abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77372907
Namensites:
http://www.babynamesworld.com/
http://www.behindthename.com/
http://www.kindernamen.nl
http://www.babynamer.com
http://www.voornamelijk.nl
http://www.babynamen.nl/index.php
http://babynamen.familyberry.com/
http://www.babynamesworld.com/meaning_of_Hont.html
http://www.meertens.knaw.nl/voornamen/VNB/
http://www.babyinfo.nl/fun/namen/namenteller.asp
http://www.starmanproductions.nl/namen/namen.html (handig voor vernoemingen)
http://www.svb.nl/interne(...)indernamen/index.jsp
http://www.babynamenoverzicht.nl/

Hieronder een lijst met vrijwel alle OUD kindjes.
Gewoon voor de leuk. Om eens te kunnen kijken of we de landelijke trends een beetje volgen en of je nog origineel bent met jouw favoriete namen.

!!!
De lijst wordt niet automatisch bijgewerkt na een nieuwe geboorte, als jouw kindje nog niet in de lijst staat moet je even een brul geven dan kan een van de modjes dat doen als ze er langs lopen.
!!!!

Meisjes

Abby ( Abbygail Moira Alycia)
Alyssa
Amber (2)
Amber Mae
Amber Sophie
Anna (3)
Annabelle
Annika
Arwen
Avalon (Juniper Marie)
Benthe
Bo
Britt
Caitlin
Carmen
Chantel Maria
Charlie Livina
Charity
Chaya
Chelsea
Cheyenne
Chiara Rosan
Chinook
Daisy Sophie
Danielle
Dana (2)
Daphne
Demi
Demi Aidan
Dione
Djen
Dominique
Ela
Eleni
Elin
Elisa Laetitia
Elise
Elize
Elodie
Emma
Emma Salome
Emma Sophie
Esther Paula
Eva (2)
Eva Sophie
Evie Elleke
Faith Cathryn
Fani
Fee Anne Reine
Femke
Fleur
Floor
Giulia Elisabetta
Gwen Anne
Hanne (Hannah Wende)
Ilse (2)
Indy
Iris
Iris Julia
Isa
Isa Donna
Isabeau Karin
Isabel
Isis Maikina
Jade
Janneke
Jasja
Jasmijn
Jenna
Jennifer Leonie
Jenthe
Jet
Jetske Julia
Jildou
Jinthe Serisa
Jolie
Judith Johanna
Julia Rebecca
Juliette
Junah Ileah
Justine
Kady Máire
Kaithlynn
Kajira Alicia Cosette
Katja
Katrine
Kim
Kim Jessie
Lara
Lena
Lente
Leonore
Lianne (Esmee)
Linde
Lis Mae
Lotte
Lucie Catharina Elisabeth
Luna
Lune
Luuke
Mahre Junah
Maja (Maartje Janna Delia)
Maria
Maud Janne Jacqueline
Maud
Megan
Meike Jolanda
Merel
Merel Joanna Elisabeth
Michelle
Mila
Milou
Mirte
Morgaine Chevanity
Myrddin Kaylah Agnes
Myrthe
Myrthe Esmée
Nicole
Nika
Nikita
Nienke
Noa
Noa Deborah
Norah
Nune
Pien
Priscilla
Querida
Rachel
Raïsa Manou
Rebecca Jiska
René
Renske
Riley
Romée
Ronja
Ronja Megan Camille
Sabine
Samara
Sanna Leonie
Sanne
Sannelotte
Sarah
Sara Runé Catharina
Saskia Janne
Selene
Sennah
Senni
Sophie Juliët
Sterre (2)
Susanne Chantal
Tess
Tinka
Vera
Willow
Yade April
Yana Ivessa Roslynn
Yara
Zoë (2)

Jongetjes

Aiden Douglas Adams
Ayden Jiro
Aron Marick
Bas
Bink
Bjorn
Bram (2)
Brent
Brian
Cas
Cas Anthony
Chavez
Christan Maurits
Connor
Daan (3)
Damian (2)
Damien
Damiën
Damon
Danyel Yohanan
David (2)
Dean
Dennis
Devin
Didier
Dijon Trevor
Dirk Daniel Fransiscus
Djulian
Duco Yannik
Duncan
Dylan (2)
Dylan Nathan
Dyon Milan
Eli Jedidja Asher
Ethan Gabriel
Ezra Sebastian
Ewen
Fabian
Fabian Willem
Falco
Finn
Floris
Fons
Frodo
Glenn William
Graeme James
Henrik
Ischa-Gabriël
Ive Lucas Tone
Jamie (James Joseph Danyel)
Jasper (3)
Jay Dean
Jayden
Jayden (Jonathan-Dane Aaron)
Jent
Jeremy
Jessai
JJ (Jan Junior)
Job
Jochem Tobias Aaron
Jop
Joey Luciano Miquel
Jonne
Jorden
Jordy
Jort
Joshua
Julian
Julius
Justin Julian
Justus
Kai (2)
Kay
Kendahl Ro
Kian
Koen Jurriaan
Kyllian
Kyllian Robin Jayden
Lars
Leander (Alijander Hans)
Lennon Thom Jeb
Léon
Liam Francis
Luca
Lucas (2)
Marien Kobus
Maarten
Maarten Alexander
Martijn Lucas
Max (2)
Maxim Diëgo
Melvin
Merijn
Merlijn Rens
Merlijn Jean Joseph
Merlyn Mirage Mandrake
Milo Merlijn
Mika Viggo
Mikael
Mink
Morris
Nathan Tristan
Nick
Niels Ronald
Oscar Morrison
Pepijn Lucas
Peter Gert
Piet
Pim
Quinten Mitchell
Randall
Randy
Raúl
Renzo
Rhody
Rienk Bowe
Rik
Robin Thomas
Romme Harmjan
Romijn
Ruben Matthias Jesse
Ruben Sebastiaan
Ruud
Ryan
Sasha Alexander
Samiq Elijah
Sander Edwin
Seb
Sepp
Simon
Steijn
Storm (2)
Sven (2)
Sverre
Thies
Thijs
Thijs Laurens Jakob
Thomas
Thomas Gerhard Adrianus
Thomas Pieter Jan Maurits Alexander
Ties
Tijmen Noah
Tijn
Tijn Willem
Tim
Timo
Tobias
Tobias Johannes Maria
Toby
Tom
Tomas (2)
Tristan (2)
Twan
Tyler Jeroen
Wilyan Ayrton Quinn
Wouter
Xarno (Xander Yarno)
Yoram

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 03-03-2010 08:22:21 ]
.... met gevoel voor drama....
pi_77372948
Ik sloot hem met:
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:08 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Wat me wel enorm stoort is dat mn moeder, schoonmoeder én mijn oma de naam nog steeds niet normaal uit kunnen spreken.
Irritant is dat.
Hier ben ik misschien toch iets te laks geweest in het begin (lees: "slechts" tientallen keren lopen verbeteren ) met als gevolg dat de halve familie nog steeds "Deffin" zegt.
Echt niet leuk, zo heet hij helemaal niet en het doet me steeds denken aan Daffy Duck
Nu heb ik mijn hoop maar gevestigd op zoonlief, als hij straks net zo'n betweterig wijsneusje wordt als zijn mama dan gaat hij de mensen en de kinderen die het weer fout van hun ouders geleerd hebben zelf wel verbeteren
  donderdag 28 januari 2010 @ 13:12:04 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77373461

Idd zou het me bij een CB muts niet kunnen schelen, maar directe familie is wel echt irritant.

Bij mij werkt het linkje van de svb niet, die uit het vorige topic...
pi_77373478
Carolina en merce zijn ook leuk.
Rocio spreek je uit ro (kort) sie o (kort)
de c een beetje zacht.
Maar dat weet je man vast wel.
Belen = billin
  donderdag 28 januari 2010 @ 13:13:11 #5
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_77373504
Als ik dat lijstje hierboven zie, hebben de meeste kinderen maar één voornaam. Waarom is dat? Ik vind het zelf eigenlijk wat karig staan, een kind heeft niets om op terug te vallen als hij zijn eigen naam niet leuk vindt, het kan lastig zijn met brieven (bij meermaals dezelfde voorletter in het gezin). Bij meerdere voornamen kun je ook perfect een aantal vernoemingen kwijt. Kost niets, je hebt er geen last van en je maakt er mensen vaak heel blij mee.
pi_77373620
Meer namen
coral
ainhoa
socorro
maura
mar
inma
paula
lorena
paz
Julia
sofia
Victoria
pi_77373639
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 13:12 schreef amaranta het volgende:
Carolina en merce zijn ook leuk.
Rocio spreek je uit ro (kort) sie o (kort)
de c een beetje zacht.
Maar dat weet je man vast wel.
Belen = billin
Ja me man weet dat wel denk ik Maar ik moet het ook nog uit kunnen spreken, hihihi.
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 12:36 schreef pessie het volgende:
CA: Nog niet zwanger en nu al namen zoeken... wow! Wij hebben gelukkig nog een half jaar. En dat hebben we denk ik ook wel nodig. Jongensnamen zullen nog wel lukken maar meisjesnamen. Ik vind het echt heel moeilijk...
Vind ik leuk, naampjes verzinnen.

Luna vond ik op zich ook wel leuk, maar je noemt je kind in het nederlands ook geen maan
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 12:53 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Merce (van Mercedes dat ik dan weer niet zo leuk vind) heb ik altijd een gave naam gevonden
Carolina (maar da's niet kort )
Laia
Lola (zou ik zelf niet doen, maar vind 'm wel leuk)
Isa(bel)
Rosa

Hier nog meer suggesties: http://www.babybytes.nl/namen/herkomst/meisjes/Spaanse/1
Thx voor de link. Ga ik even neuzen Lola zou ik ook niet doen, ik weet niet... het klinkt zo sletterig

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2010 13:20:28 ]
pi_77373675
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 13:13 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Als ik dat lijstje hierboven zie, hebben de meeste kinderen maar één voornaam. Waarom is dat? Ik vind het zelf eigenlijk wat karig staan, een kind heeft niets om op terug te vallen als hij zijn eigen naam niet leuk vindt, het kan lastig zijn met brieven (bij meermaals dezelfde voorletter in het gezin). Bij meerdere voornamen kun je ook perfect een aantal vernoemingen kwijt. Kost niets, je hebt er geen last van en je maakt er mensen vaak heel blij mee.
Volgens mij hebben de meeste wel meerdere namen maar staat in het lijstje alleen de eerste naam. Mijn zoon staat ook alleen als Mikael in de lijst maar hij heet Mikael Harm!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_77373690
Ik vind zelf meerdere namen ook wel mooi, mits ze toegevoegde waarde hebben (als in: een vernoeming of een speciale betekenis).

Onzes krijgt 3 voorletters.

(oh dit was dus reactie op J_K)
  donderdag 28 januari 2010 @ 13:19:16 #10
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77373733
quote:
En stel nou dat je die andere namen ook niet mooi vind? Wat dan?
Mijn moeder heeft 2 voornamen maar haar roepnaam is heel anders (niet eens een afgeleide van de andere 2 namen maar echt totaal anders).
Je kunt altijd een andere roepnaam aannemen. Alleen je oficiële namen kun je niet (makkelijk) veranderen.
pi_77373741
quote:
in spanje krijg je in principe 1 naam, tenzij je een samengestelde naam hebt zoals ik.
Ik gebruik alleen maar 1 naam (maria) tot ergernis van mijn ma.
Ik persoonlijk vind meer voornamen onzin.

Nog n spaanse naam: vega
pi_77373828
Doopnamen doen ze daar ook niet
pi_77373904
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 13:16 schreef amaranta het volgende:
Meer namen
lorena
Die vind ik leuk
Mijn man vind Raquel leuk.

Anna Lorena klinkt toch leuk? En dan roepnaam Lorena
En dan de meest voorkomende achtername. erachter

Anna Lorena Rodriguez Lopez
  donderdag 28 januari 2010 @ 13:23:40 #14
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_77373916
Mn vader noemde mn nichtje in de eerste weken naar haar geboorte "'t knien" (het konijn) hij vond Marinde te moeilijk... Mn Beppe noemt haar nog steeds Miranda.
Mn tweede nichtje hebben mn broer en schoonzus een franse voornaam gegeven, behalve dat dat nog vrij vaak op zn frans uitgesproken wordt (wat niet de bedoeling is) gaat het best goed!

Kortom, we willen een naam die door iedereen goed uitgesproken wordt! Een nederlandse naam die in het frans ook nog wat lijkt... Mensen, wat is dat moeilijk! Ik blijf toch nog een beetje bij de -ias namen voor jongens. Die zijn ook uit te spreken in het frans. Nu manlief nog overtuigen...
pi_77374096
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 13:23 schreef pessie het volgende:
Kortom, we willen een naam die door iedereen goed uitgesproken wordt! Een nederlandse naam die in het frans ook nog wat lijkt... Mensen, wat is dat moeilijk! Ik blijf toch nog een beetje bij de -ias namen voor jongens. Die zijn ook uit te spreken in het frans. Nu manlief nog overtuigen...
Oscar
Luc
Olivier
Sebastiaan
Floris
pi_77374142
quote:
Mn vader noemde mn nichtje in de eerste weken naar haar geboorte "'t knien" (het konijn) hij vond Marinde te moeilijk... Mn Beppe noemt haar nog steeds Miranda.
Mn tweede nichtje hebben mn broer en schoonzus een franse voornaam gegeven, behalve dat dat nog vrij vaak op zn frans uitgesproken wordt (wat niet de bedoeling is) gaat het best goed!

Heb je franse familie, of woon je er? Dat je wilt dat het er op lijkt?
Sorry nieuwsgierig
pi_77374167
Ana lorena klinkt heel leuk.
Weet je dat je kind ook jouw achternaam kan krijgen volgens Spaanse traditie? Mijn kinderen hebben zijn achternaam (nedelands) en mijn 1e achternaam (Spaans)
dus Jansen García (dit is niet de echte hoor)
pi_77374218
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 13:28 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Oscar
Luc
Olivier
Sebastiaan
Floris
dat waren dus ook mijn eisen. In beide talen uitspreekbaar.
Het is dus Eva en fabian geworden
  donderdag 28 januari 2010 @ 13:32:38 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77374249
quote:

Ik zou 'm Frans noemen... Of Françoise...
pi_77374286
Francine dan
  donderdag 28 januari 2010 @ 13:34:43 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77374314
Leuker dan Françoise idd!
  donderdag 28 januari 2010 @ 14:02:08 #22
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_77375470
Fransje. Ik had een dochter zo best kunnen noemen, alleen om mijn vader te jennen Want die heet inderdaad....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_77375760
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 13:30 schreef amaranta het volgende:
Weet je dat je kind ook jouw achternaam kan krijgen volgens Spaanse traditie? Mijn kinderen hebben zijn achternaam (nedelands) en mijn 1e achternaam (Spaans)
Ja dat weet ik
Heb jij nog steeds de Spaanse nationaliteit?

Hij moest het leger in, dus hij is nederlander geworden.
We zijn ook voor de nederlandse wet getrouwd.

Dus ik heb zijn volledige achternaam gekregen (ik heb er nu 3 ), en mijn kinderen krijgen dus ook zijn 2 namen
Op zich wel leuk Mijn achternaam is zo stom
pi_77375821
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 13:30 schreef amaranta het volgende:
Net als bijvoorbeeld Yolanthe Cabau van Kasbergen

tvp
pi_77375907
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 14:09 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ja dat weet ik
Heb jij nog steeds de Spaanse nationaliteit?

Hij moest het leger in, dus hij is nederlander geworden.
We zijn ook voor de nederlandse wet getrouwd.

Dus ik heb zijn volledige achternaam gekregen (ik heb er nu 3 ), en mijn kinderen krijgen dus ook zijn 2 namen
Op zich wel leuk Mijn achternaam is zo stom
Maar meestal wordt in het dagelijks leven toch alleen de eerste achternaam gebruikt? Mijn Spaanse oom gebruikt ten minste alleen de eerste.
pi_77376247
Ja ik ben nog Spaanse. Om een lang verhaal kort te maken. Mijn moeder is bewust in Spanje bevallen. ZOlang ik er geen hinder van ondervind blijf ik dus Spaanse.
Ik ben getrouwd en heb mijn eigen naam gehouden.
Toen we kids kregen heb ik dus bij de Koningin een naamswijziging aangevraagd voor de achternaam. Dus we hebben hier alledrie een andere achternaam.
Wat ik overigens gewend heb. Ik heb ook niet dezelfde achternaam als mijn moeder en mijn vader. We hebben alledrie een andere. En ik heb dan weer een samenstelling van die van mijn ouders.
pi_77376271
Ik gebruik ook de 1e hoor. Maar ik vond het wel bijzonder om mijn kinderen toch ook mijn achternaam te geven.
pi_77376277
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 14:02 schreef debuurvrouw het volgende:
Fransje. Ik had een dochter zo best kunnen noemen, alleen om mijn vader te jennen Want die heet inderdaad....
Henk?
  donderdag 28 januari 2010 @ 14:27:31 #29
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_77376441
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 14:22 schreef amaranta het volgende:

[..]

Henk?
Bíjna goed!
Koos natuurlijk
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_77376470
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 14:27 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Bíjna goed!
Koos natuurlijk
zijn ook vier letters he!
Ik ben echt goed!!
pi_77376496
Wij gebruiken ook gewoon de eerste, maar bij officiele papieren invullen enzo de complete achternamen
pi_77376535
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 12:58 schreef Kersjes het volgende:
Ik sloot hem met:
[..]

Irritant is dat.
Hier ben ik misschien toch iets te laks geweest in het begin (lees: "slechts" tientallen keren lopen verbeteren ) met als gevolg dat de halve familie nog steeds "Deffin" zegt.
Echt niet leuk, zo heet hij helemaal niet en het doet me steeds denken aan Daffy Duck
Nu heb ik mijn hoop maar gevestigd op zoonlief, als hij straks net zo'n betweterig wijsneusje wordt als zijn mama dan gaat hij de mensen en de kinderen die het weer fout van hun ouders geleerd hebben zelf wel verbeteren
Ik durf het bijna niet te vragen maar...hoe spreek je het dan uit?
pi_77376601
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 14:29 schreef charmed_angel het volgende:
Wij gebruiken ook gewoon de eerste, maar bij officiele papieren invullen enzo de complete achternamen
als je zijn naam hebt aangenomen is het inderdaad 'niet nodig' om een samenstelling te maken van jullie namen.
Let er wel op dat ze ook daadwerkelijk beide namen noteren bij de gemeente.
Bij Fabian deden ze moeilijk. Dus ik bellen met de gemeente. Dat het wel een beetje raar als mijn kinderen allebei een andere achternaam hadden. En uiteindelijk heeft ze inderdaad toegegeven dat ik gelijk had, en hebben ze zijn achternaam ook aangepast.
  † In Memoriam † donderdag 28 januari 2010 @ 15:28:14 #34
43556 miss_dynastie
pi_77378718
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 12:36 schreef pessie het volgende:
CA: Nog niet zwanger en nu al namen zoeken... wow! Wij hebben gelukkig nog een half jaar. En dat hebben we denk ik ook wel nodig. Jongensnamen zullen nog wel lukken maar meisjesnamen. Ik vind het echt heel moeilijk...
Wij zijn er ook al wel mee bezig. Niet constant , maar zo nu en dan. Naam voor een dochter ligt hier bijv. al jaaaaaren vast. Kan me niet voorstellen dat we dat ooit nog veranderen, maar wie weet
  donderdag 28 januari 2010 @ 15:38:27 #35
259886 pessie
pi_77379130
Mn ouders wonen in Frankrijk en mn jongste broertjes zijn behoorlijk ver-franst. Ik verwacht dat die beide met een francaise thuiskomen. Verder franse kennissen en vrienden. Ik ga een zoon bv geen klaas noemen, fransen spreken dat dan uit als classe wat weer klas betekent... Dus we willen graag een leuke nederlandse jongensnaam die in het frans ook nog wat is. Elias, Tobias en Josias kunnen allemaal, maar alleen Elias is hier nog vrij... En manlief vond het niets

En meisjesnamen vind ik echt moeilijk. Ik ben ook helemaal niet bezig met meisjesnamen/meisjesdingen. Vind mezelf een beetje raar. Een meisje zou hier net zo welkom zijn.
  donderdag 28 januari 2010 @ 15:43:25 #36
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77379329
pessie: wat vind je van Julius? of Jerome? of zijn die niet nederlands genoeg? of Daniël, Thomas, Lucas? ook allemaal vrij klassiek en zowel in 't NL als in 't Frans goed uit te spreken.
in de haak.
  donderdag 28 januari 2010 @ 15:46:26 #37
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_77379446
Ik denk dat Kersjes bedoelt dat ze een harde "F" gebruiken? Anders weet ik het ook niet .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 28 januari 2010 @ 16:02:31 #38
259886 pessie
pi_77380117
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 15:43 schreef trui het volgende:
pessie: wat vind je van Julius? of Jerome? of zijn die niet nederlands genoeg? of Daniël, Thomas, Lucas? ook allemaal vrij klassiek en zowel in 't NL als in 't Frans goed uit te spreken.
Dan zal ik het allergrootste probleem nog vertellen: We hebben beide een grote familie met heel veel Nederlandse namen! Lukas=zwager. Daniel=vriend en 2de naam van neefje. Thomas heb ik ook al in mn omgeving zitten maar zouden we nog kunnen overwegen.
En Julius en Jerome zijn niet Nederlands genoeg.
pi_77380460
Wij spreken de v bij Devin uit als "w" En dat klinkt heel anders dan het schelle en harde "DeFFin" waar mijn haren van overeind gaan staan.
En natuurlijk zullen er mensen zijn die een naam niet meteen goed weten uit te spreken, maar als je de ouders al ruim 2,5 jaar iets anders hoort zeggen dan wat jij ervan gemaakt hebt.... dan moet er toch een belletje gaan rinkelen of niet dan??
En dat we het met 'n V schrijven is omdat dat nou eenmaal de naam is die wij mooi vinden en zo uitgekozen hebben.
Chris wordt toch ook gewoon Chris genoemd en niet "Gris"? Raar soort arrogantie (of is het onverschilligheid?) vind ik het om een kind stug anders aan te blijven spreken dan de ouders bedoeld hebben
pi_77380674
Er zijn toch best veel Frans/Nederlandse namen of namen die in beide talen hetzelfde klinken/goed uit te spreken zijn? Fleur, Mylène, Alice, Annabelle, Charlotte, Armelle, Aurelie, Cécile, Céline, Chloé, Claire, Julie!, Sophie... of voor de mannen Adrien, Alexander, Dorian, Emile, Olivier.

Met dank aan mijn Franse vriendin en Facebook
pi_77395930
quote:
hier hebben we dat expres niet gedaan om gezever over dopen te kunnen vermijden. helaas was dat tevergeefs, maar toch
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_77399015
voor de inspiratie een tvp (al hebben we de namen eigenlijk al klaar)
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_77405546
Gisteren gehoord Bront(h)e (v)
  zaterdag 30 januari 2010 @ 09:58:57 #44
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_77442353
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 09:25 schreef ferrari_rood het volgende:
Gisteren gehoord Bront(h)e (v)
Naar de gezusters Brontë? In dat geval eigenlijk wel leuk, eens een literaire naam. Maar qua klank niet mooi, doet me denken aan brontosaurus.
pi_77442441
quote:
Mijn oudste heet Amber Sophie. De jongste gewoon Tess. Ik had er wel een 2e naam bij willen hebben maar we konen er niks leuks bij vinden waar we het samen over eens waren
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77455934
Nou nu moet ik echt even inspiratie opdoen hier
Nu ik weet dat ik een zoon krijg heb ik echt geen flauw idee kwa namen!
Waren we eindelijk eroveruit hoe de meisjesnaam zou worden, is t een jongen
Wie heeft er leuke ideeën
  zaterdag 30 januari 2010 @ 22:00:16 #47
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_77462602
Aiden Douglas Adams
Ayden Jiro
Aron Marick
Bas
Bink
Bjorn
Bram (2)
Brent
Brian
Cas
Cas Anthony
Chavez
Christan Maurits
Connor
Daan (3)
Damian (2)
Damien
Damiën
Damon
Danyel Yohanan
David (2)
Dean
Dennis
Devin
Didier
Dirk Daniel Fransiscus
Djulian
Duco Yannik
Duncan
Dylan (2)
Dylan Nathan
Dyon Milan
Eli Jedidja Asher
Ethan Gabriel
Ezra Sebastian
Ewen
Fabian
Fabian Willem
Falco
Finn
Floris
Fons
Frodo
Glenn William
Graeme James
Henrik
Ischa-Gabriël
Ive Lucas Tone
Jamie (James Joseph Danyel)
Jasper (3)
Jay Dean
Jayden
Jayden (Jonathan-Dane Aaron)
Jent
Jeremy
Jessai
JJ (Jan Junior)
Job
Jochem Tobias Aaron
Jop
Joey Luciano Miquel
Jonne
Jorden
Jordy
Jort
Joshua
Julian
Julius
Justin Julian
Justus
Kai (2)
Kay
Kendahl Ro
Kian
Koen Jurriaan
Kyllian
Kyllian Robin Jayden
Lars
Leander (Alijander Hans)
Lennon Thom Jeb
Léon
Liam Francis
Luca
Lucas (2)
Marien Kobus
Maarten
Maarten Alexander
Martijn Lucas
Max (2)
Maxim Diëgo
Melvin
Merijn
Merlijn Rens
Merlijn Jean Joseph
Merlyn Mirage Mandrake
Milo Merlijn
Mika Viggo
Mikael
Mink
Morris
Nathan Tristan
Nick
Niels Ronald
Oscar Morrison
Pepijn Lucas
Peter Gert
Piet
Pim
Quinten Mitchell
Randall
Randy
Raúl
Renzo
Rhody
Rienk Bowe
Rik
Robin Thomas
Romme Harmjan
Romijn
Ruben Matthias Jesse
Ruben Sebastiaan
Ruud
Ryan
Sasha Alexander
Samiq Elijah
Sander Edwin
Seb
Sepp
Simon
Steijn
Storm (2)
Sven (2)
Sverre
Thies
Thijs
Thijs Laurens Jakob
Thomas
Thomas Gerhard Adrianus
Thomas Pieter Jan Maurits Alexander
Ties
Tijmen Noah
Tijn
Tijn Willem
Tim
Timo
Tobias
Tobias Johannes Maria
Toby
Tom
Tomas (2)
Tristan (2)
Twan
Tyler Jeroen
Wilyan Ayrton Quinn
Wouter
Xarno (Xander Yarno)
Yoram
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_77470256
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 22:00 schreef Grijs het volgende:
..

die lijst staat toch al in de OP?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77470345
mag Dijon Trevor ook in het lijstje?
  zondag 31 januari 2010 @ 17:07:44 #50
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_77481778
quote:
Op zondag 31 januari 2010 07:29 schreef Vicky het volgende:

[..]

die lijst staat toch al in de OP?
Ja, ik vond de vraag zo algemeen, dat ik maar een algemeen antwoord geef.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_77481925
quote:
Ik vind meerdere namen ook leuk. Onze beide kinderen hebben meerdere namen. Onze zoontje heeft er 2 en ons dochtertje heeft er 3. We zijn in verwachting van ons 3e kindje. Dus we zijn weer namen aan het verzinnen leuk leuk leuk

1) Mauritz, Nicolas
2) Rozemarijn, Josephine, Valérie
3) Zijn we nog niet over uit... wel erg leuk om over na te denken
pi_77481986
quote:
Op zondag 31 januari 2010 17:07 schreef Grijs het volgende:

[..]

Ja, ik vond de vraag zo algemeen, dat ik maar een algemeen antwoord geef.
dan kan je ook vragen...
maar goed das misschien lastig voor sommige mensen...
  zondag 31 januari 2010 @ 17:15:58 #53
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77482031
nou vertel sonnetje, in welke richting denken jullie? (leuk, een jongen!! )
in de haak.
pi_77482187
Nou uh niet een al te lange naam (hoeft niet 3 letters te zijn, maar ook geen 5 lettergrepen zeg maar ), gewoon beetje Nederlands, ik hou niet van "exotische namen".
Voor een meisje zaten we te denken aan namen als Floor, Fleur, Marit, Veerle.
Dus hopelijk zijn er mensen met goede ideeën
  zondag 31 januari 2010 @ 17:59:59 #55
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_77483182
Daan, Bas, Bram, Mees, Piet, Klaas, Jan, Arie, Koen, Willem, Tom, Tim, Joost, Hendrik, Stijn, Chiel, Frans, Thijmen, Mart, Mark, Mans, Jens, Sander, Johan, Jonas, Frits, Geert, Simon Teun, Toon,euh.....
  zondag 31 januari 2010 @ 18:28:11 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77483800
Thieu!
  zondag 31 januari 2010 @ 18:29:05 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77483827
Hij staat erbij Faja!
pi_77485467
Debuurvrouw, daar zitten leuke namen tussen (sommige zijn iets te ouderwets), alleen niets wat we allebei leuk vinden, maar dat is wel een beetje het idee
(Daan, Bas, Bram, Stijn, Thijmen en Jens zijn namen die ik zo zou kiezen, maar die vind mijn vriend dus niet zo geweldig). Chiel hebben we ook nog op een lijstje gehad, maar die vind ik nu niet leuk meer.
Zal ook nog voor de duidelijkheid de namen die ik op een lijstje had neerzetten, voor het idee:
Floris, Jesse, Jelte, Maurice, Chiel, Rens, Yorick..
pi_77485943
Syl, Max, Lucas, Ricardo, Richard, Dennis, Danny, Martijn, Jeroen, Roan, Roel.

Chiel vind ik een beetje ouderwets, maar dat komt denk ik, omdat mijn vader van 67 zo heet
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 31 januari 2010 @ 19:54:33 #60
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77486564
Mijn opa heette Chiel (eigenlijk Michiel), ik vind het een leuke naam
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 31 januari 2010 @ 20:22:24 #61
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_77487717
quote:
Op zondag 31 januari 2010 19:23 schreef Sonnetje85 het volgende:
Debuurvrouw, daar zitten leuke namen tussen (sommige zijn iets te ouderwets), alleen niets wat we allebei leuk vinden, maar dat is wel een beetje het idee
(Daan, Bas, Bram, Stijn, Thijmen en Jens zijn namen die ik zo zou kiezen, maar die vind mijn vriend dus niet zo geweldig). Chiel hebben we ook nog op een lijstje gehad, maar die vind ik nu niet leuk meer.
Zal ook nog voor de duidelijkheid de namen die ik op een lijstje had neerzetten, voor het idee:
Floris, Jesse, Jelte, Maurice, Chiel, Rens, Yorick..
Nah, hij heeft gewoon geen smaak.

Ik broed nog even verder voor je. enne? maurice? Da's toch haske frans??
pi_77488038
Uhmz ja, nja die is in een brainstormsessie erop gekomen.
Beetje alles wat we (een beetje) leuk vonden enzo. Maar is alweer afgekeurd

Oh en Stijn staat nu wel op het lijstje, hij noemde m net zelf, terwijl hij daarvoor iedere keer zei dat ie t niet leuk vind... mannen
  zondag 31 januari 2010 @ 20:33:53 #63
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_77488234
Hugo, Maurits, Laurens, Olivier, Thomas, Jannick, Mika, Jari, Wouter, Joost....
pi_77488253
David, Sam, Hugo, Sil, Midas, Cas(per), Pim, Philip, Ties, Sjors, Pepijn, Tjebbe, Fabian, Nol, Melle.
  zondag 31 januari 2010 @ 20:49:49 #65
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_77488884
quote:
Op zondag 31 januari 2010 20:29 schreef Sonnetje85 het volgende:
Oh en Stijn staat nu wel op het lijstje, hij noemde m net zelf, terwijl hij daarvoor iedere keer zei dat ie t niet leuk vind... mannen
Vriendinnetje is 2 weken geleden bevallen van een Stijn. Woont bij jou in het dorp trouwens Leuke naam!
pi_77489080
haha grappig
in welke wijk even kijken of ie dan niet bij mijn zoon in de klas kan komen, dan gaat de naam van het lijstje af (nee hoor grapje)

Ik vind Hugo ook leuk DIe heb ik er ook maar even op gezet.
Maurits, Olivier, Thomas en Wouter waren al afgekeurd hier door mijn vriend. Joost vind ik niet zo en zo heet z'n neefje al. De andere namen zijn t ook niet helemaal.
Casper vind ik ook wel leuk, zet ik er ook even op
Fabian was ook al afgekeurd hier. Sam vind ik te vaak voorkomen. Melle vind ik wel grappig, maar niet voor ons
En de rest is t ook niet helemaal voor ons(sorry).
Krijg gelukkig weer een beetje vertrouwen in de namen haha
pi_77489186
Zie je, komt best goed!
pi_77489262
Laten we t hopen
pi_77489425
Anders noem je hem gewoon Boy!
  zondag 31 januari 2010 @ 21:04:36 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77489611
Bodpa, Midas is leuk!
En in de lijn van Chiel vind ik Machiel wel heel leuk ook.
Maarten of Marten blijf ik ook leuk vinden.
  zondag 31 januari 2010 @ 21:06:34 #71
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_77489706
Maarten vind ik ook erg leuk al moet ik altijd aan de gans denken van Niels Holgersson. Marten wordt in deze omgeving al gauw Mart'n en dát vind ik wel zo lomp....
pi_77489810
quote:
Op zondag 31 januari 2010 20:54 schreef Sonnetje85 het volgende:
haha grappig
in welke wijk even kijken of ie dan niet bij mijn zoon in de klas kan komen, dan gaat de naam van het lijstje af (nee hoor grapje)

Ik vind Hugo ook leuk DIe heb ik er ook maar even op gezet.

Pepijn?

En kan je je vriend zeggen dat Mauritz een leuke naam is. Kijk even naar mijn fotoboek svp daar heb je er 1
pi_77489917
Jasper?
pi_77490000
Nee Pepijn vind ik niets (plus dat de peuterspeelzaalgebeuren hier zo heet, daar moet ik de hele tijd aan denken dan...)

Nja dat platte met Marten zal je hier niet zo snel hebben Vind ik wel een leuke naam trouwens (zit me opeens te denken dat ik vroeger een boek had waar een Marten en een Lieke in voor kwamen grappig) Martin vind ik stom trouwens.
Maarten vind ik op zich wel leuk, maar had een stomme Maarten in de klas
  zondag 31 januari 2010 @ 21:12:06 #75
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_77490007
Niet Chiel kiezen! Chiel is een naam voor mannen met een enorme jaren '80 snor.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_77490159
Chiel had ik al geschrapt van mijn lijstje haha
wees maar niet bang
pi_77490162
Op volle toeren !
  zondag 31 januari 2010 @ 21:15:32 #78
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_77490212
quote:
Op zondag 31 januari 2010 21:12 schreef m@x het volgende:
Met z'n overhemd nét een knoopje te ver open.
  zondag 31 januari 2010 @ 21:43:46 #79
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77491810
Mart, Koen, Karel, Jelmer, Job, Ben, Mads, Klaas, Freek, Axel, Hein, Pelle, Erik,, Adam, Sietse, Gijs, Guus, Ewout, Ivo, Koert, Jaap, Jurgen, Marijn, Roel(and),.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_77491992
Roeland kan niet, 1 letter eraf en zo heet mijn vriend (vind t al heel erg dat de 2e naam van mijn vriend op mijn lijst staat)
Wat ik ook grappig vind is dat de namen van mijn vader langskomen (klaas officieel, maar karel roepnaam, en naam van mijn schoonvader is ook al genoemd, willem).
Erik noemde mijn vriend al, maar vind ik niet zo leuk.
Job (maar vind lief ook nix)
  zondag 31 januari 2010 @ 21:52:13 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77492259
Ieuw m@x!

Sietse!
pi_77494350
quote:
Op zondag 31 januari 2010 21:46 schreef Sonnetje85 het volgende:
Roeland kan niet, 1 letter eraf en zo heet mijn vriend (vind t al heel erg dat de 2e naam van mijn vriend op mijn lijst staat)
Wat ik ook grappig vind is dat de namen van mijn vader langskomen (klaas officieel, maar karel roepnaam, en naam van mijn schoonvader is ook al genoemd, willem).
Erik noemde mijn vriend al, maar vind ik niet zo leuk.
Job (maar vind lief ook nix)
Leuke puzzel, ik maar denken: Roelan is toch geen naam?

Kies Jelte !
Of Tibbe, T(h)(e)ije, Joris, David, Teun, Rense, Abel, Hidde.
Hugo vind ik ook heel leuk.
  zondag 31 januari 2010 @ 22:29:23 #83
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77494413
quote:
Op zondag 31 januari 2010 19:54 schreef Rewimo het volgende:
Mijn opa heette Chiel (eigenlijk Michiel), ik vind het een leuke naam
Michiel vind ik ook een hele leuke naam! (m'n broer heet zo)

verder nog wat uit de losse pols: Tim, Stijn, Tijn, Simon, Victor, David, Olaf/v, Frank, Hidde, Pieter, Willem, Wouter, Jaap, Hugo, Ditmar/Dietmar, Ingmar, Eli, Ivo, Ive, Philip, Mart, Martin, Maarten, Paul, Seppe, Oscar, Walt, Conrad, Kobus.

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 31-01-2010 22:37:51 ]
in de haak.
pi_77494700
Chiel

Marten vind ik ook wel leuk. Het is de 2e naam van mijn man. Hij is zelf alleen niet zo enthousiast.
  zondag 31 januari 2010 @ 23:57:39 #85
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77498662
Ik ken een heule leuke Chiel... Lang, aantrekkelijk, sportief, intelligent... Terug op de lijst?
  maandag 1 februari 2010 @ 07:32:54 #86
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_77502797
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:28 schreef Jore het volgende:

[..]

Leuke puzzel, ik maar denken: Roelan is toch geen naam?
Ik dus ook, maar 'k heb 'm opgelost (en dat om half 8 's ochtends )

Simon vind ik ook leuk
  maandag 1 februari 2010 @ 08:24:45 #87
108648 cattie
lieve moeder
pi_77503092
Jesper, Thije, Elias, Seppe, Ward, Tone, Ben, Bas
pi_77503095
Ik had niet gezegd welke letter je weg moet halen
Bedankt allemaal voor de input
Kan daar zeker wat mee hoor! (heb even geen zin om op alles te reageren haha, maar vind t ook zo lullig om niets te zeggen )
Keep up the good work

Basbousa, Chiel komt er niet meer op terug Was vooral het idee van mijn vriend en vond ik al niet helemaal geweldig
  maandag 1 februari 2010 @ 08:28:56 #89
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
  maandag 1 februari 2010 @ 09:12:25 #90
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_77503594
Ik ben weer een toppertje tegengekomen hoor! Luque
Wordt uitgesproken als Luuk. Schrijf dat verdorie dan ook zo
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_77503612
Ja maar dat staat niet zo bijzonder...
pi_77503640
quote:
Op zondag 31 januari 2010 20:29 schreef Sonnetje85 het volgende:
Uhmz ja, nja die is in een brainstormsessie erop gekomen.
Beetje alles wat we (een beetje) leuk vonden enzo. Maar is alweer afgekeurd

Stijn
ik blijf het een geweldige naam vinden!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Licht Ontvlambaar maandag 1 februari 2010 @ 09:19:16 #93
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77503687
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:12 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik ben weer een toppertje tegengekomen hoor! Luque
Wordt uitgesproken als Luuk. Schrijf dat verdorie dan ook zo
Dat doet me denken aan aan geslachtsziekte, ben even kwijt wat de juiste naam daarvan is. Maar je wordt erop getest als je zwanger bent..

Trouwens, als ze het echt goed hadden willen doen, dan hadden ze er Lucques van moeten maken.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 1 februari 2010 @ 09:20:18 #94
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_77503699
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:19 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat doet me denken aan aan geslachtsziekte, ben even kwijt wat de juiste naam daarvan is. Maar je wordt erop getest als je zwanger bent..
Lupus?
  Licht Ontvlambaar maandag 1 februari 2010 @ 09:21:43 #95
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77503724
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:20 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Lupus?
Nee, Lues...
  vrijdag 5 februari 2010 @ 20:57:17 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77683305
In X-factor, zusjes: Shelley en Ciceley.
pi_77684521
quote:
Op zondag 31 januari 2010 21:12 schreef m@x het volgende:
!

Mijn kapper van vroeger heet Chiel en heeft idd zo'n enorme snor. Gekapt en met haarlak in de punten enzo
quote:
Op zondag 31 januari 2010 17:12 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik vind meerdere namen ook leuk. Onze beide kinderen hebben meerdere namen. Onze zoontje heeft er 2 en ons dochtertje heeft er 3. We zijn in verwachting van ons 3e kindje. Dus we zijn weer namen aan het verzinnen leuk leuk leuk

1) Mauritz, Nicolas
2) Rozemarijn, Josephine, Valérie
3) Zijn we nog niet over uit... wel erg leuk om over na te denken
Mooie namen!
Amélie heeft ook Josephine als tweede naam. En Maria.

Voor een tweede dochter vind ik Rozemarijn ook erg leuk, en Madelieve. Namen op -ie worden het helaas niet vanwege een hoog jut&jul gehalte met Amélie samen. Superjammer want ik vind Valérie, Elodie enzo ook erg leuk. Muh.
T leukst voor een tweede meiske vind ik eigenlijk nog steeds Jasmijn, maar lief's nichtje heet zo en hij wil die naam echt-echt-echt niet.

Voor een jongetje staat de naam al vast. Een aantal van hier weten hem misschien nog wel van de namen-PM-sessies
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77685000
Huup refresh my memory es voor die jongensnaam

En Amélie en Valérie kan inderdaad echt niet samen... Net als dat wij een eventueel toekomstig jongetje écht geen Willem gaan noemen.

Draaijer, wat ik mij al tijden afvraag hè. Waarom in godesnaam die z bij Mauritz? Waarom niet gewoon Maurits? Ik krijg elke keer als ik die naam voorbij zie komen de neiging om Mauritzzzz te zeggen in mijn hoofd.

Pessie, ik weet even niet of je alleen jongensnamen zoekt want ik heb enorme koppijn dus de helft van wat ik lees dringt niet door maar voor een meisje: Maëlle ? Zo heet mijn half-Franse, half-Nederlandse (ex-)stiefzusje, vind het zo'n mooie naam!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:15:59 #99
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77686795
Sietse en Wietse voor een tweeling... Hoezo kwik, kwek, kwak gevoel. En dan ook nog eeneiig.

Hier staat nog niets vast. Het zal vast weer een diepe naam met betekenis worden ofzo. Mohammed, Ahmad, Mustafa en Abdallah zijn ge-vetoed door mijn moeder. Maar met die namen heb ik ook niets. We wilden eerst graag Adam voor een jongetje, maar die hebben zijn zussen al gebruikt. We hebben dus nu 2 kleine Adams in de familie, en we gaan NOOIT meer mensen onze namen vantevoren vertellen.
pi_77686895
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 22:15 schreef Basboussa het volgende:
Sietse en Wietse voor een tweeling... Hoezo kwik, kwek, kwak gevoel. En dan ook nog eeneiig.

Hier staat nog niets vast. Het zal vast weer een diepe naam met betekenis worden ofzo. Mohammed, Ahmad, Mustafa en Abdallah zijn ge-vetoed door mijn moeder. Maar met die namen heb ik ook niets. We wilden eerst graag Adam voor een jongetje, maar die hebben zijn zussen al gebruikt. We hebben dus nu 2 kleine Adams in de familie, en we gaan NOOIT meer mensen onze namen vantevoren vertellen.
wat stom!

Ik weet van mn zusje dat ze heel graag Marijn(tje) wil voor een meisje. En ik zou dus echt nooit, zelfs al kreeg ik zes kinderen eerder dan zij, mn kind Marijn noemen. Gewoon omdat ik weet hoe graag zij haar dochter zo wil noemen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:21:16 #101
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77686965
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:34 schreef innepin het volgende:
Draaijer, wat ik mij al tijden afvraag hè. Waarom in godesnaam die z bij Mauritz? Waarom niet gewoon Maurits? Ik krijg elke keer als ik die naam voorbij zie komen de neiging om Mauritzzzz te zeggen in mijn hoofd.
't is vast de associatie met de fameuze Ritz-hotels?
in de haak.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:22:34 #102
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77687012
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 22:18 schreef huuphuup het volgende:

[..]

wat stom!

Ik weet van mn zusje dat ze heel graag Marijn(tje) wil voor een meisje. En ik zou dus echt nooit, zelfs al kreeg ik zes kinderen eerder dan zij, mn kind Marijn noemen. Gewoon omdat ik weet hoe graag zij haar dochter zo wil noemen.
Ze zijn niet zo creatief. En vinden bijzondere unieke namen niet zo belangrijk. Een mooie naam is een mooie naam, en dat is alles. Dat hele fenomeen van dat is 'mijn' naam, dat kennen ze niet en vinden ze ook maar erg belachelijk.
pi_77687768
Meh wat stom Basboussa!

Huup, ik heb een vrouwelijke collega die zo heet en die heeft echt zo'n intense hekel aan haar naam Maar dat hoeft niets te betekenen voor je zus natuurlijk :p
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:47:48 #104
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_77687846
Dennis, Andre, Remco ofzo Son?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_77687949
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 22:45 schreef innepin het volgende:
Meh wat stom Basboussa!

Huup, ik heb een vrouwelijke collega die zo heet en die heeft echt zo'n intense hekel aan haar naam Maar dat hoeft niets te betekenen voor je zus natuurlijk :p
och mn zusje vindt zoveel leuk.
Ze is op het moment ook erg van de Pip's en Pu(c)k's enzo.

Maar Marijn(tje) is iets wat al sinds een eeuwigheid constant terugkeert dus daar zou ik me echt niet aan wagen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 28 februari 2010 @ 12:59:00 #106
108648 cattie
lieve moeder
pi_78548965
In de krant:
Pomme, dochter van Peer en Nina.
Fruitige familie, zullen we maar zeggen...
pi_78549179
Leuk he Huup, dat ''alvast'' bedenken van namen voor een tweede, ik doe dat ook vollop
Mooie meisjesnamen die je opperde, maar het is dan inderdaad weer beetje te veel van het goede bij sommige in combinatie met de naam van je dochter.
Elodie vind ik ook echt geweldig

Een jongetje moeten we maar niet krijgen , ik kan gewoon echt totaal niks verzinnen bij Wolf
sowieso vond/vind ik leuke jongensnamen veel moeilijker te vinden

Meisjesnamen hebben we hier meerdere, ik vind zoveel leuk
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_78549234
Herkenbaar probleem Poppejans, ik vind het ook lastig om jongensnamen voor een eventuele tweede te verzinnen. Heb er wel een paar. Meisjesnamen vind ik nog moeilijker.
pi_78549352
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:08 schreef bodpa09 het volgende:
Herkenbaar probleem Poppejans, ik vind het ook lastig om jongensnamen voor een eventuele tweede te verzinnen. Heb er wel een paar. Meisjesnamen vind ik nog moeilijker.
Ja, wat past er nou bij Wolf? Beer en Arend zeker? en de categorie ''Bikkel,Spijker,Splinter'' is net zo erg.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zondag 28 februari 2010 @ 13:19:17 #110
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78549597
dat is inderdaad niet makkelijk Poppejans; Wolf is zo;n bijzondere naam en die wil je ook niet minder mooi maken door zo'n combinaam..

en haha Innepin: Willow En Willem
en Huup Amelie en Valerie
neej dat kan idd echt niet: net als Evie en Levi

en heeeeel herkenbaar; ik ben ook al namen aan het bedenken voor een eventuele 2e kindje...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_78549726
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:57 schreef Basboussa het volgende:
Ik ken een heule leuke Chiel... Lang, aantrekkelijk, sportief, intelligent... Terug op de lijst?
Ik ken ook een 'niet verkeerde Chiel' en die kent bijna iedereen wel denk ik

And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_78550693
Ik ken ook een ' verkeerde Chiel' en die kent bijna iedereen wel denk ik

pi_78550762
Van de week een vage film gezien waarin een meisje/vrouw Roisin heette, vind het zo'n lieve naam ook al lijkt het een beetje op rozijn
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_78551677
Roisin Murphy!
  zondag 28 februari 2010 @ 15:28:43 #115
35189 Troel
scherp en bot
pi_78553722
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:54 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik ken ook een ' verkeerde Chiel' en die kent bijna iedereen wel denk ik

[ afbeelding ]
Chieltje Ottink
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_78555006
We zijn er echt helemaal uit! De meisjesnaam komt niet voor in de lijst hier en de jongensnaam ook niet.... (sja pas over 3 weken zijn we écht zeker van een meid, bij de 20 weken echo.. Mits ze het dan laat zien...) dus jongensnaam achter de hand is geen gek idee ;-)

Vind het zó leuk! Toen ik net mijn nichtje van 5 vroeg of ze nog leuke namen wist, noemde ze de naam die we onze dame gaan geven
pi_78563075
Gelezen op een geboortekaartje
Linus broertje van Dafne en Freke.
  zondag 28 februari 2010 @ 20:39:22 #118
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_78565238
Ik vind Linus niet meer zo'n rare naam. Ons buurjongetje heet zo, ik heb er wel aan moeten wennen, maar hij is ondertussen (na 2 1/2 jaar) helemaal ingeburgerd... Het is trouwens een Scandinavische naam.
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_78565325
Linus is leuk! Hier in Zweden inderdaad heel normaal...
  zondag 28 februari 2010 @ 20:52:25 #120
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78565981
Linus Ik vind dat echt zó leuk. Linus en Magnus.
  Licht Ontvlambaar zondag 28 februari 2010 @ 20:52:36 #121
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78565991
quote:
Op zondag 28 februari 2010 19:54 schreef ferrari_rood het volgende:
Gelezen op een geboortekaartje
Linus broertje van Dafne en Freke.
Linus vind ik een leuke naam en ze hebben 'm tenminste goed geschreven, in tegenstelling tot Dafne (Daphne) en Freke (Freeke)...
pi_78566110
Lotte dr aanstaande heet ook Linus
Lotte!
Noah!
pi_78567469
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:05 schreef Orea het volgende:
We zijn er echt helemaal uit! De meisjesnaam komt niet voor in de lijst hier en de jongensnaam ook niet.... (sja pas over 3 weken zijn we écht zeker van een meid, bij de 20 weken echo.. Mits ze het dan laat zien...) dus jongensnaam achter de hand is geen gek idee ;-)

Vind het zó leuk! Toen ik net mijn nichtje van 5 vroeg of ze nog leuke namen wist, noemde ze de naam die we onze dame gaan geven
PM box staat open!!!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  zondag 28 februari 2010 @ 21:23:31 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_78567832
quote:
Op zondag 28 februari 2010 20:54 schreef Linda2205 het volgende:
Lotte dr aanstaande heet ook Linus
Ow
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 28 februari 2010 @ 21:24:33 #125
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_78567888
Mag onze Abby (voluit: Abbygail Moira Alycia) erbij bij de meisjes?

[ Bericht 4% gewijzigd door fietsie op 28-02-2010 21:35:16 ]
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 28 februari 2010 @ 21:25:19 #126
35189 Troel
scherp en bot
pi_78567940
Ik had denk ik er Moyra van gemaakt, dan heb je overal een y in
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2010 @ 21:26:26 #127
43556 miss_dynastie
pi_78568017
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:23 schreef Troel het volgende:

[..]

Ow
Ja da's de Ierse spellingswijze van Jochem
  zondag 28 februari 2010 @ 21:28:33 #128
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_78568152
@Troel: hehe dan hadden we zeker geweten dat het leren schrijven van d'r eigen namen -echt- moeilijk zou worden
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 28 februari 2010 @ 21:29:58 #129
35189 Troel
scherp en bot
pi_78568261
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:28 schreef fietsie het volgende:
@Troel: hehe dan hadden we zeker geweten dat het leren schrijven van d'r eigen namen -echt- moeilijk zou worden
Och, Ruben zal de komende jaren zijn naam ook nog wel fout uitspreken

Maar ik zou zelf Abigail schrijven, en Alicia, worden daar niet heel veel fouten mee gemaakt?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_78568310
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:23 schreef Troel het volgende:

[..]

Ow
Ze heeft toch ook een Nl vriendje nodig..die hoeven niet van elkaar te weten
Lotte!
Noah!
  zondag 28 februari 2010 @ 21:31:34 #131
35189 Troel
scherp en bot
pi_78568365
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:30 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ze heeft toch ook een Nl vriendje nodig..die hoeven niet van elkaar te weten
Ik zal het eens opperen bij Jochem
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 28 februari 2010 @ 21:34:33 #132
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_78568575
@Troel: meeste mensen doen het tot nog toe goed, maar ja ze is ook nog maar 5 daagjes oud he
We vonden deze spellingen mooier dan die met een i...

Als het een jongentje was geweest hadtie ook aparte namen gekregen hoor
pi_78617931
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:29 schreef Troel het volgende:

[..]

Och, Ruben zal de komende jaren zijn naam ook nog wel fout uitspreken

Maar ik zou zelf Abigail schrijven, en Alicia, worden daar niet heel veel fouten mee gemaakt?
Dito, Abbygail staat 'erg apart' en vind ik zonde van de mooie, klassieke naam.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 1 maart 2010 @ 23:33:37 #134
16245 CarOnline
met lange O
pi_78618451
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 22:45 schreef innepin het volgende:
Meh wat stom Basboussa!

Toch niet toevallig mn nichtje he, die heet ook zo en die heeft er een extra naam voor gezet.
Screw them.
We're going home.
pi_78632869
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:33 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Toch niet toevallig mn nichtje he, die heet ook zo en die heeft er een extra naam voor gezet.
Denk het niet, ze klaagt wel maar ze verandert er niets aan verder.

Kleine selectie uit het boekje Rockingnames:

Avontuur Bink met zijn zusje Avontura Pink Tijger (roepnamen Bink en Tijger)
Zusjes (!) Zwaan en Rokko
Broertjes Ocean en Reef
Elf met haar broertje Held

Er staan best grappige namen in, maar ik vind de combinaties vooral zo erg.
pi_78655797
Kom ook even hier binnenvallen...

Wij hebben een dochter Shenaya en krijgen nog een dochter deze zomer.
Vraag me niet waarom maar we zoeken een naam met een N!

Ideeen zijn super welkom.. Heb een naam maar wil er eens meer horen...
Altijd blijven lachen... :)
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:58:12 #137
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_78657560
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:32 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Wij hebben een dochter Shenaya en krijgen nog een dochter deze zomer.
Vraag me niet waarom maar we zoeken een naam met een N!

Ideeen zijn super welkom.. Heb een naam maar wil er eens meer horen...
Natalya ? Natalja ?
Noraya ?

Ik vind namen als Fonne (v), Rikke (v/m), Rouwer (m) en Kidde (m) leuk. Maar ook Pomme (v), Tyr (m), Thirza (v), Thera (v), en mijn ultieme tweeling-jongensnamen zijn Wander en Verne. Of Veder, voor een jongen.
Zelf zou ik Wijnand heten, was ik een jongen geweest.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_78661367
Nequisha? Nashontay? [/flauw]
  woensdag 3 maart 2010 @ 00:05:21 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78665056
Neisha
Nichele
Nohely
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_78670642
UIt de Wij jonge ouders:
Djenna en Djelano hebben een broertje gekregen... Djevani! Zelf bedacht zegt moeder Vanessa trots!

FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 maart 2010 @ 09:44:58 #141
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_78670979
K las gister ergens de naam
Ijvert.

vond t niet echt wat
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:46:26 #142
16245 CarOnline
met lange O
pi_78671024
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:34 schreef Grunsfan het volgende:
UIt de Wij jonge ouders:
Djenna en Djelano hebben een broertje gekregen... Djevani! Zelf bedacht zegt moeder Vanessa trots!

Tis net of ik naar mn dochters luister, die hebben sinds ze de mond vol hebben met beugels net zo'n spraakgebrek
Screw them.
We're going home.
pi_78671469
quote:
UIt de Wij jonge ouders:

Ook net gelezen ja
"We wilden ook de naam voor de derde laten beginnen met Dje."
Ik dacht alleen maar Djesus
pi_78672930
quote:
UIt de Wij jonge ouders:

Ja en er stond volgens mij ook een stukje in over een tweeling Tim en Thom!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_78673110
quote:
UIt de Wij jonge ouders:

*Ook effe lezen gaat, hier ligt hij volgens mij ook in brievenbus.
Stom daar die geboortekaartjeswedstrijd, er winnen altijd maar saaie kaartjes.Dacht dat die van ons nog best kans maakte
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:52:01 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78673128
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:00 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ook net gelezen ja
"We wilden ook de naam voor de derde laten beginnen met Dje."
Ik dacht alleen maar Djesus
Je haalt me de woorden uit de mond!
  Licht Ontvlambaar woensdag 3 maart 2010 @ 11:06:09 #147
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78673704
Echt origineel zijn ze natuurlijk niet met hun 'Dj...'
pi_78678419
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:45 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja en er stond volgens mij ook een stukje in over een tweeling Tim en Thom!!
Die zag ik ook al! Ik snap sowieso die trend van onnodig letters toevoegen al niet (alsof de naam dan opeens aparter wordt... ) maar doe het dan nog consequent toch?
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:21:33 #149
259886 pessie
pi_78679266
Ik had het ook al gelezen in de WIJ, en direct aan mn man verteld die een niet-nader-te-noemen gezicht trok... Wij willen graag een echte Nederlandse naam hebben we nu bedacht. En als ik de WIJ zo doorlees zullen wij over een paar jaar de enige ouders zijn die op het schoolplein "Peter!" roepen (of iets dergelijks).
Ouders proberen soms zo krampachtig een bijzondere naam aan hun kind te geven dat je het idee hebt alsof je continu door een achterbuurt loopt, zelfs in de WIJ waar vooral carriere-ouders in staan.
pi_78679449
Vind jij dat er vooral carriere-ouders in de WIJ staan?
Maar inderdaad, als je die foto's onderin op de eerste bladzijden ziet met de namen erbij....tja, smaken verschillen!
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:28:46 #151
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78679604
Zo was er een jong vrouwtje toendertijd bij babyboom die haar kinderen ook bijzondere namen gaf. Vooral veel verdubbeling van medeklinkers. Ff zoeken.
bijzondere naam
en heeft ook een broertje met een bijzondere naam
ook erg bijzonder
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:31:17 #152
259886 pessie
pi_78679700
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:25 schreef Grunsfan het volgende:
Vind jij dat er vooral carriere-ouders in de WIJ staan?
Maar inderdaad, als je die foto's onderin op de eerste bladzijden ziet met de namen erbij....tja, smaken verschillen!
Ik heb het nog even nagekeken maar volgens mij was dat de zwanger-en-zo... In ieder geval, ik kreeg nadat ik verteld had in verwachting te zijn van een vriendin een tas vol zwanger-bladen. Het eerste blad ging alleen maar over carrieres en design-spullen voor baby's, en dan de kindernamen die erin stonden . Het heeft een aantal weken geduurd voor ik ervan was bijgekomen en toe was aan een ander blad.
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:31:35 #153
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78679709
Ach, ik schiet elke keer weer in de lach als ik zo eens door de namenlijst van de svb blader. Vaak staat er een 1tje achter, dat de naam dan maar 1 keer gegeven is.
Het mooiste vind ik dat mensen bijvoorbeeld een ' verkeerd zetten ofzo.
Ik ben wel blij met Eva die op 7 staat. En Fabian, die 150 keer gegeven is. Redelijk normaal dacht ik zo.
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:36:18 #154
259886 pessie
pi_78679931
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:28 schreef amaranta het volgende:
Zo was er een jong vrouwtje toendertijd bij babyboom die haar kinderen ook bijzondere namen gaf. Vooral veel verdubbeling van medeklinkers. Ff zoeken.
bijzondere naam
en heeft ook een broertje met een bijzondere naam
ook erg bijzonder
Sorry maar dit vind ik persoonlijk echt niet mooi. Dan heb je toch het idee ergens te zijn waar je helemaal niet wilt zijn? En in plaats van dat het bijzonder is vind ik het zelf een beetje jammer voor als ze 30 is. Ik denk dat een naam invloed heeft op het werk-leven van een persoon en ik denk persoonlijk niet dat dit in een aantal carrieres meehelpt.
pi_78680184
Volgens mij zijn er genoeg namen te vinden die niet vaak gegeven worden en toch normaal zijn.
Wat ouders bezielt om een volledig onuitspreekbare of onschrijfbare naam voor hun kind te bedenken begrijp ik echt niet. Wat doe je je kind dan aan, denken ze daar wel over na?

Ik zat laatste te denken dat je namen uit mijn tijd ook al bijna nooit meer ziet. Ik noem maar eens wat klasgenootjes van de basisschool:

• Mariska
  • Olivier
  • Sander
  • Barbara
  • Vincent
  • Juliette
  •   woensdag 3 maart 2010 @ 13:53:14 #156
    259886 pessie
    pi_78680754
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 13:41 schreef CrazyPrincess het volgende:
    Volgens mij zijn er genoeg namen te vinden die niet vaak gegeven worden en toch normaal zijn.
    Wat ouders bezielt om een volledig onuitspreekbare of onschrijfbare naam voor hun kind te bedenken begrijp ik echt niet. Wat doe je je kind dan aan, denken ze daar wel over na?

Ik zat laatste te denken dat je namen uit mijn tijd ook al bijna nooit meer ziet. Ik noem maar eens wat klasgenootjes van de basisschool:

• Mariska
  • Olivier
  • Sander
  • Barbara
  • Vincent
  • Juliette
  • Ik zet Sander meteen op de lijst! Dat betekent dan wel jongensnaam nummer 11...
    pi_78680927
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 13:53 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik zet Sander meteen op de lijst! Dat betekent dan wel jongensnaam nummer 11...
    Is wel 211 keer gegeven vorig jaar volgende SVB he
    Hoeveel kinderen werden er eigenlijk geboren in 2009?
      woensdag 3 maart 2010 @ 14:00:19 #158
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_78681039
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 13:36 schreef pessie het volgende:

[..]

Sorry maar dit vind ik persoonlijk echt niet mooi. Dan heb je toch het idee ergens te zijn waar je helemaal niet wilt zijn? En in plaats van dat het bijzonder is vind ik het zelf een beetje jammer voor als ze 30 is. Ik denk dat een naam invloed heeft op het werk-leven van een persoon en ik denk persoonlijk niet dat dit in een aantal carrieres meehelpt.
    Mijn kindjes heten Eva en Fabian... wat denk je dan dat ik van die namen vind? Er staat niet voor nisk 'bijzonder'
      woensdag 3 maart 2010 @ 14:02:30 #159
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_78681141
    Evi 386 x
    Evie 72x
    en
    Evy 201 x

en dan heb je nog mensen die het presteren om hun kindje:
    Evyanne
    Evy-Lynn
    of Evyonah te noemen....

maar ondanks dat er nu best veel Evi; Evy en Evies worden geworden ben ik wel nog steeds enorm blij met onze naam...

Evie
    haar 2e naam is in 2009 helemaal niet gegeven zie ik:
    Elleke

onze jongensnaam is overigens 117 keer gegeven in 2009
    05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
    17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
      woensdag 3 maart 2010 @ 14:04:55 #160
    259886 pessie
    pi_78681245
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 13:57 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Dan blijven er alsnog 10 jongensnamen staan... En dat terwijl ik met heel veel moeite 4 meisjesnamen heb verzameld waarvan we er eentje misschien wel leuk vinden En volgens mn vader wordt het een dochter! Gelukkig hebben we nog heeeeel lang voordat het allemaal bekend moet zijn!
      woensdag 3 maart 2010 @ 14:06:05 #161
    259886 pessie
    pi_78681302
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 14:00 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mijn kindjes heten Eva en Fabian... wat denk je dan dat ik van die namen vind? Er staat niet voor nisk 'bijzonder'
    Dat had ik al begrepen hoor!
    pi_78681395
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 13:11 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ja, wat past er nou bij Wolf? Beer en Arend zeker? en de categorie ''Bikkel,Spijker,Splinter'' is net zo erg.
    Ik zeg doen
      woensdag 3 maart 2010 @ 14:10:00 #163
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_78681465
    Bij Wolf zou ik gewoon Roodkapje doen.
    En hoe heet jij?
    Ik heet Roodkapje.
      woensdag 3 maart 2010 @ 14:10:45 #164
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_78681500
    Maar dan zo op zn poulairs. Ik heet Redtkoapju.
      woensdag 3 maart 2010 @ 14:12:30 #165
    259886 pessie
    pi_78681575
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 14:10 schreef amaranta het volgende:
    Maar dan zo op zn poulairs. Ik heet Redtkoapju.
    Dizayer dan?
    pi_78681596
    hahahahahha en dan de 3e grootje!! naar grootmoeder
    Of coekje want die ging ze brengen!!!

Ik wil als er ooit een 2e komt graag een naam met een Y.
    En een 3e met een Z natuurlijk maar serieus dat lijkt me leuk
      woensdag 3 maart 2010 @ 14:14:42 #167
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_78681675
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 14:13 schreef Pvoesss het volgende:
    hahahahahha en dan de 3e grootje!! naar grootmoeder
    Of coekje want die ging ze brengen!!!

Ik wil als er ooit een 2e komt graag een naam met een Y.
    En een 3e met een Z natuurlijk maar serieus dat lijkt me leuk
    of Bos, want daar liep ze doorheen
    Wolf en Bos
    pi_78686170
    quote:

• Mariska
  • Olivier
  • Sander
  • Barbara
  • Vincent
  • Juliette
  • En waar zijn tegenwoordig de Esther, Judiths, Moniques? En Martijn, Mark/Marco en Jeroen? Daar heb ik er echt heeeeeel veel van mjijn mijn kennissen/vriendenkring of onder mijn collega's. Dat waren dus in de begin jaren 70 erg populaire namen, de Sofie/Daan van nu zeg maar.
    pi_78688285
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 13:57 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ik heb ergens gelezen dat er per dag gemiddeld 500 kinderen geboren worden! bron zij trekken er nog eens immigranten bij op en emigranten trekken ze er vanaf, dan kom je gemiddeld op 235 personen bevolkingsgroei per dag, maar het gaat om de geboren kindjes, en dat zijn er ongeveer 500!!
    pi_78688923
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 14:10 schreef amaranta het volgende:
    Bij Wolf zou ik gewoon Roodkapje doen.
    En hoe heet jij?
    Ik heet Roodkapje.

Als werktitel voor ooit als er een tweede zou komen had ik al wel bedacht dat dat "Geitje'' gaat worden
    En Bos, Wolf en Bos nee ik vrees dat het geen sprookjesbos naam gaat worden de volgende keer!
    pi_78692006
    Ik heb de namen

Sawyer jacob

en Lucy imogen Rune
    al klaarliggen
    pi_78692219
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 18:06 schreef Kleurdoos het volgende:
    Ik heb de namen

Sawyer jacob

en Lucy imogen Rune
    al klaarliggen
    Rune heb ik ook nog steeds erg hoog op de meidennamenlijst staan
    Wolf en Rune
    pi_78692405
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 16:51 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Als werktitel voor ooit als er een tweede zou komen had ik al wel bedacht dat dat "Geitje'' gaat worden
    En Bos, Wolf en Bos nee ik vrees dat het geen sprookjesbos naam gaat worden de volgende keer!
    Dan zou ik voor Tijger gaan
    pi_78692449
    rune staat/stond op 1..maar vriendlief denkt daar anders over

die vindt dat ik in sprookjesland leef, zoals jij
    pi_78693169
    quote:

• Mariska
  • Olivier
  • Sander
  • Barbara
  • Vincent
  • Juliette
  • Olivier en Juliette heb ik beide in de klas op de basisschool.
    Voor de rest geef ik je helemaal gelijk. Ik vind het zelf toevoegen van letters of een net andere spelling overbodig. Ik vind de i vervangen door de y vaak ook niet nodig en dit roept onnodig verwarring op.
    pi_78693274
    Hier is Rune een jongensnaam, maar ik vind het meer meisjesachtig klinken. Moest er ook erg aan wennen
    Net als Kim en Inge... Heel raar als een man zich voorstelt als Inge
    pi_78693413
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 18:40 schreef Pyttpytt het volgende:
    Hier is Rune een jongensnaam, maar ik vind het meer meisjesachtig klinken. Moest er ook erg aan wennen
    Net als Kim en Inge... Heel raar als een man zich voorstelt als Inge
    ik ken ook 2 jongens Kim's en 3 Anne's ook een Inge en een Inger (en ingmar)
    pi_78693584
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 14:02 schreef Beessie-Jen het volgende:
    Evi 386 x
    Evie 72x
    en
    Evy 201 x

en dan heb je nog mensen die het presteren om hun kindje:
    Evyanne
    Evy-Lynn
    of Evyonah te noemen....

maar ondanks dat er nu best veel Evi; Evy en Evies worden geworden ben ik wel nog steeds enorm blij met onze naam...

Evie
    haar 2e naam is in 2009 helemaal niet gegeven zie ik:
    Elleke

onze jongensnaam is overigens 117 keer gegeven in 2009
    Hehe das grappig, ik heet Elke. ff voor de boeiende informatie
    29/10/'10 - 25/03/'13
      woensdag 3 maart 2010 @ 18:57:22 #179
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_78693883
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 18:38 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Olivier en Juliette heb ik beide in de klas op de basisschool.
    Voor de rest geef ik je helemaal gelijk. Ik vind het zelf toevoegen van letters of een net andere spelling overbodig. Ik vind de i vervangen door de y vaak ook niet nodig en dit roept onnodig verwarring op.
    Heb je inmiddels een vaste groep of ben je (langdurig) aan het vervangen (nog)?
    Gheghe, op de school waar ik werk heb je Nederlandse namen in overvloed. Maar dat is wel vrijj normaal in '' die kringen"
    Floris, Maarten, Alexander, Willem, etc
    Clementine, Juliette, Annemijn, Rosalie etc
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 maart 2010 @ 19:17:29 #180
    13151 crew  Rewimo
    pi_78694759
    Gut, dat klinkt als de school in Bloemendaal waar Christan vroeger op zat
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
      woensdag 3 maart 2010 @ 19:24:42 #181
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_78695094
    Namen als Claudia, Sandra, Caroline, Audrey zo heet mijn halve generatie en die hoor je ook niet meer veel.
    Terwijl je de jongensnamen uit die tijd ( Roel, Marc / k. Tim, en zo ) wel nog vaker hoort.
    Volgens mij zijn meisjesnamen sowieso wel tijdgevoeliger dan jongensnamen, of niet?
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
      woensdag 3 maart 2010 @ 19:26:05 #182
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_78695162
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 19:17 schreef Rewimo het volgende:
    Gut, dat klinkt als de school in Bloemendaal waar Christan vroeger op zat
    Het is een school waar veel kinderen van hoogopgeleide ouders zitten. Middden in een van de villawijken hier in de stad. Maar het mooie van deze school is dat deze wijk grenst aan een soort van kanswijk. Dus er zitten ook heel veel kindjes op uit deze kanswijk. Een mooie mengeling.Mooi ook het contrast op het schoolplein. De moeders in trainingspakken, nikes, en behangen in het goud. En de moeders in designeroutfits op naaldhakjes en grote zonnebrillen (en facelifts).
    Ik vind het heerlijk dat deze school zo gemeleerd is!
    pi_78698917
    De naam van onze zoon, komt redelijk vaak voor, maar die extreem vaak. Tis wel een bekende naam
    En zelfs die naam kan je apart schrijven zag ik op de site van de svb.
    Zijn tweede naam komt tegenwoordig niet meer zoveel voor

Die namen van die muts van babyboom zijn echt heel erg. Vind t uberhaupt wel knap dat je t kan verzinnen
    pi_78699098
    Zo uit m'n duim gezogen. Prachtig toch

Dzjoueranniya
    pi_78699262
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 19:24 schreef oh-oh het volgende:
    Namen als Claudia, Sandra, Caroline, Audrey zo heet mijn halve generatie en die hoor je ook niet meer veel.
    Terwijl je de jongensnamen uit die tijd ( Roel, Marc / k. Tim, en zo ) wel nog vaker hoort.
    Volgens mij zijn meisjesnamen sowieso wel tijdgevoeliger dan jongensnamen, of niet?
    Audrey vind ik mooi, Audrina en Aurora ook (maar die laatste kan ik mn strot niet uitkrijgen
    pi_78699426
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 20:52 schreef debuurvrouw het volgende:
    Linus Ik vind dat echt zó leuk. Linus en Magnus.
    Ivan en Magnus. Hmm.

Ik vind Jacob ook leuk, maar die zou ik er hier nooit doorheen krijgen. Te Bijbels.

Audrey:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
      woensdag 3 maart 2010 @ 20:45:21 #187
    176471 oh-oh
    pi_78699540
    Ik ken een Aurora en haar ouders kunnen het ook niet uitspreken dus dat staat behoorlijk dom
    Rune en Linus en Jakob vind ik allemaal wel mooi
    Mijn neefje Bodi is nu al 7 maanden en we zijn nog steeds niet aan de naam gewend
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_78699600
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 18:18 schreef Kleurdoos het volgende:
    rune staat/stond op 1..maar vriendlief denkt daar anders over

die vindt dat ik in sprookjesland leef, zoals jij

Nou je het zegt, het klinkt eigenlijk best als een naam van een Scandinavische sprookjesprinses ofzo, inderdaad ook best een sprookjesbos naam
      woensdag 3 maart 2010 @ 20:46:23 #189
    176471 oh-oh
    pi_78699612
    Audrey vind ik dan weer qua uitspraak een moeilijke naam.
    Spreek je t dan op zn NL's uit ( niet zo mooi ) of op zn Engels ( komt dan weer raar over in het NL's vind ik).
    ( Groucho Marx )
    pi_78699753
    Magnus vind ik ook leuk! Linus dan weer niet
    Jaaaa Ivan en Magnus staat ook goed! En trouwens, mijn man zegt ook bij heel veel van mijn verzonnen namen dat het ''te Bijbels'' of ''te Joods'' is
      woensdag 3 maart 2010 @ 20:53:42 #191
    209054 Charmedmatzzie
    Overal relevant.
    pi_78700057
    Magnus!

Poppejans met jou kan ik praten

Ik roep al eeuwen dat ik ga trouwens met een knappe zweed genaamd Magnus. Maar die moet ik nog ontmoeten hoor.
    Waarschijnlijk trouw ik of niet, of met een kaaskop, dus noem ik mijn zoontje maar zo

Marius vind ik ook nice.
    Sowieso.. namen met een M
    (groetjes Mathilde)
      woensdag 3 maart 2010 @ 20:59:59 #192
    215495 Knutknuttsson
    Rood-Wit-Rood
    pi_78700470
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 20:45 schreef oh-oh het volgende:
    Ik ken een Aurora en haar ouders kunnen het ook niet uitspreken dus dat staat behoorlijk dom
    Rune en Linus en Jakob vind ik allemaal wel mooi
    Mijn neefje Bodi is nu al 7 maanden en we zijn nog steeds niet aan de naam gewend
    Hoe kan je Aurora nou anders uitspreken dan Aurora?
      woensdag 3 maart 2010 @ 21:00:44 #193
    215495 Knutknuttsson
    Rood-Wit-Rood
    pi_78700521
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 20:53 schreef Charmedmatzzie het volgende:
    Magnus!

Poppejans met jou kan ik praten

Ik roep al eeuwen dat ik ga trouwens met een knappe zweed genaamd Magnus. Maar die moet ik nog ontmoeten hoor.
    Waarschijnlijk trouw ik of niet, of met een kaaskop, dus noem ik mijn zoontje maar zo

Marius vind ik ook nice.
    Sowieso.. namen met een M
    (groetjes Mathilde)
    Ik ken genoeg Zweden die Magnus heten. Moet ik je voorstellen?
      woensdag 3 maart 2010 @ 21:00:56 #194
    176471 oh-oh
    pi_78700534
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 20:59 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

T zijn Belgen en ze hebben een hele gekke r, het klinkt gewoon nergens naar
    ( Groucho Marx )
      woensdag 3 maart 2010 @ 21:02:27 #195
    209054 Charmedmatzzie
    Overal relevant.
    pi_78700622
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 21:00 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Ik ken genoeg Zweden die Magnus heten. Moet ik je voorstellen?
    haha ja dat mag
    ik stalk er voor de grap al een paar via twitter
    maar die zijn al getrouwd
    pi_78700712
    Ik kwam er achter dat mijn achternichtje de naam Zipporah heeft gekregen. Dat vind ik wel heel erg hardore bijbels hoor
    On zeh laptop
    pi_78700715
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 20:59 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

ik zeg AUWOOOOOWA
    pi_78700819
    Ik zeg augoga
    On zeh laptop
    pi_78700886
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 21:05 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
    Ik zeg augoga
    hmja ik eigenlijk ook, t blijft steken bij mn huig
      woensdag 3 maart 2010 @ 21:27:30 #200
    176471 oh-oh
    pi_78702175
    Ja , t klinkt echt raar die naam
    Zij zeggen echt Auwrrrrrrrrorrrrrrrrrrrrraaaaaaa.
    ( Groucho Marx )
      woensdag 3 maart 2010 @ 21:28:55 #201
    176471 oh-oh
    pi_78702260
    En het ergste is als ze over het kind praten.
    Dan zeggen ze "ons Auwrrrorraaaaake "
    ( Groucho Marx )
      woensdag 3 maart 2010 @ 22:13:50 #202
    176471 oh-oh
    pi_78705600
    Linus is een naam uit de Griekse oudheid al zie ik net bij Hercules
    ( Groucho Marx )
      woensdag 3 maart 2010 @ 22:31:40 #203
    108648 cattie
    lieve moeder
    pi_78707129
    Linus lijkt mij te veel op Linux.
    Aurora of anders Aure vind ik erg leuk, maar mocht niet van mijn man.
    Ip voor een jongen vind ik ook leuk, maar mijn man vindt dat een geamputeerde naam. (Er mist volgens hem een letter.)
      woensdag 3 maart 2010 @ 22:34:03 #204
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_78707306
    Ik kam aurora wel heel goed uitspreken. Met zo vlakke spaanse r
    pi_78707328
    noem je m ipp opgelost! Aure vind ik ook leuk

of Auryn, ik heb iets met de u en de r daarom heet elin ook elin
      woensdag 3 maart 2010 @ 22:36:02 #206
    176471 oh-oh
    pi_78707466
    Ip lijkt geschreven dan weer te veel op lp, elpee
    ( Groucho Marx )
      woensdag 3 maart 2010 @ 22:57:39 #207
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_78709017
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 22:34 schreef Kleurdoos het volgende:
    noem je m ipp opgelost! Aure vind ik ook leuk

of Auryn, ik heb iets met de u en de r daarom heet elin ook elin
    Mijn neefje had ook Elin geheten als hij een meid was geweest, nu heet hij s e n n
    pi_78710125
    elin was of Aidan of Finn geworden.. ben blij dat dat t een meiske is

met die Finn hype en Jayden, wat lijkt op Aidan
      woensdag 3 maart 2010 @ 23:18:09 #209
    283712 Basboussa
    Tuo neito noita on
    pi_78710379
    Anders vind ik een koele naam... Lekker anders zo Mijn vriendin die in Zweden woont, die vond het ook wel wat, Anders...

En Elin, dat stond hier ook heel lang op de lijst, totdat ik eigenlijk zwanger werd, heb een Noorse vriendin die Elin heet, maar dan Ellin, en niet Eelin. Of Ielin, zoals ze die Tigervrouw noemen.
    pi_78710462
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 23:18 schreef Basboussa het volgende:
    Anders vind ik een koele naam... Lekker anders zo Mijn vriendin die in Zweden woont, die vond het ook wel wat, Anders...

En Elin, dat stond hier ook heel lang op de lijst, totdat ik eigenlijk zwanger werd, heb een Noorse vriendin die Elin heet, maar dan Ellin, en niet Eelin. Of Ielin, zoals ze die Tigervrouw noemen.

mijn dochter EE-lin
    pi_78710579
    (wilde eerst op zn iers

Aibhlin
    maar dat ging vriendlief te ver

<--ierlandminded
      woensdag 3 maart 2010 @ 23:24:22 #212
    283712 Basboussa
    Tuo neito noita on
    pi_78710772
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 23:19 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

mijn dochter EE-lin
    Vertel jij dat die mensen even van 'The Insider' E-talk enzo

Wel een mooie vrouw trouwens die Elin van Tiger
      donderdag 4 maart 2010 @ 08:43:44 #213
    176471 oh-oh
    pi_78718194
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 23:21 schreef Kleurdoos het volgende:
    (wilde eerst op zn iers

Aibhlin
    maar dat ging vriendlief te ver

<--ierlandminded
    De dochter van Ròisìn Murphy heet Clodagh
    Das ook een mooie Ierse naam.

Vanmorgen in de bus zat er een jochie dat Anakin heet
    ( Groucho Marx )
    pi_78719676
    Oooh Marius en Magnus, zulke mooie namen! Al zou ik zelf niet snel voor Magnus kiezen, bangd at dat in NL verkracht wordt door Mag-nus te zeggen ipg Mang-nuus. Dat is voor mij een voorwaarde, dat het in beide talen mooi uitgesproken zal worden, en het dus geen å ø æ bevat. Dus gaan we voor Marius hadden besloten, tot ik er achter kwam dat liefs neefje zo heet... Wist lief zelf ook niet . Dus nu moeten we wat anders verzinnen. Mats misschien, of Sverre... En voor een meisje staat Sophie al vast, en/of Elin...
    Magoe, eerst maar eens conrete kinderplannen maken
      donderdag 4 maart 2010 @ 09:53:11 #215
    176471 oh-oh
    pi_78719745
    Mijn zusje noemde haar zoon Bodi en vlak daarna kwamen mijn ouders er in Indonesië achter dat we daar een tante hebben die zo heet
    ( Groucho Marx )
      Licht Ontvlambaar donderdag 4 maart 2010 @ 09:53:12 #216
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_78719747
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 09:51 schreef Pyttpytt het volgende:
    Oooh Marius en Magnus, zulke mooie namen! Al zou ik zelf niet snel voor Magnus kiezen, bangd at dat in NL verkracht wordt door Mag-nus te zeggen ipg Mang-nuus. Dat is voor mij een voorwaarde, dat het in beide talen mooi uitgesproken zal worden, en het dus geen å ø æ bevat. Dus gaan we voor Marius hadden besloten, tot ik er achter kwam dat liefs neefje zo heet... Wist lief zelf ook niet . Dus nu moeten we wat anders verzinnen. Mats misschien, of Sverre... En voor een meisje staat Sophie al vast, en/of Elin...
    Als hij niet eens wist dat zijn neefje zo heet, zou ik me er dus echt niet door laten tegenhouden...
      donderdag 4 maart 2010 @ 09:53:55 #217
    176471 oh-oh
    pi_78719770
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 09:53 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Als hij niet eens wist dat zijn neefje zo heet, zou ik me er dus echt niet door laten tegenhouden...
    Nee ik ook niet, dat is alleen vervelend als er veel contact is vind ik.
    ( Groucho Marx )
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 4 maart 2010 @ 09:59:13 #218
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_78719957
    Sverre das een heel leuk schattig hollands koppie op de sportclub hier
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_78720097
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 09:53 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ze wonen een heel eind verderop en we hebben er weinig contact mee, maar toch, ik zou het zelf wat raar vinden. Hij niet En er zijn genoeg leuke alternatieven wat mij betreft. Al zou ik Sophie en Sverre niet snel samen doen, vanwege dezelfde voorletter. Al klinkt het wel lief samen... Dilemma´s dilemma´s
    pi_78720225
    ik ken een tweeling ' Sverre en Silvijn. Dat zijn zulke mooie jochies ..
    pi_78720344
    Ooh dat klinkt ook lief... Ik vind Silvijn op zich niet zo heel leuk, maar zo samen klinkt het heel lief. Al zou ik nooit een tweeling dezelfde voorletter geven, want ook zelfde geboortedatum.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 4 maart 2010 @ 10:46:41 #222
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_78721505
    k hoor net Boet, Dees en Zilla
    waarvan de Dees een meisje is en de andere twee jongens
    Today is life -

Dale Carnegie
      Licht Ontvlambaar donderdag 4 maart 2010 @ 10:49:28 #223
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_78721603
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 10:46 schreef Ynske het volgende:
    k hoor net Boet, Dees en Zilla
    waarvan de Dees een meisje is en de andere twee jongens
    Bij Dees heb ik geen associatie met een meisje, maar dat zal aan mij liggen

was de broccoli nog gelukt?
    pi_78721856
    Klinkt als heel erg kort voor Desiré.... maar om het nou zo te gebruiken
    pi_78722046
    quote:
    . Dat is voor mij een voorwaarde, dat het in beide talen mooi uitgesproken zal worden, en het dus geen å ø æ bevat.
    Dat is hier ook een punt. Ik vind bijvoorbeeld Måns (uitspraak: Mons) een hele mooie naam, maar mijn vriendin wil ook geen å in de naam, omdat dat dus in Nl niet uitgesproken kan worden. Ik zie het probleem niet zo. Één keer zeggen dat het Mons in plaats van Mans is, en het is opgelost lijkt me.
    pi_78722673
    Bij onze beeb haar naam zal ze ook wel geregeld moeten gaan spellen. Maar uit ervaring weet ik dat ze bij een doodnormale naam als Kirsten (mijn naam) tegenwoordig vragen of je het met een K of een C schrijft

Onze achternaam daar vragen ze altijd bij: Heimlich? terwijl ik toch echt gewoon ABN spreek....

[ Bericht 5% gewijzigd door Orea op 04-03-2010 13:21:38 ]
      donderdag 4 maart 2010 @ 11:21:27 #227
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_78722862
    Och, hier maken ze ook altijd wat bijzonders van mijn achternaam.

Laatst was het zelfs Huijywen. Pardon, hoe spreek je dat uit?
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_78723104
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 11:01 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Dat is hier ook een punt. Ik vind bijvoorbeeld Måns (uitspraak: Mons) een hele mooie naam, maar mijn vriendin wil ook geen å in de naam, omdat dat dus in Nl niet uitgesproken kan worden. Ik zie het probleem niet zo. Één keer zeggen dat het Mons in plaats van Mans is, en het is opgelost lijkt me.
    Oh Måns is ook leuk. Hier kan het ook als Mons. De uitspraak van de ø å æ lijkt me nog niet eens het probleem, maar veel programma´s kennen die letter niet, met als gevolg dat je soms rare tekentjes krijgt. Hier maar heel soms, of je moet Maans schrijven in bijvoorbeeld e-mailadressen, maar mocht mijn kind later een poos in NL willen zijn, of waar ook ter wereld, wil ik wel dat zijn naam te typen is, zonder dat het M#%ns wordt.

Mons komt wel op het lijstje denk ik
    pi_78724138
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 11:26 schreef Pyttpytt het volgende:

[..]

Oh Måns is ook leuk. Hier kan het ook als Mons. De uitspraak van de ø å æ lijkt me nog niet eens het probleem, maar veel programma´s kennen die letter niet, met als gevolg dat je soms rare tekentjes krijgt. Hier maar heel soms, of je moet Maans schrijven in bijvoorbeeld e-mailadressen, maar mocht mijn kind later een poos in NL willen zijn, of waar ook ter wereld, wil ik wel dat zijn naam te typen is, zonder dat het M#%ns wordt.

Mons komt wel op het lijstje denk ik
    Verrek! Daar heb je wel een punt. In emailadressen en dergelijke bestaat geen å ä ö....hmmm....nog niet aan gedacht
      donderdag 4 maart 2010 @ 15:01:19 #230
    259886 pessie
    pi_78731700
    Hm Mons is wel een plaats in België he?
      donderdag 4 maart 2010 @ 15:06:52 #231
    131983 debuurvrouw
    The girl nextdoor
    pi_78731942
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 11:01 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Mans is wel een Nederlandse naam, dus je zult het dan vaker dan één keer moeten zeggen denk ik.
    pi_78737068
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 15:01 schreef pessie het volgende:
    Hm Mons is wel een plaats in België he?
    Ja, maar dat weten ze hier in Noorwegen vast niet
    pi_78742423
    quote:
    Mats en Sven stonden hoog op ons lijstje. Ik vind Scandinavische namen zo leuk!

Ik had een meisje graag Sophie genoemd, maar die naam heb ik al aan m'n kat gegeven.
    pi_78742856
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 19:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mats en Sven stonden hoog op ons lijstje. Ik vind Scandinavische namen zo leuk!

Ik had een meisje graag Sophie genoemd, maar die naam heb ik al aan m'n kat gegeven.
    Zonde, haha! Maar katten verdienen ook mooie nemen he

Sinds ik de naam Ivan hier zie, moet ik zeggen dat ik neig om die ook op het lijstje te zetten. Alhoewel, als je dat Noors uitspreekt, lijkt het op in water (i vann). Misschien toch niet. Wel echt een supergave naam!
    pi_78743257
    Wat lief dat je dat zegt! Ik heb nog niemand horen zeggen het een leuke naam te vinden, haha. Dat had ik vantevoren ook niet verwacht.

Wij vonden Ivan meteen een sympathieke naam. Desondanks hebben we een tijdje getwijfeld. Nu is hij gewoon Ivan; de naam paste al meteen bij hem. 10 pond zwaar, 2 uur persen, dat mag met recht verschrikkelijk heten.
    pi_78746841
    Claudia ik vind Ivan ook een geweldige naam. Hij staat op 1 op mijn lijstje maar ik weet eigenlijk niet wat mijn meneer er van vindt. Die noemde laatst Luciano waarbij ik me ingehouden heb om geen te doen maar gewoon rustig heb gezegd dat ik het niet zo mooi vind
    You make me dizzy, Miss Lizzy,
    The way you rock'n'roll
    Ik heb je lief mijn hele leven
    pi_78749596
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 11:16 schreef Orea het volgende:
    Bij onze beeb haar naam zal ze ook wel geregeld moeten gaan spellen. Maar uit ervaring weet ik dat ze bij een doodnormale naam als Kirsten (mijn naam) tegenwoordig vragen of je het met een K of een C schrijft

Onze achternaam daar vragen ze altijd bij: Heimlich? terwijl ik toch echt gewoon ABN spreek....
    Jullie naam is mooi

Ach en idd wat betreft namen spellen, bij mij hebben ze ook wel s gevraagd of Sonja met een s of z is...
    Oh ja en mijn achternaam... Das helemaal onmogelijk (maar ook de achternaam van mijn vriend...en das echt gewoon een simpel Nederlands woord...)
      donderdag 4 maart 2010 @ 22:59:44 #238
    44200 Sjeekie_Beekie
    Beter te laat, dan over tijd!
    pi_78753315
    Op de kraamafdeling zag ik van de week een kaartje hangen van Ansje.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
    Oudste, Jongste en Lara
    Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
    pi_78753376
    Ansje...duss...Ach het had ook nog Ansie kunnen zijn *lol*
    Maar vind t ook niet echt een naam voor een baby nee
    pi_78753849
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 21:00 schreef oh-oh het volgende:

[..]

T zijn Belgen en ze hebben een hele gekke r, het klinkt gewoon nergens naar

zo stelde mijn schoonmoeder hier laatst een naam voor. Als we nog een dochter kregen moesten we haar maar Veerle noemen want dat vond zij mooi. De manier waarop ze het eruit gooide (veeaaglah) zorgde ervoor dat het voor ons een absolute nee werd
    laat maar zitten
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
    pi_78754128
    Veerle
    Die heb/had ik als 2e naam...mja t werd een zoon
    pi_78755058
    Veerle is bij mij ook al heel lang een favoriet, maar mijn man kan het ook niet goed uitspreken (licht duitse tongval) en het is niet zo handig met onze achternaam. Hannah past perfect bij onze achternaam. Blijkt nu dat mijn beide schoonzussen Hannah al jaren in gedachten hebben voor wanneer ze een meisje zouden krijgen
      vrijdag 5 maart 2010 @ 00:08:57 #243
    12713 trui
    enorm aantrekkelijk!
    pi_78756350
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 22:59 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
    Op de kraamafdeling zag ik van de week een kaartje hangen van Ansje.
    in de haak.
      vrijdag 5 maart 2010 @ 09:06:31 #244
    176471 oh-oh
    pi_78762096
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 23:10 schreef huuphuup het volgende:

[..]

zo stelde mijn schoonmoeder hier laatst een naam voor. Als we nog een dochter kregen moesten we haar maar Veerle noemen want dat vond zij mooi. De manier waarop ze het eruit gooide (veeaaglah) zorgde ervoor dat het voor ons een absolute nee werd
    laat maar zitten
    Dat past toch ook no way never niet bij die mooie naam die jullie al hebben?
    Daar is Veerle veel te lomp en plomp bij vind ik
    Zo heet mijn nichtje Nova en dan zitten in dr achternaam ook nog twee V's.
    Dat klinkt echt lelijk als geheel.
    Maar daar hadden mn zusje en haar vriend gewoon niet bij stilgestaan zeiden ze
    En het nichtje van mijn beste vriend heet Merel R o o r d a
    Dat is ook bijna niet uit te spreken
    ( Groucho Marx )
      vrijdag 5 maart 2010 @ 09:29:34 #245
    143848 huuphuup
    Dorksided
    pi_78762676
    oh die achternaam oh-oh! Ik ken een familie die zo heet haha, maar niet het betreffende meisje.

En ik vond Veerle altijd best wel mooi. En lief op zich ook wel. Maar toen zn moeder het zei. Ik weet niet, het klonk ineens voor geen meter. Dus toen was het snel beslist. Ik maak me geen zorgen of Jan Idioot de naam kan uitspreken of niet dat zal me roesten. Maar mn schoonfamilie vind ik wel meewegen in deze
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
      vrijdag 5 maart 2010 @ 09:35:22 #246
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_78762850
    Zo heb ik een jongensnaam in gedachten waarvan ik wéét hoe schoonma hem uit zal gaan spreken Dat is niet zo heel geweldig zeg maar en nu dus het overwegen waard om 'm niet te nemen. Tobias spreekt ze ook al verschrikkelijk uit 4 jaar later gaat het ietsje beter, maar toch.....
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
    De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
    Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
    Ylana
      vrijdag 5 maart 2010 @ 09:36:44 #247
    176471 oh-oh
    pi_78762875
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 09:29 schreef huuphuup het volgende:
    oh die achternaam oh-oh! Ik ken een familie die zo heet haha, maar niet het betreffende meisje.

En ik vond Veerle altijd best wel mooi. En lief op zich ook wel. Maar toen zn moeder het zei. Ik weet niet, het klonk ineens voor geen meter. Dus toen was het snel beslist. Ik maak me geen zorgen of Jan Idioot de naam kan uitspreken of niet dat zal me roesten. Maar mn schoonfamilie vind ik wel meewegen in deze
    Je moet die naam es hardop zeggen, das toch niet te doen?
    Zelfde als die naam van mijn nichtje hoor.
    Oh, ik spiekte laatst in het fototopic, wat onwijs maf dat je kind gewoon nog mooier is geworden dan haar naam
    ( Groucho Marx )
    pi_78764003
    Is het heel erg dat ik zelfs nagedacht heb over de initialen die mooi zouden staan bij zijn achternaam?
    pi_78764049
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 09:35 schreef Saffier het volgende:
    Zo heb ik een jongensnaam in gedachten waarvan ik wéét hoe schoonma hem uit zal gaan spreken Dat is niet zo heel geweldig zeg maar en nu dus het overwegen waard om 'm niet te nemen. Tobias spreekt ze ook al verschrikkelijk uit 4 jaar later gaat het ietsje beter, maar toch.....
    SPOILER
    Ik vind Tobias een leuke naam, maar zo heb ik m'n vorige hond al genoemd.
      vrijdag 5 maart 2010 @ 10:15:07 #250
    131983 debuurvrouw
    The girl nextdoor
    pi_78764059
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 09:35 schreef Saffier het volgende:
    SPOILER
    huh?! Als ik het probeer op die manier klinkt het alsof ik een hond roep. Maar wel jammer op zich. Maar ben je echt bereid om dáárom een naam te laten voorbijgaan? Ze zijnmeer met anderen die het wel goed kunnen zeggen toch? Als het nou echt dé naam is zou ik er niet van afwijken denk ik.
      vrijdag 5 maart 2010 @ 10:17:33 #251
    131983 debuurvrouw
    The girl nextdoor
    pi_78764161
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
    Is het heel erg dat ik zelfs nagedacht heb over de initialen die mooi zouden staan bij zijn achternaam?
    Heb ik ook gedaan. En zelfs Koen als naam afgewezen aangezien onze achternaam. (je zal stotteren en dan blijven hangen op al die K's. ) En de oudste geen Ruben als tweede naam gegeven omdat ie dan initialen DR zou hebben. DAt vonden we wat al te grootsprakig zeg maar. Nu heeft ie DO. Als je dat snel zegt merk je meteen dat het mislukt is zeg maar.
      vrijdag 5 maart 2010 @ 10:18:08 #252
    176471 oh-oh
    pi_78764180
    quote:
    Ik vind dat niet meer dan normaal
    Zoontje van een vriendin heet Cas, das toch al een leuke korte stoere naam, maar het zijn ook nog eens de initialen van zijn vader .
    Dus de vader heet C.A.S. Jansen ( fictieve achternaam of course )
    en de zoon heet Cas Jansen
    Vond ik ook erg leuk gevonden
    ( Groucho Marx )
      vrijdag 5 maart 2010 @ 10:18:10 #253
    143848 huuphuup
    Dorksided
    pi_78764182
    quote:
    neuh hoor hebben wij ook gedaan

en over uitspraak, ik zou het voor dé naam idd niet laten. Hebben wij ook niet gedaan met Amélie. Maar ik moet wel zeggen dat het wel stoort dat mn schoonmoeder nog steeds ammuhlie zegt en mijn moeder nog steeds amuhlie. Alsof de een ammehoela wil zeggen en de ander ameland
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
      vrijdag 5 maart 2010 @ 10:19:47 #254
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_78764237
    quote:
    Nee hoor, je bent niet de enige

Als je Schippers heet dan neem ik aan dat je je kind niet Anna Isabella Dominique noemt
    Of Harmen Izaak Verhagen....
    Wullie bin KOEL © Soneal
      vrijdag 5 maart 2010 @ 10:20:19 #255
    176471 oh-oh
    pi_78764260
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 10:18 schreef huuphuup het volgende:

[..]

en over uitspraak, ik zou het voor dé naam idd niet laten. Hebben wij ook niet gedaan met Amélie. Maar ik moet wel zeggen dat het wel stoort dat mn schoonmoeder nog steeds ammuhlie zegt en mijn moeder nog steeds amuhlie. Alsof de een ammehoela wil zeggen en de ander ameland
    Dat zijn wel leuke bijnaampjes
    Mijn oudste nichtje heet Luna.
    Het heeft echt ff geduurd voor mijn moeder Loena ging zeggen ipv Luuuna.
    Het kind heeft zelf net zo lang gecorrigeerd tot het goed ging toen ze kon praten.
    ( Groucho Marx )
    pi_78764289
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 10:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee hoor, je bent niet de enige

Als je Schippers heet dan neem ik aan dat je je kind niet Anna Isabella Dominique noemt
    Of Harmen Izaak Verhagen....
    pi_78764409
    quote:

[..]

Ik zou Amélie echt niet anders uit kunnen spreken dan zeg maar op z´n Frans. Maar wat irritant dat het zo hardnekking fout gaat!

Ik zou met namen wel enigszins op de uitspraak letten, dat het te doen is in het land waar je woont. Ik vind bijvoorbeeld Veslemøy (weslemeuj... vond het eerst ook heel raar maar nu heel mooi )ook een mooie naam maar dat zal nooit goed gaan in NL. Laat maar dan Maar ik ga niet zo ver dat ik de naam zelfs spraakgebrek-proof ga maken, er zullen altijd mensen zijn die een naam gewoon hun strot niet uit krijgen. Dat is dan meer hun ding dan het mijne, denk ik dan

De buurvrouw lukte het zelfs om Lars als Larrus uit te spreken
      vrijdag 5 maart 2010 @ 10:24:41 #258
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_78764419
    Anna Catharina Emily Schippers kan overigens vrijwel gegarandeerd geen kwaad.... kleine kans dat dat ooit een nare internationale afkorting wordt

Mocht het kind echter een gokverslaving krijgen dan geldt nomen est omen wel weer
    Wullie bin KOEL © Soneal
      vrijdag 5 maart 2010 @ 10:31:58 #259
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_78764682
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 10:24 schreef Pyttpytt het volgende:

[..]

Ik zou Amélie echt niet anders uit kunnen spreken dan zeg maar op z´n Frans. Maar wat irritant dat het zo hardnekking fout gaat!

Ik zou met namen wel enigszins op de uitspraak letten, dat het te doen is in het land waar je woont. Ik vind bijvoorbeeld Veslemøy (weslemeuj... vond het eerst ook heel raar maar nu heel mooi )ook een mooie naam maar dat zal nooit goed gaan in NL. Laat maar dan Maar ik ga niet zo ver dat ik de naam zelfs spraakgebrek-proof ga maken, er zullen altijd mensen zijn die een naam gewoon hun strot niet uit krijgen. Dat is dan meer hun ding dan het mijne, denk ik dan

De buurvrouw lukte het zelfs om Lars als Larrus uit te spreken

Tja, zo heet ons neefje Harm. In mijn optiek moet je dan ook echt Harm zeggen, dus een korte klank. 't Kind wordt steevast door iederen (inclusief ouders) Harrum genoemd als het iets doet wat niet mag. Alleen in gewone zinnen wordt de naam kort gebruikt. Blijkbaar is zo'n korte naam dus erg onhandig
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      vrijdag 5 maart 2010 @ 10:35:44 #260
    12713 trui
    enorm aantrekkelijk!
    pi_78764833
    je kunt je ook afvragen of het heel erg is, dat men harrum zegt.
    in de haak.
      vrijdag 5 maart 2010 @ 10:36:19 #261
    131983 debuurvrouw
    The girl nextdoor
    pi_78764855
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 10:35 schreef trui het volgende:
    je kunt je ook afvragen of het heel erg is, dat men harrum zegt.
    No harm done in mijn optiek.
      vrijdag 5 maart 2010 @ 10:36:28 #262
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_78764861
    Beetje zoals de vader van Emil zijn naam wist te rekken als hij weer wat ondeugends had gedaan

Als ik mijn zoon bij zijn volledige naam noem dan weet hij overigens ook dat hij een probleem heeft, maar het knalt dan ook zo lekker door met 3 van die 2-lettergreep namen achter elkaar
    Wullie bin KOEL © Soneal
      vrijdag 5 maart 2010 @ 10:36:39 #263
    176471 oh-oh
    pi_78764866
    Je zegt toch ook al snel arrum ipv arm, das gewoon normaal, niet echt raar of gek imo ...
    ( Groucho Marx )
      vrijdag 5 maart 2010 @ 10:38:50 #264
    12713 trui
    enorm aantrekkelijk!
    pi_78764949
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 10:36 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

No harm done in mijn optiek.
    hehheh precies!
    in de haak.
    pi_78765229
    quote:

[..]

Haha, mijn ma zegt ook nog regelmatig "Ellodi".
    pi_78765284
    wij hebben hier ook een oma die aileen zegt omdat mijn nichtje zo heet of we horen elien/eline ellin
    terwijl elin me niet echt moeilijk lijkt
    pi_78765520
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 10:31 schreef Troel het volgende:

[..]

Tja, zo heet ons neefje Harm. In mijn optiek moet je dan ook echt Harm zeggen, dus een korte klank. 't Kind wordt steevast door iederen (inclusief ouders) Harrum genoemd als het iets doet wat niet mag. Alleen in gewone zinnen wordt de naam kort gebruikt. Blijkbaar is zo'n korte naam dus erg onhandig
    Dat is een doodnormaal taalkundig fenomeen. Er wordt een epenthetische klinker (de sjwa) tussen 'r' en 'm' ingevoegd om de uitspraak te vergemakkelijken. Jij denkt misschien dat je dat niet doet, maar als we je spraak een dagje zouden opnemen zou je nog wel eens versteld kunnen staan.

Van Amélie 'Am-uh-lie' maken is trouwens een soortgelijk fenomeen, alleen heet het dan 'reductie'.

"Ook in de articulatorische fonetiek vallen wel wat bijzondere dingen te zeggen over de sjwa. Hij is de klank waarvoor mensen zich het minst hoeven in te spannen. Als iemand alleen maar zijn stembanden laat trillen en de lucht vervolgens ongehinderd naar buiten laat stromen, maakt hij precies de sjwa. Voor elke andere klinker moet een spreker meer moeite doen: zijn mond verder opensperren, zijn lippen meer ronden of zijn tong hoger opheffen."
      vrijdag 5 maart 2010 @ 10:58:31 #268
    143848 huuphuup
    Dorksided
    pi_78765680
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 10:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is een doodnormaal taalkundig fenomeen. Er wordt een epenthetische klinker (de sjwa) tussen 'r' en 'm' ingevoegd om de uitspraak te vergemakkelijken. Jij denkt misschien dat je dat niet doet, maar als we je spraak een dagje zouden opnemen zou je nog wel eens versteld kunnen staan.
    !

en ik weet niet, dat soort dingen vind ik inderdaad niet zo heel storend. Zeker niet als de ouders het zelf doen. (denk aan mensen die hun kind metjoew noemen. Wie ben ik om dan hardnekkig meffjoew te zeggen )
    maar pff. ik hoop maar dat Amélie snel gaat praten, kan ze de opa's en oma's corrigeren
    Nu doet mn buurjongetje van 3 het tegen mijn oma... *diepe zucht* neeheee aah-mee-LIEEE *rollende ogen* waardoor mn oma hem nu als irritant bijdehand heeft gebombardeerd
    (hetgeen mij stoort is niet zozeer de -uh- trouwens, dat doen we zelf ook wel eens. Het is meer dat de klemtoon heel anders gelegd wordt dan hoe wij hem zeggen. Zowel moeder als schoonmoeder leggen de klemtoon op de -a- waarbij schoonmoeder een korte a zegt en mijn moeder een lange a.)

achja, voor een volgende, van onze jongensnaam weet ik al dat mn moeder hem spuuglelijk vindt en dat ze er negatieve associaties bij heeft door een kindje dat ze kent met die naam. Maar daar laten wij het dus niet voor.
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
    pi_78765707
    mijn oma heeft alleen nog maar achterkleinkinderen met namen met 3 letters. Tot nu toe gaat het goed Nu is er weer een nichtje zwanger en daar verwacht ik eigenlijk wel een naam in de trant van destiney of zo van
    ti amo più di ieri ma meno di domani
      vrijdag 5 maart 2010 @ 10:59:50 #270
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_78765729
    @ de buurvrouw... als het echt dé naam is dan maakt het me idd niet uit hoe 1 persoon in het specifiek het uitspreekt, wordt vanzelf gecorrigeerd door het kind ja. Maar als het 'een van de namen op het lijstje' is dan is dat wel een wegstreepoptie zeg maar.
    Maar goed, eerst mijn man maar eens overuigen van mijn top 3 jongensnamen
    En dan door voor de meisjesnamen
    Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
    De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
    Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
    Ylana
      vrijdag 5 maart 2010 @ 11:01:30 #271
    272309 Groofsken
    De goeie ouwe zak.
    pi_78765793
    Straks heeft ze een nieuwe associatie bij die naam .

Mijn ouders vonden mijn zoons naam ook maar niks in het begin. Ze hebben de hele zwangerschap moeten wennen aan de naam en laatst zei mijn moeder over de skype dat ze het nu een prachtige naam vindt .
      vrijdag 5 maart 2010 @ 11:02:20 #272
    272309 Groofsken
    De goeie ouwe zak.
    pi_78765823
    Mijn oma (oma-oma van de kinderen dus) zegt wel standaard Rafaël. Die kan zich er niet bij neerleggen dat de naam daar voor mij echt niet vandaan komt .
    pi_78765830
    Ik denk dat ik ook geneigd ben Am@lie te zeggen omdat ik nogal snel praat. Bovendien is de 'é' echt wel lastig als je erover nadenkt. Ik moet er moeite voor doen om die 'e' lang te maken. Niet zo hard zijn voor je familie?

Je kunt de @ (de sjwa) natuurlijk ook heel dik en boers uitspraken. Dat zou ik vanzelfsprekend NOOIT doen, haha. Zo vind ik de dikke 'l' ( ) die in Amsterdam veel gebruikt wordt ook erg lelijk.
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 10:58 schreef huuphuup het volgende:

(hetgeen mij stoort is niet zozeer de -uh- trouwens, dat doen we zelf ook wel eens. Het is meer dat de klemtoon heel anders gelegd wordt dan hoe wij hem zeggen. Zowel moeder als schoonmoeder leggen de klemtoon op de -a- waarbij schoonmoeder een korte a zegt en mijn moeder een lange a.)
    Sorry, ik had hier overheen gelezen.
      vrijdag 5 maart 2010 @ 11:03:33 #274
    176471 oh-oh
    pi_78765865
    Huup, nog steeds die mooie jongensnaam die je voor Amélie al had?

Oh, ik heb t vast al es gemeld hier, maar ik moet nu wel echt weer denken aan een collega hier, man is 70 en heeft een kleinzoon en vertelt altijd over "het jongetje"...
    Tot ik dus es vroeg of dat kind geen naam had of zo.
    Ooooooh jawel, maar das een moeilijke naam hoor!
    Hoe heet ie dan???
    Sjorsj!
    Ikke: Sjors???
    Nee nee Sjorsj net als Bush!

Echt, das ook vrij kansloos hier zo een naam he
    Hij noemt het kind ook gewoon in de omgang jongetje
    ( Groucho Marx )
      vrijdag 5 maart 2010 @ 11:05:10 #275
    143848 huuphuup
    Dorksided
    pi_78765935
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 11:02 schreef Claudia_x het volgende:
    Ik denk dat ik ook geneigd ben Am@lie te zeggen omdat ik nogal snel praat. Bovendien is de 'é' echt wel lastig als je erover nadenkt. Ik moet er moeite voor doen om die 'e' lang te maken. Niet zo hard zijn voor je familie?

Je kunt de @ (de sjwa) natuurlijk ook heel dik en boers uitspraken. Dat zou ik vanzelfsprekend NOOIT doen, haha. Zo vind ik de dikke 'l' ( ) die in Amsterdam veel gebruikt wordt ook erg lelijk.
    nee nee wat ik zei het is niet die uh die me stoort, dat dan we zelf ook als we snel praten. Maar wij leggen de klemtoon meer op de laatste lettergreep. En mijn (schoon)moeder op de eerste. En dan klinkt de naam heel anders ineens.
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
      vrijdag 5 maart 2010 @ 11:06:06 #276
    143848 huuphuup
    Dorksided
    pi_78765972
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 11:03 schreef oh-oh het volgende:

Oh, ik heb t vast al es gemeld hier, maar ik moet nu wel echt weer denken aan een collega hier, man is 70 en heeft een kleinzoon en vertelt altijd over "het jongetje"...
    Hoe heet ie dan???
    Sjorsj!

ja zelfde naam nog

haha sjorsj
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
    pi_78765998
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 10:59 schreef Saffier het volgende:
    @ de buurvrouw... als het echt dé naam is dan maakt het me idd niet uit hoe 1 persoon in het specifiek het uitspreekt, wordt vanzelf gecorrigeerd door het kind ja. Maar als het 'een van de namen op het lijstje' is dan is dat wel een wegstreepoptie zeg maar.
    Maar goed, eerst mijn man maar eens overuigen van mijn top 3 jongensnamen
    En dan door voor de meisjesnamen
    Of niet Het kan knap vervelend zijn, zeker wanneer mensen het verkeerd uitspreken. Mijn man heet dus Michaël. En als je dat snel uitspreekt dan klinkt het vaak als Michel. En als mensen het van een blaadje lezen zeggen ze dus altijd Maikel. Hij is maar opgehouden met verbeteren want ze spreken het echt nooit goed uit. Mijn oma noemt hem ook altijd Michel. Terwijl ze het weet.

Een oom van mijn man sprak mijn naam ook altijd verkeerd uit en toen heb ik het op een gegeven moment ook opgegeven. Maar toen kwam hij er later achter dat hij mijn naam verkeerd had en dat was ook een lullig moment.
    pi_78766007
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 11:03 schreef oh-oh het volgende:

Hoe heet ie dan???
    Sjorsj!

Ik noem Ivan ook vaak jongetje, bijvoorbeeld als hij wakker wordt: Hé jongetje!

Ik vind het eigenlijk wel schattig, om van George Sjors te maken, net zoals onze kapper Charles Sjarl heet. Maar het is inderdaad wel proletarisch.
      vrijdag 5 maart 2010 @ 11:07:16 #279
    131983 debuurvrouw
    The girl nextdoor
    pi_78766018
    Ik zit echt zo heel Wut?! Ametlie? @=At in my book
      vrijdag 5 maart 2010 @ 11:07:47 #280
    176471 oh-oh
    pi_78766040
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 11:06 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja zelfde naam nog

haha sjorsj
    Ik vond die naam wel heeeeeeel mooi
    ( Groucho Marx )
    pi_78766107
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 11:06 schreef Estrys het volgende:

[..]

Of niet Het kan knap vervelend zijn, zeker wanneer mensen het verkeerd uitspreken. Mijn man heet dus Michaël. En als je dat snel uitspreekt dan klinkt het vaak als Michel. En als mensen het van een blaadje lezen zeggen ze dus altijd Maikel. Hij is maar opgehouden met verbeteren want ze spreken het echt nooit goed uit. Mijn oma noemt hem ook altijd Michel. Terwijl ze het weet.

Een oom van mijn man sprak mijn naam ook altijd verkeerd uit en toen heb ik het op een gegeven moment ook opgegeven. Maar toen kwam hij er later achter dat hij mijn naam verkeerd had en dat was ook een lullig moment.
    Ik vind jullie wel hard voor andere mensen, hoor! Mijn oude buurman heette Michael en dat werd, zeg maar, uitgesproken als Michael Jackson. Omdat hij een hoge sociaal-economische status had bleef ik er in m'n hoofd maar Michaël van maken en moest ik mezelf corrigeren vooraleer ik hem bij zijn naam noemde. Pffft, tegen die tijd durfde ik al niet eens meer.
      vrijdag 5 maart 2010 @ 11:11:42 #282
    143848 huuphuup
    Dorksided
    pi_78766181
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 11:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind jullie wel hard voor andere mensen, hoor! Mijn oude buurman heette Michael en dat werd, zeg maar, uitgesproken als Michael Jackson. Omdat hij een hoge sociaal-economische status had bleef ik er in m'n hoofd maar Michaël van maken en moest ik mezelf corrigeren vooraleer ik hem bij zijn naam noemde. Pffft, tegen die tijd durfde ik al niet eens meer.
    haha
    dat vind ik dus echt een supergrappig fenomeen hè. Dat je namen kunt associeren met een bepaalde status.

de gynaecologe die mijn bevalling begeleidde heette Romy. Dat vind ik dus ook niet echt een naam voor iemand die zo jong al een studie medicijnen met goed gevolg heeft afgerond.

Gek is dat hoe je hoofd toch linkjes en associaties maakt op die manier.
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
      vrijdag 5 maart 2010 @ 11:12:45 #283
    176471 oh-oh
    pi_78766231
    Maar echt, van alle namen maken altijd wel mensen wat anders, dat hou je toch.
    Ik heb een niet vaak voorkomende naam maar wel heel duidelijk qua uitspraak en NOG zijn er mensen die t niet snappen hoor.
    Mn zusje heet Dewi, daar maken mensen ook Demi en Davy van.
    Mn broertje heet Jordan, en daar maken mensen ook Joram en Jorden en zo van, dat kun je nooit voorkomen denk ik.
    Maar er zijn ook van die namen die een kind idd zn hele leven zal moeten spellen en corrigeren, dat zou ik zelf niet snel doen.
    Zo sprak ik laatst in de bus een meisje met een leuke baby, vraag beleefd hoe het kindje heet.
    Demi.
    Oh leuke naam!
    Ja, alleen, we schrijven het Dami, want haar vader heet Danny en ik heet Michelle, leuk he!
    Dat vind ik dan toch wel jammer, want dat kind blijft natuurlijk verkeerd geschreven namen zien of verkeerd uitgesproken namen horen.
    ( Groucho Marx )
    pi_78766240
    Ach, ik vind Claudia ook een paupernaam.
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 maart 2010 @ 11:13:59 #285
    13151 crew  Rewimo
    pi_78766269
    De variaties op Christan zijn ook talloos
      vrijdag 5 maart 2010 @ 11:14:17 #286
    176471 oh-oh
    pi_78766282
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 11:11 schreef huuphuup het volgende:

[..]

haha
    dat vind ik dus echt een supergrappig fenomeen hè. Dat je namen kunt associeren met een bepaalde status.

de gynaecologe die mijn bevalling begeleidde heette Romy. Dat vind ik dus ook niet echt een naam voor iemand die zo jong al een studie medicijnen met goed gevolg heeft afgerond.

Oh, wij zaten van de week de verkiezingslijsten door te nemen hier!
    En ik moet zeggen, ik stem toch dan minder snel op een Roxane of zo dan op een Anna of zo , als je puur op de naam af gaat
    Slaat echt nergens op he, maar je kijkt er wel naar!
    ( Groucho Marx )
    pi_78766302
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 11:06 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat kan dan weer een voordeel zijn bij een aparte naam, mijn naam wordt iig nooit verkeerd uitgesproken.
    Ik moet hem vaak spellen, en mensen vergeten nog wel eens of het nou Minette of Minouche was, maar behalve dat is iig altijd voor iedereen duidelijk hoe het uitgesproken wordt.

Hoewel ik zelf nog wel wil varieren met uitspreken tussen Minet en Minette, maar dat ligt eraan of ik me alleen met mijn voornaam of met mijn voornaam en achternaam voorstel, in het laatste geval is Minette mooier.
    Als het water je aan de lippen staat, moet je zorgen dat je goed kunt zwemmen.
      vrijdag 5 maart 2010 @ 11:14:49 #288
    176471 oh-oh
    pi_78766310
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 11:13 schreef Claudia_x het volgende:
    Claudia kan echt alle kanten op vind ik, van heeeeeeel chique tot echt pauper, dus daar heb ik geen beeld bij
    ( Groucho Marx )
      vrijdag 5 maart 2010 @ 11:15:43 #289
    131983 debuurvrouw
    The girl nextdoor
    pi_78766351
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 11:14 schreef Minette het volgende:

[..]

Dat kan dan weer een voordeel zijn bij een aparte naam, mijn naam wordt iig nooit verkeerd uitgesproken.
    Ik moet hem vaak spellen, en mensen vergeten nog wel eens of het nou Minette of Minouche was, maar behalve dat is iig altijd voor iedereen duidelijk hoe het uitgesproken wordt.

Hoewel ik zelf nog wel wil varieren met uitspreken tussen Minet en Minette, maar dat ligt eraan of ik me alleen met mijn voornaam of met mijn voornaam en achternaam voorstel, in het laatste geval is Minette mooier.
    ben jij wie ik denk dat je bent?!
    pi_78766388
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 11:15 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ben jij wie ik denk dat je bent?!
    Ik denk het wel
    Als het water je aan de lippen staat, moet je zorgen dat je goed kunt zwemmen.
    pi_78766454
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 11:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoezo zijn wij hard? Omdat we het niet verbeteren? Het is gewoon heel vervelend andere mensen te moeten verbeteren. En dan niet 1 keer nee, vijf keer in een half uur want mensen zeggen het wel consequent verkeerd. Dan denk je op een gegeven moment never mind, michael, michel what ever, zeg maar Jan
    pi_78766657
    pas noemde iemand Seb: Sip Tja, je kan alles verkeerd uitspreken natuurlijk.
    pi_78767370
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 11:13 schreef Claudia_x het volgende:
    Ligt eraan hoe je het uitspreekt.
      vrijdag 5 maart 2010 @ 11:43:55 #294
    143848 huuphuup
    Dorksided
    pi_78767515
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 11:23 schreef Estrys het volgende:
    pas noemde iemand Seb: Sip Tja, je kan alles verkeerd uitspreken natuurlijk.
    mijn vriend noemt mij Mar-lame als ik in een flauwe grapjes bui ben
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
      vrijdag 5 maart 2010 @ 11:45:56 #295
    797 She-Wolf
    TUFKA Igraine
    pi_78767600
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 11:43 schreef huuphuup het volgende:

[..]

mijn vriend noemt mij Mar-lame als ik in een flauwe grapjes bui ben

Zo noemt mijn lief mij wel eens Zeurley...
    While you burn at the stake, I dance with the flames...
    No more nights, of blood and fire...
    pi_78767698
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 11:39 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe je het uitspreekt.
    Wanneer is het dan wel pauper en wanneer niet?
      vrijdag 5 maart 2010 @ 11:49:35 #297
    143848 huuphuup
    Dorksided
    pi_78767757
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 11:45 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Zo noemt mijn lief mij wel eens Zeurley...
    hahaha
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
      vrijdag 5 maart 2010 @ 11:50:37 #298
    176471 oh-oh
    pi_78767801
    Hoe kun je Claudia dan op verschillende manieren uitspreken?
    ( Groucho Marx )
      vrijdag 5 maart 2010 @ 11:52:01 #299
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_78767861
    Ik kan me zo voorstellen dat het op z'n plat Utregs niet echt charmant klinkt
    Maar dat geldt voor vrijwel iedere naam
    Wullie bin KOEL © Soneal
      vrijdag 5 maart 2010 @ 11:53:29 #300
    176471 oh-oh
    pi_78767925
    Ja maar accenten, daar doe je echt niks aan
    ( Groucho Marx )
      vrijdag 5 maart 2010 @ 11:56:58 #301
    108648 cattie
    lieve moeder
    pi_78768052
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 11:11 schreef huuphuup het volgende:

[..]

haha

Het is trouwens wetenschappelijk onderzocht en namen en sociale status zijn heel vaak wel met elkaar verbonden. Zo gek vind ik dat dus niet. Is ook de ervaring op mijn werk.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')