Heb ik ook gedaan. En zelfs Koen als naam afgewezen aangezien onze achternaam. (je zal stotterenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
Is het heel erg dat ik zelfs nagedacht heb over de initialen die mooi zouden staan bij zijn achternaam?
Ik vind dat niet meer dan normaalquote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
Is het heel erg dat ik zelfs nagedacht heb over de initialen die mooi zouden staan bij zijn achternaam?
neuh hoor hebben wij ook gedaanquote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
Nee hoor, je bent niet de enigequote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:18 schreef huuphuup het volgende:
[..]
neuh hoor hebben wij ook gedaan![]()
en over uitspraak, ik zou het voor dé naam idd niet laten. Hebben wij ook niet gedaan met Amélie. Maar ik moet wel zeggen dat het wel stoort dat mn schoonmoeder nog steeds ammuhlie zegt en mijn moeder nog steeds amuhlie. Alsof de een ammehoela wil zeggen en de ander ameland
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee hoor, je bent niet de enige
Als je Schippers heet dan neem ik aan dat je je kind niet Anna Isabella Dominique noemt![]()
Of Harmen Izaak Verhagen....
Ik zou Amélie echt niet anders uit kunnen spreken dan zeg maar op z´n Frans. Maar wat irritant dat het zo hardnekking fout gaat!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:18 schreef huuphuup het volgende:
[..]
en over uitspraak, ik zou het voor dé naam idd niet laten. Hebben wij ook niet gedaan met Amélie. Maar ik moet wel zeggen dat het wel stoort dat mn schoonmoeder nog steeds ammuhlie zegt en mijn moeder nog steeds amuhlie. Alsof de een ammehoela wil zeggen en de ander ameland
Tja, zo heet ons neefje Harm. In mijn optiek moet je dan ook echt Harm zeggen, dus een korte klank. 't Kind wordt steevast door iederen (inclusief ouders) Harrum genoemd als het iets doet wat niet mag. Alleen in gewone zinnen wordt de naam kort gebruikt. Blijkbaar is zo'n korte naam dus erg onhandigquote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:24 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Ik zou Amélie echt niet anders uit kunnen spreken dan zeg maar op z´n Frans. Maar wat irritant dat het zo hardnekking fout gaat!
Ik zou met namen wel enigszins op de uitspraak letten, dat het te doen is in het land waar je woont. Ik vind bijvoorbeeld Veslemøy (weslemeuj... vond het eerst ook heel raar maar nu heel mooi)ook een mooie naam maar dat zal nooit goed gaan in NL. Laat maar dan
Maar ik ga niet zo ver dat ik de naam zelfs spraakgebrek-proof ga maken, er zullen altijd mensen zijn die een naam gewoon hun strot niet uit krijgen. Dat is dan meer hun ding dan het mijne, denk ik dan
![]()
De buurvrouw lukte het zelfs om Lars als Larrus uit te spreken
No harm done in mijn optiek.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:35 schreef trui het volgende:
je kunt je ook afvragen of het heel erg is, dat men harrum zegt.
Haha, mijn ma zegt ook nog regelmatig "Ellodi".quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:18 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Dat is een doodnormaal taalkundig fenomeen. Er wordt een epenthetische klinker (de sjwa) tussen 'r' en 'm' ingevoegd om de uitspraak te vergemakkelijken. Jij denkt misschien dat je dat niet doet, maar als we je spraak een dagje zouden opnemen zou je nog wel eens versteld kunnen staan.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Tja, zo heet ons neefje Harm. In mijn optiek moet je dan ook echt Harm zeggen, dus een korte klank. 't Kind wordt steevast door iederen (inclusief ouders) Harrum genoemd als het iets doet wat niet mag. Alleen in gewone zinnen wordt de naam kort gebruikt. Blijkbaar is zo'n korte naam dus erg onhandig
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is een doodnormaal taalkundig fenomeen. Er wordt een epenthetische klinker (de sjwa) tussen 'r' en 'm' ingevoegd om de uitspraak te vergemakkelijken. Jij denkt misschien dat je dat niet doet, maar als we je spraak een dagje zouden opnemen zou je nog wel eens versteld kunnen staan.
Sorry, ik had hier overheen gelezen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:58 schreef huuphuup het volgende:
(hetgeen mij stoort is niet zozeer de -uh- trouwens, dat doen we zelf ook wel eens. Het is meer dat de klemtoon heel anders gelegd wordt dan hoe wij hem zeggen. Zowel moeder als schoonmoeder leggen de klemtoon op de -a- waarbij schoonmoeder een korte a zegt en mijn moeder een lange a.)
nee neequote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat ik ook geneigd ben Am@lie te zeggen omdat ik nogal snel praat. Bovendien is de 'é' echt wel lastig als je erover nadenkt. Ik moet er moeite voor doen om die 'e' lang te maken. Niet zo hard zijn voor je familie?
Je kunt de @ (de sjwa) natuurlijk ook heel dik en boers uitspraken. Dat zou ik vanzelfsprekend NOOIT doen, haha. Zo vind ik de dikke 'l' () die in Amsterdam veel gebruikt wordt ook erg lelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |