Mwah, lelijk trekje zou ik 't niet noemen. Denk dat we dat allemaal wel willen weten. Zeker gezien de manier waarop die twee zijn omgebracht.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:32 schreef misteriks het volgende:
hier komt 'n lelijk trekje in me naar boven; als voyeur-ramptoerist ben ik wel heel benieuwd naar het motief van deze verschrikkelijke en bizarre daad
Plus dat die verdachte buurman ook al verdachte was bij die oudere zaak.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus de "mogelijke link" bestaat eruit dat de GSM van Annick in hetzelfde stadje als de verdachte contact maakte?
Zoiets jaquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:07 schreef StateOfMind het volgende:
"De Rijksrecherche gaat voorlopig uit van een misdrijf"
?quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:57 schreef Copycat het volgende:
"De verdachte is ontsnapt tijdens het overbrengen van cachot naar gevang"
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, ze hebben beiden wel een (ietwat) Hebreeuwse look.²
Reactie op Isa .. Solly.quote:
cachot en gevang zijn hetzelfde; Iets meer moeite doen als je graag grappig belgisch wil klinkenquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:57 schreef Copycat het volgende:
"De verdachte is ontsnapt tijdens het overbrengen van cachot naar gevang"
Zou toch wat zijn dat door deze zaak ook een oude zaak wordt opgelost. Puur en alleen omdat die figuur naast dat meisje woont.quote:
Handige link.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
Live-verslag ter plaatse: http://www.hbvl.be/limbur(...)rdzaak-in-halen.aspx
Ik dacht dat cachot de politiecel was. Excuus!quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:32 schreef misteriks het volgende:
cachot en gevang zijn hetzelfde; Iets meer moeite doen als je graag grappig belgisch wil klinken
oké, nu is Big Brother helemaal geaccepteerd, live een moordverslag volgen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
Live-verslag ter plaatse: http://www.hbvl.be/limbur(...)rdzaak-in-halen.aspx
Niks om je voor te schamen. Dat is slechts wat het emotioneel-correcte vee jou probeert aan te praten.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:32 schreef misteriks het volgende:
hier komt 'n lelijk trekje in me naar boven; als voyeur-ramptoerist ben ik wel heel benieuwd naar het motief van deze verschrikkelijke en bizarre daad
Uit de hand gelopen burenruzie?quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:48 schreef xericax het volgende:
16:43
Reporter ter plaatse:
De 38-jarige buurman van de vermoorde Shana Appeltans is aangehouden.
woensdag 6 januari 2010 16:43 Reporter ter plaatse
16:43
Reporter ter plaatse:
Dat meldt het parket.
woensdag 6 januari 2010 16:43 Reporter ter plaatse
16:45
Reporter ter plaatse:
De man is aangehouden op verdenking van dubbele moord.
woensdag 6 januari 2010 16:45 Reporter ter plaatse
16:47
Reporter ter plaatse:
de politie en civiele bescherming vertrekken.
Hij is verdacht, betekent nog niet dat hij de moordenaar moet zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:58 schreef skai12 het volgende:
Het stomme is dat die man bij mijn dochter op school technisch tekenen geeft. De hele school is in rep en roer. Moet ook gek zijn om een moordenaaar op school rond te hebben lopen.
De man was (is) leraar op een middelbare school in herk de stad en wordt ook in verband gebracht met Annick van Uitsel die in het Albertkanaal gevonden is.
Ben benieuwd (ja ook ik ben een beetje ramptoerist) wat ze in zijn tuin gaan vinden.
Dat dacht ik ook al. Arme man (als hij onschuldig is, anders rest van z'n leven op water en brood)quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:59 schreef pagadder het volgende:
Ik weet het niet. Als hij onschuldig is, is zijn leven iig voorbij.
quote:HALEN - De Hasseltse onderzoeksrechter heeft de 38-jarige Ronald J. aangehouden op verdenking van moord op Shana Appeltans en Kevin Paulus. De buurman heeft nog geen bekentenissen afgelegd.
'De onderzoeksrechter heeft hem uitgebreid verhoord en vond voldoende aanwijzingen voor zijn betrokkenheid bij de dubbele moord', zei parketmagistraat Erwin Steyls tijdens een persconferentie in Hasselt. De aanhouding gebeurde gisteravond al toen de buurman in zijn woning werd meegenomen voor verhoor. Vrijdag verschijnt hij voor de raadkamer in Hasselt.
'Na de aanhouding van de man heeft de federale politie verder onderzoek gedaan in en rond het huis van de verdachte. Dat heeft geleid tot een aantal sporen, die verder onderzoek vergen. Daaruit moet blijken of de man al of niet effectief als dader in aanmerking komt voor de dubbele moord', aldus Steyls.
Huiszoeking
In Loksbergen is rond 17 uur gestopt met de speurtocht in en rond de woning van Ronald J. Bij het vallen van de avond vertrokken de voertuigen van de Civiele Bescherming die betrokken waren bij de speurtocht. Er waren twintig tot dertig speurders aanwezig bij de werkzaamheden, onder wie leden van de federale gerechtelijke politie, de Civiele Bescherming en het Disaster Victim Identification Team. Er was onder meer te zien hoe in de tuin stapels bakstenen en houtblokken werden verplaatst.
De lokale politie had de straat de hele dag afgezet om nieuwsgierigen op afstand te houden. Volgens de lokale politie van de zone West-Limburg wordt de straat vandaag niet meer vrijgegeven.
Geen informatie over Annick Van Uytsel
Gisteren kwam er plots een doorbraak in het onderzoek nadat een huiszoeking plaatsvond in de woning van buurman Ronald J., die voor verhoor werd meegenomen. De man is leraar technisch tekenen in een school in Herk-De-Stad. Over een mogelijke link met de zaak Annick Van Uytsel gaf het parket van Hasselt woensdag geen informatie omdat het onderzoek in handen is van het parket in Leuven.
Shana Appeltans en Kevin Paulus werden zaterdagochtend doodgeschoten. Hun lichamen lagen in de witte Opel Corsa van Paulus, die in brand werd gestoken in de Rozedelstraat aan de E314 in Halen.
http://www.nieuwsblad.be/(...)leID=DMF20100106_009
Jij hebt daderkennis, gevaarlijke zaak.quote:Op donderdag 7 januari 2010 09:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik houd 't erop dat die man een geheime relatie met die meid had en dacht dat die ie haar vriend wel ff zonder problemen kon omleggen. Kerel in paniek geraakt en heeft toen haar ook maar omgelegd.
quote:U kunt om 12 uur de persconferentie van het parket van Hasselt live volgen in de Videozone.
Weer eens wat anders dan het eeuwige 'het leek zo'n nette jongen, dit hadden we nooit verwacht'.quote:Hij kwam in beeld omdat hij onder meer uit buurtonderzoek naarvoor kwam als ’een rare man’
De directeur heeft dezelfde achternaam als het vermoordde meisje. Zal wel toeval zijn, maar wel opmerkelijk.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
Directeur: 'Maandag stond hij nog voor de klas'
Viel me idd ook al op. Zal idd toeval zijn; als 't familie was geweest, was dat wel zijdelings vermeld, denk ik.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De directeur heeft dezelfde achternaam als het vermoordde meisje. Zal wel toeval zijn, maar wel opmerkelijk.
Hm, ligt eraan wat ie bekend heeft. Als ie alles tot in detail heeft bekend en da's ook feitelijk te onderbouwen, dan kan zo'n advocaat idd alleen nog daarop proberen te scoren...quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:45 schreef yvonne het volgende:
Hij is opgepikt omdat hij "raar is/deed" en is urenlang door de mangel gehaald.
Ben bang dat dit koren op de molen van zijn toekomstig advocaat is.
Limburgse flikken pikken mannelijk straathoertje (38) in Halen op?quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:45 schreef yvonne het volgende:
Hij is opgepikt omdat hij "raar is/deed" en is urenlang door de mangel gehaald.
Ben bang dat dit koren op de molen van zijn toekomstig advocaat is.
opmerkelijk dat hij niet in een of andere nederlandse gevangenis zatquote:Op donderdag 7 januari 2010 11:40 schreef Frederic het volgende:
Als op de persconferentie zodadelijk de bekentenis wordt bevestigd, dan is dat knap werk van de gerechtelijke politie.
Mag ook eens gezegd worden
Of dit topic in de gaten houden.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:26 schreef BramKVO het volgende:
Straks maar even het nieuws van 13 uur checken.
Dat is juist goed, je moet juist sterk zijn voor je familie en de omgeving, je gaat toch niet als een huilend hoopje ellende zitten snotteren op tv? Wat straal je daarmee nou uit?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:43 schreef C_N het volgende:
Als mijn zoon zou worden vermoord op zo'n beestachtige manier .
Dan zou ik niet zo voor de TV kunnen staan . zo zonder een traan te laten ?.
laat staan voor de TV te gaan staan.
Erg raar is dat wel ,zo om te zien van die ouders.
quote:12u30: Er is veel volk afgekomen op de persconferentie. Het blijft voorlopig wachten op de mensen van het parket.
Dat valt toch duidelijk niet in het dadersprofiel manquote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geld is het een jaloers ex-vriendje die zijn kans schoon zag en teveel gezopen had.
quote:12u33: Het parket meldt dat er een belangrijke doorbraak is. De verdachte, de buurman van Shana, moet voor de raadkamer komen.
12u35: De procureur bevestigt niet dat de man bekentenissen heeft afgelegd, enkel dat er een doorbraak is in de zaak die tot een oplossing kan leiden.
De bekentenissen zouden een gerucht zijn. Het parket deelt momenteel meer mee aan de familie van de vermoorde jongeren, details die het niet verspreid wil zien in de media.
12u37: Vandaag wordt geen nieuwe informatie meer verspreid.
Zie m'n post hierboven.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:44 schreef Gia het volgende:
Heb dus de persconferentie net gemist. Mensen kwamen al naar buiten. Nog nieuws?
Leer lezen, man, het was een reactie op iemand die met een stellige overtuiging kwam van wat er gebeurd was. Daarom zeg ik; Voor hetzelfde geld. M.a.w. het kan zoveel zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:35 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dat valt toch duidelijk niet in het dadersprofiel man
Sowieso is dit te professioneel gedaan voor iemand met die het uit emotie en drank deed.
quote:12u35: De procureur bevestigt niet dat de man bekentenissen heeft afgelegd, enkel dat er een doorbraak is in de zaak die tot een oplossing kan leiden.
'Ik weet dat de geruchten de ronde doen dat de man bekend zou hebben, maar dat ga ik hier nu niet bevestigen', aldus de procureur. Het parket deelt momenteel meer mee aan de familie van de vermoorde jongeren, details die het niet verspreid wil zien in de media.
Wat een gelul, leeftijdsverschil is 18 jaar, buurman heeft kinderen, meisje heeft al 3 jaar een relatie met haar vriendje, allemaal zaken die niet in het dadersprofiel passen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 09:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik houd 't erop dat die man een geheime relatie met die meid had en dacht dat die ie haar vriend wel ff zonder problemen kon omleggen. Kerel in paniek geraakt en heeft toen haar ook maar omgelegd.
Ja, die gaan ook af op de Belgische media. Da's dus niet correct. Zie de posts hierboven.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:04 schreef Vlindur het volgende:
Op 3FM is toch net verteld dat de buurman wel heeft bekend?
Radio is niet zo snel als internetquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:04 schreef Vlindur het volgende:
Op 3FM is toch net verteld dat de buurman wel heeft bekend?
Bronquote:"Bekentenis in moordzaak" do 07 jan 2010
De buurman van het 18-jarige meisje dat dood werd gevonden in een uitgebrande auto in België heeft de moord bekend. Dat melden Belgische media.
De uitgebrande auto met daarin de lichamen van het 18-jarige meisje en haar 22-jarige vriend werd zaterdagochtend vroeg gevonden in Halen. Ze bleken doodgeschoten te zijn.
Docent
De verdachte is volgens Belgische media docent. De directeur van de school waar hij werkt is geschokt. "Tijdens een crisisvergadering vanmorgen heeft het Hasseltse gerecht ons ingelicht over het feit dat een collega de dubbele moord bekend heeft. Dat is een zware klap, de verslagenheid in onze school is groot", zegt hij. De leerlingen zijn ingelicht.
Dinsdag werd de buurman van het meisje al opgepakt, en nu zou hij dus bekend hebben. De politie wil dat trouwens niet bevestigen of ontkennen. Zijn huis en tuin zijn doorzocht en daarbij zouden wapens gevonden zijn. Wat zijn motief was voor de moord is nog niet duidelijk.
In Loksbergen, waar het meisje woonde, is vanavond een stille tocht voor het vermoorde stel.
Het is een geloofsfanaticus die witheet wordt om jongeren die op een verlaten landweggetje in de auto......bepaalde......handelingen verrichten? Zijn buurmeisje deed dat vaker, veel jongeren deden dat. En hij zou ze wel even het juiste pad wijzen.....quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Hij kan het best gedaan hebben maar niet om de redenen die jij opsomt.
quote:De procureur had ook een boodschap voor de pers. "Ik vraag respect, niet alleen voor het geheim van het onderzoek, maar ook voor de familie van de slachtoffers. De hypotheses en veronderstellingen die de media brengen en die op niks steunen en soms tegenstrijdig zijn met onze bevindingen die wij om redenen nog niet kunnen prijsgeven, kunnen soms terug dodend zijn voor degenen die het lezen."
Dat kijk ik niet. Ik redeneer op basis van de beschikbare info.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:54 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wat een gelul, leeftijdsverschil is 18 jaar, buurman heeft kinderen, meisje heeft al 3 jaar een relatie met haar vriendje, allemaal zaken die niet in het dadersprofiel passen.
En die dubbele moord + bewijsmateriaal vernietiging is veel te professioneel gedaan door iemand die "in paniek" raakt.
Hij kan het best gedaan hebben maar niet om de redenen die jij opsomt.
Meer CSI en Criminal Minds kijken jongen
En dit is dus precies het soort zinloze speculatie dat ze met die persconferentie tegen wilden gaan.quote:
quote:De redactie van Het Nieuwsblad vernam vanmorgen vroeg al uit verschillende betrouwbare bronnen dat 38-jarige buurman van Shana Appeltans na urenlange ondervraging tot bekentenissen overgegaan was. Ook de advocaat van Janssen bevestigt het nieuws.
Waarom is dat "zinloos"? Als iemand graag speculeert, dan heeft het zin.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:13 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En dit is dus precies het soort zinloze speculatie dat ze met die persconferentie tegen wilden gaan.
Zei ik toch!quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF07012010_015&kanaalid=871
[..]
Omdat hij vooralsnog verdachte is, en geen schuldige. Zoals iemand hierboven al zei, mocht alsnog blijken dat hij het niet gedaan heeft dan is zijn leven alsnog voorbij. Hierboven wordt hem al een relatie met een (toen minderjarige) leerlinge en geloofsfanatisme toegedicht alleen omdat hij was gearresteerd omdat de buurt hem raar vondquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom is dat "zinloos"? Als iemand graag speculeert, dan heeft het zin.
Bovendien staat het iedereen vrij lekker erop los te speculeren. Mooi dat internet die vrijheid en informatie ons biedt.
Ja, maar wat is daar mis mee? Leest Ronald Janssen mee op FOK? Boeit het hem iets? Het lijkt me van niet.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Omdat hij vooralsnog verdachte is, en geen schuldige. Zoals iemand hierboven al zei, mocht alsnog blijken dat hij het niet gedaan heeft dan is zijn leven alsnog voorbij. Hierboven wordt hem al een relatie met een (toen minderjarige) leerlinge en geloofsfanatisme toegedicht alleen omdat hij was gearresteerd omdat de buurt hem raar vond![]()
Ik denk dat hij zwaar onder druk gezet is.quote:Overigens schreef ik die vorige reactie voordat bekend werd gemaakt dat de advocaat de bekentenis bevestigd had. Dat had ik ook niet verwacht, omdat ik dacht dat die hele persconferentie juist bedoeld was om dat te voorkomen.
Hmja, maar als een advocaat gaat bevestigen dat zijn cliënt een bekentenis heeft afgelegd..... die advocaat zal niet onder druk gezet zijn en die heeft ook geen belang erbij om ten onrechte te verklaren dat zijn cliënt een bekentenis heeft afgelegd.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar wat is daar mis mee? Leest Ronald Janssen mee op FOK? Boeit het hem iets? Het lijkt me van niet.
De enige die zijn leven in het geval van onschuldigheid (iets wat ik nog steeds denk als ik het hele verhaal zo zie, hij lijkt me zo'n atypische dader voor dit gruwelijke misdrifj) verneukt, zijn de mensen die hem achteraf nog verantwoordelijk houden of schuldig achten.
Aan die mensen heb ik noch boodschap, noch verantwoording af te leggen.
[..]
Ik denk dat hij zwaar onder druk gezet is.
En iedereen heeft "wapens" in huis.
En iedereen doet wel es "raar".
Zwakke aantijgingen vind ik.
Die advocaat kan natuurlijk niet beweren dat zijn client geen bekentenis heeft afgelegd.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hmja, maar als een advocaat gaat bevestigen dat zijn cliënt een bekentenis heeft afgelegd..... die advocaat zal niet onder druk gezet zijn en die heeft ook geen belang erbij om ten onrechte te verklaren dat zijn cliënt een bekentenis heeft afgelegd.
Hij kan 't bevestigen noch ontkennen, zoals justitie heeft gedaan...quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die advocaat kan natuurlijk niet beweren dat zijn client geen bekentenis heeft afgelegd.
Mee eens.quote:Het lijkt me gewoon erg sterk. Het enige wat in de richting van een bekende wijst, is de korte tijd tussen laatst gezien en moment van ontdekking. De rest van de zaak lijkt een criminele afrekening.
Het is een fucking reactie op een speculatie!!!quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:13 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En dit is dus precies het soort zinloze speculatie dat ze met die persconferentie tegen wilden gaan.
quote:'Buurman moegetreiterd door familie Shana'
Ronald J. was moegetreiterd door de familie Appeltans. De familie van de vermoorde Shana zou de buurman maandenlang gepest hebben en in de nacht van vrijdag 1 op zaterdag 2 januari sloegen bij de man de stoppen door.
Dat zegt advocaat Jan Lambert, die de belangen van Ronald J. behartigde tijdens het afhandelen van de scheiding met zijn vriendin. Dat was in de jaren 2006, 2007 en 2008.
Ronald J. had in het gerechtelijk onderzoek meester Lambert als zijn advocaat opgegeven, maar die is vooral een advocaat inzake echtscheidingen. Advocaat Lambert bezocht donderdagvoormiddag Ronald J. in de Hasseltse gevangenis.
'Ik ga voor de man nu een advocaat inzake strafrecht zoeken. De man heeft de feiten bekend. Voor deze feiten leek hij een perfecte leerkracht, die goed met kinderen omging. Het is zeer bevreemdend dat hij tot zoiets in staat is. Ronald J. zal dus serieus onderzocht moeten worden om te weten wat hem ertoe bracht deze feiten te plegen', aldus meester Lambert.
quote:Omstandigheden moord blijven onduidelijk
HALEN - Er is nog steeds geen duidelijkheid over de precieze omstandigheden en de aanleiding voor de moord op Shana (18) en Kevin Paulus (22). Vrt en vtm menen te weten dat het tot een confrontatie gekomen zou zijn en dat Ronald Janssen Shana heeft proberen te verkrachten. Die informatie is ons echter niet bevestigd.
De familie Appeltans vierde op 1 januari nieuwjaarsdag bij familie in Glabbeek. Later op de avond trok het gezelschap naar café Marvana in Loksbergen. Kevin en Shana verlieten het café rond 1u45 en reden naar het huis van de ouders van Shana om daar te overnachten.
Een half uur later werd hun witte Opel Corsa echter opgemerkt langs de E314. In het uitgebrande voertuig werden hun lichamen teruggevonden. De twee waren met meerdere kogels om het leven gebracht.
Volgens verschillende bronnen kwam het die bewuste nacht tot een ruzie tussen het koppel en buurman Ronald Janssens toen zij bij het huis aankwamen.
Volgens vrt en vtm zou Janssen het koppel daarop onder bedreiging van een wapen hebben weggeleid. De man zou Kevin eerst om het leven hebben gebracht. Volgens de journaals probeerde de dader Shana daarna te verkrachten, waarna hij ook haar doodschoot.
Het parket heeft ook hierover geen informatie verspreid tijdens de persconferentie.
Dat die kerel bekend heeft, staat nu wel vast, lijkt me.quote:"Tijdens een crisisvergadering vanmorgen heeft het Hasseltse gerecht ons ingelicht over het feit dat een collega de dubbele moord bekend heeft. Dat is een zware klap, de verslagenheid in onze school is groot", zegt directeur Ludo Appeltans.
Yup.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:41 schreef Frederic het volgende:
Zaak opgelost dusMaar het blijft natuurlijk wel triest.
Het volledige verhaal en motief zal de komende dagen wel duidelijker worden. Belangrijkste is dat de dader vastzit. Knap en snel werk van de FGP.
Deze moorden (en vooral ook de manier waarop) zijn nóóit te rechtvaardigen idd. Hoe erg de beste meneer ook is gepest.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:43 schreef El_Matador het volgende:
"De familie van de vermoorde Shana zou de buurman maandenlang gepest hebben en in de nacht van vrijdag 1 op zaterdag 2 januari sloegen bij de man de stoppen door."
Hmm ok. Dat is natuurlijk ook niet netjes van mama en papa Shana.Al praat het moord en verkrachting nooit goed natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |