Is ze ook verkracht dan?quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:43 schreef El_Matador het volgende:
"De familie van de vermoorde Shana zou de buurman maandenlang gepest hebben en in de nacht van vrijdag 1 op zaterdag 2 januari sloegen bij de man de stoppen door."
Hmm ok. Dat is natuurlijk ook niet netjes van mama en papa Shana.Al praat het moord en verkrachting nooit goed natuurlijk.
Volgens wat ik er kan van afleiden was die moordenaar ook al gekend in een vorige zaak (Annick Van Uytsel).quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar ja, stel dat die twee mensen vermoord zijn en ze hadden toevallig ruzie met de buurman. Wie zegt dat de moordenaar alsnog niet een ander kan zijn?
Die moordenaar is nog niet gevonden.quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:58 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Volgens wat ik er kan van afleiden was die moordenaar ook al gekend in een vorige zaak (Annick Van Uytsel).
Dus dan is het wel normaal dat ze hem ondervragen en een huiszoeking doen.
Ik bedoel dat die van deze zaak in verband wordt gebracht met die van Annick.quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:17 schreef pagadder het volgende:
[..]
Die moordenaar is nog niet gevonden.
Maar dan waren die Shana, d'r vriend en de rest van de familie gewoon een stelletje tokkies die moeite hadden met het met rust laten van andere . Dan kun je vroeg of laat de verkeerde tegenkomen, al is moord wel heel erg drastisch.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Deze moorden (en vooral ook de manier waarop) zijn nóóit te rechtvaardigen idd. Hoe erg de beste meneer ook is gepest.
Daar wordt nu wel van uit gegaan.quote:
Dit kan haast niet anders dan voorbedachten rade zijn. Daarvoor lijkt 't allemaal heel goed gepland.quote:En ze waren toch doodgeschoten?
Stel, tijdens een burenruzie loopt het geweld uit de hand, ok. Maar een pistool op zak hebben is toch behoorlijk voorbedachte rade.
Hmja, maar om iemand om deze dingen om te leggen:quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:35 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Maar dan waren die Shana, d'r vriend en de rest van de familie gewoon een stelletje tokkies die moeite hadden met het met rust laten van andere . Dan kun je vroeg of laat de verkeerde tegenkomen, al is moord wel heel erg drastisch.
http://deredactie.be/cm/v(...)107_Halen_Bekentenisquote:Volgens de advocaat van de verdachte van de dubbele moord, zijn pesterijen wellicht het motief geweest voor het misdrijf. De man vertelde zijn advocaat dat hij zich "uitgedaagd en getreiterd" voelde door de jongeman van het koppel, de vermoorde Kevin Paulus. Dat zou bij hem de stoppen hebben doen doorslaan.
De man zou verbaal uitgedaagd zijn, onder meer met woorden als "vuil varken". Hij zou ook van de straat af zijn gereden, en er zou vuilnis over zijn muur zijn gegooid. Door dat alles zou de verdachte "een onweerstaanbare drang" hebben gevoeld voor het plegen van de feiten.
De man zou niet onder invloed van alcohol of drugs geweest zijn op het moment van de feiten. Hij zou wel psychologische problemen hebben gehad na een scheiding. Door zijn verklaringen heeft de advocaat impliciet bevestigd dat zijn cliënt bekentenissen heeft afgelegd.
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:58 schreef Jumparound het volgende:
Of de reden zit verstopt in de TT
brutaal koppel jong afgemaakt.
brutaal jong koppel afgemaakt.
http://www.hbvl.be/limbur(...)terd-door-kevin.aspxquote:Kevin Paulus zou Janssen regelmatig uitgescholden hebben. Ook tijdens de nacht van de moord vlogen de verwensingen in het rond en Kevin zou ook met vuiligheid naar Janssen gegooid hebben. "Ik kon daar niet aan weerstaan", zou de verdachte geantwoord hebben toen de advocaat vroeg naar zijn motief.
Advocaten zijn immoreel volk.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
Opvallend overigens hoeveel details die advocaat (die niet eens zijn advocaat in deze zaak zal zijn) blijkbaar naar buiten heeft gebracht. Heel slim.....
[..]
http://www.hbvl.be/limbur(...)terd-door-kevin.aspx
Gevalletje Falling down wellicht?quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:12 schreef El_Matador het volgende:
Net speurwerk en een verrassende dader.![]()
Zelfs voor een "gepeste" dader een vreemde dubbele moord.
Helaas halen (no pun intended) we er de 2 tieners niet mee terug. Ik zou de "beste" man een spuitje geven, maar daar zijn wij "zogenaamd" te "beschaafd" voor (met alle gevolgen vandien).
Meesterlijke film.quote:
Die kans is klein.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Meesterlijke film.![]()
Maar juist daarom lijkt me dat een zo labiel persoon nooit meer de mogelijkheid mag hebben zijn varkenskop in de samenleving te vertonen.
Echt? Bestaat daar geen ECHT levenslang? Ook niet voor Dutroux?quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:53 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Die kans is klein.
Stel nog dat hij levenslang krijgt, dan is hij over 30 jaar weer vrij...
Wat een goed rechtssysteem hebben we in België toch
Ik vond de film toch tegenvallen. Toch een kwestie van gebrek aan affectbeheersing.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Meesterlijke film.![]()
Maar juist daarom lijkt me dat een zo labiel persoon nooit meer de mogelijkheid mag hebben zijn varkenskop in de samenleving te vertonen.
Levenslang bestaat ja.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Echt? Bestaat daar geen ECHT levenslang? Ook niet voor Dutroux?![]()
![]()
![]()
Dan ben ik helemaal voor een spuitje.
De slachtoffers en hun nabestaanden hebben altijd levenslang.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:23 schreef Isabeau het volgende:
wow, bij ons is levenslang tenminste ook levenslang.
Foto's: http://albums.hbvl.be/publish/default.aspx?aid=2043quote:Stille mars voor vermoord koppel
In Loksbergen is een stille mars gehouden ter nagedachtenis van de vermoorde Shana en Kevin. Er waren enkele duizenden deelnemers.
De mars was georganiseerd door enkele lokale organisaties, onder meer de chiro, waar het vermoorde meisje lid van is geweest. De mars vertrok aan de kerk van Loksbergen. Alle deelnemers kregen een kaars bij zich. Bij hen de ouders van Kevin en Shana en familieleden.
De mars werd afgesloten met onder meer een toespraak van de burgemeester van Halen. "Ik ben deze ochtend op de hoogte gebracht van de bekentenissen", aldus de burgemeester.
"We weten nu wie het gedaan heeft. De angst bij de inwoners is weggenomen door de aanhouding. Helaas kan de klok niet teruggedraaid worden. Voor de familie van Shana en Kevin is dit definitief. Ondanks de koude is de opkomst massaal en dat betekent dat de bevolking enorm meeleeft. Loksbergen gaat dit drama te boven komen door aan hetzelfde zeel te blijven trekken."
De lichamen van Shana Appeltans (18) en Kevin Paulus (22) werden zaterdag gevonden in een uitgebrande wagen in Halen. Als snel bleek dat de twee vermoord waren en dat de wagen nadien in brand werd gestoken.
De vermoedelijke moordenaar van het koppel, een buurman, werd dinsdag opgepakt en zijn huis werd grondig doorzocht. Hij zou de moorden bekend hebben, al wil het parket dat niet bevestigen.
Vind je? Als je het artikel goed leest, zul je lezen dat er helemaal geen aanwijzingen zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:46 schreef misteriks het volgende:
die kerel is dus heel waarschijnlijk een seriemoordenaarDie details mbt de zaak van uytsel zijn toch wel heel toevallig
tja, ik doe het maar met de gouwe ouwe, "waar rook is , is vuur". Het feit dat z'n gsmsignaal ook bij de moord op van uytsel is gevonden op de plek waar dit koppel nu vermoord is, alsook het feit dat haar fiets gevonden is bij de studentenkamer die janssen toenertijd huurde vind ik toch wel frappant. Tevens is nu al duidelijk dat deze gek tot moorden in staat is. Ik ga er niet vanuit dat er in die regio nog tientallen andere psychopaten rondlopen... Hij heeft nu toch wel heel veel tegen hem, en acht de kans dan ook bijzonder groot dat deze koele gek met een dubbelleven nog meer op de kerfstok heeft.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Vind je? Als je het artikel goed leest, zul je lezen dat er helemaal geen aanwijzingen zijn.
Waar ik woon zullen in de loop der jaren ook wel een aantal mensen verdwenen zijn. Wordt hier iemand opgepakt betekent het dan nog niet dat de persoon daar ook de dader van moet zijn.
Het enige wat ze doen is het verder onderzoeken.
quote:Geplande moorden
Wat Janssen die avond deed, lijkt niet op de daad van een dolgedraaide man, maar wel op ijskoude berekening. Na de woordenwisseling haalde hij in zijn huis een wapen op, waarvan niemand wist dat hij het in huis had. Tegelijk stak hij een busje benzine op zak. Daarmee gewapend belde hij aan bij de familie Appeltans, zijn naaste buren.
Nog steeds volgens zijn eigen verklaring dwong hij Shana en Kevin, die op dat moment alleen thuis waren, in hun auto en gaf hen de opdracht naar de afgelegen holle weg te rijden. Een plek die haast niemand in de buurt kent, maar waar Janssen zelf - als verwoed wandelaar – geregeld voorbij kwam tijdens zijn zondagse wandeltochten.
Onderweg schoot hij Kevin drie kogels in het hoofd, waarna hij het lichaam van de jongen vanachter het stuur haalde en in de koffer legde. Daarna ging hij zelf achter het stuur van de witte Opel Corsa zitten om naar de plek te rijden die hij in zijn hoofd had.
Janssen bekende dat hij daar eerst nog probeerde om zijn buurmeisje te verkrachten. Maar toen dat niet lukte, schoot hij ook haar dood in de auto. Met een kogel in de nek en een in de zij. Met de meegebrachte benzine stak hij de auto in brand om alle sporen uit te wissen, alvorens terug naar huis te gaan.
Families weten niets van pesterijen
Bij het Hasseltse gerecht wordt bevestigd dat Janssen ‘pesterijen’ aanhaalt als het motief voor de moorden. Maar die verklaring wordt met de nodige argwaan bekeken. Het zijn de woorden van de verdachte, klinkt het. Niemand kan zijn verklaring bevestigen, en de slachtoffers zijn er niet meer om hem van repliek te dienen.
De families van de slachtoffers weten alvast niets van pesterijen. ‘Kevin heeft thuis wel eens verteld over wat fricties tussen de familie Appeltans en hun buurman. Meer niet. En Kevin had daar bij hun weten niets mee te maken’, reageerde Geert Jaspaert, advocaat van de ouders van Kevin Paulus gisteravond. De familie Appeltans heeft eerder al gezegd dat er wel eens kleine spanningen waren tussen hen en de buurman, maar ook niet meer dan dat.
Vreemd dat ie dat toegegeven heeft. Het lichaam was nagenoeg verkoold, dus sporen van verkrachting zouden toch niet terug te vinden zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:55 schreef El_Matador het volgende:
Verreweg de meeste moorden gebeuren in de directe omgeving van de slachtoffers, maar de opsporing van de recherche vind ik toch wel sterk hoor.
Overigens is pesterijen nooit een excuus of verzachtende omstandigheid voor moord, maar het feit dat Janssen nog geprobeerd heeft het meisje te verkrachten (NA Kevins dood, dus niet als marteling voor een toekijkende Kevin ofzo), betekent dat hij ziek is en probeert een wit voetje te halen door het op pesterijen te gooien.
Opvallend dat ze deze tekst inmiddels van de site hebben verwijderdquote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
Belangrijkste gedeelte uit http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF08012010_011&kanaalid=871
[..]
Beetje ver gezocht.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:40 schreef Gia het volgende:
Misschien werd hij ook wel kwaad van zaken als sex voor/buiten het huwelijk?
Het is wel een Katholieke school, met internaten erbij. Hij is als kind zeer streng opgevoed. Ik denk ook wel zeer gelovig. Als je je al opwindt over het weggooien van een zakje brood, denk ik dat hij zich over ernstige zaken ook wel boos kan maken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Beetje ver gezocht.
Hij gaf les op een middelbare school, daar zie je als leraar wel meer dat leerlingen al voor het huwelijk seksueel actief zijn.
En zo'n weirdo was het ook weer niet. Gescheiden man, twee kinderen, lid van een paar verenigingen in het dorp... In het begin werd hij omschreven als een man die helemaal eenzaam en alleen op zichzelf was, maar dat viel wel mee.
Klinkt als : van de doden niets dan goeds en dat vind ik ook weer overdreven, wie zegt dat die jongeman niet idd vreselijk heeft zitten pesten ?quote:Janssen bekende woensdagnacht na een urenlange ondervraging dat hij zijn buurmeisje Shana Appeltans (18) en haar vriend Kevin Paulus (22) op nieuwjaarsnacht heeft vermoord. ‘Mijn stoppen zijn doorgeslagen omdat ik het getreiter van die jongen beu was’, gaf hij als motief. ‘Hij kan zeggen wat hij wil, want niemand kan hem nog tegenspreken’, reageren de nabestaanden van de slachtoffers.
Ook dat is van alle tijden.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:27 schreef Gia het volgende:
Tja en de huidige jeugd steekt er dan maar wat graag de draak mee als iemand zich over zulke onbenulligheden druk maakt.
We weten het niet.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is wel een Katholieke school, met internaten erbij. Hij is als kind zeer streng opgevoed. Ik denk ook wel zeer gelovig. Als je je al opwindt over het weggooien van een zakje brood, denk ik dat hij zich over ernstige zaken ook wel boos kan maken.
Tja en de huidige jeugd steekt er dan maar wat graag de draak mee als iemand zich over zulke onbenulligheden druk maakt.
'k Zeg niet dat het zo is, maar ik kan me dan zo voorstellen dat hij steeds bozer werd en daardoor ook weer steeds een reactie kreeg van Kevin. Misschien is dat wel wat hij aanduidt als treiterij.
Oh, dan hadden de twee van Putten hun spuitje ook allang gehad.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:33 schreef El_Matador het volgende:
Het ergste en meest onverteerbare vind ik dat deze schoft nog vrij kan komen.
Omdat wij zogenaamd "te beschaafd" zouden zijn om de doodstraf niet te voeren. Dat vind ik onzin. In overduidelijke gevallen als deze moet je kiezen voor de samenleving en de onschuldigen die nog ten prooi kunnen vallen aan dit monster die om een pesterijtje een moord beraamt.
Spuitje, doei.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |