Oh Måns is ook leuk. Hier kan het ook als Mons. De uitspraak van de ø å æ lijkt me nog niet eens het probleem, maar veel programma´s kennen die letter niet, met als gevolg dat je soms rare tekentjes krijgt. Hier maar heel soms, of je moet Maans schrijven in bijvoorbeeld e-mailadressen, maar mocht mijn kind later een poos in NL willen zijn, of waar ook ter wereld, wil ik wel dat zijn naam te typen is, zonder dat het M#%ns wordt.quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:01 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Dat is hier ook een punt. Ik vind bijvoorbeeld Måns (uitspraak: Mons) een hele mooie naam, maar mijn vriendin wil ook geen å in de naam, omdat dat dus in Nl niet uitgesproken kan worden. Ik zie het probleem niet zo. Één keer zeggen dat het Mons in plaats van Mans is, en het is opgelost lijkt me.
Verrek! Daar heb je wel een punt. In emailadressen en dergelijke bestaat geen å ä ö....hmmm....nog niet aan gedachtquote:Op donderdag 4 maart 2010 11:26 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Oh Måns is ook leuk. Hier kan het ook als Mons. De uitspraak van de ø å æ lijkt me nog niet eens het probleem, maar veel programma´s kennen die letter niet, met als gevolg dat je soms rare tekentjes krijgt. Hier maar heel soms, of je moet Maans schrijven in bijvoorbeeld e-mailadressen, maar mocht mijn kind later een poos in NL willen zijn, of waar ook ter wereld, wil ik wel dat zijn naam te typen is, zonder dat het M#%ns wordt.
Mons komt wel op het lijstje denk ik
Mans is wel een Nederlandse naam, dus je zult het dan vaker dan één keer moeten zeggen denk ik.quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:01 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Dat is hier ook een punt. Ik vind bijvoorbeeld Måns (uitspraak: Mons) een hele mooie naam, maar mijn vriendin wil ook geen å in de naam, omdat dat dus in Nl niet uitgesproken kan worden. Ik zie het probleem niet zo. Één keer zeggen dat het Mons in plaats van Mans is, en het is opgelost lijkt me.
Mats en Sven stonden hoog op ons lijstje. Ik vind Scandinavische namen zo leuk!quote:Op donderdag 4 maart 2010 09:51 schreef Pyttpytt het volgende:
Oooh Marius en Magnus, zulke mooie namen! Al zou ik zelf niet snel voor Magnus kiezen, bangd at dat in NL verkracht wordt door Mag-nus te zeggen ipg Mang-nuus. Dat is voor mij een voorwaarde, dat het in beide talen mooi uitgesproken zal worden, en het dus geen å ø æ bevat. Dus gaan we voor Marius hadden besloten, tot ik er achter kwam dat liefs neefje zo heet... Wist lief zelf ook niet. Dus nu moeten we wat anders verzinnen. Mats misschien, of Sverre... En voor een meisje staat Sophie al vast, en/of Elin...
Magoe, eerst maar eens conrete kinderplannen maken
Zonde, haha! Maar katten verdienen ook mooie nemen hequote:Op donderdag 4 maart 2010 19:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mats en Sven stonden hoog op ons lijstje. Ik vind Scandinavische namen zo leuk!
Ik had een meisje graag Sophie genoemd, maar die naam heb ik al aan m'n kat gegeven.
Jullie naam is mooiquote:Op donderdag 4 maart 2010 11:16 schreef Orea het volgende:
Bij onze beeb haar naam zal ze ook wel geregeld moeten gaan spellen. Maar uit ervaring weet ik dat ze bij een doodnormale naam als Kirsten (mijn naam) tegenwoordig vragen of je het met een K of een C schrijft![]()
Onze achternaam daar vragen ze altijd bij: Heimlich?terwijl ik toch echt gewoon ABN spreek....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:00 schreef oh-oh het volgende:
[..]
T zijn Belgen en ze hebben een hele gekke r, het klinkt gewoon nergens naar
quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:59 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Op de kraamafdeling zag ik van de week een kaartje hangen van Ansje.
quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:10 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
zo stelde mijn schoonmoeder hier laatst een naam voor. Als we nog een dochter kregen moesten we haar maar Veerle noemen want dat vond zij mooi. De manier waarop ze het eruit gooide (veeaaglah) zorgde ervoor dat het voor ons een absolute nee werd
laat maar zitten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
Je moet die naam es hardop zeggen, das toch niet te doen?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:29 schreef huuphuup het volgende:
oh die achternaam oh-oh! Ik ken een familie die zo heet haha, maar niet het betreffende meisje.
En ik vond Veerle altijd best wel mooi. En lief op zich ook wel. Maar toen zn moeder het zei. Ik weet niet, het klonk ineens voor geen meter. Dus toen was het snel beslist. Ik maak me geen zorgen of Jan Idioot de naam kan uitspreken of niet dat zal me roesten. Maar mn schoonfamilie vind ik wel meewegen in deze
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:35 schreef Saffier het volgende:
Zo heb ik een jongensnaam in gedachten waarvan ik wéét hoe schoonma hem uit zal gaan sprekenDat is niet zo heel geweldig zeg maar
en nu dus het overwegen waard om 'm niet te nemen. Tobias spreekt ze ook al verschrikkelijk uit
4 jaar later gaat het ietsje beter, maar toch.....
Ik vind Tobias een leuke naam, maar zo heb ik m'n vorige hond al genoemd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:35 schreef Saffier het volgende:
Zo heb ik een jongensnaam in gedachten waarvan ik wéét hoe schoonma hem uit zal gaan sprekenDat is niet zo heel geweldig zeg maar
en nu dus het overwegen waard om 'm niet te nemen. Tobias spreekt ze ook al verschrikkelijk uit
4 jaar later gaat het ietsje beter, maar toch.....
huh?!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik het probeer op die manier klinkt het alsof ik een hond roep.
Maar wel jammer op zich. Maar ben je echt bereid om dáárom een naam te laten voorbijgaan? Ze zijnmeer met anderen die het wel goed kunnen zeggen toch? Als het nou echt dé naam is zou ik er niet van afwijken denk ik.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |