prik krijgt ie dus zijn pilletje al een half uur voor de prik op aanraden van de cb-arts.

Karin? Waar zit je? Toch niet in het ziekenhuis nog he...
pi_77603609
Ik ben ook wel heel benieuwd hoe het met Lars gegaan is vanmiddag, zouden ze dan toch moeten blijven?

Jeetje Tan ik wist helemaal niet dat je zo ziek geweest was, wat heftig zeg Inderdaad maar goed dat je dat op dat moment niet doorhad.

Ik heb sinds de koorts van maandag weer last van mijn bekken en schaambeen, zal we een zwakke plek geworden zijn
pi_77604007
Lars en mama, hoe is het gegaan...?

Tan heftig
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:47:10 #178
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77605948
Tan, idd maar goed dat je dat op dat moment niet wist, wat heftig

Voor alle zieke kindjes
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_77607130
o gossie, iedereen op onstuur hier....we zijn er hoor, compleet en al!

De kinderarts wist heel goed te verklaren waarom Lars nu ineens weer zo vreselijk verdrietig was.
Bijwerking van de antibiotica. Dat spul werkt erg op de darmen, en laat dat nou net Lars' gevoelige plek zijn.
Hij heeft de afgelopen dagen erg veel buikpijn gehad, het zieltje.
We mochten meteen stoppen met de antibiotica, en dan zou alles goed moeten komen.
De AB hadden we lang genoeg gebruikt (5 dagen) De huisarts zei dat we de kuur moesten afmaken (dan waren we nu op de helft) maar dit was voldoende volgens de kinderarts.
Lars was natuurlijk ook weer zijn vrolijke zelfje, lachen naar de arts, en omrollen op commando. Uitslover.
Ook weer goed gegroeid. (6700 gram en 66 cm)

Ik vind het zielig dat hij zo'n last heeft gehad de afgelopen dagen, maar ik ben wel blij te weten wat het nou geweest is, en dat het nu echt snel beter moet gaan. We hebben de AB meteen maar de deur uit gemikt, en vanavond hadden we al geen krijsende Lars meer, dus dat schept hoop.
Ik ging echt met knikkende knietjes het ziekenhuis in, maar gelukkig viel het mee.
Ik moest wel leren om Lars vaker uit handen te geven. Toe te geven aan vermoeidheid als de mogelijkheid er is, en dus ook vaker terugvallen op de opa's en oma's om zelf bij te kunnen tanken.

Oei Tan, dat was even schrikken dus achteraf!
En Twinkly nog niet helemaal de oude....beterschap nog daar!
BJ ook weer bijgetankt?
En Rienk goedgekeurd! Mooi! En de prikjes op? dat heb ik nog nooit gehoord!
Maar fijn dat alles goed met hem was. (heb je het pakje ontvangen inmiddels?)
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:14:11 #180
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77607184
Gelukkig is met Lars alles goed Karin een dikke kus voor jullie
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_77607337
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:36 schreef Tan het volgende:
Vanmiddag had ik een nacontrole bij de VK in het ziekenhuis, beetje standaard verhaaltje. Wel apart om te horen was dat die plotseling extreem hoge koorts die ik kreeg in de kraamweek was veroorzaakt door kraamvrouwenkoorts. Dat is in de meeste gevallen dodelijk, tenzij op tijd ingegrepen en achteraf bezien was ik al vrij ver heen (hoge koorts, stijf, erge dorst, snelle pols), en ik maar denken dat die ABkuur overdreven was... niet dus, het heeft mijn leven gered echt raar om te horen zo achteraf, en ben blij dat ik het destijds niet wist hoe erg het was...
Wow, wat heftig! Ook ik kan me niet herinneren dat je daar al iets over verteld had. Ik had er ook nog nooit van gehoord, kraamvrouwenkoorts.

Ik heb achteraf een beetje hetzelfde gevoel gehad als jij. Ik ben net na de bevalling veel bloed verloren. Ik begon buiten bewustzijn te raken en was daar volkomen rustig onder terwijl ik de paniek om me heen hoorde. Mijn lief was op dat moment net even weg met Ivan naar de kinderarts. Pas achteraf heb ik beseft dat dat een potentieel gevaarlijke situatie was. Hevig bloedverlies schijnt doodsoorzaak nummer 1 te zijn bij een bevalling. Het is maar goed dat je zulke dingen op dat moment niet weet. Stel je eens voor dat... brrr.

Ik duim ook voor Lars. Die arme knul mag zich nu wel eens echt goed gaan voelen. En dat geldt ook voor z'n moeder. Bah, wat lijkt me dat zwaar allemaal.
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:17:57 #182
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77607351
oo wat fijn dat het met Lars allemaal goed gaat! hoop dat het nu beter gaat nu de AB gestopt is...

Ik ben nog steeds moe Karin: maar Evie is vandaag ook erg onrustig. Ze is nu ook aan het mopperen, maar huilt niet echt door. Steeds eventjes en dan weer stoppen, niet krijsen ofzo...Dus dan vind ik het moeilijk; even laten mopperen tot ze uiteindelijk wel in slaap valt in dr wiegje of haar troosten.
Ik heb voor het eerste gekozen nu net; en volgens mij valt ze in slaap.
*duimen jullie ff voor me?*
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:19:44 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77607421
Tjee Tan, wat een schrik!

Karin, wat fijn dat het goed is het met Lars!
Ik voel inmiddels een beetje met je mee. Oscar heeft al sinds maandag vrij stevige koorts, tussen 38,7 en 39,5 en hoewel hij verder niet ziek of echt mopperig is vind ik het toch wel heel naar hoor.
Er is voornamelijk heel, heel veel snot en als soms verslikt hij zich daarin en hij liep al een paar keer helemaal rood aan dat hij er even niet meer uit leek te komen. Moest kloppen om hem weer aan het ademen te krijgen.
pi_77607558
Oh, ik ben door de actualiteit ingehaald! Dat is onder vervelende omstandigheden goed nieuws, Karin! Ik duim voor je dat Lars vroljk en pijnvrij blijft. En inderdaad, het is goed om te leren hulp te accepteren. Daar heeft Lars natuurlijk ook het meest aan, een moeder die zich uitgerust en goed voelt.
pi_77607629
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:19 schreef Brighteyes het volgende:
Tjee Tan, wat een schrik!

Karin, wat fijn dat het goed is het met Lars!
Ik voel inmiddels een beetje met je mee. Oscar heeft al sinds maandag vrij stevige koorts, tussen 38,7 en 39,5 en hoewel hij verder niet ziek of echt mopperig is vind ik het toch wel heel naar hoor.
Er is voornamelijk heel, heel veel snot en als soms verslikt hij zich daarin en hij liep al een paar keer helemaal rood aan dat hij er even niet meer uit leek te komen. Moest kloppen om hem weer aan het ademen te krijgen.
Dat meen je niet! Wat ontzettend eng. Kun je zelf dan wel met een gerust hart slapen 's nachts?
pi_77607812
Jeutje Tan, dat is ff schrikken zeg!!

Karin, fijn dat het niks ernstigs is! Ik hoop dat Lars snel weer de vrolijke zelve is!

Jeutje BE,das best wel eng!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77607831
Dank jullie allemaal, ik ben zelf zo opgelucht te weten waar die hysterische buien vandaan komen, wat de oorzaak ervan is. Dat maakt me al een stuk opgeluchter! En dan vooral het gedeelte dat het weer over gaat, gauw ook!
En hulp accepteren vind ik gewoon moeilijk, ik denk altijd dat ik de enige ben die goed voor Lars kan zorgen. Dat mijn manier de enige goeie is enzo. Wat natuurlijk helemaal niet zo is.
En daarom, vrijdag logeert Meike bij de ene opa en oma, en Lars bij de andere.
Kunnen we zelfs uitslapen tot we er hoofdpijn van krijgen haha

Ieks BE, naar he, die hoge koorts. Zetpilletje erin dan maar? Als de koorts erg hoog is doe ik dat wel.
En eng joh, dat hij bijna in dat slijm stikt... wel fijn iig dat hij er zelf nog niet zo'n punt van maakt.
Maar ik snap jouw bezorgdheid heel goed ja. (hoewel de huisarts de hoogte van de koorts niet zo interessant vond trouwens, hij vond alertheid belangrijker en ik moest er toen op letten dat hij niet kortademig werd, misschien ook puntjes voor jou om in de gaten te houden)
pi_77607907
Karin wat fijn dat er een oorzaak gevonden is en wat fijn dat de oplossing zo simpel is! En Lars vaker uit handen geven... tsja het is misschien heel moeilijk, maar het is voor Lars ook veel fijner om een uitgeruste mama te hebben. En ook heel belangrijk om jezelf niet te vergeten! Ah kijk dat logeren is een heel goed plan! Kindjes zijn geweldig maar je kunt er soms nog meer van genieten als je ze even flink hebt gemist

Be kan je dan inderdaad wel rustig gaan slapen? Heb je niet de hele tijd de neiging om naast hem te blijven zitten?
pi_77610061
Tan wat eng joh... Achteraf is het misschien minder schrikken, maar wat enorm heftig! Gelukkig ben je er weer goed bovenop (aan het komen)...

Lars jochie toch! Wat fijn dat de ka wel wist wat er aan de hand was en dat je nu een antwoord hebt Karin. Zaterdag lekker samen uit- en bijslapen! Heerlijk joh, geniet er maar even van!

Be, dat klinkt ook niet lekker met Oscar... Sterkte en beterschap!
pi_77610571
Jemig Tan k had ook niet meegekregen dat je zo ziek bent geweest, wat eng! En hoewel iedereen wel weet dat het weinig zin heeft om te zitten "wat als..."-en, kan ik me goed voorstellen dat de rillingen over je rug lopen als je er over nadenkt...

Oh Karin wat een opluchting! Wat ontzettend fijn!

BE wat klink je er kalm onder, volgens mij zou ik helemaal geflipt zijn als m'n kind niet gewoon ademde.. brrrr. Beterschap voor je jochie
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:36:41 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77611023
NOu ehm... ik vloog de keuken wel uit hoor Innepin.
En gisteren toen het gebeurde stond F. op de overloop en die heb ik er meteen heen gestuurd.
Zelfs Sasha had daarstraks door dat er iets niet goed ging want die keek heel geschrokken.

Ik twijfel over hem bij mij op bed leggen maar ik kan totaal niet tegen gesnotter en gedoe als ik wil slapen, doe oordoppen in als F. verkouden is, dus dat zou met Oscar naast me geen succes zijn.
Ik hoor hem af en toe door de babyfoon reutelen dus ik weet dat het nog goed gaat boven.

Karin, dat hou ik idd ook goed in de gaten, maar hij speelt nog net zo vrolijk als altijd, had dikke pret in bad daarstraks dus dat zit nog wel goed. Heb puffer hier staan, maar vooralsnog doe ik dat niet. (Ha heeft gezegd dat ik hem mag gebruiken als ik denk dat hij benauwd is, maar dat ik dan wel meteen weer even langs moet komen om te luisteren.)
Heb vandaag geen paracetamol gedaan overdag in het kader van 'koorts heeft een functie' maar zo voor de nacht vond ik het voor hem toch wel prettig. Ben alleen dom geweest. Had er om 5 uur eentje willen geven en dan nu om 11 uur weer een, maar dat vergat ik dus. Nu is hij ergens om een uur of 2 uitgewerkt en dat vind ik altijd een beetje engig omdat die koorts kan gaan pieken. Nou ja goed, ik hou het allemaal wel in de gaten vannacht. Hij wordt meestal toch nog wel een keer wakker.

Oh, en ik heb luuf gehaald en gebruikt, wist nooit zo goed wat ik ervan moest vinden, Swets heeft er ooit eens iets over gezegd, over de kamfer die erin zit en dat dat niet goed is voor kindjes, maar ik lees en hoor er toch wel positieve dingen over en wilde het voor hem gewoon wat verlichten.
Ik heb stomme uien van de Lidl en die zijn niet zo heel sterk. Morgen even andere halen...

Damn wat een lange post voor iets dat ook met een 'Ja nou, ik vond het ook best eng hoor!' had gekund.
pi_77611712
Ik heb ook weleens opgelucht ademgehaald toen de babyfoon ineens aansloeg de laatste weken
En ook midden in de nacht op de drempel staan luisteren of ie het nog deed

Succes vannacht!
  woensdag 3 februari 2010 @ 23:06:46 #193
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_77612491
oo BE; wat sneu dat Oscar al de hele week zo koortsig is... ik hoop dat jullie de nacht een beetje rustig doorkomen. En ik kan me voorstellen dat je het best eng vind allemaal....

En jeetje Tan; wat heftig!
  donderdag 4 februari 2010 @ 05:58:14 #194
95408 Incantrix
pi_77618946
Tan, jeumig, kraamvrouwenkoorts, wat eng om dat achteraf te horen! Ik ken iemand die dat ook heeft gehad, ik wist niet dat jij ook zo ziek was joh

Claudia, ook jij zo'n eng verhaal! Blij dat jij er ook nog bij bent!

Lieve kleine Lars, ik ben blij dat je nog lekker thuis bent en dat je van je arts mocht stoppen met de AB die je had, zo veel pijn in je buik is gemeen hè? Lieve Karin, ben trots op je dat je nu een bijslaapweekend gepland hebt! Good for you! Ik hoop dat het genieten geblazen zal zijn, die rust is welverdiend

BJ met een springerige Evie Hoop dat ze vandaag weer haar sweet old self zal zijn

Vlindur, vervelend dat de prikjes op waren, ik vond het echt supervervelend om met Stef nog eens terug te moeten voor een halve gehoortest en dan hoeft je koter z'n bakkie nog niet eens uit Wel superfijn dat je meneertje het zo goed doet hoor, dat is dan wel alvast fijn om te horen he?

BE, ieks, dat lijkt me ZO eng gewoon, brrr.. Hoop dat jullie op dit moment de nacht hardstikke goed door aan het komen zijn en dat Oscar strakjes weer a-ok zal zijn of op z'n minst van de hoge koorts af...

Stef was vroeg voor zijn voeding nu en vandeweek heeft hij zelfs een keer om een heuse nachtvoeding gevraagd, dan kom je er pas achter hoe verwend je bent zeg! Maar wat is hij toch een vrolijk lieverdje, gisteren waren mijn schoonouders er en mijn schoonzus kwam ook nog even langswaaien en boy, wat heeft hij zitten lachen en wiebelen Ook al zo lief: hij lacht sinds eergisteren met geluid Het is nog niet echt láchen maar meer een soort van ge-huuuuuuuuuh, maar écht, hoe schattig wil je het hebben? En nog zoiets: als je je hand aan hem laat zien en deze beweegt (bijv. open en dicht doet) dan doet hij het na.. Supercool!
3!
  donderdag 4 februari 2010 @ 06:05:40 #195
95408 Incantrix
pi_77618948
Owja, en nog even snel een welkoms- voor Keshet alvast
3!
pi_77619624
goedemorgen!

jeuj voor Trix en Stef.... wat fijn dat het zo goed met hem gaat en dat lachen lijkt me zoooo leuk als Evie dat ook gaat doen

Wij hebben een veeeeeel betere nacht gehad. Evie ging gelukkig gewoon slapen in haar eigen wiegje (terwijl ze gisteren dus tot 3 uur snachts steeds weer ging huilen als we haar daar in legden). En heeft zich rond 5 uur gemeld voor de voeding.
Ik ga vandaag eens lekker de deur uit. Even naar mijn zus. En even een keer zonder Evie. Kan vriendlief mooi ook oefenen met het echt alleen zijn met Evie; en kan ik even lekker ontspannen de deur uit. (en ook oefenen zonder Evie haha).
  donderdag 4 februari 2010 @ 08:43:56 #197
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77619732
Karin wat fijn dar je er weer bent en dat de dokter een duidelijke evrklaring had.

BE, wat scrhikken, ook al is hij vrolijk... wat een gedoe zeg al die zieke kindjes zo

@Diegenen die niet wisten dat ik ziek was in de kraamweek, heb er hier niet over geschreven. Wel op mijn log destijds. Dat ik het hier niet genoemd heb, was omdat ik ook niet echt ziek was. Ik had wel heel hoge koorts, en was stijvig en wat spier- en gewirchtspijn, maar dacht dat dit weer door die koorts kwam. Dorst had ik ook, maar dacht ook dat het door de koorts kwam en door het geven van BV. Verder voelde ik me niet ziek (ja moe, maar wie is dat niet een week na de bevalling), zelf dacht ik dat die koorts van de stuwing kwam of zo, zocht er niets achter, vond het wel vreemd dat het zó hoog was. Gelukkig waren de artsen wat allerter dan ik Maar goed dat ik niet thuis ben bevallen, ik had zelf niks ondernomen denk ik.. beetje koorts zonder me verder echt ziek te voelen, gaat wel weer over of zo... niet dus zonder ABkuur. De arts had me zelfs een extra lange gegeven voor de zekerheid, vond ik ook al zo'n onzin toen Achteraf allemaal maar goed ook.
pi_77619739
Karin, wat fijn dat er een verklaring is! En geniet van het uitslapen dit weekend! Of gewoon even lekker tijd voor jezelf!

BE, hoe is jullie nacht gegaan?

BJ, lekker zo'n betere nacht! Ontspan ze!

Incantrix
pi_77619931
BJ, fijn dat het vannacht zo goed is gegaan... Geniet van je dagje!
BE, hoe is het met Oscar (gegaan)?
Trix, lekker blij ding heb je! Zo leuk om te lezen... Geniet ervan meissie... hoe gaat het met jou zelf, heb je al besloten wat te gaan doen straks? Dikke

Hier ook een prima nacht gehad, Minke had zichzelf gisteravond rond 9 uur na de fles volledig ondergepoept, dus meteen in bad en daarna in bed... ging meesterlijk goed. Wel kwam ze daardoor vannacht en vanochtend wat vroeger dan normaal, maar vooralsnog ligt ze nog lekker even te slapen. Zo maar eens aankleden en dan kijken of ze mee naar beneden wil. Mijn blije draak!
pi_77620014
ff een snelle ego post, zit op mn werk

Vanmorgen toen hij het laatste slokje van zn fles wilde nemen, kwam eens zn hele fles er weer uit in een hele grote straal (recht over mij heen ) Gister heeft hij er ook al 1 fles uit gegooit in zn slaap en de dag er voor ook al. Verder heeft hij zn laatste fles gister avond leeg gedronken zelfs 30 cc meer dan normaal. Hij is voor de rest nog steeds een blij mannetje. Maar het vele spugen zit me niet lekker, wat vinden jullie moet ik hier mee naar de HA? O ja en hij is al weer verkouden
pi_77620040
fijn nieuws Karin

en Tan, kraamvrouwenkoorts...jeetje Ik had er ook nog nooit van gehoord..

Incantrix; wat is het leuk allemaal heh

BE; beterschap voor de zieke Oscar

oh, en BJ, veel plezier vanmiddag
  donderdag 4 februari 2010 @ 09:10:22 #202
95408 Incantrix
pi_77620067
Martine, heeft je ha misschien een telefonisch sreekuur? Dat is heel fijn, kun je even met de arts overleggen zonder er meteen heen te moeten Als hij/zij 'm dan wil zien hoor je het meteen
3!
pi_77620098
Martine, als je je zorgen maakt zou ik in elk geval even bellen... liever een (over-)bezorgde moederkloek waarbij je simpel gerustgesteld kunt worden dan dat je je de hele dag zit op te vreten omdat het je niet lekker zit. En wat Trix zegt, wellicht kun je het met een telefoontje af en hoef je niet meteen langs te komen. in elk geval!
pi_77620163
Ik zou ook gewoon even bellen om te vragen of het zin heeft dat je langskomt, Martine. En zo'n telefonisch spreekuur is natuurljk ideaal.

Wij hebben een wonderlijk kind. Sinds gister heeft Ivan controle over zijn stemgeluid en sindsdien zit hij aanhoudend te praten en te lachen. Hji is nu duidelijk het stadium van kraaien voorbij. Is dit iets wat alle kindjes doen, of praat de een meer dan de ander? Ik heb het gefilmd, dus ik zal straks wel posten wat ik bedoel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')