Ik heb eens in de NRC next gelezen dat als je een uur lang 32,5km p/u fietst je ergens tussen de 1000 en 1500 calorieën verbrand, Kan alleen nu even dat artikeltje niet vinden.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En 300 calorieen in een half uur verbrand...is dat veel?
90 is redelijk. 100 is beter. Beter op souplesse dan op kracht. Tenminste dat is mij altijd geleerd. Toegeven dat het ook lekkerder fietst.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zat op 90 tpm...trappen per minuut denk ik...was een fijn beentempo in elk geval. Volgens dat ding ging ik zo 25 km/h...mis de versnellingen wel een beetje
Die fietsen schijnen een zeer goede prijs / kwaliteit verhouding te hebbenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:53 schreef FJD het volgende:
Wat ist verhaal van de Red Bull fietsen van Roseversand? Lijkt veel fiets voor relatief weinig geld en de reviews die ze posten lijken ook goed maar ja ik heb een beetje wij van WC eend gevoel
Ik geloof dat de winkel zelf wel wat duurder is geworden na de verbouwing. De fietsen zie je redelijk vaak voorbij komen. Denk dat de prijs/kwaliteit nog steeds goed zit.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:06 schreef Yankee het volgende:
[..]
Die fietsen schijnen een zeer goede prijs / kwaliteit verhouding te hebben
Kun je even een lijstje plaatsen met wat er precies op beide fietsen zit? Zijn beide aluminium?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:21 schreef FJD het volgende:
Qua oriëntatie en waar ik op zou moeten letten;
Red Bull Pro-SL 3000 "10 of de Canyon Ultimate AL 9.0
Iemand goede argumentatie voor de een of ander?
Doe ik vanavond even, zit nu op een iPhone te tikken dat maakt t wat lastigquote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:24 schreef Yankee het volgende:
Kun je even een lijstje plaatsen met wat er precies op beide fietsen zit? Zijn beide aluminium?
Ah duidelijk, deze twee fietsen zijn beide absoluut een vooruitgang ten opzichte van je Bulls. Je zou verder kunnen kijken naar een Stevens Aspin of een Cube Agree. Misschien dat Giant ook wel een model heeft met Ultegra rond de 1500. Verder misschien een Trek 2.5 2010?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:02 schreef FJD het volgende:
Gewoon wat aant zoeken, ga straks de markt op voor een nieuwe fiets. Heb geen grote voorkeur; hoef geen merk te rijden. Wil wel naar Ultegra, een stijver frame plus veel stijvere velgen (rij nu op Bulls 105 van twee jaar terug). Bij het echt zware aanzetten & goed afdalen heb ik toch het idee dat de fiets wat zwabbert. Carbon voorvork is een pre. Budget zal zo'n 1500,- zijn. Was gewoon wat aant surfen
Geen idee wat betreft die site, die ken ik niet.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:32 schreef Frulmogk het volgende:
http://www.izibike.nl/racefietsen
Is deze site betrouwbaar?
Op een aantal modellen zit toch flink wat korting, ten opzichte van normale zaken.
Overigens, wat denken jullie van de Tiagra groep? Die zit er uiteraard ook nog tussen, en daar hoor ik niemand over.
Tenzij je niet voor een nieuwe, maar een jong gebruikte gaat. Eventueel iemand meevragen die er goed verstand van heeft. Ik heb mn eerste racefiets van marktplaats gehaald, voor 400 ¤ een ultegra afgemonteerde Bulls. Geen geld, en hij fietst nog steeds prima!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:44 schreef Yankee het volgende:
[..]
Geen idee wat betreft die site, die ken ik niet.
Wat betreft Tiagra ben ik het wel enigszins eens met CyclingGirl. Wanneer je echter een nieuwe fiets wilt en maximaal rond de 700 euro wilt besteden zul je wel snel uitkomen bij een Tiagra afgemonteerde fiets. Daar is niks mis mee, maar als het gaat om duurzaamheid is die groep niet echt een topper. Dit betekent overigens niet dat je er niet prima 100 km per week mee kunt fietsen.
Mee eens. Dat was inderdaad wel echt een koopjequote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tenzij je niet voor een nieuwe, maar een jong gebruikte gaat. Eventueel iemand meevragen die er goed verstand van heeft. Ik heb mn eerste racefiets van marktplaats gehaald, voor 400 ¤ een ultegra afgemonteerde Bulls. Geen geld, en hij fietst nog steeds prima!
Fiets van mijn vriendin ook tweedehands gehaald. Volledig ultegra afgemonteerd, met ultregra wielset en een goed licht frame van Gossini (eigen merk Goossens raceshop). Ook 400 e voor betaald.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tenzij je niet voor een nieuwe, maar een jong gebruikte gaat. Eventueel iemand meevragen die er goed verstand van heeft. Ik heb mn eerste racefiets van marktplaats gehaald, voor 400 ¤ een ultegra afgemonteerde Bulls. Geen geld, en hij fietst nog steeds prima!
In mijn persoonlijke ervaring is er helemaal niets mis mee. Fiets nog steeds met een paar Tiagra onderdelen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:37 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb al verteld over Tiagra, dat is een niet doen.
De maten zijn anders bij een tijdritfiets, waardoor je anders op zo'n fiets zit. Onder andere lengte bovenbuis. Die wielen zijn trouwens wel 'normaal', maar van absolute bagger kwaliteit.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:10 schreef Kadooosh het volgende:
Stel ik koop zo'n tijdritfiets en ik zet er een normale race stuur en wielen op, fiets ie dan gewoon als een normale racefiets of toch nog anders vanwege het speciale frame?
http://link.marktplaats.nl/323162898
En deze dan?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:45 schreef Yankee het volgende:
[..]
De maten zijn anders bij een tijdritfiets, waardoor je anders op zo'n fiets zit. Onder andere lengte bovenbuis. Die wielen zijn trouwens wel 'normaal', maar van absolute bagger kwaliteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |