abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76160051
De grote baby's:

11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai, zoon van iamredleader en Tinuviel
04 februari 2009: Joanne Christel, dochter van MaleDuck
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
12 februari 2009: Guus, zoon van Koningin
20 februari 2009: Lianne Esmee, dochter van Zweefvliegje
22 februari 2009: Lola Sophie, dochter van Ik80
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van Soepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Vorige deel

Laatste drie posts:
quote:
Op maandag 28 december 2009 21:56 schreef Diaan73 het volgende:
Wij hebben een tijdje gewoon bambix granenpap gebruikt, maar sinds een paar weken gebruiken we melkpapje met appel voor de ochtend:

[ afbeelding ]

en avondpapje met biscuit voor de avond:

[ afbeelding ]

We zijn deze gaan gebruiken, omdat Lennon de gewone pap niet meer echt wilde. Het was dus een uitvlucht. Voordeel: het is makkelijker te maken, je hebt geen opvolgmelk meer nodig, kun je met water aanmaken. Nadeel: ik denk dat het in totaal wel duurder is.

Als Lennon 1 jaar is, wil ik weer de gewone pap gaan proberen maar dan met gewone melk. Gewone melk vindt hij wel lekker, de opvolgmelk niet zo.
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:06 schreef Raissa het volgende:
Wij gebruiken wel de 'commerciėle' avond- en ochtendpapjes. Omdat Mila dus echt de 'gewone' pap niet wil. Ik wissel de pap wel steeds af, de ene keer biscuit, de andere keer appel, dan weer een pak vanille of banaan... Tja, ze heeft een eigen willetje
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:11 schreef Raissa het volgende:
Oh en nog een vraag voor de mama's met wat oudere kindjes: zijn jullie al over op normale melk? Ik kreeg van het CB het advies om over te gaan maar lees op babyinfo.nl dat het beter is om opvolgmelk te geven tot minimaal 18 maanden? En nu weet ik dus niet wat wijsheid is

[ Bericht 55% gewijzigd door RockabeIIa op 08-01-2010 11:42:04 ]
  maandag 28 december 2009 @ 22:21:24 #2
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_76160547
Raissa, waar haal je die banaanvariant? Ik heb hem hier nog nergens kunnen vinden.

Wat betreft normale melk, ik heb de laatste keer aan de cb-arts gevraagd en die zei dat dat kon vanaf 12 maanden, omdat er toch bepaalde stoffen in de opvolgmelk zitten die ze nodig hebben. 5 januari moet ik weer naar cb, maar dan de wvk, ik ga dan weer vragen. Wij merken dat Lennon de opvolgmelk ook niet echt meer moet. Hij heeft een keer gewone melk gehad bij mijn ouders en dat vond hij wel lekker.
Make love, not war ☮
pi_76160556
Ik heb vanmorgen en vanmiddag echt genoten van mijn meiske. Ze lag lekker te spelen op de grond, ze was aan het meppen met speeltjes en keihard aan het lachen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_76160585
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:21 schreef Diaan73 het volgende:
Raissa, waar haal je die banaanvariant? Ik heb hem hier nog nergens kunnen vinden.

Wat betreft normale melk, ik heb de laatste keer aan de cb-arts gevraagd en die zei dat dat kon vanaf 12 maanden, omdat er toch bepaalde stoffen in de opvolgmelk zitten die ze nodig hebben. 5 januari moet ik weer naar cb, maar dan de wvk, ik ga dan weer vragen. Wij merken dat Lennon de opvolgmelk ook niet echt meer moet. Hij heeft een keer gewone melk gehad bij mijn ouders en dat vond hij wel lekker.
Volgens mij bij de makro eens meegenomen..
  maandag 28 december 2009 @ 22:22:18 #5
114177 Diaan73
pi_76160591
Ik zie nu pas in de OP dat Bas van Jose81 op 24 december 1 is geworden. Ik heb ze volgens mij helemaal niet gefeliciteerd... sorry Alsnog bij deze !!!
Make love, not war ☮
  maandag 28 december 2009 @ 22:23:20 #6
114177 Diaan73
pi_76160637
O
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:22 schreef Raissa het volgende:

[..]

Volgens mij bij de makro eens meegenomen..
Okay, zal ik daar ook eens kijken!!
Make love, not war ☮
pi_76169163
Seb krijgt de pyamapapjes van Nestle. Wel duur maar daar slaapt hij toch het beste op en we willen zo min mogelijk switchen van voeding want daar kan hij slecht tegen. Goedemorgen trouwens. Mijn zonnetje is alweer een uur wakker. Wel goed geslapen verder maar vrolijk is hij allerminst te noemen. Beetje koortsig volgens mij
ti amo pił di ieri ma meno di domani
pi_76169214
Zit ie weer zo hoog Estrys? Op welke termijn moet het beter gaan?
pi_76169222
Het is maar wat verhoging inmiddels dus het gaat wel al beter, ochtendhumeurtje denk ik. Hij hoest nu wel verschrikkelijk. Het is een kuur van 7 dagen ik weet niet wanneer het beter zou moeten gaan. Maar hij is niet heel ziek of zo alleen niet te genieten

[ Bericht 48% gewijzigd door Estrys op 29-12-2009 07:17:11 ]
pi_76169378
Na twee dagen ab moet de koorts wel lager worden dacht ik.
pi_76169399
Guus at ook eerst pap, maar na een paar weken zijn we er mee gestopt 's morgens, was alleen maar brullen. En waarom weten we niet Nu krijgt ie een boterham en fles en dat gaat prima!
pi_76169891
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 07:55 schreef Koningin het volgende:
Guus at ook eerst pap, maar na een paar weken zijn we er mee gestopt 's morgens, was alleen maar brullen. En waarom weten we niet Nu krijgt ie een boterham en fles en dat gaat prima!
Misschien is het gewoon niet zo'n papkindje?
Seb krijgt zoveel mogelijk vast voedsel want van al het andere gaat hij spugen. Normaal krijgt hij 's ochtends dus een boterham en drinken of een halve fles en tussen de middag een boterham en een halve fles of twee boterhammen en drinken. Nu krijgt hij de ab met een halve fles steeds want anders krijgen we het niet binnen, dus 2x halve fles en 1x door de pap
pi_76171401
elin krijgt af en toe pap, alleen als ze 's avonds niet goed gegeten heeft en nog lang wakker is, dan hebben we een papmomentje om 21:00 ofzo en dan geef ik haar suikerloze weetabix of idd een papje met biscuit..maar die troep is zo zoet vraag me af hoeveel ze daarbij gooien aan suikers?!

En Elin is nummer 1 op de verjaardagslijst
Ohnoes
OHNOES
pi_76174011
Hoe heb je het nou opgelost met je klimaapje kleurdoos? is ze niet meer uit bed gevallen?
pi_76174133
nope, matrasje ligt nu op de grond met t hekwerk eromheen
pi_76179853
Over jouw bericht Raissa:

Op maandag 28 december 2009 22:11 schreef Raissa het volgende:
Oh en nog een vraag voor de mama's met wat oudere kindjes: zijn jullie al over op normale melk? Ik kreeg van het CB het advies om over te gaan maar lees op babyinfo.nl dat het beter is om opvolgmelk te geven tot minimaal 18 maanden? En nu weet ik dus niet wat wijsheid is

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar denk dat babyinfo.nl en wij jonge ouders en zo soms vol met slechte reclame zit. Soms vraag ik me af of dat de reden is, dat ze bepaalde dingen aanraden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_76179938
Op het CB waren ze heel stellig dat gewone melk prima was en dat opvolgmelk echt een commercieel iets is... Ik ga maar gewoon over denk ik..
pi_76184688
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:13 schreef Raissa het volgende:
Op het CB waren ze heel stellig dat gewone melk prima was en dat opvolgmelk echt een commercieel iets is... Ik ga maar gewoon over denk ik..
enige is dat je dan vit D los bij moet geven volgens de arts van het CB hier. Seb gaat spugen van melk en yoghurt en zo dus ik weet niet wat ik ermee ga doen. Voorlopig maar opvolgmelk denk ik
pi_76186530
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:22 schreef Estrys het volgende:

[..]

enige is dat je dan vit D los bij moet geven volgens de arts van het CB hier. Seb gaat spugen van melk en yoghurt en zo dus ik weet niet wat ik ermee ga doen. Voorlopig maar opvolgmelk denk ik
ja, das waar.
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:01:30 #20
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_76198335
Hoi Raissa, ik lees toevallig je vraag over de opvolgmelk, wij zijn iets voordat Maarten 1 jaar was overgestapt op gewone melk. Ook omdat ik had gehoord dat de opvolgmelk vanaf 1 jaar toch weer iets zoeter is gemaakt, en dat daarna overstappen met 18 maanden naar gewone melk moeilijker zou zijn.
En wij geven gewoon de vit. D op een lepeltje na het warme eten en voor het toetje, zo vergeten we het eigenlijk nooit!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_76210057
ik liep net naar de keuken, hoor ik NAI NAI NAI NAI NAI!!! Staat Elin heftig nee te knikken terwijl haar vingertje naar t tvkabeltje wijst (waar ze vaak met een 'NEE' wordt weggesleept.
Fijn zo'n alarm voordat ze wat uitvreet
(crosspost) maar ik vond t zo lollig ze krijgt nu 'NEE''NIET DOEN' nu echt door
en ze drinkt uit een rietje!
pi_76210654
Wat goed van Elin! Seb is even onhold met het leren van nieuwe dingen lijkt wel. Hij zit zichzelf ook al weken in de weg natuurlijk met die koorts. Hij kan nou wel op zijn loopauto zitten en zichzelf vooruit duwen, handig! Het lijkt weer wat beter te gaan en hij slaapt ineens zoveel beter. Dat vrolijke mannetje begint weer een beetje terug te komen eindelijk.
pi_76211666
quote:
Op woensdag 30 december 2009 07:42 schreef Kleurdoos het volgende:
ik liep net naar de keuken, hoor ik NAI NAI NAI NAI NAI!!! Staat Elin heftig nee te knikken terwijl haar vingertje naar t tvkabeltje wijst (waar ze vaak met een 'NEE' wordt weggesleept.
Fijn zo'n alarm voordat ze wat uitvreet
(crosspost) maar ik vond t zo lollig ze krijgt nu 'NEE''NIET DOEN' nu echt door
en ze drinkt uit een rietje!

Dat zou handig zijn hier. Wij hebben alleen een grote broer alarm als Elodie weer eens in de bloempotten duikt.
pi_76211760
bloempotten :x

net deed ze t weer terwijl ze bij de salontafel stond (waar oliebollen staan) NAINAINAI
pi_76212006
Ik denk dat je nog heel wat te stellen gaat krijgen met haar KD

Seb is afgevallen volgens mij Ik was net zijn luier aan het verschonen en kon bijna zijn ribben tellen en dat had hij eerst niet zo erg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')