Ze zijn niet zo creatief.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:18 schreef huuphuup het volgende:
[..]wat stom!
Ik weet van mn zusje dat ze heel graag Marijn(tje) wil voor een meisje. En ik zou dus echt nooit, zelfs al kreeg ik zes kinderen eerder dan zij, mn kind Marijn noemen. Gewoon omdat ik weet hoe graag zij haar dochter zo wil noemen.
och mn zusje vindt zoveel leuk.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:45 schreef innepin het volgende:
Meh wat stom Basboussa!
Huup, ik heb een vrouwelijke collega die zo heet en die heeft echt zo'n intense hekel aan haar naam![]()
Maar dat hoeft niets te betekenen voor je zus natuurlijk :p
Ja, wat past er nou bij Wolf? Beer en Arend zeker?quote:Op zondag 28 februari 2010 13:08 schreef bodpa09 het volgende:
Herkenbaar probleem Poppejans, ik vind het ook lastig om jongensnamen voor een eventuele tweede te verzinnen. Heb er wel een paar. Meisjesnamen vind ik nog moeilijker.
Ik ken ook een 'niet verkeerde Chiel' en die kent bijna iedereen wel denk ikquote:Op zondag 31 januari 2010 23:57 schreef Basboussa het volgende:
Ik ken een heule leuke Chiel... Lang, aantrekkelijk, sportief, intelligent... Terug op de lijst?
quote:Op zondag 28 februari 2010 13:54 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik ken ook een ' verkeerde Chiel' en die kent bijna iedereen wel denk ik![]()
[ afbeelding ]
Linus vind ik een leuke naam en ze hebben 'm tenminste goed geschreven, in tegenstelling tot Dafne (Daphne) en Freke (Freeke)...quote:Op zondag 28 februari 2010 19:54 schreef ferrari_rood het volgende:
Gelezen op een geboortekaartje
Linus broertje van Dafne en Freke.
PM box staat open!!!quote:Op zondag 28 februari 2010 16:05 schreef Orea het volgende:
We zijn er echt helemaal uit!De meisjesnaam komt niet voor in de lijst hier
en de jongensnaam ook niet.... (sja pas over 3 weken zijn we écht zeker van een meid, bij de 20 weken echo.. Mits ze het dan laat zien...) dus jongensnaam achter de hand is geen gek idee ;-)
Vind het zó leuk! Toen ik net mijn nichtje van 5 vroeg of ze nog leuke namen wist, noemde ze de naam die we onze dame gaan geven![]()
Och, Ruben zal de komende jaren zijn naam ook nog wel fout uitsprekenquote:Op zondag 28 februari 2010 21:28 schreef fietsie het volgende:
@Troel: hehe dan hadden we zeker geweten dat het leren schrijven van d'r eigen namen -echt- moeilijk zou worden
Ik zal het eens opperen bij Jochemquote:Op zondag 28 februari 2010 21:30 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ze heeft toch ook een Nl vriendje nodig..die hoeven niet van elkaar te weten
Dito, Abbygail staat 'erg apart' en vind ik zonde van de mooie, klassieke naam.quote:Op zondag 28 februari 2010 21:29 schreef Troel het volgende:
[..]
Och, Ruben zal de komende jaren zijn naam ook nog wel fout uitspreken
Maar ik zou zelf Abigail schrijven, en Alicia, worden daar niet heel veel fouten mee gemaakt?
Toch niet toevallig mn nichtje he, die heet ook zo en die heeft er een extra naam voor gezet.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:45 schreef innepin het volgende:
Meh wat stom Basboussa!
Huup, ik heb een vrouwelijke collega die zo heet en die heeft echt zo'n intense hekel aan haar naam![]()
Maar dat hoeft niets te betekenen voor je zus natuurlijk :p
quote:Op maandag 1 maart 2010 23:33 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Toch niet toevallig mn nichtje he, die heet ook zo en die heeft er een extra naam voor gezet.
Natalya ? Natalja ?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:32 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Wij hebben een dochter Shenaya en krijgen nog een dochter deze zomer.
Vraag me niet waarom maar we zoeken een naam met een N!
Ideeen zijn super welkom.. Heb een naam maar wil er eens meer horen...
Tis net of ik naar mn dochters luister, die hebben sinds ze de mond vol hebben met beugels net zo'n spraakgebrekquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:34 schreef Grunsfan het volgende:
UIt de Wij jonge ouders:
Djenna en Djelano hebben een broertje gekregen... Djevani! Zelf bedacht zegt moeder Vanessa trots!![]()
Ook net gelezen jaquote:Op woensdag 3 maart 2010 09:34 schreef Grunsfan het volgende:
UIt de Wij jonge ouders:
Djenna en Djelano hebben een broertje gekregen... Djevani! Zelf bedacht zegt moeder Vanessa trots!![]()
Ja en er stond volgens mij ook een stukje in over een tweeling Tim en Thom!!quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:34 schreef Grunsfan het volgende:
UIt de Wij jonge ouders:
quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:34 schreef Grunsfan het volgende:
UIt de Wij jonge ouders:
Je haalt me de woorden uit de mond!quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:00 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ook net gelezen ja
"We wilden ook de naam voor de derde laten beginnen met Dje."
Ik dacht alleen maar Djesus![]()
Die zag ik ook al! Ik snap sowieso die trend van onnodig letters toevoegen al niet (alsof de naam dan opeens aparter wordt...quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:45 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ja en er stond volgens mij ook een stukje in over een tweeling Tim en Thom!!
Ik heb het nog even nagekeken maar volgens mij was dat de zwanger-en-zo... In ieder geval, ik kreeg nadat ik verteld had in verwachting te zijn van een vriendin een tas vol zwanger-bladen. Het eerste blad ging alleen maar over carrieres en design-spullen voor baby's, en dan de kindernamen die erin stondenquote:Op woensdag 3 maart 2010 13:25 schreef Grunsfan het volgende:
Vind jij dat er vooral carriere-ouders in de WIJ staan?![]()
Maar inderdaad, als je die foto's onderin op de eerste bladzijden ziet met de namen erbij....tja, smaken verschillen!
Sorry maar dit vind ik persoonlijk echt niet mooi. Dan heb je toch het idee ergens te zijn waar je helemaal niet wilt zijn? En in plaats van dat het bijzonder is vind ik het zelf een beetje jammer voor als ze 30 is. Ik denk dat een naam invloed heeft op het werk-leven van een persoon en ik denk persoonlijk niet dat dit in een aantal carrieres meehelpt.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:28 schreef amaranta het volgende:
Zo was er een jong vrouwtje toendertijd bij babyboom die haar kinderen ook bijzondere namen gaf. Vooral veel verdubbeling van medeklinkers. Ff zoeken.
bijzondere naam
en heeft ook een broertje met een bijzondere naam
ook erg bijzonder
Ik zet Sander meteen op de lijst! Dat betekent dan wel jongensnaam nummer 11...quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:41 schreef CrazyPrincess het volgende:
Volgens mij zijn er genoeg namen te vinden die niet vaak gegeven worden en toch normaal zijn.
Wat ouders bezielt om een volledig onuitspreekbare of onschrijfbare naam voor hun kind te bedenken begrijp ik echt niet. Wat doe je je kind dan aan, denken ze daar wel over na?
Ik zat laatste te denken dat je namen uit mijn tijd ook al bijna nooit meer ziet. Ik noem maar eens wat klasgenootjes van de basisschool:Mariska Olivier Sander Barbara Vincent Juliette
Is wel 211 keer gegeven vorig jaar volgende SVB hequote:Op woensdag 3 maart 2010 13:53 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik zet Sander meteen op de lijst! Dat betekent dan wel jongensnaam nummer 11...
Mijn kindjes heten Eva en Fabian... wat denk je dan dat ik van die namen vind? Er staat niet voor nisk 'bijzonder'quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:36 schreef pessie het volgende:
[..]
Sorry maar dit vind ik persoonlijk echt niet mooi. Dan heb je toch het idee ergens te zijn waar je helemaal niet wilt zijn? En in plaats van dat het bijzonder is vind ik het zelf een beetje jammer voor als ze 30 is. Ik denk dat een naam invloed heeft op het werk-leven van een persoon en ik denk persoonlijk niet dat dit in een aantal carrieres meehelpt.
Dan blijven er alsnog 10 jongensnamen staan... En dat terwijl ik met heel veel moeite 4 meisjesnamen heb verzameld waarvan we er eentje misschien wel leuk vindenquote:Op woensdag 3 maart 2010 13:57 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Is wel 211 keer gegeven vorig jaar volgende SVB he
Hoeveel kinderen werden er eigenlijk geboren in 2009?
Dat had ik al begrepen hoor!quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:00 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn kindjes heten Eva en Fabian... wat denk je dan dat ik van die namen vind? Er staat niet voor nisk 'bijzonder'
Ik zeg doenquote:Op zondag 28 februari 2010 13:11 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ja, wat past er nou bij Wolf? Beer en Arend zeker?![]()
en de categorie ''Bikkel,Spijker,Splinter'' is net zo erg.
Dizayer dan?quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:10 schreef amaranta het volgende:
Maar dan zo op zn poulairs. Ik heet Redtkoapju.
of Bos, want daar liep ze doorheenquote:Op woensdag 3 maart 2010 14:13 schreef Pvoesss het volgende:
hahahahahha en dan de 3e grootje!! naar grootmoeder
Of coekje want die ging ze brengen!!!![]()
![]()
![]()
Ik wil als er ooit een 2e komt graag een naam met een Y.
En een 3e met een Z natuurlijkmaar serieus dat lijkt me leuk
![]()
En waar zijn tegenwoordig de Esther, Judiths, Moniques? En Martijn, Mark/Marco en Jeroen? Daar heb ik er echt heeeeeel veel van mjijn mijn kennissen/vriendenkring of onder mijn collega's. Dat waren dus in de begin jaren 70 erg populaire namen, de Sofie/Daan van nu zeg maar.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:41 schreef CrazyPrincess het volgende:
Volgens mij zijn er genoeg namen te vinden die niet vaak gegeven worden en toch normaal zijn.
Wat ouders bezielt om een volledig onuitspreekbare of onschrijfbare naam voor hun kind te bedenken begrijp ik echt niet. Wat doe je je kind dan aan, denken ze daar wel over na?
Ik zat laatste te denken dat je namen uit mijn tijd ook al bijna nooit meer ziet. Ik noem maar eens wat klasgenootjes van de basisschool:Mariska Olivier Sander Barbara Vincent Juliette
Ik heb ergens gelezen dat er per dag gemiddeld 500 kinderen geboren worden! bron zij trekken er nog eens immigranten bij op en emigranten trekken ze er vanaf, dan kom je gemiddeld op 235 personen bevolkingsgroei per dag, maar het gaat om de geboren kindjes, en dat zijn er ongeveer 500!!quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:57 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Is wel 211 keer gegeven vorig jaar volgende SVB he
Hoeveel kinderen werden er eigenlijk geboren in 2009?
quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:10 schreef amaranta het volgende:
Bij Wolf zou ik gewoon Roodkapje doen.
En hoe heet jij?
Ik heet Roodkapje.
Rune heb ik ook nog steeds erg hoog op de meidennamenlijst staanquote:Op woensdag 3 maart 2010 18:06 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik heb de namen
Sawyer jacob
en Lucy imogen Rune
al klaarliggen
Dan zou ik voor Tijger gaanquote:Op woensdag 3 maart 2010 16:51 schreef Poppejans het volgende:
[..]
![]()
![]()
Als werktitel voor ooit als er een tweede zou komen had ik al wel bedacht dat dat "Geitje'' gaat worden
En Bos, Wolf en Bosnee ik vrees dat het geen sprookjesbos naam gaat worden de volgende keer!
Olivier en Juliette heb ik beide in de klas op de basisschool.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:41 schreef CrazyPrincess het volgende:
ik ken ook 2 jongens Kim's en 3 Anne's ook een Inge en een Inger (en ingmar)quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:40 schreef Pyttpytt het volgende:
Hier is Rune een jongensnaam, maar ik vind het meer meisjesachtig klinken. Moest er ook erg aan wennen
Net als Kim en Inge... Heel raar als een man zich voorstelt als Inge
Hehe das grappig, ik heet Elke.quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:02 schreef Beessie-Jen het volgende:
Evi 386 x
Evie 72x
en
Evy 201 x
en dan heb je nog mensen die het presteren om hun kindje:
Evyanne
Evy-Lynn
of Evyonah te noemen....
maar ondanks dat er nu best veel Evi; Evy en Evies worden geworden ben ik wel nog steeds enorm blij met onze naam...
Evie
haar 2e naam is in 2009 helemaal niet gegeven zie ik:
Elleke
onze jongensnaam is overigens 117 keer gegeven in 2009
Heb je inmiddels een vaste groep of ben je (langdurig) aan het vervangen (nog)?quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:38 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Olivier en Juliette heb ik beide in de klas op de basisschool.
Voor de rest geef ik je helemaal gelijk. Ik vind het zelf toevoegen van letters of een net andere spelling overbodig. Ik vind de i vervangen door de y vaak ook niet nodig en dit roept onnodig verwarring op.
Het is een school waar veel kinderen van hoogopgeleide ouders zitten. Middden in een van de villawijken hier in de stad. Maar het mooie van deze school is dat deze wijk grenst aan een soort van kanswijk. Dus er zitten ook heel veel kindjes op uit deze kanswijk. Een mooie mengeling.Mooi ook het contrast op het schoolplein. De moeders in trainingspakken, nikes, en behangen in het goud. En de moeders in designeroutfits op naaldhakjes en grote zonnebrillen (en facelifts).quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:17 schreef Rewimo het volgende:
Gut, dat klinkt als de school in Bloemendaal waar Christan vroeger op zat
Audrey vind ik mooi, Audrina en Aurora ook (maar die laatste kan ik mn strot niet uitkrijgenquote:Op woensdag 3 maart 2010 19:24 schreef oh-oh het volgende:
Namen als Claudia, Sandra, Caroline, Audrey zo heet mijn halve generatie en die hoor je ook niet meer veel.
Terwijl je de jongensnamen uit die tijd ( Roel, Marc / k. Tim, en zo ) wel nog vaker hoort.
Volgens mij zijn meisjesnamen sowieso wel tijdgevoeliger dan jongensnamen, of niet?
Ivan en Magnus. Hmm.quote:Op zondag 28 februari 2010 20:52 schreef debuurvrouw het volgende:
LinusIk vind dat echt zó leuk. Linus en Magnus.
![]()
quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:18 schreef Kleurdoos het volgende:
rune staat/stond op 1..maar vriendlief denkt daar anders over
die vindt dat ik in sprookjesland leef, zoals jij
Hoe kan je Aurora nou anders uitspreken dan Aurora?quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:45 schreef oh-oh het volgende:
Ik ken een Aurora en haar ouders kunnen het ook niet uitspreken dus dat staat behoorlijk dom![]()
Rune en Linus en Jakob vind ik allemaal wel mooi![]()
Mijn neefje Bodi is nu al 7 maanden en we zijn nog steeds niet aan de naam gewend
Ik ken genoeg Zweden die Magnus heten. Moet ik je voorstellen?quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:53 schreef Charmedmatzzie het volgende:
Magnus!
Poppejans met jou kan ik praten
Ik roep al eeuwen dat ik ga trouwens met een knappe zweed genaamd Magnus. Maar die moet ik nog ontmoeten hoor.
Waarschijnlijk trouw ik of niet, of met een kaaskop, dus noem ik mijn zoontje maar zo
Marius vind ik ook nice.
Sowieso.. namen met een M
(groetjes Mathilde)
T zijn Belgen en ze hebben een hele gekke r, het klinkt gewoon nergens naarquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:59 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Hoe kan je Aurora nou anders uitspreken dan Aurora?
haha ja dat magquote:Op woensdag 3 maart 2010 21:00 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ik ken genoeg Zweden die Magnus heten. Moet ik je voorstellen?
ik zeg AUWOOOOOWAquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:59 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Hoe kan je Aurora nou anders uitspreken dan Aurora?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |