Ik heb het nog even nagekeken maar volgens mij was dat de zwanger-en-zo... In ieder geval, ik kreeg nadat ik verteld had in verwachting te zijn van een vriendin een tas vol zwanger-bladen. Het eerste blad ging alleen maar over carrieres en design-spullen voor baby's, en dan de kindernamen die erin stondenquote:Op woensdag 3 maart 2010 13:25 schreef Grunsfan het volgende:
Vind jij dat er vooral carriere-ouders in de WIJ staan?![]()
Maar inderdaad, als je die foto's onderin op de eerste bladzijden ziet met de namen erbij....tja, smaken verschillen!
Sorry maar dit vind ik persoonlijk echt niet mooi. Dan heb je toch het idee ergens te zijn waar je helemaal niet wilt zijn? En in plaats van dat het bijzonder is vind ik het zelf een beetje jammer voor als ze 30 is. Ik denk dat een naam invloed heeft op het werk-leven van een persoon en ik denk persoonlijk niet dat dit in een aantal carrieres meehelpt.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:28 schreef amaranta het volgende:
Zo was er een jong vrouwtje toendertijd bij babyboom die haar kinderen ook bijzondere namen gaf. Vooral veel verdubbeling van medeklinkers. Ff zoeken.
bijzondere naam
en heeft ook een broertje met een bijzondere naam
ook erg bijzonder
Ik zet Sander meteen op de lijst! Dat betekent dan wel jongensnaam nummer 11...quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:41 schreef CrazyPrincess het volgende:
Volgens mij zijn er genoeg namen te vinden die niet vaak gegeven worden en toch normaal zijn.
Wat ouders bezielt om een volledig onuitspreekbare of onschrijfbare naam voor hun kind te bedenken begrijp ik echt niet. Wat doe je je kind dan aan, denken ze daar wel over na?
Ik zat laatste te denken dat je namen uit mijn tijd ook al bijna nooit meer ziet. Ik noem maar eens wat klasgenootjes van de basisschool:Mariska Olivier Sander Barbara Vincent Juliette
Is wel 211 keer gegeven vorig jaar volgende SVB hequote:Op woensdag 3 maart 2010 13:53 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik zet Sander meteen op de lijst! Dat betekent dan wel jongensnaam nummer 11...
Mijn kindjes heten Eva en Fabian... wat denk je dan dat ik van die namen vind? Er staat niet voor nisk 'bijzonder'quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:36 schreef pessie het volgende:
[..]
Sorry maar dit vind ik persoonlijk echt niet mooi. Dan heb je toch het idee ergens te zijn waar je helemaal niet wilt zijn? En in plaats van dat het bijzonder is vind ik het zelf een beetje jammer voor als ze 30 is. Ik denk dat een naam invloed heeft op het werk-leven van een persoon en ik denk persoonlijk niet dat dit in een aantal carrieres meehelpt.
Dan blijven er alsnog 10 jongensnamen staan... En dat terwijl ik met heel veel moeite 4 meisjesnamen heb verzameld waarvan we er eentje misschien wel leuk vindenquote:Op woensdag 3 maart 2010 13:57 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Is wel 211 keer gegeven vorig jaar volgende SVB he
Hoeveel kinderen werden er eigenlijk geboren in 2009?
Dat had ik al begrepen hoor!quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:00 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn kindjes heten Eva en Fabian... wat denk je dan dat ik van die namen vind? Er staat niet voor nisk 'bijzonder'
Ik zeg doenquote:Op zondag 28 februari 2010 13:11 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ja, wat past er nou bij Wolf? Beer en Arend zeker?![]()
en de categorie ''Bikkel,Spijker,Splinter'' is net zo erg.
Dizayer dan?quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:10 schreef amaranta het volgende:
Maar dan zo op zn poulairs. Ik heet Redtkoapju.
of Bos, want daar liep ze doorheenquote:Op woensdag 3 maart 2010 14:13 schreef Pvoesss het volgende:
hahahahahha en dan de 3e grootje!! naar grootmoeder
Of coekje want die ging ze brengen!!!![]()
![]()
![]()
Ik wil als er ooit een 2e komt graag een naam met een Y.
En een 3e met een Z natuurlijkmaar serieus dat lijkt me leuk
![]()
En waar zijn tegenwoordig de Esther, Judiths, Moniques? En Martijn, Mark/Marco en Jeroen? Daar heb ik er echt heeeeeel veel van mjijn mijn kennissen/vriendenkring of onder mijn collega's. Dat waren dus in de begin jaren 70 erg populaire namen, de Sofie/Daan van nu zeg maar.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:41 schreef CrazyPrincess het volgende:
Volgens mij zijn er genoeg namen te vinden die niet vaak gegeven worden en toch normaal zijn.
Wat ouders bezielt om een volledig onuitspreekbare of onschrijfbare naam voor hun kind te bedenken begrijp ik echt niet. Wat doe je je kind dan aan, denken ze daar wel over na?
Ik zat laatste te denken dat je namen uit mijn tijd ook al bijna nooit meer ziet. Ik noem maar eens wat klasgenootjes van de basisschool:Mariska Olivier Sander Barbara Vincent Juliette
Ik heb ergens gelezen dat er per dag gemiddeld 500 kinderen geboren worden! bron zij trekken er nog eens immigranten bij op en emigranten trekken ze er vanaf, dan kom je gemiddeld op 235 personen bevolkingsgroei per dag, maar het gaat om de geboren kindjes, en dat zijn er ongeveer 500!!quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:57 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Is wel 211 keer gegeven vorig jaar volgende SVB he
Hoeveel kinderen werden er eigenlijk geboren in 2009?
quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:10 schreef amaranta het volgende:
Bij Wolf zou ik gewoon Roodkapje doen.
En hoe heet jij?
Ik heet Roodkapje.
Rune heb ik ook nog steeds erg hoog op de meidennamenlijst staanquote:Op woensdag 3 maart 2010 18:06 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik heb de namen
Sawyer jacob
en Lucy imogen Rune
al klaarliggen
Dan zou ik voor Tijger gaanquote:Op woensdag 3 maart 2010 16:51 schreef Poppejans het volgende:
[..]
![]()
![]()
Als werktitel voor ooit als er een tweede zou komen had ik al wel bedacht dat dat "Geitje'' gaat worden
En Bos, Wolf en Bosnee ik vrees dat het geen sprookjesbos naam gaat worden de volgende keer!
Olivier en Juliette heb ik beide in de klas op de basisschool.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:41 schreef CrazyPrincess het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |