quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
Dat je twintig bent geworden betekent niet je je posts maar een beetje mag blijven editten.quote:
Het mag wel zolang de boodschap hetzelfde blijft.quote:Op maandag 25 januari 2010 20:47 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dat je twintig bent geworden betekent niet je je posts maar een beetje mag blijven editten.
O dat is wel erg dun ja. Ga naar je huisarts en laat je doorverwijzen naar een dietist, zij kan je speciaal eten voorschrijven (krachtvoerquote:Op maandag 25 januari 2010 20:43 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik wil aankomen omdat ik mezelf te dun vind. Ben 1.59 en weeg 47 kg.
BMI = 19, volgens voedingscentrum.quote:Op maandag 25 januari 2010 20:49 schreef SatinCare het volgende:
[..]
O dat is wel erg dun ja. Ga naar je huisarts en laat je doorverwijzen naar een dietist, zij kan je speciaal eten voorschrijven (krachtvoer). Het is niet verstandig zelf ineens veel vettere dingen te gaan eten ofzo, want je verpest daarmee ten eerste je gezondheid en ten tweede je eetpatroon, waardoor je misschien veel te veel aan gaat komen.
![]()
Eet sowieso wel 3 hele maaltijden per dag en 3 tussendoortjes
22.5 is ideaal, maar 19 is veel te weinig voor iemand van jouw leeftijd. Je eet ook echt ongezond zo te horenquote:Op maandag 25 januari 2010 20:50 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
BMI = 19, volgens voedingscentrum.
Ik eet nu 3/4 repen per week (800 gram) en veel chips. En het helpt niet, met de andere maaltijden er bij natuurlijk. Ik mag van m'n ouders niet. Ze zeggen dat ik overdrijf..
Dan zou ik minimaal 55 moeten wegen, is dat niet iets te veel? Ik ben heel smal gebouwd, dus ik denk dat BMI 22,5 wel iets te veel is. M'n lichaam is volgens mij niet meer in de ontwikkeling, ik zie het in ieder geval niet meer zo veel veranderen. Laatste jaren zijn alleen m'n heupen en achterwerk veranderd.quote:Op maandag 25 januari 2010 20:53 schreef SatinCare het volgende:
[..]
22.5 is ideaal, maar 19 is veel te weinig voor iemand van jouw leeftijd. Je eet ook echt ongezond zo te horenJe lichaam is nu volop in ontwikkeling nog, dus je bmi moet echt omhoog, op een goede manier dan he niet met koekjes en snoep
.
Wat je eens zou kunnen proberen zijn van die dieetrepen, die moeten een hele maaltijd vervangen qua voedingswaarde, eet die gewoon als tussendoortje en niet als maaltijd. Ze zijn ook beter voor je dan gewone chocola:P
Gevaarlijke Turk, irritante mensen of zo?quote:Op maandag 25 januari 2010 20:58 schreef GenusButeo het volgende:
Kris de levensredster.![]()
Hallo, mensen! Ik heb besloten om op maandag niet meer naar de sportschool te gaan, anders doe ik die mensen daar nog eens wat aan.
Je lichaam van binnen is nog tot je 25e in ontwikkelingquote:Op maandag 25 januari 2010 20:56 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dan zou ik minimaal 55 moeten wegen, is dat niet iets te veel? Ik ben heel smal gebouwd, dus ik denk dat BMI 22,5 wel iets te veel is. M'n lichaam is volgens mij niet meer in de ontwikkeling, ik zie het in ieder geval niet meer zo veel veranderen. Laatste jaren zijn alleen m'n heupen en achterwerk veranderd.Dat is nu ook wel gestopt, behalve als ik aankom.
Waar kan ik die dieetrepen krijgen? En is aankomen wel nuttig als ik al "genoeg" eet, want ik ben volgens mij niet meer in de ontwikkeling.
quote:Op maandag 25 januari 2010 20:58 schreef GenusButeo het volgende:
Kris de levensredster.![]()
Hallo, mensen! Ik heb besloten om op maandag niet meer naar de sportschool te gaan, anders doe ik die mensen daar nog eens wat aan.
Ja. Drukte. En ze praten te veel.quote:Op maandag 25 januari 2010 20:58 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Gevaarlijke Turk, irritante mensen of zo?
2 dagen, doordeweeks, altijd hetzelfde eigenlijk:quote:Op maandag 25 januari 2010 20:59 schreef SatinCare het volgende:
[..]
Je lichaam van binnen is nog tot je 25e in ontwikkelingJa ik weet niet hoe jij eet, daarom zou naar een dietist gaan het nuttigst zijn, zij kan dan ook naar je vetpercentage kijken enzo en zal je vragen een voedingsdagboek bij te houden.
Als je wilt kan je van 2 doordeweeksedagen en 2 weekenddagen even opschrijven wat je eet, hoe laat enzo en dan kijk ik wel wat je zou kunnen veranderen
Zijn ze dik?quote:Op maandag 25 januari 2010 21:02 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Ja. Drukte. En ze praten te veel.Less talking, more moving!
Hoi.quote:
Ssst, niet wegjagen. Ze gaat mij aan die extra kilootjes helpen.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:04 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Hoi.Je bent een ontluikende Fok-addict, dat heb je best in de gaten hè?
Nee, het zijn juist van die fanatiekelingen. Dikke mensen zijn er ook, maar die vallen minder op.quote:
Pas jij daar niet goed tussen als fanatiekeling?quote:Op maandag 25 januari 2010 21:06 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Nee, het zijn juist van die fanatiekelingen. Dikke mensen zijn er ook, maar die vallen minder op.
Hoi.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:02 schreef Megalomaniac het volgende:
Merhaba bebeler!!!!Alles goed hier??
Gouden tip nummer één: geen rotzooi eten.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:04 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ssst, niet wegjagen. Ze gaat mij aan die extra kilootjes helpen.
Ik zie niet echt iets wat mis zou kunnen zijn, je eet wel meer brood dan wordt aangeraden voor meisjes.. maar goed als dat echt een probleem was zou je eerder te dik zijn dan te dun.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:03 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
2 dagen, doordeweeks, altijd hetzelfde eigenlijk:
8 boterhammen, beetje chips en chocola (dit is nu echt een "ritueel", omdat ik wil aankomen), chocomel en/of roosvicee, melk, beschuit met muisjes(4 stuks). <--- met halvarine altijd
avondmaal, verschilt wel heel erg, maar minimaal 1 bord echt vol. en bijna dagelijks banaan en meestal ook wel ander fruit.
weekend: 6 boterhammen, ei, melk, chocomel, roosvicee, extraextra chocola en chips. avondmaal: 2borden.
en fruit.
Van rotzooi kom je toch juist aan?quote:Op maandag 25 januari 2010 21:08 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Gouden tip nummer één: geen rotzooi eten.![]()
Ik heb snoep afgezworen en chocolade heel wat verminderd. Maar zonder chips kan ik niet leven.
Ja ik merk hetquote:Op maandag 25 januari 2010 21:04 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Hoi.Je bent een ontluikende Fok-addict, dat heb je best in de gaten hè?
ZELIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAquote:
Ik ben heul geen fanatiekeling! En ik denk aan mijn medemens!quote:Op maandag 25 januari 2010 21:08 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Pas jij daar niet goed tussen als fanatiekeling?
Kristinaaaaaaaaaaaaa.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:11 schreef SatinCare het volgende:
[..]
ZELIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA![]()
![]()
![]()
![]()
rookert is verliefd op je hij wachtte vet lang op je maar nu is hij weg
Kan het niet zo zijn dat ik door de hoeveelheid brood juist afval? Tegengesteld effect of zo? Na al dat brood heb ik wel nog steeds honger en dan grijp ik nog sneller naar de chocola en chips.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:08 schreef SatinCare het volgende:
[..]
Ik zie niet echt iets wat mis zou kunnen zijn, je eet wel meer brood dan wordt aangeraden voor meisjes.. maar goed als dat echt een probleem was zou je eerder te dik zijn dan te dun.
Probeer het gesnack te laten, je zal er niet van aankomen, probeer je maaltijden goed te verdelen. In de ochtend het meest, in de middag minder en in de avond het minst eten.
Misschien is je gewicht voor je bouw gewoon goed, laat anders je huisarts even je vetpercentage nameten, dit zegt veel meer dan alleen BMI. Of misschien kan je een keer zelf kijken naar je middelomtrek. (ter hoogte van je navel even laten meten aan iemand, niet zelf meten het resultaat is dan niet nauwkeurig aangezin het de bedoeling is dat jij rechtop staat en recht vooruit kijkt.)
Ik weet niet (weet niet wie dat is:p)quote:Op maandag 25 januari 2010 21:12 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Kristinaaaaaaaaaaaaa.![]()
Echt waar? Heeft M18 hem gedumpt ofzo.
Je moet een fanatiekeling zijn, spieren kweken, mooiboy worden.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:12 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Ik ben heul geen fanatiekeling! En ik denk aan mijn medemens!
Ja, maar niet op een gezonde manier. Dat wordt vieze vet dat gaat hangen.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:09 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Van rotzooi kom je toch juist aan?
Nog geen last van, maar dit zei m'n moeder ook. Ze zei yarin kicin buyurse, benim yanima gelme.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:13 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Ja, maar niet op een gezonde manier. Dat wordt vieze vet dat gaat hangen.
Waar dan? Ik heb helemaal geen foto hier op fok staan.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:13 schreef SatinCare het volgende:
[..]
Ik weet niet (weet niet wie dat is:p)
Hij zei dat hij een stukje van je hoofd heeft gezien en dat je lekker bent
Je lippenfoto denk ik.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:15 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Waar dan? Ik heb helemaal geen foto hier op fok staan.
quote:Op maandag 25 januari 2010 21:10 schreef SatinCare het volgende:
[..]
Ja ik merk hetMaar goed, heb de afleiding even nodig
Heb eindelijk vervanging voor cn gevonden
Dat deel vond hij dus prachtig.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:16 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Lol, daar zie je alleen mijn mond.
Drie keer week, dat is toch normaal. Niks fanatiek aan. Vijf keer per week, dát is pas fanatiek.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:13 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je moet een fanatiekeling zijn, spieren kweken, mooiboy worden.
Lol.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:17 schreef Bilmiyorem het volgende:
bortecinem: Turken op Fok! (#322) waar IHVK party't like it's 2010
Als je onder dikker bent is dat juist gezonder, maak je niet drukquote:Op maandag 25 januari 2010 21:12 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Kan het niet zo zijn dat ik door de hoeveelheid brood juist afval? Tegengesteld effect of zo? Na al dat brood heb ik wel nog steeds honger en dan grijp ik nog sneller naar de chocola en chips.
Zo ongeveer is mijn indeling ook, het gesnack probeer ik ook te minderen, want ik kom niet aan, dus het enige effect zal een slechtere gezondheid zijn.
Ik ben in het ziekenhuis al gewogen en gemeten, lag daar door uitdroging en nadat ik genezen was, zeiden ze dat m'n gewicht goed was voor m'n lengte. Ik hoefde volgens die ziekenhuismensen juist niet aan te komen.
Middelomtrek is tussen de 58 en 61 cm. Is dat goed? Ik zou namelijk graag wat meer vet op m'n middel hebben, kleding vinden is zo irritant op deze manier. Al het vet zit op m'n onderlichaam en als m'n kleding iets te strak is, zie je snel dat iets uitsteekt en de bovenkant heel dun is.
Ik zeg dus juist dat je fanatiek moet zijn en niet dat je het bent (verder niet serieus ofzo)quote:Op maandag 25 januari 2010 21:18 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Drie keer week, dat is toch normaal. Niks fanatiek aan. Vijf keer per week, dát is pas fanatiek.![]()
Mooiboy.
O,wat hou ik toch van Turkse gastvrijheidquote:Op maandag 25 januari 2010 21:16 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
![]()
Het mag, je bent hier hartstikke welkom.
quote:Op maandag 25 januari 2010 21:14 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Nog geen last van, maar dit zei m'n moeder ook. Ze zei yarin kicin buyurse, benim yanima gelme.![]()
Vetzucht.
Blijkbaar is alleen dat al genoeg om verliefd op je te wordenquote:Op maandag 25 januari 2010 21:16 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Lol, daar zie je alleen mijn mond.
Blijkbaar.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:20 schreef SatinCare het volgende:
[..]
Blijkbaar is alleen dat al genoeg om verliefd op je te worden
Vijf keer per week is helemaal niet goed voor je! Fanatiekelingen.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:19 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik zeg dus juist dat je fanatiek moet zijn en niet dat je het bent (verder niet serieus ofzo)
Ja, ik hoorde ook dat het gezonder is, maar toch heb ik maar al te graag wat extra vet op m'n bovenlichaam. Blousjes enzo vallen soms echt als zakken, daarom erger ik me er ook aan als mensen zeggen dat ik overdrijf. Sommige mensen gaan te ver in het denken dat dun zijn zo leuk is. ALS ik aankom, komt het gewicht op m'n kont.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:18 schreef SatinCare het volgende:
[..]
Als je onder dikker bent is dat juist gezonder, maak je niet drukVet rondom je buik enzo zorgt voor hart en vaatziekten en diabetes.
Maar ik heb net in mijn boeken gekeken en ook daar staat dat een middelomtrek onder de 68 wijst op ondergewicht...
Misschien moet je bruin brood eten, daar raak je sneller vol, dan heb je erna niet weer snel honger. Maar als jij te veel brood zou eten zou je alleen aankomen het kan niet zo zijn dat je erdoor af zou vallen hoor..
Ik was al verliefd op je voor ik je sexy hoofd ooit had gezien hoorquote:
Je moest eens weten hoe erg ik wacht op m'n twintigste jaar, extra vetjes.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:20 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Nog niet, ja. Wacht maar tot je niet meer pubert!
Ja, spieren hebben tijd nodig om te groeien/herstellen en blabla.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:22 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Vijf keer per week is helemaal niet goed voor je! Fanatiekelingen.
Ik was vroeger net als jij. Ik kon niet aankomen, wat ik ook deed. Dat komt vanzelf wel weer goed als je ouder bent. Maar dan moet je wel bewegen, anders word je vadsig.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:23 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoe erg ik wacht op m'n twintigste jaar, extra vetjes.
Nee die cijfers zeggen ook niet echt veel, daarom moet je naar een dietiste gaan, zij zal echt dingen meten als je polsen, je benen enzo en daarvan kan worden afgeleid hoe je skeletbouw is en wat voor die bouw een gezond gewicht is. Ook zal ze kijken naar je vetpercentage, dat zegt ook heel veel.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:22 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, ik hoorde ook dat het gezonder is, maar toch heb ik maar al te graag wat extra vet op m'n bovenlichaam. Blousjes enzo vallen soms echt als zakken, daarom erger ik me er ook aan als mensen zeggen dat ik overdrijf. Sommige mensen gaan te ver in het denken dat dun zijn zo leuk is. ALS ik aankom, komt het gewicht op m'n kont.Kun je plaatselijk aankomen?
Wow! Dan zou ik heel wat in de breedte moeten groeien / vetter worden. Ik ben ook heel smal gebouwd he, dus ik vraag me af of het niet beter is om niet al te veel aan te komen. Denk niet dat je bij iedereen zoveel waarde moet hechten aan die cijfers (BMI 22,5 en middelomtrek onder de 68 cm ondergewicht).
Ik eet juist alleen maar bruin brood, het is het enige wat ik lust.
Blabla deyip geçme, is belangrijk!quote:Op maandag 25 januari 2010 21:23 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, spieren hebben tijd nodig om te groeien/herstellen en blabla.
Zei bij jou ook iedereen: aaaaaaah zo dun ben jij, ga eten!quote:Op maandag 25 januari 2010 21:25 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Ik was vroeger net als jij. Ik kon niet aankomen, wat ik ook deed. Dat komt vanzelf wel weer goed als je ouder bent. Maar dan moet je wel bewegen, anders word je vadsig.
Ja geen idee hoor. Als ik aankom is het bij m'n buik, en niet bij de rest. Ligt gewoon aan je lichaam ofzo.quote:
Ik dacht eerst, ok dan ga ik wel zorgen dat ik naar een dietiste kan, maar bij die laatste zin dacht ik weer laat maar.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:25 schreef SatinCare het volgende:
[..]
Nee die cijfers zeggen ook niet echt veel, daarom moet je naar een dietiste gaan, zij zal echt dingen meten als je polsen, je benen enzo en daarvan kan worden afgeleid hoe je skeletbouw is en wat voor die bouw een gezond gewicht is. Ook zal ze kijken naar je vetpercentage, dat zegt ook heel veel.
Waar je aankomt is helaas genetisch bepaalddaar kan je niets aan veranderen.
Ja, serieus! Hoeveel ik ook at, het hielp niks. Ik at serieus véél. Nog steeds.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:26 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Zei bij jou ook iedereen: aaaaaaah zo dun ben jij, ga eten!
En als je dan vertelt wat je eet: jaja.
Herkenbaar.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:27 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Ja, serieus! Hoeveel ik ook at, het hielp niks. Ik at serieus véél. Nog steeds.
Nee sorry daar kan niemand wat aan doenquote:Op maandag 25 januari 2010 21:27 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik dacht eerst, ok dan ga ik wel zorgen dat ik naar een dietiste kan, maar bij die laatste zin dacht ik weer laat maar.
Ik wil plaatselijk aankomen (bovenkant), anders hoeft het van mij niet. Ik wil aankomen omdat ik lastig in bovenkleding pas.
Sen superzekasin, blabla deyip gecersem, sen anlarsin.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:25 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Blabla deyip geçme, is belangrijk!
Ik dacht dat je bedoelde het plaatselijk aankomen te kunnen veranderen.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:26 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Ja geen idee hoor. Als ik aankom is het bij m'n buik, en niet bij de rest. Ligt gewoon aan je lichaam ofzo.
Ik ga mezelf vullen.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:28 schreef SatinCare het volgende:
[..]
Nee sorry daar kan niemand wat aan doen
Zolang je maar mooi in kleding past..quote:Op maandag 25 januari 2010 21:29 schreef SatinCare het volgende:
O, iedereen is hier dun, wat zijn jullie toch zielig![]()
Ik heb juist het tegenovergestelde, alles wat ik eet is 2 dagen later op mijn heupen terug te zien
Jij ook? Op zich is dat best goed voor als je ouder wordt, dan zal het namelijk wat moeilijker zijn om je buik in toom te houden.quote:
Hahahaha nee wist ik dat maar.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:29 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik dacht dat je bedoelde het plaatselijk aankomen te kunnen veranderen.
True true.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:30 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Jij ook? Op zich is dat best goed voor als je ouder wordt, dan zal het namelijk wat moeilijker zijn om je buik in toom te houden.
mwahquote:Op maandag 25 januari 2010 21:02 schreef Megalomaniac het volgende:
Merhaba bebeler!!!!Alles goed hier??
Je ex.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:32 schreef maartjeh het volgende:
ik ga m'n thee opdrinken en slapen. ik weet niet wat er met mij is hoor.
Weet ik, je wilde gewoon niet de moeite doen om het allemaal uit te leggen en je ging er vanuit dat ik toch snapte wat je bedoelde en dat is ook zo, maar toch moest ik zo nodig enige nadruk leggen op de significantie van het onderwerp dat wij nu bespreken, terwijl dat eigenlijk in feite een beetje heel erg onnodig was.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:28 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Sen superzekasin, blabla deyip gecersem, sen anlarsin.
ik weet niet. kan. maar wat dat betreft gaat het best oké met me, heb veel afleiding en dingen te doen dus dat is goed.quote:
Bontkraagjequote:Op maandag 25 januari 2010 21:35 schreef Ayca het volgende:
Zal ik morgen een uurtje skippen?... dan heb ik de eerste 3 uur vrij
Als je toch al de eerste twee uur vrij heb, waarom zou je dan nog een extra uur skippen?quote:Op maandag 25 januari 2010 21:35 schreef Ayca het volgende:
Nee het 1e en het 3equote:Op maandag 25 januari 2010 21:37 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Als je toch al de eerste twee uur vrij heb, waarom zou je dan nog een extra uur skippen?
Zoals het een ware Turk betaamt.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:35 schreef Ayca het volgende:
niet iedereen heurquote:Op maandag 25 januari 2010 21:29 schreef SatinCare het volgende:
O, iedereen is hier dun, wat zijn jullie toch zielig![]()
quote:Op maandag 25 januari 2010 21:38 schreef Min-e het volgende:
[..]
Dit doet me echt denken aan vroeger heel lang geleden.
ja ook dat, maar ben vandaag aardig grieperig net nu ik 2 weken vrij benquote:
Doen! Deed ik ook vandaag.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:35 schreef Ayca het volgende:
BORTE IK ZAG EEN FOTO VAN JE LIPPEN EN EEN DEEL VAN JE GEZICHT EN DAT ZAG ER GOED UIT!quote:Op maandag 25 januari 2010 21:39 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oh zo, ja dan zou ik ook niet gaan.
nou gelukkig maarquote:
quote:Op maandag 25 januari 2010 21:40 schreef Rookert het volgende:
[..]
BORTE IK ZAG EEN FOTO VAN JE LIPPEN EN EEN DEEL VAN JE GEZICHT EN DAT ZAG ER GOED UIT!
En dat was mijn reactie die ik je nog wou geven
WAAR DAN? WAAR? IK HEB ALLEEN EEN FOTO VAN MIJN LIPPEN ERGENS OP HET FORUM STAAN, MAAR DAAR ZIE JE MIJN GEZICHT BIJNA NIET. DUS???quote:Op maandag 25 januari 2010 21:40 schreef Rookert het volgende:
[..]
BORTE IK ZAG EEN FOTO VAN JE LIPPEN EN EEN DEEL VAN JE GEZICHT EN DAT ZAG ER GOED UIT!
En dat was mijn reactie die ik je nog wou geven
Aaaahhh dat is nou jammer. Veel vitamientjes eten en lekker op de bank liggen de komende tijd.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
ja ook dat, maar ben vandaag aardig grieperig net nu ik 2 weken vrij ben
Hey joh, dat was helemaal niet mijn bedoeling!quote:Op maandag 25 januari 2010 21:39 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Superzeka dedik ya, pokunu cikartma abi.![]()
Het feit dat ik niet alles wilde uitleggen is vanwege de veronderstelling dat ik bevoegd ben om enkele taken te fiatteren en toch een normaal cijfer haal. Daarenboven wil ik meedelen dat je niet moet overdrijven met sporadische woorden om zo nog melancholischer over te komen dan je nu al doet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Existentialistic Woes and Worries of an Exclamation Mark
Once upon a time there was an exclamation mark
Who did not want to be an exclamation mark
But just a vertical line with a dot underneath
Je bent nu volwassen geen dingen meer doen voor 'de fun'quote:Op maandag 25 januari 2010 21:45 schreef IHVK het volgende:
geen idee ik quote wik gewoon voor de fun.
quote:Op maandag 25 januari 2010 21:43 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
WAAR DAN? WAAR? IK HEB ALLEEN EEN FOTO VAN MIJN LIPPEN ERGENS OP HET FORUM STAAN, MAAR DAAR ZIE JE MIJN GEZICHT BIJNA NIET. DUS???
..
quote:Op maandag 25 januari 2010 21:45 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Hey joh, dat was helemaal niet mijn bedoeling!'Enige verband'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. En dat wil overkomen als een taalpurist?
Cool story, Hansel.
JAWELLUS IK KEEK ZO ZEG MAAR DAT IK KIJK WEET JE WEL EN TOEN ZAG IK JE LIPPEN EN DEEL VAN JE GEZICHT. TOEN IK KEEK ZEG MAAR SNAP JEquote:Op maandag 25 januari 2010 21:43 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
WAAR DAN? WAAR? IK HEB ALLEEN EEN FOTO VAN MIJN LIPPEN ERGENS OP HET FORUM STAAN, MAAR DAAR ZIE JE MIJN GEZICHT BIJNA NIET. DUS???
..
quote:Op maandag 25 januari 2010 21:47 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
'Enige verband'. En dat wil overkomen als een taalpurist?
quote:Op maandag 25 januari 2010 21:45 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Hey joh, dat was helemaal niet mijn bedoeling!Die woorden die je hanteert komen bij mij niet in het dagelijks leven aan de orde. De droefgeestigheid is hoe het bij mij overkwam.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben een pure Turk.
OOH ZOOO! OKEE.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:47 schreef Rookert het volgende:
[..]
JAWELLUS IK KEEK ZO ZEG MAAR DAT IK KIJK WEET JE WEL EN TOEN ZAG IK JE LIPPEN EN DEEL VAN JE GEZICHT. TOEN IK KEEK ZEG MAAR SNAP JE
IK WIST NIET WAAR IK KIJKEN MOEST!1
Ik had het al verbeterd voor jij er wat van zei.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:47 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
'Enige verband'. En dat wil overkomen als een taalpurist?
quote:Op maandag 25 januari 2010 21:49 schreef wikwakka2 het volgende:
Conclusie: jullie zijn allebei faalhazen.
Toch sloop dit foutje erin. Hoe kwam datquote:Op maandag 25 januari 2010 21:49 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Ik had het al verbeterd voor jij er wat van zei.
Dat is jammer. Toch was het niets meer dan onschuldige relativering.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:49 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Die woorden die je hanteert komen bij mij niet in het dagelijks leven aan de orde. De droefgeestigheid is hoe het bij mij overkwam.
Kan gebeuren.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:50 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Toch sloop dit foutje erin. Hoe kwam dat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rare dingen, wie, wat, waar, wanneer, waarom?quote:Op maandag 25 januari 2010 21:51 schreef SatinCare het volgende:
Ali ik haat je nu weer, ik was vergeten dat je altijd van die rare dingen zei
ben relativering melativeringdan anlamammmmmmmmmquote:Op maandag 25 januari 2010 21:51 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Dat is jammer. Toch was het niets meer dan onschuldige relativering.
Nee, nu neem ik jouw zogenaamd elitaire posts niet meer serieus. En ik laat Britney genus niet alone!!!!!!1111111111111quote:
Dat rare taalgebruik om stoer te doenquote:Op maandag 25 januari 2010 21:53 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Rare dingen, wie, wat, waar, wanneer, waarom?
Ik was natuurlijk veel stoerder, daarom stopt hij de discussie.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:53 schreef SatinCare het volgende:
[..]
Dat rare taalgebruik om stoer te doen
quote:Op maandag 25 januari 2010 21:53 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ben relativering melativeringdan anlamammmmmmmmm
Kijk eens in de huiskamer, het zou heel goed kunnen dat ik je moeder ben.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:54 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
![]()
Ik moest serieus lachen.
Trouwens, dat doet me denken aan m'n moeder. Die zegt allllllllltijd dingen als: çöp möpü at, evi mevi süpür, bulasik mulasigi yika.
JA TOGGG NIET DANquote:
Oh, het was een wonder.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:56 schreef wikwakka2 het volgende:
Jongens en meisjes, dames en heren, ik zag twee beren broodjes smeren.
Wat nou elitair? Ik ben een man van het volk!quote:Op maandag 25 januari 2010 21:53 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Nee, nu neem ik jouw zogenaamd elitaire posts niet meer serieus. En ik laat Britney genus niet alone!!!!!!1111111111111
Dat zijn mijn witregels, wat doe je?quote:Op maandag 25 januari 2010 21:56 schreef Rookert het volgende:
[..]
JA TOGGG NIET DAN![]()
!1
Ok
Dus
Hm
Apart dit![]()
Maar het was gewoon omdat ik een stukje van jou zag zonder eten en stukje gezicht enzo.. Maar best leuk deel van je gezicht had je hoor![]()
Ayca ik ben niet verliefd, jij bent de enige voor mij, dat weet je toch
Gek.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:56 schreef Rookert het volgende:
[..]
JA TOGGG NIET DAN![]()
!1
Ok
Dus
Hm
Apart dit![]()
Maar het was gewoon omdat ik een stukje van jou zag zonder eten en stukje gezicht enzo.. Maar best leuk deel van je gezicht had je hoor![]()
Jij moet gewoon meer boeken lezen.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:53 schreef SatinCare het volgende:
[..]
Dat rare taalgebruik om stoer te doen
quote:Op maandag 25 januari 2010 21:56 schreef Rookert het volgende:
[..]
JA TOGGG NIET DAN![]()
!1
Ok
Dus
Hm
Apart dit![]()
We moesten voor biologie een opdracht maken in het park. Gingen we eerst namen noteren, ik zeg zo tegen een vriendin: schrijf op tor mor. Schreef ze het nog serieus op ook en vroeg Emel wat zijn dat eigenlijk? Ben te erg gewend aan dat gebruik.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:56 schreef Bortecinem het volgende:
Ik vraag me af of ze dat in andere talen ook doen? Copu mopu, kap kara, sap sari, yem yesil, evi mevi enz.
Volgens de Sumeroloog Ilmi Cig (ofzo) deden de oude Sumeriers dat ook.
Waar heb je het over? Heb je mijn geweldige uitsmijter over het hoofd gezien? Onschuldige relativering, zeg ik je!quote:Op maandag 25 januari 2010 21:54 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik was natuurlijk veel stoerder, daarom stopt hij de discussie.
Of ze wát doen?quote:Op maandag 25 januari 2010 21:56 schreef Bortecinem het volgende:
Ik vraag me af of ze dat in andere talen ook doen? Copu mopu, kap kara, sap sari, yem yesil, evi mevi enz.
Volgens de Sumeroloog Ilmi Cig (ofzo) deden de oude Sumeriers dat ook.
Je wilde de discussie gewoon stoppen... susquote:Op maandag 25 januari 2010 21:58 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Heb je mijn geweldige uitsmijter over het hoofd gezien? Onschuldige relativering, zeg ik je!
...quote:Op maandag 25 januari 2010 21:55 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Kijk eens in de huiskamer, het zou heel goed kunnen dat ik je moeder ben.
HAHAHA.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:58 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
We moesten voor biologie een opdracht maken in het park. Gingen we eerst namen noteren, ik zeg zo tegen een vriendin: schrijf op tor mor. Schreef ze het nog serieus op ook en vroeg Emel wat zijn dat eigenlijk? Ben te erg gewend aan dat gebruik.
In plaats van bomen enzo zeggen turkenquote:
Wél goede Nederlandse romans: Hersenschimmen van Bernlef; de Tweeling van Tessa de Loo; Bezonken Rood van Jeroen Brouwers; bijna alles van Couperus (vooral de Stille Kracht is heel goed). Om even een paar titels te noemen. O, en normaal ben ik niet zo van Renate Dorrestein, maar een Hart van Steen vond ik wel mooi.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:59 schreef wikwakka2 het volgende:
Wie had er hier ook alweer een lijst met boeken die je gelezen moet hebben gepost? Ik heb wat leesvoer nodig!
Ja, vooral die Wikwakka.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:01 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Wél goede Nederlandse romans: Hersenschimmen van Bernlef; de Tweeling van Tessa de Loo; Bezonken Rood van Jeroen Brouwers; bijna alles van Couperus (vooral de Stille Kracht is heel goed). Om even een paar titels te noemen. O, en normaal ben ik niet zo van Renate Dorrestein, maar een Hart van Steen vond ik wel mooi.
De donkere kamer van Damokles[/i] van W.F. Hermans vind ik een van de betere Nederlandse boeken. Misschien is dat ook iets voor jou. Speelt zich af in de Tweede Wereldoorlog.
Don Juan
Honderd Jaar Eenzaamheid van Marquez.
Iemand Niemand en Honderdduizend van Pirandello.
Wutherings Heights van Emily Brontë.
As I Lay Dying van William Faulkner.
To The Lighthouse van Virginia Woolf.
Bekentenissen van Zeno van Italo Svevo.
Disgrace van Coetzee.
Alles van Kafka, sowieso. Z'n verzameld werk in Nederlandse vertaling kan je voor 20 euro kopen, of zo. Uitgegeven door Querido.
Dede Korkut hikâyeleri
Ik heb wel veel van Chekhov's korte verhalen gelezen. Russische literatuur is zeker interessant
TolstojSowieso Oorlog en vrede, De broers Karamazov, Anna Karenina en Misdaad en straf als je die nog niet gelezen hebt. Toppunt van de Russische literatuur
Zou ik ook zeggen.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:59 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je wilde de discussie gewoon stoppen... sus
Serieusquote:Op maandag 25 januari 2010 22:00 schreef IHVK het volgende:
[..]
In plaats van bomen enzo zeggen turken
bomen momen.
Dus tor enzo wilde Bilmi zeggen, ze zei echter tor mor.
Ik snap hetquote:Op maandag 25 januari 2010 22:03 schreef Ayca het volgende:
Ik wil even zeggen Bilmi dat ik van je houdje bent wat vreemd.. maar je maakt me altijd aan het lachen
Oh ik was ter vroeg.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:03 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Serieus? Nog nooit van gehoord
.
pozitif? negatif?quote:Op maandag 25 januari 2010 22:03 schreef Ayca het volgende:
Ik wil even zeggen Bilmi dat ik van je houdje bent wat vreemd.. maar je maakt me altijd aan het lachen
Nice, ik zal eens kijken.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:01 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Wél goede Nederlandse romans: Hersenschimmen van Bernlef; de Tweeling van Tessa de Loo; Bezonken Rood van Jeroen Brouwers; bijna alles van Couperus (vooral de Stille Kracht is heel goed). Om even een paar titels te noemen. O, en normaal ben ik niet zo van Renate Dorrestein, maar een Hart van Steen vond ik wel mooi.
De donkere kamer van Damokles[/i] van W.F. Hermans vind ik een van de betere Nederlandse boeken. Misschien is dat ook iets voor jou. Speelt zich af in de Tweede Wereldoorlog.
Don Juan
Disgrace van Coetzee.
Alles van Kafka, sowieso. Z'n verzameld werk in Nederlandse vertaling kan je voor 20 euro kopen, of zo. Uitgegeven door Querido.
Dede Korkut hikâyeleri
Ik heb wel veel van Chekhov's korte verhalen gelezen. Russische literatuur is zeker interessant
TolstojSowieso Oorlog en vrede, De broers Karamazov, Anna Karenina en Misdaad en straf als je die nog niet gelezen hebt. Toppunt van de Russische literatuur
deze snap ik niet.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:04 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ik snap het![]()
Bilmi is een spring in het veld die moeite heeft met sommige dingen maar dat zo mooi en 'normaal' neer kan zetten
Hé, van iedereen wat. Leuk dat je dat hebt opgeslagen.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:01 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Don Juan
Disgrace van Coetzee.
Dede Korkut hikâyeleri
Een zeer goed boek en zeker een aanrader ja!quote:De donkere kamer van Damokles[/i] van W.F. Hermans vind ik een van de betere Nederlandse boeken. Misschien is dat ook iets voor jou. Speelt zich af in de Tweede Wereldoorlog.
Of als we iets willen benadrukken doen we dat ook. Bijvoorbeeld, als je wil zeggen dat iets heel erg geel is dan zeg je ge-geel of ro-rood.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:03 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Serieus? Nog nooit van gehoord
.
Zijn dierenverhalen zijn ook leuk hoor.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:05 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Hé, van iedereen wat. Leuk dat je dat hebt opgeslagen.
Trouwens, ik bedacht laatst serieus een schrijver wat ik aan jou moest aanraden: Toon Tellegen. En dan heb ik het over zijn proza, niet z'n kinderboeken. Hij schrijft simpel, maar echt heel mooi.
Hoeft ook niet, gewoon zo doorgaanquote:
die krijg je gratis van de Turken hierquote:Op maandag 25 januari 2010 22:05 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Nice, ik zal eens kijken.
Maar ik denk dat ik eerst maar een cursus Turks mag gaan volgen voor ik dat boek kan gaan lezen
De term "takkie-takkietaal" komt weer bovendrijvenquote:Op maandag 25 januari 2010 22:06 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Of als we iets willen benadrukken doen we dat ook. Bijvoorbeeld, als je wil zeggen dat iets heel erg geel is dan zeg je ge-geel of ro-rood.
Jemig, ik dacht dat je nog over mijn aanzoek aan het nadenken was, ben je opeens lesbo geworden.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:03 schreef Ayca het volgende:
Nog nooit van gehoord.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:07 schreef Rookert het volgende:
[..]
De term "takkie-takkietaal" komt weer bovendrijven
Ja, voor in de toekomst, als ik op jullie niveau kom.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:05 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Hé, van iedereen wat. Leuk dat je dat hebt opgeslagen.
Trouwens, ik bedacht laatst serieus een schrijver wat ik aan jou moest aanraden: Toon Tellegen. En dan heb ik het over zijn proza, niet z'n kinderboeken. Hij schrijft simpel, maar echt heel mooi.
Ja, vooral die met de eekhoorn.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:06 schreef IHVK het volgende:
[..]
Zijn dierenverhalen zijn ook leuk hoor.![]()
Toon Tellegen.
Deze ook dan nog maarquote:Op maandag 25 januari 2010 22:08 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Jemig, ik dacht dat je nog over mijn aanzoek aan het nadenken was, ben je opeens lesbo geworden.
dankjewel.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:07 schreef Rookert het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, gewoon zo doorgaan![]()
Als je niet iedereen achterlijk noemt ben je echt leuk gezelschap
Turken praten veel en steken anderen aan.quote:
Zegt 'durka durka' je wat? Maar nee hoor, Turks is nog best aan te horen. Toch blijft Neerlandsch 's werelds mooiste taal.quote:
Vind je?quote:Op maandag 25 januari 2010 22:09 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jij normaal gesproken ook hoor.
Je kan ze nu ook al lezen, hoor. Je bent slim.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:08 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, voor in de toekomst, als ik op jullie niveau kom.![]()
Hoe simpel? Wil boeken wel kunnen gebruiken voor m'n lijst.
Hoi RedZone.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:06 schreef RedZone het volgende:
[..]
Een zeer goed boek en zeker een aanrader ja!
Ik hoor altijd van mensen dat ze Turks een hele rare taal vinden, dat ze het nooit ergens kunnen plaatsen zeg maar. Heb jij dat ook, wanneer je iemand Turks hoort praten?quote:Op maandag 25 januari 2010 22:09 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Zegt 'durka durka' je wat? Maar nee hoor, Turks is nog best aan te horen. Toch blijft Neerlandsch 's werelds mooiste taal.
Chill ze.quote:
welke was dat?quote:Op maandag 25 januari 2010 22:08 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Ja, vooral die met de eekhoorn.
Leuk om te horen.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:10 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Je kan ze nu ook al lezen, hoor. Je bent slim.
Ik denk dat je Toon Tellegen makkelijk kan gebruiken voor je lijst.
quote:Op maandag 25 januari 2010 22:08 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Jemig, ik dacht dat je nog over mijn aanzoek aan het nadenken was, ben je opeens lesbo geworden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor poëzie is Turks een erg geschikte taal, voor handel drijven is Nederlands wel geschiktquote:Op maandag 25 januari 2010 22:09 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Zegt 'durka durka' je wat? Maar nee hoor, Turks is nog best aan te horen. Toch blijft Neerlandsch 's werelds mooiste taal.
Ik vind er niet echt een touw aan vast te knopen, maar dat komt waarschijnlijk door dat aggluterende gedoe. Zit geen structuur in, vind ikquote:Op maandag 25 januari 2010 22:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik hoor altijd van mensen dat ze Turks een hele rare taal vinden, dat ze het nooit ergens kunnen plaatsen zeg maar. Heb jij dat ook, wanneer je iemand Turks hoort praten?
Wat lief, een onbeantwoorde liefdequote:
quote:Op maandag 25 januari 2010 22:12 schreef Ayca het volgende:
[..]
![]()
Dan heb je 2 vrouwen wat wil je nog meer?Drie, als je Julis nog meerekent.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cool story, Hansel.
Hij heeft honderden verhalen geschreven over de eekhoorn.quote:
Het is juist heel handig en jullie met jullie geslachtswoordendan, dat klinkt logisch zegquote:Op maandag 25 januari 2010 22:12 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik vind er niet echt een touw aan vast te knopen, maar dat komt waarschijnlijk door dat aggluterende gedoe. Zit geen structuur in, vind ik.
quote:Op maandag 25 januari 2010 22:13 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Drie, als je Julis nog meerekent.
Heb je dat ook met het Hongaarse en Fins? Dat zijn ook agglutinerende talen.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:12 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik vind er niet echt een touw aan vast te knopen, maar dat komt waarschijnlijk door dat aggluterende gedoe. Zit geen structuur in, vind ik.
Zoveel? Ik vond eentje heel mooi in ieder geval, maar weet niet meer welke..quote:Op maandag 25 januari 2010 22:14 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Hij heeft honderden verhalen geschreven over de eekhoorn.
voorbeelden?quote:Op maandag 25 januari 2010 22:14 schreef IHVK het volgende:
Hebben jullie ook wel eens als je moe bent een Turks spreekt dat je alle voor en achtervoegsels verkeerd plaatst?
Het zijn kinderverhalen?quote:Op maandag 25 januari 2010 22:14 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Hij heeft honderden verhalen geschreven over de eekhoorn.
Çekoslovakyalılaştıramadıklarımızdanmısınız?quote:Op maandag 25 januari 2010 22:12 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 25 januari 2010 22:14 schreef IHVK het volgende:
Hebben jullie ook wel eens als je moe bent een Turks spreekt dat je alle voor en achtervoegsels verkeerd plaatst?
Dat geeft Nederlands nou net dat beetje extra flair. Niet zoals bij Duits waar het gewoon ronduit kut is en ook nog eens beter dan dat simpele Engels!quote:Op maandag 25 januari 2010 22:14 schreef siddha het volgende:
[..]
Het is juist heel handig en jullie met jullie geslachtswoordendan, dat klinkt logisch zeg
Doe dat! Ik wil best weten wat je allemaal moet/mag lezen.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:12 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Leuk om te horen.![]()
We hebben zo'n lijst met boeken, ik post die hier wel eens. Kun je zien welk niveau welk boek ongeveer is (als vergelijkingsmateriaal).
Je kan die achtervoegesles bijvoorbeeld verplaatsen en op de verkeerde plek zetten. Maar daar hoef je niet moe voor te zijn.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:15 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Çekoslovakyalılaştıramadıklarımızdanmısınız?
Ik vind al z'n schrijfsels wel mooi. Ook z'n gedichten.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:15 schreef IHVK het volgende:
[..]
Zoveel? Ik vond eentje heel mooi in ieder geval, maar weet niet meer welke..
Nja... Ze worden geclassificeerd als kinderverhalen, maar het is ook gewoon leuk voor volwassenen.quote:
Als je bv geen Oscar Wilde hebt gelezen, tel je niet meequote:Op maandag 25 januari 2010 22:16 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Doe dat! Ik wil best weten wat je allemaal moet/mag lezen.
Slavische talen zijn pas vet. Vooral het Russisch.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:18 schreef SatinCare het volgende:
Het Nederlands is echt geen mooie taal
Literatuurwetenschap.quote:
Japansquote:Op maandag 25 januari 2010 22:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Slavische talen zijn pas vet. Vooral het Russisch.
mooie vakquote:
Ik heb ook (nog) geen Oscar Wilde gelezen. Ik verzoek het Emel puur uit nieuwsgierigheid.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:18 schreef siddha het volgende:
[..]
Als je bv geen Oscar Wilde hebt gelezen, tel je niet mee
Niveau 1:quote:Op maandag 25 januari 2010 22:16 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Doe dat! Ik wil best weten wat je allemaal moet/mag lezen.
Ik vind Nederlands ook een mooie taalquote:
Het heeft te weinig woorden ookquote:Op maandag 25 januari 2010 22:18 schreef IHVK het volgende:
Als je harde g eruit haalt is het een best mooie taal.
Je hebt de 'ges' even snel veranderd in 'wet', zag ik ja.quote:
Mijn taal is mooier dan Russisch.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Slavische talen zijn pas vet. Vooral het Russisch.
Ik mis de Engelse en Amerikaanse literatuurquote:Op maandag 25 januari 2010 22:20 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Niveau 1:
Herman Brusselmans - Ex-drummer (1994)
Yvonne Keuls - Het verrotte leven van Floortje Bloem (1982)
Kluun - Komt een vrouw bij de dokter (2005)
J. Koelemeijer - Het zwijgen van Maria Zachea (2001)
Tim Krabbé - Een goede dag voor de ezel (2005)
Maria Mosterd – Echte mannen eten geen kaas (2008)
Saskia Noort - De eetclub (2004)
Sophie van der Stap - Het meisje met de 9 pruiken (2006)
E. Verhoeff - Close-up (2007)
Simone van der Vlugt - De reünie (2004)
Niveau 2:
Clark Accord - De Koningin van Paramaribo (1999)
Gerbrand Bakker – Perenbomen bloeien wit (1999)
Naima el Bezaz - De weg naar het noorden (1995)
Boudewijn Büch - De kleine blonde dood (1985)
Anne Frank - Het Achterhuis (1947)
Karel Glastra van Loon - De passievrucht (1999)
Maarten ’t Hart – De kroongetuige (1983)
Youp van ‘t Hek - Drie columns van deze auteur
Herman Koch - Red ons Maria Montanelli (1989)
Kees van Kooten – Veertig (1982) of Hedonia (1984)
Tim Krabbé - De renner (1978)
Tessa de Loo - De zoon uit Spanje (2005) of Isabelle (1989)
Vonne van der Meer – Eilandgasten (1999)
Doeschka Meijsing – Robinson (1976)
Jona Oberski - Kinderjaren (1984)
Tomas Ross - De zesde mei (2003)
Hans Sahar - Hoezo bloedmooi (1995)
Lulu Wang – Het lelietheater (1997)
Nilgün Yerli - De garnalenpelster (1996)
Niveau 3:
Yasmine Allas – De generaal met de zes vingers (2000)
Robert Anker - Hajar en Daan (2004)
H. Apotheker - De turkenflat (2001)
Bernlef - Hersenschimmen (1984)
Kees van Beijnum - De oesters van Nam Kee (2000)
Marion Bloem – Geen gewoon Indisch meisje (1983)
Khalid Boudou - Het schnitzelparadijs (2001)
Remco Campert - Het leven is verrukkulluk (1961) of De Harm en MiepjeKurkstory (1983)
Simon Carmiggelt – Kroegverhalen (1962)
Rudy van Dantzig - Voor een verloren soldaat (1986)
Adriaan van Dis - In Afrika (1991)
of Indische duinen (1994)
Renate Dorrestein - Een hart van steen (1998) of Het duister dat ons scheidt (2003)
Ronald Giphart - Phileine zegt sorry (1997)
Arnon Grunberg – Figuranten (1991)
Hella Haasse - Oeroeg (1948)
Maarten 't Hart - Het woeden der gehele wereld (1993)
H. Heeresma - Han de Wit gaat in ontwikkelingshulp (1972)
Adriaan Jaeggi – Held van beroep (1999)
Freek de Jonge - Zaansch Veem (1987)
Herman Koch – Het diner (2009)
Dirk Ayelt Kooiman - Montyn (1982)
Tim Krabbé - Het gouden ei (1988) of Vertraging (1994) of Marte Jacobs (2007)
Tom Lanoye - Kartonnen dozen (1991)
Tessa de Loo - De tweeling (1993)
Rascha Peper - Dooi (1993)
Theo Thijssen - Kees de Jongen (1923)
Jac Toes – Fotofinish (1997)
Dimitri Verhulst - De helaasheid der dingen (2006)
Robert Vuisje – Alleen maar nette mensen (2008)
Leon de Winter – De ruimte van Sokolov (1992)
Jan Wolkers - Turks fruit (1969)
Annejet van de Zijl - Sonny Boy (2004)
Joost Zwagerman – De buitenvrouw (1994)
Annejet van der Zijl – Sonny
Niveau 4:
Kader Abdolah – Spijkerschrift (2000) of Het huis van de moskee (2005)
René Appel – Doorgeschoten (2003)
Frank Martinus Arion – Dubbelspel (1973)
Gerbrand Bakker - Boven is het stil (2006)
Kees van Beijnum – Over het IJ (1991)
Abdelkader Benali – Bruiloft aan zee (1996)
J.M.A. Biesheuvel – In de bovenkooi (1972, verhalen)
Ferdinand Bordewijk - Karakter (1938)*
Hafid Bouazza - De voeten van Abdullah (1996)
H.M. van den Brink - Over het water (1998)
Jeroen Brouwers - Bezonken rood (1981)
Renate Dorrestein – Verborgen gebreken (1996)
G. Durlacher – Drenkeling (1987)
Jessica Durlacher – De dochter (2000)
Frederik van Eeden – De kleine Johannes (1887)
Willem Elsschot – Lijmen & Het been (1924)* of Kaas (1933)
Anna Enquist – Het meesterstuk (1997)
Arnon Grunberg - Tirza (2006)
Hella Haasse - Heren van de thee (1992) of Sleuteloog (2002)
Maarten 't Hart - De aansprekers: roman van vader en zoon (1979) of Het psalmenoproer (2007)
Willem Frederik Hermans - De donkere kamer van Damokles (1958) of Het behouden huis (1952) of Nooit meer slapen (1966)
A.F.Th. van der Heijden - Het leven uit een dag (1988) of Advocaat van de hanen (1990)
Arthur Japin - De zwarte met het witte hart (1997) of Een schitterend gebrek (2003)
Tim Krabbé – De grot (1997)
Thomas Lieske – Gran Café Boulevard (2000
Geert Mak – De eeuw van mijn vader (1999)
Harry Mulisch - Twee vrouwen (1975) of
De aanslag (1982) of Siegfried (2001)
Willem Jan Otten – Specht en zoon (2004)
Gerard Reve - De avonden: een winterverhaal (1947) of De ondergang van de familie Boslowits (1950) of Lieve jongens (1973)
Jan Siebelink - Knielen op een bed violen (2005)
Theo Thijssen - De gelukkige klas (1926)
Marten Toonder - Drie verhalen van deze auteur
M. Uphoff - Het gemis (1999)
Simon Vestdijk – Ivoren wachters (1956)*
Tommy Wieringa - Joe Speedboot (2005)
Jan Wolkers - Kort Amerikaans (1962
Niveau 5:
F. Bordewijk – Bint (1931)
Louis Couperus - De stille kracht (1900)* of Van oude mensen, de dingen die voorbij gaan (1906)*
Frederik van Eeden - Van de koele meren des doods (1900)*
Marcellus Emants - Een nagelaten bekentenis (1894)*
Wille Frederik Hermans – De tranen der acacia’s (1949)
Oek de Jong – Hokwerda’s kind (2002)
Doeschka Meijsing - De tweede man (2000)
Marcel Möring – In Babylon (1997)
Tip Marugg – De morgen loeit weer aan (1988)
Harry Mulisch - De ontdekking van de hemel (1992)
Multatuli - Max Havelaar (1863)
Nescio – De uitvreter, Titaantjes, Dichtertje (1918)*
Connie Palmen – De wetten (1991) of Lucifer (2007)
Thomas Rosenboom - Publieke werken (1999)
Arthur van Schendel - Het fregatschip Johanna Maria (1930)
F. Springer – Bougainville (1981)
Simon Vestdijk - Terug tot Ina Damman: de geschiedenis van een jeugdliefde (1934)* of De kellner en de levenden (1949)
Jan Wolkers – Terug naar Oegstgeest
Niveau 6:
Hugo Claus – Het verdriet van België (1983)
Arnon Grunberg – De asielzoeker (2003)
Hella Haasse – Het woud der verwachting (1949)
Bas Heijne - Onredelijkheid (2007, essays)
Frans Kellendonk - Mystiek lichaam (1986)
Joris Luyendijk – Het zijn net mensen (2006, non-fictie)
Harry Mulisch - Het stenen bruidsbed (1959)
Cees Nooteboom - Rituelen (1980)
E. du Perron – Het land van herkomst (1935)*
Gerard Reve – Op weg naar het einde (1963)
Frank Westerman - El negro en ik (2004, non-fictie)
Russisch klinkt iets harder.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:22 schreef SatinCare het volgende:
[..]
Mijn taal is mooier dan Russisch.
Jezus, wat een lijst.quote:
Mag niet.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:23 schreef siddha het volgende:
[..]
Ik mis de Engelse en Amerikaanse literatuur
Dat maakt het juist lelijk vind ikquote:
Ik vind vertrouwen wel een mooi Nederlands woord.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:21 schreef SatinCare het volgende:
[..]
Het heeft te weinig woorden ookElk woord heeft 10 betekenissen. In het Nederlands kan je je niet zo goed uitdrukken vind ik. (gevoelens dan he, alles klinkt zo.. niet gemeend ofzo)
Wat heb je met Russenquote:
De tweede lijst is nog veel onoverzichtelijker. Komt doordat ik het uit een document heb geknipt.quote:
Dat dusquote:Op maandag 25 januari 2010 22:15 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Çekoslovakyalılaştıramadıklarımızdanmısınız?
Vertrouwen is de basis van iedere relatie.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:24 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik vind vertrouwen wel een mooi Nederlands woord.
Zowel qua klank als betekenis.
Klopt.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:25 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Vertrouwen is de basis van iedere relatie.![]()
Toch?
botanicaquote:Op maandag 25 januari 2010 22:20 schreef IHVK het volgende:
Ik wil volgend jaar misschien een studie erbij doen, maar ik twijfel of het iets is wat me tof lijkt, of iets is waar je zeker wat mee kan later.
Jij vindt Kroatisch zeker alleen een mooie taalquote:Op maandag 25 januari 2010 22:18 schreef SatinCare het volgende:
Het Nederlands is echt geen mooie taal
Niet. Dat maakt het stoer.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:24 schreef SatinCare het volgende:
[..]
Dat maakt het juist lelijk vind ik
Ik ben meer Russisch gek dan Korea gek. Ik ga Russisch leren om de Turkse versie van Zjirnovski te worden.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:24 schreef siddha het volgende:
[..]
Wat heb je met RussenIk dacht dat je Korea gek was, je kunt niet alles hebben he
![]()
Desalnietteminquote:Op maandag 25 januari 2010 22:24 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik vind vertrouwen wel een mooi Nederlands woord.
Zowel qua klank als betekenis.
Weet ik, maar zo komt Turks wel een beetje over.quote:
quote:Op maandag 25 januari 2010 22:28 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Weet ik, maar zo komt Turks wel een beetje over.
En jullie hebben zo een zeurderige er. Turkler bler bler kler mer fler ver zer mer.
Nee, maar het nederlands vind ik qua klanken niet mooi, de grammaticaregels zijn onduidelijk en onlogisch en ik vind dat de taal te weinig woorden bevat.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:27 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Jij vindt Kroatisch zeker alleen een mooie taal?
Moet je boeken lezen, het woordenboek bijvoorbeeld. Je zult versteld staan. Oudhollandsche woordenquote:Op maandag 25 januari 2010 22:30 schreef SatinCare het volgende:
[..]
Nee, maar het nederlands vind ik qua klanken niet mooi, de grammaticaregels zijn onduidelijk en onlogisch en ik vind dat de taal te weinig woorden bevat.
Waarom lullen jullie dan altijd toch nog zoveel?quote:Op maandag 25 januari 2010 22:31 schreef GenusButeo het volgende:
Het is gewoon vet dat wij met één woord iets kunnen uitdrukken waar je in het Nederlands een hele zin voor nodig hebt.
quote:Op maandag 25 januari 2010 22:31 schreef GenusButeo het volgende:
Het is gewoon vet dat wij met één woord iets kunnen uitdrukken waar je in het Nederlands een hele zin voor nodig hebt.
Turken hebben veel te vertellen.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:32 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Waarom lullen jullie dan altijd toch nog zoveel?
Deze reeks zou in het Turks maar een stuk of 5 delen lang zijn.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:32 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Veel te vertellenquote:Op maandag 25 januari 2010 22:32 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 25 januari 2010 22:33 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Turken hebben veel te vertellen.
Komt uit gewenning, dat hebben wij ook met het Turks. Waarom zeggen we bijvoorbeeld wel 'bilmiyorum' en geen 'bilmiyorem'? (quote:Op maandag 25 januari 2010 22:31 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Moet je boeken lezen, het woordenboek bijvoorbeeld. Je zult versteld staan. Oudhollandsche woorden.
En de grammatica is simpel! Ik ken amper nog taalregels uit mijn hoofd en tóch schrijf ik het bijna foutloos.
Interessantdoenerij (ook een mooi en lang woord) noemen wij dat in het Nederlands.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:33 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Turken hebben veel te vertellen.
Ik lees boeken zat, daar ligt het verder heus niet aan. De grammatica is simpel ja, maar het is niet logisch en dat vind ik slordig.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:31 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Moet je boeken lezen, het woordenboek bijvoorbeeld. Je zult versteld staan.
En de grammatica is simpel! Ik ken amper nog taalregels uit mijn hoofd en tóch schrijf ik het bijna foutloos.
Allemaal posts die louter uit zulke woorden bestaan:quote:Op maandag 25 januari 2010 22:33 schreef IHVK het volgende:
[..]
Deze reeks zou in het Turks maar een stuk of 5 delen lang zijn.
Stop.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:34 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Komt uit gewenning, dat hebben wij ook met het Turks. Waarom zeggen we bijvoorbeeld wel 'bilmiyorum' en geen 'bilmiyorem'? () En bij andere werkwoorden weer wel met een '-em' op het einde? Inmiddels weet ik wel dat dat te maken heeft met vocale harmonie en blabla, maar vroeger wist ik dat niet en toch deed ik het altijd goed.
wat schattigquote:Op maandag 25 januari 2010 22:31 schreef Bilmiyorem het volgende:
ja sam ljepaaaaaaaaaaaa
(voor SatinCare)
Vocale harmonie?quote:Op maandag 25 januari 2010 22:34 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Komt uit gewenning, dat hebben wij ook met het Turks. Waarom zeggen we bijvoorbeeld wel 'bilmiyorum' en geen 'bilmiyorem'? () En bij andere werkwoorden weer wel met een '-em' op het einde? Inmiddels weet ik wel dat dat te maken heeft met vocale harmonie en blabla, maar vroeger wist ik dat niet en toch deed ik het altijd goed.
Wat nou interessantdoenerij? Dat Turken in 1 woord meer kunnen vertellen dan jullie in 1 woord, is handig, omdat wij veel te vertellen hebben. Onze taal komt (toevallig) goed uit.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:34 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Interessantdoenerij (ook een mooi en lang woord) noemen wij dat in het Nederlands.
De, het, dat, dit en dezequote:Op maandag 25 januari 2010 22:34 schreef SatinCare het volgende:
[..]
Ik lees boeken zat, daar ligt het verder heus niet aan. De grammatica is simpel ja, maar het is niet logisch en dat vind ik slordig.
Nederlands was 1 van mijn beste vakken vroeger hoor, ik zeg dit niet omdat ik er slecht in was ofzo
Dat bedoel ik dus ookquote:Op maandag 25 januari 2010 22:31 schreef GenusButeo het volgende:
1 huisquote:Op maandag 25 januari 2010 22:29 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik heb een groot huis. Of moest ik iederenen nou een eigen huis geven?
Je bent zeker in Nederland geborenquote:Op maandag 25 januari 2010 22:34 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Al, of nog steedsquote:Op maandag 25 januari 2010 22:37 schreef Bortecinem het volgende:
Mijn nicht is nog maar een paar maanden in Nederland en ze spreekt al beter nl dan mijn moeder en tantes bij elkaar die hier al minstens 16 jaar wonen.![]()
Ik vind alles aan de Nederlandse grammatica makkelijkquote:Op maandag 25 januari 2010 22:36 schreef siddha het volgende:
[..]
De, het, dat, dit en deze, de rest is simpel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |