abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:05:06 #201
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76428807
Oké, dus de fruithap toch naar de ochtend denken jullie. En Vicky, in jouw schema kom ik op 4 flessen, ze krijgen hier nu 3, maar goed, maar even zien. En een tussendoortje als soepstengel kan dus gewoon? Ik ben zo bang dat ze erin stikken.... Broodkorst gaan we proberen nu. En liga mogen ze in principe wel iedere dag? Want op zich gaat dat wel goed, smelt lekker weg in de mond. Dat kan dan toch ook als tussendoortje?

Sugarsnap --> mag ik mee?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:05:24 #202
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_76428811
hmmm, werkt bij mij niet

idd een volksverhuizing en dat in ons kleine brikkie. Ik hoef gelukkig geen campingbedje of kinderstoel mee te nemen. Die hadden ze daar (thnx to mijn lieve papa die in zijn beste duits/engels met de eigenaar heeft gemaild). Maar ja, dan moet er nog een lading aan andere spullen mee...
pi_76428984
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:05 schreef mikoxx het volgende:
Oké, dus de fruithap toch naar de ochtend denken jullie. En Vicky, in jouw schema kom ik op 4 flessen, ze krijgen hier nu 3, maar goed, maar even zien. En een tussendoortje als soepstengel kan dus gewoon? Ik ben zo bang dat ze erin stikken.... Broodkorst gaan we proberen nu. En liga mogen ze in principe wel iedere dag? Want op zich gaat dat wel goed, smelt lekker weg in de mond. Dat kan dan toch ook als tussendoortje?

Sugarsnap --> mag ik mee?
Soepstengel hebben ze zo door hoor, daar sabbelen ze meestal op totdat het zacht genoeg is Liga krijgt Seb ook regelmatig maar vind dat zo'n troep
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:15:55 #204
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76429051
Dat vind ik ook Estrys, echt alles zit er dan onder! Maar daar staat tegenover dat ze het wel heel lekker vinden. Ik heb de fruithap in de babycook, 5 min, dan is het klaar. Meteen maar in praktijk brengen, die tips. En vandaag maar n liga tussendoor, want soepstengels halen gaat m niet worden met die sneeuwbende hier!
pi_76429362
Liga zorgt inderdaad voor troep, maar ze vinden het zo leuk om het zelf in hun mond te doen, dat is gewoon schattig. Soepstengel was ik in het begin ook angstig voor, maar ineens had ie het in de gaten.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:49:03 #206
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_76429892
Mikoxx, van mij mag je mee, maar heb helaas geen ruimte in de auto voor jou en je 2 mannen (want die moeten dan uiteraard ook mee

Bram krijgt tussendoor afgewisseld liga, soepstengel, klein stukje ontbijtkoek of nijntjekoekje.
Rijstwafels blieft meneer niet.

Gisteren ging het avondeten met stukjes zomaar ineens goed Hij loopt al een hele tijd te miepen met stukjes (terwijl vers fruit, brood, koekjes er wel zo ingaat) gisteravond was het eerst ook weer kokken, maar na de eerste hap heeft hij met smaak zijn eten opgegeten. Er zit vooruitgang in!
pi_76429915
gefeliciteerd annicka!
pi_76429959
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:49 schreef Kleurdoos het volgende:
gefeliciteerd annicka!
inderdaad gefeliciteeeerd lieve meid
pi_76430014
Hoera voor Annicka!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:58:52 #210
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_76430149
Lennon vindt rijstewafels als tussendoortje heerlijk. Smeert ook minder dan liga...

Mikoxx, wij hebben het fruit ook bijna altijd 's morgens gedaan
Make love, not war ☮
pi_76430216
Het komt een enkele keer voor dat Seb slaapt inde ochtend dan geef ik 's middags fruit. Ik zit ook wel eens om half drie nog brood te geven omdat meneer van half elf tot twee lag te slapen
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:03:44 #212
114177 Diaan73
pi_76430270
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:01 schreef Estrys het volgende:
Het komt een enkele keer voor dat Seb slaapt inde ochtend dan geef ik 's middags fruit. Ik zit ook wel eens om half drie nog brood te geven omdat meneer van half elf tot twee lag te slapen
Ow ja herkenbaar...

Als Lennon tot 9 uur slaapt, krijgt hij trouwens rond half 11 de fruithap voordat hij weer naar bed gaat... ach soms is het even creatief handelen. Hij slaapt dan ook meestal tot een uur of 1/half 2. Daarna fles en brood.
Make love, not war ☮
pi_76430356
Nog een paar dagen en dan mogen wij hier ook
Maar Leander is wat eten betrefd een beetje "moeilijk". Hij krijgt om 04:00 nog steeds een fles van 200cc. En dan gedurende de dag is het steeds weer anders. De ene keer wil ie om 07:00 weer een fles en soms pas om 10:00 weer. De ene keer wil ie wel fruit de andere keer helemaal niet. En dat is hetzelfde met broodkorst, liga of soepstengel! Soms heeft ie 5 flessen soms maar 3. Krijg er maar geen regelmaat in
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_76434817
Hm, hier een zielig kindje gisteravond was echt drama, meneer wilde van 21:30 tot 23:30 niet slapen, was continu aan het huilen/zeuren/jengelen, dan weer bijna slapen en dan weer wakker, heel erg strekken, best wat scheetjes, en verder een hoopje zielig mens

Vanochtend leek alles in orde, afdroppen op het KDV ging probleemloos, maar om half twaalf belde Tinuviel dat het KDV het niet zag zitten, Jair had nog geen half uur geslapen, was erg mopperig en z'n temperatuur was boven de 38. Dus heb ik hem maar opgehaald, nu ligt meneer lekker te slapen in ons bed

Dat belooft de komende dagen nog wat
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:37:17 #215
62233 Jelief
ikke lief!
pi_76437936
Wij hebben geen schema, Ruben eet of drinkt als hij honger/dorst heeft of op de momenten dat wij wat eten.
voor Jair

Ruben zijn achtste tandje komt door . Hij kan ook steeds beter communiceren, zo leuk!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:28:38 #216
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_76440077
Oe, wat veel jarige en bijna jarige kindjes... Ik kan het allemaal niet onthouden, maar wel iedereen van harte gefeliciteerd! Het gaat hier ook zo snel, over 2,5 maand is mevrouw ook al 1.... Heb er zo'n zin in, ik vind het ook steeds leuker worden! Meer contact enzo, dat doet me echt goed. Iemand die achter je aan kruipt, die samen met papa op de deur slaat als je onder de douche staat en heel de dag speelt alsof ze aan het telefoneren is. (En zoveel bel ik echt niet, maar ze houdt continu puzzelstukjes, afstandsbedieningen en wat er ook maar voor handen is aan haar oor, en begint dan te babbelen en nep te lachen... Grappenmaker)

Sugarsnap, vakantie! Wat lekker zeg! Ik wil ook! Maar dan naar Nederland dit voorjaar, maar de man is niet zo enthousiast over de vliegreis. Toen Beisan 7 maanden was zijn we al naar Jordanie geweest, en hij vindt het wel goed zo. Ging overigens heel goed, maar of dat in mijn eentje ook goed zal gaan? De vlucht is wel een stuk korter, ach we zien wel. Mijn moeder kan niet naar Canada komen vanwege haar gezondheid, dus naar Nederland gaan is de enige optie. Ze is vorig jaar een maand nadat ik bevallen ben wel 1 weekje geweest, maar dat gaat nu echt niet meer lukken. Ik vind dat zo jammer, het is haar eerste en enige kleinkind

Over tussendoortjes en ritmes, daar ben ik vrij flexibel in. Ze krijgt sowieso pap, boterham, 2 keer fruit en avondeten. Ook nog wat drinken, vaak water, soms wat anders, en verder 4 (kleine) flesjes. Het hangt een beetje van haar slaapjes, en ons ritme af wat wanneer gegeten wordt.

Jair, beterschap! Wat vervelend!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:29:33 #217
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76440115
Rijstwafels.. ook een idee [* mikoxx maakt een boodschappenlijstje*
Tot nu toe loopt t schema hier!
Hoeveel slapen jullie kindjes als ze zo ongeveer 1 jaar zijn?? Ben even benieuwd, ivm zomervakantieplannen...

Oeh, Jair, ben benieuwd wat daar achter zit! Beterschap

MeNicole, wij hebben vanaf t begin een duidelijk schema, dat kan soms een half uurtje afwijken, maar toch. Ik vind het wel fijn en met een tweeling is het denk ik ook noodzaak. Wij lieten toen onze jongens zo oud waren als Leander (ongeveer) 4 uur tussen de flessen. Misschien is het een kwestie van een aantal dagen een strak schema aanhouden? Dat ie dan vanzelf meegaat??
pi_76440591
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:29 schreef mikoxx het volgende:

MeNicole, wij hebben vanaf t begin een duidelijk schema, dat kan soms een half uurtje afwijken, maar toch. Ik vind het wel fijn en met een tweeling is het denk ik ook noodzaak. Wij lieten toen onze jongens zo oud waren als Leander (ongeveer) 4 uur tussen de flessen. Misschien is het een kwestie van een aantal dagen een strak schema aanhouden? Dat ie dan vanzelf meegaat??
Dat hebben we al weken gedaan. Maar als hij niet zelf aan geeft dat ie honger heeft krijg je er met geen mogelijkheid iets in. Er zit zowiezo wel altijd 4 uur of meer tussen de flessen. Dus das het probleem ook niet. Zo hongerig ie in het begin was zo weinig kan ie nu soms op teren. Hij heeft vandaag bv alleen nog maar 2 flessen van 210/7 gehad. En net een heel klein hapje banaan. Kan wel blijven aanbieden en flessen klaar maken maar kan het iedere keer wegdoen omdat ie niet wil dus dat doe ik niet meer. Als ie honger ktijgt merken we het wel!!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:42:32 #219
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76440742
Ja precies, dat is ook waar hoor! Kijk naar wat je kindje wil, ik gaf de tip omdat je vroeg naar hoe je beter op een schema kon komen, of bedoelde je dat niet? Als je er zelf verder geen problemen mee hebt, dan zou ik t lekker zo laten hoor. Het kan ook een faaaaase zijn.....
pi_76441696
Nee echt problemen heb ik er niet mee. Hij ziet er verder goed uit dus hij zou het wel zo kunnen! Tis alleen soms zo lastig. Omdat ik dan denk dat ie op een dag veel te weinig krijgt. Hij haalt vandaag qau fv met een beetje geluk 600cc. En dan heeft ie er verder niks bij gehad!
pi_76445118
Jair zegt: terug.

Maf kind hij was duidelijk moe, dus om 16:55 even neergelegd, gelijk lichten uit, en nu heeft hij dus een derde slaapje op de dag kweet 't ook niet, maar de signaaltjes zijn erg gemengd. Af en toe wat gewriemel met vingertjes in de mond, wel veel kwijl, maar helemaal niks te zien/voelen. Temperatuur ook weer normaal, en verder redelijk vrolijk, dat wil zeggen: zeuren om aandacht, en dan na 0,01 seconden weer zelf willen spelen
  dinsdag 5 januari 2010 @ 18:28:28 #222
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_76447655
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:24 schreef iamredleader het volgende:
redelijk vrolijk, dat wil zeggen: zeuren om aandacht, en dan na 0,01 seconden weer zelf willen spelen
Hoe herkenbaar! Fijn dat het beter gaat!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  dinsdag 5 januari 2010 @ 20:57:38 #223
114177 Diaan73
pi_76455376
Mikoxx, Lennon slaapt nu nog steeds 2x overdag, 's morgens en 's middags. En dan ong. 2 uur per keer, in totaal 4 uur dus. Soms ook wel 5 uur... maar het is erg kindafhankelijk, dus weinig over te zeggen.

Fijn dat het weer wat beter gaat met Jair

Nou Lennon is weer helemaal goedgekeurd op cb en heeft DKTP/pneumokokken prik gehad. Hij is nu 8880 gram en 75,2 cm groot. Vanaf vandaag mag hij al (helemaal) met ons gaan mee-eten, mag hij halfvolle/magere melk ipv opvolgmelk, moeten we de avondpap gaan afbouwen tot helemaal niet meer geven, mag hij 's nachts geen melk meer -> liever water, mag hij nog maar max. 300 ml melk per dag dus de tussendemiddag fles mag helemaal weg en moet vervangen worden door thee en moet hij vitamine D druppeltjes. Een hele verandering dus voor hem. Ik vraag me af of hij een hele nacht door zonder avondpapje gaat redden, maar we gaan het proberen en anders ga ik hem 's avonds wat fruit geven, is altijd gezond.
Vooralsnog heeft hij geen last van de prikken, maar ik verwacht dat hij er nog wel last van gaat krijgen.
Make love, not war ☮
pi_76455482
Ook de rest van de avond is goed gegaan, meneer heeft een uitgebreid bad gehad en ligt nu te slapen (fingers crossed)
  dinsdag 5 januari 2010 @ 21:14:44 #225
114177 Diaan73
pi_76456313
De curves:

Hij gaat weer mooi richting de middenlijn qua gewicht
Make love, not war ☮
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')