abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76197477
Bij mij wilden ze rond de 10 weken de echo hebben. Althans toen ik het echobureau belden zeiden ze dat t rond de 10 weken moest gebeuren.
Nou ja, omdat zij uitgingen van de laatste dag van mijn menstruatie was dat bij mij dus met 9 weken.
Soms krijgen mensen eerder een echo ivm bloedingen of als ze niet weten hoe ver je bent. De dochter van een collega kreeg met 6 weken een echo, omdat ze bij de vorige dacht dat ze 4 weken minder ver was.
pi_76197759
Ah gossie arme Eli, er gebeurt ook zoveel wat hij niet kan bevatten nu. Elise is een half jaartje ouder en roept nu wel dagelijks naar de buik "baby kom nou!" of "baby kom je al?" maar denk niet dat ze echt begrijpt wat er nou allemaal gaat veranderen. We proberen er zelf ook niet teveel de nadruk op te leggen.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 20:10 schreef Faja-Lobi het volgende:
Hebben de andere LLM ook al vrienden en familie die al vroeg beginnen met bellen met de vraag "of er al nieuws is"? Mijn vriendin is de eerste hoor. Ik ben 38 weken zwanger, als dat kind nog 4 weken blijft zitten zal haar telefoonrekening flink hoog zijn. En dan nog zo iets, als of ik het haar niet zou laten weten als hij geboren is.
Nou, mijn zus waar ik normaal amper contact mee heb belt om de haverklap of stuurt sms-jes. Gisteren waren wij het grootste gedeelte van de dag weg (ballorig en 's middags naar meubelwinkel een nieuwe eettafel kopen), krijgen we weer een sms of alles nog goed gaat (op m'n vriends telefoon). Op dat moment ging het helemaal niet goed, want peuter had net perongeluk in d'r broek gepoept, maar dat bedoelde ze natuurlijk niet
Belde ze vanmiddag weer of de baby er al was, en legde ze uit dat zij en m'n moeder al de hele dag aan het bellen waren naar huis maar wij namen niet op en ze durfden ook niet naar m'n mobiel te bellen.
Het helpt niet mee natuurlijk dat ik vorige keer met 37 weken ineens was bevallen en nu al over de 40 weken ben, iedereen had ondertussen wel wat actie verwacht. (maar verder houdt iedereen redelijk z'n nieuwsgierigheid binnen, we hebben ook een website en zeggen gewoon dat ze daar het nieuws maar op moeten volgen)

Maareh, beeb zit dus nog binnen (helaas).
pi_76197910
Wij willen de combinatietest wel laten doen valt die samen met de eerste echo of juist niet?
pi_76198269
Die valt niet samen met de eerste echo.
Bij ons zou t zijn geweest dat ik met 10 weken weer een echo had moeten laten maken. En dan daarna nog een keer voor de nekplooimeting (als ik t goed begrepen had, zijn beetje vage mensen bij dat echobureau). Maar uiteindelijk kon t allemaal niet kwa tijd enzo, dus hebben we t niet gedaan (plus mijn hormonale bui na de echo haha)

Oh ja zou een modje mijn uitgerekende datum willen veranderen naar 6 juli bedankt

[ Bericht 20% gewijzigd door Sonnetje85 op 29-12-2009 22:23:53 ]
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:55:55 #180
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76201110
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:52 schreef Cantare het volgende:
Wij willen de combinatietest wel laten doen valt die samen met de eerste echo of juist niet?
nope.

eerste echo is enkel en alleen kijken hoeveel kindjes er zitten, of ze in de baarmoeder zitten, of er hartactie is, en opmeten in de lengte om termijn te bepalen.

nekplooimeting kijkt veel meer specifiek naar de dikte van de nekplooi. (en natuurlijk ook de andere dingen, maar het doel is anders)
en dan kan je daar een bloedtest bij doen, en dan is het helemaal officieel triple-test.
maar laat de vlos het hele verhaal maar houden (mijn verweekte hersenen zijn niet zo'n goede bron van informatie)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_76201432
zijn jouw vliezen nou nóg niet gebroken Davinia? schiet ns op, ik ben benieuwd!
*wegduikt*

En nog even een tip voor alle dames hier die bij Delta Lloyd verzekerd zijn, ik kwam erachter dat ik 1 extra echo vergoed krijg, in mijn geval is dat dus de combinatie-test. Scheelt toch weer 137,- euro. Ik wist dat niet en had de rekening al bijna weggegooid. Misschien zijn er meer mensen die er wat aan hebben om hun verzekering eventjes goed door te pluizen!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 29 december 2009 @ 23:24:17 #182
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76202584
Als ik het zo eens lees kun je beter je uitgerekende datum wat naar achter schuiven als mensen er naar vragen. Kan me voorstellen dat je er tureluurs van kunt worden met al dat gebel...

Volgens mij zit bij mij de combinatietest er standaard bij, aangezien ik bij de gyn loop ipv verloskundige. Weet eigenlijk niet precies hoe het zit allemaal. Verwacht wel dat ik die combinatie-echo snel zal moeten laten doen aangezien ik al voorbij de 10 weken ben... Vraag mezelf alleen oprecht af of ik het wel wil. Martijn en ik hebben het erover gehad en als er uit zou komen dat we een downkindje krijgen kiezen we niet voor een abortus, de nekplooimeting is dus eigenlijk overbodig in dat geval. Uiteraard willen we wel een uitgebreide check-up echo, handicaps die niet met het leven verenigbaar zijn kunnen wel een reden zijn om eerder af te breken wat ons betreft... (klinkt heel kil als ik het zo eens teruglees, maar het was best een pittig gesprek)
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_76203251
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:55 schreef DaviniaHR het volgende:
maar laat de vlos het hele verhaal maar houden (mijn verweekte hersenen zijn niet zo'n goede bron van informatie)
Haha, nou al beter dan de mijne hoor. Ik heb me ongans gelezen maar toch wist ik dit dan weer niet.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 23:24 schreef flugeltje het volgende:
mezelf alleen oprecht af of ik het wel wil. Martijn en ik hebben het erover gehad en als er uit zou komen dat we een downkindje krijgen kiezen we niet voor een abortus, de nekplooimeting is dus eigenlijk overbodig in dat geval.
Voor ons is een abortus ook geen optie. Maar we vinden het wel fijn om te weten of we erop moeten rekenen dat er (mogelijk) iets is met ons kindje. Mocht dat zo zijn, dan hebben we de tijd eraan te wennen en voorkomt het hopelijk wat schrik en onzekerheid na de geboorte. Vandaar dat we toch de combinatietest laten doen.
pi_76203310
He meiden...

Ik kom even een jompeltje doen voor alle nieuwe zwangeren! Van harte, en geniet ervan!

Even een en een voor alle LLM's! Dat er maar snel weer een nieuw beebje ter wereld moge komen... (of 2, of 3, of... )

Ik weet wel dat het niet echt gepast is, maar om het niet te doen klopt naar mijn gevoel helemaal niet. Avaha... wat een rotbericht. Ik zit hier echt met een brok in mijn keel. hoe vrolijk je nog een tijdje terug je username aanmaakte, vol liefde en geluk, en dan dit. Ben der echt effe van uit mijn doen. Dikke meis, voor jullie allebei natuurlijk.

Ik heb niet alles gevolgd, maar zag veel stickertjes voorbij komen en wat goede echo's ook!
Oh en Leo, 3.4 kilo is helemaal prima te doen hoor! Minke was 3620 gram, en 50 cm... en niks met uitscheuren of 1 groot gapend gat of iets. Gewoon een lekker meidje (zeker geen spekkie). Maak je daar niet druk om.
pi_76204159
De H&M heeft in de webshop nu de nieuwe lentecollectie van positiekleding (en kinderkleertjes uiteraard). Misschien handig voor de dames die richting zomer uitgerekend zijn
  woensdag 30 december 2009 @ 06:59:25 #186
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76209876
goeiemorgen
Na 1 uur draaien in bed met een knorrende maag, ben ik toch maar opgestaan

Nog verse baby's?
pi_76210134
Uit bed komen drijven van de warmte..........goedemorgen. Geen verse baby hier.
  woensdag 30 december 2009 @ 08:00:18 #188
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_76210155
Hmm nog rustig hier zie ik
@Faja, van de warmte? Hier ligt een dikke laag sneeuw... brrr
pi_76210185
Mijn man heeft de thermostaat flink omhoog geschroefd want het wordt volgende week -15 en dan is 18-20 graden binnen wel erg fris (vind hij). Kortom de gehele dag en nacht staat de radiator te loeien en ik loop alleen nog maar in spaghetti topjes rond.
  woensdag 30 december 2009 @ 08:09:00 #190
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_76210210
Wij hebben inmiddels ook de eerste termijnecho gehad en we zijn uitgerekend op 29 juli Eindelijk een verjaardag in de zomer
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 30 december 2009 @ 08:10:34 #191
65960 sanger
pi_76210218
quote:
Op woensdag 30 december 2009 08:06 schreef Faja-Lobi het volgende:
Mijn man heeft de thermostaat flink omhoog geschroefd want het wordt volgende week -15 en dan is 18-20 graden binnen wel erg fris (vind hij). Kortom de gehele dag en nacht staat de radiator te loeien en ik loop alleen nog maar in spaghetti topjes rond.
Zou dat niet de ware reden zijn
pi_76210306
quote:
Op woensdag 30 december 2009 08:10 schreef sanger het volgende:

[..]

Zou dat niet de ware reden zijn
Dat zou zo maar kunnen natuurlijk. Ik ben de enige die het snikheet heeft thuis, mijn man en kinderen lopen in trui of vest rond.
  woensdag 30 december 2009 @ 08:27:02 #193
65960 sanger
pi_76210321
quote:
Op woensdag 30 december 2009 08:25 schreef Faja-Lobi het volgende:

[..]

Dat zou zo maar kunnen natuurlijk. Ik ben de enige die het snikheet heeft thuis, mijn man en kinderen lopen in trui of vest rond.
Bij ons is het juist het omgekeerde Maar ik loop met dit weer dan ook gewoon met korte mouwen buiten
pi_76210511
Goedemorgen allemaal! Welkom Sanger en gefeliciteerd natuurlijk.

Hier is Marky nog steeds strontziek en het lijkt alleen maar erger te worden. Weer slecht geslapen dus en nu maar thuis gebleven. Dokter gebeld en die belt vanmiddag terug omdat door de buikloop en krampen hij daar niet naartoe kan. Kijken of we medicatie kunnen krijgen. Lijkt toch iets meer te zijn dan 'gewone' buikgriep. Bah! Hoop dat ie snel opknapt.
pi_76210913
Ik heb net de vk gebeld. Vannacht wakker geworden, op het toilet even afgevraagd of m'n vliezen gebroken waren (maar besloten dat ze dat niet waren). Bleek wel harde buiken te hebben. Kruikje gemaakt, en harde buiken werden pijnlijker met rugpijn. Duurden wel lang, maar teveel tijd ertussen (5 tot 8 minuten). Na anderhalf uur sneller opvolgend maar minder heftig. Hebben net oppas gebeld, vk verwacht hier over een half uur te zijn. Ben benieuwd....
(hoe anders dan vorige keer)
(volgende update misschien van Watje5...)
pi_76210978
Ah, F5 dagtopic! Mooizo.
Alvast heel veel succes en moge je kindje er snel zijn!
pi_76211037
Bloedverlies zojuist, we mogen gelijk weg naar het ziekenhuis (moeten wachten op de oppas). Dus jullie moeten geduld hebben...
pi_76211060
Oe oe, Sidn3y, spannend! Succes!
pi_76211206
quote:
Op woensdag 30 december 2009 09:33 schreef Sidn3y het volgende:
Bloedverlies zojuist, we mogen gelijk weg naar het ziekenhuis (moeten wachten op de oppas). Dus jullie moeten geduld hebben...
succes!!!!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_76211224
quote:
Op woensdag 30 december 2009 09:33 schreef Sidn3y het volgende:
Oehh spannend!! Zettemop meid.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')