Die fietsen schijnen een zeer goede prijs / kwaliteit verhouding te hebbenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:53 schreef FJD het volgende:
Wat ist verhaal van de Red Bull fietsen van Roseversand? Lijkt veel fiets voor relatief weinig geld en de reviews die ze posten lijken ook goed maar ja ik heb een beetje wij van WC eend gevoel
Ik geloof dat de winkel zelf wel wat duurder is geworden na de verbouwing. De fietsen zie je redelijk vaak voorbij komen. Denk dat de prijs/kwaliteit nog steeds goed zit.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:06 schreef Yankee het volgende:
[..]
Die fietsen schijnen een zeer goede prijs / kwaliteit verhouding te hebben
Kun je even een lijstje plaatsen met wat er precies op beide fietsen zit? Zijn beide aluminium?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:21 schreef FJD het volgende:
Qua oriëntatie en waar ik op zou moeten letten;
Red Bull Pro-SL 3000 "10 of de Canyon Ultimate AL 9.0
Iemand goede argumentatie voor de een of ander?
Doe ik vanavond even, zit nu op een iPhone te tikken dat maakt t wat lastigquote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:24 schreef Yankee het volgende:
Kun je even een lijstje plaatsen met wat er precies op beide fietsen zit? Zijn beide aluminium?
Ah duidelijk, deze twee fietsen zijn beide absoluut een vooruitgang ten opzichte van je Bulls. Je zou verder kunnen kijken naar een Stevens Aspin of een Cube Agree. Misschien dat Giant ook wel een model heeft met Ultegra rond de 1500. Verder misschien een Trek 2.5 2010?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:02 schreef FJD het volgende:
Gewoon wat aant zoeken, ga straks de markt op voor een nieuwe fiets. Heb geen grote voorkeur; hoef geen merk te rijden. Wil wel naar Ultegra, een stijver frame plus veel stijvere velgen (rij nu op Bulls 105 van twee jaar terug). Bij het echt zware aanzetten & goed afdalen heb ik toch het idee dat de fiets wat zwabbert. Carbon voorvork is een pre. Budget zal zo'n 1500,- zijn. Was gewoon wat aant surfen
Geen idee wat betreft die site, die ken ik niet.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:32 schreef Frulmogk het volgende:
http://www.izibike.nl/racefietsen
Is deze site betrouwbaar?
Op een aantal modellen zit toch flink wat korting, ten opzichte van normale zaken.
Overigens, wat denken jullie van de Tiagra groep? Die zit er uiteraard ook nog tussen, en daar hoor ik niemand over.
Tenzij je niet voor een nieuwe, maar een jong gebruikte gaat. Eventueel iemand meevragen die er goed verstand van heeft. Ik heb mn eerste racefiets van marktplaats gehaald, voor 400 ¤ een ultegra afgemonteerde Bulls. Geen geld, en hij fietst nog steeds prima!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:44 schreef Yankee het volgende:
[..]
Geen idee wat betreft die site, die ken ik niet.
Wat betreft Tiagra ben ik het wel enigszins eens met CyclingGirl. Wanneer je echter een nieuwe fiets wilt en maximaal rond de 700 euro wilt besteden zul je wel snel uitkomen bij een Tiagra afgemonteerde fiets. Daar is niks mis mee, maar als het gaat om duurzaamheid is die groep niet echt een topper. Dit betekent overigens niet dat je er niet prima 100 km per week mee kunt fietsen.
Mee eens. Dat was inderdaad wel echt een koopjequote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tenzij je niet voor een nieuwe, maar een jong gebruikte gaat. Eventueel iemand meevragen die er goed verstand van heeft. Ik heb mn eerste racefiets van marktplaats gehaald, voor 400 ¤ een ultegra afgemonteerde Bulls. Geen geld, en hij fietst nog steeds prima!
Fiets van mijn vriendin ook tweedehands gehaald. Volledig ultegra afgemonteerd, met ultregra wielset en een goed licht frame van Gossini (eigen merk Goossens raceshop). Ook 400 e voor betaald.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tenzij je niet voor een nieuwe, maar een jong gebruikte gaat. Eventueel iemand meevragen die er goed verstand van heeft. Ik heb mn eerste racefiets van marktplaats gehaald, voor 400 ¤ een ultegra afgemonteerde Bulls. Geen geld, en hij fietst nog steeds prima!
In mijn persoonlijke ervaring is er helemaal niets mis mee. Fiets nog steeds met een paar Tiagra onderdelen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:37 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb al verteld over Tiagra, dat is een niet doen.
De maten zijn anders bij een tijdritfiets, waardoor je anders op zo'n fiets zit. Onder andere lengte bovenbuis. Die wielen zijn trouwens wel 'normaal', maar van absolute bagger kwaliteit.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:10 schreef Kadooosh het volgende:
Stel ik koop zo'n tijdritfiets en ik zet er een normale race stuur en wielen op, fiets ie dan gewoon als een normale racefiets of toch nog anders vanwege het speciale frame?
http://link.marktplaats.nl/323162898
En deze dan?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:45 schreef Yankee het volgende:
[..]
De maten zijn anders bij een tijdritfiets, waardoor je anders op zo'n fiets zit. Onder andere lengte bovenbuis. Die wielen zijn trouwens wel 'normaal', maar van absolute bagger kwaliteit.
Kan het niet echt goed zien, maar die groep lijkt me niet meer de nieuwste. Natuurlijk is er ook verschil tussen gewone racefietsen. Het ene model is geschikter voor de recreatieve renner terwijl een andere model geschikter kan zijn voor de wat sportievere renner. Wat ik bedoel te zeggen is dat niet iedere fiets hetzelfde zit / fietst. Ik zou in jou geval gaan kijken naar een gewone racefiets en die tijdritfietsen of omgebouwde varianten daarvan links laten liggen. Tenzij je natuurlijk tijdritten wilt gaan fietsenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:09 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
En deze dan?
http://link.marktplaats.nl/324642682
Maar goed als je echt anders zit en het dus ook nadelig is dan kan ik maar beter gewoon weer een normale kopen.
Ik heb er altijd wel wat mee gehad. Rij nu met Ultregra een wereld van verschil.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:10 schreef thettes het volgende:
[..]
In mijn persoonlijke ervaring is er helemaal niets mis mee. Fiets nog steeds met een paar Tiagra onderdelen.
Kan je er nog precies een jaar op trainen voor de grote tocht..quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:36 schreef FJD het volgende:
Levertijden van Canyon zijn wel belachelijk zegNu bestellen is leveren in w27, dat is begin juni
Daar zou ik echt niet op gaan wachten. Dan maar een ander merk dan Canyonquote:Op woensdag 3 maart 2010 10:48 schreef ursel het volgende:
[..]
Kan je er nog precies een jaar op trainen voor de grote tocht..![]()
Zelfde met sommige overschoenen. 10 wkn levertijd. Dan is het bekant hoog zomer als je ze hebt..
Goed bezigquote:Op woensdag 3 maart 2010 11:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De instructeur op de sportclub keek heel blij toen ik voor de tweede keer deze week binnenkwam...volgens mij hebben ze onderling gewed welke klanten snel afhaken, en heeft hij gewed dat ik het zou volhouden![]()
Nog steeds even saai, volgende keer neem ik een boek mee voor op de binnenfiets
Bloed was goed gelukkig...maar om verder af te vallen, raade hij sterk aan om eens een maand of zo geen druppel alcohol te drinken. Aangezien ik nu 8 en 9 mei ingeschreven sta voor giro toertochten, ga ik het een kans geven. Van alle onderdelen op de fiets ben ik het makkelijkste te downsizenquote:Op woensdag 3 maart 2010 11:47 schreef Yankee het volgende:
[..]
Goed bezigGaat het verder weer wat beter met de gezondheid?
Blijft toch wel een ongelofelijk geil ding zegquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:16 schreef Oksel het volgende:
Ik ben weer terug in Europa!Maandag ga ik mijn nieuwe pareltje ophalen..
[ afbeelding ]
Hier in Duitsland is het prachtig, prachtig winterweer. Koud, rond 1-2 graden, strakblauwe lucht. Helaas heb ik niet de geschikte kleding om te kunnen fietsen met dit weer. Dus zo eerst maar even een uurtje hardlopen op zo'n binnending. TV serie erbij aan, geen probleem.
Verder heb ik ook nog een 2e fiets nodig.. iets snels, met spatborden en licht. Iemand een tip?
Nieuw heeft Stevens de grand Tourist. Daarnaast kun je kijken bij de Britse verzendhandel onder Audax bikes. Of je zoekt een tijdje op Marktplaats naar een oude KOga Miyata Gran Tourer en moderniseert die wat. Dan krijg je dit resultaat:quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:16 schreef Oksel het volgende:
Verder heb ik ook nog een 2e fiets nodig.. iets snels, met spatborden en licht. Iemand een tip?
Je kunt op een 10 of 11 speed campa-wiel gewoon een 9 speed cassette zetten. Je kunt dus ook een goedkoop achterwiel (of wielset) kopen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:09 schreef No-P het volgende:
Iemand nog een 9 speed campagnolo achterwiel liggen?
Moet er nog 1 hebben voor de Tacx. Steeds band verwisselen voor het fietsen zie ik niet echt zitten.
Ja, denk dat ik dat ga doen. Ik ga dan wel even goed kijken of er geen uitzonderingen zijn waarbij het niet kan. Op de Dura ace 10s naaf van m'n vriendin paste geen 9s op. Was 1 serie waarbij dat niet kon.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je kunt op een 10 of 11 speed campa-wiel gewoon een 9 speed cassette zetten. Je kunt dus ook een goedkoop achterwiel (of wielset) kopen.
Oude Campawielen hebben een andere body, waar nieuwe cassettes niet op passen. Maar dan heb je 't over wielen van ca. 10 jaar of ouder.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:08 schreef No-P het volgende:
[..]
Ja, denk dat ik dat ga doen. Ik ga dan wel even goed kijken of er geen uitzonderingen zijn waarbij het niet kan. Op de Dura ace 10s naaf van m'n vriendin paste geen 9s op. Was 1 serie waarbij dat niet kon.
Volspuiten met WD40 helpt misschien.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:11 schreef Gripper het volgende:
Verdorie, de shifter -ultegra- van mn voorderailleur blijft ergens hangen, en schakelt niet van het midden naar het buitenblad. Nu heb ik dus gedwongen 2 bladen ter beschikking..
(Had ik maar meteen een dubbel moeten rijden ipv zo'n mietjes triple)
Ik ga wel even prutsen en schoonmaken, maar heeft er alvast iemand een tip wat er fout zit?
Ik ook, maar ik heb al genoeg wielen en heb me nog in weten te houden.quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:49 schreef Tommeke het volgende:
Khamsins zien er trouwens best geil uit voor een setje van iets meer dan 100 euro
Had ze zelf ook bijna gekocht.
Lolquote:Op woensdag 3 maart 2010 17:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik heb al genoeg wielen en heb me nog in weten te houden.
Fietsonderhoud is heel simpel. Beweegt het maar moet het vastzitten? Duct-tape. Zit het vast maar moet het bewegen? WD40.quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:49 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Volspuiten met WD40 helpt misschien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |