abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76521270
Vrouwen willen toch een hufter?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_76521275
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:40 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Nee dat kunnen al deze Fokkers zich niet voorstellen.
Die vriendin waar ik het net over had ook, heeft haar vriend moeten beloven dat hij snel verder zou gaan met zijn leven. Heeft zelfs namen genoemd waarvan ze dacht dat ze goed bij hem zouden passen.
Ze wilde dat hij verder zou gaan en gelukkig zou worden. Wij kunnen ons daar niks bij voorstellen en al helemaal niet over oordelen.

Als je jong bent, en je verliest je partner, zal niemand er vreemd van opkijken als je niet snel erna weer iemand tegenkomt. Je hoeft dan niet de rest van je leven alleen als kluizenaar door het leven te gaan.'

Maar neem aan dat de vriend van je vriendin niet terwijl zij weg lag te teren op bed meteen al die namen die zij noemde alvast uit is gaan proberen. Zie je het verschil nu echt niet?
pi_76521317
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:52 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ik zeg dat nergens, heb alleen van heel dichtbij kankerpatienten meegemaakt dus ja ik heb een beetje een idee hoe het moet zijn. Een beetje een idee zeg ik, ik zeg dus nergens dat ik het echt weet.
Maar je weet wel precies wat die man allemaal fout doet en heeft gedaan? Het getuigt van zoveel generalisering dat ik het bijna met een hoofdletter schrijf.
Dit, dus.
pi_76521336
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:04 schreef Adelante het volgende:
Ik snap ook niet zo goed waarom deze man ineens overal inde spotlights moet staan? Laat ze de mannen eren die hun vrouw trouw bijstaan tot het einde en hun eigen behoeften even opzij kunnen zetten.

(Ja, dat ie niet kan schrijven stond al vast!)
eens met deze mening.
Ik ga het niet kijken of lezen. Ik weet nu al dat ik dan helemaal pissed wordt...
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_76521337
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 11:36 schreef webhostvraag het volgende:
Dus omdat je vrouws leven kapot gaat, moet jouw leven ook maar kut zijn?
dus als je vrouws leven kapot gaat is het ok om je pik dan maar elders te duwen?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 7 januari 2010 @ 13:55:05 #206
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_76521338
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:49 schreef DarkElf het volgende:
maar goed, de groeten hoor ik ben er weer klaar mee.

snap niet dat de mensen die zeggen dat Kluun afgerekend wordt op iets niet snappen dat dat nu eenmaal is wat er gebeurt als je een boek schrijft wat zo controversieel is. Dan heb je nu eenmaal het effect ermee dat mensen sterke meningen hebben.
Het komt een beetje op mij over als homoseksualiteit afkeuren omdat je het zelf vies vindt. Wat jij er van vindt hoort er helemaal niet toe te doen, als die 2 er samen maar uitkomen. Vanaf hier zo'n sterke mening er over hebben vind ik voorbarig en eigenlijk simpelweg stupide.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_76521364
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:54 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Maar je weet wel precies wat die man allemaal fout doet en heeft gedaan? Het getuigt van zoveel generalisering dat ik het bijna met een hoofdletter schrijf.
Had ie dat boek niet moeten schrijven, en zeggen dat het echt zo is zoals het gegaan is.
pi_76521370
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:54 schreef Buitendam het volgende:

[..]

ik geef gewoon mijn mening aan de hand van wat Kluun zelf vertelt heeft. Net als iedereen hier, net als jij doet. En dan ben ik degene die fout zit? Hilarisch
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 7 januari 2010 @ 13:56:20 #209
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_76521385
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hij ging al vreemd voor ze kanker kreeg. Het zou ook raar zijn als zij de diagnose krijgt en hij dan zegt "lieve schat, ik vind dit zo vervelend voor je, de komende maanden ga ik niet vreemd". En dat zij dan zegt "O kluniepunie, dat is zóóó romantisch, zal ik je pijpen nu het nog kan?"

Conclusie: als je vreemd gaat moet je het ook goed doen.

(en ik denk dat Kluun en ik op bijna alle vlakken tegenpolen zijn, dus daarmee wil ik niet zeggen dat hij opeens sympathiek is. Maar wel consequent)
Raar? Heel terecht en normaal juist! Hoe kun je in GODSnaam je vrouw alleen thuislaten, terwijl ze kotsend van de chemo, ziek van pijn door haar hele lichaam, je heil bij een ander gaan zoeken, omdat JIJ zo zielig bent dat je vrouw zich zo voelt??! Dan klop je niet hoor!

Dat hij daarvoor al vreemd ging, doet er niet toe en praat het zeker niet goed dat hij daar gewoon mee door is gegaan. Hij had het moeten kappen en 24/7 bij zijn vrouw moeten zijn en een arm om haar heen moeten slaan terwijl ze kotsend in bed lag. Klaar. En niet anders!

En geheel begrijpelijk dat het ook allemaal heel moeilijk en zwaar voor hem geweest is, om iemand te verliezen waarvan je houdt (al valt dat laatste te betwijfelen). Maar ga dan gewoon met je vrienden naar de kroeg. Zuip en snuif je te pletter, van mijn part. Doe wat je niet laten kunt als uitlaatklep. Maar je gaat niet je vrouw met nog meer ellende opzadelen door vreemd te gaan. Ik bedoel, ze stond al met 1 been in het graf, maar als je al gewoon een ander hebt, is je vrouw er voor jou al helemaal niet meer, ofzo.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_76521395
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:50 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Waarom doe jij zo raar alsof jij hem en zijn situatie kent? Alleen als je het zelf hebt meegemaakt kun je zo praten, neem ik aan?
Sinds wanneer moet je eerst zelf de situatie meemaken met alles, voor je er een mening over mag hebben
pi_76521396
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:55 schreef simmu het volgende:

[..]

dus als je vrouws leven kapot gaat is het ok om je pik dan maar elders te duwen?
Wie zegt dat en waar staat dat?
Dit, dus.
pi_76521412
Vreemdgaan is kennelijk voor veel vrouwen hier zo'n pijnlijk taboe dat hier niet over gepraat kan en mag worden. Iemand die vreemdgaat is een slecht persoon, punt. Dat die vreemdganger een complexe innerlijke wereld heeft die ertoe leidt dat hij dit soort keuzes maakt, daar wil men al niet eens meer naar kijken.

Het gevoel van de meeste posters hier zit een eerlijke discussie in de weg.
pi_76521415
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:55 schreef kingmob het volgende:

[..]

Het komt een beetje op mij over als homoseksualiteit afkeuren omdat je het zelf vies vindt. Wat jij er van vindt hoort er helemaal niet toe te doen, als die 2 er samen maar uitkomen. Vanaf hier zo'n sterke mening er over hebben vind ik voorbarig en eigenlijk simpelweg stupide.
Ze kwamen er zelf uit?

Die vrouw (Roos) was er op z'n zachts gezegd niet blij mee toen ze erachter kwam dat ie een ander had.
Hij had er dus niet met haar over gesproken en niks overlegd.
pi_76521423
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:53 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Als je jong bent, en je verliest je partner, zal niemand er vreemd van opkijken als je niet snel erna weer iemand tegenkomt. Je hoeft dan niet de rest van je leven alleen als kluizenaar door het leven te gaan.'

Maar neem aan dat de vriend van je vriendin niet terwijl zij weg lag te teren op bed meteen al die namen die zij noemde alvast uit is gaan proberen. Zie je het verschil nu echt niet?
Hij is niks met haar begonnen omdat hij wist dat zijn vrouw dood zou gaan. Dat mens was er vantevoren al!
  donderdag 7 januari 2010 @ 13:57:23 #215
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76521429
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:48 schreef kingmob het volgende:

[..]

Zonder het boek gelezen te hebben of de film gezien te hebben weet ik al dat ik deze samenvatting niet serieus hoef te nemen.
Wederom ook weer een interessante passage. Schijnbaar vind je dat hij moet verantwoorden naar z'n vrouw dat hij plezier heeft
Hoe kom je in hemelsnaam zo rancuneus naar je man toe?
Nuff said.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_76521433
quote:

[..]

Op het moment dat Kluun de publiciteit zocht heeft hij een situatie gecreerd waarin mensen, al dan niet terecht, hun mening gaan geven. Net als wij allemaal hier ook doen. Dat is gewoon een logisch gevolg.

En natuurlijk gaat het erom of zijn vrouw er ok mee was, maar aan haar kunnen we het niet vragen dus vullen mensen iets in uit hun eigen emoties. Das een heel normaal proces hoor, zeker als het om iets gevoeligs gaat.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76521440
quote:

[..]

tsja. och. degene die belazerd werd ging dood. dan valt er weinig samen uit te komen he. en als je dan zelf als schrijver er een boek over gaat schrijven moet je niet zeiken. was er niet ook zo'n idioot van een schrijver wiens vrouw "verdween" en verdacht was. en er toen jaren later een boek over schreef met, jawel! briljant! de plek erin waar hij der begraven had? en toen verontwaardigd was omdat de idioot aangehouden werd?
pi_76521446
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:56 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Raar? Heel terecht en normaal juist! Hoe kun je in GODSnaam je vrouw alleen thuislaten, terwijl ze kotsend van de chemo, ziek van pijn door haar hele lichaam, je heil bij een ander gaan zoeken, omdat JIJ zo zielig bent dat je vrouw zich zo voelt??! Dan klop je niet hoor!

Dat hij daarvoor al vreemd ging, doet er niet toe en praat het zeker niet goed dat hij daar gewoon mee door is gegaan. Hij had het moeten kappen en 24/7 bij zijn vrouw moeten zijn en een arm om haar heen moeten slaan terwijl ze kotsend in bed lag. Klaar. En niet anders!

En geheel begrijpelijk dat het ook allemaal heel moeilijk en zwaar voor hem geweest is, om iemand te verliezen waarvan je houdt (al valt dat laatste te betwijfelen). Maar ga dan gewoon met je vrienden naar de kroeg. Zuip en snuif je te pletter, van mijn part. Doe wat je niet laten kunt als uitlaatklep. Maar je gaat niet je vrouw met nog meer ellende opzadelen door vreemd te gaan. Ik bedoel, ze stond al met 1 been in het graf, maar als je al gewoon een ander hebt, is je vrouw er voor jou al helemaal niet meer, ofzo.

heb dan iig nog het fatsoen om die periode af te wachten en begin pas met rondneuken nadat de begrafenis is geweest
Lid van de MamaSquad
pi_76521448
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:57 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ze kwamen er zelf uit?

Die vrouw (Roos) was er op z'n zachts gezegd niet blij mee toen ze erachter kwam dat ie een ander had.
Hij had er dus niet met haar over gesproken en niks overlegd.
Roos is degene met wie hij vreemdging en die wist alles van zijn thuissituatie af.
pi_76521455
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:55 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Had ie dat boek niet moeten schrijven, en zeggen dat het echt zo is zoals het gegaan is.
Het is een half fictief boek, wil je dat echt als bron opgeven?
Dit, dus.
pi_76521464
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:28 schreef -moppie- het volgende:

[..]

De man is nooit even van huis zeker.
In haar werk heeft ze vast en zeker voldoende mensenkennis...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  donderdag 7 januari 2010 @ 13:58:34 #222
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_76521471
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:57 schreef Disorder het volgende:
Vreemdgaan is kennelijk voor veel vrouwen hier zo'n pijnlijk taboe dat hier niet over gepraat kan en mag worden. Iemand die vreemdgaat is een slecht persoon, punt. Dat die vreemdganger een complexe innerlijke wereld heeft die ertoe leidt dat hij dit soort keuzes maakt, daar wil men al niet eens meer naar kijken.

Het taboe-gehalte is idd erg hoog. De hevigheid van de reacties is totaal niet in verhouding met de 'misdaad'. Het komt voor mij als een verrassing eerlijk gezegd
pi_76521478
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:57 schreef Disorder het volgende:

volgens mij reageren de meesten ook voornamelijk op het gekokketeer van Kluun ermee, dat is mijn gevoel iig.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76521479
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:57 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Hij is niks met haar begonnen omdat hij wist dat zijn vrouw dood zou gaan. Dat mens was er vantevoren al!
Hij kwam haar toch tegen tijdens het carnaval vieren in Breda of zoiets? Toen was ze al ziek hoor.
  donderdag 7 januari 2010 @ 13:59:19 #225
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_76521496
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:57 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Nuff said.
Hoe is dat in hemelsnaam van belang?
  donderdag 7 januari 2010 @ 13:59:32 #226
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_76521506
quote:

[..]

Dit is echt appels met peren vergelijken. Die vrouw vond het toch afschuwelijk dat haar man telkens wegging om een ander te neuken, als zij hem nodig had? Dat lijkt niet echt op 'er samen uitkomen'.
pi_76521534
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:59 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Dit is echt appels met peren vergelijken. Die vrouw vond het toch afschuwelijk dat haar man telkens wegging om een ander te neuken, als zij hem nodig had? Dat lijkt niet echt op 'er samen uitkomen'.
Precies.

Maar de mannen vinden dat hun plezier toch voor gaat ofzo?
pi_76521574
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:58 schreef DarkElf het volgende:

[..]

volgens mij reageren de meesten ook voornamelijk op het gekokketeer van Kluun ermee, dat is mijn gevoel iig.
Op wat voor manier zie jij Kluun ermee kokketeren? Ik heb het boek niet gelezen, alleen de film gezien. En vond het in de film niet overkomen alsof hij er trots op was. Eerder zag ik een man worstelen met zijn emoties. Hij praatte het nergens goed.
pi_76521585
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:55 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ik geef gewoon mijn mening aan de hand van wat Kluun zelf vertelt heeft. Net als iedereen hier, net als jij doet. En dan ben ik degene die fout zit? Hilarisch
Ik heb ook mijn mening over het feit dat ie vreemdging terwijl zij dood lag te gaan. Maar ik ken hem niet, ken de situatie niet en als één van mijn verantwoordingen "Ja, ik heb ook wel mensen met kanker meegemaakt' zou zijn, dan mag ik aannemen dat iemand vraagt of ik wel helemaal lekker ben.
Dit, dus.
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:02:18 #230
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76521591
Degenen die vinden dat het allemaal wel goed te praten valt, zouden allemaal in de schoenen moeten staan van een terminale kankerpatiënt, waarvan de partner - waar ze zielsveel van houden en zeker in DEZE tijd de steun vandaan halen - hen in de steek laat om te zuipen, snuiven, feesten en vreemdgaan.

Enig inlevingsvermogen in de situatie is hen gewoon totaal vreemd.
... and I feel fine.
pi_76521600
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:01 schreef Disorder het volgende:

[..]

Op wat voor manier zie jij Kluun ermee kokketeren? Ik heb het boek niet gelezen, alleen de film gezien. En vond het in de film niet overkomen alsof hij er trots op was. Eerder zag ik een man worstelen met zijn emoties. Hij praatte het nergens goed.
als in continue de publiciteit zoeken.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76521606
quote:

[..]

er samen uitkomen hoeft nieteens. Het is een fatsoenskwestie
Lid van de MamaSquad
pi_76521616
quote:

[..]

Iedereen worstelt met z'n emoties als er een sterfgeval in de familie is, vantevoren een lang ziektebed enz. Praat dat zonder goedkeuring van je zieke partner andere vrouwen neuken goed?
pi_76521641
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:02 schreef Lotusss het volgende:
Degenen die vinden dat het allemaal wel goed te praten valt, zouden allemaal in de schoenen moeten staan van een terminale kankerpatiënt, waarvan de partner - waar ze zielsveel van houden en zeker in DEZE tijd de steun vandaan halen - hen in de steek laat om te zuipen, snuiven, feesten en vreemdgaan.

sorry hoor maar kan jij daar over mee praten? heb je zelf een partner gehad die dood is gegaan aan kanker? Nee dan weet je ook niets!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76521661
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:00 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Precies.

Het gaat over kanker, doodgaan, vreemdgaan en landelijke publiciteit. En dan reply jij met "De mannen..." Anders ga je even rustig nadenken voor je iets typt?
Dit, dus.
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:04:12 #236
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76521663
quote:

[..]

Nogmaals: het feit dat hij het boek op die manier geschreven heeft en er grof geld mee verdient, DAT is precies hetzelfde als goedpraten wat-ie gedaan heeft. Als je je er echt schuldig over voelt, dan doe je dat gewoon niet en dan stort je op z'n minst al het verdiende geld naar de KWF, en niet slechts een klein deel.
... and I feel fine.
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:04:13 #237
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_76521666
quote:

[..]

Ze vond het niet erg genoeg om hem te verlaten schijnbaar. Verder is er samen uitkomen op vele niveau's bereikbaar. Punt is dat je eigen angsten hier op los laten een nogal loze bezigheid is.
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:00 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Precies.

En hier wordt Disorder's opmerking bevestigd.
pi_76521710
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:04 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het gaat over kanker, doodgaan, vreemdgaan en landelijke publiciteit. En dan reply jij met "De mannen..." Anders ga je even rustig nadenken voor je iets typt?
Volgens mij hebben we het toch echt over wat we vinden van een vrouw die op sterven ligt en haar man die er op los feest.
En opvallend genoeg zijn het vooral de mannen die hier wel begrip voor hebben: 'Hij heeft het ook moeilijk'
pi_76521724
quote:

Ik denk dat niemand hier het gedrag van 'Kluun' goed heeft gepraat. Sommige mensen hier durven echter wel door een taboe heen te prikken en te kijken naar waarom sommige mensen vreemdgaan en hun heil bij een ander denken te moeten zoeken. Niemand praat dat goed, voor zover ik dat kan zien. Maar sommige mensen durven er wel naar te kijken.
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:06:02 #240
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_76521727
quote:

Er valt niets goed te praten. Het enige wat van belang is, is hoe ZIJ er met z'n tweeen mee om zijn gegaan. Dat negeren is juist het gebrek aan inlevingsvermogen. Ipv dat jij voelt wat zij voelen, voel je simpelweg wat jij voelt...
  Moderator donderdag 7 januari 2010 @ 14:06:18 #241
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_76521739
quote:

[..]

Als hij het tussen hun tweeën had willen houden dan had hij geen boek moeten schrijven en film uit laten brengen
En dat mensen er zo'n sterk gevoel bij hebben is toch juist de reden dat de film en het boek zo'n "succes" zijn?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_76521756
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:05 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik denk dat niemand hier het gedrag van 'Kluun' goed heeft gepraat. Sommige mensen hier durven echter wel door een taboe heen te prikken en te kijken naar waarom sommige mensen vreemdgaan en hun heil bij een ander denken te moeten zoeken. Niemand praat dat goed, voor zover ik dat kan zien. Maar sommige mensen durven er wel naar te kijken.
We hebben het over vreemdgaan als je partner stervende is, niet 'gewoon' vreemdgaan.
pi_76521808
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:06 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

We hebben het over vreemdgaan als je partner stervende is, niet 'gewoon' vreemdgaan.
idd is dat waar het hier over gaat. Vreemdgaan an sich is weer een ander verhaal.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76521811
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:06 schreef kingmob het volgende:

[..]

Er valt niets goed te praten. Het enige wat van belang is, is hoe ZIJ er met z'n tweeen mee om zijn gegaan. Dat negeren is juist het gebrek aan inlevingsvermogen. Ipv dat jij voelt wat zij voelen, voel je simpelweg wat jij voelt...
Nogmaals, als je er een boek over schrijft, komt de discussie vanzelf los.
pi_76521816
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hij ging al vreemd voor ze kanker kreeg. Het zou ook raar zijn als zij de diagnose krijgt en hij dan zegt "lieve schat, ik vind dit zo vervelend voor je, de komende maanden ga ik niet vreemd". En dat zij dan zegt "O kluniepunie, dat is zóóó romantisch, zal ik je pijpen nu het nog kan?"
Dit is het natuurlijk. Als je vreemdgaan in een relatie accecpteert, en dat deed zij (in het boek heeft ze maar één echte voorwaarde en dat is dat zij er niet mee geconfronteerd wil worden), dan is dat dus ook haar keuze geweest. Het lijkt me dan niet fair om haar alleen als slachtoffer te zien en Kluun alleen als klootzak.

Er zijn zo ongelooflijk veel relaties waarbij één of beide partners (al dan niet structureel) vreemdgaat. Zolang mensen in zo'n relatie blijven, kunnen ze er kennelijk mee leven. Dat moet iedereen voor zichzelf weten. Dit was dus de relatie waar ze allebei voor hadden gekozen. Zij ging overigens (zo meen ik me te herinneren van het boek) ook een keer vreemd.

En als je dan ziek bent, zit je dat uit met de partner die je daarvoor zelf hebt uitgekozen. Met al z'n onhebbelijkheden en andere ellende.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_76521851
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:05 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we het toch echt over wat we vinden van een vrouw die op sterven ligt en haar man die er op los feest.
En opvallend genoeg zijn het vooral de mannen die hier wel begrip voor hebben: 'Hij heeft het ook moeilijk'
Volgens mij gaat het hier toch echt over dat er kritiek wordt gegeven op iemand die niemand hier persoonlijk kent. En ik verdedig hem niet, jij veroordeelt iemand die je niet kent. Alleen van het boek, de film en wat interviews.
Dit, dus.
pi_76521866
Vreemdgaan een taboe? Jezus komop zeg, de situatie maakt het toch wel even anders als je vrouw thuis terminaal ziek is en het er niet mee eens is dat hij dat doet. En dan tóch niet het respect voor haar kan opbrengen om het te laten.
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:09:50 #248
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_76521880
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:08 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nogmaals, als je er een boek over schrijft, komt de discussie vanzelf los.
Dat de discussie er is maakt hem logisch nog zinvol.
pi_76521942
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het hier toch echt over dat er kritiek wordt gegeven op iemand die niemand hier persoonlijk kent. En ik verdedig hem niet, jij veroordeelt iemand die je niet kent. Alleen van het boek, de film en wat interviews.
Misschien wilde hij dat wel, voelde hij zich schuldig over al het gebeurde en vond hij dat iedereen er een mening over mag hebben. Dit heeft hij gedaan dmv het schrijven van een boek, heel Nederland weet ervan en oordeelt er natuurlijk over. Had hij dat niet gedaan en het tussen hun tweeen gehouden, was er niks aan de hand.

Maar goed, Kluun lacht uiteindelijk het laatst, als hij naar z'n bankrekening kijkt.
pi_76521964
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:04 schreef kingmob het volgende:

[..]

Ze vond het niet erg genoeg om hem te verlaten schijnbaar. Verder is er samen uitkomen op vele niveau's bereikbaar. Punt is dat je eigen angsten hier op los laten een nogal loze bezigheid is.
[..]
ik denk dat als je dood ligt te gaan, je het idee "hem dan maar verlaten" maar laat gaan wegens: kost teveel energie, ben toch zo dood.
pi_76521974
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:09 schreef kingmob het volgende:

[..]

Dat de discussie er is maakt hem logisch nogch zinvol.
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:13:31 #252
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_76522026
of het nou gerechtvaardigt is dat ie vreemd ging of niet maakt me niet uit. Ik vind hem bij voorbaat een nare man met een glibberige uitstraling, echt zo'n mannetje uit de reclamewereld. Ik vind het walgelijk dat hij binnen is door zijn boekjes waarin hij voornamelijk de hoofdrol speelt en dan nog die verfilming erachteraan waar half labiel en gay nl snikkend voor naar de bios rent. Meneer Kluun lacht zich suf want hij is binnen voor het leven dankzij de kanker.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_76522038
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:09 schreef Moja het volgende:
Vreemdgaan een taboe? Jezus komop zeg, de situatie maakt het toch wel even anders als je vrouw thuis terminaal ziek is en het er niet mee eens is dat hij dat doet. En dan tóch niet het respect voor haar kan opbrengen om het te laten.
Je geeft in principe met deze post toch zelf al aan dat het een taboe is? Ongeacht de omstandigheden. Er dient niet naar de vreemdganger gekeken te worden, maar alleen naar het slachtoffer.
pi_76522111
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:13 schreef Disorder het volgende:

[..]

Je geeft in principe met deze post toch zelf al aan dat het een taboe is? Ongeacht de omstandigheden. Er dient niet naar de vreemdganger gekeken te worden, maar alleen naar het slachtoffer.
Wat een onzin.

Door een boek te schrijven, heeft Kluun de hele SITUATIE goed beschreven.
pi_76522130
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:11 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Misschien wilde hij dat wel, voelde hij zich schuldig over al het gebeurde en vond hij dat iedereen er een mening over mag hebben. Dit heeft hij gedaan dmv het schrijven van een boek, heel Nederland weet ervan en oordeelt er natuurlijk over. Had hij dat niet gedaan en het tussen hun tweeen gehouden, was er niks aan de hand.

Maar goed, Kluun lacht uiteindelijk het laatst, als hij naar z'n bankrekening kijkt.
Jij bent écht briljant. Jij wéét gewoon echt serieus zelfs wat die gozer misschien vindt en denkt.
Dit, dus.
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:16:59 #256
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76522143
Kluun is de nazi van de Nederlandse literatuur. Een ongenode, ongewenste gast met een raar accent en een perverse geest.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:17:29 #257
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_76522165
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:12 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]
Het ultieme failliet in deze discussie is wat mij betreft wel bereikt nu. Rancune, angst, generalisaties, projectie, ga zo maar door.
Maar dit is gewoon pietluttig...
pi_76522182
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:16 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Jij bent écht briljant. Jij wéét gewoon echt serieus zelfs wat die gozer misschien vindt en denkt.
ja dat zegt ze idd ook.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76522209
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:56 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Uhm het hele boek????

Het feit dat hij het boek uit heeft gebracht en er geld en bekendheid van geniet, is toch al reden genoeg dat hij geen greintje schuldgevoel heeft?!
Sorry, maar hier ga ik niet eens op in. Het is overduidelijk dat je een of andere hetze voert tegen mannen.
pi_76522240
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:17 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ja dat zegt ze idd ook.
"Had hij dat niet gedaan en het tussen hun tweeen gehouden, was er niks aan de hand."

Wat snap je er niet aan?
Dit, dus.
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:19:22 #261
189978 controlaltdelete
pi_76522241
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:16 schreef Ringo het volgende:
Kluun is de nazi van de Nederlandse literatuur. Een ongenode, ongewenste gast met een raar accent en een perverse geest.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_76522250
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:17 schreef kingmob het volgende:

[..]

Het ultieme failliet in deze discussie is wat mij betreft wel bereikt nu. Rancune, angst, generalisaties, projectie, ga zo maar door.

Sorry dat ik deze gevoelens bij je losmaak en dat je vertrekt nadat ik een foutje van je verbeter.
pi_76522282
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:17 schreef kingmob het volgende:

[..]

Maar dit is gewoon pietluttig...
Nogal ja. Jammer.
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:20:30 #264
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_76522283
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:02 schreef Ladylike het volgende:

[..]

Ja is ook absoluut zo. Maar volgens mij zijn er (verbazingwekkend genoeg!) toch nog aardig wat mensen die er anders over denken. Schiet mij maar lek .

En dat mensen deze mening dan gaan verhalen op het feit dat wij 'emotievolle' vrouwen zwaarder tillen aan vreemdgaan, slaat natuurlijk op.
pi_76522300
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Sorry, maar hier ga ik niet eens op in. Het is overduidelijk dat je een of andere hetze voert tegen mannen.
Nogmaals. De persoonlijke projecties van veel posters hier zorgt ervoor dat een redelijke discussie niet bepaald mogelijk is.
pi_76522326
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:20 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Ja is ook absoluut zo. Maar volgens mij zijn er (verbazingwekkend genoeg!) toch nog aardig wat mensen die er anders over denken. Schiet mij maar lek .

En dat mensen deze mening dan gaan verhalen op het feit dat wij 'emotievolle' vrouwen zwaarder tillen aan vreemdgaan, slaat natuurlijk op.
Wacht maar, als een vrouw in R&P een topic opent dat ze vreemdgaat terwijl haar man terminaal op bed ligt. Dan wordt de hoerrrrr neergesabeld door 50 man!
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:22:29 #267
189978 controlaltdelete
pi_76522337
het maakt wat los hier lees ik. Jullie zijn vast allemaal naar de film geweest zo te lezen.
Leuk voer want het is stil op werk.
pi_76522343
Als het nou andersom was, hij zou doodgaan en mevrouw had iemand gevonden waarbij ze haar ei kwijt kon (letterlijk en figuurlijk dan he ) wat dan?
Vrouwen gooien het dan altijd op het feit dat ze met iemand kunnen praten, hij zocht Roos ook op om te kunnen praten. Hij wilde verder met Roos dus het ging hem niet alleen om het rondneuken.
pi_76522373
Die Kluun is gewoon een macabere klojo dat ie geld maakt over de rug van zijn dooie vrouw.
pi_76522399
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:21 schreef Disorder het volgende:

[..]

Nogmaals. De persoonlijke projecties van veel posters hier zorgt ervoor dat een redelijke discussie niet bepaald mogelijk is.
Nee, dat is inderdaad zeer goed te merken. Jammer, want de discussie begon op zich goed. Daarna worden er randzaken bijgehaald die de aandacht van de daadwerkelijke discussie afhalen.
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:23 schreef Salvad0R het volgende:
Die Kluun is gewoon een macabere klojo dat ie geld maakt over de rug van zijn dooie vrouw.
En als zij, theoretisch gezien, voordat ze stierf, had gezegd dat hij dat moest doen? Wat dan?
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:22 schreef -moppie- het volgende:
Als het nou andersom was, hij zou doodgaan en mevrouw had iemand gevonden waarbij ze haar ei kwijt kon (letterlijk en figuurlijk dan he ) wat dan?
Vrouwen gooien het dan altijd op het feit dat ze met iemand kunnen praten, hij zocht Roos ook op om te kunnen praten. Hij wilde verder met Roos dus het ging hem niet alleen om het rondneuken.
Dat zou niet eens aan de orde zijn, want iedereen weet dat mannen vreemdgaande klootzakken zijn die sex buiten de deur zoeken en vrouwen aandacht tekort komen en daarom maar een 'maatje' zoeken.

Ja sorry, als iedereen hier gaat generaliseren, doe ik het lekker ook

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2010 14:26:30 ]
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:24:54 #271
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_76522412
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:02 schreef Ladylike het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook met vreemdgaan zonder kanker het geval.

Ik snap niet waarom wel geaccepteerd wordt dat mensen zich huichelachtig gedragen als je kerngezond en afgetraind bent en er opeens een punt van gemaakt wordt als er iemand ziek is.

Maar goed, ik ben een ouderwetsch mens vol levenslange liefde. .

[ Bericht 0% gewijzigd door I.R.Baboon op 07-01-2010 14:30:09 ]
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:25:55 #272
189978 controlaltdelete
pi_76522435
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:23 schreef Salvad0R het volgende:
hij geniet samen met zijn nieuwe vrouw van de welverdiende opbrengsten.
pi_76522443
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, dat is inderdaad zeer goed te merken. Jammer, want de discussie begon op zich goed. Daarna worden er randzaken bijgehaald die de aandacht van de daadwerkelijke discussie afhalen.
[..]

En als zij, theoretisch gezien, voordat ze stierf, had gezegd dat hij dat moest doen? Wat dan?
Dan zou het moeten gaan over haar, en niet over hem.
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:26:37 #274
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_76522461
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:04 schreef kingmob het volgende:

[..]

[..]

En hier wordt Disorder's opmerking bevestigd.
Als jij op sterven na dood bent, ga je niet meer halsoverkop weg bij je man en bij de vader van je kind. Het is praktisch onmogelijk om je dan nog zoiets op de hals te halen. Ze had gewoon geen keuze. En dat vind ik misselijk makend! Iemand die zo ziek is zo respectloos te behandelen. Dat is mijn punt. En zo loos is het niet om je daar mee bezig te houden. 't Is namelijk nogal een overtrokken hype in NL, waar ik het niet mee eens ben, om die reden.
pi_76522514
Wie heeft er nou echt het boek gelezen?!
Ze was niet op sterven na dood.
pi_76522526
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:26 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Dan zou het moeten gaan over haar, en niet over hem.
Denk dat het dan lang niet zo`n goed boek was geworden
Serieus: zit iemand te wachten op een boek met 15 hoofdstukken over iemand die doodgaat aan kanker?
Laten we wel wezen, ongeacht wat je vind van Kluun als persoon, zijn boek geeft ons wel inzicht in het(egoistische) karakter van een echte klootzak, recht voor zijn raap en waarheidsgetrouw.
pi_76522538
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:24 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook met vreemdgaan zonder kanker het geval.

Ik snap niet waarom wel geaccepteerd wordt dat mensen zich huichelachtig gedragen als je kerngezond en afgetraind bent en er opeens een punt van gemaakt wordt als er iemand ziek is.

Maar goed, ik ben een ouderwetsch mensen vol levenslange liefde. .
Nou ja, als ik kanker heb, en ik kom erachter dat mijn partner een ander neukt terwijl ik lig te creperen, is dat het he.
Die boodschap krijg je op het eind nog even mee je graf in, er is geen weg meer terug, was je gezond had je nog de keuze de relatie te beeindigen en verder te gaan met je eigen leven. Maar laat je partner je vlak voor het einde nog even lekker stikken, zijn je kansen op een rustig en zacht einde, of in ieder geval dat je je leven tevreden kan afsluiten, verkleind.
pi_76522581
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:28 schreef -moppie- het volgende:
Toen ze achter die affaire met Roos kwam was het toch niet lang meer hoor.
pi_76522590
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:28 schreef -moppie- het volgende:
Nog één keer in het Nederlands, daarna stap ik over op West-Swahiliaans dialect.

Het boek is grotendeels verzonnen. Je weet dus NIETS met zekerheid over de gezondheid van die vrouw, tijdens die periode.
Dit, dus.
pi_76522631
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Denk dat het dan lang niet zo`n goed boek was geworden
Serieus: zit iemand te wachten op een boek met 15 hoofdstukken over iemand die doodgaat aan kanker?
Laten we wel wezen, ongeacht wat je vind van Kluun als persoon, zijn boek geeft ons wel inzicht in het(egoistische) karakter van een echte klootzak, recht voor zijn raap en waarheidsgetrouw.
Nou dikke props naar hem. De wereld wordt er echt stukken beter op nu.
pi_76522638
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:30 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nog één keer in het Nederlands, daarna stap ik over op West-Swahiliaans dialect.

Het boek is grotendeels verzonnen. Je weet dus NIETS met zekerheid over de gezondheid van die vrouw, tijdens die periode.
Hoe kom je daarbij? Volgens wikipedia is het een 'autobiografie'.
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:32:10 #282
189978 controlaltdelete
pi_76522657
dat mensen menen te weten hoe het precies in elkaar steek nav van een gelezen boek en een film die ze gezien hebben, het is best verbazend te noemen. Ik vind Kluun gewoon een klootzakje of ie nou vreemd ging of niet, ik vind hem een eikel.
pi_76522677
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:32 schreef controlaltdelete het volgende:
dat mensen menen te weten hoe het precies in elkaar steek nav van een gelezen boek en een film die ze gezien hebben, het is best verbazend te noemen. Ik vind Kluun gewoon een klootzakje of ie nou vreemd ging of niet, ik vind hem een eikel.
Waarom?
pi_76522678
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:32 schreef controlaltdelete het volgende:
Je kent 'm?
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:33:06 #285
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_76522688
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:26 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Als jij op sterven na dood bent, ga je niet meer halsoverkop weg bij je man en bij de vader van je kind. Het is praktisch onmogelijk om je dan nog zoiets op de hals te halen. Ze had gewoon geen keuze. En dat vind ik misselijk makend! Iemand die zo ziek is zo respectloos te behandelen. Dat is mijn punt. En zo loos is het niet om je daar mee bezig te houden. 't Is namelijk nogal een overtrokken hype in NL, waar ik het niet mee eens ben, om die reden.
2 punten, beide een herhaling.
1. Hij was al eerder vreemd gegaan, daar doelde ik ook op. Daarnaast heeft ze het gedrag destijds expliciet geaccepteerd.
2. Je verhaal zit vol aannames over wat ze dachten en wilden. Je vult je eigen reactie in op een leeg vel. Terwijl zij met z'n tweeën al lang bij elkaar waren en lief en leed hebben gedeeld. Ik vind het ook een kutactie, maar de zaken liggen wel echt heeel veel genuanceerder dan ze in dit topic worden voorgesteld. Die boosheid is wat zo zinloos is, samen met de onbegrijpelijke rancune dat hij er nu goed geld mee verdient.
pi_76522695
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:31 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Nou dikke props naar hem. De wereld wordt er echt stukken beter op nu.
Is dat het doel van een boek dan, de wereld verbeteren? Ik heb mij uitermate vermaakt met de 2 boeken, zonder gewetensbezwaar gelezen. Denk dat het ook zo bedoeld was voor Kluun, maar dat is persoonlijke speculatie en derhalve offtopic.
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:33:52 #287
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_76522712
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:30 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dude, wie zegt dat ieder z'n info alleen maar haalt uit het boek en de film? Heb jij die man nog nooit op tv zien spreken of een interview met hem gelezen?? Wake-up then!
pi_76522728
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:33 schreef kingmob het volgende:

[..]

1. Hij was al eerder vreemd gegaan, daar doelde ik ook op. Daarnaast heeft ze het gedrag destijds expliciet geaccepteerd.
2. Je verhaal zit vol aannames over wat ze dachten en wilden. Je vult je eigen reactie in op een leeg vel. Terwijl zij met z'n tweeën al lang bij elkaar waren en lief en leed hebben gedeeld. Ik vind het ook een kutactie, maar de zaken liggen wel echt heeel veel genuanceerder dan ze in dit topic worden voorgesteld. Die boosheid is wat zo zinloos is, samen met de onbegrijpelijke rancune dat hij er nu goed geld mee verdient.
Ach, dat is altijd zo bij mensen die het zelf niet zo goed doen, dan steekt de rancune drie keer zo snel de kop op
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:33 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Dude, wie zegt dat ieder z'n info alleen maar haalt uit het boek en de film? Heb jij die man nog nooit op tv zien spreken of een interview met hem gelezen?? Wake-up then!

Discussieren is niet echt jouw sterkste punt he? Hij reageert op mensen die bepaalde dingen roepen die in het boek/film vermeld staan. Vandaar dat zijn post ook inhoudelijk was.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2010 14:36:05 ]
pi_76522740
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Is dat het doel van een boek dan, de wereld verbeteren? Ik heb mij uitermate vermaakt met de 2 boeken, zonder gewetensbezwaar gelezen. Denk dat het ook zo bedoeld was voor Kluun, maar dat is persoonlijke speculatie en derhalve offtopic.
Heb jij dat boek gelezen?

Is toch vooral een hype onder homo's en vrouwen?
pi_76522744
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:31 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? Volgens wikipedia is het een 'autobiografie'.
Een autobiografie waarbij de hoofdpersoon Stijn heeft, maar in het echt stiekem Raymond?
Waterdicht, dat Wikipedia. Geniale bron.
Dit, dus.
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:35:22 #291
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76522756
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik heb geen hetze tegen mannen. Ik snap ook niet hoe je erbij komt dat ik ooit die conclusie getrokken heb, of mannen in dit opzicht gegeneraliseerd heb.

Ik heb altijd de discussie gehouden over deze situatie en nergens neergezet "de man".
Er zijn namelijk zat mensen - mannen én vrouwen - die zowel betere als slechtere normen en waarden hebben (ja dat is subjectief) en niemand is 100% te vergelijken met een ander, evenals dat gebeurtenissen niet 100% met elkaar te vergelijken zijn.

Maar dat wil niet zeggen dat er niet heel veel overeenkomsten zijn tussen bepaalde mensen en/of gebeurtenissen, waardoor er dus wél iets zinnigs over te zeggen valt.

Echter, dat is een geheel andere discussie.

[ Bericht 26% gewijzigd door Lotusss op 07-01-2010 14:40:51 ]
... and I feel fine.
pi_76522786
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:33 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Want dan spreekt hij al-tijd de waarheid en vooral niet in belang van (vooral) het boek en ook een beetje de film? Ik heb daar geen bewijs voor, en jij?
Dit, dus.
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:36:40 #293
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_76522800
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lijkt me ook, het is volgens mij bedoelt als een beschrijving hoe een man zoals hij op dat punt beland. Dat is ook hetgeen wat mij interesseert iig.
pi_76522837
Ik zal de laatste zijn om het gedrag van die Kluun goed te praten, maar in alle eerlijkheid, wat kan je nog verwachten van een partner die reeds voor je ziekzijn al vreemdging? Er zaten al barsten in hun relatie en die zullen echt niet verdwijnen met het doormaken van een slopend ziekteproces. Die barsten zullen alleen maar groter worden, zeker onder zulke omstandigheden. Kortom, dat het een waardeloze vent was zal haar vast wel bekend zijn geweest, ze leefde er immers mee samen. Het is uiteindelijk haar eigen keus geweest om met hem verder te gaan, ook tijdens haar ziekte. Mensen veranderen niet zomaar; eens een klootzak...
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:48:30 #295
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_76523209
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:33 schreef kingmob het volgende:

[..]

Vooruit, ze had al eerder in hun relatie weg kunnen gaan. En toch denk ik, dat als je je verplaatst in haar (dat zullen dan wel aannames zijn, maar ik vind het ook een kwestie van gezond verstand), dat je ten eerste niet zo snel bij de vader van je kind weggaat, als je weet dat je ongeneeslijk ziek bent.
En daarnaast blijf ik vinden dat hij die affaire dan maar even aan de kant had moeten zetten, om er wel voor de volle 100% voor iemand te zijn. Maar waarschijnlijk ben je dat wel met me eens .
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:55:13 #296
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_76523488
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:36 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Want dan spreekt hij al-tijd de waarheid en vooral niet in belang van (vooral) het boek en ook een beetje de film? Ik heb daar geen bewijs voor, en jij?
Waarom zou hij lulkoek spreken? Het grootste gedeelte van het boek zijn gewoon dagboekaantekeningen. Uiteraard enigszins veranderd/aangepast, maar grotendeels op pure feiten gebaseerd. De film daarentegen wijkt wel meer af van het werkelijke verhaal en Judith was op sommige punten iets anders, zoals Kluun zelf zei bij Edwin Evers. Maar overall blijft de kern van het verhaal gewoon onveranderd. En die stuit mij nou juist tegen de borst.
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:59:27 #297
11923 I.R.Baboon
pi_76523669
Weet je wanneer ie écht verwerpelijk zou zijn: als ie toen dacht 'laat ik maar vreemdgaan, da's beter voor m'n boek later'.
  donderdag 7 januari 2010 @ 15:00:37 #298
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76523709
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:59 schreef I.R.Baboon het volgende:
Weet je wanneer ie écht verwerpelijk zou zijn: als ie toen dacht 'laat ik maar vreemdgaan, da's beter voor m'n boek later'.
Ja. Of:

"laat ik maar een boek schrijven over hoe ik vreemdging toen mijn vrouw stervende was aan kanker"
... and I feel fine.
pi_76523778
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 15:00 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Ja. Of:

"laat ik maar een boek schrijven over hoe ik vreemdging toen mijn vrouw stervende was aan kanker"
Ja, want vreemdgaan moet je per definitie stiekem doen, en vooral niet in een boek willen beschrijven, stel je voor.
  donderdag 7 januari 2010 @ 15:03:52 #300
11923 I.R.Baboon
pi_76523813
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 15:00 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Ja. Of:

Ja, ik snáp het niet echt. Kijk, als schrijver kan je je altijd verdedigen achter het 'ja maar het is fictie' argument, maar dat doet ie niet eens. Dus óf hij vindt niet dat ie iets fout heeft gedaan, óf hij vindt dat dat best mag omdat ie het ook zo zwaar had, óf hij denkt 'i'm a bad boy and the girls will love it' óf hij denkt 'ik ga lekker binnen lopen en de rest interesseert me geen fuck'.

Heb me nog nooit zo lang met Kluun bezig gehouden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')