abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76160051
De grote baby's:

11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai, zoon van iamredleader en Tinuviel
04 februari 2009: Joanne Christel, dochter van MaleDuck
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
12 februari 2009: Guus, zoon van Koningin
20 februari 2009: Lianne Esmee, dochter van Zweefvliegje
22 februari 2009: Lola Sophie, dochter van Ik80
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van Soepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Vorige deel

Laatste drie posts:
quote:
Op maandag 28 december 2009 21:56 schreef Diaan73 het volgende:
Wij hebben een tijdje gewoon bambix granenpap gebruikt, maar sinds een paar weken gebruiken we melkpapje met appel voor de ochtend:

[ afbeelding ]

en avondpapje met biscuit voor de avond:

[ afbeelding ]

We zijn deze gaan gebruiken, omdat Lennon de gewone pap niet meer echt wilde. Het was dus een uitvlucht. Voordeel: het is makkelijker te maken, je hebt geen opvolgmelk meer nodig, kun je met water aanmaken. Nadeel: ik denk dat het in totaal wel duurder is.

Als Lennon 1 jaar is, wil ik weer de gewone pap gaan proberen maar dan met gewone melk. Gewone melk vindt hij wel lekker, de opvolgmelk niet zo.
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:06 schreef Raissa het volgende:
Wij gebruiken wel de 'commerciële' avond- en ochtendpapjes. Omdat Mila dus echt de 'gewone' pap niet wil. Ik wissel de pap wel steeds af, de ene keer biscuit, de andere keer appel, dan weer een pak vanille of banaan... Tja, ze heeft een eigen willetje
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:11 schreef Raissa het volgende:
Oh en nog een vraag voor de mama's met wat oudere kindjes: zijn jullie al over op normale melk? Ik kreeg van het CB het advies om over te gaan maar lees op babyinfo.nl dat het beter is om opvolgmelk te geven tot minimaal 18 maanden? En nu weet ik dus niet wat wijsheid is

[ Bericht 55% gewijzigd door RockabeIIa op 08-01-2010 11:42:04 ]
  maandag 28 december 2009 @ 22:21:24 #2
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_76160547
Raissa, waar haal je die banaanvariant? Ik heb hem hier nog nergens kunnen vinden.

Wat betreft normale melk, ik heb de laatste keer aan de cb-arts gevraagd en die zei dat dat kon vanaf 12 maanden, omdat er toch bepaalde stoffen in de opvolgmelk zitten die ze nodig hebben. 5 januari moet ik weer naar cb, maar dan de wvk, ik ga dan weer vragen. Wij merken dat Lennon de opvolgmelk ook niet echt meer moet. Hij heeft een keer gewone melk gehad bij mijn ouders en dat vond hij wel lekker.
Make love, not war ☮
pi_76160556
Ik heb vanmorgen en vanmiddag echt genoten van mijn meiske. Ze lag lekker te spelen op de grond, ze was aan het meppen met speeltjes en keihard aan het lachen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_76160585
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:21 schreef Diaan73 het volgende:
Raissa, waar haal je die banaanvariant? Ik heb hem hier nog nergens kunnen vinden.

Wat betreft normale melk, ik heb de laatste keer aan de cb-arts gevraagd en die zei dat dat kon vanaf 12 maanden, omdat er toch bepaalde stoffen in de opvolgmelk zitten die ze nodig hebben. 5 januari moet ik weer naar cb, maar dan de wvk, ik ga dan weer vragen. Wij merken dat Lennon de opvolgmelk ook niet echt meer moet. Hij heeft een keer gewone melk gehad bij mijn ouders en dat vond hij wel lekker.
Volgens mij bij de makro eens meegenomen..
  maandag 28 december 2009 @ 22:22:18 #5
114177 Diaan73
pi_76160591
Ik zie nu pas in de OP dat Bas van Jose81 op 24 december 1 is geworden. Ik heb ze volgens mij helemaal niet gefeliciteerd... sorry Alsnog bij deze !!!
Make love, not war ☮
  maandag 28 december 2009 @ 22:23:20 #6
114177 Diaan73
pi_76160637
O
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:22 schreef Raissa het volgende:

[..]

Volgens mij bij de makro eens meegenomen..
Okay, zal ik daar ook eens kijken!!
Make love, not war ☮
pi_76169163
Seb krijgt de pyamapapjes van Nestle. Wel duur maar daar slaapt hij toch het beste op en we willen zo min mogelijk switchen van voeding want daar kan hij slecht tegen. Goedemorgen trouwens. Mijn zonnetje is alweer een uur wakker. Wel goed geslapen verder maar vrolijk is hij allerminst te noemen. Beetje koortsig volgens mij
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_76169214
Zit ie weer zo hoog Estrys? Op welke termijn moet het beter gaan?
pi_76169222
Het is maar wat verhoging inmiddels dus het gaat wel al beter, ochtendhumeurtje denk ik. Hij hoest nu wel verschrikkelijk. Het is een kuur van 7 dagen ik weet niet wanneer het beter zou moeten gaan. Maar hij is niet heel ziek of zo alleen niet te genieten

[ Bericht 48% gewijzigd door Estrys op 29-12-2009 07:17:11 ]
pi_76169378
Na twee dagen ab moet de koorts wel lager worden dacht ik.
pi_76169399
Guus at ook eerst pap, maar na een paar weken zijn we er mee gestopt 's morgens, was alleen maar brullen. En waarom weten we niet Nu krijgt ie een boterham en fles en dat gaat prima!
pi_76169891
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 07:55 schreef Koningin het volgende:
Guus at ook eerst pap, maar na een paar weken zijn we er mee gestopt 's morgens, was alleen maar brullen. En waarom weten we niet Nu krijgt ie een boterham en fles en dat gaat prima!
Misschien is het gewoon niet zo'n papkindje?
Seb krijgt zoveel mogelijk vast voedsel want van al het andere gaat hij spugen. Normaal krijgt hij 's ochtends dus een boterham en drinken of een halve fles en tussen de middag een boterham en een halve fles of twee boterhammen en drinken. Nu krijgt hij de ab met een halve fles steeds want anders krijgen we het niet binnen, dus 2x halve fles en 1x door de pap
pi_76171401
elin krijgt af en toe pap, alleen als ze 's avonds niet goed gegeten heeft en nog lang wakker is, dan hebben we een papmomentje om 21:00 ofzo en dan geef ik haar suikerloze weetabix of idd een papje met biscuit..maar die troep is zo zoet vraag me af hoeveel ze daarbij gooien aan suikers?!

En Elin is nummer 1 op de verjaardagslijst
Ohnoes
OHNOES
pi_76174011
Hoe heb je het nou opgelost met je klimaapje kleurdoos? is ze niet meer uit bed gevallen?
pi_76174133
nope, matrasje ligt nu op de grond met t hekwerk eromheen
pi_76179853
Over jouw bericht Raissa:

Op maandag 28 december 2009 22:11 schreef Raissa het volgende:
Oh en nog een vraag voor de mama's met wat oudere kindjes: zijn jullie al over op normale melk? Ik kreeg van het CB het advies om over te gaan maar lees op babyinfo.nl dat het beter is om opvolgmelk te geven tot minimaal 18 maanden? En nu weet ik dus niet wat wijsheid is

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar denk dat babyinfo.nl en wij jonge ouders en zo soms vol met slechte reclame zit. Soms vraag ik me af of dat de reden is, dat ze bepaalde dingen aanraden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_76179938
Op het CB waren ze heel stellig dat gewone melk prima was en dat opvolgmelk echt een commercieel iets is... Ik ga maar gewoon over denk ik..
pi_76184688
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:13 schreef Raissa het volgende:
Op het CB waren ze heel stellig dat gewone melk prima was en dat opvolgmelk echt een commercieel iets is... Ik ga maar gewoon over denk ik..
enige is dat je dan vit D los bij moet geven volgens de arts van het CB hier. Seb gaat spugen van melk en yoghurt en zo dus ik weet niet wat ik ermee ga doen. Voorlopig maar opvolgmelk denk ik
pi_76186530
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:22 schreef Estrys het volgende:

[..]

enige is dat je dan vit D los bij moet geven volgens de arts van het CB hier. Seb gaat spugen van melk en yoghurt en zo dus ik weet niet wat ik ermee ga doen. Voorlopig maar opvolgmelk denk ik
ja, das waar.
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:01:30 #20
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_76198335
Hoi Raissa, ik lees toevallig je vraag over de opvolgmelk, wij zijn iets voordat Maarten 1 jaar was overgestapt op gewone melk. Ook omdat ik had gehoord dat de opvolgmelk vanaf 1 jaar toch weer iets zoeter is gemaakt, en dat daarna overstappen met 18 maanden naar gewone melk moeilijker zou zijn.
En wij geven gewoon de vit. D op een lepeltje na het warme eten en voor het toetje, zo vergeten we het eigenlijk nooit!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_76210057
ik liep net naar de keuken, hoor ik NAI NAI NAI NAI NAI!!! Staat Elin heftig nee te knikken terwijl haar vingertje naar t tvkabeltje wijst (waar ze vaak met een 'NEE' wordt weggesleept.
Fijn zo'n alarm voordat ze wat uitvreet
(crosspost) maar ik vond t zo lollig ze krijgt nu 'NEE''NIET DOEN' nu echt door
en ze drinkt uit een rietje!
pi_76210654
Wat goed van Elin! Seb is even onhold met het leren van nieuwe dingen lijkt wel. Hij zit zichzelf ook al weken in de weg natuurlijk met die koorts. Hij kan nou wel op zijn loopauto zitten en zichzelf vooruit duwen, handig! Het lijkt weer wat beter te gaan en hij slaapt ineens zoveel beter. Dat vrolijke mannetje begint weer een beetje terug te komen eindelijk.
pi_76211666
quote:
Op woensdag 30 december 2009 07:42 schreef Kleurdoos het volgende:
ik liep net naar de keuken, hoor ik NAI NAI NAI NAI NAI!!! Staat Elin heftig nee te knikken terwijl haar vingertje naar t tvkabeltje wijst (waar ze vaak met een 'NEE' wordt weggesleept.
Fijn zo'n alarm voordat ze wat uitvreet
(crosspost) maar ik vond t zo lollig ze krijgt nu 'NEE''NIET DOEN' nu echt door
en ze drinkt uit een rietje!

Dat zou handig zijn hier. Wij hebben alleen een grote broer alarm als Elodie weer eens in de bloempotten duikt.
pi_76211760
bloempotten :x

net deed ze t weer terwijl ze bij de salontafel stond (waar oliebollen staan) NAINAINAI
pi_76212006
Ik denk dat je nog heel wat te stellen gaat krijgen met haar KD

Seb is afgevallen volgens mij Ik was net zijn luier aan het verschonen en kon bijna zijn ribben tellen en dat had hij eerst niet zo erg.
pi_76212047
ahw wat klote zeg..eet hij zoveel slechter nu?
pi_76212181
quote:
Op woensdag 30 december 2009 10:23 schreef Kleurdoos het volgende:
ahw wat klote zeg..eet hij zoveel slechter nu?
Vast voedsel ging niet zo lekker de laatste week en flesvoeding wel maar ja dat is niet genoeg. Maar hij blijft rondhupsen vol energie en zo. Nou ja gistermiddag heeft hij poffertjes gegeten dat dan weer wel
pi_76217385
quote:
Op woensdag 30 december 2009 10:27 schreef Estrys het volgende:

[..]

Vast voedsel ging niet zo lekker de laatste week en flesvoeding wel maar ja dat is niet genoeg. Maar hij blijft rondhupsen vol energie en zo. Nou ja gistermiddag heeft hij poffertjes gegeten dat dan weer wel
Estrys mooi dat de poffertjes dan hebben gesmaakt. Misschien een tijd lang als warme maaltijd dingen maken, die hij erg lekker vindt? Zou dat helpen, dat hij beter eet?

Kleurdoors, handig zo'n ingebouwd alarmsysteem Ben benieuwd of Elin het weer opgeeft als zij doorkrijgt, dat jullie dan gewaarschuwd zijn.

BM een grote broeralarm is ook wel een handig waarschuwingssysteem

Wij hadden laatst hier ook zo'n situatie. Ik zat in de kamer naast die waar Jair was even achter de computer. Hij zat lekker te spelen. Ineens is het heel stil. Ik denk toch even kijken wat er aan de hand is. Hij had zich op een of ander manier vooruit geschoven. Hij heeft het plankje onder onze salontafel ontdekt. Hij zat rustig allemaal magazines en papierzooi, die wij eronder bewaren eruit te ruimen. Soms scheurde hij ook weleens wat en probeerde de knipsels in zijn mond te steken. Gelukkig was ik daar nog altijd bij. Wij moeten de plank onder de tafel echt leeg maken.

Verder is hij soms in een hele rare bui hier. Hij was jengelig en hangerig de afgelopen dagen. Ik denk door tandjes en verkoudheid maar als hij dan bij mij of manlief zit, zit hij niet stil. Dan zet hij zich weer heel erg af. Als ik/ wij de kamer uit gaan of hem niet onze aandacht geven is het snel voorbij met de lol. Soms heb ik ook het idee dat hij zich te beperkt voelt en denk misschien was het beter als hij zou kruipen, dan kon hij achter me aan. Maar ja hij doet dit nog niet vooruit en ik kan hem er niet toe brengen
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_76217800
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:02 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Estrys mooi dat de poffertjes dan hebben gesmaakt. Misschien een tijd lang als warme maaltijd dingen maken, die hij erg lekker vindt? Zou dat helpen, dat hij beter eet?

Kleurdoors, handig zo'n ingebouwd alarmsysteem Ben benieuwd of Elin het weer opgeeft als zij doorkrijgt, dat jullie dan gewaarschuwd zijn.

BM een grote broeralarm is ook wel een handig waarschuwingssysteem

Wij hadden laatst hier ook zo'n situatie. Ik zat in de kamer naast die waar Jair was even achter de computer. Hij zat lekker te spelen. Ineens is het heel stil. Ik denk toch even kijken wat er aan de hand is. Hij had zich op een of ander manier vooruit geschoven. Hij heeft het plankje onder onze salontafel ontdekt. Hij zat rustig allemaal magazines en papierzooi, die wij eronder bewaren eruit te ruimen. Soms scheurde hij ook weleens wat en probeerde de knipsels in zijn mond te steken. Gelukkig was ik daar nog altijd bij. Wij moeten de plank onder de tafel echt leeg maken.

Verder is hij soms in een hele rare bui hier. Hij was jengelig en hangerig de afgelopen dagen. Ik denk door tandjes en verkoudheid maar als hij dan bij mij of manlief zit, zit hij niet stil. Dan zet hij zich weer heel erg af. Als ik/ wij de kamer uit gaan of hem niet onze aandacht geven is het snel voorbij met de lol. Soms heb ik ook het idee dat hij zich te beperkt voelt en denk misschien was het beter als hij zou kruipen, dan kon hij achter me aan. Maar ja hij doet dit nog niet vooruit en ik kan hem er niet toe brengen
Hij krijgt altijd potjes

Seb kan wel achter me aan kruipen met het gevolg dat hij steeds aan mijn benen wil hangen. Ik heb de box opgeruimd maar ik weet wel bij een evt tweede dat die box toch echt meer gebruikt gaat worden. Ik kan nog niet eens een boterham voor mezelf maken zonder dat hij aan mn broekspijp loopt te jengelen. Weet niet wat fijner is ach ze doen het toch op hun eigen tempo allemaal.

Overigens slaapt Seb al sinds half elf nu

[ Bericht 3% gewijzigd door Estrys op 30-12-2009 13:21:50 ]
pi_76219753
Tess is weer aan het kloten met slaapjes.. krijg er wat van...
Eerst alleen met het slaapje van 16.00 nu ook met het slaapje van 12.00
Ze ligt nu te kletsen in bed. Zolang het geen huilen is mag ze ff lekker blijven liggen.

Ik ehb nog een leuk filmpje van Tess:
Bekijk deze YouTube-video
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_76219980
Irritant is dat he met die slaapjes. Ik probeer er een vast ritme in te krijgen. waarom ik dat probeer nu hij ziek is Laatste drie dagen sliep hij steeds sochtends een uurtje en dan vanaf half 1 twee uur. Nu om half elf naar bed, hij begint net wakker te worden
  woensdag 30 december 2009 @ 14:13:28 #32
114177 Diaan73
pi_76220166
Elin, wat goed meid. Ik wil ook zo'n alarm op Lennon, die is gek op alle snoertjes die er maar hangen en wil overal aantrekken. Het stekkertje van de kabel zit voor in de woonkamer, die hij heeft hij al 2x gemold...

Tinuviel, dat kruipen kan soms maar zo ineen keer gebeuren. Wij waren er ook niet op verdacht. En nu kruipt hij alweer bijna 2 maanden. En ja, dat is soms best lastig. Wij hebben de deur naar de keuken altijd dicht als hij aan het kruipen is. HIj kruipt ook naar de keuken en gaat dan de voedingsbakjes en waterbakje van de katten omgooien. Of hij pakt een kattenbrokje...

Estrys, fijn dat het wat beter gaat met Seb... lekker slapen, is goed voor hem!! Wij geven Lennon ook (bijna) altijd potjes hoor... heel af en toe eet hij mee als we gekookte aardappelen eten, dat vindt hij heel lekker. Ook bami trouwens, maar daar doen we nog wel voorzichtig mee.

Kun je Seb trouwens dan niet even in de kinderstoel zetten? Dat doe ik altijd als ik even wat moet doen en Lennon er niet bij kan gebruiken. Ik mis de box niet....

Ow Lennon heeft het klappen ook helemaal gevonden:

Make love, not war ☮
  woensdag 30 december 2009 @ 14:22:09 #33
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_76220527
Oh die slaapjes! Hier heeft mevrouw er een handje van om net lekker in slaap te vallen op het moment dat ik naar buiten wil. En ze slaapt zo weinig overdag (max. 1,5 - 2 uur bij elkaar), dat ik haar dan lekker in bed leg. Maar ik heb er geen ritme in. Ze is gaat 's avonds wel altijd tussen 8 - 9 naar bed, en dan is ze om 6 - 7 uur weer op. Als ze last heeft van tandjes (regelmatig) wordt ze daartussen nog een aantal keer wakker, anders 1 keer.

Wel heeft ze in de late namiddag, vroege avond vaak een zeuruurtje. Dan is niets goed, (hysterisch) huilen om niets, en heel ongeduldig. Is dat normaal? Ik vind de timing zo lekker, het is bijna ALTIJD als ik net wil eten of koken.

Poffertjes voor Seb, oh... Ik wil ook! Maar vervelend dat hij zo afgevallen is, je ziet dat zo snel bij die kleintjes. Maar het zit er vaak ook zo weer aan. Hopen dat dat hij Seb ook het geval zal zijn!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_76222452
Diaan 73 ik weet dat het zomaar ineens kan gebeuren. Wij wachten er wel al maanden op. Was het niet zo, dat dit soort dingen ook afhing van de leeftijd waarop de mama/ papa deze dingen leerde? Volgens mij was manlief laat met kruipen. Bij mij werdt met 3/4 maanden een heupdysplasie vastgesteld en decorrectiemaatregelen vielen precies in mijn kruip/ looptijd waardoor ik met deze dingen veel later was. Na ja we zien het wel. Er is toch niets aan te doen. Onze zoon doet eigenlijk precies wat Tess in de video doet, duwt zich aan de armpjes naar achteren. Maar hij draait ook 360 graden rond en hij trekt zijn beentjes meer op, dan Tess dat in de video doet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 30 december 2009 @ 15:15:58 #35
114177 Diaan73
pi_76222836
Het wordt dan inderdaad wel een beetje frustrerend als je erop zit te wachten, ook voor jullie mannetje die maar steeds meer wil en nog niet kan of doorheeft hoe het moet. Ik heb eigenlijk geen idee of dit genetisch is bepaald. Ik weet van mezelf ook niet wanneer en of ik ben gaan kruipen. Mijn moeder heeft dat toen niet bijgehouden. Van Peace weet ik het niet, zijn moeder denk ik wel. Er zijn trouwens ook een groot aantal kinderen die kruipen gewoon overslaan en "meteen" gaan lopen. Mijn neefje van 1,5 was er ook zoeentje. Nooit gekropen maar wel voor zn 1e verjaardag lopen.
Make love, not war ☮
pi_76223685
Hij begint wel met optrekken. Maar hij staat nog niet vrij. Ook dan kan het nog even duren voordat ze lopen denk ik. We zien het wel. Uiteindelijk komt het sowieso wel goed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_76226782
Ik hoop toch echt heel hard dat Seb loopt binnenkort. Lijkt me wel handig op de wintersport dat hij een beetje zelf rond kan stappen
pi_76228227
Tinuviel, Tess draait ook alle kanten op maar dat heb ik alleen nier gefilmd. Ben benieuwd wannee ze gaat kruipen. Ze maakt wel de bewegingen en gooit haar kont regelmatig de lucht in. Ze krijgt alleen haar knieen er nog niet onder. Volgens mij is Tess besr snel met alles.

Gister kreeg ze een speeltje dat op het kleed lag niet te pakken. Ze lag er zelf naast. Pakt ze het kleed vast en geeft er een ruk aan en toen kon ze wel bij haar speeltje

[ Bericht 4% gewijzigd door Vicky op 30-12-2009 18:15:52 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 30 december 2009 @ 18:21:31 #39
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76230073
Hihi... slimme Tess
Ik geloof er inmiddels wel in dat tandjes krijgen genetisch bepaald is en dat ze dus 1 van de ouders volgen hiermee.... Kruipen ook genetisch bepaald? Hmm... zal het eens nazoeken in mijn cb boekje wanneer ik begon met kruipen. T. doet wel verwoede pogingen, grappig om te zien. Hij ligt dan op t speelkleed, draait om van rug naar buik en probeert dan zijn knietjes onder zijn kontje te krijgen. Hij begraaft tegelijkertijd zijn gezichtje in het speelkleed . Soms beland hij door het rollen naast het kleed en als hij dan terug rolt, komt zijn hoofd dus op het laminaat terecht, zo zielig vind ik dat... Laten jullie dat gaan of ben je er steeds bij om ze terug te leggen? Naar mijn idee kan dat laatste praktisch gezien toch niet? En ja, pijn doen ze zich soms natuurlijk, maar toch...
pi_76230956
elin kruipt vanaf 7 mnd en loopt vanaf 11 mnd (lnouja loopt, losse stappen)
ik en vriendje waren veeeeeel later en hadden beide al veel meer tanden dan zij nu heeft dus ik volg dat genetische geneuzel niet
  woensdag 30 december 2009 @ 19:21:56 #41
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_76232245
Annicka kroop eind juli/begin augustus, geloof ik. Dat van die losse stappen doet ze sinds deze week een beetje. Maar dat noem ik geen lopen. *streng is*

Dat van die tanden weet ik echt niet, ze had ze hier al vanaf het eind van maand vier, dacht ik. Dat vond ik heel jammer, want het was toch het einde van een baby-bekkie...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_76232469
Mijn man was ruim 1 toen ie zijn 1e tand kreeg, Amber was ruim 10 maanden en Tess 6 maanden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_76233881
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Annicka kroop eind juli/begin augustus, geloof ik. Dat van die losse stappen doet ze sinds deze week een beetje. Maar dat noem ik geen lopen. *streng is*

Dat van die tanden weet ik echt niet, ze had ze hier al vanaf het eind van maand vier, dacht ik. Dat vond ik heel jammer, want het was toch het einde van een baby-bekkie...
O ja die tanden.heel snel idd
elin heeft er nog steeds maar 2, maar er staat volgens mij een hele bende op springen, ze is wat zielig, kwijlt behoorlijk en die luiers en overal bobbels en rood enzo arm ding
pi_76235914
Hij begint wel met optrekken. Maar hij staat nog niet vrij. Ook dan kan het nog even duren voordat ze lopen denk ik. We zien het wel. Uiteindelijk komt het sowieso wel goed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_76235968
quote:
Op woensdag 30 december 2009 20:28 schreef Tinuviel het volgende:
het ene kindje is sneller dan het andere.
Het zoontje van mijn vriendin was bijna een jaar voordat ie ging staan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 31 december 2009 @ 01:05:48 #46
12913 GreatWhiteSilence
pi_76249178
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:52 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

O ja die tanden.heel snel idd
elin heeft er nog steeds maar 2, maar er staat volgens mij een hele bende op springen, ze is wat zielig, kwijlt behoorlijk en die luiers en overal bobbels en rood enzo arm ding
Hier geen last van gekwijl en angstaanjagende luiers, gelukkig. Tand nr 5 kwam volgens mij alleen maar heel snel omdat ik een dag tevoren had gezegd dat ze nu officieel konijn was: twee boven en twee onder. Ze is dus maar voor een heel korte periode konijn geweest...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_76252628
Seb kwijlt echt al maanden. Binnen 5 min zijn hele shirt onder. Maar die heeft vier tanden boven tegelijkertijd gekregen zo ton de tien maanden. Nu gaat ie voor de kiezen denk ik.
pi_76253232
De antibiotica slaat wel aan volgens mij. Hij is alweer een aantal dagen koortsvrij. Hij heeft af en toe nog wel een hoestbui, net een oud mannetje is het dan :-D
  donderdag 31 december 2009 @ 10:04:36 #49
114177 Diaan73
pi_76254065
quote:
Op donderdag 31 december 2009 09:10 schreef Estrys het volgende:
De antibiotica slaat wel aan volgens mij. Hij is alweer een aantal dagen koortsvrij. Hij heeft af en toe nog wel een hoestbui, net een oud mannetje is het dan :-D
Eindelijk....

Lennon heeft ook nog steeds maar 2 tanden onder en kwijlt ook veel, loop daarom een groot deel van de dag rond met een slabbetje. Ik heb nu wel het idee dat 1 van de boventanden doorkomt.
Make love, not war ☮
  donderdag 31 december 2009 @ 10:54:02 #50
12913 GreatWhiteSilence
pi_76255409
Annicka kwijlt dus echt vrijwel nooit. Dat viel onze ouders ook al op. Waarschijnlijk ga ik me zwaar zorgen maken oid, als een eventuele volgende dat wél doet...
pi_76255876
quote:
Op donderdag 31 december 2009 10:04 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Eindelijk....

Lennon heeft ook nog steeds maar 2 tanden onder en kwijlt ook veel, loop daarom een groot deel van de dag rond met een slabbetje. Ik heb nu wel het idee dat 1 van de boventanden doorkomt.
een ' kijk-mijn-zoon-er-eens-netjes-bijzitten-bij-de-nieuwjaarsborrel-tip' : een gebreide spencer ipv een slabber
pi_76256827
och tinuviel geniet er gewoon van, elk ding dat ze kunnen is prachtig, maar ook meer werk voor jou

en elin wordt echt een dracula volgens mij, de hoektandenpuntjes boven zijn al wel door maar t plopt er maar niet goed uit
  donderdag 31 december 2009 @ 12:49:07 #53
114177 Diaan73
pi_76259991
quote:
Op donderdag 31 december 2009 10:54 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Annicka kwijlt dus echt vrijwel nooit. Dat viel onze ouders ook al op. Waarschijnlijk ga ik me zwaar zorgen maken oid, als een eventuele volgende dat wél doet...
Twan kwijlde ook nooit toen hij klein was... maar ik maak me nu geen zorgen hoor... ik hoor het veel om me heen dat het redelijk normaal is.
Make love, not war ☮
  donderdag 31 december 2009 @ 12:49:52 #54
114177 Diaan73
pi_76260023
quote:
Op donderdag 31 december 2009 11:06 schreef Estrys het volgende:

[..]

een ' kijk-mijn-zoon-er-eens-netjes-bijzitten-bij-de-nieuwjaarsborrel-tip' : een gebreide spencer ipv een slabber
Ik heb geen spencers voor Lennon... maar een vest over een shirt wil ook wel helpen.
Make love, not war ☮
pi_76260875
elin kwijlde ook nooit, maar nu met die hoektanden..jeumig
  donderdag 31 december 2009 @ 13:42:31 #56
12913 GreatWhiteSilence
pi_76262179
Ah, dus het kan nog komen? Annicka heeft nog geen hoektanden, die staan voor straks in de planning, denk ik.
  donderdag 31 december 2009 @ 13:44:18 #57
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_76262259
Jippie, Lola's eerste woordje gaat aap worden! (Oke mama en papa zei ze al maar dat telt niet mee) Aap was toevallig ook een van Lott haar eerste woordjes (na boe van de koe)
pi_76262804
jij hebt voorspellende gaven?
pi_76264610
Seb is onvermoeibaar op het moment. Die zal vanavond lekker slapen denk ik, ik hoop eigenlijk dat hij door al het vuurwerk heen slaapt.
  donderdag 31 december 2009 @ 15:05:39 #60
12913 GreatWhiteSilence
pi_76265698
Ja, dat vuurwerk. Wij gaan vanavond gewoon bij Annicka zitten, mocht ze wakker worden van het lawaai, dan is ze in ieder geval niet alleen. Geen idee hoe dat allemaal zal gaan...
pi_76265775
elin krijgt mn oorwarmers op
pi_76266968
Zojuist wel drie kwartier geslapen toen wakker van een knal. Ik ga hem vanavond gewoon op bed leggen en er dan het beste van hopen :-/ Ga niet bij hem zitten of hem er bij voorbaat uit halen. We zien wel misschien is hij tegen die tijd zo moe dat hij blijft slapen.

Bah, Die groepjes met van die jongens met van die veuls te grote tassen die met rotjes bezig zijn. Is het raar als ik vurig hoop dat seb daar over tien jaar niet tussen loopt.

[ Bericht 26% gewijzigd door Estrys op 31-12-2009 15:43:09 ]
  donderdag 31 december 2009 @ 15:55:06 #63
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_76267706
Ja fij he dat geknal. Lola word ook wakker van iedere zuch en scheet in huis, dus met de knallen is het dubbel zo erg.

Gelukkig hebben we net (wet van fok) 3 hele goede nachten gehad!

Aap denk ik omdat ze het wel zegt, maar ik wil ook altijd dat een ander het nog hoort (snappie?)
  donderdag 31 december 2009 @ 16:11:46 #64
114177 Diaan73
pi_76268389
Lennon slaapt vandaag overdag gewoon goed/normaal, geen last van knallen oid. Hij vindt vuurwerk wel leuk, vandeweek al wat met Twan afgestoken en samen gekeken. Hij is er ook niet bang voor. Vanavond brengen we hem gewoon naar bed en zien wel hoe het gaat. Ik denk/hoop dat hij er gewoon doorheen slaapt. .

Estrys, voorkomen kun je het niet... Twan is sinds vorig jaar geïnteresseerd in vuurwerk maar doet wel heel voorzichtig. Je groeit er wel in... vanmorgen heb ik samen met Twan buiten vuurwerk afgestoken... dan heb je het nog een beetje onder controle.
Make love, not war ☮
  donderdag 31 december 2009 @ 16:12:23 #65
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76268416
Er word het al de hele dag wat afgeknald maar gelukkig heeft Danique er tot nu toe geen last van, ben wel benieuwd hoe het vannacht zal gaan!

Begin deze week besloten onze buren te gaan boren in de kamer naast onze kamers net op het moment dat ik haar naar bed toe aan het brengen was, Danique is zich daar echt helemaal de t*ring van geschokken , ze heeft het op een gillen gezet en hield pas na 20 minuten weer op!
Nu is ze dus "bang" voor alles wat ze er blijkbaar mee associeert, de wasmachine, de mixer, de bovenburen die te hard een stoel van tafel schuiven...echt zo sneu!
Hoop dat ze er snel weer overheen is!
pi_76268500
och wat sneu voor Danique!

Tess heeft volgens mij geen last van de knallen, ze is niet anders dan anders iig.
Er wordt hierook al de hele dag behoorlijk geknald.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_76268515
Seb is niet te genieten. Verschrikkelijk. Ben blij dat zijn vader zo thuis komt van het werk. En ik heb al zo'n hekel aan oud en nieuw, bah is het al 2 januari???
pi_76268636
quote:
Op donderdag 31 december 2009 16:14 schreef Estrys het volgende:
Seb is niet te genieten. Verschrikkelijk. Ben blij dat zijn vader zo thuis komt van het werk. En ik heb al zo'n hekel aan oud en nieuw, bah is het al 2 januari???
bijna!! nog 2 nachtjes slapen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 31 december 2009 @ 16:18:30 #69
114177 Diaan73
pi_76268665
Arme Danique, hopelijk is ze er snel weer overheen.

Estrys, ik vind oud en nieuw ook niets aan. Vanavond zijn we ook gewoon lekker met zn drietjes thuis... lekker top2000 luisteren en relaxen. Morgen wel even naar mn ouders en oma.. maar dan is het weer klaar.
Make love, not war ☮
pi_76268776
Had ik al verteld dat mijn schoonmoeder bij ons komt vanavond. En ik ben dol op mijn schoonmoeder zoals jullie weten haha. Nou ja het wordt vanzelf morgen.

Arme kind is doodmoe maar Hij schrikt steeds zo.
pi_76268942
oh dat wordt gezellig Estrys..
wij zijn vanavond met z'n 4-tjes.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 31 december 2009 @ 16:25:46 #72
114177 Diaan73
pi_76268955
quote:
Op donderdag 31 december 2009 16:20 schreef Estrys het volgende:
Had ik al verteld dat mijn schoonmoeder bij ons komt vanavond. En ik ben dol op mijn schoonmoeder zoals jullie weten haha. Nou ja het wordt vanzelf morgen.

Arme kind is doodmoe maar Hij schrikt steeds zo.
succes vanavond dan!! Gewoon rond kwart over 12 gaan gapen en zeggen dat Seb zo slecht slaapt en je er zo moe van wordt... is ze ook nog wel een keertje weg.

Zielig hoor dat ie er zo van schrikt. Herinnert mij aan Twan.. met zn 1e oudejaarsavond.. de hele avond is hij toen wakker geweest.
Make love, not war ☮
pi_76269033
quote:
Op donderdag 31 december 2009 16:25 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Zielig hoor dat ie er zo van schrikt. Herinnert mij aan Twan.. met zn 1e oudejaarsavond.. de hele avond is hij toen wakker geweest.
nou bedankt voor de opbeurende woorden :-D
  donderdag 31 december 2009 @ 16:51:41 #74
114177 Diaan73
pi_76269963
quote:
Op donderdag 31 december 2009 16:27 schreef Estrys het volgende:

[..]

nou bedankt voor de opbeurende woorden :-D
Maar dat gaat Seb niet doen hoor... Zo ben je wel op het ergste voorbereid.
Make love, not war ☮
  donderdag 31 december 2009 @ 17:52:31 #75
12913 GreatWhiteSilence
pi_76272215
quote:
Op donderdag 31 december 2009 16:12 schreef Fruppel het volgende:
Er word het al de hele dag wat afgeknald maar gelukkig heeft Danique er tot nu toe geen last van, ben wel benieuwd hoe het vannacht zal gaan!

Begin deze week besloten onze buren te gaan boren in de kamer naast onze kamers net op het moment dat ik haar naar bed toe aan het brengen was, Danique is zich daar echt helemaal de t*ring van geschokken , ze heeft het op een gillen gezet en hield pas na 20 minuten weer op!
Nu is ze dus "bang" voor alles wat ze er blijkbaar mee associeert, de wasmachine, de mixer, de bovenburen die te hard een stoel van tafel schuiven...echt zo sneu!
Hoop dat ze er snel weer overheen is!
Ik heb toen ik klein was ook zoiets gehad, mijn pa ging boren in metaal. Ik heb nog steeds een hekel aan lawaai en ik ben 30
pi_76280617
Gelukkig Nieuwjaar maareh seb slaapt er dwars doorheen. Op zijn kamer hoor je het niet eens zo goed.
pi_76280641
Gelukkig nieuwjaar!!
Tess ligt ook in dromenland.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 1 januari 2010 @ 01:01:55 #78
12913 GreatWhiteSilence
pi_76281166
Gelukkig nieuwjaar!! Annicka was al wakker net voordat het hele circus begon, dus we hebben gezellig met zijn drietjes uit het raam staan kijken. Ze vond het prachtig. Met een big smile tegen het raam slaan enzo.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 01:44:42 #79
114177 Diaan73
pi_76282065

Lennon heeft de hele avond geslapen tot het moment dat het weer wat rustiger werd met het vuurwerk, zo rond kwart voor 1. We zaten toen bij de buren en hebben hem maar even opgehaald. Hij ligt nu weer lekker te slapen en ik ga zo ook.

Annicka
Make love, not war ☮
pi_76286338
En om 7 uur was het weer een nieuwe dag. Maar man man wat is SEb chagrijnig en moe. Hebben hem weer op bed gedaan en daar ligt hij nou uit te razen, geloof niet dat hij gaat slapen
pi_76287036

Elin heeft overal doorheen geslapen
beter nog, ze heeft beter geslapen dan ooit! en werd om 10:30 wakker
pi_76289191
Seb ligt vanaf half elf alweer te slapen en ik heb nog even meegedaan. Lekker een luie dag vandaag. Ik hoop dat Seb zo direct een beetje vrolijker zijn bed uit komt nu is mijn lief een ei aan het bakken voor mij, champagne hakte er in
  vrijdag 1 januari 2010 @ 17:29:28 #83
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76296479
Gelukkig 2010 allemaal!

Seb heeft het slaapje een beetje geholpen?

Danique heeft door al het vuurwerkgeweld heen geslapen! Je kon het goed horen in haar kamertje maar ze had er gelukkig geen erg in!
Vanmorgen was ze om 06.00 wakker en ik lag er om 04.00 pas in, was even afzien maar hebben daarna lekker verder geslapen!

Nu uiteten!
pi_76305938
Seb heeft zijn middag en ochtendslaapje aan elkaar gedaan. Niet heel handig want om zes uur was hij niet erg happy meer. Om half zeven zijn ab gegeven en naar bed. Vanmiddag even door de wijk gewandeld waar we een huis willen kopen dit jaar. Maar best koud voor seb vond ik.

Ik las op het bankje over eerste verjaardagstaarten. Wij houden het klein met alleen opa en oma's en zo. Ik ga ook geen speciale taart kopen. Gewoon een vlaai denk ik en een klein slagroomgebakje voor dat ene kaarsje. Traktatie moet ik dinsdag even maken. Pfoeh wat gaat zo'n jaar snel voorbij hè?

Ow en seb stond twee keer best lang los vandaag.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 22:49:15 #85
12913 GreatWhiteSilence
pi_76308078
Wij hebben een taart bij de hema besteld. Zo eentje waar je een foto op kan laten zetten, kost 15 euro en is voor 15 personen, dus dat valt wel mee. Vind ik zelf dan.
pi_76308415
elin krijgt waarschijnlijk zo'n jip & janneke hemataart ofzo, we kijken morgen even

ze begint steeds meer te kletsen!

waar ze eerder altijd mama zei..zegt ze nu papa..dus ik ben papa en papa ook Ze kan dit/die zeggen, FES! (fles (3 kleurige flessen aan een ketting) die aan t plavond hangt ) BOEM en Dik (wat is oma? zeg maar dikdikdikdik..en elin: DIK!) en hai!en AAAAHHHHH en dan knuffelt ze. ik vind t zo knap
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:40:51 #87
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_76310565
Een gelukkig nieuwjaar allemaal!

Wij zijn het nieuwe jaar ziek begonnen. Bram moest vanmiddag een paar keer achter elkaar niesen en zat prompt helemaal vol met snot. Na zijn papfles van vanaaf lag hij nog ff lekker bij J. te slapen en hij kreeg me toch een hoestbui... In 1 keer zijn hele fles er weer uit, zo sneu. Gelukkig ligt hij nu lekker te slapen en we houden het ff in de gaten.

Gisteravond ging buitengewoon goed. We vierden oudejaarsavond bij vrienden en Bram lag lekker te slapen, maar werd om half 12 wakker. Toen heb ik hem in de draagdoek gehesen en hebben we met z'n allen afgeteld tot het nieuwe jaar. Het vuurwerk buiten vond hij geweldig. We hebben een hele poos buiten gestaan met z'n allen, Bram in de draagdoek en een lekkere dikke muts over zijn oortjes voor de knallen. Al met al was het heel geslaagd.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:52:55 #88
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_76311143
Gelukkig Nieuwjaar allemaal! Dat het maar een iets rustiger jaar mag worden met wat meer tijd voor fok!

Een korte Morris update; hij is inmiddels 74 cm en 8,5 kilo. Best een lang end dus... Tand drie is door en vier, vijf en zes staan op klappen! Hij eet ons de oren van het hoofd!!! Ik heb in de vs een zogeheten sassy feeder gekocht, beetje oversized speen met een netje eraan vast. Daar stop je dan fruit in en zo kunnen ze happen zonder dat het in een keer achter in zijn keel zit.
Verder probeert hij ook te kruipen en is het jezelf achteruit duwen op de plavuizen natuurlijk het allervetste wat bestaat!!!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_76311967
Wat een lang end idd

en in een topic op 'dat andere forum' waren allemaal slechte berichten over dat sassyfeederding
mondspieren ontwikkelen zich niet goed, net zoals t kokhalsreflex enzo,wat dan weer slecht is voor t moment dat ze wel gewone stukjes gaan eten, wat precies weet ik niet meer maar ik ken t verder ook niet
  zaterdag 2 januari 2010 @ 00:27:43 #90
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_76312581
Hij heeft iig lol met dat ding. En er komen wel degelijk stukjes uit hoor! En kokhalzen lukt 'm ook prima! En brood eet hij wel gewoon uit het vuistje.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 00:46:24 #91
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_76313253
Oh, heet dat een sassy feeder?? Ik zie het hier wel in de winkel liggen, maar begreep al niet zo goed waar het voor gebruikt wordt. Het lijkt mij nogal een werk om dat allemaal goed schoon te krijgen en zou het om die reden alleen al niet aanschaffen, denk ik.... En lijkt me zelf niet lekker, op een gaasje sabbelen.

Wat ik wel vreemd vind trouwens is het verschil tussen babyspulletjes in Nederland en Canada. Zo kennen ze hier helemaal geen box, in plaats daarvan hebben we een playpen, een iets steviger campingbedje. Ook kennen ze geen hydrofiel luiers, en zijn dragende moeders, vergeleken met Nederland, hier bijna niet aanwezig. Nu gaat iedereen hier ook overal in de auto naartoe, dus een (enorme) kinderwagen in je (enorme) auto gooien is voor veel moeders dan ook veel makkelijker. En lopen is dan natuurlijk geheel overbodig!
Ook moeten kinderen hier tot 1 jaar achterstevoren in de auto, in een soort maxi cosi autostoeltje en je mag het ziekenhuis niet uit (bevallen gaat standaard in het ziekenhuis) totdat je een verpleegkundige je autostoeltje/maxicosi hebt laten zien en hebt laten goedkeuren. Zou je geen auto bezitten, dan moet je dat nog hebben... Beetje vreemd, maar het went wel....

En hier gewoon doorgeslapen natuurlijk met oud en nieuw, niet vreemd ook, want hier wordt geen vuurwerk afgestoken door de normale mens, doet alleen je stad/dorp, als het daar geld voor over heeft. Veel kleurtjes, maar geen knallers...

Een fantastisch 2010 allemaal, de beste wensen!
pi_76317407
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 00:27 schreef Memmel het volgende:
Hij heeft iig lol met dat ding. En er komen wel degelijk stukjes uit hoor! En kokhalzen lukt 'm ook prima! En brood eet hij wel gewoon uit het vuistje.
Ah nouja, ik ken t verder niet,zoals ik al zei Dus als ie er lol aan heeft, lekker blijven geven
  zaterdag 2 januari 2010 @ 12:29:45 #93
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76320339
Gelukkig nieuwjaar allemaal!!

HIer was Joep wel even wakker om iets over twaalf, maar net als Annicka even op het raam geslagen en naar papa gelachen en toen weer lekker naar bed. Hij vond het wel reuze spannend.

Elin! Wat goed

Een sassy seeder? ik heb er nog nooit van gehoord Memmel. Ik zal eens googlen.

Zijn hier mensen met parket of laminaat? want Joep is nu al een dolle aan het rollen en rolt dus ook van zijn kleed af, maar dan is het laminaat nogal hard... als je rolt en hoofd laat bonken. Hoe lossen jullie dat op? Of leert ie straks vanzelf dat ie zijn hoofd wat zachter moet laten landen zeg maar.
Niet mieten! Door gieten!
pi_76324557
Gelukkig Nieuwjaar!!
En alle goeds voor 2010.

Kan nu langzaam aan de verjaardag van Guus gaan denken. Hij heeft heerlijk door alle knallen e.d. heen geslapen

Seilram, wij hebben hier een houten vloer en dat gaat eigenlijk prima. Op een enkele keer na dan.
Denk trouwens dat tegels harder aankomen.
pi_76324786
Seilram, wij hebben ook laminaat. Tess rolt ook steeds van het kleed af. Ik laat haar maar gaan. Ze bonkt gelukkig niet zo vaak met haar hoofd op de grond.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_76326808
euhm, whut? elin wordt morgen 1?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:19:10 #97
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76327319
Hoi!

Allemaal een fantastisch en gezond 2010 gewenst!

Seilram, dat 'probleem' hebben wij hier ook. Volgens mij kan je elr weinig tegen doen, je kan moeilijk je hele vloer gaan bedekken met speelkleden oid. Het zij zo, al is het wel sneu hoor, hier is het ook wel huilen geblazen af en toe. Op een gegeven moment krijgen ze t wel door denk ik. Het hoofdje is natuurlijk in verhouding nog best zwaar. Als ik t zie, dan leg ik ze wel even verder terug op t kleed, maar ja, je kan t soms niet af knipogen he?
pi_76328431
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:02 schreef pinquit het volgende:
euhm, whut? elin wordt morgen 1?
joah!
pi_76330804
Gelukkig, GEZOND en succesvol 2010 allemaal!

Onze oudejaarsavond was niet erg goed. Ons verkouden zoontje wilde niet slapen en was om het kwartier aan het huilen maar niet vanwege vuurwerk. Om half elf ging papa even met hem liggen en ik bleef met de gasten. Om half twaalf papa maar even wakker geschudt terwijl meneer gelukkig in ons bed doorsliep tot 7.30 uur. Hij had dus echt geen last van het vuurwerk maar van iets anders. Dat hebben wij de laatste avonden steeds weer gevoeld. Dus bleef hij maar bij ons slapen. Overdag slaapt hij zonder problemen in zijn bedje. Vanmiddag zelfs dikke twee uur. Vanavond misschien nog eens in zijn eigen bed proberen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zaterdag 2 januari 2010 @ 19:41:39 #100
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76334405
Bedankt voor jullie reacties! Naja, dan hoop dat ie het snel onder de knie krijgt Nu rolt ie dus steeds van zijn kleed en dan is het vaak toch even bonken. Hij heeft wel toenstraks even in zijn blootje liggen spelen, verwarming op 25 en daar lag ie dan. Hij vindt dat volgens mij heerlijk, geen kleren aan.

Tinuviel, wat balen van de oudjaarsavond. Enig idee waar het mannetje last van had?
pi_76335088
Nee ik weet het niet zeker. Denk dat het deels van de verkoudheid komt en misschien ook weer tanden. Hij stopt onze vinger in zijn mond en bijt erop en ook op alles andere probeert hij te bijten. Maar het is net zoals bij de allereerste tanden: hij is nu al zo'n week of twee bezig en er is niets te zien. Het leek de afgelopen dagen steeds beter te gaan. Dus kan hij hopelijk vannacht lekker slapen.

Nieuwtje: Hij is zich nu echt aan het optrekken. Vandaag kwam hij halverwege tot staan aan de televisietafel en kukelte vervolgens op de grond. Gelukkig deed het hem niets. Vindt het toch best eng. Dat dacht ik ook al met het verhaal van Raissa optrekken aan de verwarming. Als het kind daar dan tegenaan valt. Dan nog het liefst optrekken aan hout, dat lijkt me nog het zachtste materiaal. En als wij hem optrekken aan zijn handen komt hij al tot staan. Staat ook op schoot wel eventjes.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_76336443
nog 1 nachtjeeeeeee KD
pi_76336912
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa , alles staat klaar!
pi_76337044
ik heb er zin in!
pi_76337196
je mag wel een kleurdoos cupcake komen halen hoor, je moet alleen erg lang rijden
pi_76337229
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:58 schreef Kleurdoos het volgende:
je mag wel een kleurdoos cupcake komen halen hoor, je moet alleen erg lang rijden
we nemen wel een virtuele
pi_76337348
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:58 schreef Kleurdoos het volgende:
Spannend kan ik me voorstellen kleurdoos Wat is een kleurdoos cupcake?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_76337392
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:03 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Spannend kan ik me voorstellen kleurdoos Wat is een kleurdoos cupcake?
iets waar ik geen 150 km voor ga rijden
pi_76340653
iets eh waar ik morgen wel foto's van post
pi_76341649
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
Levi wordt 3 februari geopereerd
Zijn neusamandelen gaan eruit en hij krijgt een buisje in zijn linker oor
Hij blijft onwijs verkouden (al 4 maanden) en steeds blijft de oorontsteking terugkomen. Enige waar ik wel mee zit (maarja das misschien overbezorgd zijn) is dat hij onder narcose moet gaan we zullen zien
Verder gaat het top met hem, heeft boven 3 tanden, onder 2 tanden, loopt mee aan de vinger en wil soms heel even volledig los staan ook weet hij wat teen,klok, elmo, poes, bal, neus en oor is Als je dat roept gaat ie het aanwijzen en dan lachen (op een nepmanier )
Even een quote omdat ik het in een verkeerd topic gepost had
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:18:20 #111
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_76342181
Hè bah aa, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik hoop dat hij er baat bij heeft en er snel van opknapt!
pi_76342243
28 januari gaan we voor een voor-controle langs om te kijken naar gewicht, lengte en gaan ze kijken of het een dagopname wordt of dat ie een nachtje moet blijven
Bah ik zou het graag over willen nemen van hem....
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:24:34 #113
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76342400
kleurdoos, alweer (bijna) 1 jaar elin...!

succes ermee a_a!
in de haak.
pi_76342457
OOhh KD, Elin al bijna 1 jaar

Seilram, dat van het kleed af rollen vind ik ook zo eng. Wij hebben tegels op de vloer, dus nog veel harder Ik blijf er nu steeds naast zitten als hij op een kleed op de grond ligt, maar ja, dat kan ik natuurlijk ook niet altijd blijven doen.

aa, wat sneu voor Levi. Kan me voorstellen dat je dat wel eng vind. Sterkte ermee.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 3 januari 2010 @ 00:03:10 #115
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76343887
jahoor, 't is zover. elin is jarig hoera hoera! gefeliciteerd!

kleurdoos ook van harte, al een heel jaar moeder! van zo'n lief leuk meisje!
in de haak.
  zondag 3 januari 2010 @ 00:08:42 #116
12913 GreatWhiteSilence
pi_76344090
Elin! Gefelicteerd!
Annicka komt overmorgen achter je aan...
pi_76344155
Dankjewel

morgen eens een babycollagemaken en foto's enzo.. morgen zwaai ik jullie pas uit hoor
pi_76344617
Gefeliciteerd lieve mooie Elin... Een jaar lang mama Kleurdoos...wat is t snel gegaan!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  zondag 3 januari 2010 @ 00:38:51 #119
62233 Jelief
ikke lief!
pi_76345172
OE Elin jarig, dat is toch wel de aftrap naar de verjaardag van Ruben. Fijne dag gewenst KD!

Ruben heeft het eten ineens door. Hij smikkelt van zuurkool,boerenkool,pasta met zalm, rijst met paksoi en paprika(thaise nasi zonder de kruiden) maar hij wil wel gevoerd worden, alleen brooden crackers eet hij zelf .
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 3 januari 2010 @ 05:45:47 #120
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76349047
Elin, gefeliciteerd meisje 1 jaar alweer!!
Heel veel plezier op je feestje!

Tot over 3 1/2 week in het andere topic!
pi_76349269
Hoera ! Elin 1 !!!

Hoera! Jair trekt zich op en staat !
pi_76349458

*zwaait*
vanavond nog wat verjaardagsfoto's! teodels
pi_76349477
hoera voor Elin!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 3 januari 2010 @ 10:20:21 #124
114177 Diaan73
pi_76350299
Zo, heb 2 dagen pc-vrije dagen gehad... nu even heel snel Elin feliciteren: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een hele leuke dag toegewenst!!! Tot over 3 weken in het andere topic!!

Kleurdoos, wat heb je een mooie collage gemaakt!! Waar heb je die in gemaakt? Ik wil ook zoiets maken voor Lennons taart. Wij gaan een Hemafototaart bestellen voor zn verjaardag. Doen we ook altijd voor Twan, erg mooi en lekker.

En Jair staat Goedzo ventje!!!

Wat betreft rollen op harde vloer.. wij hebben een houten vloer en laten hem gewoon zn gang gaan, je kunt ze toch niet op een kleedje houden en ja, hij valt weleens, maar dat hoort een beetje bij het opgroeien. Ze moeten ook leren dat bij bepaalde dingen consequenties horen. Nu gaat hij als hij aan tafel staat heel voorzichtig door zn knietjes naar beneden en gaat dan met zn handjes naar de grond om te gaan zitten.

a_a, wat balen dat Levi geopereerd moet worden... maar ik denk dat hij zich na de operatie wel stukken beter zal voelen, alhoewel niet meteen.. maar later wel. Alvast beterschap en sterkte!!

Lennon werd oudejaarsnacht wakker toen al het vuurwerk was afgelopen wij zaten toen bij de buren, hebben hem even opgehaald, even een rijstewafel laten eten en wat drinken en toen weer naar bed. 's Morgens was hj om 8 uur wakker, vroeg voor ons doen..

Gisteren zijn we naar ons nichtje in Drachten geweest... hij heeft maar even geslapen in de auto en daar de hele middag gespeeld!! Toen we 's avonds terugreden, sliep hij al meteen. Maar goed ook, want we hebben er ivm de sneeuw bijna 4 uur over gedaan. Thuis meteen door naar bed gedaan, vannacht werd hij even wakker voor wat drinken en vervolgens geslapen tot 9 uur vanmorgen. Morgen wordt alles weer normaal... moet ie weer vroeg eruit...

sorry voor deze lange post...
Make love, not war ☮
pi_76350326

Elin 1 jaar, HIEPERDEPIEP! **moment dat Elin haar handen in de lucht gooit** HOERAAAA!
pi_76350527
Elin

Gefeliciteerd

Wij hadden het bed verlaagd vanwege Jairs optrekken maar de drie spijlen die eruit kunnen eruit gehaald. Dat was wel handig want dan konden wij half naast hem in zijn bed schuiven als hij moeilijker was met slapen gaan. Nu is hij vannacht uit bed gegleden. Heel zielig. Papa ging kijken omdat hij huilde en zat die dus voor zijn bed op zijn kont in zijn ogen te vrijven. Daarom weten wij vrij zeker dat hij met zijn beentjes eerst eruit gleed. Gelukkig dus niets gebeurd, maar was wel even schrikken. Wij hadden het er gisteren nog over of die eruit zou kunnen. Maar ik dacht dat lukt hem nog niet omdat hij nog niet kruipt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_76350932
quote:
Op zondag 3 januari 2010 10:20 schreef Diaan73 het volgende:
Zo, heb 2 dagen pc-vrije dagen gehad... nu even heel snel Elin feliciteren: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een hele leuke dag toegewenst!!! Tot over 3 weken in het andere topic!!

Kleurdoos, wat heb je een mooie collage gemaakt!! Waar heb je die in gemaakt? Ik wil ook zoiets maken voor Lennons taart. Wij gaan een Hemafototaart bestellen voor zn verjaardag. Doen we ook altijd voor Twan, erg mooi en lekker.

En Jair staat Goedzo ventje!!!

Wat betreft rollen op harde vloer.. wij hebben een houten vloer en laten hem gewoon zn gang gaan, je kunt ze toch niet op een kleedje houden en ja, hij valt weleens, maar dat hoort een beetje bij het opgroeien. Ze moeten ook leren dat bij bepaalde dingen consequenties horen. Nu gaat hij als hij aan tafel staat heel voorzichtig door zn knietjes naar beneden en gaat dan met zn handjes naar de grond om te gaan zitten.

a_a, wat balen dat Levi geopereerd moet worden... maar ik denk dat hij zich na de operatie wel stukken beter zal voelen, alhoewel niet meteen.. maar later wel. Alvast beterschap en sterkte!!

Lennon werd oudejaarsnacht wakker toen al het vuurwerk was afgelopen wij zaten toen bij de buren, hebben hem even opgehaald, even een rijstewafel laten eten en wat drinken en toen weer naar bed. 's Morgens was hj om 8 uur wakker, vroeg voor ons doen..

Gisteren zijn we naar ons nichtje in Drachten geweest... hij heeft maar even geslapen in de auto en daar de hele middag gespeeld!! Toen we 's avonds terugreden, sliep hij al meteen. Maar goed ook, want we hebben er ivm de sneeuw bijna 4 uur over gedaan. Thuis meteen door naar bed gedaan, vannacht werd hij even wakker voor wat drinken en vervolgens geslapen tot 9 uur vanmorgen. Morgen wordt alles weer normaal... moet ie weer vroeg eruit...

sorry voor deze lange post...
gewoon in photoshop, ik wil je wel helpen of iets voor zn taart ontwerpen hoor..pm maar bij interesse
  zondag 3 januari 2010 @ 11:13:20 #128
12913 GreatWhiteSilence
pi_76351345
Ik heb gewoon een simpele vrij recente foto in een prefab frame geplaatst. Dat vond ik al heel wat van mijzelf...
pi_76352222
Gefeliciteerd KD!
  zondag 3 januari 2010 @ 12:04:22 #130
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76352575
Gefeliciteerd Elin 1 jaar alweer.... pffff.... fijne dag vandaag!

Wij hebben zonet gesleed met de zelf-gefabriceerde-tandemslee En: het werkt! Foto's heb ik in het fototopic gezet, voor wie nieuwsgierig is naar de tandemslee
pi_76353179
tand 2 staat op doorbreken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 3 januari 2010 @ 12:35:20 #132
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76353710
Haha, mooi zo Vicky! En dan hopen dat t daar eventjes bij blijft!!
  zondag 3 januari 2010 @ 12:56:38 #133
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76354506
Tess, tand 2 al! Goed zeg!

Elin Proficiat meid!

Joep krijgt een boventand, lijkt een hoektand. Onder zitten er al 2 tanden.

Ja lasig he Tessie. Tegels lijken me inderdaad nog harder, maar ja, wat de rest al zei, je kunt er niet eeuwig naast blijven zitten. Maar nu Joep pas echt net begint met rollen probeer ik hem toch zo vaak mogelijk op zijn kleed terug te leggen.

Ik stond van de week in de keuken en toen was ineens heel stil achter me gerold en stond ik bijna boven op hem Gelukkig dat ie zelf even begon te piepen voor het gebeurde, anders had ik hem echt niet gezien. Daar heb ik dus weer van geleerd, goed uitkijken met een rollend kind Man... en ik kan me nog niet eens voorstellen hoe dat is als dat kereltje straks gaat kruipen!
pi_76357707
lieve lieve Elin gefeliciteerd met je eerste verjaardag Tot over 3 dagen in het dreumestopic
pi_76359979
quote:
Op zondag 3 januari 2010 11:13 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb gewoon een simpele vrij recente foto in een prefab frame geplaatst. Dat vond ik al heel wat van mijzelf...
En met welk programma heb jij dat gedaan GWS? En het frame kon je dat gewoon op het web vinden? Ik vind die fotoreportage ook echt heel erg leuk KD. Eens even kijken wat ik zou kunnen doen met photoshop. In principe kan ik er wel redelijk mee omgaan.

Tandje nummer twee voor Tess

Hoe kon dat gebeuren met het rollen tot achter jou? Sluit de keuken aan aan de woonkamer bij jullie of zat die op de grond in/ voor de keuken? Wel even schrikken idd.

Wij hebben net zo'n leuke outfit gekocht. Echt chique. Misschien post ik later wel een foto.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 3 januari 2010 @ 15:22:23 #136
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76360147
Mijn keuken is in de woonkamer, daar zit geen scheiding tussen. Het is een grote ruimte Tinuviel, dus als ie bij de bank op een kleed ligt, dan rolt ie 3 meter en ligt ie in de keuken.

Ben benieuwd naar het chique pak!
pi_76360321
Heb net al gespiekt op internet en helaas zit er geen foto tussen op de H&M website. Dus het zal wel een actiefoto moeten worden waarbij de kleine het even aandoet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 3 januari 2010 @ 17:21:11 #138
114177 Diaan73
pi_76364602
quote:
Op zondag 3 januari 2010 10:56 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

gewoon in photoshop, ik wil je wel helpen of iets voor zn taart ontwerpen hoor..pm maar bij interesse
Okay... ik ga je binnenkort nog pm-en. Moet ook nog wat foto's uitkiezen. Alvast bedankt!
Make love, not war ☮
pi_76364630
No prob! Tijd zat
  zondag 3 januari 2010 @ 17:58:58 #140
12913 GreatWhiteSilence
pi_76365984
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:17 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

En met welk programma heb jij dat gedaan GWS? En het frame kon je dat gewoon op het web vinden? Ik vind die fotoreportage ook echt heel erg leuk KD. Eens even kijken wat ik zou kunnen doen met photoshop. In principe kan ik er wel redelijk mee omgaan.

Tandje nummer twee voor Tess

Hoe kon dat gebeuren met het rollen tot achter jou? Sluit de keuken aan aan de woonkamer bij jullie of zat die op de grond in/ voor de keuken? Wel even schrikken idd.

Wij hebben net zo'n leuke outfit gekocht. Echt chique. Misschien post ik later wel een foto.
Prefab frame van de Hema. Je kunt dat bij het bestellen van de taart via internet doen.
pi_76367484
Gefeliciteerd met je eerste verjaardag Elin! En KD natuurlijk ook gefeliciteerd
Echt heel leuk die foto´s met het plaatje van het geboortekaartje erbij
pi_76367720
Wij hebben net nog een keer zo'n vooruitgang moment. Wij zijn nu hieperdepiep hoera met hem aan het oefenen. Zonet gooide hij niet alleen zijn handje in de lucht maar sprak ook het woord na. Sinds een week of twee deed hij al zwaaien. Dit is weer helemaal nieuw.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 3 januari 2010 @ 18:53:02 #143
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76368187
Da's leuk Tinuviel!!. Hier wordt er al wel om gelachen, maar that's it.... maar goed, we hebben nog even tot de eerste verjaardag
Die fotocollage is echt superleuk KD! Hoe doe je dat toch?
pi_76368454
Leuke collage KD!
Ik had er bij Amber ook eentje gemaakt met Picasa.

Mijn Smurf heeft net 2 stukken broodkorst op zitten sabbelen. Als het aan haar lag at ze een hele boterham op.
Ze heeft nu onwijze lol in de kinderstoel. Ik heb het bovenblad eraf gehaald en ze heeft haar ene been eruit gewurmd.. gek kind
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 3 januari 2010 @ 19:00:09 #145
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76368540
Broodkorstjes gaan er hier ook in als zoete koek, Vicky! Ik vroeg me al af of ik kon gaan beginnen met brood. Ik vind het nog zo eng, met slikken enzo.
Ik ga je collage even bekijken --> die is ook leuk zeg. Onthouden!! Ik zie trouwens Tess ook terug in Amber, vooral die eerste foto linksboven!
pi_76372539
Leuke collage Vicky!

Mikoxx je kon dacht ik met 7 maanden beginnen met lichtbruin brood. Wat je kunt doen is het brood aan het begin nog in hele kleine stukjes snijden. Als dat goed gaat kun je de stukjes wat groter maken. Ik heb het idee dat tandjes ook helpen bij dat soort dingen als brood te eten. Onze zoon heeft er twee onder en hij gebruikt deze steeds meer bewust om dingen af te bijten.

Misschien dat sommige ouders hier dit weten op basis van een ouder kind: Met welke leeftijd ongeveer begon je kind met lepel/ vork te eten? Ik gaf hem eerder een klein lepeltje vol bij het avondeten en stak de lepel op de goede manier in zijn hand zodat hij alleen een kleine drai/zwaaibeweging moest maken om hem met inhoud in zijn mond te stoppen. Wonderbaarlijk genoeg ging dit helemaal goed (met wat sturing van Mama).
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 3 januari 2010 @ 20:35:41 #147
114177 Diaan73
pi_76372833
Ow Vicky, die collage van jou is ook erg leuk.... in Picasa gaat me dat ook wel lukken, denk ik. Ik ga maar eens fröbelen vandeweek.

Tinuviel, ik heb eigenlijk geen idee meer wanneer Twan zelf is begonnen met vork eten. Lennon eet af en toe zelf, maar gaat er teveel mee spelen, we voeren hem dus nog gewoon.

Estrys, weet je al wat je Seb gaat laten trakteren op kdv? Ik ben nl. ook aan het rondkijken wat leuk en lekker voor ze is.
Make love, not war ☮
pi_76373023
Heb verder niet bijgelezen maar ik las dit:
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:35 schreef Diaan73 het volgende:

Estrys, weet je al wat je Seb gaat laten trakteren op kdv? Ik ben nl. ook aan het rondkijken wat leuk en lekker voor ze is.
en hoewel de vraag aan Estrys gericht was wil ik er ook even op inhaken

Ik ga denk ik van karton apenkoppen maken (we noemen Mila altijd ons kleine aapje) en daar een banaan op bevestigen. Mila vindt bananen echt heerlijk en dan heb ik gelijk iets gezonds...Bijna alle kindjes zullen het ook wel mogen lijkt me..
  zondag 3 januari 2010 @ 20:51:38 #149
114177 Diaan73
pi_76373637
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:40 schreef Raissa het volgende:
Heb verder niet bijgelezen maar ik las dit:
[..]

en hoewel de vraag aan Estrys gericht was wil ik er ook even op inhaken

Ik ga denk ik van karton apenkoppen maken (we noemen Mila altijd ons kleine aapje) en daar een banaan op bevestigen. Mila vindt bananen echt heerlijk en dan heb ik gelijk iets gezonds...Bijna alle kindjes zullen het ook wel mogen lijkt me..
Ow ja... tuurlijk... ow dat is ook wel een leuk idee, maar wel veel werk of niet?

Ik ga hier ook eens snuffelen: www.party-kids.nl

deze maand trouwens een leegloop hier... veel jarigen in januari. Ook logisch want vorig jaar veel geboortes...
Make love, not war ☮
pi_76388542
seb gaat Mandarijnenvisje trakteren. Staat volgens mij ook op die site hierboven. En de leidsters krijgen sinaasappelvissen :-D en ik wil nog even een gedichtje maken voor een kaartje erbij

[ Bericht 19% gewijzigd door Estrys op 04-01-2010 08:48:31 ]
pi_76389367

gefeliciteerd Fee
pi_76389402
Hoera voor Fee
Cattie, gefeliciteerd met je meisje!!

Mijn draakje maakt er momenteel weer een puinhoop van met slapen. Zowel overdag als 's nachts
*gaap*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_76389580
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:51 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ow ja... tuurlijk... ow dat is ook wel een leuk idee, maar wel veel werk of niet?

Ik ga hier ook eens snuffelen: www.party-kids.nl

deze maand trouwens een leegloop hier... veel jarigen in januari. Ook logisch want vorig jaar veel geboortes...
Valt wel mee..

Die mandarijnenvisjes had ik ook gezien Estrys!

Gefeliciteerd Fee!
  Moderator maandag 4 januari 2010 @ 09:50:14 #154
5428 crew  miss_sly
pi_76389749
Gefeliciteerd cattie met je mooie dochter Fee

ik kom hier vast spieken, nog dik 2 weken en dan horen we ook hier thuis
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 4 januari 2010 @ 10:06:18 #155
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76390153
GEFELICITEERD Fee !!!
  maandag 4 januari 2010 @ 10:24:36 #156
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76390551
Proficiat Fee!!

Balen Vicky... slechte nacht?
  maandag 4 januari 2010 @ 10:26:33 #157
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76390584
Miss wat gaat het snel!! Senna alweer bijna 6 maanden!
Kunnen we gezellig nog een weekje samen hier posten en dan vertrekken Danique en ik ook naar het andere topic!

Met onze dame gaat het super! Ze is zo gezellig en begint steeds meer klanken en woordjes te maken, papa en mama zo nu en dan maar vooral aap en aai (als de hond bij haar zit) en verder heel veel onverstaanbaars .
Met aan en uitkleden doet ze haar armen alvast in de lucht en verder wilt ze alleen maar lopen aan onze handen.
Sinds gisteren is tand nummer 4 er en nummer 5 is in aantocht!

Het slapen is er blijft een wisselend iets, doorslapen doet ze al tijden maar wakker worden doet ze niet echt op de meest gunstige tijdstippen de laatste tijd.
De laatste dagen is ze ergens tussen 5 en 6 klaarwakker ...maar we gaan er vanuit dat dit ook een fáááse is!

Het blijft me verbazen hoe snel het allemaal toch gaat! Nog maar 24 dagen en dan is mijn baby een dreumesje
pi_76391760

spam
pi_76391784
ksssst weg hier
pi_76392080
Fee gefeliciteerd en ook tot heel snel

Mijn kind heeft gisteren op de familie nieuwjaarsborrel een oliebol van tafel gejat en vervolgens een kwartier lang op de grond zitten smikkelen. In eerste instantie riep ik neeeee, maar ja dat straaaalende koppie he Een kwartier lang alleen maar nomnomnom

Werkt overigens ook wanneer het kind moeite heeft met poepen: Seb heeft al drie poepluiers gehad sinds vanmorgen half 8

Nog twee dagen en dan is mijn kleine baby 1 Hoe is het mogelijk.
Zat gister in de auto en toen hoorde ik dit:

De wereld is niet groter
Dan dit huis in deze straat
En buiten is de stilte
Benieuwd naar wat er komen gaat

Onze kamer een oase
Puur verlicht door maneschijn
Zonder ooit iets te verplaatsen
Het zal nooit dezelfde zijn

En dan is alles anders
Zomaar midden in de nacht
Blijkt het leven zoveel mooier
Zoveel mooier dan ik dacht

pi_76392138
Hier ook goedemorgen

Jair had weer een goede nacht, behalve rond 05:00, toen had hij een volle luier (poep en plas), en daarna was het nog een heel gedoe voordat hij *eindelijk* ging slapen... en meneer heeft ruim vijf kwartier ochtendslaapje gedaan

Vanmiddag naar het CB, ben benieuwd hoe het dit keer zal zijn de ervaring zijn "gemengd" op z'n best gezegd

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2010 11:20:57 ]
  maandag 4 januari 2010 @ 11:25:29 #162
114177 Diaan73
pi_76392298
Fruppel, wat fijn dat alles zo goed gaat..

miss op het moment dat jij hier komt posten, moeten wij 3 dagen later al weg

Die mandarijnvissen zijn inderdaad ook leuk... hmm ik ga nog eens verder denken. Ik wil eigenlijk iets met rijstwafel, maar kan nog niet echt wat vinden.

Fee, van harte gefeliciteerd met je 1e verjaardag Hele fijne dag toegewenst.

Zo Lennon vanmorgen weer naar kdv gebracht, hij vond het allemaal prima al vond hij het niet zo leuk dat we hem om 10 over 7 al wakker maakten. Op kdv begon hij meteen in het rond te kruipen, had het weer helemaal naar zn zin.
Make love, not war ☮
  maandag 4 januari 2010 @ 11:27:02 #163
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76392342
Fee gefeliciteerd!!

KD, wat een blije fotocollage van de verjaardag van jullie grote meid!

Seb aan de oliebol haha! Lekker smullen! Ik kan me voorstellen dat je dan even niet ingrijpt Estrys...

Gaan jullie eigenlijk gewoon naar buiten met deze kou? Het is hier ongeveer -4. Ik vind het op zich wel fijn om even lekker naar buiten te gaan met de kids, maar weet niet zo goed of het nu te koud is. Inpakken, oké, maar het gezichtje dan??
pi_76392372
Ondanks de kou ga ik gewoon met Jair naar het CB. Is een kwartiertje wandelen, hij zit goed ingepakt en met z'n gezicht uit de wind. Hij woont in Nederland, dus moet hij ook tegen een beetje kou kunnen
pi_76392655
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:27 schreef mikoxx het volgende:
Fee gefeliciteerd!!

KD, wat een blije fotocollage van de verjaardag van jullie grote meid!

Seb aan de oliebol haha! Lekker smullen! Ik kan me voorstellen dat je dan even niet ingrijpt Estrys...

Gaan jullie eigenlijk gewoon naar buiten met deze kou? Het is hier ongeveer -4. Ik vind het op zich wel fijn om even lekker naar buiten te gaan met de kids, maar weet niet zo goed of het nu te koud is. Inpakken, oké, maar het gezichtje dan??
Je kan gewoon naar buiten hoor, een beetje warme kleding aan. Als het goed is bevriest je kind niet direct bij buitenkomst
  maandag 4 januari 2010 @ 11:37:34 #166
114177 Diaan73
pi_76392664
Ik heb het zelf niet zo op deze kou en sneeuw dus ben niet zoveel buiten te vinden, behalve dan met de auto ergens naartoe, dat vind ik geen probleem. Met de buggy wandelen gaat nu niet, slee hebben we niet, en op de arm is veel te zwaar, dus op zich blijven we binnen.
Make love, not war ☮
pi_76392724
Ik ben dol op dit weer Over twee maandjes op wintersport, ik kan niet wachten, lekker met Seb in de sneeuw Als het even kan ga ik zo direct nog even naar buiten, lekker fris. Seb in zijn skipakje en een muts op. Hier ligt weinig sneeuw hoor, cm of 2. Het is overigens warmer dan een jaar geleden
  maandag 4 januari 2010 @ 11:44:15 #168
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76392862
Wij gaan over een uurtje ook naar buiten. Ik moet even zelf naar het zh en Joep moet mee. We gaan wel even super ongezellig met de kinderwagen, want ik heb geen auto en op de fiets durf ik nu niet en Joep in doek ook niet, omdat het op sommige plekken best glad is. Ik doe ook zijn skipak aan en een muts op. Het is maar een kwartiertje wandelen, dus moet goed komen.
pi_76393631
Gefeliciteerd Fee !

@Tinuviel, M. eet vanaf een maand of 8 regelmatig zelf zijn vla/yoghurt met een lepel. Gaat best goed, al zat hij in het begin helemaal onder. Je moet alleen geen haast hebben :-). Zijn gewone avondeten eet hij niet zelf. Boterham eet hij met een vorkje. Ik prik het eraan (hij probeert het wel zelf) en geef hem de vork.
  maandag 4 januari 2010 @ 12:45:18 #170
108648 cattie
lieve moeder
pi_76394864

Bedankt voor de felicitaties! Wij gaan op weg naar de dreumessen.
pi_76397087
Veel plezier, en tot over 4 weken, cattie

Jair weer goedgekeurd op het CB. 70,7cm, 8142 gram en 43,8 cm hoofdomtrek. Heeft lekker geflirt met de verpleegkundige, liet wat kunstjes zien en ze vond hem allerschattigst over 2 1/2 maand weer, vlak voordat we op vakantie gaan, dan komt ook de BMR prik
pi_76397750
Wat een hoop jarigen hier!
Allemaal hartelijk gefeliciteerd! Over 6 weken is het hier ook zover, erg spannend allemaal.

Guus begint hier wat zijn eigen willetje te krijgen: niet meer willen aankleden, overstrekken op het aankleedkussen, me weg duwen, huilen als ik weg ga en dat soort dingen......hopelijk is het een fase.
pi_76398906
Gefeliciteerd Fee en Cattie!

Graeme krijgt zijn eerste tandje! Ik zie nu echt stipjes in zn tandvlees. En dan weten we gelijk waarom hij zo mopperig is de afgelopen dagen.
Verder gaat het eten erg goed, hij vind alles lekker. Alleen voor aubergine is hij allergisch.

´s Ochtends krijgt hij een bordje rijstbloempap, maar we willen eigenlijk overstappen naar een andere pap met granen. Welke gebruiken jullie? En hoe zit dat met suiker in de papjes? Als er staat geen toegevoegde suikers, zit er dan helemaal geen suiker in?
  maandag 4 januari 2010 @ 16:11:10 #174
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76401849
Tessie, wij geven 's avonds pap, ook nog steeds rijstebloem. Ik ben ook wel benieuwd wat een goede opvolger is. En een tandje voor Graeme!!

Ik wil eigenlijk wel gaan beginnen met brood, maar ik ben zo bang dat ze erin stikken. Geef je echt piepkleine stukjes, of laten jullie ze wel iets groter en is het een kwestie van wennen? En qua beleg: niks, of alleen boter, of?
  maandag 4 januari 2010 @ 16:15:10 #175
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76402002
mikoxx, je kan het beste beginnen met korstjes. kunnen ze zelf aan kluiven. en dat zet niet zo sterk op als het binnenstuk. als dat helemaal goed gaat, kan je doorgaan met kleine stukjes met wat smeerbeleg. choumous e.d.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 4 januari 2010 @ 16:18:10 #176
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76402099
ah, oké thnx!
  maandag 4 januari 2010 @ 16:19:37 #177
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76402150
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:39 schreef Estrys het volgende:
Ik ben dol op dit weer Over twee maandjes op wintersport, ik kan niet wachten, lekker met Seb in de sneeuw Als het even kan ga ik zo direct nog even naar buiten, lekker fris. Seb in zijn skipakje en een muts op. Hier ligt weinig sneeuw hoor, cm of 2. Het is overigens warmer dan een jaar geleden
Klinkt heerlijk Estrys! Waar gaan jullie naartoe? En hoe ga je dat eigenlijk doen met Seb. Het lijkt ons ook zo leuk,maar wij wachten toch nog maar een paar jaartjes...
pi_76402389
quote:
Op maandag 4 januari 2010 10:24 schreef seilram het volgende:
Proficiat Fee!!

Balen Vicky... slechte nacht?
de zoveelste....

ik ben de afspraak bij het cb vergeten

een tandje voor Graeme

Mikoxx, ik geef stukjes broodkorst waar ze op kan sabbelen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 4 januari 2010 @ 16:31:43 #179
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76402612
Vicky!

Moet je dit zien
  maandag 4 januari 2010 @ 16:32:47 #180
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_76402660
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:49 schreef tessie het volgende:
´s Ochtends krijgt hij een bordje rijstbloempap, maar we willen eigenlijk overstappen naar een andere pap met granen. Welke gebruiken jullie? En hoe zit dat met suiker in de papjes? Als er staat geen toegevoegde suikers, zit er dan helemaal geen suiker in?
Bram krijgt gewoon bambix groeiontbijt, eerst de fijne granen en nu volkoren. Zit niets aan suiker in.

Hij krijgt het ook wel een tussen de middag ipv een boterham en dan doe ik er altijd een beetje frutapura (of soort gelijk) in. Maakt het net ff iets anders voor hem.
  maandag 4 januari 2010 @ 16:35:13 #181
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_76402767
hoe willen ze zo'n kleintje op dieet zetten? 't Kind heeft toch gewoon zijn voedingsstoffen nodig?
pi_76402871
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:31 schreef mikoxx het volgende:
Vicky!

Moet je dit zien
ja uhh ken beuren hoor
Ik was te druk met Amber's 1e schooldag na de kerstvakantie..

die baby
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_76411549
Elin en Fee! Gefeliciteerd! Mis ik helemaal jullie verjaardag! Gelukkig op de valreep nog op tijd voor Fee:

En alle baby's en hun familie een gelukkig nieuwjaar gewenst vol liefde en plezier.

Wij zijn eindelijk terug van al onze internetloze vakanties. Oftewel gewoon nergens een normale verbinding.
En we hebben het erg fijn gehad, Ko heeft gezwommen, 2 tandjes gekregen, appel gegeten, in de kin van zijn overgrootvader geknepen, gewandeld door de kou en nu zijn we gelukkig weer thuis.
Ko is wel een beetje overstuur van de reis, dus hij ligt 1,6 uur eerder in bed.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 4 januari 2010 @ 20:14:20 #184
12913 GreatWhiteSilence
pi_76411933
Fee, gefeliciteerd!

Hier hangen de slingers al, en de ballonnen zijn opgeblazen. De taart staat in de koelkast. Annicka's laatste dagje als baby. Morgen is ze een dreumes...

Vorig jaar om deze tijd zat ik op 4 januari bij mijn ouders, om alvast de verjaardag van mijn vader te vieren. Die was de dag erna namelijk jarig...
pi_76412141
Gefeliciteerd Fee en Cattie natuurlijk ook Hoop dat jullie dit nog op tijd zien. Tot over een maandje.

Misschien is het al het begin van de 11 weken sprong voor Graeme?

Wij doen Bambix Granen/ Groeiontbijt of hoe dat heet. Er zit volgens mij geen suiker in.

En Meneer heeft 2 uur middagslaap gehouden en ging om kort na half acht zonder mopperen naar bed. Laten wij dit ook maar lekker doen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_76414444
Oeh als Elin en Fee uit het lijstje zijn staan wij op plek nummer 10. Ergens wel erg om toe te moeten geven, dat je baby bijna geen baby meer is. Ik vindt wel moeilijker dan na de eerste maanden dat het geen zuigeling meer is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_76417835
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:32 schreef Sugarsnap het volgende:

[..]

Bram krijgt gewoon bambix groeiontbijt, eerst de fijne granen en nu volkoren. Zit niets aan suiker in.
In de volkoren variant zit honing! Kwam ik laatst achter, toen gelijk weer terug gegaan naar fijne granen, daar zit geen toegevoegde zoetigheid in. Overigens is het wel "onschadelijk gemaakte" honing (ivm dat kinderen onder de 1 jaar geen honing mogen), maar ik vond het toch niet zo nodig.
pi_76418847
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:05 schreef Tinuviel het volgende:
Oeh als Elin en Fee uit het lijstje zijn staan wij op plek nummer 10. Ergens wel erg om toe te moeten geven, dat je baby bijna geen baby meer is. Ik vindt wel moeilijker dan na de eerste maanden dat het geen zuigeling meer is.
elin & Fee zijn anders nog steeds zuigelingen hoor
pi_76421355
Ja ik zag idd dat in die bambix vanaf 8 maanden honing én dextrose zat. Maar heb het even nagevraagd, en in die bambix fijne granen pap zitten helemaal geen suikers. Ik was even in de war omdat er zoveel koolhydraten inzaten, maar die zijn gewoon van de granen en niet van suikers.

En voor Ko zn twee!! tandjes en dat hij appel heeft gegeten!! Fijn dat jullie een goede vakantie hebben gehad Oeke.
pi_76427019
ik vind het echt geen enkel probleem dat mijn baby geen baby meer is. Vind het steeds leuker worden

en mijn kind heeft de hele nacht doorgeslapen, hij lag er al voor zeven uur in en om zeven uur weer wakker

[ Bericht 35% gewijzigd door Estrys op 05-01-2010 08:12:18 ]
  dinsdag 5 januari 2010 @ 08:46:17 #191
114177 Diaan73
pi_76427388
er is deze week gewoon bijna elke dag een jarige

Annicka van harte gefeliciteerd met je 1e verjaardag!! en een hele fijne dag toegewenst.

Seb, wat goed zeg Estrys, is hij nu helemaal opgeknapt??

Ik heb een beetje gemengde gevoelens over het 1 jaar worden van Lennon. Een klein babietje is hij al lang niet meer en ik geniet ook wel van alle ontwikkelingen die hij nu doormaakt. Vanmiddag trouwens weer naar cb... ben benieuwd hoe zwaar/lang hij nu is. Is al weer bijna 2 maanden geleden dat we hebben gewogen. vanmiddag ook de DKTP-prik... net nu hij zo vrolijk, gezellig, lief en makkelijk is. Ik hoop dat hij er niet teveel last van heeft.

Wij geven Lennon trouwens 's morgens melkpap appel en 's avonds melkpap biscuit. Ik heb het idee dat daar wel wat suker in zit, maar de andere soorten wil hij niet (meer), elke keer krijsen. Dus maar deze oplossing. Zodra hij gewone melk mag, ga ik de 12 maanden bambix geven, die krijgt twan ook nog steeds , dus wel zo makkelijk.

Ondertussen ook aan het kijken wat we moeten geven voor zn verjaardag, vind het best wel lastig. Wat geven jullie zoal?
Make love, not war ☮
pi_76427459
morgen naar de huisarts voor controle. Hij lijkt helemaal beter. Wij moeten ook donderdag voor de prik.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 08:58:57 #193
114177 Diaan73
pi_76427551
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 08:52 schreef Estrys het volgende:
morgen naar de huisarts voor controle. Hij lijkt helemaal beter. Wij moeten ook donderdag voor de prik.
Okay, gelukkig maar. Hopelijk heeft hij ook niet zo'n last van de prik...
Make love, not war ☮
  dinsdag 5 januari 2010 @ 09:52:35 #194
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76428526
Wij komen er nog niet helemaal uit met een goed dagschema hoor, qua eten. Iemand nog tips?
We doen het nu zo:
8u fles 210/7
12u fles 180/6
15u fruit (150gr)
16.30 groente (150 gr)
19u fles 210/7 met 4 nutrix

We zouden eigenlijk wel graag de fruit naar de ochtend willen, maar weet niet zo goed hoe, want dan trekken ze t niet tot de groentehap.
pi_76428568
Fruit om tien uur en dan geef je ze een tussendoortje tussen middag en groentehap. iets van soepstengel, koekje met wat sap/water.
pi_76428589
Mikoxx, ons schema is ongeveer zo
7.00 fles 180/6
9.30 fruit
11.00 fles 180/6
tussendoor liga/broodkorstje
15.30 fles 180/6
18.00 groente
19.30 fles 180/6 + nutrix

Vannacht weer een goede nacht gehad
Ben er maar 1x uitgeweest.

We merken bij Tess een reactie als ze bloemkool, witlof of bruine bonen gegeten heeft. Daarkrijgt ze onwijze buikpijn van. We laten die 3 groentes dan ook maar ff achterwege.

Estrys, wat kan ik Tess nu eigenlijk tussendoor te drinken geven? Lauwe thee of diksap ofzo? Water wil ze niet...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_76428652
Lauwe thee of diksap inderdaad. Ik maak de diksap altijd heeeel waterig

Seb drinkt thuis wel water op het kdv wil hij dat niet.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 09:58:10 #198
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_76428658
Oei, dan gaan we maar weer over op de fijne granen, had het nooit gezien.

Ben druk bezig met inpakken, donderdag gaan we voor ruim een week op vakantie, lekker skieen in Tsjechie (hoe krijg ik die puntjes?) met mijn ouders, zusje en nichtje + aanhang. Ik heb er zin in.
Maar ik moet eerst een hele lading spullen in onze VW polo krijgen...
pi_76428693
ah lekker vakantie aka volksverhuizing
pi_76428716
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 09:57 schreef Estrys het volgende:
Lauwe thee of diksap inderdaad. Ik maak de diksap altijd heeeel waterig

Seb drinkt thuis wel water op het kdv wil hij dat niet.
Oke, dan ga ik diksap halen

Sugersnap ë krijg je door alt 137
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:05:06 #201
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76428807
Oké, dus de fruithap toch naar de ochtend denken jullie. En Vicky, in jouw schema kom ik op 4 flessen, ze krijgen hier nu 3, maar goed, maar even zien. En een tussendoortje als soepstengel kan dus gewoon? Ik ben zo bang dat ze erin stikken.... Broodkorst gaan we proberen nu. En liga mogen ze in principe wel iedere dag? Want op zich gaat dat wel goed, smelt lekker weg in de mond. Dat kan dan toch ook als tussendoortje?

Sugarsnap --> mag ik mee?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:05:24 #202
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_76428811
hmmm, werkt bij mij niet

idd een volksverhuizing en dat in ons kleine brikkie. Ik hoef gelukkig geen campingbedje of kinderstoel mee te nemen. Die hadden ze daar (thnx to mijn lieve papa die in zijn beste duits/engels met de eigenaar heeft gemaild). Maar ja, dan moet er nog een lading aan andere spullen mee...
pi_76428984
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:05 schreef mikoxx het volgende:
Oké, dus de fruithap toch naar de ochtend denken jullie. En Vicky, in jouw schema kom ik op 4 flessen, ze krijgen hier nu 3, maar goed, maar even zien. En een tussendoortje als soepstengel kan dus gewoon? Ik ben zo bang dat ze erin stikken.... Broodkorst gaan we proberen nu. En liga mogen ze in principe wel iedere dag? Want op zich gaat dat wel goed, smelt lekker weg in de mond. Dat kan dan toch ook als tussendoortje?

Sugarsnap --> mag ik mee?
Soepstengel hebben ze zo door hoor, daar sabbelen ze meestal op totdat het zacht genoeg is Liga krijgt Seb ook regelmatig maar vind dat zo'n troep
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:15:55 #204
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76429051
Dat vind ik ook Estrys, echt alles zit er dan onder! Maar daar staat tegenover dat ze het wel heel lekker vinden. Ik heb de fruithap in de babycook, 5 min, dan is het klaar. Meteen maar in praktijk brengen, die tips. En vandaag maar n liga tussendoor, want soepstengels halen gaat m niet worden met die sneeuwbende hier!
pi_76429362
Liga zorgt inderdaad voor troep, maar ze vinden het zo leuk om het zelf in hun mond te doen, dat is gewoon schattig. Soepstengel was ik in het begin ook angstig voor, maar ineens had ie het in de gaten.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:49:03 #206
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_76429892
Mikoxx, van mij mag je mee, maar heb helaas geen ruimte in de auto voor jou en je 2 mannen (want die moeten dan uiteraard ook mee

Bram krijgt tussendoor afgewisseld liga, soepstengel, klein stukje ontbijtkoek of nijntjekoekje.
Rijstwafels blieft meneer niet.

Gisteren ging het avondeten met stukjes zomaar ineens goed Hij loopt al een hele tijd te miepen met stukjes (terwijl vers fruit, brood, koekjes er wel zo ingaat) gisteravond was het eerst ook weer kokken, maar na de eerste hap heeft hij met smaak zijn eten opgegeten. Er zit vooruitgang in!
pi_76429915
gefeliciteerd annicka!
pi_76429959
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:49 schreef Kleurdoos het volgende:
gefeliciteerd annicka!
inderdaad gefeliciteeeerd lieve meid
pi_76430014
Hoera voor Annicka!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:58:52 #210
114177 Diaan73
pi_76430149
Lennon vindt rijstewafels als tussendoortje heerlijk. Smeert ook minder dan liga...

Mikoxx, wij hebben het fruit ook bijna altijd 's morgens gedaan
Make love, not war ☮
pi_76430216
Het komt een enkele keer voor dat Seb slaapt inde ochtend dan geef ik 's middags fruit. Ik zit ook wel eens om half drie nog brood te geven omdat meneer van half elf tot twee lag te slapen
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:03:44 #212
114177 Diaan73
pi_76430270
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:01 schreef Estrys het volgende:
Het komt een enkele keer voor dat Seb slaapt inde ochtend dan geef ik 's middags fruit. Ik zit ook wel eens om half drie nog brood te geven omdat meneer van half elf tot twee lag te slapen
Ow ja herkenbaar...

Als Lennon tot 9 uur slaapt, krijgt hij trouwens rond half 11 de fruithap voordat hij weer naar bed gaat... ach soms is het even creatief handelen. Hij slaapt dan ook meestal tot een uur of 1/half 2. Daarna fles en brood.
Make love, not war ☮
pi_76430356
Nog een paar dagen en dan mogen wij hier ook
Maar Leander is wat eten betrefd een beetje "moeilijk". Hij krijgt om 04:00 nog steeds een fles van 200cc. En dan gedurende de dag is het steeds weer anders. De ene keer wil ie om 07:00 weer een fles en soms pas om 10:00 weer. De ene keer wil ie wel fruit de andere keer helemaal niet. En dat is hetzelfde met broodkorst, liga of soepstengel! Soms heeft ie 5 flessen soms maar 3. Krijg er maar geen regelmaat in
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_76434817
Hm, hier een zielig kindje gisteravond was echt drama, meneer wilde van 21:30 tot 23:30 niet slapen, was continu aan het huilen/zeuren/jengelen, dan weer bijna slapen en dan weer wakker, heel erg strekken, best wat scheetjes, en verder een hoopje zielig mens

Vanochtend leek alles in orde, afdroppen op het KDV ging probleemloos, maar om half twaalf belde Tinuviel dat het KDV het niet zag zitten, Jair had nog geen half uur geslapen, was erg mopperig en z'n temperatuur was boven de 38. Dus heb ik hem maar opgehaald, nu ligt meneer lekker te slapen in ons bed

Dat belooft de komende dagen nog wat
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:37:17 #215
62233 Jelief
ikke lief!
pi_76437936
Wij hebben geen schema, Ruben eet of drinkt als hij honger/dorst heeft of op de momenten dat wij wat eten.
voor Jair

Ruben zijn achtste tandje komt door . Hij kan ook steeds beter communiceren, zo leuk!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:28:38 #216
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_76440077
Oe, wat veel jarige en bijna jarige kindjes... Ik kan het allemaal niet onthouden, maar wel iedereen van harte gefeliciteerd! Het gaat hier ook zo snel, over 2,5 maand is mevrouw ook al 1.... Heb er zo'n zin in, ik vind het ook steeds leuker worden! Meer contact enzo, dat doet me echt goed. Iemand die achter je aan kruipt, die samen met papa op de deur slaat als je onder de douche staat en heel de dag speelt alsof ze aan het telefoneren is. (En zoveel bel ik echt niet, maar ze houdt continu puzzelstukjes, afstandsbedieningen en wat er ook maar voor handen is aan haar oor, en begint dan te babbelen en nep te lachen... Grappenmaker)

Sugarsnap, vakantie! Wat lekker zeg! Ik wil ook! Maar dan naar Nederland dit voorjaar, maar de man is niet zo enthousiast over de vliegreis. Toen Beisan 7 maanden was zijn we al naar Jordanie geweest, en hij vindt het wel goed zo. Ging overigens heel goed, maar of dat in mijn eentje ook goed zal gaan? De vlucht is wel een stuk korter, ach we zien wel. Mijn moeder kan niet naar Canada komen vanwege haar gezondheid, dus naar Nederland gaan is de enige optie. Ze is vorig jaar een maand nadat ik bevallen ben wel 1 weekje geweest, maar dat gaat nu echt niet meer lukken. Ik vind dat zo jammer, het is haar eerste en enige kleinkind

Over tussendoortjes en ritmes, daar ben ik vrij flexibel in. Ze krijgt sowieso pap, boterham, 2 keer fruit en avondeten. Ook nog wat drinken, vaak water, soms wat anders, en verder 4 (kleine) flesjes. Het hangt een beetje van haar slaapjes, en ons ritme af wat wanneer gegeten wordt.

Jair, beterschap! Wat vervelend!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:29:33 #217
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76440115
Rijstwafels.. ook een idee [* mikoxx maakt een boodschappenlijstje*
Tot nu toe loopt t schema hier!
Hoeveel slapen jullie kindjes als ze zo ongeveer 1 jaar zijn?? Ben even benieuwd, ivm zomervakantieplannen...

Oeh, Jair, ben benieuwd wat daar achter zit! Beterschap

MeNicole, wij hebben vanaf t begin een duidelijk schema, dat kan soms een half uurtje afwijken, maar toch. Ik vind het wel fijn en met een tweeling is het denk ik ook noodzaak. Wij lieten toen onze jongens zo oud waren als Leander (ongeveer) 4 uur tussen de flessen. Misschien is het een kwestie van een aantal dagen een strak schema aanhouden? Dat ie dan vanzelf meegaat??
pi_76440591
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:29 schreef mikoxx het volgende:

MeNicole, wij hebben vanaf t begin een duidelijk schema, dat kan soms een half uurtje afwijken, maar toch. Ik vind het wel fijn en met een tweeling is het denk ik ook noodzaak. Wij lieten toen onze jongens zo oud waren als Leander (ongeveer) 4 uur tussen de flessen. Misschien is het een kwestie van een aantal dagen een strak schema aanhouden? Dat ie dan vanzelf meegaat??
Dat hebben we al weken gedaan. Maar als hij niet zelf aan geeft dat ie honger heeft krijg je er met geen mogelijkheid iets in. Er zit zowiezo wel altijd 4 uur of meer tussen de flessen. Dus das het probleem ook niet. Zo hongerig ie in het begin was zo weinig kan ie nu soms op teren. Hij heeft vandaag bv alleen nog maar 2 flessen van 210/7 gehad. En net een heel klein hapje banaan. Kan wel blijven aanbieden en flessen klaar maken maar kan het iedere keer wegdoen omdat ie niet wil dus dat doe ik niet meer. Als ie honger ktijgt merken we het wel!!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:42:32 #219
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76440742
Ja precies, dat is ook waar hoor! Kijk naar wat je kindje wil, ik gaf de tip omdat je vroeg naar hoe je beter op een schema kon komen, of bedoelde je dat niet? Als je er zelf verder geen problemen mee hebt, dan zou ik t lekker zo laten hoor. Het kan ook een faaaaase zijn.....
pi_76441696
Nee echt problemen heb ik er niet mee. Hij ziet er verder goed uit dus hij zou het wel zo kunnen! Tis alleen soms zo lastig. Omdat ik dan denk dat ie op een dag veel te weinig krijgt. Hij haalt vandaag qau fv met een beetje geluk 600cc. En dan heeft ie er verder niks bij gehad!
pi_76445118
Jair zegt: terug.

Maf kind hij was duidelijk moe, dus om 16:55 even neergelegd, gelijk lichten uit, en nu heeft hij dus een derde slaapje op de dag kweet 't ook niet, maar de signaaltjes zijn erg gemengd. Af en toe wat gewriemel met vingertjes in de mond, wel veel kwijl, maar helemaal niks te zien/voelen. Temperatuur ook weer normaal, en verder redelijk vrolijk, dat wil zeggen: zeuren om aandacht, en dan na 0,01 seconden weer zelf willen spelen
  dinsdag 5 januari 2010 @ 18:28:28 #222
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_76447655
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:24 schreef iamredleader het volgende:
redelijk vrolijk, dat wil zeggen: zeuren om aandacht, en dan na 0,01 seconden weer zelf willen spelen
Hoe herkenbaar! Fijn dat het beter gaat!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 20:57:38 #223
114177 Diaan73
pi_76455376
Mikoxx, Lennon slaapt nu nog steeds 2x overdag, 's morgens en 's middags. En dan ong. 2 uur per keer, in totaal 4 uur dus. Soms ook wel 5 uur... maar het is erg kindafhankelijk, dus weinig over te zeggen.

Fijn dat het weer wat beter gaat met Jair

Nou Lennon is weer helemaal goedgekeurd op cb en heeft DKTP/pneumokokken prik gehad. Hij is nu 8880 gram en 75,2 cm groot. Vanaf vandaag mag hij al (helemaal) met ons gaan mee-eten, mag hij halfvolle/magere melk ipv opvolgmelk, moeten we de avondpap gaan afbouwen tot helemaal niet meer geven, mag hij 's nachts geen melk meer -> liever water, mag hij nog maar max. 300 ml melk per dag dus de tussendemiddag fles mag helemaal weg en moet vervangen worden door thee en moet hij vitamine D druppeltjes. Een hele verandering dus voor hem. Ik vraag me af of hij een hele nacht door zonder avondpapje gaat redden, maar we gaan het proberen en anders ga ik hem 's avonds wat fruit geven, is altijd gezond.
Vooralsnog heeft hij geen last van de prikken, maar ik verwacht dat hij er nog wel last van gaat krijgen.
Make love, not war ☮
pi_76455482
Ook de rest van de avond is goed gegaan, meneer heeft een uitgebreid bad gehad en ligt nu te slapen (fingers crossed)
  dinsdag 5 januari 2010 @ 21:14:44 #225
114177 Diaan73
pi_76456313
De curves:

Hij gaat weer mooi richting de middenlijn qua gewicht
Make love, not war ☮
pi_76459017
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:57 schreef Diaan73 het volgende:
Nou Lennon is weer helemaal goedgekeurd op cb en heeft DKTP/pneumokokken prik gehad. Hij is nu 8880 gram en 75,2 cm groot. Vanaf vandaag mag hij al (helemaal) met ons gaan mee-eten, mag hij halfvolle/magere melk ipv opvolgmelk, moeten we de avondpap gaan afbouwen tot helemaal niet meer geven, mag hij 's nachts geen melk meer -> liever water, mag hij nog maar max. 300 ml melk per dag dus de tussendemiddag fles mag helemaal weg en moet vervangen worden door thee en moet hij vitamine D druppeltjes. Een hele verandering dus voor hem. Ik vraag me af of hij een hele nacht door zonder avondpapje gaat redden, maar we gaan het proberen en anders ga ik hem 's avonds wat fruit geven, is altijd gezond.
Vooralsnog heeft hij geen last van de prikken, maar ik verwacht dat hij er nog wel last van gaat krijgen.
Dus:
eigenlijk alleen 's ochtends nog pap met melk en verder niet? Ik heb het advies van stoppen met avondpap niet gehad
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:19:48 #227
114177 Diaan73
pi_76460298
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:58 schreef Raissa het volgende:

[..]

Dus:
eigenlijk alleen 's ochtends nog pap met melk en verder niet? Ik heb het advies van stoppen met avondpap niet gehad
En na het avondeten een toetje... in totaal heb je dan ong. 300 ml melk. Ik had al eerder gehoord dat op een gegeven moment de avondpap eraf moest, maar nog niet zo snel. Nou heeft Lennon vaak geen zin 's avonds en krijgt hij dan ook nog maar 100 ml... dus we gaan het gewoon afbouwen en dan proberen zonder.
Make love, not war ☮
pi_76461625
Zo de slingers hangen, de traktatie ligt klaar.
Een jaar geleden braken mijn vliezen om deze tijd

Mijn baby is gewoon 1

[ Bericht 36% gewijzigd door Estrys op 05-01-2010 23:00:58 ]
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:20:13 #229
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_76463356
Diaan hier kregen we juist de ochtendfles er met geen mogelijkheid in bij K toen ze zo jong was. Dat viel haar erg zwaar en toen hebben wij de laatste fles melk verwisseld met de ochtendpapfles. En dat heeft ze gekregen tot ze 2 was ongeveer. Van de een op andere dag moest ze niet meer en was het klaar. Wel geen grote fles trouwens omdat ze gewoon met de pot mee at. Ongeveer 90/120cc.
pi_76463516
Spannend Estrys! Ik wens jullie een hele mooie dag morgen! Kus op de knappe bol van je eenjarige zoon!
pi_76468946
Jaaah! Seb een jaar !!!!
Gefelicteerd!

En Annika was gisteren jarig !!!!
pi_76468986
Hoera voor Seb!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_76469017
Dank jullie wel!
  woensdag 6 januari 2010 @ 08:42:33 #234
114177 Diaan73
pi_76469661
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:20 schreef Books het volgende:
Diaan hier kregen we juist de ochtendfles er met geen mogelijkheid in bij K toen ze zo jong was. Dat viel haar erg zwaar en toen hebben wij de laatste fles melk verwisseld met de ochtendpapfles. En dat heeft ze gekregen tot ze 2 was ongeveer. Van de een op andere dag moest ze niet meer en was het klaar. Wel geen grote fles trouwens omdat ze gewoon met de pot mee at. Ongeveer 90/120cc.
Lennon wil zn pap zoiezo niet meer uit de fles... alleen nog maar van bordje. Op zich heel goed, maar soms wel lastig. Ach het zal allemaal wel goedkomen. Gisterenavond hebben we wat minder pap gedaan en hij heeft van half 8 geslapen tot vanmorgen 8 uur, zonder maar 1x wakker te worden. Hij lijkt vooralsnog geen last te hebben van de prikken.

Seb is 1 jaar!! Van harte gefeliciteerd!!
Make love, not war ☮
pi_76469827
Annicka en Seb gefeliciteerd

Hopelijk heb je een mooie dag gehad Annicka?

Seb heel veel plezier vandaag.

Bij ons zei het cb ook, dat hij alles mocht hebben, ook gewone melk. Wij gaan daar nog maar heel even mee wachten totdat hij een jaar is. Sowieso krijgt hij bv dus hoeft het allemaal niet zo snel.

Onze zoon slaapt 2x per dag s 'ochtends 1 uur en s'middags 1,5-2 uur. Gemiddeld zo'n 3 uur per dag. Vanochtend was een grappige scéne op het kdv. Jair was aan het huilen omdat hij voelde dat ik weg zou gaan. Een vader bracht zijn jongen. Vervolgens kwam de vader van dat andere jongetje terug met een huilende grote broer, want die had zijn kleine broertje mee weg willen brengen. Daarvan begon zijn kleine broer blijkbaar weer te huilen. Dat verhaal ving ik in de hal op. En de baby van vrienden van ons heeft volgens mij dwars door dat hele drama heen geslapen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 6 januari 2010 @ 09:10:00 #236
114177 Diaan73
pi_76470102
Wij gaan nu ook nog niet in 1 keer over, beginnen af te bouwen. We hebben ook nog een heel pak
opvolgmelk... het gaat nu wel allemaal (nog) makkelijker worden...
Make love, not war ☮
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:10:52 #237
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76473691
Seb!!! Gefeliciteerd en een fijne dag met z'n allen

De avondfles weglaten, werd ons ook al genoemd voor over een tijdje... lijkt me ook zoiets: slapen ze dan nog wel door. Doorslapen is hier sowieso iets wat vaker niet dan wel gebeurd... dus weglaten is nog geen optie voor ons!

Probleem: gister contact gehad met het cb en ze adviseerden 's morgens pap te gaan geven ipv een gewone fles. Die energie hebben ze overdag nodig, aldus cb. Ben dus vanmorgen begonnen met ontbijtgranen, op de verpakking staat 200cc opvolgmelk en dan 7 scheppen ontbijtgranen en dan geven uit een bordje. Nu zag ik dat bordje niet zo zitten 's morgens met 2 koters, dus heb ik t in een fles gedaan (4 scheppen ontbijtgranen ipv 7), 123 speen op standje 3, maar t ging echt voor geen meter. Ben gewoon 1,5 uur bezig geweest, het ging niet goed door de speen op stand 3, dus ik heb t geprobeerd te lepelen, maar daar bakten ze ook niet veel van. Gevolg: fles niet leeg. Iemand van jullie ervaring/tips?
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:11:44 #238
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76473721
Diaan wat een boel veranderingen ineens he!
Wij mogen morgen weer naar het CB, ben echt heel erg benieuwd hoe zwaar en lang de dame is!
Wij geven de laatste pap zoals je weet al een tijdje niet meer omdat we het er echt niet meer bij haar inkrijgen en moet zeggen dat het de ene keer beter gaat dan de andere keer, ze word soms vroeg wakker omdat ze gewoon honger heeft. Hoop dat Lennon daar minder last van krijgt
Maar het zal bij danique wel wennen uiteindelijk!

Seb, jeetje ook alweer 1 gefeliciteerd mannetje!!
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:13:31 #239
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76473799
Mikoxx, je zou dan wat minder pap in de fles kunnen doen, wij geven Danique haar ochtendpap bijna altijd met de fles met een 3standen speen van Avent en dat gaat prima op standje 3.
pi_76473800
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:10 schreef mikoxx het volgende:
Seb!!! Gefeliciteerd en een fijne dag met z'n allen

Zit ik hier in mn eentje Kind is naar het kdv vanochtend over een uurtje ga ik hem halen en vanavond eet hij poffertjes Maar daaaank lieverds en tot snel hoor
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:15:24 #241
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76473879
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:13 schreef Fruppel het volgende:
Mikoxx, je zou dan wat minder pap in de fles kunnen doen, wij geven Danique haar ochtendpap bijna altijd met de fles met een 3standen speen van Avent en dat gaat prima op standje 3.
Bedoel je dan minder scheppen ontbijtgranen? Ik geef nu al 4 ipv 7 scheppen....
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:52:28 #242
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76475390
Soms hoef je maar een heel klein beetje minder toe doen en toch maakt het dan verschil. je zou het kunnen proberen.
Ik zelf maak hem ook met 4 scheppen.
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:56:17 #243
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76475596
Dank Fruppel!
Heb net zoiets handigs gevonden! Op de site van nutricia is een chat en binnen 1 min kreeg ik gewoon antwoord op mijn vraag. Wat fijn! Ze adviseerde om max 3 of 4 scheppen granen toe te voegen aan 200cc melk. En evt 100cc pap uit een bordje te geven en 100cc uit de fles. Aan het bordje dan 3 scheppen toevoegen en aan de fles 1 tot 1,5 schep. Echt handig!
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:18:06 #244
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76476637
Dat is nog een goede service! wat een snelle reaktie!
Succes met het pap geven, hopelijk lukt het beter met de tips!
pi_76480485
Gefeliciteerd Seb!

Diaan, dat zijn wel veel veranderingen hoor. Maar goed, ik zou het gewoon zelf allemaal een beetje aankijken.
Guus drinkt hier nu nog 450 ml per dag. 3 x 150.
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:40:26 #246
114177 Diaan73
pi_76482551
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:11 schreef Fruppel het volgende:
Diaan wat een boel veranderingen ineens he!
Wij mogen morgen weer naar het CB, ben echt heel erg benieuwd hoe zwaar en lang de dame is!
Wij geven de laatste pap zoals je weet al een tijdje niet meer omdat we het er echt niet meer bij haar inkrijgen en moet zeggen dat het de ene keer beter gaat dan de andere keer, ze word soms vroeg wakker omdat ze gewoon honger heeft. Hoop dat Lennon daar minder last van krijgt
Maar het zal bij danique wel wennen uiteindelijk!

Seb, jeetje ook alweer 1 gefeliciteerd mannetje!!
Ik hoop het ook, maar anders ga ik 's avonds gewoon wat fruit geven... ik heb gezien dat de potjes van 12 maanden en ouder ook meer inhoud hebben... ik denk dat het wel mee zal vallen, omdat hij 's avonds ook nooit zoveel zin had en maar 100 cc water met melkpap kreeg. Wij dachten ook dat toen hij van 6 naar 5 flessen ging slechter zou slapen, het tegendeel was het geval.
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:51 schreef Koningin het volgende:
Gefeliciteerd Seb!

Diaan, dat zijn wel veel veranderingen hoor. Maar goed, ik zou het gewoon zelf allemaal een beetje aankijken.
Guus drinkt hier nu nog 450 ml per dag. 3 x 150.
Lennon dronk nog maar 1x per dag opvolgmelk en ook nog maar 100 cc. HIj wil het al een tijdje niet echt meer, dus wat dat betreft, is dit veel beter voor hem. Morgenvroeg krijgt hij granenpap vanaf 12 maanden met melk gemaakt... kijken of hij dat wel lekker vindt. Ik heb nog een heel pak melkpap biscuit staan, die maak ik gewoon op de komende week en daarna stop ik met de avondpap...
Make love, not war ☮
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:42:44 #247
114177 Diaan73
pi_76482647
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:56 schreef mikoxx het volgende:
Dank Fruppel!
Heb net zoiets handigs gevonden! Op de site van nutricia is een chat en binnen 1 min kreeg ik gewoon antwoord op mijn vraag. Wat fijn! Ze adviseerde om max 3 of 4 scheppen granen toe te voegen aan 200cc melk. En evt 100cc pap uit een bordje te geven en 100cc uit de fles. Aan het bordje dan 3 scheppen toevoegen en aan de fles 1 tot 1,5 schep. Echt handig!
Wat fijn zo snel een advies. Het is vaak ook iets van proberen en zelf ondervinden. Zo vindt Twan de pap dik lekker en Lennon wil hem weer niet te dik hebben. Ook nog per kind verschillend. Maar wel erg handig!!

Ow over pap gesproken... de pap is in de aanbieding bij Kruidvat... voor 79 cent. Ik heb net even 6 pakken gekocht, ik heb hier in ieder geval 1 groot afnemer... en hopelijk gaat Lennon het ook heel lekker vinden.
Make love, not war ☮
pi_76484795
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:49 schreef Sugarsnap het volgende:
Mikoxx, van mij mag je mee, maar heb helaas geen ruimte in de auto voor jou en je 2 mannen (want die moeten dan uiteraard ook mee

Bram krijgt tussendoor afgewisseld liga, soepstengel, klein stukje ontbijtkoek of nijntjekoekje.
Rijstwafels blieft meneer niet.

Gisteren ging het avondeten met stukjes zomaar ineens goed Hij loopt al een hele tijd te miepen met stukjes (terwijl vers fruit, brood, koekjes er wel zo ingaat) gisteravond was het eerst ook weer kokken, maar na de eerste hap heeft hij met smaak zijn eten opgegeten. Er zit vooruitgang in!
Hier wil meneer sinds een maand ook geen rijstwafel meer. Ik ga denk ik eens een keer Cracotte van LU kopen. Dat zijn crackertjes die heel licht/ zacht zijn en zo smelten in de mond. Die krijgt hij af en toe op het kdv en die vindt hij dacht ik heerlijn.

Wij hebben traktaties voor zijn verjaardag gekocht. Dachten wij kopen ruim en dus 11 stuks gedaan maar wij hebben er twaalf nodig. Ga straks dan nog eentje halen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:43:28 #249
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_76495975
Moeders/vaders van grote baby's, breng me eens op een goed idee om baby bezig te houden... Het is een schat van een kind, maar heeft licht desastreuze neigingen en ik ben even kwijt hoe en wat te spelen met haar. Boekjes lezen doen we al, maar dat gaat volgens haar altijd te langzaam, en verder is ze met spelletjes zo haar aandacht kwijt. Telefoonkabels uit de muur trekken, speelgoed door de kamer gooien en klemzitten onder de bank is natuurlijk veel spannender, daar kan ik als saaie moeder natuurlijk nooit tegenop...

Iemand ideeen? Inspireer me!
pi_76496744
duplo in een bak smijten en er weer samen uithalen
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:01:40 #251
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76496863
Basboussa, hoe oud? ben ik even kwijt

Joep is 8 maanden morgen en wat we graag samen doen: op een kleed op de grond liggen met 1 of 2 speeltjes (bijvoorbeeld een telefoon met geluid of knuffeldoekje). Hij rolt dan naar mij, pakt een speeltje, ik pak het weer af en leg het ergens anders neer en moedig hem aan om daarheen te gaan.

Wat hier een hoop hilariteit verzorgt als ik mijn lange haar los doe en er mee zwier, dan gilt ie het werkelijk uit. Haar is ook super spannend om aan te voelen en te sabbelen.

We zingen... naja ik zing liedjes en hij sabbelt op zijn bijt ring. Verder heeft ie een loopwagen (die hij nog niet gebruikt om te lopen hoor, hij kan niet eens zelf zitten ). Maar dan kun je voorin blokjes duwen en dan komt er geluid uit en dat is ook heel spannend om samen te doen.

Hij zit in de kinderstoel en ik ernaast en we rollen een bal over en weer naar elkaar. Is ook een echte giller hier.

Samen naar buiten kijken, vliegen er vogels voorbij? of komt er een auto aan? Allemaal spannend.

En als ik dan echt niet meer wat ik moet doen... zet ik een dvd van barbapapa op

Seb Van harte gefeliciteerd kerel! Wat gaat het snel hier
pi_76497264
Wat een hoop jarigen zo achter elkaar! Gefeliciteerd hoor!
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:10:53 #253
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_76497361
Seilram, Beisan is ruim 9 maand en ze kruipt, en loopt langs de tafel. Mijn grote probleem is dus dat ze nooit blijft zitten. Ik bouw een toren, mevrouw draait zich om op haar kont en stiefelt vrolijk naar de dvd speler oid... Liedjes zingen vindt ze overigens wel fantastisch, maar dat haarzwaaien is geen goed idee, het kind rukt me nog een keer de haren uit mijn hoofd. Ze had gisteren een flinke pluk te pakken. Ik vind dat zo raar met baby's een maand of 2 geleden kon ik nog zoveel met haar doen, en nu wil ze alles zelf doen en ik krijg haar slecht gefocust op dingen die IK leuk vind....

Kleurdoos, dingen (bij ontbreken van duplo) in een doos gooien, dat zou nog weleens interessant kunnen zijn. Ga het eens proberen
pi_76516282
Mila en Elodie zijn de eerstkomende jarigen!
  donderdag 7 januari 2010 @ 12:15:31 #255
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_76517880
wet van fok ofzo... Bram heeft vanochtend met smaak een babyrijstwafel zitten eten

Alles zit in de auto, die helemaal bommetje volzit. Ken je die reclame van die openknappende auto's? Die van ons staat ook op springen.
Ik moet vanmiddag nog werken en dan rijden we vanavond naar mijn ouders in Drenthe. Daar zijn we morgen nog de hele dag en vertrekken dan met z'n allen rond 23.00 uur naar Tsjechie. Heb er zin in!

Annicka en Seb, alsnog gefeliciteerd met jullie verjaardag!
pi_76519339
Zouden baby's rustiger worden als ze goed kunnen zitten en kruipen?

Jesse hier is soms onhandelbaar. Wil niets en alleen maar miepen. doet hij sinds een paar dagen. Drinkt ook zijn flessen sinds enkele weken erg slecht. pfff....erg vermoeiend.

Word vast beter als hij kan kruipen oid. Hoop ik in elk geval

Hij is 6 maanden
  donderdag 7 januari 2010 @ 13:03:25 #257
114177 Diaan73
pi_76519592
TheFrankey, baby's kunnen wel wat minder mopperig worden omdat ze meer vrijheid om te bewegen hebben. Maar dan moet je er soms achteraan vangen omdat hij aan andere dingen gaat zitten.. hier bijv. aan cd's, dvd's bakjes van de katten... maar dat is wel minder erg, je moet hem alleen wat meer in de gaten houden. Het blijft een beetje aanmodderen soms, Lennon kan af en toe mopperen omdat hij nu wil lopen of van het ene naar de andere ding wil.

Lennon heeft gisteren overdag toch wel een klein beetje last gehad van de prikken, hij was wat mopperig/snel huilen en wilde overdag niet zo goed slapen. Gisterenavond is hij eventjes wakker geweest en bleef huilen. Ik heb hem toch gewoon wat melk gegeven, water wilde hij niet. Zolang dat af en toe is, blijven we dat gewoon doen. Vandaag is hij weer helemaal de "oude" en lijkt hij nergens last van te hebben.

Sugarsnap, heel veel plezier!!! al moet ik er niet aan denken.... ik ben niet zo'n sneeuw/wintersportliefhebster
Make love, not war ☮
pi_76521746
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:55 schreef TheFrankey het volgende:

Jesse hier is soms onhandelbaar. Wil niets en alleen maar miepen. doet hij sinds een paar dagen. Drinkt ook zijn flessen sinds enkele weken erg slecht. pfff....erg vermoeiend.

Hij is 6 maanden
Kan wel ja. Maar Guus is bijna 11 maanden en kruipt nog steeds niet "echt".
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:20:41 #259
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76522285
Diaan ik zou ook gewoon aankijken waar Lennon zich prettig bij voelt!
Kreeg net op de CB te horen dat als Danique steeds zo vroeg wakker blijft worden dat ik haar dan maar voor het slapen een kleine papfles moest geven... dus wat dat betreft zijn de adviesen van de CB's niet echt rechtlijnig!
Danique krijgt uiteraard geen pap meer want ze wil het echt niet en ik ga geen strijd voeren voor een uurtje langer slapen

Verder is ons kleine reusje weer goedgekeurd! Flink gehuild tijdens de prikken maar daarna was alles weer goed en nu ligt ze heerlijk te slapen!
De dame is nu 11,4 kilo schoon aan de haak en ze is 78,5 cm lang !!
  donderdag 7 januari 2010 @ 15:23:23 #260
114177 Diaan73
pi_76524590
Fruppel, inderdaad nogal verschillende adviezen. Maar als blijkt dat Lennon minder goed slaapt zonder pap, dan geef ik hem ook wel weer pap. Zou jij Danique geen stuk fruit kunnen geven voor het slapen? Misschien vult dat en pakt ze net dat uurtje meer.

Wow, een flinke meid Ze is bijna 3 kg zwaarder dan lennon en ruim 3 cm langer... Fijn dat alles goed is en hopelijk heeft/krijgt ze geen last van de prikken.
Make love, not war ☮
  donderdag 7 januari 2010 @ 15:47:51 #261
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76525549
Het vervelende met Danique is dat ze echt helemaal niets meer wil na het avondeten en toetje. ook als we het toetje weglaten wilt ze later niets meer eten...
Ik doe nu wat pap door haar joghurt zodat het wat dikker is, wie weet gaat dat helpen!

Kind van lange ouders dat is wel duidelijk haha!
Het is echt een grote meid!
  donderdag 7 januari 2010 @ 16:09:47 #262
114177 Diaan73
pi_76526397
Ow dan houdt het inderdaad op... ik hoop voor jullie dat die pap helpt!!
Make love, not war ☮
  donderdag 7 januari 2010 @ 16:24:05 #263
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76527004
Ach het kan altijd erger hoor, ze is nu rond 6en wakker, dat is nog te doen!
Paar dagen terug was het 5uur, dat vind ik toch een minder geschikte tijd
  donderdag 7 januari 2010 @ 19:49:14 #264
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_76534570
Fruppel, dat meisje van jou is echt geen 'Lief Klein Frupje' meer! En wat maakt een uurtje extra een verschil. Vannacht heeft kind hier van 8.30 - 7.30 geslapen, een paar keer wakker, even huilen, maar geen fles of iets dergelijks. Alleen nu wil ze niet slapen! Het is nu bijna 2 uur, en ze heeft sinds 7.30 maar een 10 minuutjes geslapen, ze is doodop, maar slapen ho maar! Ze verbouwt nu haar bed, ik ga toch maar even kijken, misschien even wat drinken?

Veel plezier Sugarsnap! Fijne vakantie!
TheFrankey, kan dat ze wat minder boos worden als ze kunnen kruipen oid, maar als daar de nieuwigheid vanaf is, dan kan er best een andere drempel een frustratie worden. En onderschat het achter het kind aanrennen niet... Erg frustrerend voor mama en papa....
pi_76535943
Fijne vakantie Sugarsnap!

Hier is het echt wennen voor Kobus, 2 weken vakantie met familie achter de rug en nu weer thuis met zijn drietjes. En dan ben ik ook nog eens aan het werk en dus de hele tijd weg. En misschien nog meer tandjes..
Het arme schaap is best van slag.

Tegenwoordig zingen we hem vaak in slaap.
Omdat hij zo ontzettend onrustig is en veel minder wil slapen dan ik wil. Van zingen wordt hij altijd rustig, wat dat betreft ben ik al een hele grote schaamte voorbij. Vroeger zong ik dus echt nooit.

En hij is vandaag 7 maanden!
  donderdag 7 januari 2010 @ 20:28:10 #266
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76536518
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:55 schreef TheFrankey het volgende:

Hij is 6 maanden
26 weken na de uitgerekende datum is er ook een sprongetje, nou ja, ze noemen het een 'sprong' en daar hebben ze ook 'last' van: mopperig, huilerig, etc. Het is een sprong van relaties, waarin ze beseffen dat papa/mama er soms even niet is. Waardoor ze bijv s als je even de hoek om gaat, beginnen te jengelen. Mss is het dat?
pi_76539024
Oh, ik moet deze hier even spammen:

2 tandjes naast elkaar!
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:24:34 #268
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76539213
Och kijk nou! Ik vind dat zo schattig!
  Moderator donderdag 7 januari 2010 @ 21:26:20 #269
5428 crew  miss_sly
pi_76539312
ow oeke, wat een mooie duidelijke foto
voor Ko's tandjes!
pi_76539459
Wat schattig Oeks!!
Ik krijg die van Tess niet op de foto
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator donderdag 7 januari 2010 @ 21:33:36 #271
5428 crew  miss_sly
pi_76539686
Dat lijkt me ook erg moeilijk, Vicky. Ik mag bij Senna nog niet eens even kort kijken of voelen, laat staan dat daar ooit een foto van gemaakt kan worden als het zover is.
pi_76539773
Voelen mag ik wel maar zodra ik wil kijken gaat die tong eroverheen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_76539837
Hihi, valt het hier niet op dat meneer enorm lag te brullen toen ik die foto maakte?
Eerst lachte hij nog, maar ik kreeg hem maar niet scherp, dus hij werd boos. Maar de foto bleef onscherp.
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:41:18 #274
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76540048
haha, mooie foto Oeke! Zo ziet t er bij Max ook ongeveer uit, maar krijg ook niet de kans om t zo op de foto te krijgen
pi_76543167
Twee tandjes voor Ko! Knap dat je er een foto van hebt kunnen maken hoor!
Bij Graeme zie ik nog steeds alleen puntjes, nog geen streepje, dus dat duurt vast nog wel eventjes.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:51:10 #276
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76553374
Ach Kobus, dat valt ook allemaal niet mee. Tanden krijgen!

Oeke, heb je een bijtring? Joep is helemaal verslaafd aan de zijne... als ik hem uit de koelkast haal en hij ziet hem, dan begint ie al wild te trappelen van opwinding hahahaha.

Graeme ook al bezig met zijn tanden?
pi_76553508
Tess is ook verslaafd aan haar bijtring. Ik heb die groene van de Hema
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 8 januari 2010 @ 10:54:49 #278
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76555311
Ahh Ko, 2 tandjes in een keer!!

Danique heeft ook die groene bijtring van de Hema , hij word goed gebruikt!
Inmiddels is tand nummer 4 door en nummer 5 is onderweg!
pi_76555747
Die bijtring vindt hij wel leuk, maar niet in het bijzonder. Hij bijt het allerliefst op zijn duim. En koude appel of wortel is ook fijn, net als eigenlijk alles wat in zijn buurt komt.

Wow, Danique ook al veel tandjes.
pi_76556088
Leander is echt helemaal uit zijn doen. Slapen deed ie nooit al goed nu is het helemaal slecht. Elke nacht wel tig keer wakker, overdag is niks goed, hij wil vanalles maar kan zo weinig. Nu had ie gister door dat ie zelf ook kon gaan staan in de box en dat vind ie helemaal geweldig. Maar de box staat nog hoog en die gaat vanavond naar beneden dus hij mag er nu ff niet in. Hij ligt de hele tijd vast onder de bank, tafel of box en dan schreeuwt ie alsof ie zwaar mishandeld word Nu zit ie de hele tijd de hond te klieren en de vloer onder te kwijlen
pi_76556155
Ik heb een gefrustreerde baby die volgens mij zelf niet weet waarom ze gefrustreerd is
Ze wil niet spelen op de grond/in de box, ze wil niet in de wipper en ook niet op schoot..
Ze krijgt nu een fles en daarna gaat ze lekker dr bed in. Vannacht is ze weer lekker bezig geweest. Ze lag heel lief en gezellig te kletsen

Tess is vandaag 7 maanden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_76557082
nu heeft Ko al net zoveel tanden als elin
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:50:09 #283
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76557325
Met 7 maanden kwamen net als bij Kobus de onderste 2 in een keer door en met 10 en 11 maanden de 2 boventanden.
Nu is er nog een tandje bovenin aan het doorkomen.
Sinds ze onder en boven tandjes heeft gaat ze er soms mee knarsen
pi_76561448
Brrr da's echt zo'n rotgeluid. Ik moet bekennen dat ik op zo'n knarsdag hem wat vaker zijn speen geef om op te knagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door bodpa09 op 08-01-2010 14:32:53 ]
  vrijdag 8 januari 2010 @ 14:22:56 #285
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76563141
Vind het echt een rot geluid inderdaad!
danique krijgt dan een broodkorst oid haha
pi_76565460
hier de 2 ondertanden bij bijna 10 mnd en nu zie ik hoektandenenboventandenpuntjes

en trouwens.. fruit wil ze niet eten bij t doorkomen, dus geef ik r af en toe een fruitreepje van nestle, vindt ze awesome

en nu ga ik wel weer naar 'ons'topic
pi_76568369
Tess vindt de soepstengels lekker
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 8 januari 2010 @ 17:18:42 #288
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76570450
gefeliciteerd met Tess d'r 7 maanden

De bijtring is hier ook helemaal hot! En de hand van papa of mama ook

Tandenknarsen... brrr! Hopelijk gaan ze dat niet doen hier

Oeke, heb even gemist hoeveel tanden ko nu heeft, nog steeds twee, of zijn er inmiddels al meer te bewonderen. Hier is de stand nog steeds 2-1

MeNicole, is het geen sprongetje?
pi_76578391
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:42 schreef Kleurdoos het volgende:
nu heeft Ko al net zoveel tanden als elin
Maar Elin heeft meer haar!
*aai*

Tandenknarsen?

Mikoxx, Ko heeft er nu twee onderin, en ik heb een beetje het gevoel dat er nog meer volgen, maar ik weet niet hoe snel dat kan. Dus misschien verbeeld ik het me wel.

Hier is de rust weer een beetje weergekeerd. Ko is weer gewend aan thuis zijn en is een stuk relaxter. Heel fijn.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 21:46:28 #290
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_76580843
Meer tandjes kan rustiger hoor Oeke. Dochterlief kreeg er ook vier heel snel achter elkaar, ze is nu 9,5 maand en heeft 6 tandjes. En ze bijt graag op mijn handen

En nu ligt ze in bed te krijsen, slechte nacht gehad, vanaf 6 uur wakker, half uurtje geslapen en nu is ze doodop, maar slapen wil maar niet lukken. Pfff, wilde even naar buiten, maar het is -15 met een venijnige wind... Laat maar dan...
  zaterdag 9 januari 2010 @ 14:36:38 #291
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76599227
Joep ging net mee in de buggy... wat gek zeg. Voor het eerst mijn kleine baby in een buggy. Hij zag er zo groot uit. En ik vond het eigenlijk een beetje ongezellig . Ik kon hem helemaal niet zien. Normaal in de doek dan is ie zo lekker dichtbij en zelfs als we dan een keer de kinderwagen nemen, dan zien we elkaar. Daarintegen vond ie het zelf wel super geloof ik. Ik zag de hele tijd die buggyzak op en neer wietelen van opwinding
pi_76600336
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 14:36 schreef seilram het volgende:
Joep ging net mee in de buggy... wat gek zeg. Voor het eerst mijn kleine baby in een buggy. Hij zag er zo groot uit. En ik vond het eigenlijk een beetje ongezellig . Ik kon hem helemaal niet zien. Normaal in de doek dan is ie zo lekker dichtbij en zelfs als we dan een keer de kinderwagen nemen, dan zien we elkaar. Daarintegen vond ie het zelf wel super geloof ik. Ik zag de hele tijd die buggyzak op en neer wietelen van opwinding
Ik vond het ook zo gek toen ze opeens in de wandelwagen moest, vond Mila er voor mijn gevoel nog véél te klein voor.. Maar ook zij vond het prachtig

Morgen vieren we Mila haar verjaardag. Maandag word ik weer geopereerd dus kunnen we er niks aan doen. Heb net ook even een overzichtje gemaakt van 0 - tot nu

pi_76600362
Seilram, dat had ik ook met de eerste keer buggy. En nog steeds eigenlijk. Geef mij maar de doek.
En hier ook giecheltjes de eerste minuten, maar daarna was hij het al snel weer zat.

Ik heb eens goed gekeken, ook omdat we vannacht een heftige huilbui kregen van hem, maar volgens mij komt er dus een voortand en snijtand door boven.
Maar ik vind dat wel een gekke volgorde dus ik twijfel of ik het goed zie. Het zijn een soort witte blaren op zijn kaakje.
Draadjespoep hebben wij hier dus helemaal niet, het is meer een kwestie van geen poep.10 dagen niet, ofzo. En dan ineens heul veul.
pi_76600660
Raissa, wat is ze alweer groot! Knappe meid is het. Alvast gefeliciteerd en sterkte voor de operatie.
En een fijne dag morgen.
pi_76600706
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:12 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ik vond het ook zo gek toen ze opeens in de wandelwagen moest, vond Mila er voor mijn gevoel nog véél te klein voor.. Maar ook zij vond het prachtig

Morgen vieren we Mila haar verjaardag. Maandag word ik weer geopereerd dus kunnen we er niks aan doen. Heb net ook even een overzichtje gemaakt van 0 - tot nu

[ afbeelding ]
Aaah, Mila!
Ik vind dat ze eigenlijk best wel wat van elkaar weghebben, jouw Mila en mijn Elodie.
pi_76600737
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:23 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Aaah, Mila!
Ik vind dat ze eigenlijk best wel wat van elkaar weghebben, jouw Mila en mijn Elodie.
Foto's
pi_76600902
Ja, kweet niet, gewoon hetzelfde type denk . De lichtbruine haartjes met blauwe ogen en blozende kaken.

Moderator zaterdag 9 januari 2010 @ 15:31:00 #298
5428 crew  miss_sly
pi_76600916
Raissa, vast gefeliciteerd met je grote meid! En succes maandag

Ik vind op die laatste foto dat Senna wel wat weg heeft van Mila
pi_76600936
Als pasgeborene dan weer helemaal niet.
pi_76600967
Ja, bij Senna heb ik het idd ook al eens gedacht, zelfde type.
pi_76600986
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:30 schreef Bass-Miss het volgende:
Ja, kweet niet, gewoon hetzelfde type denk . De lichtbruine haartjes met blauwe ogen en blozende kaken.

[ afbeelding ]
Ja die ogen ja! En dat onderlipje naar binnen trekken deed Mila ook vaak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')