abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:06:06 #276
143848 huuphuup
Dorksided
pi_78765972
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:03 schreef oh-oh het volgende:
Huup, nog steeds die mooie jongensnaam die je voor Amélie al had?

Oh, ik heb t vast al es gemeld hier, maar ik moet nu wel echt weer denken aan een collega hier, man is 70 en heeft een kleinzoon en vertelt altijd over "het jongetje"...
Tot ik dus es vroeg of dat kind geen naam had of zo.
Ooooooh jawel, maar das een moeilijke naam hoor!
Hoe heet ie dan???
Sjorsj!
Ikke: Sjors???
Nee nee Sjorsj net als Bush!

Echt, das ook vrij kansloos hier zo een naam he
Hij noemt het kind ook gewoon in de omgang jongetje
ja zelfde naam nog

haha sjorsj
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78765998
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:59 schreef Saffier het volgende:
@ de buurvrouw... als het echt dé naam is dan maakt het me idd niet uit hoe 1 persoon in het specifiek het uitspreekt, wordt vanzelf gecorrigeerd door het kind ja. Maar als het 'een van de namen op het lijstje' is dan is dat wel een wegstreepoptie zeg maar.
Maar goed, eerst mijn man maar eens overuigen van mijn top 3 jongensnamen
En dan door voor de meisjesnamen
Of niet Het kan knap vervelend zijn, zeker wanneer mensen het verkeerd uitspreken. Mijn man heet dus Michaël. En als je dat snel uitspreekt dan klinkt het vaak als Michel. En als mensen het van een blaadje lezen zeggen ze dus altijd Maikel. Hij is maar opgehouden met verbeteren want ze spreken het echt nooit goed uit. Mijn oma noemt hem ook altijd Michel. Terwijl ze het weet.

Een oom van mijn man sprak mijn naam ook altijd verkeerd uit en toen heb ik het op een gegeven moment ook opgegeven. Maar toen kwam hij er later achter dat hij mijn naam verkeerd had en dat was ook een lullig moment.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_78766007
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:03 schreef oh-oh het volgende:
Huup, nog steeds die mooie jongensnaam die je voor Amélie al had?

Oh, ik heb t vast al es gemeld hier, maar ik moet nu wel echt weer denken aan een collega hier, man is 70 en heeft een kleinzoon en vertelt altijd over "het jongetje"...
Tot ik dus es vroeg of dat kind geen naam had of zo.
Ooooooh jawel, maar das een moeilijke naam hoor!
Hoe heet ie dan???
Sjorsj!
Ikke: Sjors???
Nee nee Sjorsj net als Bush!

Echt, das ook vrij kansloos hier zo een naam he
Hij noemt het kind ook gewoon in de omgang jongetje
Ik noem Ivan ook vaak jongetje, bijvoorbeeld als hij wakker wordt: Hé jongetje!

Ik vind het eigenlijk wel schattig, om van George Sjors te maken, net zoals onze kapper Charles Sjarl heet. Maar het is inderdaad wel proletarisch.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:07:16 #279
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78766018
Ik zit echt zo heel Wut?! Ametlie? @=At in my book
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:07:47 #280
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78766040
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:06 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja zelfde naam nog

haha sjorsj
Ik vond die naam wel heeeeeeel mooi
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_78766107
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:06 schreef Estrys het volgende:

[..]

Of niet Het kan knap vervelend zijn, zeker wanneer mensen het verkeerd uitspreken. Mijn man heet dus Michaël. En als je dat snel uitspreekt dan klinkt het vaak als Michel. En als mensen het van een blaadje lezen zeggen ze dus altijd Maikel. Hij is maar opgehouden met verbeteren want ze spreken het echt nooit goed uit. Mijn oma noemt hem ook altijd Michel. Terwijl ze het weet.

Een oom van mijn man sprak mijn naam ook altijd verkeerd uit en toen heb ik het op een gegeven moment ook opgegeven. Maar toen kwam hij er later achter dat hij mijn naam verkeerd had en dat was ook een lullig moment.
Ik vind jullie wel hard voor andere mensen, hoor! Mijn oude buurman heette Michael en dat werd, zeg maar, uitgesproken als Michael Jackson. Omdat hij een hoge sociaal-economische status had bleef ik er in m'n hoofd maar Michaël van maken en moest ik mezelf corrigeren vooraleer ik hem bij zijn naam noemde. Pffft, tegen die tijd durfde ik al niet eens meer.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:11:42 #282
143848 huuphuup
Dorksided
pi_78766181
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind jullie wel hard voor andere mensen, hoor! Mijn oude buurman heette Michael en dat werd, zeg maar, uitgesproken als Michael Jackson. Omdat hij een hoge sociaal-economische status had bleef ik er in m'n hoofd maar Michaël van maken en moest ik mezelf corrigeren vooraleer ik hem bij zijn naam noemde. Pffft, tegen die tijd durfde ik al niet eens meer.
haha
dat vind ik dus echt een supergrappig fenomeen hè. Dat je namen kunt associeren met een bepaalde status.

de gynaecologe die mijn bevalling begeleidde heette Romy. Dat vind ik dus ook niet echt een naam voor iemand die zo jong al een studie medicijnen met goed gevolg heeft afgerond.

Gek is dat hoe je hoofd toch linkjes en associaties maakt op die manier.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:12:45 #283
176471 oh-oh
pi_78766231
Maar echt, van alle namen maken altijd wel mensen wat anders, dat hou je toch.
Ik heb een niet vaak voorkomende naam maar wel heel duidelijk qua uitspraak en NOG zijn er mensen die t niet snappen hoor.
Mn zusje heet Dewi, daar maken mensen ook Demi en Davy van.
Mn broertje heet Jordan, en daar maken mensen ook Joram en Jorden en zo van, dat kun je nooit voorkomen denk ik.
Maar er zijn ook van die namen die een kind idd zn hele leven zal moeten spellen en corrigeren, dat zou ik zelf niet snel doen.
Zo sprak ik laatst in de bus een meisje met een leuke baby, vraag beleefd hoe het kindje heet.
Demi.
Oh leuke naam!
Ja, alleen, we schrijven het Dami, want haar vader heet Danny en ik heet Michelle, leuk he!
Dat vind ik dan toch wel jammer, want dat kind blijft natuurlijk verkeerd geschreven namen zien of verkeerd uitgesproken namen horen.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_78766240
Ach, ik vind Claudia ook een paupernaam.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 maart 2010 @ 11:13:59 #285
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_78766269
De variaties op Christan zijn ook talloos
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:14:17 #286
176471 oh-oh
pi_78766282
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:11 schreef huuphuup het volgende:

[..]

haha
dat vind ik dus echt een supergrappig fenomeen hè. Dat je namen kunt associeren met een bepaalde status.

de gynaecologe die mijn bevalling begeleidde heette Romy. Dat vind ik dus ook niet echt een naam voor iemand die zo jong al een studie medicijnen met goed gevolg heeft afgerond.

Gek is dat hoe je hoofd toch linkjes en associaties maakt op die manier.
Oh, wij zaten van de week de verkiezingslijsten door te nemen hier!
En ik moet zeggen, ik stem toch dan minder snel op een Roxane of zo dan op een Anna of zo , als je puur op de naam af gaat
Slaat echt nergens op he, maar je kijkt er wel naar!
( Groucho Marx )
pi_78766302
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:06 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat kan dan weer een voordeel zijn bij een aparte naam, mijn naam wordt iig nooit verkeerd uitgesproken.
Ik moet hem vaak spellen, en mensen vergeten nog wel eens of het nou Minette of Minouche was, maar behalve dat is iig altijd voor iedereen duidelijk hoe het uitgesproken wordt.

Hoewel ik zelf nog wel wil varieren met uitspreken tussen Minet en Minette, maar dat ligt eraan of ik me alleen met mijn voornaam of met mijn voornaam en achternaam voorstel, in het laatste geval is Minette mooier.
Als het water je aan de lippen staat, moet je zorgen dat je goed kunt zwemmen.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:14:49 #288
176471 oh-oh
pi_78766310
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:13 schreef Claudia_x het volgende:
Claudia kan echt alle kanten op vind ik, van heeeeeeel chique tot echt pauper, dus daar heb ik geen beeld bij
( Groucho Marx )
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:15:43 #289
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78766351
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:14 schreef Minette het volgende:

[..]

Dat kan dan weer een voordeel zijn bij een aparte naam, mijn naam wordt iig nooit verkeerd uitgesproken.
Ik moet hem vaak spellen, en mensen vergeten nog wel eens of het nou Minette of Minouche was, maar behalve dat is iig altijd voor iedereen duidelijk hoe het uitgesproken wordt.

Hoewel ik zelf nog wel wil varieren met uitspreken tussen Minet en Minette, maar dat ligt eraan of ik me alleen met mijn voornaam of met mijn voornaam en achternaam voorstel, in het laatste geval is Minette mooier.
ben jij wie ik denk dat je bent?!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_78766388
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:15 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ben jij wie ik denk dat je bent?!
Ik denk het wel
Als het water je aan de lippen staat, moet je zorgen dat je goed kunt zwemmen.
pi_78766454
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoezo zijn wij hard? Omdat we het niet verbeteren? Het is gewoon heel vervelend andere mensen te moeten verbeteren. En dan niet 1 keer nee, vijf keer in een half uur want mensen zeggen het wel consequent verkeerd. Dan denk je op een gegeven moment never mind, michael, michel what ever, zeg maar Jan
pi_78766657
pas noemde iemand Seb: Sip Tja, je kan alles verkeerd uitspreken natuurlijk.
pi_78767370
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ligt eraan hoe je het uitspreekt.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:43:55 #294
143848 huuphuup
Dorksided
pi_78767515
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:23 schreef Estrys het volgende:
pas noemde iemand Seb: Sip Tja, je kan alles verkeerd uitspreken natuurlijk.
mijn vriend noemt mij Mar-lame als ik in een flauwe grapjes bui ben
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:45:56 #295
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_78767600
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:43 schreef huuphuup het volgende:

[..]

mijn vriend noemt mij Mar-lame als ik in een flauwe grapjes bui ben

Zo noemt mijn lief mij wel eens Zeurley...
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_78767698
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:39 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe je het uitspreekt.
Wanneer is het dan wel pauper en wanneer niet?
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:49:35 #297
143848 huuphuup
Dorksided
pi_78767757
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 11:45 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Zo noemt mijn lief mij wel eens Zeurley...
hahaha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:50:37 #298
176471 oh-oh
pi_78767801
Hoe kun je Claudia dan op verschillende manieren uitspreken?
( Groucho Marx )
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:52:01 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78767861
Ik kan me zo voorstellen dat het op z'n plat Utregs niet echt charmant klinkt
Maar dat geldt voor vrijwel iedere naam
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:53:29 #300
176471 oh-oh
pi_78767925
Ja maar accenten, daar doe je echt niks aan
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')