Henk?quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:02 schreef debuurvrouw het volgende:
Fransje.Ik had een dochter zo best kunnen noemen, alleen om mijn vader te jennen
Want die heet inderdaad....
Bíjna goed!quote:
Ik durf het bijna niet te vragen maar...hoe spreek je het dan uit?quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:58 schreef Kersjes het volgende:
Ik sloot hem met:
[..]
Irritant is dat.
Hier ben ik misschien toch iets te laks geweest in het begin (lees: "slechts" tientallen keren lopen verbeteren) met als gevolg dat de halve familie nog steeds "Deffin" zegt.
Echt niet leuk, zo heet hij helemaal niet en het doet me steeds denken aan Daffy Duck![]()
Nu heb ik mijn hoop maar gevestigd op zoonlief, als hij straks net zo'n betweterig wijsneusje wordt als zijn mama dan gaat hij de mensen en de kinderen die het weer fout van hun ouders geleerd hebben zelf wel verbeteren
als je zijn naam hebt aangenomen is het inderdaad 'niet nodig' om een samenstelling te maken van jullie namen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:29 schreef charmed_angel het volgende:
Wij gebruiken ook gewoon de eerste, maar bij officiele papieren invullen enzo de complete achternamen
Wij zijn er ook al wel mee bezig. Niet constantquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:36 schreef pessie het volgende:
CA: Nog niet zwanger en nu al namen zoeken... wow! Wij hebben gelukkig nog een half jaar. En dat hebben we denk ik ook wel nodig. Jongensnamen zullen nog wel lukken maar meisjesnamen. Ik vind het echt heel moeilijk...
Dan zal ik het allergrootste probleem nog vertellen: We hebben beide een grote familie met heel veel Nederlandse namen! Lukas=zwager. Daniel=vriend en 2de naam van neefje. Thomas heb ik ook al in mn omgeving zitten maar zouden we nog kunnen overwegen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:43 schreef trui het volgende:
pessie: wat vind je van Julius? of Jerome? of zijn die niet nederlands genoeg? of Daniël, Thomas, Lucas? ook allemaal vrij klassiek en zowel in 't NL als in 't Frans goed uit te spreken.
hier hebben we dat expres niet gedaan om gezever over dopen te kunnen vermijden. helaas was dat tevergeefs, maar tochquote:Op donderdag 28 januari 2010 13:13 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Als ik dat lijstje hierboven zie, hebben de meeste kinderen maar één voornaam. Waarom is dat? Ik vind het zelf eigenlijk wat karig staan, een kind heeft niets om op terug te vallen als hij zijn eigen naam niet leuk vindt, het kan lastig zijn met brieven (bij meermaals dezelfde voorletter in het gezin). Bij meerdere voornamen kun je ook perfect een aantal vernoemingen kwijt. Kost niets, je hebt er geen last van en je maakt er mensen vaak heel blij mee.
Naar de gezusters Brontë? In dat geval eigenlijk wel leuk, eens een literaire naam. Maar qua klank niet mooi, doet me denken aan brontosaurus.quote:
Mijn oudste heet Amber Sophie. De jongste gewoon Tess. Ik had er wel een 2e naam bij willen hebben maar we konen er niks leuks bij vinden waar we het samen over eens warenquote:Op donderdag 28 januari 2010 13:13 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Als ik dat lijstje hierboven zie, hebben de meeste kinderen maar één voornaam. Waarom is dat? Ik vind het zelf eigenlijk wat karig staan, een kind heeft niets om op terug te vallen als hij zijn eigen naam niet leuk vindt, het kan lastig zijn met brieven (bij meermaals dezelfde voorletter in het gezin). Bij meerdere voornamen kun je ook perfect een aantal vernoemingen kwijt. Kost niets, je hebt er geen last van en je maakt er mensen vaak heel blij mee.
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 22:00 schreef Grijs het volgende:
..
Ja, ik vond de vraag zo algemeen, dat ik maar een algemeen antwoord geef.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |