Nee joh, lekker van genieten meissie!quote:Op maandag 28 december 2009 10:29 schreef flugeltje het volgende:
Netjes Faja, mooi stickertje nog dus voor het nieuwe jaar...
Hier trouwens vannacht van middernacht tot 7 uur vanochtend geslapen zonder wakker te wordenEigenlijk wel bizar, meestal moet ik zo'n 2 keer plassen in die periode... Natuurlijk meteen weer iets om mezelf zorgen over te maken... onder het mom: zou dit betekenen dat de hormonen afnemen?
Ach meissie, ik heb nauwelijks moeite hoeven doen om zwanger te worden (en te blijven) maar ook ik heb meestal niet die roze wolk hoor! Ik vind het bijzonder dat er een baby in mijn buik groeit en dat ik hem voel bewegen (ook al voelt het voor mij meestal onprettig). Maar verderquote:Op maandag 28 december 2009 10:41 schreef flugeltje het volgende:
DaviniaHopelijk komt je meisje nu lekker snel naar buiten, het is genoeg geweest zo lijkt me....
Asy, het was ook wel nodig, heb met m'n neusverkoudheid en bijbehorende benauwdheid echt belabberd geslapen de afgelopen week, ben gisteravond op de bank ook al in slaap gesukkeld (en dat is me nog nooit overkomen) Ik blijf gewoon heel erg voorzichtig met alles wat ik voel of juist níet voel. Hoop met heel m'n hart dat die bezorgdheid iets minder gaat worden na de 7e. (als alles dan nog in orde is tenminste) Kan gewoon nog niet echt blij zijn met deze zwangerschap, dat maakt het ook een vreemde gewaarwording. Ben ook wel eens een beetje jaloers op de dames hier die zo overduidelijk helemaal kriebelig zijn en waar het geluk van iedere post afstraalt. Ben zo blij voor hen en baal dan van mezelf, maar jezelf dwingen werkt gewoon niet in dit soort gevallen. Gelukkig lees ik hier lang genoeg mee om te weten dat er wel meer dames zijn geweest die de roze wolk niet gehad hebben. Zelf vind ik er heel eerlijk gezegd nog niks aan. Wil dolgraag een kindje, maar dat hele zwanger zijn gebeuren mag wat mij betreft overgeslagen worden. Niet dat ik depressief ben ofzo, daar is helemaal geen sprake van. Ik voel er gewoon nog heel weinig bij, alleen bezorgdheid over de afloop en wanneer dat dan zal zijn. Alles binnen nu en de uitgerekende datum is daarbij een optie... Besef heel goed dat dit nu eenmaal de manier is om mijn droom (een kindje) te verwezelijken, en zo zie ik het nu ook. Een noodzakelijk kwaad om bij een eindproduct te komen...
En daar baal ik eigenlijk wel van, die roze wolk zal me vast niet meer gebeuren, maar een lichte gloed en af en toe een vlindertje zou ik zo fijn vinden...
ja, i knowquote:
Hup baby, hup!quote:mn meissie is te laat!
ik heb het babyboek zo goed als af, en nog geen weeën te bespeuren hierzo
crap, dat wordt toch geen carrière als helderziende
naja, de 28e is nog niet voorbij![]()
Sorryquote:Op maandag 28 december 2009 14:25 schreef CrazyPrincess het volgende:
Wat ingewikkeld hier met al die kloons
En een nieuwe hekkensluiter, welkom Cantare
Ik begon al bang te worden dat het lijstje niet meer aangevuld zou worden
En hetquote:Op maandag 28 december 2009 14:29 schreef djenneke het volgende:
[..]
Sorry
Inderdaad wat weinig streepjes de laatste tijd. Even duimen voor de wachtbanktopicdames...
Lijkt me een goed plan. Een echte belly-to-bellyquote:Op maandag 28 december 2009 14:08 schreef Faja-Lobi het volgende:
Cantare welkom.
Davinia, misschien moeten we jouw meisje en mijn zoon maar eens heel erg duidelijk aanspreken dat wij moeders nou wel eens willen weten wie er zo eigenwijs onze buik constant aan het verbouwen is. Het idee dat het nog max 4 weken kan duren vind ik echt killing. Ik ben over 2 weken uitgerekend dus zou eigenlijk gewoon nog plenty geduld moeten hebben maar mijn geduld is gewoon aan het afnemen.
Ik ook, hier nog zo'n eigenwijs mormel! Elise was er gewoon al ruim 3 weken, ik wil niet nog (krap?) 2 weken moeten wachten! Ben zo blij dat m'n vriend nu vakantie heeft, maar dan moet dat kind wel snel komen want anders is de vakantie op zodra het er is... (maar nu nog alleen thuis met peuter, daar worden zowel ik als peuter niet blij van denk ik).quote:Op maandag 28 december 2009 14:08 schreef Faja-Lobi het volgende:
Davinia, misschien moeten we jouw meisje en mijn zoon maar eens heel erg duidelijk aanspreken dat wij moeders nou wel eens willen weten wie er zo eigenwijs onze buik constant aan het verbouwen is. Het idee dat het nog max 4 weken kan duren vind ik echt killing. Ik ben over 2 weken uitgerekend dus zou eigenlijk gewoon nog plenty geduld moeten hebben maar mijn geduld is gewoon aan het afnemen.
Haha, ja, ik mocht het nog niet zeggen van mezelf maar kon het niet laten een hint te geven.quote:Op maandag 28 december 2009 14:58 schreef Brighteyes het volgende:Cantare, ik heb even de editgeschiedenis bekeken.
Wat leuk!
Gefeliciteerd!
Ik za toevallig daarstraks een ander topic te lezen en zag een vrij vage post van jou daar al.
Wat slik je? Er zijn AD die je gewoon door kunt blijven slikken. (waaronder prozac)quote:Op maandag 28 december 2009 15:20 schreef Cantare het volgende:
[..]
Haha, ja, ik mocht het nog niet zeggen van mezelf maar kon het niet laten een hint te geven.
Woensdag ga ik naar de huisarts, want doordat 't allemaal niet gepland is, slik ik nog medicijnen (antidepressiva). Dat vind ik wel spannend. Want enerzijds wil ik niets doen wat de baby kan schaden, anderzijds vind ik het wel eng om af te bouwen. Ik ben er wel echt bovenop, maar het is toch al zo'n woelige tijd met al die hormonen enzo, en depressies tijdens/na de zwangerschap zijn helaas geen zeldzaamheid. Nou ja, komt tijd komt raad.
Het zou inderdaad ook aan het termijn kunnen liggen, heb er dan ook nog maar even last van. Misschien is het idd een teken.quote:Op maandag 28 december 2009 15:18 schreef Sidn3y het volgende:
NieuweUser, veel drinken en bewegen naast de andere adviezen...
Maar, misschien is het met deze termijn gewoon onbegonnen werk, ik zit er ook mee te klunzen en Lijnloos had het er ook al over net voor ze was bevallen. En vanmorgen ineens geen probleem, ik hoop dat het een teken is
Citalopram (20 mg) en mirtazapine (15 mg), van beide de minimumdosering. Ik heb op de website gezien dat ze op zich doorgeslikt mogen worden, maar weet natuurlijk niet of het nog uitmaakt dat ik er 2 heb in plaats van 1. Verder staat er dat het niet aan te raden is mirtazapine met borstvoeding te combineren... en ik zou het toch wel heel jammer vinden als ik geen borstvoeding kon geven. Duurt nog fftjes, maar het betekent wel dat ik tijdens de zwangerschap al zou moeten stoppen.quote:Op maandag 28 december 2009 16:07 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Wat slik je? Er zijn AD die je gewoon door kunt blijven slikken. (waaronder prozac)
Kijk maar eens op http://www.poppoli.nl/smartsite.dws?id=poppoli
Wellicht hoef je dus niet zomaar te stoppen
Hmm wij hadden tot twee keer toe geen problemen gehad met de Babydump. Het was wel dat ik zag op de bon dat ze de verkeerde kleur op hadden geschreven.quote:Op maandag 28 december 2009 12:43 schreef ymme het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
Zojuist de babydump maar weer eens gebeld![]()
Ik moest enkele weken geleden, de kinderwagenbak weigeren bij de postbode, omdat deze onder rembours verzonden was, terwijl ik allang betaald had! Gedaan. Nu blijkt de bak dus niet bij babydump terug gekomen te zijn. En moeten ze een nieuwe bestellen (had ik de babydump zelf niet gebeld, had ik dus ook kunnen fluiten naar de bak). Maar de leverancier zit nu dicht!
Ik ben nu dus echt boos gewoon. Denk je heel erg op tijd te zijn met bestellen om dit soort dingen te voorkomen. Loopt het toch allemaal nog op z'n laatst. En zal de bak op tijd zijn?![]()
Sorry, moest even de woede van me afschrijven.
Stickers!quote:Op maandag 28 december 2009 19:05 schreef freecell het volgende:
Hier ook een sticker. Baby is ibngedaald (dat wist ik eigenlijk ook al na die indalingsweeën) bloeddruk was goed, lekker zo doorgaan.
En nu moet ik over 2 weken alweer
quote:
mijn psych gaf aan in de tijd dat ik citalopram slikte, dat als er sprake was van een zwangerschap, ik over moest gaan op prozac, omdat van de citalopram nog niet veel resultaten bekend waren van jaren na de zwangerschap (wat het met het kindje doet) en van prozac wel, en dat dat op zich prima was... hij zei ook dat het waarschijnlijk geen kwaad kon, maar voor de zekerheid...quote:Op maandag 28 december 2009 16:27 schreef Cantare het volgende:
Bedankt voor het welkomstcomité en de felicitatieszo onwerkelijk dat ik ineens zelf mee kan posten in dit topic (ik lurkte al een tijdje
)
[..]
Citalopram (20 mg) en mirtazapine (15 mg), van beide de minimumdosering. Ik heb op de website gezien dat ze op zich doorgeslikt mogen worden, maar weet natuurlijk niet of het nog uitmaakt dat ik er 2 heb in plaats van 1. Verder staat er dat het niet aan te raden is mirtazapine met borstvoeding te combineren... en ik zou het toch wel heel jammer vinden als ik geen borstvoeding kon geven. Duurt nog fftjes, maar het betekent wel dat ik tijdens de zwangerschap al zou moeten stoppen.
Bij nummertje 1 ging het hier ook allemaal wat eerder inderdaad. De eerste daalt vaak in érgens tussen week 30 en de bevalling en de tweede wat later en vaak pas tijdens de bevalling.quote:Op maandag 28 december 2009 19:50 schreef sindell het volgende:
[..]
Stickers!
Maar kan dat al zo vroeg, dat de baby indaalt? En hoe voel je die weeen dan, als een soort kramp? Ik heb het idee dat het echt pas vlak voor de bevalling gebeurt, dus ik let er wel eens op, maar volgens mij daalt die van mij nog niet in hoor. Maar was jij met je 1e kindje ook niet wat eerder met alles?
Asy, toch veel plezier met je echo, ondanks dat je niet in je comfy kleding kan kruipen
quote:Op dinsdag 29 december 2009 09:30 schreef draculettetje het volgende:
Asyniur wat een heerlijke eigenwijze harry hebben jullie nu toch al! Wel leif van de echoscopiste.
Ben jezelf een beetje teleurgesteld of valt het mee?
en zelf vandaag 20 wk
Ja, heb het liefst zo lang mogelijk na de bevalling en ik voel me gewoon heel goed. Icm mijn nieuwe functie en de projecten die ik moet leiden was dit het handigst, maar ik merk dat ik nu toch uitkijk naar het verlof, precies wat sindell zegt eigenlijk (terwijl het lichamelijk nog prima gaat hoor, dus dat is geen probleem).quote:Op dinsdag 29 december 2009 08:26 schreef freecell het volgende:
Happy: stop je pas met 36 weken?Dapperheid!
Ik durf al bijna IRL niet meer te zeggen dat ik blij ga zijn als de zwangerschap achter de rug isquote:Op maandag 28 december 2009 11:05 schreef CrazyPrincess het volgende:
Klinkt heel bekend flugeltje. Ik begin ook nu pas een beetje te genieten nu ik een buikje krijg en af en toe wat voel rommelen in m'n buik. Maar dan nog zou ik dat geen roze wolk kunnen noemen.
Ik heb mezelf in het begin ook heel erg ingehouden. Als je zolang bezig bent en zoveel pijn hebt gehad om zwanger te worden en te blijven dan is het heel normaal dat je jezelf nog in bescherming neemt. En misschien wel blijft nemen.
Wees gewoon lekker zwanger op de manier die het beste bij jou past en luister niet naar andere mensen die stuiteren over roze wolken enzo
En ik vind het zwanger zijn ook een noodzakelijk kwaadDacht dat ik de enige was
Ach nee...quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:53 schreef Ahava het volgende:
Nou, makkelijk gaat het nooit worden om dit berichtje te schrijven dus het moet maar. Wij hebben helaas geen hartje meer, bleek tijdens de echo. Onvoorstelbaar maar waar.![]()
Wil iemand mij dus uit het lijstje halen?
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:54 schreef Orea het volgende:
Ahavaheb de hele avond en nacht aan je gedacht.. vind het zó vreselijk voor jullie
![]()
Ik heb er geen woorden voor, maar dit is zó niet eerlijk![]()
![]()
Wat verdrietig Ahava, sterkte meid.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:58 schreef Ahava het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Dankjewel, lieve meiden. De tranen stromen over mijn wangen bij jullie lieve berichtjes. Elke keer als we het aan iemand vertellen, wordt het een stukje 'echter'. Het is echt waar: we gaan dit kindje niet krijgen.![]()
Ik zal verder posten in "Als het misgaat" want hier horen berichtjes over zwangerschapsklachten en roze wolken.
Ik wilde nog wel even zeggen dat ik je meisje echt prachtig vind, Lily.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:22 schreef DaviniaHR het volgende:
Asy, wat een eigenwijze Harry, zeg! Het is wel helemaal zeker een jongetje?
Ik testte een week lang bijna iedere dagquote:Op dinsdag 29 december 2009 13:01 schreef Cantare het volgende:
Ik moet eigenlijk de verloskundige bellen maar zit er zo tegenaan te hikken. Zo van: het kán niet dat ik dat moet doen, ik kán niet zwanger zijn. En als ik bel dan zal je net zien dat het misgaat. Of stel je voor dat ik daar kom en ze zeggen: maar meisje, je bent helemaal niet zwanger, hoor!![]()
Nu begin ik te snappen waarom sommige dames er in het begin wel 851 testen doorheen jassen.
volgens mij 11 weken...quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:36 schreef Asyniur het volgende:
Ik word ook zo verdrietig van zo'n uitslag als die Ahava heeft. Vreselijk gewoon... Hoever was Ahava ook alweer?
je hoeft toch pas met week 8 of zo de intake te hebben?quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:01 schreef Cantare het volgende:
Ik moet eigenlijk de verloskundige bellen maar zit er zo tegenaan te hikken. Zo van: het kán niet dat ik dat moet doen, ik kán niet zwanger zijn. En als ik bel dan zal je net zien dat het misgaat. Of stel je voor dat ik daar kom en ze zeggen: maar meisje, je bent helemaal niet zwanger, hoor!![]()
Nu begin ik te snappen waarom sommige dames er in het begin wel 851 testen doorheen jassen.
Ow, ik had gelezen dat je in week 6 al moet bellen voor een afspraak, die je dan een paar weken later hebt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:22 schreef DaviniaHR het volgende:
je hoeft toch pas met week 8 of zo de intake te hebben?
Heheheh, ik dacht al dat ik niet de enige wasquote:en je bent echt niet de enige die verwacht uitgelachen te worden door de vlos ihkv "wat doe je hier? je bent helemaal niet zwanger!" en weet je? dat is nou nog nooit geburd!
Dat is heel normaalquote:Op dinsdag 29 december 2009 13:01 schreef Cantare het volgende:
dat is dan idd in week 6 bellen, want een intake is een dubbele afspraak, en daar moet je wel een gaatje voor hebben.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:24 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ow, ik had gelezen dat je in week 6 al moet bellen voor een afspraak, die je dan een paar weken later hebt.
[..]
Heheheh, ik dacht al dat ik niet de enige wastoch fijn te horen.
quote:
Met ticker:quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:41 schreef Lenaatje het volgende:
.. ben ik uitgerekend op 25 juli! Wil een modje mij en Tazz in het lijstje zetten?
dat dus...quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:29 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ahava... ik ben er stil van... m'n mond valt open... wat een verdriet... wat oneerlijk...
Heeeeeeel veel sterkte meid. Ik weet niet wat ik anders moet zeggen
Ik snap wel wat je hiermee bedoeld, maar het is wel het leven eigenlijk.... Voor degene die het betreft staat alles even stil, voor alle anderen gaat het leven gewoon verder. Al vind ik wel dat er ook weer niet té makkelijk overheen gestapt moet worden. Je merkt sowieso dat heel veel mensen dat wel aanvoelen en andere nieuwtjes gewoon even in een nieuwe post doen ofzoquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:26 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
dat dus...
het laat me ook niet echt los. zó oneerlijk!
en om dan vrolijk verder te posten over maagzuur en zo, is dan weer ongepast, ergens, vind ik dan.
maar aan de andere kant, daar is ook het andere topic voor. dubbel zo.
Oh, maar voor zoiets ga ik echt héél graag onder het gemiddelde, hoorquote:Op dinsdag 29 december 2009 18:18 schreef flugeltje het volgende:
7 pond is toch gemiddeld leonieke? Fijn dat je je stickertje hebt trouwens![]()
Ahava
quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:02 schreef amaranta het volgende:
En is er al Sidney nieuws? Ze heeft zich vandaag niet gemeld zie ik.
ja, ik zei al hopelijk blijft ie zo haha.quote:Op dinsdag 29 december 2009 20:04 schreef Asyniur het volgende:
Jaaaa, Sonnetje ook goedgekeurd!![]()
En gelukkig heb jij wel een brave beeb
planning en of je de mogelijkheid wil om een combinatietest te doen. das met 12 weken, dus als je tot 13 wk wacht met de termijnecho, gaat dat nogal moeilijkquote:Op dinsdag 29 december 2009 21:40 schreef Cantare het volgende:
achgos, die Eli...
Dames en baby's die goedgekeurd zijn![]()
Ik heb nog een test gedaan (positief) en daarna met bonkend hart de verloskundige gebeld... en toen kreeg ik de Voicemail waarop stond dat ik morgen om half 1 kan bellen voor een afspraak.![]()
![]()
Wie bepaalt trouwens wanneer je je eerste echo krijgt? Ik lees wel eens van mensen die met 8 weken al aan de beurt zijn, maar ook wel eens pas bij 13 weken.
Nou, mijn zus waar ik normaal amper contact mee heb belt om de haverklap of stuurt sms-jes. Gisteren waren wij het grootste gedeelte van de dag weg (ballorig en 's middags naar meubelwinkel een nieuwe eettafel kopen), krijgen we weer een sms of alles nog goed gaat (op m'n vriends telefoon). Op dat moment ging het helemaal niet goed, want peuter had net perongeluk in d'r broek gepoept, maar dat bedoelde ze natuurlijk nietquote:Op dinsdag 29 december 2009 20:10 schreef Faja-Lobi het volgende:
Hebben de andere LLM ook al vrienden en familie die al vroeg beginnen met bellen met de vraag "of er al nieuws is"? Mijn vriendin is de eerste hoor. Ik ben 38 weken zwanger, als dat kind nog 4 weken blijft zitten zal haar telefoonrekening flink hoog zijn. En dan nog zo iets, als of ik het haar niet zou laten weten als hij geboren is.
nope.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:52 schreef Cantare het volgende:
Wij willen de combinatietest wel laten doenvalt die samen met de eerste echo of juist niet?
Haha, nou al beter dan de mijne hoor.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:55 schreef DaviniaHR het volgende:
maar laat de vlos het hele verhaal maar houden(mijn verweekte hersenen zijn niet zo'n goede bron van informatie)
Voor ons is een abortus ook geen optie. Maar we vinden het wel fijn om te weten of we erop moeten rekenen dat er (mogelijk) iets is met ons kindje. Mocht dat zo zijn, dan hebben we de tijd eraan te wennen en voorkomt het hopelijk wat schrik en onzekerheid na de geboorte. Vandaar dat we toch de combinatietest laten doen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:24 schreef flugeltje het volgende:
mezelf alleen oprecht af of ik het wel wil. Martijn en ik hebben het erover gehad en als er uit zou komen dat we een downkindje krijgen kiezen we niet voor een abortus, de nekplooimeting is dus eigenlijk overbodig in dat geval.
Zou dat niet de ware reden zijnquote:Op woensdag 30 december 2009 08:06 schreef Faja-Lobi het volgende:
Mijn man heeft de thermostaat flink omhoog geschroefd want het wordt volgende week -15 en dan is 18-20 graden binnen wel erg fris (vind hij). Kortom de gehele dag en nacht staat de radiator te loeien en ik loop alleen nog maar in spaghetti topjes rond.
Dat zou zo maar kunnen natuurlijk. Ik ben de enige die het snikheet heeft thuis, mijn man en kinderen lopen in trui of vest rond.quote:
Bij ons is het juist het omgekeerdequote:Op woensdag 30 december 2009 08:25 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Dat zou zo maar kunnen natuurlijk. Ik ben de enige die het snikheet heeft thuis, mijn man en kinderen lopen in trui of vest rond.
succes!!!!quote:Op woensdag 30 december 2009 09:33 schreef Sidn3y het volgende:
Bloedverlies zojuist, we mogen gelijk weg naar het ziekenhuis (moeten wachten op de oppas). Dus jullie moeten geduld hebben...
Oehh spannend!! Zettemop meid.quote:Op woensdag 30 december 2009 09:33 schreef Sidn3y het volgende:
Bloedverlies zojuist, we mogen gelijk weg naar het ziekenhuis (moeten wachten op de oppas). Dus jullie moeten geduld hebben...
Wij houden om die reden de verwachte bevallingsdatum vrij vaag. Er zijn een aantal mensen die weten dat die op 23februari staat, maar die krijgen er direct de mededeling bij dat dat eigenlijk niet klopt als ik naar inseminatiedatum terugreken. De rest krijg te horen: eind februari-begin maart (en dan het verhaal over de 3 data die ik al heb gekregen als ze me vreemd aankijkenquote:Op dinsdag 29 december 2009 23:24 schreef flugeltje het volgende:
Als ik het zo eens lees kun je beter je uitgerekende datum wat naar achter schuiven als mensen er naar vragen. Kan me voorstellen dat je er tureluurs van kunt worden met al dat gebel...
quote:Op woensdag 30 december 2009 10:35 schreef Saffier het volgende:
Ik heb een uurtje geleden de MvM-mevrouw op bezoek gehad en de test knalt van het scherm af![]()
Alhoewel ik het doodeng vind, wil ik graag in de OP, mag ik erbij op 28 augustus?
ik ben begonnen met hormonen spuiten op onze trouwdag 28-7 en nu uitgerekend op 28-8, de datum waarop we verkering kregen
Mja, ik zeg dat nu ook met een grote mond, hoor, maar hoe vaker ik het zeg, hoe meer de moed mij in de schoenen zakt. Maar na deze week vakantie is het 'maar' een goeie 6 weken meer. En misschien gaat het wel weer beter als ik terug aan het werk ben. Ik heb nu al anderhalve week kerstvakantie achter de rug en ik vind het eigenlijk niet erg om het rustig aan te doen (zeker niet omdat ik 's nachts niet zo goed slaap, maar tussen 6u en 9.30u als een roosje lig te slapen). Maar toegegeven, het is nu leuk om thuis te zijn omdat mijn man hier ook rondloopt. Steek me hier 5 dagen alleen in huis en ik word waarschijnlijk al gek.quote:Op woensdag 30 december 2009 10:37 schreef Saffier het volgende:
Tot week 39Ik had al gelezen hoe en waarom enzo Leonieke, maar het klinkt zo heel lang!
Hoe voel je je?
Oh, maar als de dokters zeggen dat ik moet stoppen, stop ik ook, hoor. Ik ga niemands gezondheid op het spel zetten. Maar als alles goed en vlot verloopt, is dit in België de normale gang van zaken.quote:Op woensdag 30 december 2009 10:44 schreef DeMajoor het volgende:
Week 39, als het volhoudt, vind ik dat bijzonder knap!
En ik heb inmiddels geleerd dat dan ook alles mee moet zitten, want ik wilde door tot 36 weken, maar werd verplicht te stoppen met 34+5...
Dat dat normaal is... Ik kom er nu toch wel achter dat het vanaf een week of .37 allemaal wel erg in de weg gaat zitten en rugpijn veroorzaakt en zo... Ik zou er nu niet meer aan moeten denken om nog te werken, dus ik ben het eigenlijk wel eens met de in NL verplichte 36 weken.quote:Op woensdag 30 december 2009 10:45 schreef leonieke het volgende:
Oh, maar als de dokters zeggen dat ik moet stoppen, stop ik ook, hoor. Ik ga niemands gezondheid op het spel zetten. Maar als alles goed en vlot verloopt, is dit in België de normale gang van zaken.
Mja je kan vroeger stoppen natuurlijk, maar elke week die je vroeger stopt, verlies je achteraf. En de meeste vrouwen gaan dus voor het maximum aantal weken thuis na de zwangerschap. Eén week vroeger 'moet' je stoppen want anders ben je die week sowieso kwijt (mijn zus heeft dat bv meegemaakt omdat ze te vroeg is bevallen).quote:Op woensdag 30 december 2009 10:47 schreef DeMajoor het volgende:
[..]
Dat dat normaal is... Ik kom er nu toch wel achter dat het vanaf een week of .37 allemaal wel erg in de weg gaat zitten en rugpijn veroorzaakt en zo... Ik zou er nu niet meer aan moeten denken om nog te werken, dus ik ben het eigenlijk wel eens met de in NL verplichte 36 weken.
Dat is zeker een vreemde regel. Ben wel blij dat ze dat in NL eerlijker hebben geregeld, dat je altijd minimaal 10 weken achteraf houdt. Maar daar staat tegenover dat in België volgens mij een ruimere regeling is voor vaders. Die vind ik in NL echt heel matig.quote:Op woensdag 30 december 2009 11:02 schreef leonieke het volgende:
Mja je kan vroeger stoppen natuurlijk, maar elke week die je vroeger stopt, verlies je achteraf. En de meeste vrouwen gaan dus voor het maximum aantal weken thuis na de zwangerschap. Eén week vroeger 'moet' je stoppen want anders ben je die week sowieso kwijt (mijn zus heeft dat bv meegemaakt omdat ze te vroeg is bevallen).
Ik blijf die regel zo dom vinden want een bevalling kan je gewoonweg niet voorspellen.
Vaders hebben 10 dagen die ze tijdens de eerste vier maanden moeten opnemen. Vroeger was het tijdens de eerste 30 dagen na de bevalling.quote:Op woensdag 30 december 2009 11:05 schreef DeMajoor het volgende:
[..]
Dat is zeker een vreemde regel. Ben wel blij dat ze dat in NL eerlijker hebben geregeld, dat je altijd minimaal 10 weken achteraf houdt. Maar daar staat tegenover dat in België volgens mij een ruimere regeling is voor vaders. Die vind ik in NL echt heel matig.
Nu krijg je dus morgen je kindjequote:Op woensdag 30 december 2009 10:23 schreef DaviniaHR het volgende:
hier hebben we een geweldige nacht gehad!![]()
werd pas om 5 uur voor het eerst wakker! geen zuur, niet niks! joepie! is goed voor het moraal
Maar nu zit beebje nog op schema toch? Als ik het dan goed begrijp n.a.v. je ondertitel zit je half januari op 36 weken. Als beebje dan niet meer genoeg plaats zou hebben kan het toch gehaald worden? 36 weken is toch niet zo heel erg vroeg? Ik snap dat je je zorgen maakt, maar het zal vast allemaal goed komenquote:Op woensdag 30 december 2009 11:27 schreef mama_papa het volgende:
Ze hebben het er ontzettend druk nu en de eerst volgende mogelijkheid is pas 12 januari :S Het is niet zo ontzettend nodig dat het een spoedje kan worden, maar ik zit toch in de stress nu
Ik moet ergens anders heen voor een echo, het gebeurd niet bij de VK..
Zeg ook niet dat je niet mag klagen hoor en balen is het zeker. Dacht dat je jezelf heel erg bezorgd voelde en probeerde je een beetje gerust te stellen. Een tegenvaller is het hoe dan ookquote:Op woensdag 30 december 2009 11:40 schreef mama_papa het volgende:
@ flugeltje: Ja klopt helemaal, maar ik had het graag anders gezien de laatste maandjes. Ik mag niet klagen aangezien ik de eerste 6 maanden niks geen kwaaltjes had, maar het is zo'n tegenvaller...
@ DjRandall: Dankje
wat lekker snel!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sidn3y, zet 'em op!![]()
mama_papa, niet teveel zorgen maken hoor! Als er echt iets was geweest dan had ze je meteen doorverwezen. Ik denk dat dit meer een waarschuwing was naar jou dat je het rustiger aan moet doen...
Er is áltijd plek voor spoedgevallen, ook met echo's.
[ Bericht 13% gewijzigd door Asyniur op 30-12-2009 13:27:03 ]
Ja, en jij ook zag ik?quote:Op woensdag 30 december 2009 13:21 schreef DJRandall het volgende:
Jeej, Asy ook een sticker!![]()
Vinden jullie het ook allemaal zo snel gaan ineens? We zitten met een berg babies zo half februari, maar dat is al best wel binnenkort
*vingers in oren steekt* pom pompidom pompomquote:Op woensdag 30 december 2009 13:21 schreef DJRandall het volgende:
Jeej, Asy ook een sticker!![]()
Vinden jullie het ook allemaal zo snel gaan ineens? We zitten met een berg babies zo half februari, maar dat is al best wel binnenkort
quote:Op woensdag 30 december 2009 15:04 schreef Sidn3y het volgende:
Niet bijgelezen, maar ons meisje is ondertussen geboren en dat willen jullie vast wel weten
We hebben het allemaal nog maar net gered, thuis had ik al persweeen dus erg fijn was het niet in de auto. De vk was er nog niet dus nog even moeten ophouden maar zodra ze was gearriveerd waren we snel klaar. 6 minuten over 10 is onze dochter Claire geboren.
Later meer!
quote:Op woensdag 30 december 2009 15:04 schreef Sidn3y het volgende:
Niet bijgelezen, maar ons meisje is ondertussen geboren en dat willen jullie vast wel weten
We hebben het allemaal nog maar net gered, thuis had ik al persweeen dus erg fijn was het niet in de auto. De vk was er nog niet dus nog even moeten ophouden maar zodra ze was gearriveerd waren we snel klaar. 6 minuten over 10 is onze dochter Claire geboren.
Later meer!
Wat een mooie naam, gefeliciteerd met jullie Claire! Alle goeds, geluk en liefde toegewenst!quote:Op woensdag 30 december 2009 15:04 schreef Sidn3y het volgende:
Later meer!
quote:Op woensdag 30 december 2009 15:33 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nah, kun je eindelijk met persen beginnen! Ik geef vast een voorzetje:
Draakje, beterschap!![]()
Mietjequote:Op woensdag 30 december 2009 15:45 schreef DaviniaHR het volgende:![]()
tlukt niet...
ga je nu je ondertitel veranderen in "nu ook zonder piercing"?
sollie!
ben je weer hersteld van de kerst?
Gedaanquote:Op woensdag 30 december 2009 11:35 schreef Lenaatje het volgende:
Rocka wil je mij er ook bij zetten? UItgerekende datum is 25 juli. Dank je wel.
Sidney heeft dat daarnet ff tussen de soep en de patatten gedaanquote:Op woensdag 30 december 2009 16:16 schreef RockabeIIa het volgende:
Sidney, van harte met de geboorte van jullie![]()
dochter
![]()
! Wanneer is ze geboren? Vandaag?
![]()
[..]
Gedaan
quote:Op woensdag 30 december 2009 16:16 schreef RockabeIIa het volgende:
Sidney, van harte met de geboorte van jullie![]()
dochter
![]()
! Wanneer is ze geboren? Vandaag?
![]()
gefeliciteerd!!!quote:Op woensdag 30 december 2009 15:04 schreef Sidn3y het volgende:
Later meer!
quote:Op woensdag 30 december 2009 16:18 schreef leonieke het volgende:
[..]
Sidney heeft dat daarnet ff tussen de soep en de patatten gedaan![]()
Wow, bevalheld! Gefeliciteerd met Clairequote:Op woensdag 30 december 2009 15:04 schreef Sidn3y het volgende:
Later meer!
Zoiets ja, meer tussen het mandarijntje en de boterham met kaas (ontbijten is lastig met weeenquote:Op woensdag 30 december 2009 16:18 schreef leonieke het volgende:
Sidney heeft dat daarnet ff tussen de soep en de patatten gedaan![]()
Mijn wens was dat het langer zou duren dan bij Elise, en dat is niet echt geluktquote:Op woensdag 30 december 2009 19:19 schreef Cantare het volgende:
Wow, wat een vaart. Hoe vond/vind je het zelf dat het zo snel ging?
Nee helaas nietquote:Op woensdag 30 december 2009 19:26 schreef Asyniur het volgende:
Jeumig Sidn3y, wat een verhaal! wel leuk voor later
Zelf er zonder (kleer)scheuren vanaf gekomen?
Welja, soms kan je je zo druk maken om nonsens dingenquote:Op woensdag 30 december 2009 21:34 schreef Sonnetje85 het volgende:
Freecell bedankt!
Ben blij dat het herkenbaar is haha. Ben ik niet de enige muts *lol*
quote:Op woensdag 30 december 2009 21:40 schreef Orea het volgende:
Herkenbaar![]()
Mijn bijnaam is op dit moment Lontje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |