Euhh ja dat was misschien niet zo handig van mequote:Op zondag 28 februari 2010 20:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Je gaat er van uit dat Frulmogk weet wat een Sora groep is, en 105...
Ik heb het vaak genoeg gelezen, maar je hebt gelijk. Écht begrijpen, dat doe ik nog nietquote:Op zondag 28 februari 2010 20:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Je gaat er van uit dat Frulmogk weet wat een Sora groep is, en 105...
Anyway, overweeg een Bulls? Als je 600 euro wil uitgeven, is dit mischien iets, een Bulls Sora 2. Dit was de eerste winkel doe Google gooide, maar je kan ze overal krijgen.
http://www.morsinktweewielers.nl/index.php/gebruikte-en-nieuwe-fietsen?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=178&category_id=8
Voor 800 heb je een 105 Bulls zo te zien ook. En het zijn geloof ik prima fietsen.
Bulls is een Duits merk dat degelijke no nonsense fietsen maakt.quote:Op zondag 28 februari 2010 21:25 schreef Frulmogk het volgende:
[..]
Ik heb het vaak genoeg gelezen, maar je hebt gelijk. Écht begrijpen, dat doe ik nog niet![]()
Van Bulls heb ik nog nooit gehoord. Het ziet er goed uit, kwalitatief schijnt het ook nog prima te zijn
Na wat zoeken op Google (waarbij ik weer op reviews bij Fok uitkom) lees ik wel wat minder goede reviews over de Shimano Sora.
Maar je zegt dus wel dat het het verstandigst is om voor een nieuwe fiets te gaan?
Deze zouden een redelijk korte levensduur hebben. Dit is wel deels te voorkomen door ze gewoon goed schoon te maken.quote:Op zondag 28 februari 2010 21:33 schreef Yankee het volgende:
[..]
Bulls is een Duits merk dat degelijke no nonsense fietsen maakt.
Tweedehands heeft als nadeel dat de onderdelen al gebruikt zijn, logisch natuurlijk, en als je niet veel van fietsen af weet je waarschijnlijk niet kan zien hoelang deze nog meegaan voor ze vervangen moeten worden. Maar de andere kant is dat er tweedehands fietsen te vinden zijn die kwalitatief een stukje beter zijn dan bijvoorbeeld een nieuwe Bulls.
Ik weet niet wat jij over Sora gevonden hebt, maar waar het op neer komt is dat dit ongeveer de goedkoopste groep van Shimano is. Niet slecht, maar wanneer je een fiets met 105 neemt weet je dat je veel meer kwaliteit hebt
Tussen die Giant en Bulls zit volgens mij niet zoveel verschil qua onderdelen. Die Bulls heeft Sora en de Giant dus een groep die daaronder zit. Als ik tussen deze twee zou moeten kiezen zou ik voor de Bulls gaanquote:Op zondag 28 februari 2010 21:38 schreef Frulmogk het volgende:
[..]
Deze zouden een redelijk korte levensduur hebben. Dit is wel deels te voorkomen door ze gewoon goed schoon te maken.
Maar even de gedachte: ik heb het vertrouwen wel in die Sora groep. Wat is dan het grote verschil tussen de Giant en die Bulls bijvoorbeeld?
Ah juist. Dat verschil was me al eerder verteld blijkbaar, ik had het verkeerd gelezen hehequote:Op zondag 28 februari 2010 21:41 schreef Yankee het volgende:
[..]
Tussen die Giant en Bulls zit volgens mij niet zoveel verschil qua onderdelen. Die Bulls heeft Sora en de Giant dus een groep die daaronder zit. Als ik tussen deze twee zou moeten kiezen zou ik voor de Bulls gaan
Ja, ik zou een fiets nemen met een voorvork van carbon. Dat fietst namelijk een stuk prettiger.quote:Op zondag 28 februari 2010 21:53 schreef Frulmogk het volgende:
[..]
Ah juist. Dat verschil was me al eerder verteld blijkbaar, ik had het verkeerd gelezen hehe![]()
Ik ga morgen denk ik gewoon eens wat fietsenzaken aflopen. Ik wil die Bulls dan ook wel eens zien he
Bedankt voor deze informatie in ieder geval. Mochten er nog meer adviezen zijn, ik hoor het allemaal graag.
Dat kan wel, ik zou het alleen niet doen tenzij je zelf die groep kunt overzetten. Denk niet dat een fietsenmaker staat te springen om jou een fiets te verkopen met een mindere groep om vervolgens jouw 105 groep erop te zetten. Wat je daarvoor betaald is het kopen van een goedkopere fiets niet waard denk ik.quote:Op zondag 28 februari 2010 21:59 schreef BraveDribbel het volgende:
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een nieuwe fiets, mn huidige fiets is volledig 105 afgemonteerd. Kan je die 105 dan overzetten naar de nieuwe fiets? Dan zou ik dus een goedkope fiets kunnen kopen die met een mindere set is afgemonteerd en dan de 105 erop zetten. Ik ben echter een kneus met dit soort dingen, dus is dat lastig om te doen of is dat iets voor de fietsenmaker miss?
Denk vooral een goede periode voor het aanschaffen van een tweedehands, veel mensen die een nieuwe fiets kopen doen dat in deze periode waarbij een hoop hun oude inruilen. Voor een nieuwe fiets met veel korting moet je gaan kijken in september, oktober denk ik.quote:Op zondag 28 februari 2010 22:30 schreef BraveDribbel het volgende:
Dat weet ik niet zeker, zou ik na moeten vragen, want de vorige eigenaar had die set er zelf opgezet nadat hij de fiets had gekocht. Dus denk dat die hoogstens 4 jaar oud is.
Budget ligt denk ik rond de 500e, maar hangt er ook vanaf of ik mn huidige fiets kan verkopen. Is dit trouwens een goede periode om een nieuwe fiets kopen, want het is wel weer begin van het seizoen, dus lijkt me dat er redelijk veel vraag is op dit moment...
Ik ga binnenkort een afspraak maken om m'n alu voorvork te laten vervangen door carbon, en ook het (uh, hoe heet het onderdeel ook al weer waar het stuur aan zit?), dat dus, laten vervangen. Ik heb de fiets gekocht met een verstelbare, en dat is leuk, maar met mijn lichaam heb je liever een vast onderdeel, maakt de fiets net iets stijver. 't Kraakt nu een beetje heuvelop. Dan maar wat minder verstel mogelijkheden.quote:Op zondag 28 februari 2010 21:56 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ja, ik zou een fiets nemen met een voorvork van carbon. Dat fietst namelijk een stuk prettiger.
Weet ik, ging me in dit geval specifiek om de groep die BraveDribbel op z'n fiets heeft zitten. Lijkt mij namelijk niet de moeite waard om een sterk verouderde groep over te zetten op een nieuwe fietsquote:Op maandag 1 maart 2010 00:48 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De 105 groep bestaat al een dikke 20 jaar. Is wel al diverse keren vernieuwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |