http://www.telegraaf.nl/b(...)ekogeld__.html?p=2,1quote:Hulpverleners bekogeld met steensneeuwballen
Van onze Rotterdamse redactie
ROTTERDAM - Jeugdige sneeuwballengooiers blijken het te hebben voorzien op hulpverleners, die in actie moeten komen bij branden of ongelukken. Daarbij wordt niet geschroomd stenen in de ballen te verwerken, zodat brandweerlieden of politiemensen nóg harder worden getroffen.
Brandweerlieden oroberen een brand in een woning aan de Beijerlandselaan in Rotterdam onder controle te krijgen. Ze werden daarbij gehinderd door een groep jongens die hen bekogelde met steen-sneeuwballen.
De politie laat weten hard te zullen optreden tegen sneeuwballengooiers die hulpverleners het werk onmogelijk maken. "We schromen niet om actie te ondernemen, als wij er last van hebben", zegt een woordvoerder van het korps.
Gisteren arresteerde de politie een 16-jarige Rotterdamse jongen die samen met zijn vrienden de brandweerlieden en agenten met de witte projectielen bekogelde. De hulpdiensten waren gisteren aanwezig bij een grote brand in een woning aan de Beijerlandselaan in Rotterdam, toen een groep jongens hen begon te bekogelen met sneeuwballen. "Het waren eerder ijsballen. De hulpverlening ondervond daardoor hinder. We hebben toen ook ingegrepen en een 16-jarige jongen gearresteerd", aldus de politiezegsman.
Ook in de regio komt het zo nu en dan voor dat de politie en andere hulpdiensten tijdens hun werkzaamheden sneeuwballen naar zich toe krijgen gegooid. "Het is best wel vervelend, want ze kunnen daardoor de hulpverlening hinderen. En dat consequenties hebben en zelfs levens kosten", aldus de zegsman.
Volgens omwonenden van de Beijerlandselaan bekogelde de groep jongens de politie en brandweer zelfs met sneeuwballen met stenen. "Ik kreeg een sneeuwbal met steen erin op mijn hoofd. De politie en de brandweerlieden hadden er heel erg last van. Even verderop werden ook voetgangers bekogeld met keiharde sneeuwballen", aldus een bewoner. De politie verklaarde later machteloos te staan tegen dit soort acties.
Stoer
"Heel veel van die gasten vonden zichzelf heel stoer door de politie met die sneeuwballen te bekogelen. Toevallig hadden diezelfde gasten eerder op de avond een snackbar bekogeld. Die zaak is toen maar van ellende dichtgegaan. Triest hoor, als je als hulpverlener zo wordt behandeld", aldus een omwonende.
De woning aan de Beijerlandselaan brandde overigens volledig uit. Een persoon moest worden behandeld omdat hij te veel rook had ingeademd. De brand was ontstaan op de eerste verdieping, waarna het vuur snel oversloeg naar de tweede verdieping en de zolder. De bewoners van de omliggende woningen werden voor de zekerheid uit hun woningen gehaald.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:45 schreef Buschetta het volgende:
Ik zit te wachten tot er een "wilders jugend" opstaat en systematisch al het tuig begint op te ruimen.
Bizar... Er wordt extra politie ingezet om de openbare orde te handhaven... Verder stond de politie machteloos... Wat werd er nog meer van ze verwacht dan? Een AIDS-vaccin?quote:Er moest extra politiepersoneel worden ingezet om de openbare orde te handhaven, meldt het AD. Verder stond de politie machteloos.
Kwestie van tijd, ben ik bang.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:45 schreef Buschetta het volgende:
Ik zit te wachten tot er een "wilders jugend" opstaat en systematisch al het tuig begint op te ruimen.
Het worden trieste tijden
Whoa, de politie heeft maar liefst één 16-jarige weten te arresteren.quote:De politie laat weten hard te zullen optreden tegen sneeuwballengooiers die hulpverleners het werk onmogelijk maken. "We schromen niet om actie te ondernemen, als wij er last van hebben", zegt een woordvoerder van het korps.
De politie moest natuurlijk met waterkanonnen en de ME uitrukken. Dat weet je toch.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:48 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Bizar... Er wordt extra politie ingezet om de openbare orde te handhaven... Verder stond de politie machteloos... Wat werd er nog meer van ze verwacht dan? Een AIDS-vaccin?
Dramatisering van de werkelijkheid.
Ik zie liever dat ze direct met scherp schieten. Die straatterreur van jullie moet nu maar eens stoppen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De politie moest natuurlijk met waterkanonnen en de ME uitrukken. Dat weet je toch.
Snipers op het dakquote:Op dinsdag 22 december 2009 10:52 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik zie liever dat ze direct met scherp schieten. Die straatterreur van jullie moet nu maar eens stoppen.
De straatterreur van jullie. Toetsenbordheld.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:52 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik zie liever dat ze direct met scherp schieten. Die straatterreur van jullie moet nu maar eens stoppen.
Verbazingwekkend dat ze dat nog steeds nalaten.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:52 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dan hebben ze een 'excuus' om helemaal los te gaat, moet de burgemeester weer op z'n knietjes excuses aanbieden, etc etc. Of is dat alleen in Amsterdam zo?quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:54 schreef macca728 het volgende:
Gewoon per ongeluk eentje doodschieten en het probleem lost zich vanzelf op
Pas maar op! Voor je het weet heb je een sneeuwbal in je nek.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:52 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Zie wat er in Parijs en Brussel gebeurt als er zo'n rat al dan niet door politie optreden dood gaat.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
Verbazingwekkend dat ze dat nog steeds nalaten.
Gewoon per ongeluk eentje doodschieten en het probleem lost zich vanzelf op
Nou kunnen ze toch nog meer neerschieten ?quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:56 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dan hebben ze een 'excuus' om helemaal los te gaat, moet de burgemeester weer op z'n knietjes excuses aanbieden, etc etc. Of is dat alleen in Amsterdam zo?
Ik denk dat ze het gewoon echt niet weten.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:54 schreef DennisMoore het volgende:
Soms... soms vraag ik me wel 's af of het niet een soort 'complot' is... eerst de boel uit de hand laten lopen, totdat de roep om veiligheid bij de bevolking zo groot geworden is, dat het eenvoudig is om allerlei bevoegdheden en opsporingsmethoden door te drukken...
"Ja mensen, we moeten écht overal camera's met gezichtsherkenning ophangen, een andere mogelijkheid hebben we namelijk niet om het veilig te krijgen op straat."
In Rotterdam kregen ze 40 euro om te komen pratenquote:Op dinsdag 22 december 2009 10:58 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het gewoon echt niet weten.
Bovendien plegen die Marokkaanse jongeren dergelijke delicten . Lijkt me niet dat die ook nog eens subsidie krijgen om te rellen .
Ze krijgen al meer dan genoeg
Komt doordat de overheid te laf is om dit soort rellen langdurig met geweld te bestrijden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:57 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Zie wat er in Parijs en Brussel gebeurt als er zo'n rat al dan niet door politie optreden dood gaat.
jij vindt snoepreisjes naar Marokko en Amerika geen subsidie ?quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:58 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het gewoon echt niet weten.
Bovendien plegen die Marokkaanse jongeren dergelijke delicten . Lijkt me niet dat die ook nog eens subsidie krijgen om te rellen .
Ze krijgen al meer dan genoeg
Half uurtje klussen bij Ali in de garage . Lijkt me dus niet .quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
In Rotterdam kregen ze 40 euro om te komen praten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |