abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:17:33 #251
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78764161
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
Is het heel erg dat ik zelfs nagedacht heb over de initialen die mooi zouden staan bij zijn achternaam?
Heb ik ook gedaan. En zelfs Koen als naam afgewezen aangezien onze achternaam. (je zal stotteren en dan blijven hangen op al die K's. ) En de oudste geen Ruben als tweede naam gegeven omdat ie dan initialen DR zou hebben. DAt vonden we wat al te grootsprakig zeg maar. Nu heeft ie DO. Als je dat snel zegt merk je meteen dat het mislukt is zeg maar.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:18:08 #252
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78764180
quote:
Is het heel erg dat ik zelfs nagedacht heb over de initialen die mooi zouden staan bij zijn achternaam?
Ik vind dat niet meer dan normaal
Zoontje van een vriendin heet Cas, das toch al een leuke korte stoere naam, maar het zijn ook nog eens de initialen van zijn vader .
Dus de vader heet C.A.S. Jansen ( fictieve achternaam of course )
en de zoon heet Cas Jansen
Vond ik ook erg leuk gevonden
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:18:10 #253
143848 huuphuup
Dorksided
pi_78764182
quote:
neuh hoor hebben wij ook gedaan

en over uitspraak, ik zou het voor dé naam idd niet laten. Hebben wij ook niet gedaan met Amélie. Maar ik moet wel zeggen dat het wel stoort dat mn schoonmoeder nog steeds ammuhlie zegt en mijn moeder nog steeds amuhlie. Alsof de een ammehoela wil zeggen en de ander ameland
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:19:47 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78764237
quote:
Nee hoor, je bent niet de enige

Als je Schippers heet dan neem ik aan dat je je kind niet Anna Isabella Dominique noemt
Of Harmen Izaak Verhagen....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:20:19 #255
176471 oh-oh
pi_78764260
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:18 schreef huuphuup het volgende:

[..]

en over uitspraak, ik zou het voor dé naam idd niet laten. Hebben wij ook niet gedaan met Amélie. Maar ik moet wel zeggen dat het wel stoort dat mn schoonmoeder nog steeds ammuhlie zegt en mijn moeder nog steeds amuhlie. Alsof de een ammehoela wil zeggen en de ander ameland
Dat zijn wel leuke bijnaampjes
Mijn oudste nichtje heet Luna.
Het heeft echt ff geduurd voor mijn moeder Loena ging zeggen ipv Luuuna.
Het kind heeft zelf net zo lang gecorrigeerd tot het goed ging toen ze kon praten.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_78764289
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee hoor, je bent niet de enige

Als je Schippers heet dan neem ik aan dat je je kind niet Anna Isabella Dominique noemt
Of Harmen Izaak Verhagen....
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_78764409
quote:

[..]

Ik zou Amélie echt niet anders uit kunnen spreken dan zeg maar op z´n Frans. Maar wat irritant dat het zo hardnekking fout gaat!

Ik zou met namen wel enigszins op de uitspraak letten, dat het te doen is in het land waar je woont. Ik vind bijvoorbeeld Veslemøy (weslemeuj... vond het eerst ook heel raar maar nu heel mooi )ook een mooie naam maar dat zal nooit goed gaan in NL. Laat maar dan Maar ik ga niet zo ver dat ik de naam zelfs spraakgebrek-proof ga maken, er zullen altijd mensen zijn die een naam gewoon hun strot niet uit krijgen. Dat is dan meer hun ding dan het mijne, denk ik dan

De buurvrouw lukte het zelfs om Lars als Larrus uit te spreken
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:24:41 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78764419
Anna Catharina Emily Schippers kan overigens vrijwel gegarandeerd geen kwaad.... kleine kans dat dat ooit een nare internationale afkorting wordt

Mocht het kind echter een gokverslaving krijgen dan geldt nomen est omen wel weer
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:31:58 #259
35189 Troel
scherp en bot
pi_78764682
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:24 schreef Pyttpytt het volgende:

[..]

Ik zou Amélie echt niet anders uit kunnen spreken dan zeg maar op z´n Frans. Maar wat irritant dat het zo hardnekking fout gaat!

Ik zou met namen wel enigszins op de uitspraak letten, dat het te doen is in het land waar je woont. Ik vind bijvoorbeeld Veslemøy (weslemeuj... vond het eerst ook heel raar maar nu heel mooi )ook een mooie naam maar dat zal nooit goed gaan in NL. Laat maar dan Maar ik ga niet zo ver dat ik de naam zelfs spraakgebrek-proof ga maken, er zullen altijd mensen zijn die een naam gewoon hun strot niet uit krijgen. Dat is dan meer hun ding dan het mijne, denk ik dan

De buurvrouw lukte het zelfs om Lars als Larrus uit te spreken

Tja, zo heet ons neefje Harm. In mijn optiek moet je dan ook echt Harm zeggen, dus een korte klank. 't Kind wordt steevast door iederen (inclusief ouders) Harrum genoemd als het iets doet wat niet mag. Alleen in gewone zinnen wordt de naam kort gebruikt. Blijkbaar is zo'n korte naam dus erg onhandig
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:35:44 #260
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78764833
je kunt je ook afvragen of het heel erg is, dat men harrum zegt.
in de haak.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:36:19 #261
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78764855
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:35 schreef trui het volgende:
je kunt je ook afvragen of het heel erg is, dat men harrum zegt.
No harm done in mijn optiek.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:36:28 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78764861
Beetje zoals de vader van Emil zijn naam wist te rekken als hij weer wat ondeugends had gedaan

Als ik mijn zoon bij zijn volledige naam noem dan weet hij overigens ook dat hij een probleem heeft, maar het knalt dan ook zo lekker door met 3 van die 2-lettergreep namen achter elkaar
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:36:39 #263
176471 oh-oh
pi_78764866
Je zegt toch ook al snel arrum ipv arm, das gewoon normaal, niet echt raar of gek imo ...
( Groucho Marx )
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:38:50 #264
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78764949
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:36 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

No harm done in mijn optiek.
hehheh precies!
in de haak.
pi_78765229
quote:

[..]

Haha, mijn ma zegt ook nog regelmatig "Ellodi".
pi_78765284
wij hebben hier ook een oma die aileen zegt omdat mijn nichtje zo heet of we horen elien/eline ellin
terwijl elin me niet echt moeilijk lijkt
pi_78765520
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:31 schreef Troel het volgende:

[..]

Tja, zo heet ons neefje Harm. In mijn optiek moet je dan ook echt Harm zeggen, dus een korte klank. 't Kind wordt steevast door iederen (inclusief ouders) Harrum genoemd als het iets doet wat niet mag. Alleen in gewone zinnen wordt de naam kort gebruikt. Blijkbaar is zo'n korte naam dus erg onhandig
Dat is een doodnormaal taalkundig fenomeen. Er wordt een epenthetische klinker (de sjwa) tussen 'r' en 'm' ingevoegd om de uitspraak te vergemakkelijken. Jij denkt misschien dat je dat niet doet, maar als we je spraak een dagje zouden opnemen zou je nog wel eens versteld kunnen staan.

Van Amélie 'Am-uh-lie' maken is trouwens een soortgelijk fenomeen, alleen heet het dan 'reductie'.

"Ook in de articulatorische fonetiek vallen wel wat bijzondere dingen te zeggen over de sjwa. Hij is de klank waarvoor mensen zich het minst hoeven in te spannen. Als iemand alleen maar zijn stembanden laat trillen en de lucht vervolgens ongehinderd naar buiten laat stromen, maakt hij precies de sjwa. Voor elke andere klinker moet een spreker meer moeite doen: zijn mond verder opensperren, zijn lippen meer ronden of zijn tong hoger opheffen."
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:58:31 #268
143848 huuphuup
Dorksided
pi_78765680
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is een doodnormaal taalkundig fenomeen. Er wordt een epenthetische klinker (de sjwa) tussen 'r' en 'm' ingevoegd om de uitspraak te vergemakkelijken. Jij denkt misschien dat je dat niet doet, maar als we je spraak een dagje zouden opnemen zou je nog wel eens versteld kunnen staan.
!

en ik weet niet, dat soort dingen vind ik inderdaad niet zo heel storend. Zeker niet als de ouders het zelf doen. (denk aan mensen die hun kind metjoew noemen. Wie ben ik om dan hardnekkig meffjoew te zeggen )
maar pff. ik hoop maar dat Amélie snel gaat praten, kan ze de opa's en oma's corrigeren
Nu doet mn buurjongetje van 3 het tegen mijn oma... *diepe zucht* neeheee aah-mee-LIEEE *rollende ogen* waardoor mn oma hem nu als irritant bijdehand heeft gebombardeerd
(hetgeen mij stoort is niet zozeer de -uh- trouwens, dat doen we zelf ook wel eens. Het is meer dat de klemtoon heel anders gelegd wordt dan hoe wij hem zeggen. Zowel moeder als schoonmoeder leggen de klemtoon op de -a- waarbij schoonmoeder een korte a zegt en mijn moeder een lange a.)

achja, voor een volgende, van onze jongensnaam weet ik al dat mn moeder hem spuuglelijk vindt en dat ze er negatieve associaties bij heeft door een kindje dat ze kent met die naam. Maar daar laten wij het dus niet voor.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78765707
mijn oma heeft alleen nog maar achterkleinkinderen met namen met 3 letters. Tot nu toe gaat het goed Nu is er weer een nichtje zwanger en daar verwacht ik eigenlijk wel een naam in de trant van destiney of zo van
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:59:50 #270
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_78765729
@ de buurvrouw... als het echt dé naam is dan maakt het me idd niet uit hoe 1 persoon in het specifiek het uitspreekt, wordt vanzelf gecorrigeerd door het kind ja. Maar als het 'een van de namen op het lijstje' is dan is dat wel een wegstreepoptie zeg maar.
Maar goed, eerst mijn man maar eens overuigen van mijn top 3 jongensnamen
En dan door voor de meisjesnamen
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:01:30 #271
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78765793
Straks heeft ze een nieuwe associatie bij die naam .

Mijn ouders vonden mijn zoons naam ook maar niks in het begin. Ze hebben de hele zwangerschap moeten wennen aan de naam en laatst zei mijn moeder over de skype dat ze het nu een prachtige naam vindt .
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:02:20 #272
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78765823
Mijn oma (oma-oma van de kinderen dus) zegt wel standaard Rafaël. Die kan zich er niet bij neerleggen dat de naam daar voor mij echt niet vandaan komt .
pi_78765830
Ik denk dat ik ook geneigd ben Am@lie te zeggen omdat ik nogal snel praat. Bovendien is de 'é' echt wel lastig als je erover nadenkt. Ik moet er moeite voor doen om die 'e' lang te maken. Niet zo hard zijn voor je familie?

Je kunt de @ (de sjwa) natuurlijk ook heel dik en boers uitspraken. Dat zou ik vanzelfsprekend NOOIT doen, haha. Zo vind ik de dikke 'l' ( ) die in Amsterdam veel gebruikt wordt ook erg lelijk.
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:58 schreef huuphuup het volgende:

(hetgeen mij stoort is niet zozeer de -uh- trouwens, dat doen we zelf ook wel eens. Het is meer dat de klemtoon heel anders gelegd wordt dan hoe wij hem zeggen. Zowel moeder als schoonmoeder leggen de klemtoon op de -a- waarbij schoonmoeder een korte a zegt en mijn moeder een lange a.)
Sorry, ik had hier overheen gelezen.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:03:33 #274
176471 oh-oh
pi_78765865
Huup, nog steeds die mooie jongensnaam die je voor Amélie al had?

Oh, ik heb t vast al es gemeld hier, maar ik moet nu wel echt weer denken aan een collega hier, man is 70 en heeft een kleinzoon en vertelt altijd over "het jongetje"...
Tot ik dus es vroeg of dat kind geen naam had of zo.
Ooooooh jawel, maar das een moeilijke naam hoor!
Hoe heet ie dan???
Sjorsj!
Ikke: Sjors???
Nee nee Sjorsj net als Bush!

Echt, das ook vrij kansloos hier zo een naam he
Hij noemt het kind ook gewoon in de omgang jongetje
( Groucho Marx )
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:05:10 #275
143848 huuphuup
Dorksided
pi_78765935
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat ik ook geneigd ben Am@lie te zeggen omdat ik nogal snel praat. Bovendien is de 'é' echt wel lastig als je erover nadenkt. Ik moet er moeite voor doen om die 'e' lang te maken. Niet zo hard zijn voor je familie?

Je kunt de @ (de sjwa) natuurlijk ook heel dik en boers uitspraken. Dat zou ik vanzelfsprekend NOOIT doen, haha. Zo vind ik de dikke 'l' ( ) die in Amsterdam veel gebruikt wordt ook erg lelijk.
nee nee wat ik zei het is niet die uh die me stoort, dat dan we zelf ook als we snel praten. Maar wij leggen de klemtoon meer op de laatste lettergreep. En mijn (schoon)moeder op de eerste. En dan klinkt de naam heel anders ineens.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')