Ik vind het een waardeloze drol van een man.quote:
Wat een D66-positivisme. We noemen het niet "rondneuken terwijl je vrouw ligt te kreperen", we noemen het "bepaalde keuzes maken".quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:28 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Het zit je erg diep he?
Zonder het boek gelezen te hebben lijkt het mij een man die weet dat hij een hufter is maar dat weerhoudt hem er niet van om bepaalde keuze's te maken.
Sterk verwoord.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:31 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik vind het een waardeloze drol van een man.
In mijn werk zie ik mensen creperen aan kanker, ook jonge mensen, ook vrouwen, en ik heb in alle jaren nog nooit zo'n waardeloze loser meegemaakt en hij gaat er nog trots op ook.
Narcist is nog het mildste.
Eerst trapt ie haar tijdens het ziek zijn de grond in, nu nog een keer na haar overlijden.
En dat vind ik walgelijk.
En dat van niet kunnen schrijven had ik al genoemd?
quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:31 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik vind het een waardeloze drol van een man.
In mijn werk zie ik mensen creperen aan kanker, ook jonge mensen, ook vrouwen, en ik heb in alle jaren nog nooit zo'n waardeloze loser meegemaakt en hij gaat er nog trots op ook.
Narcist is nog het mildste.
Eerst trapt ie haar tijdens het ziek zijn de grond in, nu nog een keer na haar overlijden.
En dat vind ik walgelijk.
En dat van niet kunnen schrijven had ik al genoemd?
En jullie hebben het boek en de film zeker niet gelezen/gezien?quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:31 schreef DeTolk het volgende:
Yvonne, ik hou van je.
Lijkenpikkerij wat die smeerlap doet.
Ik zeg op een nette manier dat de man een egoïst is. Wat mijn eventuele politieke voorkeur daarmee te maken heeft is mij een raadsel.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:32 schreef Metatron het volgende:
[..]
Wat een D66-positivisme. We noemen het niet "rondneuken terwijl je vrouw ligt te kreperen", we noemen het "bepaalde keuzes maken"..
Jawelquote:Op donderdag 7 januari 2010 11:34 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
En jullie hebben het boek en de film zeker niet gelezen/gezien?
Neequote:Op donderdag 7 januari 2010 11:35 schreef Tahiti het volgende:
Dacht altijd dat het een verzonnen verhaal was
Nee maar je hoeft er niet zo stoer mee te doen, en er dan ook nog miljoenen aan verdienen dat je vreemd gaatquote:Op donderdag 7 januari 2010 11:36 schreef webhostvraag het volgende:
Dus omdat je vrouws leven kapot gaat, moet jouw leven ook maar kut zijn?
NIets, dat zeg ik toch nergens? Ik refereerde slechts naar een bepaalde krampachtige manier van een positieve draai proberen te geven aan iets wat feitelijk zum kotsen is.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:34 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Ik zeg op een nette manier dat de man een egoïst is. Wat mijn eventuele politieke voorkeur daarmee te maken heeft is mij een raadsel.
Beschuldig je Kluun nu van het hebben van een fantasie?quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:35 schreef Tahiti het volgende:
Dacht altijd dat het een verzonnen verhaal was
Ik denk dat de vader héél lang op z'n handen heeft gezeten..quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:37 schreef -moppie- het volgende:
Ik begrijp niet waarom haar vader nou ineens van zich moet laten horen.
Boek is er al jaren, wellicht omdat de film een succes is?
Ik bedoelde het keuze's maken meer algemeen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:39 schreef Metatron het volgende:
[..]
NIets, dat zeg ik toch nergens? Ik refereerde slechts naar een bepaalde krampachtige manier van een positieve draai proberen te geven aan iets wat feitelijk zum kotsen is.
En dat is triest, vooral als je het doet na de dood van je vrouw...quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:45 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Ik bedoelde het keuze's maken meer algemeen.
Ik denk dat er legio mannen en vrouwen zijn die als de "thuissituatie" even moeilijk is een uitvlucht zoeken.
De een in drank, de ander tussen de benen van een andere partner. Het verschil is dat Kluun zich daar niet voor lijkt te schamen en het juist graag met ons wil delen.
Het boek verkoopt nu natuurlijk ook weer beter.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:40 schreef webhostvraag het volgende:
Hij verdient bijna niks aan de film. Die rechten had hij net naar het boek al verkocht en hij krijgt dus maar een fooi voor de film.
Opvallend genoeg doen heel veel vrouwen dat welquote:Op donderdag 7 januari 2010 11:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik lees geen verhalen over mannen die als hun vrouw kanker krijgt eens lekker in het rond gaan / blijven neuken...
Nee, ik ben het helemaal met je eens. Ik hoop dat iedereen die überhaupt dat boek heeft gekocht daar nog eens rustig over na gaat denken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:55 schreef ueberduitser het volgende:
Maar boek wel gekocht?
Hebben jullie met z'n allen toch lekker meegedaan met die lijkenpikkerij.....
(of zie ik dat nu verkeerd)
Mogelijke verklaringen:quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:54 schreef TGVkopper het volgende:
[..]
Opvallend genoeg doen heel veel vrouwen dat wel
nee niet gelezen ook, ik vind het een walgelijke man en kan mij weinig voorstelen bij al die mensen die zo meeleven met hem enzo. tis imo een hufter die zijn vrouw haar ellende uitmelkt..quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:55 schreef ueberduitser het volgende:
Maar boek wel gekocht?
Kende die kluun sowieso niet zo goed, ja van giel beelen 's ochtends hoorde hem daar wel eens... En heb die hype van dit stukje lectuur wel meegekregen en heb altijd eerlijk gedacht dat het een verzonnen verhaal was. Het verhaal sprak me al totaal niet aan en nu dus uiteraard helemaal niet meer. Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat de massa die dit boek en die film zo geweldig vinden in werkelijkheid geen idee hebben wat kanker is laat staan wat houden van betekend.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:40 schreef Metatron het volgende:
[..]
Beschuldig je Kluun nu van het hebben van een fantasie?.
Feesten?quote:Na haar overlijden stortte Kluun zich in het nachtleven. Na enkele maanden feesten besloot hij echter zijn aandelen in het marketingbureau te verkopen en met zijn dochtertje Eva naar Australië te reizen
nee maar dit is wel het andere uiterste nietwaar?quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:36 schreef webhostvraag het volgende:
Het is te triest voor woordenquote:Op donderdag 7 januari 2010 12:00 schreef yvonne het volgende:
Veelzeggend:
http://www.boekreviews.nl(...)ond-van-der-klundert
[..]
Feesten?
Ik had het begrepen als er stond: hij zoop zich de eerste maanden klem om het verdriet te dempen.
Maar feesten?
Dat bedoel ik dus met lijkenpikkerij....quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:34 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dat geld mi ook voor Dan Brown, als je het hebt over niet kunnen schrijven maar wel enorm veel sucess hebben...zegt dus niet altijd alles.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:04 schreef Adelante het volgende:
(Ja, dat ie niet kan schrijven stond al vast!)
Na deze schitterende fipo had eigenlijk niks meer gezegd hoeven te worden.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:28 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Het zit je erg diep he?
Zonder het boek gelezen te hebben lijkt het mij een man die weet dat hij een hufter is maar dat weerhoudt hem er niet van om bepaalde keuze's te maken.
Jouw boekenkast staat zeker vol met Umberto Eco?quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dat geld mi ook voor Dan Brown, als je het hebt over niet kunnen schrijven maar wel enorm veel sucess hebben...zegt dus niet altijd alles.
1: what's the differencequote:Op donderdag 7 januari 2010 12:00 schreef yvonne het volgende:
Feesten?
Ik had het begrepen als er stond: hij zoop zich de eerste maanden klem om het verdriet te dempen.
Maar feesten?
De fipo is gelukkig al lang onderuit getrapt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:11 schreef Koenani het volgende:
[..]
Na deze schitterende fipo had eigenlijk niks meer gezegd hoeven te worden.
Niks over Eco en niks over Brown. We weten allemaal dat de boeken van Dan Brown geen échte literatuur zijn, toch vond ik De Da Vinci Code en Het Bernini Mysterie erg knap bedacht, met een spannend verhaal.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Jouw boekenkast staat zeker vol met Umberto Eco?
Loos schreeuwen? Die man staat volop in de publiciteit. Interview na interview, waar hij zelf open en bloot over dit alles blijft vertellen. Ieder weldenkend mens beseft toch bij het horen van zo'n verhaal dat het om een hufter gaat? Daarvoor hoef je het echt niet zelf meegemaakt te hebben. Maar een gezond geweten zou genoeg moeten zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:03 schreef Catch22- het volgende:
Lekker makkelijk vanaf de zijlijn nietwaar Yv?
Of heb je zelf een partner gehad die kanker had en overleed?
Ik keur het niet goed, maar loos schreeuwen slaat nergens op
Zelf wel ervaringsdeskundig?quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:03 schreef Catch22- het volgende:
Nee, al doet ie wel leuke dingen soms...gisteren het eerste eilandboek van B.Buch, darvoor een boek over reizen in Engeland van Bill Bryson, 1 van de grappigste schrijvers die er is. Niet van slechte populaitre boeken houden betekent niet dat je dus een culti snob bentquote:Op donderdag 7 januari 2010 12:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Jouw boekenkast staat zeker vol met Umberto Eco?
helaas wel. Yvonne zit misschien fout met de inschatting van zijn karakter, dat weet ik niet, ik ken de goede man niet, maar schrijven is niet zijn sterkste kant. De film heb ik inderdaad niet gezien. Verfilmingen zijn namelijk altijd slechter dan het boek. En dat kon ik bij dit boek echt niet hebbenquote:Op donderdag 7 januari 2010 11:34 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Uhm jij kan niet lezen?quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:03 schreef Catch22- het volgende:
Ik maak het in m'n werk mee, jonge mensen oude mensen, met kanker ( dus ook antwoord voor Catch22- ) Het ís creperen, en het is de waardeloostez iekte die je je maar kunt voorstellen, en ik zie ook slechte huwelijken, maar ergens zit er iets in de mens die dat dan terzijde kan zetten en je doodzieke partner trouw bijstaat.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:04 schreef Adelante het volgende:
Ik snap ook niet zo goed waarom deze man ineens overal inde spotlights moet staan?Laat ze de mannen eren die hun vrouw trouw bijstaan tot het einde en hun eigen behoeften even opzij kunnen zetten.
Gezien het feit dat Kluun geen oncoloog is lijkt me dat een beetje moeilijk.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:15 schreef patatmetfriet het volgende:
Walgelijk typ, die Kluun. "Het was een uitvlucht! Het was zo ellendig thuis!" Dóe daar dan wat aan, zak hooi.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:15 schreef Mirjam het volgende:
en dit dringt nu pas tot mensen door?
ik vond hem al een hufter, wat hij heeft gedaan is echt niet goed te praten. op geen enkele manier.
Nee ik koop geen boeken , veels te duur , ik leen zequote:Op donderdag 7 januari 2010 11:55 schreef ueberduitser het volgende:
Maar boek wel gekocht?
Ik ben er pas sinds dit topic achter dat het niet verzonnen is en dat boek blijkt al 6 jaar oud te zijnquote:
rot op man, dat kan ik tegen hem ook zeggen, lekker makkelijk vanaf de zijlijn. Wanneer jij doodziek bent, en jouw partner, je enige rots in de branding, duikt het bed in met een ander, dan en dat zou je zelf ook doen, dan mag je die man verdedigen. Mijn ex heeft mij ook gedumpt toen ik ziek was, omdat het voor haar te lastig was, en ze het niet aankon. Nee, kut, voor mij is het ook als een wandeling in het park.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:03 schreef Catch22- het volgende:
Hij zóu misschien zelf hulp van een psycholoog hebben kunnen zoeken, om het voor hem én zijn vrouw draaglijker te maken. Maar nee.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:18 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Gezien het feit dat Kluun geen oncoloog is lijkt me dat een beetje moeilijk.
Dat is wat anders dan een partner hebben\quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:16 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Uhm jij kan niet lezen?
Yvonne gaat dagelijks om met mensen die terminaal zijn, danwel kanker hebben. Van alle leeftijden, dus ook de leeftijdscategorie die in het boek beschreven wordt. Tenzij jij daar ook zoveel ervaring in hebt, vind ik niet dat je Yvonne ervan moet beschuldigen dat ze "aan de zijlijn staat" en dat "ze loos schreeuwt".
Nee, daarom veroordeel ik hem niet zo scherpquote:
ik keur het niet goed, maar om hem voor rotte vis uit te maken gaat mij te ver.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
rot op man, dat kan ik tegen hem ook zeggen, lekker makkelijk vanaf de zijlijn. Wanneer jij doodziek bent, en jouw partner, je enige rots in de branding, duikt het bed in met een ander, dan en dat zou je zelf ook doen, dan mag je die man verdedigen. Mijn ex heeft mij ook gedumpt toen ik ziek was, omdat het voor haar te lastig was, en ze het niet aankon. Nee, kut, voor mij is het ook als een wandeling in het park.
Er zijn dingen, die zijn zo laag, dat doe je gewoon niet.
Rquote:Op donderdag 7 januari 2010 12:26 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan een partner hebben\
[..]
Nee, daarom veroordeel ik hem niet zo scherp
[..]
ik keur het niet goed, maar om hem voor rotte vis uit te maken gaat mij te ver.
Zolang je niet zelf in die situatie zit zal je het sowieso niet begrijpen. Ik snap wel hoe het gebeurd, zou het zelf niet zo doen, maar ik snap het wel enigzins.
Zolang je niet zelf in de ander zijn schoenen hebt gestaan, de kant van de zieke, zal je nooit ten volle begrijpen hoe verschrikkelijk zo'n daad is.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:26 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Zolang je niet zelf in die situatie zit zal je het sowieso niet begrijpen. Ik snap wel hoe het gebeurd, zou het zelf niet zo doen, maar ik snap het wel enigzins.
Niet in mijn woordenboekquote:Op donderdag 7 januari 2010 12:27 schreef yvonne het volgende:
[..]
R
Valt wel mee met die rotte vis.
Hufter is een normaal nederlands woord.
dat is het ook. Ik snap alleen wel hoe het kan.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zolang je niet zelf in de ander zijn schoenen hebt gestaan, de kant van de zieke, zal je nooit ten volle begrijpen hoe verschrikkelijk zo'n daad is.
Nog even:quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:26 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan een partner hebben\
[..]
Nee, daarom veroordeel ik hem niet zo scherp
[..]
ik keur het niet goed, maar om hem voor rotte vis uit te maken gaat mij te ver.
Wow!quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:30 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Niet in mijn woordenboek
[..]
dat is het ook. Ik snap alleen wel hoe het kan.
Net als dat ik wel snap dat een moslim zich opblaast. Ik keur het niet goed, ik zou het zelf niet doen, maar ik snap wel waar het vandaan komt.
Ik snap ook waar het vandaan komt. Dat maakt het alleen niet minder laag. En het is nog steeds een even erge kutstreek. En iemand die het doet is toch echt een hufter. Ook al snap ik waar het vandaan komt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:30 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Niet in mijn woordenboek
[..]
dat is het ook. Ik snap alleen wel hoe het kan.
Net als dat ik wel snap dat een moslim zich opblaast. Ik keur het niet goed, ik zou het zelf niet doen, maar ik snap wel waar het vandaan komt.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:32 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Wow!
Jij zou rechter moeten worden in het Nederlandse juridische stelsel!
KWAKjequote:Op donderdag 7 januari 2010 12:02 schreef KWAKje het volgende:
Yvonne![]()
ik hoorde BarryAtsma vertellen (na een diepzinnig gesprek met Kluun en Arnie
) dat het vreemgaan een "vlucht" was voor de kankerzooi thuis. het was geen excuus, wel een verklaring, benadrukte hij.
mensen die kanker hebben, eraan lijden en eraan doodgaan willen ook vluchten voor die kankerbende. maar dat gaat niet, als het in je lijf zit. en als liefhebbende echtgenoot heb je dus je best te doen je vluchtgedrag te kanaliseren op een manier waarmee je je liefje niet nog meer pijn doet!
en dat deed Kluun niet. en daarom vind ik Kluun uuuh nietleuk.
en dat Barry hieraan meedoet kan ik alleen maar verklaren vanuit de wetenschap dat hij een errug leuk liefje met snoezige kleine kindjes thuis heeft zitten. er moet immers brood op de plank!
Leef je inderdaad niet samen om samen de lusten en de lasten te hebben/dragen? De meeste mensen wel, sommige mensen hier blijkbaar niet, en Kluun 100% zeker niet. Dat is gewoon één van de grootst mogelijke egoïsten die er bestaan.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:31 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nog even:
dan zullen we elkaar nooit begrijpen
Want ik heb er geen enkel begrip of compassie voor om je partner tijdens het creperen nog even extra te laten creperen en te vluchten.
Ik heb écht overal begrip voor en geduld mee, je kunt het zo vreemd niet verzinnen, maar hiermee? Nee, dat is bij mij écht de grens.
Iedereen snapt toch waar het vandaan komt? Dit gedrag komt voort uit een gebrek aan verstandelijk vermogen, niets meer, niets minder. Alleen onbegrip van de ander, ook een vorm van egoïsme, kan leiden tot dergelijk wangedrag.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik snap ook waar het vandaan komt. Dat maakt het alleen niet minder laag. En het is nog steeds een even erge kutstreek. En iemand die het doet is toch echt een hufter. Ook al snap ik waar het vandaan komt.
Je hoeft het toch niet eerst mee te maken om te begrijpen dat vreemdgaan terwijl je vrouw, de moeder van je dochter, terminaal is helemaal niet eens in je op moet komen? Wat een laffe hond ben je dan zegquote:Op donderdag 7 januari 2010 12:26 schreef Catch22- het volgende:
Met andere woorden, hij kon er niets aan doen want hij is nou eenmaal een man, en mannen zijn zoquote:Op donderdag 7 januari 2010 12:35 schreef Tamashii het volgende:
.....
Kortom, hij ging er zelf kapot van. Echt kapot. En dat is als man naar hoor. Dus ik kan me voorstellen dat je je pleziertjes dan ergens anders gaat zoeken. Hij is er nooit 'trots' op geweest zoals jullie allemaal leuk beweren. Hij wilde van zijn/hun levensverhaal een boek maken, een boek wat ontzettend modern is, want zeg nou zelf, als Kluun dit 10 jaar geleden had geschreven waren de rapen gaar geweest. Dan was Nederland te klein. Zijn boek geeft stof tot spreken, en dat is wat hij wilde bereiken. Blijkbaar vinden/vonden veel Nederlanders en overigens ook mensen uit andere landen het mooi, want hij heeft er inderdaad veel mee verdiend. En oh, by the way. Ik vind dat hij goed schrijft, een soort modernere versie van Ronald Giphart.
Natuurlijk is het niet goed en fijn dat hij zo vaak buiten de deur gepist heeft. Maar om nou te zeggen dat het een hufter is... Ik wed dat 99% van de mannelijke Fokkers hetzelfde zouden doen als hun vrouw terminaal ziek is, nog maar een borst heeft, een pruik draagt en fuck-ing chagrijnig is.
Natuurlijk niet. Tamashi heeft gelijk met het beschrijven van zijn gevoelens. Iemand die zoiets doet ontbeert alleen gevoel voor een ander. Wanneer je partner zo ziek is, behoort je zorg altijd naar haar uit te gaan, niet naar jezelf. Iemand die zo iets doet, heeft medelijden met zichzelf, omdat zijn vrouw kanker heeft. De goede vrouw heeft al kanker, wat doe jij, je trapt haar nog verder de vernieling in door vreemd te gaan. Dat is het moment dat je helemaal verkeerd bezig bent. En een egoïstische hufter bent.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:37 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Iedereen snapt toch waar het vandaan komt? Dit gedrag komt voort uit een gebrek aan verstandelijk vermogen, niets meer, niets minder. Alleen onbegrip van de ander, ook een vorm van egoïsme, kan leiden tot dergelijk wangedrag.
Hee gozer, doe nou even alsof je niet in de tweede klas van vmbo k zit en verkwast mijn woorden niet.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:39 schreef Ole het volgende:
[..]
Met andere woorden, hij kon er niets aan doen want hij is nou eenmaal een man, en mannen zijn zo
Ja, want die struikelen en vallen met hun piemeltje in een doosje.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:39 schreef Ole het volgende:
[..]
Met andere woorden, hij kon er niets aan doen want hij is nou eenmaal een man, en mannen zijn zo
Die zin klopt, en de reactie ook. Mannen zijn gemiddeld genomen behoorlijke slaplullen als het op serieuze zaken aankomt, dus je zei niets verkeerd, maar wel dat wat er in wordt gelezen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:40 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Hee gozer, doe nou even alsof je niet in de tweede klas van vmbo k zit en verkwast mijn woorden niet.
Ja tuurlijk. Dat is heel naar voor de man. Veel erger dan zijn vrouw die haar vrouwelijkheid kwijt is door een borst te missen en geen haar meer heeft, en haar vooruitzicht dat ze op korte een zeer pijnlijke dood tegemoet gaat.quote:
Ervaring met vreemdgaande mannen misschien?quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:27 schreef yvonne het volgende:
Dus dames,
niks arme zielige man die een vrouw met kanker had en zó enorm zielig was en het zó zwaar had dat ie z'n pikkie maar in vreemde vrouwen ging douwen en z'n vrouw liet creperen.
Dat doe je namelijk met kanker, je crepeert.
En dan heb je een waardeloze drol van een vent, een lafaard die je nogeens extra laat creperen, hij gaat namelijk gewoon wéér vreemd.
"Huh? wat? wéér?"
Ja, weer, het is niets minder dan een notoire vreemdganger die z'n streken en pikdrift nieteens even terzijde kon zetten toen z'n vrouw lag te creperen.
http://www.telegraaf.nl/p(...)spreekt__.html?p=2,2
Oh en dat hij niet kan schrijven waren we hopelijk al over uit?
Wij mannen hebben het altijd veel erger hoorquote:Op donderdag 7 januari 2010 12:46 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Dat is heel naar voor de man. Veel erger dan zijn vrouw die haar vrouwelijkheid kwijt is door een borst te missen en geen haar meer heeft, en haar vooruitzicht dat ze op korte een zeer pijnlijke dood tegemoet gaat.
Tsja, dan heb je het als man véél erger.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:40 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Hee gozer, doe nou even alsof je niet in de tweede klas van vmbo k zit en verkwast mijn woorden niet.
Boek niet gelezen zeker?quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:51 schreef Scorpie het volgende:
Tja, volgens mij praat Kluun ook nergens zijn eigen gedrag goed?
quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:35 schreef Tamashii het volgende:
Niet eens met Yvonne. Je argumentatie lijkt op die van mijn conservatieve opa! Kluun heeft in zijn boek meerdere keren aangegeven dat hij geen monogaam persoon is. Hij heeft een huwelijk met een leuke vrouw en hij kon heel vaak zijn handen en pik thuishouden. Maar op een gegeven moment werd zij ziek, echt ziek, ziek zoals niemand ooit ziek wilt zijn. En hij wilde voor haar zorgen, maar wanneer je zo ziek bent dan word je niet blijer. zij dus ook niet. Het is van kwaad tot erger gegaan. Leuke dagjes waren er niet meer, mooie momenten ook niet meer. Zij was ziek, hij verzorgde haar, maar ondertussen was zijn leven ook geruineerd. Ze hadden een dochtertje waar hij ook voor moest zorgen. Ik zeg niet dat het goed is dat hij is vreemd gegaan, maar ik begrijp zijn redenen. Ik denk dat iedereen op een bepaald moment er hetzelfde over zou denken als hij. Kluun heeft zijn vrouw altijd met respect behandeld, nooit mishandeld, en haar verzorgt. Maar hij kon zelf ook niet meer aan dan dat.
Kortom, hij ging er zelf kapot van. Echt kapot. En dat is als man naar hoor. Dus ik kan me voorstellen dat je je pleziertjes dan ergens anders gaat zoeken. Hij is er nooit 'trots' op geweest zoals jullie allemaal leuk beweren. Hij wilde van zijn/hun levensverhaal een boek maken, een boek wat ontzettend modern is, want zeg nou zelf, als Kluun dit 10 jaar geleden had geschreven waren de rapen gaar geweest. Dan was Nederland te klein. Zijn boek geeft stof tot spreken, en dat is wat hij wilde bereiken. Blijkbaar vinden/vonden veel Nederlanders en overigens ook mensen uit andere landen het mooi, want hij heeft er inderdaad veel mee verdiend. En oh, by the way. Ik vind dat hij goed schrijft, een soort modernere versie van Ronald Giphart.
Natuurlijk is het niet goed en fijn dat hij zo vaak buiten de deur gepist heeft. Maar om nou te zeggen dat het een hufter is... Ik wed dat 99% van de mannelijke Fokkers hetzelfde zouden doen als hun vrouw terminaal ziek is, nog maar een borst heeft, een pruik draagt en fuck-ing chagrijnig is.
Hee kleuter, dat is toch precies wat je impliceert als je in je laatste zin claimt dat 99% van de mannelijke fokkers hetzelfde doen. Dan moet je maar beter schrijven, als je iets anders bedoelt dan wij lezen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:40 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Dat zeg je heel goed staticquote:Op donderdag 7 januari 2010 12:42 schreef static het volgende:
[..]
Ja, want die struikelen en vallen met hun piemeltje in een doosje.
Dan hoop ik niet dat je ooit in de situatie komt dat jouw (toekomstige) partner er dezelfde gedachtengang op na houdt en jij ernstig ziek wordt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:49 schreef Catch22- het volgende:
het is toch niet zo moeilijk om te lezen?
Ik keur het helemaal niet goed en ik zou het ook niet doen. Alleen kan ik ergens wel begrijpen waar het vandaan komt. Neemt niet weg dat het niet netjes is
Dan was het geen echt schuldgevoel, maar om het achteraf goed te praten.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jawel. Geef me maar een passage waaruit blijkt dat hij het doet zonder schuldgevoel?
Uhm het hele boek????quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jawel. Geef me maar een passage waaruit blijkt dat hij het doet zonder schuldgevoel?
Het schrijven, publiceren en geld verdienen aan het boek maakt elke vermeld schuldgevoel bij voorbaat huichelachtig.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou en? Geld verdienen over de rug van zijn dode vrouw en zijn schofterige gedrag is schandalig. Het zou wat zijn als hij het dan ook nog goed zou praten.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:51 schreef Scorpie het volgende:
Tja, volgens mij praat Kluun ook nergens zijn eigen gedrag goed?
Wat een prestatie. Geef de man een medaile.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:35 schreef Tamashii het volgende: Hij heeft een huwelijk met een leuke vrouw en hij kon heel vaak zijn handen en pik thuishouden.
In een relatie hoor je ook voor elkaar te zijn als je even nijt 'blij' bent.quote:Maar op een gegeven moment werd zij ziek, echt ziek, ziek zoals niemand ooit ziek wilt zijn. En hij wilde voor haar zorgen, maar wanneer je zo ziek bent dan word je niet blijer. zij dus ook niet.
Nee.Hij was gezond, en moest even zijn eigen behoeftes opzij zetten om er te zijn voor degeen wiens leven wel geruineerd was...degeen die aan het sterven was.quote:Het is van kwaad tot erger gegaan. Leuke dagjes waren er niet meer, mooie momenten ook niet meer. Zij was ziek, hij verzorgde haar, maar ondertussen was zijn leven ook geruineerd.
Dus jij denkt dat elke man thuis kan komen, zijn dochtertje in de ogen kan kijken en zeggen, lieverd, ik heb even buiten de deur geneukt want mama kanl niet meer pijpen sinds de chemo, ze moet telkens spugen voor ik klaar kom.quote:Ze hadden een dochtertje waar hij ook voor moest zorgen. Ik zeg niet dat het goed is dat hij is vreemd gegaan, maar ik begrijp zijn redenen. Ik denk dat iedereen op een bepaald moment er hetzelfde over zou denken als hij.
Dus wat jou betreft mag jouw vriend ook buiten de deur neuken zolan hij jou maar respecteerd? Goeie dealquote:Kluun heeft zijn vrouw altijd met respect behandeld, nooit mishandeld, en haar verzorgt. Maar hij kon zelf ook niet meer aan dan dat.
quote:Kortom, hij ging er zelf kapot van. Echt kapot. En dat is als man naar hoor. Dus ik kan me voorstellen dat je je pleziertjes dan ergens anders gaat zoeken. Hij is er nooit 'trots' op geweest zoals jullie allemaal leuk beweren.
Spreek voor jezelf.quote:Natuurlijk is het niet goed en fijn dat hij zo vaak buiten de deur gepist heeft. Maar om nou te zeggen dat het een hufter is... Ik wed dat 99% van de mannelijke Fokkers hetzelfde zouden doen als hun vrouw terminaal ziek is, nog maar een borst heeft, een pruik draagt en fuck-ing chagrijnig is.
Ha! Weer iemand die een goede kandidaat is om rechter te worden in het Nederlandse juridische stelsel.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:59 schreef Buitendam het volgende:
Opzich wel handig dat jij door je werk alles over 1 kam kunt scheren en vooral niet hoeft te kijken naar individuen en hun handelen.
In welk geval is het dan wél moreel acceptabel vreemd te gaan op de vrouw die kanker heeft en dood aan het gaan is?quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:59 schreef Buitendam het volgende:
Opzich wel handig dat jij door je werk alles over 1 kam kunt scheren en vooral niet hoeft te kijken naar individuen en hun handelen.
Zou een prostituee bezoeken wel acceptabel zijn om je behoefte kwijt te kunnen?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:02 schreef timmmmm het volgende:
[..]
In welk geval is het dan wél moreel acceptabel vreemd te gaan op de vrouw die kanker heeft en dood aan het gaan is?
Als het in overleg is gegaan met je partner wel ja.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:03 schreef Adelante het volgende:
[..]
Zou een prostituee bezoeken wel acceptabel zijn om je behoefte kwijt te kunnen?
En een chagrijnig stuk vreten met één tiet had vast gezegd dat dat wel goed isquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:05 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Als het in overleg is gegaan met je partner wel ja.
Geen idee, ik heb geen vrouw die sterft aan kanker. Daarbij heb ik ook niet de wijsheid in pacht. Lijkt me per individu verschillen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:02 schreef timmmmm het volgende:
[..]
In welk geval is het dan wél moreel acceptabel vreemd te gaan op de vrouw die kanker heeft en dood aan het gaan is?
Kun je niet lezenquote:Op donderdag 7 januari 2010 12:48 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ervaring met vreemdgaande mannen misschien?
Stel het je even voor. Jij hebt kanker, jij bent langzaam weg aan het teren, je weet niet of je het haalt. Je hebt stiekem nog wat hoop, maar de artsen hebben je praktisch opgegeven. Wanneer zou het voor jou acceptabel zijn dat je partner je verraadt?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb geen vrouw die sterft aan kanker. Daarbij heb ik ook niet de wijsheid in pacht. Lijkt me per individu verschillen.
En jullie moeten eens afleren als ík m'n mening ergens over geeft míj meteen aan te vallen, dat word ik nou eens beu.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:59 schreef Buitendam het volgende:
Ja en dan ook nog onder het mom van; "Ja, maar IK ben zo zielig!"quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:06 schreef yvonne het volgende:
[..]
Kun je niet lezen
Ik geef toch prima aan waarom ik het een hufter vind en waarom ik dit nooit zal kúnnen begrijpen.
Voor jou in Jip en Janneke dan maar,
Creperende partners die dood liggen te rotten ( gezellige ziekte joh dat kanker!) laat je niet nog erger creperen door je pikkie in andere wijven te gaan prakken.
Ja, want jij weet dat. Jij weet precies hoe hij tegen zijn vrouw was, wat de afspraken waren, hoe hij daarmee omging etc. Naast het verhaal en de film, wat weet je nou eigenlijk privé en persoonlijk van die man om zo'n oordeel te kunnen vellen?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:06 schreef yvonne het volgende:
[..]
Kun je niet lezen
Ik geef toch prima aan waarom ik het een hufter vind en waarom ik dit nooit zal kúnnen begrijpen.
Creperende partners die dood liggen te rotten ( gezellige ziekte joh dat kanker!) laat je niet nog erger creperen door je pikkie in andere wijven te gaan prakken.
Als iemand al grootse moeite heeft - voordat er kanker is geconstateerd - om trouw te blijven, kan ik me goed voorstellen dat die zelfde lastige aantrekkingskracht jegens andere vrouwen niet zomaar ophoudt te bestaan als je vrouw ziek wordt. Het zou mooi zijn als men 'Kluun' niet meteen afschiet of de vrouwen hier hun persoonlijke angsten niet zouden projecteren op een man die wellicht als individu vrij complex in elkaar zit en grootse moeite heeft om te gaan met zijn fysieke driften. Dat is niet voor iedereen zo zwart/wit.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:06 schreef yvonne het volgende:
[..]
Kun je niet lezen
Dus ik moet me nu gaan voorstellen hoe het voelt om terminaal te zijn en wat ik van mijn partner verwacht? Speculeren is een deugd, maar dit gaat mij 2 stations te ver.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Stel het je even voor. Jij hebt kanker, jij bent langzaam weg aan het teren, je weet niet of je het haalt. Je hebt stiekem nog wat hoop, maar de artsen hebben je praktisch opgegeven. Wanneer zou het voor jou acceptabel zijn dat je partner je verraadt?
Als het allemaal nogal ahum... lang duurt, kan ik me best voorstellen dat een man op een gegeven moment wel z'n behoeftes heeft (velen ook niet, maar het kan).quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Stel het je even voor. Jij hebt kanker, jij bent langzaam weg aan het teren, je weet niet of je het haalt. Je hebt stiekem nog wat hoop, maar de artsen hebben je praktisch opgegeven. Wanneer zou het voor jou acceptabel zijn dat je partner je verraadt?
Omdat iemand niet klakkeloos een ander veroordeelt?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:00 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ha! Weer iemand die een goede kandidaat is om rechter te worden in het Nederlandse juridische stelsel.
Euhm, "Hoi Kluun"quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, want jij weet dat. Jij weet precies hoe hij tegen zijn vrouw was, wat de afspraken waren, hoe hij daarmee omging etc. Naast het verhaal en de film, wat weet je nou eigenlijk privé en persoonlijk van die man om zo'n oordeel te kunnen vellen?
Dus je loopt te gillen dat we niet moeten zeiken, omdat we de situatie niet weten, maar je komt zelf ook niet op een situatie waarin het wèl acceptabel is. Dat kan je ook gewoon toegeven hoor, we zullen niet lachen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus ik moet me nu gaan voorstellen hoe het voelt om terminaal te zijn en wat ik van mijn partner verwacht? Speculeren is een deugd, maar dit gaat mij 2 stations te ver.
Als we eens van zijn boek uitgaan, dan staat er nergens een passage dat ze het besproken hebben en dat vrouwlief het maar oké vindt dat hij vreemdgaat.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, want jij weet dat. Jij weet precies hoe hij tegen zijn vrouw was, wat de afspraken waren, hoe hij daarmee omging etc. Naast het verhaal en de film, wat weet je nou eigenlijk privé en persoonlijk van die man om zo'n oordeel te kunnen vellen?
Het totaalplaatje is natuurlijk wel dat Kluun zich volop in het Amsterdamse nachtleven storte, drugs gebruikte tijdens het uitgaan, zich lamzoop en carnaval ging vieren in Breda of Tilburg enz terwijl z'n vrouw thuis op bed lag.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:10 schreef Disorder het volgende:
[..]
Als iemand al grootse moeite heeft - voordat er kanker is geconstateerd - om trouw te blijven, kan ik me goed voorstellen dat die zelfde lastige aantrekkingskracht jegens andere vrouwen niet zomaar ophoudt te bestaan als je vrouw ziek wordt. Het zou mooi zijn als men 'Kluun' niet meteen afschiet of de vrouwen hier hun persoonlijke angsten niet zouden projecteren op een man die wellicht als individu vrij complex in elkaar zit en grootse moeite heeft om te gaan met zijn fysieke driften. Dat is niet voor iedereen zo zwart/wit.
Nogmaals, dit van een niet vreemdgaande man.
Jezus, zet 1 tv zender aan, sla een tijdschrift/krant open en je ziet de kop van Kluun wel met een interview. Net of journalisten nog nooit deze vragen aan hem hebben gesteld. Hij vertelt er toch open over? Als hij niet had gewild dat heel Nederland in zijn keuken kon kijken, had hij dat boek niet moeten schrijven.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
[offtopic]quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:12 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Omdat iemand niet klakkeloos een ander veroordeelt?
Hoe wil je je in godsnaam voorstellen wat je morele plichten zijn, als jouw vrouw ligt te creperen? Makkelijk zeveren achter je computer: Dit is acceptabel, dit niet, dit misschien en dit alleen als ze bijna begint te gorgelen naar adem. Ik gil dus niet dat je niet moet zeiken, ik gil dat misschien meehelpt als je eerst een vrouw hebt die dit meemaakt en dán pas gaat reageren wat acceptabel is en wat niet.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:12 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus je loopt te gillen dat we niet moeten zeiken, omdat we de situatie niet weten, maar je komt zelf ook niet op een situatie waarin het wèl acceptabel is. Dat kan je ook gewoon toegeven hoor, we zullen niet lachen.
Het feit alleen al dat je daar afspraken over maakt (indien dit zo is) geeft al aan dat je een verrotte geest hebt, zowel als man als vrouwquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat laatste is het sleutelwoord. Kluun is niet netjes, kluun is een mislukkeling. Ik wilde varken gebruiken, maar dat zou lullig zijn voor die beesten, om een dergelijk vergelijk naar hun toe te trekken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het totaalplaatje is natuurlijk wel dat Kluun zich volop in het Amsterdamse nachtleven storte, drugs gebruikte tijdens het uitgaan, zich lamzoop en carnaval ging vieren in Breda of Tilburg enz terwijl z'n vrouw thuis op bed lag.
Als je weet dat je vlees zwak is kun je dat beter even laat tot ze overleden is, is wel zo netjes.
Even bold dan maar want het dringt niet door.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het totaalplaatje is natuurlijk wel dat Kluun zich volop in het Amsterdamse nachtleven storte, drugs gebruikte tijdens het uitgaan, zich lamzoop en carnaval ging vieren in Breda of Tilburg enz terwijl z'n vrouw thuis op bed lag.
Als je weet dat je vlees zwak is kun je dat beter even laat tot ze overleden is, is wel zo netjes.
"Na enkele maanden feesten": niet "na zich enkele maanden klem gezopen te hebben van verdriet"quote:Na haar overlijden stortte Kluun zich in het nachtleven. Na enkele maanden feesten besloot hij echter zijn aandelen in het marketingbureau te verkopen en met zijn dochtertje Eva naar Australië te reizen
Ik kan me niet onttrekken aan de indruk dat hier een soort plaatsvervangende haat te zien is. Je lijkt iig te impliceren dat hij zelfs helemaal geen plezier meer mocht hebben. Dat vreemdgaan uit den boze is lijkt me duidelijk, maar de felheid van de reacties verbaasd me.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:19 schreef controlaltdelete het volgende:
mijn buuf is jl overleden aan longkanker en haar vriend was 24/7 bij haar aanwezig en hij heeft haar verzorgt tot aan haar dood. Heb meer respect voor deze gozer dan die Kluun die nu een onbezorgd luxe leventje heeft dit vanwege de ziekte van zijn vrouw. Waarom noemt ie zich eigenlijk Kluun?
quote:Raymond van der Klundert is in 1964 geboren en wordt door intimi ook wel Kluun genoemd.
thanks het schoot me nadien te binnen dat het met zijn achternaam te maken had.quote:
Het was een vent geweest als hij die energie, blijkbaar een overvloed aan positieve energie, in zijn vrouw en gezin had gestoken. Ik weet zeker dat hij het voor z'n gezin een stuk makkelijker had kunnen maken. Maar nee, het was voor hem ikke ikke ikke ikke.... en helemaal niets anders.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:19 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik kan me niet onttrekken aan de indruk dat hier een soort plaatsvervangende haat te zien is. Je lijkt iig te impliceren dat hij zelfs helemaal geen plezier meer mocht hebben. Dat vreemdgaan uit den boze is lijkt me duidelijk, maar de felheid van de reacties verbaasd me.
Ik zie de ziekte van zijn vrouw eerder als een verzachtende omstandigheid dan een verzwarende en volgens mij zijn eigen vrouw ook. Natuurlijk was het niet tof, maar waarom die enorme agressie, met name van Yvonne?
Als ik in dezelfde situatie zou zitten (voor zover ik me dat kan voorstellen) zou ik het niet tof vinden als m'n vriendin vreemd ging, maar ik zou het uiteindelijk wel accepteren denk ik. Nouja, dat weet ik natuurlijk niet, maar ik vind de situatie iig dermate gecompliceerd om er dan zo fel over te doen.
Ik werk bij de mensen thuisquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:21 schreef -moppie- het volgende:
Yvonne zegt dat Kluun dit 'alleen' doet en alle mannen die horen bij de vrouw waar zij in haar werk mee te maken krijgt doen het niet. Alsof die mannen haar dat gaan vertellen.
Iedereen die niet goed met verdriet en/of lijden om kan gaan gaat daar met dezelfde manier (klemzuipen) mee om?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
Even bold dan maar want het dringt niet door.
En niet te vergeten:
http://www.boekreviews.nl(...)ond-van-der-klundert
[..]
"Na enkele maanden feesten": niet "na zich enkele maanden klem gezopen te hebben van verdriet"
Eens, eens en eens.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:26 schreef yvonne het volgende:
Zo, ik heb me wel weer genoeg druk gemaakt vandaag.
Conclusie: als je je partner tijdens ernstige ziekte even verder de grond inboort ben je een huftre
En Kluun kan niet schrijven.
en hij heeft een stomme naamquote:Op maandag 7 januari 2010 13:26 schreef yvonne het volgende:
Conclusie: als je je partner tijdens ernstige ziekte even verder de grond inboort ben je een huftre
De man is nooit even van huis zeker.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:24 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik werk bij de mensen thuisIk kan je verzekeren dat ik vrij precies weet hoe en wat
Er is maar 1 goed handelen en als je daar niet aan voldoet moet je aan de schandpaal. Om dit op te lossen moet je gewoon even doen alsof jouw vrouw nu crepeert aan kanker, want dan kom je wel tot inkeer, hoor ik in dit topic.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:25 schreef Disorder het volgende:
[..]
Iedereen die niet goed met verdriet en/of lijden om kan gaan gaat daar met dezelfde manier (klemzuipen) mee om?
quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:21 schreef -moppie- het volgende:
Nog een 2e ding; ik denk dat het ook wel een geruststellende gedachte is dat je als moeder weet wie de nieuwe vriendin van je man is en wie er dus wellicht de 'nieuwe moeder' van je dochter gaat worden.
Dat het niet oke was is niet de discussie. Maar zo verschrikkelijk als er hier over wordt gedaan vind ik het nou ook weer niet, zeker gezien het feit dat hij schijnbaar al eerder was vreemd gegaan. Ze wist met wie ze getrouwd was, ik denk dat de vrouwen hier zich simpelweg verkeerd in haar verplaatsen. Vervang de 'empty shell' Kluun door je geliefde en denk je in dat je zijn vreemdgaan ooit hebt geaccepteerd. Dan is het nog steeds niet leuk, maar zeker niet de halve moord wat er hier van gemaakt wordt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:22 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Het was een vent geweest als hij die energie, blijkbaar een overvloed aan positieve energie, in zijn vrouw en gezin had gestoken. Ik weet zeker dat hij het voor z'n gezin een stuk makkelijker had kunnen maken. Maar nee, het was voor hem ikke ikke ikke ikke.... en helemaal niets anders.
Wat denk je zel? Het is een maanden- misschien wel jarenlang proces. Zij is net moeder, ze weet dat ze dood gaat. De vriendin van een van onze beste vrienden is gestoven aan kanker afgelopen jaar, haar enige zorg was haar zoon. Wat gaat er met hem gebeuren etc. Dus als je weet dat je kind ergens weer een 'normaal' gezin krijgt lijkt mij dat wel geruststellend ja.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:30 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Denk dat "geruststellend" niet helemaal het juiste woord is in deze zin...
Hoe zou jij het vinden als je het zelf overkomt? meteen Multivlaai bellen om de boel te vieren?
Doe toch niet zo kortzichtig. Die nieuwe vriendin was er al heel lang. Judith wist dat en heeft zich daar bij neergelegd.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:30 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Hoe zou jij het vinden als je het zelf overkomt? meteen Multivlaai bellen om de boel te vieren?
"Nou schat, ik ben even naar de NieuweMama beurs geweest en kijk eens wat ik op de kop heb getikt![]()
jawel hoor .quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:34 schreef DeTolk het volgende:
Als z'n vrouw het oké vond is ze met terugwerkende kracht ook een trut.
( Oh, nee dat mag je niet zeggen van iemand die kanker heeft gehad)
Dan moet je maar aan een pleeggezin denken als je een vent hebt die alleen maar de bloemetjes buitenzetquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:34 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Wat denk je zel? Het is een maanden- misschien wel jarenlang proces. Zij is net moeder, ze weet dat ze dood gaat. De vriendin van een van onze beste vrienden is gestoven aan kanker afgelopen jaar, haar enige zorg was haar zoon. Wat gaat er met hem gebeuren etc. Dus als je weet dat je kind ergens weer een 'normaal' gezin krijgt lijkt mij dat wel geruststellend ja.
Het schijnt dat zij hem heeft gevraagd het boek te schrijven. Verder, als ze van hem hield, denk je dan echt dat ze niet juist blij zou zijn als ze wist dat hij dankzij die kutziekte een goed leven heeft? Ik weet zeker dat die gedachte mij juist zou geruststellen bij het sterven.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:28 schreef DeTolk het volgende:
Raymond van der K. is gewoon een hufter (punt)
Vreemdgaan valt onder geen ENKELE omstandigheid goed te praten.
De dood van je partner uitmelken ook niet ( Geldt ook voor Rachel Hazes en de fam. Jackson)
Ohquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:30 schreef DeTolk het volgende:
[..]
"Nou schat, ik ben even naar de NieuweMama beurs geweest en kijk eens wat ik op de kop heb getikt![]()
denk het ook.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:35 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Dan moet je maar aan een pleeggezin denken als je een vent hebt die alleen maar de bloemetjes buitenzet
Hoezo dat nou?!quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:34 schreef DeTolk het volgende:
Dan is het gelijke monniken, gelijke kappen. Daar zou ik nog wel wat in kunnen zien.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:34 schreef DeTolk het volgende:
( Oh, nee dat mag je niet zeggen van iemand die kanker heeft gehad)
http://www.telegraaf.nl/p(...)spreekt__.html?p=2,2quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:35 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Doe toch niet zo kortzichtig. Die nieuwe vriendin was er al heel lang. Judith wist dat en heeft zich daar bij neergelegd.
JOUW conclusie.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:26 schreef yvonne het volgende:
Nee dat kunnen al deze Fokkers zich niet voorstellen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:36 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het schijnt dat zij hem heeft gevraagd het boek te schrijven. Verder, als ze van hem hield, denk je dan echt dat ze niet juist blij zou zijn als ze wist dat hij dankzij die kutziekte een goed leven heeft? Ik weet zeker dat die gedachte mij juist zou geruststellen bij het sterven.
Yvonnequote:Op donderdag 7 januari 2010 13:39 schreef yvonne het volgende:
[..]
Op een gegeven moment, en dat was lang voordat er bij haar kanker werd geconstateerd, had Judith ook door dat hij een andere vrouw had. En toen ze kanker kreeg kon ze niet meer dan dat accepteren.
Hij had haar gevraagd een boek te schrijven over hen ja. Niet over dat hij als een halve held uit het boek komt en zij alleen geportretteerd wordt als een frigide, éénborstige, chagrijnige, terminale trut. En dat alleen maar in de laatste 2 hoofdstukken, na de lofzang over hoe zielig Kluun wel niet is en hoe het te verantwoorden is dat hij feest, snuift en neukt bij het leven. Zónder zijn vrouw.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:36 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het schijnt dat zij hem heeft gevraagd het boek te schrijven. Verder, als ze van hem hield, denk je dan echt dat ze niet juist blij zou zijn als ze wist dat hij dankzij die kutziekte een goed leven heeft? Ik weet zeker dat die gedachte mij juist zou geruststellen bij het sterven.
Heel die zin begrijp ik niet hoor. Lang voordat ze het kreeg wist ze het al, ze is er jaren mee blijven lopen, en toen ze kanker kreeg kon ze het alleen nog maar accepteren?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:39 schreef yvonne het volgende:
[..]
Op een gegeven moment, en dat was lang voordat er bij haar kanker werd geconstateerd, had Judith ook door dat hij een andere vrouw had. En toen ze kanker kreeg kon ze niet meer dan dat accepteren.
dass toch wat anders dan feestend en rondnneukend de ziektetijd doorkomen of zie je dat niet?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:40 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Nee dat kunnen al deze Fokkers zich niet voorstellen.
Die vriendin waar ik het net over had ook, heeft haar vriend moeten beloven dat hij snel verder zou gaan met zijn leven. Heeft zelfs namen genoemd waarvan ze dacht dat ze goed bij hem zouden passen.
Ze wilde dat hij verder zou gaan en gelukkig zou worden. Wij kunnen ons daar niks bij voorstellen en al helemaal niet over oordelen.
Vind je? Dat lijkt mij juist een verstandige beslissing.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hij ging al vreemd voor ze kanker kreeg. Het zou ook raar zijn als zij de diagnose krijgt en hij dan zegt "lieve schat, ik vind dit zo vervelend voor je, de komende maanden ga ik niet vreemd"
quote:Conclusie: als je vreemd gaat moet je het ook goed doen.
Nou toen ze ziek was en uiteindelijk niet meer mee kon doen, ging hij ook nog wel op stap hoor.. zonder haar.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:42 schreef DarkElf het volgende:
[..]
dass toch wat anders dan feestend en rondnneukend de ziektetijd doorkomen of zie je dat niet?
Ja, het heeft allemaal een beetje een hoogquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:42 schreef Moja het volgende:
[..]
Vind je? Dat lijkt mij juist een verstandige beslissing.
[..]
Hij had overigens toch maar 1 vriendin in haar ziekteperiode? Dus van rondneuken was geen sprake.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:42 schreef DarkElf het volgende:
[..]
dass toch wat anders dan feestend en rondnneukend de ziektetijd doorkomen of zie je dat niet?
lees je helemaal mijn posts niet?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:44 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Nou toen ze ziek was en uiteindelijk niet meer mee kon doen, ging hij ook nog wel op stap hoor.. zonder haar.
Zou jij willen dat jouw lijdensweg ook een lijdensweg voor je partner wordt? Natuurlijk zit je er niet op te wachten dat hij/zij er niet is maar je moet ook niet zo egoistisch zijn om hem zijn leven te ontnemen.
Dus?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:46 schreef DarkElf het volgende:
[..]
lees je helemaal mijn posts niet?
ik heb daar al wat over gezegd.
Zonder het boek gelezen te hebben of de film gezien te hebben weet ik al dat ik deze samenvatting niet serieus hoef te nemen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:41 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Hij had haar gevraagd een boek te schrijven over hen ja. Niet over dat hij als een halve held uit het boek komt en zij alleen geportretteerd wordt als een frigide, éénborstige, chagrijnige, terminale trut. En dat alleen maar in de laatste 2 hoofdstukken, na de lofzang over hoe zielig Kluun wel niet is en hoe het te verantwoorden is dat hij feest, snuift en neukt bij het leven. Zónder zijn vrouw.
Jij ook niet.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:26 schreef yvonne het volgende:
Nee dat is me duidelijk dat je die zin niet begrijpt, begrijpend lezen is niet je sterkste kant, no offence.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:42 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Heel die zin begrijp ik niet hoor. Lang voordat ze het kreeg wist ze het al, ze is er jaren mee blijven lopen, en toen ze kanker kreeg kon ze het alleen nog maar accepteren?
Volgens mij kun je altijd zelf bepalen wanneer je een keuze maakt, ook al heb je kanker.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:26 schreef yvonne het volgende:
Ga jij mij vertellen dat je op het moment dat je kanker hebt niet meer tegen je vent kan zeggen dat ie op moet tyfen?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee dat is me duidelijk dat je die zin niet begrijpt, begrijpend lezen is niet je sterkste kant, no offence.
Waarom doe jij zo raar alsof jij hem en zijn situatie kent? Alleen als je het zelf hebt meegemaakt kun je zo praten, neem ik aan?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:48 schreef DarkElf het volgende:
eniewee, ben benieuwd hoe de mensen die hem ' verdedigen' ' snappen' zich voelen als ze doodziek worden van chemo' s, enorme pijnen lijden en aftakelen ... zwaaien ze dan hun partner ook lief uit: dag schat, veel plezier ik hoor je wel weer een keer!(en nee dat houdt niet in dat je er 24/7 MOET zijn voor iemand..)
Ik ben blij dat de wereld zo eenvoudig in elkaar zit.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Er is maar 1 goed handelen en als je daar niet aan voldoet moet je aan de schandpaal. Om dit op te lossen moet je gewoon even doen alsof jouw vrouw nu crepeert aan kanker, want dan kom je wel tot inkeer, hoor ik in dit topic.
ik zeg dat nergens, heb alleen van heel dichtbij kankerpatienten meegemaakt dus ja ik heb een beetje een idee hoe het moet zijn. Een beetje een idee zeg ik, ik zeg dus nergens dat ik het echt weet.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Waarom doe jij zo raar alsof jij hem en zijn situatie kent? Alleen als je het zelf hebt meegemaakt kun je zo praten, neem ik aan?
quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:40 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Nee dat kunnen al deze Fokkers zich niet voorstellen.
Die vriendin waar ik het net over had ook, heeft haar vriend moeten beloven dat hij snel verder zou gaan met zijn leven. Heeft zelfs namen genoemd waarvan ze dacht dat ze goed bij hem zouden passen.
Ze wilde dat hij verder zou gaan en gelukkig zou worden. Wij kunnen ons daar niks bij voorstellen en al helemaal niet over oordelen.
Maar je weet wel precies wat die man allemaal fout doet en heeft gedaan? Het getuigt van zoveel generalisering dat ik het bijna met een hoofdletter schrijf.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:52 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik zeg dat nergens, heb alleen van heel dichtbij kankerpatienten meegemaakt dus ja ik heb een beetje een idee hoe het moet zijn. Een beetje een idee zeg ik, ik zeg dus nergens dat ik het echt weet.
eens met deze mening.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:04 schreef Adelante het volgende:
Ik snap ook niet zo goed waarom deze man ineens overal inde spotlights moet staan?Laat ze de mannen eren die hun vrouw trouw bijstaan tot het einde en hun eigen behoeften even opzij kunnen zetten.
dus als je vrouws leven kapot gaat is het ok om je pik dan maar elders te duwen?quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:36 schreef webhostvraag het volgende:
Het komt een beetje op mij over als homoseksualiteit afkeuren omdat je het zelf vies vindt. Wat jij er van vindt hoort er helemaal niet toe te doen, als die 2 er samen maar uitkomen. Vanaf hier zo'n sterke mening er over hebben vind ik voorbarig en eigenlijk simpelweg stupide.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:49 schreef DarkElf het volgende:
maar goed, de groeten hoorik ben er weer klaar mee.
snap niet dat de mensen die zeggen dat Kluun afgerekend wordt op iets niet snappen dat dat nu eenmaal is wat er gebeurt als je een boek schrijft wat zo controversieel is. Dan heb je nu eenmaal het effect ermee dat mensen sterke meningen hebben.
Had ie dat boek niet moeten schrijven, en zeggen dat het echt zo is zoals het gegaan is.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar je weet wel precies wat die man allemaal fout doet en heeft gedaan? Het getuigt van zoveel generalisering dat ik het bijna met een hoofdletter schrijf.
ik geef gewoon mijn mening aan de hand van wat Kluun zelf vertelt heeft. Net als iedereen hier, net als jij doet. En dan ben ik degene die fout zit? Hilarischquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar je weet wel precies wat die man allemaal fout doet en heeft gedaan? Het getuigt van zoveel generalisering dat ik het bijna met een hoofdletter schrijf.
Raar? Heel terecht en normaal juist! Hoe kun je in GODSnaam je vrouw alleen thuislaten, terwijl ze kotsend van de chemo, ziek van pijn door haar hele lichaam, je heil bij een ander gaan zoeken, omdat JIJ zo zielig bent dat je vrouw zich zo voelt??! Dan klop je niet hoor!quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hij ging al vreemd voor ze kanker kreeg. Het zou ook raar zijn als zij de diagnose krijgt en hij dan zegt "lieve schat, ik vind dit zo vervelend voor je, de komende maanden ga ik niet vreemd". En dat zij dan zegt "O kluniepunie, dat is zóóó romantisch, zal ik je pijpen nu het nog kan?"
Conclusie: als je vreemd gaat moet je het ook goed doen.
(en ik denk dat Kluun en ik op bijna alle vlakken tegenpolen zijn, dus daarmee wil ik niet zeggen dat hij opeens sympathiek is. Maar wel consequent)
Sinds wanneer moet je eerst zelf de situatie meemaken met alles, voor je er een mening over mag hebbenquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Waarom doe jij zo raar alsof jij hem en zijn situatie kent? Alleen als je het zelf hebt meegemaakt kun je zo praten, neem ik aan?
Wie zegt dat en waar staat dat?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:55 schreef simmu het volgende:
[..]
dus als je vrouws leven kapot gaat is het ok om je pik dan maar elders te duwen?
Ze kwamen er zelf uit?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:55 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het komt een beetje op mij over als homoseksualiteit afkeuren omdat je het zelf vies vindt. Wat jij er van vindt hoort er helemaal niet toe te doen, als die 2 er samen maar uitkomen. Vanaf hier zo'n sterke mening er over hebben vind ik voorbarig en eigenlijk simpelweg stupide.
Hij is niks met haar begonnen omdat hij wist dat zijn vrouw dood zou gaan. Dat mens was er vantevoren al!quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
![]()
Als je jong bent, en je verliest je partner, zal niemand er vreemd van opkijken als je niet snel erna weer iemand tegenkomt. Je hoeft dan niet de rest van je leven alleen als kluizenaar door het leven te gaan.'
Maar neem aan dat de vriend van je vriendin niet terwijl zij weg lag te teren op bed meteen al die namen die zij noemde alvast uit is gaan proberen. Zie je het verschil nu echt niet?
Nuff said.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:48 schreef kingmob het volgende:
[..]
Zonder het boek gelezen te hebben of de film gezien te hebben weet ik al dat ik deze samenvatting niet serieus hoef te nemen.
Wederom ook weer een interessante passage. Schijnbaar vind je dat hij moet verantwoorden naar z'n vrouw dat hij plezier heeft
Hoe kom je in hemelsnaam zo rancuneus naar je man toe?
Op het moment dat Kluun de publiciteit zocht heeft hij een situatie gecreerd waarin mensen, al dan niet terecht, hun mening gaan geven. Net als wij allemaal hier ook doen. Dat is gewoon een logisch gevolg.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:55 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het komt een beetje op mij over als homoseksualiteit afkeuren omdat je het zelf vies vindt. Wat jij er van vindt hoort er helemaal niet toe te doen, als die 2 er samen maar uitkomen. Vanaf hier zo'n sterke mening er over hebben vind ik voorbarig en eigenlijk simpelweg stupide.
tsja. och. degene die belazerd werd ging dood. dan valt er weinig samen uit te komen he. en als je dan zelf als schrijver er een boek over gaat schrijven moet je niet zeiken. was er niet ook zo'n idioot van een schrijver wiens vrouw "verdween" en verdacht was. en er toen jaren later een boek over schreef met, jawel! briljant! de plek erin waar hij der begraven had? en toen verontwaardigd was omdat de idioot aangehouden werd?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:55 schreef kingmob het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:56 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Raar? Heel terecht en normaal juist! Hoe kun je in GODSnaam je vrouw alleen thuislaten, terwijl ze kotsend van de chemo, ziek van pijn door haar hele lichaam, je heil bij een ander gaan zoeken, omdat JIJ zo zielig bent dat je vrouw zich zo voelt??! Dan klop je niet hoor!
Dat hij daarvoor al vreemd ging, doet er niet toe en praat het zeker niet goed dat hij daar gewoon mee door is gegaan. Hij had het moeten kappen en 24/7 bij zijn vrouw moeten zijn en een arm om haar heen moeten slaan terwijl ze kotsend in bed lag. Klaar. En niet anders!
En geheel begrijpelijk dat het ook allemaal heel moeilijk en zwaar voor hem geweest is, om iemand te verliezen waarvan je houdt (al valt dat laatste te betwijfelen). Maar ga dan gewoon met je vrienden naar de kroeg. Zuip en snuif je te pletter, van mijn part. Doe wat je niet laten kunt als uitlaatklep. Maar je gaat niet je vrouw met nog meer ellende opzadelen door vreemd te gaan. Ik bedoel, ze stond al met 1 been in het graf, maar als je al gewoon een ander hebt, is je vrouw er voor jou al helemaal niet meer, ofzo.
Roos is degene met wie hij vreemdgingquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ze kwamen er zelf uit?
Die vrouw (Roos) was er op z'n zachts gezegd niet blij mee toen ze erachter kwam dat ie een ander had.
Hij had er dus niet met haar over gesproken en niks overlegd.
Het is een half fictief boek, wil je dat echt als bron opgeven?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Had ie dat boek niet moeten schrijven, en zeggen dat het echt zo is zoals het gegaan is.
In haar werk heeft ze vast en zeker voldoende mensenkennis...quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:28 schreef -moppie- het volgende:
[..]
De man is nooit even van huis zeker.
Het taboe-gehalte is idd erg hoog. De hevigheid van de reacties is totaal niet in verhouding met de 'misdaad'. Het komt voor mij als een verrassing eerlijk gezegdquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:57 schreef Disorder het volgende:
Vreemdgaan is kennelijk voor veel vrouwen hier zo'n pijnlijk taboe dat hier niet over gepraat kan en mag worden. Iemand die vreemdgaat is een slecht persoon, punt. Dat die vreemdganger een complexe innerlijke wereld heeft die ertoe leidt dat hij dit soort keuzes maakt, daar wil men al niet eens meer naar kijken.
Het gevoel van de meeste posters hier zit een eerlijke discussie in de weg.
volgens mij reageren de meesten ook voornamelijk op het gekokketeer van Kluun ermee, dat is mijn gevoel iig.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:57 schreef Disorder het volgende:
Vreemdgaan is kennelijk voor veel vrouwen hier zo'n pijnlijk taboe dat hier niet over gepraat kan en mag worden. Iemand die vreemdgaat is een slecht persoon, punt. Dat die vreemdganger een complexe innerlijke wereld heeft die ertoe leidt dat hij dit soort keuzes maakt, daar wil men al niet eens meer naar kijken.
Het gevoel van de meeste posters hier zit een eerlijke discussie in de weg.
Hij kwam haar toch tegen tijdens het carnaval vieren in Breda of zoiets? Toen was ze al ziek hoor.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:57 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Hij is niks met haar begonnen omdat hij wist dat zijn vrouw dood zou gaan. Dat mens was er vantevoren al!
Dit is echt appels met peren vergelijken. Die vrouw vond het toch afschuwelijk dat haar man telkens wegging om een ander te neuken, als zij hem nodig had? Dat lijkt niet echt op 'er samen uitkomen'.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:55 schreef kingmob het volgende:
[..]
Precies.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:59 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Dit is echt appels met peren vergelijken. Die vrouw vond het toch afschuwelijk dat haar man telkens wegging om een ander te neuken, als zij hem nodig had? Dat lijkt niet echt op 'er samen uitkomen'.
Op wat voor manier zie jij Kluun ermee kokketeren? Ik heb het boek niet gelezen, alleen de film gezien. En vond het in de film niet overkomen alsof hij er trots op was. Eerder zag ik een man worstelen met zijn emoties. Hij praatte het nergens goed.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:58 schreef DarkElf het volgende:
[..]
volgens mij reageren de meesten ook voornamelijk op het gekokketeer van Kluun ermee, dat is mijn gevoel iig.
Ik heb ook mijn mening over het feit dat ie vreemdging terwijl zij dood lag te gaan. Maar ik ken hem niet, ken de situatie niet en als één van mijn verantwoordingen "Ja, ik heb ook wel mensen met kanker meegemaakt' zou zijn, dan mag ik aannemen dat iemand vraagt of ik wel helemaal lekker ben.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:55 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik geef gewoon mijn mening aan de hand van wat Kluun zelf vertelt heeft. Net als iedereen hier, net als jij doet. En dan ben ik degene die fout zit? Hilarisch
als in continue de publiciteit zoeken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:01 schreef Disorder het volgende:
[..]
Op wat voor manier zie jij Kluun ermee kokketeren? Ik heb het boek niet gelezen, alleen de film gezien. En vond het in de film niet overkomen alsof hij er trots op was. Eerder zag ik een man worstelen met zijn emoties. Hij praatte het nergens goed.
er samen uitkomen hoeft nieteens. Het is een fatsoenskwestiequote:Op donderdag 7 januari 2010 13:59 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Dit is echt appels met peren vergelijken. Die vrouw vond het toch afschuwelijk dat haar man telkens wegging om een ander te neuken, als zij hem nodig had? Dat lijkt niet echt op 'er samen uitkomen'.
Iedereen worstelt met z'n emoties als er een sterfgeval in de familie is, vantevoren een lang ziektebed enz. Praat dat zonder goedkeuring van je zieke partner andere vrouwen neuken goed?quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:01 schreef Disorder het volgende:
[..]
Op wat voor manier zie jij Kluun ermee kokketeren? Ik heb het boek niet gelezen, alleen de film gezien. En vond het in de film niet overkomen alsof hij er trots op was. Eerder zag ik een man worstelen met zijn emoties. Hij praatte het nergens goed.
sorry hoor maar kan jij daar over mee praten? heb je zelf een partner gehad die dood is gegaan aan kanker? Nee dan weet je ook niets!quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:02 schreef Lotusss het volgende:
Degenen die vinden dat het allemaal wel goed te praten valt, zouden allemaal in de schoenen moeten staan van een terminale kankerpatiënt, waarvan de partner - waar ze zielsveel van houden en zeker in DEZE tijd de steun vandaan halen - hen in de steek laat om te zuipen, snuiven, feesten en vreemdgaan.
Enig inlevingsvermogen in de situatie is hen gewoon totaal vreemd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
Het gaat over kanker, doodgaan, vreemdgaan en landelijke publiciteit. En dan reply jij met "De mannen..." Anders ga je even rustig nadenken voor je iets typt?quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Precies.
Maar de mannen vinden dat hun plezier toch voor gaat ofzo?
Nogmaals: het feit dat hij het boek op die manier geschreven heeft en er grof geld mee verdient, DAT is precies hetzelfde als goedpraten wat-ie gedaan heeft. Als je je er echt schuldig over voelt, dan doe je dat gewoon niet en dan stort je op z'n minst al het verdiende geld naar de KWF, en niet slechts een klein deel.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:01 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ze vond het niet erg genoeg om hem te verlaten schijnbaar. Verder is er samen uitkomen op vele niveau's bereikbaar. Punt is dat je eigen angsten hier op los laten een nogal loze bezigheid is.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:59 schreef Qebbel het volgende:
[..]
En hier wordt Disorder's opmerking bevestigd.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Precies.
Maar de mannen vinden dat hun plezier toch voor gaat ofzo?
Volgens mij hebben we het toch echt over wat we vinden van een vrouw die op sterven ligt en haar man die er op los feest.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het gaat over kanker, doodgaan, vreemdgaan en landelijke publiciteit. En dan reply jij met "De mannen..." Anders ga je even rustig nadenken voor je iets typt?
Ik denk dat niemand hier het gedrag van 'Kluun' goed heeft gepraat. Sommige mensen hier durven echter wel door een taboe heen te prikken en te kijken naar waarom sommige mensen vreemdgaan en hun heil bij een ander denken te moeten zoeken. Niemand praat dat goed, voor zover ik dat kan zien. Maar sommige mensen durven er wel naar te kijken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:02 schreef Lotusss het volgende:
Degenen die vinden dat het allemaal wel goed te praten valt, zouden allemaal in de schoenen moeten staan van een terminale kankerpatiënt, waarvan de partner - waar ze zielsveel van houden en zeker in DEZE tijd de steun vandaan halen - hen in de steek laat om te zuipen, snuiven, feesten en vreemdgaan.
Er valt niets goed te praten. Het enige wat van belang is, is hoe ZIJ er met z'n tweeen mee om zijn gegaan. Dat negeren is juist het gebrek aan inlevingsvermogen. Ipv dat jij voelt wat zij voelen, voel je simpelweg wat jij voelt...quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:02 schreef Lotusss het volgende:
Als hij het tussen hun tweeën had willen houden dan had hij geen boek moeten schrijven en film uit laten brengenquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:55 schreef kingmob het volgende:
[..]
We hebben het over vreemdgaan als je partner stervende is, niet 'gewoon' vreemdgaan.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:05 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand hier het gedrag van 'Kluun' goed heeft gepraat. Sommige mensen hier durven echter wel door een taboe heen te prikken en te kijken naar waarom sommige mensen vreemdgaan en hun heil bij een ander denken te moeten zoeken. Niemand praat dat goed, voor zover ik dat kan zien. Maar sommige mensen durven er wel naar te kijken.
idd is dat waar het hier over gaat. Vreemdgaan an sich is weer een ander verhaal.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
We hebben het over vreemdgaan als je partner stervende is, niet 'gewoon' vreemdgaan.
Nogmaals, als je er een boek over schrijft, komt de discussie vanzelf los.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:06 schreef kingmob het volgende:
[..]
Er valt niets goed te praten. Het enige wat van belang is, is hoe ZIJ er met z'n tweeen mee om zijn gegaan. Dat negeren is juist het gebrek aan inlevingsvermogen. Ipv dat jij voelt wat zij voelen, voel je simpelweg wat jij voelt...
Dit is het natuurlijk. Als je vreemdgaan in een relatie accecpteert, en dat deed zij (in het boek heeft ze maar één echte voorwaarde en dat is dat zij er niet mee geconfronteerd wil worden), dan is dat dus ook haar keuze geweest. Het lijkt me dan niet fair om haar alleen als slachtoffer te zien en Kluun alleen als klootzak.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hij ging al vreemd voor ze kanker kreeg. Het zou ook raar zijn als zij de diagnose krijgt en hij dan zegt "lieve schat, ik vind dit zo vervelend voor je, de komende maanden ga ik niet vreemd". En dat zij dan zegt "O kluniepunie, dat is zóóó romantisch, zal ik je pijpen nu het nog kan?"
Volgens mij gaat het hier toch echt over dat er kritiek wordt gegeven op iemand die niemand hier persoonlijk kent. En ik verdedig hem niet, jij veroordeelt iemand die je niet kent. Alleen van het boek, de film en wat interviews.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we het toch echt over wat we vinden van een vrouw die op sterven ligt en haar man die er op los feest.
En opvallend genoeg zijn het vooral de mannen die hier wel begrip voor hebben: 'Hij heeft het ook moeilijk'
Dat de discussie er is maakt hem logisch nog zinvol.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nogmaals, als je er een boek over schrijft, komt de discussie vanzelf los.
Misschien wilde hij dat wel, voelde hij zich schuldig over al het gebeurde en vond hij dat iedereen er een mening over mag hebben. Dit heeft hij gedaan dmv het schrijven van een boek, heel Nederland weet ervan en oordeelt er natuurlijk over. Had hij dat niet gedaan en het tussen hun tweeen gehouden, was er niks aan de hand.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het hier toch echt over dat er kritiek wordt gegeven op iemand die niemand hier persoonlijk kent. En ik verdedig hem niet, jij veroordeelt iemand die je niet kent. Alleen van het boek, de film en wat interviews.
ik denk dat als je dood ligt te gaan, je het idee "hem dan maar verlaten" maar laat gaan wegens: kost teveel energie, ben toch zo dood.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:04 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ze vond het niet erg genoeg om hem te verlaten schijnbaar. Verder is er samen uitkomen op vele niveau's bereikbaar. Punt is dat je eigen angsten hier op los laten een nogal loze bezigheid is.
[..]
quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:09 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dat de discussie er is maakt hem logisch nogch zinvol.
Je geeft in principe met deze post toch zelf al aan dat het een taboe is? Ongeacht de omstandigheden. Er dient niet naar de vreemdganger gekeken te worden, maar alleen naar het slachtoffer.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:09 schreef Moja het volgende:
Vreemdgaan een taboe? Jezus komop zeg, de situatie maakt het toch wel even anders als je vrouw thuis terminaal ziek is en het er niet mee eens is dat hij dat doet. En dan tóch niet het respect voor haar kan opbrengen om het te laten.
Wat een onzin.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:13 schreef Disorder het volgende:
[..]
Je geeft in principe met deze post toch zelf al aan dat het een taboe is? Ongeacht de omstandigheden. Er dient niet naar de vreemdganger gekeken te worden, maar alleen naar het slachtoffer.
Jij bent écht briljant. Jij wéét gewoon echt serieus zelfs wat die gozer misschien vindt en denkt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Misschien wilde hij dat wel, voelde hij zich schuldig over al het gebeurde en vond hij dat iedereen er een mening over mag hebben. Dit heeft hij gedaan dmv het schrijven van een boek, heel Nederland weet ervan en oordeelt er natuurlijk over. Had hij dat niet gedaan en het tussen hun tweeen gehouden, was er niks aan de hand.
Maar goed, Kluun lacht uiteindelijk het laatst, als hij naar z'n bankrekening kijkt.
Het ultieme failliet in deze discussie is wat mij betreft wel bereikt nu. Rancune, angst, generalisaties, projectie, ga zo maar door.quote:
quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jij bent écht briljant. Jij wéét gewoon echt serieus zelfs wat die gozer misschien vindt en denkt.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:56 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Uhm het hele boek????
Het feit dat hij het boek uit heeft gebracht en er geld en bekendheid van geniet, is toch al reden genoeg dat hij geen greintje schuldgevoel heeft?!
"Had hij dat niet gedaan en het tussen hun tweeen gehouden, was er niks aan de hand."quote:
quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:16 schreef Ringo het volgende:
Kluun is de nazi van de Nederlandse literatuur. Een ongenode, ongewenste gast met een raar accent en een perverse geest.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:17 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het ultieme failliet in deze discussie is wat mij betreft wel bereikt nu. Rancune, angst, generalisaties, projectie, ga zo maar door.
Nogal ja. Jammer.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:17 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het ultieme failliet in deze discussie is wat mij betreft wel bereikt nu. Rancune, angst, generalisaties, projectie, ga zo maar door.
Maar dit is gewoon pietluttig...
Ja is ook absoluut zo. Maar volgens mij zijn er (verbazingwekkend genoeg!) toch nog aardig wat mensen die er anders over denken. Schiet mij maar lekquote:Op donderdag 7 januari 2010 14:02 schreef Ladylike het volgende:
[..]
er samen uitkomen hoeft nieteens. Het is een fatsoenskwestie
Nogmaals. De persoonlijke projecties van veel posters hier zorgt ervoor dat een redelijke discussie niet bepaald mogelijk is.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]Sorry, maar hier ga ik niet eens op in. Het is overduidelijk dat je een of andere hetze voert tegen mannen.
Wacht maar, als een vrouw in R&P een topic opent dat ze vreemdgaat terwijl haar man terminaal op bed ligt. Dan wordt de hoerrrrr neergesabeld door 50 man!quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:20 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ja is ook absoluut zo. Maar volgens mij zijn er (verbazingwekkend genoeg!) toch nog aardig wat mensen die er anders over denken. Schiet mij maar lek.
En dat mensen deze mening dan gaan verhalen op het feit dat wij 'emotievolle'vrouwen zwaarder tillen aan vreemdgaan, slaat natuurlijk op.
Nee, dat is inderdaad zeer goed te merken. Jammer, want de discussie begon op zich goed. Daarna worden er randzaken bijgehaald die de aandacht van de daadwerkelijke discussie afhalen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:21 schreef Disorder het volgende:
[..]
Nogmaals. De persoonlijke projecties van veel posters hier zorgt ervoor dat een redelijke discussie niet bepaald mogelijk is.
En als zij, theoretisch gezien, voordat ze stierf, had gezegd dat hij dat moest doen? Wat dan?quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:23 schreef Salvad0R het volgende:
Die Kluun is gewoon een macabere klojo dat ie geld maakt over de rug van zijn dooie vrouw.
Dat zou niet eens aan de orde zijn, want iedereen weet dat mannen vreemdgaande klootzakken zijn die sex buiten de deur zoeken en vrouwen aandacht tekort komen en daarom maar een 'maatje' zoeken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:22 schreef -moppie- het volgende:
Als het nou andersom was, hij zou doodgaan en mevrouw had iemand gevonden waarbij ze haar ei kwijt kon (letterlijk en figuurlijk dan he) wat dan?
Vrouwen gooien het dan altijd op het feit dat ze met iemand kunnen praten, hij zocht Roos ook op om te kunnen praten. Hij wilde verder met Roos dus het ging hem niet alleen om het rondneuken.
Dat lijkt me ook met vreemdgaan zonder kanker het geval.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:02 schreef Ladylike het volgende:
[..]
er samen uitkomen hoeft nieteens. Het is een fatsoenskwestie
hij geniet samen met zijn nieuwe vrouw van de welverdiende opbrengsten.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:23 schreef Salvad0R het volgende:
Die Kluun is gewoon een macabere klojo dat ie geld maakt over de rug van zijn dooie vrouw.
Dan zou het moeten gaan over haar, en niet over hem.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, dat is inderdaad zeer goed te merken. Jammer, want de discussie begon op zich goed. Daarna worden er randzaken bijgehaald die de aandacht van de daadwerkelijke discussie afhalen.
[..]
En als zij, theoretisch gezien, voordat ze stierf, had gezegd dat hij dat moest doen? Wat dan?
Als jij op sterven na dood bent, ga je niet meer halsoverkop weg bij je man en bij de vader van je kind. Het is praktisch onmogelijk om je dan nog zoiets op de hals te halen. Ze had gewoon geen keuze. En dat vind ik misselijk makend! Iemand die zo ziek is zo respectloos te behandelen. Dat is mijn punt. En zo loos is het niet om je daar mee bezig te houden. 't Is namelijk nogal een overtrokken hype in NL, waar ik het niet mee eens ben, om die reden.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:04 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ze vond het niet erg genoeg om hem te verlaten schijnbaar. Verder is er samen uitkomen op vele niveau's bereikbaar. Punt is dat je eigen angsten hier op los laten een nogal loze bezigheid is.
[..]
En hier wordt Disorder's opmerking bevestigd.
Denk dat het dan lang niet zo`n goed boek was gewordenquote:Op donderdag 7 januari 2010 14:26 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dan zou het moeten gaan over haar, en niet over hem.
Nou ja, als ik kanker heb, en ik kom erachter dat mijn partner een ander neukt terwijl ik lig te creperen, is dat het he.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook met vreemdgaan zonder kanker het geval.
Ik snap niet waarom wel geaccepteerd wordt dat mensen zich huichelachtig gedragen als je kerngezond en afgetraind bent en er opeens een punt van gemaakt wordt als er iemand ziek is.
Maar goed, ik ben een ouderwetsch mensen vol levenslange liefde..
Toen ze achter die affaire met Roos kwam was het toch niet lang meer hoor.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:28 schreef -moppie- het volgende:
Wie heeft er nou echt het boek gelezen?!
Ze was niet op sterven na dood.
Nog één keer in het Nederlands, daarna stap ik over op West-Swahiliaans dialect.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:28 schreef -moppie- het volgende:
Wie heeft er nou echt het boek gelezen?!
Ze was niet op sterven na dood.
Nou dikke props naar hem. De wereld wordt er echt stukken beter op nu.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Denk dat het dan lang niet zo`n goed boek was geworden![]()
Serieus: zit iemand te wachten op een boek met 15 hoofdstukken over iemand die doodgaat aan kanker?
Laten we wel wezen, ongeacht wat je vind van Kluun als persoon, zijn boek geeft ons wel inzicht in het(egoistische) karakter van een echte klootzak, recht voor zijn raap en waarheidsgetrouw.
Hoe kom je daarbij? Volgens wikipedia is het een 'autobiografie'.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nog één keer in het Nederlands, daarna stap ik over op West-Swahiliaans dialect.
Het boek is grotendeels verzonnen. Je weet dus NIETS met zekerheid over de gezondheid van die vrouw, tijdens die periode.
Waarom?quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:32 schreef controlaltdelete het volgende:
dat mensen menen te weten hoe het precies in elkaar steek nav van een gelezen boek en een film die ze gezien hebben, het is best verbazend te noemen. Ik vind Kluun gewoon een klootzakje of ie nou vreemd ging of niet, ik vind hem een eikel.
Je kent 'm?quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:32 schreef controlaltdelete het volgende:
dat mensen menen te weten hoe het precies in elkaar steek nav van een gelezen boek en een film die ze gezien hebben, het is best verbazend te noemen. Ik vind Kluun gewoon een klootzakje of ie nou vreemd ging of niet, ik vind hem een eikel.
2 punten, beide een herhaling.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:26 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Als jij op sterven na dood bent, ga je niet meer halsoverkop weg bij je man en bij de vader van je kind. Het is praktisch onmogelijk om je dan nog zoiets op de hals te halen. Ze had gewoon geen keuze. En dat vind ik misselijk makend! Iemand die zo ziek is zo respectloos te behandelen. Dat is mijn punt. En zo loos is het niet om je daar mee bezig te houden. 't Is namelijk nogal een overtrokken hype in NL, waar ik het niet mee eens ben, om die reden.
Is dat het doel van een boek dan, de wereld verbeteren? Ik heb mij uitermate vermaakt met de 2 boeken, zonder gewetensbezwaar gelezen. Denk dat het ook zo bedoeld was voor Kluun, maar dat is persoonlijke speculatie en derhalve offtopic.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:31 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Nou dikke props naar hem. De wereld wordt er echt stukken beter op nu.
Dude, wie zegt dat ieder z'n info alleen maar haalt uit het boek en de film? Heb jij die man nog nooit op tv zien spreken of een interview met hem gelezen?? Wake-up then!quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nog één keer in het Nederlands, daarna stap ik over op West-Swahiliaans dialect.
Het boek is grotendeels verzonnen. Je weet dus NIETS met zekerheid over de gezondheid van die vrouw, tijdens die periode.
Ach, dat is altijd zo bij mensen die het zelf niet zo goed doen, dan steekt de rancune drie keer zo snel de kop opquote:Op donderdag 7 januari 2010 14:33 schreef kingmob het volgende:
[..]
2 punten, beide een herhaling.
1. Hij was al eerder vreemd gegaan, daar doelde ik ook op. Daarnaast heeft ze het gedrag destijds expliciet geaccepteerd.
2. Je verhaal zit vol aannames over wat ze dachten en wilden. Je vult je eigen reactie in op een leeg vel. Terwijl zij met z'n tweeën al lang bij elkaar waren en lief en leed hebben gedeeld. Ik vind het ook een kutactie, maar de zaken liggen wel echt heeel veel genuanceerder dan ze in dit topic worden voorgesteld. Die boosheid is wat zo zinloos is, samen met de onbegrijpelijke rancune dat hij er nu goed geld mee verdient.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:33 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Dude, wie zegt dat ieder z'n info alleen maar haalt uit het boek en de film? Heb jij die man nog nooit op tv zien spreken of een interview met hem gelezen?? Wake-up then!
Heb jij dat boek gelezen?quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Is dat het doel van een boek dan, de wereld verbeteren? Ik heb mij uitermate vermaakt met de 2 boeken, zonder gewetensbezwaar gelezen. Denk dat het ook zo bedoeld was voor Kluun, maar dat is persoonlijke speculatie en derhalve offtopic.
Een autobiografie waarbij de hoofdpersoon Stijn heeft, maar in het echt stiekem Raymond?quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Volgens wikipedia is het een 'autobiografie'.
Ik heb geen hetze tegen mannen. Ik snap ook niet hoe je erbij komt dat ik ooit die conclusie getrokken heb, of mannen in dit opzicht gegeneraliseerd heb.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]Sorry, maar hier ga ik niet eens op in. Het is overduidelijk dat je een of andere hetze voert tegen mannen.
Want dan spreekt hij al-tijd de waarheid en vooral niet in belang van (vooral) het boek en ook een beetje de film? Ik heb daar geen bewijs voor, en jij?quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:33 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Dude, wie zegt dat ieder z'n info alleen maar haalt uit het boek en de film? Heb jij die man nog nooit op tv zien spreken of een interview met hem gelezen?? Wake-up then!
Lijkt me ook, het is volgens mij bedoelt als een beschrijving hoe een man zoals hij op dat punt beland. Dat is ook hetgeen wat mij interesseert iig.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Is dat het doel van een boek dan, de wereld verbeteren? Ik heb mij uitermate vermaakt met de 2 boeken, zonder gewetensbezwaar gelezen. Denk dat het ook zo bedoeld was voor Kluun, maar dat is persoonlijke speculatie en derhalve offtopic.
Vooruit, ze had al eerder in hun relatie weg kunnen gaan. En toch denk ik, dat als je je verplaatst in haar (dat zullen dan wel aannames zijn, maar ik vind het ook een kwestie van gezond verstand), dat je ten eerste niet zo snel bij de vader van je kind weggaat, als je weet dat je ongeneeslijk ziek bent.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:33 schreef kingmob het volgende:
[..]
2 punten, beide een herhaling.
1. Hij was al eerder vreemd gegaan, daar doelde ik ook op. Daarnaast heeft ze het gedrag destijds expliciet geaccepteerd.
2. Je verhaal zit vol aannames over wat ze dachten en wilden. Je vult je eigen reactie in op een leeg vel. Terwijl zij met z'n tweeën al lang bij elkaar waren en lief en leed hebben gedeeld. Ik vind het ook een kutactie, maar de zaken liggen wel echt heeel veel genuanceerder dan ze in dit topic worden voorgesteld. Die boosheid is wat zo zinloos is, samen met de onbegrijpelijke rancune dat hij er nu goed geld mee verdient.
Waarom zou hij lulkoek spreken? Het grootste gedeelte van het boek zijn gewoon dagboekaantekeningen. Uiteraard enigszins veranderd/aangepast, maar grotendeels op pure feiten gebaseerd. De film daarentegen wijkt wel meer af van het werkelijke verhaal en Judith was op sommige punten iets anders, zoals Kluun zelf zei bij Edwin Evers. Maar overall blijft de kern van het verhaal gewoon onveranderd. En die stuit mij nou juist tegen de borst.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Want dan spreekt hij al-tijd de waarheid en vooral niet in belang van (vooral) het boek en ook een beetje de film? Ik heb daar geen bewijs voor, en jij?
Ja. Of:quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:59 schreef I.R.Baboon het volgende:
Weet je wanneer ie écht verwerpelijk zou zijn: als ie toen dacht 'laat ik maar vreemdgaan, da's beter voor m'n boek later'.
Ja, want vreemdgaan moet je per definitie stiekem doen, en vooral niet in een boek willen beschrijven, stel je voor.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:00 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ja. Of:
"laat ik maar een boek schrijven over hoe ik vreemdging toen mijn vrouw stervende was aan kanker"
Ja, ik snáp het niet echt. Kijk, als schrijver kan je je altijd verdedigen achter het 'ja maar het is fictie' argument, maar dat doet ie niet eens. Dus óf hij vindt niet dat ie iets fout heeft gedaan, óf hij vindt dat dat best mag omdat ie het ook zo zwaar had, óf hij denkt 'i'm a bad boy and the girls will love it' óf hij denkt 'ik ga lekker binnen lopen en de rest interesseert me geen fuck'.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:00 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ja. Of:
"laat ik maar een boek schrijven over hoe ik vreemdging toen mijn vrouw stervende was aan kanker"
QFT!quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:35 schreef Tamashii het volgende:
Niet eens met Yvonne. Je argumentatie lijkt op die van mijn conservatieve opa! Kluun heeft in zijn boek meerdere keren aangegeven dat hij geen monogaam persoon is. Hij heeft een huwelijk met een leuke vrouw en hij kon heel vaak zijn handen en pik thuishouden. Maar op een gegeven moment werd zij ziek, echt ziek, ziek zoals niemand ooit ziek wilt zijn. En hij wilde voor haar zorgen, maar wanneer je zo ziek bent dan word je niet blijer. zij dus ook niet. Het is van kwaad tot erger gegaan. Leuke dagjes waren er niet meer, mooie momenten ook niet meer. Zij was ziek, hij verzorgde haar, maar ondertussen was zijn leven ook geruineerd. Ze hadden een dochtertje waar hij ook voor moest zorgen. Ik zeg niet dat het goed is dat hij is vreemd gegaan, maar ik begrijp zijn redenen. Ik denk dat iedereen op een bepaald moment er hetzelfde over zou denken als hij. Kluun heeft zijn vrouw altijd met respect behandeld, nooit mishandeld, en haar verzorgt. Maar hij kon zelf ook niet meer aan dan dat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |