quote:Op maandag 28 december 2009 21:56 schreef Diaan73 het volgende:
Wij hebben een tijdje gewoon bambix granenpap gebruikt, maar sinds een paar weken gebruiken we melkpapje met appel voor de ochtend:
[ afbeelding ]
en avondpapje met biscuit voor de avond:
[ afbeelding ]
We zijn deze gaan gebruiken, omdat Lennon de gewone pap niet meer echt wilde. Het was dus een uitvlucht. Voordeel: het is makkelijker te maken, je hebt geen opvolgmelk meer nodig, kun je met water aanmaken. Nadeel: ik denk dat het in totaal wel duurder is.
Als Lennon 1 jaar is, wil ik weer de gewone pap gaan proberen maar dan met gewone melk. Gewone melk vindt hij wel lekker, de opvolgmelk niet zo.
quote:Op maandag 28 december 2009 22:06 schreef Raissa het volgende:
Wij gebruiken wel de 'commerciële' avond- en ochtendpapjes. Omdat Mila dus echt de 'gewone' pap niet wil. Ik wissel de pap wel steeds af, de ene keer biscuit, de andere keer appel, dan weer een pak vanille of banaan... Tja, ze heeft een eigen willetje
quote:Op maandag 28 december 2009 22:11 schreef Raissa het volgende:
Oh en nog een vraag voor de mama's met wat oudere kindjes: zijn jullie al over op normale melk? Ik kreeg van het CB het advies om over te gaan maar lees op babyinfo.nl dat het beter is om opvolgmelk te geven tot minimaal 18 maanden? En nu weet ik dus niet wat wijsheid is
Volgens mij bij de makro eens meegenomen..quote:Op maandag 28 december 2009 22:21 schreef Diaan73 het volgende:
Raissa, waar haal je die banaanvariant? Ik heb hem hier nog nergens kunnen vinden.![]()
Wat betreft normale melk, ik heb de laatste keer aan de cb-arts gevraagd en die zei dat dat kon vanaf 12 maanden, omdat er toch bepaalde stoffen in de opvolgmelk zitten die ze nodig hebben. 5 januari moet ik weer naar cb, maar dan de wvk, ik ga dan weer vragen. Wij merken dat Lennon de opvolgmelk ook niet echt meer moet. Hij heeft een keer gewone melk gehad bij mijn ouders en dat vond hij wel lekker.
Okay, zal ik daar ook eens kijken!!quote:Op maandag 28 december 2009 22:22 schreef Raissa het volgende:
[..]
Volgens mij bij de makro eens meegenomen..
Misschien is het gewoon niet zo'n papkindje?quote:Op dinsdag 29 december 2009 07:55 schreef Koningin het volgende:
Guus at ook eerst pap, maar na een paar weken zijn we er mee gestopt 's morgens, was alleen maar brullen. En waarom weten we nietNu krijgt ie een boterham en fles en dat gaat prima!
enige is dat je dan vit D los bij moet geven volgens de arts van het CB hier. Seb gaat spugen van melk en yoghurt en zo dus ik weet niet wat ik ermee ga doen. Voorlopig maar opvolgmelk denk ikquote:Op dinsdag 29 december 2009 14:13 schreef Raissa het volgende:
Op het CB waren ze heel stellig dat gewone melk prima was en dat opvolgmelk echt een commercieel iets is... Ik ga maar gewoon over denk ik..
ja, das waar.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:22 schreef Estrys het volgende:
[..]
enige is dat je dan vit D los bij moet geven volgens de arts van het CB hier. Seb gaat spugen van melk en yoghurt en zo dus ik weet niet wat ik ermee ga doen. Voorlopig maar opvolgmelk denk ik
quote:Op woensdag 30 december 2009 07:42 schreef Kleurdoos het volgende:
ik liep net naar de keuken, hoor ik NAI NAI NAI NAI NAI!!! Staat Elin heftig nee te knikken terwijl haar vingertje naar t tvkabeltje wijst (waar ze vaak met een 'NEE' wordt weggesleept.
Fijn zo'n alarm voordat ze wat uitvreet
(crosspost) maar ik vond t zo lolligze krijgt nu 'NEE''NIET DOEN' nu echt door
en ze drinkt uit een rietje!
Vast voedsel ging niet zo lekker de laatste week en flesvoeding wel maar ja dat is niet genoeg. Maar hij blijft rondhupsen vol energie en zo. Nou ja gistermiddag heeft hij poffertjes gegetenquote:Op woensdag 30 december 2009 10:23 schreef Kleurdoos het volgende:
ahwwat klote zeg..eet hij zoveel slechter nu?
Estrys mooi dat de poffertjes dan hebben gesmaakt. Misschien een tijd lang als warme maaltijd dingen maken, die hij erg lekker vindt? Zou dat helpen, dat hij beter eet?quote:Op woensdag 30 december 2009 10:27 schreef Estrys het volgende:
[..]
Vast voedsel ging niet zo lekker de laatste week en flesvoeding wel maar ja dat is niet genoeg. Maar hij blijft rondhupsen vol energie en zo. Nou ja gistermiddag heeft hij poffertjes gegetendat dan weer wel
Hij krijgt altijd potjesquote:Op woensdag 30 december 2009 13:02 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Estrys mooi dat de poffertjes dan hebben gesmaakt. Misschien een tijd lang als warme maaltijd dingen maken, die hij erg lekker vindt? Zou dat helpen, dat hij beter eet?
Kleurdoors, handig zo'n ingebouwd alarmsysteemBen benieuwd of Elin het weer opgeeft als zij doorkrijgt, dat jullie dan gewaarschuwd zijn.
BM een grote broeralarm is ook wel een handig waarschuwingssysteem![]()
Wij hadden laatst hier ook zo'n situatie. Ik zat in de kamer naast die waar Jair was even achter de computer. Hij zat lekker te spelen. Ineens is het heel stil. Ik denk toch even kijken wat er aan de hand is. Hij had zich op een of ander manier vooruit geschoven. Hij heeft het plankje onder onze salontafel ontdekt. Hij zat rustig allemaal magazines en papierzooi, die wij eronder bewaren eruit te ruimen. Soms scheurde hij ook weleens wat en probeerde de knipsels in zijn mond te steken. Gelukkig was ik daar nog altijd bij. Wij moeten de plank onder de tafel echt leeg maken.
Verder is hij soms in een hele rare bui hier. Hij was jengelig en hangerig de afgelopen dagen. Ik denk door tandjes en verkoudheid maar als hij dan bij mij of manlief zit, zit hij niet stil. Dan zet hij zich weer heel erg af. Als ik/ wij de kamer uit gaan of hem niet onze aandacht geven is het snel voorbij met de lol. Soms heb ik ook het idee dat hij zich te beperkt voelt en denk misschien was het beter als hij zou kruipen, dan kon hij achter me aan. Maar ja hij doet dit nog niet vooruit en ik kan hem er niet toe brengen
O ja die tanden.heel snel iddquote:Op woensdag 30 december 2009 19:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Annicka kroop eind juli/begin augustus, geloof ik. Dat van die losse stappen doet ze sinds deze week een beetje. Maar dat noem ik geen lopen. *streng is*
Dat van die tanden weet ik echt niet, ze had ze hier al vanaf het eind van maand vier, dacht ik. Dat vond ik heel jammer, want het was toch het einde van een baby-bekkie...
het ene kindje is sneller dan het andere.quote:Op woensdag 30 december 2009 20:28 schreef Tinuviel het volgende:
Hij begint wel met optrekken. Maar hij staat nog niet vrij. Ook dan kan het nog even duren voordat ze lopen denk ik. We zien het wel. Uiteindelijk komt het sowieso wel goed.
Hier geen last van gekwijl en angstaanjagende luiers, gelukkig.quote:Op woensdag 30 december 2009 19:52 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
O ja die tanden.heel snel idd
elin heeft er nog steeds maar 2, maar er staat volgens mij een hele bende op springen, ze is wat zielig, kwijlt behoorlijk en die luiersen overal bobbels en rood enzo
arm ding
quote:Op donderdag 31 december 2009 09:10 schreef Estrys het volgende:
De antibiotica slaat wel aan volgens mij. Hij is alweer een aantal dagen koortsvrij. Hij heeft af en toe nog wel een hoestbui, net een oud mannetje is het dan :-D
een ' kijk-mijn-zoon-er-eens-netjes-bijzitten-bij-de-nieuwjaarsborrel-tip' : een gebreide spencer ipv een slabberquote:Op donderdag 31 december 2009 10:04 schreef Diaan73 het volgende:
[..]Eindelijk....
Lennon heeft ook nog steeds maar 2 tanden onder en kwijlt ook veel, loop daarom een groot deel van de dag rond met een slabbetje.Ik heb nu wel het idee dat 1 van de boventanden doorkomt.
Twan kwijlde ook nooit toen hij klein was... maar ik maak me nu geen zorgen hoor... ik hoor het veel om me heen dat het redelijk normaal is.quote:Op donderdag 31 december 2009 10:54 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Annicka kwijlt dus echt vrijwel nooit. Dat viel onze ouders ook al op. Waarschijnlijk ga ik me zwaar zorgen maken oid, als een eventuele volgende dat wél doet...
Ik heb geen spencers voor Lennon... maar een vest over een shirt wil ook wel helpen.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:06 schreef Estrys het volgende:
[..]
een ' kijk-mijn-zoon-er-eens-netjes-bijzitten-bij-de-nieuwjaarsborrel-tip' : een gebreide spencer ipv een slabber
bijna!! nog 2 nachtjes slapen!quote:Op donderdag 31 december 2009 16:14 schreef Estrys het volgende:
Seb is niet te genieten. Verschrikkelijk. Ben blij dat zijn vader zo thuis komt van het werk. En ik heb al zo'n hekel aan oud en nieuw, bah is het al 2 januari???
quote:Op donderdag 31 december 2009 16:20 schreef Estrys het volgende:
Had ik al verteld dat mijn schoonmoeder bij ons komt vanavond. En ik ben dol op mijn schoonmoeder zoals jullie weten haha. Nou ja het wordt vanzelf morgen.
Arme kind is doodmoe maar Hij schrikt steeds zo.
nou bedankt voor de opbeurende woorden :-Dquote:Op donderdag 31 december 2009 16:25 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Zielig hoor dat ie er zo van schrikt. Herinnert mij aan Twan.. met zn 1e oudejaarsavond.. de hele avond is hij toen wakker geweest.
Maar dat gaat Seb niet doen hoor...quote:Op donderdag 31 december 2009 16:27 schreef Estrys het volgende:
[..]
nou bedankt voor de opbeurende woorden :-D
Ik heb toen ik klein was ook zoiets gehad, mijn pa ging boren in metaal. Ik heb nog steeds een hekel aan lawaai en ik ben 30quote:Op donderdag 31 december 2009 16:12 schreef Fruppel het volgende:
Er word het al de hele dag wat afgeknald maar gelukkig heeft Danique er tot nu toe geen last van, ben wel benieuwd hoe het vannacht zal gaan!
Begin deze week besloten onze buren te gaan boren in de kamer naast onze kamers net op het moment dat ik haar naar bed toe aan het brengen was, Danique is zich daar echt helemaal de t*ring van geschokken , ze heeft het op een gillen gezet en hield pas na 20 minuten weer op!
Nu is ze dus "bang" voor alles wat ze er blijkbaar mee associeert, de wasmachine, de mixer, de bovenburen die te hard een stoel van tafel schuiven...echt zo sneu!
Hoop dat ze er snel weer overheen is!
Ah nouja, ik ken t verder niet,zoals ik al zeiquote:Op zaterdag 2 januari 2010 00:27 schreef Memmel het volgende:
Hij heeft iig lol met dat ding. En er komen wel degelijk stukjes uit hoor! En kokhalzen lukt 'm ook prima! En brood eet hij wel gewoon uit het vuistje.
we nemen wel een virtuelequote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:58 schreef Kleurdoos het volgende:
je mag wel een kleurdoos cupcake komen halen hoor, je moet alleen erg lang rijden
Spannend kan ik me voorstellen kleurdoosquote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:58 schreef Kleurdoos het volgende:
je mag wel een kleurdoos cupcake komen halen hoor, je moet alleen erg lang rijden
iets waar ik geen 150 km voor ga rijdenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:03 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Spannend kan ik me voorstellen kleurdoosWat is een kleurdoos cupcake?
Even een quote omdat ik het in een verkeerd topic gepost hadquote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
Levi wordt 3 februari geopereerd
Zijn neusamandelen gaan eruit en hij krijgt een buisje in zijn linker oor
Hij blijft onwijs verkouden (al 4 maanden) en steeds blijft de oorontsteking terugkomen. Enige waar ik wel mee zit (maarja das misschien overbezorgd zijn) is dat hij onder narcose moet gaanwe zullen zien
Verder gaat het top met hem, heeft boven 3 tanden, onder 2 tanden, loopt mee aan de vinger en wil soms heel even volledig los staanook weet hij wat teen,klok, elmo, poes, bal, neus en oor is
Als je dat roept gaat ie het aanwijzen en dan lachen (op een nepmanier
)
gewoon in photoshop, ik wil je wel helpen of iets voor zn taart ontwerpen hoor..pm maar bij interessequote:Op zondag 3 januari 2010 10:20 schreef Diaan73 het volgende:
Zo, heb 2 dagen pc-vrije dagen gehad... nu even heel snel Elin feliciteren: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag![]()
en een hele leuke dag toegewenst!!!
Tot over 3 weken in het andere topic!!
Kleurdoos, wat heb je een mooie collage gemaakt!!Waar heb je die in gemaakt? Ik wil ook zoiets maken voor Lennons taart. Wij gaan een Hemafototaart bestellen voor zn verjaardag. Doen we ook altijd voor Twan, erg mooi en lekker.
![]()
En Jair staatGoedzo ventje!!!
Wat betreft rollen op harde vloer.. wij hebben een houten vloer en laten hem gewoon zn gang gaan, je kunt ze toch niet op een kleedje houden en ja, hij valt weleens, maar dat hoort een beetje bij het opgroeien. Ze moeten ook leren dat bij bepaalde dingen consequenties horen. Nu gaat hij als hij aan tafel staat heel voorzichtig door zn knietjes naar beneden en gaat dan met zn handjes naar de grond om te gaan zitten.
a_a, wat balen dat Levi geopereerd moet worden...maar ik denk dat hij zich na de operatie wel stukken beter zal voelen, alhoewel niet meteen.. maar later wel. Alvast beterschap en sterkte!!
Lennon werd oudejaarsnacht wakker toen al het vuurwerk was afgelopenwij zaten toen bij de buren, hebben hem even opgehaald, even een rijstewafel laten eten en wat drinken en toen weer naar bed. 's Morgens was hj om 8 uur wakker, vroeg voor ons doen..
Gisteren zijn we naar ons nichtje in Drachten geweest... hij heeft maar even geslapen in de auto en daar de hele middag gespeeld!! Toen we 's avonds terugreden, sliep hij al meteen. Maar goed ook, want we hebben er ivm de sneeuw bijna 4 uur over gedaan. Thuis meteen door naar bed gedaan, vannacht werd hij even wakker voor wat drinken en vervolgens geslapen tot 9 uur vanmorgen. Morgen wordt alles weer normaal... moet ie weer vroeg eruit...
sorry voor deze lange post...![]()
En met welk programma heb jij dat gedaan GWS? En het frame kon je dat gewoon op het web vinden? Ik vind die fotoreportage ook echt heel erg leuk KD. Eens even kijken wat ik zou kunnen doen met photoshop. In principe kan ik er wel redelijk mee omgaan.quote:Op zondag 3 januari 2010 11:13 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb gewoon een simpele vrij recente foto in een prefab frame geplaatst. Dat vond ik al heel wat van mijzelf...
Okay... ik ga je binnenkort nog pm-en. Moet ook nog wat foto's uitkiezen. Alvast bedankt!quote:Op zondag 3 januari 2010 10:56 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
gewoon in photoshop, ik wil je wel helpen of iets voor zn taart ontwerpen hoor..pm maar bij interesse
Prefab frame van de Hema.quote:Op zondag 3 januari 2010 15:17 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
En met welk programma heb jij dat gedaan GWS? En het frame kon je dat gewoon op het web vinden? Ik vind die fotoreportage ook echt heel erg leuk KD. Eens even kijken wat ik zou kunnen doen met photoshop. In principe kan ik er wel redelijk mee omgaan.
Tandje nummer twee voor Tess![]()
Hoe kon dat gebeuren met het rollen tot achter jou? Sluit de keuken aan aan de woonkamer bij jullie of zat die op de grond in/ voor de keuken? Wel even schrikken idd.
Wij hebben net zo'n leuke outfit gekocht. Echt chique. Misschien post ik later wel een foto.
en hoewel de vraag aan Estrys gericht was wil ik er ook even op inhakenquote:Op zondag 3 januari 2010 20:35 schreef Diaan73 het volgende:
Estrys, weet je al wat je Seb gaat laten trakteren op kdv? Ik ben nl. ook aan het rondkijken wat leuk en lekker voor ze is.
Ow ja... tuurlijk... ow dat is ook wel een leuk idee, maar wel veel werk of niet?quote:Op zondag 3 januari 2010 20:40 schreef Raissa het volgende:
Heb verder niet bijgelezen maar ik las dit:
[..]
en hoewel de vraag aan Estrys gericht was wil ik er ook even op inhaken
Ik ga denk ik van karton apenkoppen maken (we noemen Mila altijd ons kleine aapje) en daar een banaan op bevestigen. Mila vindt bananen echt heerlijk en dan heb ik gelijk iets gezonds...Bijna alle kindjes zullen het ook wel mogen lijkt me..
Valt wel mee..quote:Op zondag 3 januari 2010 20:51 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow ja... tuurlijk... ow dat is ook wel een leuk idee, maar wel veel werk of niet?
Ik ga hier ook eens snuffelen: www.party-kids.nl
deze maand trouwens een leegloop hier... veel jarigen in januari. Ook logisch want vorig jaar veel geboortes...![]()
Je kan gewoon naar buiten hoor, een beetje warme kleding aan. Als het goed is bevriest je kind niet direct bij buitenkomstquote:Op maandag 4 januari 2010 11:27 schreef mikoxx het volgende:
Fee gefeliciteerd!!![]()
KD, wat een blije fotocollage van de verjaardag van jullie grote meid!
Seb aan de oliebolhaha! Lekker smullen! Ik kan me voorstellen dat je dan even niet ingrijpt Estrys...
Gaan jullie eigenlijk gewoon naar buiten met deze kou? Het is hier ongeveer -4. Ik vind het op zich wel fijn om even lekker naar buiten te gaan met de kids, maar weet niet zo goed of het nu te koud is. Inpakken, oké, maar het gezichtje dan??
Klinkt heerlijk Estrys! Waar gaan jullie naartoe? En hoe ga je dat eigenlijk doen met Seb. Het lijkt ons ook zo leuk,maar wij wachten toch nog maar een paar jaartjes...quote:Op maandag 4 januari 2010 11:39 schreef Estrys het volgende:
Ik ben dol op dit weerOver twee maandjes op wintersport, ik kan niet wachten, lekker met Seb in de sneeuw
Als het even kan ga ik zo direct nog even naar buiten, lekker fris. Seb in zijn skipakje en een muts op. Hier ligt weinig sneeuw hoor, cm of 2. Het is overigens warmer dan een jaar geleden
de zoveelste....quote:Op maandag 4 januari 2010 10:24 schreef seilram het volgende:
Proficiat Fee!!![]()
Balen Vicky... slechte nacht?
Bram krijgt gewoon bambix groeiontbijt, eerst de fijne granen en nu volkoren. Zit niets aan suiker in.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:49 schreef tessie het volgende:
´s Ochtends krijgt hij een bordje rijstbloempap, maar we willen eigenlijk overstappen naar een andere pap met granen. Welke gebruiken jullie? En hoe zit dat met suiker in de papjes? Als er staat geen toegevoegde suikers, zit er dan helemaal geen suiker in?
ja uhh ken beuren hoorquote:
In de volkoren variant zit honing! Kwam ik laatst achter, toen gelijk weer terug gegaan naar fijne granen, daar zit geen toegevoegde zoetigheid in. Overigens is het wel "onschadelijk gemaakte" honing (ivm dat kinderen onder de 1 jaar geen honing mogen), maar ik vond het toch niet zo nodig.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:32 schreef Sugarsnap het volgende:
[..]
Bram krijgt gewoon bambix groeiontbijt, eerst de fijne granen en nu volkoren. Zit niets aan suiker in.
elin & Fee zijn anders nog steeds zuigelingen hoorquote:Op maandag 4 januari 2010 21:05 schreef Tinuviel het volgende:
Oeh als Elin en Fee uit het lijstje zijn staan wij op plek nummer 10. Ergens wel erg om toe te moeten geven, dat je baby bijna geen baby meer is. Ik vindt wel moeilijker dan na de eerste maanden dat het geen zuigeling meer is.
Okay, gelukkig maar. Hopelijk heeft hij ook niet zo'n last van de prik...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 08:52 schreef Estrys het volgende:
morgen naar de huisarts voor controle. Hij lijkt helemaal beter. Wij moeten ook donderdag voor de prik.
Oke, dan ga ik diksap halenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 09:57 schreef Estrys het volgende:
Lauwe thee of diksap inderdaad. Ik maak de diksap altijd heeeel waterig
Seb drinkt thuis wel water op het kdv wil hij dat niet.
Soepstengel hebben ze zo door hoor, daar sabbelen ze meestal op totdat het zacht genoeg isquote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:05 schreef mikoxx het volgende:
Oké, dus de fruithap toch naar de ochtend denken jullie. En Vicky, in jouw schema kom ik op 4 flessen, ze krijgen hier nu 3, maar goed, maar even zien. En een tussendoortje als soepstengel kan dus gewoon? Ik ben zo bang dat ze erin stikken....Broodkorst gaan we proberen nu. En liga mogen ze in principe wel iedere dag? Want op zich gaat dat wel goed, smelt lekker weg in de mond. Dat kan dan toch ook als tussendoortje?
Sugarsnap --> mag ik mee?
Ow ja herkenbaar...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:01 schreef Estrys het volgende:
Het komt een enkele keer voor dat Seb slaapt inde ochtend dan geef ik 's middags fruit. Ik zit ook wel eens om half drie nog brood te geven omdat meneer van half elf tot twee lag te slapen![]()
Dat hebben we al weken gedaan. Maar als hij niet zelf aan geeft dat ie honger heeft krijg je er met geen mogelijkheid iets in. Er zit zowiezo wel altijd 4 uur of meer tussen de flessen. Dus das het probleem ook niet. Zo hongerig ie in het begin was zo weinig kan ie nu soms op teren. Hij heeft vandaag bv alleen nog maar 2 flessen van 210/7 gehad. En net een heel klein hapje banaan. Kan wel blijven aanbieden en flessen klaar maken maar kan het iedere keer wegdoen omdat ie niet wil dus dat doe ik niet meer. Als ie honger ktijgt merken we het wel!!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:29 schreef mikoxx het volgende:
MeNicole, wij hebben vanaf t begin een duidelijk schema, dat kan soms een half uurtje afwijken, maar toch. Ik vind het wel fijnen met een tweeling is het denk ik ook noodzaak. Wij lieten toen onze jongens zo oud waren als Leander (ongeveer) 4 uur tussen de flessen. Misschien is het een kwestie van een aantal dagen een strak schema aanhouden? Dat ie dan vanzelf meegaat??
Hoe herkenbaar! Fijn dat het beter gaat!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:24 schreef iamredleader het volgende:
redelijk vrolijk, dat wil zeggen: zeuren om aandacht, en dan na 0,01 seconden weer zelf willen spelen
Dus:quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:57 schreef Diaan73 het volgende:
Nou Lennon is weer helemaal goedgekeurd op cb en heeft DKTP/pneumokokken prik gehad. Hij is nu 8880 gram en 75,2 cm groot. Vanaf vandaag mag hij al (helemaal) met ons gaan mee-eten, mag hij halfvolle/magere melk ipv opvolgmelk, moeten we de avondpap gaan afbouwen tot helemaal niet meer geven, mag hij 's nachts geen melk meer -> liever water, mag hij nog maar max. 300 ml melk per dag dus de tussendemiddag fles mag helemaal weg en moet vervangen worden door thee en moet hij vitamine D druppeltjes. Een hele verandering dus voor hem. Ik vraag me af of hij een hele nacht door zonder avondpapje gaat redden, maar we gaan het proberen en anders ga ik hem 's avonds wat fruit geven, is altijd gezond.
Vooralsnog heeft hij geen last van de prikken, maar ik verwacht dat hij er nog wel last van gaat krijgen.
En na het avondeten een toetje... in totaal heb je dan ong. 300 ml melk. Ik had al eerder gehoord dat op een gegeven moment de avondpap eraf moest, maar nog niet zo snel. Nou heeft Lennon vaak geen zin 's avonds en krijgt hij dan ook nog maar 100 ml... dus we gaan het gewoon afbouwen en dan proberen zonder.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:58 schreef Raissa het volgende:
[..]
Dus:
eigenlijk alleen 's ochtends nog pap met melk en verder niet? Ik heb het advies van stoppen met avondpap niet gehad
Lennon wil zn pap zoiezo niet meer uit de fles... alleen nog maar van bordje. Op zich heel goed, maar soms wel lastig. Ach het zal allemaal wel goedkomen. Gisterenavond hebben we wat minder pap gedaan en hij heeft van half 8 geslapen tot vanmorgen 8 uur, zonder maar 1x wakker te worden. Hij lijkt vooralsnog geen last te hebben van de prikken.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 23:20 schreef Books het volgende:
Diaan hier kregen we juist de ochtendfles er met geen mogelijkheid in bij K toen ze zo jong was. Dat viel haar erg zwaar en toen hebben wij de laatste fles melk verwisseld met de ochtendpapfles. En dat heeft ze gekregen tot ze 2 was ongeveer. Van de een op andere dag moest ze niet meer en was het klaar. Wel geen grote fles trouwens omdat ze gewoon met de pot mee at. Ongeveer 90/120cc.
Zit ik hier in mn eentjequote:Op woensdag 6 januari 2010 11:10 schreef mikoxx het volgende:
Seb!!! Gefeliciteerd en een fijne dag met z'n allen![]()
Bedoel je dan minder scheppen ontbijtgranen? Ik geef nu al 4 ipv 7 scheppen....quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:13 schreef Fruppel het volgende:
Mikoxx, je zou dan wat minder pap in de fles kunnen doen, wij geven Danique haar ochtendpap bijna altijd met de fles met een 3standen speen van Avent en dat gaat prima op standje 3.
Ik hoop het ook, maar anders ga ik 's avonds gewoon wat fruit geven... ik heb gezien dat de potjes van 12 maanden en ouder ook meer inhoud hebben... ik denk dat het wel mee zal vallen, omdat hij 's avonds ook nooit zoveel zin had en maar 100 cc water met melkpap kreeg. Wij dachten ook dat toen hij van 6 naar 5 flessen ging slechter zou slapen, het tegendeel was het geval.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:11 schreef Fruppel het volgende:
Diaan wat een boel veranderingen ineens he!
Wij mogen morgen weer naar het CB, ben echt heel erg benieuwd hoe zwaar en lang de dame is!
Wij geven de laatste pap zoals je weet al een tijdje niet meer omdat we het er echt niet meer bij haar inkrijgen en moet zeggen dat het de ene keer beter gaat dan de andere keer, ze word soms vroeg wakker omdat ze gewoon honger heeft. Hoop dat Lennon daar minder last van krijgt
Maar het zal bij danique wel wennen uiteindelijk!
Seb, jeetje ook alweer 1gefeliciteerd mannetje!!
Lennon dronk nog maar 1x per dag opvolgmelk en ook nog maar 100 cc. HIj wil het al een tijdje niet echt meer, dus wat dat betreft, is dit veel beter voor hem. Morgenvroeg krijgt hij granenpap vanaf 12 maanden met melk gemaakt... kijken of hij dat wel lekker vindt. Ik heb nog een heel pak melkpap biscuit staan, die maak ik gewoon op de komende week en daarna stop ik met de avondpap...quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:51 schreef Koningin het volgende:
Gefeliciteerd Seb!
Diaan, dat zijn wel veel veranderingen hoor. Maar goed, ik zou het gewoon zelf allemaal een beetje aankijken.
Guus drinkt hier nu nog 450 ml per dag. 3 x 150.
Wat fijn zo snel een advies. Het is vaak ook iets van proberen en zelf ondervinden. Zo vindt Twan de pap dik lekker en Lennon wil hem weer niet te dik hebben.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:56 schreef mikoxx het volgende:
Dank Fruppel!
Heb net zoiets handigs gevonden! Op de site van nutricia is een chat en binnen 1 min kreeg ik gewoon antwoord op mijn vraag. Wat fijn! Ze adviseerde om max 3 of 4 scheppen granen toe te voegen aan 200cc melk. En evt 100cc pap uit een bordje te geven en 100cc uit de fles. Aan het bordje dan 3 scheppen toevoegen en aan de fles 1 tot 1,5 schep. Echt handig!
Hier wil meneer sinds een maand ook geen rijstwafel meer. Ik ga denk ik eens een keer Cracotte van LU kopen. Dat zijn crackertjes die heel licht/ zacht zijn en zo smelten in de mond. Die krijgt hij af en toe op het kdv en die vindt hij dacht ik heerlijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:49 schreef Sugarsnap het volgende:
Mikoxx, van mij mag je mee, maar heb helaas geen ruimte in de auto voor jou en je 2 mannen (want die moeten dan uiteraard ook mee![]()
Bram krijgt tussendoor afgewisseld liga, soepstengel, klein stukje ontbijtkoek of nijntjekoekje.
Rijstwafels blieft meneer niet.
Gisteren ging het avondeten met stukjes zomaar ineens goedHij loopt al een hele tijd te miepen met stukjes (terwijl vers fruit, brood, koekjes er wel zo ingaat) gisteravond was het eerst ook weer kokken, maar na de eerste hap heeft hij met smaak zijn eten opgegeten. Er zit vooruitgang in!
Kan wel ja. Maar Guus is bijna 11 maanden en kruipt nog steeds niet "echt".quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:55 schreef TheFrankey het volgende:
Zouden baby's rustiger worden als ze goed kunnen zitten en kruipen?
Jesse hier is soms onhandelbaar. Wil niets en alleen maar miepen. doet hij sinds een paar dagen. Drinkt ook zijn flessen sinds enkele weken erg slecht. pfff....erg vermoeiend.
Word vast beter als hij kan kruipen oid. Hoop ik in elk geval
Hij is 6 maanden
26 weken na de uitgerekende datum is er ook een sprongetje, nou ja, ze noemen het een 'sprong' en daar hebben ze ook 'last' van: mopperig, huilerig, etc. Het is een sprong van relaties, waarin ze beseffen dat papa/mama er soms even niet is. Waardoor ze bijv s als je even de hoek om gaat, beginnen te jengelen. Mss is het dat?quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:55 schreef TheFrankey het volgende:
Zouden baby's rustiger worden als ze goed kunnen zitten en kruipen?
Jesse hier is soms onhandelbaar. Wil niets en alleen maar miepen. doet hij sinds een paar dagen. Drinkt ook zijn flessen sinds enkele weken erg slecht. pfff....erg vermoeiend.
Word vast beter als hij kan kruipen oid. Hoop ik in elk geval
Hij is 6 maanden
Maar Elin heeft meer haar!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:42 schreef Kleurdoos het volgende:
nu heeft Ko al net zoveel tanden als elin![]()
Ik vond het ook zo gek toen ze opeens in de wandelwagen moest, vond Mila er voor mijn gevoel nog véél te klein voor.. Maar ook zij vond het prachtigquote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:36 schreef seilram het volgende:
Joep ging net mee in de buggy... wat gek zeg. Voor het eerst mijn kleine baby in een buggy. Hij zag er zo groot uit. En ik vond het eigenlijk een beetje ongezellig. Ik kon hem helemaal niet zien. Normaal in de doek dan is ie zo lekker dichtbij en zelfs als we dan een keer de kinderwagen nemen, dan zien we elkaar. Daarintegen vond ie het zelf wel super geloof ik. Ik zag de hele tijd die buggyzak op en neer wietelen van opwinding
Aaah, Mila!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:12 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ik vond het ook zo gek toen ze opeens in de wandelwagen moest, vond Mila er voor mijn gevoel nog véél te klein voor.. Maar ook zij vond het prachtig![]()
Morgen vieren we Mila haar verjaardag. Maandag word ik weer geopereerd dus kunnen we er niks aan doen. Heb net ook even een overzichtje gemaakt van 0 - tot nu
[ afbeelding ]
Foto'squote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:23 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Aaah, Mila!
Ik vind dat ze eigenlijk best wel wat van elkaar weghebben, jouw Mila en mijn Elodie.
Ja die ogen ja! En dat onderlipje naar binnen trekken deed Mila ook vaakquote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:30 schreef Bass-Miss het volgende:
Ja, kweet niet, gewoon hetzelfde type denk . De lichtbruine haartjes met blauwe ogen en blozende kaken.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |