Dit is echt appels met peren vergelijken. Die vrouw vond het toch afschuwelijk dat haar man telkens wegging om een ander te neuken, als zij hem nodig had? Dat lijkt niet echt op 'er samen uitkomen'.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:55 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het komt een beetje op mij over als homoseksualiteit afkeuren omdat je het zelf vies vindt. Wat jij er van vindt hoort er helemaal niet toe te doen, als die 2 er samen maar uitkomen. Vanaf hier zo'n sterke mening er over hebben vind ik voorbarig en eigenlijk simpelweg stupide.
Precies.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:59 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Dit is echt appels met peren vergelijken. Die vrouw vond het toch afschuwelijk dat haar man telkens wegging om een ander te neuken, als zij hem nodig had? Dat lijkt niet echt op 'er samen uitkomen'.
Op wat voor manier zie jij Kluun ermee kokketeren? Ik heb het boek niet gelezen, alleen de film gezien. En vond het in de film niet overkomen alsof hij er trots op was. Eerder zag ik een man worstelen met zijn emoties. Hij praatte het nergens goed.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:58 schreef DarkElf het volgende:
[..]
volgens mij reageren de meesten ook voornamelijk op het gekokketeer van Kluun ermee, dat is mijn gevoel iig.
Ik heb ook mijn mening over het feit dat ie vreemdging terwijl zij dood lag te gaan. Maar ik ken hem niet, ken de situatie niet en als één van mijn verantwoordingen "Ja, ik heb ook wel mensen met kanker meegemaakt' zou zijn, dan mag ik aannemen dat iemand vraagt of ik wel helemaal lekker ben.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:55 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik geef gewoon mijn mening aan de hand van wat Kluun zelf vertelt heeft. Net als iedereen hier, net als jij doet. En dan ben ik degene die fout zit? Hilarisch
als in continue de publiciteit zoeken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:01 schreef Disorder het volgende:
[..]
Op wat voor manier zie jij Kluun ermee kokketeren? Ik heb het boek niet gelezen, alleen de film gezien. En vond het in de film niet overkomen alsof hij er trots op was. Eerder zag ik een man worstelen met zijn emoties. Hij praatte het nergens goed.
er samen uitkomen hoeft nieteens. Het is een fatsoenskwestiequote:Op donderdag 7 januari 2010 13:59 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Dit is echt appels met peren vergelijken. Die vrouw vond het toch afschuwelijk dat haar man telkens wegging om een ander te neuken, als zij hem nodig had? Dat lijkt niet echt op 'er samen uitkomen'.
Iedereen worstelt met z'n emoties als er een sterfgeval in de familie is, vantevoren een lang ziektebed enz. Praat dat zonder goedkeuring van je zieke partner andere vrouwen neuken goed?quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:01 schreef Disorder het volgende:
[..]
Op wat voor manier zie jij Kluun ermee kokketeren? Ik heb het boek niet gelezen, alleen de film gezien. En vond het in de film niet overkomen alsof hij er trots op was. Eerder zag ik een man worstelen met zijn emoties. Hij praatte het nergens goed.
sorry hoor maar kan jij daar over mee praten? heb je zelf een partner gehad die dood is gegaan aan kanker? Nee dan weet je ook niets!quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:02 schreef Lotusss het volgende:
Degenen die vinden dat het allemaal wel goed te praten valt, zouden allemaal in de schoenen moeten staan van een terminale kankerpatiënt, waarvan de partner - waar ze zielsveel van houden en zeker in DEZE tijd de steun vandaan halen - hen in de steek laat om te zuipen, snuiven, feesten en vreemdgaan.
Enig inlevingsvermogen in de situatie is hen gewoon totaal vreemd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
Het gaat over kanker, doodgaan, vreemdgaan en landelijke publiciteit. En dan reply jij met "De mannen..." Anders ga je even rustig nadenken voor je iets typt?quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Precies.
Maar de mannen vinden dat hun plezier toch voor gaat ofzo?
Nogmaals: het feit dat hij het boek op die manier geschreven heeft en er grof geld mee verdient, DAT is precies hetzelfde als goedpraten wat-ie gedaan heeft. Als je je er echt schuldig over voelt, dan doe je dat gewoon niet en dan stort je op z'n minst al het verdiende geld naar de KWF, en niet slechts een klein deel.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:01 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ze vond het niet erg genoeg om hem te verlaten schijnbaar. Verder is er samen uitkomen op vele niveau's bereikbaar. Punt is dat je eigen angsten hier op los laten een nogal loze bezigheid is.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:59 schreef Qebbel het volgende:
[..]
En hier wordt Disorder's opmerking bevestigd.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Precies.
Maar de mannen vinden dat hun plezier toch voor gaat ofzo?
Volgens mij hebben we het toch echt over wat we vinden van een vrouw die op sterven ligt en haar man die er op los feest.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het gaat over kanker, doodgaan, vreemdgaan en landelijke publiciteit. En dan reply jij met "De mannen..." Anders ga je even rustig nadenken voor je iets typt?
Ik denk dat niemand hier het gedrag van 'Kluun' goed heeft gepraat. Sommige mensen hier durven echter wel door een taboe heen te prikken en te kijken naar waarom sommige mensen vreemdgaan en hun heil bij een ander denken te moeten zoeken. Niemand praat dat goed, voor zover ik dat kan zien. Maar sommige mensen durven er wel naar te kijken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:02 schreef Lotusss het volgende:
Degenen die vinden dat het allemaal wel goed te praten valt, zouden allemaal in de schoenen moeten staan van een terminale kankerpatiënt, waarvan de partner - waar ze zielsveel van houden en zeker in DEZE tijd de steun vandaan halen - hen in de steek laat om te zuipen, snuiven, feesten en vreemdgaan.
Er valt niets goed te praten. Het enige wat van belang is, is hoe ZIJ er met z'n tweeen mee om zijn gegaan. Dat negeren is juist het gebrek aan inlevingsvermogen. Ipv dat jij voelt wat zij voelen, voel je simpelweg wat jij voelt...quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:02 schreef Lotusss het volgende:
Als hij het tussen hun tweeën had willen houden dan had hij geen boek moeten schrijven en film uit laten brengenquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:55 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het komt een beetje op mij over als homoseksualiteit afkeuren omdat je het zelf vies vindt. Wat jij er van vindt hoort er helemaal niet toe te doen, als die 2 er samen maar uitkomen. Vanaf hier zo'n sterke mening er over hebben vind ik voorbarig en eigenlijk simpelweg stupide.
We hebben het over vreemdgaan als je partner stervende is, niet 'gewoon' vreemdgaan.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:05 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand hier het gedrag van 'Kluun' goed heeft gepraat. Sommige mensen hier durven echter wel door een taboe heen te prikken en te kijken naar waarom sommige mensen vreemdgaan en hun heil bij een ander denken te moeten zoeken. Niemand praat dat goed, voor zover ik dat kan zien. Maar sommige mensen durven er wel naar te kijken.
idd is dat waar het hier over gaat. Vreemdgaan an sich is weer een ander verhaal.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
We hebben het over vreemdgaan als je partner stervende is, niet 'gewoon' vreemdgaan.
Nogmaals, als je er een boek over schrijft, komt de discussie vanzelf los.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:06 schreef kingmob het volgende:
[..]
Er valt niets goed te praten. Het enige wat van belang is, is hoe ZIJ er met z'n tweeen mee om zijn gegaan. Dat negeren is juist het gebrek aan inlevingsvermogen. Ipv dat jij voelt wat zij voelen, voel je simpelweg wat jij voelt...
Dit is het natuurlijk. Als je vreemdgaan in een relatie accecpteert, en dat deed zij (in het boek heeft ze maar één echte voorwaarde en dat is dat zij er niet mee geconfronteerd wil worden), dan is dat dus ook haar keuze geweest. Het lijkt me dan niet fair om haar alleen als slachtoffer te zien en Kluun alleen als klootzak.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hij ging al vreemd voor ze kanker kreeg. Het zou ook raar zijn als zij de diagnose krijgt en hij dan zegt "lieve schat, ik vind dit zo vervelend voor je, de komende maanden ga ik niet vreemd". En dat zij dan zegt "O kluniepunie, dat is zóóó romantisch, zal ik je pijpen nu het nog kan?"
Volgens mij gaat het hier toch echt over dat er kritiek wordt gegeven op iemand die niemand hier persoonlijk kent. En ik verdedig hem niet, jij veroordeelt iemand die je niet kent. Alleen van het boek, de film en wat interviews.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we het toch echt over wat we vinden van een vrouw die op sterven ligt en haar man die er op los feest.
En opvallend genoeg zijn het vooral de mannen die hier wel begrip voor hebben: 'Hij heeft het ook moeilijk'
Dat de discussie er is maakt hem logisch nog zinvol.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nogmaals, als je er een boek over schrijft, komt de discussie vanzelf los.
Misschien wilde hij dat wel, voelde hij zich schuldig over al het gebeurde en vond hij dat iedereen er een mening over mag hebben. Dit heeft hij gedaan dmv het schrijven van een boek, heel Nederland weet ervan en oordeelt er natuurlijk over. Had hij dat niet gedaan en het tussen hun tweeen gehouden, was er niks aan de hand.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het hier toch echt over dat er kritiek wordt gegeven op iemand die niemand hier persoonlijk kent. En ik verdedig hem niet, jij veroordeelt iemand die je niet kent. Alleen van het boek, de film en wat interviews.
ik denk dat als je dood ligt te gaan, je het idee "hem dan maar verlaten" maar laat gaan wegens: kost teveel energie, ben toch zo dood.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:04 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ze vond het niet erg genoeg om hem te verlaten schijnbaar. Verder is er samen uitkomen op vele niveau's bereikbaar. Punt is dat je eigen angsten hier op los laten een nogal loze bezigheid is.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |