abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76459017
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:57 schreef Diaan73 het volgende:
Nou Lennon is weer helemaal goedgekeurd op cb en heeft DKTP/pneumokokken prik gehad. Hij is nu 8880 gram en 75,2 cm groot. Vanaf vandaag mag hij al (helemaal) met ons gaan mee-eten, mag hij halfvolle/magere melk ipv opvolgmelk, moeten we de avondpap gaan afbouwen tot helemaal niet meer geven, mag hij 's nachts geen melk meer -> liever water, mag hij nog maar max. 300 ml melk per dag dus de tussendemiddag fles mag helemaal weg en moet vervangen worden door thee en moet hij vitamine D druppeltjes. Een hele verandering dus voor hem. Ik vraag me af of hij een hele nacht door zonder avondpapje gaat redden, maar we gaan het proberen en anders ga ik hem 's avonds wat fruit geven, is altijd gezond.
Vooralsnog heeft hij geen last van de prikken, maar ik verwacht dat hij er nog wel last van gaat krijgen.
Dus:
eigenlijk alleen 's ochtends nog pap met melk en verder niet? Ik heb het advies van stoppen met avondpap niet gehad
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:19:48 #227
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_76460298
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:58 schreef Raissa het volgende:

[..]

Dus:
eigenlijk alleen 's ochtends nog pap met melk en verder niet? Ik heb het advies van stoppen met avondpap niet gehad
En na het avondeten een toetje... in totaal heb je dan ong. 300 ml melk. Ik had al eerder gehoord dat op een gegeven moment de avondpap eraf moest, maar nog niet zo snel. Nou heeft Lennon vaak geen zin 's avonds en krijgt hij dan ook nog maar 100 ml... dus we gaan het gewoon afbouwen en dan proberen zonder.
Make love, not war ☮
pi_76461625
Zo de slingers hangen, de traktatie ligt klaar.
Een jaar geleden braken mijn vliezen om deze tijd

Mijn baby is gewoon 1

[ Bericht 36% gewijzigd door Estrys op 05-01-2010 23:00:58 ]
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:20:13 #229
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_76463356
Diaan hier kregen we juist de ochtendfles er met geen mogelijkheid in bij K toen ze zo jong was. Dat viel haar erg zwaar en toen hebben wij de laatste fles melk verwisseld met de ochtendpapfles. En dat heeft ze gekregen tot ze 2 was ongeveer. Van de een op andere dag moest ze niet meer en was het klaar. Wel geen grote fles trouwens omdat ze gewoon met de pot mee at. Ongeveer 90/120cc.
pi_76463516
Spannend Estrys! Ik wens jullie een hele mooie dag morgen! Kus op de knappe bol van je eenjarige zoon!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_76468946
Jaaah! Seb een jaar !!!!
Gefelicteerd!

En Annika was gisteren jarig !!!!
pi_76468986
Hoera voor Seb!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_76469017
Dank jullie wel!
  woensdag 6 januari 2010 @ 08:42:33 #234
114177 Diaan73
pi_76469661
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:20 schreef Books het volgende:
Diaan hier kregen we juist de ochtendfles er met geen mogelijkheid in bij K toen ze zo jong was. Dat viel haar erg zwaar en toen hebben wij de laatste fles melk verwisseld met de ochtendpapfles. En dat heeft ze gekregen tot ze 2 was ongeveer. Van de een op andere dag moest ze niet meer en was het klaar. Wel geen grote fles trouwens omdat ze gewoon met de pot mee at. Ongeveer 90/120cc.
Lennon wil zn pap zoiezo niet meer uit de fles... alleen nog maar van bordje. Op zich heel goed, maar soms wel lastig. Ach het zal allemaal wel goedkomen. Gisterenavond hebben we wat minder pap gedaan en hij heeft van half 8 geslapen tot vanmorgen 8 uur, zonder maar 1x wakker te worden. Hij lijkt vooralsnog geen last te hebben van de prikken.

Seb is 1 jaar!! Van harte gefeliciteerd!!
Make love, not war ☮
pi_76469827
Annicka en Seb gefeliciteerd

Hopelijk heb je een mooie dag gehad Annicka?

Seb heel veel plezier vandaag.

Bij ons zei het cb ook, dat hij alles mocht hebben, ook gewone melk. Wij gaan daar nog maar heel even mee wachten totdat hij een jaar is. Sowieso krijgt hij bv dus hoeft het allemaal niet zo snel.

Onze zoon slaapt 2x per dag s 'ochtends 1 uur en s'middags 1,5-2 uur. Gemiddeld zo'n 3 uur per dag. Vanochtend was een grappige scéne op het kdv. Jair was aan het huilen omdat hij voelde dat ik weg zou gaan. Een vader bracht zijn jongen. Vervolgens kwam de vader van dat andere jongetje terug met een huilende grote broer, want die had zijn kleine broertje mee weg willen brengen. Daarvan begon zijn kleine broer blijkbaar weer te huilen. Dat verhaal ving ik in de hal op. En de baby van vrienden van ons heeft volgens mij dwars door dat hele drama heen geslapen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 6 januari 2010 @ 09:10:00 #236
114177 Diaan73
pi_76470102
Wij gaan nu ook nog niet in 1 keer over, beginnen af te bouwen. We hebben ook nog een heel pak
opvolgmelk... het gaat nu wel allemaal (nog) makkelijker worden...
Make love, not war ☮
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:10:52 #237
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76473691
Seb!!! Gefeliciteerd en een fijne dag met z'n allen

De avondfles weglaten, werd ons ook al genoemd voor over een tijdje... lijkt me ook zoiets: slapen ze dan nog wel door. Doorslapen is hier sowieso iets wat vaker niet dan wel gebeurd... dus weglaten is nog geen optie voor ons!

Probleem: gister contact gehad met het cb en ze adviseerden 's morgens pap te gaan geven ipv een gewone fles. Die energie hebben ze overdag nodig, aldus cb. Ben dus vanmorgen begonnen met ontbijtgranen, op de verpakking staat 200cc opvolgmelk en dan 7 scheppen ontbijtgranen en dan geven uit een bordje. Nu zag ik dat bordje niet zo zitten 's morgens met 2 koters, dus heb ik t in een fles gedaan (4 scheppen ontbijtgranen ipv 7), 123 speen op standje 3, maar t ging echt voor geen meter. Ben gewoon 1,5 uur bezig geweest, het ging niet goed door de speen op stand 3, dus ik heb t geprobeerd te lepelen, maar daar bakten ze ook niet veel van. Gevolg: fles niet leeg. Iemand van jullie ervaring/tips?
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:11:44 #238
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76473721
Diaan wat een boel veranderingen ineens he!
Wij mogen morgen weer naar het CB, ben echt heel erg benieuwd hoe zwaar en lang de dame is!
Wij geven de laatste pap zoals je weet al een tijdje niet meer omdat we het er echt niet meer bij haar inkrijgen en moet zeggen dat het de ene keer beter gaat dan de andere keer, ze word soms vroeg wakker omdat ze gewoon honger heeft. Hoop dat Lennon daar minder last van krijgt
Maar het zal bij danique wel wennen uiteindelijk!

Seb, jeetje ook alweer 1 gefeliciteerd mannetje!!
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:13:31 #239
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76473799
Mikoxx, je zou dan wat minder pap in de fles kunnen doen, wij geven Danique haar ochtendpap bijna altijd met de fles met een 3standen speen van Avent en dat gaat prima op standje 3.
pi_76473800
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:10 schreef mikoxx het volgende:
Seb!!! Gefeliciteerd en een fijne dag met z'n allen

Zit ik hier in mn eentje Kind is naar het kdv vanochtend over een uurtje ga ik hem halen en vanavond eet hij poffertjes Maar daaaank lieverds en tot snel hoor
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:15:24 #241
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76473879
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:13 schreef Fruppel het volgende:
Mikoxx, je zou dan wat minder pap in de fles kunnen doen, wij geven Danique haar ochtendpap bijna altijd met de fles met een 3standen speen van Avent en dat gaat prima op standje 3.
Bedoel je dan minder scheppen ontbijtgranen? Ik geef nu al 4 ipv 7 scheppen....
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:52:28 #242
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76475390
Soms hoef je maar een heel klein beetje minder toe doen en toch maakt het dan verschil. je zou het kunnen proberen.
Ik zelf maak hem ook met 4 scheppen.
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:56:17 #243
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76475596
Dank Fruppel!
Heb net zoiets handigs gevonden! Op de site van nutricia is een chat en binnen 1 min kreeg ik gewoon antwoord op mijn vraag. Wat fijn! Ze adviseerde om max 3 of 4 scheppen granen toe te voegen aan 200cc melk. En evt 100cc pap uit een bordje te geven en 100cc uit de fles. Aan het bordje dan 3 scheppen toevoegen en aan de fles 1 tot 1,5 schep. Echt handig!
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:18:06 #244
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76476637
Dat is nog een goede service! wat een snelle reaktie!
Succes met het pap geven, hopelijk lukt het beter met de tips!
pi_76480485
Gefeliciteerd Seb!

Diaan, dat zijn wel veel veranderingen hoor. Maar goed, ik zou het gewoon zelf allemaal een beetje aankijken.
Guus drinkt hier nu nog 450 ml per dag. 3 x 150.
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:40:26 #246
114177 Diaan73
pi_76482551
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:11 schreef Fruppel het volgende:
Diaan wat een boel veranderingen ineens he!
Wij mogen morgen weer naar het CB, ben echt heel erg benieuwd hoe zwaar en lang de dame is!
Wij geven de laatste pap zoals je weet al een tijdje niet meer omdat we het er echt niet meer bij haar inkrijgen en moet zeggen dat het de ene keer beter gaat dan de andere keer, ze word soms vroeg wakker omdat ze gewoon honger heeft. Hoop dat Lennon daar minder last van krijgt
Maar het zal bij danique wel wennen uiteindelijk!

Seb, jeetje ook alweer 1 gefeliciteerd mannetje!!
Ik hoop het ook, maar anders ga ik 's avonds gewoon wat fruit geven... ik heb gezien dat de potjes van 12 maanden en ouder ook meer inhoud hebben... ik denk dat het wel mee zal vallen, omdat hij 's avonds ook nooit zoveel zin had en maar 100 cc water met melkpap kreeg. Wij dachten ook dat toen hij van 6 naar 5 flessen ging slechter zou slapen, het tegendeel was het geval.
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:51 schreef Koningin het volgende:
Gefeliciteerd Seb!

Diaan, dat zijn wel veel veranderingen hoor. Maar goed, ik zou het gewoon zelf allemaal een beetje aankijken.
Guus drinkt hier nu nog 450 ml per dag. 3 x 150.
Lennon dronk nog maar 1x per dag opvolgmelk en ook nog maar 100 cc. HIj wil het al een tijdje niet echt meer, dus wat dat betreft, is dit veel beter voor hem. Morgenvroeg krijgt hij granenpap vanaf 12 maanden met melk gemaakt... kijken of hij dat wel lekker vindt. Ik heb nog een heel pak melkpap biscuit staan, die maak ik gewoon op de komende week en daarna stop ik met de avondpap...
Make love, not war ☮
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:42:44 #247
114177 Diaan73
pi_76482647
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:56 schreef mikoxx het volgende:
Dank Fruppel!
Heb net zoiets handigs gevonden! Op de site van nutricia is een chat en binnen 1 min kreeg ik gewoon antwoord op mijn vraag. Wat fijn! Ze adviseerde om max 3 of 4 scheppen granen toe te voegen aan 200cc melk. En evt 100cc pap uit een bordje te geven en 100cc uit de fles. Aan het bordje dan 3 scheppen toevoegen en aan de fles 1 tot 1,5 schep. Echt handig!
Wat fijn zo snel een advies. Het is vaak ook iets van proberen en zelf ondervinden. Zo vindt Twan de pap dik lekker en Lennon wil hem weer niet te dik hebben. Ook nog per kind verschillend. Maar wel erg handig!!

Ow over pap gesproken... de pap is in de aanbieding bij Kruidvat... voor 79 cent. Ik heb net even 6 pakken gekocht, ik heb hier in ieder geval 1 groot afnemer... en hopelijk gaat Lennon het ook heel lekker vinden.
Make love, not war ☮
pi_76484795
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:49 schreef Sugarsnap het volgende:
Mikoxx, van mij mag je mee, maar heb helaas geen ruimte in de auto voor jou en je 2 mannen (want die moeten dan uiteraard ook mee

Bram krijgt tussendoor afgewisseld liga, soepstengel, klein stukje ontbijtkoek of nijntjekoekje.
Rijstwafels blieft meneer niet.

Gisteren ging het avondeten met stukjes zomaar ineens goed Hij loopt al een hele tijd te miepen met stukjes (terwijl vers fruit, brood, koekjes er wel zo ingaat) gisteravond was het eerst ook weer kokken, maar na de eerste hap heeft hij met smaak zijn eten opgegeten. Er zit vooruitgang in!
Hier wil meneer sinds een maand ook geen rijstwafel meer. Ik ga denk ik eens een keer Cracotte van LU kopen. Dat zijn crackertjes die heel licht/ zacht zijn en zo smelten in de mond. Die krijgt hij af en toe op het kdv en die vindt hij dacht ik heerlijn.

Wij hebben traktaties voor zijn verjaardag gekocht. Dachten wij kopen ruim en dus 11 stuks gedaan maar wij hebben er twaalf nodig. Ga straks dan nog eentje halen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:43:28 #249
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_76495975
Moeders/vaders van grote baby's, breng me eens op een goed idee om baby bezig te houden... Het is een schat van een kind, maar heeft licht desastreuze neigingen en ik ben even kwijt hoe en wat te spelen met haar. Boekjes lezen doen we al, maar dat gaat volgens haar altijd te langzaam, en verder is ze met spelletjes zo haar aandacht kwijt. Telefoonkabels uit de muur trekken, speelgoed door de kamer gooien en klemzitten onder de bank is natuurlijk veel spannender, daar kan ik als saaie moeder natuurlijk nooit tegenop...

Iemand ideeen? Inspireer me!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_76496744
duplo in een bak smijten en er weer samen uithalen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')