Nou toen ze ziek was en uiteindelijk niet meer mee kon doen, ging hij ook nog wel op stap hoor.. zonder haar.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:42 schreef DarkElf het volgende:
[..]
dass toch wat anders dan feestend en rondnneukend de ziektetijd doorkomen of zie je dat niet?
Ja, het heeft allemaal een beetje een hoogquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:42 schreef Moja het volgende:
[..]
Vind je? Dat lijkt mij juist een verstandige beslissing.
[..]
Hij had overigens toch maar 1 vriendin in haar ziekteperiode? Dus van rondneuken was geen sprake.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:42 schreef DarkElf het volgende:
[..]
dass toch wat anders dan feestend en rondnneukend de ziektetijd doorkomen of zie je dat niet?
lees je helemaal mijn posts niet?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:44 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Nou toen ze ziek was en uiteindelijk niet meer mee kon doen, ging hij ook nog wel op stap hoor.. zonder haar.
Zou jij willen dat jouw lijdensweg ook een lijdensweg voor je partner wordt? Natuurlijk zit je er niet op te wachten dat hij/zij er niet is maar je moet ook niet zo egoistisch zijn om hem zijn leven te ontnemen.
Dus?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:46 schreef DarkElf het volgende:
[..]
lees je helemaal mijn posts niet?
ik heb daar al wat over gezegd.
Zonder het boek gelezen te hebben of de film gezien te hebben weet ik al dat ik deze samenvatting niet serieus hoef te nemen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:41 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Hij had haar gevraagd een boek te schrijven over hen ja. Niet over dat hij als een halve held uit het boek komt en zij alleen geportretteerd wordt als een frigide, éénborstige, chagrijnige, terminale trut. En dat alleen maar in de laatste 2 hoofdstukken, na de lofzang over hoe zielig Kluun wel niet is en hoe het te verantwoorden is dat hij feest, snuift en neukt bij het leven. Zónder zijn vrouw.
Jij ook niet.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:26 schreef yvonne het volgende:
Zo, ik heb me wel weer genoeg druk gemaakt vandaag.
Conclusie: als je je partner tijdens ernstige ziekte even verder de grond inboort ben je een huftre
En Kluun kan niet schrijven.
Nee dat is me duidelijk dat je die zin niet begrijpt, begrijpend lezen is niet je sterkste kant, no offence.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:42 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Heel die zin begrijp ik niet hoor. Lang voordat ze het kreeg wist ze het al, ze is er jaren mee blijven lopen, en toen ze kanker kreeg kon ze het alleen nog maar accepteren?
Volgens mij kun je altijd zelf bepalen wanneer je een keuze maakt, ook al heb je kanker.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:26 schreef yvonne het volgende:
Zo, ik heb me wel weer genoeg druk gemaakt vandaag.
Conclusie: als je je partner tijdens ernstige ziekte even verder de grond inboort ben je een huftre
En Kluun kan niet schrijven.
Ga jij mij vertellen dat je op het moment dat je kanker hebt niet meer tegen je vent kan zeggen dat ie op moet tyfen?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee dat is me duidelijk dat je die zin niet begrijpt, begrijpend lezen is niet je sterkste kant, no offence.
Waarom doe jij zo raar alsof jij hem en zijn situatie kent? Alleen als je het zelf hebt meegemaakt kun je zo praten, neem ik aan?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:48 schreef DarkElf het volgende:
eniewee, ben benieuwd hoe de mensen die hem ' verdedigen' ' snappen' zich voelen als ze doodziek worden van chemo' s, enorme pijnen lijden en aftakelen ... zwaaien ze dan hun partner ook lief uit: dag schat, veel plezier ik hoor je wel weer een keer!(en nee dat houdt niet in dat je er 24/7 MOET zijn voor iemand..)
Ik ben blij dat de wereld zo eenvoudig in elkaar zit.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Er is maar 1 goed handelen en als je daar niet aan voldoet moet je aan de schandpaal. Om dit op te lossen moet je gewoon even doen alsof jouw vrouw nu crepeert aan kanker, want dan kom je wel tot inkeer, hoor ik in dit topic.
ik zeg dat nergens, heb alleen van heel dichtbij kankerpatienten meegemaakt dus ja ik heb een beetje een idee hoe het moet zijn. Een beetje een idee zeg ik, ik zeg dus nergens dat ik het echt weet.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Waarom doe jij zo raar alsof jij hem en zijn situatie kent? Alleen als je het zelf hebt meegemaakt kun je zo praten, neem ik aan?
quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:40 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Nee dat kunnen al deze Fokkers zich niet voorstellen.
Die vriendin waar ik het net over had ook, heeft haar vriend moeten beloven dat hij snel verder zou gaan met zijn leven. Heeft zelfs namen genoemd waarvan ze dacht dat ze goed bij hem zouden passen.
Ze wilde dat hij verder zou gaan en gelukkig zou worden. Wij kunnen ons daar niks bij voorstellen en al helemaal niet over oordelen.
Maar je weet wel precies wat die man allemaal fout doet en heeft gedaan? Het getuigt van zoveel generalisering dat ik het bijna met een hoofdletter schrijf.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:52 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik zeg dat nergens, heb alleen van heel dichtbij kankerpatienten meegemaakt dus ja ik heb een beetje een idee hoe het moet zijn. Een beetje een idee zeg ik, ik zeg dus nergens dat ik het echt weet.
eens met deze mening.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:04 schreef Adelante het volgende:
Ik snap ook niet zo goed waarom deze man ineens overal inde spotlights moet staan?Laat ze de mannen eren die hun vrouw trouw bijstaan tot het einde en hun eigen behoeften even opzij kunnen zetten.
(Ja, dat ie niet kan schrijven stond al vast!)
dus als je vrouws leven kapot gaat is het ok om je pik dan maar elders te duwen?quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:36 schreef webhostvraag het volgende:
Dus omdat je vrouws leven kapot gaat, moet jouw leven ook maar kut zijn?
Het komt een beetje op mij over als homoseksualiteit afkeuren omdat je het zelf vies vindt. Wat jij er van vindt hoort er helemaal niet toe te doen, als die 2 er samen maar uitkomen. Vanaf hier zo'n sterke mening er over hebben vind ik voorbarig en eigenlijk simpelweg stupide.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:49 schreef DarkElf het volgende:
maar goed, de groeten hoorik ben er weer klaar mee.
snap niet dat de mensen die zeggen dat Kluun afgerekend wordt op iets niet snappen dat dat nu eenmaal is wat er gebeurt als je een boek schrijft wat zo controversieel is. Dan heb je nu eenmaal het effect ermee dat mensen sterke meningen hebben.
Had ie dat boek niet moeten schrijven, en zeggen dat het echt zo is zoals het gegaan is.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar je weet wel precies wat die man allemaal fout doet en heeft gedaan? Het getuigt van zoveel generalisering dat ik het bijna met een hoofdletter schrijf.
ik geef gewoon mijn mening aan de hand van wat Kluun zelf vertelt heeft. Net als iedereen hier, net als jij doet. En dan ben ik degene die fout zit? Hilarischquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar je weet wel precies wat die man allemaal fout doet en heeft gedaan? Het getuigt van zoveel generalisering dat ik het bijna met een hoofdletter schrijf.
Raar? Heel terecht en normaal juist! Hoe kun je in GODSnaam je vrouw alleen thuislaten, terwijl ze kotsend van de chemo, ziek van pijn door haar hele lichaam, je heil bij een ander gaan zoeken, omdat JIJ zo zielig bent dat je vrouw zich zo voelt??! Dan klop je niet hoor!quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hij ging al vreemd voor ze kanker kreeg. Het zou ook raar zijn als zij de diagnose krijgt en hij dan zegt "lieve schat, ik vind dit zo vervelend voor je, de komende maanden ga ik niet vreemd". En dat zij dan zegt "O kluniepunie, dat is zóóó romantisch, zal ik je pijpen nu het nog kan?"
Conclusie: als je vreemd gaat moet je het ook goed doen.
(en ik denk dat Kluun en ik op bijna alle vlakken tegenpolen zijn, dus daarmee wil ik niet zeggen dat hij opeens sympathiek is. Maar wel consequent)
Sinds wanneer moet je eerst zelf de situatie meemaken met alles, voor je er een mening over mag hebbenquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Waarom doe jij zo raar alsof jij hem en zijn situatie kent? Alleen als je het zelf hebt meegemaakt kun je zo praten, neem ik aan?
Wie zegt dat en waar staat dat?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:55 schreef simmu het volgende:
[..]
dus als je vrouws leven kapot gaat is het ok om je pik dan maar elders te duwen?
Ze kwamen er zelf uit?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:55 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het komt een beetje op mij over als homoseksualiteit afkeuren omdat je het zelf vies vindt. Wat jij er van vindt hoort er helemaal niet toe te doen, als die 2 er samen maar uitkomen. Vanaf hier zo'n sterke mening er over hebben vind ik voorbarig en eigenlijk simpelweg stupide.
Hij is niks met haar begonnen omdat hij wist dat zijn vrouw dood zou gaan. Dat mens was er vantevoren al!quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
![]()
Als je jong bent, en je verliest je partner, zal niemand er vreemd van opkijken als je niet snel erna weer iemand tegenkomt. Je hoeft dan niet de rest van je leven alleen als kluizenaar door het leven te gaan.'
Maar neem aan dat de vriend van je vriendin niet terwijl zij weg lag te teren op bed meteen al die namen die zij noemde alvast uit is gaan proberen. Zie je het verschil nu echt niet?
Nuff said.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:48 schreef kingmob het volgende:
[..]
Zonder het boek gelezen te hebben of de film gezien te hebben weet ik al dat ik deze samenvatting niet serieus hoef te nemen.
Wederom ook weer een interessante passage. Schijnbaar vind je dat hij moet verantwoorden naar z'n vrouw dat hij plezier heeft
Hoe kom je in hemelsnaam zo rancuneus naar je man toe?
Op het moment dat Kluun de publiciteit zocht heeft hij een situatie gecreerd waarin mensen, al dan niet terecht, hun mening gaan geven. Net als wij allemaal hier ook doen. Dat is gewoon een logisch gevolg.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:55 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het komt een beetje op mij over als homoseksualiteit afkeuren omdat je het zelf vies vindt. Wat jij er van vindt hoort er helemaal niet toe te doen, als die 2 er samen maar uitkomen. Vanaf hier zo'n sterke mening er over hebben vind ik voorbarig en eigenlijk simpelweg stupide.
tsja. och. degene die belazerd werd ging dood. dan valt er weinig samen uit te komen he. en als je dan zelf als schrijver er een boek over gaat schrijven moet je niet zeiken. was er niet ook zo'n idioot van een schrijver wiens vrouw "verdween" en verdacht was. en er toen jaren later een boek over schreef met, jawel! briljant! de plek erin waar hij der begraven had? en toen verontwaardigd was omdat de idioot aangehouden werd?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:55 schreef kingmob het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:56 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Raar? Heel terecht en normaal juist! Hoe kun je in GODSnaam je vrouw alleen thuislaten, terwijl ze kotsend van de chemo, ziek van pijn door haar hele lichaam, je heil bij een ander gaan zoeken, omdat JIJ zo zielig bent dat je vrouw zich zo voelt??! Dan klop je niet hoor!
Dat hij daarvoor al vreemd ging, doet er niet toe en praat het zeker niet goed dat hij daar gewoon mee door is gegaan. Hij had het moeten kappen en 24/7 bij zijn vrouw moeten zijn en een arm om haar heen moeten slaan terwijl ze kotsend in bed lag. Klaar. En niet anders!
En geheel begrijpelijk dat het ook allemaal heel moeilijk en zwaar voor hem geweest is, om iemand te verliezen waarvan je houdt (al valt dat laatste te betwijfelen). Maar ga dan gewoon met je vrienden naar de kroeg. Zuip en snuif je te pletter, van mijn part. Doe wat je niet laten kunt als uitlaatklep. Maar je gaat niet je vrouw met nog meer ellende opzadelen door vreemd te gaan. Ik bedoel, ze stond al met 1 been in het graf, maar als je al gewoon een ander hebt, is je vrouw er voor jou al helemaal niet meer, ofzo.
Roos is degene met wie hij vreemdgingquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ze kwamen er zelf uit?
Die vrouw (Roos) was er op z'n zachts gezegd niet blij mee toen ze erachter kwam dat ie een ander had.
Hij had er dus niet met haar over gesproken en niks overlegd.
Het is een half fictief boek, wil je dat echt als bron opgeven?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Had ie dat boek niet moeten schrijven, en zeggen dat het echt zo is zoals het gegaan is.
In haar werk heeft ze vast en zeker voldoende mensenkennis...quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:28 schreef -moppie- het volgende:
[..]
De man is nooit even van huis zeker.
Het taboe-gehalte is idd erg hoog. De hevigheid van de reacties is totaal niet in verhouding met de 'misdaad'. Het komt voor mij als een verrassing eerlijk gezegdquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:57 schreef Disorder het volgende:
Vreemdgaan is kennelijk voor veel vrouwen hier zo'n pijnlijk taboe dat hier niet over gepraat kan en mag worden. Iemand die vreemdgaat is een slecht persoon, punt. Dat die vreemdganger een complexe innerlijke wereld heeft die ertoe leidt dat hij dit soort keuzes maakt, daar wil men al niet eens meer naar kijken.
Het gevoel van de meeste posters hier zit een eerlijke discussie in de weg.
volgens mij reageren de meesten ook voornamelijk op het gekokketeer van Kluun ermee, dat is mijn gevoel iig.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:57 schreef Disorder het volgende:
Vreemdgaan is kennelijk voor veel vrouwen hier zo'n pijnlijk taboe dat hier niet over gepraat kan en mag worden. Iemand die vreemdgaat is een slecht persoon, punt. Dat die vreemdganger een complexe innerlijke wereld heeft die ertoe leidt dat hij dit soort keuzes maakt, daar wil men al niet eens meer naar kijken.
Het gevoel van de meeste posters hier zit een eerlijke discussie in de weg.
Hij kwam haar toch tegen tijdens het carnaval vieren in Breda of zoiets? Toen was ze al ziek hoor.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:57 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Hij is niks met haar begonnen omdat hij wist dat zijn vrouw dood zou gaan. Dat mens was er vantevoren al!
Dit is echt appels met peren vergelijken. Die vrouw vond het toch afschuwelijk dat haar man telkens wegging om een ander te neuken, als zij hem nodig had? Dat lijkt niet echt op 'er samen uitkomen'.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:55 schreef kingmob het volgende:
[..]
Precies.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:59 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Dit is echt appels met peren vergelijken. Die vrouw vond het toch afschuwelijk dat haar man telkens wegging om een ander te neuken, als zij hem nodig had? Dat lijkt niet echt op 'er samen uitkomen'.
Op wat voor manier zie jij Kluun ermee kokketeren? Ik heb het boek niet gelezen, alleen de film gezien. En vond het in de film niet overkomen alsof hij er trots op was. Eerder zag ik een man worstelen met zijn emoties. Hij praatte het nergens goed.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:58 schreef DarkElf het volgende:
[..]
volgens mij reageren de meesten ook voornamelijk op het gekokketeer van Kluun ermee, dat is mijn gevoel iig.
Ik heb ook mijn mening over het feit dat ie vreemdging terwijl zij dood lag te gaan. Maar ik ken hem niet, ken de situatie niet en als één van mijn verantwoordingen "Ja, ik heb ook wel mensen met kanker meegemaakt' zou zijn, dan mag ik aannemen dat iemand vraagt of ik wel helemaal lekker ben.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:55 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik geef gewoon mijn mening aan de hand van wat Kluun zelf vertelt heeft. Net als iedereen hier, net als jij doet. En dan ben ik degene die fout zit? Hilarisch
als in continue de publiciteit zoeken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:01 schreef Disorder het volgende:
[..]
Op wat voor manier zie jij Kluun ermee kokketeren? Ik heb het boek niet gelezen, alleen de film gezien. En vond het in de film niet overkomen alsof hij er trots op was. Eerder zag ik een man worstelen met zijn emoties. Hij praatte het nergens goed.
er samen uitkomen hoeft nieteens. Het is een fatsoenskwestiequote:Op donderdag 7 januari 2010 13:59 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Dit is echt appels met peren vergelijken. Die vrouw vond het toch afschuwelijk dat haar man telkens wegging om een ander te neuken, als zij hem nodig had? Dat lijkt niet echt op 'er samen uitkomen'.
Iedereen worstelt met z'n emoties als er een sterfgeval in de familie is, vantevoren een lang ziektebed enz. Praat dat zonder goedkeuring van je zieke partner andere vrouwen neuken goed?quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:01 schreef Disorder het volgende:
[..]
Op wat voor manier zie jij Kluun ermee kokketeren? Ik heb het boek niet gelezen, alleen de film gezien. En vond het in de film niet overkomen alsof hij er trots op was. Eerder zag ik een man worstelen met zijn emoties. Hij praatte het nergens goed.
sorry hoor maar kan jij daar over mee praten? heb je zelf een partner gehad die dood is gegaan aan kanker? Nee dan weet je ook niets!quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:02 schreef Lotusss het volgende:
Degenen die vinden dat het allemaal wel goed te praten valt, zouden allemaal in de schoenen moeten staan van een terminale kankerpatiënt, waarvan de partner - waar ze zielsveel van houden en zeker in DEZE tijd de steun vandaan halen - hen in de steek laat om te zuipen, snuiven, feesten en vreemdgaan.
Enig inlevingsvermogen in de situatie is hen gewoon totaal vreemd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
Het gaat over kanker, doodgaan, vreemdgaan en landelijke publiciteit. En dan reply jij met "De mannen..." Anders ga je even rustig nadenken voor je iets typt?quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Precies.
Maar de mannen vinden dat hun plezier toch voor gaat ofzo?
Nogmaals: het feit dat hij het boek op die manier geschreven heeft en er grof geld mee verdient, DAT is precies hetzelfde als goedpraten wat-ie gedaan heeft. Als je je er echt schuldig over voelt, dan doe je dat gewoon niet en dan stort je op z'n minst al het verdiende geld naar de KWF, en niet slechts een klein deel.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:01 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ze vond het niet erg genoeg om hem te verlaten schijnbaar. Verder is er samen uitkomen op vele niveau's bereikbaar. Punt is dat je eigen angsten hier op los laten een nogal loze bezigheid is.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:59 schreef Qebbel het volgende:
[..]
En hier wordt Disorder's opmerking bevestigd.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Precies.
Maar de mannen vinden dat hun plezier toch voor gaat ofzo?
Volgens mij hebben we het toch echt over wat we vinden van een vrouw die op sterven ligt en haar man die er op los feest.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het gaat over kanker, doodgaan, vreemdgaan en landelijke publiciteit. En dan reply jij met "De mannen..." Anders ga je even rustig nadenken voor je iets typt?
Ik denk dat niemand hier het gedrag van 'Kluun' goed heeft gepraat. Sommige mensen hier durven echter wel door een taboe heen te prikken en te kijken naar waarom sommige mensen vreemdgaan en hun heil bij een ander denken te moeten zoeken. Niemand praat dat goed, voor zover ik dat kan zien. Maar sommige mensen durven er wel naar te kijken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:02 schreef Lotusss het volgende:
Degenen die vinden dat het allemaal wel goed te praten valt, zouden allemaal in de schoenen moeten staan van een terminale kankerpatiënt, waarvan de partner - waar ze zielsveel van houden en zeker in DEZE tijd de steun vandaan halen - hen in de steek laat om te zuipen, snuiven, feesten en vreemdgaan.
Er valt niets goed te praten. Het enige wat van belang is, is hoe ZIJ er met z'n tweeen mee om zijn gegaan. Dat negeren is juist het gebrek aan inlevingsvermogen. Ipv dat jij voelt wat zij voelen, voel je simpelweg wat jij voelt...quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:02 schreef Lotusss het volgende:
Als hij het tussen hun tweeën had willen houden dan had hij geen boek moeten schrijven en film uit laten brengenquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:55 schreef kingmob het volgende:
[..]
We hebben het over vreemdgaan als je partner stervende is, niet 'gewoon' vreemdgaan.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:05 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand hier het gedrag van 'Kluun' goed heeft gepraat. Sommige mensen hier durven echter wel door een taboe heen te prikken en te kijken naar waarom sommige mensen vreemdgaan en hun heil bij een ander denken te moeten zoeken. Niemand praat dat goed, voor zover ik dat kan zien. Maar sommige mensen durven er wel naar te kijken.
idd is dat waar het hier over gaat. Vreemdgaan an sich is weer een ander verhaal.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
We hebben het over vreemdgaan als je partner stervende is, niet 'gewoon' vreemdgaan.
Nogmaals, als je er een boek over schrijft, komt de discussie vanzelf los.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:06 schreef kingmob het volgende:
[..]
Er valt niets goed te praten. Het enige wat van belang is, is hoe ZIJ er met z'n tweeen mee om zijn gegaan. Dat negeren is juist het gebrek aan inlevingsvermogen. Ipv dat jij voelt wat zij voelen, voel je simpelweg wat jij voelt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |