Dus:quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:57 schreef Diaan73 het volgende:
Nou Lennon is weer helemaal goedgekeurd op cb en heeft DKTP/pneumokokken prik gehad. Hij is nu 8880 gram en 75,2 cm groot. Vanaf vandaag mag hij al (helemaal) met ons gaan mee-eten, mag hij halfvolle/magere melk ipv opvolgmelk, moeten we de avondpap gaan afbouwen tot helemaal niet meer geven, mag hij 's nachts geen melk meer -> liever water, mag hij nog maar max. 300 ml melk per dag dus de tussendemiddag fles mag helemaal weg en moet vervangen worden door thee en moet hij vitamine D druppeltjes. Een hele verandering dus voor hem. Ik vraag me af of hij een hele nacht door zonder avondpapje gaat redden, maar we gaan het proberen en anders ga ik hem 's avonds wat fruit geven, is altijd gezond.
Vooralsnog heeft hij geen last van de prikken, maar ik verwacht dat hij er nog wel last van gaat krijgen.
En na het avondeten een toetje... in totaal heb je dan ong. 300 ml melk. Ik had al eerder gehoord dat op een gegeven moment de avondpap eraf moest, maar nog niet zo snel. Nou heeft Lennon vaak geen zin 's avonds en krijgt hij dan ook nog maar 100 ml... dus we gaan het gewoon afbouwen en dan proberen zonder.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:58 schreef Raissa het volgende:
[..]
Dus:
eigenlijk alleen 's ochtends nog pap met melk en verder niet? Ik heb het advies van stoppen met avondpap niet gehad
Lennon wil zn pap zoiezo niet meer uit de fles... alleen nog maar van bordje. Op zich heel goed, maar soms wel lastig. Ach het zal allemaal wel goedkomen. Gisterenavond hebben we wat minder pap gedaan en hij heeft van half 8 geslapen tot vanmorgen 8 uur, zonder maar 1x wakker te worden. Hij lijkt vooralsnog geen last te hebben van de prikken.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 23:20 schreef Books het volgende:
Diaan hier kregen we juist de ochtendfles er met geen mogelijkheid in bij K toen ze zo jong was. Dat viel haar erg zwaar en toen hebben wij de laatste fles melk verwisseld met de ochtendpapfles. En dat heeft ze gekregen tot ze 2 was ongeveer. Van de een op andere dag moest ze niet meer en was het klaar. Wel geen grote fles trouwens omdat ze gewoon met de pot mee at. Ongeveer 90/120cc.
Zit ik hier in mn eentjequote:Op woensdag 6 januari 2010 11:10 schreef mikoxx het volgende:
Seb!!! Gefeliciteerd en een fijne dag met z'n allen![]()
Bedoel je dan minder scheppen ontbijtgranen? Ik geef nu al 4 ipv 7 scheppen....quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:13 schreef Fruppel het volgende:
Mikoxx, je zou dan wat minder pap in de fles kunnen doen, wij geven Danique haar ochtendpap bijna altijd met de fles met een 3standen speen van Avent en dat gaat prima op standje 3.
Ik hoop het ook, maar anders ga ik 's avonds gewoon wat fruit geven... ik heb gezien dat de potjes van 12 maanden en ouder ook meer inhoud hebben... ik denk dat het wel mee zal vallen, omdat hij 's avonds ook nooit zoveel zin had en maar 100 cc water met melkpap kreeg. Wij dachten ook dat toen hij van 6 naar 5 flessen ging slechter zou slapen, het tegendeel was het geval.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:11 schreef Fruppel het volgende:
Diaan wat een boel veranderingen ineens he!
Wij mogen morgen weer naar het CB, ben echt heel erg benieuwd hoe zwaar en lang de dame is!
Wij geven de laatste pap zoals je weet al een tijdje niet meer omdat we het er echt niet meer bij haar inkrijgen en moet zeggen dat het de ene keer beter gaat dan de andere keer, ze word soms vroeg wakker omdat ze gewoon honger heeft. Hoop dat Lennon daar minder last van krijgt
Maar het zal bij danique wel wennen uiteindelijk!
Seb, jeetje ook alweer 1gefeliciteerd mannetje!!
Lennon dronk nog maar 1x per dag opvolgmelk en ook nog maar 100 cc. HIj wil het al een tijdje niet echt meer, dus wat dat betreft, is dit veel beter voor hem. Morgenvroeg krijgt hij granenpap vanaf 12 maanden met melk gemaakt... kijken of hij dat wel lekker vindt. Ik heb nog een heel pak melkpap biscuit staan, die maak ik gewoon op de komende week en daarna stop ik met de avondpap...quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:51 schreef Koningin het volgende:
Gefeliciteerd Seb!
Diaan, dat zijn wel veel veranderingen hoor. Maar goed, ik zou het gewoon zelf allemaal een beetje aankijken.
Guus drinkt hier nu nog 450 ml per dag. 3 x 150.
Wat fijn zo snel een advies. Het is vaak ook iets van proberen en zelf ondervinden. Zo vindt Twan de pap dik lekker en Lennon wil hem weer niet te dik hebben.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:56 schreef mikoxx het volgende:
Dank Fruppel!
Heb net zoiets handigs gevonden! Op de site van nutricia is een chat en binnen 1 min kreeg ik gewoon antwoord op mijn vraag. Wat fijn! Ze adviseerde om max 3 of 4 scheppen granen toe te voegen aan 200cc melk. En evt 100cc pap uit een bordje te geven en 100cc uit de fles. Aan het bordje dan 3 scheppen toevoegen en aan de fles 1 tot 1,5 schep. Echt handig!
Hier wil meneer sinds een maand ook geen rijstwafel meer. Ik ga denk ik eens een keer Cracotte van LU kopen. Dat zijn crackertjes die heel licht/ zacht zijn en zo smelten in de mond. Die krijgt hij af en toe op het kdv en die vindt hij dacht ik heerlijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:49 schreef Sugarsnap het volgende:
Mikoxx, van mij mag je mee, maar heb helaas geen ruimte in de auto voor jou en je 2 mannen (want die moeten dan uiteraard ook mee![]()
Bram krijgt tussendoor afgewisseld liga, soepstengel, klein stukje ontbijtkoek of nijntjekoekje.
Rijstwafels blieft meneer niet.
Gisteren ging het avondeten met stukjes zomaar ineens goedHij loopt al een hele tijd te miepen met stukjes (terwijl vers fruit, brood, koekjes er wel zo ingaat) gisteravond was het eerst ook weer kokken, maar na de eerste hap heeft hij met smaak zijn eten opgegeten. Er zit vooruitgang in!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |