quote:
Zoiets ja, meer tussen het mandarijntje en de boterham met kaas (ontbijten is lastig met weeen

).
Nadat ik de vk had gebeld dat ik bloedverlies had (ik ging naar de wc om te zorgen dat m'n blaas leeg was, want vorige keer wilde mijn baarmoeder niet krimpen waardoor ik bleef bloeden en moest ik een katheter waarna het wel lukte, maar op de wc kwam ik er dus achter dat ik bloedde) werden de weeen heel heftig (als in, ik moet poepen!). In de auto was niet fijn, hopelijk zijn we niet geflitst

In het ziekenhuis snel naar de verloskamers, lopend want niemand die je ook even helpt en aangeeft waar die rolstoelen staan (achter de draaideur, als je binnenkomt moet je dus gewoon even achterom kijken). De verloskamers bleken vol, dus ik kreeg een andere kamer, maar dat hebben ze pas verteld nadat Claire geboren was. Eerst gingen ze een infuusnaald inbrengen (nouja, ze moesten even wachten op de volgende wee), toen heb ik me laten uitkleden en ben gaan liggen. Ze hebben de vk gebeld met de vraag waar ze was, maar die was nog op de parkeerplaats. Toen ze binnenkwam ging het snel, ze trok d'r handschoenen aan, ik mocht gaan persen, het hoofdje kwam maar voordat dat kwam braken de vliezen en spoot het vruchtwater alle kanten op. Ik mocht het hoofdje pakken en heb Claire dus zelf aangepakt en op m'n buik gelegd. Volgens de papieren 1 uur ontsluiting en 1 minuut uitdrijving

Had ik thuis niet naar het toilet gegaan, dan was ook Claire waarschijnlijk thuis geboren (Elise is ook onbedoeld thuis geboren).
Voor de statistieken, 4050 gram, 53 cm. We moeten wel terug komen bij de kinderarts, want de fontanellen lijken al een beetje aan elkaar vast te zitten en dat mag niet.
Heb Claire ook al snel aangelegd (niemand die daar over begon, dus maar gewoon gevraagd en dat mocht), ze heeft al een paar keer bij me gedronken en dat gaat helemaal goed. Ohja, we zijn thuis. Was nog wel lastig, want de verwarming in het ziekenhuis was defect en daardoor was er ook geen warm water, dus wassen was lastig
De kraamzorg is ook al weer weg, voor vannacht moeten we het nu zelf oplossen.
Tot slot Elise, haar eerste reactie was dat ze nu weer op schoot mocht want de buik is weg

Ze is tot nu toe heel lief naar Claire, maar wel enigszins uit d'r doen (logisch).
Foto komt later!