quote:ROTTERDAM - Groepen jongeren in Den Haag en Gouda gebruiken de sneeuw om roofovervallen te plegen. Zo werden fietsers in Gouda door blokkades van sneeuw gedwongen te stoppen, zo schrijft het Algemeen Dagblad.
Daarna werden ze van hun tas beroofd. Vijf jongens tussen de zeventien en negentien jaar zijn aangehouden. In Den Haag moesten automobilisten door sneeuwblokkades stoppen. Ook zij moesten hun spullen inleveren. (BVDL)
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)eeuw-als-wapen.dhtml
quote:Diverse jongeren in Gouda en Den Haag plegen roofovervallen met behulp van sneeuw. Zo wierp een groep Goudse jongeren sneeuwblokkades op om fietsers te laten stoppen. Vervolgens werden ze van hun tas beroofd.
Den Haag
Ook in Den Haag was het raak. In de Hofstad werden drie automobilisten klemgezet door blokkades van sneeuw. De bestuurders moesten vervolgens spullen die in hun auto's lagen, aan de jongeren afgeven. Drie van de beroofde automobilisten moesten met verwondingen naar het ziekenhuis. Volgens de Haagse politie gaat het om tientallen incidenten.
Openbare orde
In de Haagse Schilderswijk sneuvelden diverse ramen toen jongeren sneeuwballen met stenen erin gooiden. Er moest extra politiepersoneel worden ingezet om de openbare orde te handhaven, meldt het AD. Verder stond de politie machteloos.
http://www.spitsnieuws.nl(...)eegt_overval_me.html
In essentie is het een van de mooiste plaatsjes van (in ieder geval) Zuid Holland.quote:
Gouda is gewoon klein Marokko geworden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:21 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
In essentie is het een van de mooiste plaatsjes van (in ieder geval) Zuid Holland.
Echt een mooi centrum met veel historische pandjes . Jammer dat de sfeer er om teis
Veel Marokkanen in je buurt is een teken van verpaupering . Hier in Rotterdam Oost wonen relatief weinig Marokkanen en de overlast is nihil . Ga je iets verder richting Crooswijk/Noord dan kom je allemaal in wijken die als problematisch staan aangeschreven.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gouda is gewoon klein Marokko geworden.
Jij klinkt ook al zoals die Michielosquote:
Klein Marokko is heel erg mooi hoor. Denk aan Chefchouen, Asilah of Ifrane.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gouda is gewoon klein Marokko geworden.
Niet als je het vandaag doetquote:Op dinsdag 22 december 2009 10:32 schreef LXIV het volgende:
Maar wat staat er dan de volgende dag in de krant: MAN TREKT PISTOOL BIJ SNEEUWBALLENGEVECHT en dan spreekt heel Nederland er schande over.
Dat is absoluut geen kloon van mijquote:Op dinsdag 22 december 2009 10:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jij klinkt ook al zoals die Michielos
quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:32 schreef LXIV het volgende:
Wat mij nou zo ontzettend gaaf lijkt is een 9mm pistool bij me te steken op de fiets te stappen en dan zo'n sneeuwblokkade in te rijden. Meteen omringd te worden door een stuk of 12 van die jongeren die krijsend jouw portomonnee opeisen (de politie staat machteloos toe te kijken)
"Hé. Jij mij die portomomee geef!! Ik jou zweer, geef mij geld"
"Nee! "
"Wollah. Ik jou zweer! JIJ ONS DIE GELD GEEF. JIJ IN ONS WIJK RIJD!!"
"Nee"
En als ze dan aan je fiets gaan trekken, etc, met een grote grijns die 9 mm trekken en de aapjes één voor één een nekschot te geven.
"NEE MENEERRR. NIET DOEN. IK ZWEER JE, IK MOEST MEEDOEN. AARGCHG
Maar wat staat er dan de volgende dag in de krant: MAN TREKT PISTOOL BIJ SNEEUWBALLENGEVECHT en dan spreekt heel Nederland er schande over.
Dat staat tussen de regels geschreven.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:37 schreef Litso het volgende:
Waar de fuck staat dat dit buitenlanders waren?
Gouda + Criminaliteit: you do the mathquote:Op dinsdag 22 december 2009 10:37 schreef Litso het volgende:
Anyway, vindingrijk genoeg van ze.
Cru.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:32 schreef LXIV het volgende:
Wat mij nou zo ontzettend gaaf lijkt is een 9mm pistool bij me te steken op de fiets te stappen en dan zo'n sneeuwblokkade in te rijden. Meteen omringd te worden door een stuk of 12 van die jongeren die krijsend jouw portomonnee opeisen (de politie staat machteloos toe te kijken)
"Nee! "
"Nee"
En als ze dan aan je fiets gaan trekken, etc, met een grote grijns die 9 mm trekken en de aapjes één voor één een nekschot te geven.
Hetzelfde met kakkerlakken. Maakt het uitroeien een stuk makkelijkerquote:Op dinsdag 22 december 2009 10:26 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Veel Marokkanen in je buurt is een teken van verpaupering . Hier in Rotterdam Oost wonen relatief weinig Marokkanen en de overlast is nihil . Ga je iets verder richting Crooswijk/Noord dan kom je allemaal in wijken die als problematisch staan aangeschreven.
Bizar , ze kruipen ook allemaal samen.
Ach, we kunnen fantaseren.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:32 schreef LXIV het volgende:
"Nee! "
"Nee"
Tussen de regels door, lijkt me vrij vanzelfsprekend ook.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:37 schreef Litso het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ekogeld__.html?p=2,1quote:Hulpverleners bekogeld met steensneeuwballen
Van onze Rotterdamse redactie
ROTTERDAM - Jeugdige sneeuwballengooiers blijken het te hebben voorzien op hulpverleners, die in actie moeten komen bij branden of ongelukken. Daarbij wordt niet geschroomd stenen in de ballen te verwerken, zodat brandweerlieden of politiemensen nóg harder worden getroffen.
Brandweerlieden oroberen een brand in een woning aan de Beijerlandselaan in Rotterdam onder controle te krijgen. Ze werden daarbij gehinderd door een groep jongens die hen bekogelde met steen-sneeuwballen.
De politie laat weten hard te zullen optreden tegen sneeuwballengooiers die hulpverleners het werk onmogelijk maken. "We schromen niet om actie te ondernemen, als wij er last van hebben", zegt een woordvoerder van het korps.
Gisteren arresteerde de politie een 16-jarige Rotterdamse jongen die samen met zijn vrienden de brandweerlieden en agenten met de witte projectielen bekogelde. De hulpdiensten waren gisteren aanwezig bij een grote brand in een woning aan de Beijerlandselaan in Rotterdam, toen een groep jongens hen begon te bekogelen met sneeuwballen. "Het waren eerder ijsballen. De hulpverlening ondervond daardoor hinder. We hebben toen ook ingegrepen en een 16-jarige jongen gearresteerd", aldus de politiezegsman.
Ook in de regio komt het zo nu en dan voor dat de politie en andere hulpdiensten tijdens hun werkzaamheden sneeuwballen naar zich toe krijgen gegooid. "Het is best wel vervelend, want ze kunnen daardoor de hulpverlening hinderen. En dat consequenties hebben en zelfs levens kosten", aldus de zegsman.
Volgens omwonenden van de Beijerlandselaan bekogelde de groep jongens de politie en brandweer zelfs met sneeuwballen met stenen. "Ik kreeg een sneeuwbal met steen erin op mijn hoofd. De politie en de brandweerlieden hadden er heel erg last van. Even verderop werden ook voetgangers bekogeld met keiharde sneeuwballen", aldus een bewoner. De politie verklaarde later machteloos te staan tegen dit soort acties.
Stoer
"Heel veel van die gasten vonden zichzelf heel stoer door de politie met die sneeuwballen te bekogelen. Toevallig hadden diezelfde gasten eerder op de avond een snackbar bekogeld. Die zaak is toen maar van ellende dichtgegaan. Triest hoor, als je als hulpverlener zo wordt behandeld", aldus een omwonende.
De woning aan de Beijerlandselaan brandde overigens volledig uit. Een persoon moest worden behandeld omdat hij te veel rook had ingeademd. De brand was ontstaan op de eerste verdieping, waarna het vuur snel oversloeg naar de tweede verdieping en de zolder. De bewoners van de omliggende woningen werden voor de zekerheid uit hun woningen gehaald.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:45 schreef Buschetta het volgende:
Ik zit te wachten tot er een "wilders jugend" opstaat en systematisch al het tuig begint op te ruimen.
Bizar... Er wordt extra politie ingezet om de openbare orde te handhaven... Verder stond de politie machteloos... Wat werd er nog meer van ze verwacht dan? Een AIDS-vaccin?quote:Er moest extra politiepersoneel worden ingezet om de openbare orde te handhaven, meldt het AD. Verder stond de politie machteloos.
Kwestie van tijd, ben ik bang.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:45 schreef Buschetta het volgende:
Ik zit te wachten tot er een "wilders jugend" opstaat en systematisch al het tuig begint op te ruimen.
Het worden trieste tijden
Whoa, de politie heeft maar liefst één 16-jarige weten te arresteren.quote:De politie laat weten hard te zullen optreden tegen sneeuwballengooiers die hulpverleners het werk onmogelijk maken. "We schromen niet om actie te ondernemen, als wij er last van hebben", zegt een woordvoerder van het korps.
De politie moest natuurlijk met waterkanonnen en de ME uitrukken. Dat weet je toch.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:48 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Bizar... Er wordt extra politie ingezet om de openbare orde te handhaven... Verder stond de politie machteloos... Wat werd er nog meer van ze verwacht dan? Een AIDS-vaccin?
Dramatisering van de werkelijkheid.
Ik zie liever dat ze direct met scherp schieten. Die straatterreur van jullie moet nu maar eens stoppen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De politie moest natuurlijk met waterkanonnen en de ME uitrukken. Dat weet je toch.
Snipers op het dakquote:Op dinsdag 22 december 2009 10:52 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik zie liever dat ze direct met scherp schieten. Die straatterreur van jullie moet nu maar eens stoppen.
De straatterreur van jullie. Toetsenbordheld.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:52 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik zie liever dat ze direct met scherp schieten. Die straatterreur van jullie moet nu maar eens stoppen.
Verbazingwekkend dat ze dat nog steeds nalaten.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:52 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dan hebben ze een 'excuus' om helemaal los te gaat, moet de burgemeester weer op z'n knietjes excuses aanbieden, etc etc. Of is dat alleen in Amsterdam zo?quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:54 schreef macca728 het volgende:
Gewoon per ongeluk eentje doodschieten en het probleem lost zich vanzelf op
Pas maar op! Voor je het weet heb je een sneeuwbal in je nek.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:52 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Zie wat er in Parijs en Brussel gebeurt als er zo'n rat al dan niet door politie optreden dood gaat.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
Verbazingwekkend dat ze dat nog steeds nalaten.
Gewoon per ongeluk eentje doodschieten en het probleem lost zich vanzelf op
Nou kunnen ze toch nog meer neerschieten ?quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:56 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dan hebben ze een 'excuus' om helemaal los te gaat, moet de burgemeester weer op z'n knietjes excuses aanbieden, etc etc. Of is dat alleen in Amsterdam zo?
Ik denk dat ze het gewoon echt niet weten.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:54 schreef DennisMoore het volgende:
Soms... soms vraag ik me wel 's af of het niet een soort 'complot' is... eerst de boel uit de hand laten lopen, totdat de roep om veiligheid bij de bevolking zo groot geworden is, dat het eenvoudig is om allerlei bevoegdheden en opsporingsmethoden door te drukken...
"Ja mensen, we moeten écht overal camera's met gezichtsherkenning ophangen, een andere mogelijkheid hebben we namelijk niet om het veilig te krijgen op straat."
In Rotterdam kregen ze 40 euro om te komen pratenquote:Op dinsdag 22 december 2009 10:58 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het gewoon echt niet weten.
Bovendien plegen die Marokkaanse jongeren dergelijke delicten . Lijkt me niet dat die ook nog eens subsidie krijgen om te rellen .
Ze krijgen al meer dan genoeg
Komt doordat de overheid te laf is om dit soort rellen langdurig met geweld te bestrijden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:57 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Zie wat er in Parijs en Brussel gebeurt als er zo'n rat al dan niet door politie optreden dood gaat.
jij vindt snoepreisjes naar Marokko en Amerika geen subsidie ?quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:58 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het gewoon echt niet weten.
Bovendien plegen die Marokkaanse jongeren dergelijke delicten . Lijkt me niet dat die ook nog eens subsidie krijgen om te rellen .
Ze krijgen al meer dan genoeg
Half uurtje klussen bij Ali in de garage . Lijkt me dus niet .quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
In Rotterdam kregen ze 40 euro om te komen praten
Precies en daar maken ze misbruik vanquote:Op dinsdag 22 december 2009 10:59 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Komt doordat de overheid te laf is om dit soort rellen langdurig met geweld te bestrijden.
Ja, dat waren ook echt die specifieke jongeren die uitgenodigd werden om te komen praten.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
In Rotterdam kregen ze 40 euro om te komen praten
Ik zeg toch duidelijk dat ze al genoeg subsidie/toeslagen krijgenquote:Op dinsdag 22 december 2009 10:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
jij vindt snoepreisjes naar Marokko en Amerika geen subsidie ?
De reis naar Amerika is nooit van de grond gekomen. En de zogenaamde vlinderreisjes naar Marokko betroffen geen jongeren met een criminele achtergrond. Dat is in de media heel leuk zo gebracht, maar eenieder die wat dichter bij de organisatie zit, weet wel beter. Die gasten waren trouwens nog in P&W.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
jij vindt snoepreisjes naar Marokko en Amerika geen subsidie ?
Geen wonder dat ze hiermee doorgaan als mensen in hun omgeving gewelddadige roofovervallen en stenen naar hulpverleners smijten afdoen als sneeuwballen gooien.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:56 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Pas maar op! Voor je het weet heb je een sneeuwbal in je nek.
en de linkse rakker ze proberen te spreiden, waardoor kleine dorpjes/goede wijken ook gelijk onbewoonbaar worden verklaardquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:03 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Geen wonder dat ze hiermee doorgaan als mensen in hun omgeving gewelddadige roofovervallen en stenen naar hulpverleners smijten afdoen als sneeuwballen gooien.
Nederland faalt niet de ouders falen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Nederland faalt keihard in het opvoeden van haar girls en boys. Dit nieuws bewijst dit maar weer eens. In Marokko of Turkije gebeuren dit soort zaken niet. Neen, dit is duidelijk een Nederlands probleem.²
Ja, hier word je niet meteen aan gort gemept en opgesloten als je een misstap maakt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Nederland faalt keihard in het opvoeden van haar girls en boys. Dit nieuws bewijst dit maar weer eens. In Marokko of Turkije gebeuren dit soort zaken niet. Neen, dit is duidelijk een Nederlands probleem.²
quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Eensch.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Nederland faalt keihard in het opvoeden van haar girls en boys. Dit nieuws bewijst dit maar weer eens. In Marokko of Turkije gebeuren dit soort zaken niet. Neen, dit is duidelijk een Nederlands probleem.
In Nederland is het de bedoeling dat de ouders de opvoeding doen, niet de st(r)aat.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:06 schreef BansheeBoy het volgende:
En ik maar denken dat ik reageer op de post van een FOK!er... Blijk ik het eigenlijk tegen een groep rellende Marokkaantjes te hebben zeg!quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:03 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Geen wonder dat ze hiermee doorgaan als mensen in hun omgeving gewelddadige roofovervallen en stenen naar hulpverleners smijten afdoen als sneeuwballen gooien.
Die softe politie die wel direct ter plaatse is als een Nederland dit tuig met een honkbalknuppel weg probeert te houden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:09 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Eensch.
Vandaar dat ook een groot deel van de woede/frustratie zich keert tégen 'links' en tegen de 'softe politie' (=blanke middelbare mannen).
quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:08 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Wat kom je doen man . Rot op naar Rabat als het hier allemaal zo kankerkut is .
Nee, de betreffende ouders falen in hun opvoeding. Wat voor rotte cultuur moeten jullie hebben dat jullie jongens massaal dit soort gedrag vertonen?quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Uiteraard falen de ouders ook, maar ik zal je verwittigen met een simpel voorbeeld:quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:06 schreef shomila het volgende:
[..]
Nederland faalt niet de ouders falen.
Ja, die is makkelijk te herkennen. Bontkraagjes lijken allemaal zo op elkaar, dat het zelfs weinig zin heeft om een signalement van overvallers op te geven bij de politie...quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:09 schreef Fastmatti het volgende:
Die softe politie die wel direct ter plaatse is als een Nederland dit tuig met een honkbalknuppel weg probeert te houden.
En daarom is jullie cultuur dus inferieur en niet welkom.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Marokkaanse boys en girls lachen je in je tedere gezichtje uit met alleen praten.²
Lol, zo werkt het niet hoor. Als je je kinderen de puinpoeier inslaat wel, maar voor een corrigerende tik kun je echt niet naar de juten stappen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Uiteraard falen de ouders ook, maar ik zal je verwittigen met een simpel voorbeeld:
Vader geeft zijn boy een opvoedkundige tik, boy doet aangifte bij de politie. Vader wordt op de vingers getikt. Conclusie: opvoeding en autoriteit faalt.
Marokkaanse boys en girls lachen je in je tedere gezichtje uit met alleen praten.²
+ 1 voor het punt dat je maakt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Uiteraard falen de ouders ook, maar ik zal je verwittigen met een simpel voorbeeld:
Vader geeft zijn boy een opvoedkundige tik, boy doet aangifte bij de politie. Vader wordt op de vingers getikt. Conclusie: opvoeding en autoriteit faalt.
Dan heb ik nieuws voor je je kan je kinderen ook normen en waarden leren zonder te slaan.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Onze cultuur is juist een verrijking voor Nederland. Waar Nederlanders grossieren in indivudaliteit krikken wij het menselijke en sociale gemiddelde van Nederland op. Wij zijn oprecht geïnteresseerd in het lot van de buren. Als je een keer geen 50 euro hebt voor boodschappen geven wij die aan hen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:10 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Nee, de betreffende ouders falen in hun opvoeding. Wat voor rotte cultuur moeten jullie hebben dat jullie jongens massaal dit soort gedrag vertonen?
Dat geeft ook meteen aan hoe gestoord ze zijn. Normale mensen proberen door redeneren en debat tot een overeenkomst te komen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Marokkaanse boys en girls lachen je in je tedere gezichtje uit met alleen praten.
Normale mensen hopen op Wildersjugend.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:14 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Dat geeft ook meteen aan hoe gestoord ze zijn. Normale mensen proberen door redeneren en debat tot een overeenkomst te komen.
Een Marrokaan trekt z'n conclusies al voor er enig debat kan plaats vinden.
Ik ben blij dat je het zelf zegt .quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Inderdaad. Het valt me tegen hoe weinig normale mensen er in dit topic te vinden zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:14 schreef Buschetta het volgende:
Normale mensen proberen door redeneren en debat tot een overeenkomst te komen.
Als er volgens jou zoveel sociale controle is binnen de migranten-groep zouden dit soort excessen niet in zulke grote mate voor moeten komen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:13 schreef BansheeBoy het volgende:
Onze cultuur is juist een verrijking voor Nederland. Waar Nederlanders grossieren in indivudaliteit krikken wij het menselijke en sociale gemiddelde van Nederland op. Wij zijn oprecht geïnteresseerd in het lot van de buren. Als je een keer geen 50 euro hebt voor boodschappen geven wij die aan hen.
De sociale controle is een zegen en moet terugkeren.²
Nee, dat zijn 'de gemiddelde' mensen!quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:14 schreef Mutant01 het volgende:
Normale mensen hopen op Wildersjugend.
Het grootste deel van de Marokkanen steunt dit gedrag. Ook de 'normale'.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:15 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Als er volgens jou zoveel sociale controle is binnen de migranten-groep zouden dit soort excessen niet in zulke grote mate voor moeten komen.
Het tegendeel lijkt echter waar. Hoe rijm je het één met het ander?
Heel simpel de sociale controle ontbreekt in Nederland. Is er wel binnen de migrantengroepen zelf, maar daarbuiten niet. Excessen treden dan dus juist makkelijker naar buiten.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:15 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Als er volgens jou zoveel sociale controle is binnen de migranten-groep zouden dit soort excessen niet in zulke grote mate voor moeten komen.
Het tegendeel lijkt echter waar. Hoe rijm je het één met het ander?
Je gaat echter voorbij aan het feit dat de problemen liggen bij de jeugd die hier geboren is. De 1ste en 2de generatie, die nog de opvoeding van het thuisland met zich meedroegen hebben hun energie gebruikt om te werken.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:14 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je het zelf zegt .
Die boys en girls horen hier dus gewoon niet thuis.
Er is niets mis met ons stelsel , er is vooral iets mis met jullie mentaliteit .
Grapjasquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heel simpel de sociale controle ontbreekt in Nederland.
Nadat ze die 50 euro gestolen hebben door de bijstand op te lichten, drugs te dealen, of een roofoverval te plegen jaquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Onze cultuur is juist een verrijking voor Nederland. Waar Nederlanders grossieren in indivudaliteit krikken wij het menselijke en sociale gemiddelde van Nederland op. Wij zijn oprecht geïnteresseerd in het lot van de buren. Als je een keer geen 50 euro hebt voor boodschappen geven wij die aan hen.
De sociale controle is een zegen en moet terugkeren.²
Kom kom, Buschetta wil graag generaliseren, dan mag ik ook over "de Nederlander" spreken toch?quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:16 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Nee, dat zijn 'de gemiddelde' mensen!
Normale mensen hopen nog steeds op een vreedzame oplossing zonder stigmatisatie en vrede op aard!
Dus binnen de groep zijn die jongetjes heel braaf, maar zodra de controle weg is gaan ze los?quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:16 schreef Mutant01 het volgende:
Heel simpel de sociale controle ontbreekt in Nederland. Is er wel binnen de migrantengroepen zelf, maar daarbuiten niet. Excessen treden dan dus juist makkelijker naar buiten.
Maximaal tot hun 45e.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je gaat echter voorbij aan het feit dat de problemen liggen bij de jeugd die hier geboren is. De 1ste en 2de generatie, die nog de opvoeding van het thuisland met zich meedroegen hebben hun energie gebruikt om te werken.
Nee, we hebben inderdaad een enorme sociale controle hier in Nederland.quote:
Wel toevallig dat het in 99% van de gevallen om Antillianen en Marokkanen gaat.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:16 schreef Mutant01 het volgende:
Heel simpel de sociale controle ontbreekt in Nederland. Is er wel binnen de migrantengroepen zelf, maar daarbuiten niet. Excessen treden dan dus juist makkelijker naar buiten.
Niet enorm, maar in een groot deel van Nederland is die er wel. Enkel bij white trash, Antillianen en jullie ontbreekt deze.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, we hebben inderdaad een enorme sociale controle hier in Nederland.
Natuurlijk!quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:18 schreef Mutant01 het volgende:
Kom kom, Buschetta wil graag generaliseren, dan mag ik ook over "de Nederlander" spreken toch?
Schizofrenie heeft te maken met de omgeving waarin ze opgroeien en de switch tussen de verschillende rollen die ze moeten maken. Dat heeft mede te maken met de aanpassingen die ze buiten al dan niet moeten maken ten opzichte van de situatie binnen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:18 schreef Winner_Taco het volgende:
Is dat de norm?
Misschien teveel inteelt ofzo ? Schijnt dat schizofrenie ed 5 x vaker voorkomen bij Marokkanen omdat die structureel met nichtjes/neven trouwen.
Dat ligt er heel erg aan waar in Nederland je zit. In de grote steden zal dat weinig voorstellen, maar als je op het platteland of bijv. in de bible-belt iets flikt weet meteen het hele dorp het en zullen ze je er ook op aanspreken.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:18 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, we hebben inderdaad een enorme sociale controle hier in Nederland.
Dat is dan toch geen reden om maar mensen te gaan beroven?quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Nederland is in en in rot. De grootste tumor der Nederlanden is wel de individualisering. Niemand interesseert zich nog voor het lot van de buurman. Heeft hij vandaag wel proviand? Een Mechelse herder wordt genegeerd. De taxi chauffeur krijgt exact wat hij vraagt, dus geen fooi.²
Op zich zit daar misschien wel wat in... Vergelijk het met FOK!ers die alleen op hun kamer achter een computer zitten en op een topic als dit klikken. Normaal zijn het vast brave jongens en meisjes die zich netjes gedragen en Marokkanen beleefd tegemoet treden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:18 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dus binnen de groep zijn die jongetjes heel braaf, maar zodra de controle weg is gaan ze los?
Gelukkig, ik dacht nog even dat inteelt het probleem was.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Schizofrenie heeft te maken met de omgeving waarin ze opgroeien en de switch tussen de verschillende rollen die ze moeten maken. Dat heeft mede te maken met de aanpassingen die ze buiten al dan niet moeten maken ten opzichte van de situatie binnen.
Normale mensen houden hun blik afzijdig. Het grootste deel van de Nederlander zal niet snel in aanraking komen met dit soort straattuig. En als ze wel een beroving oid meemaken zal het afgedaan worden als incident.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Normale mensen hopen op Wildersjugend.
misdragen, kom op zegquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:22 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Op zich zit daar misschien wel wat in... Vergelijk het met FOK!ers die alleen op hun kamer achter een computer zitten en op een topic als dit klikken. Normaal zijn het vast brave jongens en meisjes die zich netjes gedragen en Marokkanen beleefd tegemoet treden.
Hier, zonder (echte) sociale controle, gaan ze helemaal los en hebben ze het over "jullie kutcultuur", dat we op moeten rotten en dat onze kinderen moeten worden neergeschoten wanneer ze zich misdragen.
Heb ik wat gezegd over je post-gedrag ?quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je gaat echter voorbij aan het feit dat de problemen liggen bij de jeugd die hier geboren is. De 1ste en 2de generatie, die nog de opvoeding van het thuisland met zich meedroegen hebben hun energie gebruikt om te werken.
Ik blijf erbij dat het een probleem van Nederland is. Het is de jeugd die hier geboren is. En dat ik aardig wat post is helemaal niet relevant.²
Ben je statistieken aan het verzinnen om je argumenten kracht bij te zetten? Hoe typisch. Ten tweede is het ook wel weer grappig dat je Antillianen erbij haalt. Wellicht kunnen we ook Surinamers en Turken erbij halen. Waarom? Nou gewoon omdat dat de grootste immigranten groepen zijn in Nederland en derhalve ook meer aanwezig zijn. Maar ook omdat dit de meeste groepen zijn die durven mee te gaan in de openheid van de Nederlandse samenleving. Ze leveren immers politici, caberatiers, kunstenaars, schrijvers, acteurs. Terwijl andere groepen dat vrijwel niet doen (Chinezen bijv.). Appels met peren?quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:19 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Wel toevallig dat het in 99% van de gevallen om Antillianen en Marokkanen gaat.
Blijkbaar hebben andere groepen wél voldoende aan de mate van sociale controle.
Dan zouden er relatief meer Turken schizofreen zijn dan Marokkanen. Dus dat verband is nagenoeg nihil. Immers Marokkanen trouwen minder met neven/nichten dan Turken.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:23 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Gelukkig, ik dacht nog even dat inteelt het probleem was.
Neen, dat is geen reden. Jij staat er ongetwijfeld anders in, maar ik vind dat je nooit een reden hebt om te beroven. Ik constateer slechts de zwaktes van de Nederlandse samenleving, daar met hetzelfde volk (ook de boys en girls) in het thuisland geen problemen zijn. Het moet dus wel hier liggen. Nogmaals, het maakt niet uit hoeveel ik post maar wat ik post.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:22 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is dan toch geen reden om maar mensen te gaan beroven?
Van turken en surinamers heb je weinig last.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ben je statistieken aan het verzinnen om je argumenten kracht bij te zetten? Hoe typisch. Ten tweede is het ook wel weer grappig dat je Antillianen erbij haalt. Wellicht kunnen we ook Surinamers en Turken erbij halen. Waarom? Nou gewoon omdat dat de grootste immigranten groepen zijn in Nederland en derhalve ook meer aanwezig zijn. Maar ook omdat dit de meeste groepen zijn die durven mee te gaan in de openheid van de Nederlandse samenleving. Ze leveren immers politici, caberatiers, kunstenaars, schrijvers, acteurs. Terwijl andere groepen dat vrijwel niet doen (Chinezen bijv.). Appels met peren?
Jullie zijn het probleem.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, dat is geen reden. Jij staat er ongetwijfeld anders in, maar ik vind dat je nooit een reden hebt om te beroven. Ik constateer slechts de zwaktes van de Nederlandse samenleving, daar met hetzelfde volk (ook de boys en girls) in het thuisland geen problemen zijn. Het moet dus wel hier liggen. Nogmaals, het maakt niet uit hoeveel ik post maar wat ik post.²
Zegt de persoon die hem naar Rabat wenst.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:24 schreef Winner_Taco het volgende:
Ben je trouwens zelf ook van Marokkanase komaf ?
Epigenetische modellen houden rekening met factoren die de functie van de genen beïnvloeden terwijl de DNA-volgorde onveranderd blijft. Deze factoren zijn bijvoorbeeld omgevingsfactoren. Dit laatste is belangrijk, omdat epigenetische modellen daarmee als enige een verklaring kunnen bieden voor het verschijnsel dat als 1 helft van een eeneiige tweeling schizofrenie heeft, de ander slecht in ongeveer 50% van de gevallen ook schizofrenie heeft.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Schizofrenie heeft te maken met de omgeving waarin ze opgroeien en de switch tussen de verschillende rollen die ze moeten maken. Dat heeft mede te maken met de aanpassingen die ze buiten al dan niet moeten maken ten opzichte van de situatie binnen.
De statistieken (t.a.v. criminaliteit) plaatsen Surinamers boven Marokkanen. Dat je ergens weinig last van hebt, zegt dus vrij weinig.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:25 schreef shomila het volgende:
[..]
Van turken en surinamers heb je weinig last.
Ik ben in Rotterdam geboren, mijn moeder was 17 en mijn vader 20 toen ze mij kregen. Mijn moeder is in Marokko geboren en opgegroeid in Schaerbeek, Brussel. Mijn vader is in Marokko geboren en is hier vanaf zijn 16de.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:24 schreef Winner_Taco het volgende:
Ben je trouwens zelf ook van Marokkanase komaf ?
Gut een tik-fout.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zegt de persoon die hem naar Rabat wenst.
Jeej! Ik ben het met je eens!quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Neen, dat is geen reden. Jij staat er ongetwijfeld anders in, maar ik vind dat je nooit een reden hebt om te beroven.
Dus wat je eigenlijk constateert is dat deze probleemgroep niet met de gegeven vrijheden (waar ik veel waarde aan hecht) om kunnen gaan en deze dus ook niet verdienen!?quote:Ik constateer slechts de zwaktes van de Nederlandse samenleving, daar met hetzelfde volk (ook de boys en girls) in het thuisland geen problemen zijn. Het moet dus wel hier liggen. Nogmaals, het maakt niet uit hoeveel ik post maar wat ik post.²
Zo zie je maar weer wat voor invloed omgevingsfactoren hebben op het welzijn van de mens.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:26 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Epigenetische modellen houden rekening met factoren die de functie van de genen beïnvloeden terwijl de DNA-volgorde onveranderd blijft. Deze factoren zijn bijvoorbeeld omgevingsfactoren. Dit laatste is belangrijk, omdat epigenetische modellen daarmee als enige een verklaring kunnen bieden voor het verschijnsel dat als 1 helft van een eeneiige tweeling schizofrenie heeft, de ander slecht in ongeveer 50% van de gevallen ook schizofrenie heeft.
Bron ?quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De statistieken (t.a.v. criminaliteit) plaatsen Surinamers boven Marokkanen. Dat je ergens weinig last van hebt, zegt dus vrij weinig.
Ik heb mijn reactie aangepast zodat hij niet generaliserend is maar een reactie op Bansheeboyquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kom kom, Buschetta wil graag generaliseren, dan mag ik ook over "de Nederlander" spreken toch?
Oh, kom op. Als je dit soort basale feiten al ontkent, dan heeft iedere verdere discussie met jou totaal geen zin.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:24 schreef Mutant01 het volgende:
Ben je statistieken aan het verzinnen om je argumenten kracht bij te zetten?
Waarom wens je nu te specificeren? We hadden het over "Marokkanen, Turken, Antillianen en Surinamers". Of wens je nu ineens wel specifiek te spreken over jongeren.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:29 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Bron ?
We hebben het nu aangaande dit nieuwsbericht over de jongeren hé .
Tevens hoe ondergeschikt omgevingsfactoren zijn t.o.v. erfelijke eigenschappen in deze.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer wat voor invloed omgevingsfactoren hebben op het welzijn van de mens.
99% is een feit. Nee inderdaad, de verkrachting van dergelijke statistiek = nutteloze discussie.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:30 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Oh, kom op. Als je dit soort basale feiten al ontkent, dan heeft iedere verdere discussie met jou totaal geen zin.
Die gedachten spookt bij mij ook welleens door mijn hoofd. De probleemwijken laat men links liggen en Jan Modaal krijgt lik op stuk.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:54 schreef DennisMoore het volgende:
Soms... soms vraag ik me wel 's af of het niet een soort 'complot' is... eerst de boel uit de hand laten lopen, totdat de roep om veiligheid bij de bevolking zo groot geworden is, dat het eenvoudig is om allerlei bevoegdheden en opsporingsmethoden door te drukken...
"Ja mensen, we moeten écht overal camera's met gezichtsherkenning ophangen, een andere mogelijkheid hebben we namelijk niet om het veilig te krijgen op straat."
Dat blijkt behoorlijk tegen te vallen als ik het zo lees. Dat genen uiteraard een rol spelen is duidelijk, maar dat omgevingsfactoren een dergelijke grote rol spelen is wat mij betreft een goede bevestiging van mijn verhaal.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:30 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Tevens hoe ondergeschikt omgevingsfactoren zijn t.o.v. erfelijke eigenschappen in deze.
We?quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom wens je nu te specificeren? We hadden het over "Marokkanen, Turken, Antillianen en Surinamers". Of wens je nu ineens wel specifiek te spreken over jongeren.
Ja hoor Mutant01 staat weer voorraan om deze daden te bagataliseren.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
99% is een feit. Nee inderdaad, de verkrachting van dergelijke statistiek = nutteloze discussie.
Het gaat toch over de jongeren.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom wens je nu te specificeren? We hadden het over "Marokkanen, Turken, Antillianen en Surinamers". Of wens je nu ineens wel specifiek te spreken over jongeren.
Marokkanen ja, en niet "jongeren".quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:32 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
We?
Hoe rot ook voor je ....
We hadden het toch echt over Marokkanen hoor ...
Kom jij dan maar (nu jij zo'n grote mond hebt) met een bron dat 99% van de Marokkanen en Antillianen bij dergelijke feiten betrokken zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:33 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ja hoor Mutant01 staat weer voorraan om deze daden te bagataliseren.
Is dit een (retorische) vraag of een statement?quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:30 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Tevens hoe ondergeschikt omgevingsfactoren zijn t.o.v. erfelijke eigenschappen in deze.
Ik ook. Hij speelt natuurlijk geen thuiswedstrijd hè...quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:36 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind dat het 0-1 staat voor mutant.
Heerlijk hoe Dennismoore zijn eigen glazen ingooit, er zijn diverse argumenten opgegooid, maar helaas zien we geen enkel tegen argument van de kant van Dennismoore. Alleen maar dat "steeds minder mensen nog genoegen nemen met bovenstaand geleuter".quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:37 schreef DennisMoore het volgende:
M'goed, de grote bagatelliseer-trucen-doos is weer opengetrokken
- ze kunnen er niets aan doen
- het ligt aan de Nederlandse maatschappij
- het is maar een kleine minderheid
- blablabla etc etc etc
En zo dronken we een glas, deden een plas, en lieten alles zoals het was.
Probleem alleen is dat steeds minder mensen nog genoegen nemen met bovenstaand geleuter, en dus gaan stemmen op extremistische polariserende clowns als Wilders.
Erkennen dat er een héél héél groot probleem is met jonge mannelijke Marrokanen (laten we het specifiek houden), is de eerste stap. En de Mutant01'tjes van deze wereld hebben nog steeds heel grote moeite om die stap te zetten, blijkens het ontkennings- en bagatelliseergedrag dat ook in dit topic weer naar voren komt.
Dat is wel het eerste wat moet gebeuren ja.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:37 schreef DennisMoore het volgende:
Marrokanen (laten we het specifiek houden), is de eerste stap. En de Mutant01'tjes van deze wereld hebben nog steeds heel grote moeite om die stap te zetten, blijkens het ontkennings- en bagatelliseergedrag dat ook in dit topic weer naar voren komt.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat blijkt behoorlijk tegen te vallen als ik het zo lees. Dat genen uiteraard een rol spelen is duidelijk, maar dat omgevingsfactoren een dergelijke grote rol spelen is wat mij betreft een goede bevestiging van mijn verhaal.
Kijk ook even op http://www.trimbos.nl/ond(...)ndheid/schizofrenie.quote:Oorzaken
Wetenschappers zijn er nog niet uit wat precies de oorzaak is van schizofrenie. Men gaat ervan uit dat de kwetsbaarheid voor schizofrenie grotendeels genetisch is bepaald en dus al bij de geboorte aanwezig is. Het is bekend dat een stoornis in bepaalde chemische stoffen in de hersenen medeverantwoordelijk is voor de verstoorde verwerking van informatie. Onderzoeken hebben ook veranderingen aangetoond in de hersenen van mensen met schizofrenie. Maar of iemand met een aanleg de ziekte ook daadwerkelijk ontwikkelt, hangt af van de vraag hoe de rest van zijn leven verloopt. Samengevat: Hoe meer blootstelling aan stress, drugs en andere zogeheten omgevingsfactoren, des te groter de kans dat de genetische kwetsbaarheid voor schizofrenie zich daadwerkelijk zal uiten.
Vroeger werd wel gedacht dat schizofrenie werd veroorzaakt door een verkeerde opvoeding, maar inmiddels weet men dat de oorzaak daar niet ligt.
http://www.ypsilon.org/oorzaak
Mja, maar dan zou je toch wel verschil verwachten in aanpak tussen Amsterdam en Rotterdam... Wellicht komende verkiezingen als hopelijk de PvdA wordt weggevaagd... misschien zet dat wat tijdelijke zoden aan de dijk?quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:32 schreef Revolution-NL het volgende:
Die gedachten spookt bij mij ook welleens door mijn hoofd. De probleemwijken laat men links liggen en Jan Modaal krijgt lik op stuk.
Als de wil er is kan men gewoon de orde handhaven in dit soort wijken.
Als het zometeen uit de klauwen loopt komt de overheid als redder met allerlei privacy schende maatregelen die omarmt zal worden door de burger. Het klinkt waanzinnig en realistische tegelijk.
Dit is niet alleen een Nederlands probleem in andere europese landen doen politici exact hetzelfde.
Je gaat vragen naar een bron die er niet is?quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kom jij dan maar (nu jij zo'n grote mond hebt) met een bron dat 99% van de Marokkanen en Antillianen bij dergelijke feiten betrokken zijn.
Ik ben zo benieuwd.
Lees je wel je eigen quote? Er staat een hele mooie bevestiging van wat ik zeg.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:39 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
[..]
Kijk ook even op http://www.trimbos.nl/ond(...)ndheid/schizofrenie.
Doei doei met je verhaaltjes
Hilarisch!quote:Hoe meer blootstelling aan stress, drugs en andere zogeheten omgevingsfactoren, des te groter de kans dat de genetische kwetsbaarheid voor schizofrenie zich daadwerkelijk zal uiten.
*gaap*quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:36 schreef Mutant01 het volgende:
Kom jij dan maar (nu jij zo'n grote mond hebt) met een bron dat 99% van de Marokkanen en Antillianen bij dergelijke feiten betrokken zijn.
Dat is helemaal niet nieuw...quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Een nieuw woord heeft dit topic betreden: ervaringsracist.²
waarschijnljk is het een groep autochtonen die getooid met bontkraagjes probeert de marokkaanse jongeren in een kwaad daglicht te stellen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:40 schreef Revolution-NL het volgende:
Maar jij denkt dus dat deze "incidenten" niet veroorzaakt zijn door Marokkaanse / Niet westerse jongeren?
Waarom denk je dat?
Oh is het een stromannetje? Wat wilde je dan beweren met die 99%. Wat doen of zijn 99% van de Antillianen en Marokkanen dan? Leg het maar eens haarfijn uit.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:42 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
*gaap*
Heb je een mooi stromannetje gebouwd? Of heb ik over het hoofd gezien waar iemand zo dom is om bovenstaande te beweren?
Ah, je doelde op mijn uitspraak.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:43 schreef Mutant01 het volgende:
Oh is het een stromannetje? Wat wilde je dan beweren met die 99%. Wat doen of zijn 99% van de Antillianen en Marokkanen dan? Leg het maar eens haarfijn uit.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:42 schreef DennisMoore het volgende:
Iets wat eerder in de richting komt: "Bij 99% van dit soort gevallen (aanvallen hulpverleners, straatterreur, etc etc) gaat het om Marokkanen of Antillianen."
Niet sneaky omdraaien he? Of misschien draaide je het gewoon uit domheid om, kan ook... Zo gewend aan ontkennen, ontkennen, ontkennen. Wellicht iets cultureels.
Oh, dus nu moet ik je onderbuik maar als feit aannemen om zo een fatsoenlijke discussie met echte feiten meteen maar de nek om te draaien.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:40 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je gaat vragen naar een bron die er niet is?
Mijn onderbuikzegt dat het geen toeval is dat dit soort incidenten altijd in Gouda / Rotterdam / Eden of Kanaaleilanden is.
Er is gewoon een enorm probleem met de Marokkaanse jeugd daar is geen ontkennen aan.
Maar jij denkt dus dat deze "incidenten" niet veroorzaakt zijn door Marokkaanse / Niet westerse jongeren?
Waarom denk je dat?
Op zich niet zo heel vreemd hoor. Voor mij gaat zo'n proces ongeveer zo...quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:37 schreef DennisMoore het volgende:
Erkennen dat er een héél héél groot probleem is met jonge mannelijke Marrokanen (laten we het specifiek houden), is de eerste stap. En de Mutant01'tjes van deze wereld hebben nog steeds heel grote moeite om die stap te zetten, blijkens het ontkennings- en bagatelliseergedrag dat ook in dit topic weer naar voren komt.
Zo, iemand loopt hier KEIHARD te liegen. Niks verdraaing van uitspraken - het was een pure quote. Lekker makkelijk achteraf nuanceren en doen alsof ik hier de boel loop te stangen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:19 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Wel toevallig dat het in 99% van de gevallen om Antillianen en Marokkanen gaat.
Blijkbaar hebben andere groepen wél voldoende aan de mate van sociale controle.
nee hoor, Mutant01 heeft het veel te druk op Fok om zich met die jongeren in te latenquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:46 schreef Sjaakz het volgende:
omdat dit impliceert dat ik mij met die jongeren vereenzelvig, terwijl ik juist ten oprechte met hen op een hoop wordt gegooid.
Beijerlandselaan ?? hahahahaha daar lopen alleen maar allochtonen manquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh, dus nu moet ik je onderbuik maar als feit aannemen om zo een fatsoenlijke discussie met echte feiten meteen maar de nek om te draaien.
Als iemand zegt dat er een enorm probleem is met de Marokkaanse jeugd, dan ga ik dat niet ontkennen. Als mensen met allerlei domme leugenachtige verhaaltjes komen opzetten, dan ga ik dat inderdaad ontkennen. Als je procenten gaat roepen, dan verwacht ik een onderbouwing - anders hoef je daar niet over te spreken. Ten tweede weet ik niet wie dit specifieke incident heeft veroorzaakt. Toevallig is de Beijerlandselaan nou niet gelegen in een wijk met heel veel Marokkanen. Dus het zou best kunnen, maar dat weet ik niet. Ik was er niet bij.
des te groter de kans dat de genetische kwetsbaarheid voor schizofrenie zich daadwerkelijk zal uiten.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lees je wel je eigen quote? Er staat een hele mooie bevestiging van wat ik zeg.
[..]
Hilarisch!
niet bekend met overdrachtelijke teksten? jij niet lang in hoelland wonen?quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zo, iemand loopt hier KEIHARD te liegen. Niks verdraaing van uitspraken - het was een pure quote.
Wie beweert bewijst.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:40 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Daar lopen alleen maar allochtonen. Ik had het over MAROKKANEN. En de reden dat die moskee daar gebouwd wordt is omdat de oude moskee te klein is.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
Beijerlandselaan ?? hahahahaha daar lopen alleen maar allochtonen man
ligt vlakbij die nieuwe moskee, die ze al jaren bouwen
zeer beruchte buurt hier
No shit sherlock, waar heb ik gezegd dat het geen reet te maken heeft met genen, mongooltje.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:48 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
des te groter de kans dat de genetische kwetsbaarheid voor schizofrenie zich daadwerkelijk zal uiten.
Zonder genetische aanleg dus ook géén schizofrenie stress of geen stress mongooltje.
bij deze dan...huldequote:Op dinsdag 22 december 2009 11:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit zijn natuurlijk vaak gehoorde argumenten, maar ze blijven degelijk. Zoals ik hier ook nooit iemand hoor over het feit dat ik een vorstelijk salaris heb van 1500 netto en perfect participeer in de Nederlandse samenleving. Alleen de negatieve zaken worden uitgelicht. Nu vind ik dat van simpel gepeupel niet zo erg, maar ook de slimmere entiteiten bezondigen zich hier aan. Helaas.²
En wellicht ligt dat probleem vooral bij de ontvanger. M.a.w. wat beter je best doen om voor "Marokkanen" te lezen "Marokkaanse mannelijke jeugd". Maar het is zo'n gedoe om dat er telkens bij te typen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:46 schreef Sjaakz het volgende:Ik lees de reacties waarin (o.a. ik) rechtstreeks steeds beledigender en agressiever wordt "aangesproken", en verantwoordelijk wordt gesteld voor iets waar ik natuurlijk absoluut niet verantwoordelijk ben.
Want dat is het meestal ook. Je kunt je dan nog beter terugtrekken uit het topic dan olie op het vuur gooien.quote:Die reacties worden vervolgens weer uitgelegd als "bagataliseren" en goedpraten van het gedrag van die jongeren.
Niemand (behalve op telegraaf.nl en de fok-frontpage (stelletje mongolen)) gooit serieus alle Marokkanen op één hoop. 'k Vind dat je wel héél snel in de slachtoffer-rol kruipt en je daarmee inderdaad lijkt te vereenzelvigen met de groep op basis van etniciteit.quote:Hierdoor groeit de verontwaardiging, omdat dit impliceert dat ik mij met die jongeren vereenzelvig, terwijl ik juist ten oprechte met hen op een hoop wordt gegooid.
ja MAROKKANEN lopen er ook, meerderheid zelfs, ben je er weleens geweest ?quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar lopen alleen maar allochtonen. Ik had het over MAROKKANEN. En de reden dat die moskee daar gebouwd wordt is omdat de oude moskee te klein is.
Ontkennen en in de slachtofferrol kruipen is lekker makkelijk. Zo hoef je niet naarjezelf te kijken en hoef je dus ook nooit te werken aanjezelf. Lekker overal tegen aanschoppen ontkennen en je gedragen als een cry baby. De makkelijkste weg tochquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:42 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Zo gewend aan ontkennen, ontkennen, ontkennen. Wellicht iets cultureels.
Haha, ik WOON er praktisch naast. Deze wijk zit vol met Surinamers en Antillianen. De meeste Marokkanen zitten of in de Afrikaanderwijk of in Bloemhof of in Noord. Dat Marokkanen daar lopen is niet zo gek he, gezien het feit dat er ook winkels zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja MAROKKANEN lopen er ook, meerderheid zelfs, ben je er weleens geweest ?
Het is niet de minderheidquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Natuurlijk zijn er problemen met Marokkaanse boys en girls. Het probleem is echter 2-ledig:
- Het is eigenlijk een heel kleine groep (minderheid), maar de problemen zijn er
Dat komt doordat die groep met het wangedrag instemt.quote:- Ik hoor zelden de goede berichten (meerderheid), de media heeft hier dus ook een rol in.
OMG, ben je écht zo domquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:47 schreef Mutant01 het volgende:
Zo, iemand loopt hier KEIHARD te liegen. Niks verdraaing van uitspraken - het was een pure quote. Lekker makkelijk achteraf nuanceren en doen alsof ik hier de boel loop te stangen.
Jawel.quote:
Dat is onzin, hoe kan ik nou instemmen met het gedrag van een dief, homo of verkrachter? Dat is toch niet rationeel? Ik ben hier fel op tegen, ik probeer enkel de oorzaken te beschrijven.quote:Dat komt doordat die groep met het wangedrag instemt.
Hier zijn ook winkels, zie geen MArokkanen hoorquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Haha, ik WOON er praktisch naast. Deze wijk zit vol met Surinamers en Antillianen. De meeste Marokkanen zitten of in de Afrikaanderwijk of in Bloemhof of in Noord. Dat Marokkanen daar lopen is niet zo gek he, gezien het feit dat er ook winkels zijn.
En dan nog weiger je het te onderbouwen met cijfers. Dan maken we er fijn 99% van de gevallen van en nu? Nu weet je wel een bron te vinden wil je zeggen? Ohnee, het was een stijl-figuur! Ga maar lekker slapen, het enige wat jij hier wil doen is een constructieve discussie verneuken door allerlei overdrijvingen te plaatsen en dan mensen die daar fel op reageren gelijk een trap geven door te zeggen dat ze bagatelliseren. Donder toch op zeg.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:54 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
OMG, ben je écht zo dom?
"99% van de gevallen gaat het om..." IS NIET GELIJK AAN "99% van de Marokkanen is betrokken bij..."
Vergelijk:
"99% van de verkeersdoden zijn auto's bij betrokken" IS NIET GELIJK AAN "99% van de auto's veroorzaakt verkeersdoden"
Ga alsjeblieft eens wat beter lezen, want, hoewel je al weinig respect-puntjes meer over had, je begint nu het nulpunt wel héél snel te naderen.
Er lopen veel Marokkanen, er lopen veel Turken, er lopen zelfs veel Nederlanders, Surinamers en Antillianen. Ga jij mij vertellen hoe mijn wijk er uit ziet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
Hier zijn ook winkels, zie geen MArokkanen hoor
dus op de Beyerlandselaan lopen veel Marokkanen heb ik dus gelijk in ?
quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jawel.
[..]
Dat is onzin, hoe kan ik nou instemmen met het gedrag van een dief, homo of verkrachter? Dat is toch niet rationeel? Ik ben hier fel op tegen, ik probeer enkel de oorzaken te beschrijven.²
quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:53 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ontkennen en in de slachtofferrol kruipen is lekker makkelijk. Zo hoef je niet naarjezelf te kijken en hoef je dus ook nooit te werken aanjezelf. Lekker overal tegen aanschoppen ontkennen en je gedragen als een cry baby. De makkelijkste weg toch
Het heeft primair te maken met genetische aanleg .quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
No shit sherlock, waar heb ik gezegd dat het geen reet te maken heeft met genen, mongooltje.Het gaat om de uiting van schizofrenie. Bij Marokkanen is de kans daarop per definitie hoger!
heb je daar een bron bij ?quote:
nee, het zijn geen homo's die marokkaantjes, wel dieven, geweldplegers en pooiers.quote:Dat is onzin, hoe kan ik nou instemmen met het gedrag van een dief, homo of verkrachter? Dat is toch niet rationeel? Ik ben hier fel op tegen, ik probeer enkel de oorzaken te beschrijven.²
Ik zeg toch nergens dat deze boys en girls slachtoffers zijn?quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Daar hebben we weer zo'n reactie
[..]
Reageer jij eerst even op onderstaande postquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh is het een stromannetje? Wat wilde je dan beweren met die 99%. Wat doen of zijn 99% van de Antillianen en Marokkanen dan? Leg het maar eens haarfijn uit.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:40 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Mijn onderbuikzegt dat het geen toeval is dat dit soort incidenten altijd in Gouda / Rotterdam / Eden of Kanaaleilanden is.
Er is gewoon een enorm probleem met de Marokkaanse jeugd daar is geen ontkennen aan.
Waarom denk je dat?
als jij zegt dat ik ongelijk heb dat er veel MArokkanen lopen, kijk dan maar goed rondquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er lopen veel Marokkanen, er lopen veel Turken, er lopen zelfs veel Nederlanders, Surinamers en Antillianen. Ga jij mij vertellen hoe mijn wijk er uit ziet.
Staart tussen je benen eh? Zelfs te laf om te zeggen dat je het compleet fout las, en mij dus ten onrechte keihard bepaalde (welhaast racistische) uitspraken in de mond legt...quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:56 schreef Mutant01 het volgende:
En dan nog weiger je het te onderbouwen met cijfers. Dan maken we er fijn 99% van de gevallen van en nu? Nu weet je wel een bron te vinden wil je zeggen? Ohnee, het was een stijl-figuur! Ga maar lekker slapen, het enige wat jij hier wil doen is een constructieve discussie verneuken door allerlei overdrijvingen te plaatsen en dan mensen die daar fel op reageren gelijk een trap geven door te zeggen dat ze bagatelliseren. Donder toch op zeg.
En die secundaire zaken spelen een enorme rol bij de tot uiting komen van de reeds gedragen genetische afwijking. En laten die secundaire zaken bij Marokkanen nu net een stuk vaker voorkomen dan bij Nederlanders.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:57 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Het heeft primair te maken met genetische aanleg .
Daarnaast kunnen externe invloeden een negatieve uitwerking hebben . Dit zijn secundaire zaken.
Learn the difference numbnuts .
Leest je loverboy mee ofzo?
Staart tussen de benen, wat jij wil hoor. Ondertussen vooral stug geen bron geven van hetgeen jij beweerde. Het maakt het niet minder leugenachtig hoor, ook al zat ik in eerste instantie fout.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:59 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Staart tussen je benen eh? Zelfs te laf om te zeggen dat je het compleet fout las, en mij dus ten onrechte keihard bepaalde (welhaast racistische) uitspraken in de mond legt...
Bye bye, laf figuur (waarmee je weer een cliché bevestigt overigens).
haha de meeste Marokkanen hebben netto meer hoorquote:Op dinsdag 22 december 2009 12:00 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, ik lees hier dat het gedrag der Marokkaanse boys en girls genetisch is bepaald. We kunnen er dus niks meer aan veranderen. Wat een nonsens.
1500 netto man!²
Zegt iemand die waarschijnlijk niet eens weet hoe zo'n achterstandswijk in het echt eruit ziet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:40 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
Wow, deze quote ik even. Ik heb je nog nooit horen roepen dat je fout zat.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Staart tussen de benen, wat jij wil hoor. Ondertussen vooral stug geen bron geven van hetgeen jij beweerde. Het maakt het niet minder leugenachtig hoor, ook al zat ik in eerste instantie fout.
Genetische aanleg betekent niet dat iets ook genetisch bepaald is en daarmee onvermijdelijk.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:00 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, ik lees hier dat het gedrag der Marokkaanse boys en girls genetisch is bepaald. We kunnen er dus niks meer aan veranderen. Wat een nonsens.
O en de tyfus met al je ongefundeerde onzin .quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dan nog weiger je het te onderbouwen met cijfers. Dan maken we er fijn 99% van de gevallen van en nu? Nu weet je wel een bron te vinden wil je zeggen? Ohnee, het was een stijl-figuur! Ga maar lekker slapen, het enige wat jij hier wil doen is een constructieve discussie verneuken door allerlei overdrijvingen te plaatsen en dan mensen die daar fel op reageren gelijk een trap geven door te zeggen dat ze bagatelliseren. Donder toch op zeg.
quote:Schokkende cijfers criminaliteit Marokkanen Rotterdam
donderdag 4 juni 2009 07:46
Bijna 55 procent van de Marokkaanse mannen in de leeftijd van 18 tot 24 jaar in Rotterdam komt in aanraking met de politie. Van de autochtonen is dat 18,4 procent.
Door nieuwe rekenmethode zijn criminaliteitscijfers veel beroerder Door nieuwe rekenmethode zijn criminaliteitscijfers veel beroerder
Dat meldt de Volkskrant op basis van berekeningen door hoogleraar criminologie Frank Bovenkerk, die de cijfers schrikbarend noemt.
Verkeerd berekend
Voor Antilliaanse en Surinaamse Rotterdammers in dezelfde leeftijdscategorie geldt dat voor 40 procent, voor autochtonen voor 18,4 procent.
Tot nu toe werd de koppeling tussen criminaliteit en migrantengroepen op een standaard manier gemeten. ‘Dan lijken de cijfers wel mee te vallen,’ aldus Bovenkerk.
Volgens de criminoloog wordt misdaad al jaren verkeerd berekend, zo schrijft de Volkskrant.
Beroerd
Het komt er op neer dat in die cijfers criminelen die in 2006 een misdaad pleegden het jaar erop niet meer in de cijfers terugkeerden.
Bovenkerk: ‘De normale cijfers vertellen niet hoe beroerd een specifieke groep ervoor staat. De meeste criminaliteit wordt gepleegd door jongens van 12 tot 24 jaar: hoeveel daarvan komen over de hele periode gemeten, voor serieuze feiten met politie en justitie in aanraking? Of: welk percentage heeft bij het bereiken van de 24-jarige leeftijd een strafblad?’
Etniciteit
Er is geen wettelijke basis voor het registreren van de etnische achtergrond van een individuele verdachte. ‘Rotterdam, en dat is revolutionair, doet dat wel’, zegt Bovenkerk.
Sinds 2002 koppelt Rotterdam alle gegevens van onder andere politie, jeugdzorg en consultatiebureaus aan individuen van wie de etniciteit bekend is.
Uit de berekening van Bovenkerk blijkt nu dat 90 procent van de jongens met een Marokkaanse achtergrond recidiveert, tegenover 60 procent van de autochtonen. Hij verwacht dat de Rotterdamse cijfers ook gelden in andere steden. ‘Daar horen we dezelfde geluiden.’
Wat is volgens jou een oplossing voor het probleem ?quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:00 schreef DennisMoore het volgende:
Anyways, als iedereen het karikaturale ontkennende gereutel van Mutant01even negeert in dit topic, kunnen we wellicht weer wat meer ontopic.
Wat lul je dom zeg, hier wonen talloze Nederlanders. Je komt duidelijk niet uit deze buurt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
als jij zegt dat ik ongelijk heb dat er veel MArokkanen lopen, kijk dan maar goed rond
Anyway NL durven daar niet meer te lopen hoor, niet als ze verstand hebben, wat een teringbuurt
Hoe komt het dan dat de meerderheid van de Marokkaanse jongens bekend is bij de politie?quote:
Fel op tegen nog wel. Waarom doet de Marokkaanse gemeenschap dan niets aan dit tuig?quote:[..]
Dat is onzin, hoe kan ik nou instemmen met het gedrag van een dief, homo of verkrachter? Dat is toch niet rationeel? Ik ben hier fel op tegen, ik probeer enkel de oorzaken te beschrijven.²
En waar leest Winner_Taco in GODSNAAM een bevestiging?quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:02 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
O en de tyfus met al je ongefundeerde onzin .
[..]
daarom moeten we ook een uitzondering maken voor marokkaansje jeugd qua behandelingquote:Op dinsdag 22 december 2009 12:02 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Wat is volgens jou een oplossing voor het probleem ?
- Meer politievrijheid
- Langere celstraffen
- Trajecten voor moeilijke jongeren aanpassen
Ik ben altijd bang dat er dan ook een hoop autochtone jongens die bij een kleine reprimande al op het rechte pad zouden blijven de dupe worden van dit soort harde maatregelen.
Ik vrees dit dus ook. De autochtoon is keer op keer de dupe van allochtonen. Met werkelijk alles.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:02 schreef Buschetta het volgende:
[..]
- Meer politievrijheid
- Langere celstraffen
Ik ben altijd bang dat er dan ook een hoop autochtone jongens die bij een kleine reprimande al op het rechte pad zouden blijven de dupe worden van dit soort harde maatregelen.
Politieke wil om eens wat repressiever op te treden en daarmee te laten zien waar de grenzen liggen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:02 schreef Buschetta het volgende:
- Meer politievrijheid
- Langere celstraffen
Flikker toch op. Dat geld moet allemaal komen van de autochtonen werkenden. Jullie hebben al veel te veel gekost.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:04 schreef BansheeBoy het volgende:
Geef elke probleem Marokkaan een Golf IV en 1450 netto in de maand. Zul je zien dat ze zich normaal gaan gedragen. Je moet de reden wegnemen waarom ze recidiveren: geld. Geef ze dat.²
Omdat dit onzin is. Vergeet niet dat ik zelf Marokkaan ben. En ik kan me absoluut niet identificeren met dit beeld. Als je een bekeuring binnensleept ben je ook al bekend bij de politie. Zegt niks.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:03 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Hoe komt het dan dat de meerderheid van de Marokkaanse jongens bekend is bij de politie?
Ik wil hier niet op in gaan daar het niet klopt.quote:Fel op tegen nog wel. Waarom doet de Marokkaanse gemeenschap dan niets aan dit tuig?
Haha dus je geeft nu opeens wel toe dat omgevingsfactoren secundair zijn . Flikker op man .quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En die secundaire zaken spelen een enorme rol bij de tot uiting komen van de reeds gedragen genetische afwijking. En laten die secundaire zaken bij Marokkanen nu net een stuk vaker voorkomen dan bij Nederlanders.
Ergo zelfs bij een gelijk aantal genetische dragers (tussen Marokkanen en Nederlanders) zou de schizofrenie veel vaker tot uiting komen bij Marokkanen, vanwege de secundaire voorwaarden die sneller vervult worden.
Oh, dat wil ik ook wel zomaar krijgen. Of moet ik dan eerst fietsers gaan beroven?quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:04 schreef BansheeBoy het volgende:
Geef elke probleem Marokkaan een Golf IV en 1450 netto in de maand. Zul je zien dat ze zich normaal gaan gedragen. Je moet de reden wegnemen waarom ze recidiveren: geld. Geef ze dat.
Ik heb nooit gezegd dat ze primair zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:06 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Haha dus je geeft nu opeens wel toe dat omgevingsfactoren secundair zijn . Flikker op man .
Neen, niet zomaar geven. Je moet ze die spreekwoordelijke vette worst voorhouden. Zodat ze er keihard voor gaan werken.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:06 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Oh, dat wil ik ook wel zomaar krijgen. Of moet ik dan eerst fietsers gaan beroven?
quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:04 schreef het_fokschaap het volgende:
daarom moeten we ook een uitzondering maken voor marokkaansje jeugd qua behandeling
en hoe doen we dat dan ? die vette worst voorhouden bedoel ik ?quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, niet zomaar geven. Je moet ze die spreekwoordelijke vette worst voorhouden. Zodat ze er keihard voor gaan werken.²
Helemaal mee eens, omdat je dan gaat (vies woord) discrimineren.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:07 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Daarmee sla je een principieel verkeerde weg in.
Of misschien het principe hanteren dat wie niet werkt, ook niet zal vreten.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:07 schreef BansheeBoy het volgende:
Neen, niet zomaar geven. Je moet ze die spreekwoordelijke vette worst voorhouden. Zodat ze er keihard voor gaan werken.
bij geneeskunde worden er ook uitzonderingen gemaakt in behandeling voor allochtonen, waarom niet op meer gebieden ?quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:07 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Daarmee sla je een principieel verkeerde weg in.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:04 schreef BansheeBoy het volgende:
Geef elke probleem Marokkaan een Golf IV en 1450 netto in de maand. Zul je zien dat ze zich normaal gaan gedragen. Je moet de reden wegnemen waarom ze recidiveren: geld. Geef ze dat.²
Types als ik op VMBO scholen langs laten gaan, laat ze eventueel een kijkje nemen op de parkeerplek.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:07 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en hoe doen we dat dan ? die vette worst voorhouden bedoel ik ?
en dan homohaat prediken natuurlijkquote:Op dinsdag 22 december 2009 12:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Types als ik op VMBO scholen langs laten gaan, laat ze eventueel een kijkje nemen op de parkeerplek.²
Ik ben het niet eens met homo's, maar ik haat ze niet hoor.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:09 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en dan homohaat prediken natuurlijk
Het enige wat je hen moet voorhouden is a) Ouders korten (indien ze 16 jaar of jonger zijn). b) Geen uitzicht op bijstand tot je 30'ste c) In geval van schade, deze direct verhalen. d) Plaatsing onder huisarrest.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, niet zomaar geven. Je moet ze die spreekwoordelijke vette worst voorhouden. Zodat ze er keihard voor gaan werken.²
Je stelde toch echt dat omgevingsfactoren een belangrijkere rol speelden dan een genetische aanleg bij het al dan niet krijgen van schizofrenie.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat ze primair zijn.Typisch. Het gaat er om dat de omgevingsfactoren in het geval van Marokkanen sneller aanwezig zijn (en daarmee schizofrenie vaker tot uiting komt en derhalve vaker geconstateerd wordt).
e) in geval van criminaliteit draait de gehele familie hiervoor opquote:Op dinsdag 22 december 2009 12:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het enige wat je hen moet voorhouden is a) Ouders korten (indien ze 16 jaar of jonger zijn). b) Geen uitzicht op bijstand tot je 30'ste c) In geval van schade, deze direct verhalen. d) Plaatsing onder huisarrest.
Die hebben toch geen cent te makken manquote:Op dinsdag 22 december 2009 12:12 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
e) in geval van criminaliteit draait de gehele familie hiervoor op
Dat is lekker rechtvaardig. Weet je wat, we laten alle Duitsers opdraaien opdraaien voor het gedrag van Adje Hilter. Slaat echt nergens op.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:12 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ah, we laten in onze rechtsstaat het principe van individuele verantwoordelijkheid los?quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:12 schreef Fastmatti het volgende:
Jij denk alleen maar financieel, maar er is meer mogelijk. Ik dacht er eigenlijk over om aanplakborden bij de moskee te zetten waarop veroordeelden Marokkanen met foto, naam en delict worden vermeldt. Hierbij kan eventueel ook de volledige stamboom worden vermeldt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:13 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Die hebben toch geen cent te makken man
Ik geef je slechts aan hoe zo'n proces in z'n werk gaat. Ik zeg niet dat iedereen op eenzelfde manier reageert, en ook niet dat mijn reactie hierop per definitie gerechtvaardigd is. Het werkt gewoon zo. Daarbij vind ik dat je je iets te makkelijk bedient van het "daar moet je gewoon doorheen kijken" argument...quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:52 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En wellicht ligt dat probleem vooral bij de ontvanger. M.a.w. wat beter je best doen om voor "Marokkanen" te lezen "Marokkaanse mannelijke jeugd". Maar het is zo'n gedoe om dat er telkens bij te typen.
[..]
Want dat is het meestal ook. Je kunt je dan nog beter terugtrekken uit het topic dan olie op het vuur gooien.
[..]
Niemand (behalve op telegraaf.nl en de fok-frontpage (stelletje mongolen)) gooit serieus alle Marokkanen op één hoop. 'k Vind dat je wel héél snel in de slachtoffer-rol kruipt en je daarmee inderdaad lijkt te vereenzelvigen met de groep op basis van etniciteit.
Begrijp 't op zich wel wat je zegt, maar ik vind het onterecht. En ik vind dat dat probleem (dat ik dus niet ontken) meer nog bij jou ligt.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:10 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Nee, de betreffende ouders falen in hun opvoeding. Wat voor rotte cultuur moeten jullie hebben dat jullie jongens massaal dit soort gedrag vertonen?
quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:11 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
En daarom is jullie cultuur dus inferieur en niet welkom.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:14 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je het zelf zegt .
Die boys en girls horen hier dus gewoon niet thuis.
Er is niets mis met ons stelsel , er is vooral iets mis met jullie mentaliteit .
Ik vind dit geen voorbeelden van ongelukkig gekozen woorden. Het is voor mijn gevoel vooral deze manier van polariseren die de discussie enorm bemoeilijkt. Het is niet wat doen "wij" tegen criminaliteit, maar wat doen "wij" tegen "jullie"? Waarbij "de Marokkaan" heel duidelijk en bewust aan de kant van de criminele jongeren wordt geplaatst en in de verdediging gedrukt.quote:
Een actie tegen de ongelovige Westerse zionisten zal als een heldendaad gezien worden binnen zo'n groep.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:16 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Jij denk alleen maar financieel, maar er is meer mogelijk. Ik dacht er eigenlijk over om aanplakborden bij de moskee te zetten waarop veroordeelden Marokkanen met foto, naam en delict worden vermeldt. Hierbij moet dan de volledige stamboom worden vermeldt.
Het ging mij om de uiting van de schizofrenie, niet of iemand al dan niet het gen draagt. Immers van het eerste heb je last van het tweede op zichzelf niet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:11 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Je stelde toch echt dat omgevingsfactoren een belangrijkere rol speelden dan een genetische aanleg bij het al dan niet krijgen van schizofrenie.
pri·mair bn, bw 1 de eerste plaats innemend: de ~e behoeften; ~e kleuren rood, geel en blauw 2 de grondbeginselen betreffend: ~ onderwijs basisonderwijs 3 voornaamste: ~e wegen
se·cun·dair bn, bw de tweede plaats innemend: van ~ belang
I rest my case
Ja, inderdaad. Als achterneef ali in de bak komt moet ik boeten.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:12 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar ik moet ze gewoon niet.quote:
maar oprotten gaat niet, dus het is geen oplossing...hoe vol die maat ook is.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:23 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar ik moet ze gewoon niet.
Met andere woorden : 'Van mij mogen ze oprotten' .
Wat dat betreft ben ik niet meer bereid tot enige vorm van concessie dan wel begrip.
En met mij velen....
De maat is vol !
Zet vooral de posts van BSB waar ik op reageerde er niet bij neequote:Op dinsdag 22 december 2009 12:16 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Ik geef je slechts aan hoe zo'n proces in z'n werk gaat. Ik zeg niet dat iedereen op eenzelfde manier reageert, en ook niet dat mijn reactie hierop per definitie gerechtvaardigd is. Het werkt gewoon zo. Daarbij vind ik dat je je iets te makkelijk bedient van het "daar moet je gewoon doorheen kijken" argument...
Dat men het soms over "Marokkanen" of "Marokkaanse jongeren" heeft, zonder specifiek de groep die het betreft te duiden, dat is inderdaad niet zo vreemd. Dat is normaal taalgebruik, maar wanneer je mede-users aanspreekt op hun etniciteit en consequent spreekt over "jullie", "jullie cultuur" met alle bijbehorende beledigingen, dan is het geen eenvoudige taalkwestie meer... Dan is er iets anders aan de hand. En dat gebeurt toch geregeld...
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik vind dit geen voorbeelden van ongelukkig gekozen woorden. Het is voor mijn gevoel vooral deze manier van polariseren die de discussie enorm bemoeilijkt. Het is niet wat doen "wij" tegen criminaliteit, maar wat doen "wij" tegen "jullie"? Waarbij "de Marokkaan" heel duidelijk en bewust aan de kant van de criminele jongeren wordt geplaatst en in de verdediging gedrukt.
Verder worden cultuur en etniciteit gekoppeld aan het gedrag van die jongeren, waardoor de enige mogelijke uitweg voor je Marokkaanse mede-user - de enige manier om je bij het "wij" te kunnen scharen" - het afvallen van de eigen cultuur of etniciteit wordt. Het opgeven van de eigen identiteit. Al het andere wordt namelijk direct als "bagataliseren" en "goedpraten" afgedaan. Het boetekleed moet immers aan!
Daar gaat het dus mis. Je voelt je immers niet op zo'n manier verbonden met de Marokkaanse gemeenschap in Nederland, dat je je verantwoordelijk voelt voor het gedrag van jongeren die toevallig dezelfde etnische achtergrond delen.
Dus BSB is verantwoordelijk voor je posts. Wat een machtige jongen is het toch.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:28 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Zet vooral de posts van BSB waar ik op reageerde er niet bij nee
Tenzij er een tweedeling komt en escalaleert tot een geweldadig conflict.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:25 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
maar oprotten gaat niet, dus het is geen oplossing...hoe vol die maat ook is.
Niet onder de huidige wetgeving nee.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:25 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
maar oprotten gaat niet, dus het is geen oplossing...hoe vol die maat ook is.
Als je gaat werken, heb je dat.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:04 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit terwijl vrijwel elk land zijn eigen aanpak heeft. Niets werkt dus.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:30 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Tenzij er een tweedeling komt en escalaleert tot een geweldadig conflict.
Soms lijkt het wel of de overheid daarop aanstuurt. Zeker omdat het in elke grote stad in Europa gebeurt.
Van Scandinavie tot de Mediteranee. Overal zijn het dezelfde types die rotzooi trappen.
Achterneef gaat inderdaad wat ver. Maar bij een broer/neef/kind heb ik daar geen enkele moeite mee. Prima als auto's verbeurd verklaard worden als een broer een slachtoffer schadeloos moet stellen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Als achterneef ali in de bak komt moet ik boeten.
Omdat hosselen sneller is, makkelijker is en meer geld oplevert. De huidige wetgeving is prima, maar moet wel actief uitgevoerd worden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:30 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Als je gaat werken, heb je dat.
Zonder opleiding een ploegendienstje draaien, onregelmatigheidstoeslag en je hebt echt wel 1400 netto in het handje per maand.
Waarom is dat geen optie?
en waar rotten ze dan naar toe op ? wie wil ze hebben ?quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:30 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Niet onder de huidige wetgeving nee.
Betrek het eens op jezelf. Je zou het niet gek vinden als jij gestraft wordt voor iets wat je neef of broer heeft gedaan?quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:32 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Achterneef gaat inderdaad wat ver. Maar bij een broer/neef/kind heb ik daar geen enkele moeite mee.
Ze willen geen vaste baan, 1500 per maand en een middenklasse peugeot. Criminaliteit verdient veel beter en het geeft ze in hun kring nog populariteit ook. Daarbij zijn ze te achterlijk om en te slecht opgevoed om te weten hoe ze zich horen te gedragen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Types als ik op VMBO scholen langs laten gaan, laat ze eventueel een kijkje nemen op de parkeerplek.²
niet eens, broerlief kan een modelburger zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:32 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Achterneef gaat inderdaad wat ver. Maar bij een broer/neef/kind heb ik daar geen enkele moeite mee. Prima als auto's verbeurd verklaard worden als een broer een slachtoffer schadeloos moet stellen.
Context is belangrijk.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus BSB is verantwoordelijk voor je posts. Wat een machtige jongen is het toch.
Ver weg...quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:33 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en waar rotten ze dan naar toe op ? wie wil ze hebben ?
Familie is toch zo belangrijk voor Marokkanen? Zorg er dan ook maar voor dat ze in het gareel blijven.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Betrek het eens op jezelf. Je zou het niet gek vinden als jij gestraft wordt voor iets wat je neef of broer heeft gedaan?
Is dat ook belangrijk als het gaat om wandaden van Marokkaanse jeugdigen?quote:
Aan generalisaties heb ik niets. Betrek het gewoon eens op een individuele situatie, zoals bijvoorbeeld jezelf. De straf heeft geen enkele grondslag. Als de ene broer op de uni zit of werkt en de ander zich misdadig aan het gedragen is, dan krijg je de situatie dat een modelburger zich moet verantwoorden voor de dader van een ander.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:35 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Familie is toch zo belangrijk voor Marokkanen? Zorg er dan ook maar voor dat ze in het gareel blijven.
ze worden net zo hard weer teruggestuurd. Is het ons probleem weer.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:35 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ver weg...
Waarheen?
Dat is hun probleem!
Ja, tot op zekere hoogte.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is dat ook belangrijk als het gaat om wandaden van Marokkaanse jeugdigen?
De modelburger zal zich inderdaad moeten verantwoorden waarom hij zijn criminele familie niet in het gareel houdt. Verder is de juridische grondslag natuurlijk zo te maken. Je zou het herbergen van een crimineel bijvoorbeeld strafbaar kunnen stellen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Aan generalisaties heb ik niets. Betrek het gewoon eens op een individuele situatie, zoals bijvoorbeeld jezelf. De straf heeft geen enkele grondslag. Als de ene broer op de uni zit of werkt en de ander zich misdadig aan het gedragen is, dan krijg je de situatie dat een modelburger zich moet verantwoorden voor de dader van een ander.
Je kan ze niet wegsturen nee. Klopt . Tenzij de grondwet aangepast wordt .quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:37 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ze worden net zo hard weer teruggestuurd. Is het ons probleem weer.
We betalen die campagne met geld uit de PvdA kas, dat maakt het geloofwaardiger.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:42 schreef Buschetta het volgende:
Het lijkt erop dat er zich langzaam een plan laat vormen. Door de input van Basheeboy in combinatie van de opmerkingen van andere users.....
We plaatsen advertenties gericht op allochtonen die een droombaan en een dikke auto beloven. Nadeel is dat de baan zich bevind op het tropische eiland Hoerenani waar het altijd 30 graden is en vrouwen bij wet naakt moeten lopen. De vrouwen worden trouwens hoeren genoemd naar de naam van het eiland.
We maken een paar wikipedia entries en websites over het eiland. Dan stuk voor stuk boven de Atlantische oceaan eruit gooien. Ken nog wel een Z-amerikaanse piloot met ervaring hierin
Dit lijkt mij een uitstekend verhaal.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het enige wat je hen moet voorhouden is a) Ouders korten (indien ze 16 jaar of jonger zijn). b) Geen uitzicht op bijstand tot je 30'ste c) In geval van schade, deze direct verhalen. d) Plaatsing onder huisarrest.
Mijn initiële woede over het bericht, de schuld bij anderen leggen door BSB, het bagatelliseren door Sjaakz en jouw pogingen het onderwerp te veranderen, is ietwat bekoeld.quote:
Het herbergen van een crimineelquote:Op dinsdag 22 december 2009 12:42 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De modelburger zal zich inderdaad moeten verantwoorden waarom hij zijn criminele familie niet in het gareel houdt. Verder is de juridische grondslag natuurlijk zo te maken. Je zou het herbergen van een crimineel bijvoorbeeld strafbaar kunnen stellen.
Waarbij huisarrest uiteraard niet in de thuissituatie hoeft plaats te vinden. Eventueel zou je bijvoorbeeld een maatregel moeten kunnen opleggen dat jongeren in arrest komen te zitten buiten hun eigen woonplaats, waarbij ze nog wel kunnen deelnemen aan het gangbare maatschappelijke verkeer, maar niet 's avonds op straat kunnen gaan rondhangen (hetgeen uiteraard niet verboden is, maar bij risicogroepen wel snel tot crimineel gedrag leidt). Een dergelijke maatregel zou als administratieve sanctie ook op staande voet (door bijvoorbeeld een burgemeester) opgelegd moeten kunnen worden. Onttrekking is strafbaar; zou haal je mensen niet meteen door het justitiele systeem, maar haal je ze wel uit de omgeving waarin ze overlast veroorzaken en beperk je hun doen en laten dermate dat de kans op overlastgevend of crimineel gedrag sterk afneemt, maar niet in die mate dat ze niets meer hebben als ze daarna weer op straat staan.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat ligt toch vooral besloten in je eigen perceptie. Ik heb me nergens rechtstreeks uitgelaten over het gebeurde of de betrokkenen. En slechts één keer indirect door - in een post over een ander onderwerp - te spreken van "stelletje randdebielen".quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:46 schreef JohnLocke het volgende:
het bagatelliseren door Sjaakz.
De regels zijn vrij simpel. Als je niet zegt dat ze dood moeten, val je in de categorie goedpraters.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:57 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Dat ligt toch vooral besloten in je eigen perceptie. Ik heb me nergens rechtstreeks uitgelaten over het gebeurde of de betrokkenen. En slechts één keer indirect door - in een post over een ander onderwerp - te spreken van "stelletje randdebielen".
Als jouw oom fraudeert, ben jij alvast bereid zo genereus te zijn om de benadeelden schadeloos te stellen? Goed voorbeeld doet volgen, tenslotte.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:42 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De modelburger zal zich inderdaad moeten verantwoorden waarom hij zijn criminele familie niet in het gareel houdt. Verder is de juridische grondslag natuurlijk zo te maken. Je zou het herbergen van een crimineel bijvoorbeeld strafbaar kunnen stellen.
Jij hebt het over misdragen en sneeuwballen gooien, daar gaat het in de OP echt niet over.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:57 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Dat ligt toch vooral besloten in je eigen perceptie. Ik heb me nergens rechtstreeks uitgelaten over het gebeurde of de betrokkenen. En slechts één keer indirect door - in een post over een ander onderwerp - te spreken van "stelletje randdebielen".
In mijn reacties op berichten van andere users. Niet ten aanzien van de berichten uit de OP. Jij legt die link ten onrechte, vandaar: in jouw perceptie.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:00 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Jij hebt het over misdragen en sneeuwballen gooien, daar gaat het in de OP echt niet over.
Dat is anders. Daarbij zie je weer dat autochtonen keer op keer het slachtoffer zijn van het wangedrag van allochtonen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Als jouw oom fraudeert, ben jij alvast bereid zo genereus te zijn om de benadeelden schadeloos te stellen? Goed voorbeeld doet volgen, tenslotte.
De berichten waarop je reageert gaan over de OP, als jij het over totaal andere gebeurtenissen hebt is het misschien handig om dat wat duidelijker aan te geven.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:02 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
In mijn reacties op berichten van andere users. Niet ten aanzien van de berichten uit de OP. Jij legt die link ten onrechte, vandaar: in jouw perceptie.
Het zou me niet verwonderen als vooral andere allochtonen slachtoffer zijn van misdaden begaan door allochtonen, vooral omdat niet-westerse allochtonen sterk geconcentreerd zijn in een klein aantal wijken.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:03 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat is anders. Daarbij zie je weer dat autochtonen keer op keer het slachtoffer zijn van het wangedrag van allochtonen.
Je woordkeuze doet steeds weer vermoeden dat je mijn reacties hier totaal niet begrijpt. Dit is ook de reden waarom ik in de rest van het topic nauwelijk op je ben ingegaan. Die optie heb ik namelijk ook. Ik vind het niet nodig alles wat ik zeg eindeloos toe te lichten. Als je echt wil kun je over het kleinste hobbeltje struikelen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:04 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
De berichten waarop je reageert gaan over de OP, als jij het over totaal andere gebeurtenissen hebt is het misschien handig om dat wat duidelijker aan te geven.
Aangezien ik niet de enige ben die het zo interpreteerde, ligt het probleem misschien niet bij mij, maar bij jou.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:07 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Je woordkeuze doet steeds weer vermoeden dat je mijn reacties hier totaal niet begrijpt. Dit is ook de reden waarom ik in de rest van het topic nauwelijk op je ben ingegaan. Die optie heb ik namelijk ook. Ik vind het niet nodig alles wat ik zeg eindeloos toe te lichten. Als je echt wil kun je over het kleinste hobbeltje struikelen.
Op zich een strak plan. Maar om al die pamfletten nu vast te nieten aan een paar Argentijnen voordat je ze uit het vliegtuig gooit is ook weer zoiets.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:42 schreef Buschetta het volgende:Ken nog wel een Z-amerikaanse piloot met ervaring hierin
Goed idee, als dat echt goed uitgevoerd wordt zou het wat kunnen helpen. Je hoeft nog niet eens extremer te worden in je straffen. Het probleem is gewoon dat er nu niet genoeg gestraft wordt binnen de mogelijkheden die er al zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De clue zit hem natuurlijk in de laatste regel! We hebben het hier over gewelddadige roofovervallers. Maar gelukkig stond de overgrote meerderheid eigenlijk meteen al weer op straat. En nu zullen ze allemaal wel weer vrij zijn!quote:Goudse politie pakt 23 crimineeltjes op
GOUDA - De politie in Gouda heeft de afgelopen dagen 23 personen opgepakt voor openlijke geweldpleging, vernieling en overvallen. Dat meldt de politie.
In het weekend werden bij 'ernstige incidenten' vijf verdachten tussen de 17 en 19 aanhouden. De relschoppers dwongen fietsers om te stoppen door opgeworpen sneeuwblokkades. Vervolgens moesten zij hun waardevolle spullen aan de overvallers afgeven.
Maandag werden negen crimineeltjes opgepakt en dinsdagavond konden 14 jongeren worden aangehouden. Tegen enkele verdachten is proces-verbaal opgemaakt.
Er zitten op dit moment nog 7 jongens vast.
Is er nog iemand die denkt dat deze BansheeBoy een klap op zn hoofd gehad heeft? (en of dat dan van de molen of van z'n vader of van iets anders is interesseert me niet eigenlijk)quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:04 schreef BansheeBoy het volgende:
Dan mag ons leger ook wel eens wat terugdoen, niet?quote:Op woensdag 23 december 2009 23:40 schreef zoalshetis het volgende:
28 opgepakt. klinkt toch redelijk als een klein legertje.
ja. en als die tandeloos blijven toekijken, zoals de halfbakken politiemacht, dan moeten we zelf maar knuppels gaan aanschaffen.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:43 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Dan mag ons leger ook wel eens wat terugdoen, niet?
Waarvan er meteen 21 weer huiswaarts gestuurd zijn...quote:Op woensdag 23 december 2009 23:40 schreef zoalshetis het volgende:
28 opgepakt. klinkt toch redelijk als een klein legertje.
Zoals in de Amsterdamse Metro in de jaren 90?quote:Op woensdag 23 december 2009 23:43 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Dan mag ons leger ook wel eens wat terugdoen, niet?
Ik vind het wel typisch dat je juist honden vergelijkt met Marokkaanse boys, maar dat terzijde. Je noemt het belonen, ik zie het anders: je creëert een win-win situatie door een compromis te sluiten. Zij blij, wij blij, iedereen blij.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:32 schreef kingjotte het volgende:
Stel je hebt een jonge hond, en die hond pist op je vloerkleed, ga je 'm dan belonen?
Of je gaat gewoon werken voor je levensonderhoud in plaats van bedelen of jatten, net als iedereen met een beetje eer en verantwoordelijkheidsgevoel.quote:Op donderdag 24 december 2009 00:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het wel typisch dat je juist honden vergelijkt met Marokkaanse boys, maar dat terzijde. Je noemt het belonen, ik zie het anders: je creëert een win-win situatie door een compromis te sluiten. Zij blij, wij blij, iedereen blij.²
Het zou natuurlijk logischer zijn te concluderen dat "de overgrote meerderheid" schijnbaar niet uit gewelddadige roofovervallers bestond.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
De clue zit hem natuurlijk in de laatste regel! We hebben het hier over gewelddadige roofovervallers. Maar gelukkig stond de overgrote meerderheid eigenlijk meteen al weer op straat. En nu zullen ze allemaal wel weer vrij zijn!
quote:Op donderdag 24 december 2009 10:51 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk logischer zijn te concluderen dat "de overgrote meerderheid" schijnbaar niet uit gewelddadige roofovervallers bestond.
Ja, het spreekt natuurlijk voor zich, maar het wordt wat vreemd vermeld in het artikel, wat LXIV niet lijkt op te pikken.quote:
Je bent nog serieus ookquote:Op donderdag 24 december 2009 00:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het wel typisch dat je juist honden vergelijkt met Marokkaanse boys, maar dat terzijde. Je noemt het belonen, ik zie het anders: je creëert een win-win situatie door een compromis te sluiten. Zij blij, wij blij, iedereen blij.²
Diewaar je overlast van hebt zijn gewoon honden. Altijd blaffen en schijten op straat.quote:Op donderdag 24 december 2009 00:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
bepaalde voorwaarden? Aha...quote:Sneeuwdieven opgepakt
De politie in Den Haag heeft donderdag twee 13-jarige jongens aangehouden omdat ze zaterdag hadden geprobeerd een automobiliste te beroven, kort daarna braken ze in in haar auto.
De jongens zouden met sneeuwballen naar de auto van de vrouw hebben gegooid en hebben geprobeerd de portieren open te rukken om haar te beroven. Toen de vrouw dacht dat ze veilig was en haar auto verderop in de buurt parkeerde, registreerden camera's van een bedrijf hoe de twee jongens inbraken. Het slachtoffer en getuigen herkenden de jongens van de poging om haar te overvallen.
De 13-jarige jongens kwamen al eerder in aanraking met justitie. Een van hen pleegde kortgeleden een straatroof en was op bepaalde voorwaarden op vrije voeten. Hij moet nu naar een jeugdinrichting. De andere jongen moet zondag voor de rechter verschijnen.
quote:Op donderdag 24 december 2009 14:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
bepaalde voorwaarden? Aha...
hopelijk mag ie nu dan langer zitten
Het is gewoon niet te vatten.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:06 schreef JohnLocke het volgende:
3 nog vast, niet te geloven wat een gepruts.
Zijn er ook al Pechtold-wijken joh?quote:Op donderdag 24 december 2009 15:07 schreef voice-over het volgende:
Gaat lekker in de wijken van Van der Laan en Pechtold. Daarom stem ik PVV.
Tuurlijk werken ze, alleen niemand is zo gek om geld op te hoesten om dat voor elkaar te krijgen. Je vergeet dat anderen, die wel zo volwassen zijn om hun eigen broek op te houden, daar dan voor zouden moeten betalen. Het is geen luilekkerland waar we kadootjes uitdelen aan stoute kindjes. Stoute kindjes krijgen straf.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, ik ben er van overtuigd dat mijn plannen werken. Alhoewel ze op het eerste gezicht de "omgekeerde wereld" lijken te symboliseren is niets minder waar,Ik woon zelf in Dordrecht, ik ben een ervaringsdeskundige dus én Ik ben geen melaatse.²
Nou, stoute kindjes krijgen dus helemaal geen straf. Dat blijkt wel.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tuurlijk werken ze, alleen niemand is zo gek om geld op te hoesten om dat voor elkaar te krijgen. Je vergeet dat anderen, die wel zo volwassen zijn om hun eigen broek op te houden, daar dan voor zouden moeten betalen. Het is geen luilekkerland waar we kadootjes uitdelen aan stoute kindjes. Stoute kindjes krijgen straf.
En die kut-ouders dan?quote:Op donderdag 24 december 2009 20:46 schreef Perrin het volgende:
Stoute kindjes krijgen straf.
Een spuitje werkt ook. Is daarbij goedkoper en passenderquote:Op donderdag 24 december 2009 20:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, ik ben er van overtuigd dat mijn plannen werken. Alhoewel ze op het eerste gezicht de "omgekeerde wereld" lijken te symboliseren is niets minder waar,Ik woon zelf in Dordrecht, ik ben een ervaringsdeskundige dus én Ik ben geen melaatse.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |