abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78722673
Bij onze beeb haar naam zal ze ook wel geregeld moeten gaan spellen. Maar uit ervaring weet ik dat ze bij een doodnormale naam als Kirsten (mijn naam) tegenwoordig vragen of je het met een K of een C schrijft

Onze achternaam daar vragen ze altijd bij: Heimlich? terwijl ik toch echt gewoon ABN spreek....

[ Bericht 5% gewijzigd door Orea op 04-03-2010 13:21:38 ]
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:21:27 #227
35189 Troel
scherp en bot
pi_78722862
Och, hier maken ze ook altijd wat bijzonders van mijn achternaam.

Laatst was het zelfs Huijywen. Pardon, hoe spreek je dat uit?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_78723104
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:01 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Dat is hier ook een punt. Ik vind bijvoorbeeld Måns (uitspraak: Mons) een hele mooie naam, maar mijn vriendin wil ook geen å in de naam, omdat dat dus in Nl niet uitgesproken kan worden. Ik zie het probleem niet zo. Één keer zeggen dat het Mons in plaats van Mans is, en het is opgelost lijkt me.
Oh Måns is ook leuk. Hier kan het ook als Mons. De uitspraak van de ø å æ lijkt me nog niet eens het probleem, maar veel programma´s kennen die letter niet, met als gevolg dat je soms rare tekentjes krijgt. Hier maar heel soms, of je moet Maans schrijven in bijvoorbeeld e-mailadressen, maar mocht mijn kind later een poos in NL willen zijn, of waar ook ter wereld, wil ik wel dat zijn naam te typen is, zonder dat het M#%ns wordt.

Mons komt wel op het lijstje denk ik
pi_78724138
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:26 schreef Pyttpytt het volgende:

[..]

Oh Måns is ook leuk. Hier kan het ook als Mons. De uitspraak van de ø å æ lijkt me nog niet eens het probleem, maar veel programma´s kennen die letter niet, met als gevolg dat je soms rare tekentjes krijgt. Hier maar heel soms, of je moet Maans schrijven in bijvoorbeeld e-mailadressen, maar mocht mijn kind later een poos in NL willen zijn, of waar ook ter wereld, wil ik wel dat zijn naam te typen is, zonder dat het M#%ns wordt.

Mons komt wel op het lijstje denk ik
Verrek! Daar heb je wel een punt. In emailadressen en dergelijke bestaat geen å ä ö....hmmm....nog niet aan gedacht
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  donderdag 4 maart 2010 @ 15:01:19 #230
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_78731700
Hm Mons is wel een plaats in België he?
  donderdag 4 maart 2010 @ 15:06:52 #231
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78731942
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:01 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Dat is hier ook een punt. Ik vind bijvoorbeeld Måns (uitspraak: Mons) een hele mooie naam, maar mijn vriendin wil ook geen å in de naam, omdat dat dus in Nl niet uitgesproken kan worden. Ik zie het probleem niet zo. Één keer zeggen dat het Mons in plaats van Mans is, en het is opgelost lijkt me.
Mans is wel een Nederlandse naam, dus je zult het dan vaker dan één keer moeten zeggen denk ik.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_78737068
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:01 schreef pessie het volgende:
Hm Mons is wel een plaats in België he?
Ja, maar dat weten ze hier in Noorwegen vast niet
pi_78742423
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:51 schreef Pyttpytt het volgende:
Oooh Marius en Magnus, zulke mooie namen! Al zou ik zelf niet snel voor Magnus kiezen, bangd at dat in NL verkracht wordt door Mag-nus te zeggen ipg Mang-nuus. Dat is voor mij een voorwaarde, dat het in beide talen mooi uitgesproken zal worden, en het dus geen å ø æ bevat. Dus gaan we voor Marius hadden besloten, tot ik er achter kwam dat liefs neefje zo heet... Wist lief zelf ook niet . Dus nu moeten we wat anders verzinnen. Mats misschien, of Sverre... En voor een meisje staat Sophie al vast, en/of Elin...
Magoe, eerst maar eens conrete kinderplannen maken
Mats en Sven stonden hoog op ons lijstje. Ik vind Scandinavische namen zo leuk!

Ik had een meisje graag Sophie genoemd, maar die naam heb ik al aan m'n kat gegeven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_78742856
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mats en Sven stonden hoog op ons lijstje. Ik vind Scandinavische namen zo leuk!

Ik had een meisje graag Sophie genoemd, maar die naam heb ik al aan m'n kat gegeven.
Zonde, haha! Maar katten verdienen ook mooie nemen he

Sinds ik de naam Ivan hier zie, moet ik zeggen dat ik neig om die ook op het lijstje te zetten. Alhoewel, als je dat Noors uitspreekt, lijkt het op in water (i vann). Misschien toch niet. Wel echt een supergave naam!
pi_78743257
Wat lief dat je dat zegt! Ik heb nog niemand horen zeggen het een leuke naam te vinden, haha. Dat had ik vantevoren ook niet verwacht.

Wij vonden Ivan meteen een sympathieke naam. Desondanks hebben we een tijdje getwijfeld. Nu is hij gewoon Ivan; de naam paste al meteen bij hem. 10 pond zwaar, 2 uur persen, dat mag met recht verschrikkelijk heten.
pi_78746841
Claudia ik vind Ivan ook een geweldige naam. Hij staat op 1 op mijn lijstje maar ik weet eigenlijk niet wat mijn meneer er van vindt. Die noemde laatst Luciano waarbij ik me ingehouden heb om geen te doen maar gewoon rustig heb gezegd dat ik het niet zo mooi vind
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_78749596
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:16 schreef Orea het volgende:
Bij onze beeb haar naam zal ze ook wel geregeld moeten gaan spellen. Maar uit ervaring weet ik dat ze bij een doodnormale naam als Kirsten (mijn naam) tegenwoordig vragen of je het met een K of een C schrijft

Onze achternaam daar vragen ze altijd bij: Heimlich? terwijl ik toch echt gewoon ABN spreek....
Jullie naam is mooi

Ach en idd wat betreft namen spellen, bij mij hebben ze ook wel s gevraagd of Sonja met een s of z is...
Oh ja en mijn achternaam... Das helemaal onmogelijk (maar ook de achternaam van mijn vriend...en das echt gewoon een simpel Nederlands woord...)
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:59:44 #238
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_78753315
Op de kraamafdeling zag ik van de week een kaartje hangen van Ansje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_78753376
Ansje...duss...Ach het had ook nog Ansie kunnen zijn *lol*
Maar vind t ook niet echt een naam voor een baby nee
pi_78753849
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:00 schreef oh-oh het volgende:

[..]

T zijn Belgen en ze hebben een hele gekke r, het klinkt gewoon nergens naar

zo stelde mijn schoonmoeder hier laatst een naam voor. Als we nog een dochter kregen moesten we haar maar Veerle noemen want dat vond zij mooi. De manier waarop ze het eruit gooide (veeaaglah) zorgde ervoor dat het voor ons een absolute nee werd
laat maar zitten
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78754128
Veerle
Die heb/had ik als 2e naam...mja t werd een zoon
pi_78755058
Veerle is bij mij ook al heel lang een favoriet, maar mijn man kan het ook niet goed uitspreken (licht duitse tongval) en het is niet zo handig met onze achternaam. Hannah past perfect bij onze achternaam. Blijkt nu dat mijn beide schoonzussen Hannah al jaren in gedachten hebben voor wanneer ze een meisje zouden krijgen
  vrijdag 5 maart 2010 @ 00:08:57 #243
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78756350
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:59 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Op de kraamafdeling zag ik van de week een kaartje hangen van Ansje.
in de haak.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:06:31 #244
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78762096
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 23:10 schreef huuphuup het volgende:

[..]

zo stelde mijn schoonmoeder hier laatst een naam voor. Als we nog een dochter kregen moesten we haar maar Veerle noemen want dat vond zij mooi. De manier waarop ze het eruit gooide (veeaaglah) zorgde ervoor dat het voor ons een absolute nee werd
laat maar zitten
Dat past toch ook no way never niet bij die mooie naam die jullie al hebben?
Daar is Veerle veel te lomp en plomp bij vind ik
Zo heet mijn nichtje Nova en dan zitten in dr achternaam ook nog twee V's.
Dat klinkt echt lelijk als geheel.
Maar daar hadden mn zusje en haar vriend gewoon niet bij stilgestaan zeiden ze
En het nichtje van mijn beste vriend heet Merel R o o r d a
Dat is ook bijna niet uit te spreken
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:29:34 #245
143848 huuphuup
Dorksided
pi_78762676
oh die achternaam oh-oh! Ik ken een familie die zo heet haha, maar niet het betreffende meisje.

En ik vond Veerle altijd best wel mooi. En lief op zich ook wel. Maar toen zn moeder het zei. Ik weet niet, het klonk ineens voor geen meter. Dus toen was het snel beslist. Ik maak me geen zorgen of Jan Idioot de naam kan uitspreken of niet dat zal me roesten. Maar mn schoonfamilie vind ik wel meewegen in deze
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:35:22 #246
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_78762850
Zo heb ik een jongensnaam in gedachten waarvan ik wéét hoe schoonma hem uit zal gaan spreken Dat is niet zo heel geweldig zeg maar en nu dus het overwegen waard om 'm niet te nemen. Tobias spreekt ze ook al verschrikkelijk uit 4 jaar later gaat het ietsje beter, maar toch.....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:36:44 #247
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78762875
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:29 schreef huuphuup het volgende:
oh die achternaam oh-oh! Ik ken een familie die zo heet haha, maar niet het betreffende meisje.

En ik vond Veerle altijd best wel mooi. En lief op zich ook wel. Maar toen zn moeder het zei. Ik weet niet, het klonk ineens voor geen meter. Dus toen was het snel beslist. Ik maak me geen zorgen of Jan Idioot de naam kan uitspreken of niet dat zal me roesten. Maar mn schoonfamilie vind ik wel meewegen in deze
Je moet die naam es hardop zeggen, das toch niet te doen?
Zelfde als die naam van mijn nichtje hoor.
Oh, ik spiekte laatst in het fototopic, wat onwijs maf dat je kind gewoon nog mooier is geworden dan haar naam
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_78764003
Is het heel erg dat ik zelfs nagedacht heb over de initialen die mooi zouden staan bij zijn achternaam?
pi_78764049
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:35 schreef Saffier het volgende:
Zo heb ik een jongensnaam in gedachten waarvan ik wéét hoe schoonma hem uit zal gaan spreken Dat is niet zo heel geweldig zeg maar en nu dus het overwegen waard om 'm niet te nemen. Tobias spreekt ze ook al verschrikkelijk uit 4 jaar later gaat het ietsje beter, maar toch.....
SPOILER
Ik vind Tobias een leuke naam, maar zo heb ik m'n vorige hond al genoemd.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:15:07 #250
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78764059
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:35 schreef Saffier het volgende:
SPOILER
huh?! Als ik het probeer op die manier klinkt het alsof ik een hond roep. Maar wel jammer op zich. Maar ben je echt bereid om dáárom een naam te laten voorbijgaan? Ze zijnmeer met anderen die het wel goed kunnen zeggen toch? Als het nou echt dé naam is zou ik er niet van afwijken denk ik.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')