ja zelfde naam nogquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:03 schreef oh-oh het volgende:
Huup, nog steeds die mooie jongensnaam die je voor Amélie al had?
![]()
Oh, ik heb t vast al es gemeld hier, maar ik moet nu wel echt weer denken aan een collega hier, man is 70 en heeft een kleinzoon en vertelt altijd over "het jongetje"...
Tot ik dus es vroeg of dat kind geen naam had of zo.
Ooooooh jawel, maar das een moeilijke naam hoor!
Hoe heet ie dan???
Sjorsj!
Ikke: Sjors???
Nee nee Sjorsj net als Bush!
Echt, das ook vrij kansloos hier zo een naam he![]()
Hij noemt het kind ook gewoon in de omgang jongetje
Of nietquote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:59 schreef Saffier het volgende:
@ de buurvrouw... als het echt dé naam is dan maakt het me idd niet uit hoe 1 persoon in het specifiek het uitspreekt, wordt vanzelf gecorrigeerd door het kind ja. Maar als het 'een van de namen op het lijstje' is dan is dat wel een wegstreepoptie zeg maar.
Maar goed, eerst mijn man maar eens overuigen van mijn top 3 jongensnamen
En dan door voor de meisjesnamen![]()
Ik noem Ivan ook vaak jongetje, bijvoorbeeld als hij wakker wordt: Hé jongetje!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:03 schreef oh-oh het volgende:
Huup, nog steeds die mooie jongensnaam die je voor Amélie al had?
![]()
Oh, ik heb t vast al es gemeld hier, maar ik moet nu wel echt weer denken aan een collega hier, man is 70 en heeft een kleinzoon en vertelt altijd over "het jongetje"...
Tot ik dus es vroeg of dat kind geen naam had of zo.
Ooooooh jawel, maar das een moeilijke naam hoor!
Hoe heet ie dan???
Sjorsj!
Ikke: Sjors???
Nee nee Sjorsj net als Bush!
Echt, das ook vrij kansloos hier zo een naam he![]()
Hij noemt het kind ook gewoon in de omgang jongetje
Ik vond die naam wel heeeeeeel mooiquote:
Ik vind jullie wel hard voor andere mensen, hoor! Mijn oude buurman heette Michael en dat werd, zeg maar, uitgesproken als Michael Jackson. Omdat hij een hoge sociaal-economische status had bleef ik er in m'n hoofd maar Michaël van maken en moest ik mezelf corrigeren vooraleer ik hem bij zijn naam noemde. Pffft, tegen die tijd durfde ik al niet eens meer.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:06 schreef Estrys het volgende:
[..]
Of nietHet kan knap vervelend zijn, zeker wanneer mensen het verkeerd uitspreken. Mijn man heet dus Michaël. En als je dat snel uitspreekt dan klinkt het vaak als Michel. En als mensen het van een blaadje lezen zeggen ze dus altijd Maikel. Hij is maar opgehouden met verbeteren want ze spreken het echt nooit goed uit. Mijn oma noemt hem ook altijd Michel. Terwijl ze het weet.
Een oom van mijn man sprak mijn naam ook altijd verkeerd uit en toen heb ik het op een gegeven moment ook opgegeven. Maar toen kwam hij er later achter dat hij mijn naam verkeerd had en dat was ook een lullig moment.
hahaquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind jullie wel hard voor andere mensen, hoor! Mijn oude buurman heette Michael en dat werd, zeg maar, uitgesproken als Michael Jackson. Omdat hij een hoge sociaal-economische status had bleef ik er in m'n hoofd maar Michaël van maken en moest ik mezelf corrigeren vooraleer ik hem bij zijn naam noemde. Pffft, tegen die tijd durfde ik al niet eens meer.
Oh, wij zaten van de week de verkiezingslijsten door te nemen hier!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:11 schreef huuphuup het volgende:
[..]
haha
dat vind ik dus echt een supergrappig fenomeen hè. Dat je namen kunt associeren met een bepaalde status.
de gynaecologe die mijn bevalling begeleidde heette Romy. Dat vind ik dus ook niet echt een naam voor iemand die zo jong al een studie medicijnen met goed gevolg heeft afgerond.
Gek is dat hoe je hoofd toch linkjes en associaties maakt op die manier.
Dat kan dan weer een voordeel zijn bij een aparte naam, mijn naam wordt iig nooit verkeerd uitgesproken.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:06 schreef Estrys het volgende:
[..]
Of nietHet kan knap vervelend zijn, zeker wanneer mensen het verkeerd uitspreken. Mijn man heet dus Michaël. En als je dat snel uitspreekt dan klinkt het vaak als Michel. En als mensen het van een blaadje lezen zeggen ze dus altijd Maikel. Hij is maar opgehouden met verbeteren want ze spreken het echt nooit goed uit. Mijn oma noemt hem ook altijd Michel. Terwijl ze het weet.
Een oom van mijn man sprak mijn naam ook altijd verkeerd uit en toen heb ik het op een gegeven moment ook opgegeven. Maar toen kwam hij er later achter dat hij mijn naam verkeerd had en dat was ook een lullig moment.
Claudia kan echt alle kanten op vind ik, van heeeeeeel chique tot echt pauper, dus daar heb ik geen beeld bijquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, ik vind Claudia ook een paupernaam.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:14 schreef Minette het volgende:
[..]
Dat kan dan weer een voordeel zijn bij een aparte naam, mijn naam wordt iig nooit verkeerd uitgesproken.
Ik moet hem vaak spellen, en mensen vergeten nog wel eens of het nou Minette of Minouche was, maar behalve dat is iig altijd voor iedereen duidelijk hoe het uitgesproken wordt.
Hoewel ik zelf nog wel wil varieren met uitspreken tussen Minet en Minette, maar dat ligt eraan of ik me alleen met mijn voornaam of met mijn voornaam en achternaam voorstel, in het laatste geval is Minette mooier.
Ik denk het welquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:15 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ben jij wie ik denk dat je bent?!
Hoezo zijn wij hard? Omdat we het niet verbeteren? Het is gewoon heel vervelend andere mensen te moeten verbeteren. En dan niet 1 keer nee, vijf keer in een half uur want mensen zeggen het wel consequent verkeerd. Dan denk je op een gegeven moment never mind, michael, michel what ever, zeg maar Janquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind jullie wel hard voor andere mensen, hoor! Mijn oude buurman heette Michael en dat werd, zeg maar, uitgesproken als Michael Jackson. Omdat hij een hoge sociaal-economische status had bleef ik er in m'n hoofd maar Michaël van maken en moest ik mezelf corrigeren vooraleer ik hem bij zijn naam noemde. Pffft, tegen die tijd durfde ik al niet eens meer.
Ligt eraan hoe je het uitspreekt.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, ik vind Claudia ook een paupernaam.
mijn vriend noemt mij Mar-lame als ik in een flauwe grapjes bui benquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:23 schreef Estrys het volgende:
pas noemde iemand Seb: Sip![]()
Tja, je kan alles verkeerd uitspreken natuurlijk.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:43 schreef huuphuup het volgende:
[..]
mijn vriend noemt mij Mar-lame als ik in een flauwe grapjes bui ben![]()
Wanneer is het dan wel pauper en wanneer niet?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:39 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je het uitspreekt.
hahahaquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:45 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
![]()
Zo noemt mijn lief mij wel eens Zeurley...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |