Denk dat het dan lang niet zo`n goed boek was gewordenquote:Op donderdag 7 januari 2010 14:26 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dan zou het moeten gaan over haar, en niet over hem.
Nou ja, als ik kanker heb, en ik kom erachter dat mijn partner een ander neukt terwijl ik lig te creperen, is dat het he.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook met vreemdgaan zonder kanker het geval.
Ik snap niet waarom wel geaccepteerd wordt dat mensen zich huichelachtig gedragen als je kerngezond en afgetraind bent en er opeens een punt van gemaakt wordt als er iemand ziek is.
Maar goed, ik ben een ouderwetsch mensen vol levenslange liefde..
Toen ze achter die affaire met Roos kwam was het toch niet lang meer hoor.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:28 schreef -moppie- het volgende:
Wie heeft er nou echt het boek gelezen?!
Ze was niet op sterven na dood.
Nog één keer in het Nederlands, daarna stap ik over op West-Swahiliaans dialect.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:28 schreef -moppie- het volgende:
Wie heeft er nou echt het boek gelezen?!
Ze was niet op sterven na dood.
Nou dikke props naar hem. De wereld wordt er echt stukken beter op nu.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Denk dat het dan lang niet zo`n goed boek was geworden![]()
Serieus: zit iemand te wachten op een boek met 15 hoofdstukken over iemand die doodgaat aan kanker?
Laten we wel wezen, ongeacht wat je vind van Kluun als persoon, zijn boek geeft ons wel inzicht in het(egoistische) karakter van een echte klootzak, recht voor zijn raap en waarheidsgetrouw.
Hoe kom je daarbij? Volgens wikipedia is het een 'autobiografie'.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nog één keer in het Nederlands, daarna stap ik over op West-Swahiliaans dialect.
Het boek is grotendeels verzonnen. Je weet dus NIETS met zekerheid over de gezondheid van die vrouw, tijdens die periode.
Waarom?quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:32 schreef controlaltdelete het volgende:
dat mensen menen te weten hoe het precies in elkaar steek nav van een gelezen boek en een film die ze gezien hebben, het is best verbazend te noemen. Ik vind Kluun gewoon een klootzakje of ie nou vreemd ging of niet, ik vind hem een eikel.
Je kent 'm?quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:32 schreef controlaltdelete het volgende:
dat mensen menen te weten hoe het precies in elkaar steek nav van een gelezen boek en een film die ze gezien hebben, het is best verbazend te noemen. Ik vind Kluun gewoon een klootzakje of ie nou vreemd ging of niet, ik vind hem een eikel.
2 punten, beide een herhaling.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:26 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Als jij op sterven na dood bent, ga je niet meer halsoverkop weg bij je man en bij de vader van je kind. Het is praktisch onmogelijk om je dan nog zoiets op de hals te halen. Ze had gewoon geen keuze. En dat vind ik misselijk makend! Iemand die zo ziek is zo respectloos te behandelen. Dat is mijn punt. En zo loos is het niet om je daar mee bezig te houden. 't Is namelijk nogal een overtrokken hype in NL, waar ik het niet mee eens ben, om die reden.
Is dat het doel van een boek dan, de wereld verbeteren? Ik heb mij uitermate vermaakt met de 2 boeken, zonder gewetensbezwaar gelezen. Denk dat het ook zo bedoeld was voor Kluun, maar dat is persoonlijke speculatie en derhalve offtopic.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:31 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Nou dikke props naar hem. De wereld wordt er echt stukken beter op nu.
Dude, wie zegt dat ieder z'n info alleen maar haalt uit het boek en de film? Heb jij die man nog nooit op tv zien spreken of een interview met hem gelezen?? Wake-up then!quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nog één keer in het Nederlands, daarna stap ik over op West-Swahiliaans dialect.
Het boek is grotendeels verzonnen. Je weet dus NIETS met zekerheid over de gezondheid van die vrouw, tijdens die periode.
Ach, dat is altijd zo bij mensen die het zelf niet zo goed doen, dan steekt de rancune drie keer zo snel de kop opquote:Op donderdag 7 januari 2010 14:33 schreef kingmob het volgende:
[..]
2 punten, beide een herhaling.
1. Hij was al eerder vreemd gegaan, daar doelde ik ook op. Daarnaast heeft ze het gedrag destijds expliciet geaccepteerd.
2. Je verhaal zit vol aannames over wat ze dachten en wilden. Je vult je eigen reactie in op een leeg vel. Terwijl zij met z'n tweeën al lang bij elkaar waren en lief en leed hebben gedeeld. Ik vind het ook een kutactie, maar de zaken liggen wel echt heeel veel genuanceerder dan ze in dit topic worden voorgesteld. Die boosheid is wat zo zinloos is, samen met de onbegrijpelijke rancune dat hij er nu goed geld mee verdient.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:33 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Dude, wie zegt dat ieder z'n info alleen maar haalt uit het boek en de film? Heb jij die man nog nooit op tv zien spreken of een interview met hem gelezen?? Wake-up then!
Heb jij dat boek gelezen?quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Is dat het doel van een boek dan, de wereld verbeteren? Ik heb mij uitermate vermaakt met de 2 boeken, zonder gewetensbezwaar gelezen. Denk dat het ook zo bedoeld was voor Kluun, maar dat is persoonlijke speculatie en derhalve offtopic.
Een autobiografie waarbij de hoofdpersoon Stijn heeft, maar in het echt stiekem Raymond?quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Volgens wikipedia is het een 'autobiografie'.
Ik heb geen hetze tegen mannen. Ik snap ook niet hoe je erbij komt dat ik ooit die conclusie getrokken heb, of mannen in dit opzicht gegeneraliseerd heb.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]Sorry, maar hier ga ik niet eens op in. Het is overduidelijk dat je een of andere hetze voert tegen mannen.
Want dan spreekt hij al-tijd de waarheid en vooral niet in belang van (vooral) het boek en ook een beetje de film? Ik heb daar geen bewijs voor, en jij?quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:33 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Dude, wie zegt dat ieder z'n info alleen maar haalt uit het boek en de film? Heb jij die man nog nooit op tv zien spreken of een interview met hem gelezen?? Wake-up then!
Lijkt me ook, het is volgens mij bedoelt als een beschrijving hoe een man zoals hij op dat punt beland. Dat is ook hetgeen wat mij interesseert iig.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Is dat het doel van een boek dan, de wereld verbeteren? Ik heb mij uitermate vermaakt met de 2 boeken, zonder gewetensbezwaar gelezen. Denk dat het ook zo bedoeld was voor Kluun, maar dat is persoonlijke speculatie en derhalve offtopic.
Vooruit, ze had al eerder in hun relatie weg kunnen gaan. En toch denk ik, dat als je je verplaatst in haar (dat zullen dan wel aannames zijn, maar ik vind het ook een kwestie van gezond verstand), dat je ten eerste niet zo snel bij de vader van je kind weggaat, als je weet dat je ongeneeslijk ziek bent.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:33 schreef kingmob het volgende:
[..]
2 punten, beide een herhaling.
1. Hij was al eerder vreemd gegaan, daar doelde ik ook op. Daarnaast heeft ze het gedrag destijds expliciet geaccepteerd.
2. Je verhaal zit vol aannames over wat ze dachten en wilden. Je vult je eigen reactie in op een leeg vel. Terwijl zij met z'n tweeën al lang bij elkaar waren en lief en leed hebben gedeeld. Ik vind het ook een kutactie, maar de zaken liggen wel echt heeel veel genuanceerder dan ze in dit topic worden voorgesteld. Die boosheid is wat zo zinloos is, samen met de onbegrijpelijke rancune dat hij er nu goed geld mee verdient.
Waarom zou hij lulkoek spreken? Het grootste gedeelte van het boek zijn gewoon dagboekaantekeningen. Uiteraard enigszins veranderd/aangepast, maar grotendeels op pure feiten gebaseerd. De film daarentegen wijkt wel meer af van het werkelijke verhaal en Judith was op sommige punten iets anders, zoals Kluun zelf zei bij Edwin Evers. Maar overall blijft de kern van het verhaal gewoon onveranderd. En die stuit mij nou juist tegen de borst.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Want dan spreekt hij al-tijd de waarheid en vooral niet in belang van (vooral) het boek en ook een beetje de film? Ik heb daar geen bewijs voor, en jij?
Ja. Of:quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:59 schreef I.R.Baboon het volgende:
Weet je wanneer ie écht verwerpelijk zou zijn: als ie toen dacht 'laat ik maar vreemdgaan, da's beter voor m'n boek later'.
Ja, want vreemdgaan moet je per definitie stiekem doen, en vooral niet in een boek willen beschrijven, stel je voor.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:00 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ja. Of:
"laat ik maar een boek schrijven over hoe ik vreemdging toen mijn vrouw stervende was aan kanker"
Ja, ik snáp het niet echt. Kijk, als schrijver kan je je altijd verdedigen achter het 'ja maar het is fictie' argument, maar dat doet ie niet eens. Dus óf hij vindt niet dat ie iets fout heeft gedaan, óf hij vindt dat dat best mag omdat ie het ook zo zwaar had, óf hij denkt 'i'm a bad boy and the girls will love it' óf hij denkt 'ik ga lekker binnen lopen en de rest interesseert me geen fuck'.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:00 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ja. Of:
"laat ik maar een boek schrijven over hoe ik vreemdging toen mijn vrouw stervende was aan kanker"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |