quote:
HALEN - Brandweerlui die gisterochtend een brandende auto langs de E314 snelweg in het Limburgse Halen blusten, vonden er achteraf tot hun ontsteltenis twee verkoolde lichamen in. Het gaat om het jonge koppel Kevin Paulus (22) en Shana Appeltans (18). Intussen raakte bekend dat de lichamen in de uitgebrande wagen meerdere schotwonden vertonen. Het parket is op zoek naar getuigen.
Een chauffeur zag zaterdagmorgen rond kwart na twee vanop de E314 een brandende auto staan in de Rozedelstraat, een smalle landweg die enkele meters lager naast de snelweg loopt. De Opel Corsa was vanop de straat in de berm gereden, en naast een sloot geparkeerd. Pas tijdens de bluswerken stelde de brandweer van Diest vast dat er twee lichamen in de auto zaten. Een mannenlichaam zat opgesloten in de koffer van de auto, een vrouwenlichaam lag neer op de achterbank.
Politie en gerecht vermoedden al snel dat het ging om Kevin Paulus, de eigenaar van de Corsa, en zijn vriendin Shana Appeltans. Het jonge koppel was vrijdagavond nog op een nieuwjaarsfeestje geweest. Ze waren daar samen vertrokken: Paulus had aangekondigd dat hij zijn vriendin naar huis zou voeren.
Autopsie
Geen van beide kwam die nacht echter nog thuis. Hun geplande route zou hen langs de Rozedelstraat geleid hebben. De brandende auto werd op amper een kilometer afstand van het huis van Shana gevonden.
De federale politie liet meteen de auto takelen naar de Hasseltse brandweerkazerne. ‘De auto werd volledig ingepakt, om geen sporen verloren te laten gaan', vertelde de Hasseltse procureur Marc Rubens. Pas in de kazerne werden de lichamen uit de auto gehaald. De Corsa werd aan een minutieus sporenonderzoek onderworpen, maar dat zou niets hebben opgeleverd. Wetsdokters voerden gisteravond nog een autopsie uit op beide lichamen. Die bracht uitsluitsel over de identiteit van de slachtoffers.
Moordonderzoek
Het Hasseltse gerecht heeft een moordonderzoek geopend. De speurders staan voor een raadsel. Paulus en Appeltans hebben een onbesproken reputatie. Kevin Paulus werkt als arbeider bij een verpakkingsbedrijf in Halen. Hij woont bij zijn ouders in het Vlaams-Brabantse Kortenaken. De 18-jarige Shana volgt een lerarenopleiding aan de Katholieke Hogeschool Limburg in Diepenbeek. Ook zij woont nog thuis in Loksbergen, een deelgemeente van Halen.
Speurders gaan uit van een dubbele moord. Hoewel de piste nog niet wordt uitgesloten, achten ze een passioneel drama of een dubbele zelfmoord weinig waarschijnlijk door de manier waarop de lichamen in de auto lagen. Dat de man en de vrouw door hun moordenaar op die plek werden opgewacht, is ook weinig plausibel. Hield het koppel op de afgelegen plaats halt en werden ze er verrast door een voorbijganger? Was het duo op het verkeerde moment op de verkeerde plaats, en zagen ze daar iets dat ze niet mochten zien? Het onderzoek moet duidelijkheid brengen.
Het parket heeft ondertussen een opsporingsbericht verspreid. Mensen die zaterdagochtend een witte Opel Corsa hebben gezien in de buurt van Halen kunnen contact opnemen met de politie op het nummer 0800/91.119.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=P52KCQEF&postcode=3545
Vraag me af wie zoiets doet. Moet toch een louche zaak zijn als je het me vraagt. Zou me niet verbazen dat hier meer achter zit dan we denken.quote:
HALEN - Drie kogels in het hoofd voor Kevin, een nekschot voor Shana die probeerde aan haar aanvallers te ontvluchten. De twee jonge slachtoffers hadden geen kans tegenover de koelbloedige moordenaars die vrijdagnacht hun pad kruisten.
Het opsporingsbericht dat de Hasseltse federale politie zondag verstuurde, zou al enkele tips hebben opgeleverd. Naast enkele mensen die de rookpluim van de brandende auto zagen, zouden er ook enkele mensen gebeld hebben met duidelijke aanwijzingen. Over de inhoud daarvan houden politie en gerecht de lippen op elkaar. Ze willen enkel kwijt dat de tips grondig onderzocht worden.
Het is nog altijd niet duidelijk op welke plaats in Loksbergen Shana en Kevin hun moordenaar(s) tegenkwamen. Agenten hebben de laatste route van het koppel tussen het café en hun huis uitgekamd, zonder iets te vinden. Uit de autopsie heeft het gerecht wel geleerd dat de daders bijzonder professioneel te werk gingen. Eerst werd Kevin met drie kogels in het hoofd doodgeschoten. Daarna werd Shana met twee kogels gedood: één kogel in de zij, en één kogel in de nek. Dat suggereert dat Shana nog probeerde te vluchten. Of ze in de auto of ernaast zijn neergeschoten, is niet duidelijk.
'Ze moeten op slag dood geweest zijn', reageert de familie Appeltans. 'Ze leefden niet meer toen de auto in brand werd gestoken. Dat hebben ze dus niet moeten meemaken.'
Gsm rinkelde nog
De koelbloedige manier waarop de twee werden geëxecuteerd, toont dat de daders geen amateurs zijn. De precisie van de schoten, en de manier waarop de daders zich op een halfuur tijd van de lichamen ontdeden, wijst erop dat ze wisten wat ze deden. Als Shana en Kevin hun aanvallers bij toeval tegenkwamen, dan waren de moordenaars bijzonder goed voorbereid op een confrontatie. Ze waren gewapend, en hadden brandversnellers mee om de wagen in brand te steken.
Speurders haalden nog de gsm van Shana uit het wrak. De gsm van Kevin, zijn portefeuille en de handtas van Shana zijn echter spoorloos. Er werd geen geld afgehaald met hun bankkaarten. Opmerkelijk: toen vader Johan Appeltans vrijdagnacht rond 2.30 uur ongerust naar de gsm van Kevin belde, rinkelde het toestel nog. Dat zou kunnen betekenen dat de moordenaars het toestel met zich meenamen.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=G9M2KEMJJ&postcode=3545
Het lijkt inderdaad meer op een afrekening dan op een beroving.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:02 schreef pagadder het volgende:
[..]
[..]
Vraag me af wie zoiets doet. Moet toch een louche zaak zijn als je het me vraagt. Zou me niet verbazen dat hier meer achter zit dan we denken.
Dat denk ik ook. Er is wel erg veel geweld gebruikt.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:09 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Het lijkt inderdaad meer op een afrekening dan op een beroving.
Ik vind het bizar. Een ogenschijnlijk niks aan de hand koppeltje - hij werken, zij studeren - wordt koelbloedig geliquideerd.quote:
Ok. Het is inderdaad bizar. Hoewel ik een hoop 'ogenschijnlijk niks aan de hand koppeltjes' ken die schijnlijk wat meer aan de hand hadden!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:19 schreef Copycat het volgende:
Ik vind het bizar. Een ogenschijnlijk niks aan de hand koppeltje - hij werken, zij studeren - wordt koelbloedig geliquideerd.
Het lijkt er idd op dat ze iets hebben gezien wat ze niet hadden moeten zien. Verkeerde tijd op de verkeerde plaatsquote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:19 schreef Copycat het volgende:
Ik vind het bizar. Een ogenschijnlijk niks aan de hand koppeltje - hij werken, zij studeren - wordt koelbloedig geliquideerd.
Slotje!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:26 schreef G.Fawkes het volgende:
De CSI kindertjes maken prachtige theorieën hier. Nobody knows... Maak het jezelf niet lastiger. We horen het vanzelf als justitie meer weet...
Nou,wat een prachtige theorieen zegquote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:26 schreef G.Fawkes het volgende:
De CSI kindertjes maken prachtige theorieën hier. Nobody knows... Maak het jezelf niet lastiger. We horen het vanzelf als justitie meer weet...
Wel opvallend dat ze nog weten te zeggen wie als eerste werd doodgeschoten en dat die Shana nog zou hebben proberen te vluchten.quote:Eerst werd Kevin met drie kogels in het hoofd doodgeschoten. Daarna werd Shana met twee kogels gedood: één kogel in de zij, en één kogel in de nek. Dat suggereert dat Shana nog probeerde te vluchten. Of ze in de auto of ernaast zijn neergeschoten, is niet duidelijk.
Dat soort landelijke lokaties zijn natuurlijk bij uitstek geschikt voor duistere praktijken.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:40 schreef yvonne het volgende:
Ik ken Halen en Loksbergen en dat zijn echt dorpjes van niks, landelijke dorpjes, nou niet echt zware criminaliteit, integendeel.
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
Beelden van de ouders: http://www.nieuwsblad.be/video/videoPlayer.aspx?videoId=748494&cat=1&subcat=0
Ja, ze hebben beiden wel een (ietwat) Hebreeuwse look.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ze zien er niet gevaarlijk uit:
[ afbeelding ]
Lol, sad little manquote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja, ze hebben beiden wel een (ietwat) Hebreeuwse look.²
Om vervolgens te moeten toezien hoe de daders vanwege allerlei verzachtende omstandigheden en vormfouten weer binnen de kortste keren op straat staan?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:59 schreef El_Matador het volgende:
Misschien een mislukte deal met pillen. Of ze kwamen lui tegen die ze beter niet tegen hadden kunnen komen.
Om dit soort dingen had ik wel rechercheur willen worden.
ja, misschien zit de journalist wel in het complotquote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Wel opvallend dat ze nog weten te zeggen wie als eerste werd doodgeschoten en dat die Shana nog zou hebben proberen te vluchten.
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:05 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ja, misschien zit de journalist wel in het complot
;-)quote:
Ja, dat is het frustrerende! De rechtspraak is het probleem. De ivoren toren rechters. De immorele advocatuur. En vooral het rotsvaste geloof op jihadistische wijze van de D66-GroenLinksch-PvdA-Elite in Nederland (en dat zal in Vlaanderen niet anders zijn).quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:04 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Om vervolgens te moeten toezien hoe de daders vanwege allerlei verzachtende omstandigheden en vormfouten weer binnen de kortste keren op straat staan?
Als dat de reden is......quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Oh nee. In dit bananenkoninkrijk hebben criminelen het beter dan de slachtoffers. Vrijspraak wegens procedurefouten? Gebeurt regelmatig. Een gewetenloze advocaat die van de dader slachtoffer maakt en vice versa, geen probleem. En als je dan toch veroordeeld wordt zit je in een luxe cel waar je les kan volgen en op je playstation spelen. Vind je dat niet leuk? Ontsnap gerust uit de cel. Een ontsnappingspoging wagen is zelfs NIET! strafbaar, dus waarom zou je het niet doen. Heb je daar geen zin in, kan je gerust beroep doen op de wet Lejeune. Hier kan je na 1/3 van je straf al vrijkomen. Voor zo'n moord zal je dus waarschijnlijk maar een jaar of tien moeten zitten. En dan wordt je voorarrest er nog eens van afgetrokken wat zeer voordelig kan zijn. Processen beginnen hier pas vaak na een jaar of 5. Bij Dutroux speelden ze het klaar om pas 10 jaar na de feiten te beginnen met het proces.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat is het frustrerende! De rechtspraak is het probleem. De ivoren toren rechters. De immorele advocatuur. En vooral het rotsvaste geloof op jihadistische wijze van de D66-GroenLinksch-PvdA-Elite in Nederland (en dat zal in Vlaanderen niet anders zijn).
Maar het werk op zich lijkt me nog steeds gaaf. Als ik geen geoloog was geworden (ook een soort rechercheur), dan was ik dit gaan doen.
quote:
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:54 schreef pagadder het volgende:
[..]
Oh nee. In dit bananenkoninkrijk hebben criminelen het beter dan de slachtoffers. Vrijspraak wegens procedurefouten? Gebeurt regelmatig. Een gewetenloze advocaat die van de dader slachtoffer maakt en vice versa, geen probleem. En als je dan toch veroordeeld wordt zit je in een luxe cel waar je les kan volgen en op je playstation spelen. Vind je dat niet leuk? Ontsnap gerust uit de cel. Een ontsnappingspoging wagen is zelfs NIET! strafbaar, dus waarom zou je het niet doen. Heb je daar geen zin in, kan je gerust beroep doen op de wet Lejeune. Hier kan je na 1/3 van je straf al vrijkomen. Voor zo'n moord zal je dus waarschijnlijk maar een jaar of tien moeten zitten. En dan wordt je voorarrest er nog eens van afgetrokken wat zeer voordelig kan zijn. Processen beginnen hier pas vaak na een jaar of 5. Bij Dutroux speelden ze het klaar om pas 10 jaar na de feiten te beginnen met het proces.
Recidivisme? Geen probleem! Je komt er vanaf met een boos vingertje van de rechter.
Gut, hebben we weer zo'n jankerd hoor. Je bent bekend met het feit dat, indien burgers dezelfde informatie hebben als de rechters, ze lager straffen dan de rechters deden? En voor je onzin uitkraamt over het gevangenisleven zou je toch eerst je even wat beter moeten informeren, want je hebt echt geen enkel idee waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:54 schreef pagadder het volgende:
[..]
Oh nee. In dit bananenkoninkrijk hebben criminelen het beter dan de slachtoffers. Vrijspraak wegens procedurefouten? Gebeurt regelmatig. Een gewetenloze advocaat die van de dader slachtoffer maakt en vice versa, geen probleem. En als je dan toch veroordeeld wordt zit je in een luxe cel waar je les kan volgen en op je playstation spelen. Vind je dat niet leuk? Ontsnap gerust uit de cel. Een ontsnappingspoging wagen is zelfs NIET! strafbaar, dus waarom zou je het niet doen. Heb je daar geen zin in, kan je gerust beroep doen op de wet Lejeune. Hier kan je na 1/3 van je straf al vrijkomen. Voor zo'n moord zal je dus waarschijnlijk maar een jaar of tien moeten zitten. En dan wordt je voorarrest er nog eens van afgetrokken wat zeer voordelig kan zijn. Processen beginnen hier pas vaak na een jaar of 5. Bij Dutroux speelden ze het klaar om pas 10 jaar na de feiten te beginnen met het proces.
Recidivisme? Geen probleem! Je komt er vanaf met een boos vingertje van de rechter.
Het gaat over België, dat was je bekend?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:53 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Gut, hebben we weer zo'n jankerd hoor. Je bent bekend met het feit dat, indien burgers dezelfde informatie hebben als de rechters, ze lager straffen dan de rechters deden? En voor je onzin uitkraamt over het gevangenisleven zou je toch eerst je even wat beter moeten informeren, want je hebt echt geen enkel idee waar je het over hebt.
Hear hearquote:
Inderdaad, wat een lelijk wijf.quote:
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat is het frustrerende! De rechtspraak is het probleem. De ivoren toren rechters. De immorele advocatuur. En vooral het rotsvaste geloof op jihadistische wijze van de D66-GroenLinksch-PvdA-Elite in Nederland (en dat zal in Vlaanderen niet anders zijn).
Maar het werk op zich lijkt me nog steeds gaaf. Als ik geen geoloog was geworden (ook een soort rechercheur), dan was ik dit gaan doen.
Weer zo'n "uiterst inhoudelijke" lasterlijke reactie van jou op mij.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:40 schreef woid het volgende:
[..]
![]()
als 5 jarige wilde je al polite, brandweer of piloot worden.. en je zit nogsteeds in dat stadium....
ik heb mn hobby gevondenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Weer zo'n "uiterst inhoudelijke" lasterlijke reactie van jou op mij.![]()
Zoek een hobby, kleuter. Laat het discussieren maar aan grote mensen over.
Ik kan me daar toch wel iets bij voorstellen. De klap moet nog komen. Nu is er vooral woede en ongeloof. Maar vaak komen tijdens en na de begrafenis de tranen en het intense verdriet. En het besef dat dit definitief is.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:43 schreef C_N het volgende:
Als mijn zoon zou worden vermoord op zo'n beestachtige manier .
Dan zou ik niet zo voor de TV kunnen staan . zo zonder een traan te laten ?.
laat staan voor de TV te gaan staan.
Erg raar is dat wel ,zo om te zien van die ouders.
Die was met totaal andere dingen bezig plus totaal andere regio.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:42 schreef Red_85 het volgende:
Sick.. was er niet zo'n bende actief in dat gebied een tijd terug die nooit gepakt is?
Dat zijn nou mensen in shock.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:43 schreef C_N het volgende:
Dat was De Bende Van Nijvel. Actief in de jaren '80 in de buurt van Aalst/Nijvel. Die grossierden in supermarktmoorden en zijn al 25 jaar non-actief. Dan lijkt het me eerder een copycat.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:42 schreef Red_85 het volgende:
Sick.. was er niet zo'n bende actief in dat gebied een tijd terug die nooit gepakt is?
Dat lijkt me na 1 geval wat voorbarig.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:49 schreef pagadder het volgende:
[..]
Dat was De Bende Van Nijvel. Actief in de jaren '80 in de buurt van Aalst/Nijvel. Die grossierden in supermarktmoorden en zijn al 25 jaar non-actief. Dan lijkt het me eerder een copycat.
I know nothing!quote:
Voor hetzelfde geld is het een jaloers ex-vriendje die zijn kans schoon zag en teveel gezopen had.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:51 schreef El_Matador het volgende:
Ik denk een uit de hand gelopen drusdeal/geld schuldig aan criminelen van Kevin of een toevallige ontmoeting tussen 2 onschuldige jongeren en een groepje zware criminelen.
En ja, daar is Gia met een totaal andere draai aan het gebeurdequote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geld is het een jaloers ex-vriendje die zijn kans schoon zag en teveel gezopen had.
Het feit dat Kevin in de kofferbak is teruggevonden zou kunnen betekenen dat de dader(s) zich eerst nog wilden vergrijpen aan dat meisje.
Misschien gewoon op het verkeerde moment, op de verkeerde plaats. Of misschien toch wel een voorbedachte rade, maar dan met een willekeurig slachtoffer. In dat laatste geval is er gevaar voor herhaling, natuurlijk.
Maar hoe dan ook, het blijft een gruwelijke daad.
Wat GTST en CSI al niet met huisvrouwen kan doen!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
En ja, daar is Gia met een totaal andere draai aan het gebeurde
Lijkt me sterk. Het meisje was nog maar 18 en ze waren al drie jaar samen als koppel.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geld is het een jaloers ex-vriendje die zijn kans schoon zag en teveel gezopen had.
Het feit dat Kevin in de kofferbak is teruggevonden zou kunnen betekenen dat de dader(s) zich eerst nog wilden vergrijpen aan dat meisje.
Misschien gewoon op het verkeerde moment, op de verkeerde plaats. Of misschien toch wel een voorbedachte rade, maar dan met een willekeurig slachtoffer. In dat laatste geval is er gevaar voor herhaling, natuurlijk.
Frisse inzichten, nieuwe insteek, heel goed!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is een reactie op iemand die met een mogelijke aanleiding komt. Daarop zeg ik het kan zoveel zijn en noem wat voorbeelden. Ik zeg toch niet dat ik vermoed dat het één van die voorbeelden is. Om meteen te beweren dat die Kevin wel in het criminele circuit kan zitten, gaat mij namelijk te ver.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
En ja, daar is Gia met een totaal andere draai aan het gebeurde
Maar wat El Matador oppert is natuurlijk een voor de hand liggende oorzaak!!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:27 schreef Zith het volgende:
[..]
Wat GTST en CSI al niet met huisvrouwen kan doen!
Precies. Dus kunnen wij mogelijkheden opperen. Die vrijheid hebben we gelukkig en dat is het mooie van internet.quote:
Ik hoop het wel voor de nabestaanden. (en mijn eigen onbenullige nieuwsgierigheid)quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:49 schreef Vlindur het volgende:
Heftig hoor. Ben benieuwd of we de 'waarom' ooit te weten krijgen..
quote:Buurman ondervraagd in moordzaak Shana en Kevin
BRUSSEL - De politie heeft vandaag een een man meegenomen voor verhoor in de zaak van het vermoorde koppel Shana Appeltans (18) en Kevin Paulus (22) uit Loksbergen. Het gaat om een buurman van Shana. Dat bevestigt Erwin Steyls, de persmagistraat van het Hasseltse parket.
Er werd een huiszoeking uitgevoerd bij de man en zijn woning werd verzegeld. Hij zou zeker de hele nacht in de cel moeten blijven. 'Vanwege alle persheisa besloten we de man uit het huis weg te halen. Hij zal uitgebreid verhoord worden, en daarvoor zal hij een nacht in de cel moeten doorbrengen', aldus Steyls.
Het is niet duidelijk of de huiszoeking iets opleverde. 'Het is nog veel te vroeg om de man als verdachte aan te duiden. Er zijn nog geen sluitende materiële bewijzen gevonden', zei Steyls. Woensdag zal de onderzoeksrechter beslissen wat er met de man zal gebeuren.
Buren vertellen dat er al een tijdje spanningen waren tussen de familie van Shana en de man. De vader van één van de twee slachtoffers bevestigt dat er sprake was van kleine pesterijen.
Brutale moord
Het jonge Limburgse koppel werd vrijdagnacht op brutale wijze vermoord. Kevin kreeg drie kogels in het hoofd, Shana werd gedood met een nekschot. Nadien dumpte de dader de lichamen in hun eigen auto aan de E314. De auto werd in brand gestoken.
De ouders van Shana deden gisteren een emotionele oproep naar getuigen. 'We hopen dat ze de daders vinden, en dat we te weten komen waarom ze vermoord zijn,' zegt Johan Appeltans, de vader van Shana, in de oproep.
Stille mars
Vrijdag organiseren de jongeren van Loksbergen een stille mars door het dorp, zaterdag wordt het jonge koppel begraven.
Getuigen kunnen zich nog altijd melden bij de politiediensten of te bellen naar het gratis nummer 0800/91.119.
http://www.nieuwsblad.be/(...)leID=DMF20100105_063
Tsja, hoeveel mensen hebben er geen wrijving met hun buren. Wel sneu als je dan toevallig net wat strubelingen hebt met iemand die vermoord wordt. Kan je direct de cel in.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hmja, kleine pesterijen... Maar om dan twee jonge mensen te executeren......
Erg benieuwd naar het ware motief/verhaal.
quote:Er is mogelijk een link tussen de moord op het jonge koppel in Halen en de zaak-Annick Van Uytsel. Dat bericht de krant Het Laatste Nieuws. De verdachte die nu is opgepakt, een leraar van 38 jaar en buurman van de familie uit Loksbergen, zou ook al als verdachte ondervraagd zijn in de zaak rond Annick Van Uytsel.
Annick Van Uytsel verdween ongeveer drie jaar geleden en is later dood teruggevonden. De man is toen ook opgepakt voor ondervraging, maar vrijgelaten bij gebrek aan bewijzen.
De parketwoordvoerder van Leuven bevestigt in Het Laatste Nieuws dat de recherche in Leuven verwittigd werd door de collega's uit Hasselt wegens de mogelijke betrokkenheid van de leraar bij de moord op Van Uytsel in april 2007.
"Dit bijkomende onderzoek komt er omdat de gsm van Annick het laatst in Halen, de woonplaats van de verdachte, werd geactiveerd. Op dit moment zijn er evenwel nog geen concrete aanwijzingen tegen deze verdachte. Het is wel mogelijk dat de Leuvense rechercheurs de man zullen ondervragen en vaststellingen doen."
Vandaag worden het huis en de tuin van de buurman van de familie doorzocht. Het terrein werd al met honden afgespeurd en zijn huis is verzegeld. Zijn wagen werd in beslag genomen. (belga/adb)
http://hln.be/hln/nl/957/(...)aak-Van-Uytsel.dhtml
Het lijkt wel cluedoquote:Op woensdag 6 januari 2010 10:39 schreef Copycat het volgende:
Het wordt steeds bizarder.
Dus de "mogelijke link" bestaat eruit dat de GSM van Annick in hetzelfde stadje als de verdachte contact maakte?quote:
Belgische politie. Hou je hart maar vast, er komt vast meer.quote:
"De Rijksrecherche gaat voorlopig uit van een misdrijf"quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Belgische politie. Hou je hart maar vast, er komt vast meer.
quote:Buurman dode studente hoofdverdachte
In het onderzoek naar de moord op een jong koppel in Belgisch-Limburg is de 38-jarige buurman van de vermoorde studente Shana Appeltans nadrukkelijk in beeld als verdachte. Justitie in België denkt zelfs dat de man bij meerdere moorden is betrokken.
Buurman Ronald J. wordt door de opsporingsdiensten ook verhoord over de moord op de destijds 18-jarige Annick Van Uytsel. Zij verdween drie jaar geleden toen ze van een feestje naar huis reed. Niet veel later werd ze dood teruggevonden in het Albertkanaal.
De Belgische justitie heeft woensdagochtend de straat rond het huis van Ronald J. afgezet. In zijn tuin wordt volgens Het Belang van Limburg gezocht naar nog een lijk.
quote:30 mensen doorzoeken huis van buurman
wo 06/01/2010 - 06:51 Update: wo 06/01/2010 - 11:01
In Halen wordt het huis doorzocht van de buurman van het vermoorde koppel Shana Appeltans en Kevin Paulus. Zo'n 30 speurders zijn in de woning, onder wie ook leden van het Slachtoffer Identificatieteam (DVI).
Gisterochtend was het parket binnengevallen bij de man nadat hij zijn kinderen naar school had gebracht. Tijdens de huiszoeking werden geen materiële bewijzen gevonden, maar er zouden aanwijzingen zijn dat hij mogelijk iets te maken heeft met de dubbele moord op Shana Appeltans en Kevin Paulus.
Vanochtend gingen zo'n 30 speurders opnieuw de woning binnen. Onder hen ook leden van het Slachtoffer Identificatieteam (DVI), dat normaal gezien alleen wordt ingezet als er gezocht wordt naar lichamen. "Er zijn aanwijzingen die voort moeten worden onderzocht over zijn eventuele betrokkenheid bij de feiten, maar het is nog te vroeg om daar iets over te zeggen", zegt parketwoordvoerder Erwin Steyls. "Er zijn wel aanwijzingen die verder onderzoek nodig maken."
De familie van het vermoorde meisje kan zich alvast niet voorstellen dat de man iets met de moorden te maken heeft. "We hadden weinig contact met de man, maar om zoiets te doen? We verdenken hem niet", zegt de grootvader.
"Geen verband met zaak-Van Uytsel"
Het Laatste Nieuws en de Vtm hadden gezegd dat er een verband was tussen deze zaak en die van Annick Van Uytsel. Zo zou de verdachte ook in die zaak al zijn opgepakt en ondervraagd, maar dat heeft het parket van Leuven nu ontkend.
"Sommige media linken beide onderzoeken, maar er zijn op dit ogenblik geen concrete elementen die daarop wijzen. De berichten als zou de betrokkene in het gerechtelijk onderzoek in Leuven verhoord zijn geweest en bij gebrek aan bewijzen weer vrijgelaten, moeten formeel worden tegengesproken."
Shana Appeltans is vrijdagnacht met haar vriend Kevin Paulus doodgeschoten. Hun lichamen zijn gevonden in een uitgebrande auto nabij de E314 in Halen.
Mwah, lelijk trekje zou ik 't niet noemen. Denk dat we dat allemaal wel willen weten. Zeker gezien de manier waarop die twee zijn omgebracht.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:32 schreef misteriks het volgende:
hier komt 'n lelijk trekje in me naar boven; als voyeur-ramptoerist ben ik wel heel benieuwd naar het motief van deze verschrikkelijke en bizarre daad
Plus dat die verdachte buurman ook al verdachte was bij die oudere zaak.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus de "mogelijke link" bestaat eruit dat de GSM van Annick in hetzelfde stadje als de verdachte contact maakte?
Zoiets jaquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:07 schreef StateOfMind het volgende:
"De Rijksrecherche gaat voorlopig uit van een misdrijf"
?quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:57 schreef Copycat het volgende:
"De verdachte is ontsnapt tijdens het overbrengen van cachot naar gevang"
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Reactie op Isa .. Solly.quote:
cachot en gevang zijn hetzelfde; Iets meer moeite doen als je graag grappig belgisch wil klinkenquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:57 schreef Copycat het volgende:
"De verdachte is ontsnapt tijdens het overbrengen van cachot naar gevang"
Zou toch wat zijn dat door deze zaak ook een oude zaak wordt opgelost. Puur en alleen omdat die figuur naast dat meisje woont.quote:
Handige link.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
Live-verslag ter plaatse: http://www.hbvl.be/limbur(...)rdzaak-in-halen.aspx
Ik dacht dat cachot de politiecel was. Excuus!quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:32 schreef misteriks het volgende:
cachot en gevang zijn hetzelfde; Iets meer moeite doen als je graag grappig belgisch wil klinken
oké, nu is Big Brother helemaal geaccepteerd, live een moordverslag volgen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
Live-verslag ter plaatse: http://www.hbvl.be/limbur(...)rdzaak-in-halen.aspx
Niks om je voor te schamen. Dat is slechts wat het emotioneel-correcte vee jou probeert aan te praten.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:32 schreef misteriks het volgende:
hier komt 'n lelijk trekje in me naar boven; als voyeur-ramptoerist ben ik wel heel benieuwd naar het motief van deze verschrikkelijke en bizarre daad
Uit de hand gelopen burenruzie?quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:48 schreef xericax het volgende:
16:43
Reporter ter plaatse:
De 38-jarige buurman van de vermoorde Shana Appeltans is aangehouden.
woensdag 6 januari 2010 16:43 Reporter ter plaatse
16:43
Reporter ter plaatse:
Dat meldt het parket.
woensdag 6 januari 2010 16:43 Reporter ter plaatse
16:45
Reporter ter plaatse:
De man is aangehouden op verdenking van dubbele moord.
woensdag 6 januari 2010 16:45 Reporter ter plaatse
16:47
Reporter ter plaatse:
de politie en civiele bescherming vertrekken.
Hij is verdacht, betekent nog niet dat hij de moordenaar moet zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:58 schreef skai12 het volgende:
Het stomme is dat die man bij mijn dochter op school technisch tekenen geeft. De hele school is in rep en roer. Moet ook gek zijn om een moordenaaar op school rond te hebben lopen.
De man was (is) leraar op een middelbare school in herk de stad en wordt ook in verband gebracht met Annick van Uitsel die in het Albertkanaal gevonden is.
Ben benieuwd (ja ook ik ben een beetje ramptoerist) wat ze in zijn tuin gaan vinden.
Dat dacht ik ook al. Arme man (als hij onschuldig is, anders rest van z'n leven op water en brood)quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:59 schreef pagadder het volgende:
Ik weet het niet. Als hij onschuldig is, is zijn leven iig voorbij.
quote:HALEN - De Hasseltse onderzoeksrechter heeft de 38-jarige Ronald J. aangehouden op verdenking van moord op Shana Appeltans en Kevin Paulus. De buurman heeft nog geen bekentenissen afgelegd.
'De onderzoeksrechter heeft hem uitgebreid verhoord en vond voldoende aanwijzingen voor zijn betrokkenheid bij de dubbele moord', zei parketmagistraat Erwin Steyls tijdens een persconferentie in Hasselt. De aanhouding gebeurde gisteravond al toen de buurman in zijn woning werd meegenomen voor verhoor. Vrijdag verschijnt hij voor de raadkamer in Hasselt.
'Na de aanhouding van de man heeft de federale politie verder onderzoek gedaan in en rond het huis van de verdachte. Dat heeft geleid tot een aantal sporen, die verder onderzoek vergen. Daaruit moet blijken of de man al of niet effectief als dader in aanmerking komt voor de dubbele moord', aldus Steyls.
Huiszoeking
In Loksbergen is rond 17 uur gestopt met de speurtocht in en rond de woning van Ronald J. Bij het vallen van de avond vertrokken de voertuigen van de Civiele Bescherming die betrokken waren bij de speurtocht. Er waren twintig tot dertig speurders aanwezig bij de werkzaamheden, onder wie leden van de federale gerechtelijke politie, de Civiele Bescherming en het Disaster Victim Identification Team. Er was onder meer te zien hoe in de tuin stapels bakstenen en houtblokken werden verplaatst.
De lokale politie had de straat de hele dag afgezet om nieuwsgierigen op afstand te houden. Volgens de lokale politie van de zone West-Limburg wordt de straat vandaag niet meer vrijgegeven.
Geen informatie over Annick Van Uytsel
Gisteren kwam er plots een doorbraak in het onderzoek nadat een huiszoeking plaatsvond in de woning van buurman Ronald J., die voor verhoor werd meegenomen. De man is leraar technisch tekenen in een school in Herk-De-Stad. Over een mogelijke link met de zaak Annick Van Uytsel gaf het parket van Hasselt woensdag geen informatie omdat het onderzoek in handen is van het parket in Leuven.
Shana Appeltans en Kevin Paulus werden zaterdagochtend doodgeschoten. Hun lichamen lagen in de witte Opel Corsa van Paulus, die in brand werd gestoken in de Rozedelstraat aan de E314 in Halen.
http://www.nieuwsblad.be/(...)leID=DMF20100106_009
Jij hebt daderkennis, gevaarlijke zaak.quote:Op donderdag 7 januari 2010 09:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik houd 't erop dat die man een geheime relatie met die meid had en dacht dat die ie haar vriend wel ff zonder problemen kon omleggen. Kerel in paniek geraakt en heeft toen haar ook maar omgelegd.
quote:U kunt om 12 uur de persconferentie van het parket van Hasselt live volgen in de Videozone.
Weer eens wat anders dan het eeuwige 'het leek zo'n nette jongen, dit hadden we nooit verwacht'.quote:Hij kwam in beeld omdat hij onder meer uit buurtonderzoek naarvoor kwam als ’een rare man’
De directeur heeft dezelfde achternaam als het vermoordde meisje. Zal wel toeval zijn, maar wel opmerkelijk.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
Directeur: 'Maandag stond hij nog voor de klas'
Viel me idd ook al op. Zal idd toeval zijn; als 't familie was geweest, was dat wel zijdelings vermeld, denk ik.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De directeur heeft dezelfde achternaam als het vermoordde meisje. Zal wel toeval zijn, maar wel opmerkelijk.
Hm, ligt eraan wat ie bekend heeft. Als ie alles tot in detail heeft bekend en da's ook feitelijk te onderbouwen, dan kan zo'n advocaat idd alleen nog daarop proberen te scoren...quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:45 schreef yvonne het volgende:
Hij is opgepikt omdat hij "raar is/deed" en is urenlang door de mangel gehaald.
Ben bang dat dit koren op de molen van zijn toekomstig advocaat is.
Limburgse flikken pikken mannelijk straathoertje (38) in Halen op?quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:45 schreef yvonne het volgende:
Hij is opgepikt omdat hij "raar is/deed" en is urenlang door de mangel gehaald.
Ben bang dat dit koren op de molen van zijn toekomstig advocaat is.
opmerkelijk dat hij niet in een of andere nederlandse gevangenis zatquote:Op donderdag 7 januari 2010 11:40 schreef Frederic het volgende:
Als op de persconferentie zodadelijk de bekentenis wordt bevestigd, dan is dat knap werk van de gerechtelijke politie.
Mag ook eens gezegd worden
Of dit topic in de gaten houden.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:26 schreef BramKVO het volgende:
Straks maar even het nieuws van 13 uur checken.
Dat is juist goed, je moet juist sterk zijn voor je familie en de omgeving, je gaat toch niet als een huilend hoopje ellende zitten snotteren op tv? Wat straal je daarmee nou uit?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:43 schreef C_N het volgende:
quote:12u30: Er is veel volk afgekomen op de persconferentie. Het blijft voorlopig wachten op de mensen van het parket.
Dat valt toch duidelijk niet in het dadersprofiel manquote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:17 schreef Gia het volgende:
[..]
quote:12u33: Het parket meldt dat er een belangrijke doorbraak is. De verdachte, de buurman van Shana, moet voor de raadkamer komen.
12u35: De procureur bevestigt niet dat de man bekentenissen heeft afgelegd, enkel dat er een doorbraak is in de zaak die tot een oplossing kan leiden.
De bekentenissen zouden een gerucht zijn. Het parket deelt momenteel meer mee aan de familie van de vermoorde jongeren, details die het niet verspreid wil zien in de media.
12u37: Vandaag wordt geen nieuwe informatie meer verspreid.
Zie m'n post hierboven.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:44 schreef Gia het volgende:
Heb dus de persconferentie net gemist. Mensen kwamen al naar buiten. Nog nieuws?
Leer lezen, man, het was een reactie op iemand die met een stellige overtuiging kwam van wat er gebeurd was. Daarom zeg ik; Voor hetzelfde geld. M.a.w. het kan zoveel zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:35 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dat valt toch duidelijk niet in het dadersprofiel man
Sowieso is dit te professioneel gedaan voor iemand met die het uit emotie en drank deed.
quote:12u35: De procureur bevestigt niet dat de man bekentenissen heeft afgelegd, enkel dat er een doorbraak is in de zaak die tot een oplossing kan leiden.
'Ik weet dat de geruchten de ronde doen dat de man bekend zou hebben, maar dat ga ik hier nu niet bevestigen', aldus de procureur. Het parket deelt momenteel meer mee aan de familie van de vermoorde jongeren, details die het niet verspreid wil zien in de media.
Wat een gelul, leeftijdsverschil is 18 jaar, buurman heeft kinderen, meisje heeft al 3 jaar een relatie met haar vriendje, allemaal zaken die niet in het dadersprofiel passen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 09:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik houd 't erop dat die man een geheime relatie met die meid had en dacht dat die ie haar vriend wel ff zonder problemen kon omleggen. Kerel in paniek geraakt en heeft toen haar ook maar omgelegd.
Ja, die gaan ook af op de Belgische media. Da's dus niet correct. Zie de posts hierboven.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:04 schreef Vlindur het volgende:
Op 3FM is toch net verteld dat de buurman wel heeft bekend?
Radio is niet zo snel als internetquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:04 schreef Vlindur het volgende:
Op 3FM is toch net verteld dat de buurman wel heeft bekend?
Bronquote:"Bekentenis in moordzaak" do 07 jan 2010
De buurman van het 18-jarige meisje dat dood werd gevonden in een uitgebrande auto in België heeft de moord bekend. Dat melden Belgische media.
De uitgebrande auto met daarin de lichamen van het 18-jarige meisje en haar 22-jarige vriend werd zaterdagochtend vroeg gevonden in Halen. Ze bleken doodgeschoten te zijn.
Docent
De verdachte is volgens Belgische media docent. De directeur van de school waar hij werkt is geschokt. "Tijdens een crisisvergadering vanmorgen heeft het Hasseltse gerecht ons ingelicht over het feit dat een collega de dubbele moord bekend heeft. Dat is een zware klap, de verslagenheid in onze school is groot", zegt hij. De leerlingen zijn ingelicht.
Dinsdag werd de buurman van het meisje al opgepakt, en nu zou hij dus bekend hebben. De politie wil dat trouwens niet bevestigen of ontkennen. Zijn huis en tuin zijn doorzocht en daarbij zouden wapens gevonden zijn. Wat zijn motief was voor de moord is nog niet duidelijk.
In Loksbergen, waar het meisje woonde, is vanavond een stille tocht voor het vermoorde stel.
Het is een geloofsfanaticus die witheet wordt om jongeren die op een verlaten landweggetje in de auto......bepaalde......handelingen verrichten? Zijn buurmeisje deed dat vaker, veel jongeren deden dat. En hij zou ze wel even het juiste pad wijzen.....quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Hij kan het best gedaan hebben maar niet om de redenen die jij opsomt.
quote:De procureur had ook een boodschap voor de pers. "Ik vraag respect, niet alleen voor het geheim van het onderzoek, maar ook voor de familie van de slachtoffers. De hypotheses en veronderstellingen die de media brengen en die op niks steunen en soms tegenstrijdig zijn met onze bevindingen die wij om redenen nog niet kunnen prijsgeven, kunnen soms terug dodend zijn voor degenen die het lezen."
Dat kijk ik niet. Ik redeneer op basis van de beschikbare info.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:54 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wat een gelul, leeftijdsverschil is 18 jaar, buurman heeft kinderen, meisje heeft al 3 jaar een relatie met haar vriendje, allemaal zaken die niet in het dadersprofiel passen.
En die dubbele moord + bewijsmateriaal vernietiging is veel te professioneel gedaan door iemand die "in paniek" raakt.
Hij kan het best gedaan hebben maar niet om de redenen die jij opsomt.
Meer CSI en Criminal Minds kijken jongen
En dit is dus precies het soort zinloze speculatie dat ze met die persconferentie tegen wilden gaan.quote:
quote:De redactie van Het Nieuwsblad vernam vanmorgen vroeg al uit verschillende betrouwbare bronnen dat 38-jarige buurman van Shana Appeltans na urenlange ondervraging tot bekentenissen overgegaan was. Ook de advocaat van Janssen bevestigt het nieuws.
Waarom is dat "zinloos"? Als iemand graag speculeert, dan heeft het zin.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:13 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En dit is dus precies het soort zinloze speculatie dat ze met die persconferentie tegen wilden gaan.
Zei ik toch!quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF07012010_015&kanaalid=871
[..]
Omdat hij vooralsnog verdachte is, en geen schuldige. Zoals iemand hierboven al zei, mocht alsnog blijken dat hij het niet gedaan heeft dan is zijn leven alsnog voorbij. Hierboven wordt hem al een relatie met een (toen minderjarige) leerlinge en geloofsfanatisme toegedicht alleen omdat hij was gearresteerd omdat de buurt hem raar vondquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom is dat "zinloos"? Als iemand graag speculeert, dan heeft het zin.
Bovendien staat het iedereen vrij lekker erop los te speculeren. Mooi dat internet die vrijheid en informatie ons biedt.
Ja, maar wat is daar mis mee? Leest Ronald Janssen mee op FOK? Boeit het hem iets? Het lijkt me van niet.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Omdat hij vooralsnog verdachte is, en geen schuldige. Zoals iemand hierboven al zei, mocht alsnog blijken dat hij het niet gedaan heeft dan is zijn leven alsnog voorbij. Hierboven wordt hem al een relatie met een (toen minderjarige) leerlinge en geloofsfanatisme toegedicht alleen omdat hij was gearresteerd omdat de buurt hem raar vond![]()
Ik denk dat hij zwaar onder druk gezet is.quote:Overigens schreef ik die vorige reactie voordat bekend werd gemaakt dat de advocaat de bekentenis bevestigd had. Dat had ik ook niet verwacht, omdat ik dacht dat die hele persconferentie juist bedoeld was om dat te voorkomen.
Hmja, maar als een advocaat gaat bevestigen dat zijn cliënt een bekentenis heeft afgelegd..... die advocaat zal niet onder druk gezet zijn en die heeft ook geen belang erbij om ten onrechte te verklaren dat zijn cliënt een bekentenis heeft afgelegd.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar wat is daar mis mee? Leest Ronald Janssen mee op FOK? Boeit het hem iets? Het lijkt me van niet.
De enige die zijn leven in het geval van onschuldigheid (iets wat ik nog steeds denk als ik het hele verhaal zo zie, hij lijkt me zo'n atypische dader voor dit gruwelijke misdrifj) verneukt, zijn de mensen die hem achteraf nog verantwoordelijk houden of schuldig achten.
Aan die mensen heb ik noch boodschap, noch verantwoording af te leggen.
[..]
Ik denk dat hij zwaar onder druk gezet is.
En iedereen heeft "wapens" in huis.
En iedereen doet wel es "raar".
Zwakke aantijgingen vind ik.
Die advocaat kan natuurlijk niet beweren dat zijn client geen bekentenis heeft afgelegd.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hmja, maar als een advocaat gaat bevestigen dat zijn cliënt een bekentenis heeft afgelegd..... die advocaat zal niet onder druk gezet zijn en die heeft ook geen belang erbij om ten onrechte te verklaren dat zijn cliënt een bekentenis heeft afgelegd.
Hij kan 't bevestigen noch ontkennen, zoals justitie heeft gedaan...quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die advocaat kan natuurlijk niet beweren dat zijn client geen bekentenis heeft afgelegd.
Mee eens.quote:Het lijkt me gewoon erg sterk. Het enige wat in de richting van een bekende wijst, is de korte tijd tussen laatst gezien en moment van ontdekking. De rest van de zaak lijkt een criminele afrekening.
Het is een fucking reactie op een speculatie!!!quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:13 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En dit is dus precies het soort zinloze speculatie dat ze met die persconferentie tegen wilden gaan.
quote:'Buurman moegetreiterd door familie Shana'
Ronald J. was moegetreiterd door de familie Appeltans. De familie van de vermoorde Shana zou de buurman maandenlang gepest hebben en in de nacht van vrijdag 1 op zaterdag 2 januari sloegen bij de man de stoppen door.
Dat zegt advocaat Jan Lambert, die de belangen van Ronald J. behartigde tijdens het afhandelen van de scheiding met zijn vriendin. Dat was in de jaren 2006, 2007 en 2008.
Ronald J. had in het gerechtelijk onderzoek meester Lambert als zijn advocaat opgegeven, maar die is vooral een advocaat inzake echtscheidingen. Advocaat Lambert bezocht donderdagvoormiddag Ronald J. in de Hasseltse gevangenis.
'Ik ga voor de man nu een advocaat inzake strafrecht zoeken. De man heeft de feiten bekend. Voor deze feiten leek hij een perfecte leerkracht, die goed met kinderen omging. Het is zeer bevreemdend dat hij tot zoiets in staat is. Ronald J. zal dus serieus onderzocht moeten worden om te weten wat hem ertoe bracht deze feiten te plegen', aldus meester Lambert.
quote:Omstandigheden moord blijven onduidelijk
HALEN - Er is nog steeds geen duidelijkheid over de precieze omstandigheden en de aanleiding voor de moord op Shana (18) en Kevin Paulus (22). Vrt en vtm menen te weten dat het tot een confrontatie gekomen zou zijn en dat Ronald Janssen Shana heeft proberen te verkrachten. Die informatie is ons echter niet bevestigd.
De familie Appeltans vierde op 1 januari nieuwjaarsdag bij familie in Glabbeek. Later op de avond trok het gezelschap naar café Marvana in Loksbergen. Kevin en Shana verlieten het café rond 1u45 en reden naar het huis van de ouders van Shana om daar te overnachten.
Een half uur later werd hun witte Opel Corsa echter opgemerkt langs de E314. In het uitgebrande voertuig werden hun lichamen teruggevonden. De twee waren met meerdere kogels om het leven gebracht.
Volgens verschillende bronnen kwam het die bewuste nacht tot een ruzie tussen het koppel en buurman Ronald Janssens toen zij bij het huis aankwamen.
Volgens vrt en vtm zou Janssen het koppel daarop onder bedreiging van een wapen hebben weggeleid. De man zou Kevin eerst om het leven hebben gebracht. Volgens de journaals probeerde de dader Shana daarna te verkrachten, waarna hij ook haar doodschoot.
Het parket heeft ook hierover geen informatie verspreid tijdens de persconferentie.
Dat die kerel bekend heeft, staat nu wel vast, lijkt me.quote:"Tijdens een crisisvergadering vanmorgen heeft het Hasseltse gerecht ons ingelicht over het feit dat een collega de dubbele moord bekend heeft. Dat is een zware klap, de verslagenheid in onze school is groot", zegt directeur Ludo Appeltans.
Yup.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:41 schreef Frederic het volgende:
Zaak opgelost dusMaar het blijft natuurlijk wel triest.
Het volledige verhaal en motief zal de komende dagen wel duidelijker worden. Belangrijkste is dat de dader vastzit. Knap en snel werk van de FGP.
Deze moorden (en vooral ook de manier waarop) zijn nóóit te rechtvaardigen idd. Hoe erg de beste meneer ook is gepest.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:43 schreef El_Matador het volgende:
"De familie van de vermoorde Shana zou de buurman maandenlang gepest hebben en in de nacht van vrijdag 1 op zaterdag 2 januari sloegen bij de man de stoppen door."
Hmm ok. Dat is natuurlijk ook niet netjes van mama en papa Shana.Al praat het moord en verkrachting nooit goed natuurlijk.
Is ze ook verkracht dan?quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:43 schreef El_Matador het volgende:
"De familie van de vermoorde Shana zou de buurman maandenlang gepest hebben en in de nacht van vrijdag 1 op zaterdag 2 januari sloegen bij de man de stoppen door."
Hmm ok. Dat is natuurlijk ook niet netjes van mama en papa Shana.Al praat het moord en verkrachting nooit goed natuurlijk.
Volgens wat ik er kan van afleiden was die moordenaar ook al gekend in een vorige zaak (Annick Van Uytsel).quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar ja, stel dat die twee mensen vermoord zijn en ze hadden toevallig ruzie met de buurman. Wie zegt dat de moordenaar alsnog niet een ander kan zijn?
Die moordenaar is nog niet gevonden.quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:58 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Volgens wat ik er kan van afleiden was die moordenaar ook al gekend in een vorige zaak (Annick Van Uytsel).
Dus dan is het wel normaal dat ze hem ondervragen en een huiszoeking doen.
Ik bedoel dat die van deze zaak in verband wordt gebracht met die van Annick.quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:17 schreef pagadder het volgende:
[..]
Die moordenaar is nog niet gevonden.
Maar dan waren die Shana, d'r vriend en de rest van de familie gewoon een stelletje tokkies die moeite hadden met het met rust laten van andere . Dan kun je vroeg of laat de verkeerde tegenkomen, al is moord wel heel erg drastisch.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Deze moorden (en vooral ook de manier waarop) zijn nóóit te rechtvaardigen idd. Hoe erg de beste meneer ook is gepest.
Daar wordt nu wel van uit gegaan.quote:
Dit kan haast niet anders dan voorbedachten rade zijn. Daarvoor lijkt 't allemaal heel goed gepland.quote:En ze waren toch doodgeschoten?
Stel, tijdens een burenruzie loopt het geweld uit de hand, ok. Maar een pistool op zak hebben is toch behoorlijk voorbedachte rade.
Hmja, maar om iemand om deze dingen om te leggen:quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:35 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Maar dan waren die Shana, d'r vriend en de rest van de familie gewoon een stelletje tokkies die moeite hadden met het met rust laten van andere . Dan kun je vroeg of laat de verkeerde tegenkomen, al is moord wel heel erg drastisch.
http://deredactie.be/cm/v(...)107_Halen_Bekentenisquote:Volgens de advocaat van de verdachte van de dubbele moord, zijn pesterijen wellicht het motief geweest voor het misdrijf. De man vertelde zijn advocaat dat hij zich "uitgedaagd en getreiterd" voelde door de jongeman van het koppel, de vermoorde Kevin Paulus. Dat zou bij hem de stoppen hebben doen doorslaan.
De man zou verbaal uitgedaagd zijn, onder meer met woorden als "vuil varken". Hij zou ook van de straat af zijn gereden, en er zou vuilnis over zijn muur zijn gegooid. Door dat alles zou de verdachte "een onweerstaanbare drang" hebben gevoeld voor het plegen van de feiten.
De man zou niet onder invloed van alcohol of drugs geweest zijn op het moment van de feiten. Hij zou wel psychologische problemen hebben gehad na een scheiding. Door zijn verklaringen heeft de advocaat impliciet bevestigd dat zijn cliënt bekentenissen heeft afgelegd.
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:58 schreef Jumparound het volgende:
Of de reden zit verstopt in de TT
brutaal koppel jong afgemaakt.
brutaal jong koppel afgemaakt.
http://www.hbvl.be/limbur(...)terd-door-kevin.aspxquote:Kevin Paulus zou Janssen regelmatig uitgescholden hebben. Ook tijdens de nacht van de moord vlogen de verwensingen in het rond en Kevin zou ook met vuiligheid naar Janssen gegooid hebben. "Ik kon daar niet aan weerstaan", zou de verdachte geantwoord hebben toen de advocaat vroeg naar zijn motief.
Advocaten zijn immoreel volk.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
Opvallend overigens hoeveel details die advocaat (die niet eens zijn advocaat in deze zaak zal zijn) blijkbaar naar buiten heeft gebracht. Heel slim.....
[..]
http://www.hbvl.be/limbur(...)terd-door-kevin.aspx
Gevalletje Falling down wellicht?quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:12 schreef El_Matador het volgende:
Net speurwerk en een verrassende dader.![]()
Zelfs voor een "gepeste" dader een vreemde dubbele moord.
Helaas halen (no pun intended) we er de 2 tieners niet mee terug. Ik zou de "beste" man een spuitje geven, maar daar zijn wij "zogenaamd" te "beschaafd" voor (met alle gevolgen vandien).
Meesterlijke film.quote:
Die kans is klein.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Meesterlijke film.![]()
Maar juist daarom lijkt me dat een zo labiel persoon nooit meer de mogelijkheid mag hebben zijn varkenskop in de samenleving te vertonen.
Echt? Bestaat daar geen ECHT levenslang? Ook niet voor Dutroux?quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:53 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Die kans is klein.
Stel nog dat hij levenslang krijgt, dan is hij over 30 jaar weer vrij...
Wat een goed rechtssysteem hebben we in België toch
Ik vond de film toch tegenvallen. Toch een kwestie van gebrek aan affectbeheersing.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Meesterlijke film.![]()
Maar juist daarom lijkt me dat een zo labiel persoon nooit meer de mogelijkheid mag hebben zijn varkenskop in de samenleving te vertonen.
Levenslang bestaat ja.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Echt? Bestaat daar geen ECHT levenslang? Ook niet voor Dutroux?![]()
![]()
![]()
Dan ben ik helemaal voor een spuitje.
De slachtoffers en hun nabestaanden hebben altijd levenslang.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:23 schreef Isabeau het volgende:
wow, bij ons is levenslang tenminste ook levenslang.
Foto's: http://albums.hbvl.be/publish/default.aspx?aid=2043quote:Stille mars voor vermoord koppel
In Loksbergen is een stille mars gehouden ter nagedachtenis van de vermoorde Shana en Kevin. Er waren enkele duizenden deelnemers.
De mars was georganiseerd door enkele lokale organisaties, onder meer de chiro, waar het vermoorde meisje lid van is geweest. De mars vertrok aan de kerk van Loksbergen. Alle deelnemers kregen een kaars bij zich. Bij hen de ouders van Kevin en Shana en familieleden.
De mars werd afgesloten met onder meer een toespraak van de burgemeester van Halen. "Ik ben deze ochtend op de hoogte gebracht van de bekentenissen", aldus de burgemeester.
"We weten nu wie het gedaan heeft. De angst bij de inwoners is weggenomen door de aanhouding. Helaas kan de klok niet teruggedraaid worden. Voor de familie van Shana en Kevin is dit definitief. Ondanks de koude is de opkomst massaal en dat betekent dat de bevolking enorm meeleeft. Loksbergen gaat dit drama te boven komen door aan hetzelfde zeel te blijven trekken."
De lichamen van Shana Appeltans (18) en Kevin Paulus (22) werden zaterdag gevonden in een uitgebrande wagen in Halen. Als snel bleek dat de twee vermoord waren en dat de wagen nadien in brand werd gestoken.
De vermoedelijke moordenaar van het koppel, een buurman, werd dinsdag opgepakt en zijn huis werd grondig doorzocht. Hij zou de moorden bekend hebben, al wil het parket dat niet bevestigen.
Vind je? Als je het artikel goed leest, zul je lezen dat er helemaal geen aanwijzingen zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:46 schreef misteriks het volgende:
die kerel is dus heel waarschijnlijk een seriemoordenaarDie details mbt de zaak van uytsel zijn toch wel heel toevallig
tja, ik doe het maar met de gouwe ouwe, "waar rook is , is vuur". Het feit dat z'n gsmsignaal ook bij de moord op van uytsel is gevonden op de plek waar dit koppel nu vermoord is, alsook het feit dat haar fiets gevonden is bij de studentenkamer die janssen toenertijd huurde vind ik toch wel frappant. Tevens is nu al duidelijk dat deze gek tot moorden in staat is. Ik ga er niet vanuit dat er in die regio nog tientallen andere psychopaten rondlopen... Hij heeft nu toch wel heel veel tegen hem, en acht de kans dan ook bijzonder groot dat deze koele gek met een dubbelleven nog meer op de kerfstok heeft.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Vind je? Als je het artikel goed leest, zul je lezen dat er helemaal geen aanwijzingen zijn.
Waar ik woon zullen in de loop der jaren ook wel een aantal mensen verdwenen zijn. Wordt hier iemand opgepakt betekent het dan nog niet dat de persoon daar ook de dader van moet zijn.
Het enige wat ze doen is het verder onderzoeken.
quote:Geplande moorden
Wat Janssen die avond deed, lijkt niet op de daad van een dolgedraaide man, maar wel op ijskoude berekening. Na de woordenwisseling haalde hij in zijn huis een wapen op, waarvan niemand wist dat hij het in huis had. Tegelijk stak hij een busje benzine op zak. Daarmee gewapend belde hij aan bij de familie Appeltans, zijn naaste buren.
Nog steeds volgens zijn eigen verklaring dwong hij Shana en Kevin, die op dat moment alleen thuis waren, in hun auto en gaf hen de opdracht naar de afgelegen holle weg te rijden. Een plek die haast niemand in de buurt kent, maar waar Janssen zelf - als verwoed wandelaar – geregeld voorbij kwam tijdens zijn zondagse wandeltochten.
Onderweg schoot hij Kevin drie kogels in het hoofd, waarna hij het lichaam van de jongen vanachter het stuur haalde en in de koffer legde. Daarna ging hij zelf achter het stuur van de witte Opel Corsa zitten om naar de plek te rijden die hij in zijn hoofd had.
Janssen bekende dat hij daar eerst nog probeerde om zijn buurmeisje te verkrachten. Maar toen dat niet lukte, schoot hij ook haar dood in de auto. Met een kogel in de nek en een in de zij. Met de meegebrachte benzine stak hij de auto in brand om alle sporen uit te wissen, alvorens terug naar huis te gaan.
Families weten niets van pesterijen
Bij het Hasseltse gerecht wordt bevestigd dat Janssen ‘pesterijen’ aanhaalt als het motief voor de moorden. Maar die verklaring wordt met de nodige argwaan bekeken. Het zijn de woorden van de verdachte, klinkt het. Niemand kan zijn verklaring bevestigen, en de slachtoffers zijn er niet meer om hem van repliek te dienen.
De families van de slachtoffers weten alvast niets van pesterijen. ‘Kevin heeft thuis wel eens verteld over wat fricties tussen de familie Appeltans en hun buurman. Meer niet. En Kevin had daar bij hun weten niets mee te maken’, reageerde Geert Jaspaert, advocaat van de ouders van Kevin Paulus gisteravond. De familie Appeltans heeft eerder al gezegd dat er wel eens kleine spanningen waren tussen hen en de buurman, maar ook niet meer dan dat.
Vreemd dat ie dat toegegeven heeft. Het lichaam was nagenoeg verkoold, dus sporen van verkrachting zouden toch niet terug te vinden zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:55 schreef El_Matador het volgende:
Verreweg de meeste moorden gebeuren in de directe omgeving van de slachtoffers, maar de opsporing van de recherche vind ik toch wel sterk hoor.
Overigens is pesterijen nooit een excuus of verzachtende omstandigheid voor moord, maar het feit dat Janssen nog geprobeerd heeft het meisje te verkrachten (NA Kevins dood, dus niet als marteling voor een toekijkende Kevin ofzo), betekent dat hij ziek is en probeert een wit voetje te halen door het op pesterijen te gooien.
Opvallend dat ze deze tekst inmiddels van de site hebben verwijderdquote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
Belangrijkste gedeelte uit http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF08012010_011&kanaalid=871
[..]
Beetje ver gezocht.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:40 schreef Gia het volgende:
Misschien werd hij ook wel kwaad van zaken als sex voor/buiten het huwelijk?
Het is wel een Katholieke school, met internaten erbij. Hij is als kind zeer streng opgevoed. Ik denk ook wel zeer gelovig. Als je je al opwindt over het weggooien van een zakje brood, denk ik dat hij zich over ernstige zaken ook wel boos kan maken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Beetje ver gezocht.
Hij gaf les op een middelbare school, daar zie je als leraar wel meer dat leerlingen al voor het huwelijk seksueel actief zijn.
En zo'n weirdo was het ook weer niet. Gescheiden man, twee kinderen, lid van een paar verenigingen in het dorp... In het begin werd hij omschreven als een man die helemaal eenzaam en alleen op zichzelf was, maar dat viel wel mee.
Klinkt als : van de doden niets dan goeds en dat vind ik ook weer overdreven, wie zegt dat die jongeman niet idd vreselijk heeft zitten pesten ?quote:Janssen bekende woensdagnacht na een urenlange ondervraging dat hij zijn buurmeisje Shana Appeltans (18) en haar vriend Kevin Paulus (22) op nieuwjaarsnacht heeft vermoord. ‘Mijn stoppen zijn doorgeslagen omdat ik het getreiter van die jongen beu was’, gaf hij als motief. ‘Hij kan zeggen wat hij wil, want niemand kan hem nog tegenspreken’, reageren de nabestaanden van de slachtoffers.
Ook dat is van alle tijden.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:27 schreef Gia het volgende:
Tja en de huidige jeugd steekt er dan maar wat graag de draak mee als iemand zich over zulke onbenulligheden druk maakt.
We weten het niet.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is wel een Katholieke school, met internaten erbij. Hij is als kind zeer streng opgevoed. Ik denk ook wel zeer gelovig. Als je je al opwindt over het weggooien van een zakje brood, denk ik dat hij zich over ernstige zaken ook wel boos kan maken.
Tja en de huidige jeugd steekt er dan maar wat graag de draak mee als iemand zich over zulke onbenulligheden druk maakt.
'k Zeg niet dat het zo is, maar ik kan me dan zo voorstellen dat hij steeds bozer werd en daardoor ook weer steeds een reactie kreeg van Kevin. Misschien is dat wel wat hij aanduidt als treiterij.
Oh, dan hadden de twee van Putten hun spuitje ook allang gehad.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:33 schreef El_Matador het volgende:
Het ergste en meest onverteerbare vind ik dat deze schoft nog vrij kan komen.
Omdat wij zogenaamd "te beschaafd" zouden zijn om de doodstraf niet te voeren. Dat vind ik onzin. In overduidelijke gevallen als deze moet je kiezen voor de samenleving en de onschuldigen die nog ten prooi kunnen vallen aan dit monster die om een pesterijtje een moord beraamt.
Spuitje, doei.
- onecht argumentquote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Oh, dan hadden de twee van Putten hun spuitje ook allang gehad.
Helemaal mee eens. Lijkt me duidelijk dat hij deze beestachtige moord gepleegd heeft, om niks, dus.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:33 schreef El_Matador het volgende:
Het ergste en meest onverteerbare vind ik dat deze schoft nog vrij kan komen.
Omdat wij zogenaamd "te beschaafd" zouden zijn om de doodstraf niet te voeren. Dat vind ik onzin. In overduidelijke gevallen als deze moet je kiezen voor de samenleving en de onschuldigen die nog ten prooi kunnen vallen aan dit monster die om een pesterijtje een moord beraamt.
Spuitje, doei.
Och, er worden wel meer mensen vermoord omdat ze zich niet houden aan bepaalde geloofsvoorschriften. Dus, zo raar is dat niet. Dit kind was wel een ex-leerlinge van zijn school. Die zou toch beter moeten weten!!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
We weten het niet.
Hij was wel zo gelovig om een pistool op zak te hebben. Gericht mensen dood te schieten, te proberen te verkrachten en de auto daarna in de fik te steken. Berekend, alsof het een afrekening betreft. Dus eerder zoals zware criminelen het oplossen.
Oh? Hebben die ooit bekend, dan?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Oh, dan hadden de twee van Putten hun spuitje ook allang gehad.
-Ze hadden bekend en waren veroordeeld.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
- onecht argument
- nee, want daar was het bewijs niet rond. Het sperma matchde niet.
Ik heb anders nog helemaal geen duidelijkheid hoor. Zo vlug kun je geen conclusies trekken. Heeft de man gezegd dat hij de daad uitgebreid heeft zitten plannen dan ? Zover ik weet niet.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Lijkt me duidelijk dat hij deze beestachtige moord gepleegd heeft, om niks, dus.
Het idee alleen al! Aanbellen met een wapen in je hand, het stel dwingen mee te gaan. Onderweg die jongen onder de ogen van dat meisje doodschieten en vervolgens, nou ja,......we kennen het verhaal.
Is toch te bizar voor woorden! Zo iemand moet toch nooit meer in de maatschappij terug mogen keren.
Dit is ook geen vlaag van verstandsverbijstering meer, maar een koelbloedig beraamde moord.
Ja.quote:
Daar gaat het niet om, ik probeer het breder te zien en dit soort dingen te voorkomen in de toekomst. Dat zou elke beschaafde samenleving als doel moeten hebben, in plaats van het pamperen van bewezen zieke criminelen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
-Ze hadden bekend en waren veroordeeld.
Hetzelfde geld voor de Schiedamse parkmoord.
Jij weet helemaal niks van bewijzen, het onderzoek is nog volop bezig! Die man heeft bekend, en zou goed kunnen dat hij de moordenaar ís, maar het onderzoek is nog lang niet rond.
Die 2 van Putten hebben nooit bekend. Ze waren veroordeeld zonder dat er sluitend bewijs was.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
-Ze hadden bekend en waren veroordeeld.
Hetzelfde geld voor de Schiedamse parkmoord.
Ze hebben onder druk bekend 'Dan zal het wel waar zijn en zullen wij wel schuldig zijn'.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:50 schreef Gia het volgende:
Die 2 van Putten hebben nooit bekend. Ze waren veroordeeld zonder dat er sluitend bewijs was.
Dat hebben ze weer ingetrokken.quote:
Dus, dan heb je geen bekentenis, uiteindelijk.quote:Maar later trokken ze hun bekentenis in en zeiden dat de politie hen onder zware druk had gezet.
Ik heb nooit gezegd dat een bekentenis voldoende is voor het opleggen van de doodstraf. Die zou dan ook slechts in uiterste gevallen opgelegd moeten worden. Niks geen VSAmerikaanse toestanden. Dat heb ik nooit beweerd.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:54 schreef Copycat het volgende:
Ja .. láter weer ingetrokken. Doet niks af aan het feit dat ze wél bekend hebben.
Ik zie een zin als; Tja, dan zal het wel waar zijn, dan zullen we het wel gedaan hebben, niet echt als een bekentenis, eigenlijk.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:54 schreef Copycat het volgende:
Ja .. láter weer ingetrokken. Doet niks af aan het feit dat ze wél bekend hebben.
En ook veroordeeld waren natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:54 schreef Copycat het volgende:
Groot gelijk.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:13 schreef bloodymary het volgende:
De twee van Putten zjin mede veroordeeld op grond van hun bekentenis. Deze was afgenomen met de zogenaamde Zaanse Verhoormethode, waarbij de gevangene zo onder druk komt te staan en woorden in de mond gelegd wordt, dat hij zegt dat het zo gegaan is als gesuggereerd wordt. Hierbi worden dus valte bekentenissen afgegeven. Een reden om nooit de doodstraf in te voeren. Elkaar doden is iets voor beesten niet voor mensen. En dat men dat niet doet is een teken van beschaving.
We weten nog niet veel van deze man. Hij kan best een valse bekentenis hebben afgelegd. Ook al is er een heel verhaal van gemaakt, dit kan allemaal door de politie gesuggereerd zijn. Ik zeg niet dat het zo is, acht de kans klein, maar reden genoeg om niet om een spuitje te vragen. Er is niets mis met ons rechtssysteem.
Mwoah, er wonen beesten in de huidige maatschappij die ik eigenlijk de kost niet wil geven.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:12 schreef GateWayX het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Er is wel erg veel geweld gebruikt.
Dat is verhoren?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:13 schreef bloodymary het volgende:
De twee van Putten zjin mede veroordeeld op grond van hun bekentenis. Deze was afgenomen met de zogenaamde Zaanse Verhoormethode, waarbij de gevangene zo onder druk komt te staan en woorden in de mond gelegd wordt, dat hij zegt dat het zo gegaan is als gesuggereerd wordt. Hierbi worden dus valte bekentenissen afgegeven. Een reden om nooit de doodstraf in te voeren. Elkaar doden is iets voor beesten niet voor mensen. En dat men dat niet doet is een teken van beschaving.
We weten nog niet veel van deze man. Hij kan best een valse bekentenis hebben afgelegd. Ook al is er een heel verhaal van gemaakt, dit kan allemaal door de politie gesuggereerd zijn. Ik zeg niet dat het zo is, acht de kans klein, maar reden genoeg om niet om een spuitje te vragen. Er is niets mis met ons rechtssysteem.
Dan boeit het niets, maar dat weet je dus nooit zeker.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:23 schreef McKillem het volgende:
[..]
Wat boeit het als je de echte crimineel hebt, gaat om de bekentenis toch.![]()
![]()
Er zijn inmiddels al zoveel dingen naar buiten gekomen dat dit geen afgedwongen verklaring meer kan zijn. Anders had die advocaat ook wel wat anders verteld...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik heb zelf trouwens meegemaakt dat een vriend in mijn huis overleed (bleek uiteindelijk een hartstilstand, maar goed...)
Mijn vrienden en ik zijn toen ook uren door de politie verhoort. Je hebt echt klootzakken van agenten erbij zitten en na een aantal uren kan ik me voorstellen dat je rare dingen kan gaan zeggen.
Wil niet zeggen dat deze man onschuldig is, maar vind het zo raar dat een leraar zo koel en berekenend twee jonge mensen af kan slachten als in een maffia-film.
Dit lijkt meer werk van criminelen.
En tja, je zou dan maar de buurman zijn die toevallig ruzie had met het tweetal...
Jee, wat een afschuwelijk, heftig verhaal.....quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik heb zelf trouwens meegemaakt dat een vriend in mijn huis overleed (bleek uiteindelijk een hartstilstand, maar goed...)
Mijn vrienden en ik zijn toen ook uren door de politie verhoort. Je hebt echt klootzakken van agenten erbij zitten en na een aantal uren kan ik me voorstellen dat je rare dingen kan gaan zeggen.
Ja, dat was niet niks.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:25 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Jee, wat een afschuwelijk, heftig verhaal.....
Dus?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, dat was niet niks.
Maar aan de andere kant wel voor te stellen. We hadden een feestje, en er overlijdt plotseling iemand van 31.
Naar de familie toe willen ze natuurlijk alles uitsluiten, vandaar dat we eerst verdachten waren.
Hij is ook nog onderzocht door een patholoog anathoom (zo heet dat toch?) en had meerdere littekens op z'n hart zitten. Hij voelde zich de weken ervoor al vaker niet goed, maar als je 31 bent denk je niet daar aan natuurlijk.
Ah, grote mond op internet maar in het echte leven in ieder geval nooit in aanraking geweest met de politie.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:33 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dus?
Je gaat toch niet tekeer als een bezetene als je niet eens zeker bent van het gegeven dat je de verdacht hebt?
Ik kan natuurlijk mooi lullen van buitenaf en wat roepen over iets dat ik nog nooit meegemaakt hebt maar het zal niet de eerste keer zijn dat ik je helemaal tot op de grond toe kapot scheld als je me onrechtmatig van iets beticht danwel woorden in mijn mond legt. En dat kan ver gaan als je me echt over de zeik hebt.
Grote mond?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ah, grote mond op internet maar in het echte leven in ieder geval nooit in aanraking geweest met de politie.
Ik begrijp eigenlijk niet wat je hier zegt en wat je standpunt is???quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:33 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dus?
Je gaat toch niet tekeer als een bezetene als je niet eens zeker bent van het gegeven dat je de verdacht hebt?
Ik kan natuurlijk mooi lullen van buitenaf en wat roepen over iets dat ik nog nooit meegemaakt hebt maar het zal niet de eerste keer zijn dat ik je helemaal tot op de grond toe kapot scheld als je me onrechtmatig van iets beticht danwel woorden in mijn mond legt. En dat kan ver gaan als je me echt over de zeik hebt.
Gelukkig, ik ben niet de enige.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:50 schreef bloodymary het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet wat je hier zegt en wat je standpunt is???
Ik dacht dat hij bedoelde dat hij dus bozig zou reageren als hij op zo'n manier zou worden ondervraagd terwijl hij onschuldig is. Zoiets?quote:
Beetje offtopic, maar is er nog geprobeerd om 'm te reanimeren? Klinkt nu een beetje alsof ie onwel werd en iedereen erbij stond en ernaar keek.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
Was dit in een huis in Leide?. Mijn oud huisgenoot had dit namelijk ook in zijn oude huis....quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, dat was niet niks.
Maar aan de andere kant wel voor te stellen. We hadden een feestje, en er overlijdt plotseling iemand van 31.
Naar de familie toe willen ze natuurlijk alles uitsluiten, vandaar dat we eerst verdachten waren.
Hij is ook nog onderzocht door een patholoog anathoom (zo heet dat toch?) en had meerdere littekens op z'n hart zitten. Hij voelde zich de weken ervoor al vaker niet goed, maar als je 31 bent denk je niet daar aan natuurlijk.
Theoretisch gezien kan Dutroux ook zo vrijkomen. Dat zal echter nooit gebeuren. De minister of politieker die Dutroux vervroegd vrijlaat pleegt electorale zelfmoord.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Echt? Bestaat daar geen ECHT levenslang? Ook niet voor Dutroux?![]()
![]()
![]()
Dan ben ik helemaal voor een spuitje.
De grootste engerd van Europa sinds A. Hitler wist echter wel vrolijk los te komen van zijn beveiligers en zelf op pad te gaan eind jaren 90.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:38 schreef pagadder het volgende:
[..]
Theoretisch gezien kan Dutroux ook zo vrijkomen. Dat zal echter nooit gebeuren. De minister of politieker die Dutroux vervroegd vrijlaat pleegt electorale zelfmoord.
Voor de volledigheid een link naar de bron: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF08012010_037&kanaalid=871quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:50 schreef Frederic het volgende:
De advocaat van de ouders van Annick Van Uytsel verklaart dat hij 'quasi zeker' is dat Ronald Janssen ook de moordenaar van Annick is. Het gerecht van Leuven bevestigt nu ook dat de naam in de zaak Van Uytsel naar voren komt.
Het laatste GSM-signaal van Annick is destijds opgepikt door de GSM-mast van Halen, waar Ronald J. woont.
Laat ons hopen!
De 'brave leraar' is dus wellicht een seriemoordenaar. Best scary.
De betrokken ministers zijn toen direct opgestapt. Ik denk dat een volgende ontsnapping van Dutroux, het feit is waar de politici het meeste angst voor hebben. Nog meer dan een splitsing van België.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De grootste engerd van Europa sinds A. Hitler wist echter wel vrolijk los te komen van zijn beveiligers en zelf op pad te gaan eind jaren 90.
Dat wil ik ten alle tijde voorkomen. Weg ermee. Waarom zou je iemand nog 50 jaar opsluiten? Welk ander doel dan sadistische marteling dien je daarmee? Levenslang is nutteloos en inhumaan in zo'n geval.
Leuk dat een ministertje opstapt.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:06 schreef pagadder het volgende:
[..]
De betrokken ministers zijn toen direct opgestapt. Ik denk dat een volgende ontsnapping van Dutroux, het feit is waar de politici het meeste angst voor hebben. Nog meer dan een splitsing van België.
Mocht Dutroux ontsnappen, komt het volk in opstand. En massaal. In vergelijking daarmee, zal de Koningskwestie een incident genoemd worden.
Desbetreffende minister zat er volgens mij nog geen weekquote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Leuk dat een ministertje opstapt.
Lekker wachtgeld cashen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Desbetreffende minister zat er volgens mij nog geen week
Ben je depressief of is echt alles in het leven kut, een samenzwering en negatief?quote:
Jij kent mij duidelijk niet. Ik ben de positiviteit zelve.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:44 schreef opgebaarde het volgende:
Ben je depressief of is echt alles in het leven kut, een samenzwering en negatief?
Voor de mensen die de Annick Van Uytsel zaak niet kennenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:50 schreef Frederic het volgende:
De advocaat van de ouders van Annick Van Uytsel verklaart dat hij 'quasi zeker' is dat Ronald Janssen ook de moordenaar van Annick is. Het gerecht van Leuven bevestigt nu ook dat de naam in de zaak Van Uytsel naar voren komt.
Het laatste GSM-signaal van Annick is destijds opgepikt door de GSM-mast van Halen, waar Ronald J. woont.
Laat ons hopen!
De 'brave leraar' is dus wellicht een seriemoordenaar. Best scary.
Dat weet ik niet, maar ik meen me te herinneren dat je in ieder geval wel van goede muziek houdt. En dat is positief, toch?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij kent mij duidelijk niet. Ik ben de positiviteit zelve.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |