Reactie van Beertender in het vorige topic:quote:Op maandag 1 februari 2010 15:45 schreef StevenHyde het volgende:
Heb ook een tacx en woon in een appartement. Dus wil zo´n matje kopen. Iemand ervaring ermee of het echt helpt tegen de geluidsoverlast?
Je had een punt te veel.quote:Op maandag 1 februari 2010 10:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Het shirt:
http://www.girotoertochtamsterdam.nl./images/tshirt-giro.gif
lukt niet om het als zichtbaar plaatje te plakken, volg de link dan maar tot iemand het beter kan...
Ik heb een matje van de Perry Sport. Volgens mij werkt dat wel, tot op heden geen klachten gehad in ieder gevalquote:Op maandag 1 februari 2010 15:45 schreef StevenHyde het volgende:
Heb ook een tacx en woon in een appartement. Dus wil zo´n matje kopen. Iemand ervaring ermee of het echt helpt tegen de geluidsoverlast?
Inderdaad, die van de aldi zijn prima. Liep er ook survivals mee (waar je soms door ijskoud water moet) en ze hielden me altijd goed warm.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:34 schreef ultra_ivo het volgende:
Bij dit weer moet je echt thermoondherhemdjes gebruiken. Duur hoeven die niet te zijn, ik heb er meerdere van de Aldi die goed voldoen. Wat je absoluut niet als onderste laag moet dragen is katoen.
Houdt vocht vast. Is binnen no time doorweekt en daar krijg je met deze temperaturen een longontsteking vanquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Waarom geen katoen? Voert dat de warmte te snel af?
Aha, hier zijn we alweer.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Waarom geen katoen? Voert dat de warmte te snel af?
oeps...kan dat alsnog? Of moet een mod dat doen?quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:06 schreef Wombcat het volgende:
Ha, hier zijn we.
Wel onder het wielerfilter stoppen de volgende keer
Moet een mod doen, ik heb het al gevraagd in feedback.quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
oeps...kan dat alsnog? Of moet een mod dat doen?
Die zijn er zeker wel, Ritten als de Elenith en de Brian Chapman memorialquote:Op donderdag 4 februari 2010 14:08 schreef jakkop het volgende:
Ah, deze was ik even kwijt. Ik ga binnenkort eens een kalender opzetten van toertochten die ik ga doen (in de UK) Jammer dat je hier niet echt klassiekers heb die je kan rijden.
Gewoon trainen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:43 schreef jakkop het volgende:
Die vallen qua lengte een beetje buiten mijn bereik
Dat Aldi spul is echt prima! Ik zou niet zonder kunnen in de winter. Ik draag er alleen niets onder, en zeker geen katoen. Voelt te benauwd aan voor mij. Ik heb er meestal een gewoon wielershirt over, met armstukken en daaroverheen een jasje met iets dikkere stof. Als het echt koud ik doe ik nog een extra shirt met lange mouwen aan.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:34 schreef ultra_ivo het volgende:
Bij dit weer moet je echt thermoondherhemdjes gebruiken. Duur hoeven die niet te zijn, ik heb er meerdere van de Aldi die goed voldoen. Wat je absoluut niet als onderste laag moet dragen is katoen.
Van het weekend fietsen dus? Ik moet nog efkes een rondje uitstippelen.quote:
heb ze besteld, maar nog steeds niet binnen...sokken en helmwarmer/muts wel, maar daar hou je de voeten niet warm mee denk ik.quote:
Mja, waren genoeg verschillende versies bij futurumshop en prijzen zaten nagenoeg tussen de 25-30 euro. Dus praktscih weinig verschil. Gewoon degene besteld die op voorraad was.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
heb ze besteld, maar nog steeds niet binnen...sokken en helmwarmer/muts wel, maar daar hou je de voeten niet warm mee denk ik.
Die van mij glimt nu juist absoluut nietquote:
Inderdaad.. maar even een vraagje tussendoor aan de specialisten.quote:
Net voor kerst heb ik een Fortius gekocht en het is véél beter trainen daarmee dan op de 'gewone' Tacx die ik had (ik had er eentje met regelbare magnetische weerstand: de Cycletrack). Daarop had ik moeite om een uur vol te maken. Op de Forius kan ik met gemak twee uur trainen, zonder dat het vervelend wordt.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:43 schreef kawotski het volgende:
[..]
Nu worden de VR trainers steeds beter en goedkoper, persoonlijk denk ik dat zo'n trainer als de Fortius en de Real Life Videos het rijden op een tacx interessant maken en dat ik zo mijn 'tochten' alsnog kan doen als het gezondheidsgewijs tegenzit. Wat is jullie ervaring? Doen of niet doen? Mijn doel is om bijv. fysiek klaar te kunnen zijn voor een Marmotte.
Die van mij ziet er nu helemaal afzichtelijk uit. Vandaag gezien dat de ketting van buiten wat roestig is. Gezien de pekel geen verrassing. Dus nu het weer de komende 1-2 weken aankijken en beslissen of ik 'm snel vervang of wacht totdat de pekel van de weg is.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die van mij glimt nu juist absoluut nietIn deze tijd van het jaar in een peleton rijden, betekent dat je heel wat vuil erop verzameld. Maar ben nu effe te lui om 'm schoon te maken, doe ik morgen wel (fiets staat binnen in de gang, dus niet in een tochtig en vochtig hok).
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:21 schreef Littlecreep het volgende:
De sneeuw is weg geregend, de fiets glimt weer en de spullen liggen klaar.
Morgen dan weer beginnen met een rondje
Dat klinkt allemaal erg goed vooral al die mogelijkheden die je hebt, en ik heb een Garmin dus ik zou dan mijn gefietste routes kunnen nafietsen. Ik zal t spaarvarkentje nog eens lief aankijkenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Net voor kerst heb ik een Fortius gekocht en het is véél beter trainen daarmee dan op de 'gewone' Tacx die ik had (ik had er eentje met regelbare magnetische weerstand: de Cycletrack). Daarop had ik moeite om een uur vol te maken. Op de Forius kan ik met gemak twee uur trainen, zonder dat het vervelend wordt.
En dan werkt RLV nog niet eens op mijn oude laptop.
Grote voordeel van de Fortius is dat je veel meer mogelijkheden hebt. Er zitten al een paar standaard routes bij, je kunt op de Tacx-website meer routes downloaden van andere gebruikers. Je kunt zelf routes samenstellen (dat zijn dan wel routes zonder RLV). Volgens mij kun je als je een Garmin hebt zelfs je buiten gefietste routes inmporteren in de software. En je kunt natuurlijk nog de RLVideos kopen.
De Fortius simuleert het buiten fietsen een stuk beter, omdat het programma de weerstand veranderd en je niet zelf aan de knoppen hoeft te draaien.
Ik ben er erg enthousiast over![]()
Maar buiten fietsen blijft wel nog veel leuker.
Mag ik vragen wat precies het 'appeal' is van een fixie? Ik snap dat het een apart soort lifestyle is (Een vriend is zeer actief in Amsterdam) maar om dan helemaal naar Stuttgart te rijden?quote:Op maandag 8 februari 2010 00:09 schreef HenkBenzinetank het volgende:in mei naar Stuttgart op de fixie
Het is op dit moment -3, dat is me echt te koudquote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:57 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga zo weer ff, kwestie van goed inpakken
RTV Noord zegt -4 op de Martinitorenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:00 schreef Yankee het volgende:
[..]
Het is op dit moment -3, dat is me echt te koud
Succes dan maar, ik ga wel weer even taxcenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:20 schreef Tommeke het volgende:
[..]
RTV Noord zegt -4 op de Martinitoren
Ik heb geen zin om naar 't Zernike te fietsen en daar te gaan spinnen, of nu te gaan hardlopen.
Voor een prikkie, is dat inclusief die Zipps?quote:Op woensdag 10 februari 2010 06:29 schreef Oksel het volgende:
Best groen, maargoed.. kon hem voor een prikkie overnemen..
Nee, helaas.. Nouja, helaas. Ik wil geen carbonwielen. Te duur. Er komt een 10sp compact groep op, Campagnolo Centaur carbon. En qua wielen mag ik kiezen, o.a. uit deze:quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:42 schreef Yankee het volgende:
[..]
Voor een prikkie, is dat inclusief die Zipps?
Ziet er mooi uit. Vind bianchi fietsen sowieso altijd wel mooi. Hoeveel heb je er voor betaald als ik vragen mag?quote:Op woensdag 10 februari 2010 06:29 schreef Oksel het volgende:
Over webwinkels, ga NOOIT naar 12gotrading, wat een eikels, slechte service, etc. etc.
Anyway, ik ben nog even in NZ, mijn nieuwe fiets wacht al op mij.. en ik heb er weer zin in deze zomer!Nog 3 weken, dan ga ik mijn nieuwe fiets ophalen..!
![]()
[ afbeelding ]
Best groen, maargoed.. kon hem voor een prikkie overnemen..
DUISONDquote:Op donderdag 11 februari 2010 16:21 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit. Vind bianchi fietsen sowieso altijd wel mooi. Hoeveel heb je er voor betaald als ik vragen mag?
3 uur en 15 minuten op de mountainbike door het bos. Erg glad, en dan moet je niet het extreem bochtige parcours bij Lage Vuursche rijden. Was weer super maar toen ik weer op huis aanging heb ik de laatste 10km met ongelovelijke koude vingers gereden. Duurde een kwartier om weer een beetje op temperatuur te komen! Ow, en maar 2 keer onderuit gegaan.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:35 schreef Wombcat het volgende:
Nou, de sneeuw was hier echt nog niet weg.
Bovendien is het toch te koud buiten.
Heel kort door de bocht; ja, een 62 cm past wel in jou geval. Is die Stelvio 105 afgemonteerd? En wat is de verdere staat? Enige idee hoeveel erop gereden is en of er onderdelen vervangen zijn?quote:Op zondag 14 februari 2010 22:32 schreef Svyatagor het volgende:
Hallo,
Ik fiets nu op een cross-hybride maar heb na lang dubben besloten de overstap te maken naar een racefiets (heeft vnl met snelheid te maken). Ik ben 1m97 en heb een binnenbeenlengte van ongeveer 90 cm. Zijn de framemaatverhoudingen anders bij racefietsen?
Heb nu een Stevens Stelvio uit 07 op het oog, framemaat 62 cm, zou dat geschikt zijn? En wat is een reële prijs (nieuw is hij 1099)?
Er staat bij: gebruikt, maar hij ziet er - op de foto - nog wel ok uit. Verder is hij inderdaad 105 afgemonteerd:quote:Op zondag 14 februari 2010 22:37 schreef Yankee het volgende:
[..]
Heel kort door de bocht; ja, een 62 cm past wel in jou geval. Is die Stelvio 105 afgemonteerd? En wat is de verdere staat? Enige idee hoeveel erop gereden is en of er onderdelen vervangen zijn?
quote:Conditie: Gebruikt
Bouwjaar 2007 en framemaat = 62
Afmontage= volledige Shimano 105 groep (incl. 105 systeempedalen)
Wielset = Easton Vista
Banden = Schwalbe Stelvio (rear en front)
Carbon voorvork
2 bidonhouders (Tacx)
Ah, bedankt.quote:Op zondag 14 februari 2010 22:45 schreef Yankee het volgende:
Denk iets van 500 euro, maar is wel handig om te weten wat de staat is van onder andere de cassette en ketting.
Nagevraagd, hij schat 5000 km. Bij een onderhoudsbeurt vorig jaar hoefde er niets vervangen te worden volgens de verkoper.quote:Op zondag 14 februari 2010 22:52 schreef Yankee het volgende:
Die Vista's zijn overigens wel prima wielen.
Nou, als er 15000 km ofzo op gefietst is en dergelijke onderdelen niet vervangen zijn dan kun je er vanuit gaan dat dat binnenkort wel eens een keer moet gaan gebeuren. Daarvoor betaal je bij de fietsenmaker snel meer dan 100 euro. Vandaar dat ik 500 euro roep
En wat is er ooit vervangen? Als je met de originele 105 ketting 5000 km gaat rijden is die zeker versleten, en de cassette waarschijnlijk ook.quote:Op maandag 15 februari 2010 09:48 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nagevraagd, hij schat 5000 km. Bij een onderhoudsbeurt vorig jaar hoefde er niets vervangen te worden volgens de verkoper.
Ah ok, dank voor je reactie. Ik heb mijn binnenbeenlengte de eerste keer een beetje uit de losse pols gemeten; bij nameten blijkt het 94 cm te zijn (bij een totale lengte van 197 cm). In verhouding heb ik nog steeds een lang bovenlijf en lange armen, maar niet zo extreem als bij die eerste meting gelukkig.quote:Op maandag 15 februari 2010 13:09 schreef eentwee het volgende:
[..]
En wat is er ooit vervangen? Als je met de originele 105 ketting 5000 km gaat rijden is die zeker versleten, en de cassette waarschijnlijk ook.
Als de maten kloppen die je gaf heb je wel een extreem lang bovenlijf in verhouding tot je benen. Je hebt dan een lang frame nodig en waarschijnlijk ook een heel lange stuurpen (bijv 14cm). Dat vind je bijvoorbeeld bij Amerikaanse fietsen (Trek/Cannondale) en juist niet bij Italiaanse en Canyon. Maar als je een te groot frame koopt kun je niet diep genoeg zitten omdat je stuur te hoog uit komt. De Stelvio waar je naar kijkt is ook niet erg lang en heeft wel een heel lange balhoofdbuis waarbij je dus in de problemen kunt komen. Ter vergelijk:
Stevens 62cm: bovenbuis 58.1cm balhoofdbuis 22cm
Cannondale 60cm: bovenbuis 59cm balhoofdbuis 19cm
Zo'n Cannondale heb ik (1.92m, 93cm beenlengte) ook, voor mij is-ie aan de lange kant van wat past.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |