quote:Op maandag 28 december 2009 21:56 schreef Diaan73 het volgende:
Wij hebben een tijdje gewoon bambix granenpap gebruikt, maar sinds een paar weken gebruiken we melkpapje met appel voor de ochtend:
[ afbeelding ]
en avondpapje met biscuit voor de avond:
[ afbeelding ]
We zijn deze gaan gebruiken, omdat Lennon de gewone pap niet meer echt wilde. Het was dus een uitvlucht. Voordeel: het is makkelijker te maken, je hebt geen opvolgmelk meer nodig, kun je met water aanmaken. Nadeel: ik denk dat het in totaal wel duurder is.
Als Lennon 1 jaar is, wil ik weer de gewone pap gaan proberen maar dan met gewone melk. Gewone melk vindt hij wel lekker, de opvolgmelk niet zo.
quote:Op maandag 28 december 2009 22:06 schreef Raissa het volgende:
Wij gebruiken wel de 'commerciėle' avond- en ochtendpapjes. Omdat Mila dus echt de 'gewone' pap niet wil. Ik wissel de pap wel steeds af, de ene keer biscuit, de andere keer appel, dan weer een pak vanille of banaan... Tja, ze heeft een eigen willetje
quote:Op maandag 28 december 2009 22:11 schreef Raissa het volgende:
Oh en nog een vraag voor de mama's met wat oudere kindjes: zijn jullie al over op normale melk? Ik kreeg van het CB het advies om over te gaan maar lees op babyinfo.nl dat het beter is om opvolgmelk te geven tot minimaal 18 maanden? En nu weet ik dus niet wat wijsheid is
Volgens mij bij de makro eens meegenomen..quote:Op maandag 28 december 2009 22:21 schreef Diaan73 het volgende:
Raissa, waar haal je die banaanvariant? Ik heb hem hier nog nergens kunnen vinden.![]()
Wat betreft normale melk, ik heb de laatste keer aan de cb-arts gevraagd en die zei dat dat kon vanaf 12 maanden, omdat er toch bepaalde stoffen in de opvolgmelk zitten die ze nodig hebben. 5 januari moet ik weer naar cb, maar dan de wvk, ik ga dan weer vragen. Wij merken dat Lennon de opvolgmelk ook niet echt meer moet. Hij heeft een keer gewone melk gehad bij mijn ouders en dat vond hij wel lekker.
Okay, zal ik daar ook eens kijken!!quote:Op maandag 28 december 2009 22:22 schreef Raissa het volgende:
[..]
Volgens mij bij de makro eens meegenomen..
Misschien is het gewoon niet zo'n papkindje?quote:Op dinsdag 29 december 2009 07:55 schreef Koningin het volgende:
Guus at ook eerst pap, maar na een paar weken zijn we er mee gestopt 's morgens, was alleen maar brullen. En waarom weten we nietNu krijgt ie een boterham en fles en dat gaat prima!
enige is dat je dan vit D los bij moet geven volgens de arts van het CB hier. Seb gaat spugen van melk en yoghurt en zo dus ik weet niet wat ik ermee ga doen. Voorlopig maar opvolgmelk denk ikquote:Op dinsdag 29 december 2009 14:13 schreef Raissa het volgende:
Op het CB waren ze heel stellig dat gewone melk prima was en dat opvolgmelk echt een commercieel iets is... Ik ga maar gewoon over denk ik..
ja, das waar.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:22 schreef Estrys het volgende:
[..]
enige is dat je dan vit D los bij moet geven volgens de arts van het CB hier. Seb gaat spugen van melk en yoghurt en zo dus ik weet niet wat ik ermee ga doen. Voorlopig maar opvolgmelk denk ik
quote:Op woensdag 30 december 2009 07:42 schreef Kleurdoos het volgende:
ik liep net naar de keuken, hoor ik NAI NAI NAI NAI NAI!!! Staat Elin heftig nee te knikken terwijl haar vingertje naar t tvkabeltje wijst (waar ze vaak met een 'NEE' wordt weggesleept.
Fijn zo'n alarm voordat ze wat uitvreet
(crosspost) maar ik vond t zo lolligze krijgt nu 'NEE''NIET DOEN' nu echt door
en ze drinkt uit een rietje!
Vast voedsel ging niet zo lekker de laatste week en flesvoeding wel maar ja dat is niet genoeg. Maar hij blijft rondhupsen vol energie en zo. Nou ja gistermiddag heeft hij poffertjes gegetenquote:Op woensdag 30 december 2009 10:23 schreef Kleurdoos het volgende:
ahwwat klote zeg..eet hij zoveel slechter nu?
Estrys mooi dat de poffertjes dan hebben gesmaakt. Misschien een tijd lang als warme maaltijd dingen maken, die hij erg lekker vindt? Zou dat helpen, dat hij beter eet?quote:Op woensdag 30 december 2009 10:27 schreef Estrys het volgende:
[..]
Vast voedsel ging niet zo lekker de laatste week en flesvoeding wel maar ja dat is niet genoeg. Maar hij blijft rondhupsen vol energie en zo. Nou ja gistermiddag heeft hij poffertjes gegetendat dan weer wel
Hij krijgt altijd potjesquote:Op woensdag 30 december 2009 13:02 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Estrys mooi dat de poffertjes dan hebben gesmaakt. Misschien een tijd lang als warme maaltijd dingen maken, die hij erg lekker vindt? Zou dat helpen, dat hij beter eet?
Kleurdoors, handig zo'n ingebouwd alarmsysteemBen benieuwd of Elin het weer opgeeft als zij doorkrijgt, dat jullie dan gewaarschuwd zijn.
BM een grote broeralarm is ook wel een handig waarschuwingssysteem![]()
Wij hadden laatst hier ook zo'n situatie. Ik zat in de kamer naast die waar Jair was even achter de computer. Hij zat lekker te spelen. Ineens is het heel stil. Ik denk toch even kijken wat er aan de hand is. Hij had zich op een of ander manier vooruit geschoven. Hij heeft het plankje onder onze salontafel ontdekt. Hij zat rustig allemaal magazines en papierzooi, die wij eronder bewaren eruit te ruimen. Soms scheurde hij ook weleens wat en probeerde de knipsels in zijn mond te steken. Gelukkig was ik daar nog altijd bij. Wij moeten de plank onder de tafel echt leeg maken.
Verder is hij soms in een hele rare bui hier. Hij was jengelig en hangerig de afgelopen dagen. Ik denk door tandjes en verkoudheid maar als hij dan bij mij of manlief zit, zit hij niet stil. Dan zet hij zich weer heel erg af. Als ik/ wij de kamer uit gaan of hem niet onze aandacht geven is het snel voorbij met de lol. Soms heb ik ook het idee dat hij zich te beperkt voelt en denk misschien was het beter als hij zou kruipen, dan kon hij achter me aan. Maar ja hij doet dit nog niet vooruit en ik kan hem er niet toe brengen
O ja die tanden.heel snel iddquote:Op woensdag 30 december 2009 19:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Annicka kroop eind juli/begin augustus, geloof ik. Dat van die losse stappen doet ze sinds deze week een beetje. Maar dat noem ik geen lopen. *streng is*
Dat van die tanden weet ik echt niet, ze had ze hier al vanaf het eind van maand vier, dacht ik. Dat vond ik heel jammer, want het was toch het einde van een baby-bekkie...
het ene kindje is sneller dan het andere.quote:Op woensdag 30 december 2009 20:28 schreef Tinuviel het volgende:
Hij begint wel met optrekken. Maar hij staat nog niet vrij. Ook dan kan het nog even duren voordat ze lopen denk ik. We zien het wel. Uiteindelijk komt het sowieso wel goed.
Hier geen last van gekwijl en angstaanjagende luiers, gelukkig.quote:Op woensdag 30 december 2009 19:52 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
O ja die tanden.heel snel idd
elin heeft er nog steeds maar 2, maar er staat volgens mij een hele bende op springen, ze is wat zielig, kwijlt behoorlijk en die luiersen overal bobbels en rood enzo
arm ding
quote:Op donderdag 31 december 2009 09:10 schreef Estrys het volgende:
De antibiotica slaat wel aan volgens mij. Hij is alweer een aantal dagen koortsvrij. Hij heeft af en toe nog wel een hoestbui, net een oud mannetje is het dan :-D
een ' kijk-mijn-zoon-er-eens-netjes-bijzitten-bij-de-nieuwjaarsborrel-tip' : een gebreide spencer ipv een slabberquote:Op donderdag 31 december 2009 10:04 schreef Diaan73 het volgende:
[..]Eindelijk....
Lennon heeft ook nog steeds maar 2 tanden onder en kwijlt ook veel, loop daarom een groot deel van de dag rond met een slabbetje.Ik heb nu wel het idee dat 1 van de boventanden doorkomt.
Twan kwijlde ook nooit toen hij klein was... maar ik maak me nu geen zorgen hoor... ik hoor het veel om me heen dat het redelijk normaal is.quote:Op donderdag 31 december 2009 10:54 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Annicka kwijlt dus echt vrijwel nooit. Dat viel onze ouders ook al op. Waarschijnlijk ga ik me zwaar zorgen maken oid, als een eventuele volgende dat wél doet...
Ik heb geen spencers voor Lennon... maar een vest over een shirt wil ook wel helpen.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:06 schreef Estrys het volgende:
[..]
een ' kijk-mijn-zoon-er-eens-netjes-bijzitten-bij-de-nieuwjaarsborrel-tip' : een gebreide spencer ipv een slabber
bijna!! nog 2 nachtjes slapen!quote:Op donderdag 31 december 2009 16:14 schreef Estrys het volgende:
Seb is niet te genieten. Verschrikkelijk. Ben blij dat zijn vader zo thuis komt van het werk. En ik heb al zo'n hekel aan oud en nieuw, bah is het al 2 januari???
quote:Op donderdag 31 december 2009 16:20 schreef Estrys het volgende:
Had ik al verteld dat mijn schoonmoeder bij ons komt vanavond. En ik ben dol op mijn schoonmoeder zoals jullie weten haha. Nou ja het wordt vanzelf morgen.
Arme kind is doodmoe maar Hij schrikt steeds zo.
nou bedankt voor de opbeurende woorden :-Dquote:Op donderdag 31 december 2009 16:25 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Zielig hoor dat ie er zo van schrikt. Herinnert mij aan Twan.. met zn 1e oudejaarsavond.. de hele avond is hij toen wakker geweest.
Maar dat gaat Seb niet doen hoor...quote:Op donderdag 31 december 2009 16:27 schreef Estrys het volgende:
[..]
nou bedankt voor de opbeurende woorden :-D
Ik heb toen ik klein was ook zoiets gehad, mijn pa ging boren in metaal. Ik heb nog steeds een hekel aan lawaai en ik ben 30quote:Op donderdag 31 december 2009 16:12 schreef Fruppel het volgende:
Er word het al de hele dag wat afgeknald maar gelukkig heeft Danique er tot nu toe geen last van, ben wel benieuwd hoe het vannacht zal gaan!
Begin deze week besloten onze buren te gaan boren in de kamer naast onze kamers net op het moment dat ik haar naar bed toe aan het brengen was, Danique is zich daar echt helemaal de t*ring van geschokken , ze heeft het op een gillen gezet en hield pas na 20 minuten weer op!
Nu is ze dus "bang" voor alles wat ze er blijkbaar mee associeert, de wasmachine, de mixer, de bovenburen die te hard een stoel van tafel schuiven...echt zo sneu!
Hoop dat ze er snel weer overheen is!
Ah nouja, ik ken t verder niet,zoals ik al zeiquote:Op zaterdag 2 januari 2010 00:27 schreef Memmel het volgende:
Hij heeft iig lol met dat ding. En er komen wel degelijk stukjes uit hoor! En kokhalzen lukt 'm ook prima! En brood eet hij wel gewoon uit het vuistje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |