Irritant is dat.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:08 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Wat me wel enorm stoort is dat mn moeder, schoonmoeder én mijn oma de naam nog steeds niet normaal uit kunnen spreken.![]()
Ja me man weet dat wel denk ikquote:Op donderdag 28 januari 2010 13:12 schreef amaranta het volgende:
Carolina en merce zijn ook leuk.
Rocio spreek je uit ro (kort) sie o (kort)
de c een beetje zacht.
Maar dat weet je man vast wel.
Belen = billin
Vind ik leuk, naampjes verzinnen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:36 schreef pessie het volgende:
CA: Nog niet zwanger en nu al namen zoeken... wow! Wij hebben gelukkig nog een half jaar. En dat hebben we denk ik ook wel nodig. Jongensnamen zullen nog wel lukken maar meisjesnamen. Ik vind het echt heel moeilijk...
Thx voor de link. Ga ik even neuzenquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:53 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Merce (van Mercedes dat ik dan weer niet zo leuk vind) heb ik altijd een gave naam gevonden
Carolina (maar da's niet kort)
Laia
Lola (zou ik zelf niet doen, maar vind 'm wel leuk)
Isa(bel)
Rosa![]()
Hier nog meer suggesties: http://www.babybytes.nl/namen/herkomst/meisjes/Spaanse/1
Volgens mij hebben de meeste wel meerdere namen maar staat in het lijstje alleen de eerste naam. Mijn zoon staat ook alleen als Mikael in de lijst maar hij heet Mikael Harm!!quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:13 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Als ik dat lijstje hierboven zie, hebben de meeste kinderen maar één voornaam. Waarom is dat? Ik vind het zelf eigenlijk wat karig staan, een kind heeft niets om op terug te vallen als hij zijn eigen naam niet leuk vindt, het kan lastig zijn met brieven (bij meermaals dezelfde voorletter in het gezin). Bij meerdere voornamen kun je ook perfect een aantal vernoemingen kwijt. Kost niets, je hebt er geen last van en je maakt er mensen vaak heel blij mee.
En stel nou dat je die andere namen ook niet mooi vind? Wat dan?quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:13 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Als ik dat lijstje hierboven zie, hebben de meeste kinderen maar één voornaam. Waarom is dat? Ik vind het zelf eigenlijk wat karig staan, een kind heeft niets om op terug te vallen als hij zijn eigen naam niet leuk vindt, het kan lastig zijn met brieven (bij meermaals dezelfde voorletter in het gezin). Bij meerdere voornamen kun je ook perfect een aantal vernoemingen kwijt. Kost niets, je hebt er geen last van en je maakt er mensen vaak heel blij mee.
in spanje krijg je in principe 1 naam, tenzij je een samengestelde naam hebt zoals ik.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:13 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Die vind ik leukquote:
Oscarquote:Op donderdag 28 januari 2010 13:23 schreef pessie het volgende:
Kortom, we willen een naam die door iedereen goed uitgesproken wordt! Een nederlandse naam die in het frans ook nog wat lijkt... Mensen, wat is dat moeilijk! Ik blijf toch nog een beetje bij de -ias namen voor jongens. Die zijn ook uit te spreken in het frans. Nu manlief nog overtuigen...
Heb je franse familie, of woon je er? Dat je wilt dat het er op lijkt?quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:23 schreef pessie het volgende:
Mn vader noemde mn nichtje in de eerste weken naar haar geboorte "'t knien" (het konijn) hij vond Marinde te moeilijk... Mn Beppe noemt haar nog steeds Miranda.
Mn tweede nichtje hebben mn broer en schoonzus een franse voornaam gegeven, behalve dat dat nog vrij vaak op zn frans uitgesproken wordt (wat niet de bedoeling is) gaat het best goed!
Kortom, we willen een naam die door iedereen goed uitgesproken wordt! Een nederlandse naam die in het frans ook nog wat lijkt... Mensen, wat is dat moeilijk! Ik blijf toch nog een beetje bij de -ias namen voor jongens. Die zijn ook uit te spreken in het frans. Nu manlief nog overtuigen...
dat waren dus ook mijn eisen. In beide talen uitspreekbaar.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:28 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Oscar
Luc
Olivier
Sebastiaan
Floris
Ik zou 'm Frans noemen...quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:23 schreef pessie het volgende:
Mn vader noemde mn nichtje in de eerste weken naar haar geboorte "'t knien" (het konijn) hij vond Marinde te moeilijk... Mn Beppe noemt haar nog steeds Miranda.
Mn tweede nichtje hebben mn broer en schoonzus een franse voornaam gegeven, behalve dat dat nog vrij vaak op zn frans uitgesproken wordt (wat niet de bedoeling is) gaat het best goed!
Ja dat weet ikquote:Op donderdag 28 januari 2010 13:30 schreef amaranta het volgende:
Ana lorena klinkt heel leuk.
Weet je dat je kind ook jouw achternaam kan krijgen volgens Spaanse traditie? Mijn kinderen hebben zijn achternaam (nedelands) en mijn 1e achternaam (Spaans)
dus Jansen García (dit is niet de echte hoor)
Net als bijvoorbeeld Yolanthe Cabau van Kasbergenquote:Op donderdag 28 januari 2010 13:30 schreef amaranta het volgende:
Ana lorena klinkt heel leuk.
Weet je dat je kind ook jouw achternaam kan krijgen volgens Spaanse traditie? Mijn kinderen hebben zijn achternaam (nedelands) en mijn 1e achternaam (Spaans)
dus Jansen García (dit is niet de echte hoor)
Maar meestal wordt in het dagelijks leven toch alleen de eerste achternaam gebruikt? Mijn Spaanse oom gebruikt ten minste alleen de eerste.quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:09 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ja dat weet ik
Heb jij nog steeds de Spaanse nationaliteit?
Hij moest het leger in, dus hij is nederlander geworden.
We zijn ook voor de nederlandse wet getrouwd.
Dus ik heb zijn volledige achternaam gekregen (ik heb er nu 3), en mijn kinderen krijgen dus ook zijn 2 namen
Op zich wel leukMijn achternaam is zo stom
Henk?quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:02 schreef debuurvrouw het volgende:
Fransje.Ik had een dochter zo best kunnen noemen, alleen om mijn vader te jennen
Want die heet inderdaad....
Bíjna goed!quote:
Ik durf het bijna niet te vragen maar...hoe spreek je het dan uit?quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:58 schreef Kersjes het volgende:
Ik sloot hem met:
[..]
Irritant is dat.
Hier ben ik misschien toch iets te laks geweest in het begin (lees: "slechts" tientallen keren lopen verbeteren) met als gevolg dat de halve familie nog steeds "Deffin" zegt.
Echt niet leuk, zo heet hij helemaal niet en het doet me steeds denken aan Daffy Duck![]()
Nu heb ik mijn hoop maar gevestigd op zoonlief, als hij straks net zo'n betweterig wijsneusje wordt als zijn mama dan gaat hij de mensen en de kinderen die het weer fout van hun ouders geleerd hebben zelf wel verbeteren
als je zijn naam hebt aangenomen is het inderdaad 'niet nodig' om een samenstelling te maken van jullie namen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:29 schreef charmed_angel het volgende:
Wij gebruiken ook gewoon de eerste, maar bij officiele papieren invullen enzo de complete achternamen
Wij zijn er ook al wel mee bezig. Niet constantquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:36 schreef pessie het volgende:
CA: Nog niet zwanger en nu al namen zoeken... wow! Wij hebben gelukkig nog een half jaar. En dat hebben we denk ik ook wel nodig. Jongensnamen zullen nog wel lukken maar meisjesnamen. Ik vind het echt heel moeilijk...
Dan zal ik het allergrootste probleem nog vertellen: We hebben beide een grote familie met heel veel Nederlandse namen! Lukas=zwager. Daniel=vriend en 2de naam van neefje. Thomas heb ik ook al in mn omgeving zitten maar zouden we nog kunnen overwegen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:43 schreef trui het volgende:
pessie: wat vind je van Julius? of Jerome? of zijn die niet nederlands genoeg? of Daniël, Thomas, Lucas? ook allemaal vrij klassiek en zowel in 't NL als in 't Frans goed uit te spreken.
hier hebben we dat expres niet gedaan om gezever over dopen te kunnen vermijden. helaas was dat tevergeefs, maar tochquote:Op donderdag 28 januari 2010 13:13 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Naar de gezusters Brontë? In dat geval eigenlijk wel leuk, eens een literaire naam. Maar qua klank niet mooi, doet me denken aan brontosaurus.quote:
Mijn oudste heet Amber Sophie. De jongste gewoon Tess. Ik had er wel een 2e naam bij willen hebben maar we konen er niks leuks bij vinden waar we het samen over eens warenquote:Op donderdag 28 januari 2010 13:13 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 22:00 schreef Grijs het volgende:
..
Ja, ik vond de vraag zo algemeen, dat ik maar een algemeen antwoord geef.quote:
Ik vind meerdere namen ook leuk. Onze beide kinderen hebben meerdere namen. Onze zoontje heeft er 2 en ons dochtertje heeft er 3. We zijn in verwachting van ons 3e kindje. Dus we zijn weer namen aan het verzinnenquote:Op donderdag 28 januari 2010 13:13 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
dan kan je ook vragen...quote:Op zondag 31 januari 2010 17:07 schreef Grijs het volgende:
[..]
Ja, ik vond de vraag zo algemeen, dat ik maar een algemeen antwoord geef.
Nah, hij heeft gewoon geen smaak.quote:Op zondag 31 januari 2010 19:23 schreef Sonnetje85 het volgende:
Debuurvrouw, daar zitten leuke namen tussen (sommige zijn iets te ouderwets), alleen niets wat we allebei leuk vinden, maar dat is wel een beetje het idee![]()
(Daan, Bas, Bram, Stijn, Thijmen en Jens zijn namen die ik zo zou kiezen, maar die vind mijn vriend dus niet zo geweldig). Chiel hebben we ook nog op een lijstje gehad, maar die vind ik nu niet leuk meer.
Zal ook nog voor de duidelijkheid de namen die ik op een lijstje had neerzetten, voor het idee:
Floris, Jesse, Jelte, Maurice, Chiel, Rens, Yorick..
Vriendinnetje is 2 weken geleden bevallen van een Stijn. Woont bij jou in het dorp trouwensquote:Op zondag 31 januari 2010 20:29 schreef Sonnetje85 het volgende:
Oh en Stijn staat nu wel op het lijstje, hij noemde m net zelf, terwijl hij daarvoor iedere keer zei dat ie t niet leuk vind... mannen
Pepijn?quote:Op zondag 31 januari 2010 20:54 schreef Sonnetje85 het volgende:
haha grappig
in welke wijkeven kijken of ie dan niet bij mijn zoon in de klas kan komen, dan gaat de naam van het lijstje af
(nee hoor grapje)
Ik vind Hugo ook leukDIe heb ik er ook maar even op gezet.
Met z'n overhemd nét een knoopje te ver open.quote:Op zondag 31 januari 2010 21:12 schreef m@x het volgende:
Niet Chiel kiezen! Chiel is een naam voor mannen met een enorme jaren '80 snor.
Leuke puzzel, ik maar denken: Roelan is toch geen naam?quote:Op zondag 31 januari 2010 21:46 schreef Sonnetje85 het volgende:
Roeland kan niet, 1 letter eraf en zo heet mijn vriend (vind t al heel erg dat de 2e naam van mijn vriend op mijn lijst staat)
Wat ik ook grappig vind is dat de namen van mijn vader langskomen (klaas officieel, maar karel roepnaam, en naam van mijn schoonvader is ook al genoemd, willem).
Erik noemde mijn vriend al, maar vind ik niet zo leuk.
Job(maar vind lief ook nix)
Michiel vind ik ook een hele leuke naam!quote:Op zondag 31 januari 2010 19:54 schreef Rewimo het volgende:
Mijn opa heette Chiel (eigenlijk Michiel), ik vind het een leuke naam
quote:Op zondag 31 januari 2010 22:28 schreef Jore het volgende:
[..]
Leuke puzzel, ik maar denken: Roelan is toch geen naam?![]()
Stijnquote:Op zondag 31 januari 2010 20:29 schreef Sonnetje85 het volgende:
Uhmz ja, nja die is in een brainstormsessie erop gekomen.
Beetje alles wat we (een beetje) leuk vonden enzo. Maar is alweer afgekeurd![]()
Oh en Stijn staat nu wel op het lijstje, hij noemde m net zelf, terwijl hij daarvoor iedere keer zei dat ie t niet leuk vind... mannen
Dat doet me denken aan aan geslachtsziekte, ben even kwijt wat de juiste naam daarvan is. Maar je wordt erop getest als je zwanger bent..quote:Op maandag 1 februari 2010 09:12 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik ben weer een toppertje tegengekomen hoor! Luque
Wordt uitgesproken als Luuk. Schrijf dat verdorie dan ook zo
Lupus?quote:Op maandag 1 februari 2010 09:19 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan aan geslachtsziekte, ben even kwijt wat de juiste naam daarvan is. Maar je wordt erop getest als je zwanger bent..
Nee, Lues...quote:
quote:Op zondag 31 januari 2010 21:12 schreef m@x het volgende:
Niet Chiel kiezen! Chiel is een naam voor mannen met een enorme jaren '80 snor.
Mooie namen!quote:Op zondag 31 januari 2010 17:12 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik vind meerdere namen ook leuk. Onze beide kinderen hebben meerdere namen. Onze zoontje heeft er 2 en ons dochtertje heeft er 3. We zijn in verwachting van ons 3e kindje. Dus we zijn weer namen aan het verzinnenleuk leuk leuk
1) Mauritz, Nicolas
2) Rozemarijn, Josephine, Valérie
3) Zijn we nog niet over uit... wel erg leuk om over na te denken
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:15 schreef Basboussa het volgende:
Sietse en Wietse voor een tweeling... Hoezo kwik, kwek, kwak gevoel. En dan ook nog eeneiig.
Hier staat nog niets vast. Het zal vast weer een diepe naam met betekenis worden ofzo. Mohammed, Ahmad, Mustafa en Abdallah zijn ge-vetoed door mijn moeder. Maar met die namen heb ik ook niets. We wilden eerst graag Adam voor een jongetje, maar die hebben zijn zussen al gebruikt. We hebben dus nu 2 kleine Adams in de familie, en we gaan NOOIT meer mensen onze namen vantevoren vertellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |