abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76428766
quote:

HALEN - Brandweerlui die gisterochtend een brandende auto langs de E314 snelweg in het Limburgse Halen blusten, vonden er achteraf tot hun ontsteltenis twee verkoolde lichamen in. Het gaat om het jonge koppel Kevin Paulus (22) en Shana Appeltans (18). Intussen raakte bekend dat de lichamen in de uitgebrande wagen meerdere schotwonden vertonen. Het parket is op zoek naar getuigen.
Een chauffeur zag zaterdagmorgen rond kwart na twee vanop de E314 een brandende auto staan in de Rozedelstraat, een smalle landweg die enkele meters lager naast de snelweg loopt. De Opel Corsa was vanop de straat in de berm gereden, en naast een sloot geparkeerd. Pas tijdens de bluswerken stelde de brandweer van Diest vast dat er twee lichamen in de auto zaten. Een mannenlichaam zat opgesloten in de koffer van de auto, een vrouwenlichaam lag neer op de achterbank.

Politie en gerecht vermoedden al snel dat het ging om Kevin Paulus, de eigenaar van de Corsa, en zijn vriendin Shana Appeltans. Het jonge koppel was vrijdagavond nog op een nieuwjaarsfeestje geweest. Ze waren daar samen vertrokken: Paulus had aangekondigd dat hij zijn vriendin naar huis zou voeren.

Autopsie

Geen van beide kwam die nacht echter nog thuis. Hun geplande route zou hen langs de Rozedelstraat geleid hebben. De brandende auto werd op amper een kilometer afstand van het huis van Shana gevonden.

De federale politie liet meteen de auto takelen naar de Hasseltse brandweerkazerne. ‘De auto werd volledig ingepakt, om geen sporen verloren te laten gaan', vertelde de Hasseltse procureur Marc Rubens. Pas in de kazerne werden de lichamen uit de auto gehaald. De Corsa werd aan een minutieus sporenonderzoek onderworpen, maar dat zou niets hebben opgeleverd. Wetsdokters voerden gisteravond nog een autopsie uit op beide lichamen. Die bracht uitsluitsel over de identiteit van de slachtoffers.

Moordonderzoek

Het Hasseltse gerecht heeft een moordonderzoek geopend. De speurders staan voor een raadsel. Paulus en Appeltans hebben een onbesproken reputatie. Kevin Paulus werkt als arbeider bij een verpakkingsbedrijf in Halen. Hij woont bij zijn ouders in het Vlaams-Brabantse Kortenaken. De 18-jarige Shana volgt een lerarenopleiding aan de Katholieke Hogeschool Limburg in Diepenbeek. Ook zij woont nog thuis in Loksbergen, een deelgemeente van Halen.

Speurders gaan uit van een dubbele moord. Hoewel de piste nog niet wordt uitgesloten, achten ze een passioneel drama of een dubbele zelfmoord weinig waarschijnlijk door de manier waarop de lichamen in de auto lagen. Dat de man en de vrouw door hun moordenaar op die plek werden opgewacht, is ook weinig plausibel. Hield het koppel op de afgelegen plaats halt en werden ze er verrast door een voorbijganger? Was het duo op het verkeerde moment op de verkeerde plaats, en zagen ze daar iets dat ze niet mochten zien? Het onderzoek moet duidelijkheid brengen.

Het parket heeft ondertussen een opsporingsbericht verspreid. Mensen die zaterdagochtend een witte Opel Corsa hebben gezien in de buurt van Halen kunnen contact opnemen met de politie op het nummer 0800/91.119.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=P52KCQEF&postcode=3545
quote:

HALEN - Drie kogels in het hoofd voor Kevin, een nekschot voor Shana die probeerde aan haar aanvallers te ontvluchten. De twee jonge slachtoffers hadden geen kans tegenover de koelbloedige moordenaars die vrijdagnacht hun pad kruisten.
Het opsporingsbericht dat de Hasseltse federale politie zondag verstuurde, zou al enkele tips hebben opgeleverd. Naast enkele mensen die de rookpluim van de brandende auto zagen, zouden er ook enkele mensen gebeld hebben met duidelijke aanwijzingen. Over de inhoud daarvan houden politie en gerecht de lippen op elkaar. Ze willen enkel kwijt dat de tips grondig onderzocht worden.

Het is nog altijd niet duidelijk op welke plaats in Loksbergen Shana en Kevin hun moordenaar(s) tegenkwamen. Agenten hebben de laatste route van het koppel tussen het café en hun huis uitgekamd, zonder iets te vinden. Uit de autopsie heeft het gerecht wel geleerd dat de daders bijzonder professioneel te werk gingen. Eerst werd Kevin met drie kogels in het hoofd doodgeschoten. Daarna werd Shana met twee kogels gedood: één kogel in de zij, en één kogel in de nek. Dat suggereert dat Shana nog probeerde te vluchten. Of ze in de auto of ernaast zijn neergeschoten, is niet duidelijk.

'Ze moeten op slag dood geweest zijn', reageert de familie Appeltans. 'Ze leefden niet meer toen de auto in brand werd gestoken. Dat hebben ze dus niet moeten meemaken.'

Gsm rinkelde nog

De koelbloedige manier waarop de twee werden geëxecuteerd, toont dat de daders geen amateurs zijn. De precisie van de schoten, en de manier waarop de daders zich op een halfuur tijd van de lichamen ontdeden, wijst erop dat ze wisten wat ze deden. Als Shana en Kevin hun aanvallers bij toeval tegenkwamen, dan waren de moordenaars bijzonder goed voorbereid op een confrontatie. Ze waren gewapend, en hadden brandversnellers mee om de wagen in brand te steken.

Speurders haalden nog de gsm van Shana uit het wrak. De gsm van Kevin, zijn portefeuille en de handtas van Shana zijn echter spoorloos. Er werd geen geld afgehaald met hun bankkaarten. Opmerkelijk: toen vader Johan Appeltans vrijdagnacht rond 2.30 uur ongerust naar de gsm van Kevin belde, rinkelde het toestel nog. Dat zou kunnen betekenen dat de moordenaars het toestel met zich meenamen.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=G9M2KEMJJ&postcode=3545
Vraag me af wie zoiets doet. Moet toch een louche zaak zijn als je het me vraagt. Zou me niet verbazen dat hier meer achter zit dan we denken.

[ Bericht 11% gewijzigd door pagadder op 05-01-2010 10:08:34 ]
pi_76428895
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:02 schreef pagadder het volgende:

[..]

[..]

Vraag me af wie zoiets doet. Moet toch een louche zaak zijn als je het me vraagt. Zou me niet verbazen dat hier meer achter zit dan we denken.
Het lijkt inderdaad meer op een afrekening dan op een beroving.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:10:47 #3
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_76428926
Jeetje! Ik ben benieuwd of er wat boven water komt qua achtergrond...wat erg zeg.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 10:12:09 #4
230491 Zith
pls tip
pi_76428956
Wel brutaal hoor.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:12:54 #5
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_76428973
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:09 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Het lijkt inderdaad meer op een afrekening dan op een beroving.
Dat denk ik ook. Er is wel erg veel geweld gebruikt.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:13:12 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_76428981
Bizar.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_76429034
verhaal komt zo uit csi, heavy shit zeg
namaste
pi_76429041
edit: dubbel
namaste
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:17:53 #9
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_76429106
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:13 schreef Copycat het volgende:
Bizar.

Brutaal!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:19:20 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_76429151
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:17 schreef SicSicSics het volgende:

Brutaal!
Ik vind het bizar. Een ogenschijnlijk niks aan de hand koppeltje - hij werken, zij studeren - wordt koelbloedig geliquideerd.
pi_76429167
Ze zien er niet gevaarlijk uit:

dinsdag 5 januari 2010 @ 10:20:26 #12
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_76429174
blegh... wat zal hier achterzitten...
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:22:41 #13
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_76429249
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:19 schreef Copycat het volgende:
Ik vind het bizar. Een ogenschijnlijk niks aan de hand koppeltje - hij werken, zij studeren - wordt koelbloedig geliquideerd.
Ok. Het is inderdaad bizar. Hoewel ik een hoop 'ogenschijnlijk niks aan de hand koppeltjes' ken die schijnlijk wat meer aan de hand hadden!

Triest, vind ik het ook.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_76429254
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:19 schreef Copycat het volgende:

Het lijkt er idd op dat ze iets hebben gezien wat ze niet hadden moeten zien. Verkeerde tijd op de verkeerde plaats Wat een vreselijk drama ook voor de familie.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:26:47 #15
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_76429345
De CSI kindertjes maken prachtige theorieën hier. Nobody knows... Maak het jezelf niet lastiger. We horen het vanzelf als justitie meer weet...
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:27:37 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_76429363
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:26 schreef G.Fawkes het volgende:
De CSI kindertjes maken prachtige theorieën hier. Nobody knows... Maak het jezelf niet lastiger. We horen het vanzelf als justitie meer weet...
Slotje!
pi_76429364
Damn....
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:28:30 #18
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_76429385
Tering
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:29:51 #19
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_76429412
Lekkere manier om aan je eind te komen
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:30:10 #20
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_76429417
Ben benieuwd naar de achterliggende reden. Dit lijkt idd op een doelbewuste liquidatie. Of wat Isabeau zegt, dat ze iets gezien hebben dat ze beter niet hadden gezien. Maar het feit dat de daders brandversnellers bij zich hadden duidt dan weer op een vooringenomen doel. We zullen zien.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:32:03 #21
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_76429464
Heavy shit zeg
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
pi_76429564
Moet dat brutaal niet bruut zijn, of op brute wijze?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:38:18 #23
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_76429618
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:26 schreef G.Fawkes het volgende:
Nou,wat een prachtige theorieen zeg
Ecosia
  Admin dinsdag 5 januari 2010 @ 10:40:53 #24
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_76429686
Ik ken Halen en Loksbergen en dat zijn echt dorpjes van niks, landelijke dorpjes, nou niet echt zware criminaliteit, integendeel.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_76429724
Bizar .
pi_76429794
Damn, ernstig.
pi_76429820
quote:
Eerst werd Kevin met drie kogels in het hoofd doodgeschoten. Daarna werd Shana met twee kogels gedood: één kogel in de zij, en één kogel in de nek. Dat suggereert dat Shana nog probeerde te vluchten. Of ze in de auto of ernaast zijn neergeschoten, is niet duidelijk.
Wel opvallend dat ze nog weten te zeggen wie als eerste werd doodgeschoten en dat die Shana nog zou hebben proberen te vluchten.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:48:00 #28
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_76429870
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:40 schreef yvonne het volgende:
Ik ken Halen en Loksbergen en dat zijn echt dorpjes van niks, landelijke dorpjes, nou niet echt zware criminaliteit, integendeel.
Dat soort landelijke lokaties zijn natuurlijk bij uitstek geschikt voor duistere praktijken.
A murky, forgotten land.
pi_76429971
Pfff, wat erg zeg...

Je gaat dan wel meteen denken waarom, en wat er nog meer speelde.
pi_76430052
Triest.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:55:43 #32
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_76430067
brrr wat kil
Stand for something or fall for anything
pi_76430075
quote:
.

[ Bericht 5% gewijzigd door Paaskonijn op 05-01-2010 11:01:53 ]
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:57:36 #34
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_76430114
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ze zien er niet gevaarlijk uit:

[ afbeelding ]
Ja, ze hebben beiden wel een (ietwat) Hebreeuwse look.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_76430168
Misschien een mislukte deal met pillen. Of ze kwamen lui tegen die ze beter niet tegen hadden kunnen komen.

Om dit soort dingen had ik wel rechercheur willen worden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:02:53 #37
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_76430241
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:57 schreef BansheeBoy het volgende:

²
Lol, sad little man
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_76430288
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:59 schreef El_Matador het volgende:
Misschien een mislukte deal met pillen. Of ze kwamen lui tegen die ze beter niet tegen hadden kunnen komen.

Om dit soort dingen had ik wel rechercheur willen worden.
Om vervolgens te moeten toezien hoe de daders vanwege allerlei verzachtende omstandigheden en vormfouten weer binnen de kortste keren op straat staan?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:05:26 #39
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_76430321
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:46 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Wel opvallend dat ze nog weten te zeggen wie als eerste werd doodgeschoten en dat die Shana nog zou hebben proberen te vluchten.
ja, misschien zit de journalist wel in het complot
Ecosia
pi_76430343
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:05 schreef Jumparound het volgende:

[..]

ja, misschien zit de journalist wel in het complot
.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:10:11 #41
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_76430473
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:06 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

.
;-)
Ecosia
pi_76430775
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:04 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Om vervolgens te moeten toezien hoe de daders vanwege allerlei verzachtende omstandigheden en vormfouten weer binnen de kortste keren op straat staan?
Ja, dat is het frustrerende! De rechtspraak is het probleem. De ivoren toren rechters. De immorele advocatuur. En vooral het rotsvaste geloof op jihadistische wijze van de D66-GroenLinksch-PvdA-Elite in Nederland (en dat zal in Vlaanderen niet anders zijn).

Maar het werk op zich lijkt me nog steeds gaaf. Als ik geen geoloog was geworden (ook een soort rechercheur), dan was ik dit gaan doen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 5 januari 2010 @ 11:49:06 #43
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_76431906
Pfff... heftig zeg.
* I intend to live forever, so far so good! *
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 januari 2010 @ 11:51:17 #44
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_76431988
WTF
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:53:41 #45
3542 Gia
User under construction
pi_76432075
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Als dat de reden is......

Tevens TVP. Vreselijk dit. Ben erg benieuwd naar het hele verhaal.
pi_76432112
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat is het frustrerende! De rechtspraak is het probleem. De ivoren toren rechters. De immorele advocatuur. En vooral het rotsvaste geloof op jihadistische wijze van de D66-GroenLinksch-PvdA-Elite in Nederland (en dat zal in Vlaanderen niet anders zijn).

Maar het werk op zich lijkt me nog steeds gaaf. Als ik geen geoloog was geworden (ook een soort rechercheur), dan was ik dit gaan doen.
Oh nee. In dit bananenkoninkrijk hebben criminelen het beter dan de slachtoffers. Vrijspraak wegens procedurefouten? Gebeurt regelmatig. Een gewetenloze advocaat die van de dader slachtoffer maakt en vice versa, geen probleem. En als je dan toch veroordeeld wordt zit je in een luxe cel waar je les kan volgen en op je playstation spelen. Vind je dat niet leuk? Ontsnap gerust uit de cel. Een ontsnappingspoging wagen is zelfs NIET! strafbaar, dus waarom zou je het niet doen. Heb je daar geen zin in, kan je gerust beroep doen op de wet Lejeune. Hier kan je na 1/3 van je straf al vrijkomen. Voor zo'n moord zal je dus waarschijnlijk maar een jaar of tien moeten zitten. En dan wordt je voorarrest er nog eens van afgetrokken wat zeer voordelig kan zijn. Processen beginnen hier pas vaak na een jaar of 5. Bij Dutroux speelden ze het klaar om pas 10 jaar na de feiten te beginnen met het proces.

Recidivisme? Geen probleem! Je komt er vanaf met een boos vingertje van de rechter.

dinsdag 5 januari 2010 @ 11:58:31 #47
267258 Ghaazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_76432252
Waarschijnlijk was die Kevin een grote player in de drugsscene.
What lies in the shadow of the statue?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 12:09:16 #48
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_76432618
Wat een verhaal. Laat ons hopen op gerechtigheid.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_76432907
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:51 schreef borisz het volgende:
WTF
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 12:30:18 #50
230491 Zith
pls tip
pi_76433305
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:54 schreef pagadder het volgende:

[..]

Oh nee. In dit bananenkoninkrijk hebben criminelen het beter dan de slachtoffers. Vrijspraak wegens procedurefouten? Gebeurt regelmatig. Een gewetenloze advocaat die van de dader slachtoffer maakt en vice versa, geen probleem. En als je dan toch veroordeeld wordt zit je in een luxe cel waar je les kan volgen en op je playstation spelen. Vind je dat niet leuk? Ontsnap gerust uit de cel. Een ontsnappingspoging wagen is zelfs NIET! strafbaar, dus waarom zou je het niet doen. Heb je daar geen zin in, kan je gerust beroep doen op de wet Lejeune. Hier kan je na 1/3 van je straf al vrijkomen. Voor zo'n moord zal je dus waarschijnlijk maar een jaar of tien moeten zitten. En dan wordt je voorarrest er nog eens van afgetrokken wat zeer voordelig kan zijn. Processen beginnen hier pas vaak na een jaar of 5. Bij Dutroux speelden ze het klaar om pas 10 jaar na de feiten te beginnen met het proces.

Recidivisme? Geen probleem! Je komt er vanaf met een boos vingertje van de rechter.

I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 12:53:32 #51
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_76434134
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:54 schreef pagadder het volgende:

[..]

Gut, hebben we weer zo'n jankerd hoor. Je bent bekend met het feit dat, indien burgers dezelfde informatie hebben als de rechters, ze lager straffen dan de rechters deden? En voor je onzin uitkraamt over het gevangenisleven zou je toch eerst je even wat beter moeten informeren, want je hebt echt geen enkel idee waar je het over hebt.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_76434159
Ben benieuwd.
  Admin dinsdag 5 januari 2010 @ 12:54:49 #53
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_76434182
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 12:53 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Gut, hebben we weer zo'n jankerd hoor. Je bent bekend met het feit dat, indien burgers dezelfde informatie hebben als de rechters, ze lager straffen dan de rechters deden? En voor je onzin uitkraamt over het gevangenisleven zou je toch eerst je even wat beter moeten informeren, want je hebt echt geen enkel idee waar je het over hebt.
Het gaat over België, dat was je bekend?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_76434721
Ik hoorde het zaterdagnacht op de Belgische radio.
Heel bizar dit en wat een gruwelijk geweld
Juin uit Eigen Tuin!
pi_76435001
Vreselijk.Ook voor de ouders om te horen hoe je kind aan zijn einde is gekomen.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 13:21:25 #56
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76435139
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:20 schreef Paul het volgende:

[..]

Ik zou haar geven
een ziek stuk stront ben je
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Admin dinsdag 5 januari 2010 @ 13:25:37 #57
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_76435257
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:21 schreef Re het volgende:

[..]

Hear hear

dinsdag 5 januari 2010 @ 13:26:07 #58
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_76435269
Heir Heir!
pi_76435317
quote:

[..]

Hmmm, deze reactie voegt ook niks toe. Haal die post dan weg.
pi_76435322
quote:

[..]

Inderdaad, wat een lelijk wijf.

dinsdag 5 januari 2010 @ 13:37:25 #61
215628 woid
let's get Friendly
pi_76435634
quote:

[..]

necrofiel wordt dat genoemd
  dinsdag 5 januari 2010 @ 13:40:34 #62
215628 woid
let's get Friendly
pi_76435736
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

als 5 jarige wilde je al polite, brandweer of piloot worden.. en je zit nogsteeds in dat stadium....
pi_76435792
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:40 schreef woid het volgende:

[..]

als 5 jarige wilde je al polite, brandweer of piloot worden.. en je zit nogsteeds in dat stadium....
Weer zo'n "uiterst inhoudelijke" lasterlijke reactie van jou op mij.

Zoek een hobby, kleuter. Laat het discussieren maar aan grote mensen over.

dinsdag 5 januari 2010 @ 13:46:51 #64
215628 woid
let's get Friendly
pi_76435936
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Weer zo'n "uiterst inhoudelijke" lasterlijke reactie van jou op mij.

Zoek een hobby, kleuter. Laat het discussieren maar aan grote mensen over.
ik heb mn hobby gevonden

en dan noemt ie mij een kleuter... achossie nou
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:42:27 #65
168739 Red_85
'echt wel'
pi_76438149
Sick.. was er niet zo'n bende actief in dat gebied een tijd terug die nooit gepakt is?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_76438188
Als mijn zoon zou worden vermoord op zo'n beestachtige manier .
Dan zou ik niet zo voor de TV kunnen staan . zo zonder een traan te laten ?.
laat staan voor de TV te gaan staan.
Erg raar is dat wel ,zo om te zien van die ouders.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:45:37 #67
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_76438275
Iedereen uit zijn emoties anders.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:46:19 #68
3542 Gia
User under construction
pi_76438303
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:43 schreef C_N het volgende:
Ik kan me daar toch wel iets bij voorstellen. De klap moet nog komen. Nu is er vooral woede en ongeloof. Maar vaak komen tijdens en na de begrafenis de tranen en het intense verdriet. En het besef dat dit definitief is.
  Admin dinsdag 5 januari 2010 @ 14:49:19 #69
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_76438441
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:42 schreef Red_85 het volgende:
Sick.. was er niet zo'n bende actief in dat gebied een tijd terug die nooit gepakt is?
Die was met totaal andere dingen bezig plus totaal andere regio.
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:43 schreef C_N het volgende:
Dat zijn nou mensen in shock.

pi_76438451
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:42 schreef Red_85 het volgende:
Dat was De Bende Van Nijvel. Actief in de jaren '80 in de buurt van Aalst/Nijvel. Die grossierden in supermarktmoorden en zijn al 25 jaar non-actief. Dan lijkt het me eerder een copycat.
pi_76438529
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:49 schreef pagadder het volgende:

[..]

Dat was De Bende Van Nijvel. Actief in de jaren '80 in de buurt van Aalst/Nijvel. Die grossierden in supermarktmoorden en zijn al 25 jaar non-actief. Dan lijkt het me eerder een copycat.
Dat lijkt me na 1 geval wat voorbarig.

Ik denk een uit de hand gelopen drusdeal/geld schuldig aan criminelen van Kevin of een toevallige ontmoeting tussen 2 onschuldige jongeren en een groepje zware criminelen.

Er zijn er genoeg geweest die in Belgie de afgelopen maanden vrolijkjes hun celletje uit mochten wandelen van de cipiers.

pi_76439269
Wel beetje extreem voor een beroving ...
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:11:34 #73
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_76439362
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:49 schreef pagadder het volgende:

Dan lijkt het me eerder een copycat.
I know nothing!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:17:41 #74
3542 Gia
User under construction
pi_76439618
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:51 schreef El_Matador het volgende:

Ik denk een uit de hand gelopen drusdeal/geld schuldig aan criminelen van Kevin of een toevallige ontmoeting tussen 2 onschuldige jongeren en een groepje zware criminelen.

Voor hetzelfde geld is het een jaloers ex-vriendje die zijn kans schoon zag en teveel gezopen had.
Het feit dat Kevin in de kofferbak is teruggevonden zou kunnen betekenen dat de dader(s) zich eerst nog wilden vergrijpen aan dat meisje.
Misschien gewoon op het verkeerde moment, op de verkeerde plaats. Of misschien toch wel een voorbedachte rade, maar dan met een willekeurig slachtoffer. In dat laatste geval is er gevaar voor herhaling, natuurlijk.

Maar hoe dan ook, het blijft een gruwelijke daad.
  Admin dinsdag 5 januari 2010 @ 15:19:47 #75
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_76439706
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Voor hetzelfde geld is het een jaloers ex-vriendje die zijn kans schoon zag en teveel gezopen had.
Het feit dat Kevin in de kofferbak is teruggevonden zou kunnen betekenen dat de dader(s) zich eerst nog wilden vergrijpen aan dat meisje.
Misschien gewoon op het verkeerde moment, op de verkeerde plaats. Of misschien toch wel een voorbedachte rade, maar dan met een willekeurig slachtoffer. In dat laatste geval is er gevaar voor herhaling, natuurlijk.

En ja, daar is Gia met een totaal andere draai aan het gebeurde

† In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 15:27:05 #76
230491 Zith
pls tip
pi_76440014
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:19 schreef yvonne het volgende:

[..]

Wat GTST en CSI al niet met huisvrouwen kan doen!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:56:45 #77
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_76441386
Gia! Je bent de moslim vergeten!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_76441438
quote:

[..]

Lijkt me sterk. Het meisje was nog maar 18 en ze waren al drie jaar samen als koppel.
pi_76442240
quote:

[..]

Frisse inzichten, nieuwe insteek, heel goed!
Laat de jaloerse anderen maar roepen. Juist dit topic leent zich voor speculatie wat er gebeurd zou kunnen zijn.

Mij lijkt een jaloers ex-vriendje niet zo waarschijnlijk, zeker niet op die leeftijd, maar goed, de meeste moorden vinden plaats tussen of rondom partners.

dinsdag 5 januari 2010 @ 16:35:02 #80
3542 Gia
User under construction
pi_76443027
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:19 schreef yvonne het volgende:

[..]

Het is een reactie op iemand die met een mogelijke aanleiding komt. Daarop zeg ik het kan zoveel zijn en noem wat voorbeelden. Ik zeg toch niet dat ik vermoed dat het één van die voorbeelden is. Om meteen te beweren dat die Kevin wel in het criminele circuit kan zitten, gaat mij namelijk te ver.
Het kan zoveel zijn.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:36:07 #81
3542 Gia
User under construction
pi_76443071
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:27 schreef Zith het volgende:

[..]

Wat GTST en CSI al niet met huisvrouwen kan doen!
Maar wat El Matador oppert is natuurlijk een voor de hand liggende oorzaak!!
pi_76443072
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:35 schreef Gia het volgende:
Het kan zoveel zijn.
Precies. Dus kunnen wij mogelijkheden opperen. Die vrijheid hebben we gelukkig en dat is het mooie van internet.

dinsdag 5 januari 2010 @ 16:36:49 #83
3542 Gia
User under construction
pi_76443101
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:56 schreef eleusis het volgende:
Gia! Je bent de moslim vergeten!
Wie zegt dat? Ik weet niet wat de afkomst van dat veronderstelde 'ex-vriendje' is.
pi_76443619
Heftig hoor. Ben benieuwd of we de 'waarom' ooit te weten krijgen..
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:57:08 #85
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_76443973
Erg ja misschien hadden ze iets gezien wat ze niet mochten zien. Geval verkeerde plaats verkeerde tijd vermoed ik...
pi_76443974
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:49 schreef Vlindur het volgende:
Heftig hoor. Ben benieuwd of we de 'waarom' ooit te weten krijgen..
Ik hoop het wel voor de nabestaanden. (en mijn eigen onbenullige nieuwsgierigheid)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:58:15 #87
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_76444018
Of de reden zit verstopt in de TT

brutaal koppel jong afgemaakt.
brutaal jong koppel afgemaakt.
Ecosia
pi_76444308
Heb hier helemaal niks over gehoord... Wat grof zeg! Ben benieuwd wat hieruit komt..
pi_76450705
quote:
Buurman ondervraagd in moordzaak Shana en Kevin
BRUSSEL - De politie heeft vandaag een een man meegenomen voor verhoor in de zaak van het vermoorde koppel Shana Appeltans (18) en Kevin Paulus (22) uit Loksbergen. Het gaat om een buurman van Shana. Dat bevestigt Erwin Steyls, de persmagistraat van het Hasseltse parket.

Er werd een huiszoeking uitgevoerd bij de man en zijn woning werd verzegeld. Hij zou zeker de hele nacht in de cel moeten blijven. 'Vanwege alle persheisa besloten we de man uit het huis weg te halen. Hij zal uitgebreid verhoord worden, en daarvoor zal hij een nacht in de cel moeten doorbrengen', aldus Steyls.

Het is niet duidelijk of de huiszoeking iets opleverde. 'Het is nog veel te vroeg om de man als verdachte aan te duiden. Er zijn nog geen sluitende materiële bewijzen gevonden', zei Steyls. Woensdag zal de onderzoeksrechter beslissen wat er met de man zal gebeuren.

Buren vertellen dat er al een tijdje spanningen waren tussen de familie van Shana en de man. De vader van één van de twee slachtoffers bevestigt dat er sprake was van kleine pesterijen.

Brutale moord

Het jonge Limburgse koppel werd vrijdagnacht op brutale wijze vermoord. Kevin kreeg drie kogels in het hoofd, Shana werd gedood met een nekschot. Nadien dumpte de dader de lichamen in hun eigen auto aan de E314. De auto werd in brand gestoken.

De ouders van Shana deden gisteren een emotionele oproep naar getuigen. 'We hopen dat ze de daders vinden, en dat we te weten komen waarom ze vermoord zijn,' zegt Johan Appeltans, de vader van Shana, in de oproep.

Stille mars

Vrijdag organiseren de jongeren van Loksbergen een stille mars door het dorp, zaterdag wordt het jonge koppel begraven.

Getuigen kunnen zich nog altijd melden bij de politiediensten of te bellen naar het gratis nummer 0800/91.119.
http://www.nieuwsblad.be/(...)leID=DMF20100105_063
pi_76452780
Hmja, kleine pesterijen... Maar om dan twee jonge mensen te executeren..... .

Erg benieuwd naar het ware motief/verhaal.
pi_76454549
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=E12KCVGJ

Zit maar een halfuur tussen het moment dat ze bij de familie in het café weggingen en het moment dat iemand die brandende auto heeft gezien .
pi_76461282
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hmja, kleine pesterijen... Maar om dan twee jonge mensen te executeren..... .

Erg benieuwd naar het ware motief/verhaal.
Tsja, hoeveel mensen hebben er geen wrijving met hun buren. Wel sneu als je dan toevallig net wat strubelingen hebt met iemand die vermoord wordt. Kan je direct de cel in.
pi_76470924
quote:
Er is mogelijk een link tussen de moord op het jonge koppel in Halen en de zaak-Annick Van Uytsel. Dat bericht de krant Het Laatste Nieuws. De verdachte die nu is opgepakt, een leraar van 38 jaar en buurman van de familie uit Loksbergen, zou ook al als verdachte ondervraagd zijn in de zaak rond Annick Van Uytsel.
Annick Van Uytsel verdween ongeveer drie jaar geleden en is later dood teruggevonden. De man is toen ook opgepakt voor ondervraging, maar vrijgelaten bij gebrek aan bewijzen.

De parketwoordvoerder van Leuven bevestigt in Het Laatste Nieuws dat de recherche in Leuven verwittigd werd door de collega's uit Hasselt wegens de mogelijke betrokkenheid van de leraar bij de moord op Van Uytsel in april 2007.

"Dit bijkomende onderzoek komt er omdat de gsm van Annick het laatst in Halen, de woonplaats van de verdachte, werd geactiveerd. Op dit moment zijn er evenwel nog geen concrete aanwijzingen tegen deze verdachte. Het is wel mogelijk dat de Leuvense rechercheurs de man zullen ondervragen en vaststellingen doen."

Vandaag worden het huis en de tuin van de buurman van de familie doorzocht. Het terrein werd al met honden afgespeurd en zijn huis is verzegeld. Zijn wagen werd in beslag genomen. (belga/adb)
http://hln.be/hln/nl/957/(...)aak-Van-Uytsel.dhtml
  woensdag 6 januari 2010 @ 10:39:40 #94
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_76472534
Het wordt steeds bizarder.
pi_76472764
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:39 schreef Copycat het volgende:
Het lijkt wel cluedo
  woensdag 6 januari 2010 @ 10:52:30 #96
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_76473022
Oh, dan is het de butler. Case closed, next!
A murky, forgotten land.
pi_76473206
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:47 schreef pagadder het volgende:

[..]

Dus de "mogelijke link" bestaat eruit dat de GSM van Annick in hetzelfde stadje als de verdachte contact maakte?

Wat is dit voor rioolrecherche?

pi_76473423
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:39 schreef Copycat het volgende:
Belgische politie. Hou je hart maar vast, er komt vast meer.
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:07:03 #99
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_76473547
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Belgische politie. Hou je hart maar vast, er komt vast meer.
"De Rijksrecherche gaat voorlopig uit van een misdrijf"
A murky, forgotten land.
pi_76474173
http://www.limburger.nl/a(...)UWS08/100109782/1056
quote:
Buurman dode studente hoofdverdachte

In het onderzoek naar de moord op een jong koppel in Belgisch-Limburg is de 38-jarige buurman van de vermoorde studente Shana Appeltans nadrukkelijk in beeld als verdachte. Justitie in België denkt zelfs dat de man bij meerdere moorden is betrokken.

Buurman Ronald J. wordt door de opsporingsdiensten ook verhoord over de moord op de destijds 18-jarige Annick Van Uytsel. Zij verdween drie jaar geleden toen ze van een feestje naar huis reed. Niet veel later werd ze dood teruggevonden in het Albertkanaal.

De Belgische justitie heeft woensdagochtend de straat rond het huis van Ronald J. afgezet. In zijn tuin wordt volgens Het Belang van Limburg gezocht naar nog een lijk.

Zie ook http://www.hbvl.be/limbur(...)n-buurman-shana.aspx
pi_76474371
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/limburg/100106_Halen
quote:
30 mensen doorzoeken huis van buurman

wo 06/01/2010 - 06:51 Update: wo 06/01/2010 - 11:01
In Halen wordt het huis doorzocht van de buurman van het vermoorde koppel Shana Appeltans en Kevin Paulus. Zo'n 30 speurders zijn in de woning, onder wie ook leden van het Slachtoffer Identificatieteam (DVI).
Gisterochtend was het parket binnengevallen bij de man nadat hij zijn kinderen naar school had gebracht. Tijdens de huiszoeking werden geen materiële bewijzen gevonden, maar er zouden aanwijzingen zijn dat hij mogelijk iets te maken heeft met de dubbele moord op Shana Appeltans en Kevin Paulus.

Vanochtend gingen zo'n 30 speurders opnieuw de woning binnen. Onder hen ook leden van het Slachtoffer Identificatieteam (DVI), dat normaal gezien alleen wordt ingezet als er gezocht wordt naar lichamen. "Er zijn aanwijzingen die voort moeten worden onderzocht over zijn eventuele betrokkenheid bij de feiten, maar het is nog te vroeg om daar iets over te zeggen", zegt parketwoordvoerder Erwin Steyls. "Er zijn wel aanwijzingen die verder onderzoek nodig maken."

De familie van het vermoorde meisje kan zich alvast niet voorstellen dat de man iets met de moorden te maken heeft. "We hadden weinig contact met de man, maar om zoiets te doen? We verdenken hem niet", zegt de grootvader.

"Geen verband met zaak-Van Uytsel"
Het Laatste Nieuws en de Vtm hadden gezegd dat er een verband was tussen deze zaak en die van Annick Van Uytsel. Zo zou de verdachte ook in die zaak al zijn opgepakt en ondervraagd, maar dat heeft het parket van Leuven nu ontkend.

"Sommige media linken beide onderzoeken, maar er zijn op dit ogenblik geen concrete elementen die daarop wijzen. De berichten als zou de betrokkene in het gerechtelijk onderzoek in Leuven verhoord zijn geweest en bij gebrek aan bewijzen weer vrijgelaten, moeten formeel worden tegengesproken."

Shana Appeltans is vrijdagnacht met haar vriend Kevin Paulus doodgeschoten. Hun lichamen zijn gevonden in een uitgebrande auto nabij de E314 in Halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')