abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 januari 2010 @ 07:59:57 #226
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
  vrijdag 8 januari 2010 @ 08:14:52 #227
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_76551491
Nm

[ Bericht 96% gewijzigd door Roel_Jewel op 08-01-2010 08:15:10 ]
  vrijdag 8 januari 2010 @ 10:46:33 #228
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_76555001
die kerel is dus heel waarschijnlijk een seriemoordenaar Die details mbt de zaak van uytsel zijn toch wel heel toevallig
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 10:50:15 #229
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_76555148
Een soort Belgische Rostov Ripper.

/chargeer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_76555368
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:46 schreef misteriks het volgende:
die kerel is dus heel waarschijnlijk een seriemoordenaar Die details mbt de zaak van uytsel zijn toch wel heel toevallig
Vind je? Als je het artikel goed leest, zul je lezen dat er helemaal geen aanwijzingen zijn.

Waar ik woon zullen in de loop der jaren ook wel een aantal mensen verdwenen zijn. Wordt hier iemand opgepakt betekent het dan nog niet dat de persoon daar ook de dader van moet zijn.
Het enige wat ze doen is het verder onderzoeken.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:14:48 #231
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_76556031
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:56 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Vind je? Als je het artikel goed leest, zul je lezen dat er helemaal geen aanwijzingen zijn.

Waar ik woon zullen in de loop der jaren ook wel een aantal mensen verdwenen zijn. Wordt hier iemand opgepakt betekent het dan nog niet dat de persoon daar ook de dader van moet zijn.
Het enige wat ze doen is het verder onderzoeken.
tja, ik doe het maar met de gouwe ouwe, "waar rook is , is vuur". Het feit dat z'n gsmsignaal ook bij de moord op van uytsel is gevonden op de plek waar dit koppel nu vermoord is, alsook het feit dat haar fiets gevonden is bij de studentenkamer die janssen toenertijd huurde vind ik toch wel frappant. Tevens is nu al duidelijk dat deze gek tot moorden in staat is. Ik ga er niet vanuit dat er in die regio nog tientallen andere psychopaten rondlopen... Hij heeft nu toch wel heel veel tegen hem, en acht de kans dan ook bijzonder groot dat deze koele gek met een dubbelleven nog meer op de kerfstok heeft.
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:35:43 #232
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_76556797
Belangrijkste gedeelte uit http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF08012010_011&kanaalid=871
quote:
Geplande moorden

Wat Janssen die avond deed, lijkt niet op de daad van een dolgedraaide man, maar wel op ijskoude berekening. Na de woordenwisseling haalde hij in zijn huis een wapen op, waarvan niemand wist dat hij het in huis had. Tegelijk stak hij een busje benzine op zak. Daarmee gewapend belde hij aan bij de familie Appeltans, zijn naaste buren.

Nog steeds volgens zijn eigen verklaring dwong hij Shana en Kevin, die op dat moment alleen thuis waren, in hun auto en gaf hen de opdracht naar de afgelegen holle weg te rijden. Een plek die haast niemand in de buurt kent, maar waar Janssen zelf - als verwoed wandelaar – geregeld voorbij kwam tijdens zijn zondagse wandeltochten.

Onderweg schoot hij Kevin drie kogels in het hoofd, waarna hij het lichaam van de jongen vanachter het stuur haalde en in de koffer legde. Daarna ging hij zelf achter het stuur van de witte Opel Corsa zitten om naar de plek te rijden die hij in zijn hoofd had.

Janssen bekende dat hij daar eerst nog probeerde om zijn buurmeisje te verkrachten. Maar toen dat niet lukte, schoot hij ook haar dood in de auto. Met een kogel in de nek en een in de zij. Met de meegebrachte benzine stak hij de auto in brand om alle sporen uit te wissen, alvorens terug naar huis te gaan.

Families weten niets van pesterijen

Bij het Hasseltse gerecht wordt bevestigd dat Janssen ‘pesterijen’ aanhaalt als het motief voor de moorden. Maar die verklaring wordt met de nodige argwaan bekeken. Het zijn de woorden van de verdachte, klinkt het. Niemand kan zijn verklaring bevestigen, en de slachtoffers zijn er niet meer om hem van repliek te dienen.

De families van de slachtoffers weten alvast niets van pesterijen. ‘Kevin heeft thuis wel eens verteld over wat fricties tussen de familie Appeltans en hun buurman. Meer niet. En Kevin had daar bij hun weten niets mee te maken’, reageerde Geert Jaspaert, advocaat van de ouders van Kevin Paulus gisteravond. De familie Appeltans heeft eerder al gezegd dat er wel eens kleine spanningen waren tussen hen en de buurman, maar ook niet meer dan dat.

vrijdag 8 januari 2010 @ 11:38:47 #233
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_76556907
Dit geeft een heel andere kijk op het * lekker de buurman pesten *
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:47:15 #234
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_76557235
Bizar zeg .... lijkt wel of ik een goede Horror / politie film zit te kijken ...

maar afschuwelijk zeg.
het zal me niets verbazen als er straks ook nog onopgeloste moorden uit Nederland en in die omgeving opgelost gaan worden.
..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_76557409
Oei, wat een ontknoping. Dat ze misschien die buurman gepest hebben verdiend niet de schoonheidsprijs, maar zo bruut aan je einde komen verdient niemand
pi_76557527
Verreweg de meeste moorden gebeuren in de directe omgeving van de slachtoffers, maar de opsporing van de recherche vind ik toch wel sterk hoor.

Overigens is pesterijen nooit een excuus of verzachtende omstandigheid voor moord, maar het feit dat Janssen nog geprobeerd heeft het meisje te verkrachten (NA Kevins dood, dus niet als marteling voor een toekijkende Kevin ofzo), betekent dat hij ziek is en probeert een wit voetje te halen door het op pesterijen te gooien.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:56:41 #237
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_76557554
Dat denk ik dus ook. Een lame excuse voor deze beestachtige daad.
pi_76557756
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:55 schreef El_Matador het volgende:
Verreweg de meeste moorden gebeuren in de directe omgeving van de slachtoffers, maar de opsporing van de recherche vind ik toch wel sterk hoor.

Overigens is pesterijen nooit een excuus of verzachtende omstandigheid voor moord, maar het feit dat Janssen nog geprobeerd heeft het meisje te verkrachten (NA Kevins dood, dus niet als marteling voor een toekijkende Kevin ofzo), betekent dat hij ziek is en probeert een wit voetje te halen door het op pesterijen te gooien.
Vreemd dat ie dat toegegeven heeft. Het lichaam was nagenoeg verkoold, dus sporen van verkrachting zouden toch niet terug te vinden zijn.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 12:16:43 #239
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_76558253
quote:
Opvallend dat ze deze tekst inmiddels van de site hebben verwijderd
pi_76558768
Zou die buurman niet gewoon een obsessieve crush hebben gehad op zijn buurmeisje? En dat haar vriend dit doorhad en hem er weleens mee confronteerde/ treiterde? Hoe dan ook, wat er ook voorgevallen is tussen slachtoffers en dader, het is absoluut geen excuus voor zo'n gruweldaad
pi_76559026
Ik moest ook meteen aan Tanja Groen denken. Halen is maar een half uur rijden van de plek waar Tanja verdwenen is. Brrr rillingen..
  vrijdag 8 januari 2010 @ 12:40:38 #242
3542 Gia
User under construction
pi_76559101
In één van de links in dit topic las ik dat meneer Janssen op school ontzettend kwaad werd als leerlingen hun brood van thuis weggooiden en vervolgens in de kantine wat kochten.

Misschien werd hij ook wel kwaad van zaken als sex voor/buiten het huwelijk?
Kan me zo voorstellen dat hij het stel daar dan weleens op heeft aangesproken en dat de jongeman hier hartelijk om heeft gelachen. Wat hem dan nog kwader maakt, natuurlijk.

Dus, eigenlijk een soort van moraalridder die onmoralistisch gedrag hard afstraft.
pi_76559699
Wat een verhaal joh........ bizar.
pi_76560612
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 12:40 schreef Gia het volgende:
Misschien werd hij ook wel kwaad van zaken als sex voor/buiten het huwelijk?
Beetje ver gezocht.
Hij gaf les op een middelbare school, daar zie je als leraar wel meer dat leerlingen al voor het huwelijk seksueel actief zijn.

En zo'n weirdo was het ook weer niet. Gescheiden man, twee kinderen, lid van een paar verenigingen in het dorp... In het begin werd hij omschreven als een man die helemaal eenzaam en alleen op zichzelf was, maar dat viel wel mee.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 13:27:42 #245
3542 Gia
User under construction
pi_76560759
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:23 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Beetje ver gezocht.
Hij gaf les op een middelbare school, daar zie je als leraar wel meer dat leerlingen al voor het huwelijk seksueel actief zijn.

En zo'n weirdo was het ook weer niet. Gescheiden man, twee kinderen, lid van een paar verenigingen in het dorp... In het begin werd hij omschreven als een man die helemaal eenzaam en alleen op zichzelf was, maar dat viel wel mee.
Het is wel een Katholieke school, met internaten erbij. Hij is als kind zeer streng opgevoed. Ik denk ook wel zeer gelovig. Als je je al opwindt over het weggooien van een zakje brood, denk ik dat hij zich over ernstige zaken ook wel boos kan maken.
Tja en de huidige jeugd steekt er dan maar wat graag de draak mee als iemand zich over zulke onbenulligheden druk maakt.

'k Zeg niet dat het zo is, maar ik kan me dan zo voorstellen dat hij steeds bozer werd en daardoor ook weer steeds een reactie kreeg van Kevin. Misschien is dat wel wat hij aanduidt als treiterij.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 13:29:02 #246
78780 deedeetee
pi_76560805
quote:
Janssen bekende woensdagnacht na een urenlange ondervraging dat hij zijn buurmeisje Shana Appeltans (18) en haar vriend Kevin Paulus (22) op nieuwjaarsnacht heeft vermoord. ‘Mijn stoppen zijn doorgeslagen omdat ik het getreiter van die jongen beu was’, gaf hij als motief. ‘Hij kan zeggen wat hij wil, want niemand kan hem nog tegenspreken’, reageren de nabestaanden van de slachtoffers.
Klinkt als : van de doden niets dan goeds en dat vind ik ook weer overdreven, wie zegt dat die jongeman niet idd vreselijk heeft zitten pesten ?
We weten het niet maar het is best wel mogelijk. Geen reden voor een moordpartij natuurlijk maar ik wil niet uitsluiten dat deze jongeman nu ook niet bepaald een voorbeeldig persoon was.

Mja we wéten het dus niet en als er gespeculeerd mag worden dan doe ik dat graag over alle betrokken partijen.

Ik neem ook niet voetstoots aan dat de dader meer moorden op zijn geweten heeft, als het het om het moorden te doen was dan was hij vast wel zo verstandig geweest om niet zijn eigen nest te bevuilen.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 13:31:41 #247
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_76560925
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:27 schreef Gia het volgende:

Tja en de huidige jeugd steekt er dan maar wat graag de draak mee als iemand zich over zulke onbenulligheden druk maakt.
Ook dat is van alle tijden.
pi_76561001
Het ergste en meest onverteerbare vind ik dat deze schoft nog vrij kan komen.

Omdat wij zogenaamd "te beschaafd" zouden zijn om de doodstraf niet te voeren. Dat vind ik onzin. In overduidelijke gevallen als deze moet je kiezen voor de samenleving en de onschuldigen die nog ten prooi kunnen vallen aan dit monster die om een pesterijtje een moord beraamt.

Spuitje, doei.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_76561057
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is wel een Katholieke school, met internaten erbij. Hij is als kind zeer streng opgevoed. Ik denk ook wel zeer gelovig. Als je je al opwindt over het weggooien van een zakje brood, denk ik dat hij zich over ernstige zaken ook wel boos kan maken.

'k Zeg niet dat het zo is, maar ik kan me dan zo voorstellen dat hij steeds bozer werd en daardoor ook weer steeds een reactie kreeg van Kevin. Misschien is dat wel wat hij aanduidt als treiterij.
We weten het niet.

Hij was wel zo gelovig om een pistool op zak te hebben. Gericht mensen dood te schieten, te proberen te verkrachten en de auto daarna in de fik te steken. Berekend, alsof het een afrekening betreft. Dus eerder zoals zware criminelen het oplossen.
pi_76561084
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:33 schreef El_Matador het volgende:

Omdat wij zogenaamd "te beschaafd" zouden zijn om de doodstraf niet te voeren. Dat vind ik onzin. In overduidelijke gevallen als deze moet je kiezen voor de samenleving en de onschuldigen die nog ten prooi kunnen vallen aan dit monster die om een pesterijtje een moord beraamt.

Spuitje, doei.
Oh, dan hadden de twee van Putten hun spuitje ook allang gehad.
pi_76561178
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:35 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

- onecht argument
- nee, want daar was het bewijs niet rond. Het sperma matchde niet.

vrijdag 8 januari 2010 @ 13:38:16 #252
3542 Gia
User under construction
pi_76561198
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:33 schreef El_Matador het volgende:

Spuitje, doei.
Helemaal mee eens. Lijkt me duidelijk dat hij deze beestachtige moord gepleegd heeft, om niks, dus.

Het idee alleen al! Aanbellen met een wapen in je hand, het stel dwingen mee te gaan. Onderweg die jongen onder de ogen van dat meisje doodschieten en vervolgens, nou ja,......we kennen het verhaal.
Is toch te bizar voor woorden! Zo iemand moet toch nooit meer in de maatschappij terug mogen keren.

Dit is ook geen vlaag van verstandsverbijstering meer, maar een koelbloedig beraamde moord.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 13:40:01 #253
3542 Gia
User under construction
pi_76561272
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:34 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

We weten het niet.

Hij was wel zo gelovig om een pistool op zak te hebben. Gericht mensen dood te schieten, te proberen te verkrachten en de auto daarna in de fik te steken. Berekend, alsof het een afrekening betreft. Dus eerder zoals zware criminelen het oplossen.
Och, er worden wel meer mensen vermoord omdat ze zich niet houden aan bepaalde geloofsvoorschriften. Dus, zo raar is dat niet. Dit kind was wel een ex-leerlinge van zijn school. Die zou toch beter moeten weten!!
  vrijdag 8 januari 2010 @ 13:40:32 #254
3542 Gia
User under construction
pi_76561306
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:35 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Oh? Hebben die ooit bekend, dan?
pi_76561355
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

- onecht argument
- nee, want daar was het bewijs niet rond. Het sperma matchde niet.
-Ze hadden bekend en waren veroordeeld.

Hetzelfde geld voor de Schiedamse parkmoord.

Jij weet helemaal niks van bewijzen, het onderzoek is nog volop bezig! Die man heeft bekend, en zou goed kunnen dat hij de moordenaar ís, maar het onderzoek is nog lang niet rond.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 13:42:52 #256
78780 deedeetee
pi_76561410
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Lijkt me duidelijk dat hij deze beestachtige moord gepleegd heeft, om niks, dus.

Het idee alleen al! Aanbellen met een wapen in je hand, het stel dwingen mee te gaan. Onderweg die jongen onder de ogen van dat meisje doodschieten en vervolgens, nou ja,......we kennen het verhaal.
Is toch te bizar voor woorden! Zo iemand moet toch nooit meer in de maatschappij terug mogen keren.

Dit is ook geen vlaag van verstandsverbijstering meer, maar een koelbloedig beraamde moord.
Ik heb anders nog helemaal geen duidelijkheid hoor. Zo vlug kun je geen conclusies trekken. Heeft de man gezegd dat hij de daad uitgebreid heeft zitten plannen dan ? Zover ik weet niet.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 13:43:07 #257
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_76561424
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:40 schreef Gia het volgende:
Oh? Hebben die ooit bekend, dan?
Ja.
pi_76561679
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:41 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Jij weet helemaal niks van bewijzen, het onderzoek is nog volop bezig! Die man heeft bekend, en zou goed kunnen dat hij de moordenaar ís, maar het onderzoek is nog lang niet rond.
Daar gaat het niet om, ik probeer het breder te zien en dit soort dingen te voorkomen in de toekomst. Dat zou elke beschaafde samenleving als doel moeten hebben, in plaats van het pamperen van bewezen zieke criminelen.

vrijdag 8 januari 2010 @ 13:50:37 #259
3542 Gia
User under construction
pi_76561726
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:41 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Die 2 van Putten hebben nooit bekend. Ze waren veroordeeld zonder dat er sluitend bewijs was.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 13:52:02 #260
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_76561782
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:50 schreef Gia het volgende:
Die 2 van Putten hebben nooit bekend. Ze waren veroordeeld zonder dat er sluitend bewijs was.
Ze hebben onder druk bekend 'Dan zal het wel waar zijn en zullen wij wel schuldig zijn'.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 13:53:33 #261
3542 Gia
User under construction
pi_76561839
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:43 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja.
Dat hebben ze weer ingetrokken.
quote:
Maar later trokken ze hun bekentenis in en zeiden dat de politie hen onder zware druk had gezet.
Dus, dan heb je geen bekentenis, uiteindelijk.
Met daarbij totaal geen bewijs.

Ik neem aan dat ze in deze Belgische zaak meer hebben dan alleen een bekentenis.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 13:54:28 #262
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_76561879
Ja .. láter weer ingetrokken. Doet niks af aan het feit dat ze wél bekend hebben.
pi_76561948
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:54 schreef Copycat het volgende:
Ja .. láter weer ingetrokken. Doet niks af aan het feit dat ze wél bekend hebben.
Ik heb nooit gezegd dat een bekentenis voldoende is voor het opleggen van de doodstraf. Die zou dan ook slechts in uiterste gevallen opgelegd moeten worden. Niks geen VSAmerikaanse toestanden. Dat heb ik nooit beweerd.

Het alternatief is te gruwelijk om in rond te blijven modderen.

vrijdag 8 januari 2010 @ 13:56:52 #264
3542 Gia
User under construction
pi_76561979
quote:
Ik zie een zin als; Tja, dan zal het wel waar zijn, dan zullen we het wel gedaan hebben, niet echt als een bekentenis, eigenlijk.

Een bekentenis is het pas als je bewust toegeeft iets gedaan te hebben en een beschrijving geeft van hoe het gegaan is. Viets en Dubois hebben dat nooit gedaan, simpelweg omdat ze het niet gedaan hadden. Ze konden het dus niet beschrijven. Ze hebben moeten herhalen wat de politie voorkauwde of zo.

In dit geval is er zelfs een verhaal van de man hoe hij het gedaan heeft. Dat is niet door de politie verzonnen.
pi_76562016
quote:
En ook veroordeeld waren natuurlijk.
Daar doet een bekentenis verder vrij weinig aan af.

Ik ben tegen de doodstraf in ieder geval omdat je er altijd naast kan zitten
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 13:58:31 #266
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_76562049
Een bekentenis is niks meer of minder dan 'Ja, ik was het.'

Maar we dwalen enorm af.
pi_76562744
De twee van Putten zjin mede veroordeeld op grond van hun bekentenis. Deze was afgenomen met de zogenaamde Zaanse Verhoormethode, waarbij de gevangene zo onder druk komt te staan en woorden in de mond gelegd wordt, dat hij zegt dat het zo gegaan is als gesuggereerd wordt. Hierbi worden dus valte bekentenissen afgegeven. Een reden om nooit de doodstraf in te voeren. Elkaar doden is iets voor beesten niet voor mensen. En dat men dat niet doet is een teken van beschaving.

We weten nog niet veel van deze man. Hij kan best een valse bekentenis hebben afgelegd. Ook al is er een heel verhaal van gemaakt, dit kan allemaal door de politie gesuggereerd zijn. Ik zeg niet dat het zo is, acht de kans klein, maar reden genoeg om niet om een spuitje te vragen. Er is niets mis met ons rechtssysteem.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 14:14:45 #268
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_76562805
Helemaal eens. Doodstraf is niet terug te draaien.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 14:18:38 #269
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_76562962
terminator salvation
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_76563027
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:13 schreef bloodymary het volgende:
De twee van Putten zjin mede veroordeeld op grond van hun bekentenis. Deze was afgenomen met de zogenaamde Zaanse Verhoormethode, waarbij de gevangene zo onder druk komt te staan en woorden in de mond gelegd wordt, dat hij zegt dat het zo gegaan is als gesuggereerd wordt. Hierbi worden dus valte bekentenissen afgegeven. Een reden om nooit de doodstraf in te voeren. Elkaar doden is iets voor beesten niet voor mensen. En dat men dat niet doet is een teken van beschaving.

We weten nog niet veel van deze man. Hij kan best een valse bekentenis hebben afgelegd. Ook al is er een heel verhaal van gemaakt, dit kan allemaal door de politie gesuggereerd zijn. Ik zeg niet dat het zo is, acht de kans klein, maar reden genoeg om niet om een spuitje te vragen. Er is niets mis met ons rechtssysteem.
Groot gelijk.

In de VS, waar de doodstraf wordt toegepast, worden net zoveel moorden gepleegd, als het er niet meer zijn. Er valt dus weinig mee te voorkomen.
En landen als Iran, China, Maleisie... Ach, daar wil ik het niet eens over hebben.
pi_76563063
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:12 schreef GateWayX het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Er is wel erg veel geweld gebruikt.
Mwoah, er wonen beesten in de huidige maatschappij die ik eigenlijk de kost niet wil geven.
Sophie Lancaster bijvoorbeeld (google geeft de resultaten), gewoon doodgetrapt want ze is zo'n vieze gotik.

Verbaast me helemaal geen aars zou dit gewoon een "random act of voilence" zou zijn.
Wat doe je als je als thuiswonen mannetje van 21 in een dergelijk circuit zitten dat we te maken krijgen met afrekeningen. En dat meisje?
Beetje onwaarschijnlijk.
pi_76563151
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:13 schreef bloodymary het volgende:

Dat is verhoren? Wat voor middeleeuwse praktijk is dat. Gewoon een beetje woorden in de mond leggen met een spreekwoordelijke geweer aan het hoofd en dan roepen dat je de boeman hebt als je hem kraakt.

Wat boeit het als je de echte crimineel hebt, gaat om de bekentenis toch.
pi_76563167
Ik heb zelf trouwens meegemaakt dat een vriend in mijn huis overleed (bleek uiteindelijk een hartstilstand, maar goed...)
Mijn vrienden en ik zijn toen ook uren door de politie verhoort. Je hebt echt klootzakken van agenten erbij zitten en na een aantal uren kan ik me voorstellen dat je rare dingen kan gaan zeggen.

Wil niet zeggen dat deze man onschuldig is, maar vind het zo raar dat een leraar zo koel en berekenend twee jonge mensen af kan slachten als in een maffia-film.
Dit lijkt meer werk van criminelen.
En tja, je zou dan maar de buurman zijn die toevallig ruzie had met het tweetal...
pi_76563238
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:23 schreef McKillem het volgende:

[..]

Wat boeit het als je de echte crimineel hebt, gaat om de bekentenis toch.
Dan boeit het niets, maar dat weet je dus nooit zeker.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 14:25:41 #275
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_76563263
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik heb zelf trouwens meegemaakt dat een vriend in mijn huis overleed (bleek uiteindelijk een hartstilstand, maar goed...)
Mijn vrienden en ik zijn toen ook uren door de politie verhoort. Je hebt echt klootzakken van agenten erbij zitten en na een aantal uren kan ik me voorstellen dat je rare dingen kan gaan zeggen.

Wil niet zeggen dat deze man onschuldig is, maar vind het zo raar dat een leraar zo koel en berekenend twee jonge mensen af kan slachten als in een maffia-film.
Dit lijkt meer werk van criminelen.
En tja, je zou dan maar de buurman zijn die toevallig ruzie had met het tweetal...
Er zijn inmiddels al zoveel dingen naar buiten gekomen dat dit geen afgedwongen verklaring meer kan zijn. Anders had die advocaat ook wel wat anders verteld...
pi_76563269
quote:
Jee, wat een afschuwelijk, heftig verhaal.....
pi_76563412
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:25 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Jee, wat een afschuwelijk, heftig verhaal.....
Ja, dat was niet niks.

Maar aan de andere kant wel voor te stellen. We hadden een feestje, en er overlijdt plotseling iemand van 31.

Naar de familie toe willen ze natuurlijk alles uitsluiten, vandaar dat we eerst verdachten waren.
Hij is ook nog onderzocht door een patholoog anathoom (zo heet dat toch?) en had meerdere littekens op z'n hart zitten. Hij voelde zich de weken ervoor al vaker niet goed, maar als je 31 bent denk je niet daar aan natuurlijk.
pi_76563563
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:29 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, dat was niet niks.

Maar aan de andere kant wel voor te stellen. We hadden een feestje, en er overlijdt plotseling iemand van 31.

Naar de familie toe willen ze natuurlijk alles uitsluiten, vandaar dat we eerst verdachten waren.
Hij is ook nog onderzocht door een patholoog anathoom (zo heet dat toch?) en had meerdere littekens op z'n hart zitten. Hij voelde zich de weken ervoor al vaker niet goed, maar als je 31 bent denk je niet daar aan natuurlijk.
Dus?
Je gaat toch niet tekeer als een bezetene als je niet eens zeker bent van het gegeven dat je de verdacht hebt?
Ik kan natuurlijk mooi lullen van buitenaf en wat roepen over iets dat ik nog nooit meegemaakt hebt maar het zal niet de eerste keer zijn dat ik je helemaal tot op de grond toe kapot scheld als je me onrechtmatig van iets beticht danwel woorden in mijn mond legt. En dat kan ver gaan als je me echt over de zeik hebt.
pi_76563626
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:33 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dus?
Je gaat toch niet tekeer als een bezetene als je niet eens zeker bent van het gegeven dat je de verdacht hebt?
Ik kan natuurlijk mooi lullen van buitenaf en wat roepen over iets dat ik nog nooit meegemaakt hebt maar het zal niet de eerste keer zijn dat ik je helemaal tot op de grond toe kapot scheld als je me onrechtmatig van iets beticht danwel woorden in mijn mond legt. En dat kan ver gaan als je me echt over de zeik hebt.
Ah, grote mond op internet maar in het echte leven in ieder geval nooit in aanraking geweest met de politie.
pi_76563706
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:35 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ah, grote mond op internet maar in het echte leven in ieder geval nooit in aanraking geweest met de politie.
Grote mond?
pi_76564183
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:33 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dus?
Ik begrijp eigenlijk niet wat je hier zegt en wat je standpunt is???
  vrijdag 8 januari 2010 @ 14:55:31 #282
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_76564434
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:50 schreef bloodymary het volgende:

Ik begrijp eigenlijk niet wat je hier zegt en wat je standpunt is???
Gelukkig, ik ben niet de enige.
pi_76564556
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:55 schreef Copycat het volgende:

[..]

Gelukkig, ik ben niet de enige.
Ik dacht dat hij bedoelde dat hij dus bozig zou reageren als hij op zo'n manier zou worden ondervraagd terwijl hij onschuldig is. Zoiets?
pi_76565277
Nouja de politie kan er wel wat van hoor, ik heb een aantal jaar geleden een week in een politiecel vast gezeten op verdenking van "met vereende krachten openlijke geweldpleging met zeer zwaar letsel ten gevolge".

Ik had destijds niets gedaan, maar de politie probeerde me van alles in mn mond te leggen.
Dat ging zelf zo ver dat de politie zei tijdens verhoor dat vrienden van mij verklaard hadden dat ik het slachtoffer tegen zijn hoofd zou hebben geschopt terwijl hij op de grond lag.

Nou prima, laat me dat dan maar eens even zien in die verklaring.
Die konden ze zo vlug natuurlijk niet vinden, dus toen heb ik maar gezegd dat ze me maar terug in de cel moesten zetten omdat ik wel een beetje klaar was met hun domme spelletjes.

Jullie zijn de recercheurs, zoek het lekker uit en leg mij geen dingen in de mond die niet gebeurd zijn, stomme homo's
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 15:30:36 #285
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 8 januari 2010 @ 16:06:20 #286
3542 Gia
User under construction
pi_76567649
Och ja, het is een leraar en dus kan het niet de dader zijn. Want leraren houden zonder meer van jonge mensen, anders worden ze geen leraar, toch?

Maar de man flipt al als iemand een zakje brood weggooit. Als hij nou de oorlog had meegemaakt, kan ik me daar nog wat bij voorstellen, maar ......waar bemoeit hij zich mee!!
pi_76569308
quote:
Beetje offtopic, maar is er nog geprobeerd om 'm te reanimeren? Klinkt nu een beetje alsof ie onwel werd en iedereen erbij stond en ernaar keek.
Death is just another state of mind.
pi_76569754
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:29 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, dat was niet niks.

Was dit in een huis in Leide?. Mijn oud huisgenoot had dit namelijk ook in zijn oude huis....
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_76571197
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Echt? Bestaat daar geen ECHT levenslang? Ook niet voor Dutroux?

Dan ben ik helemaal voor een spuitje.
Theoretisch gezien kan Dutroux ook zo vrijkomen. Dat zal echter nooit gebeuren. De minister of politieker die Dutroux vervroegd vrijlaat pleegt electorale zelfmoord.
pi_76571605
De advocaat van de ouders van Annick Van Uytsel verklaart dat hij 'quasi zeker' is dat Ronald Janssen ook de moordenaar van Annick is. Het gerecht van Leuven bevestigt nu ook dat de naam in de zaak Van Uytsel naar voren komt.

Het laatste GSM-signaal van Annick is destijds opgepikt door de GSM-mast van Halen, waar Ronald J. woont.

Laat ons hopen!

De 'brave leraar' is dus wellicht een seriemoordenaar. Best scary.
pi_76571775
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:38 schreef pagadder het volgende:

[..]

Theoretisch gezien kan Dutroux ook zo vrijkomen. Dat zal echter nooit gebeuren. De minister of politieker die Dutroux vervroegd vrijlaat pleegt electorale zelfmoord.
De grootste engerd van Europa sinds A. Hitler wist echter wel vrolijk los te komen van zijn beveiligers en zelf op pad te gaan eind jaren 90.

Dat wil ik ten alle tijde voorkomen. Weg ermee. Waarom zou je iemand nog 50 jaar opsluiten? Welk ander doel dan sadistische marteling dien je daarmee? Levenslang is nutteloos en inhumaan in zo'n geval.

vrijdag 8 januari 2010 @ 17:58:51 #292
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_76571909
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:50 schreef Frederic het volgende:
De advocaat van de ouders van Annick Van Uytsel verklaart dat hij 'quasi zeker' is dat Ronald Janssen ook de moordenaar van Annick is. Het gerecht van Leuven bevestigt nu ook dat de naam in de zaak Van Uytsel naar voren komt.

Het laatste GSM-signaal van Annick is destijds opgepikt door de GSM-mast van Halen, waar Ronald J. woont.

Laat ons hopen!

Voor de volledigheid een link naar de bron: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF08012010_037&kanaalid=871

Vooralsnog alleen verdenkingen van de advocaat van de familie van Van Uytsel; geen feiten.
pi_76572144
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De grootste engerd van Europa sinds A. Hitler wist echter wel vrolijk los te komen van zijn beveiligers en zelf op pad te gaan eind jaren 90.

Dat wil ik ten alle tijde voorkomen. Weg ermee. Waarom zou je iemand nog 50 jaar opsluiten? Welk ander doel dan sadistische marteling dien je daarmee? Levenslang is nutteloos en inhumaan in zo'n geval.
De betrokken ministers zijn toen direct opgestapt. Ik denk dat een volgende ontsnapping van Dutroux, het feit is waar de politici het meeste angst voor hebben. Nog meer dan een splitsing van België.
Mocht Dutroux ontsnappen, komt het volk in opstand. En massaal. In vergelijking daarmee, zal de Koningskwestie een incident genoemd worden.
pi_76572214
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:06 schreef pagadder het volgende:

[..]

De betrokken ministers zijn toen direct opgestapt. Ik denk dat een volgende ontsnapping van Dutroux, het feit is waar de politici het meeste angst voor hebben. Nog meer dan een splitsing van België.
Mocht Dutroux ontsnappen, komt het volk in opstand. En massaal. In vergelijking daarmee, zal de Koningskwestie een incident genoemd worden.
Leuk dat een ministertje opstapt.

Heb je vrij weinig aan als je dochter kapodtgescheurd is door een vrij rondlopende pedosadist.

pi_76573328
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Leuk dat een ministertje opstapt.

Desbetreffende minister zat er volgens mij nog geen week

En dat iemand ontsnapt, kan gebeuren. Het is zelfs zo geloof ik dat we zelfs willen dat gevangenen het gevoel hebben dat ze ooit kunnen ontsnappen. Dit was 1 van de redenen dat Alcatraz gesloten is
pi_76573378
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Desbetreffende minister zat er volgens mij nog geen week
Lekker wachtgeld cashen.

Dat zie ik papa Marchal hem niet nadoen.

pi_76573404
Natuurlijk, de butler/buurman zal het wel weer gedaan hebben, omfg.
Belgische politie.
pi_76573423
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Lekker wachtgeld cashen.

Ben je depressief of is echt alles in het leven kut, een samenzwering en negatief?
Ach, het is wel lekker makkelijk om te veroordelen zonder er iets van af te weten op je bank in de woonkamer
pi_76573461
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:44 schreef opgebaarde het volgende:

Ben je depressief of is echt alles in het leven kut, een samenzwering en negatief?
Jij kent mij duidelijk niet. Ik ben de positiviteit zelve.

Daarom zo kut dat de ouders van opengereten Belgische kinderen dat niet meer kunnen zijn.

vrijdag 8 januari 2010 @ 19:17:41 #300
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_76574641
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:50 schreef Frederic het volgende:

Laat ons hopen!

Voor de mensen die de Annick Van Uytsel zaak niet kennen
[upd] Stoffelijk overschot van Annick van Uytsel gevonden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')