Reactie van Beertender in het vorige topic:quote:Op maandag 1 februari 2010 15:45 schreef StevenHyde het volgende:
Heb ook een tacx en woon in een appartement. Dus wil zo´n matje kopen. Iemand ervaring ermee of het echt helpt tegen de geluidsoverlast?
Je had een punt te veel.quote:Op maandag 1 februari 2010 10:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Het shirt:
http://www.girotoertochtamsterdam.nl./images/tshirt-giro.gif
lukt niet om het als zichtbaar plaatje te plakken, volg de link dan maar tot iemand het beter kan...
Ik heb een matje van de Perry Sport. Volgens mij werkt dat wel, tot op heden geen klachten gehad in ieder gevalquote:Op maandag 1 februari 2010 15:45 schreef StevenHyde het volgende:
Heb ook een tacx en woon in een appartement. Dus wil zo´n matje kopen. Iemand ervaring ermee of het echt helpt tegen de geluidsoverlast?
Inderdaad, die van de aldi zijn prima. Liep er ook survivals mee (waar je soms door ijskoud water moet) en ze hielden me altijd goed warm.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:34 schreef ultra_ivo het volgende:
Bij dit weer moet je echt thermoondherhemdjes gebruiken. Duur hoeven die niet te zijn, ik heb er meerdere van de Aldi die goed voldoen. Wat je absoluut niet als onderste laag moet dragen is katoen.
Houdt vocht vast. Is binnen no time doorweekt en daar krijg je met deze temperaturen een longontsteking vanquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Waarom geen katoen? Voert dat de warmte te snel af?
Aha, hier zijn we alweer.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Waarom geen katoen? Voert dat de warmte te snel af?
oeps...kan dat alsnog? Of moet een mod dat doen?quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:06 schreef Wombcat het volgende:
Ha, hier zijn we.
Wel onder het wielerfilter stoppen de volgende keer
Moet een mod doen, ik heb het al gevraagd in feedback.quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
oeps...kan dat alsnog? Of moet een mod dat doen?
Die zijn er zeker wel, Ritten als de Elenith en de Brian Chapman memorialquote:Op donderdag 4 februari 2010 14:08 schreef jakkop het volgende:
Ah, deze was ik even kwijt. Ik ga binnenkort eens een kalender opzetten van toertochten die ik ga doen (in de UK) Jammer dat je hier niet echt klassiekers heb die je kan rijden.
Gewoon trainen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:43 schreef jakkop het volgende:
Die vallen qua lengte een beetje buiten mijn bereik
Dat Aldi spul is echt prima! Ik zou niet zonder kunnen in de winter. Ik draag er alleen niets onder, en zeker geen katoen. Voelt te benauwd aan voor mij. Ik heb er meestal een gewoon wielershirt over, met armstukken en daaroverheen een jasje met iets dikkere stof. Als het echt koud ik doe ik nog een extra shirt met lange mouwen aan.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:34 schreef ultra_ivo het volgende:
Bij dit weer moet je echt thermoondherhemdjes gebruiken. Duur hoeven die niet te zijn, ik heb er meerdere van de Aldi die goed voldoen. Wat je absoluut niet als onderste laag moet dragen is katoen.
Van het weekend fietsen dus? Ik moet nog efkes een rondje uitstippelen.quote:
heb ze besteld, maar nog steeds niet binnen...sokken en helmwarmer/muts wel, maar daar hou je de voeten niet warm mee denk ik.quote:
Mja, waren genoeg verschillende versies bij futurumshop en prijzen zaten nagenoeg tussen de 25-30 euro. Dus praktscih weinig verschil. Gewoon degene besteld die op voorraad was.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
heb ze besteld, maar nog steeds niet binnen...sokken en helmwarmer/muts wel, maar daar hou je de voeten niet warm mee denk ik.
Die van mij glimt nu juist absoluut nietquote:
Inderdaad.. maar even een vraagje tussendoor aan de specialisten.quote:
Net voor kerst heb ik een Fortius gekocht en het is véél beter trainen daarmee dan op de 'gewone' Tacx die ik had (ik had er eentje met regelbare magnetische weerstand: de Cycletrack). Daarop had ik moeite om een uur vol te maken. Op de Forius kan ik met gemak twee uur trainen, zonder dat het vervelend wordt.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:43 schreef kawotski het volgende:
[..]
Nu worden de VR trainers steeds beter en goedkoper, persoonlijk denk ik dat zo'n trainer als de Fortius en de Real Life Videos het rijden op een tacx interessant maken en dat ik zo mijn 'tochten' alsnog kan doen als het gezondheidsgewijs tegenzit. Wat is jullie ervaring? Doen of niet doen? Mijn doel is om bijv. fysiek klaar te kunnen zijn voor een Marmotte.
Die van mij ziet er nu helemaal afzichtelijk uit. Vandaag gezien dat de ketting van buiten wat roestig is. Gezien de pekel geen verrassing. Dus nu het weer de komende 1-2 weken aankijken en beslissen of ik 'm snel vervang of wacht totdat de pekel van de weg is.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die van mij glimt nu juist absoluut nietIn deze tijd van het jaar in een peleton rijden, betekent dat je heel wat vuil erop verzameld. Maar ben nu effe te lui om 'm schoon te maken, doe ik morgen wel (fiets staat binnen in de gang, dus niet in een tochtig en vochtig hok).
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:21 schreef Littlecreep het volgende:
De sneeuw is weg geregend, de fiets glimt weer en de spullen liggen klaar.
Morgen dan weer beginnen met een rondje
Dat klinkt allemaal erg goed vooral al die mogelijkheden die je hebt, en ik heb een Garmin dus ik zou dan mijn gefietste routes kunnen nafietsen. Ik zal t spaarvarkentje nog eens lief aankijkenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Net voor kerst heb ik een Fortius gekocht en het is véél beter trainen daarmee dan op de 'gewone' Tacx die ik had (ik had er eentje met regelbare magnetische weerstand: de Cycletrack). Daarop had ik moeite om een uur vol te maken. Op de Forius kan ik met gemak twee uur trainen, zonder dat het vervelend wordt.
En dan werkt RLV nog niet eens op mijn oude laptop.
Grote voordeel van de Fortius is dat je veel meer mogelijkheden hebt. Er zitten al een paar standaard routes bij, je kunt op de Tacx-website meer routes downloaden van andere gebruikers. Je kunt zelf routes samenstellen (dat zijn dan wel routes zonder RLV). Volgens mij kun je als je een Garmin hebt zelfs je buiten gefietste routes inmporteren in de software. En je kunt natuurlijk nog de RLVideos kopen.
De Fortius simuleert het buiten fietsen een stuk beter, omdat het programma de weerstand veranderd en je niet zelf aan de knoppen hoeft te draaien.
Ik ben er erg enthousiast over![]()
Maar buiten fietsen blijft wel nog veel leuker.
Mag ik vragen wat precies het 'appeal' is van een fixie? Ik snap dat het een apart soort lifestyle is (Een vriend is zeer actief in Amsterdam) maar om dan helemaal naar Stuttgart te rijden?quote:Op maandag 8 februari 2010 00:09 schreef HenkBenzinetank het volgende:in mei naar Stuttgart op de fixie
Het is op dit moment -3, dat is me echt te koudquote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:57 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga zo weer ff, kwestie van goed inpakken
RTV Noord zegt -4 op de Martinitorenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:00 schreef Yankee het volgende:
[..]
Het is op dit moment -3, dat is me echt te koud
Succes dan maar, ik ga wel weer even taxcenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:20 schreef Tommeke het volgende:
[..]
RTV Noord zegt -4 op de Martinitoren
Ik heb geen zin om naar 't Zernike te fietsen en daar te gaan spinnen, of nu te gaan hardlopen.
Voor een prikkie, is dat inclusief die Zipps?quote:Op woensdag 10 februari 2010 06:29 schreef Oksel het volgende:
Best groen, maargoed.. kon hem voor een prikkie overnemen..
Nee, helaas.. Nouja, helaas. Ik wil geen carbonwielen. Te duur. Er komt een 10sp compact groep op, Campagnolo Centaur carbon. En qua wielen mag ik kiezen, o.a. uit deze:quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:42 schreef Yankee het volgende:
[..]
Voor een prikkie, is dat inclusief die Zipps?
Ziet er mooi uit. Vind bianchi fietsen sowieso altijd wel mooi. Hoeveel heb je er voor betaald als ik vragen mag?quote:Op woensdag 10 februari 2010 06:29 schreef Oksel het volgende:
Over webwinkels, ga NOOIT naar 12gotrading, wat een eikels, slechte service, etc. etc.
Anyway, ik ben nog even in NZ, mijn nieuwe fiets wacht al op mij.. en ik heb er weer zin in deze zomer!Nog 3 weken, dan ga ik mijn nieuwe fiets ophalen..!
![]()
[ afbeelding ]
Best groen, maargoed.. kon hem voor een prikkie overnemen..
DUISONDquote:Op donderdag 11 februari 2010 16:21 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit. Vind bianchi fietsen sowieso altijd wel mooi. Hoeveel heb je er voor betaald als ik vragen mag?
3 uur en 15 minuten op de mountainbike door het bos. Erg glad, en dan moet je niet het extreem bochtige parcours bij Lage Vuursche rijden. Was weer super maar toen ik weer op huis aanging heb ik de laatste 10km met ongelovelijke koude vingers gereden. Duurde een kwartier om weer een beetje op temperatuur te komen! Ow, en maar 2 keer onderuit gegaan.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:35 schreef Wombcat het volgende:
Nou, de sneeuw was hier echt nog niet weg.
Bovendien is het toch te koud buiten.
Heel kort door de bocht; ja, een 62 cm past wel in jou geval. Is die Stelvio 105 afgemonteerd? En wat is de verdere staat? Enige idee hoeveel erop gereden is en of er onderdelen vervangen zijn?quote:Op zondag 14 februari 2010 22:32 schreef Svyatagor het volgende:
Hallo,
Ik fiets nu op een cross-hybride maar heb na lang dubben besloten de overstap te maken naar een racefiets (heeft vnl met snelheid te maken). Ik ben 1m97 en heb een binnenbeenlengte van ongeveer 90 cm. Zijn de framemaatverhoudingen anders bij racefietsen?
Heb nu een Stevens Stelvio uit 07 op het oog, framemaat 62 cm, zou dat geschikt zijn? En wat is een reële prijs (nieuw is hij 1099)?
Er staat bij: gebruikt, maar hij ziet er - op de foto - nog wel ok uit. Verder is hij inderdaad 105 afgemonteerd:quote:Op zondag 14 februari 2010 22:37 schreef Yankee het volgende:
[..]
Heel kort door de bocht; ja, een 62 cm past wel in jou geval. Is die Stelvio 105 afgemonteerd? En wat is de verdere staat? Enige idee hoeveel erop gereden is en of er onderdelen vervangen zijn?
quote:Conditie: Gebruikt
Bouwjaar 2007 en framemaat = 62
Afmontage= volledige Shimano 105 groep (incl. 105 systeempedalen)
Wielset = Easton Vista
Banden = Schwalbe Stelvio (rear en front)
Carbon voorvork
2 bidonhouders (Tacx)
Ah, bedankt.quote:Op zondag 14 februari 2010 22:45 schreef Yankee het volgende:
Denk iets van 500 euro, maar is wel handig om te weten wat de staat is van onder andere de cassette en ketting.
Nagevraagd, hij schat 5000 km. Bij een onderhoudsbeurt vorig jaar hoefde er niets vervangen te worden volgens de verkoper.quote:Op zondag 14 februari 2010 22:52 schreef Yankee het volgende:
Die Vista's zijn overigens wel prima wielen.
Nou, als er 15000 km ofzo op gefietst is en dergelijke onderdelen niet vervangen zijn dan kun je er vanuit gaan dat dat binnenkort wel eens een keer moet gaan gebeuren. Daarvoor betaal je bij de fietsenmaker snel meer dan 100 euro. Vandaar dat ik 500 euro roep
En wat is er ooit vervangen? Als je met de originele 105 ketting 5000 km gaat rijden is die zeker versleten, en de cassette waarschijnlijk ook.quote:Op maandag 15 februari 2010 09:48 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nagevraagd, hij schat 5000 km. Bij een onderhoudsbeurt vorig jaar hoefde er niets vervangen te worden volgens de verkoper.
Ah ok, dank voor je reactie. Ik heb mijn binnenbeenlengte de eerste keer een beetje uit de losse pols gemeten; bij nameten blijkt het 94 cm te zijn (bij een totale lengte van 197 cm). In verhouding heb ik nog steeds een lang bovenlijf en lange armen, maar niet zo extreem als bij die eerste meting gelukkig.quote:Op maandag 15 februari 2010 13:09 schreef eentwee het volgende:
[..]
En wat is er ooit vervangen? Als je met de originele 105 ketting 5000 km gaat rijden is die zeker versleten, en de cassette waarschijnlijk ook.
Als de maten kloppen die je gaf heb je wel een extreem lang bovenlijf in verhouding tot je benen. Je hebt dan een lang frame nodig en waarschijnlijk ook een heel lange stuurpen (bijv 14cm). Dat vind je bijvoorbeeld bij Amerikaanse fietsen (Trek/Cannondale) en juist niet bij Italiaanse en Canyon. Maar als je een te groot frame koopt kun je niet diep genoeg zitten omdat je stuur te hoog uit komt. De Stelvio waar je naar kijkt is ook niet erg lang en heeft wel een heel lange balhoofdbuis waarbij je dus in de problemen kunt komen. Ter vergelijk:
Stevens 62cm: bovenbuis 58.1cm balhoofdbuis 22cm
Cannondale 60cm: bovenbuis 59cm balhoofdbuis 19cm
Zo'n Cannondale heb ik (1.92m, 93cm beenlengte) ook, voor mij is-ie aan de lange kant van wat past.
De totale afstand is 1200km. Er staat nergens dat je niet mag stoppen tussendoor. Als er een mogelijkheid tot overnachten is een eindje na de 607km controle zal ik zeker een eind doorrijden voordat ik ga slapen. Anders is het te vroeg.quote:Op maandag 15 februari 2010 12:57 schreef Tommeke het volgende:
Jezus, 257 km tussen 2 controles... Zo'n afstand in een keer fietsen doe ik 1 keer per jaar. De elfstedentocht, met naar de start en naar huis fietsen, pfff... Respect!
Wat is de vraagprijs eigenlijk?quote:Op maandag 15 februari 2010 13:17 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ah ok, dank voor je reactie. Ik heb mijn binnenbeenlengte de eerste keer een beetje uit de losse pols gemeten; bij nameten blijkt het 94 cm te zijn (bij een totale lengte van 197 cm). In verhouding heb ik nog steeds een lang bovenlijf en lange armen, maar niet zo extreem als bij die eerste meting gelukkig.
Ik begrijp dat ik dus moet letten op een lange bovenbuis en dat vooral Amerikaanse merken die hebben.
Dat je mag stoppen lijkt me niet meer dan logischquote:Op maandag 15 februari 2010 13:22 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De totale afstand is 1200km. Er staat nergens dat je niet mag stoppen tussendoor. Als er een mogelijkheid tot overnachten is een eindje na de 607km controle zal ik zeker een eind doorrijden voordat ik ga slapen. Anders is het te vroeg.
Geen vraagprijs, 'bieden vanaf 500 euro'.quote:
Okay, en wat wil je besteden?quote:Op maandag 15 februari 2010 13:41 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Geen vraagprijs, 'bieden vanaf 500 euro'.
Ik wil proberen mijn cross hybride te verkopen, die was drie jaar geleden 700 euro. Heb er ongeveer 2000 km op gefietst.. Hangt een beetje af wat ik daarvoor krijg, maar ik wil er max 600 bijleggen. Inruil bij een handelaar is dus ook nog wel een optie, maar ik vermoed dat Marktplaats / Fok! meer oplevert. Al heb ik geen idee hoe snel zoiets zou gaan.quote:
Dat is dan ergens tussen de 900 en 1000 max? Heb je al wel schoenen, helm, kleding?quote:Op maandag 15 februari 2010 14:00 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik wil proberen mijn cross hybride te verkopen, die was drie jaar geleden 700 euro. Heb er ongeveer 2000 km op gefietst.. Hangt een beetje af wat ik daarvoor krijg, maar ik wil er max 600 bijleggen. Inruil bij een handelaar is dus ook nog wel een optie, maar ik vermoed dat Marktplaats / Fok! meer oplevert. Al heb ik geen idee hoe snel zoiets zou gaan.
Ja zoiets, dus net iets boven de instapklasse, vandaar dat ik ook tweedehands kijk. En ik hoorde van een college goede verhalen over Stevens. Schoenen heb ik nog niet, helm en kleding wel.quote:Op maandag 15 februari 2010 14:04 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat is dan ergens tussen de 900 en 1000 max? Heb je al wel schoenen, helm, kleding?
Je zou ook naar nieuw kunnen gaan kijken, denk dat er nog wel modellen van vorig jaar bij fietsenmakers te vinden zijn die 105 afgemonteerd zijn en die rond de 1000 euro kosten.quote:Op maandag 15 februari 2010 14:13 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja zoiets, dus net iets boven de instapklasse, vandaar dat ik ook tweedehands kijk. En ik hoorde van een college goede verhalen over Stevens. Schoenen heb ik nog niet, helm en kleding wel.
Ik kan op de site van Mantel gaan Canyon vinden?quote:Op woensdag 17 februari 2010 06:01 schreef Oksel het volgende:
Of een nieuwe CANYON, van 7,5 kilo voor 1100. Zie website.
Dat zal wel over de Canyonsite gaan. Daar vind ik alleen deze rond dat bedrag:quote:Op woensdag 17 februari 2010 08:12 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik kan op de site van Mantel gaan Canyon vinden?
Dat is wel erg naar CF. Inderdaad hopen dat die pillendraaier je kan helpenquote:Op donderdag 18 februari 2010 14:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Laat morgen bloed prikken, om te kijken waarom ik zo gammel ben deze winter..Hoop dat de HA dan kan zeggen waarom ik na een week serieus trainen in de gym, een paar weken stuk lig. Ik heb GVD een lange winterbroek, handschoenen, speciale helmmuts, overschoenen ...nou nog een lijf dat niet zit te zeuren!
Ik rij nu op Vittoria Rubino. Zijn goedkoop, 17,50 ofzo p/s en zijn prima trainingsbanden. Hebben niet de beste rolweerstand maar zolang ik geen wedstrijden rij maakt me dat niet zoveel uit want prima lek resistentiequote:Op donderdag 18 februari 2010 15:07 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Vraagje, wat voor buitenbanden gebruiken jullie?
Zijn er ook buitenbanden die redelijk betaalbaar zijn en goed lekresistent?
Ik wordt namelijk behoorlijk moe van het steeds moeten plakken van banden..
Welke buitenbanden heb je nu.quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:07 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Vraagje, wat voor buitenbanden gebruiken jullie?
Zijn er ook buitenbanden die redelijk betaalbaar zijn en goed lekresistent?
Ik wordt namelijk behoorlijk moe van het steeds moeten plakken van banden..
Ik was te laat met inschrijven maar vond het niet erg. Het is veels te druk, vooral de 150km. Wil je een beetje door kunnen rijden en geen last hebben van de fietsers die denken wel eventjes de 150km te doen en dat er in Limburg geen heuvels zijn dan dien je heel erg vroeg te vertrekken. Anders wordt het lopend de Keutenberg op.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:58 schreef ursel het volgende:
Trouwens toch maar besloten om de AGR niet te gaan rijden.
Te ver weg, haast niemand heeft een ticket en ben toch bang dat ik ut te druk ga vinden.
Rij hem een andere keer wel.
Mocht iemand hier interesse hebben. Hij is nog niet betaald dus over een week vervalt die.
Dat het druk is klopt, maar dat lopen op de keutenberg verhaal is onzinquote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:17 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ik was te laat met inschrijven maar vond het niet erg. Het is veels te druk, vooral de 150km. Wil je een beetje door kunnen rijden en geen last hebben van de fietsers die denken wel eventjes de 150km te doen en dat er in Limburg geen heuvels zijn dan dien je heel erg vroeg te vertrekken. Anders wordt het lopend de Keutenberg op.
Misschien nu, maar in de jaren dat ook de korte afstanden over de Keutenberg gingen, liep daar 9 van de 10 en kon je slalommen tussen de wandelaars.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:39 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat het druk is klopt, maar dat lopen op de keutenberg verhaal is onzin
Dat helpt inderdaad niet echt. Vorig jaar viel het op de Keutenberg heel erg mee, heb daar geen 'problemen' gehad. Echter bij wat andere klimmen over smallere wegen viel het wel op dat er toch een hoop mensen zijn die niet omhoog kunnen rijden. Kortom het ligt er ook heel erg aan op welk moment je toevallig die klim fietst.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Misschien nu, maar in de jaren dat ook de korte afstanden over de Keutenberg gingen, liep daar 9 van de 10 en kon je slalommen tussen de wandelaars.
Uiteraard ligt het aan het moment wanneer je hem beklimt. Maar als je de 200 of 250 km fietst doe je eerst een bovenlus en kom je dan in de wat mindere snelle en geoefende fietsers colonne. Dat is niet leuk! Slalommen omhoog maar ook afdalen met de overenthousiaste fietsers is niet leuk.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:37 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat helpt inderdaad niet echt. Vorig jaar viel het op de Keutenberg heel erg mee, heb daar geen 'problemen' gehad. Echter bij wat andere klimmen over smallere wegen viel het wel op dat er toch een hoop mensen zijn die niet omhoog kunnen rijden. Kortom het ligt er ook heel erg aan op welk moment je toevallig die klim fietst.
Serieus?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 15:33 schreef marcodej het volgende:
Ach, ik heb zelfs een enkeling op het Kopje van Bloemendaal zien lopen, dus het verbaast me niet echt dat bulten als de Keutenberg een chaos kunnen opleveren.
Ligt eraan hoe vaak je in en uitkliktquote:Op maandag 22 februari 2010 09:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoe lang gaat een stel schoenplaatjes eigenlijk gemiddeld mee? Moeten die elk jaar nieuw?
Dan zal ik maar wachten tot er een voetje losgaat onder het rijdenquote:Op maandag 22 februari 2010 11:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe vaak je in en uitklikt![]()
Ik zou er geen zinnig woord over kunnen zeggen, is denk ik ook afhankelijk van het type pedaal en plaatje.
Zo heb ik 't ook gedaan. Op een gegeven moment begon m'n ene schoentje los te zitten, toen heb ik maar nieuwe plaatjes gekocht.quote:Op maandag 22 februari 2010 11:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dan zal ik maar wachten tot er een voetje losgaat onder het rijden
Mijn zoon krijgt zijn schoen bijna NIET meer los..... Is al een paar keer lelijk gevallen zo.quote:Op maandag 22 februari 2010 11:27 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zo heb ik 't ook gedaan. Op een gegeven moment begon m'n ene schoentje los te zitten, toen heb ik maar nieuwe plaatjes gekocht.
quote:Op maandag 22 februari 2010 12:22 schreef guitarguru het volgende:
[..]
Mijn zoon krijgt zijn schoen bijna NIET meer los..... Is al een paar keer lelijk gevallen zo.Heb ze al heel los afgesteld. Iemand een idee?
Dit jaar heb ik 'm niet in m'n programma staan, te dicht op de datum van m'n 600. Vorig jaar wel gereden. Ik heb er gemengde gevoelens over.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:39 schreef CyclingGirl het volgende:
Hallo
Ik heb mij ingschreven voor de Steven Rooks Classic, die wil ik wel eens rijden tussen de wedstrijden door. Wie gaat er nog meer naar toe?
Waarom gemengde gevoelens Ivo? Wil deze misschien ook gaan fietsen namelijk.quote:Op maandag 22 februari 2010 17:20 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dit jaar heb ik 'm niet in m'n programma staan, te dicht op de datum van m'n 600. Vorig jaar wel gereden. Ik heb er gemengde gevoelens over.
Ik zou het wat eerder doen. Je kunt er lelijk door vallen.quote:Op maandag 22 februari 2010 11:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dan zal ik maar wachten tot er een voetje losgaat onder het rijden
Het middenstuk van het parcours was goed. Daar had ik, op het missen van het mooiste stuk van de Trassenster na, geen commentaren op. Dat leuke klimmetje bij Pepinster is zelfs een van m'n favorietenquote:Op maandag 22 februari 2010 17:31 schreef Yankee het volgende:
[..]
Waarom gemengde gevoelens Ivo? Wil deze misschien ook gaan fietsen namelijk.
Me too. Welke afstand ga je doen? Ik uiteraard de 160.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:39 schreef CyclingGirl het volgende:
Hallo
Ik heb mij ingschreven voor de Steven Rooks Classic, die wil ik wel eens rijden tussen de wedstrijden door. Wie gaat er nog meer naar toe?
Totaal niet. Eerder met de finale van Luik-Bastenaken-Luik.quote:Op maandag 22 februari 2010 19:24 schreef Yankee het volgende:
[..]
De SRC is toch vergelijkbaar met de AGR?
Enigszins. Je kunt starten wanneer je wilt, maar er zit ook een cyclosportief element in. Er is een gezamenlijke start, klassement en tijdwaarneming met chip. Vorig jaar hadden ze bij de SRC een gezamenlijke start om 8:30 en 9:00. En dan krijg je dus het effect dat er wedstrijdje wordt gespeeld.quote:Op maandag 22 februari 2010 19:24 schreef Yankee het volgende:
[..]
De SRC is toch vergelijkbaar met de AGR?
Volgens mij bedoelde hij qua opzet, niet qua parkoers.quote:Op maandag 22 februari 2010 19:28 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Totaal niet. Eerder met de finale van Luik-Bastenaken-Luik.
No, het is meer dat onder 1 voet ik kennelijk over de grond geschraapt heb, want de rand is beschadig/vervormd...weet dus niet goed hoe dat inwerkt op de 'klikvastheid'. Tot nu toe, voel ik niets raars...Zal anders bij de eerste georganiseerde tocht gewoon eens een paar ervaren lui ze laten zien, kijken wat die er van zeggen.quote:Op maandag 22 februari 2010 17:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zou het wat eerder doen. Je kunt er lelijk door vallen.
Gewoon in de gaten houden hoe dun het plaatje wordt. Als 'ie erg dun wordt: wisselen.
Ik die daaronder de 140? weet even niet want ik rijdt daarna nog de Grenslandklassieker, vandaarquote:Op maandag 22 februari 2010 18:58 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Me too. Welke afstand ga je doen? Ik uiteraard de 160.
Absoluut...maar ik ben vorig jaar (met de raad van jou uit je PBP topic) aan de slag gegaan, maar mijn inhoud op de langere afstanden is nog zwaar onder de maat. Ik hoop dat ik dit jaar voor het eerst een 200 kan rijden, maar heb gemerkt dat als ik teveel te snel wil, mijn lichaam ingrijpt, en me een tijdje stil legt. Dus ik bouw langzamer op dan de meeste andere hier.quote:Op maandag 22 februari 2010 17:22 schreef ultra_ivo het volgende:
Captain Fabulous, naar aanleiding van je zijdelingse opmerking in een ander topic, er al eens aan gedacht een brevet/toertocht te rijden in het land van je vrouw?
Volgens mij is dat de 110. Dan kan je beter ook ff rustiger aan doenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:01 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik die daaronder de 140? weet even niet want ik rijdt daarna nog de Grenslandklassieker, vandaar
Je zou natuurlijk zoiets aan kunnen schaffen:quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:06 schreef Tommeke het volgende:
Hmm, ik koop dat wiel toch maar niet. Ze schijnen niet echt betrouwbaar te zijn, en dan zit ik niet met een lekker gevoel op de fiets. Ik gebruik wel een Vista voorwiel voor tijdritjes..
Weet jij toevallig nog opties die tussen deze twee inzitten? Dus no-name wielen oid die wel van een degelijke kwaliteit zijn en niet vanaf 800,- per wiel te verkrijgen zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:45 schreef Tommeke het volgende:
Dat is het dus. Zo'n spinergy heb je wel voor een paar tientjes, maar naar ff te hebben gegoogled snap ik ook waarom
Daar ben ik nu ook mee bezig. Mocht ik het echt leuk gaan vinden en er een beetje goed in zijn, dan komt er ooit nog wel eens een tijdritfiets. Welk team fiets je nu voor dan?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:16 schreef CyclingGirl het volgende:
Mooie wielen. Voor de tijdritten ga ik gewoon een beugel op mijn normale racefiets zetten, vind ik het leuk om te doen en rij ik ook goed dan ga ik investeren in een tijdritfiets inclusief helmIk ben ook over gestapt van team
Mocht ik een tijdrit rijden doe ik het ook gewoon met een beugel op mijn fiets. Ben geen wedstrijdfietser maar meer een gemotiveerde recreant dus is het anders zonde van mijn geld.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:16 schreef CyclingGirl het volgende:
Mooie wielen. Voor de tijdritten ga ik gewoon een beugel op mijn normale racefiets zetten, vind ik het leuk om te doen en rij ik ook goed dan ga ik investeren in een tijdritfiets inclusief helmIk ben ook over gestapt van team
Combinatie pedaalridders/noordwesthoek, topcompetite ben benieuwd! Ik heb ook veel gekke verhalen gehoord over die wielen mooi maar slecht. Ik heb zelf nu Mavic Cosmic Elite gekocht. Fijne wielen!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:21 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Daar ben ik nu ook mee bezig. Mocht ik het echt leuk gaan vinden en er een beetje goed in zijn, dan komt er ooit nog wel eens een tijdritfiets. Welk team fiets je nu voor dan?
Die wielen zien er heel gaaf uit, maar op internet staan allemaal horrorverhalen over imploderende wielen.
Ik hoop ook dat het snel weer goed weer is.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:52 schreef No-P het volgende:
[..]
Mocht ik een tijdrit rijden doe ik het ook gewoon met een beugel op mijn fiets. Ben geen wedstrijdfietser maar meer een gemotiveerde recreant dus is het anders zonde van mijn geld.
Zondag waarschijnlijk als het goed weer is weer voor het eerst buiten fietsen. Ik kan dan eindelijk mijn eigen fiets ophalen bij me ouders.
Daarom, ik ga liever voor betrouwbaarheid. Ik rij nu met Easton Vista. Heb vandaag met m'n vriendin een tweedehands Cosmic Elite gekocht, ziet er inderdaad erg goed uit. Nog nooit van dat team gehoord eerlijk gezegdquote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:00 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Combinatie pedaalridders/noordwesthoek, topcompetite ben benieuwd! Ik heb ook veel gekke verhalen gehoord over die wielen mooi maar slecht. Ik heb zelf nu Mavic Cosmic Elite gekocht. Fijne wielen!
De Grenslandklassieker is een heel stuk mooier dan de Steven Rooks Challenge. En nog zwaarder ook. Die heeft absoluut mijn voorkeur, een van de mooiste toertochten die in Nederland aangeboden wordt.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:01 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik die daaronder de 140? weet even niet want ik rijdt daarna nog de Grenslandklassieker, vandaar
Ik ben zelf zeer onder de indruk van de tochten van Baltische Ster St. Petersburg. Zij organiseren vaak 200km tochten. Wellicht ook kortere, hun kalender heb ik niet op kortere tochten bekekenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Absoluut...maar ik ben vorig jaar (met de raad van jou uit je PBP topic) aan de slag gegaan, maar mijn inhoud op de langere afstanden is nog zwaar onder de maat. Ik hoop dat ik dit jaar voor het eerst een 200 kan rijden, maar heb gemerkt dat als ik teveel te snel wil, mijn lichaam ingrijpt, en me een tijdje stil legt. Dus ik bouw langzamer op dan de meeste andere hier.
Maar aangezien ik fietsen zo leuk vindt dat ik zeg maar tot aan het graf zal koersen, komt het vanzelf. Als ik langzaam opbouwend als vijftiger in PBP kan starten zal ik er net zoveel voldoening uit halen![]()
Welke koersen zou je aanraden als goede begin tochten? Ik spreek en versta vrij aardig Russisch, dus dat aspect van zo'n toch is voor mij niet zo spannend. Ik maak me meer zogen om het Russische verkeer....
Ik heb me al ingeschrevenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Heb even de Boretti route uitgemapt...nog niemand die 'm ook wil gaan doen?
boretti 2010
Ik denk dat ze elk jaar een andere route doen, vond het in elk geval goed georganiseerd vorig jaar, leuke tocht.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 08:21 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Ik heb me al ingeschrevenwas vorige jaar erg leuk.
Hoop alleen nog binnenkort mijn shirt te krijgen, die van 2009 had een productiefout en moest terug zodat ik een nieuwe kreeg...
Mooie route trouwens, langs het strand.
Euhh ja dat was misschien niet zo handig van mequote:Op zondag 28 februari 2010 20:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Je gaat er van uit dat Frulmogk weet wat een Sora groep is, en 105...
Ik heb het vaak genoeg gelezen, maar je hebt gelijk. Écht begrijpen, dat doe ik nog nietquote:Op zondag 28 februari 2010 20:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Je gaat er van uit dat Frulmogk weet wat een Sora groep is, en 105...
Anyway, overweeg een Bulls? Als je 600 euro wil uitgeven, is dit mischien iets, een Bulls Sora 2. Dit was de eerste winkel doe Google gooide, maar je kan ze overal krijgen.
http://www.morsinktweewielers.nl/index.php/gebruikte-en-nieuwe-fietsen?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=178&category_id=8
Voor 800 heb je een 105 Bulls zo te zien ook. En het zijn geloof ik prima fietsen.
Bulls is een Duits merk dat degelijke no nonsense fietsen maakt.quote:Op zondag 28 februari 2010 21:25 schreef Frulmogk het volgende:
[..]
Ik heb het vaak genoeg gelezen, maar je hebt gelijk. Écht begrijpen, dat doe ik nog niet![]()
Van Bulls heb ik nog nooit gehoord. Het ziet er goed uit, kwalitatief schijnt het ook nog prima te zijn
Na wat zoeken op Google (waarbij ik weer op reviews bij Fok uitkom) lees ik wel wat minder goede reviews over de Shimano Sora.
Maar je zegt dus wel dat het het verstandigst is om voor een nieuwe fiets te gaan?
Deze zouden een redelijk korte levensduur hebben. Dit is wel deels te voorkomen door ze gewoon goed schoon te maken.quote:Op zondag 28 februari 2010 21:33 schreef Yankee het volgende:
[..]
Bulls is een Duits merk dat degelijke no nonsense fietsen maakt.
Tweedehands heeft als nadeel dat de onderdelen al gebruikt zijn, logisch natuurlijk, en als je niet veel van fietsen af weet je waarschijnlijk niet kan zien hoelang deze nog meegaan voor ze vervangen moeten worden. Maar de andere kant is dat er tweedehands fietsen te vinden zijn die kwalitatief een stukje beter zijn dan bijvoorbeeld een nieuwe Bulls.
Ik weet niet wat jij over Sora gevonden hebt, maar waar het op neer komt is dat dit ongeveer de goedkoopste groep van Shimano is. Niet slecht, maar wanneer je een fiets met 105 neemt weet je dat je veel meer kwaliteit hebt
Tussen die Giant en Bulls zit volgens mij niet zoveel verschil qua onderdelen. Die Bulls heeft Sora en de Giant dus een groep die daaronder zit. Als ik tussen deze twee zou moeten kiezen zou ik voor de Bulls gaanquote:Op zondag 28 februari 2010 21:38 schreef Frulmogk het volgende:
[..]
Deze zouden een redelijk korte levensduur hebben. Dit is wel deels te voorkomen door ze gewoon goed schoon te maken.
Maar even de gedachte: ik heb het vertrouwen wel in die Sora groep. Wat is dan het grote verschil tussen de Giant en die Bulls bijvoorbeeld?
Ah juist. Dat verschil was me al eerder verteld blijkbaar, ik had het verkeerd gelezen hehequote:Op zondag 28 februari 2010 21:41 schreef Yankee het volgende:
[..]
Tussen die Giant en Bulls zit volgens mij niet zoveel verschil qua onderdelen. Die Bulls heeft Sora en de Giant dus een groep die daaronder zit. Als ik tussen deze twee zou moeten kiezen zou ik voor de Bulls gaan
Ja, ik zou een fiets nemen met een voorvork van carbon. Dat fietst namelijk een stuk prettiger.quote:Op zondag 28 februari 2010 21:53 schreef Frulmogk het volgende:
[..]
Ah juist. Dat verschil was me al eerder verteld blijkbaar, ik had het verkeerd gelezen hehe![]()
Ik ga morgen denk ik gewoon eens wat fietsenzaken aflopen. Ik wil die Bulls dan ook wel eens zien he
Bedankt voor deze informatie in ieder geval. Mochten er nog meer adviezen zijn, ik hoor het allemaal graag.
Dat kan wel, ik zou het alleen niet doen tenzij je zelf die groep kunt overzetten. Denk niet dat een fietsenmaker staat te springen om jou een fiets te verkopen met een mindere groep om vervolgens jouw 105 groep erop te zetten. Wat je daarvoor betaald is het kopen van een goedkopere fiets niet waard denk ik.quote:Op zondag 28 februari 2010 21:59 schreef BraveDribbel het volgende:
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een nieuwe fiets, mn huidige fiets is volledig 105 afgemonteerd. Kan je die 105 dan overzetten naar de nieuwe fiets? Dan zou ik dus een goedkope fiets kunnen kopen die met een mindere set is afgemonteerd en dan de 105 erop zetten. Ik ben echter een kneus met dit soort dingen, dus is dat lastig om te doen of is dat iets voor de fietsenmaker miss?
Denk vooral een goede periode voor het aanschaffen van een tweedehands, veel mensen die een nieuwe fiets kopen doen dat in deze periode waarbij een hoop hun oude inruilen. Voor een nieuwe fiets met veel korting moet je gaan kijken in september, oktober denk ik.quote:Op zondag 28 februari 2010 22:30 schreef BraveDribbel het volgende:
Dat weet ik niet zeker, zou ik na moeten vragen, want de vorige eigenaar had die set er zelf opgezet nadat hij de fiets had gekocht. Dus denk dat die hoogstens 4 jaar oud is.
Budget ligt denk ik rond de 500e, maar hangt er ook vanaf of ik mn huidige fiets kan verkopen. Is dit trouwens een goede periode om een nieuwe fiets kopen, want het is wel weer begin van het seizoen, dus lijkt me dat er redelijk veel vraag is op dit moment...
Ik ga binnenkort een afspraak maken om m'n alu voorvork te laten vervangen door carbon, en ook het (uh, hoe heet het onderdeel ook al weer waar het stuur aan zit?), dat dus, laten vervangen. Ik heb de fiets gekocht met een verstelbare, en dat is leuk, maar met mijn lichaam heb je liever een vast onderdeel, maakt de fiets net iets stijver. 't Kraakt nu een beetje heuvelop. Dan maar wat minder verstel mogelijkheden.quote:Op zondag 28 februari 2010 21:56 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ja, ik zou een fiets nemen met een voorvork van carbon. Dat fietst namelijk een stuk prettiger.
Weet ik, ging me in dit geval specifiek om de groep die BraveDribbel op z'n fiets heeft zitten. Lijkt mij namelijk niet de moeite waard om een sterk verouderde groep over te zetten op een nieuwe fietsquote:Op maandag 1 maart 2010 00:48 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De 105 groep bestaat al een dikke 20 jaar. Is wel al diverse keren vernieuwd.
Dat vind ik jammer want ik vind het leuk om dat te zien, vooral gisteren door regen en wind.quote:Op maandag 1 maart 2010 10:33 schreef ultra_ivo het volgende:
En veel heroïschere omstandigheden. KBK wordt in Nederland altijd ondergewaardeerd.
Het zou een kwestie van gewenning kunnen zijn, veel mensen die beginnen met fietsen krijgen wel een of andere rugklacht. Maar als je al langer fietst kan het misschien ook wel aan je houding (en dus je fiets) liggen.quote:Op zondag 28 februari 2010 14:17 schreef BraveDribbel het volgende:
Gister eindelijk kunnen gaan fietsen zonder me flink in te pakken en nog droog gebleven ook!! De mooie wielerdagen komen er eindelijk aan
Hebben jullie ook soms last van een stijve rug en gewoon rugpijn na het fietsen? Heb er de volgende dag vaak nog last van. Komt denk ik ook wel enigszins omdat ik best lang ben (1.98m) maar zit nu te denken dat ik misschien op een te kleine fiets rij.... Veel nieuwe modellen hebben een sloping frame, is dat iets om minder last van je rug te krijgen? Of zouden gewoon wat rek en strek oefeningen na het fietsen genoeg moeten zijn om het te verhelpen
respect. Ik zou zondag 140km gaan fietsen. Op en neer naar Driebergen en de Ontwakeningstocht maar toen ik om 0700 aan het ontbijt zat vond ik het te slecht. Buienradar liet er geen twijvel over; het zou nog een paar uur regenen. Dus ben maar om 0930 vertrokken met een ander groepje en zodoende maar 50km gefietst. Goed nat geregend, lekke band gehad, even verkleumen, weer warm worden en stevig doorrijden. Kortom kort maar heftig. Lekker versnellen, hard omhoog knallen en laten verzuren.quote:Op maandag 1 maart 2010 15:06 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb het ook altijd hoor. Ik heb nu zelfs een beetje spierpijn net boven mijn knieënGisteren voor het eerst weer 120km weggetrapt.
Hoe groot ben je?quote:Op zondag 28 februari 2010 22:18 schreef BraveDribbel het volgende:
Hmm, daar heb je een goed punt. Miss dat een vriend het wel wil doen voor wat geld dan.
Heb nu zelf een Empella van een jaar of 6-7 oud, maar hij begint een beetje te kraken voor mn gevoel en ik vermoedt dat ie te klein is voor me. (Ga me zo nog even helemaal nameten om het te controleren)
Voor mn nieuwe fiets heb ik eigenlijk geen flauw idee waar ik naar zou moeten kijken tbh... Ik wil wel graag een sloping frame, want dat lijkt me gewoon veel comfortabeler fietsen, al moet ik dat natuurlijk eerst een x uittesten. Waar moet ik verder op letten als ik een nieuwe fiets wil kopen, afgezien van de afmontage dan? Ik wil wel via de fietsenmaker kopen, dus 1e hands of een goeie 2e hands. Wil niet graag veel geld uitgeven aan marktplaats fietsen, omdat daar gewoon veel meer onzekerheid is over de kwaliteit
120 km op de tacx? Na een uurtje ben ik daar altijd wel klaar mee.quote:Op maandag 1 maart 2010 16:26 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ben ook niet buiten geweestGewoon binnen.
Wat ik in het begin veel deed was heel veel kracht proberen te zetten met m'n armen en m'n rug. Door die stijf te houden kun je je zeg maar af zetten en dus extra kracht op de pedalen krijgen. Leuk idee alleen zeker als beginner krijg je direct last van je rug. Toen ik wat losser ging fietsen hielp dat ook enormquote:Op maandag 1 maart 2010 14:41 schreef eentwee het volgende:
Het zou een kwestie van gewenning kunnen zijn, veel mensen die beginnen met fietsen krijgen wel een of andere rugklacht. Maar als je al langer fietst kan het misschien ook wel aan je houding (en dus je fiets) liggen.
Sloping of niet heeft er in elk geval niets mee te maken.
http://www.youtube.com/watch#playnext=1&playnext_from=TL&videos=qiBK4TGLTGQ&v=uDawlrIeaVMquote:Op maandag 1 maart 2010 14:41 schreef eentwee het volgende:
[..]
Het zou een kwestie van gewenning kunnen zijn, veel mensen die beginnen met fietsen krijgen wel een of andere rugklacht. Maar als je al langer fietst kan het misschien ook wel aan je houding (en dus je fiets) liggen.
Sloping of niet heeft er in elk geval niets mee te maken.
Conti GP4000s zijn wel goedkoper te vinden. Zou ook kunnen kiezen voor Vittoria Rubino's, die zijn nog een stuk goedkoper (17,50 p/s geloof ik). Dat zijn natuurlijk niet de snelste banden maar voor training zijn ze wel prima.quote:Op maandag 1 maart 2010 18:05 schreef FJD het volgende:
[..]
Wbt Bulls nog een kleine toevoeging; de buitenbanden zijn ook van slechte kwaliteit. Halve zomer op fietsen, 1x vol in de ankers moeten (steek je hand uit en kijk op z'n minst achterom als je afslaat) en blokkeren et voila, de draden hingen erbij. Nu is een goede buitenband ook het geld niet (35,- p/s waarbij vooral achter hard gaat) maar toch.
Die heb ik nuquote:Op maandag 1 maart 2010 18:14 schreef Yankee het volgende:
Conti GP4000s zijn wel goedkoper te vinden.
quote:Op maandag 1 maart 2010 20:15 schreef Easy_genius het volgende:
Ik wil een racefiets! --> Terecht![]()
Iemand nog een leuke winkel in regio Gelderland waar ze racefietsen verkopen tegen een leuke prijs? Bijv. korting/oud model o.i.d.? Ik zoek namelijk een goede racefiets tegen een leuke prijs (liefst dus opruim-model of korting). Wil graag met carbon voorvork en ultegra onderdelen.
Kijk hier eens:
http://www.mantel-tweewielers.nl/productenlijst/4
Die winkel zit in Arnhem geloof ik.
Als je meer over deze winkel wilt lezen:
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=29528&page=4
Mijn budget: 1000 euro. Ben benieuwd. Daarvoor is wel een fiets met Ultegra te vinden en Carbon voorvork zal standaard zijn
ofquote:2008/2009 PINARELLO FP1
HALF CARBON FRAME
SHIMANO TIAGRA
WIELSET SHALL MOST
COMPONENTEN MOST
ZADEL MOST
VAN 1689- DE VOS PRIJS 1189-
NU MIN 19% BTW U BETAALD SLECHTS 999-
quote:2008 CONCORDE MISTRAL 360
ALUMINIUM FRAME EN CARBON VOORVORK
SHIMANO ULTEGRA
WIELSET MAVIC AKSIUM
ZADEL SELLE ITALIA SL
VAN 2199- DE VOS PRIJS 1099-
NU MIN 19% BTW U BETAALD SLECHTS 923-
Dit eerste fiets in een lachertje... tiagra voor ¤1000quote:Op maandag 1 maart 2010 20:32 schreef Easy_genius het volgende:
Thx! Deze winkel heeft ook fikse kortingen: http://www.vosfietsen.nl/ . Bijvoorbeeld:
[..]
of
[..]
Lijkt me top of niet? Dit soort dingen zoek ik,......
Alleen een eindje weg.... Of kijk ik nu teveel naar de prijs
Ik rij op het concorde frame. Van 2008 geloof ik. Kan hem niet vergelijken omdat het mijn eerste fiets is, maar ik vind hem lekker rijden en heb er nog geen problemen mee gehad. Ultrega is ook gewoon goed.quote:Op maandag 1 maart 2010 20:32 schreef Easy_genius het volgende:
Thx! Deze winkel heeft ook fikse kortingen: http://www.vosfietsen.nl/ . Bijvoorbeeld:
[..]
of
[..]
Lijkt me top of niet? Dit soort dingen zoek ik,......
Alleen een eindje weg.... Of kijk ik nu teveel naar de prijs
Dan heb je wel een Pinaquote:Op maandag 1 maart 2010 20:44 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Dit eerste fiets in een lachertje... tiagra voor ¤1000![]()
Die tweede met ultegra is dan veel beter.
Thx voor de info! Heb je ook nog tips voor winkeltjes (regio Gelderland bijvoorbeeld) waar ze in de komende tijd wat modellen 'opruimen'? Ben benieuwd.quote:Op maandag 1 maart 2010 22:22 schreef Tommeke het volgende:
Bij Pinarello betaal je een hoop centjes voor alleen maar een naam. De merken die Yankee noemt zijn prima kwaliteit voor prijs!
Ik heb gister voor 't eerst alleen met m'n vriendinnetje gefietst![]()
We gingen een intervaltraininkje doen omdat we 's middags nog koers wilden kijken. Ondanks de motregen was het heerlijk. Ik reed steeds op kop, en zij in m'n wiel zodat we ongeveer even kapot zaten. Ik heb me toch wel 'n beetje ingehouden![]()
We gaan wel samen eens een koppeltijdrit rijden![]()
Op een gegeven moment sprintte ze er vandoor en moest ik er achteraan, ik wou me natuurlijk niet laten kennenAlleen stond m'n versnelling voor nog op het binnenblad (34) en achter op de 14... Met 145 omwentelingen en bijna 45 km/h haar toch nog in kunnen halen
Heb volgens mij nog nooit zo snel op het binnenblad gereden
Zo nou ik ben gisteren ook nog buiten geweest, kwam in het donker thuis toch maar lampjes aanschaffen voor de racefiets.quote:Op maandag 1 maart 2010 17:51 schreef Yankee het volgende:
[..]
120 km op de tacx? Na een uurtje ben ik daar altijd wel klaar mee.
Net eindelijk weer een rondje buiten gefietst na tweeënhalve maand alleen maar op de tacx te hebben gezeten. Wat is buiten fietsen toch een stuk leuker
Mantel in Arnhem misschien?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 07:42 schreef Easy_genius het volgende:
[..]
Thx voor de info! Heb je ook nog tips voor winkeltjes (regio Gelderland bijvoorbeeld) waar ze in de komende tijd wat modellen 'opruimen'? Ben benieuwd.
Maar hoe doe je dat, 120 km op een tacx?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:02 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Zo nou ik ben gisteren ook nog buiten geweest, kwam in het donker thuis toch maar lampjes aanschaffen voor de racefiets.
http://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=1quote:Op dinsdag 2 maart 2010 07:42 schreef Easy_genius het volgende:
[..]
Thx voor de info! Heb je ook nog tips voor winkeltjes (regio Gelderland bijvoorbeeld) waar ze in de komende tijd wat modellen 'opruimen'? Ben benieuwd.
Ik heb eens in de NRC next gelezen dat als je een uur lang 32,5km p/u fietst je ergens tussen de 1000 en 1500 calorieën verbrand, Kan alleen nu even dat artikeltje niet vinden.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En 300 calorieen in een half uur verbrand...is dat veel?
90 is redelijk. 100 is beter. Beter op souplesse dan op kracht. Tenminste dat is mij altijd geleerd. Toegeven dat het ook lekkerder fietst.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zat op 90 tpm...trappen per minuut denk ik...was een fijn beentempo in elk geval. Volgens dat ding ging ik zo 25 km/h...mis de versnellingen wel een beetje
Die fietsen schijnen een zeer goede prijs / kwaliteit verhouding te hebbenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:53 schreef FJD het volgende:
Wat ist verhaal van de Red Bull fietsen van Roseversand? Lijkt veel fiets voor relatief weinig geld en de reviews die ze posten lijken ook goed maar ja ik heb een beetje wij van WC eend gevoel
Ik geloof dat de winkel zelf wel wat duurder is geworden na de verbouwing. De fietsen zie je redelijk vaak voorbij komen. Denk dat de prijs/kwaliteit nog steeds goed zit.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:06 schreef Yankee het volgende:
[..]
Die fietsen schijnen een zeer goede prijs / kwaliteit verhouding te hebben
Kun je even een lijstje plaatsen met wat er precies op beide fietsen zit? Zijn beide aluminium?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:21 schreef FJD het volgende:
Qua oriëntatie en waar ik op zou moeten letten;
Red Bull Pro-SL 3000 "10 of de Canyon Ultimate AL 9.0
Iemand goede argumentatie voor de een of ander?
Doe ik vanavond even, zit nu op een iPhone te tikken dat maakt t wat lastigquote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:24 schreef Yankee het volgende:
Kun je even een lijstje plaatsen met wat er precies op beide fietsen zit? Zijn beide aluminium?
Ah duidelijk, deze twee fietsen zijn beide absoluut een vooruitgang ten opzichte van je Bulls. Je zou verder kunnen kijken naar een Stevens Aspin of een Cube Agree. Misschien dat Giant ook wel een model heeft met Ultegra rond de 1500. Verder misschien een Trek 2.5 2010?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:02 schreef FJD het volgende:
Gewoon wat aant zoeken, ga straks de markt op voor een nieuwe fiets. Heb geen grote voorkeur; hoef geen merk te rijden. Wil wel naar Ultegra, een stijver frame plus veel stijvere velgen (rij nu op Bulls 105 van twee jaar terug). Bij het echt zware aanzetten & goed afdalen heb ik toch het idee dat de fiets wat zwabbert. Carbon voorvork is een pre. Budget zal zo'n 1500,- zijn. Was gewoon wat aant surfen
Geen idee wat betreft die site, die ken ik niet.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:32 schreef Frulmogk het volgende:
http://www.izibike.nl/racefietsen
Is deze site betrouwbaar?
Op een aantal modellen zit toch flink wat korting, ten opzichte van normale zaken.
Overigens, wat denken jullie van de Tiagra groep? Die zit er uiteraard ook nog tussen, en daar hoor ik niemand over.
Tenzij je niet voor een nieuwe, maar een jong gebruikte gaat. Eventueel iemand meevragen die er goed verstand van heeft. Ik heb mn eerste racefiets van marktplaats gehaald, voor 400 ¤ een ultegra afgemonteerde Bulls. Geen geld, en hij fietst nog steeds prima!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:44 schreef Yankee het volgende:
[..]
Geen idee wat betreft die site, die ken ik niet.
Wat betreft Tiagra ben ik het wel enigszins eens met CyclingGirl. Wanneer je echter een nieuwe fiets wilt en maximaal rond de 700 euro wilt besteden zul je wel snel uitkomen bij een Tiagra afgemonteerde fiets. Daar is niks mis mee, maar als het gaat om duurzaamheid is die groep niet echt een topper. Dit betekent overigens niet dat je er niet prima 100 km per week mee kunt fietsen.
Mee eens. Dat was inderdaad wel echt een koopjequote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tenzij je niet voor een nieuwe, maar een jong gebruikte gaat. Eventueel iemand meevragen die er goed verstand van heeft. Ik heb mn eerste racefiets van marktplaats gehaald, voor 400 ¤ een ultegra afgemonteerde Bulls. Geen geld, en hij fietst nog steeds prima!
Fiets van mijn vriendin ook tweedehands gehaald. Volledig ultegra afgemonteerd, met ultregra wielset en een goed licht frame van Gossini (eigen merk Goossens raceshop). Ook 400 e voor betaald.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tenzij je niet voor een nieuwe, maar een jong gebruikte gaat. Eventueel iemand meevragen die er goed verstand van heeft. Ik heb mn eerste racefiets van marktplaats gehaald, voor 400 ¤ een ultegra afgemonteerde Bulls. Geen geld, en hij fietst nog steeds prima!
In mijn persoonlijke ervaring is er helemaal niets mis mee. Fiets nog steeds met een paar Tiagra onderdelen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:37 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb al verteld over Tiagra, dat is een niet doen.
De maten zijn anders bij een tijdritfiets, waardoor je anders op zo'n fiets zit. Onder andere lengte bovenbuis. Die wielen zijn trouwens wel 'normaal', maar van absolute bagger kwaliteit.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:10 schreef Kadooosh het volgende:
Stel ik koop zo'n tijdritfiets en ik zet er een normale race stuur en wielen op, fiets ie dan gewoon als een normale racefiets of toch nog anders vanwege het speciale frame?
http://link.marktplaats.nl/323162898
En deze dan?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:45 schreef Yankee het volgende:
[..]
De maten zijn anders bij een tijdritfiets, waardoor je anders op zo'n fiets zit. Onder andere lengte bovenbuis. Die wielen zijn trouwens wel 'normaal', maar van absolute bagger kwaliteit.
Kan het niet echt goed zien, maar die groep lijkt me niet meer de nieuwste. Natuurlijk is er ook verschil tussen gewone racefietsen. Het ene model is geschikter voor de recreatieve renner terwijl een andere model geschikter kan zijn voor de wat sportievere renner. Wat ik bedoel te zeggen is dat niet iedere fiets hetzelfde zit / fietst. Ik zou in jou geval gaan kijken naar een gewone racefiets en die tijdritfietsen of omgebouwde varianten daarvan links laten liggen. Tenzij je natuurlijk tijdritten wilt gaan fietsenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:09 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
En deze dan?
http://link.marktplaats.nl/324642682
Maar goed als je echt anders zit en het dus ook nadelig is dan kan ik maar beter gewoon weer een normale kopen.
Ik heb er altijd wel wat mee gehad. Rij nu met Ultregra een wereld van verschil.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:10 schreef thettes het volgende:
[..]
In mijn persoonlijke ervaring is er helemaal niets mis mee. Fiets nog steeds met een paar Tiagra onderdelen.
Kan je er nog precies een jaar op trainen voor de grote tocht..quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:36 schreef FJD het volgende:
Levertijden van Canyon zijn wel belachelijk zegNu bestellen is leveren in w27, dat is begin juni
Daar zou ik echt niet op gaan wachten. Dan maar een ander merk dan Canyonquote:Op woensdag 3 maart 2010 10:48 schreef ursel het volgende:
[..]
Kan je er nog precies een jaar op trainen voor de grote tocht..![]()
Zelfde met sommige overschoenen. 10 wkn levertijd. Dan is het bekant hoog zomer als je ze hebt..
Goed bezigquote:Op woensdag 3 maart 2010 11:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De instructeur op de sportclub keek heel blij toen ik voor de tweede keer deze week binnenkwam...volgens mij hebben ze onderling gewed welke klanten snel afhaken, en heeft hij gewed dat ik het zou volhouden![]()
Nog steeds even saai, volgende keer neem ik een boek mee voor op de binnenfiets
Bloed was goed gelukkig...maar om verder af te vallen, raade hij sterk aan om eens een maand of zo geen druppel alcohol te drinken. Aangezien ik nu 8 en 9 mei ingeschreven sta voor giro toertochten, ga ik het een kans geven. Van alle onderdelen op de fiets ben ik het makkelijkste te downsizenquote:Op woensdag 3 maart 2010 11:47 schreef Yankee het volgende:
[..]
Goed bezigGaat het verder weer wat beter met de gezondheid?
Blijft toch wel een ongelofelijk geil ding zegquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:16 schreef Oksel het volgende:
Ik ben weer terug in Europa!Maandag ga ik mijn nieuwe pareltje ophalen..
[ afbeelding ]
Hier in Duitsland is het prachtig, prachtig winterweer. Koud, rond 1-2 graden, strakblauwe lucht. Helaas heb ik niet de geschikte kleding om te kunnen fietsen met dit weer. Dus zo eerst maar even een uurtje hardlopen op zo'n binnending. TV serie erbij aan, geen probleem.
Verder heb ik ook nog een 2e fiets nodig.. iets snels, met spatborden en licht. Iemand een tip?
Nieuw heeft Stevens de grand Tourist. Daarnaast kun je kijken bij de Britse verzendhandel onder Audax bikes. Of je zoekt een tijdje op Marktplaats naar een oude KOga Miyata Gran Tourer en moderniseert die wat. Dan krijg je dit resultaat:quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:16 schreef Oksel het volgende:
Verder heb ik ook nog een 2e fiets nodig.. iets snels, met spatborden en licht. Iemand een tip?
Je kunt op een 10 of 11 speed campa-wiel gewoon een 9 speed cassette zetten. Je kunt dus ook een goedkoop achterwiel (of wielset) kopen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:09 schreef No-P het volgende:
Iemand nog een 9 speed campagnolo achterwiel liggen?
Moet er nog 1 hebben voor de Tacx. Steeds band verwisselen voor het fietsen zie ik niet echt zitten.
Ja, denk dat ik dat ga doen. Ik ga dan wel even goed kijken of er geen uitzonderingen zijn waarbij het niet kan. Op de Dura ace 10s naaf van m'n vriendin paste geen 9s op. Was 1 serie waarbij dat niet kon.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je kunt op een 10 of 11 speed campa-wiel gewoon een 9 speed cassette zetten. Je kunt dus ook een goedkoop achterwiel (of wielset) kopen.
Oude Campawielen hebben een andere body, waar nieuwe cassettes niet op passen. Maar dan heb je 't over wielen van ca. 10 jaar of ouder.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:08 schreef No-P het volgende:
[..]
Ja, denk dat ik dat ga doen. Ik ga dan wel even goed kijken of er geen uitzonderingen zijn waarbij het niet kan. Op de Dura ace 10s naaf van m'n vriendin paste geen 9s op. Was 1 serie waarbij dat niet kon.
Volspuiten met WD40 helpt misschien.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:11 schreef Gripper het volgende:
Verdorie, de shifter -ultegra- van mn voorderailleur blijft ergens hangen, en schakelt niet van het midden naar het buitenblad. Nu heb ik dus gedwongen 2 bladen ter beschikking..
(Had ik maar meteen een dubbel moeten rijden ipv zo'n mietjes triple)
Ik ga wel even prutsen en schoonmaken, maar heeft er alvast iemand een tip wat er fout zit?
Ik ook, maar ik heb al genoeg wielen en heb me nog in weten te houden.quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:49 schreef Tommeke het volgende:
Khamsins zien er trouwens best geil uit voor een setje van iets meer dan 100 euro
Had ze zelf ook bijna gekocht.
Lolquote:Op woensdag 3 maart 2010 17:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik heb al genoeg wielen en heb me nog in weten te houden.
Fietsonderhoud is heel simpel. Beweegt het maar moet het vastzitten? Duct-tape. Zit het vast maar moet het bewegen? WD40.quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:49 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Volspuiten met WD40 helpt misschien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |