abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:44:51 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75916036
Ik zie sneeuw nog altijd als iets van sneeuwpret. Hé, we hebben sneeuw. Laten we Oudhollandsch sneeuwpoppen maken, tegen andere jongens gooien, een glijbaantje maken, etc.

Maar zij zien het meteen als een manier om roofovervallen te plegen. En ze kunnen dat in alle rust doen, want als ze op straat een blokkade maken moet de politie machteloos toekijken. Je zult daar maar staan, met de fiets in je hand voor zo'n sneeuwmuur, van alle zijden omringd door roofjongeren!
Ik zou in al mijn naïeviteit (geen Randstedeling) gewoon denken dat het sneeuwpret zou zijn en dat ze iets zouden zeggen van "Meneer, u moet uw paspoort laten zien voordat u verder mag" of zoiets dergelijks.

Ook is sneeuw een uitstekend middel om hulpverlening onmogelijk te maken:
quote:
Hulpverleners bekogeld met steensneeuwballen
Van onze Rotterdamse redactie
ROTTERDAM - Jeugdige sneeuwballengooiers blijken het te hebben voorzien op hulpverleners, die in actie moeten komen bij branden of ongelukken. Daarbij wordt niet geschroomd stenen in de ballen te verwerken, zodat brandweerlieden of politiemensen nóg harder worden getroffen.

Brandweerlieden oroberen een brand in een woning aan de Beijerlandselaan in Rotterdam onder controle te krijgen. Ze werden daarbij gehinderd door een groep jongens die hen bekogelde met steen-sneeuwballen.

De politie laat weten hard te zullen optreden tegen sneeuwballengooiers die hulpverleners het werk onmogelijk maken. "We schromen niet om actie te ondernemen, als wij er last van hebben", zegt een woordvoerder van het korps.

Gisteren arresteerde de politie een 16-jarige Rotterdamse jongen die samen met zijn vrienden de brandweerlieden en agenten met de witte projectielen bekogelde. De hulpdiensten waren gisteren aanwezig bij een grote brand in een woning aan de Beijerlandselaan in Rotterdam, toen een groep jongens hen begon te bekogelen met sneeuwballen. "Het waren eerder ijsballen. De hulpverlening ondervond daardoor hinder. We hebben toen ook ingegrepen en een 16-jarige jongen gearresteerd", aldus de politiezegsman.

Ook in de regio komt het zo nu en dan voor dat de politie en andere hulpdiensten tijdens hun werkzaamheden sneeuwballen naar zich toe krijgen gegooid. "Het is best wel vervelend, want ze kunnen daardoor de hulpverlening hinderen. En dat consequenties hebben en zelfs levens kosten", aldus de zegsman.

Volgens omwonenden van de Beijerlandselaan bekogelde de groep jongens de politie en brandweer zelfs met sneeuwballen met stenen. "Ik kreeg een sneeuwbal met steen erin op mijn hoofd. De politie en de brandweerlieden hadden er heel erg last van. Even verderop werden ook voetgangers bekogeld met keiharde sneeuwballen", aldus een bewoner. De politie verklaarde later machteloos te staan tegen dit soort acties.

Stoer

"Heel veel van die gasten vonden zichzelf heel stoer door de politie met die sneeuwballen te bekogelen. Toevallig hadden diezelfde gasten eerder op de avond een snackbar bekogeld. Die zaak is toen maar van ellende dichtgegaan. Triest hoor, als je als hulpverlener zo wordt behandeld", aldus een omwonende.

De woning aan de Beijerlandselaan brandde overigens volledig uit. Een persoon moest worden behandeld omdat hij te veel rook had ingeademd. De brand was ontstaan op de eerste verdieping, waarna het vuur snel oversloeg naar de tweede verdieping en de zolder. De bewoners van de omliggende woningen werden voor de zekerheid uit hun woningen gehaald.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ekogeld__.html?p=2,1
The End Times are wild
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:45:46 #27
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_75916057
Ik zit te wachten tot er een "wilders jugend" opstaat en systematisch al het tuig begint op te ruimen.

Het worden trieste tijden
pi_75916111
edit
pi_75916133
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:45 schreef Buschetta het volgende:
Ik zit te wachten tot er een "wilders jugend" opstaat en systematisch al het tuig begint op te ruimen.

Van mij mogen ze.
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:48:54 #30
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_75916141
quote:
Er moest extra politiepersoneel worden ingezet om de openbare orde te handhaven, meldt het AD. Verder stond de politie machteloos.
Bizar... Er wordt extra politie ingezet om de openbare orde te handhaven... Verder stond de politie machteloos... Wat werd er nog meer van ze verwacht dan? Een AIDS-vaccin?

Dramatisering van de werkelijkheid.
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:49:03 #31
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_75916148
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:45 schreef Buschetta het volgende:

Het worden trieste tijden
Kwestie van tijd, ben ik bang.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_75916212
quote:
De politie laat weten hard te zullen optreden tegen sneeuwballengooiers die hulpverleners het werk onmogelijk maken. "We schromen niet om actie te ondernemen, als wij er last van hebben", zegt een woordvoerder van het korps.
Whoa, de politie heeft maar liefst één 16-jarige weten te arresteren.

Diep respect voor onze geweld-monopolisten !
pi_75916222
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:49 schreef Perrin het volgende:

[..]

Kwestie van tijd, ben ik bang.
Ik hoop het, voordat de Randstad helemaal onbegaanbar is geworden
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:51:47 #34
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75916226
We hebben het economisch nog veel te goed en iedereen heeft nog te veel te verliezen. Maar als dat minder wordt dan twijfel ik er niet over of er komt verzet tegen de permanente straatterreur. Van de jeugd, van de ouderen.
The End Times are wild
pi_75916234
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:48 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Bizar... Er wordt extra politie ingezet om de openbare orde te handhaven... Verder stond de politie machteloos... Wat werd er nog meer van ze verwacht dan? Een AIDS-vaccin?

Dramatisering van de werkelijkheid.
De politie moest natuurlijk met waterkanonnen en de ME uitrukken. Dat weet je toch.
Allah Al Watan Al Malik
pi_75916253
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De politie moest natuurlijk met waterkanonnen en de ME uitrukken. Dat weet je toch.
Ik zie liever dat ze direct met scherp schieten. Die straatterreur van jullie moet nu maar eens stoppen.
pi_75916291
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:52 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ik zie liever dat ze direct met scherp schieten. Die straatterreur van jullie moet nu maar eens stoppen.
Snipers op het dak
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_75916295
quote:

[..]

De straatterreur van jullie. Toetsenbordheld.
Allah Al Watan Al Malik
pi_75916332
Soms... soms vraag ik me wel 's af of het niet een soort 'complot' is... eerst de boel uit de hand laten lopen, totdat de roep om veiligheid bij de bevolking zo groot geworden is, dat het eenvoudig is om allerlei bevoegdheden en opsporingsmethoden door te drukken...

"Ja mensen, we moeten écht overal camera's met gezichtsherkenning ophangen, een andere mogelijkheid hebben we namelijk niet om het veilig te krijgen op straat."
pi_75916334
quote:

[..]

Verbazingwekkend dat ze dat nog steeds nalaten.

Gewoon per ongeluk eentje doodschieten en het probleem lost zich vanzelf op
pi_75916375
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:54 schreef macca728 het volgende:

Dan hebben ze een 'excuus' om helemaal los te gaat, moet de burgemeester weer op z'n knietjes excuses aanbieden, etc etc. Of is dat alleen in Amsterdam zo?
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:56:04 #42
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_75916378
quote:

[..]

Pas maar op! Voor je het weet heb je een sneeuwbal in je nek.
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:57:39 #43
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_75916442
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:54 schreef macca728 het volgende:

[..]

Verbazingwekkend dat ze dat nog steeds nalaten.

Zie wat er in Parijs en Brussel gebeurt als er zo'n rat al dan niet door politie optreden dood gaat.
pi_75916460
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:56 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dan hebben ze een 'excuus' om helemaal los te gaat, moet de burgemeester weer op z'n knietjes excuses aanbieden, etc etc. Of is dat alleen in Amsterdam zo?
Nou kunnen ze toch nog meer neerschieten ?

Nee hoor in Rotterdam nog erger, Aboutaleb he
pi_75916467
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:54 schreef DennisMoore het volgende:
Soms... soms vraag ik me wel 's af of het niet een soort 'complot' is... eerst de boel uit de hand laten lopen, totdat de roep om veiligheid bij de bevolking zo groot geworden is, dat het eenvoudig is om allerlei bevoegdheden en opsporingsmethoden door te drukken...

"Ja mensen, we moeten écht overal camera's met gezichtsherkenning ophangen, een andere mogelijkheid hebben we namelijk niet om het veilig te krijgen op straat."
Ik denk dat ze het gewoon echt niet weten.

Bovendien plegen die Marokkaanse jongeren dergelijke delicten . Lijkt me niet dat die ook nog eens subsidie krijgen om te rellen .
Ze krijgen al meer dan genoeg
pi_75916495
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:58 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Bovendien plegen die Marokkaanse jongeren dergelijke delicten . Lijkt me niet dat die ook nog eens subsidie krijgen om te rellen .
In Rotterdam kregen ze 40 euro om te komen praten
pi_75916506
Ik woon in Den haag.
Moet zo boodschappen doen neem maar een honkbalknuppel mee me auto in.
Pff wat een paupervolk zeg.
pi_75916509
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:57 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Zie wat er in Parijs en Brussel gebeurt als er zo'n rat al dan niet door politie optreden dood gaat.
Komt doordat de overheid te laf is om dit soort rellen langdurig met geweld te bestrijden.
pi_75916515
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:58 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

jij vindt snoepreisjes naar Marokko en Amerika geen subsidie ?
pi_75916527
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:59 schreef macca728 het volgende:

[..]

In Rotterdam kregen ze 40 euro om te komen praten
Half uurtje klussen bij Ali in de garage . Lijkt me dus niet .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')